Kultura| Planeta| Politika| Umetnost

Patriotska kultura, Mein kampf, Repić i spiskovi

freehand RSS / 30.09.2012. u 00:30

 

Kao što reče Radovan onomad - "To je istina ali to su mi amputirali!" - i ministar kulture Srbije Bratislav Petković  kaže da je njegova izjava o poželjnoj patriotskoj kulturi izvađena iz konteksta ali je aktuelna i korektna. 

I šta još kaže ministar Petković?

"Hoću da znam" 28.09.2012. - čitava emisija.

Ministar takođe kaže da je - ne savetnik nego pomoćnik - to (spisak nepatriota u kulturi) našao na nekom sajtu, gde je Demokratska stranka, ali da to nije ništa opasno.

Jeste ta promocija knjige Milana Lukića (a to je onaj, da podsetim, što je silovao, streljao i spaljivao žive ljude po istočnoj Bosni)  organizovana u njegovom prostoru. Ali to su saradnici, on Milana Lukića ne poznaje, a i tamo su i neke aukcije za decu ometenu u razvoju čak moguće. 

A i "Mein kampf" je objavljen, pa šta?

I da - imaćemo novu strategiju kulture koja je sve, uskoro. Za mesec, da sačekamo sto dana, do kraja godine. 

A i Ćirilov je, izgleda, tigar kad piše a maca kad polemiše. Možda i ne baš zbog pretnje od koje će ga ministar sigurno sačuvati?

 

 



Komentari (197)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikele9 mikele9 00:40 30.09.2012

Izuzetno

me se dojmilo ono ministrovo: Sve je kultura! Mogao je i preciznije: Sve što nije patriotskorodoljubivo, je Alajbegova slama
Posebice sam oduševljen što nije pomenuo likovnu umetnost
freehand freehand 00:43 30.09.2012

Re: Izuzetno

mikele9
me se dojmilo ono ministrovo: Sve je kultura! Mogao je i preciznije: Sve što nije patriotskorodoljubivo, je Alajbegova slama
Posebice sam oduševljen što nije pomenuo likovnu umetnost

Mene se, bogami, sve dojmilo, izrazito.
Ne znam da li si gledao/slušao celu emisiju ali vredi.
Evo linka ovde, za prvu pomoć:
"Hoću da znam" 28.09.2012. - čitava emisija,
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:51 30.09.2012

Re: Izuzetno

Evo linka ovde, za prvu pomoć:
"Hoću da znam" 28.09.2012. - čitava emisija,

Nešto nemam snage. Nisam upalio TV ne pamtim...
freehand freehand 00:59 30.09.2012

Re: Izuzetno

Nebojsa Krstic
Evo linka ovde, za prvu pomoć:
"Hoću da znam" 28.09.2012. - čitava emisija,

Nešto nemam snage. Nisam upalio TV ne pamtim...

Pa onda nemoj, od volje ti.
Mada je kod gosin ministra sve opušteno i nemafrke.
blogov_kolac blogov_kolac 01:44 30.09.2012

Re: Izuzetno

Nebojsa Krstic
Evo linka ovde, za prvu pomoć:
"Hoću da znam" 28.09.2012. - čitava emisija,

Nešto nemam snage. Nisam upalio TV ne pamtim...

Ovakvi nemaju znanja, nemaju morala, nemaju kapaciteta, pa nemaju ni kulture, nemaju pojma, nemaju strucnosti, nemaju skrupula... ali ono sto je zapravo najporaznije - to je da (trenutno) nemaju ni opoziciju!

Zato moram da priupitam - da li se spremate za rezervnu varijantu formiranja nove stranke u slucaju da onu staru u potpunosti preuzme osmi putnik i transformise je u nekakav G17++ ???

Iako je izgubio predsednicke izbore, smatram da Boris Tadic i dalje ima odgovornost u odnosu na one koji su za njega glasali, a kojih je bilo svega 2% manje od onog koji je pobedio i neprestano nas bombarduje ovakvim kadrovima i resenjima.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:15 30.09.2012

Re: Izuzetno

Nešto nemam snage. Nisam upalio TV ne pamtim...


Misliš od kako nisi više aveta za medije? Jer ne bi valjalo da nisi ni tada palio. TV, to jest. To mu dođe kao ovo kada Chet peva, namesto da trumpuje Doduše, na kraju se opsetio pa upalio TV, ops, ne, htedoh reći, upalio trumpetu Al, samo na kratko, pa onda opet krenuo da savetuje ☻

              

PS - ono (s)"aveta za medije" je zaista bio "typo", ali nisam imao srca da ga ispravljam
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:34 30.09.2012

Re: Izuzetno

Iako je izgubio predsednicke izbore, smatram da Boris Tadic i dalje ima odgovornost u odnosu na one koji su za njega glasali, a kojih je bilo svega 2% manje od onog koji je pobedio i neprestano nas bombarduje ovakvim kadrovima i resenjima.


Crisis? What crisis?
11 January 1979
James Callaghan
Prime Minister of the United Kingdom (1976 -1979)


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:48 30.09.2012

Re: Izuzetno

Crisis? What crisis?


Ili, kako to Somborac lepo reče

antioksidant antioksidant 07:29 30.09.2012

Re: Izuzetno

Posebice sam oduševljen što nije pomenuo likovnu umetnost

mozda ne razume
koliko sam video, svi automobili u njegovm muzeju automobila su jednobojni
automatic automatic 09:51 30.09.2012

Re: Izuzetno

Nešto nemam snage. Nisam upalio TV ne pamtim...



medijske sadrzaje ne pratim iako sam savetnik za medije predsednika drzave koji se, pak, ne mesa u drzavne poslove...

uprkos toj cinjenici, odlucili smo da se kandidujemo na stranackoj skupstini i opet zatrazimo podrsku za to - da se ne mesamo u svoj posao.

ziv ti nama bio jos 100 godina, nek nam je svima sa srecom i da nam bog pomogne.
freehand freehand 09:56 30.09.2012

Re: Izuzetno

medijske sadrzaje ne pratim iako sam savetnik za medije predsednika drzave koji se, pak, ne mesa u drzavne poslove...

Ti se baš naspavao
alselone alselone 10:32 30.09.2012

Re: Izuzetno

medijske sadrzaje ne pratim iako sam savetnik za medije predsednika drzave koji se, pak, ne mesa u drzavne poslove...

uprkos toj cinjenici, odlucili smo da se kandidujemo na stranackoj skupstini i opet zatrazimo podrsku za to - da se ne mesamo u svoj posao.



Krle sad ces jos mozda i bolje da savetujes.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:33 30.09.2012

Re: Izuzetno

Ti se baš naspavao


                   
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:20 30.09.2012

Re: Izuzetno

smatram da Boris Tadic i dalje ima odgovornost u odnosu na one koji su za njega glasali


znam za koga ćeš glasati u novembru (al' neću nikom reći,majkemi
laziiprevare laziiprevare 15:29 30.09.2012

Re: Izuzetno

Nešto nemam snage. Nisam upalio TV ne pamtim

Nema vise, dobri svete
one lepe se'set pete
kad smo bili na svecari
kod kumova nasih starih



Pajtić:U slučaju da pobedi Đilas, Boris Tadić da ostane u partiji

Dulić: Iza medijske hajke protiv mene stoje veoma bogati ljudi iz kriminalnog okruženja

Đilasoštujem Aleksandra Vučića i njegovu posvećenost politici

Đelić:Mi nismo u DS da bismo se družili, okumili, već da bismo odradili veliki posao za građane

Dinkić: Tadić ispao zbog sujete



Pogledaj stado, doktore
Sve samo bogalji i prosjaci
Slepi tumaraju u gomili
Svima su kičmu polomili...

Svima su stavili amove
Sebi sagradili hramove...

Pogledaj dom svoj, doktore
I skini paučinu s očiju...
mariopan mariopan 18:07 30.09.2012

Re: Izuzetno

mikele9
me se dojmilo ono ministrovo: Sve je kultura! Mogao je i preciznije: Sve što nije patriotskorodoljubivo, je Alajbegova slama
Posebice sam oduševljen što nije pomenuo likovnu umetnost

Nije čuo da postoji, (psssst).
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 30.09.2012

Re: Izuzetno

da li se spremate za rezervnu varijantu formiranja nove stranke u slucaju da onu staru u potpunosti preuzme osmi putnik


ja pre tipujem na SLEPOG nego na osmog putnika.

Sve mi se cini da ovo moze da bude najava za novu stranku.

ps
fri, prastaj za trol, ovo cisto da imam dokaz ako mi se posreci proricanje.
AlexDunja AlexDunja 21:25 30.09.2012

Re: Izuzetno

ps
fri, prastaj za trol, ovo cisto da imam dokaz ako mi se posreci proricanje.

ili da ja imam dokaz da mašiš kao do sada:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 30.09.2012

Re: Izuzetno

ili da ja imam dokaz da mašiš kao do sada:)


Ajd bas da vidimo :)

Iako ja ne masim (sto bi rekao Drago), jer retko proricem.
A i sad sam ostavio mogucnost da gresim.
A da mi lici - lici.
AlexDunja AlexDunja 21:37 30.09.2012

Re: Izuzetno

jer retko proricem.

pa dobro, nisi proricao,
ali si agitovao, zalagao se i delio pristupnice.

i pritom imao pogrešnu procenu.

i ova ti je takva.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:47 30.09.2012

Re: Izuzetno


i pritom imao pogrešnu procenu.


Pogresnu procenu sadasnjosti (tadasnjosti), to da.
Ali posto vidim da mi to ne ide od ruke, hajd da probam sa predvidjanjem buducnosti.

Slozis malo kockice pa to ispadne prilicno verovatna kombinacija.
Ali to mozda u nekom drugom blogu, da ne kvarimo kulturu :)

freehand freehand 21:57 30.09.2012

Re: Izuzetno

Ali to mozda u nekom drugom blogu, da ne kvarimo kulturu :)

Teško će to ići, jer sve je kultura.
Što se predviđanja tiče - probaj sa prošlošću, ko Dragec. On ima blizu 50%.
mariopan mariopan 08:03 01.10.2012

Re: Izuzetno

hoochie coochie man
ja pre tipujem na SLEPOG nego na osmog putnika.

Ajd kad već stavljamo opklade - nema šanse.

Samo da imam dokaz i ja.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:34 30.09.2012

polemika

A i Ćirilov je, izgleda, tigar kad piše a maca kad polemiše.

Ne. Ćirilov je samo izuzetno vaspitan čovek.

hvala na ovom linku cele emisije, nisam je gledala do sad.
gedza.73 gedza.73 08:41 30.09.2012

Re: polemika

Ćirilov je samo izuzetno vaspitan čovek.
freehand freehand 08:49 30.09.2012

Re: polemika

gedza.73
Ćirilov je samo izuzetno vaspitan čovek.


Da, ne sporim. Samo bi i fino vaspitan čovek koji zna sve što Ćirilov zna, a koji gleda šta se sve budi kroz spiskove na kojima se i sam nalazi i preteća pisma koja dobija kao direktnu posledicu tih spiskova - morao malo konkretnije ministru da skrene pažnju da njegova hahaha zezamo se malo priča nikako ne liči trenutku.
kukusigameni kukusigameni 09:34 30.09.2012

Re: polemika

freehand
morao malo konkretnije ministru da skrene pažnju da njegova hahaha zezamo se malo priča nikako ne liči trenutku.

Ne bih ja bio baš tako siguran šta bi morao Ćirilov. Čovek je prošao sito i rešeto i mi bi morali da verujemo da Ćirilov zna šta radi.
freehand freehand 09:37 30.09.2012

Re: polemika

kukusigameni
freehand
morao malo konkretnije ministru da skrene pažnju da njegova hahaha zezamo se malo priča nikako ne liči trenutku.

Ne bih ja bio baš tako siguran šta bi morao Ćirilov. Čovek je prošao sito i rešeto i mi bi morali da verujemo da Ćirilov zna šta radi.

Imaš pravo. Svako najbolje za sebe zna šta mora.
kukusigameni kukusigameni 09:57 30.09.2012

Re: polemika

freehand
Imaš pravo. Svako najbolje za sebe zna šta mora.

Ćirilov mu dođe kao neka institucija koja je bila, sada je i trebalo bi da bude. U ovom ambijentu, mislim da je on odabrao put da "postoji", pa samim tim i igra takvu igru.
A ima i godina.
AlexDunja AlexDunja 10:31 30.09.2012

Re: polemika

Ćirilov mu dođe kao neka institucija koja je bila, sada je i trebalo bi da bude. U ovom ambijentu, mislim da je on odabrao put da "postoji", pa samim tim i igra takvu igru.
A ima i godina.


meni je izgledalo kao da se pomalo snebiva
da ponovo priča istu priču...kao ono. pa to se podrazumeva,
svi znaju da to ne sme ....

a ministar se bio poprilično zaleteo u početku
u izjavama, možda i bolje da malo ukoči
i da ne kaže ništa...pametnije deluje
automatic automatic 10:34 30.09.2012

Re: polemika

Da, ne sporim. Samo bi i fino vaspitan čovek koji zna sve što Ćirilov zna, a koji gleda šta se sve budi kroz spiskove na kojima se i sam nalazi i preteća pisma koja dobija kao direktnu posledicu tih spiskova - morao malo konkretnije ministru da skrene pažnju da njegova hahaha zezamo se malo priča nikako ne liči trenutku.

cek, cek, neki ljudi iz kulture pokazu simpatije prema cedi i ldpu, koji vode protivustavnu i protivdrzavnu politiku, zatim glume u filmovima i predstavama u regionu koji srbe i srbiju prikazuju u najgorem svetlu, organizuju kulturne manifestacije u kojima se vredja i srpska publika, daju izjave medijima u regionu u kojima blate svoju zemlju, a sve pod zastitom ds i jos se aktivno iz kulture saltuju na politiku, izgube izbore zbog nesposobnosti lidera stranke, a onda se javno zale da im je neko skrenuo paznju da nije patriotski sve to sto su radili?

ne moze to tako, bavicu se svojim javnim poslom a probacu malo i da strknem od politicke koristi, a ako nastupi vreme da platim za politicku stetu koju sam naneo, ja cu onda nesto tamo da glumim.
nece moci.
freehand freehand 10:45 30.09.2012

Re: polemika

automatic
Da, ne sporim. Samo bi i fino vaspitan čovek koji zna sve što Ćirilov zna, a koji gleda šta se sve budi kroz spiskove na kojima se i sam nalazi i preteća pisma koja dobija kao direktnu posledicu tih spiskova - morao malo konkretnije ministru da skrene pažnju da njegova hahaha zezamo se malo priča nikako ne liči trenutku.

cek, cek, neki ljudi iz kulture pokazu simpatije prema cedi i ldpu, koji vode protivustavnu i protivdrzavnu politiku, zatim glume u filmovima i predstavama u regionu koji srbe i srbiju prikazuju u najgorem svetlu, organizuju kulturne manifestacije u kojima se vredja i srpska publika, daju izjave medijima u regionu u kojima blate svoju zemlju, a sve pod zastitom ds i jos se aktivno iz kulture saltuju na politiku, izgube izbore zbog nesposobnosti lidera stranke, a onda se javno zale da im je neko skrenuo paznju da nije patriotski sve to sto su radili?

ne moze to tako, bavicu se svojim javnim poslom a probacu malo i da strknem od politicke koristi, a ako nastupi vreme da platim za politicku stetu koju sam naneo, ja cu onda nesto tamo da glumim.
nece moci.

Upravo sjajan predložak kulturne politike koja se pomalja na našem horizointu a koju ministar nije smeo/umeo da tako jasno definiše i zastupa.
Nego, robotiću - šta bi ti radio Stevi Žigonu i izdajnicima što su glumili ustaše, Turke ili Hitlera?
kukusigameni kukusigameni 10:50 30.09.2012

Re: polemika

Jel ima negde na netu da se skine titl za ovog automatika?
Sepulturero Sepulturero 10:59 30.09.2012

Re: polemika

automatic
Da, ne sporim. Samo bi i fino vaspitan čovek koji zna sve što Ćirilov zna, a koji gleda šta se sve budi kroz spiskove na kojima se i sam nalazi i preteća pisma koja dobija kao direktnu posledicu tih spiskova - morao malo konkretnije ministru da skrene pažnju da njegova hahaha zezamo se malo priča nikako ne liči trenutku.

cek, cek, neki ljudi iz kulture pokazu simpatije prema cedi i ldpu, koji vode protivustavnu i protivdrzavnu politiku, zatim glume u filmovima i predstavama u regionu koji srbe i srbiju prikazuju u najgorem svetlu, organizuju kulturne manifestacije u kojima se vredja i srpska publika, daju izjave medijima u regionu u kojima blate svoju zemlju, a sve pod zastitom ds i jos se aktivno iz kulture saltuju na politiku, izgube izbore zbog nesposobnosti lidera stranke, a onda se javno zale da im je neko skrenuo paznju da nije patriotski sve to sto su radili?

ne moze to tako, bavicu se svojim javnim poslom a probacu malo i da strknem od politicke koristi, a ako nastupi vreme da platim za politicku stetu koju sam naneo, ja cu onda nesto tamo da glumim.
nece moci.

automatic automatic 11:53 30.09.2012

Re: polemika

Upravo sjajan predložak kulturne politike koja se pomalja na našem horizointu a koju ministar nije smeo/umeo da tako jasno definiše i zastupa.
Nego, robotiću - šta bi ti radio Stevi Žigonu i izdajnicima što su glumili ustaše, Turke ili Hitlera?

ne mislis valjda da je toma badava studirao management?

ako je dobio vlast, onda ce ta vlast da obuhvati i kulturu, kao sto je obuhvatala i ranije, kapis?

steva je legenda, genijalni umetnik, igrao je sve i svakoga, bez mane... kakve on ima veze sa nasom pricom?
opet si duvao bajatu travu?

Jel ima negde na netu da se skine titl za ovog automatika?

sta ce ti titl kad ti je prijem ometen?
freehand freehand 12:56 30.09.2012

Re: polemika

ako je dobio vlast, onda ce ta vlast da obuhvati i kulturu, kao sto je obuhvatala i ranije, kapis?

a to onda znači da treba počistiti nepatriote i izdajnike? I ti se, naravno, sa tim slažeš?
zatim glume u filmovima i predstavama u regionu koji srbe i srbiju prikazuju u najgorem svetlu




Jel ovako?
automatic automatic 13:24 30.09.2012

Re: polemika

a to onda znači da treba počistiti nepatriote i izdajnike? I ti se, naravno, sa tim slažeš?

ako ovako lepo ucitas, onda mi ostaje samo da se slozim

shvati jednu stvar, bar jednu, ako domaci reditelji i glumci kritikuju, ismevaju i osudjuju nesto u svojoj zemlji, oni na to ne samo da imaju pravo, nego su jednim delom i u obavezi da to cine jer je to njihova zemlja i njihov narod.

ako neki ostrasceni lik iz bivse sfrj ili andjelina dz. kritikuju nasu zemlju ili narod, onda je stvar elementarne pristojnosti NE ucestvovati u tome. patriotizam da i ne pominjem.

ako neko odluci da ucestvuje u tome, onda vise nije deo kulture naroda kojem je pripadao, njegov narod izdvaja sredstva za svoju kulturu, a ne za politicki ostrascene projekte neprijateljskih drzava.

kultura i njeni delatnici cesto su pod paskom onih koji vode sprecijalne ratove izmedju drzava.

steta je sto takve teme po blogovima pretresaju ljudi koji u to nisu upuceni.
znas na koga mislim...
freehand freehand 14:06 30.09.2012

Re: polemika

ako ovako lepo ucitas, onda mi ostaje samo da se slozim

Ništa ti nisam učitao, pratio sam tok komentara. Toma pobedio, ima pravo, tralala.
Nego:
ako neki ostrasceni lik iz bivse sfrj ili andjelina dz. kritikuju nasu zemlju ili narod, onda je stvar elementarne pristojnosti NE ucestvovati u tome. patriotizam da i ne pominjem.
ako neko odluci da ucestvuje u tome, onda vise nije deo kulture naroda kojem je pripadao, njegov narod izdvaja sredstva za svoju kulturu, a ne za politicki ostrascene projekte neprijateljskih drzava.

kultura i njeni delatnici cesto su pod paskom onih koji vode sprecijalne ratove izmedju drzava.

Ko će i po kojim kriterijumima ocenjivati pristojnost/patriotizam?
Kako misliš da bi se proveli, npr, američki reditelji i glumci koji igraju Amerikance kao negativce u stotinama i hiljadama filnmova snimljenih u Hoplivudu? Kako misliš da bi, da si ti Amerikanac i imaš moć pride, prošao Oliver Stoun? Brando? Dastin Hofman, De Niro i da ne nabrajam dalje?


steta je sto takve teme po blogovima pretresaju ljudi koji u to nisu upuceni.
znas na koga mislim...

Mene?
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 17:22 30.09.2012

Re: polemika

freehand
ako neki ostrasceni lik iz bivse sfrj ili andjelina dz. kritikuju nasu zemlju ili narod, onda je stvar elementarne pristojnosti NE ucestvovati u tome. patriotizam da i ne pominjem.
ako neko odluci da ucestvuje u tome, onda vise nije deo kulture naroda kojem je pripadao, njegov narod izdvaja sredstva za svoju kulturu, a ne za politicki ostrascene projekte neprijateljskih drzava.

kultura i njeni delatnici cesto su pod paskom onih koji vode sprecijalne ratove izmedju drzava.

Ko će i po kojim kriterijumima ocenjivati pristojnost/patriotizam?
Kako misliš da bi se proveli, npr, američki reditelji i glumci koji igraju Amerikance kao negativce u stotinama i hiljadama filnmova snimljenih u Hoplivudu? Kako misliš da bi, da si ti Amerikanac i imaš moć pride, prošao Oliver Stoun? Brando? Dastin Hofman, De Niro i da ne nabrajam dalje?

Oni su Amerikanci koji u američkim filmovima kritikuju Ameriku. Bolja paralela bi ti bio Ezra Paund.
automatic automatic 18:22 30.09.2012

Re: polemika

Ko će i po kojim kriterijumima ocenjivati pristojnost/patriotizam?
Kako misliš da bi se proveli, npr, američki reditelji i glumci koji igraju Amerikance kao negativce u stotinama i hiljadama filnmova snimljenih u Hoplivudu? Kako misliš da bi, da si ti Amerikanac i imaš moć pride, prošao Oliver Stoun? Brando? Dastin Hofman, De Niro i da ne nabrajam dalje?


da li je neko od njih glumio u ruskom filmu nekog amerikanca i ucitao u tu ulogu neku fikciju i u filmu to prikazao kao dominantnu osobinu amerikanaca?

kriterijum za patriotizam u umetnosti je veoma jednostavan - kulturni obrazac jednog naroda usvaja najveci broj pripadnika tog naroda, kulturna elita usmerava i predlaze pravce razvoja, a oni koji svoju umetnost ne mogu da realizuju u okviru tog obrasca pronalaze druge kulturne obrasce.

ako neko umetnicko delo vecina oceni kao nacionalno neprihvatljivo, onda je to delo van nacionalnog kulturnog obrasca, ili grubo receno - nije patriotsko.

prostije od ovog ne mogu da ti objasnim, lakse bi mi bilo ako bi bio ljubazan da napises blog o nekoj tebi bliskoj temi...
BigBadWolf BigBadWolf 18:35 30.09.2012

Re: polemika



ako neko umetnicko delo vecina oceni kao nacionalno neprihvatljivo, onda je to delo van nacionalnog kulturnog obrasca, ili grubo receno - nije patriotsko.


Au, jebote... Znaci, ako se umetnicko delo ne svidja vecini, to je izdaja, jel tako? Da li imas predstavu koliko si ljudi ovim osudio na smrt?

You can't make this shit up, man...
automatic automatic 18:40 30.09.2012

Re: polemika

Au, jebote... Znaci, ako se umetnicko delo ne svidja vecini, to je izdaja, jel tako? Da li imas predstavu koliko si ljudi ovim osudio na smrt?

You can't make this shit up, man...

vecina, preko politickih predstavnika, odredjuje i sta je to nacionalni interes, a poznato je, recimo, sta su sve amerikanci spremni da urade zarad nacionalnog interesa...


kakva crna osuda na smrt, pa to su vecinom jajare koje se prodaju za male pare...
freehand freehand 20:04 30.09.2012

Re: polemika

kriterijum za patriotizam u umetnosti je veoma jednostavan - kulturni obrazac jednog naroda usvaja najveci broj pripadnika tog naroda, kulturna elita usmerava i predlaze pravce razvoja, a oni koji svoju umetnost ne mogu da realizuju u okviru tog obrasca pronalaze druge kulturne obrasce.

ako neko umetnicko delo vecina oceni kao nacionalno neprihvatljivo, onda je to delo van nacionalnog kulturnog obrasca, ili grubo receno - nije patriotsko.

prostije od ovog ne mogu da ti objasnim, lakse bi mi bilo ako bi bio ljubazan da napises blog o nekoj tebi bliskoj temi...


Hvala ti, Automatic - ovo je bilo više nego dovoljno prosto.
Kad neko počne da insistira na pojmovima "nacija", "patriotizam", "većina" i "kultura" u istoj rečenici to onda znači da je majmun ušao u tenak.
Ostaje da saznamo šta bi, po tebi, valjalo preduzeti prema nesvesnom, nepatriotskom i - to na kraju tako obično biva - izdajničkom elementu, koji si već šupirao iz nacionalnog kulturnog obrasca?
automatic automatic 20:28 30.09.2012

Re: polemika

Ostaje da saznamo šta bi, po tebi, valjalo preduzeti prema nesvesnom, nepatriotskom i - to na kraju tako obično biva - izdajničkom elementu, koji si već šupirao iz nacionalnog kulturnog obrasca?


sta tu ima da se misli, po kratkom postupku...

vec sam ti napisao ranije, kulturni obrazac usvaja vecina, od vecine se sastoji i publika, a bez publike nema umetnosti...

najveca kazna za umetnika je bojkot i zaborav od strane ljubitelja njegove umetnosti...
nije to nesto sto publici moze da se naredi.

mozda ministar pokusa nesto drugo, recimo da se obracuna sa umetnicima, ili da njih skloni a dovede neke svoje pulene na njihova mesta... sve su to sulude politicke igre kojima nije mesto u kulturi.

jedino dobro uplitanje politike u kulturu je kada obezbedjuje sredstva za kulturu. retki su primeri poput onog sa ugricicem ili prpom, kada politicari svojim angazovanjem ucine nesto dobro za kulturu.

nisu umetnici nikakvi izdajnici, oni su ljudi koji su poceli da se bave politikom, a iz politike se nikad ne izlazi cistih ruku...

freehand freehand 21:17 30.09.2012

Re: polemika

vec sam ti napisao ranije, kulturni obrazac usvaja vecina, od vecine se sastoji i publika, a bez publike nema umetnosti...

Izvini, možeš li ti da definišeš neki kulturni obrazac koji je većina u Srbiji usvojila? I kako i kada ga je usvojila? Vrlo rado bih to pročitao?

najveca kazna za umetnika je bojkot i zaborav od strane ljubitelja njegove umetnosti...
nije to nesto sto publici moze da se naredi.

Jel tako? Čemu onda definisanje poželjnog nacionalnog i patriotskog kulturnog modela, ako se sve dešava na tom takoreći tržišnom principu?
Mislim - da se ne igramo žmurke: pojmovi koje su ministar kulture i njegovi pomoćnici i saradnici - pa evo i ti sa njima - uveli (vratili) u javni govor u Srbiji ima svoje vrlo jasne odraze u istorijskom ogledalu, i svi do jednog su totalitaristički, a vodili su i završavali svoj ciklus na način koji generalno ljudi ne žele ni da pojma kao svoju mogućnu perspektivu.

mozda ministar pokusa nesto drugo, recimo da se obracuna sa umetnicima, ili da njih skloni a dovede neke svoje pulene na njihova mesta... sve su to sulude politicke igre kojima nije mesto u kulturi.

Priznaj da ovo nisi ti pisao!

nisu umetnici nikakvi izdajnici, oni su ljudi koji su poceli da se bave politikom, a iz politike se nikad ne izlazi cistih ruku...

O kojim umetnicima pričaš? Bati Živojinoviću? Srđanu Dragojeviću? Jeleni Karleuši?
Ili nekom imaginarnom, za koga smatraš da se bavio politikom samo zato što je podržao stranku ili kandidata?
Zaista, da li je iko od umetnika iz perioda devedesetih izašao čistih ruku, obzirom da su svim na jedan ili drugi način, bili uvučeni i zagnjureni u politiku?
kukusigameni kukusigameni 09:42 01.10.2012

Re: polemika

automatic
sta ce ti titl kad ti je prijem ometen?

Ajd da se malo kulturno uzdižeš.
Evo jedan prilog temi, filmski.

st.jepan st.jepan 02:39 30.09.2012

...

Voditeljka: Hoćete li moći da budete ministar kulture svih gradjana, i da ne očekujemo više incidente?

Ministar kulture: Pa nemate..., ja mislim, nije ni bilo incidenata, znate.., mislim, to sad..., čekajte malo, sačekajte sto dana..., to sad..., videćete uostalom, čekajte, sačekajte malo, pa da vidite onda..., mislim, mi..., kakvi incidenti, o čemu se..., mi, ovaj, to jednostavno su neke stvari, možda..., paz'te, znate, tu imate raznih naslaga, paz'te, tu je..., paz'te, imate ljude koji meni spočitavaju..., ljudi koji su bili u nekim komitetima komunističkim, i tako dalje..., nikada nisam bio nigde, ja čak..., mene su proglašavali prozapadnjakom, paz'te...

Očekujem priznanje - ovo skidanje žešće me smorilo, morao sam bezmalo reč po reč - nemoguče je bilo zapamtiti i zapisati po više od dve tri u cugu.
freehand freehand 07:23 30.09.2012

Re: ...

Očekujem priznanje, ovo skidanje žešće me smorilo, morao sam bezmalo reč po reč - nemoguče je bilo zapamtiti i zapisati po više od dve tri u cugu.

I ja sam to pokušao (doduše onaj deo o spiskovim)a onda me je Opera diverzijom sprečila da to postujem. Nisam imao snage za drugi pokušaj i preneo sam dajdžest po sećanju.
mikele9 mikele9 10:25 30.09.2012

Re: ...

Voditeljka: Hoćete li moći da budete ministar kulture svih gradjana, i da ne očekujemo više incidente?

Ministar kulture: Pa nemate..., ja mislim, nije ni bilo incidenata, znate.., mislim, to sad..., čekajte malo, sačekajte sto dana..., to sad..., videćete uostalom, čekajte, sačekajte malo, pa da vidite onda..., mislim, mi..., kakvi incidenti, o čemu se..., mi, ovaj, to jednostavno su neke stvari, možda..., paz'te, znate, tu imate raznih naslaga, paz'te, tu je, paz'te, imate ljude koji, meni spočitavaju..., ljudi koji su bili u nekim komitetima komunističkim, i tako dalje..., nikada nisam bio nigde, ja čak..., mene su proglašavali prozapadnjakom, paz'te...

Očekujem priznanje, ovo skidanje žešće me smorilo, morao sam bezmalo reč po reč - nemoguče je bilo zapamtiti i zapisati po više od dve tri u cugu.

Imaš moje veeeeeliko priznanje, još ću da ti napravim povelju i plaketu Druže pa ovo je čist nepatvoreni Beket! Obožavam njegovu knjigu NEMUŠTO
number42 number42 10:56 30.09.2012

Re: ...

st.jepan


Voditeljka: Hoćete li moći da budete ministar kulture svih gradjana, i da ne očekujemo više incidente?

Ministar kulture: Pa nemate..., ja mislim, nije ni bilo incidenata, znate.., mislim, to sad..., čekajte malo, sačekajte sto dana..., to sad..., videćete uostalom, čekajte, sačekajte malo, pa da vidite onda..., mislim, mi..., kakvi incidenti, o čemu se..., mi, ovaj, to jednostavno su neke stvari, možda..., paz'te, znate, tu imate raznih naslaga, paz'te, tu je, paz'te, imate ljude koji, meni spočitavaju..., ljudi koji su bili u nekim komitetima komunističkim, i tako dalje..., nikada nisam bio nigde, ja čak..., mene su proglašavali prozapadnjakom, paz'te...



blogovatelj blogovatelj 14:09 30.09.2012

Re: ...

Druže pa ovo je čist nepatvoreni Beket! Obožavam njegovu knjigu NEMUŠTO


A vidi ovog jaru...
Posebno obrati paznju od 1:13
laziiprevare laziiprevare 14:40 30.09.2012

Re: ...

ja čak..., mene su proglašavali prozapadnjakom


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:43 30.09.2012

Nova Kultura

I da - imaćemo novu strategiju kulture koja je sve,


I čiji će moto da bidne:

Wenn ich Kultur höre ... entsichere ich meinen Browning!

Malo je posedeo ovaj Petković pod stare dane - a tako je naočit bio ☻☻


                 Hanns Johst
freehand freehand 07:19 30.09.2012

Re: Nova Kultura

Malo je posedeo ovaj Petković pod stare dane - a tako je naočit bio ☻☻

Daleko te odvela metafora. Nije Petković Johst.
Ali mislim da je problem što Petković nije ništa.
Mene je porazilo upravo to što u pola sata emisije nisam čuo - ništa o kulturi koja je sve!
Budimac Budimac 07:55 30.09.2012

Re: Nova Kultura

Mene je porazilo upravo to što u pola sata emisije nisam čuo - ništa o kulturi koja je sve!

Istrolova minister emisiju, kao Cerski Filipov blog.
kukusigameni kukusigameni 09:29 30.09.2012

Re: Nova Kultura

Budimac
Istrolova minister emisiju, kao Cerski Filipov blog.

Mada ni jednom nije spomenuo ušur.
mirelarado mirelarado 11:58 30.09.2012

Re: Nova Kultura

kukusigameni
Budimac
Istrolova minister emisiju, kao Cerski Filipov blog.

Mada ni jednom nije spomenuo ušur.


Па кад говори политички српски: ту се најважније ствари никад не спомињу.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:11 30.09.2012

Re: Nova Kultura

Daleko te odvela metafora. Nije Petković Johst.


Pa ni Johst nije mnogo šta ;> Nije bio na položajima zbog toga što je dobro pisao. Da mu nije one rečenice ne bi ga se niko ni setio - čak ni ono malo kada ukazuju da to nije rekao Gering (koji se inače dičio svojom "artizanštinom" i "kulturom" pa bi teško rekao tako šta).

Ali obojica vuku korene iz iste fele - ideologija vlasti im određuje "Kulturu", uvek ima "neprijatelja" koje treba pročistiti iz "kulture" i svoje položaje dobijaju zahvaljujući takvoj vlasti i takvim svojim "kulturisanjem". Nebitno je da l je reč o naci vlasti, staljinovoj, titovoj, slobinoj ili slobošešelejvih malčića.

A da ne bude kako je izmeđ Slobe i malčića sve bilo fino i prefino evo jedne fine pesmice ☻☻

                   
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:59 30.09.2012

Poenta je na patriotskom

a ne na kulturi.
Dakle, već od 1990.godine a nastavilo se i posle 2000.godine, patriotsko je obavezan pridev.Tako nam je patriotski sport, muzika, vera naša pravoslavna, jezik, kultura, spost istorija i naročito njena revizijai opoganjivanje, nacionalizam i šovinizam su patriotizam, negiranje ili prećutkivanje zločina naših velikih patriota u ime patriotizma ,patriotska pljačka,i ... teraj dokle hoćeš , radi šta hoćeš samo obezbedi da tome daš patriotski prefiks.
este ta promocija knjige Milana Lukića (a to je onaj, da podsetim, što je silovao, streljao i spaljivao žive ljude po istočnoj Bosni) organizovana u njegovom prostoru.

a čovek osužen kao ratni zločinac.
Ništa čudno jer u ovoj državi se i nema mere kada su u pitanju zločinci i njihove rehabilitacije.
Pa i predshodna vlast je sasluživala kada je SPC proglasila onoga popa Macu za sveca iako je priznao da je lično zaklao 19 žena,...rehabilitovala zločince, što se i nastavlja....
Šta ćeš, takva je naša realnost jer izgleda što je neko nekulturniji, nepristojniji više je in.
Dovoljno je samo posmatrati odnos medja i vlasti prema istoriji, koliko su kulturni sardžaju zastupljeni i nastavi od vrtića do fakulteta, kakva nam je kultura dijaloga, kakav je položaj kulturnih institucija i koji su sadržaji, šta nam promovišu mediji i TV, a da ne pominjem filmsku produkciju, sve je to nekultura, talog, nasilje.
kukusigameni kukusigameni 10:04 30.09.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća
Dakle, već od 1990.godine a nastavilo se i posle 2000.godine, patriotsko je obavezan pridev.Tako nam je patriotski sport, muzika, vera naša pravoslavna, jezik, kultura, spost istorija i naročito njena revizijai opoganjivanje, nacionalizam i šovinizam su patriotizam, negiranje ili prećutkivanje zločina naših velikih patriota u ime patriotizma ,patriotska pljačka,i ... teraj dokle hoćeš , radi šta hoćeš samo obezbedi da tome daš patriotski prefiks.

Pa nije baš tako.


Jedini muzej koji zaista radi.


Kancelarija upravnika jednog pozorišta.
gedza.73 gedza.73 10:58 30.09.2012

Re: Poenta je na patriotskom



Bahatost- konstanta kroz vreme i sisteme.

Milan Karagaća Milan Karagaća 12:55 30.09.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Pa nije baš tako.

Kancelarija upravnika jednog pozorišta.

па шта ту непатриотско.
Иначе, да не буде забуне, заговорник сам да је човек који познаје и негује вредности своје културе културни патриота и тиме већи патриота од оних који су у сваком погледу некултурни па и галами којом хоће да нам кажу како се они као брину за културу.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:59 30.09.2012

Re: Poenta je na patriotskom

gedza.73


Bahatost- konstanta kroz vreme i sisteme.


свака част Геџо, овакви само могу да осрамоте патриотизам и нацију, јер то што он и њему слични булазне нема везе са патриотизмом и националним поносом, и нису предмет науке о култури већ више неких медицинских дисциплина.А богами има их сличних њему и у садашњем парламенту, власти и министарствима.
laziiprevare laziiprevare 14:44 30.09.2012

Re: Poenta je na patriotskom



Ja sam zahvaljući SNS i Aci Vučiću postao ministar kulture.
kukusigameni kukusigameni 10:04 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća
па шта ту непатриотско.

Ništa. Samo pričamo.

U vreme tog čoveka (mislim na ovog što sada visi u nekim kancelarijama, a nekoć sam se čudio što ga nema i u frižiderima), elem, u to vreme, nepatriotski su bili oni kulturni radnici (to se tako zvalo) koji su kritikovali Njegovo delo i Njegov lik, i koji su na taj način ugrožavali tekovine NOB.
I to se tada zvalo patriotizam.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:21 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

kukusigameni
Milan Karagaća
па шта ту непатриотско.

Ništa. Samo pričamo.

U vreme tog čoveka (mislim na ovog što sada visi u nekim kancelarijama, a nekoć sam se čudio što ga nema i u frižiderima), elem, u to vreme, nepatriotski su bili oni kulturni radnici (to se tako zvalo) koji su kritikovali Njegovo delo i Njegov lik, i koji su na taj način ugrožavali tekovine NOB.
I to se tada zvalo patriotizam.

Ne znam koliko imaš godina i koliko pamtiš to vreme ali činjenica je da su u to vreme u samoj Srbiji svi oblici kulture bili na višem nivou, da je srpska kultura bila mnogo priznatija i cenjenija u svetu, Evropi i samoj Jugoslaviji. Nikome nije smetalo da se nastupa kao pozorište, ansambl, književnik iz Beograda , Srbije. Tako da uopšte nisi u pravu.
nepatriotski su bili oni kulturni radnici (to se tako zvalo) koji su kritikovali Njegovo delo i Njegov lik, i koji su na taj način ugrožavali tekovine NOB.
I to se tada zvalo patriotizam.

tu ga preteruješ sa Njegovim likom i delom, jedino ako nisi mislio da su sva kulturna stvaranja mora imati temu pljuvanja po njemu .
Što se tiče narodnooslobodilačke bobe, za mene je i sada nepatriotski nipodaštavati narodnooslobodilačke tradicije od 1.i 2. srpskog ustanka, balkanskih ratova, 1. i 2. svetskog rata. I ni u jednom od tih ratova oni koji su bili saradnici neprijatelja ili se nisu hteli boriti protiv njega nisu niti mogu biti patriote.
Inače, kultura treba da se bavi kulturom a ne patriotizmom i pravljenjem patriota od profitera, zločinaca, izdajnika, kolaboranata i drugog ološa.
automatic automatic 16:40 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Ne znam koliko imaš godina i koliko pamtiš to vreme ali činjenica je da su u to vreme u samoj Srbiji svi oblici kulture bili na višem nivou, da je srpska kultura bila mnogo priznatija i cenjenija u svetu, Evropi i samoj Jugoslaviji. Nikome nije smetalo da se nastupa kao pozorište, ansambl, književnik iz Beograda , Srbije. Tako da uopšte nisi u pravu.


karagaca, pa koja crna kultura, partizani su streljali sve glumce, novinare, pisce, muzicare, balerine, slikare koji su stvarali tokom rata i bavili se kulturom. te 1945. napravljen je potpuni diskontinuitet u kulturi srbije.

partizanski komesari za kulturu su onda poceli da organizuju primitivne skupove koje su nazivali igranke, u primitivnim bibliotekama citao se samo marks, a svi slikari portretisali su samo jedno jedino lice, svi muzicari svirali su istu pesmu. bila je to kataklizma srpske kulture.
Inače, kultura treba da se bavi kulturom a ne patriotizmom i pravljenjem patriota od profitera, zločinaca, izdajnika, kolaboranata i drugog ološa.

ljubav prema domovini cesto je deo tradicije, a tradicija i obicaji neraskidivi su delovi kulture.
svako novo kulturno delo postaje i deo tradicije jednog naroda. ako je neko delo loseg kvaliteta, obojeno ideologijom od koje je postradao veliki broj srba, ako srbe prikazuje kao zlocince, ako srbiju prikazuje kao nekulturnu drzavu, onda to delo ne moze biti deo srpske kullturne tradicije, ne moze biti deo srpske kulture, a takav stvaralac ne moze biti kulturni radnik.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:09 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

ako je neko delo loseg kvaliteta, obojeno ideologijom od koje je postradao veliki broj srba, ako srbe prikazuje kao zlocince, ako srbiju prikazuje kao nekulturnu drzavu, onda to delo ne moze biti deo srpske kullturne tradicije, ne moze biti deo srpske kulture, a takav stvaralac ne moze biti kulturni radnik.

Očito tebe kultura manje interesuje od nekih drugih stvari pa ti ja neću ometati uživanje u tvojim istorijskim istinama a bogami i lažima.
Da li to znači da je za tebe kultura ako svakog Srbina zločinca, a priznaćeš takvih je bilo, nastojiš prikazati kao heroja i još to postaviš kao zadatak kulture.
Naravno da je nekulturno i neprimerno Srbiju prikazivati kao primitivnu i nekulturnu, ali je takođe još manje korisno idealizovati je. Kultura dakle na svoj način ipak mora da se drži istine. Takva prava kultura treba i mora biti delo srpske kulture.
partizani su streljali sve glumce, novinare, pisce, muzicare, balerine, slikare koji su stvarali tokom rata i bavili se kulturom. te 1945. napravljen je potpuni diskontinuitet u kulturi srbije.

Ako misliš na direktora pozorišta koji je organizovao proslavu Hitlerovog rođendana, i sve one koji su svojim kulturnim , pozorišnim i novinarskim radom veličali nacizam, da su time dali doprinos srpskoj kulturi onda ti aferim.
A već kad nabroja toliko profesija, ajde navedei konkretna lica pa sam pogledaj šta su radili i zbog čega osuđeni. Prvo, nesporno je da je bilo bahatosti i prekosti i grešaka, ali da su pobijeni baš svi tu ga pretera što je tipično za revizioniste naše istorije.
automatic automatic 20:39 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

A već kad nabroja toliko profesija, ajde navedei konkretna lica pa sam pogledaj šta su radili i zbog čega osuđeni. Prvo, nesporno je da je bilo bahatosti i prekosti i grešaka, ali da su pobijeni baš svi tu ga pretera što je tipično za revizioniste naše istorije.

nisu svi pobijeni, ali je gotovo svima zabranjen rad, prognani su iz svojih sredina, niko se vise nije bavio kulturom ili umetnickim radom.

u srbiji tokom drugog svetskog rata nije bilo toliko ratnih dejtava koliko u ostatku kraljevine. obaveza svih zaposlenih je bila da dolaze na svoja radna mesta i vrse svoje poslove. za neispunjavnje radnih duznosti nije sledio otkaz ili smena, sledio je metak u celo.

mudrom politikom, srpski politicari pokusali su da srbiju spasu ratnih razaranja, u cemu su dobrim delom uspeli. srpski narod u ndh bio je istrebljen genocidom, a u ostatku kraljevine srbi su se borili za goli zivot i za zivot svojih porodica, pristupajuci raznim vojskama, od kojih je jedina bila legitimna srpska kraljevska vojska u otadzbini.

nakon zavrsetka rata, srbiju je pohodila posast komunizma, sa hrvatom titom, koji je pobedio u gradjanskom ratu i zauzeo srbiju koju su oslobodili crvenoarmejci. sve ratne nedace koje je mudrom politikom srbija izbegla, komunista tito uspeo je da joj nametne posle rata. posle 1945. godine nikli su logori za srbe, radne obaveze, oduzimana je imovina, ginulo se nepotrebno na fantomskim frontovima, likvidirane su i sklanjane srpske politicke vodje, ozvanicena su ustaska, nemacka i italijanska osvajanja, tito je priznao granice fasistima koji su rat izgubili.

o kulturi komunisti nisu nista znali.
freehand freehand 20:49 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

posle 1945. godine nikli su logori za srbe, radne obaveze, oduzimana je imovina, ginulo se nepotrebno na fantomskim frontovima, likvidirane su i sklanjane srpske politicke vodje, ozvanicena su ustaska, nemacka i italijanska osvajanja, tito je priznao granice fasistima koji su rat izgubili.

Hajde, automatic, ako ti nije teško:
koji su to bili logori za Srbe? Koji nepotrebni frontovi posle 1945? Koja su ustaška, nemačka i italijanska osvajanja ozvaničena? Koje je Tito granice priznao fašistima koji su rat izgubili?
kukusigameni kukusigameni 22:50 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća
Ne znam koliko imaš godina i koliko pamtiš to vreme

Dovoljno da sam od te vlasti popio "ban", kako se to ovde popularno kaže.
Bilo sumnjivo. Sva ta apstrakcija.

Milan Karagaća
tu ga preteruješ sa Njegovim likom i delom, jedino ako nisi mislio da su sva kulturna stvaranja mora imati temu pljuvanja po njemu .


Ne preterujem dragi Karagaća. Preterivanje je bilo u zaštiti kulta ličnosti dotičnog.
I nigde nisam rekao da je pljuvanje po Njemu, esencija kulture.
Milan Karagaća
za mene je i sada nepatriotski

Za tebe. Za neke druge nešto drugo. A mi između, da čekamo ko će da bude na vlasti, pa tako da formiramo kulturnu politiku?
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:13 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

o kulturi komunisti nisu nista znali

aferim.
milisav68 milisav68 23:44 01.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća

Ne znam koliko imaš godina i koliko pamtiš to vreme ali činjenica je da su u to vreme u samoj Srbiji svi oblici kulture bili na višem nivou,

A pa jeste, doček i ispraćaj štafete (eventualno njega), slet, recitali o NOB-u (za 1. maj, i dan oslobodjenja) uz lokalni KUD, premijere u bioskopu "Sutjeske", "Neretve", i "Boška Buhe" (preko škole), organizovani odlazak u Beograd, jednom godišnje na neku ljudsku pozorišnu predstavu....zato vreme je Ibarska magistrala vozila 180 na sat....
da je srpska kultura bila mnogo priznatija i cenjenija u svetu, Evropi i samoj Jugoslaviji.

Pa je prva veća nagrada bila za film "Skupljači perja".....a najpopularniji pevač je bio Djordje Marjanović - u Rusiji, a glumac Bata Živojinović - u Kini...jedinu prodju na zapadu su imali KUD-ovi - kod gastarbajtera....i retko ko je smeo da se predstavi kao srpski, većina su bili jugoslovenski......
Milan Karagaća Milan Karagaća 06:26 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

A pa jeste, doček i ispraćaj štafete (eventualno njega), slet, recitali o NOB-u (za 1. maj, i dan oslobodjenja) uz lokalni KUD, premijere u bioskopu "Sutjeske", "Neretve", i "Boška Buhe" (preko škole), organizovani odlazak u Beograd, jednom godišnje na neku ljudsku pozorišnu predstavu....zato vreme je Ibarska magistrala vozila 180 na sat....


Ma u pravu si Milisave, u Beogradu su likovne kolonije i pozorišta bila zabranjena, nije bilo ni dečjih pozorišta, ni Duška Radovića,ni BITEF-a,ni Beogradskog proleća,ni...ničega,
E moj Milisave, baš mi je žao takvih kao što si ti kojima je zabranjeno da znaju i ono što znaju.
Pa je prva veća nagrada bila za film "Skupljači perja".....a najpopularniji pevač je bio Djordje Marjanović - u Rusiji, a glumac Bata Živojinović - u Kini...jedinu prodju na zapadu su imali KUD-ovi - kod gastarbajtera....i retko ko je smeo da se predstavi kao srpski, većina su bili jugoslovenski..

koliko je ovo prizemno i glupo sklepano. Pa gde su ti ostali naši pevači i glumci, gde su ti operski pevači svetskog glasa, beogradska filharmonija....
kukusigameni kukusigameni 07:56 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća


Ma sve je u redu, samo u Tita da ne dirneš ili barem da ne liči da si dirnuo. A i u naš put socijalizma vešto sakriven iza NOB-a.
Šta ti je bre Karagaća? Pa ovo posle je samo nastavak te kulturne politike, ovoga puta potpuno bez kormila, onako po inerciji i u raspadnutoj infrastrukturi.
Kao Mad Max.
milisav68 milisav68 07:57 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća

Ma u pravu si Milisave, u Beogradu su likovne kolonije i pozorišta bila zabranjena, nije bilo ni dečjih pozorišta, ni Duška Radovića,ni BITEF-a,ni Beogradskog proleća,ni...ničega,

Prvo, Beograd nije Srbija (a moj komentar se odnosio na kulturni život u provinciji), a drugo nisam rekao da su zabranjene likovne kolonije i pozorišta, ali su (kad su već pomenute zabrane), bili zabranjeni filmovi, pozorišne predstave, pevači/pesme, koji su kritikovali lik&delo, i proglašavani su za nepatriote i izdajnike.....

I super što ste pomenuli Duška Radovića, koji je sklonjen sa radija, jednim telefonskim pozivom (velikog demokrate Stambolića), pa je nedugo posle toga i umro zbog stresa....
Pa gde su ti ostali naši pevači i glumci, gde su ti operski pevači svetskog glasa, beogradska filharmonija....

Pa gde su bili - po belom svetu, nije im padalo na pamet da dodju u neku palanku....

Elita je živela jedan, a narod drugi - život.
maksa83 maksa83 08:07 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

ni Beogradskog proleća

Da citiram jednog mog druga kome je u jednom trenutku računar počeo da pušta neke čudne zvuke: "Nije bre moj kompjuter Beogradsko Proleće pa da na njemu svira k'o 'oće".
Goran Vučković Goran Vučković 08:31 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Elita je živela jedan, a narod drugi - život.

Što se temeljno promenilo kad su "oni" otišli. Nema više karata za Beketa preko sindikata
milisav68 milisav68 08:52 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Goran Vučković

Što se temeljno promenilo kad su "oni" otišli. Nema više karata za Beketa preko sindikata

A ni odlaska na more preko istog.



Milan Karagaća Milan Karagaća 14:10 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

u primitivnim bibliotekama citao se samo marks

bice pre da su primitivni oni koji nisu ništa pročitali od Marx-a a tako s nipodaštavanjem o njemu govore.Sviđala se nekome njegova ideologija ili ideologija koja je pozivom na njega nastala, Marx je nesumnjivo napisao kapitalna dela iz filozofije, sociologije, ekonomije i to mu priznaju svi ozbiljni i filozofi i ekonomsisti.A oni što kao što se ti predstavljaš misle da je Marx samo propisao da komunisti ubijaju nekomuniste pa još samo u Srbiji, a da ništa pročitali nisu, naravno da tako misle.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:14 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

kukusigameni
Milan Karagaća


Ma sve je u redu, samo u Tita da ne dirneš ili barem da ne liči da si dirnuo. A i u naš put socijalizma vešto sakriven iza NOB-a.
Šta ti je bre Karagaća? Pa ovo posle je samo nastavak te kulturne politike, ovoga puta potpuno bez kormila, onako po inerciji i u raspadnutoj infrastrukturi.
Kao Mad Max.

a da li ti misliš da je kultura samo ono što nekoga vređa, ponižava, napada, obezvređuje nemajući pri tome nikakve kriterijume , da je to zaista kultura.Ne, to nijer kultura to je žuta štampa i Pink tračevi kao što danas imamo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:15 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Pa gde su bili - po belom svetu, nije im padalo na pamet da dodju u neku palanku...

koji na primer.
milisav68 milisav68 15:38 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća

koji na primer.

Pa bilo koji.
Mogu na prste jedne ruke da nabrojim gostovanje nekog beogradskog pozorišta u mom mestu (recimo od`80 -`90).

Najčešće su dolazili rok bendovi, a i to uglavnom na početku ili zalasku karijere.

kukusigameni kukusigameni 15:57 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Milan Karagaća

a da li ti misliš da je kultura samo ono što nekoga vređa, ponižava, napada, obezvređuje nemajući pri tome nikakve kriterijume , da je to zaista kultura.Ne, to nijer kultura to je žuta štampa i Pink tračevi kao što danas imamo.


Ne mislim.

A evo i pre ovoga si me pitao slično.

Milan Karagaća
tu ga preteruješ sa Njegovim likom i delom, jedino ako nisi mislio da su sva kulturna stvaranja mora imati temu pljuvanja po njemu .


I odgovor je bio:

ja
Ne preterujem dragi Karagaća. Preterivanje je bilo u zaštiti kulta ličnosti dotičnog.
I nigde nisam rekao da je pljuvanje po Njemu, esencija kulture.


Koliko puta još treba da ti odgovorim?
kukusigameni kukusigameni 16:09 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Evo opet malo kulture.

automatic automatic 22:40 02.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Marx je nesumnjivo napisao kapitalna dela iz filozofije, sociologije, ekonomije i to mu priznaju svi ozbiljni i filozofi i ekonomsisti.A oni što kao što se ti predstavljaš misle da je Marx samo propisao da komunisti ubijaju nekomuniste pa još samo u Srbiji, a da ništa pročitali nisu, naravno da tako misle.

simpaticno ucitavanje... ja sam napisao sta je bilo dozvoljeno za citanje i proucavanje.

a sta marksizam moze da ucini od coveka moze i na blogovima da se procita, code 7557.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:20 03.10.2012

Re: Poenta je na patriotskom

Mogu na prste jedne ruke da nabrojim gostovanje nekog beogradskog pozorišta u mom mestu (recimo od`80 -`90).

ali su zato gostovali po celoj Evropi i Zapadnoj i Istočnoj i bili svagde sa uvažavanjem dočekivani.
mr.fogg mr.fogg 11:46 30.09.2012

Patriotska kultura ...

Ministar kulture kaže:
'kultura mora da bude patriotska'
(ko definiše šta je patriotizam - cenzor? ministar? jedan čovek?)
a posle nekoliko minuta
'kultura mora da bude kvalitetna'
(ko definiše šta je kvalitetno - cenzor? ministar? jedan čovek?)

Kultura mora da bude slobodna
(slobodu još niko nije definisao,
ali baš zato, slobodna kultura može da postane kvalitetna, a onda možda i patriotska - nije neophodno, ali dobro bi bilo).
Kultura mora da bude slobodna.
mr.fogg mr.fogg 13:29 30.09.2012

Re: Patriotska kultura ...

Kultura mora da bude slobodna
(slobodu još niko nije definisao,
ali baš zato, slobodna kultura može da postane kvalitetna, a onda možda i patriotska - nije neophodno, ali dobro bi bilo).
Kultura mora da bude slobodna.


Na ovom blogu priča se o slobodi kulture.
Ministar je daleko i njega ovo verovatno uopšte ne 'pogađa'.
Zato hajde da probamo nešto sada i ovde u vezi slobodne kulture.

Pre nekoliko dana pokušao sam da ukačim, na jedan od blogova B92, muziku sa youtube-a. Radi se o rap (hip-hop) kompoziciji domaćih repera.
I to je deo naše kulture. Postoji na youtube-u, ali na blogu B92 ne može da postoji, pa je moderator (cenzor? jedan čovek?) to izbrisao. Takva su pravila?
Da.

Nemam ništa protiv. Pitam se samo kako je moguće da svrsishodno raspravljamo o tako ozbiljnoj temi na mestu gde, izgleda, postoji cenzura.
Možda zato što ovi na youtube-u neznaju srpski?
OK, ali stvar je opet dostupna - svet je odavno postao globalno selo.
Zašto, onda, to ne može da bude pristupačno i sa bloga B92?

Ništa ne razumem.
Zato ću sada da objavim samo ovaj tekst, a posle toga i pomenuti link.
Obavestiću moderatora o jednom i o drugom.
Baš me intersuje šta će da se dogodi, samo zbog toga što bih voleo da razumem.
Ako neko zna, molim najljubaznije, da mi objasni
mr.fogg mr.fogg 13:31 30.09.2012

Re: Patriotska kultura ...

freehand freehand 14:01 30.09.2012

Re: Patriotska kultura ...

Ništa ne razumem.
Zato ću sada da objavim samo ovaj tekst, a posle toga i pomenuti link.
Obavestiću moderatora o jednom i o drugom.
Baš me intersuje šta će da se dogodi, samo zbog toga što bih voleo da razumem.
Ako neko zna, molim najljubaznije, da mi objasni

Da nešto razumeš prvo bi obavestio domaćina.
A ne vidim da postoji razlog da obaveštavaš bilo koga, jer u klipu nema ničega što na blogu nije stotine puta napisamo, samo oštrije.
I biće da ti je domaćin brisao i tamo gde si kačio, iz razloga koji nema veze sa klipom.
mr.fogg mr.fogg 14:03 30.09.2012

Re: Patriotska kultura ...

Hvala i domaćinu i tebi:
Ovo je mali korak za B92, ali veliki za srpsku kulturu.
freehand freehand 14:10 30.09.2012

Re: Patriotska kultura ...

Hvala i domaćinu i tebi:


Molim, molim...
Nek je samo naša kultura napredovala...
mr.fogg mr.fogg 14:23 30.09.2012

Re: Patriotska kultura ...

Kada bi svako u svom selu učinio mali korak, možda bi imalo nekog efekta:
Ne 'mi gore vama dole', nego 'mi dole vama gore'
mr.fogg mr.fogg 14:30 30.09.2012

Re: Patriotska kultura ...

Zašto postoji 'Ministar kulture'?
Supermod Supermod 20:24 30.09.2012

Obaveštenje

mr.fogg

Na ovom blogu priča se o slobodi kulture.
Ministar je daleko i njega ovo verovatno uopšte ne 'pogađa'.
Zato hajde da probamo nešto sada i ovde u vezi slobodne kulture.

Pre nekoliko dana pokušao sam da ukačim, na jedan od blogova B92, muziku sa youtube-a. Radi se o rap (hip-hop) kompoziciji domaćih repera.
I to je deo naše kulture. Postoji na youtube-u, ali na blogu B92 ne može da postoji, pa je moderator (cenzor? jedan čovek?) to izbrisao. Takva su pravila?
Da.

Nemam ništa protiv. Pitam se samo kako je moguće da svrsishodno raspravljamo o tako ozbiljnoj temi na mestu gde, izgleda, postoji cenzura.
Možda zato što ovi na youtube-u neznaju srpski?
OK, ali stvar je opet dostupna - svet je odavno postao globalno selo.
Zašto, onda, to ne može da bude pristupačno i sa bloga B92?

Ništa ne razumem.
Zato ću sada da objavim samo ovaj tekst, a posle toga i pomenuti link.
Obavestiću moderatora o jednom i o drugom.
Baš me intersuje šta će da se dogodi, samo zbog toga što bih voleo da razumem.
Ako neko zna, molim najljubaznije, da mi objasni


Ni jedan Vaš komentar nije obrisan, pa ni taj na blogu Majstorske čarolije gde ste postavili ovaj isti klip.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:47 30.09.2012

Re: Obaveštenje

Ni jedan Vaš komentar nije obrisan


Eto i to je reseno, potrazis malo bolje i nadjes blog na kom si ga postavio

Ili je ovo samo marketinski trik da se pogleda klip?

Da ti pravo kazem, da nisi napisao da je obrisan ne bi mi palo na pamet da ga gledam.
15 minuta!
mnooogo je kume.

Evo majstora koji to kazu u cirka tri munuta



mr.fogg mr.fogg 14:23 01.10.2012

Re: Obaveštenje

Izvinjavam se, radi se o nesporazumu. Hvala na razumevanju.
freehand freehand 14:30 01.10.2012

Re: Obaveštenje

mr.fogg
Izvinjavam se, radi se o nesporazumu. Hvala na razumevanju.

Pa malo si preterano insistirao i digao sve na nivo opšte kataklizme slobode javne reči.
Jedina je korist što si mene doveo u iskušenje i dao mi priliku da banujem Supermoda.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:41 30.09.2012

Sram ih bilo

U nizu Ministara kulture i finansija (2000 - 2012) koje treba uzidati u temelje dva naša zatvorena muzeja tako da im samo guzice vire, liči da ću uskoro dodati još dva imena.
I svejedno mi je da li su Ministri za patriotsku ili nepatriotsku kulturu.
To šta pišu minstarski savetnici i da li ministri znaju engleski i da li se oblače po poslednjoj modi me ič ne interesuje. Hoću da vidim rezultate.
Hoću rezultate!
Muka mi je od pristrasnosti, muka mi je od elokventnih i načitanih, muka mi je od bahatih, muka mi je od svih koji sjajno i kulturno izgledaju. A štetočine!
Hoću rezultate! Ne na blogu i na prijemima.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana