Mediji| Politika| Zdravlje| Život

Oglasio se N. Krstić

Filip Mladenović RSS / 29.05.2012. u 22:51

 Šta da se radi!?
Šta da se radi!?
Nakon redakcijskog komentara Mađar So-a o ulizivačkom novinarstvu, tj. o autocenzuri, rasplamsala se polemika o kontroli medija u Srbiji i odgovornosti urednika i novinara za nepodnošljivu lakoću održanja Kurte i Murte u vlastodržačkom sedlu, po svaku cenu.

Nameće se paralela sa predsedničkim izborima u Francuskoj, održanim u isto vreme kao i u Srbiji. Nikola Sarkozi je izgubio na predsedničkim izborima i umesto da posle poraza postane premijer Francuske, kao Tadić ovde, on se povlači iz politike. To je kućno vaspitanje demokratije, moralni gest političara koji uvažava poruke biračkog tela. Kome je javni interes VAŽNIJI od privatnog, sebičnog, sujetnog.

Danas se u dnevnom listu "Politika" oglasio Nebojša Krstić povodom kontrole medija u Srbiji. Njegova reakcija otvara nova, suštinska pitanja o slobodi medija u Srbiji, kao i o načinima obezbeđivanja nesmetanog razvoja demokratskih institucija.

NEKA JAKŠIĆ DOKAŽE TVRDNJUIzvor: Politika, 05/29/2012; Strana: A12


Boško Jakšić u svom tekstu „Čelična jutra" („Politika", nedelja 27. maj) između ostalog kaže, u kontekstu uloge medija koje demokrate navodno „sistematski stavljaju pod svoju kontrolu", kako moja malenkost (u društvu još nekih nepomenutih poimence, ali pomenutih tako da se prepoznaju) „sve po uputstvima gazde, nije naučila lekciju iz Miloševićevih vremena: preterana kontrola medija se pre ili kasnije olupa o glavu naručiocu poslušnosti".
Žao mi je što Bošku na ovaj način odgovaram, ali čini mi se da ovo što je napisao zaslužuje da se javno demantuje. Ne samo zbog sadržaja izrečenog, već i zbog činjenice da je to napisao novinar koga lično i cenim i čije mišljenje ponekad uvažavam.
U citiranom delu ostalo mi je nejasno da li Boško ima problem sa navodnom pojavom da „kontrolišem" medije, ili da ih „preterano kontrolišem", jer bi čitalac mogao da zaključi da kontrola postaje problematična tek kad postane preterana. Pretpostavljam da je to samo slučajna trapavost koja doprinosi osećaju da je pomenuta tema jedno od opštih mesta u kafanskim političkim ćaskanjima uz prepodnevni dupli viski sa tri kocke leda, više nego što može biti plod bilo kakvog ozbiljnog promišljanja.
Kad sličnu, ili identičnu neistinu kaže Ljiljana Smajlović, demanti i nije potreban jer je potpuno jasno da ona takve stvari izgovara izvršavajući svoj partijski zadatak, kao i zbog ličnog animoziteta vezanog za neke događaje iz prošlosti. Kad Aleksandar Vučić nebrojeno puta izgovori ovu istu laž, on to radi jer je blaćenje ljudi njegov najviši političko-civilizacijski domet, pa me to niti čudi, niti tangira.
Kad je i kandidat za predsednika Srbije Tomislav Nikolić u izbornoj kampanji u nekoliko navrata ovu naučenu mantru javno ponovio, ni to mi nije bilo naročito iznenađujuće. Čak ni činjenica da je tokom kampanje, od strane dvojice rukovodilaca SNS-a, sve to bivalo pojačavano i dopunjavano pominjanjem „fašističke, hitlerovske i gebelsovske propagande" kojom se ja (skupa sa svojom „klikom") navodno služim, nije me naročito uznemirila. Imao sam takav osećaj: s obzirom na to ko mi kaže i ne ljutim se. Međutim, njihovo je stanje progrediralo , sledile su indirektne i direktne optužbe za kriminal, zloupotrebu položaja, nekakve privatizacije i pitaj boga šta još sve, da bi Vučić u drugom krugu izbora javno ustvrdio da sam ja onaj koji je u društvu sa još nekima „osmislio i organizovao nezapamćenu izbornu krađu". (Ukoliko je to tvrdio i g. Nikolić, u šta ovog trenutka nisam siguran, izvinjavam se što ga ovde nepravedno izostavljam.) Te optužbe izgovarane na mitinzima i u medijima, u meni su izazvale izuzetno veliki duševni bol i nanele mi ogromnu štetu, a pošto su bile izgovarane javno, u atmosferi najavljivanog nasilja i mogućih sukoba, one su predstavljale veoma ozbiljnu pretnju za bezbednost moje porodice i mene, jer su svakom ogorčenom navijaču SNS-a mogle da posluže kao jasan poziv da slobodno uzme pravdu u svoje ruke. I predstavljaju to još uvek.
Zbog toga ću g. Nikolića i g. Vučića tužiti sudu.
To će biti odlična prilika da oni, ako se ne sakriju iza svojih imuniteta, izrečene optužbe lepo dokažu i da time pokažu da čitava ona predstava nije bila najobičnija prevara. I biće prilika da se apostrofirani krivac za ozbiljno krivično delo kakvo je krađa izbora, ako se optužbe dokažu, adekvatno kazni. Međutim, to će biti i dobra prilika da oni koji sa takvom lakoćom kleveću, optužujući lažno političke protivnike za najgore stvari - jednom i odgovaraju.
Izvinjavajući se zbog ove digresije, vraćam se na Boška Jakšića. Dakle, pošto je i on, u horu sa Smajlovićkom, Vučićem i Nikolićem, zapevao isti besmisleni song, imam potrebu da ga demantujem.
Ako neko zaista misli da ja „kontrolišem" urednike koji su tokom svog novinarskog života prebacili preko glave i preživeli Miloševića i sve njegove satrape, u koje računam i nekadašnjeg po zlu poznatog ministra informisanja Vučića, pa onda sve one potonje mračne likove koji su ostavljali, i još uvek ostavljaju, tragove (koji im smrde nečovještvom) po srpskoj medijskoj sceni, onda taj ili nema najbolji kontakt s realnošću, ili ima neki svoj motiv zbog koga pristupa horu sa ovakvim kalibrom pevača. Svaki put kada se takva laž kaže, ona osim što uvredi moju malenkost i par drugih ljudi za koje Vučić i Nikolić tvrde da čine našu „hitlerovsko-gebelsovsku kriminalnu bandu", uvredi i sve urednike štampanih i elektronskih medija, od kojih većinu čine ugledni ljudi nesumnjivog ličnog i profesionalnog integriteta, jer ih stavlja u poziciju marioneta i poslušnika.
Zato sam ponekad začuđen što oni mirno slušaju te neistine ne osvrćući se na njih i dozvoljavajući da tako padne senka na njihov profesionalni rad. Ne vidim šta je problem da kažu ako ih ja ili bilo ko od onih koji se pominju kontroliše, cenzuriše ili pritiska. Šta je problem da Boško Jakšić napiše i iznese činjenice i dokaže svoju tvrdnju?

Ovako kako je to uradio, nanosi štetu i sebi i „Politici".
Na kraju, ali ne i naposletku, nanosi je i mojoj malenkosti, zbog čega molim da se ovaj moj demanti objavi.

Autor:  NEBOJŠA KRSTIĆ

Atačmenti



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:59 29.05.2012

B. Jakšić: Čelična jutra

link

Sporni deo je, verovatno, ovaj:

"Изгледа да извесна Џесмин и двојац маљчика који је спевао „Челична јутра“ – све по упутствима газде – нису научили лекције из Милошевићевих времена: претерана контрола медија се пре или касније олупа о главу наручиоцу послушности."
ivana23 ivana23 23:04 29.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

Povodom teksta „Neka Jakšić dokaže tvrdnju“,
Boško Jakšić
objavljeno: 30.05.2012

link
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:16 29.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

U Jakšićevom odgovoru dopao mi se najviše post scriptum:

"P. S.
Divim se Vašoj beležničkoj memoriji i inspiraciji na nepresušnom izvoru „Vojka i Savla“. Što se viskija, mog omiljenog soka tiče, dužan sam da Vas obavestim da ga ne pijem pre podne, već od kasnije, i to sa više od tri kocke leda. Očekivao sam da savetnik za medije bude bolje obavešten o pastvi o kojoj je tako usrdno brinuo sve ovo vreme dok gradimo slobodu štampe."

Kada je u bg, u istoj kafani, blizu "Politike", pijemo kafu. Jakšić ne laže, zaista ne pije viski pre podne.:))
elis elis 23:31 29.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

Vojislav Stojković
...zaista ne pije viski pre podne...


Tačno. Ali i potpuno irelevantno. Sve i da strusi pola boce do podneva, bolji običaji nalažu da se to ne koristi kao argument na način na koji to čini Krstić.

U mom mikrosvetu taj način naziva se - hinjskim.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:37 29.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

Naravno da je to irelevantno. Međutim, podatak o broju kockica leda je već nešto drugo.
elis elis 23:38 29.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

Vojislav Stojković
Naravno da je to irelevantno. Međutim, podatak o broju kockica leda je već nešto drugo.


Što iskustvo potvrđuje.
Hansel Hansel 23:55 29.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

Eh, setio se Boško da analizira pritiske na medije - posle izbora, kada je ta strana, koja je volela kontrolu, malo izgubila. (Mada se ja sećam drugog dokumenta o pokušaju NK-a da kontroliše, ali - predsednika: bio je to onaj intervju upravo "Politici", valjda sa Lj. Smajlović herself, kada je ona u tekst intervjua ubacila i citate "didaskalija" Savetnikovih Predsedniku.)

I, nije se, koliko vidim, Boško dosetio da analizira mehanizam uticaja, pa i da pretpostavi da, ako se komandne table i dohvatio Krstić, točkiće i poluge drže (i) neki drugi. Doduše, pomenuo je dvojac >>који је спевао „Челична јутра“<< (otkud onda to likovanje zbog samoprepoznavanja?), ali mu je izmakla, slučajno, još jedna jaka figura (a nije ta Džesmin).

Ako bismo sada (tek sada?) ustanovljavali ko je tu i šta je, morali bismo da se setimo i one čuvene izjave predsednika posle izbora 2008. (o uvođenju reda u medije, ili koja li je formualcija bila), koju je on objasnio npr. u ovom intervjuu: Ja nisam država, objavljenom 17. jula 2008, u kome kaže i: "mislim da država ne treba da učestvuje u vlasništvu medija, jer to otvara mogućnost zloupotreba od strane vlasti", mada šest dana ranije njegov savetnik za medije piše ovo: Власници имају право да утичу на своје медије. Moram da kažem da se s rečima tadašnjeg predsednika u vezi s ovim i danas slažem (slike na naslovnim stranama i sl.), ali praksa je bila, kao što znamo, nešto drugo.

Inače, radujem se najavljenoj tužbi.
loader loader 00:43 30.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

Vojislav Stojković:

U Jakšićevom odgovoru dopao mi se najviše post scriptum:

A u vašem govoru nedostaje javascript ; :)
Bez njega to nije to



ps - "njega", ako je "javascript;" muškog roda, a meni nekako zvuči kao da jeste, pa sam zato u komentaru sročio tako
Inner Party Inner Party 00:45 30.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra

Hansel
Eh, setio se Boško da analizira pritiske na medije - posle izbora, kada je ta strana, koja je volela kontrolu, malo izgubila.


Jaksic je novinar za sva vremena, sve režime, sva uredništva.

Profesionalac .
princi princi 07:22 30.05.2012

Re: Hau Krle lost hiz kul

Sporni deo je, verovatno, ovaj:

"Изгледа да извесна Џесмин и двојац маљчика који је спевао „Челична јутра“ – све по упутствима газде – нису научили лекције из Милошевићевих времена: претерана контрола медија се пре или касније олупа о главу наручиоцу послушности."

Verovatno, i to pogotovu ovaj deo "све по упутствима газдe". Treba da stoji "све по упутствима газдИ".

I inače je uticaj medija značajno precenjen i prenaduvan. U Srbiji ljudi glasaju isto bar 12 godina, a ishod izbora uvek odluči između 50K i 100K ljudi.
dragan7557 dragan7557 09:03 30.05.2012

Re: Hau Krle lost hiz kul

princi: U Srbiji ljudi glasaju isto bar 12 godina,

Alo bre, glasaju isto 12 godina?! Ma, glasaju isto bre od 1804.

cerski
rage rage 11:03 30.05.2012

Nećeš se ti 'leba najest' od pevanja

"Изгледа да извесна Џесмин и двојац маљчика који је спевао „Челична јутра“

Ne znam ko je spevavao "visoke peći potpaljujem ja...", ali priznajem da sam tada više sumnjao na Divljaka, a Zbunjenog Nebojšicu i Bartona Finka sam doživljavao kao formalno srpski dobrovoljni pevački dvojac (prateći vokali). A preostalom, ili jednom od preostalih, Zeka Zdenku nije bilo mesto u medijskim vodama, ali, opet, da ne bi ostao u krugu dvojke postarala se bratija...

Posle svih ovih godina, javno se izvinjavam Divljaku na nepoverenju u njegovu ličnost i delo, jer je on ostao veran sebi (onakvom kakvim ga nisam onomad shvatao).
laziiprevare laziiprevare 21:36 30.05.2012

Re: B. Jakšić: Čelična jutra



Konzerva je otvorena....
docsumann docsumann 12:29 31.05.2012

rebus

princi

U Srbiji ljudi glasaju isto bar 12 godina, a ishod izbora uvek odluči između 50K i 100K ljudi.



pučina je 100K jedna grdna
elis elis 23:06 29.05.2012

Herkulovski napor

Uložio sam znatan napor da pročitam ovaj tekst, mada sam od takvog pisanja odviknut još od vremena kada je marksizam ukinut kao obavezni predmet u školama.

Stigao sam do mesta gde se Jakšić dovodi u skoro izravnu vezu, na jedan nespretno insinuirajući način, sa Smajlovićkom, Nikolićem i Vučićem.

Dalje nisam mogao. Da me ko mitraljezom tera da nastavim čitanje, rekao bih mu - pucaj, šta čekaš, ne budi nečovek i ne teraj me da ovo čitam.
expolicajac expolicajac 23:10 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

Da me ko mitraljezom tera da nastavim čitanje, rekao bih mu - pucaj, šta čekaš, ne budi nečovek i ne teraj me da ovo čitam.

Elis, ne seri, znaš da od mitraljeza efikasne zaštite nema
elis elis 23:25 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

expolicajac
Elis, ne seri, znaš da od mitraljeza efikasne zaštite nema


Ima, ako se nalaziš s one strane gde je kundak
expolicajac expolicajac 23:28 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

Ima, ako se nalaziš s one strane gde je kundak

A ako se zakoči...
alselone alselone 23:31 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

A ako se zakoči...


Mozes uvek da izvadis pendrek. Ex batara pendrekom kao poslednji samuraj katanom. Haiiiii-ja!
maksa83 maksa83 23:31 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

Ima, ako se nalaziš s one strane gde je kundak

Mene u RIP JNA učili da - ako je mitraljez M84 - onda ni sa strane kundaka nije bezbedno pošto je osigurač koji otvara sanduk postavljen tako nesretno da ruka može da ti sklizne usred pucanja, otvori sanduk, i metak se okreće i ispaljuje pravo tebi u čelo. Zato su nas terali da ga (kundaka) pridržavamo tj. pritiskamo na rame sasvim neprirodno, hvatom odozdo. Maleni juzabiliti bag. :)
expolicajac expolicajac 23:34 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

pendrek.

Ah ta čudna sprava za svašta može da se koristi
elis elis 23:34 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

maksa83
Ima, ako se nalaziš s one strane gde je kundak

Mene u RIP JNA učili da - ako je mitraljez M84 - onda ni sa strane kundaka nije bezbedno pošto je osigurač koji otvara sanduk postavljen tako nesretno da ruka može da ti sklizne usred pucanja, otvori sanduk, i metak se okreće i ispaljuje pravo tebi u čelo. Zato su nas terali da ga (kundaka) pridržavamo tj. pritiskamo na rame sasvim neprirodno, hvatom odozdo. Maleni juzabiliti bag. :)


Jesmo li ovo posrnuli u trol o mitraljezima, pa da skuckam koju o M60
maksa83 maksa83 23:35 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

Stigao sam do mesta gde se Jakšić dovodi u skoro izravnu vezu, na jedan nespretno insinuirajući način, sa Smajlovićkom, Nikolićem i Vučićem.


Guilt By Association Fallacy

Čip trik.
maksa83 maksa83 23:36 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

Jesmo li ovo posrnuli u trol o mitraljezima, pa da skuckam koju o M60

Šta posrnuli, ti si nas tamo grubo gurn'o! Odn. "prvi si poč'o".
elis elis 23:37 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

maksa83
Guilt By Association Fallacy

Čip trik.




Kad vidim kako je lako dekonstruisati argumentacijski model idola i konsiljerea, dužinu Tadićevog boravka na Andrićevom vencu sklon sam smatrati za pravi mirakul.
elis elis 23:42 29.05.2012

Re: Herkulovski napor

maksa83
Jesmo li ovo posrnuli u trol o mitraljezima, pa da skuckam koju o M60

Šta posrnuli, ti si nas tamo grubo gurn'o! Odn. "prvi si poč'o".


Evo svečanog trenutka (sad idu fanfare) - prvi put u povesti Balkana neko, što će reći moja malenkost, priznaje da je prvi poč'o
Jukie Jukie 06:09 30.05.2012

Re: Herkulovski napor

expolicajac
pendrek.Ah ta čudna sprava za svašta može da se koristi




Eto recimo može da se stavi na zaglavlje kreveta kao ukras
freehand freehand 08:03 30.05.2012

Re: Herkulovski napor

Jukie
expolicajac
pendrek.Ah ta čudna sprava za svašta može da se koristi




Eto recimo može da se stavi na zaglavlje kreveta kao ukras

Ovo je pendrek na uredno složenoj gomili protivtenkovske municije?
dragan7557 dragan7557 09:08 30.05.2012

Re: Herkulovski napor

expolicajac
pendrek.

Ah ta čudna sprava za svašta može da se koristi

Kakva sprava? Mašina bre, ako je po Ćosiću Piscu Dobrici.

cerski

skyspoter skyspoter 13:00 30.05.2012

Re: Herkulovski napor

Ovo je pendrek na uredno složenoj gomili protivtenkovske municije?


Ne, to je pendrek na parketu spremom za brusenje.

Filip Mladenović Filip Mladenović 23:24 29.05.2012

Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

Boško Jakšić je baš naoštrio pero i žustro, ali argumentovano odgovorio Nebojši Krstiću u "Politici":

"...To što smo na medijskoj sceni postali medijski Srbistan u velikoj meri je Vaša zasluga.

Dragi moj, arogantnim ali neubedljivim odgovorom napismeno ste dali atest tumačenjima da je Vaš pretpostavljeni umnogome izgubio izbore zbog Vas i Vama sličnih demokrata, koji posluju po mantri koja kaže: postoje dva mišljenja: moje i pogrešno.

Podižete kamuflažnu mrežu ispred svog artiljerijskog položaja koji, čini se po svemu, ne biste da napustite. Mene koristite kao povod da proširite front dejstava na Tomu Nikolića, Aleksandra Vučića i Ljiljanu Smajlović.

Prva dvojica, kao što Vam je poznato, nisu moj politički izbor. Sa Smajlovićkom sam, posle godina oštrih rasprava, na temu slobode medija sada sasvim saglasan. Zato pet para ne dajem na to Vaše uopštavanje i svrstavanje što je udžbenički primer nedostatka valjanih argumenata.

Mogli bismo ovako u nedogled. Za kraj, da Vam kao čoveku koji je savetodavno vedrio i kozmetički oblačio medijima, postavim jedno pitanje: ko kupuje „Politiku“. Čekam odgovor."
dragan7557 dragan7557 09:12 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

Filip Mladenović 00:24 30.05.2012
Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića
Boško Jakšić je baš naoštrio pero i žustro, ali argumentovano odgovorio Nebojši Krstiću u "Politici":


Od divlje ili pitome guske?

cerski
libkonz libkonz 11:12 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

ko kupuje „Politiku“. Čekam odgovor."

ja
I to isključivo Politiku. Boško Jakšić je sigurno među prva tri razloga zašto je Politika moj jedini izbor
elis elis 11:34 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

libkonz
ko kupuje „Politiku“. Čekam odgovor."

ja
I to isključivo Politiku. Boško Jakšić je sigurno među prva tri razloga zašto je Politika moj jedini izbor



Samo vrstan žurnalist može poroditi besmrtan tekst

Politika, petak, 13. decembar 1996. (strana 4)

Polemika o sunđeru

(Od našeg stalnog dopisnika)

Rim, 12. decembra

Juče je bilo poznato kao "političko rešenje". Zatim je, dosta realistično ali za Italiju pregrubo, nazivano "spasavanjem lopova". Danas se podvodi pod naziv - amnestija.

Evolucija razmišljanja u ovom pravcu ne nalazi se ni u jednom zvaničnom dokumentu, o amnestiji se ne raspravlja u Parlamentu, ali reč je postala tema dana.

Da li je amnestija način izlaska iz sudske "bele revolucije" pre nego što su petogodišnje istrage sveta politike i biznisa dospele do svih - i po vertikali i po horizontali?

Važi li stav da je amnestija najbezbolniji način prekida krstaškog rata koji je doveo do serije konflikata politike i sudstva, podelio političare, suprotstavio tužioce, razdvojio komentatore, uznemirio policajce?

Ako je, kao što neki tvrde, Tanđentopoli - popularno ime afera - doveo do institucionalnog haosa i konfuzije, da li amnestija može da bude panaceja moralne epidemije u vremenima kada se ponovo potvrđuje da je bolest hronična?

Čitava je kolekcija zagovornika amnestije, čija se teza nazire: svi su krivi, znači svi su nevini.

"Eho reči sloboda postaje amnestija", cinično primećuje komentator Đorđo Boka.

Kako i ne bi. Mnogi iz starog ali i novog sveta politike zainteresovani su da se zaustave istrage i amnestiraju optuženi za ilegalno finansiranje partija, što je bio uvod u rušenje Prve Republike i raspad njenih tradicionalnih partija.

Ako je veliki svet biznisa zainteresovan za prekid istraga oko lažnih kompanijskih bilansa i podmićivanja poreskih organa, mali poslovni svet strahuje da će istrage jednog dana dospeti do njega i razrušiti decenijama građeno carstvo izbegavanja plaćanja poreza.

Mnogi zaposleni javne administracije, od ministara do šalterskih službenika, takođe bi voleli da se odustane od gonjenja zloupotreba službene dužnosti, ili barem ublažujuću reviziju.

Treba ovom spisku još dodati više od 3.500 istraživanih, 2.100 okrivljenih i 650 osuđenih u raznim aferama korupcije, pa spisak lobista poprima realnije dimenzije.

Eminentni ekspert i jedan od 10 doživotnih senatora, Leo Valijani, u "Korijere dela sera" brani ideju uz podršku direktora lista. Opozicija - čiji je lider jedan od optuženih za korupciju - obazriva je usredsređujući se na stav da je cilj najnovijih zapleta da se minira istraga protiv bivšeg tužioca Antonija di Pjetra.

Bez obzira što je pojam amnestije rođen da bi stvarao mir, izgleda da je osuđen da bude uzročnik rata.

Enco Bjađi, doajen ovdašnjeg novinarstva, upozorava da pozivi na amnestiju odjekuju sa stranica liberalne štampe, a traže je i "očevi domovine" kako naziva neke od doživotnih senatora poput Velijanija. Vraća se u istoriju.

"Toljatijevska", prva amnestija u istoriji Republike, data je 22. juna 1946, u vreme vlade Alčide de Gasperija u kojoj je lider komunista Palmiro Toljati bio ministar pravosuđa. Amnestija je usledila posle pobede republike nad monarhijom na institucionalnom referendumu.

Vredi podsetiti da su i ranije - pre 25. jula 1943, kada je u Rimu oboren Musolini i na vlast vraćen kralj Vitorio Emanuele III - bili formulisani dekreti o uklanjanju fašista sa položaja i sa javnih funkcija i o "preventivnoj amnestiji".

Ovoj debati - aktuelizovanoj događajima koji okružuju di Pjetra - nije trebalo mnogo da se vrati u prošlost.

Jedni, kao senator Valijani, iz istorije izvlače zaključak da je i sada vreme za amnestiju. Njegovi simpatizeri uglavnom ćute.

Otvorena je debata u kojoj drugi, kao komentator Boka, smatraju da bi i sadašnja bila "nagrađivanje najgorih i ostavljanje stvari tamo gde su bile".

Senator Valijani ocenjuje da se amnestija 1945. podjednako odnosila i na poražene fašiste i na odgovorne Musolinijeve marionetske Republike Salo formirane pred sam kraj rata. Boka je, međutim, saglasan sa amnestijom iz 1943. - jer se odnosila na one koji su bili deo režima - ali ne i na 1945. - jer obuhvata i one koji su do poslednjeg daha ostali verni fašizmu.

Mada partizani i Sandro Pertini, budući predsednik, nisu bili sasvim zadovoljni, jedna stranica istorije bila je zatvorena.

Evidentno se sada otvara nova. Predsednik Republike je od 1945. amnestirao 39 osoba. Poslednji put 1990, dve godine pre nego što je odlučeno da samo Parlament dvotrećinskom većinom može da ovlasti šefa države da objavi amnestiju.

Hiljade koje su od vremena Tanđentopolija zainteresovane za oproštaj države u oštrom su kontrastu sa posleratnim brojkama i, još više sa činjenicama istorije: tada su u igri bile ideološke strasti, danas su krivični prekršaji.

Istorija je samo povod analiza, jer otvoreno zalaganje za "potez sunđerom" kojim bi se prebrisala istraga korupcije ipak se izbegava.

Partije demokratske levice Masima d'Aleme pridružuju se šefu države u suprotstavljanju amnestiji. "Ne može se razmišljati o zatvaranju Tanđentopolija amnestijom", kaže D'Alema i zahteva ubrzavanje procesa i donošenje "zakona protiv korupcije".

Isti stav brani i Valter Veltroni u svojstvu potpredsednika vlade, iako premijer - i sam osumnjičen za zloupotrebe prethodne dužnosti - izbegava da se izjasni.

"Čiste ruke", proslavljeni milanski tim tužilaca koji je u haotičnim okolnostima koje okružuju politiku i sudstvo sve češće na meti kritika, razumljivo se oštro protivi hipotezi amnestiranja i zahteva nastavak istraga.

Koaliciju glasova protiv ojačava i predsednik Donjeg doma parlamenta Lučano Violante: "Amnestija bi bila šamar italijanskom narodu".

Interveniše i tužilac Palerma Đankarlo Kazeli: "Magistratura je funkcionisala kao hirurg koji nastavlja da operiše, da obavlja svoju dužnost i onda kada u bolnici nije sve najbolje."

Celovito "političko rešenje" izlaska iz krize sudstva, koje su predlagali upravo milanski istražitelji, predviđa povlačenje preciznih granica istragama koje rizikuju da ne daju mira građanskom životu Republike.

U tome se svi načelno slažu. Parlament ne diskutuje na temu amnestije. Ali, u zemlji u kojoj što je veća količina demantija onda određene pojave postaju verovatnije, mnogi upravo zato veruju da će amnestije biti - možda pod nekim drugim imenom.

Boško Jakšić
libkonz libkonz 11:39 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

sjajno
Hansel Hansel 13:08 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

elis
Samo vrstan žurnalist može poroditi besmrtan tekst
Politika, petak, 13. decembar 1996. (strana 4)Polemika o sunđeru(Od našeg stalnog dopisnika)Rim, 12. decembra

Hvala ti, Elise, za ovo, čuo sam za te akronime u izveštajima, ali nisam znao tačan sadržaj. I, koliko sam čuo, bilo ih je više? Daj još detalja!
elis elis 16:00 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

Hansel
...Daj još detalja!...


Neću, morao bih te likvidirati posle toga, jer bi previše znao

Hansel Hansel 18:34 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

elis
Neću, morao bih te likvidirati posle toga, jer bi previše znao

Au, pa nije valjda pisao Miri Marković?

Mada me takvi detalji i nisu interesovali - mene zanima kako se otkrilo, ko se hvalio, ili je neki neupućeni genijalac otkrio (možda profesionalni čitači? )... i tako to...
ivana23 ivana23 19:24 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

Hansel
Au, pa nije valjda pisao Miri Marković?

Mada me takvi detalji i nisu interesovali - mene zanima kako se otkrilo, ko se hvalio, ili je neki neupućeni genijalac otkrio (možda profesionalni čitači? )... i tako to...


Pisao je zeni. Izaslo je to u Politici za vreme zimskih protesta i dovoljno je bilo da jedna osoba to primeti i onda se sirilo od usta, do usta... Svi pohrlili da kupe novine.
nask nask 23:22 30.05.2012

Re: Najprovokativniji deo odgovora B. Jakšića

ko kupuje „Politiku“. Čekam odgovor.

Evo ko cita Politiku http://www.youtube.com/watch?v=mEpfyBOdKxU].
Pa vi vidite.
Za one koji zure 0:57.

nask
jesen92 jesen92 00:14 30.05.2012

savetnici

..Ja mislim da ce neki Tomin savetnik da razresi sve dileme i da nam pokaze kako treba..Ne razumem cemu tolika paljba na N.Krstica..Zasto on nema prava da kaze sta misli, da nesto potvrdi ili demantuje...Izgleda da neko zna da blogeri ne citaju Politiku pa mora da ih informise sta se tamo pise kako ne bi ostali neobavesteni..
blogov_kolac blogov_kolac 00:33 30.05.2012

pačja škola demokratije

Nameće se paralela sa predsedničkim izborima u Francuskoj, održanim u isto vreme kao i u Srbiji. Nikola Sarkozi je izgubio na predsedničkim izborima i umesto da posle poraza postane premijer Francuske, kao Tadić ovde, on se povlači iz politike. To je kućno vaspitanje demokratije, moralni gest političara koji uvažava poruke biračkog tela. Kome je javni interes VAŽNIJI od privatnog, sebičnog, sujetnog.


U zadnjih oko cetvrt veka cak 12 godina (tj. skoro tacno polovina tog perioda) su u Francuskoj predsednik i premijer bili iz suprostavljanih tabora levice i desnice. To ne zavisi od toga da li su oni sto su izgubili predsednicke izbore "dovoljno bezobrazni" da oforme vladu, nego formiranje vlade iskljucivo zavisi od rasporeda mandata u drzavnom parlamentu. U Francuskoj, kao i svugde u normalnom svetu, predsednik je onaj ko pobedi na predsednickim izborima (ako se on bira direktno), a premijer onaj koji je u stanju da formira parlamentarnu vecinu. Mislim da je vec krajnje vreme da prekinete vise sa tom nesuvislom propagandom koju u svetu podrzavaju samo najtvrdje pristalice cvrste diktature sa jedne, i najestremniji anarhisti sa druge strane - o tome kako se na izborima zapravo nista ne bira i kako glasanje i rezultati (raznih) glasanja nemaju nikakvog smisla niti uticaja!?

Medijska scena u Srbiji nakon 5.oktobra je jos jedno polje prepuno razocarenja i na kojem se podbacilo, a Boris Tadic kao predsednik od 2004-2012 (nesto ranije i savezni ministar telekomunikacija) svakako ne treba da bude postedjen kritika i izuzet od odgovornosti. Medjutim, uzimati za osnov kritike cinjenicu da mediji nisu preterano propagirali izvesnu anticivilizacijsku i antidemokratsku kampanju i koncept protiv demokratskih izbora u vidu njihovog aktivnog bojkota, ili sto je po vecini njih Boris Tadic delovao dosta manje los politicar od Tomislava Nikolica - to je pre samo dokaz da i ovakvi nasi mediji kakvi su - cesto ipak imaju neki nivo ispod kojeg se ne spustaju. Aleksandar Vucic je krajem 90'ih bio koautor, a zatim i direktni izvrsilac kao ministar informisanja zloglasnog zakona o informisanju gde je medijima izmedju ostalog na sudu ostavljano 24 casa da dokazu svoju nevinost, sto je verovatno dno dna medijskih sloboda i pravne regulative u modernoj srpskoj istoriji, ali i istoriji Evrope u zadnjih cetvrt veka - i sada ja treba da se upecam na pricu u medijima kao pricu o zlom Krletu cenzoru i progonitelju, i dobrom Aci borcu za slobodu i zrtvi.

savamala savamala 07:27 30.05.2012

Re: pačja škola demokratije

Medjutim, uzimati za osnov kritike cinjenicu da mediji nisu preterano propagirali izvesnu anticivilizacijsku i antidemokratsku kampanju i koncept protiv demokratskih izbora u vidu njihovog aktivnog bojkota, ili sto je po vecini njih Boris Tadic delovao dosta manje los politicar od Tomislava Nikolica - to je pre samo dokaz da i ovakvi nasi mediji kakvi su - cesto ipak imaju neki nivo ispod kojeg se ne spustaju.


Da bi ovakva izjava bila smislena onda je neophodno za pretpostavku imati stav da su mediji u Srbiji slobodni i nezavisni. Sumnjam da neko moze da poveruje kako su ljudi u nasim medijima samostalno odlucivali da li ce nesto da propagiraju ili nece. Jos vise sumnjam da su imali tu privilegiju da samostalno odlucuju ko im se vise svidja. Jednostavno, dobili su nalog da im se Tadic izuzetno svidja i bacili su se na posao da ubede narod da zajednicki podeli tu njihovu simpatiju. Naravno, kao i u svakom poslu, postoje dobri, bolji ali i losi radnici. Tako je, na primer, Blic dostigao, do sada, neosvojive dubine primitivizma, sto, valjda, nije ni cudo, s obzirom, da im je urednik Simonovic.
Kako bilo, Tadic poraz je, bar sto se demokratije tice, velika pobeda naseg drustva. Jedna od najvecih koje smo ostvarili prostim zaokruzivanjem na glasackom listicu.
princi princi 07:38 30.05.2012

Re: pačja škola demokratije

Da bi ovakva izjava bila smislena onda je neophodno za pretpostavku imati stav da su mediji u Srbiji slobodni i nezavisni.

Eh, ta fama o slobodnim i nezavisnim medijima... Može li da mi, u ovom svetu Murdocha, ruskih oligarha i mafijaša, Springera, arapskih šeika i kineskih partijaša, neko pokaže ijedno mesto na svetu gde su mediji "slobodni i nezavisni".
savamala savamala 07:47 30.05.2012

Re: pačja škola demokratije

Eh, ta fama o slobodnim i nezavisnim medijima... Može li da mi, u ovom svetu Murdocha, ruskih oligarha i mafijaša, Springera, arapskih šeika i kineskih partijaša, neko pokaže ijedno mesto na svetu gde su mediji "slobodni i nezavisni".




Naravno da je fama ali to trenutno nije tema. U drustvu kao sto je nase nije normalno da gotovo svi mediji budu pod kontrolom jedne politicke grupe.
princi princi 08:03 30.05.2012

Re: pačja škola demokratije

Naravno da je fama ali to trenutno nije tema. U drustvu kao sto je nase nije normalno da gotovo svi mediji budu pod kontrolom jedne politicke grupe.


Ok, ali onda "slobodni i nezavisni" nije pravi termin. Vi se, dakle, zalažete za ravnomerniju raspodelu političkog uticaja, tj da slušamo i čitamo ravnomernije raspoređene spinove i laži.
savamala savamala 08:36 30.05.2012

Re: pačja škola demokratije

Ok, ali onda "slobodni i nezavisni" nije pravi termin. Vi se, dakle, zalažete za ravnomerniju raspodelu političkog uticaja, tj da slušamo i čitamo ravnomernije raspoređene spinove i laži.


Da, tako nekako. Ne vidim neko bolje resenje na vidiku. Na kraju, nisu ni gradjani bas potpuno pasivni prijemnici za necije spinove i lazi. Da je tako, Tadic bi pobedio sa nekim Kazahstanko-uzbekistanskim rezultatom.
blogov_kolac blogov_kolac 12:45 30.05.2012

Re: pačja škola demokratije

savamala
Da bi ovakva izjava bila smislena onda je neophodno za pretpostavku imati stav da su mediji u Srbiji slobodni i nezavisni.
Znaci zato sto nisu slobodni i nezavisni, mediji u Srbiji su trebali (valjdo po kazni) na silu da dokazuju kako je Tomislav Nikolic manje los kandidat od Borisa Tadica, i da na silu izmisljaju potencijalna lekovita dejstva akcije "beli listici" iako bolji i demokratskiji metod od izbora vlasti na direktnm izborima jos nije nigde izmisljen, a takodje nikada i nigde na svetu se jos nije pojavio primer da su oni koji su agresivno bojkotovali neke izbore ili referendum (a gde ne postoji uslov izlaznosti) izvukli ikakvo dobro iz jedne takve akcije.
savamala
Tako je, na primer, Blic dostigao, do sada, neosvojive dubine primitivizma, sto, valjda, nije ni cudo, s obzirom, da im je urednik Simonovic.
Blic je verovatno od svih medija u najbliskijem odnosu sa DS, ali nazivati ga sampionom primitivizma na ovakvom medijskom nebu Srbije mogu samo oni koji pre par dana nisu umeli da naprave razliku izmedju Tadica i Nikolica, ili su je napravili, ali u korist onog potonjeg.

princi
Eh, ta fama o slobodnim i nezavisnim medijima... Može li da mi, u ovom svetu Murdocha, ruskih oligarha i mafijaša, Springera, arapskih šeika i kineskih partijaša, neko pokaže ijedno mesto na svetu gde su mediji "slobodni i nezavisni".
Djokovic, Tipsarevic, Troicki, Zimonjic i Bozoljac su srpska Dejvis Kup reprezentacija. Niko od njih nije savrsen teniser i nepobediv. Ali to nikako ne znaci da su jednako nesavrseni i ranjivi na terenu. Ispravna i visestruko dokazana univerzalna deviza "niko nije savrsen" kod nas se tradicionalno najvise zloupotrebljava za dokazivanje opasnog, a u svojoj sustini i duboko retardiranog stava i generalizacije: "svi su oni isti" (u bilo kojoj oblasti).
dragan7557 dragan7557 13:34 30.05.2012

Re: pačja škola demokratije

savamala
Eh, ta fama o slobodnim i nezavisnim medijima... Može li da mi, u ovom svetu Murdocha, ruskih oligarha i mafijaša, Springera, arapskih šeika i kineskih partijaša, neko pokaže ijedno mesto na svetu gde su mediji "slobodni i nezavisni".




Naravno da je fama ali to trenutno nije tema. U drustvu kao sto je nase nije normalno da gotovo svi mediji budu pod kontrolom jedne politicke grupe.

Potpuno ispravno, jer u društvu kao naše nema mesta za, da gotovo svi budu pod kontrolom.

U društvu kao što je naše, svi mediji bez izuzetka, moraju da budu pod kontrolom jedne jedine političke grupe.

cerski
princi princi 06:49 31.05.2012

Re: pačja škola demokratije

Djokovic, Tipsarevic, Troicki, Zimonjic i Bozoljac su srpska Dejvis Kup reprezentacija. Niko od njih nije savrsen teniser i nepobediv. Ali to nikako ne znaci da su jednako nesavrseni i ranjivi na terenu. Ispravna i visestruko dokazana univerzalna deviza "niko nije savrsen" kod nas se tradicionalno najvise zloupotrebljava za dokazivanje opasnog, a u svojoj sustini i duboko retardiranog stava i generalizacije: "svi su oni isti" (u bilo kojoj oblasti).

Ne radi se ni o kakvoj nesavršenosti nego o dubokoj korumpiranosti velikih svetskih medija. Korumpiranosti zbog koje se trenutno vode veliki sudski procesi. Ne znam da li znače nešto imena Rebekah Brooks, Tony Blair, David Cameron, News Corp, The Sun. A isti taj Murdoch (inače ex-poslodavac par ovdašnjih blogera, sve u vreme ratnih zbivanja na Balkanu) koji javno obznanjuje kojoj partiji će dati podršku a koju će napadati u svojim multimilionskim tabloidima, koji pokreće i zaustavljava ratove, stvara i uništava države, poseduje i Financial Times, Wall Street Journal, New York Times, Sky channels, Fox network, ABC mrežu u Australiji... U poređenju sa njim, Tijanić, Šaper i Krstić su male mace.
Inner Party Inner Party 00:41 30.05.2012

Smehotresno ...

... je da Krstic ceni Jaksica a ima nešto protiv Smajlovicke. Sve nakon toga je suvisno komentarisati. Obrukao se ovde Krstic, katastrofalno a bespotrebno.
lakipingvin lakipingvin 06:49 30.05.2012

Re: Smehotresno ...

Pa zar Jakšić nije bio na wikileaks kablovima kao član biblioteke??Verovatno je to prelomilo za umetnicki dojam kod Krleta .
predatortz predatortz 07:50 30.05.2012

My Ass

NGO, nezavisni mediji, istraživačko novinarstvo, nezavisni intelektualci, realni analitičari...
koksy koksy 08:54 30.05.2012

Re: My Ass

predatortz
NGO, nezavisni mediji, istraživačko novinarstvo, nezavisni intelektualci, realni analitičari...


kad god neko od "ugroženih" - a po vokaciji, razume se, "slobodarskih" - novinarskih pera počne da nariče nad slobodom štampe, i kad istovremeno stavim na drugi tas njegove novinarske domete, uvek mi dođe da parafraziram jednu antologijsku sentencu:


da se kojim slučajem krene u sistematsko streljanje novinara po Srbiji, ti bi Filipe/Boško/Miroslave/Nikola... pogin'o na pravdi boga.
prototype prototype 09:29 30.05.2012

Assange

puko 5:2 kod Vrhovnog suda ima li jos negde gde moze da prigovori ili...
cult cult 09:55 30.05.2012

Re: Assange

super je kad oni koji su zbog Asanža zaustavili internet
ukinuli platne promete, sisteme platnih kartica, pridavili banke kod kojih ima račune,
izmislili tužbe za silovanja, proglasili ga špijunom, javno pretili ubistvom, strpali novinarski izvor na višegodišnju robiju
mere bilo čiju slobodu štampe. Gnusobno licemerje.

I šta kaže Jakšić? Da su ameri izmerili da nam je štampa na nivou Azerbejdžana?
Valjda zbog toga što su nam breaking news da se otelilo ljubičasto tele. Što je novinarski kadar takav da su nam novine 90% prepisane agencijske vesti, a ostatak kako je cana oplela po stoji.

Radujem se tužbi za ono budalesanje oko pokradenih izbora.

maksa83 maksa83 10:16 30.05.2012

Re: Assange

super je kad oni koji su zbog Asanža zaustavili internet

Asanž izgubio appeal i biće isporučen Š'eckoj zbog optužbi za silovanje (koje je zapravo bilo seks bez kondoma uz obostrani pristanak, i u nekoj petoj aproksimaciji ako se druga strana (koja je posle otišla da mu kupi doručak) naknadno predomisli postaje silovanje).

Kaže mi drugar da mu kaže drugar koji radi za neke Švede da je Š'ecka as we speak odvaljivana DOS i srodnim hakerskim napadima od strane nezadovoljne Internet zajednice. Citiram citat: "sve nam se crveni".
cult cult 10:23 30.05.2012

Re: Assange

seks bez kondoma uz obostrani pristanak, i u nekoj petoj aproksimaciji ako se druga strana (koja je posle otišla da mu kupi doručak) predomisli postaje silovanje).


A predomislila se jer je upoznala ribu koju je Asanž kresnuo par večeri ranije, te logično - kres nje same ne može biti ništa drugo do silovanje.
I ako ga osude, evo ja ću sa Filipom da protestujem na trgu sa sve transparentom.
freehand freehand 10:26 30.05.2012

Re: Assange

Kaže mi drugar da mu kaže drugar koji radi za neke Švede da je Š'ecka as we speak odvaljivana DOS i srodnim hakerskim napadima od strane nezadovoljne Internet zajednice. Citiram citat: "sve nam se crveni".

"Parket koji u prvom činu leži na podu, mora u trećem da opali po živoj sili i MTS."

Stara JNA doktrina
maksa83 maksa83 10:27 30.05.2012

Re: Assange

I ako ga osude, evo ja ću sa Filipom da protestujem na trgu sa sve transparentom.

Most Novaka, Dina ... <ekstenzivan spisak> ... i Seksa Bez Kondoma!
freehand freehand 10:30 30.05.2012

Re: Assange

maksa83
I ako ga osude, evo ja ću sa Filipom da protestujem na trgu sa sve transparentom.

Most Novaka, Dina ... ... i Seksa Bez Kondoma!

Bogami, ako stigne do Guantanama - teško da će mu trebati kondom.

cult cult 10:40 30.05.2012

Re: Assange

Seksa Bez Kondoma!


U kamen uklesano, u zapisima na drvetu, pećinskim slikama iz Altamire, pa klinastim pismom, svim svetim knjigama, te u sve ustave i deklaracije o nezavisnosti, da imaš pravo na kres. Po slobodnom izboru, nahodjenju i uspehu. Ako nam to oduzmu, šta smo onda?
Filipe, spremaj transparente, barikade i koktele.
To je ta crvena linija.

maksa83 maksa83 10:43 30.05.2012

Re: Assange

Filipe, spremaj transparente, barikade i koktele.
To je ta crvena linija.

Druže Culte samo reci, lećećemo kano meci!
Rejlem Rejlem 09:35 30.05.2012

Sto se tice gradjanina N.K.

antioksidant antioksidant 09:57 30.05.2012

Re: Sto se tice gradjanina N.K.

Rejlem

e i ti si bas nasao s kim ces da odgovaras
Rejlem Rejlem 11:03 30.05.2012

Re: Sto se tice gradjanina N.K.

antioksidant
Rejlem

e i ti si bas nasao s kim ces da odgovaras

Hbg naslov pesme mi je nekako odgovarao
tarantulla tarantulla 10:39 30.05.2012

Drzi vuka..

Ovaj Jaksic je covek za sva vremena i sve rezime (mada se nazire crveno podrijetlo u osnovi, kao i autora bloga).
A, Krle je mogao da ga poklopi jakim argumentom : broj negativnih Internet komentara na vesti o DS na "kontrolisanim medijima" je nepobitni dokaz da nije bilo te vrste kontrole, tih medija u tom obimu, koji se stavlja na racun Krleta i kompanije.

Zar ne bi "kontrolisani" urednik naredio moderatoru, "ej zauzdaj malo te komentare protiv Ds"?

Svedoci smo da je komentarisanje politickih vesti bilo mahom protiv DS i Tadica( preko 90%)

Prosto nema logike.

Moj analiticki njuh mi kaze, da neko hoce da pazari Politiku pa se zabrinuti Jaksic nasekirao. Neko mu ugrozava interese. Pa daj da opletem na dezurnog krivca Krstica, i dignem malo galame, pokvarivsi posao nevaljalcima koji hoce da mi maznu koricu kruha. Sa maslacom .

I kavijarom, mljac:)


savamala savamala 10:53 30.05.2012

Re: Drzi vuka..

A, Krle je mogao da ga poklopi jakim argumentom : broj negativnih Internet komentara na vesti o DS na "kontrolisanim medijima" je nepobitni dokaz da nije bilo te vrste kontrole, tih medija u tom obimu, koji se stavlja na racun Krleta i kompanije.


E, ako bi ovo bio dokaz da nema kontrole medija onda.......
rage rage 11:24 30.05.2012

Re: Drzi vuka..

Moj analiticki njuh mi kaze, da neko hoce da pazari Politiku pa se zabrinuti Jaksic nasekirao. Neko mu ugrozava interese. Pa daj da opletem na dezurnog krivca Krstica, i dignem malo galame, pokvarivsi posao nevaljalcima koji hoce da mi maznu koricu kruha. Sa maslacom .

I kavijarom, mljac:)


Neko je zabrinut, bez razloga?
Ako je neko zabrinut onda svoju zabrinutost neka čuva za sebe, do samoizlečenja?
Korica hleba je idealna za prepecanje, samo treba strpljenja. Čiju koricu glodje, na suvo, Nebojšica svih ovih godina dok dežura?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:06 30.05.2012

šlem na glavu

sad treba preživeti sva post festum distnanciranja, preporučivanja i presvlačenja u odela na desno zakopčavanje, sva ta koketiranja s naprednjacima na vlasti, sve te igre "ko, jel ja? nikad!" i staviti šlem na glavu zbog padavina pepela kojim će se posipati oni koji nisu u prvom naletu stigli da se zapljunu na novu vernost, ko onomad kad je zvekno komunizam, pa komunisti isparili u stratosferu ko da ih i nije bilo.

a meni krivo što nisam znala da su demokrate toliko kontrolisale medije, da sam znala, rekla bih bar Krstiću da mu nije fora što dozvoljava onoliko desničarsko i fašistoidno zavođenje plebsa po raznim medijima, al vidim da to nije tema, nego navijanje za Tadića, koji je od silnog navijanja izgubio, al to nije dovoljno, mora to još da se gazi, da vidi ko videti treba.

a i priznajem da sam glupa i da sam stalno mislila da je reč o negativnoj selekciji koja je metastazirala i u medijima, da haraju uredničke udvorice i ta gnusna ljudska strana prirode ulizivanja vlasti i onome ko drži kesu, mada, nešto mi se javlja, da su i ovakvi hrabri tesktovi, s bodljama uperenim prema onima koji su fakat izgubili, čak i kada ih pišu bardovi novinarstva, u funkciji preporučivanja novodolazećima, jer da nisu, pojavili bi se malo ranije. mislim, kud baš sad?

a Krstić je baš dobra meta, nije tajkun, a blizak prethodnoj vlasti, a i deluje meko s begraundom muzičara i tim svojim sentiš pričicama o hrvatskom ostrvu. oću kažem, čovek Krstić stvarno nije ni do kolena jednom Aleksandru Vučiću, na primer, čije je vreme došlo, mada nije ni prošlo, nema on ni te pameti ni umeća,pa ni minuli rad. a gosn Vučić će, nadam se, da svoj zabrinuti pogled bar na trenutak baci i na ove što revidiraju pozicije, te s očinskim razumevanjem uvaži njihov naknadni doprinos za naprednjačku stvar.












libkonz libkonz 12:16 30.05.2012

Zašto kažeš Krle, a misliš na D.

a Krstić je baš dobra meta, nije tajkun, a blizak prethodnoj vlasti, a i deluje meko s begraundom muzičara i tim svojim sentiš pričicama o hrvatskom ostrvu. oću kažem, čovek Krstić stvarno nije ni do kolena jednom

Draganu.

a njegovo ime nije pametno pominjati u negativnom kontekstu.
savamala savamala 13:17 30.05.2012

Re: šlem na glavu

a Krstić je baš dobra meta, nije tajkun, a blizak prethodnoj vlasti,


Da li ste sigurni da nije tajkun? Postoje podaci na APR, a o tome je, nesto malo, pisano. Na primer, Antonic u „MREŽA ŠKOLSKIH DRUGARA“.
Bojana Maljević Bojana Maljević 12:10 30.05.2012

Oglasio se N.Krstić

Filipe, a što ti je ovakav naslov?
Meni bi logičniji bio: Oglasio se B.Jakšić.

Pošto ne razumem zašto je ćutao ovolike godine. Pa se oglasio sada kad Krle više nije na funkciji.

Međutim, mene više zanima šta o tome misli Bujošević. Kako li se on oseća kad mu njegov novinar kaže da je kontrolisan? "Preterano kontrolisan".
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:22 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Takav naslov je zato što je N. Krstić bloger ovde, a B. Jakšić nije.

Inače, trenutno sam u Medija centru, gde se održava okrugli sto o odnosu naših intelektulaca prema "situaciji". Govori Vesne Pešić, Dušana Pavlovića i Nebojše Popova su pravi primeri doslednih, demokratski opredeljenih intelektualaca, neka vrsta savesti ove zemlje.

Nadam se da će mediji verno i objektivno preneti suštinu njihovih nastupa, trezvenih, argumentovanih, opominjućih...
antioksidant antioksidant 12:51 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

mene više zanima šta o tome misli Bujošević.

bujke će progovoriti čim ga smene
isto je uradila i ljilja smajlović
niko se ne buni kad ga politički postavljaju na neku funkciju
mariopan mariopan 13:24 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Pa se oglasio sada kad Krle više nije na funkciji.

Rekla bih da je i dalje "na funkciji", kako drugačije objasniti da prisustvuje sastancima najužeg rukovodstva DSa gde se odlučuje o mestu premijera ili sastavu Vlade?
Šta tamo radi ako nije na "fuknkciji" ?

rage rage 13:32 30.05.2012

"Dok se čuje još ijedna puška sa Ljubinog

groba, znaj Bojana, da još ima živih proletera" (iz političke baštine ovdašnjih javnih radnika)

Pa se oglasio sada kad Krle više nije na funkciji.


Ko nije na funkciji? Neko mu je uručio otkaz?
Misliš da je ostao bez posla?

Valjda je ovde svima jasno da izbori imaju za cilj samo uspešnu odbranu zauzetih položaja.

dragan7557 dragan7557 13:39 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Bojana Maljević : Pošto ne razumem zašto je ćutao ovolike godine.

Pa, pre podne je pio kafe, posle podne viski, a noću k'o i svi drugi spavao.

cerski
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:57 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Vesna Pešić je u Medija centru izjavila da je vrh DS, u stvari, preduzeće, a da su sve naše stranke zapravo interesne grupe. Za njih je politika samo sredstvo za bezočnu pljačku Srbije.
mariopan mariopan 14:09 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Filip Mladenović
Vesna Pešić je u Medija centru izjavila da je vrh DS, u stvari, preduzeće, a da su sve naše stranke zapravo interesne grupe. Za njih je politika samo sredstvo za bezočnu pljačku Srbije.



I to je nešto novo?
ivana23 ivana23 14:20 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Filip Mladenović
Vesna Pešić je u Medija centru izjavila da je vrh DS, u stvari, preduzeće, a da su sve naše stranke zapravo interesne grupe. Za njih je politika samo sredstvo za bezočnu pljačku Srbije.


OK, Filipe. A sada nam kazi koji interes (ne mora naravno biti materijalni) je odveo Vesnu Pesic u Meksiko?
Hansel Hansel 14:26 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Vesna Pešić je u Medija centru izjavila da je vrh DS, u stvari, preduzeće, a da su sve naše stranke zapravo interesne grupe. Za njih je politika samo sredstvo za bezočnu pljačku Srbije.

Hvala joj za tu informaciju, 30. 05. 2012.

EDIT: Vidim, ostali brže reagovali.

A sada nam kazi koji interes (ne mora naravno biti materijalni) je odveo Vesnu Pesic u Meksiko?

Ako sam ja dobro povezao neki njen raniji intervju s tom kasnijom činjenicom, u pitanju je bila stara ljubav prema Meksiku...
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:46 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Intelektualac nije čovek, pojedinac, individua, već društvena dimenzija.
Posao, uloga, dužnost... intelektualca je poput sistema za rano uzbunjivanje.

Ono što su danas naši intelektualci rekli u beogradskom Medija centru je svojevrsni presek "situacije" i PREDLOG šta nam je činiti kako bi demokratske institucije u Srbiji ojačale, radi dobrobiti svih građanki i građana.

Naš INTERES je da se borimo za izmenu izbornog zakona, za laku smenljivost vlasti, za kontrolu javnih finansija i poslova, za jačanje uticaja nezavisnih institucija, za slobodu medija, za ukidanje monopola....

U suprotnom, uzurpatori vlasti će nas jahati i pljačkati sve dok sudski izvršioci ne dođu da nam iznose stvari iz stanova i preuzimaju vlasništvo na našim nekretninama!
ivana23 ivana23 15:07 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Hansel
A sada nam kazi koji interes (ne mora naravno biti materijalni) je odveo Vesnu Pesic u Meksiko?

Ako sam ja dobro povezao neki njen raniji intervju s tom kasnijom činjenicom, u pitanju je bila stara ljubav prema Meksiku...


Ipak je jedna tamosnja, ali susedna drzava u pitanju.
dragan7557 dragan7557 15:18 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Filip Mladenović 15:46 30.05.2012
Re: Oglasio se N.Krstić
Intelektualac nije čovek, pojedinac, individua, već društvena dimenzija.
Posao, uloga, dužnost... intelektualca je poput sistema za rano uzbunjivanje.

Ono što su danas naši intelektualci rekli u beogradskom Medija centru je svojevrsni presek "situacije" i PREDLOG šta nam je činiti kako bi demokratske institucije u Srbiji ojačale, radi dobrobiti svih građanki i građana.

Vala bilo je i krajnje vreme za novi:

MEMORANDUM

Eeeeeeej bre, gde je bila 1986?

Al' vala milom Bogu dočeka smo!

cerski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:19 30.05.2012

društvena dimenzija

Intelektualac nije čovek, pojedinac, individua, već društvena dimenzija.


a ta društvena dimenzija je neka maglina, druga dimenzija, krilato nadnaravno biće s druge planete, koje ne jede, ne stanuje i ne zapošljava se, ne iska pare, nedodirljivo za slabosti sistema, posebno selektovana vrsta čistunaca s trećim okom na čelu koja levitira iznad stranaka, politike i interesa, vođena isključivo kantovom maksimom i metafizičkim čistunstvom?

aj ne zajebavaj, filipe

neosporno je da ima časnih ljudi koji imaju šta da kažu bez dlake na jeziku, ili uvijeno, svejedno, naučili smo da čitamo između redova, ali sem retkih pojedinca, oni nisu van sistema, nisu usamljeni jahači i pojedinci koji nikada nisu bili povezani s političkim partijama i ideologijama i to ne mora da bude loše, ako imaju volju i snagu za preispitivanje, introspekciju i kreiranje konkretnih rešenja za izlazak iz bezizlaza.

hoću da kažem, stvarno nam ne trebaju novi idoli, makar ih i ti filipe pravio i stavljao im lentu i svetački kružić "društvene dimenzije" iznad glave.



dragan7557 dragan7557 15:23 30.05.2012

Re: društvena dimenzija

aj ne zajebavaj, filipe

neosporno je da ima časnih ljudi koji imaju šta da kažu bez dlake na jeziku, ili uvijeno, svejedno, naučili smo da čitamo između redova,

Svakako, al' više ne čitamo šta piše u redovima. Jebiga ne mož' sve.

cerski
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:59 30.05.2012

Re: društvena dimenzija

Kao što sam već napisao - intelektualci su sistem za rano uzbunjivanje.

Kada je ratni zločinac Milošević uzjahao, manjina intelektualaca je govorila protiv i borila se za demokratske vrednosti. Setimo se samo pokojnog Ivana Đurića.

I sada manjina intelektualaca NE ĆUTI, već GLASNO razmišlja!

Take sides!
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:03 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

mariopan
Pa se oglasio sada kad Krle više nije na funkciji.

Rekla bih da je i dalje "na funkciji", kako drugačije objasniti da prisustvuje sastancima najužeg rukovodstva DSa gde se odlučuje o mestu premijera ili sastavu Vlade?
Šta tamo radi ako nije na "fuknkciji" ?

Meni je logično a možda grešim: ako je neko bio savetnik predsednika - to više nije, ako predsednik nije isti. A nije. Ili misliš da je ostao savetnik Tomislavu? Ja sam na tu funkciju mislila. A prisustvo na sastancima mi je takođe logično, iako nije član predsedništva ds, jer su razmatrali izborne rezultate.
dragan7557 dragan7557 16:19 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Bojana Maljević 17:03 30.05.2012 / *novo
Re: Oglasio se N.Krstić

mariopan

Pa se oglasio sada kad Krle više nije na funkciji.


Rekla bih da je i dalje "na funkciji", kako drugačije objasniti da prisustvuje sastancima najužeg rukovodstva DSa gde se odlučuje o mestu premijera ili sastavu Vlade?
Šta tamo radi ako nije na "fuknkciji" ?


Meni je logično a možda grešim: ako je neko bio savetnik predsednika - to više nije, ako predsednik nije isti.



Grešiš!

Ama, šta briga Savetnika ko je predsednik njegovo je da savetije predsednika a ko je predsednik nije njegova stvar.

E sada, druga je stvar ako je savetnik stari pajtos, prikan, kum, rođak, svastika itd predsednika. Onda je savetnik sudbinski vezan za precednika.

cerski
mariopan mariopan 16:36 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Bojana Maljević
mariopan
Pa se oglasio sada kad Krle više nije na funkciji.

Rekla bih da je i dalje "na funkciji", kako drugačije objasniti da prisustvuje sastancima najužeg rukovodstva DSa gde se odlučuje o mestu premijera ili sastavu Vlade?
Šta tamo radi ako nije na "fuknkciji" ?

Meni je logično a možda grešim: ako je neko bio savetnik predsednika - to više nije, ako predsednik nije isti. A nije. Ili misliš da je ostao savetnik Tomislavu? Ja sam na tu funkciju mislila. A prisustvo na sastancima mi je takođe logično, iako nije član predsedništva ds, jer su razmatrali izborne rezultate.

I meni je logično ali šta je to kod nas urađeno na razuman i logičan način?

Meni prisustvo savetnika za medije na sastanku gde se odlučuje o mestu premijera i sastavu Vlade, ministarskim foteljama, ( o raspodeli plena) nije logično za nekoga ko nije biran na izborima, niti je u vrhu stranke koja će o tome najverovatnije odlučivati ?
Izveštaj ko je koliko doprineo katastrofi DSa mogao je da pošalje i elektronskom poštom?
Ili da oči u oči sa svojim drugarom ex Predsednikom, podnese izveštaj, jer on ga je i zaposlio? Nismo mi.
docsumann docsumann 16:49 30.05.2012

Re: društvena dimenzija

Take sides!


I'm on my own

savamala savamala 16:55 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

Vesna Pešić je u Medija centru izjavila da je vrh DS, u stvari, preduzeće,


Ili nas mediji lazu, ili vi niste bili na toj konferenciji u Medija centru. Koliko ja znam, Al Kapone nije bio direktor nekog preduzeca u Cikagu.
Hansel Hansel 18:18 30.05.2012

Re: Oglasio se N.Krstić

ivana23
Ipak je jedna tamosnja, ali susedna drzava u pitanju.

Pa, dobro sad, ne mogu baš sve da pamtim, nisam ja njen biograf! Ali, mislila si na to, ili i na to, je l'?
Domazet Domazet 18:28 30.05.2012

A meni interesantno da ...

...o interesima Vesne Peshic chujem 30.05.2012?? Otkud to?
freehand freehand 18:37 30.05.2012

Re: društvena dimenzija

Filip Mladenović
Kao što sam već napisao - intelektualci su sistem za rano uzbunjivanje.

Kada je ratni zločinac Milošević uzjahao, manjina intelektualaca je govorila protiv i borila se za demokratske vrednosti. Setimo se samo pokojnog Ivana Đurića.

I sada manjina intelektualaca NE ĆUTI, već GLASNO razmišlja!

Take sides!

Dobro je da si ti na vreme prišao vojvodi uz skut.
Domazet Domazet 21:01 30.05.2012

Hebi ga...

freehand
Filip Mladenović
Kao što sam već napisao - intelektualci su sistem za rano uzbunjivanje.

Kada je ratni zločinac Milošević uzjahao, manjina intelektualaca je govorila protiv i borila se za demokratske vrednosti. Setimo se samo pokojnog Ivana Đurića.

I sada manjina intelektualaca NE ĆUTI, već GLASNO razmišlja!

Take sides!

Dobro je da si ti na vreme prišao vojvodi uz skut.

...nije svako Veran kao ti. Filip jeste naivan i blesav. Ti nemash alibi...
freehand freehand 21:06 30.05.2012

Re: Hebi ga...

Domazet
freehand
Filip Mladenović
Kao što sam već napisao - intelektualci su sistem za rano uzbunjivanje.

Kada je ratni zločinac Milošević uzjahao, manjina intelektualaca je govorila protiv i borila se za demokratske vrednosti. Setimo se samo pokojnog Ivana Đurića.

I sada manjina intelektualaca NE ĆUTI, već GLASNO razmišlja!

Take sides!

Dobro je da si ti na vreme prišao vojvodi uz skut.

...nije svako Veran kao ti. Filip jeste naivan i blesav. Ti nemash alibi...

Siguran sam da to nije nešto što čikaški knojevci ne bi znali da reše, po kratkom postupku.
Nego, ti ne znaš šta je "dvojka"?
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:26 30.05.2012

Re: Hebi ga...

Tipičan komunjarski, boljševički način rezonovanja: čim kritikuješ DS i Tadića onda si uz druge skute.

Prošle subote sam u emisiji "Mućni glavom" izjavio da su zapravo srpski satiričari izgurali Nikolića za predsednika Srbije, da bi imali novu, svežu temu za satiranje.
Inače, o Nikoliću sam objavio svoje najbolje satirične tekstove u "Našoj krmači" 1997, 1998, 1999. i 2000. godine, kada je Šešeljev vojvoda bilo mnogo moćniji i opasniji nego sada, u fotelji predsednika.

Nego, da se vratimo na temu! Intelektualci Srbije traže, zahtevaju, predlažu: izmenu izbornog zakona, laku smenljivost vlasti, kontrolu javnih finansija i poslova, jačanje uticaja nezavisnih institucija, slobodu medija, ukidanje monopola....
Domazet Domazet 21:30 30.05.2012

JA ne znam...

freehand
Domazet
freehand
Filip Mladenović
Kao što sam već napisao - intelektualci su sistem za rano uzbunjivanje.

Kada je ratni zločinac Milošević uzjahao, manjina intelektualaca je govorila protiv i borila se za demokratske vrednosti. Setimo se samo pokojnog Ivana Đurića.

I sada manjina intelektualaca NE ĆUTI, već GLASNO razmišlja!

Take sides!

Dobro je da si ti na vreme prišao vojvodi uz skut.

...nije svako Veran kao ti. Filip jeste naivan i blesav. Ti nemash alibi...

Siguran sam da to nije nešto što čikaški knojevci ne bi znali da reše, po kratkom postupku.
Nego, ti ne znaš šta je "dvojka"?

...shta je 'dvojka'?? Nisam sasvim siguran da razumem shta hocesh da kazhesh? Da ne zhelish mozda da mi kazhesh kako, kada dam nekom 'dvojku', ne umem toga da se pridrzhavam? Ako to hocesh da kazhesh onda moram da ti skrenem pazhnju na izvesne nedostajuce a neophodne elemente za takvu jednu izjavu. Da bi gornja hipotetichn(k?)a tvrdnja imala osnova ja bih morao nekom prvo da dam 'dvojku'. Shto ja nikada ne radim. Iz prostog razloga shto mislim da je 'davanje dvojke' patetichna i providna magla kojom se pokushava sakriti podvijanje repa i intelektualna impotencija. Tako da je verovatno da si hteo da kazhesh neshto drugo. Da li bi bio ljubazan da objasnish shta tachno?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana