Biz| Politika| Putovanja| Region

Autoput

Milutin Milošević RSS / 11.11.2012. u 23:04

ravca_ploce_cesta_0_0_468X10000.jpg

Na Đurđevdan 2005. godine, prešao sam Albansku granicu na prelazu Morina. Sam. Peške. Noć pre proveo sam u Manastiru Svetih Arhangela, što je bilo izuzetno duhovno iskustvo, pogotovo jutrenje na koje je došlo troje od šačice preostalih Srba iz Prizrena da osvešte slavski kolač, a onda na kratko obišao Goransku proslavu u brdima iznad Prizrena.

Carinici su me belo pogledali kada sam im dao pasoš. Pretpostavljam da sam bio jedan od veoma retkih Srba koji je tu prešao granicu, ne samo posle 1999. godine. Morali su da zovu nekoga telefonom da im da saglasnost da me puste - jednostavno nisu znali šta da rade sa mnom i kakva je procedura.

Nekad uobičajeni put kroz Albaniju
Nekad uobičajeni put kroz Albaniju
Preko me je čekao taksista koji me je vozio do Kruje. Pogledavši kartu pred put, procenio sam da tih nešto manje od 200 kilometara treba da pređemo za oko tri sata. Trebalo nam je 6! Ne samo da je put išao vrletima (kakve vrleti - vukojebinama) Severne Albanije, nego je i padala jaka kiša a povremeno smo upadali u gustu maglu, pa je na kraju majstor za mene bio heroj.

Sredinom ovog maja grupa od nas 23-je je vikend u Prizrenu iskoristila da obiđe Albaniju. Od Prizrena do Kruje trebalo nam je oko 2 sata (i to zato što nas je jedan od vozača kočio sporom vožnjom). Sećanje na jedno od najtežih putovanja iz 2005. godine skoro potpuno je izbrisao divljenje novim autoputem koji prolazi kroz Albaniju.

***

U razgovorima koje je sredinom ove sedmice u Briselu premijer Ivica Dačić obavio sa visokom predstavnicom EU Ketrin Ešton i kosmetskim premijerom Hašimom Tačijem, dogovoreno je osnivanje zajedničke radne grupe, koja će pripremiti studiju izvodljivosti izgradnje autoputa Niš - Priština, a od EU je zatraženo da učestvuje u finansiranju projekta.

Par dana kasnije, ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je da je planirana izgradnja autoputa od Negotina preko Zaječara, Niša, Prištine i Peći do granice sa Albanijom.

Pretpostavljam da ćete se složiti sa mnom da je dobar put osnova lepog putovanja. Jeste da više volim da se vozikam van autoputa, ali kada negde treba brzo da stignem, pogotovo negde na daleko, onda je prava blagodet voziti dobrim autoputem.

Ovaj autoput, kada bude gotov, zaista će omogućiti brz i lak promet ljudi i robe Balkanom, nešto što je osnova zajedničkog napretka svih nas koji živimo na ovoj brdovitoj raskrsnici Evrope i Azije.

Na otvaranju prve deonice autoputa kroz Kosovo 12. novembra prošle godine (ha, sutra godišnjica), Predsednica Kosova Atifete Jahjaga je izjavila da se izgradnjom ovakvih puteva izgrađuju mostovi saradnje i prevazilaze prepreke slobodnom kretanju građana, kao i svih ljudi koji podržavaju evropske vriednosti.

***

Autoput kroz Albaniju građen je od 2006. do 2010. godine. Počinje u dolini nešto iznad centra Albanije, u mestu Tumane (Thumanë), da bi preko Milota, Rešena (Rrëshen), Kalimaša, Kolša i Kukeša (Kukës) stigao do graničnog prelaza Morina (Morinë). Dug je 171 kilometar, sa po 3 trake u oba smera. Prolazi kroz izuzetno nepristupačne delove zemlje koja ionako na severu nije preterano naseljena). Na svom zapadnom kraju, za sada je povezan lošim, starim putevima sa Krujom i dalje Tirom i Dračom na jug, a sa Skadrom na sever. No, i ti putevi su danas sjajni u odnosu na one koje sam zatekao na svojim prvim putovanjima po "Zemlji orlova", kada se od Tirane do aerodroma (40-tak kilometara) putovalo oko sat ipo.

Pejzaž na putu nije baš tako spektakularan kao oni u Švajcarskoj ili na putu od Soluna do Igumenice, ali je zaista zanimljiv.

Deonica od Rešena i Kalimaša, dužine 61 kilometar, bila je najzahtevnija za gradnju. Kroz surovi planinski teren prokopan je tunel dugačak 5,5 kilometara, a napravljeno je 27 mostova.

Oko 3.600 ljudi radilo je na izgradnji puta, što je donosilo posebne probleme jer ih je trebalo smestiti, hraniti, prevoziti...

Ipak, ta deonica je završena godinu dana pre roka (da se Mrka postidi).

Autoput je najveći putni posao u Albaniji ikada. Od početne procene da će koštati oko 600 miliona evra, došlo se do oko cele milijarde, što je podstaklo glasine o korupciji i krađi.

Glavni izvođač radova je konzorcijum američke firme Behtel (Bechtel) i turske Enka. Oni su se već ranije dokazali gradnjom autoputeva u Turskoj, Hrvatskoj i sada Rumuniji.

Sporedan efekat ovog projekta je da je tom delu Albanije usput dovedena struja, pa je zbog prestanka korišćenja dizel generatora smanjena emisija 278.000 kilograma ugljen dioksida mesečno.

Još na nekim mestima, odmah po prelasku granice, ima suženja u dve trake. Takođe, poslednji deo prema Tirani nije gotov (začudo, pravac u dolini). Ali, opet, jednostavno je i lako stići od Prizrena do Tirane, Drača, a pogotovo Skadra.

Za sada se autoput ne naplaćuje, ali se planira da u budućnosti bude uvedena putarina.

Lep promotivni video autuputa nalazi se OVDE, a ovde je Behtelova Internet stranica Albanskog dela autoputa.

***

Autoput je„Ibrahim Rugova“, nazvan po bivšem kosovskom predsedniku, gradi se sada kroz Kosovo, od Prizrena do Merdara. Kada bude završen, autoput će biti ukupne dužine oko 102 kilometara.

Na putu radi 2.500 radnika već dve godine. Prošle godine završena deonica od granice sa Albanijom do malo iza Prizrena dugačka je 38 kilometara. Za to im je trebalo rekordnih 18 meseci. Uskoro se očekuje završetak druge deonice čime će autoput porasti na 64 kilometra i stići do sela do Dulja (Duhël), na nekih 10km iza Suve Reke (jedan pomalo zahtevan uspon; jedini na trasi od Prizrena do Prištine).

Autoput koji povezuje Kosovo sa Albanijom najveći je i najskuplji javni projekat u istoriji Kosova. Radi se prema najjačim kriterijumima i po međunarodnim standardima, a izvođač je isti konzorcijum koji je gradio autoput u Albaniji.

Cena celog projekta verovatno će dostići milijardu eura.  Vlada Kosova je do sada isplatila 560 miliona eura.

No, to nije jedino gradilište puta na Kosovu. Deonica od Prištine ka Mitrovici se odavno radi, doduše iz segmenata. U maju me je iznenadila lepa obilaznica na zapadu Prištine, neposredno pre autobuske stanice (ili, da kažem bolje, odmah kod višestruko oskrnavljenogh srpskog groblja). Nadalje, počele su pripreme za izgradnju drugog kraka - od Prištine do Skoplja. Biće onda mnogo lakše putovati iz Zapadne Srbije i Bosne i Hercegovine do Skoplja (pa bi zato možda naši mogli da požure sa planiranjem i gradnjom autoputa Kruševac - Užice).

Behtelova Internet stranica Albanskog dela autoputa je OVDE

***

Kao i sve i svugde na Balkanu, autoput prate razne kontraverze.

Najpre, u žargonu se ova dva autoputa nazivaju "patriotskim autoputem", što daje vetar u leđa onima koji upozoravaju na planove za stvaranje velike Albanije.

Vlada Kosova nije objavila ugovor o izgradnji autoputa. Al Džazira u svom prilogu kaže da "Autoput prema Albaniji košta 25 posto bruto domaćeg proizvoda Kosova. Da se potroši milijardu eura za jedan projekat, a da se taj ugovor ne objavi u javnosti, znači da nema nikakve transparentnosti u ovom procesu"

Da li je "faraonski projekat" nedavno otvorenog autoputa Tirana - Priština, koji je koštao milijardu evra, zapravo put ka "Velikoj Albaniji", a ne samo ka "ekonomskom povezivanju" u regionu? Da li je obilaznica oko Prištine zapravo način da se "očiste preostali Srbi" u ovom delu Kosova? Da li je ključ realizacije projekta zbog kojeg su unapred zadužene generacije i Albanaca iz Albanije, zapravo strateški interes SAD, jer autoput vezuje vojnu bazu Bondstil, jednu od najvećih baza NATO-a u Evropi i albansku obalu uz koju pristaju brodovi Pete flote? Da li su SAD insistirale da posao dobije firma "Bechtel", bliska administraciji Džordža Buša, koja je iz posla izvukla rekordne marže od 40 odsto?
Prema istraživanju dvojice francuskih novinara Žana Arnoa Derana i Lorana Žeslena, odličnih poznavalaca Balkana, na sva ova pitanja odgovor je - potvrdan. U nedavno objavljenom tekstu u uglednom francuskom mesečniku "Mond diplomatik", oni iznose niz do sada nepoznatih podataka o finansijsko-političkoj i strateškoj pozadini projekta autoputa Tirana - Priština.


Koga interesuje ceo ovaj članak, može ga naći OVDE

***

Šta nama donose ova dva autoputa?

Najpre, bez obzira šta ko mislio o političkoj, bezbedonosnoj i svakoj drugoj situaciji na Kosovu i Metohiji, ubeđen sam da će ih u doglednoj budućnosti dosta Srba koristiti. Znam, recimo, kako danas moji prijatelji Makedonci idu kroz Albaniju kada idu u Crnu Goru. Mi smo, poslednje dve godine, u par navrata išli po Kosovu sa našim tablicama. Doduše, nisu bile beogradske jer su na njih kažu lokalci najosetljiviji (mada Goranci i dan danas prelaze celo Kosovo sa beogradskim tablicama, a ja sam išao još 2002. godine od Gnjilana do Gračanice i nazad). Put sa juga Srbije (Niš, Leskovac, Vranje, Pirot) do mora biće mnogo kraći.

Put od Beograda do Skadra preko Kosova danas je dugačak 594 km, a verovatno će završetkom autoputa biti i malo kraći. Od Niša do Skadra je samo 362 km, dok se sada do Ulcinja preko Užica ide čak 526 km.

Da ne govorim o tome kako se razvija turizam u okolini Drača ili kako je tek lepa obala u Sarandi (možda jednog dana i put za Krf bude brži kroz Albaniju).

Ova magistrala, od Rumunije ili Bugarske preko Niša i Kosova do Albanije je potencijal za razvoj. Čak se govori da će Srbiji biti jeftinije i jednostavnije da jednog dana koristi Drač kao osnovnu luku umesto Bara.

Konačno, da budem i malo sentimetalan. Moj otac je iz Toplice, sa Sokolovice, blizu Kuršumlije. Kada (doduše retko) putujem Toplicom, tuga me uhvati zbog neobrađenih polja i opustelih sela. Ovaj autoput će valjda zadržati ono malo stanovništva koje je ostalo i dati im priliku za normalan život.

Atačmenti



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 23:17 11.11.2012

Ako

Mrkonjić vodi celu piču, od auto putan nema ništa. Provereno
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:25 11.11.2012

Re: Ako

Mrka ili Velja - isti rezultat
expolicajac expolicajac 23:29 11.11.2012

Re: Ako

Milutin Milošević
Mrka ili Velja - isti rezultat

Garant će da dele trase.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:34 11.11.2012

Re: Ako

Niš - Prokuplje Mrki (mis'im: Žitorađa je tu); Prokuplje - Merdare Velji (lekovite vode, možda bude neki sanatorujumčić na kćerkino ime).
zovitemegrunf zovitemegrunf 00:58 12.11.2012

Re: Ako

Milutin Milošević
Niš - Prokuplje Mrki (mis'im: Žitorađa je tu); Prokuplje - Merdare Velji (lekovite vode, možda bude neki sanatorujumčić na kćerkino ime).

A ko ce obilaznicu oko Prokuplja da napravi? I koliko ce trajati izgradnja?
Preveliki je to posao za njih dvojicu.

A ono o lekovitim vodama, zao mi je sto Kursumlijska banja propada. Zato sto je mnogo blizu granice, predpostavljam.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:16 12.11.2012

Re: Ako

Zato sto je mnogo blizu granice, predpostavljam.


Heba je bliza.
zovitemegrunf zovitemegrunf 01:25 12.11.2012

Re: Ako


Heba je bliza.


Pre par godina je cera trebala da ide u KB na neke sportske pripreme, a bas tih dana je gore u brdu samo prastalo, sumokradice, stokokradice, tako nesto, pa se odustalo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:27 12.11.2012

Re: Ako

Nije samo Kuršumlijska banja. U Tularu je fabrika odlične mineralne vode "Milan Toplica" (jedva prodata prošle godine).

Ceo kraj je više nego bogat prirodnim bogatstvima i istorijskim naseobinama. Kod Pločnika je krenulo istraživanje lokaliteta koji će možda dokazati da je tu postojala najstarija metalurgija na svetu!
8c_competizione 8c_competizione 10:27 12.11.2012

Re: Ako

Garant će da dele trase.


Mrka uzima 1/2 leve strane od 3 trake kolovoza plus zaustavna, Velja drugu polovinu!
angie01 angie01 11:08 12.11.2012

Re: Ako

Milutin Milošević
Nije samo Kuršumlijska banja. U Tularu je fabrika odlične mineralne vode "Milan Toplica" (jedva prodata prošle godine).Ceo kraj je više nego bogat prirodnim bogatstvima i istorijskim naseobinama. Kod Pločnika je krenulo istraživanje lokaliteta koji će možda dokazati da je tu postojala najstarija metalurgija na svetu!


e, svaki put poludim od "ovoga"!

Ceo svet se trudi da ni od cega napravi nesto sto ce da proglasi za nesto i da prodaje turistima-koji su btw zeljni neceg novog, videli su i Pariz i Peru i bili na ostrvima raznim,...pa for egzampl, Kanadjani utuku silne pare od tog nista-kad sam dosla tamo, prvo sam htela da vidim, sem muzeja Henri Mura i Degaove izlozbe, autenticno indijansko selo-to mi ostala falinka jos od malena, kada sam sa bracom igrala Kit Karsona, najcesce epizodu zlatna dilizansa, pa sam normalno ja bila indijanac, a i uvek za njih navijala u filmovima,...elem, odemo mi po preporuci na najbolji lokalitet-kad ono neko poljance, dve drvene kuce cudnog oblika, malo ograde i simulirana polja sa kukuruzom,...udjemo u jednu od kuca, sve uredjeno navodno, kako su oni ziveli, a na suprotnoj strani od ulaza na zidu ogromni fototapet, sa prizorom iz zivota indijanaca!

malo tu poludim, odem do recepcije, gde se prodaju neki smesni plasticni suveniri, umesto autenticnih rukotvorina iz rezervata i pitam, sta je na lokalitetu stvarno iz vremena koji predstavlja- kaze teta, pa sve je napravljeno za turiste, al ima dva kamena koja su iz tog vremena, a ulzanica dvais baka za jednu osobu!

A spa centre prave vestacke, da bi vikendom prodavali skupe aranzmane za rikavering, uz navodnu organik klopu, koja po standardima sadrzi 20% organske materije- ne znam kako jabuka moze da je 20% posto prirodna, ili sargarepa!

A Srbija sve to ima prirodno, prelepo, samo nema infrstrukturu i nekog ko je zainteresovan da napravi ponudu za zapadnu Evropu, koja je blizu, platezno sposobna i veoma zainteresovana za zdravu hranu, prirodne banje i bozanstvenu prirodu!

Ne znam, zasto ono sto imamo niko nije zainteresovan da iskoristi!
dragan7557 dragan7557 14:05 12.11.2012

Re: Ako

Milutin Milošević
Mrka ili Velja - isti rezultat

Gazda, samo da ti javim da sam pročit'o!

cerski
dragan7557 dragan7557 14:14 12.11.2012

Re: Ako


expolicajac
Milutin Milošević
Mrka ili Velja - isti rezultat

Garant će da dele trase.

Jašta bre, jedan uzvodno a drugi nizvodno, u Veljinom privatnom bazenu!

cerski
expolicajac expolicajac 14:18 12.11.2012

Re: Ako

dragan7557

expolicajac
Milutin Milošević
Mrka ili Velja - isti rezultat

Garant će da dele trase.

Jašta bre, jedan uzvodno a drugi nizvodno, u Veljinom privatnom bazenu!

cerski

Čičko cerski, ne se sprdaj s ozbiljne teme
EL EN EL EN 20:21 12.11.2012

Re: Ako

angie01

e, svaki put poludim od "ovoga"!

Ceo svet se trudi da ni od cega napravi nesto ...

malo tu poludim, ...
- kaze teta, pa sve je napravljeno za turiste,

A Srbija sve to ima prirodno, prelepo, samo nema infrstrukturu i nekog ko je zainteresovan da napravi ponudu za zapadnu Evropu, koja je blizu, platezno sposobna i veoma zainteresovana za zdravu hranu, prirodne banje i bozanstvenu prirodu!

Ne znam, zasto ono sto imamo niko nije zainteresovan da iskoristi!


Bas je tako.
Setih se Sirogojna na Zlatiboru
ili ne tako daleko mu Sarganske osmice.

A mislm da nasi nisu zinteresovani za to
jer su usredsredjeni na privatizaciju i
"sredjivanje vlasnicke strukture".
Neće ili ne smeju da gube vreme;
jer ovo sto se desavalo u Srbiji i sada je u zavrsnoj fazi
desava se jednom u veku. A imalo se sta i prigrabiti.

EL EN
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:40 12.11.2012

Re: Ako

A Srbija sve to ima prirodno, prelepo, samo nema infrstrukturu i nekog ko je zainteresovan da napravi ponudu

Pisao sam ja o tome kako Švajcarci iskorišćavaju vodu koja je 20 stepeni C. U toj gorepomenutoj Kuršumlijskoj banji voda je 67 stepeni, pa kada napune bazen čekaju 3 dana da se ohladi da bi gosti mogli da se kupaju. A propada, Bože me sakloni...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:50 11.11.2012

.........

E ako je tako.....
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:59 11.11.2012

Re: .........

Šta da ti pričam

mirelarado mirelarado 08:48 12.11.2012

Re: .........

Milutin Milošević
Šta da ti pričam



Слике путева говоре више од речи.


Milutin Milošević Milutin Milošević 08:49 12.11.2012

Re: .........

Au, što je lepa ova crkvica, na putu ka Prokuplju. Sjajan motiv (a ja konj ga nisam do sada snimio).
mirelarado mirelarado 08:57 12.11.2012

Re: .........

expolicajac expolicajac 08:58 12.11.2012

Re: .........

Milutin Milošević
Au, što je lepa ova crkvica, na putu ka Prokuplju. Sjajan motiv (a ja konj ga nisam do sada snimio).

Gazda, crkvica je na raskrsnici magistralnog puta i skretanja ka selu Konddžulj, na 10 km od Prokuplja prema Kuršumliji. Jedan detalj koji slabo se primećuje je slomlljen krst na vrhu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:05 12.11.2012

Re: .........

crkvica je na raskrsnici magistralnog puta i skretanja ka selu Konddžulj, na 10 km od Prokuplja prema Kuršumliji

Eto, vidiš. Ne može da se u isto vreme vozi i uči geografija.

Nego, kad pomenu Kondžulj. Odavno pričam da ako se uzme topografska karta tog terena i samo čitaju nazivi sela, možeš da se smeješ od srca jedno pola sata. Kondžulj, Tovrljane, Tulare, Kosmača, Točane, Plajkovo, ...
tyson tyson 10:20 12.11.2012

Re: .........

Nego, kad pomenu Kondžulj

Kondželj.

Postojbina

Kondželjska crkva sv. Arhangela Mihaila i Gavrila je ponos sela. Na crkvenoj zgradi je tabla koja podseća da je crkvu posetio premijer Đinđić a kako i ne bi, kad je zemljak, iz istog kraja, niže niz put, iz Prekopuca. Priložio je i za crkveni konak.

BTW i Mićunović je Topličanin, iz Merdara, iz doseljeničke porodice, kao i sav narod iz tog kraja. Pokojni Vuk Obradović je iz Kondželja (kao uostalom i cela porodica, sa sve Pavićem); Dačić iz Žitorađe, Šutanovac iz Tulara, Tijanić iz Ivan Kule...


8c_competizione 8c_competizione 10:28 12.11.2012

Re: .........

neshto ti se crkvica nakrivila, ko toranj u Pisi
expolicajac expolicajac 10:28 12.11.2012

Re: .........

tyson
Nego, kad pomenu Kondžulj

Kondželj.

Postojbina


Jao, znao sam da ćeš najzad da se upecaš na pandurske provokacije

zovitemegrunf zovitemegrunf 11:07 12.11.2012

Re: .........

Milutin Milošević
crkvica je na raskrsnici magistralnog puta i skretanja ka selu Konddžulj


Mislim da je Kondzelj, samo da primetime


Milutin Milošević
Nego, kad pomenu Kondžulj. Odavno pričam da ako se uzme topografska karta tog terena i samo čitaju nazivi sela, možeš da se smeješ od srca jedno pola sata. Kondžulj, Tovrljane, Tulare, Kosmača, Točane, Plajkovo, ...


Ima tu nekih pesmica, brojalica:

Chungula chuka,
Tulare kuka
Shiljomana zeva,
Vicha peva!

ili:

Prekadin, Beloljin, Konjusa, Dragusa, Siljomana, Pretezana...Ali ako ne znate lokalni naglasak, dzaba citate.

Nego, Gazda, aj' ti jedan blog o Zavicaju, da ne istrolujemo autoput...joj sto mi nesto vuce na jedan danski film iz sedamdesetih, jbg

Edit: Izvinjavam se, nisam primetio da je tyson vec dao ispravku za Kondzelj
tyson tyson 11:27 12.11.2012

Re: .........

Prekadin, Beloljin, Konjuša, Draguša, Šiljomana, Pretežana...
Ali ako ne znate lokalni naglasak, dzaba citate.

Vala baš; ne znam odakle i kako su Topličani pokupili taj moRAVski naglasak, kad je gro ljudi doseljeno iz Crne Gore i sa Kosova posle oslobođenja tog kraja od Turaka 1878. godine.

Inače je u Toplici pre oslobođenja živelo jako puno Albanaca te Turaka što domaćih što autentičnih, ali je sav taj živalj nestao posle 1878. godine; dosta toponima vuče koren iz turskih/arapskih/persijskih/albanskih reči, npr selo Mađere = Muhadžir (Muhacir) = izbeglica, doseljenik, migrant.



barese barese 12:09 12.11.2012

Re: .........

Kondželj.

Postojbina


I moja

Pradeda mi je sahranjen ispred crkve.
Mada nisam nikad usla unutra, uvek je bila zatvorena.
Ne znam kako su ovi usli, pa jos skakucu po crkvi:

tyson tyson 12:32 12.11.2012

Re: .........

Mada nisam nikad usla unutra, uvek je bila zatvorena.

Ih, pa to je seoska crkva, opuštena.
Najaviš se popu Mladenu, ili se raspitaš po komšiluku gde je da otključa crkvu, i to je to


dragan7557 dragan7557 14:18 12.11.2012

Re: .........

barese:
Mada nisam nikad usla unutra, uvek je bila zatvorena.

Pa nije crkva Delta Siti pa da bude stalno otvorena, pare moš dati i svešteniku u konaku.


cerski
barese barese 16:16 12.11.2012

Re: .........

Pa nije crkva Delta Siti pa da bude stalno otvorena, pare moš dati i svešteniku u konaku.


cerski


Znaci sve se svodi na pare?
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:45 12.11.2012

Re: .........

lokalni naglasak, dzaba citate.

Ovo o naglasku je sasvim tačno. Naglasak, govor lokalni, reči - sjajno. To treba doživeti!

Nego, Gazda, aj' ti jedan blog o Zavicaju

Ne mogu, pošteno. Nisam mnogo išao odavno, pa bih se nalupao i više nego oko KondžEljske crkve. Treba da odvedem staramajku i brata starijeg još jednom do Kosmače, da vidimo odakle sam. Nema tamo nikoga vipe, odavno. I kuća je nestala - ostao samo spomenik na groblju. Pitao majstor kada smo postavljali: imate li vi nekoga da ke preživeo - toliko ih je na njemu.

Hajde jednom da odemo zajedno, pa da se lepo utešimo i onda napišemo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:53 12.11.2012

Re: .........

gro ljudi doseljeno iz Crne Gore i sa Kosova posle oslobođenja tog kraja od Turaka 1878. godine

Upravo moj slučaj. Krenuli iz Lijeve Rijeke, najpre bili u Raškoj, a onda baba Kata povela sinove i došla u Toplicu.
zovitemegrunf zovitemegrunf 00:05 13.11.2012

Re: .........

Hajde jednom da odemo zajedno, pa da se lepo utešimo i onda napišemo.


Vrlo rado. Dalje od Kursumlije nikada nisam bio. Jel matore izvidjace jos uvek zovu 'brdjani'?
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:08 13.11.2012

Re: .........

Da, još uvek smo brđani? U kom odredu si bio?

Ja sam mislio da odemo do Toplice, u zavičaj. A možemo i da se organizujemo za Kosovo. Ja sam mislio da naredne godine odem ponovo u Goru za Đurđevdan, ali se poklapa sa Uskrsom pa ne znam. Ako je društvo raspoloženo, lako mogu da organizujem grupu.
zovitemegrunf zovitemegrunf 00:17 13.11.2012

Re: .........

Da, još uvek smo brđani? U kom odredu si bio?

Vasilije Djurovic Zarki, PK. Dok smo bili mladji ponesto od vestina, pesmice i sl, kasnije, u srednjoj, marsevi i letovanja.

I ja sam mislio na Toplicu, samo htedoh da kazem da nisam skretao sa glavnog puta.
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:24 13.11.2012

Re: .........

Zarki

Nisam sarađivao sa vama. Šteta.

Čujem da i dalje formalno postoje, ali se pretvorili u ferijalce, akomerazumeš.
dragan7557 dragan7557 12:00 13.11.2012

Re: .........

barese
Pa nije crkva Delta Siti pa da bude stalno otvorena, pare moš dati i svešteniku u konaku.


cerski


Znaci sve se svodi na pare?

Nema više kompenzacija i davanja u naturi.

cerski
freehand freehand 00:04 12.11.2012

Odličan tekst,

Milutine.
Točak kotrlja, mlin melje i pesak curi, sve vreme.
Još kad bismo se mi izbatrgali nekako iz ove gordijevske zavezanosti i upetljanosti.

Milutin Milošević Milutin Milošević 00:12 12.11.2012

Re: Odličan tekst,

Puklo nešto...

Nešto zeza Blog, opasno
freehand freehand 00:14 12.11.2012

Re: Odličan tekst,

Milutin Milošević
Puklo nešto...

Nešto zeza Blog, opasno

Peglaju linkovanje i menjaju boje?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:40 12.11.2012

Re: Odličan tekst,


Nešto zeza Blog, opasno

Mene šeta...kliknem komentare pod jednim, a otvore mi se pod sasvim drugim blogom...
EL EN EL EN 03:58 12.11.2012

Par pitanja samih sebi


Procitah pa kako putevi imaju tako veliki znacaj
poceh da se pitam.
Od silnih autoputeva koji su pred izgradnjom
a pominju se Beograd Pozega, pa dalje za Crnu Goru,
pa sad Negotin Zajecar Nis, i sada najvazniji u celoj prici
Nis Pristina, pa bilo je price Novi Sad Zrenjanin Vrsac,
pominjao se kao najfrekvetniji Novi Sad tunel ispod
Fruske Gore do Sabca. Da ne zaboravimo obilaznice Beograda.
Da da tu je i Uzice Krusevac u prici.

Ko ce nama pomoci da utvrdimo redosled.
Istina auto put Subotica Novi Sad tako se gradio,
da bi se mozda pre koficama i lopaticama napravio,
nema mostova, tunela, stena pa cak ni sume za krcenje
a kamoli stenja. Tu nije bilo dileme sta treba praviti.

Onda citam ovo oko brzeg dolaska na more Albansko.
Blago nama, kada se sve to izgradi, lako mozemo
na more gde god hocemo u Crnu Goru, Albaniju,
Grcku ili Hrvatsku. Istina do Istre vec je sve izgradjeno.
Pa se pitam da mozda ne budemo umeli da prepoznamo
najbolje po nas. Opet i tu ce nam trebati pomoc.

Onda se pitam da li je ranije bio u nekim dugorocnim
planovima ovaj put Nis Pristina. Od one silne galame oko
Horgos Pozege prosto nisam cuo za druge puteve.

I kako stvari vec duze vreme stoje, da li nama uopste i
trebaju neki dugorocni i srednjorcni planovi za autoputeve,
jer kada su izbori ili ovako neko sredjivanje i poboljsanje
zivota ljudima, a vidim da je trenutno na dnevnom redu za narode koji zivi
na Kosovu i Metohiji i u Toplici, prosto ne treba gubiti vreme na planiranje.

EL EN
escherichije_colic escherichije_colic 07:10 12.11.2012

Re: Par pitanja samih sebi

Ma kakvi crni naši autoputevi, plače mi se kadgod se povede priča o tome ...

Nismo mi najgori ljudi ali izgleda da nas je zajahao najgori ološ.
8c_competizione 8c_competizione 10:29 12.11.2012

Re: Par pitanja samih sebi

Ma kakvi crni naši autoputevi, plače mi se kadgod se povede priča o tome ...

Nismo mi najgori ljudi ali izgleda da nas je zajahao najgori ološ.


pa shto kukate ovde ko pizde, shto ne izadjete na ulice?
kukusigameni kukusigameni 10:39 12.11.2012

Re: Par pitanja samih sebi

8c_competizione
pa shto kukate ovde ko pizde, shto ne izadjete na ulice?


Čekamo tebe da nas povedeš.
dragan7557 dragan7557 14:22 12.11.2012

Re: Par pitanja samih sebi

escherichije_colic 07:10 12.11.2012
Re: Par pitanja samih sebi
Ma kakvi crni naši autoputevi, plače mi se kadgod se povede priča o tome ...

Nismo mi najgori ljudi ali izgleda da nas je zajahao najgori ološ.

E pa živ bio, junaci uvek jašu najbolje...mislim konje.

A ostalim što ostane.

cerski
EL EN EL EN 20:25 12.11.2012

Re: Par pitanja samih sebi

dragan7557
..
E pa živ bio, junaci uvek jašu najbolje...mislim konje.


Ima ona: Dok je ovaca ima i cobana.

A sta ce biti kada ne bude vise ovaca.

EL EN
dragan7557 dragan7557 22:12 12.11.2012

Re: Par pitanja samih sebi

EL EN
dragan7557
..
E pa živ bio, junaci uvek jašu najbolje...mislim konje.


Ima ona: Dok je ovaca ima i cobana.

A sta ce biti kada ne bude vise ovaca.

EL EN

E pa onda nastaje Šeikluk, prodaje se obradiva zemlja i odlazi u svet, kao bezemljaš.

cerski
EL EN EL EN 23:40 12.11.2012

Re: Par pitanja samih sebi

dragan7557

. . .
E pa onda nastaje Šeikluk, prodaje se obradiva zemlja i odlazi u svet, kao bezemljaš.

cerski


Eto sta ce da se radi naredne dve - tri godine.
I onda cisto sumnjam da ce stranci da razvijaju
Sirogojno i Sarganeku osmicu.
Mozda i nesto bude od one banje i tople vode
da dovode svoje penzonere.

EL EN
tyson tyson 07:51 12.11.2012

Kolateralna dobit

Pored lukrativnog, ovaj put ima izuzetan strateški značaj jer je jedna od najvećih prepreka kopnenoj ofanzivi na Srbiju 1999. godine bila nemogućnost transporta i logističkog snabdevanja bilo kakve ozbiljnije vojne jedinice koja bi nastupala iz Albanije.

Jedini pravac ka Kosovu bio je Moravsko-vardarskom dolinom iz Makedonije, pa onda preko Kačaničke klisure na Kosovo i preševskom dolinom ka južnoj Srbiji, sa Solunom kao logističkom bazom.

Ogroman broj izbeglica kako u Albaniji tako i u Makedoniji, koje je trebalo smestiti i hraniti dodatno je otežavao celu ideju kopnene invazije (a naravno da je NATO, kao ozbljna vojna alijansa, planirao i kopneni napad kao drugu fazu napada na SRJ).

Sada, em što će postojati dobar put, em se 'prijateljska' firma namlatila velikih para. Još samo da se malo poboljšaju albanske luke, i osposobe za brz prihvat brodova za snabdevanje - et voila.

A Kosovu bi pruga do albanske obale mnogo više značila za razvoj privrede. Pitanje je koliko će put trajati i da li će putovanje biti tako brzo kao sada, kad jednom krene sva sila kamiona u oba pravca.

Ipak, lepo je što se gradi, makar i uz krađu gigantskih razmera.


Milutin Milošević Milutin Milošević 08:35 12.11.2012

Re: Kolateralna dobit

Ništa se, majstore, ne brini. Taj put neće proći. Kad ih sastavimo izmežu Kopaonika, Radana i Jastrepca neće moći ništa dreugo nego da se vrate ili da ih satremo. Od Merdana do Beloljina dolina Toplice je par stotina metara, a brda okolo su izuzetno povoljna za dejstva i pozadinsko snabdevanje.

Sa druge strane, mi ne možemo da utičemo na to što se radi u Albaniji i na Kosovu. Nažalost, ne možemo izgleda da utičemo ni na ovo što se kod nas radi.

Ipak, u današnjem trenutku razvoja ljudske civilizacije bolji putevi su neophodnost. Ne možemo se zatvarati kao što je to Albanija decenijama radila pod prethodnim režimom.
8c_competizione 8c_competizione 10:24 12.11.2012

mislim da ...

... akcenat treba da bude na ZAVSHENA, a ne na onom DA SE MRKA POSTIDI

Ipak, ta deonica je završena godinu dana pre roka (da se Mrka postidi).
milivoje_bg milivoje_bg 10:27 12.11.2012

Наши експерти !

Како би се тек градило када би поменутим фирмама придодали наше ауто-путне експерте !
antioksidant antioksidant 10:32 12.11.2012

.

putevi su precenjeni
ljudi odlaze tim putevima
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:48 12.11.2012

Re: .

Moji su otišli prugom. Najveći deo su bili pružni radnici. Izgradili su toliko kilometara. Moj otac je posle radio u graževinskoj sekciji ŽTP-a, kad se malo stabilizovao i završio škole. Teča gradio Beograd - Bar. I tako, najpre živeli od pruge, pa onda prugom otišli.

Pored železničara, najveći broj topličana su policajci.
angie01 angie01 10:46 12.11.2012

putevima Srbije,

loader loader 12:11 12.11.2012

Re: putevima Srbije,

Ekološki asfalt
Zanimljivo rešenje
ecce-florian ecce-florian 11:34 12.11.2012

ima autoput prednosti

naprimer nadvožnjak pravi dobar hlad prodavcu kunića, što u Albaniji leti i nije da nije od značaja





detalj



Albania ,autoput u izgradnji ,august 2011 , Fiera area, akcija Man with a Van
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:45 12.11.2012

Re: ima autoput prednosti

Ovaj tvoj blog me setio na vic o francuskom i poljskom političaru (mada sam ga čula i u drugim "državnim" pripadnostima)...

Dođe poljski političar na vlasti u posetu svom francuskom kolegi, i ovaj ga popodne odvede i u svoju vilu van grada...gleda Poljak, vila ogromna, oko nje još ogromniji park, sve besni luksuz, i pita Francuza kako je to uspeo da izgradi i opremi sa platom koju ima...
- Ma kakva plata, vidiš onaj autoput tamo?
- Vidim...
- Trebalo je da ima četiri trake...
- I?
- Pa, vidiš da ima tri trake...a ona četvrta...vila, park...i tako...
Shvati Poljak odmah. Kroz par godina Francuz dođe u posetu Poljskoj, naravno da mu kolega uzvrati ljubaznost i odvede ga u svoju novosagrađenu vilu, punu takvog luksuza i okruženu takvim parkom da Francuz ostane bez reči...
- Ovolika vila i park...odakle?
- Pa, vidiš onaj autoput?
- Koji autoput? Nema ga.
- Odatle.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:45 12.11.2012

Re: ima autoput prednosti

Cvetko, ja nisam smela da slikam, ali prizor biciklista koji se najnormalnije voze po stop traci autoputa Zagreb-Beograd, po Vojvodini, je vrlo čest. Pored njih se mogu videti i razni koji piške, muškog roda, kome je to lakše da izvodi na stop traci...pešaci, stoperi, oni koji imaju dogovoreno sa busevima da ih skupljaju tamo gde ne bi smeli ni da stanu bez preke potrebe, do onomad su kod nadvožnjaka stajale i patrole saobraćajne policije koje su ZAUSTAVLJALE automobile zbog kontrole brzine...dakle, vrlo živahno.
mikroorganizam mikroorganizam 15:12 12.11.2012

Re: ima autoput prednosti

Aj da pitam, možda se nešto zna: kad će Slovenci da urade ono parče puta od hrvatske granice do Ptuja? Mislim, kad već mora da se plaća vinjeta i to...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:30 12.11.2012

Re: ima autoput prednosti

Aj da pitam, možda se nešto zna: kad će Slovenci da urade ono parče puta od hrvatske granice do Ptuja? Mislim, kad već mora da se plaća vinjeta i to...

Ne zna se, a kako su ispropadale najveće slovenačke građevinske firme, uprkos tome što su se tako napunile gradnjom ono par stotina kilometara autoputa, neće skoro...Inače, moj Žmu gradnju autoputevskih parčića u Slo zove: Muzej blagostanja i korupcije. A, vinjeta mora da se plaća, to što puta za nju nema...nema veze, je l...kao i što one naplatne rampe ne mogu već godinama da skinu, kao da su ih u srce zemlje ugradili...pa kad se leti i praznično zapušU...
stari92 stari92 20:29 12.11.2012

od dobro obaveshtenih izvora

ecce-florian
na primer akcija Man with a Van

se tvrdi da tje poslednji uslov za prijem u EU,kao garancija,biti potpis
Dachi i Tachitj

*za "malji ljud" nisam siguran,ali Ivica garant odbija i ..
chabar bato,O5 nachi isto : eu p.m. 20:28
EL EN EL EN 20:29 12.11.2012

Re: ima autoput prednosti

Jelica Greganović
Ovaj tvoj blog me setio na vic o francuskom i poljskom političaru (mada sam ga čula i u drugim "državnim" pripadnostima)...
...
- Koji autoput? Nema ga.
- Odatle.


Verzija sa Japanom i Beogradom
umesto autoputa u Beogradu ima nepostojeći most.

EL EN
ecce-florian ecce-florian 23:51 12.11.2012

Re: od dobro obaveshtenih izvora

stari92
20:29 12.11.2012
od dobro obaveshtenih izvora
ecce-florian
na primer akcija Man with a Van


ako je pravilno na primer onda mora da bidne i na dvožnjak , zarne

Niš?


A jug se čuje ....


loader loader 12:06 12.11.2012

Planina i iza planine

Ipak, ta deonica je završena godinu dana pre roka (da se Mrka postidi).

Eh... Nekad je ovde Albanija bila usvojena kod širokih narodnih masa kao sinonim za zaostalost. Dobrim delom to uverenje vlada i sad. Ovakve vesti (kao ova o autoputu, npr.), jedna po jedna stižu i razređuju taj omalovažavajuć stav.
Nego, nešto ne verujem da se Mrka i drugovi za bilo šta stide :)
Albanci dakle grade. A mi smo, eto, ako ništa drugo, ostali majstori za otvaranje radova, "puštanje" deonica autoputa, sečenje vrpci, pravljenje priloga o tome u dnevniku, najave novih kreditnih aranžmana ...
Bila bi velika statistička zanimacija napraviti neki precizniji album podataka koliko je takvih "otvaranja" bilo.



Atomski mrav Atomski mrav 13:10 12.11.2012

Re: Planina i iza planine

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:28 12.11.2012

Re: Planina i iza planine

Eh... Nekad je ovde Albanija bila usvojena kod širokih narodnih masa kao sinonim za zaostalost. Dobrim delom to uverenje vlada i sad. Ovakve vesti (kao ova o autoputu, npr.), jedna po jedna stižu i razređuju taj omalovažavajuć stav


GDP - real growth rate:
2% (2011 est.)
GDP - per capita (PPP):
$7,800 (2011 est.)
Unemployment rate:
13.3% (2011 est.)
Inflation rate (consumer prices):
3.5% (2011 est.)

Албанија има многе економске показатеље боље него Србија. Пренео сам само неке...
ИЗВОР је поуздан. Најпоузданији.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:04 12.11.2012

Re: Planina i iza planine

Узгред буди речено, драго ми је да је неко написао овакав текст.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:52 12.11.2012

Re: Planina i iza planine

Hvala, Predraže
49 41 49 41 17:42 12.11.2012

Nekada

se od Peci do Budve - preko Cakora; putovalo autobusom punih 12 h.

Videti lepote C(h)akora je bilo pravo zadovoljstvo.
Na najvisem sedlu, gde se uvek pravila - jedina pauza; se odmaralo na svezem planinskom vazduhu i jele krupne borovnice i ovcije kiselo mleko.
Trnuli su zubi i od jednog i drugog.

Nedavno sam cuo, da se relacija od Pristine do mora prelazi kolima za 5 h.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:04 12.11.2012

I tako

Sve vas vidi
sve vas vidi
svemirska policija
svetlost univerzuma
svemirska policija - jahači magle!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:07 12.11.2012

Re: I tako

Milutin Milošević
Sve vas vidi
sve vas vidi
svemirska policija
svetlost univerzuma
svemirska policija - jahači magle!


Prijatelju, lepo pevas
j.bre j.bre 23:32 12.11.2012

Re: I tako


IDEMOO
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:32 12.11.2012

Re: I tako

Auuuu. Kakav svrš! Ovaj poslednji poen je bio više nego sjajan.

Kakva faca na klupi
j.bre j.bre 23:36 12.11.2012

Re: I tako

cuo da mu kritikujete pasing shot, pa resio da se popravi :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:40 12.11.2012

Re: I tako

Imao sam ja spremljeno da mu kritikujem i ponekad nedovoljno napadačku igru, ali srećom nije trebalo
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:42 12.11.2012

Re: I tako

A kud je nestao Dunjin blog o meču?
j.bre j.bre 23:45 12.11.2012

Re: I tako

ako cemo ozbiljno, ovo je bila cisto mentalna pobeda. ni jedan ni drugi nisu blistali danas, ali kada je trebalo stisnuti petlju rodja je zatajio.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:50 12.11.2012

Re: I tako

A kud je nestao Dunjin blog o meču?

Jes' ti čitala "Senku vetra" Karlosa Ruiza Zafona? Znaš ono jedno skriveno mesto tamo? E, isto to samo drugačije.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:52 12.11.2012

Re: I tako

Gledam ovaj pregled Noletova godine na B92. Da je uzeo RG ili OI, bila bi ovo godina skoro kao ona prošla, neverovatna.

Ništa, čekamo 2013.
ivana23 ivana23 23:54 12.11.2012

Re: I tako

Milutin Milošević Milutin Milošević 00:05 13.11.2012

Re: I tako

j.bre j.bre 00:14 13.11.2012

Re: I tako

mislim da je ova godina bila izuzetno vazna za novaka jer je trebalo braniti sve one poene iz prethodne. veliki je to pritisak. po meni, ova godina je iako ne uspesna kao prethodna (realno neponovljiva) bila znacajnija za novakovo samopouzdanje.
ocekujem da ce 2013 biti odlican. servis je neverovatno popravio protekle sezone, a varijacije u uspesnosti mu se povremeno desavaju i zbog toga sto uporno radi na promeni stila igre.

svaka cast, to je sve sto mogu da kazem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:40 13.11.2012

Re: I tako

Jes' ti čitala "Senku vetra" Karlosa Ruiza Zafona? Znaš ono jedno skriveno mesto tamo? E, isto to samo drugačije.

niccolo niccolo 12:00 13.11.2012

Re: I tako

j.bre
ocekujem da ce 2013 biti odlican.

Ti pišeš blog za ozi open! Al' da bude neki tenisko-gastronomski, da naučimo neke lepe australijske recepte uz praćenje tenisa
zovitemegrunf zovitemegrunf 23:53 12.11.2012

aorta

Doline Kosanice i Toplice su aorta Srbije, ma je ta aorta prilično zapušena. Pre dve godine sam išao u Đavolju varoš, drumom su tutnjali šleperi, očigledno je bilo da velike količine robe idu tamo - amo. Ti šleperi nisu dolazili od PK, već Jankovom klisurom od KŠ. Prokuplje je najuže grlo na putu Niš - Priština i tamo se provlači samo ko mora.

Danas sam pokušao da se snađem u Mrkinim i Dačićevim pričama. Ako je verovati ovom izvoru, put od Niša ka Bugarskoj je deo E - 80, koji sa druge strane, preko Prokuplja ide ka Prištini i dalje ka Peći.

Video sam I dve trase koje idu južnije, jedna od Leskovca na zapad, druga od Bujanovca

Da se držim svog Zavičaja, stvarno mi je rebus kako zaobići Prokuplje, i običnim magistralnim putem, da ostavimo autoput na miru. Tražio sam da li su objavljeni neki planovi, ništa nisam našao. Ako neko ima neku skicu, linak...

Uzgred sam naleteo na ovu vest: ponovo vozi šinobus. Pa mi nešto padenaum da bi to moglo biti rešenje, za mnogo manje novca, a I Ivica da bude zadovoljan: Napravi u Žitoradji terminal i ukrcava šlepere na voz, pa od Merdara dalje nek se povovo voze autoputem. A Mrka obnovio prugu, pa i on srećan. A dok čekaju na voz, majstori mogu da urede integrisanu papirologiju i obiđu lokalne znamenitosti: rodne kuće, spomen sobe, prodavnice suvenira...Memphis, jbt
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:03 13.11.2012

Re: aorta

Doline Kosanice i Toplice su aorta Srbije, ma je ta aorta prilično zapušena.

Sjajno rečeno!

drumom su tutnjali šleperi, očigledno je bilo da velike količine robe idu tamo - amo

Upropastiše ionako loš put.


da li su objavljeni neki planovi

Ne verujem. Pretpostavljam da je temu predložio Tači, jer je autoput njegov projekat i značilo bi mu da se pokaže kao strateg (ipak je ovo strateški pravac, koji nije dovršen dok se ne poveže sa Srbijom i dalje RUmunijom, Bugarskom...)

ponovo vozi šinobus

Eh, lepe uspomene. Mene je majka još u osnovnoj puštala da idem sam vozom do Niša, pa onda presednem na čuveni šinobus,sve do Barlova. Moja prva velika samostalnost
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:13 13.11.2012

Re: aorta

kako zaobići Prokuplje

Sitnica: tunel ne bi trebalo da je duži od 2 km, a može i da se digne okolo (bolja varijanta, da ne zaguši grad)
zovitemegrunf zovitemegrunf 00:43 13.11.2012

Re: aorta

može i da se digne okolo (bolja varijanta, da ne zaguši grad)


Odokativno,od Merosine do Male Plane. Ne poznajem teren, nisam ni gradjevinac, samo razmisljam. Zato sam se i raspitivao da li je negde nesto crtano, problem nije od juce.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:11 13.11.2012

Re: aorta

Sitnica: tunel ne bi trebalo da je duži od 2 km, a može i da se digne okolo (bolja varijanta, da ne zaguši grad)

Gazda Milutine, nema dovoljno kratkog tunela da bi bio sitnica ako se u njega neko ugradi. Tako je na ulazu u Ljubljanu pravljena jedna "sitnica". Aneksom na aneks na aneks ugovora je isti prerastao 100% poskupljenje i na kraju koštao više od slovenačkog predsedavanja EU. A kad je otvoren, zidan je nešto duže od Skadra, odmah je počela sa plafona da otpada protivpožarna zaštita...i tako dva puta...Gradila ga je naravno giga-mega slovenačka firma, koja je onomadne prsla.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:21 13.11.2012

Re: aorta

Znam, znam. Sličan je onaj kod Ostružnice, na obilaznici.

Tunel ili most - slatko je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:26 13.11.2012

Re: aorta

Slađeg od građevine nema, tu se tako lepo ugradi odvod...
ecce-florian ecce-florian 17:15 13.11.2012

Re: aorta

Normaaaalno. Misiš crna rupa.



Pa nismo mi neki Njujork da se potopi metro.

dragan7557 dragan7557 12:33 14.11.2012

Re: aorta

Milutin Milošević 00:03 13.11.2012
Re: aorta

Doline Kosanice i Toplice su aorta Srbije, ma je ta aorta prilično zapušena.


Sjajno rečeno!


Ma jok bre gazda, uobičajen medicinski jezik, bre!

Hospitalizovani u Beograd, čerez zapušteni' krvni sudovi.

cerski
ecce-florian ecce-florian 23:46 13.11.2012

autoban

Jelica Greganović Jelica Greganović 00:20 14.11.2012

Re: autoban

Kad smo već kod tunela, ovo plakanje od dramatičnog priloga su napravil Ameri...veze s mozgom nema...naravno da dotični tunel nikako da naprave korupcije radi i da tu nikakve prirodne prepreke koju ne bi mogla da prepešači lokalna baba nema, ali tu je fenomenalna mašina i još fenomenalnije neznanje autora priloga...

http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/nesrecni-predor-markovec-je-zvezda-ponesrecene-oddaje-televizije-discovery/
ecce-florian ecce-florian 10:58 14.11.2012

Re: autoban

Malo ću ti popraviti ovaj link. Dok sam pročito Čomskog i ostale vesti i tek na kraju sam s desne strane vido
link

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana