Društvo| Ljubav| Ljudska prava| Religija| Život

Ljubav ... pa još hrišćanska

alexlambros RSS / 07.10.2012. u 15:00

AleXandar Lambros

Naslušao sam se ovih dana mnogo o hrišćanskoj ljubavi. Nedeljama pre toga slušao sam mnogo o islamskom miru. Zašto pominjem ove dve stvari zajedno? Pa, obe su nekako mitske, hrišćanska ljubav i islamski mir, vekovima slušamo o tome. Kao o jednorogu, žar ptici, feniksu, dobrim vilama i anđeoskim silama (oh, naravno, niste valjda toliko naivni, nije to bucko rumenih obraščića s krilima i plavim kovrdžama kakve viđate na Rafaelovim platnima, to je čestica pozitivne energije, čista kvantna mehanika dakle) ... i što više saznajemo o prirodi sveta oko nas, to nas više teraju da se pravimo slepi, gluvi i ludi.

To ludilo danas se proteže na svaki aspekt života. Očekivao bi čovek, 200 godina posle Darvina, da ljudi prasnu u smeh kad neko pomene kreacionizam (inteligentni dizajn, zvuči nekako marketinši bolje odnedavno. Pa kad je inteligentan, otkud vam slepo crevo?). Da vam to plastičnije izrazim - šta biste mislili o nekome ko vam mrtav ozbiljan kaže da je sunce na nebu zapravo Faeton u svojim nebeskim plamenim kočijama, a ne zvezda koju čini usijana plazma isprepletena magnetnim poljima i koja se sastoji od ¾ vodonika dok je ostatak uglavnom gas helijum? Jedno je biti poetičan a drugo je biti tupav. E, pa, svaki put kad klimnete glavom da odobrite neophodnost ravnopravnog uvažavanja obe teorije (za domaći zadatak: naučna teorija i mitološka priča) one o evoluciji i one o inteligentnom dizajnu, setite se da ste glupi ovog reda veličina - sunce nije zvezda od vodonika i helijuma, to je Faeton sa svojim kočijama. Uzgred, možda nas zaista samo naši gresi vuku ka adu, a ne gravitacija? A znamo da niko nije bezgrešan. Još nismo dospeli dotle da u pitanje dovedemo logiku po kojoj sveznajući i svemogući Tvorac stvara ljude sa „greškom" za koju posle okrivljuje stvorenja koja je stvorio. A i snimak zemljine lopte iz svemira je možda samo đavolovo delo koji tako seje sumnju u naš um. Niste usamljeni u tom uverenju. Glupost, za razliku od genijalnosti, nikad nije usamljena. Tako misli i republikanac Pol Braun, lekar po zanimanju, član Odbora za nauku, svemir i tehnologiju Predstavničkog doma Kongresa SAD („Evolucija, embriologija i teorija Velikog praska laži su koje su došle pravo iz ponora pakla kako bi se ljudi ubedili da im nije potreban spasilac").

I dok će teoriju evolucije odmah oboriti pronalazak fosila zeca u kambrijskom geološkom sloju, čini se da ne postoji količina dokaza koja može da poljulja, obratite pažnju, „veru" u kreacionističku teoriju.

Ne postoji ni količina bombi, kamenovanih žena, obešenih pedera, spaljenih hrišćana i hrišćanskih crkvi, budističkih hramova, silovanih i obrezanih devojčica, prosutih kiselina, odsečenih noseva, šaka i stopala, odrubljenih glava, zakonski propisane smrtne kazne za blasfemiju (a blasfemija je doslovno sve, uključujući i život) ateizam, prelazak u drugu veru, ne postoji količina jezivih citata iz kurana u odnosu na koje Hitlerova Moja borba deluje ko nastavak iz serijala o Hajdi, koji može narušiti kulturološki i medijski fantazam o islamu kao religiji mira.

Tako će vam s ekrana kojekakvi stručnjaci i diplomate objašnjavati da su sva ta divljanja, paljenja i ubijanja, „izolovani" incidenti (koliko izolovanih incidenata je potrebno da se konstatuje očigledno?), da islamski ekstremizam nema nikakve veze sa islamom kao religijskim sistemom (Stvarno? Kako onda nema budističkih ili džanaističkih bombaša samoubica i otimača aviona?), te da izjednačavanjem grupa militantnih fanatika sa svim vernicima činite neoprostiv greh trpanja u isti koš ubica i finih i čestitih ljudi koji klanjaju, udeljuju sirotinji i mese baklave.

Ma ajde? A šta ćemo sa njihovom podelom čovečanstva na muslimane i ostale? Šta je muslimanima činiti s nevernicima piše eksplicitno do te mere da ne postoji količina mentalnog napora i verske logičke akrobatike koja bi to mogla da zaodene u providno ruho metafore. Birajte, ili ćete se pokoriti (što islam inače i znači) umereno, ili radikalno.

A sve što želimo jeste da nam se ukaže na jedan jedini primer tog famoznog islamskog mira. Jer gde god postoji islam, mir tu ne stanuje. Želimo zeca u kambrijskom geološkom sloju.

Slično islamskom miru i hrišćanska ljubav nastanjuje samo mitske oblasti i manje ili više otužnu apologetsku književnost. Hrišćanstvo je religija ljubavi baš koliko je i islam religija mira.

Da vas podsetim (a spisak je toliki da ću zaista morati samo da nabacam nekoliko nasumično odabranih stavki):

Ubistva pagana i temeljno uništavanje čitave paganske kulture (od 356. godine upražnjavanje paganskih rituala kažnjivi su smrću). Slučaj Hipatije, naučnice iz Aleksandrije, koju je hrišćanska rulja doslovno raskomadala 415. godine najavio je kako će hrišćanska ljubav, u vekovima koji slede, izgledati u praksi. Prema inteligenciji i prema ženama posebno. Samo je španski inkvizitor Torkemada u smrt poslao preko 10.000 ljudi. Na lomači. U eri lova na veštice (1484 - 1750) spaljeno je i obešeno stotine hiljada ljudi, od čega preko 80% žena (crkva će, kao da je to na neki način oslobađa bilo kakve odgovornosti, pedantno priznati tek nekih četrdesetak hiljada slučajeva, tako da, molim vas, ne preterujte sa razmerama ove manifestacije hrišćanske ljubavi). Godine 1349. u oko 350 nemačkih gradova i sela ubijeno je više Jevreja nego hrišćana za 200 godina progona pod rimskim vlastima. Dve godine kasnije u Sevilji, pod vođstvom nadbiskupa Martineza hrišćanskom ljubavlju ubijeno je 4.000 Jevreja a 25.000 je prodato u roblje. U Ukrajini i Poljskoj je u samo jednoj godini, 1648-oj, od hrišćanske ljubavi umrlo 200.000 Jevreja. Izvinjavam se, moram ovaj spisak da skratim i odmah skočim na Holokaust, jer je hrišćanska ljubav prema Jevrejima tolika da bi mi za nabrajanje primera, i to samo onih istaknutijih gde je od ljubavi postradalo najmanje nekoliko hiljada u cugu, bilo potrebno nekoliko dana. Desetina miliona američkih Indijanaca, kako onih južnih tako i severnih, nemam kad ni da se dotaknem. Robova crnaca takođe. Sa koliko je biblijskih citata samo opravdavano vezivanje u lance, umiranje od gladi i gušenja u brodskim potpalubljima i šibanja do smrti na plantažama. Ako mislite da se spisak završava franjevačkim logorima za Srbe (među kojima i poseban za decu) u kojima su se ljubavi puni hrišćani takmičili ko će preklati više grkljana za jednu noć i vatikanskim pacovskim kanalima za beg nacista, silno se varate. A genocid u Ruandi u kom su aktivnog učešća uzimali ljubavi puni hrišćani? A širenje HIV virusa u subsaharskoj Africi koji svesrdno potpomažu hrišćanski misionari a koji je poprimio dimenzije istinskog genocida? A silovanje dečaka u razmerama srednjevekovnih epidemija kuge i kolere?

Tolika je hrišćanska ljubav. Naravno, iščeprkaćete iz Biblije tu i tamo po neki milozvučni stih koji će potkrepiti Isusov imidž dobroćudnog hipika. Nema uspešnijeg primera propagande u istoriji čovečanstva od ovoga. Dok se istorija hrišćanske ljubavi može svesti na ovaj jedan citat iz jevanđelja - Ne mislite da sam ja došao da donesem mir na zemlju; nisam došao da donesem mir nego mač (Mateja 10:34).

Naravno, očekujem i da mi objasnite razliku između pravog hrišćanstva i institucije koja ga zastupa. Kao i pogrešnog i ispravnog tumačenja istog. Šteta ... nisam siromašan duhom kako vaša vera preporučuje u najgenijalnijem eufemizmu za glupost u istoriji celokupne svetske književnosti.

Najgore od svega je što se ponašate kao da ste vi, hrišćani, izmislili i moral i ljubav. Dok ste moral zapravo urušili do mere u kojoj se pedofili bore protiv gej prava, nacistički zločinci proglašavaju svecima a poglavari sa zlatnih tronova i pod dijamantskim krunama pozivaju da se molite za one koji umiru od gladi. A vaše poimanje ljubavi jedno je od najvećih izvorišta bede čovečanstva. Njen vrhunac je fantastična mentalna rastrzanost između nadmene posebnosti, visine, mržnje, prezira i želje da budete puni ljubavi po sovjetima svetih otaca. Volja da proganjate i maltretirate i osećaj gneva ne zato što nismo poslušali Hrista, nego sujetni prezir što nismo poslušali vas. "Kažem ti kao bratu" i "gorećeš u paklu u gnojnim mukama" u istoj rečenici. Vašu ljubav demaskira odgovor na sledeće hipotetičko pitanje - ja da odem u pakao, a vi u raj ... hoćete li likovati ili saosećati? Niste u stanju ni da odglumite, a nema boljih glumaca od vas hrišćana.

Vhunac hrišćanske ljubavi je majka Tereza koja je u smrt oterala stotine onih koje bi izlečila i inekcija penicilina. Koji su mrtvi bolesni ležali po istanjenim prostirkama uprkos milionima koje je njena fondacija čuvala na bankovnim računima, jer je „patnja izraz Isusove ljubavi". A sama se lečila na najbolje opremljenim klinikama. To je njen nalog bolničarkama da umiruće nehrišćane prevarom pokrste.

Pogledajte ovu spravu koja bi mogla biti eksponat muzeja hrišćanske ljubavi. Zove se „papina kruška". Uvlačili su je, u zavisnoti od „greha" ili ženama u vaginu (za greh opštenja s đavolom), ili muškarcima u anus (za greh gej seksa) ili u usta (za greh bogohulenja što je moglo da bude praktično sve, od izrečene javne tajne da je lokalni pop silovao neko dete do naučne istine da je Zemlja okrugla). A onda su je ovim zavrtnjom otvarali i širili sve dok žrtvi hrišćanske ljubavi ne bi pocepala unutrašnje organe nakon čega bi umrla u agoniji u odnosu na koju bi metak u čelo bio istinski izraz hrišćanskog milosrđa.

Muslimani koji pale i divljaju JESU pravi muslimani. Njihova vera JESTE ubijanje i proganjanje. Pravoslavci lica izobličenog od mržnje koji su dizali krstove i ikone pred Centrom za kulturnu dekontaminaciju u Beogradu, JESU pravi hrišćani. Neuništiva volja za proganjanjem i maltretiranjem drugih JESTE tradicionalna hrišćanska vrednost. Hrišćanska ljubav, onakva kakvu je zamišljate, jeste najobičniji kulturološki fantazam, mitski književni pojam, kao beli jednorog. Onakva kakva jeste, zaslužuje samo prezir i aktivni otpor.

"Nijesu Njega unizili i ubili jadni i gadni ovoga svijeta koji su se kupili oko Njega, no sve zdravo i pravo, bogougodno i pravovjerno, moralno, zakonito i silno, sve ne vidjevše Boga Komu je u lice, Njega radi, kipjelo od samopravedničkog bijesa i vrištalo "hula". Kako iko ko je ijednom pomislio na Njegovu Muku može da pomisli da Ga ovi fariseji brane?" - dirljivo je prokomentarisao neko povodom grupe hrišćanskih pravednika koji su krstačama mahali pred galerijom opkoljenom naoružanom policijom. Zanemarimo ovu večno prisutnu i neiskorenjivu aroganciju presuditelja šta je pravo i zdravo a šta ne, zanemarimo i ovu sentimentalnu sofističku maglu, staru koliko i samo hrišćanstvo, koja nas sprečava da stvari sagledamo onakve kakve jesu, ova vrsta sažaljenja za vas, koji držite da ste oni „pravi" hrišćani, je sve čemu čovek može da se nada. Svakako je bolje od štangle u glavu. Ali nema tu nikakve ljubavi. Samo narcizma. Ja vam se zahvaljujem, nisam zainteresovan. I to ne samo zato što ste daleko od bilo kakvog hrišćanskog mejnstrima.

Kažu dobronamerni da vas treba odobrovoljiti, pridobiti skrušenošću i poniznošću, jer to je jezik koji razumete, ne marite ni za inteligenciju ni ponos, sve je to đavolja rabota. Pa, šta god da deluje protiv vaše odvratne antiživotne episteme, podržavam ...

Ko može, naravno. Ja ne mogu.

 

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

marko.ekmedzic marko.ekmedzic 15:18 07.10.2012

Naravno...

... tragično istinito.

I nije problem u tome što ćemo se mi ovde uglavnom složiti da je to istina. Ne, problem je što do onih na koje se ovaj članak odnosi, to ne može da dopre.

Ili će a priori odbiti da čitaju, jer znaju da si "bogohulnik".

Ili će pročitati, i nekritički reći da su sve to gnusne laži, i da ako je i bilo zločina, to su uvek radili "oni drugi"... nije valjda Rastko sa ocem mu Stefanom istrebljivao Bogumile? Ma neeeeee... on im je samo ponudio da se pokaju, a oni bezumnici odbili, pa su prosto morali da im pokažu "pravoslavnu ljubav".

E sad, što je nisu preživeli, to je već samo statistika.

Ili ćeš samo dobiti (još malo) "hate mail"-a, i možda poneku sporadičnu pretnju, šta bi ti radili, samo da si im bliže...
sesili sesili 15:58 07.10.2012

...

Pročitah ovo, kao i tvoj prethodni tekst - ponos. Čitam najčešće sve što se napiše. Mnoge stručne stvari ne razumem, mnoge činjenice ili "činjenice" iz istorije ne znam. Jedino što osećam u tvojim tekstovima da si ti jako ogorčen čovek. Nećeš moći da ispraviš sve nepravde na svetu...
alexlambros alexlambros 16:04 07.10.2012

Re: ...

da si ti jako ogorčen čovek


nisam. volim svoj zivot i volim svet.

nepravde? naravno da necu ispraviti sve ... ko je ikad uspeo?
ali, dva su puta ... ili da cutis i prihvatis ili da nesto ucinis ...

vlasti i ugnjetavaci svih profila vole ove sto cute
marko.ekmedzic marko.ekmedzic 16:13 07.10.2012

Re: ...

alexlambros


vlasti i ugnjetavaci svih profila vole ove sto cute


I rado podržavaju ćutanje... ako se o problemima ćuti, kao da ih i nema... mis'im, kao...
sesili sesili 17:35 07.10.2012

Re: ...

Tu se slažemo. Ni ja ne mislim da pametniji popušta, jer onda (po nekoj logici) budale pobedjuju. Drago mi je zbog tebe ako nisam u pravu. Pozdravljam te.
itsallchemistry itsallchemistry 16:06 07.10.2012

Bravo

Kao i uvek - ostro i beskompromisno.

Nazalost, jedini je problem sto je nemoguc argumentovan dijalog sa religioznima. Sto rece Dr House - "if you could reason with religious people, there would be no religion"
manituu manituu 18:10 07.10.2012

obracas se vrlo malom krugu ljudi

jer vise, srecom, ne postoji puno ljudi opsednutih crkvom, hriscanskim ucenjima i bla bla...
svet u kome zivimo je te price prevazisao..
zato smatram text nepotrebnim, ali da je pisan pre 50 godina, jos bi imao nekog utemeljenja u tadasnjosti..
prema tome, tvoje frustracije ljudskom rasom trebas poslati na pojedinacne adrese, a ne na crkvu, koja ipak, gledajuci realno, ne igra vise nikakvu ulogu u zivotu pojedinca..
ElectricDreams ElectricDreams 18:49 07.10.2012

Re: obracas se vrlo malom krugu ljudi

manituu
jer vise, srecom, ne postoji puno ljudi opsednutih crkvom, hriscanskim ucenjima i bla bla...
svet u kome zivimo je te price prevazisao..
zato smatram text nepotrebnim, ali da je pisan pre 50 godina, jos bi imao nekog utemeljenja u tadasnjosti..
prema tome, tvoje frustracije ljudskom rasom trebas poslati na pojedinacne adrese, a ne na crkvu, koja ipak, gledajuci realno, ne igra vise nikakvu ulogu u zivotu pojedinca..


Sprdaš li se?!
manituu manituu 19:28 07.10.2012

Re: obracas se vrlo malom krugu ljudi

ElectricDreams
manituu
jer vise, srecom, ne postoji puno ljudi opsednutih crkvom, hriscanskim ucenjima i bla bla...
svet u kome zivimo je te price prevazisao..
zato smatram text nepotrebnim, ali da je pisan pre 50 godina, jos bi imao nekog utemeljenja u tadasnjosti..
prema tome, tvoje frustracije ljudskom rasom trebas poslati na pojedinacne adrese, a ne na crkvu, koja ipak, gledajuci realno, ne igra vise nikakvu ulogu u zivotu pojedinca..


Sprdaš li se?!

elitisticki, ne
realno, da
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:14 08.10.2012

Re: obracas se vrlo malom krugu ljudi

jer vise, srecom, ne postoji puno ljudi opsednutih crkvom, hriscanskim ucenjima i bla bla...
svet u kome zivimo je te price prevazisao..
zato smatram text nepotrebnim, ali da je pisan pre 50 godina, jos bi imao nekog utemeljenja u tadasnjosti..
prema tome, tvoje frustracije ljudskom rasom trebas poslati na pojedinacne adrese, a ne na crkvu, koja ipak, gledajuci realno, ne igra vise nikakvu ulogu u zivotu pojedinca..


Izvini, a gde ti živiš?
manituu manituu 17:26 08.10.2012

Re: obracas se vrlo malom krugu ljudi

aleksandarkarisik
jer vise, srecom, ne postoji puno ljudi opsednutih crkvom, hriscanskim ucenjima i bla bla...
svet u kome zivimo je te price prevazisao..
zato smatram text nepotrebnim, ali da je pisan pre 50 godina, jos bi imao nekog utemeljenja u tadasnjosti..
prema tome, tvoje frustracije ljudskom rasom trebas poslati na pojedinacne adrese, a ne na crkvu, koja ipak, gledajuci realno, ne igra vise nikakvu ulogu u zivotu pojedinca..


Izvini, a gde ti živiš?

ja u mojoj blizoj i daljoj okolini ne poznajem nikoga ko ima bilo kakve veze sa crkvom, lozi se, prati te njihove gluposti, ili stagod..
stvarno, realno iz licnog ugla sagledavam stvari..
ipak, cenim da u mom okruzenju ima bar jedno 500-700 ljudi s kojima odrzavam nekakve kontakte, iz kojih bi mogao da zakljucim da li, ili ne, praktikuju bilo kakve odnose sa crkvom...
e sad, da li je moja okolina elitisticka, pa je to mozda razlog...moguce, s obzirom da sam iz centra beograda,a iz beograda je i vecina ljudi sa kojima sam u komunikaciji...pretpostavljam da je u nekim manjim sredinama drugacije, ali ponavljam da ipak neka vrsta elite odredjuje socijalne tokove, a ne puchina grdna ( dobre dushe kad joj rebra puchu )...puchina radi ono sto joj se kaze, vazda bilo....
babmilos babmilos 18:11 07.10.2012

Recimo da sve ovo nije...

... ali onda mora biti:

http://www.sustinapasijansa.info/2012/10/iskusenja-povredjenih-verskih-osecanja/

Koje od ova dva, narode hrišćanski?
loszetas loszetas 18:57 07.10.2012

Ateizam

Da si Ateista to se zna ,nisi do jaja pripadnik neokomunisticke sekte koja ovde diskutuje sama sa sobom ...ima u tebi nesto ljudsko

Ono sto mi je uvek bilo zanimljivo kod ateista jeste da Iskljucivo napadaju Hriscanstvo i Islam ,Judeizam retko kad ...Masoneriju ne smeju da pomenu ...
Volio bi da se nekad dotaknes masonerije iz tvog Ateistickog ugla ,pa da objasnis kako je moguce da promoteri svetskog ateizma budu clanovi masonskih loza
Ko se malo bolje razumije zna mason ne moze biti neko ko ne veruje u kreacionizam
sad u čiiji kreacionizam to je manje vazno ...
pa eto ako bi mogao nesto o tome
babmilos babmilos 19:03 07.10.2012

Re: Ateizam

Volio bi da se nekad dotaknes masonerije iz tvog Ateistickog ugla

Evo ja ću, to je lako, Nema rašta Lambros sablje krvaviti. Osnovni uslov da se postane mason jeste da se veruje u boga. Bilo kog, nevažno. (Ne znam baš da li se kvalifikuju Zevs i družina, ali opet, nevažno). Dalji razgovor je bespredmetan.
loszetas loszetas 19:07 07.10.2012

Re: Ateizam

Eto koliko poznajes Masoneriju a ,pitao sam Autora Bloga a ne tebe
marko.ekmedzic marko.ekmedzic 19:15 07.10.2012

Re: Ateizam

loszetas
Da si Ateista to se zna ,nisi do jaja pripadnik neokomunisticke sekte koja ovde diskutuje sama sa sobom ...ima u tebi nesto ljudsko

Ono sto mi je uvek bilo zanimljivo kod ateista jeste da Iskljucivo napadaju Hriscanstvo i Islam ,Judeizam retko kad ...Masoneriju ne smeju da pomenu ...
Volio bi da se nekad dotaknes masonerije iz tvog Ateistickog ugla ,pa da objasnis kako je moguce da promoteri svetskog ateizma budu clanovi masonskih loza
Ko se malo bolje razumije zna mason ne moze biti neko ko ne veruje u kreacionizam
sad u čiiji kreacionizam to je manje vazno ...
pa eto ako bi mogao nesto o tome


Uhmmmm... prvo, reč "ateista" se piše malim slovom, kao i "autor" i "blog"... i "hrišćanstvo", "islam" i "judaizam"... ali to je manje važno. Važno je zašto ateisti u Srbiji "isključivo" napadaju hrišćanstvo i islam.

Ateisti u Srbiji imaju najveći problem sa SPC, kao hrišćanskom sektom, zato što je to najveća verska zajednica u Srbiji, i samim tim najmoćnija... i pride vrlo povezana sa državom, a na štetu principa sekularnosti, zagarantovanih Ustavom, i na kraju krajeva, na štetu samih građana, prinuđenih da plaćaju cehove te povezanosti.

Da je judaizam najjača verska zajednica u Srbiji, ateisti u Srbiji bi imali najveći problem sa njom.

Premda mi se čini da ti ipak više tražiš i zamišljaš nekakve judeo-masonske i komunističke zavere...

I da, masoni moraju da budu vernici, što je by default suprotno ateistima...
itsallchemistry itsallchemistry 20:11 07.10.2012

Re: Ateizam

Pusticu Alexa da odgovori - ovo je kako bih ja odgovorio...

Ovde je u pitanju kritika religije (bilo kakve denominacije). Ne spominjanje judaisma, budisma, maradonisma (vidi ovde) je zbog toga sto su hriscanstvo i islam dve najvece i kao takve najopasnije svetske religije. Ni jedna druga nije izazvala vise patnje i ljudskih zrtava (mada nijedna religija nije bezopasna - daleko od toga)
alexlambros alexlambros 20:21 07.10.2012

Re: Ateizam

Pusticu Alexa da odgovori


nemam nista da dodam
inco inco 20:24 07.10.2012

Re: Ateizam

marko.ekmedzic
Važno je zašto ateisti u Srbiji "isključivo" napadaju hrišćanstvo i islam.


Ne bih da cepidlacim (zapravo bih, cim ovo pisem) ali ateisti ne napadaju nikoga. Ateista je osoba koja ne veruje u boga, arhitektu, tvorca ili kako vec neko to 'bice' zeli da nazove. Preciznije, ateista je osoba koja nije uverena u argumente koje teisti iznose, pa je to samim tim default pozicija. Samo to i nista vise od toga.

Oni koji napadaju dogme i ideologije koje propagiraju teisti su antiteisti, isto kao sto su protivnici fasista - antifasisti (a afasizam je default pozicija). Licno mislim da vecina ateista nisu antiteisti jer sem u uskim naucnim krugovima otpor teistickim ideologijama je isuvise slab za broj ateista u svetu. Naravno, uzevsi u obzir dozu stete i ljudske patnje koja izvire iz teistickih ideologija biti antiteista je prilicno razumna, gotovo humana stvar. Ali to svakako ne znaci da su svi ateisti - antiteisti. Daleko od toga. Nazalost, dodao bih.
alexlambros alexlambros 20:43 07.10.2012

Re: Ateizam

Licno mislim da vecina ateista nisu antiteisti jer sem u uskim naucnim krugovima otpor teistickim ideologijama je isuvise slab za broj ateista u svetu. Naravno, uzevsi u obzir dozu stete i ljudske patnje koja izvire iz teistickih ideologija biti antiteista je prilicno razumna, gotovo humana stvar. Ali to svakako ne znaci da su svi ateisti - antiteisti. Daleko od toga. Nazalost, dodao bih.


ja sam anti teista ...

sto bi rekao Sam Haris, atezam kao rec ne treba ni da postoji, nema potrebe da neko sebe predstavi kao neastrologa ili nealhemicara ...

slazem se skroz s komentarom
babmilos babmilos 20:45 07.10.2012

Re: Ateizam

Važno je zašto ateisti u Srbiji "isključivo" napadaju hrišćanstvo i islam.

Tipičan spin: argumente za odbranu nemam, nego mi kaži đe me nađe.
satinelle satinelle 00:24 08.10.2012

Re: Ateizam

marko.ekmedzic

loszetasDa si Ateista to se zna ,nisi do jaja pripadnik neokomunisticke sekte koja ovde diskutuje sama sa sobom ...ima u tebi nesto ljudsko Ono sto mi je uvek bilo zanimljivo kod ateista jeste da Iskljucivo napadaju Hriscanstvo i Islam ,Judeizam retko kad ...

Ateisti ne napadaju nikoga. Gde si ti to video u Srbiji, koja pali TV sa Irinejom i leze u krevet sa istim? A i recnik ti je bas na zavidnom nivou. A ti kao musliman, bas imas nesto protiv judeizma, jel da? Kakva slucajnost, bas vas zalim.

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:37 08.10.2012

Re: Ateizam

I da, masoni moraju da budu vernici, što je by default suprotno ateistima...


Ne moraju.
loszetas loszetas 01:02 08.10.2012

Re: Ateizam

ja se ne bijem sa štitonošom ,ovde si ti vodeci po tom pitanju sa uzivanjem citam tvoje blogove ,osim kad se ne dotices religije ...


Na pitanju Masonerije svaki ateista pocne da dava maloumne odgovore i da izbegava temu
inco inco 03:46 08.10.2012

Re: Ateizam

loszetas
Na pitanju Masonerije svaki ateista pocne da dava maloumne odgovore i da izbegava temu


Evo, ja sam i ateista i antiteista (valjda padam pod tim 'svaki'), i uopste ne izbegavam temu - samo ne znam sta je tema? Kakve veze imaju ateisti i masoni i odakle ti uopste ta prica? Mason ne moze biti ateista, bar ne iskreno, jer se oni zahvaljuju 'arhiteTKi' na pravljenju ovoga svega, hence jedno drugo iskljucuje. Mason ateista je logicki nonsens kao i jevrejski musliman ili komunisticki libertarijanac.

E sad da ti malo objasnis odakle ti uopste masoni u ovoj prici? Ili to samo trolujes temu?
palilula92 palilula92 06:16 08.10.2012

Re: Ateizam

Ili to samo trolujes temu?

Totalno troluje, valjda nije citao blog, pa ko veli ajmo malo o masonima
babmilos babmilos 06:58 08.10.2012

Re: Ateizam

pa babmilos je ateista, ako se ne varam ...

Vala jesam. I nisam antiteista, to ti dođe bonus.
stopalo stopalo 22:03 07.10.2012

cim sam procitao

Naslušao sam se ovih dana mnogo o hrišćanskoj ljubavi. Nedeljama pre toga slušao sam mnogo o islamskom miru. Zašto pominjem ove dve stvari zajedno?


odmah sam se setio krleze
satinelle satinelle 23:39 07.10.2012

relax...

Ja te kapiram u potpunosti, totalno si specifican lik i apsolutno interesantan, s moje tacke gledista (ja nisam "blogokolega", ateista sam i ne slavim slave, ne pravim zimnice , razmisljam o pride-u svakog oktobra i totalno sam "out" za ovaj sajt). Pratim tvoje blogove i ne kapiram samo tu kolicinu besa i prividne verbalne "agresije", iako kazes da volis zivot (sta god to znacilo ). Voleti zivot, znaci biti zadovoljan sopstvenim zivotom. Ili jesi, a ne umes da prikazes, ili mi se pogresno cini. Sorrz, ali dobijam suprotan feedback kada citam tvoj blog.
alexlambros alexlambros 00:22 08.10.2012

Re: relax...

Pratim tvoje blogove i ne kapiram samo tu kolicinu besa i prividne verbalne "agresije", iako kazes da volis zivot (sta god to znacilo ). Voleti zivot, znaci biti zadovoljan sopstvenim zivotom.


predstavu nemam o kakvoj agresiji pricas ... ja sam samo vrlo jasan u svojim mislima i ne uvijam ih u oblande politicke korektnosti.

znaci upravo to, uzivati u zivotu i biti zadovoljan ... imam redak potencijal (i talenat) za to ... zbog cega mislis da jedno iskljucuje drugo (ispunjen zivot + angazman), nemam pojma ..

satinelle satinelle 00:37 08.10.2012

Re: relax...

Respect za te oblande, ni ja ih ne podnosim, iako pokusavam da zvucim korektno, nekako mi ne uspeva . Tvoj talenat i potencijal se osecaju u svakoj tvojoj recenici. Ako se ti osecas ispunjeno i pored takvog nezadovoljstva o kome pises, onda sticem pogresan utisak...nemam pojma.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:18 08.10.2012

Nisam pročitao...

Volja da proganjate i maltretirate i osećaj gneva ne zato što nismo poslušali Hrista, nego sujetni prezir što nismo poslušali vas.


... bolju karakterizaciju agresivne zatucanosti.
janeznam janeznam 07:56 08.10.2012

.

pakao kao i raj su u covekovoj dusi a ne sa one strane, gde dusa napusti telo. svakom coveku dat je izbor da odluci sta ce slediti - dobro ili lose. obicno dobro vezujemo za boga a lose za djavola. slusati boga u sebi podrazumeva ici tezim, dugotrajnijim i mucnijim putem a djavola - put je znatno kraci, traje koliko je vremena potrebno ukrasti, otet , slagati, pa na kraju krajeva i ubiti zarad materijalne koristi, slave.
bazicna potreba svakog coveka je da bude voljen i da voli. volete znaci davati a ne samo primati.
skrusenost, poniznost, odanost, vernost, to su sve stanja na koja se ljudi pozivaju napamet a da ih pri tome ne osecaju u dusi i srcu.
inace, moja cerka, srednjoskolka, ovo leto posvetila je Osou i nadahnuta njime na prvom casu veronauke, shodno temi casa, Dunja je rekla da svaki covek nosi Boga u sebi. profesor odnosno pop se okrenuo ka njoj duboko povredjen i rekao da on treba da razgovara sa nama odn. Dunjinim roditeljima. ok. moze. receno mu je kad i gde. jos cekamo odgovor.
babmilos babmilos 08:32 08.10.2012

Re: .

slusati boga u sebi podrazumeva ici tezim, dugotrajnijim i mucnijim putem a djavola - put je znatno kraci

Predlažem slušanje sebe. Pozdrav za Dunju.
marko.ekmedzic marko.ekmedzic 08:43 08.10.2012

Re: .

janeznam
pakao kao i raj su u covekovoj dusi a ne sa one strane, gde dusa napusti telo. svakom coveku dat je izbor da odluci sta ce slediti - dobro ili lose. obicno dobro vezujemo za boga a lose za djavola. slusati boga u sebi podrazumeva ici tezim, dugotrajnijim i mucnijim putem a djavola - put je znatno kraci, traje koliko je vremena potrebno ukrasti, otet , slagati, pa na kraju krajeva i ubiti zarad materijalne koristi, slave.
bazicna potreba svakog coveka je da bude voljen i da voli. volete znaci davati a ne samo primati.
skrusenost, poniznost, odanost, vernost, to su sve stanja na koja se ljudi pozivaju napamet a da ih pri tome ne osecaju u dusi i srcu.
inace, moja cerka, srednjoskolka, ovo leto posvetila je Osou i nadahnuta njime na prvom casu veronauke, shodno temi casa, Dunja je rekla da svaki covek nosi Boga u sebi. profesor odnosno pop se okrenuo ka njoj duboko povredjen i rekao da on treba da razgovara sa nama odn. Dunjinim roditeljima. ok. moze. receno mu je kad i gde. jos cekamo odgovor.


A zašto uvek kada se govori o bogu, mora da bude "teži put", "mučniji put", "skrušenost", "poniznost", "odanost", "vernost"?

Zašto uvek ta neka patnja, bol, čemer?

Zar ne može čovek da bude slobodan, ili je vernicima toliko neophodno da stalno mazohistički pate?

Šta ćete ako ne postoji ni bog ni duša? Zamislite koliko biste bili slobodni da budete srećni bez tih okova...
janeznam janeznam 09:10 08.10.2012

Re: .

Zar ne može čovek da bude slobodan, ili je vernicima toliko neophodno da stalno mazohistički pate?

ne moras biti vernik pa da shvatis da je tezi put pravi put.
vera nije mazohizam

Šta ćete ako ne postoji ni bog ni duša

bog i dusa itekako postoje. sve zajedno to si ti. to sam ja, to smo mi onakvi kakvim sami sebe napravimo.
janeznam janeznam 09:11 08.10.2012

Re: .

Pozdrav za Dunju.


prenet pozdrav.
Predlažem slušanje sebe

uvek.
babmilos babmilos 10:45 08.10.2012

Re: .

Čekaj, pa koga slušaš: sebe, ili boga i đavola u sebi?
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:47 08.10.2012

Re: .

ovo leto posvetila je Osou i nadahnuta njime


Oso? To je onaj lik koji je propovedao svasta - mir i ljubav (ko misice, taj rad..)- a smestao dupe u 22 linkoln kontinentala.

qq :)

Sve je to ista prica sekta ili organizovana religija.

Problem sa ovim prosvetiteljskim' pricama o zatucanosti religijom je sto ne pogadjaju cilj. Niti ce, sudeci po broju vernika na ovom svetu danas (jos uvek).

Jer, imajuci u vidu da od samog pocetka neke najprimitivnije organizovane (koliko toliko) ljudske zajednice koja je u strahu od prirodnih sila zaceta pa avanzovala do organizovane religije evo vec par milenijuma pocevsi sa judaizmom kao prvom monoteistickom.

I to zato sto prosto ta polovina' ljudske prirode trazi i prijemciva joj je ta strana uma - zelja i potreba za iracionalnim, visom silom, praznoverjem, ritualima koju nikakva nauka ni objasnjenje radoznalom coveku (a nema ni nauka bas sva objasnjenja) moze da zameni.

Ta ljudska potreba je, naravno, uocena i organizovana od pojedinaca u instituciju crkve, iskoriscavana do maksimuma. I traje. I trajace, dokle god se mi kao vrsta zvali homo sapiens.

100.000 godina istorije to pokazuje.

Sudeci po statistici broj vernika na ovoj planeti, i danas, koja pripada nekoj crkvi je u ogromnoj vecini, i bas oni ostavljaju i vaspitavaju u istom duhu najveci broj potomaka.

Hocu da kazem, dokle god nam je ovakvo ustrojstvo biolosko, do tada crkva (koja god) nema ni malo razloga da se zabrine za svoj opstanak.
(plus sukob 2 najbrojnije religije jos pojacava i ojacava ta 2 tabora)



janeznam janeznam 10:51 08.10.2012

Re: .

To je onaj lik koji je propovedao svasta - mir i ljubav (ko misice, taj rad..)- a smestao dupe u 22 linkoln kontinentala.

da to je onaj lik kojeg je ubila CIA verovatno sto je smestao dupe u 22 linkolna
janeznam janeznam 10:55 08.10.2012

Re: .

babmilos
Čekaj, pa koga slušaš: sebe, ili boga i đavola u sebi?


dobro u sebi.
babmilos babmilos 10:57 08.10.2012

Re: .

a zašto ti je potrebno da dobro zoveš drugačije? dobro je sasvim dobra reč.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:10 08.10.2012

Re: .

da to je onaj lik kojeg je ubila CIA verovatno sto je smestao dupe u 22 linkolna


Eh, ma jel bio toliko opasan po sistem? Bas on, cime?
(to za linkoln, da bude jasno onima koji ne znaju za lik i delo, u kom je njemu pravcu ljubaF prava:)
janeznam janeznam 11:18 08.10.2012

Re: .

Bas on, cime?


prosao kroz crveno.
janeznam janeznam 11:19 08.10.2012

Re: .

a zašto ti je potrebno da dobro zoveš drugačije?


pravo izbora.
babmilos babmilos 11:39 08.10.2012

Re: .

janeznam
a zašto ti je potrebno da dobro zoveš drugačije?


pravo izbora.


Zavaravaš se. Razmisli... dobro
janeznam janeznam 11:48 08.10.2012

Re: .



Zavaravaš se. Razmisli... dobro

OK
zemljanin zemljanin 17:45 08.10.2012

Re: .

janeznam

TO o čemu ti govoriš su tvoja verovanja koja ne moraju da budu u vezi sa organizovanom religijom i to je tvoje pravo. Mislim, ko sam ja ili bilo ko drugi da tebi "soli pamet" (ili ti meni) i da se ubeđujemo da li postoje filozofski pojmovi i zato se slažem sa tobom da je to tvoje apsolutno pravo da veruješ u svoje stavove i da nema potrebe da ih drugima pravdaš i dokazuješ.

Religija je nešto sasvim drugo. Religija ne dopušta tvoju individualnost i pravo na stav i mišljenje. Ipak ljudi su spremni da se ukalupe u taj sistem manipulacije i većina komentatora ovde, jasno kritikuje religiju i njene manifestacije a ne pojedinačno pravo osobe da veruje u šta god da misli da treba.
sokodbuba sokodbuba 07:07 10.10.2012

how to do it


(Stvarno? Kako onda nema budističkih ili džanaističkih bombaša samoubica i otimača aviona?)


norani norani 17:31 12.10.2012

Ziv bio... :-)

Strava Text, Alex. Svaka ti cast! Vec sam ga par puta procitao i sto ga vise citam vise mi se svidja!
Samo tako nastavi, bez dlake na jeziku!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana