Porodica| Zdravlje

Tašta

libkonz RSS / 20.09.2012. u 10:36

Za vikend idem u tazbinu. Prva stvar koju moram da uradim kada stignemo je da se vadim zbog vica koji sam ispričao (već sam pominjao negde na blogu):

Dolazi Perica iz škole i priča ocu:

- Tata, danas smo u školi učili o životinjama i saznali smo da se muž ovce zove ovan, kokoške petao, koze jarac, a učiteljica jedino nije znala kako se zove muž od zmije. Znaš li ti, tata?

- Zove se tast, odgovori otac.

Tašte i svekrve, sa razlogom ili bez, često su okarakterisane kao glavni krivci bračnih kriza. Sa druge strane, pamtim jednu pametnu izreku koju sam ne tako davno čuo: Postajemo odrasli onoga dana kada prestanemo da krivimo roditelje za sopstvene neuspehe.

Božić 2005, vreme da upoznam njene roditelje. Posle srdačnog dočeka, majka se obraća ćerki rečima: "ti znaš da u ovu kuću ne možeš da dovedeš momka, osim onog za kog ćeš se udati" (ne sećam se tačnih reči, parafraziram). Onda je pogledala mene pogledom koji govori "ako je ne oženiš, na*ebo si". A ja zbunjen, naviknut da mi majke mojih devojaka ugađaju i budu zadovoljne ćerkinim izborom, ne znam ni šta da kažem.  U tom momentu reče moja devojka: "Mama, znaš šta mi je dečko rekao da mi je najbolja osobina? Tašta je udaljena 300 km". 

Danas se sa tastom odlično slažem, sa taštom ne baš savršeno. Međutim, postoji nešto čega se setim  kad god me tašta iznervira:

Nekoliko dana nakon rođenja deteta, još uvek u porodilištu, žena me ubeđuje kako nega deteta nije na potrebnom nivou i kako su oni naše dete otpisali. Pričala mi je o tome da dete ništa ne jede i kako je sve slabija. Odem da razgovaram sa doktorkom koja me ubeđuje kako dete ima najbolju moguću negu i kako nije životno ugrožena. Ja verujem doktorki i ženu ubeđujem da preteruje. Dve nedelje nakon ćerkinog rođenja nalazimo se na odeljenju neonatologije u Novom Sadu.

Prošlo je devet meseci od ćerkinog rođenja. Od majke jedne doktorke, sasvim slučajno, saznajemo da ona zna za naše dete i kaže nam kako smo je doveli u poslednji čas. Odlazimo u Novi Sad kod doktorke koja je primila naše dete. Pitamo je jednostavno pitanje: U kakvom je stanju došlo naše dete?"

- Kada već pitate, red je i da vam kažem. Došla je u kritičnom stanju, da ste je doveli samo jedan dan kasnije, bilo bi kasno. Ispričala nam je još neke detalje, a najvažniji je taj da su dete morali da hrane na sondu i da je veoma iznenađena zašto je nisu ranije poslali.

A zašto su je poslali? Videvši da od zeta nema vajde, moja tašta je otišla u porodilište, doktorku uhvatila za vrat i dala joj ultimatum: ili uput za Beograd (odakle su već čekala kola da krenu) ili sutra nećeš dočekati. Posle pet minuta doktorka se vraća sa uputom za Novi Sad. Bilo je dovoljno.

Mogao bih vam sada pisati o tome kako inkubator u boničkim kolima nije radio, kako je ćerkica pored svih drugih problema došla rashlađena, kako je bila sva ojedena i mnogim drugim stvarima, zbog čega sam se i registrovao na blog. Ali, nije to tema.

Ovo je priča o tome kako je moja tašta spasila život mom detetu, a to je nešto što nikad neću zaboraviti.

 



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 10:41 20.09.2012

punica

Čekaj, jel ti ovim blogom hoćeš između redova da nam kažeš da ti se tašta ulogovala na blog B92?
libkonz libkonz 10:45 20.09.2012

Re: punica


Ne, mi se i dalje slažemo kao pas i mačka, ovo je priča samo za blogere.
libkonz libkonz 10:48 20.09.2012

Re: punica

Pazi hit (počinje negde na 1:42):
kukusigameni kukusigameni 10:56 20.09.2012

Re: punica



Da citiram:

"Svašta, svašta, ne voli me tašta,
al me voli tast, njemu svaka čast!"

Ovo ko da je Ex pisao.
expolicajac expolicajac 11:11 20.09.2012

Re: punica

kukusigameni


Da citiram:

"Svašta, svašta, ne voli me tašta,
al me voli tast, njemu svaka čast!"

Ovo ko da je Ex pisao.

E tu si se zajebucnuo, sa taštom imam korektan odnos ali zato s tastom ne mogu da izdržim duže od 5 minuta u istoj prostoriji.
Čovek se u sve razume. Stvarno se u sve razume al je dosadan kao tesne gaće.
libkonz libkonz 11:14 20.09.2012

Re: punica

Moj otac često ispriča prijateljima šta sam prvo rekao kada sam se vratio prvi put iz tazbine: "Buduća tašta je profesionalna kuvarica, da ne veruješ kako dobro kuva"!
kukusigameni kukusigameni 11:33 20.09.2012

Re: punica

Ma beži bre. Moja ćerka ima 17 godina. I jedan dan došao na vrata njen dečko. Prvi put. I sad stoji čovek na vratima, a ja kao da ga zezam, ko poslednji džiber, onako iz fotelje se proderem:
"M., nemo da si slučajno preš'o taj prag!"
I šta će dečko, stajao ispred vrata.
Posle je bilo sve ok dok me nije nazvao čika Kukusigameni.
kaolavanda kaolavanda 11:52 20.09.2012

Re: punica

Posle je bilo sve ok dok me nije nazvao čika Kukusigameni.

I? I??
antioksidant antioksidant 12:01 20.09.2012

Re: punica

Posle je bilo sve ok dok me nije nazvao čika Kukusigameni.

боље то него "тета кукусигаменка"
kukusigameni kukusigameni 12:03 20.09.2012

Re: punica

kaolavanda
I? I??

Šta i?
Eno ga, pokazuje joj matematiku.
angie01 angie01 12:42 20.09.2012

Re: punica

čika


sam si trazio!
cassiopeia cassiopeia 12:46 20.09.2012

Re: punica

kukusigameni
kaolavandaI? I?? Šta i?Eno ga, pokazuje joj matematiku.


Kuku Kuku, ulaziš li ti tamo s'vremena na vreme?

p.s. samo da ti kažem ovo je kiseli smeh, eno meni kući jedne male koja raste k'o iz vode :)
kukusigameni kukusigameni 12:48 20.09.2012

Re: punica

cassiopeia
Kuku Kuku, ulaziš li ti tamo s'vremena na vreme?


Ne ulazim. Postavio sam kamere.
cassiopeia cassiopeia 12:56 20.09.2012

Re: punica

kukusigameni
cassiopeiaKuku Kuku, ulaziš li ti tamo s'vremena na vreme?

Ne ulazim. Postavio sam kamere.




Iskusno.
angie01 angie01 13:03 20.09.2012

Re: punica





Iskusno.


odgovorno!:)

...kontrolfrik-realno!
kaolavanda kaolavanda 13:07 20.09.2012

Re: punica

Eno ga, pokazuje joj matematiku.

Ok, nije loša kazna
dragan7557 dragan7557 13:41 20.09.2012

Re: punica

kukusigameni
cassiopeia
Kuku Kuku, ulaziš li ti tamo s'vremena na vreme?


Ne ulazim. Postavio sam kamere.



Drska intimidacija, bre!

cerski
NNN NNN 14:07 20.09.2012

Re: punica

pokazuje joj matematiku.
Ovako smo i mi počeli s matematikom i fizikom
Ona dobila 5icu - tazbina se nie bunila
blogovatelj blogovatelj 05:37 21.09.2012

Re: punica

Šta i?
Eno ga, pokazuje joj matematiku.


Uf... Ja se ozenio tako sto sam pokazivao elektrotehniku.
Znaci, tezak slucaj...
kukusigameni kukusigameni 07:47 21.09.2012

Re: punica

NNN

blogovatelj
Znaci, tezak slucaj...

Kako da nije težak?!
Evo, već noćima ne spavam, razmišljam: "A šta ako mu ćale ne navija za Partizan?"
ultimatum ultimatum 22:39 21.09.2012

NEDEFINISAN OSECAJ ?

libkonz

Ne, mi se i dalje slažemo kao pas i mačka, ovo je priča samo za blogere.


Libe, znas li sta je nedefinisan osecaj??

- Kad pozajmis tašti nov-novcijat auto,
a ona napravi udes...totalno unisti auto i pri tome pogine...


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:45 22.09.2012

Re: punica

Posle je bilo sve ok

:)

Kad je moj zet počeo da dolazi u Beograd, ortaci moje ćerke su ga testirali na sto načina, pa i cirkanjem, po sistemu, a ovo je dunjevača, a ovo je ovo, a ovo je ono, aj probaj, iz mog taštinskog ugla skroz klinački, a i glupo, jer ne mož' tek tako na piće da skšiš Holanđanina, mislim, mož' bude i obrnuto:)

I tako, vraća se on iz Korčagina u ranu zoru, moja ćerka spava ko anđeo, briga je što ga njena banda vucara po kafančugama, nabada ključ, ulazi bam bam, stavlja kuče na povodnik, izvede ga napolje da piški, vrne se s vrućim hlebom i posle kaže meni: - Dobar Korčagin:)

Kad se probudio, dovatio se usisivača, bacio đubre, promenio neke sijalice, a ja cvetam ko ruža u maju.

Kažem mojoj maloj, jao što je lepo vaspitan, baca đubre, usisava kuću...:)

A moje dete samo sleglo ramenima i kaže, ma to se on tebi ulizuje, on to ne radi kod svoje mame:)





libkonz libkonz 21:24 23.09.2012

Re: NEDEFINISAN OSECAJ ?

Kad pozajmis tašti nov-novcijat auto,
a ona napravi udes...totalno unisti auto i pri tome pogine...

Nekako je ovo za mene suvise crn humor. Da si napisao "izgubi moc govora" vise bi mi se dopalo
expolicajac expolicajac 10:42 20.09.2012

Ta mante moli

Tašti svaka čast.
Tebi svaka čast na iskrenosti.
Da su nam deca živa i zdrava, a nama kako bog da
libkonz libkonz 10:50 20.09.2012

Re: Ta mante moli

Da su nam deca živa i zdrava, a nama kako bog da


Tebi svaka čast na iskrenosti.

To što nisam uradio sebi prebacujem stalno.
natasavb natasavb 10:51 20.09.2012

Re: Ta mante moli

Tašti svaka čast.


Da, najvise zato sto je rodila takvu kcerku kao sto je S.:)

Pozdrav i poljubac za dve najvaznije osobe u tvom zivotu.

Mogao bih vam sada pisati o tome kako inkubator u boničkim kolima nije radio, kako je ćerkica pored svih drugih problema došla rashlađena, kako je bila sva ojedena i mnogim drugim stvarima, zbog čega sam se i registrovao na blog. Ali, nije to tema.


Nadam se da ces uspeti jednom i tu pricu da napises.
libkonz libkonz 10:54 20.09.2012

Re: Ta mante moli

Da, najvise zato sto je rodila takvu kcerku kao sto je S.:)

da, ona jeste pravi heroj.
Nadam se da ces uspeti jednom i tu pricu da napises.

Odavno pokušavam, pa ne ide. Verovatno hoću jednog dana.
Atomski mrav Atomski mrav 11:04 20.09.2012

Tašta

Svaka čast tvojoj tašti. Biće da je materinski instinkt mnogo jači od očinskog? Ili je to iskustvo u pitanju?

Nego, da se vratim na početak tvog teksta i odnosima sa taštama i svekrvama... Pričao mi je jedan komšija (inače rodom iz Mokrina) kako su Švabe (Folksdojčeri iz Vojvodine) nekada rešavale taj problem - naime, imali su običaj da ćerke posle udaje ostaju u svojoj kući a sinovi posle ženidbe odlaze kod tasta i tašte. Zašto? Pa, kaže moj komšija - ako se zet i tašta posvađaju, tu na scenu stupa tast koji podvikne ženi a sa zetom popije koju i tako reši situaciju. Ali, ako se posvađaju snaja i svekr(i)va, tu više ni Bog ne pomaže...
libkonz libkonz 11:12 20.09.2012

Re: Tašta

Pametne su Švabe, uvek bili.
Sa tastom se stvarno savršeno slažem, a bilo je situacija gde sam se sa taštom ozbiljno posvađao i to jeste tast rešavao za minut.
Problem snaja/svekrva sam delimično rešio kada sam rekao ženi da može slobodno da se svađa sa mojom majkom i prestao da se brinem da li će njih dve pričati ili ne. Bilo je toga da ne pričaju, a ja prstom nisam mrdnuo da to promenim. I dalo je rezultate, sada se odlično slažu.
Atomski mrav Atomski mrav 11:19 20.09.2012

Re: Tašta

I dalo je rezultate, sada se odlično slažu.


Ne znam samo koliko je i to dobro...
libkonz libkonz 11:24 20.09.2012

Re: Tašta

Ne znam samo koliko je i to dobro...

hahaha
Pre par godina ukapiraju one da meni baš odgovara kada se njih dve posvađaju. Ne kaže se džabe zavadi pa vladaj
Nekako od tog dana se nisu više svađale.
gedza.73 gedza.73 12:37 20.09.2012

Re: Tašta

Sa tastom se stvarno savršeno slažem, a bilo je situacija gde sam se sa taštom ozbiljno posvađao i to jeste tast rešavao za minut.

Ide lik ulicom i ugleda grupu ljudi kako gleda ka trećem spratu.
Pogleda i on i ugleda neku ženu kako se vrhovima prstiju, i na ivici snage, drži za sims dok je neki muškarac udara po prstima.
-Aman, ljudi, šta gledate vidite ženu da je gotova da padne.
Na to će neko iz grupe
-To mu je tašta.
-Auuu, skota, al' se stegla.


Sujeta pojedinih doktora je strašna stvar.
libkonz libkonz 13:01 20.09.2012

Re: Tašta

Sujeta pojedinih doktora je strašna stvar.

u našoj priči je sujeta glavni faktor. Govorio sam doktorki da je problem u pojedinim smenama sestrica (dve smene, konkretno), kada se ne vodi nikakva briga o detetu, govorio da imamo prijatelje u Beogradu i da samo treba da da uput. Ali, ona je mislila da je najpametnija na svetu i da će ona da joj pomogne.
dragan7557 dragan7557 13:46 20.09.2012

Re: Tašta

libkoz:
govorio da imamo prijatelje u Beogradu i da samo treba da da uput.


A šta će ti uput?

cerski
libkonz libkonz 13:55 20.09.2012

Re: Tašta

A šta će ti uput?

Misliš da je trebalo da otmemo vozilo hitne pomoći, kidnapujemo dete iz porodilišta i zapretimo lekarima u NS ili BG da nam prime dete?
Biljana 77 Biljana 77 15:58 20.09.2012

Re: Tašta

Sujeta pojedinih doktora je strašna stvar.

Pre nekoliko dana, moja drugarica, u kritičnom stanju, prevremeni porođaj, malo mesto negde u ovoj yebenoj Srbiji ... njen doktor (koji joj uredno vodi trudnoću i u bolnici i privatno) ne dolazi u bolnicu jer je dežurna doktorka sa kojom ne razgovara. i jedan smajli koji lomi noge.

Mama i beba su dobro, ali ...
Biljana 77 Biljana 77 16:03 20.09.2012

Re: Tašta

kidnapujemo dete iz porodilišta

Inače moji prijatelji su svojevremeno uradili baš ovo. Tj. uz znanje nadležne sestre krišom su izveli dete (bebu staru nekoliko dana) iz jedne beogradske dečje bolnice na konsultaciju u drugu. Ovaj njihov potez rezultovao je time da na sopstvenu odgovornost odlože izuzetno rizičnu (a i kakva druga može biti na tako maleckom biću) operaciju srca na kojoj su u prvoj bolnici insistirali. Rezultat svega je jedna vesela, zdrava devojčica od 6 godina kojoj je pre godinu dana potreban zahvat urađen laparoskopski sa minimalnim rizicima.
dragan7557 dragan7557 16:37 20.09.2012

Re: Tašta

libkonz
A šta će ti uput?

Misliš da je trebalo da otmemo vozilo hitne pomoći, kidnapujemo dete iz porodilišta i zapretimo lekarima u NS ili BG da nam prime dete?

DA!

cerski

p.s. sve osim otimanja vozila hitne, uzmeš taksi.
Biljana 77 Biljana 77 18:09 20.09.2012

Re: Tašta

sve osim otimanja vozila hitne, uzmeš taksi.


Ti stvarno živiš u nekom vakuumu ili ne čitaš šta ljudi pišu. Kapiram ja taj anarhistički pristup rešavanju situacije ali ... Radilo se o životno ugroženom novorođenčetu koje je moralo biti transportovano u inkubatoru. Podrazumeva se da mora imati stručnu medicinsku pratnju.
dragan7557 dragan7557 18:59 20.09.2012

Re: Tašta

Biljana 77
sve osim otimanja vozila hitne, uzmeš taksi.


Ti stvarno živiš u nekom vakuumu ili ne čitaš šta ljudi pišu. Kapiram ja taj anarhistički pristup rešavanju situacije ali ... Radilo se o životno ugroženom novorođenčetu koje je moralo biti transportovano u inkubatoru. Podrazumeva se da mora imati stručnu medicinsku pratnju.

E pa onda je i konfiskacija kola hitne pomoći opravdana, a privremeno pratnja se podrazumeva- dakle privremeno lišenje slobode medicinskog osoblja u cilju spasavanja života bebe.

Sad zadovoljna?

cerski
tasadebeli tasadebeli 19:37 20.09.2012

Re: Tašta

Atomski mrav
Svaka čast tvojoj tašti. Biće da je materinski instinkt mnogo jači od očinskog? Ili je to iskustvo u pitanju?Nego, da se vratim na početak tvog teksta i odnosima sa taštama i svekrvama... Pričao mi je jedan komšija (inače rodom iz Mokrina) kako su Švabe (Folksdojčeri iz Vojvodine) nekada rešavale taj problem - naime, imali su običaj da ćerke posle udaje ostaju u svojoj kući a sinovi posle ženidbe odlaze kod tasta i tašte. Zašto? Pa, kaže moj komšija - ako se zet i tašta posvađaju, tu na scenu stupa tast koji podvikne ženi a sa zetom popije koju i tako reši situaciju. Ali, ako se posvađaju snaja i svekr(i)va, tu više ni Bog ne pomaže...


Иста је ствар и са Грцима. Скоро сви Грци мушкићи су домазети, тј. женидбом долазе у женину кућу и на женино имање и власништво. Зато се и Грци углавном старају да првенствено обезбеде ћерке јербо ће се синови сами обезбедити за живот (у Србији је вазда било обрнуто).

Ето, како се неко роди под срећном звездом, а неко не... Грцима мушкићима је довољно да само лепо изгледају и обезбедиће себи женидбом имућан живот, а ми српски мушкићи морамо да рмбамо да бисмо се оженили...
tasadebeli tasadebeli 19:58 20.09.2012

Re: Tašta

Biljana 77
Sujeta pojedinih doktora je strašna stvar.Pre nekoliko dana, moja drugarica, u kritičnom stanju, prevremeni porođaj, malo mesto negde u ovoj yebenoj Srbiji ... njen doktor (koji joj uredno vodi trudnoću i u bolnici i privatno) ne dolazi u bolnicu jer je dežurna doktorka sa kojom ne razgovara. i jedan smajli koji lomi noge.Mama i beba su dobro, ali ...


Лепо ја кажем да је рођење сваког од нас право мало чудо када се узму у обзир све околности под којима долазимо на свет...

"So remember, when you're feeling very small and insecure,
How amazingly unlikely is your birth,
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth."





dragan7557 dragan7557 20:04 20.09.2012

Re: Tašta

tasadebeli:
Лепо ја кажем да је рођење сваког од нас право мало чудо

Naravno! A smrt je najveće čudo u životu svih.

cerski
zilikaka zilikaka 20:06 20.09.2012

Re: Tašta

а ми српски мушкићи морамо да рмбамо да бисмо се оженили...


...Pričaj nam još o tome
tasadebeli tasadebeli 20:25 20.09.2012

Re: Tašta

zilikaka
а ми српски мушкићи морамо да рмбамо да бисмо се оженили... ...Pričaj nam još o tome


Па добро, сад... Условно речено... Немој да нам квариш уживање у самосажаљевању...



zilikaka zilikaka 20:31 20.09.2012

Re: Tašta

Немој да нам квариш уживање у самосажаљевању...


Obožavam te što ne propuštaju priliku da se požale kako im je teško sa ženama.


Šta da ti pričam, kad jednog takvog i u kući držim
tasadebeli tasadebeli 20:37 20.09.2012

Re: Tašta

zilikaka
Немој да нам квариш уживање у самосажаљевању...Obožavam te što ne propuštaju priliku da se požale kako im je teško sa ženama. Šta da ti pričam, kad jednog takvog i u kući držim


Онда ти је све јасно, нема потребе да ти објашњавам. Тешки смо за одржавање, али смо зато симпатични и умиљати.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:09 21.09.2012

Re: Tašta

Грцима мушкићима је довољно да само лепо изгледају и обезбедиће себи женидбом имућан живот

Znajući koliko su Grkinje lepe žene (u proseku), ovo je ogromna žrtva koja zaslužuje takvu nagradu
tasadebeli tasadebeli 21:56 21.09.2012

Re: Tašta

Milutin Milošević
Грцима мушкићима је довољно да само лепо изгледају и обезбедиће себи женидбом имућан животZnajući koliko su Grkinje lepe žene (u proseku), ovo je ogromna žrtva koja zaslužuje takvu nagradu




Сваки Грк је "свесна жртва, јунак прави"... Мада и то са женском лепотом на разним меридијанима је релативна ствар... Замисли какве тек таште имају ови мученици...


mariopan mariopan 19:43 22.09.2012

Re: Tašta

Biljana 77
sve osim otimanja vozila hitne, uzmeš taksi.


Ti stvarno živiš u nekom vakuumu ili ne čitaš šta ljudi pišu. Kapiram ja taj anarhistički pristup rešavanju situacije ali ... Radilo se o životno ugroženom novorođenčetu koje je moralo biti transportovano u inkubatoru. Podrazumeva se da mora imati stručnu medicinsku pratnju.

I mora imati OVEREN uput lekara, inače ne primaju u bolnicu, bar ne primaju nas, koji nismo iz Beograda ili Novog Sada gde su veći medicinski centri, čak ni decu.

Verujem da Dragan to ne zna jer dugo ne živi u Srbiji.

Kao što se moj brat pre neki dan zaprepastio kad je čuo da nama trebaju vize ako negde putujemo, pitao me šta je to "viza" ? Blagosiga nekome ko nije ovde živeo poslednjih 50 godina.
mariopan mariopan 20:10 22.09.2012

Re: Tašta

tasadebeli


Иста је ствар и са Грцима. Скоро сви Грци мушкићи су домазети, тј. женидбом долазе у женину кућу и на женино имање и власништво. Зато се и Грци углавном старају да првенствено обезбеде ћерке јербо ће се синови сами обезбедити за живот (у Србији је вазда било обрнуто).

Ето, како се неко роди под срећном звездом, а неко не... Грцима мушкићима је довољно да само лепо изгледају и обезбедиће себи женидбом имућан живот, а ми српски мушкићи морамо да рмбамо да бисмо се оженили...


Pa nije baš tako Taso.

Da si ti Grk koj ima sedam sestara, kao što ima svekar moje ćere, rmbao bi 30 godina da im svima obezbediš ozbiljan miraz i ne bi smeo da se oženiš pre nego što ih sve tako bogato udaš, jesi to znao?


Zato se on oženio veoma kasno, prešao četrdesetu.
Zato je dobio samo tog jednog sina (lep kao Grk) i zato je sinu dao kuću "od koje samo Partenon ima više stubova" što kaže moj sin, pa nismo morali da brinemo o mirazu.

A radio od svoje dvanaeste ( u kamenolomu) pa kasnije kupio svoju firmu i radio do 75 kada je otišao u penziju. Ala se naradio, a ?

Nije ni njima lako.
zilikaka zilikaka 20:48 22.09.2012

Re: Tašta

...zato je sinu dao kuću "od koje samo Partenon ima više stubova" što kaže moj sin, pa nismo morali da brinemo o mirazu.


Slušaj, nije tebi ni loše.
Nisi morala ni štafir* da joj spremaš, a i sad za zimnicu su daleko.

*ti znaš šta je, a ostali nek guglaju

mariopan mariopan 20:57 22.09.2012

Re: Tašta

zilikaka
...zato je sinu dao kuću "od koje samo Partenon ima više stubova" što kaže moj sin, pa nismo morali da brinemo o mirazu.


Slušaj, nije tebi ni loše.
Nisi morala ni štafir* da joj spremaš, a i sad za zimnicu su daleko.

*ti znaš šta je, a ostali nek guglaju


tasadebeli tasadebeli 22:17 22.09.2012

Re: Tašta

mariopan
Pa nije baš tako Taso... Nije ni njima lako.





Седам сестара! И свакој мираз! Па још и сина обезбедио! Свака му част! Какав човек!

Иначе, ту причу о Грцима домазетима сам чуо на Тасосу (а где би Таса ишао него на Тасос, сасвим логично). Тамошњи домороци су ми то испричали...
mariopan mariopan 08:38 23.09.2012

Re: Tašta

tasadebeli
mariopan
Pa nije baš tako Taso... Nije ni njima lako.





Седам сестара! И свакој мираз! Па још и сина обезбедио! Свака му част! Какав човек!

Иначе, ту причу о Грцима домазетима сам чуо на Тасосу (а где би Таса ишао него на Тасос, сасвим логично). Тамошњи домороци су ми то испричали...



To je sve tačno, i nije to nešto iz prošlosti, oni se toga se drže i danas, takvi su im običaji.

Devojka ne menja prezime kada se uda, nego zadržava svoje devojačko i to je običaj od davnina.

Muški se tamo veoma cene, baš zato što oni brinu o porodici, bile to sestre majke ili žene i ćerke....o svima njima. Nije im baš tako lako.

A običaj je i da mladenci prvom muškom detetu da ime svekra, time im se pokazuje poštovanje za sve što su uradili za porodicu, zato se kod njih neka imena tako često nalaze. Ako si gledao film "Moja mrsna pravoslavna svadba" mogu da ti kažem da je sve što si video u filmu - tačno tako. Zato se skoro sva deca u filmu zovu Niki (ili kako već beše..)

Obren Markov Obren Markov 11:31 20.09.2012

Pun'ca

- Zove se tast, odgovori otac.

Ako nije tajna, u kom gradu je rođena ćerkica ? Vidim da je u odnosu na to mesto i novosadska Betanija izgledala kao spas, a to nije baš uobičajeno...
libkonz libkonz 11:37 20.09.2012

Re: Pun'ca

Ako nije tajna, u kom gradu je rođena ćerkica ? Vidim da je u odnosu na to mesto i novosadska Betanija izgledala kao spas, a to nije baš uobičajeno...

Nije Betanija tada bila završena, bilo je to odeljenje neonatologije u dečijoj bolnici i sjajna doktorka Gordana Velisavljev.
Ostalo na pp.
mikele9 mikele9 11:32 20.09.2012

Ima

ona zagorska pesma Ja sem Varaždinec i u njoj: Imael sam punicu, puhneš mi u guzicu
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:10 21.09.2012

Re: Ima

mikele9
ona zagorska pesma Ja sem Varaždinec i u njoj: Imael sam punicu, puhneš mi u guzicu

Imal jesam punicu, poslal je v ludnicu
Hansel Hansel 12:19 20.09.2012

Amandman

Postajemo odrasli onoga dana kada prestanemo da krivimo roditelje za sopstvene neuspehe.

Postajemo odrasli onoga dana kada počnemo da objektivno sagledavamo sve zasluge (i negativne i pozitivne) naših roditelja i svojih.

Ovo je priča o tome kako je moja tašta spasila život mom detetu, a to je nešto što nikad neću zaboraviti.
lepaprotinakci lepaprotinakci 12:31 20.09.2012

deca i bake

Jučerašnja epizoda kolegine petogodišnje ćerke:
Tata, zašto si ti tako skroman sa bakom (taštom)?
Kako to misliš skroman?
Pa lepo tata, uvek vičeš kada pričaš sa bakom...

Da nam Bog poživi decu i bake, mi ćemo se već snaći.
bocvena bocvena 12:38 20.09.2012

Strašna priča.

A tašta ti je super nego se ti tu nešto otimaš i praviš pametan.
gedza.73 gedza.73 12:41 20.09.2012

Re: Strašna priča.

A tašta ti je super

'tašta' i 'super' u istoj rečenici?
angie01 angie01 12:44 20.09.2012

Re: Strašna priča.

uvek fino u tasteraj,
jer inace bude belaj!


....imam sanse da dva puta budem sveKR(I)VA!
antioksidant antioksidant 12:47 20.09.2012

Re: Strašna priča.

'tašta' i 'super' u istoj rečenici?

40 dana je možda?
antioksidant antioksidant 12:47 20.09.2012

Re: Strašna priča.

sveKR(I)VA!


mi smo i dobro prošli sa taštama šta se sve snajkama radi
angie01 angie01 13:02 20.09.2012

Re: Strašna priča.



mi smo i dobro prošli sa taštama šta se sve snajkama radi




...za sada su me devojke ovog starijeg volele-do poveravanja,...pa sad ti vidi!

nisu ni svekrve sto su nekad bile!

...sad, videcemo kakva ce biti konacna verzija,...ipak je on samo moj!
kaolavanda kaolavanda 13:06 20.09.2012

Re: Strašna priča.

mi smo i dobro prošli sa taštama šta se sve snajkama radi

Ovo mi oduvek vuklo na snejka
libkonz libkonz 13:15 20.09.2012

Re: Strašna priča.

....imam sanse da dva puta budem sveKR(I)VA!

Pa kad dođe snajka da te postrojava.
Tašta ima još jednog zeta, a ja je često zezam: Neka, samo ti zezaj nas dvojicu, kad ti jednog dana dođe snaja, sve će da to naplati
Nju tek čeka da bude svekrva.
libkonz libkonz 13:18 20.09.2012

Re: Strašna priča.

mi smo i dobro prošli sa taštama šta se sve snajkama radi

Stvarno znam za ekstremne primere i tašti i svekrva. I tu nema drugog načina nego da sin/ćerka glasno objasni majci da gleda svoja posla. Samo, ima i situacija kada tastu/svekru nisu baš sve koze na broju.
angie01 angie01 13:19 20.09.2012

Re: Strašna priča.


Pa kad dođe snajka da te postrojava.


Moj plan je da se sami postrojavaju, kako 'oce,...ne bih da participiram!
angie01 angie01 13:20 20.09.2012

Re: Strašna priča.


Ovo mi oduvek vuklo na snejka


nejako devojce?
libkonz libkonz 13:21 20.09.2012

Re: Strašna priča.

.ne bih da participiram!

mnoge su to mislile, posle je teško odoleti
kaolavanda kaolavanda 13:22 20.09.2012

Re: Strašna priča.

nejako devojce?

Tc! Pre zmijče
zemljanin zemljanin 17:03 20.09.2012

Re: Strašna priča.

Moja tašta je sve stoički podnosila do objave da dete neće biti kršteno ... e tu je pukla (inače je extra religiozna) ... na kraju te rasprave sam je ućutkao rečima "krstila si ćerku pa vidiš kako se udala" ... jest da nije pričala samnom skoro 2 godine ali se barem smirila
libkonz libkonz 17:10 20.09.2012

Re: Strašna priča.

"krstila si ćerku pa vidiš kako se udala" ...


Moram da priznam da je razumem. Da ne trolujemo previše, ali mi nikako nije jasno zašto ateistima smeta da se neko krsti, pa bilo to i rođeno dete. Ako si ateista, to je za tebe običan tradicionalni ritual, koji nema negativne posledice. Ako si vernik, krštenje za tebe predstavlja Svetu tajnu i veoma je važno. Šta te je koštalo da učiniš taštu srećnom?
zemljanin zemljanin 17:28 20.09.2012

Re: Strašna priča.

libkonz
"krstila si ćerku pa vidiš kako se udala" ...


Moram da priznam da je razumem. Da ne trolujemo previše, ali mi nikako nije jasno zašto ateistima smeta da se neko krsti, pa bilo to i rođeno dete. Ako si ateista, to je za tebe običan tradicionalni ritual, koji nema negativne posledice. Ako si vernik, krštenje za tebe predstavlja Svetu tajnu i veoma je važno. Šta te je koštalo da učiniš taštu srećnom?

Haha, čuveni argnument ... namećem detetu svoje viđenje sveta ... pre bih rekao da mu omogućavam da samo izabere ... Kada poraste i kada može da donosi takve odluke - može da se krsti, obrezuje, zamonaši ili šta god, barem što se mene tiče ... to će biti samo njegova i lična odluka ... vera je individualna stvar a religija nešto drugo ... taj sistem da to nije religija nego tradicija, jednostavno ne priznajem i smatram taj čin kao najveće moguće kršenje prava deteta ... ako bi sprovodili sve moguće tradicije daleko bi dogurali ...

PS. ćerkica rešila da sluša veronauku i OK ... nije to meni tabu ... ali je ja sigurno neću upisati na taj "predmet" ako ona to ne želi
libkonz libkonz 17:34 20.09.2012

Re: Strašna priča.

namećem detetu svoje viđenje sveta

to nisam rekao.
OK, poštujem tvoju odluku. Mislim da je roditelj odgovoran za svoje dete i da nikome ne sme da se zabrani da krsti ili ne krsti dete, kako roditelji odluče.
antioksidant antioksidant 17:56 20.09.2012

Re: Strašna priča.

Šta te je koštalo da učiniš taštu srećnom?

da li si svestan na koliko je nivoa ova recenica pogresna? radis nesto da bi usrecio tastu?
libkonz libkonz 18:01 20.09.2012

Re: Strašna priča.

da li si svestan na koliko je nivoa ova recenica pogresna? radis nesto da bi usrecio tastu?


mariopan mariopan 20:17 22.09.2012

Re: Strašna priča.

gedza.73
A tašta ti je super

'tašta' i 'super' u istoj rečenici?

Gedžo, to postoji, mene je zet proglasio super taštom.
Slutim da je to zato što živimo na 1200 kilometara razdaljine + moj grčki i njegov srpski nisu dovoljni da se posvađamo.
sonja.m sonja.m 15:08 20.09.2012

'ajd'

drzimo ti palceve da prezivis tastu i ovaj put, al kolko ja vidim tasta ti je zmaj.
Dal sam dobro razumela da si se zbog nje upisao na blog?
Ako je odgovor da onda mi tek nista nije jasno?
libkonz libkonz 16:44 20.09.2012

Re: 'ajd'

Dal sam dobro razumela da si se zbog nje upisao na blog?

Ne, registrovao sam se zbog Krugoline, jer sam hteo da pišem o onome što smo mi prošli u porodilištu. Ubrzo mi se ta priča sa njom prestala sviđati, tako da sam odustao od te namere, a na blogu ostao.
49 41 49 41 16:43 20.09.2012

Ko nema

Zeta i Magare;
- Kao da nema nista!
libkonz libkonz 16:58 20.09.2012

Re: Ko nema

valjda je dovoljan jedan, zet ili magarac?
cassiopeia cassiopeia 18:25 20.09.2012

...

Što obrisašte komentar!?!? Komentar je slika onog ko ga piše.
libkonz libkonz 18:40 20.09.2012

Re: ...

Slučajno. Neko je kliknuo "obavesti moderatora". Hteo sam da ignorišem
To je prvi komentar koji sam obrisao. Ako Supermod može da ga vrati, bio bih zahvalan
cassiopeia cassiopeia 19:04 20.09.2012

Re: ...

To je prvi komentar koji sam obrisao.


U zdravlje

Ignorisanje najbolji metod
tasadebeli tasadebeli 19:28 20.09.2012

Фотокопирање

Знам једнога који је двадесет година живео у таштином и тастовом стану - он, жена, деца, ташта, таст, сви на гомили к`о Индијанци у вигваму. Пре неколико година коначно је успео да скрпи довољно пара и да купи стан у који се преселио са својом скво и потомцима. Када сам га срео, испричао ми:

Знаш шта сам урадио када смо први пут звали ташту и таста на ручак у нови стан? На фотокопир апарату сам урадио копију моје две шаке, урамио и застаклио слику и окачио је на зид. Одмах на почетку ручка, док им је још онај први резанац из супе вирио из уста, устао сам од стола, показао свечано на слику и рекао им: Ево, видите, са ових десет прстију сам ја купио овај стан!

Живеле таште!

Или што би рекао мој таст који нема благе везе са значењем речи за родбинске односе у српском језику: "Ја не знам зашто се ове жене толико жале на своје свекрве! Мени је моја свекрва била много добра..."


Hansel Hansel 22:15 20.09.2012

Re: Фотокопирање

Ево, видите, са ових десет прстију сам ја купио овај стан!

Е, јес', док је живео у тазбини, није плаћао стан, а вероватно се "гребао" за све што уз стан иде. Баш ме занима да ли је можда ипак уредно партиципирао у домаћинству, па да се извиним.
miloradkakmar miloradkakmar 23:10 20.09.2012

'lađenje

Danas se sa tastom odlično slažem, sa taštom ne baš savršeno. Međutim, postoji nešto čega se setim kad god me tašta iznervira:...

....i onda oladiš.

Sve dođe na svoje mesto , videćeš posle 30 i koju godinu.

Poljubi ćerkicu.
libkonz libkonz 09:26 21.09.2012

Re: 'lađenje

Sve dođe na svoje mesto , videćeš posle 30 i koju godinu.

Samo da smo svi živi i zdravi.
Hvala deda Milorade.
gaga42 gaga42 14:51 21.09.2012

DANJU LAJE, NOĆU PLIVA?

Taština vilica
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:36 21.09.2012

свега има

их, какви сте, ја сам заљубљен у своју ташту. штета што је заузета.
libkonz libkonz 15:37 21.09.2012

Re: свега има

mlekac mlekac 22:20 22.09.2012

Moj Zmu je

Svojevremeno, izjavio:

"Ako se ikad razvedemo, da znas, ja se vracam mojoj tasti!"

Kad sam pitala a sta cu ja u tom slucaju, vrlo sirokogrudo mi je saopstio "Ti mozes da uzmes moju majku, ionako tebe vise voli!"



Mada, ruku na srce, nikad nisamo imali te probleme, iz nepoznatih razloga on se stvarno sjajno slagao sa mojima a ni ja nikad nisam imala problema sa njegovima. Doduse, svekar mi je, kad je vec bio pao u postelju, jednom besno prebacio da sam ista ko njegova majka (Zmuova baka), ali to sam smatrala komplimentom, posto sam doticnu baku upoznala i bila je genijalna zena!
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 19:17 25.09.2012

Tašta

Teško meni, ja ću biti tašta čak tri puta! Ipak, bolje tašta nego svekrva!
libkonz libkonz 23:17 25.09.2012

Re: Tašta

Teško meni, ja ću biti tašta čak tri puta! Ipak, bolje tašta nego svekrva!

Zavisi iz kog ugla gledas.
Dobrodošla na blog!
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 18:34 26.09.2012

Re: Tašta

Hvala na dobrodošlici!
Gledam iz ugla snaje
libkonz libkonz 21:04 26.09.2012

Re: Tašta

taman da uzmem stoti komentar.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana