Gradjanske inicijative| Planeta| Zabava

vest

ana_radmilovic RSS / 29.05.2012. u 10:17
Moj drug Beške (Gringo) ili Vojislav Bešić ima nameru da dođe na Kosovo i u nekoj vukojebini bude zubar. Ro Kornet koji vodi sa Pavlom Ćosićem, lepo  radi - s obzirom na to da se bavi jednom od najnepotrebnijih delatnosti - knjigama i promocijom raznih autora, poznatih, nepoznatih, stvarno raznih.  Ali Gringa neki đavo vuče da dođe na Kosovo i svoje stomatološke usloge daje meštanima neke enklave. Zna da se neće obogatiti od toga, pretpostavljam da ga zanima kako sve to izgleda, ima tu avanturizma, ima adrenalina ali ima još nečega.  Još neko iz Beograda zainteresovao se da vidi, bude blizu, ostane neko vreme na mestu koje je em nepopularno, em ne gradi dobar imidž u beogradskom društvu, i - što je suština - zaboravljeno je. 
To je vest.
 
Beogradski pisac i stomatolog, koji je u prestonici srpske kulture pokušao jedan gerilski projekat - da zaživi jedna čitaonica - i delimično uspeo da to i ostvari,  ima želju da dođe na nekulturno Kosovo i vidi šta je to tamo. Možda da napiše koju reč o ljudima i verujem da bi njegov avanturistički stil bio pravo osveženje kada je dosadna tema "Kosovo" u pitanju.
 
Eto prilike da kultura zaista posluži spajanju ljudi, a ne razdvajanju na neke beogradu svojstvene tabore.
 
Druga vest:
 
Upoznala sam neki dan ovde jednu ženu iz nekog sela pored Podujeva. Živa i razgovorljiva, otvorena i bez predrasuda, ispriča meni žena i o svom razvodu i nekim bezveznjakovićima koje je imala posle, o homoseksualcu s kojim se druži i s kojim bi mogla da provede stare dane, da se uzmu i budu  jedno drugom na pomoći - ionako su usamljeni (ona sada ima 55 godina, a živa je da življa ne mož' biti). Vest se tiče diskriminacije. Ne verujem da moja sagovornica zna šta znači ta reč. Ona ne diskriminiše i ne znajući da je to neka specijalna stvar. Prirodno gleda na stvari - to je sve. A to bi valjda i trebalo da bude cilj, samo što bi njegovo ostvarenje ostavilo bez posla mnoge borce protiv diskriminacije. Svašta mi je napričala i iz svih tih priča, mogla sam da zaključim da je jedino što "diskriminiše" lopovluk nekih sunarodnika (Srba) koji otimaju i kriminalci su. Smatram da bi mogla da drži predavanja na seminarima protiv diskriminacije. Problem bi bio samo u tome što bi ona bila diskriminisana od strane polaznika ovih kurseva ,  i organizatora - kojima ne bi imponovala s takvom predpričom.  Kao interno raseljeno lice s Kosova bila bi im dosadna. Mene je fascinirala njena vitalnost, vedrima i jedna prirodna slobodoumnost koja sebe nije svesna. 
 


Komentari (22)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:58 29.05.2012

rad na kosovu

"Još neko iz Beograda zainteresovao se da vidi, bude blizu, ostane neko vreme na mestu koje je em nepopularno, em ne gradi dobar imidž u beogradskom društvu"

Generalizacije svakako nisu dobre, a i "nepopularnost" Kosova je diskutabilna, jer postoji i evidenta "popularnost", mada strpano u tu kategoriju popularnosti-nepopularnosti, tek dobijamo maglu.

Skoro sam upoznala jednog Kosovara, Srbina s Kosova, momka moje drugarice i jako smo se sprijateljili. On je lekar, forenzicar, odrastao na Kosovu, tamo radi, predaje i jako je fino biće, totalno otvoren bio od pocetka druzenja za sva moja pitanja, medju kojima je sigurno bilo i neprreimerenih i glupavih. Tako smo se i sprijateljili i mogu da kazem da je moj novi drug emancipovaniji, širi u stavovima od mnogih ljudi koje znam, iako nije nesvestan ni najmanje dramatičnog ambijenta i sjajno ume da artikuliše sva kosovarska ograničenja.

S druge strane, na neki nacin izgubila sam staru i intimnu prijateljicu, koja je isto lekar, ali koja je toliko u kosovskom tripu da je to teško izdržljivo. Ona godinama posveceno odlazi na Kosovo iz Beograda, u razlicitim akcijama i iz mog ugla, toliko se promenila, da ja vrlo tesko komuniciram s tim mitom u koji je usla i u poredjenju s kojim, kako to ona prezentuje iskreno i sa zanosom, sve drugo je minorno i jadno i inferiorno.

Hocu da kazem, ni nama, koji nemamo nikakve veze s Kosovom, nemamo tamo rodbinu, nismo nikad bili ni kao turisti, nije lako da korespondiramo s temom.

S druge strane, sasvim mogu da razumem Besketovu zelju ili potrebu da ode tamo i nesto korisno uradi.

I bas bi bilo dobro da na Kosovo manje idu politicari, a vise ljudi od struke, koji mogu da budu korisni i kroz tu korisnost, u jednoj podcenjeno precenjenoj zajednici, zavisno iz kog ugla se gleda, dozive i licno zadovoljenje da su uradili nesto dobro.

Zapravo, Beske je car i ja sam ponosna zena sto sam s njim nedavno pila pivo:)))







krkar krkar 11:20 29.05.2012

Re: rad na kosovu

Zapravo, Beske je car i ja sam ponosna zena sto sam s njim nedavno pila pivo:)))


Jedino što ne ide na Kosovo nego na Madagaskar
dragan7557 dragan7557 11:29 29.05.2012

Re: rad na kosovu

Vesna Knežević Ćosić 11:58 29.05.2012 / *novo
rad na kosovu
"Još neko iz Beograda zainteresovao se da vidi, bude blizu, ostane neko vreme na mestu koje je em nepopularno, em ne gradi dobar imidž u beogradskom društvu"

Ako u napisanom umesto Beograd staviš Kosovo dobijaš:

"Još neko sa Kosova zainteresovao se da vidi, bude blizu, ostane neko vreme u mestu koje em nepopularno, em ne gradi dobar imidž u kosovskom društvu."

Naime društva se grade međusobnom saradnjom njihovih građana, a ovo što je Ana napisla daje možda i neku nadu.

Beograd nikada nije bio centar sveta, a nisu to ni drugi gradovi jer Svet naprosto nema centar, ima samo egocentričnost svojih građana.

cerski
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:20 29.05.2012

Re: rad na kosovu

krkar
Zapravo, Beske je car i ja sam ponosna zena sto sam s njim nedavno pila pivo:)))


Jedino što ne ide na Kosovo nego na Madagaskar


pa svejedno.
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:50 29.05.2012

Re: rad na kosovu

Vesna Knežević Ćosić

S druge strane, na neki nacin izgubila sam staru i intimnu prijateljicu, koja je isto lekar, ali koja je toliko u kosovskom tripu da je to teško izdržljivo. Ona godinama posveceno odlazi na Kosovo iz Beograda, u razlicitim akcijama i iz mog ugla, toliko se promenila, da ja vrlo tesko komuniciram s tim mitom u koji je usla i u poredjenju s kojim, kako to ona prezentuje iskreno i sa zanosom, sve drugo je minorno i jadno i inferiorno.


uopšte ne sumnjam. u knjizi koju završavam jedna slična završava u "lazi" (možda sam mogla da je poštedim ali bilo je jače od mene da je smestim tamo), a ideolog i hroničar u demenciji i ludilu (ali on ima veze pa njega niko ne sme u "lazu" )
sevarlica sevarlica 12:00 29.05.2012

...

Ona ne diskriminiše i ne znajući da je to neka specijalna stvar. Prirodno gleda na stvari - to je sve.


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:08 29.05.2012

Re: ...

Smatram da bi mogla da drži predavanja na seminarima protiv diskriminacije. Problem bi bio samo u tome što bi ona bila diskriminisana od strane polaznika ovih kurseva , i organizatora - kojima ne bi imponovala s takvom predpričom.


otkud znas? to da bi bila diskriminisana je isto predrasuda.

svojevremeno je u organizaciji JAZAS-a jedna seksualna radnica drzala seminare, tribine o diskriminaciji i stvarima koje je sama prozivela. Svima je bilo ok, i publici i organizatorima, samo je tabloidna stampa koja ni ne prati tribine i seminare, celu stvar satanizovala izmedju ostalog i naslovima od po metra "kurva uci nasu decu" tako nekako, il jos gore.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:13 29.05.2012

Re: ...

Vesna Knežević Ćosić
Smatram da bi mogla da drži predavanja na seminarima protiv diskriminacije. Problem bi bio samo u tome što bi ona bila diskriminisana od strane polaznika ovih kurseva , i organizatora - kojima ne bi imponovala s takvom predpričom.otkud znas? to da bi bila diskriminisana je isto predrasuda.svojevremeno je u organizaciji JAZAS-a jedna seksualna radnica drzala seminare, tribine o diskriminaciji i stvarima koje je sama prozivela. Svima je bilo ok, i publici i organizatorima, samo je tabloidna stampa koja ni ne prati tribine i seminare, celu stvar satanizovala izmedju ostalog i naslovima od po metra "kurva uci nasu decu" tako nekako, il jos gore.


kurva ili seksualna radnica?

ja bih rekao prostitutka a nikad seksualna radnica.
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:18 29.05.2012

Re: ...

Vesna Knežević Ćosić
Smatram da bi mogla da drži predavanja na seminarima protiv diskriminacije. Problem bi bio samo u tome što bi ona bila diskriminisana od strane polaznika ovih kurseva , i organizatora - kojima ne bi imponovala s takvom predpričom.


otkud znas? to da bi bila diskriminisana je isto predrasuda.

svojevremeno je u organizaciji JAZAS-a jedna seksualna radnica drzala seminare, tribine o diskriminaciji i stvarima koje je sama prozivela. Svima je bilo ok, i publici i organizatorima, samo je tabloidna stampa koja ni ne prati tribine i seminare, celu stvar satanizovala izmedju ostalog i naslovima od po metra "kurva uci nasu decu" tako nekako, il jos gore.


u pravu si, ne znam. nisam mislila da bi bila diskriminisana iz nekih lažno moralističkih predstava nego zato što - ok, možda je to moja predrasuda na osnovu nešto malo seminara koja sam videla - ne liči na svet koji imponuje društvu koje sam videla na tim seminarima. niti je intelektualka, niti se predstavlja kao žrtva, ne spada ni u jednu poželjnu kategoriju. psuje. a opet, iz njene priče moglo bi se mnogo toga čudi o suživotu, o ratu, o ljudima, ect. kad kažem "ne predstavlja se kao žrtva" hoću da kažem, ima sve razloge da priča priču jedne raseljene žrtve rata. ali ona je ne priča. priča o snalaženju, preživljavanju, komšijama...

p.s.

mogu da zamislim te naslove (kurva nam uči decu....), ali se uzdam u razum koji pita: a ko je taj što je više pozvan da priča na tu temu?

p.p.s

pre nekoliko godina jedna dnevna novina je svojim tekstom dovela u opasnost život jednog čoveka, u klini. on je pristao da ga slikaju i da s njima razgovara, pazeći da ne uvredi komšije - pripadnike većinskog naroda. u listu je osvanulo nešto sasvim drugačije od onoga što je čovek pričao, njegova kuća je bila zapaljena a on je rekao da od tada ni reč jednu s novinarima neče progovoriti.

svakako da treba da dolaze ljudi od profesije na ovakva mesta, a ne političari ili politikanti. ako već nisu zdravstveni ili prosvetni radnici, ono da makar imaju svest o tome gde su i da ne treba da prave štetu, ako već nisu od velike koristi
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:32 29.05.2012

Re: ...

KRALJMAJMUNA


kurva ili seksualna radnica?

ja bih rekao prostitutka a nikad seksualna radnica.


a ako je žena porn star? ili makro? nisu svi seksualni radnici kurve bog s tobom... možda je i dobro udata spisateljica. baš generalizuješ kralju majmuna :)
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:51 29.05.2012

Re: ...

ana_radmilovic

KRALJMAJMUNAkurva ili seksualna radnica? ja bih rekao prostitutka a nikad seksualna radnica. a ako je žena porn star? ili makro? nisu svi seksualni radnici kurve bog s tobom... možda je i dobro udata spisateljica. baš generalizuješ kralju majmuna :)

porno star je porno star, makro je makro, dobro udata spsateljica je (da ne lajem), generalka je generalka a ne generalova seksualna radnica, generalizacija je kad ti se svaka sviđa,...
uskoro ćemo dobiti diplomiranu seksualnu radnicu, mastera seksualnih radnji, maturantkinju seksualnu radnicu, školu za seksualne radnike/ce, VKV seksualnu radnicu, seksualnu radnicu jezičkog smera,...
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:59 29.05.2012

Re: ...

KRALJMAJMUNA
VKV seksualnu radnicu,




otkad nisam čula da je neko VKV... nešto
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:03 29.05.2012

Re: ...

kurva ili seksualna radnica?

ja bih rekao prostitutka a nikad seksualna radnica.


kralju, ja tebe razumem kad kazes i kurva i prostitutka i mislim da i ti mene razumes kada kazem seksualna radnica.

dakle, razumemo se.

to je za pocetak dovoljno, naravno ako ti meni dozvolis da persone koje ti zoves kurvama i prostitutkama ja imenujem seksualnim radnicama, ako ni zbog cega drugog, a ono da se ne zaglavimo u terminolosko klupko.

hoću da kažem, pošto ja tebi dajem slobodu da seksulane radnice imenuješ kurvama i prostitukama, u ime razumevanja, bilo bi ok da i ti meni daš slobodu da ih imenujem seksualnim radnicama.

podrazumevam da i ja i ti imamo sasvim solidnu argumentaciju, koju nema potreba da iznosimo, jer će priča biti skrenuta.


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:19 29.05.2012

Re: ...

ne liči na svet koji imponuje društvu koje sam videla na tim seminarima. niti je intelektualka, niti se predstavlja kao žrtva, ne spada ni u jednu poželjnu kategoriju. psuje. a opet, iz njene priče moglo bi se mnogo toga čudi o suživotu, o ratu, o ljudima, ect. kad kažem "ne predstavlja se kao žrtva" hoću da kažem, ima sve razloge da priča priču jedne raseljene žrtve rata. ali ona je ne priča. priča o snalaženju, preživljavanju, komšijama...


slazem se i ja sa tobom da ponekad izostaje senzibilitet za autentična svedočenja.

pre nekoliko godina jedna dnevna novina je svojim tekstom dovela u opasnost život jednog čoveka, u klini. on je pristao da ga slikaju i da s njima razgovara, pazeći da ne uvredi komšije - pripadnike većinskog naroda. u listu je osvanulo nešto sasvim drugačije od onoga što je čovek pričao, njegova kuća je bila zapaljena a on je rekao da od tada ni reč jednu s novinarima neče progovoriti.


da, to je užasno, odvratno i opasno, u poteri za senzacijom, tekstosklapači ne biraju sredstva i sagovorniku turaju u usta ono što oni zamišljaju da bi publika volela da pročita i ne uzimajući u obir da tako ugrožavaju ljude. to je pokvareno novinarstvo.

jadan čovek i posle svega blag "neće da progovori s takvima", pa bre zaslužili su da ih rasčereči.




ana_radmilovic ana_radmilovic 18:24 29.05.2012

Re: ...

Vesna Knežević Ćosić
kurva ili seksualna radnica?

ja bih rekao prostitutka a nikad seksualna radnica.


kralju, ja tebe razumem kad kazes i kurva i prostitutka i mislim da i ti mene razumes kada kazem seksualna radnica.

dakle, razumemo se.

to je za pocetak dovoljno



jeste (ja u svoje, a ne kraljevo ime) ali ume da bude zabavno nabrajanje na šta sve pojam seksualna radnica može da asocira. takođe, pruža mogućnost širenja teme - te koje nazivamo kurvama verovatno se bave najpoštenijim od svih raspoloživih načina da se ta ista stvar (dakle prodaja seksualnih usloga) realizuje. sve ostale manifestacije kurvanja na ovom ili onom nivou mnogo su nečasnije od ovog notornog - koji najlakše osuđujemo
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:33 29.05.2012

Re: ...

Vesna Knežević Ćosić

da, to je užasno, odvratno i opasno, u poteri za senzacijom, tekstosklapači ne biraju sredstva i sagovorniku turaju u usta ono što oni zamišljaju da bi publika volela da pročita i ne uzimajući u obir da tako ugrožavaju ljude. to je pokvareno novinarstvo.

jadan čovek i posle svega blag "neće da progovori s takvima", pa bre zaslužili su da ih rasčereči.


da. blaga reakcija životno ugroženog čoveka.
kada sam izveštavala iz etnički mešovitog naselja, isti taj senzacionalista pustio je vest o tome kako ROSU otima srbe u bošnjačkoj mahali. urednica me je zvala i urlala: tebi ispred nosa otimaju srbe, a ti ne pišeš o tome.
a onda je zvao neko od policajaca s kojima sam sarađivala i rezignirano me pitao: pa dobro bre, zašto to pišete? što plašite ovaj narod bez razloga

na kraju se ispostavilo da je "oteti srbin" bio uhapšen zbog prenošenja nafte i da je bezbedno prebačen u policijsku stanicu na severu (dakle, kod srba)
kada sam - besna i uplašena - redakciji poslala ceo dosije tog jadnog otetog, koji je inače bio 'apšen i u makedoniji i u srbiji i, uopšte, fin jedan tip.

posle tog ispada besa i slanja dosijea (dakle, van pameti) jednog idiota - nisu mi više tražili da potvrđujem izmišljene vesti.
svejedno, dan kasnije list je objavio intervju sa "otetim srbinom" koji je bulaznio o tome kako su ga šiptari izmaltretirali dok se nedužan vozikao okolo.

to se, dakle, ne može pobediti. može čovek samo da pokuša da ne učestvuje.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:35 29.05.2012

Re: ...

to se, dakle, ne može pobediti. može čovek samo da pokuša da ne učestvuje.


da, bas tako

seadspahovic seadspahovic 19:00 29.05.2012

Nadanje

Valjda je taj Beske kvalitetan zubar... Ne bi bilo bas zgodno ukoliko krene da se uci na tom ionako stradajucem narodu na Kosovu. Dakle, kakav je zubar, taj Beske ?
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:07 29.05.2012

Re: Nadanje

seadspahovic
Valjda je taj Beske kvalitetan zubar... Ne bi bilo bas zgodno ukoliko krene da se uci na tom ionako stradajucem narodu na Kosovu. Dakle, kakav je zubar, taj Beske ?


ima višedecenijsko iskustvo - ne verujem da mu je motiv da uči zanat na stradajućem narodu
krkar krkar 20:59 29.05.2012

Re: Nadanje

E, to je onda dobro... Pomislio sam da nije rec o izvesnom Besketu koga znam (ocuh mojih prijateljica),


Hm, možda je to taj Beške (koji se zajebava) ali ti si onda pedofil.

Mogu da potvrdim da je odličan zubar. I čovek, još bolji.
seadspahovic seadspahovic 21:08 29.05.2012

Re: Nadanje

ali ti si onda pedofil.


Svasta...
Mogu da potvrdim da je odličan zubar. I čovek, još bolji.

Kako da potvrdis? Radio ti je zube? U svakom slucaju, jeste simpatican covek...
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:34 29.05.2012

Re: Nadanje

krkar
E, to je onda dobro... Pomislio sam da nije rec o izvesnom Besketu koga znam (ocuh mojih prijateljica),


Hm, možda je to taj Beške (koji se zajebava) ali ti si onda pedofil.

Mogu da potvrdim da je odličan zubar. I čovek, još bolji.


pardon, ja izbrisala komentar na koji si odgovorio.

al, nema veze. ovako deluje bolje

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana