Zdravlje

Neka crknu dušmani: Srbija prva u svetu!

libkonz RSS / 19.10.2012. u 14:55

 Izvor: Vašington Post, od danas

2861 cigaretu godišnje troši prosečan stanovnik Srbije, što nas stavlja na prvo mesto u svetu, ispred Grčke, Bugarske i Rusije. Izreka "Puši kao Turčin" ispada totalno besmislena jer prosečan stanovnik Turske popuši 2,5 puta manje cigareta od prosečnog Srbina ili Srpkinje.

U tekstu Vašington Posta se napominje da se cigarete najviše troše u Istočnoj Evropi, a da je jedini izuzetak Rumunija, koja je 1997. godine donela stroge zakone koji su dali rezultate. Pitanje je samo ko bi se usudio da slične zakone propiše u Srbiji.

Srećom, imamo sjajno i bajno zdravstvo koje može bez problema da se izbori sa svim bolestima koje cigarete donose. :-(

 

Tagovi



Komentari (94)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:05 19.10.2012

Zar nije

Švedska do onomad vodila?
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 15:11 19.10.2012

Re: Zar nije

Svaka vam je na mestu, rekoh ja i zapalih jos jednu
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:58 19.10.2012

Re: Zar nije

Švedska do onomad vodila?


Koliko meni poznato Svedjani su medju najvecim nepusacima u Evropi. A evo sta kaze jedno istrazivanje:
The highest smoking prevalences reported in national surveys were from Bulgaria (45.2%), Greece (40%) and Slovakia (38%); and the highest Eurobarometer estimates for Greece (42%), Bulgaria (36%), and Latvia and Hungary (36%). The lowest estimates in national surveys were for Portugal (19.7%), UK (22%) and Italy (22.7%); and in Eurobarometer for Portugal (24%), Slovenia (23%) and Sweden (18%).

Doduse imaju oni svoj snus.
muaddib92 muaddib92 17:44 19.10.2012

Re: Zar nije

Svaka vam je na mestu, rekoh ja i zapalih jos jednu

.. а мој скромни допринос просеку је 16.500 комаТа годишње
dragan7557 dragan7557 18:59 19.10.2012

Re: Zar nije

LIDERIIIIIIIIIIII Jupiiiiiiiiiiiiiiiiiii

cerski

p.s. zato smo i prodali duvansku industriju, jebiga nije bila unosna, dok je bila naša nismo hteli da pušimo sad smo ispušili liderski.

cerski
tasadebeli tasadebeli 21:48 19.10.2012

Re: Zar nije

muaddib92
Svaka vam je na mestu, rekoh ja i zapalih jos jednu.. а мој скромни допринос просеку је 16.500 комаТа годишње


Тучеш преко две паклице дневно!!! Смањуј, човече, смањуј под хитно!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:02 19.10.2012

Re: Zar nije

Смањуј, човече, смањуј под хитно!


Sto ako mu je lepo dok pusi dve paklice dnevno?

Pored ovih histericnih antipusaca ne razuemm ni pusace koji se nelagodno osecaju zato sto su pusaci.

Cesto se moze cuti pusac koji prica kako bi rado ostavio, kako je pokusavao pa ipak propusio i sad se kaje, kako uvek kad pali cigaru ima osecaj krivice i tako to.
To ne razumem, pusenje je valjda zadovoljstvo, meni svakako jeste, i dok palim osecam samo zadovoljstvo nikako kajanje.
Treba uzivati u tome, a ne misliti na ove dusebriznike koji se ubise od spasavanja mene od mene.
Vise se oni brinu za moje zdravlje od mene samog, pazi majku mu?

Ja sam pusac evo jos malo pa 40 godina, i tokom tih 40 godan nije prosao ni jedan jedini dan bez cigareta i evo me ziv, zdrav, uzbrdo brz..nisam bas debeo ali postaracu se.
Naravno da mi na kraj pameti nije ostavljanje cigareta.
tasadebeli tasadebeli 22:21 19.10.2012

Re: Zar nije

hoochie coochie man
Pored ovih histericnih antipusaca ne razuemm ni pusace koji se nelagodno osecaju zato sto su pusaci.


Знам, видим и осећам то и сам... Можда је то прича о блудном сину који се каје?
49 41 49 41 12:37 20.10.2012

Re: Zar nije

muaddib92
Svaka vam je na mestu, rekoh ja i zapalih jos jednu

.. а мој скромни допринос просеку је 16.500 комаТа годишње


E, moj zemljace!

A nekad se pusilo, gde stignes; cak i u fici.

Ja cu morati i ove zime, da grabim prvo vuneno cebe dok idem na prednju ili zadnju "pusionu"- verandu sa kafom u ruci.

Zavladali demokratski procesi svuda oko nas; dok nam diktature vire u sopstvenim kucama.
Jukie Jukie 13:53 20.10.2012

Re: Zar nije

tasadebeli

Тучеш преко две паклице дневно!!! Смањуј, човече, смањуј под хитно!

Tako je i moj tata radio pa su ga zračili zbog nekakvog tumora na plućima... Onda je umro
antioksidant antioksidant 18:24 20.10.2012

Re: Zar nije

Jukie
tasadebeli

Тучеш преко две паклице дневно!!! Смањуј, човече, смањуј под хитно!

Tako je i moj tata radio pa su ga zračili zbog nekakvog tumora na plućima... Onda je umro

isto i moj komsija
samo sto je on umro kad ga je zgazio autobus
darkool darkool 16:00 19.10.2012

pa sta

ja jos uvek imam slobodnu volju da odlucim sta cu da ubacim u svoje telo (narkotici, nikotin, kofein, tein, masna hrana, beli secer, alkohol (ovo inace ja licno ne koristim)...), a dusebriznici neka se brinu za sebe, a ne za druge.
StEtOc|nA StEtOc|nA 18:31 19.10.2012

Re: pa sta

darkool
ja jos uvek imam slobodnu volju da odlucim sta cu da ubacim u svoje telo (narkotici, nikotin, kofein, tein, masna hrana, beli secer, alkohol (ovo inace ja licno ne koristim)...), a dusebriznici neka se brinu za sebe, a ne za druge.


Tačno. Do jednog trenutka naravno tj. dok god si zdrav. A onda kuknjava kako ne valja zdravstveni sistem, kako nema lekova u apotekama, kako nam eto niko nije rekao da to nije zdravo, kako nismo znali da je rizično.

Naravno ja želim da ti imaš dug i zdrav život, ništa lično. Ali statistika je vrlo surova na tu temu.

BTW ja sve to isto radim, samo se baš i ne ponosim svojim pravom...
dragan7557 dragan7557 19:06 19.10.2012

Re: pa sta

darkool 17:00 19.10.2012
pa sta
ja jos uvek imam slobodnu volju da odlucim

E vala nećete ni vi sa slobodnom voljom dugo, samo da dođe EU i kvit!

cerski
darkool darkool 19:12 19.10.2012

Re: pa sta

onda kuknjava kako ne valja zdravstveni sistem, kako nema lekova u apotekama, kako nam eto niko nije rekao da to nije zdravo, kako nismo znali da je rizično.

evo da te uputim na moj post od pre nekoliko meseci (deo vezan za ovu temu je u post skriptumu).

o meni ne treba niko da se brine (pogotovo ne drzava) zato sto to radim sam, a o rizicima znam mnogo vise nego dusebriznici koji se brinu za moje zdravlje.
dragan7557 dragan7557 19:41 19.10.2012

Re: pa sta

darkool:
o meni ne treba niko da se brine (pogotovo ne drzava) zato sto to radim sam, a o rizicima znam mnogo vise nego dusebriznici koji se brinu za moje zdravlj

Ma ne brinu oni o tebi oni brinu za "svoje" pare u vidu PDV i Akciza, a do tebe i nas ostalih im je stalo k'o do pola p...e vode.

cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:40 19.10.2012

Re: pa sta

kako nam eto niko nije rekao da to nije zdravo, kako nismo znali da je rizično.


Evo, sad se tolika larma digla da su je svi culi.
Sad svi znaju da je stetno, da nije zdravo, da je rizicno....Niko se vise ne moze vaditi da nije cuo.
Hvala lepo na informacijama a sad nas pustite malo na miru. Vazi?
Ocu bre da uzivam sve duvan puseci al ne mogu od tolike graje.
Dosadni ste bre
StEtOc|nA StEtOc|nA 23:31 19.10.2012

Re: pa sta

hoochie coochie man

Dosadni ste bre


E neka si mi reko. Sad zapali jednu, smiri se, tako je, povuci dim, vidiš kako je odmah bolje. Eto svet opet ima smisla

A što se tiče mog prethodnog posta, ostajem pri njemu. Darkool se ponaša kao onaj medvedić u crtanom filmu: Briga me za zimu, briga me za sneg, krzno mi je toplo, ja sam pravi medved. Čak i u postu koji je linkovao: ne treba mu država, zdravstvena, penzija. Super. Ali to je stav zdravog mladog čoveka. Sutra će možda biti zdrav al neće biti mlad. Šta će tada misliti o penziji? A kad ga zvekne išijas jel mu neće trebati zdravstvena knjižica?

Pritom i sam sam pušač, o ostalim otrovima da ne pričam. Ali neću sad da pričam kako je to što radim neko moje super pravo i neka mnogo pametna stvar. Nije.

darkool darkool 01:44 20.10.2012

Re: pa sta

Čak i u postu koji je linkovao: ne treba mu država, zdravstvena, penzija. Super. Ali to je stav zdravog mladog čoveka. Sutra će možda biti zdrav al neće biti mlad. Šta će tada misliti o penziji? A kad ga zvekne išijas jel mu neće trebati zdravstvena knjižica?

o svojoj penziji se brinem ja a medvedic si ti jer ocigledno se ne secas kako je ta drzava davala penzije 1992 i kolike su bile. ne verujem da ce ispostovati svoje obaveze te shodno tome ja za razliku od medvedica pravim penziju za sebe, a "drustveno odgovorno ponasanje" me ne zanima.
sto se tice zdravstva isto kao sto placam prodavcu tako cu i da platim lekaru za njegove usluge.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 07:30 21.10.2012

Re: pa sta

Naravno ja želim da ti imaš dug i zdrav život, ništa lično. Ali statistika je vrlo surova na tu temu.

Po statitstici umire mnogo vise nepusaca nego pusaca. Vise ih je pa mu tako ispada. I tako ce se vremenom statisticki broj umrlih nepusaca povecavati i povecavati sve dok niko vise ne bude pusio. I tada ce smrtnost nepusaca prema pusacima biti 100% na strani nepusaca. Sta cemo onda smisliti?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:02 19.10.2012

Neki zavijaju

Ne znam kako se prave ova "istraživanja".
Ako je po proizvodnji u Srbiji to je nepouzdano.
Ako je po anketama to je nepouzdano.
Ako je po plasiranim cigaretama na našem tržištu - možda podatak liči.
I dalje ima velikog šverca cigareta.
Ulaze i izlaze šleperi i pod kontrolom i nad kontrolom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:49 19.10.2012

Re: Neki zavijaju

Ja bih im poverovao samo ako su prebrojali sve pikavce.

Edit: zaboravih da napišem: I, naravno, da je CESID brojanje pikavaca nadgledao.
mariopan mariopan 18:08 19.10.2012

..

Ništa ja njima ne verujem.
NNN NNN 18:50 19.10.2012

očigledno

ja ovo odavno pričam
(iako je mnogo ljudi iz mog okruženja prestalo).

Onda ne čudi što su Fića-Moris i co. platili našu duvansku industriju stotinama miliona dolara (brzo im se isplatilo).
dragan7557 dragan7557 19:03 19.10.2012

Re: očigledno

NNN
ja ovo odavno pričam
(iako je mnogo ljudi iz mog okruženja prestalo).

Onda ne čudi što su Fića-Moris i co. platili našu duvansku industriju stotinama miliona dolara (brzo im se isplatilo).

Da je imao ko da proda platili bi oni i milijarde al' bilo krčmljenje daj šta daš.

cerski
expolicajac expolicajac 18:50 19.10.2012

Čudo neviđeno

Pušim, pušim i zdravlje rušim Počeo sam i da "savijam" duvan. Sve poroke imam, ali nekako izlazim na kraj "s njih"
bolid1 bolid1 19:11 19.10.2012

Re: Čudo neviđeno

expolicajac
Počeo sam i da "savijam" duvan.


I bre, ex, ja savijam, duvan, od kad sam prvi put promolio nos u van Srbije, '03...mnogo mi bila bolja fora od cigara.
mr.fogg mr.fogg 19:10 19.10.2012

Neka crknu dušmani: Srbija prva u svetu!

Zovem se npr. Petar Petrović i ja sam pušač.
Znam da ugrožavam svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko mene ali volim da pušim.



Da bih pomogao sebi i drugima, pokušao sam da nađem rešenje, ali nisam uspeo :(
Našao sam uz pomoć 'gloople-a', ovo:

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/216674/Za-odvikavanje-od-pusenja-potrebno-je-bar-90-dana

Ima tu mogućih rešenja, ali sva su skuplja od mojih cigareta.
Ovo je normalno (?) razmišljanje prosečnog srbina čija zemlja je u ekonomskoj krizi.
Jedino pristupačno rešenje je 'kirka' čaj protiv pušenja.
Zašto?

Košta oko 200.-din.
Sastav:
herba kantarion (Hyperici herba),
koren odoljena (Valerianae radix),
list matičnjaka (Mellisae folium),
herba bosiljka (Basilicum herba),
cvet crnog sleza (Malvae nigra flos),
list celera (Apium folium),
plod komorača (Foeniculum fructus)
proizvod

Priprema:
1. Filter vrećicu preliti sa 2 dl ključale vode
2. Ostaviti da odstoji 5-10 minuta.
3. Izvaditi filter vrećicu i piti po potrebi, najviše 5 šolja dnevno.

Pakovanje: 20 filter vrećica x 2.50g = neto 50 g
(sajt mozete da nađete ako u gloople-u upišete 'kirka caj protiv pusenja')

Možda je rešenje - možda nije, ali ja sam zaključio da vredi da se proba.

Pušači šta mislite o ovome?
bolid1 bolid1 19:13 19.10.2012

Re: Neka crknu dušmani: Srbija prva u svetu!

mr.fogg

Pušači šta mislite o ovome?


Ne znam, al dok smislim:

mr.fogg mr.fogg 19:17 19.10.2012

Re: Neka crknu dušmani: Srbija prva u svetu!

Ako pušimo do kraja svog života onda ovaj razgovor nije potreban.
I ja sam zapalio još jednu dok čitam sve ovo.
Nervira me što niko ne pokušava da reši problem koji postoji.
bolid1 bolid1 19:28 19.10.2012

Re: Neka crknu dušmani: Srbija prva u svetu!

Ma, vidi, sto rece onaj branitelj mosta: tako sam u mogucnosti!

Jbg, muka mi je vise od slusanja prica kako: ovo ne valja, ovo je stetno, ovo je ovako, ovo je onako....a, ja cu bas da ti kazem kako ovo ne valja.

Duvan je stetan, ja to znam. Isto tako znam da uzivam u njemu i u raznim varijantama istog. Volim, brate, da sednem i zapalim dobru cigaru kao proslavu nekog uspeha, volim da uz tu cigaru i pinem neko dobro pice i da mi bude lepo...e, hebiga, no one is going to take that away from me, except me.

Primer: ubi se da nadjem kako da otkljucam iPod jer je neka Birselska budala smislila da mi ogranici jacinu zvuka i moz' ga hebat, to sto sam spajao iPod i slusalice da mogu da imam lep, jak zvuk, nikom nista, resili ljudi da steve softversku zastitu i cao...
mariopan mariopan 20:56 19.10.2012

Re: Neka crknu dušmani: Srbija prva u svetu!

3. Izvaditi filter vrećicu i piti po potrebi, najviše 5 šolja dnevno.

Ovde si sigurno pogrešio, zar ne ide dalje "smotaj filter vrećicu i zapali" ?
bolid1 bolid1 22:48 19.10.2012

Re: Neka crknu dušmani: Srbija prva u svetu!

mariopan
3. Izvaditi filter vrećicu i piti po potrebi, najviše 5 šolja dnevno.

Ovde si sigurno pogrešio, zar ne ide dalje "smotaj filter vrećicu i zapali" ?


aleksandarkarisik aleksandarkarisik 19:16 19.10.2012

Od svih teratogenih faktora...

...od življenja u ovoj zemlji, ovaj je najgori!? Pih...
mr.fogg mr.fogg 19:30 19.10.2012

Re: Od svih teratogenih faktora...

U pravu si - problemi postoje zato da bi se rešavali.
Imaš li neki predlog?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 20:57 19.10.2012

Re: Od svih teratogenih faktora...

U pravu si - problemi postoje zato da bi se rešavali.
Imaš li neki predlog?


Pa će da se počne baš od diranja u nečiji lični izbor?
dragoljub92 dragoljub92 19:57 19.10.2012

samo

da manem u prolazu,svaka glupost za vek.
tasadebeli tasadebeli 20:30 19.10.2012

Закони

U tekstu Vašington Posta se napominje da se cigarete najviše troše u Istočnoj Evropi, a da je jedini izuzetak Rumunija, koja je 1997. godine donela stroge zakone koji su dali rezultate. Pitanje je samo ko bi se usudio da slične zakone propiše u Srbiji.


У мојој школи окачен је папир са изводом из најновијег закона о забрани пушења (извод са делом о казнама).

Не знам какво је стање у другим установама. Знам само да врло често видим гомиле људи испред зграда које су седиште неких институција (факултети, општине, јавна предузећа итд.) како стоје на улици држећи у једној руци шољицу кафе, а у другој цигарету. У мојој школи овај нови закон поштује се у потпуности највише због тога што је сам директор школе из свог џепа платио казну од 5000 динара по старом закону непосредно пре доношења овог новог закона. (Једва је тада измолио од инспекције да буде само он кажњен као физичко лице, а не и школа као правно лице јер би тада казна била много већа, па школа не би могла да плати.) После доношења новог закона, директор је окупио све запослене и једноставно рекао да онај кога инспекција ухвати да крши закон може одмах да узме и радну књижицу јер ће добити отказ зато што је школи накачио казну од милион динара што школа нема да плати. Имамо чак и "цинкароше", тј. запослене у школи који су званично проглашени за неку врсту надзора и који могу да пишу пријаву инспекцији ако наватају некога да пуши у школи. Њихови бројеви телефона висе окачени на огласној табли и по другим видним местима у школи да би и остали могли да им пријављују оне који крше закон. Можда постоји и неки скривени кутак на којем се пар "криминалаца" окупља да би кршили закон, али то сада свакако није зборница у којој је раније, за време великог одмора, по 20-25 људи одједном палило цигарету.

Елем, како је то утицало на мене? У последњих пар година уопште не носим цигарете у школу. Дакле, одем од куће, рецимо, у 7 ујутро и док се не вратим кући, око 2-3 поподне, не запалим ниједну цигарету. Што ће рећи да је мени тај закон помогао да смањим дневну дозу јер сам раније имао обичај да палим цигарету и за време великог одмора, али и за време свих малих одмора (нервоза), па ми се тако дневна доза смањила на 7-10 цигарета које поџмарим искључиво у сопственој кући.

Исто тако познајем поприличан број људи који су за ове последње две године у потуности оставили пушење.

Прави проблем је у седам патуљака

Углавном, мислим да није толико проблем (здравствени) у самом пушењу, које свакако јесте штетно, већ је проблем у квалитету цигарета које имамо на тржишту. Паковања су различита, али све оне имају, мање-више, исти укус због гомиле адитива који им се додају да би одржале свежину. Ти адитиви су, заправо, прави отров и много гори изазивач и окидач за разне болести које су последица пушења од самог дувана. Недавно ми је колегиница из родне Херцеговине донела прави домаћи дуван за увијање и тек тада сам схватио каква, у ствари, ми то говна (пардон на изразу) увлачимо у себе купујући цигарете на киосцима. Људи моји, неупоредива разлика. Није ни чудо што мој шурак, и сам бивши пушач, каже да му сада ове наше легално купљене цигарете "смрде као пачје говно". Разумео сам га у потпуности тек сада када сам, после двадесет и кусур година, опет запалио цигарету завијену од правог домаћег херцеговачког дувана.
mr.fogg mr.fogg 20:51 19.10.2012

Re: Закони

Veoma zanimljiv stav, intrigantan, najviše zbog nekoliko kontradigtornosti, kao npr:

Углавном, мислим да није толико проблем (здравствени) у самом пушењу, које свакако јесте штетно
???

Zato je možda moguće da pušenje nije štetno, nego zdravo!

Zašto?
Ako neko nađe odgovor - rešili smo problem.

Help.
Jukie Jukie 21:25 19.10.2012

Re: Закони

Jako mi je drago ako se u školama više ne puši

Sediš u onoj zbornici gde ne vidiš suprotni zid od silnog dima, a ako slučajno otvoriš prozor da se izduva, u roku od deset minuta natrči koleginica nadrhana nadžak baba, sve paleći jednu cigaretu na drugu, i odmah krene da ga zatvara jer je zaboga promaja i hladno je.
Ne znam, o-kej? Oči me peku, jedva dišem, lice mi gori, zuji mi u ušima, usta mi se krive, grlo me grebe, iskašljavam sivi šlajm, kosa mi smrdi kao da sam ceo dan sedeo u sušari ili kafančini a ne obrazovnoj instituciji gde ljudi sa puno poverenja puštaju svoju malu decu.
Stvarno me ne interesuje što je nikotinskoj narkomanki hladno i što će je ubiti promaja. Sad neka čuči napolje ispred škole na -30 koliko su rekli da će biti ove zime
dragoljub92 dragoljub92 21:32 19.10.2012

Re: Закони

Jukie

vise mi nisi prijatelj,odsg si mi rodjeni dusmanin, odricem te se javno preko bloga
tasadebeli tasadebeli 21:40 19.10.2012

Re: Закони

mr.fogg
Veoma zanimljiv stav, intrigantan, najviše zbog nekoliko kontradigtornosti,


Није уопште контрадикторно мишљење јер ја не спорим да је пушење дувана штетно по здравље (нарочито ако је неумерено), али тврдим да је много много штетније пушење некаквог дувана сумњивог квалитета којем су додате разне вештачке супстанце да би одржао свежину или штагод. Укратко, Церски и ја имамо слично мишљење. Велики играчи на дуванском тржишту (Седам патуљака) који имају и монопол на овом тржишту сасвим свесно убрзано трују милионе пушача и то не због некакве светске завере или шта ти ја знам каквих масонских пројеката за смањење популације (што се обично тврди у разним текстовима о адитивима у храни, дувану, пићу било које врсте итд.), него из једног врло прозаичног разлога - бескрупулозног стицања што већих профита без обзира на цену, тј. на број мртвих који ће остати после тих њихових успешних пословних потеза. Шта ћете, то је либерални капитализам. А ми смо сами криви што пристајемо на то јер постоји један врло једноставан начин да се та ситуација превазиђе тиме што ћемо престати да купујемо њихове производе. Само, тешко је то извести ако сте годинама пре тога увлачили са дуванским димом и дим супстанци које изазивају убрзано све већу зависност. "Скидање" са дувана је постало данас тежак подухват. Велики број људи који остављају пушење данас жали ми се на симптоме које имају класични наркомани (дрхтавица, грчеви, мучнине и вртоглавице) што никако није био случај раније када су се људи "скидали" са чистог дувана без адитива.
tasadebeli tasadebeli 21:45 19.10.2012

Re: Закони

Jukie
Stvarno me ne interesuje što je nikotinskoj narkomanki hladno i što će je ubiti promaja. Sad neka čuči napolje ispred škole na -30 koliko su rekli da će biti ove zime


Што рече Горан Милић ономад: "До сада смо ми пушачи умирали од рака, а од сада ћемо умирати од упале плућа."
Kazezoze Kazezoze 22:28 19.10.2012

Re: Закони

Велики број људи који остављају пушење данас жали ми се на симптоме које имају класични наркомани (дрхтавица, грчеви, мучнине и вртоглавице) што никако није био случај раније када су се људи "скидали" са чистог дувана без адитива.

lažu, nema tih simptoma.
jedino ako ih ne umisliš kao opravdanje za svoju ovisnost.
imaš pojačanu nervozu i ne znaš šta da radiš sa rukama. to su jedini simptomi.
međutim, pod autosugestijom sve je moguće.
čak i uverenje da uživaš u pušenju, mada, ustvari, nikakvog uživanja nema.
sve je samozavaravanje.

ako se ispravno suočiš sa nervozom, prestaješ bez ikakvih problema.
ruke možeš zaposliti pisanjem, crtanjem ili heklanjem ako znaš da heklaš.
arianna arianna 07:54 20.10.2012

Re: Закони

Што рече Горан Милић ономад: "До сада смо ми пушачи умирали од рака, а од сада ћемо умирати од упале плућа."



Imala sam jednu rodjaku koja je do svoje duboke starosti pušila za verovali ili ne. Cigarete je palila jednu od druge tzv švajsovanje, i večito je bila u oblaku dima. Hranila se neredovno i nepravilno ali je bila veliki radnik. Poživela je do svoje 85. Njena kći,nepušač, umrla je u svojoj 65 godini od emfizema pluća


sličica<<<<
anchiba anchiba 08:55 20.10.2012

Re: Закони

Jukie
Jako mi je drago ako se u školama više ne puši

Sediš u onoj zbornici gde ne vidiš suprotni zid od silnog dima, a ako slučajno otvoriš prozor da se izduva, u roku od deset minuta natrči koleginica nadrhana nadžak baba, sve paleći jednu cigaretu na drugu, i odmah krene da ga zatvara jer je zaboga promaja i hladno je.
Ne znam, o-kej? Oči me peku, jedva dišem, lice mi gori, zuji mi u ušima, usta mi se krive, grlo me grebe, iskašljavam sivi šlajm, kosa mi smrdi kao da sam ceo dan sedeo u sušari ili kafančini a ne obrazovnoj instituciji gde ljudi sa puno poverenja puštaju svoju malu decu.
Stvarno me ne interesuje što je nikotinskoj narkomanki hladno i što će je ubiti promaja. Sad neka čuči napolje ispred škole na -30 koliko su rekli da će biti ove zime


Стварно га рече, нема шта.

Није ти вероватно ваљало ни када је у школама била одвојена просторија за пушаче. Ту твоју "наркоманку" нико од деце тада није видео како пуши. Сада је сва деца виде како пуши испред школе, још виде и како јој не смета да на -30 иде да пуши. Баш је у школама решен проблем са том бандом наркомана!
arianna arianna 09:04 20.10.2012

Re: Закони

@ anchiba

anči, kako prodjoste sinoć? :)

Samo da ti javim da se ponovo aktivirao protivpožarni alarm, a vatrogasaca nigde. Pištao je dobrih pet minuta, jedva ga deaktivirasmo
mariopan mariopan 09:08 20.10.2012

Re: Закони

sličica<<<<

Ovaj nepušač je stvarno srećan, umro je zdravih pluća?
arianna arianna 09:18 20.10.2012

Re: Закони

Ovaj nepušač je stvarno srećan, umro je zdravih pluća?


umro od smrti

e,sad da li je srećan...mislim da mu je na kraju - svejedno
anchiba anchiba 09:19 20.10.2012

Re: Закони

arianna
@ anchiba

anči, kako prodjoste sinoć? :)

Samo da ti javim da se ponovo aktivirao protivpožarni alarm, a vatrogasaca nigde. Pištao je dobrih pet minuta, jedva ga deaktivirasmo


Хеј, поздрав!

Било је, па..., фино. Свидела ми се промена у односу на претходно.

Аааа, па ППА је ту да те обавести да треба да бежиш колко те ноге носе, а не да алармира ватрогасце Џаба га.
Biljana 77 Biljana 77 11:28 20.10.2012

Re: Закони

Велики број људи који остављају пушење данас жали ми се на симптоме које имају класични наркомани (дрхтавица, грчеви, мучнине и вртоглавице)

Sviranje q... Ništa. Kaz je u pravu, sve je to u glavi. Ostavila pre dosta godina.
mariopan mariopan 11:30 20.10.2012

Re: Закони

arianna
Ovaj nepušač je stvarno srećan, umro je zdravih pluća?


umro od smrti

e,sad da li je srećan...mislim da mu je na kraju - svejedno

Slažem se ja sa tobom i za onaj komentar gore, i moj deda je pušio do 95, samo se malo zezam.

A kažu: nemoj jesti, nemoj piti, nemoj se seksati jer boleštine vrebaju...pa ako poslušaš stvarno će ti se činiti da ti je život užasno dugačak.
tasadebeli tasadebeli 11:42 20.10.2012

Re: Закони

mariopan

arianna
Ovaj nepušač je stvarno srećan, umro je zdravih pluća?umro od smrti e,sad da li je srećan...mislim da mu je na kraju - svejedno Slažem se ja sa tobom i za onaj komentar gore, i moj deda je pušio do 95, samo se malo zezam. A kažu: nemoj jesti, nemoj piti, nemoj se seksati jer boleštine vrebaju...pa ako poslušaš stvarno će ti se činiti da ti je život užasno dugačak.



Jabuke donose vitamine,
vitamini donose snagu,
snaga donosi slavu,
slava donosi novac,
novac donosi žene,
žene donose seks,
seks donosi polne bolesti,
polne bolesti donose smrt...
Pa ti posle jedi jabuke!!!

ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 11:44 20.10.2012

Re: Закони

''Исто тако познајем поприличан број људи који су за ове последње две године у потуности оставили пушење.''


''Najlakše je ostaviti cigarete! ja sam ih ostavljao bar dvdeset puta do sada.'' Ne znam tačno ko je ovo rekao, ali može da se odnosi na svakoga od nas i na sve naše loše navike, poroke, mane i neumerenosti.
Jukie Jukie 14:02 20.10.2012

Re: Закони

anchiba

Није ти вероватно ваљало ни када је у школама била одвојена просторија за пушаче.

Nije. Zato što je zbornica stajala prazna jer su svi sedeli u toj prostoriji za pušače*. I onda sam morao tamo da sedim da bih čuo svakodnevne novosti i dogovore, i opet sam se nagutavao dima

*jednom je došao čovek koji prodaje enciklopedije i pre velikog odmora je izvadio i lepo postavio knjige po stolovima u zbornici. Malo pre početka časa je zvirnuo u pušionicu da vidi da li nekog ima jer se NIKO od nastavnika nije pojavio u zbornici za vreme velikog odmora
Jukie Jukie 14:27 20.10.2012

Re: Закони

anchiba

Сада је сва деца виде како пуши испред школе, још виде и како јој не смета да на -30 иде да пуши.

Nisam sasvim razumeo ovaj deo... Da li bi mene trebalo da bude sramota zbog toga? To je problem koji treba da rešavaju roditelji te dece koja su traumatizovana tim skarednim prizorom... Kao da kažeš "zabranjeno je da nastavnici masturbiraju u zbornici, pa sad ona na odmoru ide ispred škole da masturbira na -30 stepeni i sva je deca vide"

anchiba anchiba 14:33 20.10.2012

Re: Закони

Јуки, жао ми је због твог губитка. Видех коментар горе. Па тако разумем твоју огорченост према цигаретама. Али мораш друге да пустиш да имају свој избор. Нема пушача да није чуо за све лоше које може да се изроди од цигарета, па опет пуше. То је њихов избор.

А ово за договоре и новости ти не пролази. Сви договори и новости везани за наставу се каче на огласну таблу зборнице, па био ти пушач или не, тамо ћеш наћи све што би морало да те интересује. Све остало нађеш међ' људима.
anchiba anchiba 14:49 20.10.2012

Re: Закони

Сада ти у неком покушају да ми објасниш како цигарете нису добре мешаш "бабе и жабе". То поистовећивање пушења и мастурбирања ми нема баш никакве везе. Ако има, да чујемо шта би још стрпао у исти кош.

Da li bi mene trebalo da bude sramota zbog toga


Па што тебе?! Али ни њу није срамота. Нема због чега. Не ради ништа скаредно (по мом мишљењу, видим да је твоје другачије).

dece koja su traumatizovana tim skarednim prizorom


Е ово ми је већ смешно.
arianna arianna 15:32 20.10.2012

Re: Закони



dece koja su traumatizovana tim skarednim prizorom


Е ово ми је већ смешно
.


mislim da najveće traume izaziva konzerva za opuške, okačena na ogradi škole
kick68 kick68 16:36 20.10.2012

Re: Закони

lažu, nema tih simptoma.
jedino ako ih ne umisliš kao opravdanje za svoju ovisnost.
imaš pojačanu nervozu i

Tacno. Bilo je lakse nego sto sam mislila da ce da bude.
tasadebeli
јер сам раније имао обичај да палим цигарету и за време великог одмора, али и за време свих малих одмора (нервоза),

Kada biste usli u skolu u kojoj sam ja radila, prvo bi vas zapahnuo miris/smrad duvana. Ja sam pusila jednu cigaretu na velikom odmoru i po jednu pre i posle posla. Ko pusi na malim odmorima uvek kasni i cas mu ne traje 45 minuta:)
Trazili smo, mi pusaci, da nam se dodeli posebna prostorija, ma mogla je da bude neka ostava za metle, sto se mene tice, i nisu nam dozvolili.
Jukie je lepo opisao kako izgleda biti pusac okruzen nepusacima.
Zabrana pusenja ovde podrazumeva da ne sme da se pusi ni na parkingu , ni u skolskom dvoristu.
horheakimov horheakimov 21:53 19.10.2012

ima i drugih stvari koje se puše...

...a mnogo su zdravije

StEtOc|nA StEtOc|nA 23:36 19.10.2012

Re: ima i drugih stvari koje se puše...

Da proširim spisak sa još stvari koje se puše a zdravije se...


bolid1 bolid1 23:56 19.10.2012

Re: ima i drugih stvari koje se puše...

vladaxy vladaxy 00:08 20.10.2012

Drugi pogled

Srećom, imamo sjajno i bajno zdravstvo koje može bez problema da se izbori sa svim bolestima koje cigarete donose.


Seksom se prenose polne bolesti, zašto i to ne bi zabranili. Samo veštačka oplodnja...

Šta ko radi sa svojim telom nije ničija briga. A zdravstvo treba da bude privatno. Ljudi bi bili odgovorniji prema svom zdravlju kad bi plaćali direktno iz džepa.

Zabrana pušenja je čist fašizam! Država može samo da zabrani pušenje u svojim objektima, a privatno vlasništvo da ostavi na miru.
dragan7557 dragan7557 07:24 20.10.2012

Re: Drugi pogled

vladaxy:
A zdravstvo treba da bude privatno.

Nemaš ti tri čiste šta zagovaraš, i koja je ordinarna pljačka nad pljačkama, pod nazivom privatno zdravstvo.

Naravno pričam iz ličnog iskustva.

cerski
vladaxy vladaxy 09:09 20.10.2012

Re: Drugi pogled

Naravno pričam iz ličnog iskustva.

I moje lično iskustvo je da je državno zdravstvo (posle državnog penzionog fonda) još veća pljačka.

Samo da vas podsetim, najosnovnije ljudska potreba, koje nas uopšte održavaju u životu, su hrana i piće. Probajte da živite sedam dana bez hrane i sedam dana bez lekara, od čega će vam biti lošije??
A hranu i piće nam obezbeđuju zlikapitalističkimislenaprofitbezobzirni privatnici. I niko ne pravi problem oko toga.

Ili vi više volite restorane društvene ishrane i kolhoze?
omega68 omega68 01:09 20.10.2012

Zamalo

Izreka "Puši kao Turčin" ispada totalno besmislena jer prosečan stanovnik Turske popuši 2,5 puta manje cigareta od prosečnog Srbina ili Srpkinje.

To se nikad i nije odnosilo na cigarete

karabasbarabas karabasbarabas 10:12 20.10.2012

Re: Zamalo

A otkada je Ezel priznao da je gej ta izreka dobija sasvim novu dimenziju.
tasadebeli tasadebeli 10:19 20.10.2012

Re: Zamalo

karabasbarabas
A otkada je Ezel priznao da je gej ta izreka dobija sasvim novu dimenziju.



Можда је Омега мислио на

нешто друго?


dragoljub92 dragoljub92 10:50 20.10.2012

Re: Zamalo

tasadebeli
karabasbarabas
A otkada je Ezel priznao da je gej ta izreka dobija sasvim novu dimenziju.



Можда је Омега мислио на

нешто друго?



omega ne misli...omega zna...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:05 20.10.2012

:)

Pita otac sina:

- Sine, što su ti crvene oči?

- Ma, duvo sam, ćale.

- Ne laži pičko, plako si!

tasadebeli tasadebeli 11:21 20.10.2012

Re: :)



Весна, овај је одличан! Одличан!!! И дотиче две ствари, а не једну! Таке волим!
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 11:24 20.10.2012

''Puši kao Turčin''

Izgleda da su Turci napredovali, a to samo zato što su se oslobodili nas i našeg pogubnog uticaja!
princi princi 11:56 20.10.2012

S ovim nema nikakvih problema

dokle god ljudi sami plaćaju troškove svog zdravstvenog osiguranja. Problem je kad imaš populaciju čiji, u proseku, svaki treći član puši po paklicu cigareta dnevno i, istovremeno, čekaonice državnih klinika za lečenje raka i kardiovaskularnih bolesti prepune pacijenata (od kojih svaki drugi uzdiše uy o proverbijalnom dedi "koji je pušio od 16-te i umro u 97.oj". To nema veze ni sa kakvom socijalnom pravdom i prokletstvom laissez fairea: to je, jednostavno, čisti bezobrazluk i neodgovorno/nerazumno ponašanje.

Plati operaciju bajpasa 10 ili 15 K evra, ili se leči od raka za 10ak, 15ak K evra godišnje pa puši koliko ti je volja.
anchiba anchiba 12:20 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

princi
dokle god ljudi sami plaćaju troškove svog zdravstvenog osiguranja. Problem je kad imaš populaciju čiji, u proseku, svaki treći član puši po paklicu cigareta dnevno i, istovremeno, čekaonice državnih klinika za lečenje raka i kardiovaskularnih bolesti prepune pacijenata (od kojih svaki drugi uzdiše uy o proverbijalnom dedi "koji je pušio od 16-te i umro u 97.oj". To nema veze ni sa kakvom socijalnom pravdom i prokletstvom laissez fairea: to je, jednostavno, čisti bezobrazluk i neodgovorno/nerazumno ponašanje.

Plati operaciju bajpasa 10 ili 15 K evra, ili se leči od raka za 10ak, 15ak K evra godišnje pa puši koliko ti je volja.


Désolé, Принци, али ја те баш и не разумем.

Зар не плаћамо сами трошкове лечења?

Него, шта је безобразлук? Што неко пуши, а хоће да се лечи ако има здравствених проблема изазваних пушењем? Јел ти се коментар односи само на пушаче или на било кога ко има здравствене проблеме? Хоћу да кажем, стварно је безобразно што неко много једе, па се угоји, па има здравствене, срчане, проблеме!?

Дискриминација?

И да, шта значи оно К код 10 и 15 евра?

mariopan mariopan 12:33 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

princi
dokle god ljudi sami plaćaju troškove svog zdravstvenog osiguranja. Problem je kad imaš populaciju čiji, u proseku, svaki treći član puši po paklicu cigareta dnevno i, istovremeno, čekaonice državnih klinika za lečenje raka i kardiovaskularnih bolesti prepune pacijenata (od kojih svaki drugi uzdiše uy o proverbijalnom dedi "koji je pušio od 16-te i umro u 97.oj". To nema veze ni sa kakvom socijalnom pravdom i prokletstvom laissez fairea: to je, jednostavno, čisti bezobrazluk i neodgovorno/nerazumno ponašanje.

Plati operaciju bajpasa 10 ili 15 K evra, ili se leči od raka za 10ak, 15ak K evra godišnje pa puši koliko ti je volja.

Šta si onda navalio da to plate samo pušači, bajpas se radi i onima koji jedu zabrani im da jedu?
Pluća oboljevaju od smoga i onima koji ne puše, zabrani im da dišu?
Gađali nas osiromašenim uranijumom i trovali na sve načine pa se od kancera umire samo tako, traži da to lečenje plate oni što su nas trovali...

.....a na kraju krajeva jesi skoro bio kod lekara?

Pa oni ionako prepisuju samo lekove koje lično moraš da platiš, malo šta ti ide na socijalni trošak , a to socijalno moraš da plaćaš ceo radni vek bio zdrav ne bio?
Koja je to tek prevara.

Prema nama pušačima se sprovodi prava diskriminatorska politika, takoreći hajka.

Ako već hoće da nas oderu neka prvo oderu proizvođače cigareta, koji namerno stavljaju amonijak u cigarete ne bi li imali zavisnike i sigurnu zaradu, i svesno, namerno truju pušače jer znaju šta rade, državu što ubire ne male pare na ime akciza i ćuti na to namerno trovanje jer joj se isplati...pa na kraju hajde neka oderu i nas pušače?

Ako ćemo da budemo fer?

princi princi 12:38 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

Него, шта је безобразлук? Што неко пуши, а хоће да се лечи ако има здравствених проблема изазваних пушењем? Јел ти се коментар односи само на пушаче или на било кога ко има здравствене проблеме? Хоћу да кажем, стварно је безобразно што неко много једе, па се угоји, па има здравствене, срчане, проблеме!?

Da, isto, ekstra bih oporezovao i đubre hranu (hamburgere, čips, slatkiše), alkohol, kafu, itd dok bih sveže povrće, mleko, voće subvencionisao. Uzgred, zalažem se i za potpunu dekriminalizaciju narkotika, po istom principu kao duvana, đubre hrane i alkohola. Legalna konzumacija, ali uz adekvatnu cenu.

Neka od pitanja koje postavljaš pokazuju da ti nisu jasni koncepti privatnog osiguranja, premije i rizika, iz čega zaključujem da bi nas detaljnije obrazlaganje daleko odvelo. Pošto nemam toliko ni vremena ni ambicija, za sada, a s tim bih i završio, 1K = 1000 = 10^3 = 1 hiljada ( ili хиљада, ako je lakše).

anchiba anchiba 13:03 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

Принци, које свеже воће и поврће? Јел оно што купујеш на пијаци? Е и то ти је мачка у џаку! Мислим да ту чак има више отрова него у другим производима!

А та легална конзумација наркотика ти је скроз у реду? Шта ћеш са онима који могу да плате редовну конзумацију наркотика, па заврше на лечењу које се (зашто да не) плаћа из здравственог осигурања!

Не, не познајем концепте приватног осигурања. Али, колико знам, да ми не ,дај боже, затреба неки озбиљнији захват или лек или не знам шта још, платила бих већину тога, и поред редовног одбијања са плате за здравствено осигурање.
anchiba anchiba 13:06 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema


mariopan

Prema nama pušačima se sprovodi prava diskriminatorska politika, takoreći hajka.


Таман га рече. ДИСКРИМИНАЦИЈА!
Jukie Jukie 14:16 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

princi

ekstra bih oporezovao i đubre hranu (hamburgere, čips, slatkiše), alkohol, kafu, itd dok bih sveže povrće, mleko, voće subvencionisao.

I integralne testenine i integralni pirinač

Doduše povrće i voće većina nas kupuje na pijaci a ne u samoposluzi, a seljak kad ih proda ode u obližnju ćevabdžinicu i buregdžinicu pa te pare ostavi njima
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:26 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

Plati operaciju bajpasa 10 ili 15 K evra, ili se leči od raka za 10ak, 15ak K evra godišnje pa puši koliko ti je volja.


Blago evropljanima ako je bajpas operacija samo 10-15 hiljada evra. Ovde preko okeana bez sto soma mozes da se slikas. Dan na intenzivnoj nezi posle operacije moze da bude 10 soma (dolara, ok), posle je jeftinije, recimo 5-7K$ dan, u obicnoj bolnickoj sobi. A hemoterapija, (ovo znam, jer smo imali slucaj u porodici), na primer, moze da bude po hiljadu do dve dolara, za dnevnu dozu. A ako si pusac, dobar deo osiguravajucih kompanija nece da ti proda osiguranje koje bi ti hteo, ili nece uopste. Pa ti onda pusi koliko god hoces.

Ja sad imam problem da osiguram kevu koja dolazi u posetu, jer je prezivela infarkt u Srbiji (a pusila je samo 40 godina), nece niko da mi proda osiguranje za nju, jer ima pre-existng condition.


mariopan mariopan 14:46 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

srdjan.pajic

A oni koji ne puše ali jedu GMO hranu (obogaćenu kancerom) ladno se osiguravaju bez problema?

POLITIKA:
"Dokazano, GMO hrana je veoma štetna po zdravlje"

Francuska vlada zatražila je dodatnu proveru rezultata i najavila da će od Evropske komisije hitno zatražiti zabranu uvoza GM kukuruza u Evropsku uniju. Francuski naučnici gotovo dve godine sprovodili su eksperimente na životinjama i genetski modifikovanom kukuruzu pa u svetski priznatom stručnom časopisu za hranu i toksikologiju, objavili naučni rad koji dokazuje da je genetički modifikovana hrana veoma štetna. Kako prenosi HRT, otkrili su da konzumiranje genetički modifikovanog kukuruza američke kompanije Monsanto izaziva tumore i skraćuje životni vek. Istraživanje je sprovedeno na pacovima, a oko 93 posto tumora kod ženki pojavilo se u drugoj godini života. Kod čoveka bi to bilo između 35-te i 40-te godine, izjavio je direktor Centra za istraživanje genetičkog inženjeringa Žoel Spiro. Kod glodavaca hranjenih preinačenim američkim kukuruzom smrtnost je bila dvostruko veća, a oštećenja jetre čak pet puta veća od proseka. (Economy.rs, 21. septembar 2012.)
bolid1 bolid1 14:58 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

srdjan.pajic

Ja sad imam problem da osiguram kevu koja dolazi u posetu, jer je prezivela infarkt u Srbiji (a pusila je samo 40 godina), nece niko da mi proda osiguranje za nju, jer ima pre-existng condition.


Cek', kapiram da si proucavao, ali zar ne moze ona da se osigura ovde na putno osiguranje za USA, koja je razlika?


mariopan

A oni koji ne puše ali jedu GMO hranu (obogaćenu kancerom) ladno se osiguravaju bez problema?


Licemuri na sve strane...u UK se skupilo drustvo ekonomista i sracunalo koliko pusaci novca doprinesu u budzet preko akciza, cifre su astronomske i onda su rekli, OK, ajde zabranite cigarete i vidite kako da smislite budzet bez te love....eeee, pa sto, ovo je bas super...prvo smaramo da je lose i stetno, kukamo o ceni koju zdravstvo placa za pusace, ali nismo gadljivi na pusacke pare...ajd, cozdra...

PS kad sam bio u poseti institutu za fizicku hemiju u carstvujucoj Vieni, normalno izadjoh na neku terasicu sa kolegom Austrijancem i zapalih cigaru, potpuno legalno, bez ikakve drame i zahebancije...onda mi bude smesno kad imamo onoliku terasu na PMFu, a kreteni ne daju da se iznesu stolice i da se tu pripali...aman...veci katolici od pape...
mariopan mariopan 15:36 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

srdjan.pajic

Ja sad imam problem da osiguram kevu koja dolazi u posetu, jer je prezivela infarkt u Srbiji (a pusila je samo 40 godina), nece niko da mi proda osiguranje za nju, jer ima pre-existng condition.


Postoji potvrda od našeg socijalnog da će snositi troškove lečenja ako se putnik iznenada razboli i to treba da nabaviš a radi se ovako:

Kaži kevi da ode kod svog lekara opšte prakse i da joj izda formular za lečenje u inostranstvu za turistička poutovanja, koji ona (posle pregleda kod zubara), mora još samo da overi u Socijalnom.

Zašto kod zubara nemam pojma ali ja imam takav papir zlu ne trebalo, nikad mi nije zatrebalo, ali i da jeste za mene je lako, sednem na avion i začas sam kod kuće, a tvojoj kevi to treba obavezno i izdaje se redovnim putem. Ne bih znala da mene nije o tome obavestila moja doktorka opšte prakse pa sam sve to pribavila jer i ja putujem sledeće nedelje.

Samno je postupak takav kao što sam ti opisala, lekar opšte prakse popunjava formular, keva ide na pregled kod zubara i overava taj papir u socijalnom.

Srećno.
princi princi 16:04 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

Ovde preko okeana bez sto soma mozes da se slikas.

Dobro, jbg, kad se ugradi sva ona bagra iz osiguravajućih kompanija to i nije tako skupo- samo 5 x skuplje od neke ekonomske cene samog zahvata, . Sine, pa vama je verovatno 60% GDP-ja u trange-frange papirima!

Svojevremeno, u sred nepravednih i ničim izazvanih sankcija, Slovenci i Mađari su dolazili na operacije u Sremsku Kamenicu, i plaćali po 16K -20K maraka (u to je bila uključena kompletna operacija sa koronarografijom i 2-nedeljnim postoperativnim tretmanom). Naravno, Kamenica je službovala u okviru srpskog zdravstvenog sistema pa su prevashodno radili domaće pacijente.

Posle je onaj julovski kriminalac Bojić bacio oko na taj biznis, i pokušao da napravi sličnu foru na Dedinju, u Dragiše Mišovića. Oterao je Radovanovića, pošto ga je prethodno dobro ispljuvao preko novina, pokupio mu par najbitnijih kardiologa i uništio centar. Naravno, dedinjski centar nikad nije proradio kako treba, tako da sada Srbija ima duplo golo.

Mislim, pouka je da je pušenje veoma štetno i da ostavlja posledice koje je dosta skupo rektifikovati. Nije fer zahtevati od zdravog čoveka koji nikad nije pušio da plaća skupe operacije i tretmane nekoj budali koju boli uvo za svoje zdravlje. Nikako nisam za ograničavanje sloboda- radi sa svojim telom šta ti je želja- samo sam za to da ljudi moraju plaćati punu cenu svih svojih odluka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:13 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

bolid1

Cek', kapiram da si proucavao, ali zar ne moze ona da se osigura ovde na putno osiguranje za USA, koja je razlika?



Jesam proucavao, moze, i kontaktirali smo nekoliko agencija, ali avaj, prvo nisu znali da nam kazu koji lekari ovde u lokalu su u njihovoj "mrezi". Bez toga, dzabe ti osiguranje, to znaci da sve troskove moras da platis sam, pa se posle prebijas sa tim osiguravajucim kompanijama po Srbiji. A drugo, tipicno su maksimalna osiguranja do recimo 30-40 hiljada evra, sto je, kao sto sam pokusao gore da kazem, smesna cifra i sasvim nedovoljna za takvu neku nedajboze situaciju. To je verovatno ok ako ides na more u Grcku na 15 dana, ali ako se otisnes preko okeana, nije, ni priblizno.

Onda smo krenuli da trazimo ovde, i naravno ima agencija koje nude medjunarodno zdravstveno osiguranje koliko hoces, ali kad im kazes da je osiguranik preziveo infarkt, obicno smanje do koje max sume hoce da ti prodaju osiguranje. I to smanje, recimo, na 1/10. Mozes i da im ne kazes, ali to je protivzakonito i mozes da robijas zbog pokusaja prevare agencije za zdravstveno osiguranje, ili da, u najbolju ruku, izgubis mogucnost osiguranja.

U svakom slucaju, na kraju sednes pa sracunas koliki rizik je u pitanju i da li ti je ok ili ne. Isto kao sto je princi gore napisao - pusi ti, slobodno, ali prvo sracunaj koliko ce da te kosta lecenje, i budi spreman na to.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:27 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

princi
Dobro, jbg, kad se ugradi sva ona bagra iz osiguravajućih kompanija to i nije tako skupo- samo 5 x skuplje od neke ekonomske cene samog zahvata, . Sine, pa vama je verovatno 60% GDP-ja u trange-frange papirima!


Samo da pojasnim princijev komentar, misli se na osiguravajuce kompanije koje osiguravaju bolnice i lekare u slucaju sudske tuzbe, ako zakenaju nesto prilikom intervencije.

Takodje, pusenjem se utice na zdravlje i onih u neposrednoj okolini, verovatno bez njihove saglasnosti, na sta se nema pravo.



srdjan.pajic srdjan.pajic 16:42 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

Postoji potvrda od našeg socijalnog da će snositi troškove lečenja ako se putnik iznenada razboli i to treba da nabaviš a radi se ovako:


Hvala, Mariopan, ali sa tim papirom u bilo kojoj bolnici u Americi ne bi stigla daljde od saltera na prijemu. Stvari funkcionisu malo drugacije, ali ne bih da davim previse, ako te interesuje, mogu da ti sibnem na PP.

Da se zadrzimo na filozofiranju i moralisanju, svakako nije posteno da troskove lecenja nekog ko je otisao u inostranstvo, a ko jeste makar delimicno odgovoran za svoje zdravstveno stanje i rizik koji je preuzeo udlucivsi da pusi dobar deo zivota, snosi fond zdravstvenog osiguranja u Srbiji, koji placaju gradjani Srbije. Moja majka svakako ima pravo na nekakvu zdravstvenu zastitu iz tog fonda, jer je i sama uplacivala ceo zivot, i uziva je dok je u Srbii, barem teorijski, jer, iz poznatih razloga, uglavnom koristi privatne lekare za sve.
alselone alselone 17:03 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

Ja sad imam problem da osiguram kevu koja dolazi u posetu, jer je prezivela infarkt u Srbiji (a pusila je samo 40 godina), nece niko da mi proda osiguranje za nju, jer ima pre-existng condition.


Ovo je duboko pogresno. Sistem doveden do apsurda ili sto bi Stole vole rekao - sam je sebe oterao u beskrajnost.
mariopan mariopan 17:29 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

srdjan.pajic

Ok, puno sreće.
kukusigameni kukusigameni 18:02 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

barese barese 21:14 20.10.2012

Re: S ovim nema nikakvih problema

lea_williams lea_williams 21:59 20.10.2012

statistika

svakodnevno primenljiva komparacija: mala laz - velika laz - statistika
sevarlica sevarlica 10:29 22.10.2012

prosto

Trebalo bi posebno naplatiti zdravstveno osiguranje pušačima.
Mnogi bi ostavili u roku od 6 meseci.

Mada primećujem da je dosta ljudi ostavilo cigarete, barem ljudi u mom okruženju.
Ono što je problem je užasno veliki procenat klinaca iz osnovne i srednje škole kod kojih ponovo vlada trend, "cigara je cool"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana