Budućnost| Nostalgija| Život

Izlog ružnog

docsumann RSS / 22.09.2012. u 17:40

izlog.png

 

Moje djetinstvo je u mom sjećanju pohranjeno  kao jedan veliki magloviti oblak vedrine, sa pojedinim, kao kristali bistrim i jarkim detaljima.

Jedni od čudnijih detalja usred tih prijatnih zasjenčenih uspomena su veliki izlozi prodavnica iz tog vremena. Naročito oni na prodavnicama tekstilne industrije i mješovite robe.

A bio sam baš mali kad sam uvidio da sa njima (često) nešto nije u redu.
Nisam ja tada pojma imao o životu, a kamoli o kolektivnom mentalnom ustrojstvu trulog socijalizma i njegovoj tupastoj estetici.
Meni su ti izlozi jednostavno bili ružni. Ali nisu mi oni bili ružni kao što mi je bila ružna žaba krastača ili slina što viri iz nosa mog drugara. Ovi izlozi su bili namjerno ružni.
Znao sam da postoje neke tete i jedan čiko koji namještaju te izloge, vjerovatno sam ih negdje vidio dok to rade. Ono što me je kopkalo bilo je kako neko može namjerno da napravi nešto tako ružno, da pažljivo i pedantno složi sve te ružne boje i glupave predmete. Bjehu to prave male izložbe ružnog, složene u neprimjetno-bezvezni poredak; a naročito odbojne su bile boje: posebno prljava roze i raspala zelena, pa govnasto-kafena, sintetička plava, zagorela crvena, s dosta sive preko i u pozadini svega.

A opet, privlačili su me nekom hipnotičkom silom. I ja sam stajao i piljio u tu nakaradnu postavku sve dok me majka ne bi odvukla od  objekta moje tajne fascinacije.

Moj dobar drug iz razreda (O.K.), bio je u stanju da na časovima likovnog naslika nešto slično, pošto bi na sred lista iz bloka br.5 nacrtao malo drvo i pod njim par čovječulja, a onda uzeo četkicu široku kao ona za nanošenje paste za brijanje, pa bi, dobro je natopivši vodom i zelenom bojom, premazao "pozadinu" preko svega, kao da je svemir ustvari jedna velika livada, a uz to sve ostavljajući barice zelene boje kao prave livadske lokve, a potom bi, ne sačekavši da se podloga osuši, sa jedva nešto užom četkicom krenuo da boji one nevješto naslikane ljude i drvo. Ustvari, kod njega bi osmoza odradila veći dio posla, a same boje bi, kao na LSD vizijama, iscurile sa pripadajućih im kontura i mješale se u blatnjavo-ljubičastu cjelinu.
No, on je bio potpuni antitalenat za crtanje, kao i za muzičko i fizičko, uostalom. Bio je jednostavno previše načitan za taj uzrast :)).

Eto, tako sam ja doživljavao one izloge. Kao da se neko svojski potrudio da to izgleda loše ... ustvari - NELIJEPO ... i pomalo bolesno. Mada, čisto sumnjam da je u vezi njihovog aranžiranja problem bio u previše pročitanih knjiga.

Neću sad da lažem, pa da sebi pripisujem nekakve proročke spoznaje proizišle iz tih utisaka. Da objašnjavam kako sam kroz estetske refleksije naslućivao bolest kompletnog društva i slutio njegov ružan kraj.
Kao što rekoh, bio sam tad isuviše mali (mada me je taj utisak proganjao i duuugo nakon toga, pa ga se i sad živo sjećam) da bih izvlačio bilo kakve zaključke. Impresije su sve što pamtim u vezih tih nevješto skockanih uličnih kulisa.
I nije to bilo neko opšte pravilo, sjećam se na primjer i sajnog izloga Kraš prodavnice slatkiša preko puta starog bioskopa, već više nešto kao sporadičan, al' žestok fleš otisnut na fotopapir u arhivi sjećanja.

Paralelno uz moje odrastanje, mjenjalo se i naličje sistema u kojem sam rastao, živjeo i radio. Sve nekako by the usput, šibajući me rubovima svojih kovitlaca.
Pa je tako naišlo i doba u kojem u izlozima nije stajalo ništa. Ili su pak ličili na neke minimalističke instalacije - jedna tegla vamo, dvije konzerve tamo. No, ti izlozi su bili sastavni dio jednog većeg sivila, tj. ludila, a ne neka zasebna predstava.

Al', eto, i to je prošlo ...
I evo mene sad, kako stojim pred izlogom savremene prodavnice brendirane odjeće.
U izlogu sve picnuto, uglađeno i ispolirano, postavka svjetala studiozno izvedena, boje savršeno usaglašene, čak su i (naizgled) nesavršenosti brižno osmišljene, a i lutke manekeni nekako kul opušteni.
A u meni i dalje onaj isti osjećaj. I dalje tamo vidim nešto duboko pogrešno, iako znam da ovog puta zadatak aranžiranja  nije bio povjeren slabo plaćenim prodavačicama.
Nešto je suštinski RUŽNO iza tih stakala i čini mi se ne sluti na dobro ...

No, kao što već rekoh nisam ja nikakav prorok. Jer da jesam, visio bih po nekim drugim sajtovima, uplaćivao dobitne tikete po kladionicama i ne bih sad ovdje s vama dangubio ;)))



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 17:55 22.09.2012

saosećam

sa blogom.

u našoj robnoj kući je sedamdesetih bio
zaposlen akademski slikar kao aranžer izloga...to sam saznala kasnije.

bili su odvratni.

a negde u sećanju mi je i priča, verovatno mihizova, ali ne smem da tvdim,
o tome kako se zgranuo kada je u parizu naleteo na neki prostor
njihove KP koji je imao izlog.
kaže da je izgledao kao u bilo kojoj zemlji iza gvozdene zavese.
ideološka estetika je čudo:)
docsumann docsumann 18:09 22.09.2012

Re: saosećam

za prvu

benevolent benevolent 19:24 23.09.2012

Французи + комунизам = кич

Па, Морис Торез, генерални секретар КП Француске је носио руску рубашку, наравно са истом таквом -руском крагном. Клели су се у Стаљина више него у Црној Гори. Публикације су им биле претенциозне, мегаломанске и шарене као шокачка лицидерска срца- материјализација кича.
docsumann docsumann 19:40 23.09.2012

Re: Французи + комунизам = кич

Клели су се у Стаљина више него у Црној Гори


e, vala neće bit
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:16 22.09.2012

jeza

I evo mene sad, kako stojim pred izlogom savremene prodavnice brendirane odjeće.
U izlogu sve picnuto, uglađeno i ispolirano, postavka svjetala studiozno izvedena, boje savršeno usaglašene, čak su i (naizgled) nesavršenosti brižno osmišljene, a lutke manekeni nekako kul opušteni.
A u meni i dalje onaj isti osjećaj. I dalje tamo vidim nešto duboko pogrešno, iako znam da ovog puta zadatak aranžiranja izloga nije bio povjeren slabo plaćenim prodavačicama.
Nešto je suštinski RUŽNO iza tih stakala i čini mi se ne sluti na dobro ...


Aha. Više kao neka jeza, al onako iznutra (mislim iz unutrašnjosti sopstvenog tela) dok buljiš u izlog.

Dodao bih da ja imam taj trip i sa ovim modernim fensi knjižarama. Nekako, samo jedva čekam da kupim knjigu i izađem napolje, uopšte mi nije prijatno da razgledam, listam itd. I tamo ista ta jeza.
docsumann docsumann 18:27 22.09.2012

Re: jeza

I tamo ista ta jeza


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:34 23.09.2012

Još malo o jezi...


"Strahovi prouzrokovani užasom događaja u 20 veku ne odgovaraju pojmu straha koji proističe iz promena u percepciji i tumačenju sveta nastalih u okviru postkulture. To je strah bez lica i jasnog objekta, niskog intenziteta i ne motiviše na borbu i suprostavljanje. To je zebnja koja se kao dim širi i uvlači u dušu uprkos činjenici da se uistinu nešto strašno i nije dogodilo."

Jelena Đorđević-"Postkultura"

Sad, ne znam da li ovim trolujem, odnosno prebacujem na neku drugu temu, vidim ljudi uglavnom pričaju o bedi izloga iz socijalističkog perioda, ali mislim da ovaj citat dosta dobro opisuje tu jezu o kojoj pričam.

blue92 blue92 18:17 22.09.2012

?desi lave

promrmljam svaki put kad prodjem kraj ovoga

al prvi susret s njim beše posvemašnje strašan (kakav lav? strašan lav!)

(i da, ja imam poriv i naviku da slikam izloge, čisto da proverim posle jesam sanjala)

docsumann docsumann 18:41 22.09.2012

Re: ?desi lave

lavu lavovo, mravu mravovo

number42 number42 18:21 22.09.2012

imam

osecaj da bi vecina ljudi iz bivse yu automatski menjala ove danasnje lepe izloge za one nekadasnje ruzne

btw, sta to - prosli blog promocija ruznih prljavih zlih, a sada estetika-etika fore... mojne

docsumann docsumann 21:36 22.09.2012

Re: imam

btw, sta to - prosli blog promocija ruznih prljavih zlih, a sada estetika-etika fore... mojne


evo i tebi jedan Rauch

vishnja92 vishnja92 18:42 22.09.2012

ti si

car
docsumann docsumann 18:48 22.09.2012

Re: ti si

kompliment sam po sebi je izvući te na blog
vishnja92 vishnja92 19:03 22.09.2012

Re: ti si

ne, kompliment je cuti tako nesto od tebe

savrsen blog. sa-vr-sen, u celini i u detaljima. narocito u detaljima.
4krofnica 4krofnica 19:41 22.09.2012

pričr men


ooo, doks, šta se sve mota po tvojoj lepoj glavi :))
(dok sva deca idu na plažu i krišom posmatraju bledolike, pegave, nemice, tebi pažnju privlače tugaljivi ramovi grada (ova slička gore je najgori od svih. bila je neka mesara u cetinjskoj ulici sa nabijenim prasetom na kuku, svaki put prelazim na drugu stranu da se ne stresiram. ideš mirno ulicom i paf! gledaju te neke mrtve iskolačene oči..horor!)

oduvek sam znala da nešto nije kako treba sa tobom! :))
znam, znam, podzemne vode koje prolaze ispod tvoje zgrade, iste prolaze tamo gde sam ja odrasla :)

ti ne voliš izloge a
mene izludjuju šoping molovi..
(koliko tek tamo ima izloga!:)

moja omiljena denserka:)

docsumann docsumann 20:02 22.09.2012

Re: pričr men

moja omiljena denserka:)


sjajna je !


istom mjerom

JJ Beba JJ Beba 13:07 23.09.2012

Re: pričr men

jaaaaooo što je divan blog doks


da sam u boljem fazonu imala bih štošta da dodam, ovako uživam u tvojim doživljajima ružnog u tim socijalističkik izlozima

sećam se likova koji su aranžirali te izloge kako se izuveni, u braon čarapama (on) i ona u najalonkama nedefinisane boje puti, muvaju po izlozima, tumbajući robu, sa obaveznim jastučićem za špenadle zakačenim za mišicu ruke; par špenadli obavezno u ustima.
kako uopšte neko sa takavim baron čarapama može da napravi nešto lepo?
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:18 23.09.2012

Re: pričr men

mene izludjuju šoping molovi..


Auh, pakao. Posle 15 minuta dobijam napad nekontrolisanog zevanja, spava mi se, kompletan pad sistema. (Ne, nisam agorafobičar nego paranoik, ubeđena sam da kroz ventilacioni sistem kruže neki neurološki agensi (weird shit rad tipa ''Treće Oko'':))) za popuštanje inhibicija kupaca, koji na mene deluju pogrešno. )

Docs, super blog!
docsumann docsumann 14:14 23.09.2012

Re: pričr men

Gđa Klara

Ne, nisam agorafobičar nego paranoik, ubeđena sam da kroz ventilacioni sistem kruže neki neurološki agensi (weird shit rad tipa ''Treće Oko'':))) za popuštanje inhibicija kupaca, koji na mene deluju pogrešno.


a boje, da li se i boje oko tebe tad mjenjaju? (zipa kako se slaže smajli sa donjom slikom)



P.S.
docsumann docsumann 14:38 23.09.2012

Re: pričr men

JJ Beba
sećam se likova koji su aranžirali te izloge kako se izuveni, u braon čarapama (on) i ona u najalonkama nedefinisane boje puti, muvaju po izlozima, tumbajući robu, sa obaveznim jastučićem za špenadle zakačenim za mišicu ruke; par špenadli obavezno u ustima.




kako uopšte neko sa takavim baron čarapama može da napravi nešto lepo?


hehe, vala baš

antioksidant antioksidant 15:33 23.09.2012

Re: pričr men

šta se sve mota po tvojoj lepoj glavi :))

rogovi jesu ukras.. moram priznati
4krofnica 4krofnica 15:34 23.09.2012

Re: pričr men


Auh, pakao.



pakao, indid.

nabudzena roba bednog kvaliteta; šljašti ništavilo;

klinke praznih pogleda istovrsnog izgleda, ženećih tašni zakočenih na laktu, kao da je to sasvim prirodno (izudaraju ljude pritom, ispruženih ruku:), besomučno peglajući prstima šiške, usnama utapkavajući sjajove za usta, nadrndano i besciljno lutajući.

porodične šetnje vikendom (kat na porodični vozić sreće: žena hoda prva, brza i neumoljiva, jedva je sustiže muž koji balansira sa kesama i kutijama, odmah iza klinka od 12 godina koja vrišti za nekim Via Spiga ilikojimveć cipelama a iza nje trčkara klinac od dve-tri godine obučen u .. nešto (odelo?) sa ešarpom oko vrata, francuski tvrdi čvor, š'o bi rekao moj striček..) autobusi iz unutrašnjosti, čudo nevidjeno..

brrrr.




lenji mjuz: tashaki miyaki
docsumann docsumann 15:57 23.09.2012

Re: pričr men

AO

rogovi jesu ukras.. moram priznati



ono jes, raskošni su i uzbudljivi, smo što ovi moji ostaju i kad skinem kacigu

blogovatelj blogovatelj 16:24 23.09.2012

Re: pričr men

kako uopšte neko sa takavim baron čarapama može da napravi nešto lepo?


I te braon carape su garantovano jos bile i zarozane, da prostis
antioksidant antioksidant 16:29 23.09.2012

Re: pričr men

smo što ovi moji ostaju i kad skinem kacigu

to, ti su najbolji
samo iskreno
blogovatelj blogovatelj 16:31 23.09.2012

Re: pričr men

Auh, pakao. Posle 15 minuta dobijam napad nekontrolisanog zevanja, spava mi se, kompletan pad sistema. (Ne, nisam agorafobičar nego paranoik, ubeđena sam da kroz ventilacioni sistem kruže neki neurološki agensi (weird shit rad tipa ''Treće Oko'':))) za popuštanje inhibicija kupaca, koji na mene deluju pogrešno.


Mene obuzimaju neki trnci po rukama i imam zelju da sto pre izadjem.
Ti trnci mi se javljaju kad nesto "moram" da kupim, samim tim postajem svestan da mi sleduje visecasovno obilazenje mola.
Zato, ima tome vec nekoliko godina, idem u molove kada su sto prazniji i kada nemam nameru da se bilo cime snabdevam, nego samo setam, ali obavezno i potrosim neku paru da bih izbegao opisane "moram da kupim" situacije a samim tim i trnce po rukama.
I mrzim kabine za presvlacenje.
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:50 23.09.2012

Re: pričr men

I mrzim kabine za presvlacenje.


Zaključujem da si se i ti suočio sa onim situacijama kad skakućeš na jednoj nozi u cipeli sa štiklom, pokušavajući da izvučeš drugu iz pretesne nogavice farmerki, a da pritom ne dodirneš zadnjicom kontaminirani zid kabine, dok ti znoj curi niz nos, a prodavačica ispred prestravljeno preispituje sopstveno neverovanje u demonske sile.

Ima i onaj detalj: papuče za mušterije u ćošku kabine iz kojeg kolonije gljivica horski bruje: ''Daaaj naam palaaac...''
maksa83 maksa83 16:55 23.09.2012

Re: pričr men

Zaključujem da si se i ti suočio sa onim situacijama kad skakućeš na jednoj nozi u cipeli sa štiklom, pokušavajući da izvučeš drugu iz pretesne nogavice farmerki, a da pritom ne dodirneš zadnjicom kontaminirani zid kabine, dok ti znoj curi niz nos, a prodavačica ispred prestravljeno preispituje sopstveno neverovanje u demonske sile.

Najbolji momenat u toj pozi je kad onako zen mirno uspostaviš ravnotežu na toj jednoj nozi, ta konfiguracija potraje oko 2 sekunde, i onda odjednom taj savršeni trenutak samo prhne i osetiš kako se naginješ dok se ne začuje <tup> koje znači da si zveknuo glavom u zid kabine čime je konfirugracija konačno stabilna pošto si oslonjen u dve tačke. Oči su ukrštene pošto fiksiraju onu kap znoja na vr' nosa - što ti daje varljiv osećaj da su stvari pod kontrolom, do momenta kada se kap odvaja, pada (ti to pratiš, taj pad traje 3 min. u sloumoušnu) i nastavlja da živi neki svoj život na podu kabine.
docsumann docsumann 17:46 23.09.2012

Re: pričr men

maksa

Najbolji momenat u toj pozi je kad onako zen mirno uspostaviš ravnotežu na toj jednoj nozi, ta konfiguracija potraje oko 2 sekunde, i onda odjednom taj savršeni trenutak samo prhne i osetiš kako se naginješ


svako ko je praktikovao lemurijansku jogu reći će ti da je najstabilniji položaj na jednoj nozi kad stopalo podignute noge privučeš na vrh butine stajaće noge.
kad se potpuno umiriš u tom položaju, što uz pravilno disanje (1-2-1-3-1-2-1) nastupa za oko 15-tak sekundi, počinješ lagano da dižeš i drugu nogu takođe prinoseći njeno stopalo na vrh butine već podignute ...

jasno da je ova asana vrlo zahtjevna u svjetonazorskom smislu i nije za sumnjičave


maksa83 maksa83 17:51 23.09.2012

Re: pričr men

počinješ lagano da dižeš i drugu nogu takođe prinoseći njeno stopalo druge noge ...

Ovo kao u Vodiču:

"Tajna letenja je da se baciš na zemlju i - promašiš".
docsumann docsumann 18:03 23.09.2012

Re: pričr men

Ovo kao u Vodiču:

"Tajna letenja je da se baciš na zemlju i - promašiš".



a može i - Uhvati raketu!


marco_de.manccini marco_de.manccini 18:47 23.09.2012

Re: pričr men

onako zen mirno

: )
docsumann docsumann 19:27 23.09.2012

Re: pričr men

onakožen se piše kao jedna riječ
blogovatelj blogovatelj 21:38 23.09.2012

Re: pričr men

Zaključujem da si se i ti suočio sa onim situacijama kad skakućeš na jednoj nozi u cipeli sa štiklom, pokušavajući da izvučeš drugu iz pretesne nogavice farmerki, a da pritom ne dodirneš zadnjicom kontaminirani zid kabine, dok ti znoj curi niz nos, a prodavačica ispred prestravljeno preispituje sopstveno neverovanje u demonske sile.


Da. U Srbiji jesam, jedino sto ne nosim stikle.
U Kanadi su kabine velike, dovoljno prostrane i ciste, imas i stolicu da sednes, u ekstra buticima cak i fotelje. Ali opet imam taj odvratni osecaj, doduse malo slabijeg intenziteta nego u Srbiji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:12 22.09.2012

autobusi

kako sam kroz estetske refleksije naslućivao bolest kompletnog društva i slutio njegov ružan kraj
.
Ja ga nisam slutio ali sam ga prizeljkivao.
A razlog su bili - ruzni autobusi :)
Po toj nelepoti po kojoj se ti pamtis izloge ja pamtim autobuse.
Bilo mi zao sto nemamo onih lepih, sarenih koje sam gledao u filmovima i zeleo sam da se sistem srusi (verovao sam da je kod nas bilo zabranjeno farbati autobuse u lepe boje) pa da se i ja vozim u lepom autobusu.
Svi sa najcesce samo dve boje i nemastovitim fontom ispisanim nazivima firme i grada.
Svi su bili ruzni ali sam ja ipak pravio neku svoji skalu, pa sam za najlepse smatrao autobuse Laste a najruzniji su mi bili Raketini :)
docsumann docsumann 21:31 22.09.2012

Re: autobusi

Svi sa najcesce samo dve boje i nemastovitim fontom ispisanim nazivima firme i grada.


e, a to firmopisanje iz onog vremena je posebna priča

inače, moj omiljeni savremeni nadrealista Neo Rauch, ima na svojim slikama dosta te plastificirane socrealistične estetike 60tih.
napunio se čovjek utisaka u svom djetinjstvu provedenom u DDR-u.

anamarkana anamarkana 21:22 22.09.2012

pitam se

kako neko može namjerno da napravi nešto tako ružno


svaki put kad sretnem neke ljude koje zapravo vidim kao ruzan izlog...
docsumann docsumann 21:38 22.09.2012

Re: pitam se

ako me ikad sretneš sretni me sretnog

kaolavanda kaolavanda 21:38 22.09.2012

Molba

boje: posebno prljava roze i raspala zelena, pa govnasto-kafena, sintetička plava, zagorela crvena, s dosta sive preko i u pozadini svega.

Moj dobar drug iz razreda (O.K.), bio je u stanju da na časovima likovnog naslika nešto slično, pošto bi na sred lista iz bloka br.5 nacrtao malo drvo i pod njim par čovječulja, a onda uzeo četkicu široku kao ona za nanošenje paste za brijanje, pa bi, dobro je natopivši vodom i zelenom bojom, premazao "pozadinu" preko svega, kao da je svemir ustvari jedna velika livada, a uz to sve ostavljajući barice zelene boje kao prave livadske lokve, a potom bi, ne sačekavši da se podloga osuši, sa jedva nešto užom četkicom krenuo da boji one nevješto naslikane ljude i drvo. Ustvari, kod njega bi osmoza odradila veći dio posla, a same boje bi, kao na LSD vizijama, iscurile sa pripadajućih im kontura i mješale se u blatnjavo-ljubičastu cjelinu.


Dobro, Docs, dosta foliranja. Ne pokušavaj da se vadiš. Tako živopisno i ubedljivo o bojama i slikanju (makar i ovom osnovnoškolskom) može da piše samo slikar glavom i bradom, slikarevo dete ili malo dalji rod.

Priznaj: ko ti dođe Vojo Stanić?
docsumann docsumann 21:44 22.09.2012

Re: Molba

Priznaj: ko ti dođe Vojo Stanić


komšija



P.S. al' bilo je slikara u mojoj široj porodici, i to poznatih
Jukie Jukie 23:23 22.09.2012

Re: Molba

kaolavanda
pa bi, dobro je natopivši vodom i zelenom bojom, premazao "pozadinu" preko svega, kao da je svemir ustvari jedna velika livada, a uz to sve ostavljajući barice zelene boje kao prave livadske lokve, a potom bi, ne sačekavši da se podloga osuši, sa jedva nešto užom četkicom krenuo da boji one nevješto naslikane ljude i drvo. Ustvari, kod njega bi osmoza odradila veći dio posla, a same boje bi, kao na LSD vizijama, iscurile sa pripadajućih im kontura i mješale se u blatnjavo-ljubičastu cjelinu.

Ne znam kako vi, ali mi smo u školi dobili za domaći zadatak da napravimo pozadine raznih boja, koje ćemo kasnije koristiti za crteže. Onda smo posle crtali i bojili preko te pozadine, a dok sam shvatio da je bilo bolje da su mi sve pozadine do pola plave a od pola zelene (tj. nebo i trava -> zamisli da posle pravljenja podloge OPET moraš pola lista da krečiš u plavo ili zeleno ) bilo je kasno jer sam već potrošio dosta tempere a ni list iz bloka nije bio jeftin (čak mislim da sam koristio hamer pošto su mi obični listovi bili previše mekani i šupljikavi)

Jednom su mi se stvarno pomešale plava i zelena u vidu tih lokvi i nisam mogao da ih ukrotim. Pitao sam da odem do WC (da unutra plačem...) i kad sam se vratio ceo crtež se osušio i bile su sasvim pristojne plava i zelena polovina, jeee!
AlexDunja AlexDunja 23:45 22.09.2012

Re: Molba

Ne znam kako vi, ali mi smo u školi dobili za domaći zadatak da napravimo pozadine raznih boja, koje ćemo kasnije koristiti za crteže

ovo prvi put čujem.
kako da praviš pozadine za
slike koje i ne znaš o čemu će biti?
kod vas pozadine nisu bile deo kompozicije???
blogovatelj blogovatelj 16:36 23.09.2012

Re: Molba

P.S. al' bilo je slikara u mojoj široj porodici, i to poznatih


Nisam ni sumnjao. Crnogorac mož' da bude jal umetnik jal đeneral
docsumann docsumann 17:49 23.09.2012

Re: Molba

Crnogorac mož' da bude jal umetnik jal đeneral


il' direktor, negdje u Srbiji, ako se baš ne snađe najbolje u životu, pa mu izmakne Beograd
gedza.73 gedza.73 22:37 22.09.2012

Big Beng

Nešto je suštinski RUŽNO iza tih stakala i čini mi se ne sluti na dobro ...

Ili će svet da malo stane ili će da malo pukne.
docsumann docsumann 05:49 23.09.2012

Re: Big Beng

Ili će svet da malo stane ili će da malo pukne


u stajanje čisto sumnjam ...

blue92 blue92 23:01 22.09.2012

imalo pa trulelo

(komentar iz nekog vica o trulom zapadu..)

evo ga izlog, iz suvog centra grada (nedaleko odatle je i Herendov Lav)
u njemu jedne cizme i jedna tasna
(to je ona krajnost gde je sve brizljivo smisljeno)



u toj ulici, kvadrat svega pa i vazduha je toliko skup da ni ne znam koliko je
u toj ulici, nesto "nize", s druge strane, nalazi se i prodavnica Montblanc
u oooogromnom izlogu - Jedno Penkalo. i nista vise.
(imam i tu fotku, al ne mogu da je nadjem)

par stotina metara dalje, na trgu, ne mozes da prodjes od smrada.
prilican broj beskucnika sve svoje fizioloske potrebe obavljaju tu,
najverovatnije u snu, u udubljenjima zgrada, ulazima koji se ne koriste etc.

u mojoj mentalnoj mapi to je link ka:
"Nešto je suštinski RUŽNO iza tih stakala i čini mi se ne sluti na dobro .."

blue92 blue92 23:22 22.09.2012

Suton Gravire

Lajos Zilahi je ne samo pisac koji je prodavan na pola metra "onih godina" u nas, vec je ON jedan zaista sjajan pisac, kojeg sam ja sa zadovoljstvom procitala, pa onda, kroz vreme obrnula jos par krugova omiljenu trilogiju o porodici Dukaj.
(to je onaj cuveni Ararat iz ukrstenih reci...)

Porodica Dukaj je vlastelinska porodica, a njihovim venama je tekla - austrijska, madjarska i nemacka krv iz vrlo cistih rodoslova..

Za jedno od svoje zenske dece dovode francusku guvernantu koja je izblefirala svoje "fino poreklo". reference i sve zivo da bi dobila taj posao.
(sirota zena iz naroda koja je ostala i bez porodice i bez prihoda, ali siroke duse i sa umecem da voli zensku decu).

Mala Zia, najmladje zensko dete u porodici tako (u skladu sa tadasnjim vremenom) najveci deo vremena provodi upravo sa tom svojom guvernantom, Berili.
Ne samo da je naucila francuski jezik, vec je vrlo snazno upila Beriline price o francuskoj revoluciji, a posebno pricu koja se ticala obracuna naroda sa francuskom aristokratijom..

Tu je pricu od svoje voljene Berili cula nekoliko puta, i svaki put, ta joj je prica, dok je ususkana u sve zamislive materijalne ususkanosti, uvek u njoj stvarala jedan poseban sentiment..
(Berili je, kao prava pripadnica dugo ponizavanog naroda koji je docekao svojih pet minuta osvete, u te price unela, za decije uho mozda i previse detalja, sa sve okrvavljenom plemkinjom koju vuku za kosu kroz dugacke hodnike dvorca)

Te su price kod Zie, koja je izrasla u devojku nearistorkatskih nazora, za vjeki vjekova usadile jedan tesko opisiv osecaj koji je bio i strah, i tuga, i strepnja

i celo to stanje uma, ona je zvala: Suton Gravire..

i ovo mi je link ka Nešto je suštinski RUŽNO iza tih stakala i čini mi se ne sluti na dobro ...
docsumann docsumann 05:46 23.09.2012

Re: Suton Gravire

blue92


heh, pa ti si idealan spoljni saradnik za ovaj blog

marco_de.manccini marco_de.manccini 00:28 23.09.2012

најлепши излог у граду

Један мали испуст испод излога продавнице на једној од најпрометнијих аутобуских станица у граду је генерацијама служио за ослањање док се љубе и чекају. Испуст је био једва 7-8 центиметара, али довољан да полусавијених колена приседнеш на њега и тако удесиш да твоје лице и лице твоје девојке дођу на исту висину.

Шта је било у излогу не знам.
docsumann docsumann 10:16 23.09.2012

Re: најлепши излог у граду

Шта је било у излогу не знам.


kad je već pod možda, onda - možda štapovi za hokej

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:14 23.09.2012

...

ux,
zbog istih ne volem da šetam gradom.
sad su još ružniji sa onim silnim pp kojima
gadjaju...

angie01 angie01 10:40 23.09.2012

u to neko vreme,

ruzni izlozi su me nervirali i isle su slicne price- kakotonekomozetako, a da stoji na sred Bulevara,...a sada se svega toga setim sa setom,...pre neki dan prodjem Zmaj Jovinom u Zemunu i tamo stalo vreme-izlozi k'o iz Rumunije sedamdesetih- na moje odusevljenje!:)


docsumann docsumann 11:45 23.09.2012

Re: u to neko vreme,

pre neki dan prodjem Zmaj Jovinom u Zemunu i tamo stalo vreme-izlozi k'o iz Rumunije sedamdesetih- na moje odusevljenje!:)


prošlost je još uvijek završena



mirelarado mirelarado 20:34 23.09.2012

Re: u to neko vreme,

prošlost je još uvijek završena


Завршена и свеприсутна, нарочито захваљујући архитектонским достигнућима тих шездесетих година прошлог века. Соцреалистички излози, наиме, красили су често управо соцреалистичке зграде, сиве и неудобне, туробне. И још су ту.
У вези с тим добом намеће ми се један атрибут: синдикално. Све је било некако синдикално.



Сјајан текст, Док:)

docsumann docsumann 21:39 23.09.2012

Re: u to neko vreme,

Све је било некако синдикално.


preko sindikata na more




hvala mirela

Milan Novković Milan Novković 10:02 24.09.2012

Re: u to neko vreme,

prošlost je još uvijek završena

Prošlost nikad nije završena, čak ni njeni manji delovi

Ovaj blog je jedan od "dokaza".

Fragmente starije prošlosti boje i pomeraju delovi novije prošlosti, dok su, opet, neki drugi fragmenti iz prošlosti zatečeni u sadašnjosti kao u ključaloj vodi, ili ulju, i procesiraju se, deformišu, premeštaju, uvezuju, prevezuju. U najboljem slučaju im se dodaju novi začini.

I budućnost šiba po prošlosti samo tako, prošlost je jedina sistmatski j*bena stranka u našim glavama

I ovo, po mom mišljenju, ne važi samo za naše individualne prošlosti, nego i kolektivne.
docsumann docsumann 17:04 24.09.2012

Re: u to neko vreme,

Prošlost nikad nije završena, čak ni njeni manji delovi


ha! pazi ja bih sasvim komotno mogao da prihvatim filozofsko stajalište da je sve već završeno, pa čak i budućnost, samo što mi još nismo o tome obavješteni

al' da se vratim na našu zemaljsku perspektivu glede protoka vremena. događaji iz prošlosti su završeni, a to što mi i dalje osjećamo implikacije njihovih ishoda je sasvim druga stvar.
duh prošlosti može biti živ, al' to su posljedice istorijskog, kolektivnog i ličnog pamćenja, kao i čitavog niza kauzalno-posljedičnih odnosa.
naravno, ima i onih koji žive u prošlosti, al' to su već posebni slučajevi.

blue92 blue92 17:47 24.09.2012

koje vreme ?

da je sve već završeno, pa čak i budućnost


ne ne ne da je završeno nego traje
i ono što će biti i ono što je bilo,
evo, baš kroz ovo izmišljeno Sada
koje je nastavak nepostojećeg Juče
koje tek treba da se dogodi Sutra.



i prošlost i sadašnjost i budućnost
zajedno preskaču Energy-Time Ribbon
(sjajan koncept iz Star Treka)
a mi umišljamo 24 časa
čak smo i sat izmislili da
dokažemo izmišljotinu
(A Time Ribbon se s nama igra Šuge)

ah, kakav prekrasan dan za Šuge i preskakanje konopca

evo nešto tek sišlo s nakovnja






docsumann docsumann 18:03 24.09.2012

Re: koje vreme ?

ne ne ne da je završeno nego traje


mislio sam na svršeno što se tiče ishoda, i da - trajuće što se tiče događanja.
mislim, apsolutno vrijeme i te munje



zvezdana5 zvezdana5 10:40 23.09.2012

lutke

Pa je tako naišlo i doba u kojem u izlozima nije stajalo ništa. Ili su pak ličili na neke minimalističke instalacije - jedna tegla vamo, dvije konzerve tamo. No, ti izlozi su bili sastavni dio jednog većeg sivila, tj. ludila, a ne neka zasebna predstava.

...i polugole i bose lutke bez ruku, nemoćne i kao zustavljene u pokretu...
docsumann docsumann 12:04 23.09.2012

Re: lutke

...i polugole i bose lutke bez ruku, nemoćne i kao zustavljene u pokretu...


da, ispade da su to bili izlozi naših života. jedna sumorna i brutalna metafora.
kukusigameni kukusigameni 10:48 23.09.2012

dobar

Ah, izlozi.
"Šta nema u izlogu, pitajte u radnji."

A ja se čitajući tvoj blog, prisetih dva izloga iz svoje mladosti.

Jedan je bi izlog Beograđanke. Da, ružan i besmislen. Ali u njemu je stajao set bubnjeva, poznatog proizvođača, prodavan po bemisleno visokoj ceni, a za mene kao klinca nedostižan. Koliko li sam samo otisaka prstiju ostavio na staklu tog izloga?!

A drugi je bio u tadašnjoj ulici 7. jula. Jako čudan izlog zanatske radnje koja se bavila proizvodnjom svega i svačega od kovanog gvožđa. Sećam se i natpisa, postavljenog u izlog: "Umetnički atelje Čok Mario".
Nije bio sređen. Bilo je predmeta koji nikada nisu pomerani, a bilo je i nekih koji su nestajali, da bi na njihovo mesto dolazili novi. A svi od kovanog gvožđa.
Kako je bilo lepo pratiti život tog izloga.
angie01 angie01 11:56 23.09.2012

Re: dobar

...a u sedmog jula je definitivno najgori izlog evr, bio onaj, posle Zmaja od Nocaja, a sa leve strane prema Cara Dusana, koji je imao usecen ulaz, a sada je knjizara gde mozes da kupis Oxfordove knjige-gde je uvek sve bio tres mes-ono gace, potkosulje, jakne od nekog vestaka, jeftini peskiri i kuhinjske krpe i sve zajedno u ikebani sa carapama, i sta se vec naslo u tom trenutku momenta!
docsumann docsumann 12:30 23.09.2012

Re: dobar

Ali u njemu je stajao set bubnjeva


anamarkana anamarkana 14:39 23.09.2012

Re: dobar

gde je uvek sve bio tres mes


u Bulevaru ima toliko toga a masa sveta ih obozava i redovno i kultno godinama obilazi, pazari
Hansel Hansel 16:39 23.09.2012

Re: dobar

kukusigameni
Ali u njemu je stajao set bubnjeva, poznatog proizvođača, prodavan po bemisleno visokoj ceni, a za mene kao klinca nedostižan. Koliko li sam samo otisaka prstiju ostavio na staklu tog izloga?!

Beži, QQ, ovo je mnogo tužna slika, podseti me na svu decu (nije da ni ja nisam bivao među njima, ali ja sam nekako prihvatio bio granice) koja čeznu za nečim.
Unfuckable Unfuckable 11:36 23.09.2012

showdown



draft.dodger draft.dodger 11:44 23.09.2012

Izlog...

docsumann docsumann 12:11 23.09.2012

Re: Izlog...


izlogika

blue92 blue92 12:36 23.09.2012

U izlogu – Guza. Lepa.



Leta 2011. nekoliko dana provela sam u HN sa rodjakom i njenom teenage ćerkom.
Zaista ne znam gde smo odsele, niti koji je to deo obale, čak ne mogu da se setim ni imena onih mesta na koje smo izlazile, jer meni je to nevažno. Ostali su utisci.

Dakle, dužinom celog šetališta uz more, mnogi je "kafić" "klub" "diskoteka" (ne znam da li su ovo adekvatni nazivi za ta mesta) koji drži do sebe, imao svojevrsne izloge Guza. Ženskih, naravno :)

Devojke su obično bile na nekakvoj vrsti izdignutog podijuma (male površine, dovoljne tek za svedeno kretanje stopalima) i njihov je posao bio da uz (prilično zaglušujuću) muziku, IGRAJU. Sve su one naravno bile minimalno obučene (u svakom smislu : ) ) ili ako više volite maksimalno svučene.

Jedno sam veče, videći ustreptalo teenage biće moje mlade rodjake, "izašla" sa njom u potrazi za djuskanjem. Al, ne ono da se klatimo lagano u nekom kafiću sa čašom u ruci, nego BAŠ da djuskamo.

Na jednom mestu - na samoj ulici, dakle, ne možeš ne videti - ostadoh zevajući fascinirano u jedno žensko dupe koje je plesalo savršeno, skoro k'o da mu je mama Afrika.

Magična je bila veza izmedju tog tela i muzike. Muzika jeste bila agresivna, a ona je igrala hvatajući baš svaki ritam, a opet nekako „mehko“
(ti su pokreti bili potpuno determinisani, precizno tačni, mislim, ako ste videli nekad Hanku Paldum kako igra, znaćete na šta mislim, žena maši svaki pokret bez greške)
A telo ove cure je kao neki nečujni, a vidljivi instrument, sviralo svoju muziku, i ne samo da je bilo kao nadopuna benda koji je prašio iz zvučnika, nego je ona „svojim instrumentom“ ukrala celu melodiju ?!
Naravno da je ukrala i svaki pogled sa ulice ili kafića. Bez razlike, i muške i ženske .
Posebno su me dojmili pogledi dece :) - decu ne možeš prevariti..

Duž obale je bilo mnogo takvih "izloga", ali ovaj je za razliku od ostalih, imao "ono nešto".
Ostali su mi bili vulgarni, preforsirani, otužni, navratnanos, ma, bljak u svakom pogledu, a ovaj... iako na istu "foru" smišljen, ipak skroz drugačiji.

Uvek sam tvrdila da detalji čine priču. U priči ove Guze sve je bilo taman. Dotle, da je pogodila i koliko treba da pojede Gaće.

Eh, sad. Kojekakvim prečicama i izmišljenim argumentima mogla bih (možda) OPET naći link ka Nešto je suštinski RUŽNO iza tih stakala i čini mi se ne sluti na dobro ...

Al' ne mogu. I NEĆU

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:04 23.09.2012

balkan market

ima u hjustonu jedna bosanska prodavnica koja se zove balkan market koja ima izlog sličan ovome iz tvog teksta. šteta nisam slikala pa da vidite. ostaje da samo naslutite kako izgleda.
takvi izlozi su stanje duha. zarobljeni u ružnom.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:11 23.09.2012

cafe pita +

nevezano za izloge...
pogledajte reklamu sa sajta Cafe Pita +, takođe u Hjustonu:

“Café pita is invading you to a night of a great food
tree cores menu for $15pps
ENTIRE MONTH OF AUGUST 5-9
(EVERY NIGHT)
blogovatelj blogovatelj 16:44 23.09.2012

Ovde kod mene

Po izlozima poceli da furaju ovakve nasmejane lutke. Bas mi se svidjaju. Kad prodjem pored njih i sam se nasmejem uvek.

stefan.hauzer stefan.hauzer 18:30 23.09.2012

.

s vama dangubio


kad si prava *danguba , docs:)

a ako hoćeš baš da znaš što je ružno(a u trendu!) jeste; zelena košulja.
ne znam što ljudi vide u tome/ali mi je poklonjena jedna takva i još sam prinuđen da je nosim - no smirio sam se, kad sam čuo da je narandžasta bila u opticaju/to već moj poor diki-tik ne bi mogao da izdrži :)
docsumann docsumann 18:58 23.09.2012

Re: .

a ako hoćeš baš da znaš što je ružno(a u trendu!) jeste; zelena košulja.


definiši zeleno

stefan.hauzer stefan.hauzer 19:08 23.09.2012

Re: .

definiši zeleno

maslinasto *zelena , ,kao čolina pesma
docsumann docsumann 19:21 23.09.2012

Re: .

maslinasto *zelena , kao čolina pesma


ko bi rek'o da je veza između noga i zelenoga - masakr
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:42 23.09.2012

Re: .

masakr

*teški( ludilo/samo bih to sad slušao :)
docsumann docsumann 19:48 23.09.2012

Re: .

( ludilo/samo bih to sad slušao :)


obdžekšn


P.S. kakva tekma Sinsinati - Vašington
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:09 24.09.2012

Re: .

kakva tekma Sinsinati - Vašington

izgleda da smo se obojica primili na RG3

+ arizona ponovo *sanja:)

docsumann docsumann 19:05 24.09.2012

Re: .

+ arizona ponovo *sanja:)


da, najprijatnije iznenađenje za sada.

i rejvensi silno jašu

P.S. primjetio sam Sagsa među povrijeđenim igračima na klupi
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:37 24.09.2012

Re: .

primjetio sam Sagsa među povrijeđenim igračima na klupi

znao sam da me zezaš onda(a ti *mrtav ozbiljan
kick68 kick68 18:51 23.09.2012

Doc,

svaka ti cast! Ne znam da li se iko i ikad setio da napise blog/tekst o izlozima i da ih poveze sa aktuelnomdrustvenopolit'ckom situacijom:)))
Najlepsi izlozi:

A moze i bez njih:

Pozdrav!
docsumann docsumann 19:50 23.09.2012

Re: Doc,

Pozdrav!


dobro došla! i u pravi čas!! PONESTAJE NAM ŽUTE!

jasnaz jasnaz 20:00 23.09.2012

izloжenost



имала је све што јој је било потребно; често не знајући шта са тим да ради; стварно је имала, и више него што је знала, гледајући друге како се добро сналазе: где и за коју намену; најдража јој је била колекција мушких кошуља; не може се рећи да није волела мушкарце; никада није пожелела да неку упакује и поклони; само је једном окачила неколико примерака на веранду; пар сати; надајући се да ће неко проћи и запитати се: Зашто;

docsumann docsumann 20:05 23.09.2012

skakavci koje su stigle godine

milisav68 milisav68 21:15 23.09.2012

Re: skakavci koje su stigle godine

Da su samo skakavci.

Niko da se seti mrtvih buba (najčešće mušica) po izlozima.
benevolent benevolent 21:20 23.09.2012

кад ти нуде пошто-пото...

Све што се нуди пошто-пото, без квалитативне аргументације за решавање неке од потреба потрошача, а нарочито на месту продаје- излогу, у старту је ружно у буквалном смислу.
Нема тог дизајнера, аранжера, декоратера, стилисте и осталих "естета" који могу да оправдају незаситу трку трговаца за профитом по сваку цену.
Уосталом, није ни тачна дефиниција да је естетика наука о лепом.
Естетика је све, само не наука о лепом. Како бисмо, у супротном, уживали у поетици Бодлеровог "Цвећа зла", Бројгеловом, Бошовом и Гогеновом сликарству, музици Беле Бартока или Игора Стравинског, филмском опусу Луиса Буњуела или Кена Расела, где би се тешко могло наћи нешто лепо каквим га сматрају искључиво пуританци?
Живело ружно!
myredneckself myredneckself 21:39 23.09.2012

There is no place like...store window

docsumann
Moje djetinstvo u mojoj memoriji pohranjeno je kao jedan veliki magloviti oblak vedrine, sa pojedinim, kao kristali bistrim i jarkim detaljima.
Jedni od čudnijih detalja usred tih prijatnih zasjenčenih uspomena su veliki izlozi prodavnica iz tog vremena.

Ovaj bi ti sigurno oduzeo dah, i skrenuo pažnju (ok, možda pre devojčicama, al ajd sad...)
Nije uobičajen, ali izlog jeste -
Dorothy-ne cipele, "ubodene" u prodavnicu

docsumann docsumann 22:13 24.09.2012

Re: There is no place like...store window

Dorothy-ne cipele, "ubodene" u prodavnicu


kako je Doroti prošla?
miloradkakmar miloradkakmar 22:39 23.09.2012

Sećam se

da sam se bojao izloga jer su se u ono vreme zaključavali. Spolja mi nisu bili toliko interesantni koliko iznutra, ali i sama pomisao da uđem u izlog i da me neko zaključa moju znatiželju je pretvaralo u strah.

Preporuka, doks.
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:10 24.09.2012

Razmislila

Procitala bila blog juce, doc, i razmislila malo.
Dopao mi se taj vrisak protiv odsustva estetike u svakodnevici, i tamo gde po default-u ona mora da postoji. narocito dozivljen u tako osetljivim danima. Forget 'ugly is beautiful'. It isn't. Sa nekim izuzecima.

Mislim da je jedan deo istorijske problematike bio uslovljen malom sredinom. U metropoli, pa i strogo kontrolisanoj, estetika moze da proviri neocekivano, kao djurdjevak u prolece.
Nece je svako videti, ali oni koji vide - kakva gozba!

Koreni ove savremene ruznoce su u domenu estetike privilegije. A ona je ruzna po default-u, mozda nesto drugacijem od onog gore, ali negde se preklapaju, sigurno.

Slazem se da je nesto sustinski RUZNO iza stakala.
docsumann docsumann 17:28 24.09.2012

Re: Razmislila

Ivana Knežević
Dopao mi se taj vrisak protiv odsustva estetike u svakodnevici, i tamo gde po default-u ona mora da postoji. narocito dozivljen u tako osetljivim danima. Forget 'ugly is beautiful'. It isn't. Sa nekim izuzecima


estetika ružnog, deformisanog,degenerisanog, pa i izopačenog, ušla je na velika vrata u modernu umjetnost sa kubizmom i ekspresionizmom, i do danas zauzela poveći dio ukupne art produkcije.
al' ona je najčešće promišljen i osmišljen pristup kreaciji. iza nje stoji i koncept i kontekst umjetničkog izraza.
evo, npr., i Neo Rauch kojeg sam ovdje toliko kačio, upravo koristi tu ružnu paletu boja karakterističnu za reklamne sadržaje socijalističkih magazina iz 60 i neke.
pošto je odrastao u Istočnoj Njemačkoj sigurno su se i njemu te palete urezale u pamćenje.
ipak način na koji ih on rabi čini da ono što nam je nekad bilo iritantno postane intrigantno, pogotovo što su one sastavni dio jedne šire, iščašene postavke, u kojoj dobijaju sasvim novo značenje.



mislim da je monopol na ljiepo opasna stvar.
estetski doživljaji su lična stvar. i oni omogućavaju ljudima da se lakše
identifikuju i povežu sa sebi bliskim dušama.

Slazem se da je nesto sustinski RUZNO iza stakala.


zato stakla i jesu tu



Ivana Knežević Ivana Knežević 23:49 25.09.2012

Re: Razmislila

docsumann
mislim da je monopol na lijepo opasna stvar. estetski doživljaji su lična stvar. i oni omogućavaju ljudima da se lakše
identifikuju i povežu sa sebi bliskim dušama.


Da. Mnogo toga dobrog si rekao, i povezao. Ovo narocito dira.
Jeste u sustini povezivanje. I relano je tesko rauzmeti ljude kojima lezi drugacija estetika, senzibilitet, ili je za razumvenaje potrebno vreme, trud... a retko ko uopste ume da se potrudi.
Monopol na lijepo... pa da, uvek je neka vrsta kontrole u akciji.
mikele9 mikele9 13:02 24.09.2012

Lubardin


izlog! Aj' nek' mu neko nađe mane



Meni je bola oči Titova fotografija u svakoj radnji (za praznike i u izlogu), čak i u mesarama. Iznad na kuke obešenog mesa, fotografija druga Tita, najčešće u maršalskoj uniformi. Bilo mi degutantno
docsumann docsumann 18:05 24.09.2012

Re: Lubardin

Aj' nek' mu neko nađe mane


a pronađite 12 razlika
Hansel Hansel 20:48 24.09.2012

Lep izlog

Ima jedan, ili je bio, u Vuka Karadžića ulici (u Beogradu). Mislim da radnja prodaje naočare, okvire... nije klasična optičarska radnja. Sadržaj izloga menja(o) se skoro dnevno - to su razne kombinacije sezonskog voća, povrća, nekih knjiga... uz naočari, koje su tu diskretno. Ne znam da li vlasnicvi fotografišu svaku postavku, ali to je uvek jedna mala izložba. Nekoliko puta sam fotografisao, ali nisu mi te fotografije pri ruci. Kao i jednu mačku među knjigama u izlogu jedne knjižare u Knez Mihajlovoj.

I, da, knjižarske izloge zamenili su uveliko izlozi kozmetičarskih, patikarskih radnji... a moram da se setim i onih potpuno praznih iz 1992. i 1993.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:25 25.09.2012

Re: Lep izlog

Kao i jednu mačku među knjigama u izlogu jedne knjižare u Knez Mihajlovoj.


mirelarado mirelarado 11:29 26.09.2012

Re: Lep izlog

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana