Biz| Ekonomija| Politika

Barclays, LIBOR i kraduckanje

freehand RSS / 27.07.2012. u 09:36

 I dok mi, o svom jadu zabavljeni, pokušavamo da gledajući u bob i tumačeći tikove i grimase novoizabranih i odlazećih ne bismo li pronikli u tminu sutrašnjeg dana - svet se sadašnošću i budućnošću bavi ozbiljno, temeljno, sistematski.  

image-374471-panoV9-ijxx.jpg

 

Na primer - Barclays bank. I ne samo ona. I druge najveće svetske banke, a bogami i vlade.

Afera čije dimenzije još uvek nisu potpuno jasne drma finansijski svet. 

Finansijski inspektori SAD, Evrope i Japana, u međuvremenu su došli do zaključka da je u čitavoj prevari učestvovalo najmanje 20 velikih svetskih banaka, a u osumnjičene spadaju i „Benk ov Amerika“, „Kredit svis“ i „Dojče bank“. Očigledno je da sada svi koji su učestvovali u prevari gledaju da dobiju na vremenu i pripremaju sve moguće odstupnice. Tako magazin Štern prenosi da će Barklis banka rezultate svog internog ispitivanja o čitavom skandalu podneti tek 2013. godine. To bi trebalo da se desi pred sledeću skupštinu akcionara banke. Revizijom rukovodi potpredsednik banke Rotšild, Entoni Solz. 

Najveća prevara ikada?

I još malo, Der Spiegel.

 

Za razumeti je da se najveće banke, a sa njima i vlade, u svom poslovanju rukovode principom sigurnog dobitka i ne samo predikcijom događaja već i finim štimovanjem stvarnosti  ne bi li se nihove projekcije ostvarile.

Koliko će daleko i duboko ova afera otići teško je predvideti. Međutim, teško da će recept "Prodajte ostrva" biti preporučen, kamo li upotrebljen. 

Quod licet Iovi, non licet bovi .                                                                                                           Okreni, obrni - eto nas kod Jupitera i vola.



Komentari (203)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 09:42 27.07.2012

1.

freehand freehand 09:45 27.07.2012

Re: 1.

kukusigameni

I ja se slažem da su u pitanju previše ozbiljne stvari da bi bile prepuštene hirovima slobodnog tržišta.
Jedno pivo je sasvim neznatna nadoknada u odnosu na mogućnost da se onom luzeru Reanimatoru dozvoli mogućnost da se pojavi na prvom mestu.
kukusigameni kukusigameni 09:49 27.07.2012

Re: 1.

freehand

Re je trenutno u banci. Čeka u redu da podigne novac jer mora da plati kaznu zbog ulaženja na srednja vrata. Sa'će on.
freehand freehand 09:52 27.07.2012

Re: 1.

kukusigameni
freehand

Re je trenutno u banci. Čeka u redu da podigne novac jer mora da plati kaznu zbog ulaženja na srednja vrata. Sa'će on.

Rizik i profit nisu sinonimi. Da je bankar i da je faca - sredio bi da momci na srednja vrata napišu ULAZ, a na prednja i zadnja IZLAZ.
reanimator reanimator 11:02 27.07.2012

Re: 1.

kukusigameni

Jedno pivo je sasvim neznatna nadoknada u odnosu na mogućnost da se onom luzeru Reanimatoru dozvoli mogućnost da se pojavi na prvom mestu

Bože, bože, kako ste obični..
Loviti prvi komentar je tako passe. Ok, slažem se, tome sam i sam doprineo beskonačnom serijom pobeda, pa je dosadilo i meni, a mogu misliti pratiocima.
Sad imam tajnu grupu u kojoj se nezvanično takmičimo na raznim poljima, tipa, ko će da uzme osamnaesti komentar
Ponekad na turbulentnim blogovima bocnem i stotku, čisto da se malo vrate uspomene :)
niccolo niccolo 11:31 27.07.2012

Re: 1.

Sad imam tajnu grupu u kojoj se nezvanično takmičimo na raznim poljima, tipa, ko će da uzme osamnaesti komentar

Tako je. Trenutno je na najvećoj ceni 34. komentar, mada se to menja nedeljno...
reanimator reanimator 11:38 27.07.2012

Re: 1.

Tako je. Trenutno je na najvećoj ceni 34. komentar, mada se to menja nedeljno...

I ti kaskaš,a? :)
Novo je 35.komentar ako imaš Gigsa u Olimpijskom albumu, a ako nemaš, sušiš se do 127.
loader loader 18:00 27.07.2012

Re: 1.

Loviti prvi komentar je tako passe. Ok, slažem se, tome sam i sam doprineo beskonačnom serijom pobeda

Dobra ložnjava pred Olimpijadu. Nek se taj virus pobede prenese i na naše najbolje sportaše


nsarski nsarski 18:03 27.07.2012

Re: 1.

loader
Loviti prvi komentar je tako passe. Ok, slažem se, tome sam i sam doprineo beskonačnom serijom pobeda

Dobra ložnjava pred Olimpijadu. Nek se taj virus pobede prenese i na naše najbolje sportaše



Ti kao Tita kad je otvarao Hidroelektranu Djerdap: Vidim ovdje cete mnogo struje proizvesti, a kada vec govorim o strujama, moram da pomenem i struje u nasoj Komunistickoj partiji...
loader loader 18:15 27.07.2012

Re: 1.

Brozovec? Mogao je ladno u Slagalicu. Asocijacije bi razbio
mariopan mariopan 09:57 27.07.2012

...

Naravno da se bave ozbiljno i sistematski, nisu oni diletanti, oni sasvim ozbiljno i stručno pelješe.

I sad šta?

Ništaaa.

kukusigameni kukusigameni 10:02 27.07.2012

Re: ...

mariopan
nisu oni diletanti,


Ko bre diletant? Vidiš kako buduća guvern(anta)erka, utiče na cenu meda. Nije još ni počela da radi.

"Bilo ko, ko se nađe sa prstima u medu odgovaraće bez obzira čiji je član", rekla je Jorgovanka Tabaković.
mariopan mariopan 10:10 27.07.2012

Re: ...

kukusigameni
mariopan
nisu oni diletanti,


Ko bre diletant? Vidiš kako buduća guvern(anta)erka, utiče na cenu meda. Nije još ni počela da radi.

"Bilo ko, ko se nađe sa prstima u medu odgovaraće bez obzira čiji je član", rekla je Jorgovanka Tabaković.

laziiprevare laziiprevare 16:35 27.07.2012

Re: ...

Ko bre diletant?

Najuspešniji srpski ministar iz vlade Cvetković-Tadić i novi premijer.



Alo bre,država da štedi ,građani da rade,a banke da pomažu! (...banke bre da pomažu naše napaćene državne službenike !)



Ja hoću privatan biznis.
Ja hoću jednu vilu zbog bezbednosti.



Ja hoću da počistim srpki budžet do kraja.



Bilo ko, ko se nađe sa prstima u medu odgovaraće bez obzira čiji je član.
Pusti to, nije ovde konferencija za štampu.



Idemo na Kipar na pronađemo pare .
Traženje igle u plastu sena, ali idem da se vidim sa Mirom.
Ja idem samo do Mikonosa, da se vidim sa drugarima.
Ti si brate Daltone, jedan od najvećih pljačkaša u savremenoj istoriji Srbije, svašta ima da naučim od tebe.
loader loader 18:04 27.07.2012

Re: ...

Naravno da se bave ozbiljno i sistematski, nisu oni diletanti, oni sasvim ozbiljno i stručno pelješe.

Lopovluk je uvek isti, samo se ambijent menja




Ali, važno je da se kapital mrda

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:02 27.07.2012

eh da

Međutim, teško da će recept "Prodajte ostrva" biti preporučen, kamo li upotrebljen.


Teško.
Međutim jedan mali ratić globalnih razmera uvek može dobro da dođe ako ništa drugo ne pomogne.
freehand freehand 10:05 27.07.2012

Re: eh da

vrabac_u_steni
Međutim, teško da će recept "Prodajte ostrva" biti preporučen, kamo li upotrebljen.


Teško.
Međutim jedan mali ratić globalnih razmera uvek može dobro dođe ako ništa drugo ne pomogne.

"Globalne razmere" na obodima država-sedišta umešanih banaka, misliš?
myredneckself myredneckself 10:15 27.07.2012

Re: eh da

v_u_s
Međutim jedan mali ratić globalnih razmera


Još ako imaš mali tenkić, boooli teeebe

hajkula1 hajkula1 10:22 27.07.2012

Re: eh da "Globalne razmere" na


... obodima država-sedišta umešanih banaka, misliš?



Evo malo šire http://www.dw.de/dw/article/0,,16125105,00.html


Prošlog meseca su Britanska finansijska kontrola i ministarstvo pravde te američki nadzorni organ za finansijsko tržište CFTC razrezali Barklis banci rekordnu kaznu od 450 miliona dolara, jer je manipulisala takozvanim Liborom.
Libor je skraćenica za London Interbank Offered Rate – kamatna stopa za interne pozajmice među bankama. Od te kamate zavise i finansijsko tržište i privreda zone u kojoj se koriste američki dolar i engleska funta. Ona se nanovo određuje svakog dana na osnovu informacija 16 najvećih banaka i trebalo bi da bude usklađena sa realnim uslovima na tržištu kako bi ono uopšte funkcionisalo. Objavljuje se uvek u 11 sati po londonskom vremenu. Barklis banka je manipulisala i vrednošću Euribora, što je kamatna stopa za tržište na kome se plaća evrom.
Visina kazne je određena samo za period od 2007. naovamo, mada se zna da je ova manipulacija postojala i ranije. Služeći se njome, Barklis banka je ostvarivala dobit na tržištu novca koja se smatra nesrazmerno većom od kazne. Još važnija je činjenica da je za sve vreme poslovanja na osnovu manipulisanih vrednosti cene novca za međubankarske pozajmice celokupna svetska privreda funkcionisala na pogrešnim temeljima. Posledice ove prevare su trenutno apsolutno nesagledive.



Kome su platili kaznu? Odgovor je interesantniji ako se potraži spisak svih učesnika u prevari.


loader loader 18:12 27.07.2012

Re: eh da "Globalne razmere" na

Posledice ove prevare su trenutno apsolutno nesagledive.

Nesagledive su za obične poreske obveznike.
Ali, ima talentovanih spodoba koje u budućnost znaju da vire



Sa'će i one polako da se vrnu i zasednu po televiziji. Uz ovu "novu" vladu i "Srećne ljude", samo još vračare fale. Inflaciju da ne prizivamo.
Colin_bgd Colin_bgd 10:14 27.07.2012

The Last Days of Pompeii

Dve velike promene su na vidiku. Nakon sto su se stvari dobrano omakle kontroli (sto znaci, malo su previse poceli da stavljaju u svoj dzep, da je vec bilo ocigledno) doci ce do odredjenih 'korekcija' u dva sistema: finansijsko-bankarskom, i slobodi medija.

Ovo sto sad izlazi na videlo nije nista novo i nepoznato. To se radilo, sigurno, poslednjih 30 godina bez ikakvih problema (upuceniji kazu od Regan-Tacer pocetne deregulacije), i da je danasnja 'kriza' samo logicna posledica cinjenice da su banke najzad kompletno pojele same sebe. Ja licno mislim da smo imali srecu, donekle, sto je na vlasti u to vreme u UK bio Gordon Brown koji je (bez obzira sta misle o njemu) u stvari zasluzan za to sto je sve to pocelo da izbija u javnost. Da su onda 2007/08/09 torijevci bili na vlasti, bilo bi verovatno milion vise nezaposlenih i ne bi smo imali pojma o razmerama sistemske kradje.

Na kraju, sistem i banke nece biti dovedeni u red do kraja, samo koliko je potrebno da se ponovo uspostavi, za narednih 50-tak godina, stabilna in/out ravnoteza po pitanju para, gde ce krem i dalje biti uglavnom za one "iznad", ali da ne preteraju opet bas toliko.

A, inace, ostrva su odavno sva vec prodata...
mariopan mariopan 10:14 27.07.2012

..

Ne radi se to od juče, radi se oduvek, samo se menjaju načini pelješenja, čim ih provale za jedan oni se samo prešaltaju na drugi i nikom ništaaa.

Što bi reko Đole, princip je isti sve su ostalo nijanse.

edit

Najveća prevara je ubediti svet da ne postoje zavere, a one se, sve vreme, u svim oblicima, odvijaju nama ispred nosa,
Ribozom Ribozom 22:23 27.07.2012

Re: ..

Najveća prevara je ubediti svet da ne postoje zavere, a one se, sve vreme, u svim oblicima, odvijaju nama ispred nosa

O,bre, Mariopan.
To im je posao, da troluju.
Cak snime film da su 9/11 sami sebe napali kako bi obesmili neke buduce 'teorije zavere'


Cenim da se o ovom liku za 5 godina nece misliti isto.

mariopan mariopan 13:51 28.07.2012

Re: ..

Ribozom

O,bre, Mariopan.
To im je posao, da troluju.
Cak snime film da su 9/11 sami sebe napali kako bi obesmili neke buduce 'teorije zavere'


Ja ih sve odgledala (vidi se)

Izbliza pratim grčku tragediju, i htela sam da joj nađem "koren zla" da bar malo bolje razumem šta im se i zašto događa. Mediji su njhovo moćno oružje, svi mediji.
hajkula1 hajkula1 10:27 27.07.2012

Ima li veze

Mariopan me podsetila

Branko Dragaš
Nikada ovako teška situacija nije bila na tržištu.Ne mislim samo na našem tržištu, nego uopšteno na svetskom tržištu. Skoro tri decenije radim na tim tržištima i nikada nije bilo ovako teško napraviti posao. Gde je problem? Objasnio sam već u mnogim ranijim tekstovima da Familija upravlja ovom krizom, da je izazvala veliku novčanu nelikvidnost u finansijskom sistemu sveta, slično kao što je to uradila i 1907. godine, pripremajući se za najveću svetsku prevaru, kada je 23.12.1913 obmanula Kongres da izglasa da se osnuje FED, navodno nacionalna banka Amerike, ali, u stvari, privatna banka Familije. Pošto dozvola za FED, data na 99 godina, ističe krajem ove godine, Familija je odlučila da produkuje krizu, da ugrozi svetsku likvidnost i da ponovo obmane svetsku javnost. Priča o smaku sveta koji treba da usledi u decembru ove godine poklapa se sa podlim namerama Familije. Ništa nije slučajno. Sve ima svoje objašnjenje. Dovoljno je samo da pratimo novčane tokove i sve će nam biti potpuno jasno.



Colin_bgd Colin_bgd 10:34 27.07.2012

Re: Ima li veze

hajkula1
Mariopan me podsetila

Branko Dragaš
Nikada ovako teška situacija nije bila na tržištu.Ne mislim samo na našem tržištu, nego uopšteno na svetskom tržištu. Skoro tri decenije radim na tim tržištima i nikada nije bilo ovako teško napraviti posao. Gde je problem? Objasnio sam već u mnogim ranijim tekstovima da Familija upravlja ovom krizom, da je izazvala veliku novčanu nelikvidnost u finansijskom sistemu sveta, slično kao što je to uradila i 1907. godine, pripremajući se za najveću svetsku prevaru, kada je 23.12.1913 obmanula Kongres da izglasa da se osnuje FED, navodno nacionalna banka Amerike, ali, u stvari, privatna banka Familije. Pošto dozvola za FED, data na 99 godina, ističe krajem ove godine, Familija je odlučila da produkuje krizu, da ugrozi svetsku likvidnost i da ponovo obmane svetsku javnost. Priča o smaku sveta koji treba da usledi u decembru ove godine poklapa se sa podlim namerama Familije. Ništa nije slučajno. Sve ima svoje objašnjenje. Dovoljno je samo da pratimo novčane tokove i sve će nam biti potpuno jasno.




Ja ne znam da li su ovakve teorije zavere tacne ili ne. Nije ni vazno. Jedino sto se ja zapitam kad cujem neku ovakvu ili slicnu pricu je, zasto im je uopste potrebno da prave ovoliki 'posao' zarad nas koji, ocigledno, nemamo ni promil moci, u odnosu na njih koji apsolutno drze sve konce u svojim rukama. Zar im nije lakse, na primer, da za samo 5 minuta produze dozvolu na novih 99 godina, bez cele ove zajebancije sa nama jadnicima? Ili mozda stvari nisu tako prosto-prosirene...
vladaxy vladaxy 10:54 27.07.2012

Drugi pogled

Posebno je zanimljivo kakva se samo halabuka digla povodom navoda o manipulaciji (pogledajte samo ovu naslovnu stranu Economista), kada se u isto vreme zna da su najveći manipulator kratkoročnim kamatnim stopama centralne banke. Ali to je nekako skroz u redu. Centalne banke, čak i nisu neke demokratske institucije pa da je to kao neki razlog što im se manipulacija dopušta, nego im je eksplicitno data politička nezavisnost i vode ih eksperti koji o ovim odlukama vrlo malo odgovaraju bilo kome. I njihovo manipulisanje kamatnim stopama ne samo da je dozvoljeno, nego je poželjno, oblici manipulacije su čak predmet respektabilne nauke, dok pokušaj privatnih banaka da se u proces minimalno umešaju izgleda da predstavlja zločin protiv čovečnosti.


Ostatak teksta

Onda je i FED manipulisao i varao...

freehand freehand 11:38 27.07.2012

Re: Drugi pogled

Hvala za link, pročitao sam tekst Slaviše Tasića.
Pitanje je onda - čemu ovolika halabuka?
Naime, ako pitanja koja iz afere proističu nisu zaista - koliko je zaista slobodno slobodno tržište? - i - ko određuje te granice slobode? - šta je smisao istraga, komisija, saslušanja?
I da li je smisao manipulacije Liborom samo profit, ili je tu, obzirom na indicije o umešanosti država kroz aktivnosti centralnih banaka moguće čitati i političke motive i reperkusije?
mariopan mariopan 12:31 27.07.2012

Re: Drugi pogled

I da li je smisao manipulacije Liborom samo profit, ili je tu, obzirom na indicije o umešanosti država kroz aktivnosti centralnih banaka moguće čitati i političke motive i reperkusije?

Ja verujem da je moguće, (politički motivi i reperkusije), u toj igri dobitnik na lutriji dobija celu planetu, ili bar svoj ćošak planete ( ili državu) da organizuje sopstvenu lutriju,.

Verujem da je EU zato nastala, da bi imala svoju igraonicu što se tiče para.

Mi, raja, se ne tu ništa ne pitamo, mi samo treba da radimo za te papiriće zvane dolar, evro, jer samo tako oni dobijaju vrednost, inače bi vredeli ko papir za zavijanje bureka.....i naravno da radimo što više za što manje tih papirića, ne bi li više vredeli.

edit
Ja verujem u teoriju zavere.
ivana23 ivana23 12:44 27.07.2012

Re: Drugi pogled

Mi, raja, se ne tu ništa ne pitamo, mi samo treba da radimo za te papiriće zvane dolar, evro, jer samo tako oni dobijaju vrednost, inače bi vredeli ko papir za zavijanje bureka.....i naravno da radimo što više za što manje tih papirića, ne bi li više vredeli.


Da, ali... oni ne bi mogli nista bez nas. 'Mi' smo ti mali tockici u masineriji koji im to omogucavaju.

Jedan malo poduzi tekst koji lepo obradjuje to pitanje:

The greatest crimes of human history are made possible by the most colorless human beings. They are the careerists. The bureaucrats. The cynics. They do the little chores that make vast, complicated systems of exploitation and death a reality. They collect and read the personal data gathered on tens of millions of us by the security and surveillance state. They keep the accounts of ExxonMobil, BP and Goldman Sachs. They build or pilot aerial drones. They work in corporate advertising and public relations. They issue the forms. They process the papers. They deny food stamps to some and unemployment benefits or medical coverage to others. They enforce the laws and the regulations. And they do not ask questions.

Link --> Chris Hedges' Columns: The Careerists
darkool darkool 12:55 27.07.2012

Re: Drugi pogled

I da li je smisao manipulacije Liborom samo profit, ili je tu, obzirom na indicije o umešanosti država kroz aktivnosti centralnih banaka moguće čitati i političke motive i reperkusije?


na ovo moze da odgovori poslednji tekst pokojnog Alexander Cockburn-a

mariopan mariopan 13:17 27.07.2012

Re: Drugi pogled

Ivana

Da, ali... oni ne bi mogli nista bez nas. 'Mi' smo ti mali tockici u masineriji koji im to omogucavaju.

Tačno.
Neko se gore pitao zašto je njima potrebna zavera kada su toliko moćni, pa zato da se mi ne dosetimo, njihova zavera bi tada propala i pljačka planetarnih razmera ne bi bila moguća.
myredneckself myredneckself 14:48 27.07.2012

Re: Drugi pogled

freehand
Pitanje je onda - čemu ovolika halabuka?
Naime, ako pitanja koja iz afere proističu nisu zaista - koliko je zaista slobodno slobodno tržište?

Pa, kad ovoliko manipulišu LIBOR stopama, kad lažno predstavljaju izveštaje i brojeve jedni drugima, pokazujući pri tome i kakvo je poverenje među bankama, pusti mašti na volju, i zamisli šta mogu da rade sa tržištem, i uopšte životima svih nas, svetskih ovčica, čisto da nam pokažu kako taj naš vrli "svet" funkcioniše.
Sve gola gramzivost, laž i prevara.

Edit:
Sada sam se setila i moram da podelim - u nekom od linkova, pomenut je onaj tip s prezimenom Diamond, neki bivši CEO u Barclay-u, Amerikanac...pa, ljudi ne može smešnije od ovoga
Koliko je živo ono nomen est omen
Ne uzbuđujte se, ne mislim da je zavera.
Jednostavno, krenulo čoveka, od kad se rodio.
A ja da se zovem Zlatija, ne bi me tako išlo.
Btw, ovi naši mene zovu "gubitnicom tranzicije", jezikpregrizli, samo da ih čujem još jedared
darkool darkool 15:01 27.07.2012

Re: Drugi pogled

zamisli šta mogu da rade sa tržištem, i uopšte životima svih nas, svetskih ovčica, čisto da nam pokažu kako taj naš vrli "svet" funkcioniše.


ima samo jedan mali problem oni ovakve stvari rade pod pritiskom (ili u saradnji) onih koji bi trebalo da ih kontrolisu (sudstvo pre svega pa zatim politicari i izvrsna vlasti) tako da je veliko pitanje da li je u pitanju problem slobodnog ili , bolje receno, trzista kontrolisanog od strane politicke i ekonomske "elite" koja naravno radi sve da oni najveci nemaju konkurenciju (a deklarativno se zalazu za slobodno trziste i samim tim hipnotisana gomila misli da je krivo slobodno trziste koje u stvari ne postoji)
freehand freehand 15:28 27.07.2012

Re: Drugi pogled

A ja da se zovem Zlatija, ne bi me tako išlo.

U bližoj familiji imam dve Zlatije (jedna je pokojna baba) i jednu Zlaticu.

Nego mi ime Nemanja nikad nije bilo jasno. Što rekao jedan moj drug - "što ne dadoste detetu ime Imanja, aman?!"
freehand freehand 15:31 27.07.2012

Re: Drugi pogled

darkool
zamisli šta mogu da rade sa tržištem, i uopšte životima svih nas, svetskih ovčica, čisto da nam pokažu kako taj naš vrli "svet" funkcioniše.


ima samo jedan mali problem oni ovakve stvari rade pod pritiskom (ili u saradnji) onih koji bi trebalo da ih kontrolisu (sudstvo pre svega pa zatim politicari i izvrsna vlasti) tako da je veliko pitanje da li je u pitanju problem slobodnog ili , bolje receno, trzista kontrolisanog od strane politicke i ekonomske "elite" koja naravno radi sve da oni najveci nemaju konkurenciju (a deklarativno se zalazu za slobodno trziste i samim tim hipnotisana gomila misli da je krivo slobodno trziste koje u stvari ne postoji)

Moje razumevanje ove stvari kaže da je ovde došlo do kartelskog dogovaranja u prisustvu vlade (vlada) sa temom "podešavanje vrednosti kamata (novca) našim dnevnim/nedeljnim/mesečnim potrebama".
zilikaka zilikaka 15:32 27.07.2012

Re: Drugi pogled

i jednu Zlaticu.

Iz Idvora?
darkool darkool 16:40 27.07.2012

Re: Drugi pogled

Moje razumevanje ove stvari kaže da je ovde došlo do kartelskog dogovaranja u prisustvu vlade (vlada) sa temom "podešavanje vrednosti kamata (novca) našim dnevnim/nedeljnim/mesečnim potrebama".


malo o ekonomiji tj. sustini, a ne o skandalu za koji niko nece odgovarati vec ce neki dobiti i bonus

freehand freehand 11:00 27.07.2012

Isparavanje

kako mi je objašnjeno neki su komentari, uključujući i jedan moj nestali jer su krenuli u smeru čet-spirale.
Dakle, komentatore molim da se bar oslone na temu, moderaciju da ne briše.
Ako ne bude komentara neće biti ni bloga.
Tema je, mislim, dovoljno značajna da se o njoj prodiskutuje.
I takođe mislim da je ovo fair enough za sve.
mirelarado mirelarado 11:14 27.07.2012

Re: Користан линк

jinks jinks 11:47 27.07.2012

...

Quod licet Iovi, non lice bovi


Ne znam, nekako nikad UK nisam dozivljavao kao Jupitera.

Jos gore, ukoliko ovo predstavlja jos jedan od njihovih vrhunskih dometa, koji se kao misticno iskustvo deli s poslovnim prijateljima i saradnicima sirom sveta (posto su u ovome, kao sto rekoste, ucestvovali i drugi, preko pomenutih UK banaka).
freehand freehand 11:54 27.07.2012

Re: ...

(posto su u ovome, kao sto rekoste, ucestvovali i drugi, preko pomenutih UK banaka).

Nisu samo UK banke
Finansijski inspektori SAD, Evrope i Japana, u međuvremenu su došli do zaključka da je u čitavoj prevari učestvovalo najmanje 20 velikih svetskih banaka, a u osumnjičene spadaju i „Benk ov Amerika“, „Kredit svis“ i „Dojče bank“.
jinks jinks 13:27 27.07.2012

Re: ...

Nekako se dalo naslutiti na osnovu vesti da se oko banaka u UK vrtela cela prica. Ili se samo kod njih prvo provalilo.
BigBadWolf BigBadWolf 11:53 27.07.2012

Free market

OK sve, ali kako ispade da je ovo greska slobodnog trzista? Klasican primer korupcije?
freehand freehand 12:00 27.07.2012

Re: Free market

BigBadWolf
OK sve, ali kako ispade da je ovo greska slobodnog trzista? Klasican primer korupcije?

Ako mene pitaš - rekoh već da ovakva curenja i skandali direktno otvaraju pitanje postojanja slobodnog tržišta. Što bi se reklo - kao takvog.
BigBadWolf BigBadWolf 12:01 27.07.2012

Re: Free market

Aha, onda OK. Ovo me zbunilo

I ja se slažem da su u pitanju previše ozbiljne stvari da bi bile prepuštene hirovima slobodnog tržišta.
zilikaka zilikaka 12:15 27.07.2012

Re: Free market

Ako mene pitaš - rekoh već da ovakva curenja i skandali direktno otvaraju pitanje postojanja slobodnog tržišta. Što bi se reklo - kao takvog.

Pazj sad, kad ga ja prokomentarišem sa tehničke strane.

Svaki sistem stvorem ljudskom voljom ima gomilu potencijalnih rupa i rupica koje oni kojima je to u interesu umeju da pronađu i prodube.

Kad količina rupa postane tolika da ugrozi stabinost sistema, vreme mu je da se sruši.

Eto...
freehand freehand 12:19 27.07.2012

Re: Free market

zilikaka
Ako mene pitaš - rekoh već da ovakva curenja i skandali direktno otvaraju pitanje postojanja slobodnog tržišta. Što bi se reklo - kao takvog.

Pazj sad, kad ga ja prokomentarišem sa tehničke strane.

Svaki sistem stvorem ljudskom voljom ima gomilu potencijalnih rupa i rupica, koje oni kojima je to u interesu umeju da pronađu i prodube.

Kad količina rupa postane tolika da ugrozi stabinost sistema, vreme mu je da se sruši.

Eto...

Hajd sad, to je svakako bolja varijanta od one u kojoj razmišljamo o tome da je sistem projektovan sa rupama i rupicama, koje ne služe da kroz njih otiče, nego da se krouz njih upravlja i reguliše.
I to tako da se, recimo, dužnicima može manipulisati kao daljinskim upravljačem. Meni je, priznajem krajnjom simplifikacijom - sve vreme u glavi, na primer, Grčka.
zilikaka zilikaka 12:27 27.07.2012

Re: Free market

Hajd sad, to je svakako bolja varijanta od one u kojoj razmišljamo o tome da je sistem projektovan sa rupama i rupicama, koje ne služe da kroz njih otiče, nego da se krouz njih upravlja i reguliše.
I to tako da se, recimo, dužnicima može manipulisati kao daljinskim upravljačem. Meni je, priznajem krajnjom simplifikacijom - sve vreme u glavi, na primer, Grčka.


Nisam sigurna da su projektanti baš izodma bili svesni svih eventualnih pogodnosti.

Čak sam sklona da verujem da su prilikom stvaranja imali nešto drugo na umu.

Opet, živ čovek svašta premišlja i proba, pa još kad vidi da ga krenulo...e onda se polako otvaraju sasvim nove dimenzije i mogućnosti.

Za neke.
maksa83 maksa83 12:42 27.07.2012

Re: Free market

Meni je, priznajem krajnjom simplifikacijom - sve vreme u glavi, na primer, Grčka.

Grčka je zemlja sa tradicijom po pitanju pronevere. Jednom sam negde čitao da je valjda Perikle (mislim?) sakupio u jednom trenutku grčke Polise i rekao "bračo Grci, vidte vi ove osvajače oko nas, to Persija, to ovi, to oni ... dajte da napravimo jedan zajednički fond za odbranu i da svi u njega stavimo sredstva, i onda se braniomo kad dođe stani-pani. I slože se Polisi, i skupe svi oni "pare". I Perikle makne te pare i od njih sagradi Atinu.

Ovo gore nemam pojma da li se zapravo desilo, negde sam jednom pročitao, i to daleko pre svih ovih kermeza sa dugovima, možda i pre 10 godina.

Drugi ciklični istorijski momenat - ovo sada nije prvi pokušaj stvaranja zajeničke evropske valute. Probalo se već u XIX veku i posle nekog vremena propalo. Grci su i tad bili problem (ali ne jedini) pošto su zbog hronično slabe ekonomije stavljali manje zlata u novčiće i tako efektivno podrivali zajedničku valutu, pa su zbog toga izbačeni 1908 (ali vraćeni 1910). Detalji: Latin Monetary Union.
freehand freehand 12:46 27.07.2012

Re: Free market

Grčka je zemlja sa tradicijom po pitanju pronevere.

Grčku sam pomenuo u smislu velikog dužnika čijim je dugovima moguće lako manipulisati. Ekonomski i politički.
Inače se slažemo.
vladaxy vladaxy 14:03 27.07.2012

Re: Free market

I ja se slažem da su u pitanju previše ozbiljne stvari da bi bile prepuštene hirovima slobodnog tržišta.


Kakvi hirovi slobodnog tržišta??? Samo finansijsko tržište u UK reguliše The Financial Services Authority (FSA), a pravila i regulacije su ispisane na preko 6.000 stranica!

http://www.fsa.gov.uk/handbook/
http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2000/8/contents

Samo u UK, a gde je Amerika sa nekoliko desetina hiljada stranica regulacija finansijskog tržišta, pa Bazel 1, 2 i 3???

Ako je to slobodno onda nemam reči...Ja mislim da su to suviše ozbiljne stvari da bi bile prepuštene kvazistručnjacima, političarima i regulatorima u birokratiji. Zašto svi traže još regulacije kad je sve preregulisano??
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:07 27.07.2012

Re: Free market

maksa83
Grčka je zemlja sa tradicijom po pitanju pronevere.

Хммм...
Ово је, у једном периоду, био механизам праведног опорезивања, без буџетске проневере.
Традиција је, овде, склиско одређење. Да је непорецива истина то што кажеш, античка Грчка вероватно не би била водећа земља свога доба.
myredneckself myredneckself 22:02 27.07.2012

Re: Free market

vladaxy
Zašto svi traže još regulacije kad je sve preregulisano??

Ih, što si ti neki, vladaxy. Pa, valjda da se da iluzija vladanja situacijom i tržišnom disciplinom.
dragoljub92 dragoljub92 22:40 28.07.2012

Re: Free market

Да је непорецива истина то што кажеш, античка Грчка вероватно не би била водећа земља свога доба.

mislim da je maxa u pravu, bila je neka frka sa lovom i zidanjem akropolja i sve tako nešto i optužbi protiv perikla, sad dal je dokazano ili ne ne sećam se ali afera je bila.
freehand freehand 22:43 28.07.2012

Re: Free market

dragoljub92
Да је непорецива истина то што кажеш, античка Грчка вероватно не би била водећа земља свога доба.

mislim da je maxa u pravu, bila je neka frka sa lovom i zidanjem akropla i sve tako nešto i optužbi protiv perikala, sad dal je dokazano ili ne ne sećam se ali afera je bila.

Saće Vučić i to da iskopa.
maksa83 maksa83 22:57 28.07.2012

Re: Free market

Saće Vučić i to da iskopa.

Iskopaće "Očistimo Akropolj" karijatidu koja je koštala 4000 drahmi tadašnjih (cena 4 kuće).
freehand freehand 23:18 28.07.2012

Re: Free market

maksa83
Saće Vučić i to da iskopa.

Iskopaće "Očistimo Akropolj" karijatidu koja je koštala 4000 drahmi tadašnjih (cena 4 kuće).

Između ostalog, verovatno.
Za pretpostaviti je da će najveća pljačka sa ukradenim lističima biti presitna stvar za gubiti vreme.
Misliš da će mu sto dana i tri funkcije biti dovoljno?
mariopan mariopan 10:49 29.07.2012

Re: Free market

dragoljub92
Да је непорецива истина то што кажеш, античка Грчка вероватно не би била водећа земља свога доба.

mislim da je maxa u pravu, bila je neka frka sa lovom i zidanjem akropla i sve tako nešto i optužbi protiv perikala, sad dal je dokazano ili ne ne sećam se ali afera je bila.

Bila je, to je istorijski dokazano, zabeleženo, jer postoje pisani dokazi za sve....ali meni je zanimljiv motiv (izgovor) za taj postupak..Polisi su te pare dali u zajedničlku kasu pod izgovorom da je to za " njihovo (opšte) dobro" tj za zajedničku odbranu.

Pa taj izgovor da je to sve "za naše dobro" - radi i danas. Što bi menjali nešto što tako dobro radi a još se i isplati - nekima?
Colin_bgd Colin_bgd 12:03 27.07.2012

Ociglednosti...

Prvo, ocigledno je da je neko (a imam ideju i ko) malo previse bio peckat na blogu, pa se sad udara strogoca.

A drugo, nema veze i dobro je sto je tako, jer samo plasticno objasnjava i prikazuje nacinsku metodu kojom su se sluzili da fiksiraju i inter-bankarske kamatne stope, o kojima je, jelte, i rec na ovom blogu, uvazenog kolege, koji, bez obzira na svoj nadimak, danas ima sve, samo ne odresene ruke...
freehand freehand 12:12 27.07.2012

Re: Ociglednosti...

Prvo, ocigledno je da je neko (a imam ideju i ko) malo previse bio peckat na blogu, pa se sad udara strogoca.

Ne znam kakva je tvoja ideja, ali nema potrebe za mnogo mašte da bi se našao odgovor.
Ja nalazim da je reakcija uredništva uz razumno objašnjenje, u velikoj meri opravdana.
Dakle, i meni zvuči potpuno razumno da ozbiljna tema na naslovnoj strani bloga ne treba da bude komentarisana samo nategnutim pošalicama. Pa i to bi, možda moglo da bude ok, da ima ikakve veze sa temom. Ali nema.
uvazenog kolege, koji, bez obzira na svoj nadimak, danas ima sve, samo ne odresene ruke...

Odrešene ruke nema niko od nas. Moje su danas taman toliko odrešene da ukoliko bi se nastavilo ovako - obrišem ceo blog.
Hah, velika stvar... Ali bi možda bila nekakva, bar mala, šteta.
Colin_bgd Colin_bgd 12:19 27.07.2012

Re: Ociglednosti...

Dakle, i meni zvuči potpuno razumno da ozbiljna tema na naslovnoj strani bloga ne treba da bude komentarisana samo nategnutim pošalicama.

Pa ja sam pokusao da ostavim nesto smisleno i na temu, ali nikome, ocigledno, nije interesantno.

Odrešene ruke nema niko od nas. Moje su danas taman toliko odrešene da ukoliko bi se nastavilo ovako - obrišem ceo blog.
Hah, velika stvar... Ali bi možda bila nekakva, bar mala, šteta.

Pa to i ja kazem, a mislim da sam u jednom od sopstvenih prethodnih blogova pokusao da objasnim. Dokle god neko ne psuje i imenuje, moje misljenje je da blog nakon objavljivanja (treba da) zivi svoj zivot. Ovako sve lici na pokusaj producenata (reziser si, naravno, ti) da izbacuje posetioce iz bioskopa jer im se ne svidja film (dosadan im?), pa deca malo uzelda da se gadjaju kokicama u sali...
moderator05 moderator05 12:13 27.07.2012

Obaveštenje

Komentare koji nemaju ama baš nikakve veze sa temom, o duhovitosti se ne bih izjašnjavala, brisala je moderacija a ne autor. Molim vas da se ovde zaustavite, u suprotnom ću morati, osim brisanja komentara, i da banujem - barem dok ne umine ova nesnosna i iritantna vlaga. Molim vas mislite o tome... i hvala.
freehand freehand 12:15 27.07.2012

Re: Obaveštenje

moderator05
Komentare koji nemaju ama baš nikakve veze sa temom, o duhovitosti se ne bih izjašnjavala, brisala je moderacija a ne autor. Molim vas da se ovde zaustavite, u suprotnom ću morati, osim brisanja komentara, i da banujem - barem dok ne umine ova nesnosna i iritantna vlaga. Molim vas mislite o tome... i hvala.

Ja vas molim da ne banujete nikoga.
Rekoh već kakvu ću meru ja kao autor preduzeti, te stoga - malo strpljenja.
reanimator reanimator 12:21 27.07.2012

Re: Obaveštenje

i da banujem - barem dok ne umine ova nesnosna i iritantna vlaga

Pazi ove Barkleys metode zloupotrebe položaja!
reanimator the u temi
cassiopeia cassiopeia 12:22 27.07.2012

Re: Obaveštenje

freehand

moderator05Komentare koji nemaju ama baš nikakve veze sa temom, o duhovitosti se ne bih izjašnjavala, brisala je moderacija a ne autor. Molim vas da se ovde zaustavite, u suprotnom ću morati, osim brisanja komentara, i da banujem - barem dok ne umine ova nesnosna i iritantna vlaga. Molim vas mislite o tome... i hvala.Ja vas molim da ne banujete nikoga. Rekoh već kakvu ću meru ja kao autor preduzeti, te stoga - malo strpljenja.


Evo ja se izvinjavam. Ponelo me Biće da je vlaga...

Prijatan dan!
Colin_bgd Colin_bgd 12:23 27.07.2012

Re: Obaveštenje

Pazi ove Barkleys metode zloupotrebe položaja!

Plagijatoru!
maksa83 maksa83 12:26 27.07.2012

Re: Obaveštenje

Ja vas molim da ne banujete nikoga.

Ovo k'o kad Alija kaže onom Muratu Šabanoviću (ili Šaban Muratović, kako već beše) da ne diže branu u vazduh... još.

Pošto smo odradili trol deo, da dodam da (imajući neki povremeni mali uvid u taj svet) mislim da je ta LIBOR price fixing prevara samo nešto globalniji kuriozitet od ostalih (prevara).

Od onih stvarno užasnih manipulacija cenama istakao bih Goldman Sachsovo poigravanje cenama nafte kojim su cene soje oterane pod oblake, što je izazvalo masovno umiranje od gladi u onim stvarno sirotim delovima sveta. To se nije desilo pre 100 godina, nego 4.

The Great American Bubble Machine

Oveće za čitanje, ali vrlo zanimljivo.
reanimator reanimator 12:41 27.07.2012

Re: Obaveštenje

Plagijatoru

Ja sam ovde da bih spinom odbranio čast i ugled Barklays banke, kako afera ne bi eskalirala u zatvaranje iste i gašenje Premier Lige
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:43 27.07.2012

Re: Obaveštenje

kako afera ne bi eskalirala u zatvaranje iste i gašenje Premier Lige


bez zezanja.

ja sam mislio da je ovo blog o premier ligi u fazonu;
nisu valjda i oni krenuli da namestaju? mislim cuveni fer plej i to...

ali cisto da ostanem u temi.

britanski pravosudni sistem se pokazao onaj dan kad je glazgov rendzers i cuveni old firm pretvorio u istoriju .
predatortz predatortz 12:22 27.07.2012

Moderatorki

Zbog čega ne dozvoljavaš da se neko o ovoj temi izjasni sa

Fuck The System ?

Mišljena sam da je ovakav bankarski sistem nakaradan i da ge treba ignorisati.

Neuzimanjem kredita, ne ulaskom u dozvoljeni minus...

Oni žive od toga. Ja nastojim , koliko je u mojoj moći, da im takav život zagorčam.
Koliko sam dug, toliko se i pokrivam.
freehand freehand 12:23 27.07.2012

Re: Moderatorki

predatortz
Zbog čega ne dozvoljavaš da se neko o ovoj temi izjasni sa

Fuck The System ?

Mišljena sam da je ovakav bankarski sistem nakaradan i da ge treba ignorisati.

Ne uzimanjem kredita, ne ulaskom u dozvoljeni minus...

Oni žive od toga. Ja nastojim , koliko je u mojoj moći, da im takav život zagorčam.
Koliko sam dug, toliko se i pokrivam.

Eto, Pantere, vidiš da možeš?
predatortz predatortz 12:25 27.07.2012

Re: Moderatorki

Eto, Pantere, vidiš da možeš?


Za ovo sam napregao celokupan svoj intelektualni kapacitet.
Ali, koncepciju mi hebe rođena žena!
Vazda je u minusu!
freehand freehand 12:28 27.07.2012

Re: Moderatorki

predatortz
Eto, Pantere, vidiš da možeš?


Za ovo sam napregao celokupan svoj intelektualni kapacitet.
Ali, koncepciju mi hebe rođena žena!
Vazda je u minusu!

I opet si izgubio nit... Nekad je ok citirati Filipa, ali koristiti njegov aforističarski stil zna da bude porazno u rezultatu.
Nego se ti skoncentriši još malo.
predatortz predatortz 12:30 27.07.2012

Re: Moderatorki

Nekad je ok citirati Filipa, ali koristiti njegov aforističarski stil



Filip je pošten čovek.

Ružno je trolovati na njegovom blogu, a insistirati na temi na vlastitom.

Filip i ja se, gotovo nikad, ne slažemo.
Ti i ja se , sporadično, složimo oko nekih stvari.
Ali, morao sam ovo da napišem.
expolicajac expolicajac 12:34 27.07.2012

Re: Moderatorki

Filip je pošten čovek.

Ružno je trolovati na njegovom blogu, a insistirati na temi na vlastitom.

Inspektor Pinki "koji je inače video Tita", potupno se slaže sa inspektorom Panterom.
freehand freehand 12:44 27.07.2012

Re: Moderatorki

Ružno je trolovati na njegovom blogu, a insistirati na temi na vlastitom.

Potpuno si u pravu. Odnosno - sad pogledaj malo bolje i nađi trol koji sam započeo ili u njemu učestvovao a da nema veze sa temom. Pa onda piši.
A to pošten-nepošten... Heh.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:09 29.07.2012

Re: Moderatorki

Mišljena sam da je ovakav bankarski sistem nakaradan i da ga treba ignorisati.
Neuzimanjem kredita, ne ulaskom u dozvoljeni minus...
Oni žive od toga. Ja nastojim , koliko je u mojoj moći, da im takav život zagorčam.



Takodje.
mariopan mariopan 23:08 29.07.2012

Re: Moderatorki

predatortz
Zbog čega ne dozvoljavaš da se neko o ovoj temi izjasni sa

Fuck The System ?

Mišljena sam da je ovakav bankarski sistem nakaradan i da ge treba ignorisati.

Neuzimanjem kredita, ne ulaskom u dozvoljeni minus...

Oni žive od toga. Ja nastojim , koliko je u mojoj moći, da im takav život zagorčam.
Koliko sam dug, toliko se i pokrivam.

Dobar ti je sistem i ja tako radim, ali šta možeš da učiniš da se u tvoje ime, i u ime tvoje dece i unuka, ne zaduže hohštapleri koje zovemo političari, i celu zemlju, zajedno sa tobom, samnom i potomstvom, ne zakopaju u dužničko ropstvo? Ništa.

ivana23 ivana23 12:29 27.07.2012

***

MPs tell Barclays to stop fundraising for Mitt Romney

Bank at centre of Libor-setting scandal says it is non-partisan and donations are made by employees in a personal capacity
...

Romney's event is being organised by Scott Preen, a London company that specialises in high-profile political fundraising parties. The company, run by Frances Penn, has previously organised lavish events for Romney and McCain, who ran against Obama in the 2008 election.

Scott Preen, whose clients include Bulgari, Dior and the National Bank of Greece, has previously held receptions at Spencer House, the 18th-century mansion owned by Lord Rothschild. The company declined to comment.



LINK na ceo tekst - The Guardian
j.bre j.bre 11:33 28.07.2012

Re: ***

mr spin master

ivana23

link > > > Rothschild < < < link



a evo i nastavka, kome je dosadno:

link 2
link 3
link 4
link 5
link 6
link 7
link 8
link 9
link 10
link 11


a na ovo sam natrcala na netu danas :)




BTW. koga zanima, pocinje odbojka CHN-SRB, zene :)
expolicajac expolicajac 12:37 27.07.2012

A sada jedno stručno pitanje

Free, da li ti je posle ovog sagledavanja funkcionisanja svetskih tokova novca postalo jasno ko zapravo održava Dinkića na političkom nebu Srbije?
maksa83 maksa83 12:45 27.07.2012

Re: A sada jedno stručno pitanje

Free, da li ti je posle ovog sagledavanja funkcionisanja svetskih tokova novca postalo jasno ko zapravo održava Dinkića na političkom nebu Srbije?

Ja mislim - teča, ili stric, štamuvećdođe...
expolicajac expolicajac 12:56 27.07.2012

Re: A sada jedno stručno pitanje

Ja mislim - teča, ili stric, štamuvećdođe..

Pa hvala. Nisam znao, pa sam pitao.
tyson tyson 13:13 27.07.2012

Re: A sada jedno stručno pitanje

Ja mislim - teča, ili stric, štamuvećdođe...

Ma šta tečastric - čale!



maksa83 maksa83 13:18 27.07.2012

Re: A sada jedno stručno pitanje

tyson
Ja mislim - teča, ili stric, štamuvećdođe...

Ma šta tečastric - čale!

Nije valjda i čale?! Kuku... incest - zabava za celu porodicu.

Sad stvarno, je l Mladža Miškov sestrić ko što kažu ili nije?
cult cult 12:44 28.07.2012

Re: A sada jedno stručno pitanje

expolicajac
Free, da li ti je posle ovog sagledavanja funkcionisanja svetskih tokova novca postalo jasno ko zapravo održava Dinkića na političkom nebu Srbije?


Imam teoriju da ga vladari Matrixa, te gnusne mašine, svaki put kad izvrši zadatak, nagrade brisanjem memorije, pa ga pošalju na novi. Siguran sam da on, kao novi ministar ekonomije, zaista veruje u to je prethodni ministar upropastio privredu ove zemlje i kad mu kažu da je to ista ličnost, on u neverici promrlja: jbt, u kakvim matrixu ovi žive.
dr.wagner dr.wagner 14:02 27.07.2012

"Slobodno" tržište

... dan

-Nisam ljubitelj raznih Engdahl-a .... to je za domaćice , ali slobodno
tržište ne postoji (bar ne onakvo koje propagiraju Amerike ili neki njihovi
fanovi iz naših krajeva )

-Ako biste malo pažljivije analizirali kapitalizam (i njegove izvedenice) brzo
ćete uvidjeti da on zapravo ne postoji bez državnog intervecionizma ... još od
prve krize (29-e) pa preko svih ratova (i toplih i hladnih) , uvijek je država
svojim zahvatima omogućavala profit vlastitim kapitalistima ...

-I sada smo došli do bankarskog sustava ...
... kada sam bio mlad i hodao oko Ekonomskog fakuteta (između ostalih ) , tada
se (a to je Reganovo vrijeme) bez obzira na sve Falklande , Černobile ili Rejkevike
sve vrtilo oko jednog "igrača" , a on se zvao Paul Volker (ili tako nekako) , a
bio je glavni strateg FED-a u 70-im ... čak ga je Carter imenovao i šefom FED-a
-E ... taj mudrac je smislio "šetanje" Dolara u svrhu pljačke nerazvijenih ...
-Oni stariji (?!) će se sjetiti da je krajem 70-ih unca zlata bila oko 800$ , a to
je upravo vrijeme porasta zaduženosti "zemalja sa sirovinama" ...

-Naizgled nema to vrijeme baš puno tangenti sa današnjim , ali to je samo
naizgled , jer nakon što su "kapitalistički skakavci" opustošili "treći svijet" i
istočnu Evropu , sada je red došao da se potamane međusobno ... , a to se sada
radi putem banaka koje malo po malo postaju vlasnici svega ...

-Jasno ... ne može to u nedogled , a Marx bi na kraju (u 98 minuti kao jučer Dinamo)
mogao i pobjediti !!!


Wagner
ivana23 ivana23 14:59 27.07.2012

***

Nadam se da se nece tretirati kao trol misljenje jednog USA senatora...













Senator Bernie Sanders >>> link
princi princi 15:47 27.07.2012

Re: ***

Izvinjavam se Ivani23 i seratoru Berniju Sendersu, ali ovo da "obični" Amerikanci (vidim pominju se vatrogasci, učitelji i zidari, fale radnici i seljaci) nisu izazvali krizu je čist populizam i laž. A ko je onda izazvao krizu? Ko je uzimao skupe kredite za koje je znao da ih neće moći vratiti? Ko je računao da će cene kuća rasti beskonačno i da će "nekretnina otplaćivati samu sebe"? Ko je računao na to da će sveži imigranti (ilegalni i legalni) plaćati za bogatstvo da bi rentirali kuću ili sobu u kući? Jedina greška bankara je što su bili tu da zadovolje ljudsku pohlepu.
ivana23 ivana23 16:05 27.07.2012

Re: ***

princi
Jedina greška bankara je što su bili tu da zadovolje ljudsku pohlepu.


Greska? Hoces reci zla namera. Znamo i ti i ja kako su se naduvavali krediti...


princi princi 16:13 27.07.2012

Re: ***

Hoces reci zla namera.

Čekaj, namera je zla, a pohlepa nije? Ne razumem. Po meni, bankari su samo podilazili najnižim porivima puka. To je isto kao da optužuješ proizvođače duvana, alkohola ili konditorskih proizvoda.

Pored toga, američka ekonomija nije u krizi od juče, nego od 2000. godine, tj od prskanja dot com bubblea. Bush je objavio da svaki Amerikanac (pri tome je on mislio isključivo na Amerikance koji imaju pravo glasa i koji mogu uzeti kredit u banci) mora biti kućeposednik. Bankari su samo uslišili te želje. Povećana tražnja za nekretninama je stvorila gomilu poslova, održavala posustalu ekonomiju godinama (bar od 2001. do 2007.). Prema tome, da se ne lažemo- u ovoj igri nema nevinih.
maksa83 maksa83 16:15 27.07.2012

Re: ***

Jedina greška bankara je što su bili tu da zadovolje ljudsku pohlepu.

Nije li ovo kao "jedina greška dilera drogom je što su zadovoljavali ljudsku potrebu za bežanjem od realnosti"?

Kada je potražnja za kupovinom kredita skočila banke (koje su već prodale sve zdrave kredite) su krenule da ih daju raznom bašibozuku samo da bi mogle dalje da ih preprodaju, a ne da bi i Jesus Herera ostvario američki san.

Kada su pre 10-ak godina banke u Austriji krenule da daju stambene kredite previše lako klincima od 19 godina koji se požene i poudaju (a nemaju jasnu životnu perspektivu odn. realnu mogućnost da ih otplate mimo vedrog mladalačkog i optimističnog 'nadam se najboljem') digla su se udruženja za zaštitu potrošača i ta stvar je stala pre nego što je eksplodirala.
princi princi 16:20 27.07.2012

Re: ***

Nije li ovo kao "jedina greška dilera drogom je što su zadovoljavali ljudsku potrebu za bežanjem od realnosti"?

Kao što znaš, zalažem se za potpunu dekriminalizaciju narkotika. Zovi me budalom, ali računam da svaki odrastao i normalan čovek treba i mora da odgovara za svoje postupke i odluke bilo da su one tiču politike, ekonomije, seksa ili klope.
Kada je potražnja za kupovinom kredita skočila banke (koje su već prodale sve zdrave kredite) su krenule da ih daju raznom bašibozuku samo da bi mogle dalje da ih preprodaju, a ne da bi i Jesus Herera ostvario američki san.

Ovde pričaš o tehnici, to nije suština. Banke su zapravo dolazile do kapitala, praktično štampale svoje pare. Ali, ono što su zadovoljavale je bila čista i nepatvorena pohlepa.

Nijednog trenutka ne želim da kažem da bankari ne snose svoj deo krivice, nego mi je samo smrdljivo da se sada pojavljuju populistički političari bukači koji se uvlače glasačima, tako što te glasače amnestiraju ih od njihove sopstvene odgovornosti.
maksa83 maksa83 17:02 27.07.2012

Re: ***

Kao što znaš, zalažem se za potpunu dekriminalizaciju narkotika. Zovi me budalom, ali računam da svaki odrastao i normalan čovek treba i mora da odgovara za svoje postupke i odluke bilo da su one tiču politike, ekonomije, seksa ili klope.

Kapiram. Ovde imamo fundamentalni razlaz - ja npr. verujem da bi društvo koje legalizuje neku hardcore acid derivat hemiju bilo direktno odgovorno za smrti izazvane tako što bi se neko uradio i onda krenuo sačmarom da tamani vanzemaljce koje je lukavo skrivene prepoznao u prolaznicima. Ubaciti banke u ovu analogiju slobodno. Kada bih hteo da guram analogiju (što često izmakne kontroli) dalje mislim da je dužnost onog ko pravi stepenice da napravi i gelender. Korporativna etika će uvek da izgubi od korporativne pohlepe.
freehand freehand 17:24 27.07.2012

Re: ***

Ovde pričaš o tehnici, to nije suština. Banke su zapravo dolazile do kapitala, praktično štampale svoje pare. Ali, ono što su zadovoljavale je bila čista i nepatvorena pohlepa.

Čista i nepatvorena pohlepa je, kao što znaš, svoje mesto našla i u bibliji, Taman kao i zelenaštvo. A civilizacija ne počiva na ljudskim instinktima nego na njihovom ograničavanju kako bi zajednica mogla da funkcioniše. Bilo je idaja o tome da se društvo potpuno prilagodi potrebama pojedinca, ali su te ideje pukle negde usput, a i tamo gde još žive podanici su gladni.
Zovi me budalom, ali računam da svaki odrastao i normalan čovek treba i mora da odgovara za svoje postupke i odluke bilo da su one tiču politike, ekonomije, seksa ili klope.

Niti se drogiraju, kockaju ili loču samo "odrasli i normalni ljudi", niti zelenaši, dileri i krupijei na takve računaju.
Sve u svemu, da se manemo metafora: bankari i finansijska oligarhija daleko su od božijih jaganjaca. Ovde su, po svemu sudeći, uhvaćeni in flagranti, u gadnoj nameštaljci. I sa njima i oni koji su u tome morali da ih nadgledaju i spreče.
princi princi 17:35 27.07.2012

Re: ***

Ubaciti banke u ovu analogiju slobodno. Kada bih hteo da guram analogiju (što često izmakne kontroli) dalje mislim da je dužnost onog ko pravi stepenice da napravi i gelender. Korporativna etika će uvek da izgubi od korporativne pohlepe.

Da, neko bi umesto analogije možda ovde iskoristio termin "slippery slope argument", ali dobro. Dekriminalizacija nikako ne podrazumeva nedostatak regulacije, kontrole kvaliteta, bar koliko ja te stvari razumem. Slobodna prodaja alkohola nikako ne znači slobodni promet i metil-alkohola. Ali, to su sad neke druge teme i za neka druga mesta.
ivana23 ivana23 17:40 27.07.2012

Re: ***

...nego mi je samo smrdljivo da se sada pojavljuju populistički političari bukači koji se uvlače glasačima, tako što te glasače amnestiraju ih od njihove sopstvene odgovornosti.



Bernie Sanders was elected to the U.S. Senate in 2006 after serving 16 years in the House of Representatives. He is the longest serving independent member of Congress in American history.
princi princi 17:43 27.07.2012

Re: ***

A civilizacija ne počiva na ljudskim instinktima nego na njihovom ograničavanju kako bi zajednica mogla da funkcioniše. Bilo je idaja o tome da se društvo potpuno prilagodi potrebama pojedinca, ali su te ideje pukle negde usput, a i tamo gde još žive podanici su gladni.

Da, ali ovde se radi o nečem drugom: preko jednog greha (pohlepe) se olako prelazi i on se olako oprašta a zarad dobijanja jeftinih političkih poena, dok se drugi (zelenaštvo, kako to sad izgleda) ističe kao jedini uzrok krize. S tim što se, naravno, društva u kojima se krediti od 4% ili 5% godišnje kamate nazivaju zelenaštvom moraju ozbiljno zamisliti nad svojom produktivnošću.
princi princi 17:43 27.07.2012

Re: ***

ivana23
...nego mi je samo smrdljivo da se sada pojavljuju populistički političari bukači koji se uvlače glasačima, tako što te glasače amnestiraju ih od njihove sopstvene odgovornosti.



Bernie Sanders was elected to the U.S. Senate in 2006 after serving 16 years in the House of Representatives. He is the longest serving independent member of Congress in American history.

Mislim, šta reći...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana