Filozofija| Kultura| Ljudska prava| Mediji| Život

Otvorite vrata skinite epolete osetite s nama miris slobode!

Nebojša Milenković RSS / 17.08.2012. u 19:10

93521246-nadezhda-tolokonnikova.15539.jpgLjudskost i intelektualno dostojanstvo jednog (svakog) društva dokazuje se i brani ISKLJUČIVO gestovima kojima se neslobodi gleda u lice i kaže joj se: "Ja se ne plašim"!

Stoga apelujem na sve koji rade u medijima da ovih dana od političkih zvaničnika u Srbiji zatraže odgovor na pitanje: šta misle o ovoj presudi i Putinovom totalitarizmu. 

Čik da vidimo odgovore!

 

Završna riječ Nadežde Tolokonikove na suđenju Pussy Riot

Na moju veliku žalost, ovo lažno suđenje je blizu standardima staljinističkih trojki. Dakle, mi imamo svog istražitelja, advokata i sudiju. I onda, šta više, ono što svo troje rade i kažu određeno je političkim zahtevom za represijom. Koga okriviti za performans u hramu Hrista spasitelja i za to što je protiv nas pokrenut politički proces nakon koncerta? Kriv je autoritarni politčki sistem. Ono što Pussy Riot radi je opozicijska umetnost ili politika koja se naslanja na forme koje je umetnost ustanovila. U svakom slučaju, to je oblik građanske akcije u okolnostima kada su osnovna ljudska prava, građanske i političke slobode ugušene od strane korporativnog državnog sistema.

Mnogi ljudi, kojima je od smene milenijuma neumorno i metodično uterivan strah u kosti uništavanjem sloboda, pobunili su se.

Mi smo tragale za autentičnim genijem i jednostavnošću i pronašle smo ih u našim pank performansima. Strast, otvorenost i naivnost superiorne su u odnosu na licemerje, podmuklost i veštačku pristojnost koja prikriva zločine. Državni lideri stoje sa svetačkim izrazima na licu u crkvi, ali njihovi gresi su daleko veći od naših. Mi smo održale naše političke pank koncerte zato što ruskim državnim sistemom dominira rigidnost, zatvorenosti i kasta. I politika koja se sprovodi služi jedino sužavanju korporativnih interesa do mere kada nam je muka čak i od ruskog vazduha.

Mi smo apsolutno nesrećne – i bile smo primorane na politički život – zbog upotrebe prinudnih, siledžijskih mera za upravljanje društvenim procesima, što su okolnosti u kojima su najvažnije političke insitucije disciplinarne državne strukture – bezbednosne agencije, vojska, policija, specijalne snage i prateća sredstva za obezbeđivanje političke stabilnosti: zatvori, preventivni pritvor i mehanizmi za čvrstu kontrolu javnog ponašanja. A nismo srećne ni zbog prinudne građanske pasivnosti većeg dela stanovništva ili potpune dominacije izvršnih struktura nad zakonodavstvom i sudstvom. Sem toga, mi smo iskreno ljute zbog niskog nivoa na strahu zasnovane političke kulture, koju konstantno i smišljeno održava državni sistem i njegovi pomagači. Pogledajte šta patrijarh Kiril ima da kaže: „Pravoslavci ne idu na mitinge.“ Mi smo ljute zbog užasne slabosti horizontalnih odnosa unutar društva. Mi ne volimo način na koji državni sistem lako manipuliše javnim mnenjem posredstvom čvrste kontrole nad preovlađujućom većinom medijskih kuća. Savršeni primer je neviđeno besramna kampanja protiv Pussy Riota, zasnovana na izvrtanju činjenica i reči, koja se pojavila u gotovo svim ruskim medijima, sem šačice nezavisnih medija koji postoje u ovom političkom sistemu.

Pa ipak, sada mogu da izjavim – uprkos činjenici da se trenutno nalazimo u autoritarnim političkim okolnostima – da vidim kako ovaj politčki sistem do određene mere propada što se tiče tri članice Pussy Riot, zato što se ono na šta sistem računa, na žalost po taj sistem, nije dogovdilo. Rusija kao celina nas ne osuđuje. Svakoga dana sve više ljudi nam veruje i veruje u nas, i smatra da bi trebalo da budemo na slobodi a ne iza rešetaka. Ja to mogu da to mogu da zaključim na osnovu ljudi sa kojima se viđam. Ja sam videla sa ljudima koji predstavljaju sistem, koji rade za relevantne agencije. Ja vidim ljude koji su u zatvoru. I svakoga dana sve više i više je ljudi koji nas podržavaju, koji se nadaju u naš uspeh i posebno u naše oslobađanje, koji kažu da je naš politički čin opravdan. Ljudi nam kažu, „U početku, mi nismo bili sigurni da ste to mogle da uradite“, ali svakoga dana sve više je ljudi koji kažu, „Vreme nam pokazuje da je vaš politički gest bio ispravan. Vi ste razotkrile rak u ovom političkom sistemu i zadale udarac gnezdu zmija otrovnica, koje su se obrušile na vas.“ Ti ljudi pokušavaju da nam olakšaju život na svaki mogući način i mi smo im puno zahvalne zbog toga...

Mi smo zahvalne svima onima koji su nam, pošto su i sami slobodni, javno pružili podršku. Ogroman ih je broj, znam to. Ja znam da je veliki broj pravoslavaca stao na našu strnu. Oni se mole za nas izvan sudnice, za članice Pussy Riota koje su zatvorene. Mi smo videle knjižice koje dele pravoslavni u kojima su molitve za one koji su u zatvoru. To pokazuje da ne postoji unifikovana grupa pravoslavnih vernika kao što se tužioc upinje da kaže. Tako nešto ne postoji. Sve više vernika i vernica počinje da brani Pussy Riot. Oni ne misle da ono što smo uradile zaslužuje još pet meseci pritvora, a još manje tri godine zatvora što bi tužilac voleo. I svakoga dana, sve više ljudi shvata da ako ovaj politički sistem do te mere organizovano deluje protiv tri devojke zbog performansa od 30 sekundi u hramu Hrista spasitelja, to znači da se sistem boji istine i boji se naše iskrenosti i direktnosti. Mi se nismo pretvarale, ni za sekundu, ni na tren tokom ovog suđenja, ali druga strana se previše pretvara i to ljudi mogu da vide. Ljudi mogu da osete istinu. Istina stvarno ima nekakvu ontološku, egzistencijalnu superiornost nad lažima i to je zapisano u Bibliji, posebno u Starnom zavetu. Na kraju, istina uvek trijumfuje nad pokvarenošću, podmuklošću i laži. I sa svakom danom koji prođe, istina je sve više i više trijumfalna čak ako smo i dalje iza rešetaka i verovatno ćemo ovde biti još puno duže.

Juče (7. avgusta) Madonna je imala koncert. Ona se pojavila sa natpisom Pussy Riot na svojim leđima. Sve više ljudi može da vidi da nas ovde drže nezakonito i na osnovu potpuno lažne optužbe – mene je to potpuno zapanjilo. Ja sam zapanjena jer istina zaista trijumfuje nad lažima čak iako smo fizički u kavezu. Mi smo slobodnije od ljudi koji sede sa druge strane u ime tužilaštva zato što mi možemo da kažemo sve što poželimo, i mi to činimo, ali oni koji sede tamo govore samo ono što im politička cenzura dopušta da kažu. Oni ne mogu da izgovaraju reči poput „pank molitve“ ili „Device Marija, oteraj Putina!“. Oni ne mogu da izgovore stihove naše pank molitve koji se tiču političkog sistema. Možda oni misle da ne bi bilo loše da nas pošalju u zatvor zato što smo ustale protiv Putina i njegovog sistema ali oni ne mogu to da kažu zato što im ni to nije dozvoljeno. Njihova usta su zašivena. Na žalost, oni su obične lutke na koncu. Ja se nadam da oni to shvataju i da će takođe krenuti putem slobode, istine i iskrenosti zato što one superiorne u odnosu na učmalost, veštačku pristojnost i licemerje. Učmalost i potraga za istinom su uvek suprotstavljene jedna drugoj i, u ovom slučaju, na ovom suđenju, mi možemo da vidimo ljude koji pokušavaju da pronađu istinu i ljude koji pokušavaju da porobe oni koji žele da do istine dođu.

Ljudi su bića koja uvek čine greške. Oni nisu savršeni. Oni teže mudrosti ali nikada je zapravo ne poseduju. Upravo zato je nastala filozofija, baš zato su filozofi ljudi koji vole mudrost i streme ka njoj, ali nikada je zapravo ne poseduju i to je ono što ih tera da delaju i misle i, na kraju, da žive tako kako žive. Upravo to nas je navelo da odemo u hram Hrista spasitelja, i ja mislim da hrišćanstvo, kako ga ja shvatam na osnovu proučavanja starog i novog zaveta, podržava potragu za istinom i konstantno prevazilaženje sebe, prevazilaženje onoga što si nekada bila/o. Hrist se nije bez razloga držio sa prostitutkama. On je rekao: „Ja pomažem onima koji su zalutali i opraštam im“, ali iz nekog razloga ja ne mogu da vidim to u našem sudskom procesu, koji se održava pod barjakom hrišćanstva. Ja mislim da tužilac prkosi hrišćanstvu. Advokat ne želi da ima bilo šta sa oštećenim strankama. Evo kako ja to shvatam: Pre dva dana, adokat Taratukin je održao govor u kom je zatražio od svih da shvate da on ne gaji simpatije prema ljudima koje predstavlja. To znači da mu etički nije komotno da predstavlja ljude koji žele da pošalju tri članice Pussy Riota u zatvor. Zašto oni to žele da urade, ja ne znam. Možda je to njihovo pravo. Advokat je bio postiđen, i povici „Sramota! Dželati!“ doprli su do njega, što nam pokazuje da istina i dobrota uvek trijumfuju nad lažima i zlom.

Ja mislim da neke veće sile upravljaju govorima njihovih advokata kada, iznova i iznova, greše kada kažu i kada nas nazivaju „oštećenim strankama“. Gotovo svi advokati to rade, uključujući advokatkinju Pavlovu koja je veoma negativno nastrojena prema nama. Ipak, neke više sile je navode da o nama govori kao o „oštećenim strankama“. Ne o onima koje brani, već o nama.

Ja ljudima ne bih lepila etikete. Ja ne mislim da ovde postoje dobitnici i gubitnici, oštećene stranke ili optuženici. Nama je samo potrebno da ostvarimo kontakt, da uspostavimo dijalog i da zajedno tragamo za istinom, da zajedno tragamo za mudrošću, da zajedno budemo filozofi, umesto da stigmatizujemo i etiketiramo ljude. To je jedna od najgorih stvari koje ljudi mogu da urade i Hrist je to osudio.

Mi smo tokom ovog suđenja bile izložene zlostavljanju. Ko bi mogao da pomisli da će jedna osoba i državni sistem koji ona kontroliše biti u stanju da u više navrata počini sasvim bezrazložno zlo? Ko bi pomislio da istorija i Staljinov Veliki teror, posebno, koji se desio ne tako davno, uopšte neće biti poučavana? To vas tera da poželite da se rasplačete kad vidite kako se metodi srednjevekovne inkvizicije izvode od strane policije i pravosudnog sistema Ruske federacije, koja je naša zemlja. Od trenutka našeg hapšenja, ipak, mi više ne možemo da lijemo suze. Mi smo zaboravili kako da plačemo. Na našim pank koncertima mi smo vikale što jače možemo o velikim nedelima vlasti i sada smo ostale bez svog glasa.

Čitavo ovo suđenje odbija da nas čuje. Stvarno da nas čuje, što uključuje razumevanje i, sem toga, razmišljanje. Ja mislim da svaka osoba želi da postigne mudrost, da bude filozof, ne samo ljudi koji su igrom slučaja studirali filozofiju. To je ništa. Formalno obrazovanje samo po sebi nije ništa i advokatkinja Pavlova nas stalno optužuje da nismo dovoljno dobro obrazovane. Ja mislim pak da je najvažnija stvar želja da se zna i da se razume, i to je nešto što ljudi mogu da rade sami izvan obrazovnih ustanova, i da sjaj akademskih diploma ne znači ništa u ovom slučaju. Neko može da ima ogromi fond znanja i uprkos svemu tome da ne bude čovek. Pitagora je govorio o tome da se učenjem mnogih stvari ne uči razumevanje.

Mi smo, na žalost, moram to da kažem, dekor i elementi mrtve prirode, tela, dovedena u sudnicu. Ako naše obraćanje, nakon višednevnog ispitivanja, govorenja i vođenja bitke bude uzeto u razmatranje, ono će neminovno biti odbačeno.

Sud, sa druge strane – nažalost po nas i našu zemlju – sluša tužioca koji stalno nekažnjeno izvrće naše komentare i izjave u nameri da ih neutrališe. Nema pokušaja da se prikrije ovo kršenje osnovnih principa krivičnog postupka, i čak se ni trudi da to sakrije.

30. jula, prvog dana suđenja, mi smo iznele svoj odgovor na optužbe. Pre toga mi smo bile u zatvoru, u pritvoru. Mi tamo ništa ne možemo da radimo. Mi ne možemo da dajemo izjave. Mi ne možemo da snimamo filmove. Mi tamo nemamo internet. Mi čak ne možemo našem advokatu da damo parče papira zato što je i to zabranjeno. Prva šansa da govorimo ukazala nam se 30 jula. Dokument koji smo napisale pročaitao je advokat odbrane Volkov zato što je sud glatko odbio da dopusti optuženicama da govore. Mi smo pozvale na ostvarivanje kontakta i dijaloga umesto konflikta i suprotstavljanja. Mi smo pružile ruku onima koji, iz nekog razloga, pretpostavljaju da smo mi njihovi neprijatelji. Odgovorili su nam podsmevanjem i pljuvanjem u našu ispruženu ruku. „Vi ste neiskrene“, rekli su nam. I s dobrim razlogom. Ne sudite na osnovu sopstvenih standarda. Mi smo uvek bile iskrene u onome što smo govorile, rekavši tačno ono što mislimo, iz detinje naivnosti, svakako, ali nije nam žao zbog bilo čega što smo rekle, čak i tog dana. Nas su vređali ali mi ne nameravamo da odgovorimo zlom. Mi smo u očajničkom škripcu ali ne očajavamo. Mi smo progonjene ali ne i zaboravljene. Lako je poniziti i slomiti ljude koji su otvoreni, ali kada sam slaba, ja sam tada jaka.

Poslušajte nas umesto onoga što Arkadije Mamontov govori o nama. Ne uvrćite i ne izvrćite sve što kažemo. Dopustite nam da uđemo u dijalog i ostvarimo kontakt sa zemljom, koja je naša takođe, ne samo Putinova i patrijarhova.

Poput Solženjicina, ja verujem da na kraju, reči će uništiti beton. Solženjicin je napisao: „Svet je iskreniji od betona, dakle reči nisu trice. Jednom kada se plemeniti ljudi mobilišu, njihove reči će uništiti beton.“ Kaća, Maša i ja smo u zatvoru ali ja ne smatram da smo poražene. Baš kao što ni disidentni nisu bili poraženi. Dakle disidenti nisu bili gubitnici. Nestali u psihijatrijskim bolnicama i zatvorima, oni su presudili režimu.

Tadašnja vizuelna umetnost nije znala za pobednike i gubitnike. Pesnici Oberiu su ostali umetnici do samog kraja, što je nemoguće objasniti ili razumeti pošto su zbrisani 1937. Vedenski je napisao: „Mi volimo ono što se ne može razumeti, Ono što ne može biti objašnjeno prijatelj je naš.“ Sudeći prema zvaničnom izveštaju, Aleksandar Vedenski je umro 20. decembra 1941. Mi ne znamo zbog čega, da li od dizenterije u vozu nakon hapšenja ili od stražarskog metka. Bilo je to negde na železničkoj pruzi između Voronježa i Kazana.

Pussy Riot su učenice Vedenskog i njegove naslednice. Njegov princip „lošeg ritma“ je i naš. On je napisao: „Dešava se da vam dva ritma padnu na pamet, dobar i loš i ja ću odabrati loš. Biće to pravi izbor.“ Ono što ne može biti objašnjeno naš je prijatelj. Elitističke, sofistikovane okupacije Oberiu pesnika, njihova potraga za smislom na ivici razuma ostvarena je na kraju po cenu njihovog života, pošto su nestali u besmislenom Velikom teroru koji je nemoguće objasniti. Po cenu svojih života, Oberiu pesnici su nenamerno pokazali da je njihov osećaj za besmisao i nelogičnost, kao neuralgična tačka tog perioda, bio ispravan, istovremeno uzdižući umetnost na nivo istorije. Cena učešća u stvaranju istorije ljudima je uvek bila zapanjujuće visoka. Ali upravo je u tom učešću sama draž ljudske egzistencije. Biti siromašan ali obogatiti mnoge, nemati ništa ali posedovati sve. Veruje se da su OBEIRU disidenti mrtvi, ali oni žive. Oni su progonjeni ali oni ne umiru.

Da li se sećate zašto je mladom Dostojevskom dosuđena smrtna kazna? Sva njegova krivica se sastoja la u tome što se zainteresovao za teorije socijalista, i na satancima prijateljskog kružoka slobodnih mislilaca koji su petkom okupljali kod Petruševskog, i diskutovali o delima Šarla Furijea (Charles Fourier) i Žorža Sanda (George Sand). Na jednom od poslednjih sastanaka, on je na glas čitao Gogoljevo pismo Belinskom, koje je bilo prepuno, sudeći prema sudu, obratite pažnju, detinjastih fraza protiv pravoslavne crkve i vrhovnih vlasti. Nakon svih priprema za izvršenje smrtne kazne i nakokn deset užasnih i neverovatno zastršujućih minuta iščekivanja smrti, kao što je sam Dostojevski opisao, stiglo je saopštenje da mu je kazna smanjena na četiri godine teškog rada nakon čega ga je čekalo služenje vojnog roka.

Sokrat je bio optužen da je svojim filozofskim raspravama kvario mladež i zato što nije priznavao atinske bogove. Sokrat je bio povezan sa unutrašnjim božanskim glasom i ni u kom slučaju nije bio bogoborac, što je u više navrata sam rekao. Šta je to imalo veze, ipak, kada je naljutio uticajne građane sa svojim kritičkim, dijalektičkim mišljenjem lišenim predrasuda? Sokrat je osuđen na smrt i, pošto je odbio da pobegne, kako su mu predlagali njegovi učenici, hladnokrvno je ispio pehar sa otrovom, i umro.

Da li ste zaboravili okolnosti pod kojima je Stefan, sledbenik apostola, skončao svoj život na zemlji? „Onda su oni tajno nagovorili ljude da kažu, 'Mi smo ga čuli da huli protiv Mojsija i Boga.' I oni podigoše narod, starešine i pisare, i oni dođoše po njega, uhvatiše ga i odvedoše do saveta. I oni podmestiše lažne svedoke koji rekoše, 'Ovaj čovek neprestano priča protiv ovog svetog mesta, i Zakona.'“ Proglasili su ga krivim i pogubili kamenovanjem.

Takođe, nadam se da se svi dobro sećate šta su Jevreji rekli Isusu: „Mi te ne kamenujemo zbog dobrog dela, već zbog bogohuljenja.“ I na kraju vredi se podsetiti ovog opisa Hrista: „On je opsednut demonom i sišao s uma.“

Ptretpostavlja da kada bi vođe, carevi, starešine, predsednici i premijeri, narod i sudije stvarno razumeli šta znači: „Ja želim milost a ne žrtvu“, oni ne bi osudili nevine. Naši lideri i dalje samo žure da što pre osude i da ne pokažu ni trunku milosti. Uzgred, zahvaljujemo se Dmitriju Anatolieviču Medvedevu za njegov poslednji sjajni aforizam. Tokom svog mandata, on je istakao parolu: „Sloboda je bolja od neslobode“, stoga, shodno dobro odabranoj Medvedevljevoj izreci, Putinov treći mandat ima dobre šanse da bude poznat po novom aforizmu: „Zatvor je bolji od kamenovanja“.

Molim vas da pažljivo razmislite o sledećoj misli Monetnja (Montaigne) koju je izneo u svojim „Esejima“ iz 16. veka. On je napisao: „Vi previše cenite svoja mišljenja ako zbog njih spaljujete žive ljude.“ Da li vredi optuživati ljude i stavljati ih u zatvor na osnovu totalno neosnovanih pretpostavki optužbe?

Pošto su prave činjenice takve da mi nikada nismo bile, i nismo, motivisane verskom mržnjom i neprijateljstvom, ništa drugo ne preostaje onima koji nas optužuju nego da pribegnu upotrebi lažnih svedoka. Jedna od njih, Motilda Ivaščenko, postidela se i nije se pojavila na sudu. Lažne dokaze su izneli [Vsevolod] Troicki, [Igor] Ponkin i gospođa [Vere] Abramenkova. I ne postoji bilo kakav dokaz za mržnju ili neprijateljstvo u tom takozvanom ispitvanju od strane suda, i moram da kažem neprihvatljivim dokazima, s obzirom na činjenicu da se ne radi o naučnom, rigoroznom, niti objektivnom tekstu već je po sredi prljavo, bezvredni lažljivi komad papira iz doba srednjevekovne inkvizicije. Drugih dokaza, koji kako tako potvrđuju te motive, nema.

Tužilac odbija da iznese odlomke iz teksta intervjua sa Pussy Riot zato što su oni glavni dokaz za odsustvo ovog motiva.

Po ko zna koji put, navešću taj odlomak. Ja mislim da je to važno. To je iz intervjua za „Ruski reporter“, koji smo dale dan nakon koncerta u hramu Hrista spasitelja, u kome kažemo da poštujemo sve religije a posebno pravoslavnu crkvu. Zato smo bile potresene jer je velika, sjajna, hrišćanska filozofija upotrebljena na tako otrcan način. Mi smo veoma ljute zato što se kvari nešto što je divno.“ To nas još uvek ljuti i za nas je veoma bolno da to gledamo.

Neiskazivanje bilo kakve mržnje ili neprijateljstva sa naše strane potvrđeno je od strane svih svedoka koje je odbrana ispitala. A dokaz su i naše ličnosti. Povrh svih drugih izjava koje se tiču ličnosti, volela bih da uzmete u obzir nalaze psihijatrijskih i psiholoških testova kojima u pritvoru, po naredbi istražitelja, bila podvrgnuta. Ekspertski nalazi glase: vrednosti kojima sam posvećena u svom životu su pravda, uzajamno poštovanje, humanost, jednakost i sloboda. To je rekao ekspert, neko ko me ne poznaje i istražitelj Rančenko bi verovatno mnogo više voleo da je on napisao nešto drugo. Izgleda, ipak, da ima više ljudi koji žive i vrednuju istinu, i što se toga tiče Biblija je u pravu.

Na kraju, htela bih da citiram pesmu Pussy Riota zato što su se, ma kako to čudno moglo da izgleda, sve naše pesme pokazale proročanskim, uključujući onu koja kaže: „Šef KGB-a, njihov glavni svetac, sprovešće demonstrante u zatvor“. To se odnosi na nas. A sada bih htela da citiram, ipak, sledeći stih:

„Otvorite vrata, skinite epolete,

osetite s nama miris slobode.“

(Aplauz)

Preuzeto sa sajta: http://www.6yka.com

 

 

Atačmenti



Komentari (90)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alexlambros alexlambros 19:20 17.08.2012

Yekaterina Samutsevich

In the closing statement, the defendant is expected to repent, express regret for her deeds, or enumerate attenuating circumstances. In my case, as in the case of my colleagues in the group, this is completely unnecessary. Instead, I want to voice some thoughts about what has happened to us.

That Christ the Savior Cathedral had become a significant symbol in the political strategy of the authorities was clear to many thinking people when Vladimir Putin’s former [KGB] colleague Kirill Gundyayev took over as leader of the Russian Orthodox Church. After this happened, Christ the Savior Cathedral began to be openly used as a flashy backdrop for the politics of the security forces, which are the main source of political power in Russia.

Why did Putin feel the need to exploit the Orthodox religion and its aesthetic? After all, he could have employed his own, far more secular tools of power—for example, the state-controlled corporations, or his menacing police system, or his obedient judicial system. It may be that the harsh, failed policies of Putin’s government, the incident with the submarine Kursk, the bombings of civilians in broad daylight, and other unpleasant moments in his political career forced him to ponder the fact that it was high time to resign; that otherwise, the citizens of Russia would help him do this. Apparently, it was then that he felt the need for more persuasive, transcendent guarantees of his long tenure at the pinnacle of power. It was then that it became necessary to make use of the aesthetic of the Orthodox religion, which is historically associated with the heyday of Imperial Russia, where power came not from earthly manifestations such as democratic elections and civil society, but from God Himself.

How did Putin succeed in this? After all, we still have a secular state, and any intersection of the religious and political spheres should be dealt with severely by our vigilant and critically minded society. Right? Here, apparently, the authorities took advantage of a certain deficit of the Orthodox aesthetic in Soviet times, when the Orthodox religion had an aura of lost history, of something that had been crushed and damaged by the Soviet totalitarian regime, and was thus an opposition culture. The authorities decided to appropriate this historical effect of loss and present a new political project to restore Russia’s lost spiritual values, a project that has little to do with a genuine concern for the preservation of Russian Orthodoxy’s history and culture.

It was also fairly logical that the Russian Orthodox Church, given its long mystical ties to power, emerged as the project’s principal exponent in the media. It was decided that, unlike in the Soviet era, when the church opposed, above all, the brutality of the authorities toward history itself, the Russian Orthodox Church should now confront all pernicious manifestations of contemporary mass culture with its concept of diversity and tolerance.

Implementing this thoroughly interesting political project has required considerable quantities of professional lighting and video equipment, air time on national television for hours-long live broadcasts, and numerous background shoots for morally and ethically edifying news stories, where the Patriarch’s well-constructed speeches would in fact be presented, thus helping the faithful make the correct political choice during a difficult time for Putin preceding the election. Moreover, the filming must be continuous; the necessary images must be burned into the memory and constantly updated; they must create the impression of something natural, constant, and compulsory.

Our sudden musical appearance in the Cathedral of Christ the Savior with the song “Mother of God, Drive Putin Out” violated the integrity of the media image that the authorities had spent such a long time generating and maintaining, and revealed its falsity. In our performance we dared, without the Patriarch’s blessing, to unite the visual imagery of Orthodox culture with that of protest culture, thus suggesting that Orthodox culture belongs not only to the Russian Orthodox Church, the Patriarch, and Putin, but that it could also ally itself with civic rebellion and the spirit of protest in Russia.

Perhaps the unpleasant, far-reaching effect of our media intrusion into the cathedral was a surprise to the authorities themselves. At first, they tried to present our performance as a prank pulled by heartless, militant atheists. This was a serious blunder on their part, because by then we were already known as an anti-Putin feminist punk band that carried out its media assaults on the country’s major political symbols.

In the end, considering all the irreversible political and symbolic losses caused by our innocent creativity, the authorities decided to protect the public from us and our nonconformist thinking. Thus ended our complicated punk adventure in the Cathedral of Christ the Savior.

I now have mixed feelings about this trial. On the one hand, we expect a guilty verdict. Compared to the judicial machine, we are nobodies, and we have lost. On the other hand, we have won. The whole world now sees that the criminal case against us has been fabricated. The system cannot conceal the repressive nature of this trial. Once again, the world sees Russia differently than the way Putin tries to present it at his daily international meetings. Clearly, none of the steps Putin promised to take toward instituting the rule of law has been taken. And his statement that this court will be objective and hand down a fair verdict is yet another deception of the entire country and the international community. That is all. Thank you.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:34 17.08.2012

Re: Yekaterina Samutsevich

alexlambros,

hvala na (konstruktivnom) učešću - ali, molio bih vas za malo kraće komentare, plašim se da ćemo ovako samo rasterati one koji bi možda čitali ali nemaju živaca/volje/koncentracije + pozzz. n.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:37 17.08.2012

a evo i sporne pesme:

The Church’s praise of rotten dictators
The cross-bearer procession of black limousines
A teacher-preacher will meet you at school
Go to class – bring him money!

Patriarch Gundyaev believes in Putin
Bitch, better believe in God instead
The belt of the Virgin can’t replace mass-meetings
Mary, Mother of God, is with us in protest!

Virgin Mary, Mother of God, put Putin away
Рut Putin away, put Putin away

nsarski nsarski 21:40 17.08.2012

Re: Yekaterina Samutsevich

ali, molio bih vas za malo kraće komentare, plašim se da ćemo ovako samo rasterati one koji bi možda čitali ali nemaju živaca/volje/koncentracije +

Начи, ускраћујеш људима слободу говора? Начи, почелое друже Миленковићу.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:41 17.08.2012

Slavoj Žižek :)

Njihova poruka je: Ideje su važne. One su konceptualne umjetnice u najplemenitijem smislu te riječi: umjetnice koje otjelovljuju Ideju. Zbog toga nose maske: maske de-individualizacije, oslobađajuće anonimnosti. Poruka njihovih maski je da nije važno ko je od njih uhapšen – one nisu pojedinci, one su Ideja. I zbog toga su one takva prijetnja: lako je zatvoriti pojedince, ali pokušajte zatvoriti Ideju!

na: http://www.6yka.com/novost/26811/slavoj-zizek-o-pussy-riot-pravo-bogohuljenje
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:45 17.08.2012

Re: Yekaterina Samutsevich

Начи, ускраћујеш људима слободу говора? Начи, почелое друже Миленковићу.
sorry, ali stvarno nemam vremena da se igrama sa vama
nsarski nsarski 21:46 17.08.2012

Re: Yekaterina Samutsevich

sorry, ali stvarno nemam vremena da se igrama sa vama

OK, buster, onda da se ne igramamo...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:47 17.08.2012

Re: Yekaterina Samutsevich

hvala na razumevanju
fijumau fijumau 00:36 18.08.2012

Re: Slavoj Žižek :)

Zbog toga nose maske: maske de-individualizacije, oslobađajuće anonimnosti.

Znaci, kad su u pitanju konceptualne umetnice onda je anonimnost ok, ali zato kad se na blogu pojavi nick sa pseudonimom onda je to licemerje, slabost, kukavicluk...

Great.
alexlambros alexlambros 19:21 17.08.2012

Maria Alyokhina

This trial is highly typical and speaks volumes. The current government will have occasion to feel shame and embarrassment because of it for a long time to come. At each stage it has embodied a travesty of justice. As it turned out, our performance, at first a small and somewhat absurd act, snowballed into an enormous catastrophe. This would obviously not happen in a healthy society. Russia, as a state, has long resembled an organism sick to the core. And the sickness explodes out into the open when you rub up against its inflamed abscesses. At first and for a long time this sickness gets hushed up in public, but eventually it always finds resolution through dialogue. And look—this is the kind of dialogue that our government is capable of. This trial is not only a malignant and grotesque mask, it is the “face” of the government’s dialogue with the people of our country. To prompt discussion about a problem on the societal level, you often need the right conditions—an impetus.

And it is interesting that our situation was depersonalized from the start. This is because when we talk about Putin, we have in mind first and foremost not Vladimir Vladimirovich Putin but Putin the system that he himself created—the power vertical, where all control is carried out effectively by one person. And that power vertical is uninterested, completely uninterested, in the opinion of the masses. And what worries me most of all is that the opinion of the younger generations is not taken into consideration. We believe that the ineffectiveness of this administration is evident in practically everything.

And right here, in this closing statement, I would like to describe my firsthand experience of running afoul of this system. Our schooling, which is where the personality begins to form in a social context, effectively ignores any particularities of the individual. There is no “individual approach,” no study of culture, of philosophy, of basic knowledge about civic society. Officially, these subjects do exist, but they are still taught according to the Soviet model. And as a result, we see the marginalization of contemporary art in the public consciousness, a lack of motivation for philosophical thought, and gender stereotyping. The concept of the human being as a citizen gets swept away into a distant corner.

Today’s educational institutions teach people, from childhood, to live as automatons. Not to pose the crucial questions consistent with their age. They inculcate cruelty and intolerance of nonconformity. Beginning in childhood, we forget our freedom.

I have personal experience with psychiatric clinics for minors. And I can say with conviction that any teenager who shows any signs of active nonconformity can end up in such a place. A certain percentage of the kids there are from orphanages.

In our country, it’s considered entirely normal to commit a child who has tried to escape from an orphanage to a psychiatric clinic. And they treat them using extremely powerful sedatives like Aminazin, which was also used to subdue Soviet dissidents in the ’70s.

This is especially traumatizing given the overall punitive tendency and the absence of any real psychological assistance. All interactions are based on the exploitation of the children’s feelings of fear and forced submission. And as a result, their own cruelty increases many times over. Many children there are illiterate, but no one makes any effort to battle this—to the contrary, every last drop of motivation for personal development is discouraged. The individual closes off entirely and loses faith in the world.

I would like to note that this method of personal development clearly impedes the awakening of both inner and religious freedoms, unfortunately, on a mass scale. The consequence of the process I have just described is ontological humility, existential humility, socialization. To me, this transition, or rupture, is noteworthy in that, if approached from the point of view of Christian culture, we see that meanings and symbols are being replaced by those that are diametrically opposed to them. Thus one of the most important Christian concepts, Humility, is now commonly understood not as a path towards the perception, fortification, and ultimate liberation of Man, but on the contrary as an instrument for his enslavement. To quote [Russian philosopher] Nikolai Berdyaev, one could say that “the ontology of humility is the ontology of the slaves of God, and not the sons of God.” When I was involved with organizing the ecological movement, I became fundamentally convinced of the priority of inner freedom as the foundation for taking action. As well as the importance, the direct importance, of taking action as such.

To this day I find it astonishing that, in our country, we need the support of several thousands of individuals in order to put an end to the despotism of one or a handful of bureaucrats. I would like to note that our trial stands as a very eloquent confirmation of the fact that we need the support of thousands of indgividuals from all over the world in order to prove the obvious: that the three of us are not guilty. We are not guilty; the whole world says so. The whole world says it at concerts, the whole world says it on the internet, the whole world says it in the press. They say it in Parliament. The Prime Minister of England greets our President not with words about the Olympics, but with the question, “Why are three innocent women sitting in prison?” It’s shameful.

But I find it even more astonishing that people don’t believe that they can have any influence on the regime. During the pickets and demonstrations [of the winter and spring], back when I was collecting signatures and organizing petitions, many people would ask me—and ask me with sincere bewilderment—why in the world they should care about, what business could they possibly have, with that little patch of forest in the Krasnodar region–even though it is perhaps unique in Russia, perhaps primeval? Why should they care if the wife of our Prime Minister Dmitry Medvedev wants to build an official residence there and destroy the only juniper preserve in Russia? These people . . . this is yet another confirmation that people in our country have lost the sense that this country belongs to us, its citizens. They no longer have a sense of themselves as citizens. They have a sense of themselves simply as the automated masses. They don’t feel that the forest belongs to them, even the forest located right next to their houses. I doubt they even feel a sense of ownership over their own houses. Because if someone were to drive up to their porch with a bulldozer and tell them that they need to evacuate, that, “Excuse us, we’re going raze your house to make room for a bureaucrat’s residence,” these people would obediently collect their belongings, collect their bags, and go out on the street. And then stay there precisely until the regime tells them what they should do next. They are completely shapeless, it is very sad. Having spent almost half a year in jail, I have come to understand that prison is just Russia in miniature.

One could also begin with the system of governance. This is that very same power vertical, in which every decision takes place solely through the direct intervention of the man in charge. There is absolutely no horizontal delegation of duties, which would make everyone’s lives noticeably easier. And there is a lack of individual initiative. Denunciation thrives along with mutual suspicion. In jail, as in our country as a whole, everything is designed to strip man of his individuality, to identify him only with his function, whether that function is that of a worker or a prisoner. The strict framework of the daily schedule in prison (you get used to it quickly) resembles the framework of daily life that everyone is born into.

In this framework, people begin to place high value on meaningless trifles. In prison these trifles are things like a tablecloth or plastic dishes that can only be procured with the personal permission of the head warden. Outside prison, accordingly, you have social status, which people also value a great deal. This has always been surprising to me. Another element [of this process] is becoming aware of this government functioning as a performance, a play. That in reality turns into chaos. The surface-level organization of the regime reveals the disorganization and inefficiency of most of its activities. And it’s obvious that this doesn’t lead to any real governance. On the contrary, people start to feel an ever-stronger sense of being lost—including in time and space. In jail and all over the country, people don’t know where to turn with this or that question. That’s why they turn to the boss of the jail. And outside the prison, correspondingly, they go to Putin, the top boss.

Expressing in a text a collective image of the system that . . . well, in general, I could say that we aren’t against . . . that we are against the Putin-engendered chaos, which can only superficially be called a government. Expressing a collective image of the system, in which, in our opinion, practically all the institutions are undergoing a kind of mutation, while still appearing nominally intact. And in which the civil society so dear to us is being destroyed. We are not making direct quotations in our texts; we only take the form of a direct quotation as an artistic formula. The only thing that’s the same is our motivation. Our motivation is the same motiviation that goes with the use of a direct quotation. This motivation is best expressed in the Gospels: “For everyone who asks receives; the one who seeks finds; and to the one who knocks, the door will be opened.” [Matthew 7:8] I—all of us—sincerely believe that for us the door will be opened. But alas, for now the only thing that has happened is that we’ve been locked up in prison. It is very strange that in their reaction to our actions, the authorities completely disregard the historical experience of dissent. “[H]ow unfortunate is the country where simple honesty is understood, in the best case, as heroism. And in the worst case as a mental disorder,” the dissident [Vladimir] Bukovsky wrote in the 1970s. And even though it hasn’t been very long, now people are acting as if there was never any Great Terror nor any attempts to resist it. I believe that we are being accused by people without memory. Many of them have said, “He is possessed by a demon and insane. Why do you listen to Him?” These words belong to the Jews who accused Jesus Christ of blasphemy. They said, “We are . . . stoning you . . . for blasphemy.” [John 10:33] Interestingly enough, it is precisely this verse that the Russian Orthodox Church uses to express its opinion about blasphemy. This view is certified on paper, it’s attached to our criminal file. Expressing this opinion, the Russian Orthodox Church refers to the Gospels as static religious truth. The Gospels are no longer understood as revelation, which they have been from the very beginning, but rather as a monolithic chunk that can be disassembled into quotations to be shoved in wherever necessary—in any of its documents, for any of their purposes. The Russian Orthodox Church did not even bother to look up the context in which “blasphemy” is mentioned here—that in this case, the word applies to Jesus Christ himself. I think that religious truth should not be static, that it is essential to understand the instances and paths of spiritual development, the trials of a human being, his duplicity, his splintering. That for one’s self to form it is essential to experience these things. That you have to experience all these things in order to develop as a person. That religious truth is a process and not a finished product that can be shoved wherever and whenever. And all of these things I’ve been talking about, all of these processes—they acquire meaning in art and in philosophy. Including contemporary art. An artistic situation can and, in my opinion, must contain its own internal conflict. And what really irritates me is how the prosecution uses the words “so-called” in reference to contemporary art.

I would like to point out that very similar methods were used during the trial of the poet [Joseph] Brodsky. His poems were defined as “so-called” poems; the witnesses for the prosecution hadn’t actually read them—just as a number of the witnesses in our case didn’t see the performance itself and only watched the clip online. Our apologies, it seems, are also being defined by the collective prosecuting body as “so-called” apologies. Even though this is offensive. And I am overwhelmed with moral injury and psychological trauma. Because our apologies were sincere. I am sorry that so many words have been uttered and you all still haven’t understood this. Or it is calculated deviousness when you talk about our apologies as insincere. I don’t know what you still need to hear from us. But for me this trial is a “so-called” trial. And I am not afraid of you. I am not afraid of falsehood and fictitiousness, of sloppily disguised deception, in the verdict of the so-called court.

Because all you can deprive me of is “so-called” freedom. This is the only kind that exists in Russia. But nobody can take away my inner freedom. It lives in the word, it will go on living thanks to openness [glasnost], when this will be read and heard by thousands of people. This freedom goes on living with every person who is not indifferent, who hears us in this country. With everyone who found shards of the trial in themselves, like in previous times they found them in Franz Kafka and Guy Debord. I believe that I have honesty and openness, I thirst for the truth; and these things will make all of us just a little bit more free. We will see this yet.
fijumau fijumau 00:44 18.08.2012

Re: Maria Alyokhina

alexlambros alexlambros 19:26 17.08.2012

pobuna, Kijev

A topless women's rights activist chopped down a Christian cross in the centre of the Ukrainian capital Kiev with a power saw on Friday to protest against the prosecution of Russian feminist punk band Pussy Riot


alexlambros alexlambros 19:28 17.08.2012

komentari

su predugacki ...

ali je na mene zavrsna rec ostale dve clanice benda ostavila jos jaci utisak ... vredi procitati
leeanna leeanna 19:40 17.08.2012

Re: komentari

alexlambros


ali je na mene zavrsna rec ostale dve clanice benda ostavila jos jaci utisak ... vredi procitati


same here! dok sam razmišljala da li da stavim link na sve završne reči, ti si već dao citate.

JJ Beba JJ Beba 20:33 17.08.2012

Re: komentari

ali je na mene zavrsna rec ostale dve clanice benda ostavila jos jaci utisak ... vredi procitati

istina
zemljanin zemljanin 19:32 17.08.2012

...

šta misle o ovoj presudi i Putinovom totalitarizmu.

Jel postoji Zakon koji je prekršen ? ... jel postoji Sud koji je tu da tumači i sprovodi taj Zakon ? ... a ovaj čaršav od izjave nema nikakve veze sa činjicom da one jesu prekršile zakon ... ovo je čisto političko demagaška izjava radi podizanja prašine ... sve to ne znači da je sve u Rusiji kako treba ali bi trebalo da mi i naši političari, vodimo računa o našem sistemu i ne zabadamo prst u oku drugima ... pogotovo za medijski uobličen spektakl totalitarizma ... koliko znam, Putin je izjavio da po njegovom ličnom viđenju (ne kao Predsednik) devojke ne zaslužuju nikakve zatvorske kazne.
kukusigameni kukusigameni 19:46 17.08.2012

Re: ...

zemljanin
Putin je izjavio da po njegovom ličnom viđenju (ne kao Predsednik) devojke ne zaslužuju nikakve zatvorske kazne.

E super.
sima2000 sima2000 19:56 17.08.2012

Re: ...

Jel postoji Zakon koji je prekršen


Da, postoji. Prekršen je zakon o huliganizmu koji postoji isključivo radi političkih protivnika. Više opozicionara trune u zatvoru po ovom zakonu nego fudbalskih huligana.
Da li ti misliš da da tri devojčice treba da provedu dve godine u kažnjeničkoj koloniji u Sibiru, zato što su se nepristojno ponašale u crkvi?

pogledaj taj nečuven zločin




Edit:
Ruska crkva je tražila da sud bude milosrdan prema devojkama, ali u zakonskim okvirima.
(ovde ide onaj smajli koji povraća)
Jukie Jukie 20:01 17.08.2012

Re: ...

sima2000
.Da li ti misliš da da tri devojčice treba da provedu dve godine u kažnjeničkoj koloniji u Sibiru, zato što su se nepristojno ponašale u crkvi?pogledaj taj nečuven zločinlink


Da, sve devojčice koje se tako ponašaju na javnom mestu iako im je naređeno da prestanu treba da provedu dve godine u kažnjeničkoj koloniji u Sibiru.
zemljanin zemljanin 20:02 17.08.2012

Re: ...

Da, postoji. Prekršen je zakon o huliganizmu koji postoji isključivo radi političkih protivnika.

Dao si odgovor ...

Daklem, možemo da polemišemo o tom Zakonu a ne o sistemu i spinovanju ... ja još čekam da se u Srbiji ispoštuje Zakon i pohapse "revolucionari" koji opljačkaše Skupštinu i zapališe je ...
Filip2412 Filip2412 20:07 17.08.2012

Re: ...

zemljanin, i Hitler je sve radio po zakonu, ne razumem poentu tvojih kometara, zamajavas cisto onako a?

ti verovatno mislis i da je kamenovanje zena tamo negde kod talibana sasvim u redu jer je eto.... po zakonu?!
zemljanin zemljanin 20:13 17.08.2012

Re: ...

Filip2412
zemljanin, i Hitler je sve radio po zakonu, ne razumem poentu tvojih kometara, zamajavas cisto onako a?

Pa ko je izglasao taj Zakon ? ... pa evo mi smo silno demokratksa država pa možemo da procenjujemo demokratiju drugih ... imamo Zakon o legalnom prisluškivanju ... kako bi to terminološki uobličili da bude u duhu demokratije ...

Da se ne prepiremo oko nebitnih stvari, poentiram na tome da je prekršen Zakon i da je Zakon okvir u kome društvu funkcioniše ... ako se zalažemo za ne-selektivnu primenu Zakona onda ne može jedno da bude totalitarizam a drugo da bude pravni sistem ... Ako Zakon ne valja onda se polemiše o njemu a ne o Putinu ... ili je želja da polemišemo o Putinu ... ako je tako, onda se to tako i nazove a ne okolo-naokolo
dragan7557 dragan7557 20:14 17.08.2012

Re: ...

zemljanin 20:32 17.08.2012
...

šta misle o ovoj presudi i Putinovom totalitarizmu.


Jel postoji Zakon koji je prekršen ?

Postoji, juče gledam kako policija u Južnoafručkoj Uniji, puca u rudare kao u besne pse, preko 30 pobijenih i nikom ništa? Ceo svet gleda i ............ništa.


cerski
Filip2412 Filip2412 20:18 17.08.2012

Re: ...

Postoji, juče gledam kako policija u Južnoafručkoj Uniji, puca u rudare kao u besne pse, preko 30 pobijenih i nikom ništa?
istine radi, neki od tih rudara naoruzani su posli na proteste...
NNN NNN 20:26 17.08.2012

Re: ...

Imali su po krišku manga i to oštru?
Filip2412 Filip2412 20:44 17.08.2012

Re: ...

NNN
Imali su po krišku manga i to oštru?


tako nekako: click here
nsarski nsarski 21:44 17.08.2012

Re: ...

Postoji, juče gledam kako policija u Južnoafručkoj Uniji, puca u rudare kao u besne pse, preko 30 pobijenih i nikom ništa? Ceo svet gleda i ............ništa.

Cerski, sve ti je oprosteno, moj si drug zauvek (well, ovo je pisano u zanosu). Eno, i onog Asanza jure k'o besnog psa, prete da ukinu ambasadu samo da ga se docepaju.
strog_ali_pravedan strog_ali_pravedan 21:56 17.08.2012

Re: ...

Filip2412
NNN
Imali su po krišku manga i to oštru?


tako nekako: click here


"It was not clear the killed strikers were armed. A Reuters photographer caught an officer apparently planting a weapon among the deceased after the shooting was over."
Kazezoze Kazezoze 22:12 17.08.2012

Re: ...

Eno, i onog Asanza jure k'o besnog psa, prete da ukinu ambasadu samo da ga se docepaju.

S pravom, sam Kameron je izjavio: Britanija će učiniti sve da spreči silovanje u ekvadorskoj ambasadi <--- ovo je link


"Upotrebićemo sve što je u našoj moći da sprečimo tog manijaka i nećemo se zaustaviti čak ni ako budemo morali da bombardujemo zgradu ambasade i sravnimo je sa zemljom" – najavio je britanski premijer.


Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:23 17.08.2012

Re: ...

"Upotrebićemo sve što je u našoj moći da sprečimo tog manijaka i nećemo se zaustaviti čak ni ako budemo morali da bombardujemo zgradu ambasade i sravnimo je sa zemljom" – najavio je britanski premijer.


Ovaj svet je DEFINITIVNO sišao s uma!

p.s.
sad tek video da vam je izvor NjuzNet, što, naravno,
nikukoliko ne pobija gore iznetu tvrdnju
alexlambros alexlambros 22:23 17.08.2012

Re: ...


Jel postoji Zakon koji je prekršen ?


aj na stranu to sto im se spocitava blasfemija (u 21. veku?) nego im se na teret stavlja izazivanje verske mrznje ?!?!?

crkve, inace, to ne cine redovno ....

uzgred, sam koncept blasfemije ilustruje svu jadnost religije ... da ima bilo cega istinitog u tim govnarijama nikakav blasfemija ne bi mogla da im naskodi, istina prosto isijava sama za sebe ...
sem toga, ako si vernik, sta se vredjas? blasfemicari ce ionako u pakao, zar ne? jel to nije dovoljno da smiri tvoju uvredjenost? sto ti onda stalo da zatvoris nekog ko je uvredio tvoju veru?

i ovolika kolicina agresije, krvozednosti i osvetoljubivosti ispoljene spram ove tri devojke, savrseno ilustruje svu bedastocu hriscanstva ...
blue_song blue_song 01:11 18.08.2012

Re: ...

zemljanin
Ako Zakon ne valja onda se polemiše o njemu a ne o Putinu ... ili je želja da polemišemo o Putinu ... ako je tako, onda se to tako i nazove a ne okolo-naokolo
Prijatelju, u Rusiji su putin i zakon jedno isto. Kako moze uopste da se polemise o zakonu u rusiji a da se izbegne putin? U ruskom slucaju: prekrsen zakon = preksrsen putin.
blue_song blue_song 01:33 18.08.2012

Re: ...

alexlambros
i ovolika kolicina agresije, krvozednosti i osvetoljubivosti ispoljene spram ove tri devojke, savrseno ilustruje svu bedastocu hriscanstva ...
Moze li bez ovih neistina? To nije bedastoca Hriscanstva nego bedastoca nekih ljudi koji su se ogrnuli njime i mnogo su bucni. Hriscanstvo ne uci nikakvoj agresiji, krvozednosti i jos manje osvetoljubivosti, bez obzira sto ce se hriscaninom samozvati neko ko tako nesto radi. Prosto, taj neko ne moze nikako da dokaze kako je sve to 'pokupio' iz Hriscanstva. Hriscansko ucenje je jasno i stoji u izvoru Hriscanstva.

Sto se blasfemije tice, mogu kao vernik da kazem da je blasfemija upravo ono sto cine svi ti koji istupaju u ime Hriscanstva. U ovom ruskom slucaju blasfemican je na prvom mestu patrijarh Kiril KGB-ovac, a onda svi ostali "hriscani" i putinoljupci koji slave tamnicenje ovih devojaka.

Za ovo vredjanje vernika sam saglasna skroz. Te koji su toboze uvredjeni ne razumem uopste jer devojke nisu vredjale ni veru ni vernike. Versku mrznju je u ovom slucaju proklamovao Kiril patrijarh i ruska crkva a ne ove sjajne devojke.
dragan7557 dragan7557 10:09 18.08.2012

Re: ...

Kazezoze
Eno, i onog Asanza jure k'o besnog psa, prete da ukinu ambasadu samo da ga se docepaju.

S pravom, sam Kameron je izjavio: Britanija će učiniti sve da spreči silovanje u ekvadorskoj ambasadi


"Upotrebićemo sve što je u našoj moći da sprečimo tog manijaka i nećemo se zaustaviti čak ni ako budemo morali da bombardujemo zgradu ambasade i sravnimo je sa zemljom" – najavio je britanski premijer.



Koliko čitam pre toga stoji:

"Kameron je napomeio da je jedna od dužnosti Britanije da širom sveta goni sve silovatelje i izvede ih pred lice pravde, bez obzira na to gde se oni kriju, čak i ako to znači započinjanje rata sa drugim zemljama."

Ovoliko trabunjanja ne jednom mestu je teško svariti, a i previše je čak i od Kamerona.

Uzgred ovaj "novinarski biser" od ukupno 19 linija teksta su napisala i potpisala 3 i slovima tri novinara:

Goran Mirković
Viktor Marković
Marko Dražić

Kakav premijer takvi i izveštači reklo bi se.

cerski

p.s. naravno po svemu sudeći ameri i britanci(ma šta se pod tim podrazumevalo) su konačno podelili uloge u policajčenju po svetu ameri gone teroriste dok je uža specijalizacija, gonjenje silovatelja, pripala Britancima.
mikimedic 22:39 17.08.2012 / *novo
jeli majstore
A jel ce da bude blog i kad se asanz obrati pristalicama. Pitao i onog majstora iz ambasade pa me brisalo, jebi ga kad su olimpiada i pussy dozvoljene teme...

Miki je po svemu sudeći dobro prošao, samo mu je oduzeto pravo postavljanja pitanja, sledeći prekršaj će biti robija za silovanje Britanaca po srpskoj blogosferi, čak i uz obnovu ratnih dejstava, kako to poručije Kameron.

Nepotrebno je reći da je Ekvador, država koja je ukinula vojsku, dao politički azil Asanžu koji politički azil najdemokratskija država sveta ne priznaje.
Kazezoze Kazezoze 10:34 18.08.2012

Re: ...

Ovoliko trabunjanja ne jednom mestu je teško svariti, a i previše je čak i od Kamerona.

Uzgred ovaj "novinarski biser" od ukupno 19 linija teksta su napisala i potpisala 3 i slovima tri novinara:

Goran Mirković
Viktor Marković
Marko Dražić

Kakav premijer takvi i izveštači reklo bi se.

dragane, očigledno je da prvi put čitaš njuznet.
njuznet piše tako što važne vesti koje objave svetske ili naše novine malčice izmene pa te vesti dobijaju šaljivu notu.
tako da se ne treba bukvalno fatati za ono što oni pišu, što ne znači, ako kameron nije baš tako doslovno rekao, da to nije i mislio.
pročitaj i neke druge članke iz njuzneta, pa će ti biti sve malo jasnije.
dragan7557 dragan7557 11:25 18.08.2012

Re: ...

dragane, očigledno je da prvi put čitaš njuznet.

Naravno, zahvaljujući tebi.
tako da se ne treba bukvalno fatati za ono što oni pišu, što ne znači, ako kameron nije baš tako doslovno rekao, da to nije i mislio.

Slušao sam ospomenutog politikanta i znam šta je rekao.
pročitaj i neke druge članke iz njuzneta, pa će ti biti sve malo jasnije.


Za ostalo Ok!

cerski
zemljanin zemljanin 12:42 18.08.2012

Re: ...

blue_song
zemljanin
Ako Zakon ne valja onda se polemiše o njemu a ne o Putinu ... ili je želja da polemišemo o Putinu ... ako je tako, onda se to tako i nazove a ne okolo-naokolo
Prijatelju, u Rusiji su putin i zakon jedno isto. Kako moze uopste da se polemise o zakonu u rusiji a da se izbegne putin? U ruskom slucaju: prekrsen zakon = preksrsen putin.

Dobro, hajde da umesto reči "Putin" ubacimo "Pera" i da vidimo da li postoji Zakon koji sankcioniše takvu vrstu ponašanja na takvom mestu ... hajde da vidimo da li bi Serbian Punk *** u hramu SS mogao da upadne i otpeva slični repertoar ... i da vidimo kakve bi reakcije bile ovde/tamo na to ... kod nas bi ih zatvorili iz preventivnih razloga da ih "pravpvernici" ne linčuju ...

Nije problem diskutovati o problemima u Rusiji ali povod za to je slabašan .... mora se naći neki bolji ... mada onima koji razlog ne traže, sve ponuđeno je više nego dovoljno ...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:57 18.08.2012

Re: ...

hajde da vidimo da li bi Serbian Punk *** u hramu SS mogao da upadne i otpeva slični repertoar ... i da vidimo kakve bi reakcije bile ovde/tamo na to ...
baš bi me zanimalo ko bi to ovde, i čime, mogao da ugrozi ugled crkve. i koji ugled
blue_song blue_song 00:09 19.08.2012

Re: ...

zemljanin
Nije problem diskutovati o problemima u Rusiji ali povod za to je slabašan .... mora se naći neki bolji ... mada onima koji razlog ne traže, sve ponuđeno je više nego dovoljno ...
Slabasan povod? Jeste, ako bismo se zezali. O problemima u Rusiji konkretno ove devojke diskutuju (na originalan nacin) vec neko vreme. Nije onaj performans u crkvi jedina i prva stvar. Organizovale su nastupe ispred zatvora po Moskvi gde su zatvoreni politicki naprijatelji, onako kako je to vodja zeleo. Progon neistomisljenika, ugusena sloboda izrazavanja, crkva i drzava su jedno, patrijarh javno poziva da se glasa za putina, diskriminacija homoseksualaca, zabranjivanje filmova (evo novi slucaj sa filmom Male Milos), pljacka gradjana, gusenje slobode u Ceceniji gde ljudi zele da budu nezavisni kao sto su bili pre 50-60 godina, itd.
dragan7557 dragan7557 09:26 19.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

blue-song:
evo novi slucaj sa filmom Male Milos


Klip sam sinoć gledao na you tube, i moram reći da je slika srpske omladine koju film pretendira da pokaže, više nego odvratna, pa što se mene tiče i ja bih ga zabranio. Ukratko pokušaj senzacionalističkog bull-shit-a.

Film je skup nasilja, narkomanije(šmrkanje), pijanstva, pornoografije, divljanja po ulicama i školi, neljudskih odnosa, ukrako najgora gadost, sa, ako je to moguće još gadnijim završetkom, u kome se vidi dezolatna, ponižavajuća uloga žene u srpskom društvu kao sluškinja idiotskih Mačo-bullshit drogiranih, nasilnih i pijanih Srbomuškarčina.

Jedino što "film" izaziva je strašna mučnina i gađenje, isticanje najgoreg kao vizija života.

Film je tolika gadost da sa umetnošću nema nikakve veze.

Naravno ovo je samo moje viđenje, uz napomenu da film prilično jasno dijagnosticira srpsku omladinu kao teškog psihijatrijskog bolesnika, čije je mesto u nekoj ludnici, što pr to bolje.

I da prarafraziram vozača autobusa iz isto tako depresivnog filma "Država mrtvih," starije srpske produkcije:

"Jebeš mi mater, ako je u ovoj zemlji, još neko ostao u ludnicama."


cerski

p.s. tehnička obrada filma je nula, osvetljenje nula, povezanost kadrova nula, dijalozi nula, jednostavno nema ničeg osim pornografije, u pokušaju.

p.p.s. jasno je da je neko u Rusiji ispravno video isto što i ja pa film zabranio. Ukratko još jedna slika Srbije kao "Dom za vešanje," koji gledaocu šalje jasnu poruku: ne idi u Srbiju, tamo žive drogirani, blesavi divljaci i maloletne prostituke koje bukvalno rade sve od pušenja pa dalje.
tasadebeli tasadebeli 10:29 19.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

dragan7557
Jedino što "film" izaziva je strašna mučnina i gađenje, isticanje najgoreg kao vizija života.Film je tolika gadost da sa umetnošću nema nikakve veze.Naravno ovo je samo moje viđenje, uz napomenu da film prilično jasno dijagnosticira srpsku omladinu kao teškog psihijatrijskog bolesnika, čije je mesto u nekoj ludnici, što pr to bolje.


Јеси ли приметио да у Србији паре за снимање филма врло често добијају пројекти који Србију приказују као моралну и духовну клоаку? Није "Клип" први случај. Чак и када је редитељ неук, када протура неке псеудоуметничке идеје, он добије могућност да сними филм, само ако слика Србију као дно дна људског друштва... И то добије паре за такав свој пројекат у земљи у којој је годишња продукција 7-8 филмова и то само када је берићетна сезона...

Зашто нико није снимио филм по истинитој причи о оном човеку из лозничког краја који је решио да у спомен на преминулу супругу сазида цркву. По мени, то је врхунска љубавна прича чија порука и јесте да тако племенито осећање не морају увек да носе у себи само они образовани, урбани, начитани, обавештени и модерни...

Али, по мишљењу оних који финансирају филмове, прича о том човеку није довољно привлачна за публику. Ту стоку од публике ће, мисле финансијери, много више занимати експлицитне сцене оног мрачњаштва у "Српском филму" иако те сцене тако приказане немају баш неку уметничку функцију... Циљ им је, изгледа, био сензационализам... А ако су им циљна група перверзњаци, па они такве сцене могу увек да нађу у било ком тврдом порнићу, није им потребан "Српски филм" за задовољење воајерских потреба... Још су га и назвали "Српски филм" не би ли се нагласило колико смо сви ружни, прљави, зли,...

Изгледа да су представе уметника о сопственом народу као она метафора Душка Ковачевића у "Свети Георгије убива аждаху" када каже да су свиње једине животиње које су тако грађене да током свог живота никада не могу да подигну главу и да погледају звездано небо, већ су приморане да стално гледају у блато... Изгледа да уметници у Србији баш тако виде своје суграђане... А они, јадна и несхваћена "авангарда" друштва, само бацају своје бисере пред свиње...
dragan7557 dragan7557 11:25 19.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

tasadebeli 11:29 19.08.2012 / *novo
Re: "Klip" je nula od filma

dragan7557
Jedino što "film" izaziva je strašna mučnina i gađenje, isticanje najgoreg kao vizija života.Film je tolika gadost da sa umetnošću nema nikakve veze.Naravno ovo je samo moje viđenje, uz napomenu da film prilično jasno dijagnosticira srpsku omladinu kao teškog psihijatrijskog bolesnika, čije je mesto u nekoj ludnici, što pr to bolje.



Јеси ли приметио да у Србији паре за снимање филма врло често добијају пројекти који Србију приказују као моралну и духовну клоаку?

Kako da nisam, ni u jednoj novoj produkciji izuzimajući Bojanine "Sestre" koje su ovde već optužene kao plagijat, nema ničega što ne daje sliku propasti i beznađa.

Mogao bi o tim "umetnicima" da neapišem čitav tom kljiga.

I ne verujem da nisu svesni poražavajućeg utiska, koji ostavljaju na svoje gledaoce, pre će biti da svesno žele da doprinose poraznom stanju mračne pećine, tunela kome se ne vidi kraj.

cerski
mirelarado mirelarado 14:35 19.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

Још су га и назвали "Српски филм" не би ли се нагласило колико смо сви ружни, прљави, зли,...


Eх, сад. Зна се ко су ружни, прљави и зли. Ипак, мишљења сам да тај филм није нашкодио Италији, иако су Италијани тада засули редитеља Е. Сколу врло сличним дрвљем и камењем...



blue_song blue_song 16:33 19.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

@dragan7557

Rekli ste kako je film bull shit, a onda odmah ispod podvukli kako izaziva strasnu mucninu i gadjenje. Mislim da ste upali u apsurd, jer film koji nesto izaziva ne moze da bude bull shit. Poenta tog filma i jeste u jakom, gorkom ukusu.

Autorka ne salje nikakvu poruku nego daje sliku stvari - do samog kraja. Cula sam negodovanja bas zbog tog kraja, valjda su ljudi ocekivali nesto nevidjeno a dobili ono sto u Srbiji, nazalost, jeste realnost, pa im to smeta. Ne razumem zaista zasto nekome toliko smeta sto film, najjace tim krajem, prikazuje ponizavajucu ulogu zene u srpskom drustvu - kad to jeste istina. Pa u real programu o vencavanjima smo imali primer gde mladozenja sa ponosom istice kako povremeno samara zenu, na sta ona dodaje da to nije nista i da ga voli. Sto se tice te turbofolk kulture, predlazem da samo poslusate reci tih pesama pa da vidite kako se fino objasnjava ponizavajuca uloga zene u srpskom drustvu.

Izvinjavam se svima sto cu morati da postavim smece, ali pazite sta peva devojcica od 6-7(!) godina - "... sa tobom dotakla sam dno, nije me niko odavno castio picem, skidao pogledom..." - http://www.youtube.com/watch?v=KGwhuBA34_4

Ako je za utehu, nisam koristila embed, da ne smrdi toliko.

Mislim da oni koji pljuju po ovom filmu i posmatraju ga povrsinski, zapravo podgrevaju (svesno ili nesvesno) taj turbofolk sistem vrednosti koji navodno osudjuju.

A Rusija je ispala presmesna sa zabranom. Kaze ministarstvo kulture Rusije: "Taj film u Rusiji neće biti prikazivan zbog necenzurisanih psovki, scena sa korišćenjem droge, alkohola i materijala pornografskog karaktera." Dakle, izmedju ostalog, njima smeta alkohol u filmu. Ko bi rekao.

Izvinjavam se autoru sto ovo deluje kao trolovanje, ali zapravo nije. I ovo sa filmom govori dosta o toj tamo sluzbi zbog koje su Pussy Riot protestovale a onda zavrsile iza resetaka.

dragan7557 dragan7557 17:02 19.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

blue_song 17:33 19.08.2012 / *novo
Re: "Klip" je nula od filma
@dragan7557

Rekli ste kako je film bull shit, a onda odmah ispod podvukli kako izaziva strasnu mucninu i gadjenje. Mislim da ste upali u apsurd,

Naprotiv upao bih u apsrd (reductio ad absurdum) ako bih to što vi navodite negirao.
jer film koji nesto izaziva ne moze da bude bull shit.

Bogme i te kako, ja sam video i masu tzv. Oskar ostvarenja koji su bull shit.

Što se ostalog tiče slažem se sa vama jer sam i sam podvukao mentalnu zaostalost odnosa muškarac žena u Srbiji.

Recimo boraveći u Islamskim državama sam uvideo da je odnos žena muškarac(ne želim da generalizujem) ipak za nijansu čovečnji od ovog u ovom i drugim srpskim filmovima, a i u samoj realnosti.

Zanimljivo je da se više niko i ne trudi da dovede pameti razularene Srbo mačo divljake, već se njihov bahati odnos prema ženama smatra i nečim što je dolično muškarčinma.
Sto se tice te turbofolk kulture, predlazem da samo poslusate reci tih pesama pa da vidite kako se fino objasnjava ponizavajuca uloga zene u srpskom drustvu.

Ne slušam takve stvari, a turbo bilo šta, smatram nedostojnim pažnje, pa čak i turbo motore.

Mislim da oni koji pljuju po ovom filmu i posmatraju ga povrsinski, zapravo podgrevaju (svesno ili nesvesno) taj turbofolk sistem vrednosti koji navodno osudjuju.

ja po filmu ne pljujem već dajem svoje ocene, naravno to čine i drugi a o turbo kretenizmu sam se već izjasnio.

cerski
tasadebeli tasadebeli 21:51 21.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

mirelarado
Eх, сад. Зна се ко су ружни, прљави и зли. Ипак, мишљења сам да тај филм није нашкодио Италији, иако су Италијани тада засули редитеља Е. Сколу врло сличним дрвљем и камењем...


Ех, па сад! Да терамо мак на конац. Ипак маестро Скола свој филм није назвао Италијански филм, зар не? Као што ниједан од ликова у филму Ружни, прљави, зли не каже Мала, срећна италијанска породица као што то изговара Вукмир (Мала срећна српска породица) при једној од најбруталнијих сцена икада снимљених у некој легалној кинематографији.

Аутор, као и људи који познају филм много боље него ја, кажу да је у филму порнографија коришћена као "метафора за свакодневни живот и за сваки нормалан посао који можете обављати и бити експлоатисани од стране господара ваше судбине не бисте ли некако прехранили своју породицу."

Један мој другар, књижевни теоретичар и писац, на ова њихова објашњења би рекао: Ал` су ти речи, мој ти се попречи. И то да додам, под звездама".

Али ја нисам такав. Добро, јасно ми је објашњење и могу да га разумем и прихватим. Али и даље ми није јасно зашто назив Српски филм. Само су Срби експлоатисани од стране господара своје судбине? Не бих рекао...

Сергеј Трифуновић је изјављивао да је овакав филм потребан у "друштву у којем имаш као резултат да неки тринаестогодишњаци туку свог вршњака безбол палицама и то каче на Јутјуб, то онда јесте последица нечега што се догађа у друштву". Испаде по Сергеју да је, због једног случаја око којег су медији подигли огромну прашину, 900 000 ученика основних и средњих школа васпитно запуштено. Он као не зна да у свакој генерацији деце постоји проблем са насиљем које показују, по правилу, деца чија се породица распада. И сада је то слика читавог друштва! `Ајде, бре, претера га! Па по том рецепту, читава холивудска продукција би требало да се претвори у хардкор порно треш да би пратила савремени филмски језик због свих оних масовних убистава по кампусима и колеџима која се у Стејтсима догађају у просеку једном месечно. О малограђанском лицемерју боље да и не говоримо јер Сергеј каже да је филм, у којем лик којег он глуми изговара Мала срећна српска породица при силовању детета, потребан овом друштву да би се освестило. Ипак, он није одвео своје клинце на премијеру. Но, то је Сергеј. Као глумац, врхунски мајстор! Као човек

На крају, ако оваква филмска метафора треба да нам укаже на излаз из безидејности, отрцаности и безличности савременог филма као уметности, онда не хвала, нека то буде без мог учешћа, зато што имам утисак да је тај понуђени излаз заправо само улаз у нешто још горе...
tasadebeli tasadebeli 21:57 21.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

дабл клик
blogovatelj blogovatelj 02:17 22.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

Ех, па сад! Да терамо мак на конац. Ипак маестро Скола свој филм није назвао Италијански филм,


A kako stojimo sa ovim?
Salo - Pazolini - link
Nigde u naslovu nema Italije i italijanskog, ali ima sodome i ipak se zna i vidi u toku celog filma o kome se radi, a to nisu Srbi.
Srpski film nisam gledao, pa ne mogu reci kakav je, ali kada sam odgledao Salo, prva stvar koju sam uradio posle gledanja je bilo da obrisem film sa hard diska, da mi deca slucajno ne pronadju tako nesto.
tasadebeli tasadebeli 06:54 22.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

blogovatelj
Ех, па сад! Да терамо мак на конац. Ипак маестро Скола свој филм није назвао Италијански филм,A kako stojimo sa ovim?Salo - Pazolini - linkNigde u naslovu nema Italije i italijanskog, ali ima sodome i ipak se zna i vidi u toku celog filma o kome se radi, a to nisu Srbi.Srpski film nisam gledao, pa ne mogu reci kakav je, ali kada sam odgledao Salo, prva stvar koju sam uradio posle gledanja je bilo da obrisem film sa hard diska, da mi deca slucajno ne pronadju tako nesto.


Од шјор Пазолинија сам могао и да очекујем овакав филм... Ја сам гледао Декамерон и, чини ми се да је назив, Кентерберијске приче, па ме не изненађује... А сам кажеш да се не зове Италијански филм... Погледај Српски филм на Јутјубету, а ако те мрзи да гледаш цео, премотај на 1:20.

Ипак, мислим да ту од уметности има само сензационализма и жеље редитеља Спасојевића, те сценаристе Радивојевића (познаћеш човека вероватно са Арт телевизије где је својевремено у ситним сатима водио емисију у којој су пуштани најгрозоморнији хорор/порно/треш инсерти, најчешће из јапанских филмова) да садистички гурају прст у око гледаоцу, а онда да, такође, садистички уживају док то око цури низ њихов прст... Бљак! Умоболно...

Иста је ствар, у суштини, и са овим Вагинама у побуни које су за свој "уметнички" перформанс одабрале баш цркву... Могле су да концертирају било где...

Уосталом, можемо да обрнемо ситуацију... Замисли да неки профашистички скинхед бенд реши да свој концерт намерно одржи баш усред геј прајда. Убеђен сам да би чланови тог бенда такође били похапшени и осуђени због нарушавања јавног реда и мира и повређивања осећања грађана, и то још мањинске групе грађана.
Kazezoze Kazezoze 10:55 22.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

Уосталом, можемо да обрнемо ситуацију... Замисли да неки профашистички скинхед бенд реши да свој концерт намерно одржи баш усред геј прајда. Убеђен сам да би чланови тог бенда такође били похапшени и осуђени због нарушавања јавног реда и мира и повређивања осећања грађана, и то још мањинске групе грађана.

mislim da sve zavisi od toga ko je podnosilac tužbe i koje su maksimalne kazne zaprećene za ovakva dela.
nije isto ako je podnosilac tužbe svešteno lice ili homoseksualac (još uvek, na žalost, nije isto nigde u svetu), pa se i kazne odmeravaju u zavisnosti ko je tužbu podneo. to je, naravno, samo moje mišljenje.

ako se ne varam, kazna koju su dobile članice pussy riot grupe je izrečena za prekršaj "uznemiravanje javnog reda i mira". interesuje me da li je po zakonu o javnom redu i miru to maksimalna kazna i na osnovu čega se određuje njena težina. baš bih voleo da neko od advokata na blogu to razjasni.
tasadebeli tasadebeli 09:05 24.08.2012

Re: "Klip" je nula od filma

Kazezoze
.mislim da sve zavisi od toga ko je podnosilac tužbe i koje su maksimalne kazne zaprećene za ovakva dela.nije isto ako je podnosilac tužbe svešteno lice ili homoseksualac (još uvek, na žalost, nije isto nigde u svetu), pa se i kazne odmeravaju u zavisnosti ko je tužbu podneo. to je, naravno, samo moje mišljenje.ako se ne varam, kazna koju su dobile članice pussy riot grupe je izrečena za prekršaj "uznemiravanje javnog reda i mira". interesuje me da li je po zakonu o javnom redu i miru to maksimalna kazna i na osnovu čega se određuje njena težina. baš bih voleo da neko od advokata na blogu to razjasni.


То је, на жалост, потпуно тачно. Верујем да Пуси рајот нису једини усамљени случај у Русији али је влас` можда решила да покаже да је влас` и да оне буду угледни пример кажњавања и, самим тим, застрашивања.

Сличан принцип, наравно, за много теже злочине, гледали смо и ми недавно у Србији када је у питању навијачко насиље. Уместо да сваки случај доследно суди, пресуди и казни, наша влас` је решила да баш на случају Татон покаже да је влас`. Претпостављам да је пресудну улогу у томе имало и то што је мученик Татон страни држављанин и што су међународни медијски рефлектори били уперени на читав случај, као и да је постојао притисак одређених дипломатских кругова. Због тога су казне у случају Татон биле драконске иако је читав процес вођен на основу поприлично сумњивих доказа, а неки други случајеви где су докази били тако очигледни и где су жртве били држављани Србије, прошли су скоро некажњено.

То ја само претпостављам... У праву си, потребан нам је на овом блогу неки адвокат који добро познаје руске законе...

Једно је сигурно, читав случај Пуси рајот је добар маркетинг за групу и добра прилика за Путинове противнике да поткрепе оно што причају већ годинама у жељи да им се отворе опет могућности да и они, поред Путинових бараба, такође учествују у черупању Русије онако како су то радили у Јељциново време...
Jukie Jukie 19:52 17.08.2012

Mrzi me da čitam

Predugačko... mi digitalna generacija imamo attention span pola minuta.
nsarski nsarski 20:24 17.08.2012

Re: Mrzi me da čitam

Predugačko... mi digitalna generacija imamo attention span pola minuta.

Ja jos kraci. Zato bi autor posta trebao da udari space posle zareza u naslovu svog uradka. Razumem zanos pravednog gneva, ali dajmo se kontrolirati za ime Boga.
NNN NNN 20:25 17.08.2012

Re: Mrzi me da čitam

Jukie
Predugačko... mi digitalna generacija imamo attention span pola minuta.

Na kraju će Putin da pomiluje Pussy i svi zadovoljni
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:12 17.08.2012

Re: Mrzi me da čitam

Zato bi autor posta trebao da udari space posle zareza u naslovu svog uradka.
Nažalost, broj slova koja je moguće upotrebiti u naslovu teksta je ograničen - tako da su morali da stradaju razmaci

Razumem zanos pravednog gneva, ali dajmo se kontrolirati za ime Boga.
Ok. mi ćemo se "kontrolirati", i sve(t) će opet biti lep(o)
nsarski nsarski 21:24 17.08.2012

Re: Mrzi me da čitam

Nažalost, broj slova koja je moguće upotrebiti u naslovu teksta je ograničen - tako da su morali da stradaju razmaci

E, pa ovo baca potpuno drugo svetlo na celu stvar. Ne daju ti da se razmahnes! Ne znam za tebe, ali ja bih nekoga tuzio.
mikimedic mikimedic 21:39 17.08.2012

jeli majstore

A jel ce da bude blog i kad se asanz obrati pristalicama. Pitao i onog majstora iz ambasade pa me brisalo, jebi ga kad su olimpiada i pussy dozvoljene teme...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:48 17.08.2012

Re: jeli majstore

A jel ce da bude blog i kad se asanz obrati pristalicama.
eto i od vas nešto konstruktivno
ivana23 ivana23 22:17 17.08.2012

Re: jeli majstore

mikimedic
A jel ce da bude blog i kad se asanz obrati pristalicama. Pitao i onog majstora iz ambasade pa me brisalo, jebi ga kad su olimpiada i pussy dozvoljene teme...




Bradley Manning has been in jail without trial for 816 days.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:35 17.08.2012

"Sranje, sranje, sranje, gospod je sranje"

Nebojša Milenković: Njihova poruka je: Ideje su važne. One su konceptualne umjetnice u najplemenitijem smislu te riječi: umjetnice koje otjelovljuju Ideju. Zbog toga nose maske: maske de-individualizacije, oslobađajuće anonimnosti. Poruka njihovih maski je da nije važno ko je od njih uhapšen – one nisu pojedinci, one su Ideja. I zbog toga su one takva prijetnja: lako je zatvoriti pojedince, ali pokušajte zatvoriti Ideju!


TEKST PESME, guglov prevod:

Црна хаљина, златне епаулеттес
Сви парохијани пузите поклонити
Фантом слободе је на небесима
Геј понос послат у Сибир у ланцима шеф КГБ,
њихов главни светац, води демонстраната у затвору под пратњом

Да не увредим Његови Светост Жене морају дати рођења и љубав срање, срање,
Господ је срање! Срање, срање, Господ је срање! (хор)
Девица Марија, Богородица, постала феминисткиња Постаните феминисткиња, постала феминисткиња (крај хорa)

Црквена слава трулих диктатора крос-Носилац поворка од црне лимузине наставник-проповедник ће вас срести у школи Иди на класи - донесе му паре! Патријарх Гундиаев верује у Путинову курву, боље веровати у Бога, уместо појас Богородице не може заменити масу -састанци Марија, Богородица је са нама у знак протеста! (хор) Девица Марија, Богородица, стави Путина далеко далеко Рут Путина, стави Путина далеко (крај хор)


Nisam baš siguran da bi neki ozbiljni konceptualni umetnik smeo da prekrši pravila ponašanja u sakralnim prostorima uključujući tu i galerijske prostore.

U Americi se svakodnevno odvijaju protesti u korist otvaranja javnih prostora (free public places), ali bogomolje nisu u tom smislu javni prostori i to je svima tamo jasno.

Žulijan Asanž ima pristup javnom prostoru kroz Putinovu televiziju RT. (Paradoks?)
Domazet Domazet 23:02 17.08.2012

Ovo bi stvarno trebalo da se odradi shto..

Stoga apelujem na sve koji rade u medijima da ovih dana od političkih zvaničnika u Srbiji zatraže odgovor na pitanje: šta misle o ovoj presudi i Putinovom totalitarizmu.

...pre. Jer sam sasvim siguran da Nebojsha vec sprema akciju u kojoj apeluje na sve koji rade u medijima da ovih dana od politichkih zvanichnika u Srbiji zatrazhe odgovor na pitanje shta misle o:

1. tome shta se deshava sa trojicom (petoricom) uhapshenih 19 maja u Chicagu pod optuzhbom da su spremali molotovljeve koktele za teroristichke napade a posle je procurelo da su imali beer making kit. Shto je dosta teshko proveriti jer gotovo da nema agencijskih vesti koje su o pomenutim uhapshenima a da su svezhije od 21-vog maja. I shta misle o nedostatku svezhih vesti

2. o tome da je britanska vlada razmatrala mogucnost da izvrshi upad u ambasadu strane zemlje koja je pruzhila azil osobi koju je ta ista vlada reshila da deportuje u trecu zemlju?

Nego u stvari nisam hteo o tome. Ja mislim da su srpski mediji i svi koji rade u njima svesni Nebojshine namere i da se vec spremaju za nju. Hteo sam o nechemu drugom.

Alexovi prilozi na ovom blogu su nepobitan dokaz da Romper Stomperka92 nije u pravu kada tvrdi da je sve u Rusiji bar deset put gore nego u Srbiji. Sudeci po tekstovima saopshtenja koja je objavio Alex, nastava engleskog jezika u Rusiji je savrshena i mnogo bolja nego u Srbiji. Na osnovu prilozhenih saopshtenja spreman sam da tvrdim da je bolja i od nastave na vecini americhkih koledza!
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:05 17.08.2012

Re: Ovo bi stvarno trebalo da se odradi shto..

Ja mislim da su srpski mediji i svi koji rade u njima svesni Nebojshine namere i da se vec spremaju za nju.


Impresivno je to kako vi (uvek) sve razumete - pa čak i onda kada (ništa) ne shvatate!

+
Domazet Domazet 23:15 17.08.2012

Chekaj sada...

Nebojša Milenković
Ja mislim da su srpski mediji i svi koji rade u njima svesni Nebojshine namere i da se vec spremaju za nju.


Impresivno je to kako vi (uvek) sve razumete - pa čak i onda kada (ništa) ne shvatate!

+

...shta ovo znachi? Da sam omanuo u mojoj proceni tvojih buducih akcija? Nemash nameru da delujesh po navedenom? Ene de, i to da se desi. Mislim da ja omanem u proceni. A bio sam tako siguran...

Nego dobro, pusti to, svi ljudi greshe pa i ja medju njima. Ali nemoj mi reci da se ne slazhesh ni sa mojom ocenom da je jezik engleskih saopshtenja savrshen. Tu bih se vec upustio u diskusiju uz protivljenje.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:29 17.08.2012

Re: Chekaj sada...

Tu bih se vec upustio u diskusiju uz protivljenje.
Gde ja smem s tobom da se ne složim - sačuvajmebožeisakloni
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 23:50 17.08.2012

Pravda zaa dobre ribe

Da su ruzne niko ih ne bi rezao 2%, vec bi ih sa svim ostalim potrpali u zatvor da ne ruze sliku prelepog sveta.

Licemeran tekst, ne slazem se sa prepotrebnom pravdom za osudjene kriminalce. Presuda je tu, nek ide ustavnom sudu, njegova je zadnja. Toliko. Strazbur presudjuje al to se u Srbiji ne postuje, ne vidim zasto bi to neko drugi postovao kad ne postuje Srbija koja po automatizmu ima vrlo malo kredibiliteta.



Ako je sin voditelja emisije utisak isetao iako je imao drogu kod sebe bez 3 godine kaazne zatvora onda njima 2 nece tesko pasti...plus postoji presuda.

Uostalom sistem pocinje da se urusava malo po malo sitnim ukidanjem presuda i nepostovanjem odluka sistema.

Kratko poredjenej licemerja blogera koji se zbog hot cica lataju pera dok kroz sopstveno dvoriste od djubreta ne mogu da prodju.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:53 17.08.2012

Re: Pravda zaa dobre ribe

Kratko poredjenej licemerja blogera koji se zbog hot cica lataju pera dok kroz sopstveno dvoriste od djubreta ne mogu da prodju.
niste u toku, pošto ovaj bloger pero ne ispušta svejedno, drago mi je što vlastitim nerazumevanjem dragoceno doprinosite kulturi dijaloga (a i kulturi uopšte)
Jukie Jukie 00:28 18.08.2012

Re: Pravda zaa dobre ribe

ulicno_pojacanje

Ako je sin voditelja emisije utisak isetao iako je imao drogu kod sebe bez 3 godine kaazne zatvora

Iju! Radi se o maloletnom detetu koje je ekspresno kažnjeno najstrožom kaznom u obrazovnoj instituciji koju je u tom trenutku pohađalo
darkool darkool 23:53 17.08.2012

malo drugaciji pogled

http://www.lewrockwell.com/blog/lewrw/archives/118287.html
p.s.
ovaj slucaj sam za sebe nije mi ni interesantan, ali ponasanje zapadnih medija me je fasciniralo, posto nikad nisam cuo sto su one pevale (molile), sto su ranije radile (ispostavi se da nikad ni jednu pesmu nisu objavile (vervatno ni napisale)), i jos sam vise fasciniran spremnoscu tzv. elite da proguta mamac i bez racionalnog razmisljanja i posmatranja cele price uleti u neciju odbranu.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:55 17.08.2012

Re: malo drugaciji pogled

Tako braćo, pošto sam se već bio zabrinuo (sad možete pravopis u šake) da su čak i fašisti na (ovom) blogu totalno podbacili - slabo je to, braćo, slabo - samo ne znam dal to treba da me raduje ili brine?
darkool darkool 00:14 18.08.2012

Re: malo drugaciji pogled

vrlo dobro zapazanje da sam fasista
1. za potpuno iskljucenje drzave iz pitanja braka (ko su oni da DOPUSTAJU gej brak) i svih drugih dogovora medju ljudima
2. legalizacija svih droga
3. legalizacija prostitucije
4. Laissez-faire kapitalizam (za razliku od nacizma i fasizma koje zagovaraju drzavni kapitalizam)
5. potpuna sloboda stampe i misljenja (ali potpuna, a ne sa raznim uslovima kao sto je zabrana negiranja holokausta ili genocida...)
6. ukidanje centralizovanog drzavnog obrazovanja (najlaksi nacin za indoktrinaciju)
7. ukidanje drzavnog zdravstva (nadji nacistu ili fasistu koji je za ovo)
8. ekstremni individualizam (ja pripadam naciji ali to je podatak za licnu upotrebu i nema nikakav uticaj na donosenje bilo kakve odluke)
9. ukidanje centralne banke i zlatni standard...

ukratko receno minimalnu ulugu drzave (ma cist fasizam), uz puno postovanje licnog izbora (sve dok je nenasilan i postuje tudju privatnost i imovinu)

a ako je to sto razmisljam svojom glavom i posmatram cinjenice objektivno znak da sam fasista, onda jesam i tim se dicim.

p.s.
80-tih me ne bi zvao fasistom nego kontrarevolucijom, ali vremena se ipak izgleda ne menjaju

p.p.s.
po brzini odgovora znam da nisi ni procitao linkovani tekst, ali si se nasao pozvan da prokomentarises moj post.

p.p.p.s.
jos i kolega sa cetvrtog sprata, a i u isto vreme smo studirali
Domazet Domazet 01:11 18.08.2012

Fashisti?? Gde su bre fashisti, majku im..

Nebojša Milenković
Tako braćo, pošto sam se već bio zabrinuo (sad možete pravopis u šake) da su čak i fašisti na (ovom) blogu totalno podbacili - slabo je to, braćo, slabo - samo ne znam dal to treba da me raduje ili brine?


Nisam sasvim siguran da razumem (shto ne iskljuchuje da ne shvatam) ko su ovde fashisti. Autor linkovanog chlanka Daniel McAdams mi nije poznat ali mi na osnovu prochitanog u linkovanom chlanku deluje kao klasichan libertarijanac, sasvim u skladu sa vlasnikom bloga Lewom Rockwellom, politichkim komentatorom koji je poprilichno poznat u libertarijanskim krugovima. Nisam bash upoznat ni sa blogovskim opusom kolege blogera Darkoola ali bih po njegovom programu iznetom u devet tachaka rekao da se sasvim prijatno oseca na LRC blogu. Na blogu koji zastupa (vrlo) libertarijanske ideje za koje ja chesto mislim da su (vrlo) zanimljive (recimo vrlo mi je zanimljiva ideja da se dozvoljavanje homoseksualnih brakova dozhivljava kao preterano meshanje drzhave u privatne stvari slobodnih gradjana dok se zabrane/nepriznavanje brakova slobodnim homoseksualnim gradjanima od strane drzhave ne dozhivljava kao njeno meshanje) ali ih ne vidim kao fashistichke.

A to shto ja pomenute stavove ne vidim kao fashistichke je vec dovoljan znak za uzbunu (najvisheg stepena). Ako ja, kao priznati paranoik koji i u najnevinijim izjavama poput:

Indusi su ponizna, frustrirana i besna bratija.


i, josh gore,

samo sto je Kolkata gnjecav, los i tuzan grad koji jede svoju decu, isto kao i Indija svoju.
los im fenotip jbga. i kolektivno secanje.


neopravdano vidim fashizam i zbog toga bivam , sasvim opravdano i na prijateljsku sugestiju, poslan na dvodnevni moralno-politichki vaspitni oporavak, ne vidim fashizam u nechijim izjavama onda...
darkool darkool 01:34 18.08.2012

Re: Fashisti?? Gde su bre fashisti, majku im..

recimo vrlo mi je zanimljiva ideja da se dozvoljavanje homoseksualnih brakova dozhivljava kao preterano meshanje drzhave u privatne stvari slobodnih gradjana dok se zabrane/nepriznavanje brakova slobodnim homoseksualnim gradjanima od strane drzhave ne dozhivljava kao njeno meshanje


ovo je misljenje proizaslo iz specificno americkih uslova (prvi deo se odnosi na saveznu vladu koja po ustavu ima vrlo mali broj zadataka (to sto oni ne postuju svoj ustav bar u srbiji nikoga ne bi trebalo da cudi), a drugi deo mogucnost da se na drzavnom (state) nivou mogu doneti odluke koje ne moraju biti dobre iako su donete demokratskim izborom.

hipoteticki: r. srbija ne uredjuje bracna pitanja, ali ap vojvodina ima pravo da svojom odlukom zabrani gej brakove ili abortus (malo nategnuto, ali otprilike ovako)

devet tachaka

tri tacke posle tih devet (ko bi sve nabrojao sto drzava (lose) radi)

sasvim prijatno oseca na LRC blogu.

pristavi kafu, zapali cigaretu, procitaj LRC i idemo u novi dan...
dragan7557 dragan7557 11:00 18.08.2012

Re: malo drugaciji pogled

4. Laissez-faire kapitalizam (za razliku od nacizma i fasizma koje zagovaraju drzavni kapitalizam)

Nije mi poznato gde živite ali znam da su na ovoj planeti kako Lassez-faire tako i državni kapitalizam ukinuti, ne baš svuda ali u državama koje idu u korak sa vremenom, padom Berlinskog Zida državnom kapitalizmu je došao kraj.

"Hier on earth, once it was formed, systems of increasing complexity have arisen as a consequence of physical evolution of the planet, biological evolution and human cultural evolution.

The process has gone so far, that we human beings are now confronted with immensely complex ecological, political, economic and social problems.

With comlex non linear system you have to break it up into pieces and study each aspect, and then study the very strong interaction between them all. Ony this way can you describe the whole system."

Murray Gell-Mann

profesor Teoretske Fizike, jedan od osnivača "Santa Fe Institute."

Jedna od država u Evropi koje nisu ukinule državni kapitalizam je upravo Srbija, koja je zvanično državni kapitalizam uvela od 5 oktobra 2000, a koji državni kapitalizam je u ostatku Evrope srušen padom Berlinskog zida, i završetkom Hladnog Rata.


Nepotrebno je napomenuti da samoupravljački sistemi bazirani na "bottom up" regulativi dok su državno kapitalistički, hijerarhijski sistemi bazirani na "top down" regulativi.

Jasno je iz novinskih vesti da sam Putin, a i RPC(tražila milost), smatra da je "kazna" od dve godine robije za delo Pussy Riot preterana i nepotrebna pa čak i veoma kontraproduktivna.

Da je ta kazna odraz shvatanja vlasti, i tendencija ponizne sudske birokratije da udovolji, neizrečenim htenjima i pretpostavljenim željama vladajućeg sloja(Nomenklature), je sasvim jasno.

Pravda je klasni konstrukt i sve dok takva bude biće disfunkcionalna.

cerski
darkool darkool 11:14 18.08.2012

Re: malo drugaciji pogled

planeti kako Lassez-faire tako i državni kapitalizam ukinuti

nisam ni rekao da Lassez-faire postoji (ali me to ne sprecava da mislim (znam) da je to ono u cemu ja zelim da zivim), a sto se tice drzavnog kapitalizma danas je on malo drugaciji (korporatizam-osnovno obelezje italijanskog fasizma) zato sto ne kontrolisu "kapitaliste" politicari, nego kapitalisti kontrolisu politicare (bailout, QE...).
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:50 18.08.2012

Re: malo drugaciji pogled

vrlo dobro zapazanje da sam fasista


darkool,
žao mi je što ste se / ako ste se prepoznali
pošto, a ispravite me ako nisam u pravu, nigde
niste eksplicitno prozvani - moja opaska se
odnosila na dežurne branitelje: srpstva, kosova,
dežurne rusofile... etc... koji su u ovom slučaju
kompletno podbacili...

p.p.p.s.
jos i kolega sa cetvrtog sprata, a i u isto vreme smo studirali


onda pozdrav za kolegu sa četvrtog - što, dakako, ne mogu znati
sve dok se potpisujete pseudonimom
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:42 18.08.2012

Re: malo drugaciji pogled

Nebojša odnosila na dežurne branitelje: srpstva, kosova,

Nebojša, zašto je mana braniti srpstvo i kosovo?
Nije valjda da su branioci toga fašisti po definiciji.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:33 18.08.2012

Re: malo drugaciji pogled

ubeđen sam da razumete - mada, naravno, imate
pravo i na izbor da vam (ništa) ne bude jasno
+ pozdrav,
docsumann docsumann 01:06 18.08.2012

punk is dead again

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:43 18.08.2012

Re: punk is dead again

meni je pank oduvek bio stav,
stav da se iskače iz određenog šablona - jednostavnost izbora!
zašto muzika mora biti komplikovana,kad u dva minuta mogu objasniti sve?!
u pozadini će ići savršeni ritam,a bubanj će lupati užurbano , pun adrenalina .
oseća srce.

kao valter iz parafa,
posle "a dan je tako lijepo počeo" ,
kad je otišao iz benda - "sve što sam imao za reći,rekao sam na toj ploči"
to je to. jedan vrisak koji cepa telo.

ove pussy riot,su me dotakle koliko i karleuša,
ali kad znam koje s druge strane,ne želim biti papak.

*free pussys



tasadebeli tasadebeli 22:31 18.08.2012

Re: punk is dead again

stefan.hauzer


А и ово је пригодно...



Него, чујем да Побуна вагина снимају нови албум у затвору... Па да, тако то иде... Знам неке бендове у Србији који би одробијали и свих 10 година само да продају више од 200-300 носача звука колико иначе продају...
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:47 19.08.2012

Re: punk is dead again

Па да, тако то иде.


*from russia with love :)
tasadebeli tasadebeli 01:45 18.08.2012

Шопинг-мол(овање)


Yet another bloody cropfailure!

Ово је слобода, човече! Нема жене да ти сере, нема деце да се деру... Него, где ћемо да набавимо јелку за Нову годину?
arianna arianna 17:08 18.08.2012

evropska budućnost

011-495 011-495 22:12 19.08.2012

Sve poznavaoci

ruske realnosti, covek bi pomislio da svi zive kao minimum na Kutuzovskom Pr.. Sto smo bolecivi. Kada vam u kuci, bez vase saglasnosti zaigraju 3 nepoznate osobe a vi se pridruzite pa odigrajte spontano Kozaracko kolo, ne zovite SUP oni imaju preca posla.
Devojke su se same navukle, izlazeci iz pravnih okvira, ili su ih mangupi navukli a drzava tupo radi svoj posao.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:15 19.08.2012

"dijagnoza"


Nadežda Andreevna Tolokonikova, članica pank benda "Pusi rajot", pati od poremećaja ličnosti, jer je tvrdoglava i insistira na sopstvenom mišljenju, zaključak je ruskih sudskih veštaka.

Veštačenje takođe otkriva njena specifična interesovanja, samopouzdanje, sklonost ka precenjivanju kada je reč o vlastitim ambicijama, ali i izraženu osetljivost na kritiku, uz snažnu potrebu da izrazi sopstveno mišljenje.

Sve to navelo je psihijatre da zaključe kako Tolokonikova pati od poremećaja ličnosti, praćenog simptomima kao što su “sklonost da kategorički insistira na sopstvenom mišljenju, kao i sklonost ka oblicima suprotstavljajućeg ponašanja”.

Na: http://www.blic.rs/Vesti/Svet/338578/Ruski-psihijatri-Clanica-Pusi-rajota-ima-poremecaj-licnosti--insistira-na-sopstvenom-misljenju]

Jukie Jukie 23:54 19.08.2012

Re: "dijagnoza"

Nebojša Milenković
Nadežda Andreevna Tolokonikova, članica pank benda "Pusi rajot", pati od poremećaja ličnosti, jer je tvrdoglava i insistira na sopstvenom mišljenju, zaključak je ruskih sudskih veštaka.Veštačenje takođe otkriva njena specifična interesovanja, samopouzdanje, sklonost ka precenjivanju kada je reč o vlastitim ambicijama, ali i izraženu osetljivost na kritiku, uz snažnu potrebu da izrazi sopstveno mišljenje. Sve to navelo je psihijatre da zaključe kako Tolokonikova pati od poremećaja ličnosti, praćenog simptomima kao što su “sklonost da kategorički insistira na sopstvenom mišljenju, kao i sklonost ka oblicima suprotstavljajućeg ponašanja”. Na: http://www.blic.rs/Vesti/Svet/338578/Ruski-psihijatri-Clanica-Pusi-rajota-ima-poremecaj-licnosti--insistira-na-sopstvenom-misljenju]



Pa ako ima više od 15-16 godina, onda bi trebalo da je do sada izašla iz te razvojne faze, i da pokaže određeni stepen zrelosti i empatije. Takvo ponašanje je karakteristično za taj uzrast, dok je frontalni deo mozga nedovoljno razvijen. Pošto ona ima 22 godine (po vikipediji) znači da je psihički zaostala za svoj uzrast i potrebna joj je neka vrsta terapije i neko da prati njeno ponašanje i reaguje pre nego što napravi ekscese.


Takođe sa vikipedije, o frontalnom delu mozga:
The executive functions of the frontal lobes involve the ability to recognize future consequences resulting from current actions, to choose between good and bad actions (or better and best), override and suppress unacceptable social responses, and determine similarities and differences between things or events. Therefore, it is involved in higher mental functions.
ivana23 ivana23 00:01 20.08.2012

***

French police detain Pussy Riot protesters for wearing balaclavas amid crackdown on face-coverings

Pussy Riot protesters arrested in Marseille <<< link
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:29 21.08.2012

SOPSTVENI STAV

Živimo u vremenu u kome se normalan čovek sa stavom proglašava ludakom, a ludak za normalnog. To je slučaj Nadežde Tolokonikove u Rusiji. Mada ni ovde ništa nije bolje. Meni se pre izvesnog vremena dogodilo da me je jedan "drugar" "prijateljski" napao da sam 2001. godine, nakon propalog PRIDE događaja, navodno, izjavio: "ŠTA IMA GEJEVI DA ŠETAJU?" Ja do tad nisam pojma imao šta je to PRIDE i isto tako sam malo znao o homoseksualcima, tako da apsolutno ne vidim razlog zašto bih tako nešto izjavio. Kako je vreme prolazio, postajao sam svesniji postojanja LGBT pripadnika i udruženja, kao i postojanja svih onih koji su spremni da ae odreknu svog bližnjeg člana porodice i prijatelja u ime tzv. porodičnih i verskih vrednosti nebitno da li je taj neko gej ili je heteroseksualac koji ima zdravorazumski pogled na svet. Takođe me nervira i ta ostrašćenost i taj dvostruki aršin, koji postoje kod velike većine ljudi, pa tako i kod tog mog "drugara", koji od mene nema nikakve koristi i koji će me osuditi da sam homofob i za gore pomenutu natuknutu izjavu, a ako mu je prijatelji od koristi ili njegovi bližnji kažu u dlaku isto, onda je to u redu. Homofobije i ludila nema. Te prema tome, budimo oprezni s kim se družimo, ne budimo paranoični.
svetlostvostoka svetlostvostoka 07:13 24.08.2012

О случају "Пуси рајот" из Русије

Поздрав свима,

Први пут се јављам на неком од Б92 интернет дневника (блогова).

Пре свега да кажем да живим у Русији. Једно време сам живео у Москви, а сада живим са породицом 88 километара јужно од Москве у месту од 9000 становника у Калужској области. Радим у Москви. То значи да са лица места пратим дешавања око "Пуси Рајота".

Имам пар питања за покретача теме - Против које ускраћене слободе се борила Надежда Толоконикова када је у деветом месецу трудноће учествовала у сексуалним оргијама у једном руском музеју? Да ли су и сексуалне оргије на јавном месту облик конструктивне политичке борбе?

Доказ на руском језику: Доказ1
Доказ на енглеском језику: Доказ2
Доказ на "ЈуТјубу":


А и сама је о томе причала пред камерама што сам лично видео.

Хвала.

За Луку Иванишевића:

"Živimo u vremenu u kome se normalan čovek sa stavom proglašava ludakom, a ludak za normalnog. To je slučaj Nadežde Tolokonikove u Rusiji."

Јел нормално да жена у деветом месецу трудноће учествује у сексуалним оргијама на јавном месту као што је то музеј?

Докази су изнад.
svetlostvostoka svetlostvostoka 08:59 24.08.2012

Руска свакодневница и случај "Пуси Рајот"

Питања за Алекса Ламброса:

1) Колико познајате руску свакодневницу и који су вам извори сазнања? Ово вас питам у контексту колико сам разумео ваше подршке ставовима чланица "Пуси Рајота".

2) Шта је то Путинов режим? Које су његове карактеристике? Који су вам извори сазнања о Путиновом режиму?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana