Politika

Budalaština koja teče..

Drago Kovacevic RSS / 28.05.2012. u 13:32

Fudbalski savez Srbije, objavio je na svom sajtu, da je seletor fudbalske reprezentacije, Siniša Mihailović izbacio iz reprezentacije Adema Ljajića zato što nije pevao himnu "Bože pravde".

Selektor je održao sastanak sa Ljajićem. Po dobijanju informacije da Ljajić iz ličnih stavova nije pevao himnu Srbije i da tu neće biti promene, Siniša Mihajlović je saopštio igraču da se vrati kući“, piše u saopštenju Fudbalskog saveza Srbije. 

E, dakle, svinjarija, nad svinjarijom. To su ti posebni zahtevi, zbog kojih se Mihajlović desetak dana natezao sa fudbalskim savezom.

Ko zna šta tamo još piše.Da se recimo, gol mora proslavljati dizanjem tri prsta visoko iznad glave, ili da se moraju naučiti očenaš i Svetosavska himna, ili pitaj boga.

Gledao sam na stotine utakmica. Nikada nisam video da svi igrači pevaju himnu, bila to reprezentacija Nemačke, Francuske, Holandije, Belgije, Brazila ili Obale Slonovače. I kakvo bi nasilje, ili tek bolesna ambicija bila terati ih da to rade. Nisu oni kandidati za hor nego fudbaleri.

Adem Ljajić je mlad momak. Odazvao se pozivu selektora da igra za reprezentaciju, i odigrao u skladu sa svojim sposobnostima. Mirno i disciplinovano je stajao dok se himna intonirala i tako pokazao lojalnost državi i nacionalnoj selekciji. No, to Mihajloviću nije dosta. On traži da Ljajić peva "Bože pravde", da ga ceo svet čuje.

Zaista, može se postaviti pitanje, zašto manjine aktuelnu himnu ne prihvataju. Ali to je pitanje za stručnu javnost i političke faktora, kao i za ustavotvorce. To ima svoju identitetsku, sociološku, istorijsku, političku i psihološku dimenziju. Nije dakle Mihajlovićevo da tera mlade ljude da pevaju, nego da od njih napravi tim koji će otići na svetsko prvenstvo.

Kad govorimo o Siniši Mihajloviću, nemoguće se ne setiti njegovog javog manifestovanja podrške Slobodanu Miloševiću i potpisivanja, pred kamerama pristipnice SPS-u. On je dakle, ostao isti, i evo, vraća taj duh devdesetih na velika vrata. U tome mu je punu podršku dao FSS i svemoćni Tole Karadžić. Zamislite vi sada na desetine mladih momaka, nesrpske nacionalnosti koji bi igrali za reprezentaciju uz Sinišine uslove i nasilje nad savešću.

Strah me, da će Mihajlović uspeti da napravi etnički čistu reprezentaciju, kao što me je strah da sa ovakvom pameću ne može u Brazil. Još me više strah legalizacije ovog, sasvim originalnog nasilja i originalne bruke koju donosi Srbiji.



Komentari (188)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 13:37 28.05.2012

Amin

Srećom blog prikazuje prvu rečenicu, fuzbal ne bih čitao
zemljanin zemljanin 13:38 28.05.2012

viši ciljevi

zato himna mora biti ne-nacionalna i ne-religiozna ... samo tako je svi građani mogu doživeti kao svoju ... ova (šta god da je) koju je većina građana izabrala za himnu je suprotnost svemu tome i direktno uputstvo u kome se jasno kaže ko je tu ko ... oni koji su dozvolili da takav tekst uopšte bude u spisku za izbor su direktno odgovorni ... a problem je mnogo veći od Mihajlovića i Ljajića ...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:55 28.05.2012

Re: viši ciljevi

zemljanin
zato himna mora biti ne-nacionalna i ne-religiozna ... samo tako je svi građani mogu doživeti kao svoju ... ova (šta god da je) koju je većina građana izabrala za himnu je suprotnost svemu tome i direktno uputstvo u kome se jasno kaže ko je tu ko ... oni koji su dozvolili da takav tekst uopšte bude u spisku za izbor su direktno odgovorni ... a problem je mnogo veći od Mihajlovića i Ljajića ...

Slažem se. To je jedan nivo problema.
Drugi je nasilje i nacionalistička nadobudnost.
dragan7557 dragan7557 18:21 28.05.2012

Re: viši ciljevi

Drago Kovačević:Ko zna šta tamo još piše.Da se recimo, gol mora proslavljati dizanjem tri prsta visoko iznad glave, ili da se moraju naučiti očenaš i Svetosavska himna...


Uputstvo za utakmicu

- Pričest

- Svečano Anatemisanje protivnika

- Moleban za pobedu

- Molitva za pobedu

- grupna molitva

- Ispovedanje igrača

- Oproštaj igračima i treneru

- Okaditi našu polovinu terena

- Osveštavanje lopte

- Osveštavanje naših stativa

- Osveštavanje mreže

- Zajednička molitva

- Bacanje kletve na protivnika

- Moleban za poraz protivnika

- molitva za poraz protivnika

- Opelo za protivnika

Tokom utakmice

- Sveštenički hor da peva Očenaš tokom utakmice

- Svaki naš pogodak održati molivu za još jedan

- Opelo za protivnika posle svakog našeg pogotka

- kletve za protivnike iste kao u Skupštini Srbije
..........


cerski
NNN NNN 11:12 29.05.2012

Re: viši ciljevi

Samo se ti sprdaj, u Africi su prekidane utakmice da bi se pronašao džudžu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:20 29.05.2012

Re: viši ciljevi

Uputstvo za utakmicu

i da se pre ulaska u repreyentaciju krste svi koji nisu kršteni, a pre početka utakmice da se svi vidno prekrste, i da svi nose priveske sa krstom, a selektor vidno i upadljivo oko vrata krst veličine one sa kojim se Karleuša igrala.
Rejlem Rejlem 13:40 28.05.2012

Svinjisa

Strah me, da će Mihajlović uspeti da napravi etnički čistu reprezentaciju, kao što me je strah da sa ovakvom pameću ne može u Brazil. Još me više strah legalizacije ovog, sasvim originalnog nasilja i originalne bruke koju donosi Srbiji.


U Brazil sigurno necemo. Niti bilo gde posle Brazila...
Kad govorimo o Siniši Mihajloviću, nemoguće se ne setiti njegovog javog manifestovanja podrške Slobodanu Miloševiću i potpisivanja, pred kamerama pristipnice SPS-u. On je dakle, ostao isti, i evo, vraća taj duh devdesetih na velika vrata. U tome mu je punu podršku dao FSS i svemoćni Tole Karadžić. Zamislite vi sada na desetine mladih momaka, nesrpske nacionalnosti koji bi igrali za reprezentaciju uz Sinišine uslove i nasilje nad savešću.

Da na to dodamo i krajnje licne karakteristike Mihajlovica, recimo poriv da se u toku utakmice pljune protivnicki igrac u lice (Jeremis, u Francuskoj '98), pa se stice kompletna slika.
Zalosno...Ali kakva zemlja takav i fudbal
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:08 28.05.2012

Re: Svinjisa

.Ali kakva zemlja takav i fudbal

Da, sasvim tako.
expolicajac expolicajac 13:51 28.05.2012

Kad shvate

Razliku između patriotizma i nacionalizma Srbiji će krenuti. Dok moroni to shvate ja ću već biti mrtav. Nadam se da će moji unuci živeti u društvu koje tu razliku shvata.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:09 28.05.2012

Re: Kad shvate

expolicajac
Razliku između patriotizma i nacionalizma Srbiji će krenuti. Dok moroni to shvate ja ću već biti mrtav. Nadam se da će moji unuci živeti u društvu koje tu razliku shvata.

Da, suštinska razlika.
cthulhu.s_ninja cthulhu.s_ninja 11:50 29.05.2012

Re: Kad shvate

Ako vama nije, drugima jeste. Patriotizam ukljucuje sve gradjane jedne drzave, bez obzira na versku, rasnu i nacionalnu pripadnost. (Primeri: Francuska, Nemacka, Engleska, USA). Ma koliko vi zeleli da suzbijete i relativizujete pojam patriotizam on niti je nacionalizam, niti je njegova ekstremna verzija: sovinizam.
Sve drzave na svetu imaju prava da pozivaju na patriotizam. Vi medjutim to pravo Srbiji spocitavate. Sa druge strane trenutna vlast i opozicija u Srbiji malo cine da se njeni gradjani nesrpske nacionalne pripadnosti i nepravoslavne veroispovesti osecaju stvarno osecaju gradjanima Srbije. To je druga stvar i veliki problem kako drzave tako i crkve.
Ali papagajisati neprijatelje ove zemlje koji tvrde da samo gradjani Srbije ne smeju biti patriote, a SVI (bukvalno) drugi mogu i moraju, majmunisati se sa vecinskim i manjinskim veroispovestima i do banalnosti karikirati zemlju u kojoj zivite i oja vam je dala utociste je daleko od bilo kakvog intelektualnog nivoa.

Svaka drzava na svetu je prvenstveno drzava vecinske i svih ostalih nacionalnosti...samo Srbija nije drzava Srba, nego svih koji na njenoj teritoriji zive. (Ponovo sasvim druga je prica koliko vlast to sprovodi)

Novak Djokovic je srpski patriota (ne srpski sovinista)
Cavic i Lendjer su srpske patriote (iako nisu iste nacionalnosti)
Kosarkasi su srpske patriote, Odbojkasi su srpske patriote, rukometsi su srpske patriote...e ali jedan nadobudni kreten koga je i nenacionalni trener izmlatio kao vola u kupusu zbog bezobrazluka je prekrsio ugovor koji je svojerucno potpisao...i to je odmah razlog za vase lelekanje i lament nad "sovinizmom".
Ocigledno se timskim sportom nikad dovoljno bavili niste jer ne znate sta je timski duh, kolektiv i zajednistvo. Sta povezuje 22 bogatasa, koji odvajaju od svog slobodnog vremena (pauze u preskupim fudbalskim prvenstvima) da bi dosli i smarali se 270 minuta umesto da lencare na suncem okupanim plazama Kariba. To sto su prihvatili da igraju za reprezentaciju Srbije. Za sta je Ljajic prihvatio da igra? Za reprezentaciju - nije jer mu Srbija znaci onoliko koliko je pevao njenu himnu - jer to jeste himna Srbije i ne vredja direktno ni jednu nacionalnost. Da li imamo drugu koja pominje svih 25 ili 75 nacionalnih manjina - nemamo. Ovo je jedna jedina koju imamo. Jel potpisao - jeste. Jesu svi osim njega pevali - jesu. Sta je on njima pokazao - da nije deo tima, da se izdvaja od ostalih 21 igraca, da drzi do sebe jer nije pevao - znaci ostali igraci ne drze do sebe a on drzi.

To sto ne zelite da stanovnici Srbije osecaju patriotizam (i da budemo posteni nemaju mnogo prilike i razloga osim tih sportova) to je vas problem. Ali braniti onima koji zbog necega smatraju da mogu da budu ponosni na ovu zemlju (recimo sve stotine godina pre 1990, dobre i postene ljude, pozrtvovane komsije, divnu prirodu), bez uskracivanja prava drugima da i oni na svoje zemlje budu ponosni ne zasluzuje cak ni kritiku. Izvrtanje ruglu pravog patriotizma znaci izvrtanje ruglu svih onih dobrih, postenih i cestitih stvari koje ova zemlja, i SVI njeni gradjani poseduju.
expolicajac expolicajac 12:39 29.05.2012

Re: Kad shvate

Ako vama nije, drugima jeste. Patriotizam ukljucuje sve gradjane jedne drzave, bez obzira na versku, rasnu i nacionalnu pripadnost. (Primeri: Francuska, Nemacka, Engleska, USA). Ma koliko vi zeleli da suzbijete i relativizujete pojam patriotizam on niti je nacionalizam, niti je njegova ekstremna verzija: sovinizam.
Sve drzave na svetu imaju prava da pozivaju na patriotizam. Vi medjutim to pravo Srbiji spocitavate. Sa druge strane trenutna vlast i opozicija u Srbiji malo cine da se njeni gradjani nesrpske nacionalne pripadnosti i nepravoslavne veroispovesti osecaju stvarno osecaju gradjanima Srbije. To je druga stvar i veliki problem kako drzave tako i crkve.
Ali papagajisati neprijatelje ove zemlje koji tvrde da samo gradjani Srbije ne smeju biti patriote, a SVI (bukvalno) drugi mogu i moraju, majmunisati se sa vecinskim i manjinskim veroispovestima i do banalnosti karikirati zemlju u kojoj zivite i oja vam je dala utociste je daleko od bilo kakvog intelektualnog nivoa.

Svaka drzava na svetu je prvenstveno drzava vecinske i svih ostalih nacionalnosti...samo Srbija nije drzava Srba, nego svih koji na njenoj teritoriji zive. (Ponovo sasvim druga je prica koliko vlast to sprovodi)

Novak Djokovic je srpski patriota (ne srpski sovinista)
Cavic i Lendjer su srpske patriote (iako nisu iste nacionalnosti)
Kosarkasi su srpske patriote, Odbojkasi su srpske patriote, rukometsi su srpske patriote...e ali jedan nadobudni kreten koga je i nenacionalni trener izmlatio kao vola u kupusu zbog bezobrazluka je prekrsio ugovor koji je svojerucno potpisao...i to je odmah razlog za vase lelekanje i lament nad "sovinizmom".
Ocigledno se timskim sportom nikad dovoljno bavili niste jer ne znate sta je timski duh, kolektiv i zajednistvo. Sta povezuje 22 bogatasa, koji odvajaju od svog slobodnog vremena (pauze u preskupim fudbalskim prvenstvima) da bi dosli i smarali se 270 minuta umesto da lencare na suncem okupanim plazama Kariba. To sto su prihvatili da igraju za reprezentaciju Srbije. Za sta je Ljajic prihvatio da igra? Za reprezentaciju - nije jer mu Srbija znaci onoliko koliko je pevao njenu himnu - jer to jeste himna Srbije i ne vredja direktno ni jednu nacionalnost. Da li imamo drugu koja pominje svih 25 ili 75 nacionalnih manjina - nemamo. Ovo je jedna jedina koju imamo. Jel potpisao - jeste. Jesu svi osim njega pevali - jesu. Sta je on njima pokazao - da nije deo tima, da se izdvaja od ostalih 21 igraca, da drzi do sebe jer nije pevao - znaci ostali igraci ne drze do sebe a on drzi.

To sto ne zelite da stanovnici Srbije osecaju patriotizam (i da budemo posteni nemaju mnogo prilike i razloga osim tih sportova) to je vas problem. Ali braniti onima koji zbog necega smatraju da mogu da budu ponosni na ovu zemlju (recimo sve stotine godina pre 1990, dobre i postene ljude, pozrtvovane komsije, divnu prirodu), bez uskracivanja prava drugima da i oni na svoje zemlje budu ponosni ne zasluzuje cak ni kritiku. Izvrtanje ruglu pravog patriotizma znaci izvrtanje ruglu svih onih dobrih, postenih i cestitih stvari koje ova zemlja, i SVI njeni gradjani poseduju.

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:32 29.05.2012

Re: Kad shvate

expolicajac
Razliku između patriotizma i nacionalizma Srbiji će krenuti. Dok moroni to shvate ja ću već biti mrtav. Nadam se da će moji unuci živeti u društvu koje tu razliku shvata.

“Nacija je najveće zlo za naciju, jer je organizovana sebičnost koja se nužno zatvara u nepodnošljivo društvo. Nacionalizam kopa grob vlastitioj naciji.”
Indijski nobelovac Rabindranat Tagore

“Lako je naučiti životinju. Lako je naučiti prostake.Ali je teško naučiti onoga ko je nenaučen već postao učitelj drugima.» Vladika Nikolaj Velimirović
a važi i ova
„Nacionalna pripadnost nikome još nije pomogla da bude bolji čovek, niti ga je spasila toga da je budala.“
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:00 29.05.2012

Re: Kad shvate

Novak Djokovic je srpski patriota (ne srpski sovinista)
Cavic i Lendjer su srpske patriote (iako nisu iste nacionalnosti)
Kosarkasi su srpske patriote, Odbojkasi su srpske patriote, rukometsi su srpske patriote.

Samo dok pobeđuju, čim izgube odmah niti su veliki Srbi ni patriote ni Orlovi. Eto tako postupa naše patriotsko sportsko novinarstvo.
Po čemu je igrač bilo kog nacionalnog tima automatski veći patriota od radnika, učitelja, seljaka-običnog čoveka, tim pre što većina igrača igra pre svega za lični inters, lovu i afirmaciju.Zato ne treba preterivati ni sa njihovim patriotizmom ali ni u ruženju kada se desi da izgube.
Colin_bgd Colin_bgd 13:54 28.05.2012

Osnovna greska...

Potez Mihajlovica je jedna kombinacija plitkosti uma i nesposobnosti u struci. Podseca me kad je Pasarela (koji je bio veliki igrac) bio u konfliktu sa pola tim Argentine, narocito sa Batistutom, kad ih je terao da se sisaju, pa je o svemu bilo reci osim o fudbalu.

Ovo je isto. Jedan siledzija postavljen za selektora, i sad on tu izmislja toplu vodu. Jedino merilo da Ljajic, i svi ostali fubaleri, budu ili ne budu u timu je kako igraju fudbal i sta pokazuju na terenu. Cak i o Mihajlovicu, kao selektoru, treba govoriti samo na posnovu igre i rezultata, a ne da li je pre 15 godina nekog pljunuo ili ne. Medjutim sam je skrenuo i sebe i reprezentaciju i fudbalsku javnost u zivo blato. Tesko da cemo videti Brazila, osim na malim ekranima nasih televizora...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:00 28.05.2012

Re: Osnovna greska...

Colin_bgd
Potez Mihajlovica je jedna kombinacija plitkosti uma i nesposobnosti u struci. Podseca me kad je Pasarela (koji je bio veliki igrac) bio u konfliktu sa pola tim Argentine, narocito sa Batistutom, kad ih je terao da se sisaju, pa je o svemu bilo reci osim o fudbalu.

Ovo je isto. Jedan siledzija postavljen za selektora, i sad on tu izmislja toplu vodu. Jedino merilo da Ljajic, i svi ostali fubaleri, budu ili ne budu u timu je kako igraju fudbal i sta pokazuju na terenu. Cak i o Mihajlovicu, kao selektoru, treba govoriti samo na posnovu igre i rezultata, a ne da li je pre 15 godina nekog pljunuo ili ne. Medjutim sam je skrenuo i sebe i reprezentaciju i fudbalsku javnost u zivo blato. Tesko da cemo videti Brazila, osim na malim ekranima nasih televizora...

Apsolutno, delim mišljenje. No FSS je organizacija koja pravi svinjariju za svinjarijom. Ovo sa Antićem, pa ova svinjarija sa Mihajlovićem, pa razne druge budalaštine. Evo, Tole odgađa izbore, do sudnjega dana.
bob_lebowski bob_lebowski 13:58 28.05.2012

Malo fudbala

U svemu tome je najmanje fudbala a svega ostalog na pretek. Šta mislite da li će FSS da kazni Sinišu? Bio bi to civilizaciski iskorak.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:02 28.05.2012

Re: Malo fudbala

bob_lebowski
U svemu tome je najmanje fudbala a svega ostalog na pretek. Šta mislite da li će FSS da kazni Sinišu? Bio bi to civilizaciski iskorak.

Kako da ga kazne kad je to njihov projekat.
dragoljub92 dragoljub92 13:59 28.05.2012

šta

da komentarišem,el siki vodi hor ili fuzbal. el i ostale reprezentacije imaju tu klauzulu. nemam pojma. uostalom ja fuzbal i ne gledam i baš me briga šta budale rade ili pevaju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:01 28.05.2012

Re: šta

dragoljub92
da komentarišem,el siki vodi hor ili fuzbal. el i ostale reprezentacije imaju tu klauzulu. nemam pojma. uostalom ja fuzbal i ne gledam i baš me briga šta budale rade ili pevaju.

Pozdrav majstore:))
dragoljub92 dragoljub92 14:10 28.05.2012

Re: šta

Drago Kovacevic
dragoljub92
da komentarišem,el siki vodi hor ili fuzbal. el i ostale reprezentacije imaju tu klauzulu. nemam pojma. uostalom ja fuzbal i ne gledam i baš me briga šta budale rade ili pevaju.

Pozdrav majstore:))

još jutros sam pročitao vest i deo komentara tamo. i onda se zapitao šta ja tražim tamo. oko čega se mi svađamo. bože pomagaj
JJ Beba JJ Beba 14:26 28.05.2012

prego

"ti ćeš da mi ćutiš bože pravde mamutijebemonu", reče siniša, useknu se, protrlja muda i izvadi gaće iz bulje.
krkar krkar 14:28 28.05.2012

Re: prego

JJ Beba
"ti ćeš da mi ćutiš bože pravde mamutijebemonu", reče siniša, useknu se, protrlja muda i izvadi gaće iz bulje.



Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:32 28.05.2012

Re: prego

JJ Beba
"ti ćeš da mi ćutiš bože pravde mamutijebemonu", reče siniša, useknu se, protrlja muda i izvadi gaće iz bulje.


Sjajno...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:24 28.05.2012

Re: prego

JJ Beba
"ti ćeš da mi ćutiš bože pravde mamutijebemonu", reče siniša, useknu se, protrlja muda i izvadi gaće iz bulje.


El mož neko da mi objasni šta znači izraz "useknu se"? Sretoh to par puta na blogu, al me bilo blam da pitam.
milisav68 milisav68 23:06 28.05.2012

Re: prego

srdjan.pajic

El mož neko da mi objasni šta znači izraz "useknu se"? Sretoh to par puta na blogu, al me bilo blam da pitam.

Situacija - iznenadna pojava (veće količine) slinaca, a nemaš papirne maramice, ili bilo šta drugo, da ih (kulturno) sprovedeš negde.....

Izmakneš se malo na stranu.....i malo raskoračiš....
Desnim palcem, zapušiš desnu nozdrvu - i duneš kroz nos, zatim kažiprstom, zapušiš levu nozdrvu - i duneš....eventualne ostatke na prstima, tresneš o zemlju......




moderator05 moderator05 23:07 28.05.2012

Pomoć

srdjan.pajic
El mož neko da mi objasni šta znači izraz "useknu se"? Sretoh to par puta na blogu, al me bilo blam da pitam.

Istresao sadržaj iz nosa, u prazno. Bez maramice.

Izmena: preteklo me. Hvala Milisave.
vesna7592 vesna7592 14:33 28.05.2012

...

nemam neko specijalno lepo mišljenje o siniši mihajiloviću. osim neospornog fudbalskog talenta....sve ostalo ukazuje da je proprilična sirovina, da ne koristim neke teže reči

ali mislim da bi igrači koji igraju za reprezentaciju trebali da znaju himnu a bilo bi lepo i da je pevaju



ne samo fudbaleri nego i ostali sportisti

nije himna nikakav šovinizam, već obeležje države za koju nastupaš
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:37 28.05.2012

Re: ...

nije himna nikakav šovinizam, već obeležje države za koju nastupaš

Da ne menjamo teze. Himna je himna, a teranje na pevanje je nasilje.

dragoljub92 dragoljub92 14:38 28.05.2012

Re: ...

ne samo fudbaleri

pa oni da mogu da zapamte himnu ne bi igrali fuzbal,mislim fuzbaleri su opštepoznati po inteligenciji,kaj ne?
JJ Beba JJ Beba 14:42 28.05.2012

Re: ...

ali mislim da bi igrači koji igraju za reprezentaciju trebali da znaju himnu a bilo bi lepo i da je pevaju

a što?

nije himna nikakav šovinizam, već obeležje države za koju nastupaš

mene lično zabole za tu monarhističku himnu, jel me to diskvalifikuje kao srpkinju i srbijanku?

ael i tri prsta ako se ne dižu marš iz reprezentacije?
vesna7592 vesna7592 14:44 28.05.2012

Re: ...

Drago Kovacevic
nije himna nikakav šovinizam, već obeležje države za koju nastupašDa ne menjamo teze. Himna je himna, a teranje na pevanje je nasilje.

ne tera ga niko da je peva...njegov izbor hoće li ili neće da peva, igra...

šta ako kaže neću da nosim natpis srbija na dresu jer se nešto ne osećam državljaninom ove zemlje(naglasak, ne srbinom, državljaninom srbije)


@jj beba, monarhistička ili ne, to je zvanična himna države...a ne videh u njoj neku reč uvredljivu po druge narode

tri prsta i himna nisu ista stvar





Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:48 28.05.2012

Re: ...

šta ako kaže neću da nosim natpis srbija na dresu jer se nešto ne osećam državljaninom ove zemlje(naglasak, ne srbinom, državljaninom srbije)

Opet menjamo teze. Od svega on samo neće da peva.Da ne želi igrati za Srbiju i da sebe ne dožiovljava kao građanina Srbije ne bi odazvao pozivu više puta do sada.

JJ Beba JJ Beba 14:50 28.05.2012

Re: ...


ne tera ga niko da je peva...njegov izbor hoće li ili neće da peva, igra...

kako ga ne tera? pa udaljio ga iz reprezentacije zato što nije pevao, sa idejom da može da se vrati ako se predomisli!!!
Goran Vučković Goran Vučković 14:51 28.05.2012

Re: ...


mene lično zabole za tu monarhističku himnu, jel me to diskvalifikuje kao srpkinju i srbijanku?

ael i tri prsta ako se ne dižu marš iz reprezentacije?

Da na glasim: ne branim ovu sirovinu od selektora koja je napravila skandal od cele stvari - ali malo je tužno imati u državnoj sportskoj reprezentaciji one koji ne mogu da dobace toliko u poštovanju države koje predstavljaju da se upuštaju u ovakvu blamažu.

Neko ovde vidi možda jednog vola, ali ja vidim dva. A da li će meni ili tebi patriotsko srce brže zakucati kad čujemo iz zvučnika TV-a kako Bog vodi neki je*eni brod i spašava kralja, kao što je i do sada - ili ćemo dobiti proliv od toga - je irelevantno.
vesna7592 vesna7592 14:53 28.05.2012

Re: ...

Drago Kovacevic
šta ako kaže neću da nosim natpis srbija na dresu jer se nešto ne osećam državljaninom ove zemlje(naglasak, ne srbinom, državljaninom srbije)Opet menjamo teze. Od svega on samo neće da peva.Da ne želi igrati za Srbiju i da sebe ne dožiovljava kao građanina Srbije ne bi odazvao pozivu više puta do sada.

ma ne menjamo teze, nego mislim, ako je reprezentacija onda je neke države. a ta država ima himnu koja joj svira pre tekme...

a odazivao se jer su reprezentativne utakmice pilika da se pokaže pred skautima i uda se u neki klub...mislim, ne on nego svi...

niko tu iz ljubavi ne igra
bluestar bluestar 14:55 28.05.2012

Re: ...

Drago Kovacevic

Opet menjamo teze. Od svega on samo neće da peva.Da ne želi igrati za Srbiju i da sebe ne dožiovljava kao građanina Srbije ne bi odazvao pozivu više puta do sada.




Slazem se. Ovo sto je Mihajlovic napravio je skandalozno. Mali Ljaljic je pokazao lojalnost i postovanje drzavi u kojoj je rodjen vec sa tim sto je odbio poziv FS BiH da igra za njih, sto su mu mnogi u Sarajevu zamerili.
vesna7592 vesna7592 14:55 28.05.2012

Re: ...

JJ Beba
ne tera ga niko da je peva...njegov izbor hoće li ili neće da peva, igra...kako ga ne tera? pa udaljio ga iz reprezentacije zato što nije pevao, sa idejom da može da se vrati ako se predomisli!!!


sooou? nije ga naterao, rekao mu kakvi su uslovi....

pa sam neka odluči


. Mali Ljaljic je pokazao lojalnost i postovanje drzavi u kojoj je rodjen vec sa tim sto je odbio poziv FS BiH da igra za njih, sto su mu mnogi u Sarajevu zamerili.


ili to ili je sračunao da je veća verovatnoća da srbija odena neka prvenstva gde bi se prikazao

naglašavam, to aži za sve igrače, ne samo za njega

ali onda ispoštuj zemlju za koju igraš
JJ Beba JJ Beba 15:17 28.05.2012

Re: ...

bluestar
Drago Kovacevic

Opet menjamo teze. Od svega on samo neće da peva.Da ne želi igrati za Srbiju i da sebe ne dožiovljava kao građanina Srbije ne bi odazvao pozivu više puta do sada.




Slazem se. Ovo sto je Mihajlovic napravio je skandalozno. Mali Ljaljic je pokazao lojalnost i postovanje drzavi u kojoj je rodjen vec sa tim sto je odbio poziv FS BiH da igra za njih, sto su mu mnogi u Sarajevu zamerili.

Atomski mrav Atomski mrav 15:55 28.05.2012

Re: ...

šta ako kaže neću da nosim natpis srbija na dresu jer se nešto ne osećam državljaninom ove zemlje(naglasak, ne srbinom, državljaninom srbije)


To Adem Ljajić nije uradio, on se odazvao pozivu selektora a nosio je dres reprezentacije Srbije i ranije.
Atomski mrav Atomski mrav 15:56 28.05.2012

Re: ...

a odazivao se jer su reprezentativne utakmice pilika da se pokaže pred skautima i uda se u neki klub...mislim, ne on nego svi...

niko tu iz ljubavi ne igra


Pa zašto onda da pevaju himnu? Zar to onda nije licemerno?
b92fmember b92fmember 16:55 28.05.2012

Re: ...

vesna7592
mislim da bi igrači koji igraju za reprezentaciju trebali da znaju himnu a bilo bi lepo i da je pevaju

ne samo fudbaleri nego i ostali sportisti

nije himna nikakav šovinizam, već obeležje države za koju nastupaš


vesna7592

ma ne menjamo teze, nego mislim, ako je reprezentacija onda je neke države. a ta država ima himnu koja joj svira pre tekme...

a odazivao se jer su reprezentativne utakmice pilika da se pokaže pred skautima i uda se u neki klub...mislim, ne on nego svi...

niko tu iz ljubavi ne igra


pa sad jel se peva iz patriotizma ili da bi se bolje prodali?

sad ispade da ovi sto pevaju ne pevaju zato sto vole srbiju vec sto vole $$$ i da bi se sto bolje prodali.


Atomski mrav
a odazivao se jer su reprezentativne utakmice pilika da se pokaže pred skautima i uda se u neki klub...mislim, ne on nego svi...

niko tu iz ljubavi ne igra


Pa zašto onda da pevaju himnu? Zar to onda nije licemerno?



eto nisam jedini primetio ovaj paradoks
slow_hand slow_hand 21:37 28.05.2012

Re: ...

Neispunjavanje potpisanog je nasilje... Ako nije hteo da peva, nije morao da potpisuje... da bi "poštovao" samog sebe...
gagonini gagonini 21:38 28.05.2012

Re: ...

on igra za Srbiju, da bi se bolje prodao, a ne zato što voli Srbiju,
mislim da je to svima jasno,
a ako se neko ikada bavio od vas sportom,
onda zna da u sportu srce pobedjuje i svetinja za koju se boriš,
naravno da ako neko ne može iz ličnih ubedjenja da peva himnu nema potrebe da igra u toj reprezentaciji,
neka ide i igra u onoj reprezentaciji čiju himnu može da peva.
Nadam se da ste gledali Italijene na prvenstvima, sa kojim ponosom pevaju svoju himnu...zato i pobedjuju.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 00:17 29.05.2012

Re: ...

Drago:
Da ne menjamo teze. Himna je himna, a teranje na pevanje je nasilje.

Sve sto si napisao stoji. Klimavo je jedino to, da kada udjes u kolo, samim tim si prihvatio i koreografiju istog. Ili u kolo ne ulazis. Sta da ti kazem, ja ovu himnu ne bih zapevao ni na plej bek tek da samo otvaram usta ali ne bih ni ulazio tamo gde mi se unapred kaze da je obvezno pevati.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:40 29.05.2012

Re: ...

Drago Kovacevic
nije himna nikakav šovinizam, već obeležje države za koju nastupaš

Da ne menjamo teze. Himna je himna, a teranje na pevanje je nasilje.


pročitah jedan od komentara gde se kaže "Ljajicu dodji da igras za BOSNU mi nemamo teksta uopste".
Inače, ovaj potez selektora me podseća na isto ono kad onaj aktuelni general pozdravlja vojsku sa "Pomoz Bog"i kaže ima između ostalog da su junaci koji se bore za "Krst časni i naše pravoslavlje", a sve to ne stoji u PS niti u tyv. Kodeksu ;asti.
inco inco 01:13 30.05.2012

Re: ...

slow_hand
Neispunjavanje potpisanog je nasilje... Ako nije hteo da peva, nije morao da potpisuje... da bi "poštovao" samog sebe...


Meni je mnogo veci problem sto tako nesto uopste moze da se nadje u ugovoru za potpisivanje. Mislim ili cemo deregulisati ugovore nacisto pa da dve svesne jedinke mogu da potpisu i da jedna drugu ubije ako treba, ili ce se postojeca regulativa odnositi na sve ugovore. Zamisli da neki poslodavac trazi da potpises da ces svakog jutra na poslu da stojis mirno i pevas himnu, a ti apliciras za posao racunovodje? Isao bih ja i dalje - recimo da potpises da neces da zatrudnis / napravis dete? Sta mislite, kakva bi hajka i medijska i zakonska udarila na tako nesto? Oba su podjednako neprihvaljiva u regulisanim ugovorima, pa ne moze Mihajlovic da tera ljude koji apliciraju za igranje fudbala, a ne za dobrovoljno pevacko drustvo, da potpisuju nesto sto sa time nema veze.

gagonini
Nadam se da ste gledali Italijene na prvenstvima, sa kojim ponosom pevaju svoju himnu...zato i pobedjuju.


Ajde?! Pa sto ne rece da je resenje svih problema FSS - to da se fudbaleri imaju upisati u muzicku skolu pa da sto basom, sto baritonom udare na protivnika. Pod hitno to primeniti i eto nas na vrhu sveta za 4 godine!

Da ne mislis mozda, onako sasvim slucajno, pobeda u fudbalu ima makar malo veze sa strategijom, utreniranoscu, kvalitetom samih fudbalera, pa i srecom? Ili cim otpeva himnu Pera Lozac dozivi neverovatnu promenu i postane Ronaldinjo? A Ronaldinjo se pretvori u Mihajlovica ako ne otpeva narecenu mu himnu?

P.S. Nesto se ne secam da je trenutni selektor mnogo zapevavao `Hej, Sloveni` u svoje vreme. Moz' to biti razlog sto nije dalje dogurao u zivotu od selektora trecerazredne reprezentacije... Ako mu je kad nije isao u muzicku skolu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:36 28.05.2012

Al, kometari..

Kad sam na tviteru pokrenuo ovu temu, mnogi ga brake..."kao imao ugovor"..
To je taj lažni "legalizam" koji ovde jako buja:)
cthulhu.s_ninja cthulhu.s_ninja 11:59 29.05.2012

Re: Al, kometari..

Gospodinu Ljajicu a mislim i njegovom agentu Faljiju Ramadaniju je predocen ugovor kao uslov za igranje u reprezentaciji.
Sto je najlepse taj ugovor nije trazio nista nezakonito pa ni protivno nacionalnoj i verskoj pripadnosti g. Ljajica. (Pobogu, pa njegov cica je ministar u Vladi Srbije). Trazilo se da se zna i sa preostalih 22 saigraca peva himna drzave za koju zeli da igra.
g. Ljajic je mogao da odbije da potpise, pokusa da pregovara ili bilo sta da iskaze "postovanje sebe", ali nije...prekrsio je potpisano.
draft.dodger draft.dodger 14:36 28.05.2012

IMBEĆILE...

Po svemu sudeći, Siniša je kao mali upao u kazan pun gluposti.
Lošeg je karaktera, bez smisla za kompromis, nasilan, tvrdoglav, praznoglav i pre svega neuspešan trener.

Sve miriše na jedan sočan fijasko začinjen blamažom.

Naravno, najbolje bi bilo da ja, ovako skeptičan, ispadnem papan, a Siniša sa reprezentacijom ostvari vrhunske rezultate.
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:49 28.05.2012

Re: IMBEĆILE...


Sve miriše na jedan sočan fijasko začinjen blamažom.

Naravno, najbolje bi bilo da ja, ovako skeptičan, ispadnem papan, a Siniša sa reprezentacijom ostvari vrhunske rezultate.

I ja bih voleo da se ovo desi. Nekako, imam malo više nade nego kod Pižona ili Klementea. Mada, od njih bolji nije teško biti
hannah.greener hannah.greener 16:48 28.05.2012

Re: IMBEĆILE...

"Naravno, najbolje bi bilo da ja, ovako skeptičan, ispadnem papan, a Siniša sa reprezentacijom ostvari vrhunske rezultate."

Ne lipši magarče do zelene trave...

Rekao sam već jedared, ponavljam se - najbolje je da se ne plasiramo (važi za svako takmičenje). Srbija ne igra na Sveckom (Evropskom, Azijskom, Maloazijskom, šta god), ja lepo izaberem za koga ću da navijam, u miru gledam, ako pobedimo, pobedimo, ako ne - nikom ništa.

Ako se (nedajuniverzume!) plasiramo - po defaultu mora da navijam za Srbiju (jednostavno glupo je da navijam za Engleze, a Srbija igra), a znam da ćemo pre ili kasnije da se izblamiramo najstrašnije.

U tom kontekstu - Miha rules!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:25 28.05.2012

E, sad..

Ja uvodni tekst, uopšte nisam hteo da opterećujem stvarima vrlo prisutnim i vrlo delikatnim.
Kad sluša himnu "Bože pravde" onaj državljanin Srbije koji po naciji nije Srbin a po veri hrišćanin, ja potpuno mogu razumeti da to doživi kao diskriminaciju. Kako je to ustavna kategorija, on je poštuje, ali je nasilje terati ga da je peva. Ja poštujem himnu, ali mi nije draga. A Srbin sam. Mislim da multietničke i multikonfesionalne države moraju za homnu imati neku pesmu koja integriše a ne da ona dezintegriše. Ali, to je pitanje političkoga razuma i političkoga odlučivanja, a ne interpretacije Siniše Mihajlovića.
I, da...evo nečega što nije ustavna kategorija. Što će reprezentaciji jedne multikonfesionalne i laičke zemlje, na nacionanom dresu krst...zaista..
Goran Vučković Goran Vučković 15:37 28.05.2012

Re: E, sad..

I, da...evo nečega što nije ustavna kategorija. Što će reprezentaciji jedne multikonfesionalne i laičke zemlje, na nacionanom dresu krst...zaista..

Kao deo državnog grba, ili je SPC postala sponzor reprezentacije?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:40 28.05.2012

Re: E, sad..

Goran Vučković
I, da...evo nečega što nije ustavna kategorija. Što će reprezentaciji jedne multikonfesionalne i laičke zemlje, na nacionanom dresu krst...zaista..

Kao deo državnog grba, ili je SPC postala sponzor reprezentacije?

Jedno je grb, a drugo krst preko celog dresa.
zemljanin zemljanin 15:45 28.05.2012

Re: E, sad..

I, da...evo nečega što nije ustavna kategorija. Što će reprezentaciji jedne multikonfesionalne i laičke zemlje, na nacionanom dresu krst...zaista..

htedoh to da navedem al' velim nije tema ... ali srBizacija reprezentacije koja bi trebala da je elita Srbije kao građanske države je odavno prisutna ... himna, koja bi trebala da nas spaja i da pevanjem iste jačamo kolektivni duh, dovodi u situaciju da se opredeljujemo ili slabimo taj kolektivni duh ... u svakom slučaju, čini se da većinski deo Srbije, i te kako podržava ovaj nastup selektora a da se uopšte i ne trudi da razume problem ... po običaju
Goran Vučković Goran Vučković 15:51 28.05.2012

Re: E, sad..

Jedno je grb, a drugo krst preko celog dresa.

Aha misliš na onaj koji se ukršta na grbu - da, to je "višak delova".
slow_hand slow_hand 21:44 28.05.2012

Re: E, sad..

Kakvi ste demagozi vi komunisti... A šta će na dresu i zastavi multietničke i multikonfesionalne Engleske?
b92fmember b92fmember 22:10 28.05.2012

Re: E, sad..

zemljanin zemljanin 22:24 28.05.2012

Re: E, sad..





Prvi od pre par godina a onda su zalepili i krst preko (malo pomeren da se Vlasi ne dosete) ... ...
slow_hand slow_hand 22:43 28.05.2012

Re: E, sad..

LM, već na grbu ima i krst i četiri ocila... i, šta tu smeta, šta je sporno u odnosu na englesku? Šta je sa Danskom, Švedskom, Finskom i sl.? Da li se i njihovi VLASI čega dosećaju? Ili oni nisu tolko zaludni...
ivanivica ivanivica 15:26 28.05.2012

Duh je živ...

"On je dakle, ostao isti, i evo, vraća taj duh devedesetih na velika vrata" Zar je taj duh ikada napustio Srbiju? Miloševićev "mali od kužine" odlučuje o vladi, aktualni predsjednik još uvijek sanja Veliku Srbiju... Mihajlovićev zahtjev u tako benignoj stvari kao što je nogomet da se srpstvo dokazuje tko jače viče himnu je u ovoj patologiji u kojoj je Srbija, normalan tijek stvari. Što je sljedeće bojim se i pomisliti. Srbija je propustila šansu da se suoči sama sa sobom i svakog dana tone sve dublje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:44 28.05.2012

Re: Duh je živ...

Ja bih tebi Ivane, rado ustupio prostor da napišeš nešto o patologiju kod vas.
Nije valjda da toga nema tamo
ivanivica ivanivica 15:54 28.05.2012

Re: Duh je živ...

Strašna je ta hrvatska patologija: aktualni predsjednik RH deklarirani ustaša koji javno erotski uzdiše da je Zemun hrvatski grad...
Samo što kakva god bila, hrvatska patologija nema utjecaja na susjedstvo. A srpska patologija? Ne bi joj bilo prvi put.
cult cult 16:02 28.05.2012

Re: Duh je živ...

ivanivica

Provali ovog Ivicu što odvali Thompsona, pa dodje na blog komentirat, ne?

Ako u ugovoru stoji da ima da se peva himna Srbije
onda se ona peva ili se raskida ugovor, bez obzira na republikanstvo, ateizam ili nacionalnost.
Tačka-točka-pika.
westvleteren westvleteren 22:28 28.05.2012

Re: Duh je živ...

Samo što kakva god bila, hrvatska patologija nema utjecaja na susjedstvo.


Tako je. Hrvati organizuju genocid samo u sopstvenoj drzavi, nikada u tudjoj.

Strašna je ta hrvatska patologija: aktualni predsjednik RH deklarirani ustaša koji javno erotski uzdiše da je Zemun hrvatski grad.


Neuspeli pokusaj ironije. Istina je da je Nikolic napravio diplomatski gaf i da ce ih verovatno napraviti jos mnogo tokom mandata ali svi njegovi gafovi su minorni naspram cinjenice da je Josipovic (i celokupna hrvatska politicka elita) izjavio kako je sokiran i iznenadjen presudom Gotovini.
U Srbiji bi malo kome palo na pamet da tako komentarise presude Mladicu, Karadzicu, Seselju...
Da ne spominjem proslavu oluje kao drzavnog praznika

Dakle, cuti, pokrij se usima i sramoti se.
nowave7 nowave7 22:47 28.05.2012

Re: Duh je živ...

cult
ivanivica

Provali ovog Ivicu što odvali Thompsona, pa dodje na blog komentirat, ne?

Ako u ugovoru stoji da ima da se peva himna Srbije
onda se ona peva ili se raskida ugovor, bez obzira na republikanstvo, ateizam ili nacionalnost.
Tačka-točka-pika.


Ne htedoh se javljati, ali vec odredjeni broj komentatora se poziva na postojanje ugovora, i lazni legalizam (kako vec rece autor bloga), i trazi izgovor u smislu: "ako u ugovoru stoji onda ima da pevas!". Ali to je onda krajnje falgrantno krsenje osnovnih prava i sloboda. Jednostavno diskriminacija. Zamisli sledecu situaciju. Dodjes na razgovor za posao, i moguci poslodavac ti kaze dobijas posao, ali pod uslovom da potpises ugovor u kojem stoji da moras da prihvatis da se svaki dan pet puta Alahu. Bi li ti pristao na to? Nije li to diskriminacija u startu svakoga ko nije musliman?
cult cult 23:25 28.05.2012

Re: Duh je živ...

pa ne znam koliko ti je dobra paralela.
da igram fudbal i da mi fss postavi Mihu za selektora
a ovaj iz nekog svog tripa postavi kao uslov za igru
da znam reči himne i da moram da je pevam kad se intonira
onda bih ja došao, ako to ne smatram budalaštinom
ili ne bih ako, pak smatram.
Piece of cake, zar ne?

Ako pak kazem da prihvatam uslove, a onda ih ne ispunim, e jbg, nema ljutnje ako me zbog toga vrate kući.

Mislim, cela situacija je prilično glupa
ali kad ste vec zvali Mihu, to je to.

nowave7 nowave7 23:59 28.05.2012

Re: Duh je živ...

cult
pa ne znam koliko ti je dobra paralela.
da igram fudbal i da mi fss postavi Mihu za selektora
a ovaj iz nekog svog tripa postavi kao uslov za igru
da znam reči himne i da moram da je pevam kad se intonira
onda bih ja došao, ako to ne smatram budalaštinom
ili ne bih ako, pak smatram.
Peace of cake, zar ne?

Ako pak kazem da prihvatam uslove, a onda ih ne ispunim, e jbg, nema ljutnje ako me zbog toga vrate kući.

Mislim, cela situacija je prilično glupa
ali kad ste vec zvali Mihu, to je to.



Pa eto meni nije bas tako crno-belo. Mali je to korak (ako uopste) od otvorene diskriminacije.
Mada, glupo je bilo od klinca, da pristane na uslove a onda ih ne ispuni, ali je alternativa bila da uopste ne igra. Da nije u startu dosao, verujem da bi prosao jos gore. Priznaces, zajebana situacija?
mikimedic mikimedic 00:55 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Peace of cake


peace, brate, peace...

ispod slema...

a vidim da je i znanje engleskog na predsednickom nivou.
cult cult 06:43 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Priznaces, zajebana situacija?


više glupa, nego zajebana.
I malo montipajtonovska, kao i puno stvari u ovoj zemlji.
Opet, u pitanju je himna. Jbg, himna. I uslov za koji su svi znali. Čak i ja.



*izvinjavam se svima koje je povredila moja brzopletost u spelovanju pri pisanju prethodnog komentara.
dakle, mislio sam na piece, a ne na peace.
Hvala na ukazivanju na grešku. Ispravljeno.
nowave7 nowave7 10:18 29.05.2012

Re: Duh je živ...

cult
Priznaces, zajebana situacija?


više glupa, nego zajebana.
I malo montipajtonovska, kao i puno stvari u ovoj zemlji.
Opet, u pitanju je himna. Jbg, himna. I uslov za koji su svi znali. Čak i ja.



*izvinjavam se svima koje je povredila moja brzopletost u spelovanju pri pisanju prethodnog komentara.
dakle, mislio sam na piece, a ne na peace.
Hvala na ukazivanju na grešku. Ispravljeno.


Upravo je u tom uslovu problem. Njegovo postojanje. Ne treba da ga bude.
cult cult 10:39 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Upravo je u tom uslovu problem. Njegovo postojanje. Ne treba da ga bude.


Ne znam. Toliko priče o tome da igrači kad igraju za nacionalni tim neće da se trude, da im "grb nije svetinja" itd.
I sad dodje čovek koji bar na simboličkom nivou počne da uvodi taj kult i sad nikom ne valja.
Jbt, toliki sam bio izdajnik i nepatriota, a imam razumevanja za ovo. Čudno.
Kome se ne igra za Srbiju zbog Srbije, ne treba da igra.
Ima toliko klubova, a i drugih zemalja na svetu celom.
antioksidant antioksidant 10:52 29.05.2012

Re: Duh je živ...

I sad dodje čovek koji bar na simboličkom nivou počne da uvodi taj kult i sad nikom ne valja.

pazi, da probam da bacim svetlo i sa druge strane
pitanje međunacionalnh odnosa je komplikovano i lako zapaljivo
a onda dođe čovek koji počne na simboličkom nivou da uvodi/nameće kultove

(čini mi se da je vučko rekao - ovde su se srela 2 vola, nije samo jedan napravio glupost) ali ne treba se igrati sa nekim stvarima. naročito ako si suptilan kao siniša mihajlović.

Kome se ne igra za Srbiju zbog Srbije, ne treba da igra.


ne čimi se da je ljajić odbio da igra


i za kraj: nacionalna reprezentacija jeste jedan od simbola homogenizacije društva. ali svako povezivanje, pa makar i kroz reprezentaciju, bi trebalo da bude bez nametanja, uguravanja, primoravanja... ako želimo da opstane

a himna je ta koja je. ja bih drugu ali dok je ova stajaću mirno uz nju.
nowave7 nowave7 10:55 29.05.2012

Re: Duh je živ...

antioksidant
I sad dodje čovek koji bar na simboličkom nivou počne da uvodi taj kult i sad nikom ne valja.

pazi, da probam da bacim svetlo i sa druge strane
pitanej međunacionalnh odnosa je komplikovano i lako zapaljivo
a onda dođe čovek koji počne na simboličkom nivou da uvodi kultove

(čini mi se da je vučko rekao - ovde su se srela 2 vola, nije samo jedan napravio glupost) ali ne treba se igrati sa nekim stvarima. naročito ako si suptilan kao siniša mihajlović.

Kome se ne igra za Srbiju zbog Srbije, ne treba da igra.


ne čimi se da je ljajić odbio da igra


i za kraj: nacionalna reprezentacija jeste jedan od simbola homogenizacije društva. ali svako povezivanje, pa makar i kroz reprezentaciju, bi trebalo da bude bez nametanja, uguravanja, primoravanja... ako želimo da opstane

a himna je ta koja je. ja bih drugu ali dok je ova stajaću mirno uz nju.


cult cult 11:06 29.05.2012

Re: Duh je živ...

a himna je ta koja je. ja bih drugu ali dok je ova stajaću mirno uz nju.


ja je i pevao na par tekmi.
Bez obzira na moje favorite za himnu koji nisu prošli.
I čudio se da moj klinac nije u školi naučio stihove, te sam morao da mu dam sličan zadatak kao Mihajlović igračima.
Isto poštovanje imam i prema zastavi kao simbolu ove zemlje.
Nekako je to stvar kulture.
A odbijanje da se peva himna svoje države je takodje stvar kulture.
Posledice toga su baš onakve kakve treba da budu.


Neverovatno je dokle može da dovede rasprava o jednostavnoj temi: himna i nacionalna reprezentacija. Samo je tu i čuješ, u principu.
antioksidant antioksidant 11:31 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Nekako je to stvar kulture.
A odbijanje da se peva himna svoje države je takodje stvar kulture.

i reakcija na one koji ne tretiraju simbole ove zemlje je stvar kulture
neka neko i ne peva
neka i zvizdi
nek baci zastavu
nek se ukruti svaki put kad je vidi
sve je to sloboda izrazavanja
jedino na taj nacin mozemo pronaci zajednicki put kojim cemo ici
cult cult 11:53 29.05.2012

Re: Duh je živ...

neka i zvizdi
nek baci zastavu


niko ne spori to pravo.
kultura je jedno, a pravo drugo.

Ono što hoću da kažem je da je ova zemlja više od njene vlade, trenutne ideologije, očajne administracije, tome, čede, bote ili pašića. Više je i od grešaka u prošlosti i izbora pogrešnih puteva.

Više je od svih nas koji u ovom trenutku na njenoj teritoriji živimo, zvali se ovako ili onako, klanjali se ovom ili onom bogu, bogovima ili nikome. Sadrži u sebi sve one težnje za slobodom na parčetu zemlje, muke pod raznim osvajačima, a onoliko ih je bilo, ćele kule, ustanke prve i druge, hiljade mrtvih rasejanih po albanskim gudurama (koliko je naroda u svojoj istoriji podnelo onakvu žrtvu odbijajući da se preda? I kakvu je to poruku poslalo potomcima daleko u budućnost?), klanja medju sobom zbog različite vere u to šta je sloboda.

Mnogo, premnogo žrtava za jedno malo parče zemlje koje pokušavaš da urediš da tvojoj deci bude u životu udobnije i lakše nego tebi.

I svega tri znaka postoje koja simbolišu sve to što je više od nas i što stotinama godina opstaje do danas: grb, zastava i himna. Iskazati elementarnu pristojnost prema tome, to je u osnovi svakog samopoštovanja.
vesna7592 vesna7592 12:00 29.05.2012

Re: Duh je živ...

cult
neka i zvizdinek baci zastavuniko ne spori to pravo.kultura je jedno, a pravo drugo.Ono što hoću da kažem je da je ova zemlja više od njene vlade, trenutne ideologije, očajne administracije, tome, čede, bote ili pašića. Više je i od grešaka u prošlosti i izbora pogrešnih puteva. Više je od svih nas koji u ovom trenutku na njenoj teritoriji živimo, zvali se ovako ili onako, klanjali se ovom ili onom bogu, bogovima ili nikome. Sadrži u sebi sve one težnje za slobodom na parčetu zemlje, muke pod raznim osvajačima, a onoliko ih je bilo, ćele kule, ustanke prve i druge, hiljade mrtvih rasejanih po albanskim gudurama (koliko je naroda u svojoj istoriji podnelo onakvu žrtvu odbijajući da se preda? I kakvu je to poruku poslalo potomcima daleko u budućnost?), klanja medju sobom zbog različite vere u to šta je sloboda. Mnogo, premnogo žrtava za jedno malo parče zemlje koje pokušavaš da urediš da tvojoj deci bude u životu udobnije i lakše nego tebi. I svega tri znaka postoje koja simbolišu sve to što je više od nas i što stotinama godina opstaje do danas: grb, zastava i himna. Iskazati elementarnu pristojnost prema tome, to je u osnovi svakog samopoštovanja.

bravo


antioksidant antioksidant 12:29 29.05.2012

Re: Duh je živ...

I svega tri znaka postoje koja simbolišu sve to što je više od nas i što stotinama godina opstaje do danas: grb, zastava i himna. Iskazati elementarnu pristojnost prema tome, to je u osnovi svakog samopoštovanja.

hajde da se zadržimo na ovome
da zanemarimo za trenutak to da nije pod obavezno sebe identifikovati sa teritorijom i narodom i da ta vrsta kolektivnog identiteta nije jedina
ako postoji neko ko se ne identifikuje sa ovim ovde, zašto smatraš da je nametanje "poštovanja" simbola racionalan pristup "uvlačenju u jato"?
ljajiću je nuđeno da igra za bosnu (ne znam da li je mogao to da ostvari-nije ni bitno za ovo). odbio je. ne ulazim iz kojih razloga, možda najviše na svetu voli srbiju, možda je procenio da je za njegovu karijeru to bolje... ali izabrao je srbiju.
s druge strane, razumem mihajlovića koji želi da postigne homogenizaciju tima ali njegov način je ušao u potencijalno opasnu međunacionalnu zonu. a možeš zamisliti koji se zaključci izvlače kada se poveže fudbalsko navijanje i međuetnički odnosi?
Ono što hoću da kažem je da je ova zemlja više od njene vlade, trenutne ideologije, očajne administracije, tome, čede, bote ili pašića. Više je i od grešaka u prošlosti i izbora pogrešnih puteva.
koja zemlja? kreni od toga. nikada ni jedna zemlja nikome nije postala dom zato što je to neka administracija rešila.
vilovuk vilovuk 12:41 29.05.2012

Re: Duh je živ...

cult
I svega tri znaka postoje koja simbolišu sve to što je više od nas i što stotinama godina opstaje do danas: grb, zastava i himna. Iskazati elementarnu pristojnost prema tome, to je u osnovi svakog samopoštovanja.

To bi bilo baš tako kad bi te tri stvari bile well established.
Ali one to nisu: neko ih je onomad nametnuo i ja imam žestok otpor prema njima.
Žestoko se protivim i kič ideologiji i sledstveno kič estetici tih simbola
(naš grb je neprikosnoveni svetski šampion kiča).

Ne poštujem ih i tim nepoštovanjem tražim njihovu promenu.
I ne odustajem (zarad samopoštovanja, pored ostalog).

Da li je moje stanovište legitimno?
Da li je civilizovano?
Itd.
antioksidant antioksidant 12:43 29.05.2012

Re: Duh je živ...

neko ih je onomad nametnuo

da budemo iskreni - većina je u potpunosti zadovoljna "nametnutim"
ona bi samo da preko svega i euro bude 80 dinara i sumnjam da bi se imala zamerka na bilo šta
nowave7 nowave7 12:46 29.05.2012

Re: Duh je živ...

cult
neka i zvizdi
nek baci zastavu


niko ne spori to pravo.
kultura je jedno, a pravo drugo.

Ono što hoću da kažem je da je ova zemlja više od njene vlade, trenutne ideologije, očajne administracije, tome, čede, bote ili pašića. Više je i od grešaka u prošlosti i izbora pogrešnih puteva.

Više je od svih nas koji u ovom trenutku na njenoj teritoriji živimo, zvali se ovako ili onako, klanjali se ovom ili onom bogu, bogovima ili nikome. Sadrži u sebi sve one težnje za slobodom na parčetu zemlje, muke pod raznim osvajačima, a onoliko ih je bilo, ćele kule, ustanke prve i druge, hiljade mrtvih rasejanih po albanskim gudurama (koliko je naroda u svojoj istoriji podnelo onakvu žrtvu odbijajući da se preda? I kakvu je to poruku poslalo potomcima daleko u budućnost?), klanja medju sobom zbog različite vere u to šta je sloboda.

Mnogo, premnogo žrtava za jedno malo parče zemlje koje pokušavaš da urediš da tvojoj deci bude u životu udobnije i lakše nego tebi.

I svega tri znaka postoje koja simbolišu sve to što je više od nas i što stotinama godina opstaje do danas: grb, zastava i himna. Iskazati elementarnu pristojnost prema tome, to je u osnovi svakog samopoštovanja.

cthulhu.s_ninja cthulhu.s_ninja 13:09 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Molim te otidi u USA pa tamo izjavi da me postujes grb, zastavu i himnu...samo da vidim sta bi ti se desilo
gedza.73 gedza.73 13:17 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Molim te otidi u USA pa tamo izjavi da me postujes grb, zastavu i himnu...samo da vidim sta bi ti se desilo

Ili da zatraži državljanstvo bilo koje zemlje a onda počne da zakera.
-Ne sviđa mi se ova očerupana kokoška na pasošu.
-Što bih ja polagao vašu istoriju, zabole me za nju, to je moje civilizacijsko pravo
....
antioksidant antioksidant 13:22 29.05.2012

Re: Duh je živ...

cthulhu.s_ninja
Molim te otidi u USA pa tamo izjavi da me postujes grb, zastavu i himnu...samo da vidim sta bi ti se desilo



The United States Supreme Court in Texas v. Johnson, 491 U.S. 397 (1989), and reaffirmed in U.S. v. Eichman, 496 U.S. 310 (1990), has ruled that due to the First Amendment to the United States Constitution, it is unconstitutional for a government (whether federal, state, or municipality) to prohibit the desecration of a flag, due to its status as "symbolic speech."
antioksidant antioksidant 13:23 29.05.2012

Re: Duh je živ...

gedza.73
Molim te otidi u USA pa tamo izjavi da me postujes grb, zastavu i himnu...samo da vidim sta bi ti se desilo

Ili da zatraži državljanstvo bilo koje zemlje a onda počne da zakera.
-Ne sviđa mi se ova očerupana kokoška na pasošu.
-Što bih ja polagao vašu istoriju, zabole me za nju, to je moje civilizacijsko pravo
....

a da uvedemo oduzimanje državljanstva onima koji ne vole kokoške na pasošu i slabo poznaju istoriju?
gedza.73 gedza.73 13:23 29.05.2012

Re: Duh je živ...

vilovuk
(naš grb je neprikosnoveni svetski šampion kiča).



nowave7 nowave7 13:24 29.05.2012

Re: Duh je živ...

cthulhu.s_ninja
Molim te otidi u USA pa tamo izjavi da me postujes grb, zastavu i himnu...samo da vidim sta bi ti se desilo


U toj istoj USA je sasvim legalno paradirati u nazi uniformama, i verbalizovati Hitlerove ideje i u 21. veku. To je, po mom misljenju, jako pogresno, ali dozvoljeno.
vilovuk vilovuk 14:30 29.05.2012

Re: Duh je živ...

gedza.73
vilovuk
(naš grb je neprikosnoveni svetski šampion kiča).




Pa, na pasošu je samo deo grba (vidi sajt Vlade).
Grb Srbije ima baldahin sa još jednom krunom - teško da bi se mogla napraviti žešća sprdačina!
gedza.73 gedza.73 17:16 29.05.2012

Re: Duh je živ...

AO
a da uvedemo oduzimanje državljanstva onima koji ne vole kokoške na pasošu i slabo poznaju istoriju?

Ne oduzimanje. Ja samo kažem da kad naši 'openmindcitizens' zaglave u neku 'proeuropsku' državu tamo poštuju osnovna i utvrđena pravila.
Niti kenjaju o nametnutosti, niti trenutno postaju kritičari heraldike, muzike, ne traže izmeštanje crkava...
Još se potrude da ispune sve obaveze od elementarnog poznavanja jezika, znanja o nekim istorijskim činjenicama nove države i šta ti ja znam.

Kritikovanje državne administracije je jedno.
Nepoštovanje svoje zemlje je izraz neukosti, neučtivosti, bahatosti, bezobrazluka
antioksidant antioksidant 17:22 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Nepoštovanje svoje zemlje je izraz neukosti, neučtivosti, bahatosti, bezobrazluka

vau!!!!

edit:izvini, a kako je nastala srbija iz jugoslavije?
kako smo poceli da postujemo srbiju posle juge?
ili jugoslaviju nismo postovali?
ili se postuje ono sto administracija smisli da bude drzava?
niko i nista ne zasluzuje card blanche postovanje
pa ni provizoriji zvani drzave
gedza.73 gedza.73 18:43 29.05.2012

Re: Duh je živ...

antioksidant
Nepoštovanje svoje zemlje je izraz neukosti, neučtivosti, bahatosti, bezobrazluka


vau!!!!


Izvini, molim te, pogrešio sam jer ovu rečenicu nisam stavio pd citat.
Jer ovo nisu moje reče već reči domicilnog stanovništva (većeg broja pojedinaca) pojedinih zemalja EU spram ponašanja stranaca, manjina ecc.

Elem, malo je zajebano selektivno promovisanje prodemokratskih i proevropskih pravila.

'dajte mi par evropskih svetonazora i oblika ponašanja, ali molim bez luka i pavlake'

edit:izvini, a kako je nastala srbija iz jugoslavije?
kako smo poceli da postujemo srbiju posle juge?
ili jugoslaviju nismo postovali?
ili se postuje ono sto administracija smisli da bude drzava?
niko i nista ne zasluzuje card blanche postovanje
pa ni provizoriji zvani drzave

Stepen empatije, samilosti i ljudskosti ti nalažu da poštuješ roditelje, pretke kakvi god da su ili kakve god greške pravili.

Stepen obzirnosti i karaktera ti postavljaju neki fundament o poštovanju pravila i principa koje postavlja neka država (amerika, nemačka, francuska, srbija)

E, sad čovek može da bude strvina i stoka. A može i da bude Čovek.

Za zaključak
isti mi je ovaj mali seronja koji se uvlači u dupe zukorliću i vehabijama kao i oni 'naši' i obrazovci.

Ja sam ti, brale negde u sredini. Idu mi qrac i jedni i drugi. I ovi kojima je himna bljak, grb bullshit, dan zahvalnosti primer odmerenog ručka, alamo nacionalnog ponosa i ovi kojima je kosovo u srcu, crkva ispred svih, prase najlepša hrana, badnjak na hladnjaku..

Gledam ih i jedne i druge ko budale. Nih bar nikad ne nedostane

poz

EDIT
kako smo poceli da postujemo srbiju posle juge?

Bila je Srbija i pre 'yuge'.
Sad se setih
Žubor voda šljunkom teče,
huji šumica,
a na nebu zvezda trepti,
zvezda Danica.

Srce moje igra, bije,
sve se previja -
čini mi se, moja dušo,
da je Srbija!


Jel'da da je Đura jedna obična nacionalistička svinja? Šteta što ne živi danas. Imao bi štošta da nauči od A.Ljajića o slobodi, pravima i toleranciji.
antioksidant antioksidant 19:22 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Ja sam ti, brale negde u sredini

aha
ti si Čovek
a drugi, koji ne misle kao ti nisu
lepo je kad je svet tako jednostavan

samo jednu stvar

Jer ovo nisu moje reče već reči domicilnog stanovništva (većeg broja pojedinaca) pojedinih zemalja EU spram ponašanja stranaca, manjina ecc.

ti manjine stavljas u istu kategoriju kao strance
nemaju ista prava kao "domicilni"

poz
antioksidant antioksidant 19:27 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Jel'da da je Đura jedna obična nacionalistička svinja?

nemoj da se krijes iza jaksica
mnogo je izmedju njegovog i tvog pogleda na srbiju
gedza.73 gedza.73 19:39 29.05.2012

Re: Duh je živ...

aha
ti si Čovek
a drugi, koji ne misle kao ti nisu
lepo je kad je svet tako jednostavan

Za neke stvari je vrlo jednostavan. Mladić, tači, Orić? Ljudi, zveri? Oni što ih slave za heroje? Oni što ubijaju u ime vere, nacije? Ljudi?

ti manjine stavljas u istu kategoriju kao strance
nemaju ista prava kao "domicilni"

Ovde već svet nije tako jednostavan. Možda malo idealistički gledaš kako svet funkcioniše 'tamo negde'.
Kad vidiš kako domicilno stanovništvo gleda ljhude druge boje kože, drugačije obučene, drugačije kulture? Labava veza koja to sve drži na okupu je trenutno novac. Ali samo trenutno.

Svuda postoje zone koje su industrijski razvijenije i koje kukakju na svoje 'manjine' koje ne rade a koje oni moraju da finansiraju. Oni se u novim regionima tretiraju skoro kao i stranci koji se svim silama trude da prikupe potrebnu dokumentaciju za regulisanje statusa boravka.
I onda opet imaš dve grupe. Onu koja bi se asimilovala pošto-poto brišući sve iza sebe i oni koji ne žele ništa ispred sebe a ostaju zaglavljeni u prošlost.
Opet dve grupe, opet čoveci i Čoveci.

U celom tom galimatijasu se vraćamo na početni problem. Koji si ti samo napomenuo u oblasti 'prava'. Znaš li da pored prava postoje i obaveze?

Možeš ti da kažeš da tvoj auto ide dvesta na sat i da ti se ne sviđa boja stacionarnih radara. Pored prava da koristiš javni put imaš i obavezu da poštuješ ograničenje. I da snosiš adekvatne posledice svog izbora.

Heben ovaj svet. I jednostavan i komplikovan. Neko ga gleda naočarima sa ogromnom dioptrijom, neko kroz staklo za varenje. Neko ga gleda i otvorenim očima.
antioksidant antioksidant 19:48 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Možda malo idealistički gledaš kako svet funkcioniše 'tamo negde'.

možda ti malo previše učitavaš sopstvene...
probaj da odeš neko vreme negde
promenićeš pogled na svet
nije ova klanica od ksenofobije, mrznje, zavisti jedina
a iskreno ti preporučujem belgiju na primer
cela država bez ijednog belgijanca (ok, malo preterujem, ima ih nekoliko - uglavnom su članovi kraljevske porodice ili doseljenici)
sve sami flamanci i valonci
i drago mi je sto si tako uveren u svoje vidjenje sveta
jos da nadjes nekog ko bi gubio vreme da ga ucitava u sebe

Milan Karagaća Milan Karagaća 21:48 29.05.2012

Re: Duh je živ...

Za zaključak
isti mi je ovaj mali seronja koji se uvlači u dupe zukorliću i vehabijama kao i oni 'naši' i obrazovci.

dobar zaključak.
Atomski mrav Atomski mrav 15:51 28.05.2012

Manjine?

Zaista, može se postaviti pitanje, zašto manjine aktuelnu himnu ne prihvataju.


Ni "većina" baš nije jednoglasno prihvatila ovu himnu. Mnogima smeta pominjanje Boga u himni, neki pevaju himnu koristeći druge verzije teksta, itd.

Reklo bi se da Adem Ljajić ima problematičnu ličnost (najnoviji skandal u Fiorentini), ali ne može se reći da nema poštovanja prema državnoj reprezentaciji, pa samim tim i svojoj državi jer se odazvao pozivu selektora. To što je Mihajlović selektor (sa nezavidnim trenerskim dostignućima) i to što je FSS dozvolio da se reprezentativcima nametne potpisivanje tog "ugovora" je problem, ali Karadžiću i ostaloj mafiji iz FSS-a odgovara sve to samo da oni nisu u prvom planu...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:52 28.05.2012

Re: Manjine?

Atomski mrav
Reklo bi se da Adem Ljajić ima problematičnu ličnost (najnoviji skandal u Fiorentini), ali ne može se reći da nema poštovanja prema državnoj reprezentaciji, pa samim tim i svojoj državi jer se odazvao pozivu selektora.


slozio bih se samo sa prvim delom recenice: ocigledno se radi o problematicnoj licnosti. I ne vidim tu nikakvo "postovanje prema drzavi i reprezentaciji", naprotiv vise je nego ocigledno da je hteo da napravi neki skandal/provokaciju. Jednostavno nije normalno da ja danas kazem i cak potpisem da cu sutra uraditi nesto - pa onda sutra namerno to ne uradim.

ps. Da ne bude zabune, ne slazem se sa tom obavezom pevanja himne i potpisivanjem i sumnjam da to postoji bilo gde i jos u svetu (a i ako postoji nema mnogo smisla)... Ko hoce da peva neka peva, ko nece i ne mora - kao u i svim drugim normalnim zemljama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana