Gost autor| Gradjanske inicijative

H2O

uros_vozdovac RSS / 07.09.2012. u 08:47

Počelo je počelo...

Građanski aktivizam jeste način. Okreni obrni problem se mora napasti, džaba demokratija višestranačje, vizije političara razvojni projekti, perspektive, investicije ništa ne pomaže kad stvar izgleda ovako

549132101510012428848251.jpg
Stvarno tako izlgleda, ništa fotošop i bakrači, zrenjaninci, jel`tako?

A kad već imamo alate na raspolaganju, interneta u dovoljnim količinama, posvećene aktiviste i mnogo dobre volje, da poradimo da ovo gore postane H2O. Bar.

99% Zrenjanim i "Eko Tok" Zrenjanin su 31.8.2012 odrzali skup pod nazivom
"STOP! KUPOVINI FLASIRANE VODE"
Gradjanina je predstavljen projekat "VODA"
Zahtevamo od nadleznih i celnika vlasti odgovore na sledeca pitanja

     - Javna dostupnost informaciji o kvalitetu i ispravnosti vode
     - Zasto je Zrenjanincima onemogucen projekat "EKO TOKA" o postavljanu cisterna sa pijacom vodom na vitalnim punktovima u gradu ? Ko stoji i za toga i kome nije u interesu " zdrava " voda?
     - Zasto se ne dozvoljava dalja izgradnja eko cesmi u gradu (postoji samo jedna,naselje Bagljas), kada se zna da je to od vitalneog znacaja za gradjane?
     - Farbrika vode?
Navodno zapocet je projekat I potpisan je ugovor ali do dana danasnjeg taj ugovor nije dostupan za javnost.Tri puta do sada trazili smo uvid u dokumentaciju da bi na kraju dobili sve samo ne ugovor koji smo trazili. Inace fabrika vode se gradi vec najmanje 15 god. I vise, ali do dana danasnjeg nije optocela izgradnja. Prica oko izgradnje fabrike je aktuelna jedino pred izbore I samo tada.

- Posto ni na jedno pitanje odgovor nismo dobili 99% Zrenjanin prelazi na fazu II ovog projekta pod nazivom " #Message In A Bottle" https://www.facebook.com/events/412496145478207/
Skup ce se odrzati 7.9.2012 u 11:30h.
Mesto okupljana Trg Dr. Zorana Djindjica (plato kod Vojvodjanske banke)
Svako ko bude dolazio sa sobom treba da ponese jedan petolitarski balon od vode (prazan). U jedan od balona ostavicemo poruku za nadlezne tacnije za politicare sa zahtevima od proslog skupa I tacno u 12h. prosetacemo do osptine grada, gde cemo predati balon sa porukom nadleznima (ukoliko nam bude dozvoljeno)

U svakom slucaju petolitarski balon ce biti isporucen opstini grada pa makar to bio i portir u opstini.

 

Nenad Popov

https://www.facebook.com/pages/99-Zrenjanin/342492772476049
http://www.99posto.org/srpski

p.s. skup organizuje Nenad Popov, mladi aktivista 99% i Piratske, dve srodne organizacije. Ako nekom treba direktan kontakt - meni na pp. 

Piratska partija Srbije je u procesu osnivanja, uskoro dobre vesti i na tu temu, stay tunned. Hoće neko u Zrenjanin? Ima mesta u kolima...



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 08:53 07.09.2012

?

da li je ovo razlog da se u zrenjaninu odrzavaju dani piva?
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:59 07.09.2012

Re: ?

antioksidant
da li je ovo razlog da se u zrenjaninu odrzavaju dani piva?


Može biti Ali nema više pivare, e da, pivara je umrla.
espale espale 11:10 07.09.2012

Re: ?

uros_vozdovac

antioksidantda li je ovo razlog da se u zrenjaninu odrzavaju dani piva?Može biti Ali nema više pivare, e da, pivara je umrla.


A sa njom i "Tut-gut", kakva tuga...
medjutim92 medjutim92 13:20 07.09.2012

Re: ?

espale
A sa njom i "Tut-gut", kakva tuga...


U Mađarskoj može da se nađe Karamalz



Najbliža dostupna zamena koju sam našao. Doduše, flašica 0.33 izađe skoro 90 dinara, ali je odličan..
espale espale 14:45 07.09.2012

Re: ?

Oh, ne pitam sta kosta! Al´isto ´nako sladi, je l´? Inace necu.
Mogli bismo , eto, nekako da dovedemo "Karamalz" na " Dane piva" ili "Beer fest"...kad smo vec kod inicijativa, mislim ...sigurna sam da nas ima jos tutgutofila. Videla sam na FB slicnu inicijativu, eto, sad nas je 1375 + 2
I preporuka velicine mene u vreme kad je tut-a bilo na izvol´te
stopalo stopalo 08:55 07.09.2012

ako moze odgovor od autora

Zasto je Zrenjanincima onemogucen projekat "EKO TOKA" o postavljanu cisterna sa pijacom vodom na vitalnim punktovima u gradu ? Ko stoji i za toga i kome nije u interesu " zdrava " voda?


gde ce se puniti ove cisterne?

stara je ovo prica, iz 2003
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:58 07.09.2012

Re: ako moze odgovor od autora

stopalo
Zasto je Zrenjanincima onemogucen projekat "EKO TOKA" o postavljanu cisterna sa pijacom vodom na vitalnim punktovima u gradu ? Ko stoji i za toga i kome nije u interesu " zdrava " voda?


gde ce se puniti ove cisterne?

stara je ovo prica, iz 2003


1. Nemam pojma, projekat je umro.
2. Stara, stara... Stara i vidi čuda nerešeno. Otud i protesti.
libkonz libkonz 09:05 07.09.2012

Re: ako moze odgovor od autora

Problem je i nastao u vreme "najboljeg" gradonačelnika, sadašnjeg ministra, a on je opet tamo sve i svja, pa bar znaju na koju adresu da se obrate.
uvekza uvekza 09:15 07.09.2012

Re: ako moze odgovor od autora

Nismo trazili cisterne, trazili smo cisternu, jednu, da se stavi u centar grada dok su ove vrucine, jer nema bukvalno ni jednog izvorista vode, bilo kakve vode, a kamoli one za pice..

Cisterna bi se punila na zrenjaninskom bazenu. Ove godine, na bazenu je pusten u rad pogon za preciscavanje vode za potrebe bazena. Postoji atest koji dokazuje da je ta voda potpuno ispravna za pice.
savamala savamala 10:20 07.09.2012

Re: ako moze odgovor od autora

Problem je i nastao u vreme "najboljeg" gradonačelnika, sadašnjeg ministra, a on je opet tamo sve i svja, pa bar znaju na koju adresu da se obrate.



Да ли ти знаш шта је проблем и како је настао?
dragan7557 dragan7557 11:02 07.09.2012

Re: ako moze odgovor od autora

uvekza 10:15 07.09.2012
Re: ako moze odgovor od autora
Nismo trazili cisterne, trazili smo cisternu, jednu,

Možda če biti bolje da tražite vodovod?


cerski

Interesantno je da se, u Globalnom Indeksu Konkurentnosti, Srbija prema nivou razvoja (Stage of development), kotira kao država na drugom nivou:
što označava:

efficiency driven economy

Izvor:

WEF
GCR - report 2011-2012, strana 314-315 (pdf)

zilikaka zilikaka 15:16 07.09.2012

Re: ako moze odgovor od autora

Problem je i nastao u vreme "najboljeg" gradonačelnika, sadašnjeg ministra, a on je opet tamo sve i svja, pa bar znaju na koju adresu da se obrate.


Ako ćemo objektivno, takva je voda od kada je vodovoda u gradu, a vlasti je bilo i biće.
uvekza uvekza 09:10 07.09.2012

H2O

Ovo je faza II, bojim se da cemo morati da ih maltretiramo jos duze vreme, al to nam ne predstavlja problem.

Hvala na podrsci!
bocvena bocvena 09:28 07.09.2012

Re: H2O

Nema šanse da zapucam u Zrenjanin, ali razumem muku i pozdravljam akciju.
Znam koliko energije treba uložiti da se od osećanja bespomoćnosti pređe u fazu delanja.
mariopan mariopan 10:47 07.09.2012

Re: H2O

uvekza
Ovo je faza II, bojim se da cemo morati da ih maltretiramo jos duze vreme, al to nam ne predstavlja problem.

Hvala na podrsci!

Dobro Zrenjaninac, a zašto ovo tako kasno objavljujete, zar nije trebalo bar juče da smo znali, evo sad je kasno da dođem, nisam znala za akciju, a i ja sam zainteresovana za čistu vodu, ne znam ko iz Zrenjanina nije?
bratja_vukojebitj bratja_vukojebitj 11:08 07.09.2012

Re: H2O

Nek' poteče čista voda
to je pravo i sloboda!
dragan7557 dragan7557 11:24 07.09.2012

Re: H2O

mariopan:
a i ja sam zainteresovana za čistu vodu, ne znam ko iz Zrenjanina nije?


Na prvom mestu su odgovorni građani Zrenjanina!

A onda:

Odgovorna služba
Precednik opštine
Komunalno Zrenjanin
Vodovod Zrenjanin

sledeći nivo:

Odgovorna birokratija Vojvodine
Odgovorne službe Vojvodine
Precednik AP

sledeći nivo:

Ministarstvo Zdravlja Srbije

i ostala ministarstva zadužena za "Bolji život graždanije Srbije."

Pošto (b92) piše Ljajuć najavljuje Pay Pal dolazak u Srbiju, uskoro vodu možete naručiti preko Interneta u inostranstvu (recimo "Radenska Tri Srca" i druge) i platiti Pay Pal-om.

cerski
devedesetdevet devedesetdevet 09:37 07.09.2012

H2O

Ovo je zaista pitanje od znacaja za sve nas u Zrenjaninu a na zalost ni jedna vlast nije nista preduzela. Podigne se prasina oko vode pred svake izbore a nakon njih ista prestaje. Zaista tuzno...
devedesetdevet devedesetdevet 09:38 07.09.2012

H2O

Hvala od srca svima na podrsci
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:47 07.09.2012

brifing

@devedesetdevet

Moram u fabriku da argatujem

1. Čuvaj mi blog
2. Nemoj se svađaš sa ljudima dobar su svet
3. Ima ih nekoliko `oće da peckaju, zauzvrat su pismeni i zabavni - ne nasedaj
4. Pusti par slika sa protesta a i čini mi se da sam zeznuo link ka event page popravi tj stavi u komentar

espale espale 09:57 07.09.2012

Tuzni moj Zrenjanin...:-(

TAKO JE! Prosto je neverovatno da se ovakvi problemi ne resavaju, voda zaista izgleda kao na slici! Vise ne zivim tamo, ali sam rodjena Zrenjaninka i svaki put kad se vratim-pet rupa vise na trotoaru u centru, jos tri prodavnice zatvorene, nikao jos jedan kineski trzni centar, voda sve crnja i crnja...
Srcem sam sa vama, iako fizicki ne mogu da budem
dragan7557 dragan7557 10:46 07.09.2012

Re: Alo bre!

espale 10:57 07.09.2012 / *novo
Tuzni moj Zrenjanin...
TAKO JE! Prosto je neverovatno da se ovakvi problemi ne resavaju


NJIE TAKO! Neverovatno je da se ovakvi problemi uopšte pojavljuju!


cerski
espale espale 11:16 07.09.2012

Re: Alo bre!

dragan7557
espale 10:57 07.09.2012 / *novo Tuzni moj Zrenjanin...TAKO JE! Prosto je neverovatno da se ovakvi problemi ne resavajuNJIE TAKO! Neverovatno je da se ovakvi problemi uopšte pojavljuju!cerski

" Tako je" je bio odgovor na "ništa fotošop i bakrači, Zrenjaninci, jel`tako?", ali tako je, cerski- NIJE TAKO! Mi, bre, sto smo nekad kuvali supu na tisku i begejsku vodu, dokle da doguramo...

dragan7557 dragan7557 11:26 07.09.2012

Re: Alo bre!

espale
dragan7557
espale 10:57 07.09.2012 / *novo Tuzni moj Zrenjanin...TAKO JE! Prosto je neverovatno da se ovakvi problemi ne resavajuNJIE TAKO! Neverovatno je da se ovakvi problemi uopšte pojavljuju!cerski

" Tako je" je bio odgovor na "ništa fotošop i bakrači, Zrenjaninci, jel`tako?", ali tako je, cerski- NIJE TAKO! Mi, bre, sto smo nekad kuvali supu na tisku i begejsku vodu, dokle da doguramo...


Eeeeh, nekad! Nekad nismo imali Ministarstvo za Ekologiju.

cerski
espale espale 11:47 07.09.2012

Re: Alo bre!

dragan7557

espale

dragan7557espale 10:57 07.09.2012 / *novo Tuzni moj Zrenjanin...TAKO JE! Prosto je neverovatno da se ovakvi problemi ne resavajuNJIE TAKO! Neverovatno je da se ovakvi problemi uopšte pojavljuju!cerski" Tako je" je bio odgovor na "ništa fotošop i bakrači, Zrenjaninci, jel`tako?", ali tako je, cerski- NIJE TAKO! Mi, bre, sto smo nekad kuvali supu na tisku i begejsku vodu, dokle da doguramo...Eeeeh, nekad! Nekad nismo imali Ministarstvo za Ekologiju.cerski


Pa, i nismo, istina. Kad nismo znali za ekologiju, imali smo ocuvanu prirodu i zdrave bubrege. Il´ bar nismo znali da su bolesni, a to je skoro to.
escherichije_colic escherichije_colic 10:19 07.09.2012

komentar nije potreban

Mi stremimo ka EU, a voda iz česme ko u Indiji ... i to u jednom, da kažeš, bogatom gradu u razvijenom delu zemlje.

Al pusti sad to, daj da vidimo kad će datum početka pregovora i da li ćemo sa Kosovom* urediti odnose po modelu "dve Nemačke" ili slično Komonveltu.

Zrenjaninci piju braon vodu, Pančevci udiši braon vazduh i svima lepo. Strašno je na šta se sve čovek navikna i na šta pristane.

S druge strane, neko u celoj toj priči se ubija od para na flaširanoj vodi. Neka to bude uteha građanima Zrenjanina, što je njihova muka proizvela još jednog uspešnog privrednika među njima, koji će možda jednog dana odlučiti da vrati deo zajednici i napravi jednu lepu česmu u centru grada ... sa braon vodom.
mariopan mariopan 10:50 07.09.2012

Re: komentar nije potreban

escherichije_colic

komentar nije potreban
Mi stremimo ka EU, a voda iz česme ko u Indiji ... i to u jednom, da kažeš, bogatom gradu u razvijenom delu zemlje.

Greška u koracima, Zrejanin je nekada bio bogat grad u bogatom delu zemlje, sada je siromašan grad u siromašnom delu zemlje.
escherichije_colic escherichije_colic 14:06 07.09.2012

Re: komentar nije potreban

mariopan
escherichije_colic

komentar nije potreban
Mi stremimo ka EU, a voda iz česme ko u Indiji ... i to u jednom, da kažeš, bogatom gradu u razvijenom delu zemlje.

Greška u koracima, Zrejanin je nekada bio bogat grad u bogatom delu zemlje, sada je siromašan grad u siromašnom delu zemlje.


U odnosu na neki prosek zemlje, može se reći da su Banat i Zrenjanin bogati i razvijeni.
jkt2010 jkt2010 02:55 08.09.2012

Re: komentar nije potreban

escherichije_colic
mariopan
escherichije_colic

komentar nije potreban
Mi stremimo ka EU, a voda iz česme ko u Indiji ... i to u jednom, da kažeš, bogatom gradu u razvijenom delu zemlje.

Greška u koracima, Zrejanin je nekada bio bogat grad u bogatom delu zemlje, sada je siromašan grad u siromašnom delu zemlje.


U odnosu na neki prosek zemlje, može se reći da su Banat i Zrenjanin bogati i razvijeni.


Mozda prosek Zemlje, ne zemlje.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:27 07.09.2012

Brate mili,

šta je ovo? Pa je l' oni sprovode kanalizaciju direktno nazad u dovod, majkumu?! Zatvoren sistem?
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:41 08.09.2012

Re: Brate mili,

dobrosavljevic_m
šta je ovo? Pa je l' oni sprovode kanalizaciju direktno nazad u dovod, majkumu?! Zatvoren sistem?


Pa tako isto rade kosmonatuma, u svemirskim klozetma, i ništa im ne fali!

Ako se nisu izlegli aligatori u toj vodi, verovatno je ok. Uostalom, zna se da preterano čista voda (destilovana), nije dobra za piće, kao što su deca koja ne odrastaju igrajući se u prašini (valjajući se u blatu) sklona alergijama, depresiji, narkomaniji i homoseksualizmu. Baš kao što je mala doza radijacije korisna po zdravlje (ove oficijelne utehe se sećam sa televizije, iz vremena kad je Černobil odleteo u vazduh, čudi me da se toga niko nije setio kad su našli one iscurele buriće i mokar yellowcake u Vinči).





dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:21 08.09.2012

Re: Brate mili,

kao što su deca koja ne odrastaju igrajući se u prašini (valjajući se u blatu) sklona alergijama, depresiji, narkomaniji i homoseksualizmu.

Pa, čo'eče, ako se stvar ovako sagleda, ova tekućina je pravi eliksir fizičkog, mentalnog zdravlja, heteroseksualnosti...ma ko zna kakvu još dobrobit može da nanese. Aligatori se barem lako isfiltriraju nekim rešetom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:57 08.09.2012

Re: Brate mili,

dobrosavljevic_m
kao što su deca koja ne odrastaju igrajući se u prašini (valjajući se u blatu) sklona alergijama, depresiji, narkomaniji i homoseksualizmu.

Pa, čo'eče, ako se stvar ovako sagleda, ova tekućina je pravi eliksir fizičkog, mentalnog zdravlja, heteroseksualnosti...ma ko zna kakvu još dobrobit može da nanese. Aligatori se barem lako isfiltriraju nekim rešetom.


Jeste, rešetkom, mada sam ja mislio na izlučevine. Ustvari, ne bih se iznenadio da se iznese osnovana tvdnja, a potkrepljena naučnim studijama, sa Lomonosov univerziteta, da je i takva voda sasvim korektna, i atraktivna, jer bi inače aligatori izabrali drugo mesto da izlegu mlade. A i zna se da su u Americi kanalizacije pune aligatora, jer su ih tamo odložili savesni vlasnici, u želji da im obezbede gotovo prirodne uslove za život i delanje, nakon završetka radnog staža na poslovima kućnih ljubimaca.


nim_opet nim_opet 20:05 11.09.2012

Re: Brate mili,

Aligatori su pametni, pa naprave gnezdo na suvom, poloze jaja i zatrpaju raznoraznom vegetacijom - nece da im se deca napijaju koznakakve vode :)
AlexDunja AlexDunja 10:36 07.09.2012

podrška

u trsteniku su celo leto restrikcije vode.

nedelju dana od 8 do pola 3, pa nedelju od pola 4 do 9,

i noću posle ponoći.

i vrlo je slična muljačina, godinama se
ne rešava problem, a stalno se nešto kao planira,

mislim da su neke pare dobijene iz eu...

ponesite jedan balon i za mene, i renesite i moj
pozdrav.

ajmo pirati!
mariopan mariopan 11:24 07.09.2012

Re: podrška

ajmo pirati!

Ništa "ajmo", prvo ću da ih utepam što nisu na vreme javili za akciju, valjda sam i ja neka Zrenjaninka i došla bih da sam znala a kada nas je više valjda bi nas neko saslušao ozbiljnije?

I jel se tako pridobijaju simpatizeri i istomišljenici?
AlexDunja AlexDunja 11:36 07.09.2012

Re: podrška

prvo ću da ih utepam što nisu na vreme javili za akciju,


tačno. ozbiljnije da se priprema to,

ali kapiram da će pritisak na gradsku vlast trajati,
pa ćeš moći da se priključiš.


a ovo ajmo se odnosilo na uroševu opasku da
napreduju sa registrovanjem partije
dragan7557 dragan7557 11:40 07.09.2012

Re: podrška

AlexDunja:
ali kapiram da će pritisak na gradsku vlast trajati,


Svakako u to budi sigurna a evo i kako:
devedesetdevet:
Podigne se prasina oko vode pred svake izbore a nakon njih ista prestaje.



cerski
mariopan mariopan 12:19 07.09.2012

Re: podrška

tačno. ozbiljnije da se priprema to,

Mogla sam da pomognem oko organizacije, bar radio Mileva sistemom, a ovde kod nas niko i ne zna da je protest bio.
Znaš koliko para mi mesečno trošimo samo na kupovnu vodu + plaćamo ovu prljavu i zagađenu iz vodovoda kao da je "perije"?

I ono nije fotomontaža, takva nam je voda.

Nikad neću zaboraviti kako se moj brat šokirao kada je otišao da se istušira, izašao iz kupatila pa kaže " Jao kako sam bio prljav, nemam pojma dal sam se sad okupao ili isprljao" - i ode za Beograd kod drugog brata, kod mene ne može ni da vidi tu vodu a da se ne zgadi.
jkt2010 jkt2010 02:56 08.09.2012

Re: podrška

u trsteniku su celo leto restrikcije vode.

Trstenicani, spremni ste za selidbu u Australiju.
devedesetdevet devedesetdevet 13:06 07.09.2012

H2O

Pozdrav svima
Moje iskreno izvinjenje onima koji nisu informisani o ovom eventu na vreme. Ovim putem vam svima saljem linkove preko kojeg cete moci blagovremeno da se informisete o svim desavanjima na teritoriji Zrenjanina. Ovo je druga faza ovog projekta, nastavljamo dalje i necemo se zaustaviti dok svaki pojedinac ne bude zadovoljan postignutim rezultatom.
Mi smo danas zahteve overili i predali nadleznima u opstini. Odneli smo im i uzorak nase vode, tacnije jedan balon "sveze" vode kao i balon sa porukom i zahtevima gradjana
Jos jednom vam se svima zahvaljujem na podrsci.
https://www.facebook.com/pages/99-Zrenjanin/342492772476049?ref=hl
https://www.facebook.com/events/412496145478207/
mariopan mariopan 13:27 07.09.2012

Re: H2O

devedesetdevet
Pozdrav svima
Moje iskreno izvinjenje onima koji nisu informisani o ovom eventu na vreme. Ovim putem vam svima saljem linkove preko kojeg cete moci blagovremeno da se informisete o svim desavanjima na teritoriji Zrenjanina. Ovo je druga faza ovog projekta, nastavljamo dalje i necemo se zaustaviti dok svaki pojedinac ne bude zadovoljan postignutim rezultatom.
Mi smo danas zahteve overili i predali nadleznima u opstini. Odneli smo im i uzorak nase vode, tacnije jedan balon "sveze" vode kao i balon sa porukom i zahtevima gradjana
Jos jednom vam se svima zahvaljujem na podrsci.
https://www.facebook.com/pages/99-Zrenjanin/342492772476049?ref=hl
https://www.facebook.com/events/412496145478207/

Šta da radimo mi koji nemamo nalog na fejsbuku? ( i nećemo da ga imamo)

Gde da se informišemo o tome?
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:52 07.09.2012

Re: H2O

Popravio sam ti linkove Nenade.

Klik
Klik
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:54 07.09.2012

Re: H2O

mariopan

Šta da radimo mi koji nemamo nalog na fejsbuku? ( i nećemo da ga imamo)

Gde da se informišemo o tome?


Maro kad nisam tu, ili kad sam u gužvi, a Nenad ima šta važno da saopšti, poslaće ti pp, pa ti pusti na blog, važi?
mariopan mariopan 14:07 07.09.2012

Re: H2O

uros_vozdovac
mariopan

Šta da radimo mi koji nemamo nalog na fejsbuku? ( i nećemo da ga imamo)

Gde da se informišemo o tome?


Maro kad nisam tu, ili kad sam u gužvi, a Nenad ima šta važno da saopšti, poslaće ti pp, pa ti pusti na blog, važi?

Važi, sada sam pogledala na fejsu dobra im je "česmarika".

Da si se javio na vreme mogla sam da dođem, pa da popijemo kafu sa organizatorima ( od naše vode naravno) - nezaboravna je.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:04 07.09.2012

Re: H2O

Hvala što hoćeš da pomogneš Maro, javiću i Nenadu. A izvini što kasnim neki mi haos na poslu, baš gužva
mariopan mariopan 20:13 07.09.2012

Re: H2O

uros_vozdovac
Hvala što hoćeš da pomogneš Maro, javiću i Nenadu. A izvini što kasnim neki mi haos na poslu, baš gužva

I ja sam tek malopre stigla iz grada, ako šta zatreba javi na pp.
devedesetdevet devedesetdevet 12:41 08.09.2012

Re: H2O

hvala prijatelju
devedesetdevet devedesetdevet 13:33 07.09.2012

H2O

Sva buduca desavanja postavljacemo na blog. Svakog petka u 19h na platou (Trg Dr.Zorana Djindjica kod Vojvodjanske banke) okupljacemo se sa ciljem direktne komunikacije sa gradjanima
mariopan mariopan 13:44 07.09.2012

Re: H2O

Svakog petka u 19h na platou (Trg Dr.Zorana Djindjica kod Vojvodjanske banke) okupljacemo se sa ciljem direktne komunikacije sa gradjanima

Teško ću postići da budem na dva mesta odjednom, jer petkom od 6 uveče imam obavezu koja je stalna, ali ću se potruditi da dođem, jer ima više nas koji smo zainteresovani, (ovo ću razglastiti još večeras kada se okupimo).

pozzz
devedesetdevet devedesetdevet 13:50 07.09.2012

H2O

Hvala ti na podrsci. Sledeci petak i svaki naredni smo na platou
dragan7557 dragan7557 14:33 07.09.2012

Re: H2O

devedesetdevet
Hvala ti na podrsci. Sledeci petak i svaki naredni smo na platou


DOKLE BRE?


Vikipedija:

Veliki Bečkerek,
Petrograd
a od 1946
Zrenjanin

79.545 stanovnika!

i nema vode za piće kako stoju na ovom blogu, od:
stopalo 09:55 07.09.2012
ako moze odgovor od autora

Zasto je Zrenjanincima onemogucen projekat "EKO TOKA" o postavljanu cisterna sa pijacom vodom na vitalnim punktovima u gradu ? Ko stoji i za toga i kome nije u interesu " zdrava " voda?



gde ce se puniti ove cisterne?

stara je ovo prica, iz 2003


pa da pokušamo sa knjigama Rekorda? Ima li u Evropi neko mesto ove veličine gde stanovništvo nema vode?

Moze li ovaj zahtev:


uvekza 10:15 07.09.2012
Re: ako moze odgovor od autora
Nismo trazili cisterne, trazili smo cisternu, jednu,

da zadovolji potrebu vode za piće 79.545 stanovnika?

I dal' je uopšte normalno da u 21 veku u sred Evrope neko nema pitke vode?

cerski
mariopan mariopan 14:56 07.09.2012

Re: H2O


da zadovolji potrebu vode za piće 79.545 stanovnika?

I dal' je uopšte normalno da u 21 veku u sred Evrope neko nema pitke vode?

cerski

Letos sam u Boegradu kod Narodnog pozorišta videla cisternu sa pijaćom vodom, ako Beograđani ožedne, ali takvu cisternu nisam videla u Zrenjaninu, nikada. To je samo privremena "hitna pomoć" u vanrednim okolnostima, kao što su velike vrućine ili kvarovi.

Ne bi bilo moguće da neko sa kraja na kraj grada ide za balon vode i to svaki dan za sve što mu treba. To fizički nije moguće, ima starih ljudi ili onih sa malom decom pa neće valjda decu da vuku sa sobom i tegle balone?

Nikakve cisterne tu ne mogu da pomognu, treba nam ispravna voda u vodovodu do svake kuće, i za to treba da se borimo.

U dvadesetprvom veku?
Daleko smo dogurali?
jkt2010 jkt2010 03:05 08.09.2012

Re: H2O

Letos sam u Boegradu kod Narodnog pozorišta videla cisternu sa pijaćom vodom, ako Beograđani ožedne, ali takvu cisternu nisam videla u Zrenjaninu, nikada.

Sve ode za Beograd...
mariopan mariopan 09:21 08.09.2012

Re: H2O

jkt2010
Letos sam u Boegradu kod Narodnog pozorišta videla cisternu sa pijaćom vodom, ako Beograđani ožedne, ali takvu cisternu nisam videla u Zrenjaninu, nikada.

Sve ode za Beograd...

Pa ako je to njihova cisterna ne bih ja da otimam, to je samo primer da neko brine o građanima. I na Terazijama radi česma na kojoj ljudi pune balone ili flaše ili samo piju vodu ako ožedne dok šetaju. Ko brine o nama?
U Zrenjaninu nema česme na kojoj se može piti voda ako si u gradu, mora da se kupi flaširana ili uđe u neki kafić, poslastičarnicu... i to nam treba kad smo već kod teme?
Jukie Jukie 14:40 07.09.2012

Farbrika

Piše farbrika vode
pa stvarno su je ofarbali...
zilikaka zilikaka 15:14 07.09.2012

43

Sticajem okolnosti, (a zbog vrlo ličnih interesa), imala sam priliku da saznam dosta i kvalitetu česmovače u Zrenjaninu.

-Voda u gradu se bitno ne razlikuje od drugih arterskih voda u Vojvodini. Kažu,ima viška oksida gvožđa, što joj daje farbu,no slika koja je objavljena nije svakodnevno stanje, već je gotovo sigurno neposredno pre toga nestajalo vode, pa je ovo prva količina koja je potekla nakon toga.

-Velika količina arsena je po sadašnjim (preuzetim iz EU) normama svrstava u neupotrebljivu, dok je po prethodnim normama ta ista voda bila sasvim dobra.

-Nije radjeno ni jedno pravo, ozbiljno istraživanje na pravom uzorku i po odgovarajućim parametrima kako takve vode utiču na zdravlje populacije, ali isto tako nije primećen porast nekog obolenja koje bi se moglo dovesti u vezu sa korišćenjem takve vode.

-Ljudi koji se bave kvalitetom vode su po pravilu protivnici nekontrolisanog filtriranja. Kažu da je mnogo manje opasno da voda ima nečeg više, nego da mnogo toga ima manje. Osim toga, kažu da filteri često postaju i leglo bakterija.
(možda se ovde krije odgovor na pitanje zašto NE lokalnim česmama)

-Kada mi se dete rodilo, na pitanje koju vodu da dajem novorođenčetu, odgovoreno mi je: Najsigurnija ti je česmovača (zrenjaninska). Poslušala.
To najpre zbog vrste i učestalosti kontrole kvaliteta. Kažu da tržište vrvi od flaširanih voda sa lažnim papirima

-Mnogo veći problem od kvaliteta same vode je sistem cevi, jer u mnogim delovima grada još ide kroz azbestne cevi, a zamena cevovoda je komplikovan i skup posao. Volela bih da verujem da može da se izvede u narednih nekoliko godina.

-Za cisterne bi bilo dobro da se napiše kada, kome i kakav zahtev je podnet, i šta tačno podrazumeva projekat EKO TOKA, jer sam u suštinin pristalica gradjanskih inicijativa, ali volim da znam za šta se tačno zalaže(m).


Eto, napisala sam ono što znam, bez i najmanje namere da miniram inicijativu.
espale espale 16:06 07.09.2012

Re: 43

Zlikaka, sa vecinom se slazem, mada me stvarno zanima ko ti je dao preporuku da novorodjencetu dajes vodu iz cesme. Iz zrenjaninske cesme. Slazem se da flasirane vode ne moraju biti bolje po svaku cenu, ali zrenjaninska voda ne prolazi ni mikrobioloska ispitivanja, sto je , slozices se, za mnogo vecu brigu od toga kakav ce uticaj na zdravlje imati dugogodisnja upotreba vode sa minimalnim viskom arsena ili viskom gvozdja. Mozda gresim, ali mi taj savet deluje neodgovorno.
Sto se istrazivanja tice...u slucaju lose vode, jedino istrazivanje koje bi eventualno moglo da se uradi je neko retrospektivno, tipa kohorte-sakupiti sve koji su godinama pili losu vodu, pa detaljno ispitati da li imaju vecu incidencu nekih bolesti od onih koji su pili drugu vrstu vode. Eksperimentalno istrazivanje eticki nije opravdano-ájde nekom reci:"Sad ces ti 20 godina da pijes braon cesmovacu, pa cemo onda da vidimo sta ti je"-nemoguce. A za svako istrazivanje potrebna je strucnost, volja i novac. Ne znam da li si Zrenjaninka, ali da li stvarno mislis da u Zrenjaninu, takvom kakav je, tako nesto moze da se izvede? Dakle, moje misljenje je da dobar razlog postoji, ali drugi faktori fale.
I jos jedna stvar...miris! Na stranu boja, zrenjaninska voda mirise na otpadne vode, da se ne izrazim narodski
mariopan mariopan 16:08 07.09.2012

Re: 43

-Voda u gradu se bitno ne razlikuje od drugih arterskih voda u Vojvodini. Kažu,ima viška oksida gvožđa, što joj daje farbu,no slika koja je objavljena nije svakodnevno stanje, već je gotovo sigurno neposredno pre toga nestajalo vode, pa je ovo prva količina koja je potekla nakon toga.

Kažu ( a ja im to verujem ) da je obojenost vode na teritoriji cele Panonske nizije posledica organskih taloga jer je ovde nekada bilo more, i ona je karakteristična za ceo region, nije samo kod nas nego je takva voda i u Mađarskoj i delovima Rumunije i da se tu ništa ne može.

Čitala sam i ja neku studiju koja kaže da je veća šteta od sasvim prečišćene vode jer u njoj nema ni u vodi rastvorljivih minerala koji nam trbaju, i da tek tako prečišćena voda može da izazove razna oboljenja. Verujem da je tako i da si u pravu.

Samo to nije razlog da se jako prljava voda koja se često može videti da ide iz česme proglašava za čistu i zdravu za upotrebu jer je očigledno da nije tako, ne samo boja nego i miris vode ih demantuje, naročito u letnjim mesecima.

Ja sam za čistu vodu koliko je to moguće izvesti u datim okolnostima, ako je moguće bez ove količine arsena, jer istina je da ne postoji studija koja dokazuje da je on odgovoran za bilo koje oboljenje koje kod nas nastaje ( da je samo kod nas i da je uzrok voda koju pijemo) ali ne postoji ni studija da nije odgovoran, to niko još nije uradio.

A to što ne postoji ne dokazuje da tih oboljevanja nema i da nije odgovorna voda koju koristimo?

Sad bi trebalo neko stručan da nam kaže da li je moguće mehaničku nečistoću ukloniti prostim taloženjem, jer talog svi vidimo i dolazi nam kroz sistem cevi?

Videla sam na TVu nekog našeg pronalazača sa filterom koji vodu iz Save prečisti da bude ispravna za piće, pa kako ne može naša da se pročisti bar da ne smrdi i ne bude tako žuta?
zilikaka zilikaka 17:40 07.09.2012

Re: 43

Upravo sam uništila detaljan odgovor, pa ću sad malo kraće

mada me stvarno zanima ko ti je dao preporuku da novorodjencetu dajes vodu iz cesme. Iz zrenjaninske cesme


Voda se obavezno kontroliše. Ima ko odgovara za način kontrolisanja i potpisivanje ispravnosti. To nisu virtuelni ljudi nego je moguće sa njima biti blizak i dobiti prave informacije.

ali zrenjaninska voda ne prolazi ni mikrobioloska ispitivanja


Prema gorenavedenom, ovo nikako ne stoji.

Sto se istrazivanja tice...u slucaju lose vode, jedino istrazivanje koje bi eventualno moglo da se uradi je neko retrospektivno, tipa kohorte-sakupiti sve koji su godinama pili losu vodu, pa detaljno ispitati da li imaju vecu incidencu nekih bolesti od onih koji su pili drugu vrstu vode


Upravo sam o tome pričala. Studija o pojavi nekih bolesti u poslednjih X godina, i poredjenje po regionima koji imaju različitu vodu. Mada, to skroz laički, jer ima puno onih koji baš znaju i kako bi se to uradilo.


jos jedna stvar...miris! Na stranu boja, zrenjaninska voda mirise na otpadne vode, da se ne izrazim narodski


Opet zbog blagog prisustva nekih jedinjenja koja nisu poželjna u vodi ali ne utiču na zdravstvenu ispravnost, a nikako zbog mešanja sa fekalnim vodama.
Tačno se zna koji bunari imaju više toga. Dakle, nije prijatno al nije ni opasno.
zilikaka zilikaka 17:47 07.09.2012

Re: 43

Sad bi trebalo neko stručan da nam kaže da li je moguće mehaničku nečistoću ukloniti prostim taloženjem, jer talog svi vidimo i dolazi nam kroz sistem cevi?

Videla sam na TVu nekog našeg pronalazača sa filterom koji vodu iz Save prečisti da bude ispravna za piće, pa kako ne može naša da se pročisti bar da ne smrdi i ne bude tako žuta?


Nekad davno sam nešto znala o filtriranju. Dovoljno da sad znam koliko ne znam
Nisam sigurna da je to baš lako izvodljivo jer je pitanje odakle taj talog potiče. Ne vredi da je prečistiš pa puštaš kroz loše cevi.




mariopan mariopan 20:17 07.09.2012

Re: 43

Ne vredi da je prečistiš pa puštaš kroz loše cevi.

I to što kažeš , ali ne vidim ni da su počeli da ih menjaju. Možda stvar treba da pokremeno od početka pa da se uradi šta se sada može, onda sa godinama koje dolaze da uradimo ostatak, važno je da se počne?
Ako ništa ne radimo nemamo čemu ni da se nadamo?
Jukie Jukie 22:07 07.09.2012

Re: 43

mariopan
.Čitala sam i ja neku studiju koja kaže da je veća šteta od sasvim prečišćene vode jer u njoj nema ni u vodi rastvorljivih minerala koji nam trbaju, i da tek tako prečišćena voda može da izazove razna oboljenja.

Ja pijem kupovnu vodu i tamo lepo pišu sastojci, koliko ima kalijuma, koliko natrijuma, koliko ovog, onog. A minerale inače unosimo povrćem i mesom, ne vodom. Voda služi da se unosi voda. A da je zdravo jesti blato i prljavštinu, ne bismo prali ruke pre jela.

mariopan
Ne vredi da je prečistiš pa puštaš kroz loše cevi.

I to što kažeš , ali ne vidim ni da su počeli da ih menjaju.

Cevi u mojoj zgradi niko nije menjao u poslednjih 34 godine otkako smo se uselili. Kako je cev stajala u zidu, tako i danas stoji, koliko god da je iznutra trula i zarđala.
zilikaka zilikaka 22:23 07.09.2012

Re: 43

A minerale inače unosimo povrćem i mesom, ne vodom. Voda služi da se unosi voda

Nezgodno da ti ja kao mašinac to kažem, ali nisi u pravu. Mnogo toga što nam je neophodno unosimo gotovo isključivo vodom. Tvrdim.
mariopan mariopan 09:34 08.09.2012

Re: 43

Jukie
Ja pijem kupovnu vodu i tamo lepo pišu sastojci, koliko ima kalijuma, koliko natrijuma, koliko ovog, onog. A minerale inače unosimo povrćem i mesom, ne vodom. Voda služi da se unosi voda. A da je zdravo jesti blato i prljavštinu, ne bismo prali ruke pre jela.

I na tarabi piše....

Jesi čuo za falsifikovane sokove i sve se pod "or'ginal" etiketom, da se prodavalo u prodavnicama, pravljene u nekoj garaži u kadi, + soda vodu + "kiselu" vodu sasve "or'ginal" etiketama. Ja jesam.
Cevi u mojoj zgradi niko nije menjao u poslednjih 34 godine otkako smo se uselili. Kako je cev stajala u zidu, tako i danas stoji, koliko god da je iznutra trula i zarđala.

Ovo što mi pijemo nije zbog cevi, takva je voda, treba samo naći način da se prečisti da bude čistija ali ne lišena svega što nam treba. Kako to uraditi ? Pa treba nam stručnjak.

Za to postoje stručnjaci, oni treba da kažu svoje i verujem da je to cilj akcije? Da se najzad pitanje vode reši na pravi način, ne možemo to mi ovako amaterski.

Mi možemo samo da tražimo da se nešto po tom pitanju i uradi.
Jukie Jukie 09:52 08.09.2012

Re: 43

zilikaka
A minerale inače unosimo povrćem i mesom, ne vodom. Voda služi da se unosi vodaNezgodno da ti ja kao mašinac to kažem, ali nisi u pravu. Mnogo toga što nam je neophodno unosimo gotovo isključivo vodom. Tvrdim.

Ok, znači da su nas na fakultetu lagali kad su nam rekli da BILJKE uzimaju minerale preko vode, upijajući ih korenskim dlačicama, a da heterotrofi uzimaju minerale ishranom drugim organizmima. Sa sve slikama u boji i strelicama koje označavaju puteve kruženja materije (a neki kažu supstance). I posle smo mi lagali decu u školi jer smo mislili da je to tačno...

Možda da se pokrene neka inicijativa da se planovi i programi i standardi (a time i udžbenici) iz biologije i ekologije hitno promene?
zilikaka zilikaka 15:21 08.09.2012

Re: 43

Ko mi kriv.

Ona Dobrosavljevićka gore se ludo provodi, oće da procedi aligatore, a ja se upustila u ozbiljnu raspravu




Lepo je to sve što ste učili, i sigurno tačno, ali hajde malo da ne bubamo napamet nego da razmislimo

Ako ona pomenuta Dobrosavljevićka ne procedi dobro svoje aligatore, pa stavi vodu da vri, dobiće nadaleko čuvenu supicu od aligatora.
U pomenutom (ovog puta aligatoru) ima raznoraznih minerala koji će kuvanjem dospeti i u supicu.

Konzumiranjem supice mi ćemo uneti, jelte, i te minerale, koji svakako potiču iz aligatora, ali moraćemo i one druge koji potiču iz one i onakve vode.
E sad, kako će se unutra razdvojiti aligatorski minerali od onih drugih, vodenih, bojim se da nemamo odgovor.

Nego, ima nekih grana medicine koje se bave ishranom, kvalitetom vazduha i vode, pa nije loše i njih ponekad priupitati


milisav68 milisav68 18:09 08.09.2012

Re: 43

zilikaka

Nego, ima nekih grana medicine koje se bave ishranom, kvalitetom vazduha i vode, pa nije loše i njih ponekad priupitati

Ma jok, sve to pod stakleno zvono, a ostale probleme će da reši farmaceutska industrija.

49 41 49 41 20:06 07.09.2012

Nasih 50

- ne racunam onu 51. koad vas; su nastale tokkom vekova prema rekama i rudnom bogatsva.

Jesmo se makljali - svuda dok smo se "dogovorili" i iscrtali ih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana