Društvo| Politika| Život

Pismo prijatelju Albancu

expolicajac RSS / 21.01.2013. u 23:16

Dragi moj prijatelju

Pišem ti ovo pismo sa iskrenom namerom da ovo bude kraj nerazumevanju  i početak nekog novog prijateljstva.

220px-Kiplingcropped.jpg

Radjard Kipling: AKO

Ako možeš da sačuvaš razum kad ga oko tebe

Gube i osuđuju te;

Ako možeš da sačuvaš veru u sebe kad sumnjaju u tebe,

Ali ne gubeći iz vida ni njihovu sumnju;

Ako možeš da čekaš a da se ne zamaraš čekajući,

Ili da budeš žrtva laži a da sam ne upadneš u laž,

Ili da te mrze a da sam ne daš maha mržnji:

I da ne izgledaš u očima sveta suviše dobar

Ni tvoje reči suviše mudre:

 

Ako možeš da sanjaš a da tvoji snovi ne vladaju tobom,

Ako možeš da misliš,

A da ti tvoje misli ne budu (sebi) cilj,

Ako možeš da pogledaš u oči Pobedi i Porazu

I da, nepokolebljiv, uteraš i jedno i drugo u laž;

Ako možeš da podneseš da čuješ istinu koju si izrekao

Izopačenu od podlaca u zamku za budale,

Ako možeš da gledaš -

Tvoje životno delo srušeno u prah,

I da ponovo prilegneš na posao sa polomljenim alatom;

 

Ako možeš da sabereš sve što imaš

I jednim zamahom staviš sve na kocku,

Izgubiš, i ponovo počneš da stičeš

I nikad, ni jednom rečju ne pomeneš svoj gubitak;

Ako si u stanju da prisiliš svoje srce, živce, žile

Da te služe još dugo, iako su te već odavno izdali

I da tako istraješ u mestu, kad u tebi nema ničega više

Do volje koja im govori: "Istraj!"

 

Ako možeš da se pomešaš sa gomilom

A da sačuvaš svoju čast;

Ili da opštiš sa kraljevima i da ostaneš skroman;

Ako te najzad niko,

Ni prijatelj ni neprijatelj ne može da uvredi;

Ako svi ljudi računaju na tebe, ali ne preterano;

Ako možeš da ispuniš minut koji ne prašta

Sa šezdeset skupocenih sekundi,

Tada je ceo svet tvoj i sve što je u njemu,

I što je mnogo više,

Tada ćeš biti veliki čovek, sine moj.


Ti si meni danas u Preševu poručio sledeća sa svojih „Deset narodnih zapovesti“:

a) Nemoj da lažeš

b)  Ne čini nešto što ne želiš da tebi bude učinjeno

v) Ne gazi moja prava

g) Ne igraj se mojom krvlju

d) Ne govori u moje ime

đ) Ne diraj mi pale borce

e) Ne ugrožavaj mi slobodu

ž) Ne podleži nikome

z)  Ne jedi u ime naroda

i) Ne diraj moj prag

 

A onda i pročitao političku deklaracija Albanskih političkih lidera, sledeće sadržine:

 

"Mi Albanci Preševske doline sa ovog protestnog skupa oštro osuđujemo akt arbitrarnog sklanjanja spomen ploče palim borcima OVPMB u ratu, ignorišući na grub način političku volju Albanaca za iznalaženje prihvatljivog rešenja.

Ovom prilikom Srbija gazi sve međunarodne konvencije, ovlašćenja lokalne vlasti, a naročito volju za kompromis između albanskog političkog faktora sa međunarodnim predstavnicima.

Izražavamo duboko uznemirenje vezano za tešku provokaciju koja nastala podizanjem memorijalnog spomenika specijalne srpske policije iznad s. Lučane u opštini Bujanovac, nastanjen albanskim življem,

Ova dva barbarska akta pokazuju nasilnu i militarističku logiku komunikacije Vlade Srbije sa albanskim življem Preševske doline,

Ovu napetu situaciju dodatno opterećuje i etiketiranje i uvrede prema pravednoj borbi Albanaca za slobodu i jednakost.

 

Mi Albanci Preševske doline tražimo:

a) Prestanak grube i preteće retorike Vlade Srbije prema vrednostima Albanaca Preševske doline,

b) Zahtevamo da se pomoću međunarodnog faktora spomen ploča palim borcima vrati u skladu sa ovlašćenjima lokalne vlasti,

v) Zahtevamo od međunarodnog faktora da se podrži inicijativa lokalne vlasti u Bujanovcu za uklanjanje memorijala-spomenika palim pripadnicima specijalne srpske policije iz albanskih sela i naselja,

g) Da započnu sudske procedure na lokalnom nivou i pred sudom u Strazburu zbog teških kršenja ljudskih prava, koja su nastala u procesu arbitrarnog uklanjanja spomen ploče, a provokativnog postavljanja u s.Lučane memorijala-spomenika palim pripadnicima specijalne srpske policije i poricanja prava Albanaca,

d) Da započnu sudski procesi na rasvetljavanju slučaja ubistava i kidnapovanja Albanskih civila u periodu 1999-2001.godine, na području Preševske doline,

đ) Zahtevamo od Vlade u Beogradu da hitno eliminiše logiku nasilja, ultimatuma i arbitrarnosti u komunikaciju sa Albancima, u skladu sa ovim i povlačenje specijalnih snaga policije iz Preševske doline i ispunjenje preuzetih međunarodnih obaveza prema Albancima Preševske doline, uključujući i Končuljski sporazum.

e) Zahtevamo nastavak ozbiljnog dijaloga Vlade Srbije sa legitimnim Albanskim predstavnicima, uz posredovanje međunarodnog faktora na rešavanju otvorenih problema Albanaca u Preševskoj dolini,

ž) Prestanak gonjenja bivših pripadnika OVPMB-a i bezuslovnog poštovanja amnestije.

z) Pozivamo međunarodnu zajednicu da bude proaktivna u daljem sprečavanju nasilne diskriminacije i tretiranja Albanaca i eliminisanje dvostrukog aršina i individualnih i kolektivnih prava.

i) Apelujemo na Albance Preševske doline, Kosova i regiona da očuvaju mir, strpljenje i jedinstvo u prevazilaženju ove teške situacije nastale grubom intervencijom Beograda."

 

I ja sam te prijatelju moj saslušao, iako sam znao da su pripadnici tvog naroda, u toku noći :

1. U Đakovici pokušali da unište manastir „Uspenja presvete Bogorodice“

2. U Goraždevcu pucali na spomenik nevino ubijenoj deci na kupanju

3. U Prilužju slomili nadgrobni spomenik

4. U Miloševu slomili dva spomenika i pokušali da zapale kapelu

5. U Plemetini slomili dva spomenika

6. U Vitini srušili spomenik palim borcima u Drugom svetskom ratu

7. U Prizrenu srušili veliki broj spomenika

8. U Suvom Grlu srušili opet mnogo spomenika

 

Dragi moj prijatelju, ja tvoj spomenik jesam sklonio, ali ga nisam skrnavio, a ti si moje uništavo. Ja sam postupio kako priliči razumu a ti si postupio kako priliči gnevu. Porazmisli o tome. Valjda nam je dosta krvi. Moramo se naučiti da praštamo, jer ako to ne naučimo  sudbina i tvog i mog naroda biće jako neizvesna.

 



Komentari (196)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jedi-knight jedi-knight 23:33 21.01.2013

IF


Srbija

Ako možeš da gledaš -
Tvoje životno delo srušeno u prah,
I da ponovo prilegneš na posao sa polomljenim alatom;


Srbi

Ili da budeš žrtva laži a da sam ne upadneš u laž,
Ili da te mrze a da sam ne daš maha mržnji:
I da ne izgledaš u očima sveta suviše dobar
Ni tvoje reči suviše mudre:



dragan7557 dragan7557 23:35 21.01.2013

Re: Alo, bre

Od kada Albanci pišu ćiljilicom?

Abvgd....

cerski
expolicajac expolicajac 23:39 21.01.2013

Re: Alo, bre

dragan7557
Od kada Albanci pišu ćiljilicom?

Abvgd....

cerski

Prokleta navika
dragan7557 dragan7557 23:59 21.01.2013

Re: Alo, bre

expolicajac
dragan7557
Od kada Albanci pišu ćiljilicom?

Abvgd....

cerski

Prokleta navika

Omatorio si bre stari lafe!

Mada ne brini ne primećuje se baš mnogo!

cerski
49 41 49 41 13:58 22.01.2013

Re: Alo, bre

dragan7557
Od kada Albanci pišu ćiljilicom?

Abvgd....

cerski


Neki Dragani su neobavesteni.

Vecina Albanaca, bar ja koje sam poznavao; ako su pisali tekst na srpskom - pisali su ga iskljucivo cirilicom.

Iz moje "generacije" (+/- 5 godina); ko je studirao studirali su u Zagrebu ili Ljubljani - neki kasnije i magistrirali, naravno tamo.

Znam samo trojicu Albanaca, iz mog okruzenja koji su studirali u Beogradu.
Dvojica su zavrsila medicinu, treci Rudarski fakultet.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:42 21.01.2013

pismo

A što ne probaš telefonom, možda ne čita poštu?

Nema od toga ništa Ex, kakvi spomenici u Prilužju, Prizrenu, Goraždevcu...
Kad tad će sve to biti porušeno, a ni crkvama ni manastirima se ne piše dobro.

Ja teško mogu da poverujem da će narod koji svojih tragova kulture nema, čuvati tragove kulture drugog naroda, i to onog koga su oterali da bi prisvojili zemlju.

Samo što jača ograda pored takvih, da i Studenica jednom ne dođe na red.
A što je otišlo- otišlo je.
Jukie Jukie 11:16 22.01.2013

Re: pismo

hoochie coochie man
kakvi spomenici u Prilužju, Prizrenu, Goraždevcu...Kad tad će sve to biti porušeno, a ni crkvama ni manastirima se ne piše dobro.


Jedan rimski spomenik
leži tu sad u travi
pašnjaka normandijskog.
Roj dečji, što se javi
kada se sunce rađa,
igra se oko njega.
Putem između Avra
i Djepa, srešćete ga.

(Viktor Igo)
tasadebeli tasadebeli 23:57 21.01.2013

?

Ova dva barbarska akta...


Екс, какве су твоје информације? Јел' ова декларација писана у Загребу?


П.С. - За Церског: По најновијим научним сазнањима и на основу истраживања Франа Бућкала са Академије за спорт, трговину и науку у Широком бријегу, ћирилица је најстарије хрватско писмо, Мирослављево јеванђеље је хрватски писани споменик (договориће се са Црногорцима који део Мирослављевог јеванђеља је писан зетским правописом, па ће им га уступити), а уопће не знамо тко је овај народ што се мува ту по просторима између Морава, уз Дунав и Саву, под Грмечом... То су неки недефинисани чергари, а по потреби постају јефтина радна снага и потрошачи када треба купити сировине и продавати им готове производе. (Твоја омиљена тема, Церски!)

Отуд ћирилица у овој декларацији.
dragan7557 dragan7557 00:13 22.01.2013

Re: ?

tasadebeli:
ћирилица је најстарије хрватско писмо,


Taso bre sad će da te napadnu oni iz Bosne zbog bosanske ćirilice, a tek ovi naši iz Srbije .... ne bih volio da budem u tvojoj koži.

cerski
tasadebeli tasadebeli 00:29 22.01.2013

Re: ?

dragan7557
tasadebeli:ћирилица је најстарије хрватско писмо,Taso bre sad će da te napadnu oni iz Bosne zbog bosanske ćirilice, a tek ovi naši iz Srbije .... ne bih volio da budem u tvojoj koži.cerski


Готов сам!!! Овиме сам дефинитивно себи залупио врата за неку универзитетску каријеру професора лингвистике на Балкану!

Сећаш ли се ти, Церски, оног старог Вибовог афоризма: "Тек када су се лингвисти из Београда и Загреба исплазили једни на друге, видело се да им је језик исти." Написа то Виб још пре скоро 40 година, а ми се и дан данас вртимо у круг са том тупавом причом.

Балкански народи су, изгледа, осуђени да се стално врте у круг, као кер који јури свој реп, што због сопствене глупости, што због туђих интереса који користе ту глупост.
godec godec 01:48 22.01.2013

Ja sam postupio kako priliči razumu?

Naprotiv. Mogao si da ostaviš spomenik u Preševu i stalno da ga svima stalno nabijaš na nos. Ništa ne smeta a mnogo koristi kao argument da dokažeš kako si ti tolerantan dok se sa druge strane veliča terorizam.

Predlažem Dačiću da HITNO vrati uklonjeni spomenik.
yugaya yugaya 07:06 22.01.2013

Re: Ja sam postupio kako priliči razumu?ja

godec
Naprotiv. Mogao si da ostaviš spomenik u Preševu i stalno da ga svima stalno nabijaš na nos. Ništa ne smeta a mnogo koristi kao argument da dokažeš kako si ti tolerantan dok se sa druge strane veliča terorizam.

Predlažem Dačiću da HITNO vrati uklonjeni spomenik.


Pa da. Postavljeni su i ostavljeni i mnogo gori. No nešto nismo videli koristi od toga. Ni nabijanje na nos ikome osim nama samima.Sramote i stida. Što ti spomenici sa tim imenima stoje. I dobijaju vence svake godine, uredno.


http://www.subotica.com/m/vesti/imena-ratnih-zlocinaca-na-spomeniku-ptica-slomljenih-krila-id9569.html
ultimatum ultimatum 09:30 22.01.2013

Re: Ja sam postupio kako priliči razumu?

godec
Naprotiv. Mogao si da ostaviš spomenik u Preševu i stalno da ga svima stalno nabijaš na nos. Ništa ne smeta a mnogo koristi kao argument da dokažeš kako si ti tolerantan dok se sa druge strane veliča terorizam.

Predlažem Dačiću da HITNO vrati uklonjeni spomenik.


-Ti mislis da je Prvi svetski rat poceo zbog atentata u Sarajevu?
-Mislis da je Hitler napao Poljsku zato sto su poljski vojnici stvarno usli na teritoriju Nemacke?
-Mislis da je pijacu Markale stvarno pogodila minobacacka granata sa okolnih brda?


Ovde se radi o separatistickom pokretu koji uz specijalni rat, terorizam i oruzanu pobunu stvara tzv. veliku Albaniju na srpskim zemljama, a sve ovo oko spomenika danas, juce oko ovog, sutra oko onog, su samo izgovori, povodi, za potplaceno javno mnjenje u svetu, ako to ne vidis, ne vredi da diskutujemo
godec godec 17:40 22.01.2013

Re: Ja sam postupio kako priliči razumu?

ako to ne vidis, ne vredi da diskutujemo


U Srbiji postoji milion bespravno podignutih građevinskih objekata i više hiljada spomenika borcima protiv organa vlasti. Ako bih morao da biram šta je bilo najgluplje srušiti u ovom trenutku to bi bila ploča koju su Albanci nedavno podigli Albancima u Preševu. Ne postoji ništa gluplje što je Dačić mogao da uradi. Samo strah od posledica zbog uvreda premijera Srbije me sprečava da napišem to što mislim o njemu kao osobi koja je bila u stanju da naredi tako nešto. Ta ploča je poslednji od milion objekata i spomenika koji je Srbija trebalo da sruši. Nikako prvi. Čak i da ne postoji problem Kosova i desetina hiljada ljudi čija je glava na panju zbog takvog poteza. O riziku po spomenike na Kosovu nema potrebe ni da govorim, vesti sve javljaju.

Ako ti ne vidiš da Dačić treba HITNO da vrati ploču dok na Kosovu nije pala krv zbog toga onda ne vredi da diskutujemo.

P.S.: Ako ti ne shvataš da su Hitler, Nemačka, Poljska, Markale, Sarajevo, specijalni rat, terorizam, oružana pobuna, velika Albanija, zemlje koje su srpske, minobacačke granate..... potpuno irelevantni za ovu diskusiju onda je bolje i da ne diskutujemo.
alselone alselone 08:38 22.01.2013

Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

I nema niko ko ce nam pomoci da to sprecimo.

Ja to tako vidim.
ultimatum ultimatum 09:38 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

alselone
I nema niko ko ce nam pomoci da to sprecimo.

Ja to tako vidim.


Nije prigoda za salu alselone, ali ovo tvoje me podseca na ono: "Bjezmo Grunfe, njih su dvojica a ti i ja smo sami" ...da li mora neko da nam pomogne, mozemo li nesto i sami da uradimo?
alselone alselone 09:41 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

da li mora neko da nam pomogne, mozemo li nesto i sami da uradimo?


Mora.
Mi ne mozemo da uradimo ista jer ne mozemo da prismrdimo tamo.
ultimatum ultimatum 09:45 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

alselone
da li mora neko da nam pomogne, mozemo li nesto i sami da uradimo?


Mora.
Mi ne mozemo da uradimo ista jer ne mozemo da prismrdimo tamo.


pa sad...i japanske kamikaze nisu mogle da pridju americkim brodovima, pa...
ne trazim odgovor...glasno razmisljam...nisu sve slike naslikane, sve pesme ispevane, sve taktike istrosene...

"Ideje vode svet napred, ne lokomotive" (V.Igo)
alselone alselone 09:46 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

sve taktike istrosene...


Za nas jesu. Mozes da imas najbolju taktiku i srce u junaka ako jases na konju a boris se protiv nosaca aviona.
ultimatum ultimatum 09:50 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

alselone
sve taktike istrosene...


Za nas jesu. Mozes da imas najbolju taktiku i srce u junaka ako jases na konju a boris se protiv nosaca aviona.


Kako su Siptari (jos pre bombardovanja) uspeli da kontrolisu dobar deo teritorije Kosova i Metohije? Nisu li nase oruzane snage bile "nosac aviona" a oni "jahali na konju" ? razmisli zasto se u svetu, zbog postojeceg odnosa snaga, javlja terorizam i gerilski rat
alselone alselone 09:52 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

ultimatum

Kako su Siptari (jos pre bombardovanja) uspeli da kontrolisu dobar deo teritorije Kosova i Metohije? Nisu li nase oruzane snage bile "nosac aviona" a oni "jahali na konju" ? razmisli zasto se u svetu, zbog postojeceg odnosa snaga, javlja terorizam i gerilski rat


Da li moze nasa vojska da ode na Kosovo?
milisav68 milisav68 09:56 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

ultimatum

pa sad...i japanske kamikaze nisu mogle da pridju americkim brodovima, pa...
ne trazim odgovor...glasno razmisljam...nisu sve slike naslikane, sve pesme ispevane, sve taktike istrosene...

"Ideje vode svet napred, ne lokomotive" (V.Igo)

Pusti te velike ideje, one se ne mažu na leba....

Možemo samo da se nadamo novoj podeli karata, bez dvostrukih aršina za nas...
ultimatum ultimatum 10:00 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

alselone
ultimatum

Kako su Siptari (jos pre bombardovanja) uspeli da kontrolisu dobar deo teritorije Kosova i Metohije? Nisu li nase oruzane snage bile "nosac aviona" a oni "jahali na konju" ? razmisli zasto se u svetu, zbog postojeceg odnosa snaga, javlja terorizam i gerilski rat


Da li moze nasa vojska da ode na Kosovo?


Hej, nisi me shvatio, ne mogu da ti crtam odakle Siptarima vojska na Kosovu? da li su prvo bili gerilci?
Nesto iz sveta: Da li je Al Kaidina vojska otisla u Njujork 11.septembra?

Itd. itd...zapadnjaci nam ispiraju mozak da se "sve mora mirnim putem" a vidimo da obilato koriste oruzje svakodnevno i na sve strane (poslednji primer intervencija Francuske u Maliju, da ne spominjemo tzv. "arapsko prolece" ), sirenje defetizma je deo taktike, u borbi za svoje interese, SVA sredstva su dozvoljena, shvati to
ultimatum ultimatum 10:05 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

milisav68
ultimatum

pa sad...i japanske kamikaze nisu mogle da pridju americkim brodovima, pa...
ne trazim odgovor...glasno razmisljam...nisu sve slike naslikane, sve pesme ispevane, sve taktike istrosene...

"Ideje vode svet napred, ne lokomotive" (V.Igo)

Pusti te velike ideje, one se ne mažu na leba....

Možemo samo da se nadamo novoj podeli karata, bez dvostrukih aršina za nas...

Nisu velike ideje, nego potpuna bezidejnost na nasoj strani, to hocu da kazem, nisu se Siptari nadali podeli karata, nego su aktivno podmicivali svetske mocnike, pritiskali Srbe na terenu, infiltrisali se u drzavu i iznutra je, kroz institucije sistema rusili, itd. o tim idejama govorim, sve je to neko osmislio i sprovodio u delo, jesu imali zaledjinu mocnika, ali su je sami pridobili, mi bi smo, izgleda, jedino dodolama bili spremni da prizovemo pomoc nekoga odozgo...
alselone alselone 10:06 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

Ziv bio.
milisav68 milisav68 10:20 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

ultimatum

Nisu velike ideje, nego potpuna bezidejnost na nasoj strani, to hocu da kazem, nisu se Siptari nadali podeli karata, nego su aktivno podmicivali svetske mocnike, pritiskali Srbe na terenu, infiltrisali se u drzavu i iznutra je, kroz institucije sistema rusili, itd. o tim idejama govorim, sve je to neko osmislio i sprovodio u delo, jesu imali zaledjinu mocnika, ali su je sami pridobili, mi bi smo, izgleda, jedino dodolama bili spremni da prizovemo pomoc nekoga odozgo...

Ne znam koliko imaš godina (i koliko si upućen u istoriju), ali to nije od juče , a Tito ih je recimo "smirivao" tenkovima, pa je bilo šuš....zbog te iste podele karata....
ultimatum ultimatum 10:39 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

Verujem da sam "zazvucao" kao da imam 19 godina, ali grdno gresis sinak, grdno gresis...

Moji stavovi su upravo plod analize nasih poteza kroz istoriju
49 41 49 41 14:08 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

alselone
sve taktike istrosene...


Za nas jesu. Mozes da imas najbolju taktiku i srce u junaka ako jases na konju a boris se protiv nosaca aviona.


Slicno uporedjenje je dao, pre 10 god. Glavni sef Scotland Yarda; u borbi sa narco bosevima i cartelima.

Mi se vozimo biciklima po zemlji - oni visoko po nebu, privatnim jetovima.
nsarski nsarski 19:17 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

alselone
da li mora neko da nam pomogne, mozemo li nesto i sami da uradimo?


Mora.
Mi ne mozemo da uradimo ista jer ne mozemo da prismrdimo tamo.

Ako je istorija neka uciteljica, onda da se osvrnemo na dogadjaje na Kipru od 1974. godine, kad je turski (severni) deo Kipra proglasio nezavisnost. U tom trenutku je na tom delu Kipra zivelo oko 200 000 pravoslavnih Kiprana.
I sta dalje sledi:
*srpski prevod je ispod.

(The coup d'état was followed by the Turkish invasion of 20 July 1974 which significantly affected the Church and its flock: as 35% of Cyprus' territory came under Turkish occupation, hundreds of thousands of Orthodox Christians were displaced and those that could not or did not want to leave (20,000 initially) faced oppression. As of May 2001 figures only 421 Greek Orthodox Cypriots and 155 Maronites remain in North Cyprus.

The destruction of Christian monuments was another important consequence.[2] Churches containing Byzantine icons, frescoes and mosaics of incalculable value have been pillaged by antiquities dealers and sold on the black market. One of the most prominent cases of pillage was of the mosaics of Panayia of Kanakaria of the 6th century AD, which were finally returned to the Church of Cyprus, following a ruling by the Indianapolis Court.[3] In the occupied areas of Cyprus there are 514 churches, chapels and monasteries, many of which were converted to mosques, museums or abandoned.)

Posle puca [1974. godine] usledila je Turska okupacija Kipra, 20. jula 1974. koja je znacajno uticala na crkvu [Kiprsku Crkvu] i njene vernike: 35% teritorije Kipra je potpalo pod Tursku okupaciju, stotine hiljada Pravoslavnih vernika je izbeglo, a oni koji nisu hteli ili nisu mogli da odu (20 000 njih u pocetku) bili su izlozeni opresiji. Prema podacima iz maja 2001. godine, 421 pravoslavnih vernika i 155 Maronita su preostali na severnom Kipru.
Unistenje pravoslavnih gradjevina je bila druga posledica turske okupacije. Crkve sa vizantijskim ikonama, freskama i mozaicima neprocenjive vrednosti opljackali su trgovci antikvitetima i plen je prodat na crnoj berzi. Jedan od najpoznatijih slucajeva pljacke su mozaici crkve Panaija iz Karikarije iz 6. veka nove ere koji su najzad vraceni Kiparskoj crkvi posle presude suda u Indijanapolisu. Na okupiranom delu Kipra postoji 514 crkvi, manastira i hramova, od kojih su mnoge pretvorene u dzamije, muzeje, ili prosto napustene.

Evo i drugih detalja o situaciji na Kipru: Sramota opljackanih crkvi Kipra.

Eto, posle skoro 40 godina od okupacije, niko nije odgovarao za ovu pljacku i unistenja, nijedn crkva nije obnovljena ili popravljena, i nema izgleda da ce se to desiti u skorijoj buducnosti.

Ne znam da li ce se ovakav scenario ponoviti na Kosovu, ali meni zvuci zlokobno.

predatortz predatortz 19:23 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

Ne znam da li ce se ovakav scenario ponoviti na Kosovu, ali meni zvuci zlokobno.


Pa, krenulo je u tom pravcu... Crkve su opljačkane i zapaljene, pred očima međunarodnih snaga koje su bile zadužene da organizuju mir i red na Kosovu.
Upamtio sam zloban komentar jednog Nemca, oficira, koji je paljenje crkve komentarisao rečima:

Ionako je bila stara!


Da li će neko odgovarati za to?

Ne verujem.
nsarski nsarski 19:38 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

Upamtio sam zloban komentar jednog Nemca, oficira, koji je paljenje crkve komentarisao rečima:

Ionako je bila stara!


Kada je Donald Rumsfeld video kako pljackasi raznose neprocenjivo umetnicko i arheolosko blago, koje datira od pocetaka ljudske civilizacije, iz muzeja u Bagdadu, on je komentarisao "Demokratija je neuredna". (Democracy is messy.)
Nuff said.
dragan7557 dragan7557 19:56 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

nsarski
Upamtio sam zloban komentar jednog Nemca, oficira, koji je paljenje crkve komentarisao rečima:

Ionako je bila stara!


Kada je Donald Rumsfeld video kako pljackasi raznose neprocenjivo umetnicko i arheolosko blago, koje datira od pocetaka ljudske civilizacije, iz muzeja u Bagdadu, on je komentarisao "Demokratija je neuredna". (Democracy is messy.)
Nuff said.

Nešto bolje se i ne može očekivati od takvog Monsanto vandala?

cerski
benevolent benevolent 20:00 22.01.2013

Japan, Koreja, Vijetnam, Bosna, Srbija

..i japanske kamikaze nisu mogle da pridju americkim brodovima, pa...

Ma, mogli su i prilazili su, čak su i uništili US navy u Perl Harburu, ali
atomskim bombama na japanske gradove Hirošimu i Nagasaki koju su izbacili piloti američkih letećih tvrđava, uz naredbu šefa Bele kuće, brutalno je počinjen genocid nad nedužnim japanskim narodom.
To se nastavljalo u istoriji na mnogim mestima u svetu, ali pod okriljem UN kako bi imalo navodni legalitet. Ponavlja se i sada, ali ovog puta u Srbiji.
Zabole ih moj avatar i za Srbe i za Albance.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:13 22.01.2013

Re: Oni ce srusiti sve, pre ili kasnije

Ne znam da li ce se ovakav scenario ponoviti na Kosovu, ali meni zvuci zlokobno.

Pa, krenulo je u tom pravcu..

I nastaviće se.
Ne treba biti prorok da bi se to zaključilo jer je dosta logično da se to desi.
Albanci tvrde i verovatno su uvereni da su oni ti koji su oduvek nastanjivali Kosovo i da je to oduvek bila njihova zemlja.
Ali upadljivo je da nema tragova njihove kulture, a tragova srpske je isuviše da se moglo ignorisati.
To ih, normalno, frustrira i smeta im.
Kad se toj frustraciji pridodaju priglupi a napaljeni huligani, kojima je rušenje samo po sebi uživanje, a koji se vrlo zgodno mogu upotrebiti za tako nešto, i to bez ikakvog rizika da se dokaže kako je vandalizam državni projekat, ta stvar postaje em korisna za Albance, em lako izvodljiva.
Šta bi bio razlog da se to ne dogodi?
Ili silom sa strane to sprečiti, a te sile nema, ili da albanske vlasti odluče da čuvaju dokaze srpskog prisustva na Kosovu.
Teško je to očekivati.
Ja se samo nadam da je iz Pečke patrijaršije, Gračaince i drugih crkava izmešteno makar ono najvrednije što se može izmestiti, najvrednije ikone, knjige...

ultimatum ultimatum 09:23 22.01.2013

Komsijski pas...

1./ Na spisku nedostaje podatak o porusenih 56 spomenika na groblju u Kosovu Polju, koji su poruseni nekoliko dana PRE uklanjanja tzv. spomenika u Presevu (vrlo bitno, jer treba procitati saopstenja OEBS-a, britanske ambasade i nekih stranih organizacija na Kosovu i Metohiji koji kao mogu da razumeju reakciju na ...bla, bla...slicno kao i 2004.godine sa onim, navodno, ubijenim siptarskim mladicima) !

2./ Vidimo, kao i gotovo 13 godina unazad, da niko nije uhapsen, osudjen za zlocine, vandalizam, nedela prema Srbima, evo, ako nijednog drugog nemogu da uhapse, mogu valjda bageristu koji je srusio spomenik u Kosovskoj Vitini, snimak postoji:

http://youtu.be/5WkZA79E4lg

(ovo za domace citaoce koji veruju u propagandu placenih od strane NATO-a, da smo mi za sve krivi a eto medjunarodna zajednica je med i mleko i posteno vrsi svoju misiju)


I...konacno...

3./ Ako imate komsijskog psa koji laje na vas, ujeda vam decu i zapisava dvoriste, a komsija koji ga poseduje je jaci od vas, ja mislim da je jedino resenje da komsijskog psa pocastite sa malo otrova...nema druge
expolicajac expolicajac 09:29 22.01.2013

Re: Komsijski pas...

Na spisku nedostaje podatak o porusenih 56 spomenika na groblju u Kosovu Polju,

Čudno je da ja ne znam za to
ultimatum ultimatum 09:32 22.01.2013

Re: Komsijski pas...

expolicajac
Na spisku nedostaje podatak o porusenih 56 spomenika na groblju u Kosovu Polju,

Čudno je da ja ne znam za to


Obrati paznju na datum, link
milisav68 milisav68 09:44 22.01.2013

Re: Komsijski pas...

expolicajac

Čudno je da ja ne znam za to

Eh, promaklo ti i Pećko groblje pretvoreno u đubrište

A ima toga još u ovih skoro 15 godina....nego to promiče pored ostalih "vesti"...

ps. Nadam se da je situacija pod kontrolom.
alselone alselone 09:51 22.01.2013

Re: Komsijski pas...

nego to promiče pored ostalih "vesti"...


Pa normalno. Kako te ne brine to sto imamo paravojne jedinice u drugoj drzavi?
Preko njih Putin hoce da srusi krhu demokratiju i krho postovanje ljudskih prava u Srbiji.
predatortz predatortz 09:48 22.01.2013

Ja sam za kompromis

I evropske vrednosti, naravno.
Zahtevam da se uklonjeni spomenik vrati na prvobitno mesto.
Ali, pre toga imam jedan sitan zahtev:

Da mi pokažu bar jedan spomenik u Evropi podignut onim koji su ubijali njihovu vojsku,policiju,građane... Dakle - teroristima!

Cela ova priča oko spomenika, kurvaluk oko uklanjanja i priče o dislokaciji, pokazuje svo licemerje politike ,što naše, što one koju zapadni 'partneri' vode ka nama.

Velika sramota za državu Srbiju je ta što je taj spomenik, kad je već osvanuo, noć dočekao u Preševu. Trebalo ga je ukloniti isti dan, odgovorne za postavljanje pohapsiti.

Zašto?

Zato što se kompromis sa teroristima ne pravi.
Ko ga pravi, o glavu mu se olupa!
ultimatum ultimatum 09:54 22.01.2013

Re: Ja sam za kompromis

predatortz
Trebalo ga je ukloniti isti dan, odgovorne za postavljanje pohapsiti.




Istog dana je trebalo i plocu Acif Efendiji i "memorijalni kompleks" koji je u izgradnji i...mnogo toga...neko prima drzavnu platu nekoliko meseci a radi jedan dan, ovo se zove neproduktivnost politike i drzavnih organa, da je radnik za masinom kod privatnika ovoliko vremena proveo po konferencijama za stampu, pricao u prazno a delao samo sat vremena, bio bi izbacen s posla odavno...
sima2000 sima2000 10:17 22.01.2013

civilizacijski iskorak

Ako uzmemo u obzir da smo se do pre koju godinu ubijali, to što sada međusobno "samo" rušimo spomenike je ogroman napredak..

Šalu na stranu, osnova i naših i njihovih problema je različita percepcija jednog istog događaja. Sa njihove tačke gledišta, oni su se u pravednoj borbi od okupatora oslobodili. Sa naše tačke gledišta, oni su se nelegalno i protivustavno otcepili. Njihovi borci pali za slobodu su za nas teroristi. Naša pozicija je utemeljena podrškom polovine Saveta bezbednosti i polovine svih država na planeti, njihova takođe.
To što smo mi njihov spomenik sundjerom obložili i u celofan zamotali pre uklanjanja je čista kozmetika, to ne menja suštinu.

I oni i mi treba pre svega da se zapitamo da li želimo da naša država (naše države) budu sledećih 100 godina poligon za nadmudrivanje i nadgornjavanje velikih sila? Da li želimo da se na našoj teritoriji vode posredni ratovi (proxy wars) i da budemo srećni ko Sirijci što uživaju podeljenu podršku svetskih moćnika.

Mislim da treba napraviti zaokret za 180 stepeni. Pomirenje treba da nam bude glavni državni i nacionalni interes. Iskreno i potpuno pomirenje.. u direktnim pregovorima, bez posrednika. Pomirenje će da generiše očuvanje zakonitosti, zaštitu spomenika, slobodu kretanja i trgovine.

Ako vam sve ovo izgleda kao utopija, navešću primer Francuza i Engleza, ili Šveđana i Danaca. Ratovali su međusobno mnogo češće i mnogo krvavije nego što smo mi sa Albancima, pa su u jednom trenutku pružili ruku, bez da ih je neko vukao za uši i primoravao da sednu za isti sto..


ultimatum ultimatum 10:37 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

A ti si "mi" ili "oni"?

Pomirenje ce (mozda) biti moguce kada Siptari stvore drzavu do crvene jabuke nadomak Nisa...e, ako si ti severnije, onda ces zastupati tezu o "pomirenju" i Francuzima i Englezima, Nemcima... Ovde se radi o teritorijalnim pretenzijama, i ciscenju svih tragova postojanja Srba na okupiranim teritorijama.
Komsija ti se naselio u kupatilo, a pomirice se s tobom kada ti oduzme i dnevnu sobu...ili mozda tek posle spavace... Svadja je oko medje, kapiras?
savamala savamala 10:38 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Mislim da treba napraviti zaokret za 180 stepeni. Pomirenje treba da nam bude glavni državni i nacionalni interes. Iskreno i potpuno pomirenje.. u direktnim pregovorima, bez posrednika. Pomirenje će da generiše očuvanje zakonitosti, zaštitu spomenika, slobodu kretanja i trgovine.


Мислим да би био ред да се, бар мало, поштују чињенице познате из скоре историје. Ко год је желео помирење био је убијен или склоњен на неки други начин. Од оног полицајца из Осијека,(Рајхл Кир, тако некако се звао) до Фикрета Абдића. Албанци су већ вековима само камен у туђој руци, а са камењем се нико није ни мирио ни измирио.
princi princi 10:41 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Ako vam sve ovo izgleda kao utopija, navešću primer Francuza i Engleza, ili Šveđana i Danaca.

Ili Engleza i Iraca, Baskijaca i Katalonaca, Flamanaca i Valonaca, Korzikanaca i Francuza...
sima2000 sima2000 10:42 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Svadja je oko medje, kapiras?


Pa to sam i napisao.. Svađali su se oko međe mnogi pre nas, pa su se na kraju pomirili. Ništa mi novo nismo izmislili.
U našem je interesu da prestanemo da se svađamo.. ne propagiram ja pomirenje iz nekog hipi idealizma, nego iz čiste pragmatičnosti.
Čak bih mogao da kažem da je pomirenje važnije od toga dal će međa da bude tamo ili ovamo..
predatortz predatortz 10:46 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Čak bih mogao da kažem da je pomirenje važnije od toga dal će međa da bude tamo ili ovamo..


Ovo zavisi od toga gde je tvoja kuća...
maksa83 maksa83 10:51 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

U našem je interesu da prestanemo da se svađamo..

Pa prestali smo da se svađamo oko međe i to je jasno manje više svima, osim skulptorima iz Preševa.
sima2000 sima2000 11:00 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Албанци су већ вековима само камен у туђој руци, а са камењем се нико није ни мирио ни измирио.


A mi nismo kamen nikada bili kamen u tuđoj ruci? Misliš li ti da je Jeremić iz čistog besa odlučio da se kandiduje u UN ili možda Rusi imaju neke veze sa tim?

To što Albanci imaju moćne saveznike, koji su uspeli mimo Saveta bezbednosti da im podare nezavisnost, na tome možemo samo da im zavidimo.. ne vidim ama baš ništa loše (kamo sreće da smo mi tako) i ne vidim da je to neka prepreka pomirenju.
sima2000 sima2000 11:02 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Ili Engleza i Iraca, Baskijaca i Katalonaca, Flamanaca i Valonaca, Korzikanaca i Francuza...


Civilizacijski iskorak je kada se ugledaš na bolje od sebe, a ne ostaneš da se valjaš u blatu zato što i drugi to rade.
ultimatum ultimatum 11:07 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

maksa83
U našem je interesu da prestanemo da se svađamo..

Pa prestali smo da se svađamo oko međe i to je jasno manje više svima, osim skulptorima iz Preševa.


Tako je Makso, ja samo da te pozdravim...

Kada radnici koji nisu dobili plate, blokiraju neku ulicu, onda se to manje vise prisilno spreci, ili laznim obecanjima ili na kraju i policijom...ali kada Siptari iz Preseva zele da dobiju neke novce od drzave Srbije, oni se late oruzja i tako nas ucene...niko da objavi koliko je para investirano u taj kraj...slucajno znam da je u Radio Presevo, u tamosnjem Domu kulture ( ) spiskano nekoliko stotina hiljada maraka samo u opremu, da ne pricamo o samom objektu...

Negde 2002.godine sam nesto boravio u Skupstini Opstine Presevo...i tamo me je jedan mladjani kolega (pohvalio se da je zavrsio fakultet u Tirani) zamolio da mu dam neki program koji sam imao, sutridan sam mu dao CD i nakon desetak minuta je dosao kod mene sav usplahiren...kaze na disku nema nicega!!! Otisao sam do njegovog racunara i, teskom mukom, uspeo da ostanem ozbiljan, da ne prsnem u smeh, "ekspert" je okrenuo disk naopako i nije mogao da otkloni problem... razmisljam nesto....takav bi mogao sada da bude tamo neki nacelnik...oj Srbijo...kakvi te zezaju u zdrav mozak
predatortz predatortz 11:07 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Civilizacijski iskorak ...


Možeš da praviš sa civilizovanim partnerima.
Teško je to učiniti sa narko dilerima i dilerima ljudskim organima.

A, kad već pričaš o međama, pitaću te:

Da li bi ti ostao sa one strane međe na kojoj vlast reprezentuju oni koji su osumnjičeni za trgovinu organima, oni čiji saborci postavljaju bombe pod autobuse, ruše groblja, ubijaju decu na rekama... ?

Ili bi činio sve da ne pripadneš toj strani međe?

sima2000 sima2000 11:07 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Ovo zavisi od toga gde je tvoja kuća...


Moja kuća (srušena) i zemlja (par hektara) su na Kosovu (selo Rakoš kod Istoka). Baba i deda su mi sahranjeni dole - spomenici su još 99. porušeni.. Brata od strica su mi ubili Šiptari.

Mislim da ću brže i bezbolnije povratiti dedovinu kroz sveobuhvatno pomirenje. Postojji spisak stvari koje mi želimo od njih i koji ima veze sa svakodnevnim životom, postoji spisak stvari koji oni žele od nas i takođe ima veze sa svakodnevnim životom običnih ljudi. Hajde da se trampimo.
predatortz predatortz 11:10 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Moja kuća (srušena) i zemlja (par hektara) su na Kosovu (selo Rakoš kod Istoka). Baba i deda su mi sahranjeni dole - spomenici su još 99. porušeni.. Brata od strica su mi ubili Šiptari.

Mislim da ću brže i bezbolnije povratiti dedovinu kroz sveobuhvatno pomirenje.


Hoćeš. A onda ćeš biti prinuđen da je prodaš budzašto. Jer nećeš smeti da omrkneš na njoj.
ultimatum ultimatum 11:11 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000
Hajde da se trampimo.


I ja sam za trampu...delovi Albanije za delove Srbije...
a jedni delovi Srbije za druge delove opet Srbije - ne.
sima2000 sima2000 11:13 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Otisao sam do njegovog racunara i, teskom mukom, uspeo da ostanem ozbiljan, da ne prsnem u smeh, "ekspert" je okrenuo disk naopako i nije mogao da otkloni problem... razmisljam nesto....takav bi mogao sada da bude tamo neki nacelnik...oj Srbijo...kakvi te zezaju u zdrav mozak


Ti očigledno ne razumeš da ti "eksperti" drže u svojoj ruci Kosovo. Na tom Kosovu (u njihovim rukama) je ostalo par stotina hiljada Srba i gomila manastira.
Da li ti misliš da je podcenjivanje, ruganje, omalovažavanje dobra polazna osnova da se bilo šta dole postigne i reši?
sima2000 sima2000 11:20 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Da li bi ti ostao sa one strane međe na kojoj vlast reprezentuju oni koji su osumnjičeni za trgovinu organima, oni čiji saborci postavljaju bombe pod autobuse, ruše groblja, ubijaju decu na rekama... ?


Nisam brojao, ali mislim da su u ratu 1999. oni gore prošli. Ali nije bitno, upravo je i poenta pomirenja da se ono desi nakon svih pobrojanih gadosti. Da tih gadosti nije bilo ne bi ni imali razlog da se svađamo i mrzimo. Mnogi narodi su prevazišli i klanja i vađenja organa, ne vidim što mi to ne bi mogli..
predatortz predatortz 11:24 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Nisam brojao, ali mislim da su u ratu 1999. oni gore prošli. Ali nije bitno, upravo je i poenta pomirenja da se ono desi nakon svih pobrojanih gadosti.


Rat nije počeo '99. Računaš li u albanske žrtve i one Albance koje je ubijala OVK jer su lojalni državljani Rep. Srbije? Njihov broj nije zanemarljiv. Ne bih ja te ljude trpao u isti koš sa poginulim odmetnicima.

predatortz predatortz 11:25 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Mnogi narodi su prevazišli i klanja i vađenja organa,


Koji narodi su prevazišli vađenja organa?
sima2000 sima2000 11:25 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Hoćeš. A onda ćeš biti prinuđen da je prodaš budzašto. Jer nećeš smeti da omrkneš na njoj.


Mnogi Srbi su ušli u posed svojih imanja u Hrvatskoj. Ja lično znam trojicu koji su obnovili kuće i idu tamo na leto. Prilično bezbrižno spavaju kad su tamo. Zašto a priori odbacuješ da je ovakav razvoj situacije moguć na Kosovu?
ultimatum ultimatum 11:27 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000
Otisao sam do njegovog racunara i, teskom mukom, uspeo da ostanem ozbiljan, da ne prsnem u smeh, "ekspert" je okrenuo disk naopako i nije mogao da otkloni problem... razmisljam nesto....takav bi mogao sada da bude tamo neki nacelnik...oj Srbijo...kakvi te zezaju u zdrav mozak


Ti očigledno ne razumeš da ti "eksperti" drže u svojoj ruci Kosovo. Na tom Kosovu (u njihovim rukama) je ostalo par stotina hiljada Srba i gomila manastira.
Da li ti misliš da je podcenjivanje, ruganje, omalovažavanje dobra polazna osnova da se bilo šta dole postigne i reši?


Mala korekcija...obrati paznju...govorio sam o Presevu..a ne o Kosovu,
ne znam kome bi trebalo da se covek uopste naruga? Neznalici par excelance koja prima novac od svih gradjana (sirote) Srbije, i pri tome radi protiv te iste drzave i gradjana? Gde si Domanovicu, Nusicu?...Srbi su na vas zaboravili...
sima2000 sima2000 11:28 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

i one Albance koje je ubijala OVK jer su lojalni državljani Rep. Srbije?


Zajebi me Slobine propagande molim te..
Jbt, nisam 15 godina čuo idiom "pošteni Albanac".. kakav fleš bek..
predatortz predatortz 11:29 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Mnogi Srbi su ušli u posed svojih imanja u Hrvatskoj. Ja lično znam trojicu koji su obnovili kuće i idu tamo na leto. P


Ja lično poznajem neke koji nisu tako dobro prošli. Njima su pretili, decu im zastrašivali...
Ne čitamo li svake godine o ubijenim, pretučenim povratnicima?
Nismo li čitali da su lekari odbijali da ih leče?
Ne čitamo li, svako leto, o polupanim automobilima sa srpskim tablicama?
predatortz predatortz 11:29 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Zajebi me Slobine propagande molim te..


Pitaj Exa da li je propaganda...
sima2000 sima2000 11:30 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Koji narodi su prevazišli vađenja organa?


Francuzi i Englezi, Danci i Šveđani.. Samo u njihovo vreme se organi nisu mogli pametno iskoristiti, pa su ih bacali kerovima.. Što ne umanjuje svirepost.
predatortz predatortz 11:34 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000
Koji narodi su prevazišli vađenja organa?


Francuzi i Englezi, Danci i Šveđani.. Samo u njihovo vreme se organi nisu mogli pametno iskoristiti, pa su ih bacali kerovima.. Što ne umanjuje svirepost.


Dakle ovako:

Mi treba da oprostimo oružanu pobunu, ubistva dece, vađenje organa radi prodaje našim sunarodnicima, spaljene crkve, porušena groblja, proterane Srbe, oduzimanje dela teritorije... zbog mira i suživota sa onim koji su to radili?
predatortz predatortz 11:35 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

predatortz
sima2000
Koji narodi su prevazišli vađenja organa?


Francuzi i Englezi, Danci i Šveđani.. Samo u njihovo vreme se organi nisu mogli pametno iskoristiti, pa su ih bacali kerovima.. Što ne umanjuje svirepost.


Dakle ovako:

Mi treba da oprostimo oružanu pobunu, ubistva dece, vađenje organa radi prodaje našim sunarodnicima, spaljene crkve, porušena groblja, proterane Srbe, oduzimanje dela teritorije... zbog mira i suživota sa onim koji su to radili?


Uzgred, pobunu u Preševu nije sređivao Sloba, već pokojni Đinđić...
ultimatum ultimatum 11:36 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000
i one Albance koje je ubijala OVK jer su lojalni državljani Rep. Srbije?


Zajebi me Slobine propagande molim te..
Jbt, nisam 15 godina čuo idiom "pošteni Alanac".. kakav fleš bek..


Samo da te informisem...ti tzv. "lojalni", "posteni" Albanci, koji su pre rata saradjivali sa nasim sluzbama bezbednosti npr., danas na Kosovu i Metohiji, ako zele da se iskupe za taj "greh", se koriste kao lazni svedoci na sudu, upru prst u Srbina koji im smeta i lazno svedoce da je taj i taj ubio negde nekoga..dolazi Eulex policija, hapsi, vodi u Bondstil, sudije siptarske u prvom stepenu, u drugom stepenu mesano-siptarsko stranske kaznjavaju nevine i na po 20 godina robije...pa toliko ni najgorim nacistickim krvnicima u Nirnbergu nisu presudili

Za vikend je emitovana emisija na RTS2, svedocenje Momcila Trajkovica iz Kosovske Kamenice, cija porodica se iselila u Mladenovac...
Ovo, samo ilustracije radi, o kakvim se fles bekovima radi...
princi princi 11:44 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Civilizacijski iskorak je kada se ugledaš na bolje od sebe, a ne ostaneš da se valjaš u blatu zato što i drugi to rade.

Misliš, u blatu egzistencije. Pretpostavljam da je, sa tog aspekta, najveće civilizacijsko dostignuće jednostavno ispariti sa planete Zemlje i čitav svet posmatrati sa aspekta Higgsovog bozona.

I inače mi nisu jasni ti kriterijumi civilizarnosti po kojima su jedni te isti ljudi (Francuzi, Englezi) čas civilizirani, a čas divljaci koji se valjaju u blatu. Tebi, Simče, izgleda, nisu jača strana ni pragmatizam ni principi.
sima2000 sima2000 11:45 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Mi treba da oprostimo oružanu pobunu, ubistva dece, vađenje organa radi prodaje našim sunarodnicima, spaljene crkve, porušena groblja, proterane Srbe, oduzimanje dela teritorije... zbog mira i suživota sa onim koji su to radili?


Baš tako. Iz dva razloga. Prvo, jer su gadosti koje smo mi njima radili ništa manje značajne, i drugo, jer je budućnost naše dece i njihovo pravo da žive u sređenoj i stabilnoj zemlji jače od našeg prava da ispravljamo nepravde iz prošlosti.

Iz čiste radoznalosti sam svratio na Koha Ditore sajt u nedelju ujutro i čitao komentare posle uklanjanja spomenika. Toliko su isti (kad se uporede sa našim komentarima), da je to prosto bizarno. Treba se izdići iznad sukoba oko međe da bi se shvatio sav besmisao..
predatortz predatortz 11:46 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak



Baš tako. Iz dva razloga. Prvo, jer su gadosti koje smo mi njima radili ništa manje značajne


Odakle ti ideja da su oni nama oprostili? Ili oprost treba da bude jednostran? Naš, naravno...

Edit:

Čoveče, dok mi drvimo o finoći oni merkaju još neke delove Srbije, Makedonije,Crne Gore, Grčke...
I, rade na tome. Sistematski, pedantno, strpljivo...
sima2000 sima2000 11:50 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Misliš, u blatu egzistencije. Pretpostavljam da je, sa tog aspekta, najveće civilizacijsko dostignuće jednostavno ispariti sa planete Zemlje i čitav svet posmatrati sa aspekta Higgsovog bozona.


Ima raznih egzistencija.. boljih i lošijih. Nisam bezveze pomenuo Šveđane i Dance. Oko 400 godina su bili u konstatnom ratu. 11 totalnih ratova između dve države i još 24 rata između pojedinih vlastelina. Ubijali su se i klali dva reda veličine više u odnosu na nas ovde. I sada žive normalno. Nisu isparili sa planete Zemlje.
sima2000 sima2000 11:53 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Odakle ti ideja da su oni nama oprostili? Ili oprost treba da bude jednostran? Naš, naravno...


Pa valjda je očigledno da nam nisu oprostili. Vidiš sa kojim intezitetom sprovode "osvetu" nad našim spomenicima.
Međutim ja ovde raspravaljam o tome šta mi možemo da uradimo, šta je u našoj moći.
predatortz predatortz 11:55 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Međutim ja ovde raspravaljam o tome šta mi možemo da uradimo, šta je u našoj moći.


Malo toga, trenutno. Ali, treba raditi da se očuva ono što se očuvati može. Ja bih lično voleo da se sve ovo završi podelom Kosova. Ukoliko to trenutno nije moguće, ne priznavati i čekati...
ultimatum ultimatum 11:57 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000


Iz čiste radoznalosti sam svratio na Koha Ditore sajt u nedelju ujutro i čitao komentare posle uklanjanja spomenika. Toliko su isti, da je to prosto bizarno. Treba se izdići iznad sukoba oko međe da bi se shvatio sav besmisao..


Neverovatno, bas sam sada hteo da ti o tome nesto napisem...

Nema ni mesec dva kako smo se kleli da necemo vise da pravimo greske oko nepodrzavanja nasih, povodom oslobadjanja hrvatskih generala i Haradinaja, a sada opet ista konfuzija...jedni Srbi u klin, drugi u plocu...ovakve rasprave se kod drugih ne vode...

Kada budem video na hrvatskim, BiH i siptarskim sajtovima ovakve diskusije i dijametralno suprostavljena razmisljanja, o prastanju, pomirenju, sazivotu... pocecu da razmisljam o pomirenju koje spominjes...
alselone alselone 11:57 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Međutim ja ovde raspravaljam o tome šta mi možemo da uradimo, šta je u našoj moći.


Divan si Djuro.
sima2000 sima2000 12:00 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Za vikend je emitovana emisija na RTS2, svedocenje Momcila Trajkovica iz Kosovske Kamenice, cija porodica se iselila u Mladenovac...


Imaš li neki predlog? Slažem se sa tobom da je to što se radi velika nepravda i zločin. Ali šta treba uraditi da to prestane? Da li misliš da će zamrzavanje sukoba, što predlaže Koštunica, da smanji broj presuda nevinim Srbima. Ja mislim da neće, mislim da će pomirenje da dovede do toga da se Srbi na Kosovu ne hapse i ne optužuju lažno.
Naš nacionalni interes ne treba da bude život u večnom žarištu sukoba, podgrevanom od strane raznih unutrašnjih i spoljnih faktora. Važnije je da prestane rušenje spomenika i progon Srba od toga da mi mazohistički uživamo doveka u pravednom gnevu.
ultimatum ultimatum 12:04 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000
Za vikend je emitovana emisija na RTS2, svedocenje Momcila Trajkovica iz Kosovske Kamenice, cija porodica se iselila u Mladenovac...


Imaš li neki predlog? Slažem se sa tobom da je to što se radi velika nepravda i zločin. Ali šta treba uraditi da to prestane? Da li misliš da će zamrzavanje sukoba, što predlaže Koštunica, da smanji broj presuda nevinim Srbima. Ja mislim da neće, mislim da će pomirenje da dovede do toga da se Srbi na Kosovu ne hapse i ne optužuju lažno.
Naš nacionalni interes ne treba da bude život u večnom žarištu sukoba, podgrevanom od strane raznih unutrašnjih i spoljnih faktora. Važnije je da prestane rušenje spomenika i progon Srba od toga da mi mazohistički uživamo doveka u pravednom gnevu.


Mozes li da shvatis da oni ne progone Srbe sporta, hobija radi...nego imaju nezavrsen posao? ne pitamo se jednostavno...

sima2000 sima2000 12:05 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Kada budem video na hrvatskim, BiH i siptarskim sajtovima ovakve diskusije i dijametralno suprostavljena razmisljanja, o prastanju, pomirenju, sazivotu... pocecu da razmisljam o pomirenju koje spominjes...


Što majmun vidi, to majmun radi. Čovek radi ono što misli da je ispravno, bez obzira na okruženje. Mi treba da razmišljamo o pomirenju, uprkos tome što oni o tome ne razmišljaju. Jer je to za nas dobro.
predatortz predatortz 12:06 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Što majmun vidi, to majmun radi. Čovek radi ono što misli da je ispravno, bez obzira na okruženje. Mi treba da razmišljamo o pomirenju, uprkos tome što oni o tome ne razmišljaju. Jer je to za nas dobro.


Da. Tako smo se pomirili i posle Jasenovca. Vidim, dobro se dobrim vraća...
sima2000 sima2000 12:07 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Malo toga, trenutno. Ali, treba raditi da se očuva ono što se očuvati može. Ja bih lično voleo da se sve ovo završi podelom Kosova. Ukoliko to trenutno nije moguće, ne priznavati i čekati...


Loše je čekanje. Dešavaće nam se mnoge ružne stvari u tom čekanju. Izgubićemo vreme i ostaćemo na dnu. Ja sam pre da se nešto radi na temu problema koji nas sve zajedno muči.
predatortz predatortz 12:09 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Loše je čekanje


Defanziva je dobra opcija kada ti ostale nisu moguće, Loše je stvari lomiti preko kolena.
sima2000 sima2000 12:11 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Da. Tako smo se pomirili i posle Jasenovca. Vidim, dobro se dobrim vraća...


Ne vidim alternativu koja je dobra za nas. Sve ostale mogućnosti su na granici samouništenja. Ti predlažeš čekanje prilike za osvetu. Čekanje je tri puta gore od opraštanja krvniku. Čekanje ubija onog koji je osvete željan.
predatortz predatortz 12:14 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000
Da. Tako smo se pomirili i posle Jasenovca. Vidim, dobro se dobrim vraća...


Ne vidim alternativu koja je dobra za nas. Sve ostale mogućnosti su na granici samouništenja. Ti predlažeš čekanje prilike za osvetu. Čekanje je tri puta gore od opraštanja krvniku. Čekanje ubija onog koji je osvete željan.


Pazi, osveta nije prava reč. Države se ne svete, slede svoje interese. Ne vidim da je interes Srbije da celo Kosovo preda u ruke Albancima. Zbog toga sam zagovornik nepriznavanja. Ono što daš, dao si. Ono što ti otmu, uvek imaš pravo da vratiš...
maksa83 maksa83 12:16 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Važnije je da prestane rušenje spomenika i progon Srba od toga da mi mazohistički uživamo doveka u pravednom gnevu.

Jebo pravedni gnev, ne radi se o tome, nego o postavljanju granica i principima.

"Ovo si oteo. Važi. Sad prestani da sviraš qrcu."

Ja bih im vratio spomenik i slobodno mogu da ga postave npr. na raskrsnici ulice Džordža Buša i Bulevara Bila Klintona u Prištini. (Da, to stvarno postoji).
sima2000 sima2000 12:22 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Pazi, osveta nije prava reč. Države se ne svete, slede svoje interese. Ne vidim da je interes Srbije da celo Kosovo preda u ruke Albancima. Zbog toga sam zagovornik nepriznavanja. Ono što daš, dao si. Ono što ti otmu, uvek imaš pravo da vratiš...


Da li ti zaista želiš da živiš sa dva miliona Šiptara u istoj zemlji? Da li kada govoriš o povratku teritorije misliš i na ljude koji na toj teritoriji žive?

Ja sam zagovornik priznavanja jer nam oni ništa ne trebaju. Eto ti Makedonija pa vidi kako izgleda živeti u državi koja je skoro pa dvonacionalna.

Priznavanjem se ništa ne gubi, jer se priznaje ono što nemamo i što nam ne treba, dok se sa druge strane dobija mnogo toga što sada nemamo, a što nam treba.
savamala savamala 12:23 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

To što Albanci imaju moćne saveznike, koji su uspeli mimo Saveta bezbednosti da im podare nezavisnost, na tome možemo samo da im zavidimo..


То, ако хоћеш, можеш ти да им завидиш. Исто овако су Албанци служили Турцима за прогон и застрашивање хришћана. Целокупна политичка култура Албанаца је изграђена око везивања за спољног силеџију уз кога онда они могу да убијају и пљачкају. Да ли је то неки султан, Хитлер или Клинтон, свеједно. Таква политика се увек завршавала на један једини начин.
sima2000 sima2000 12:28 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Jebo pravedni gnev, ne radi se o tome, nego o postavljanju granica i principima.


Nema principa. Princip je nedefinisan. Pola država ih je priznalo, pola nije. Koliko je naš stav da su se oni nelegalno otcepili podržan, toliko je i njihov da su se pravedno oslobodili.

Mislim da ćemo na duži rok najebati ako nastavimo da živimo u ovoj sumanutoj situaciji. Treba načiniti iskorak. Napisao sam u kom pravcu, da se ne ponavljam.
predatortz predatortz 12:28 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak


Da li ti zaista želiš da živiš sa dva miliona Šiptara u istoj zemlji? Da li kada govoriš o povratku teritorije misliš i na ljude koji na toj teritoriji žive?


Ja celo vreme jasno pričam o podeli Kosova. Nije interes Srbije da ima dva miliona nelojalnih građana. Ali, nije joj ni interes da celim Kosovom nagradi nelojalnost istih. Podela je opcija kojoj je i ranije trebalo težiti.

I, da se vratimo na to tvoje pomirenje.

Nema pomirenja ako su interesi jedne strane u potpunosti zadovoljeni, dok je druga ostala totalno nezadovoljna. Ta kusa rešenja samo stvaraju prostor za nove, veće mržnje i sukobe.

Dakle, kompromis...
sima2000 sima2000 12:32 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Целокупна политичка култура Албанаца је изграђена око везивања за спољног силеџију уз кога онда они могу да убијају и пљачкају


Ovo je jedna najobičnija ratnohuškačka propaganda. Ovako su u prvom svetskom ratu pisale engleske novine o Nemcima (i obrnuto).

Veliki deo javnosti (na bilo kojoj strani) je tada je zaista verovao u to da se njihova vojska bori protiv pljačkaša, divljaka i ubica - za sami opstanak civilizacije. Stvari ni blizu nisu tako crno bele.
princi princi 12:34 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Nisam bezveze pomenuo Šveđane i Dance. Oko 400 godina su bili u konstatnom ratu. 11 totalnih ratova između dve države i još 24 rata između pojedinih vlastelina. Ubijali su se i klali dva reda veličine više u odnosu na nas ovde. I sada žive normalno. Nisu isparili sa planete Zemlje.

Ne znam šta si bezveze pomenuo, ali pomenute narode (Šveđane i Dance, Francuze i Engleze) razdvaja i neko more između. Znači, postoje, ne tako lako premostive, prirodne granice.
sima2000 sima2000 12:36 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Nema pomirenja ako su interesi jedne strane u potpunosti zadovoljeni, dok je druga ostala totalno nezadovoljna. Ta kusa rešenja samo stvaraju prostor za nove, veće mržnje i sukobe.

Dakle, kompromis...



Potpuno se slažem. Kosovo je već faktički podeljeno, samo to treba na neki način formalizovati. Gde je kompromis tu je i pomirenje.
Iznenadilo me je kako je ovo gore ispao civilizovan dijalog. Valjda zato što nema cerskog i frihenda :)
princi princi 12:36 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Da li ti zaista želiš da živiš sa dva miliona Šiptara u istoj zemlji? Da li kada govoriš o povratku teritorije misliš i na ljude koji na toj teritoriji žive?

Ja sam zagovornik priznavanja jer nam oni ništa ne trebaju. Eto ti Makedonija pa vidi kako izgleda živeti u državi koja je skoro pa dvonacionalna.

Priznavanjem se ništa ne gubi, jer se priznaje ono što nemamo i što nam ne treba, dok se sa druge strane dobija mnogo toga što sada nemamo, a što nam treba.

Ups!!! Pa ti si, Simče, u stvari, težak nacoš! Ovo Danci, Šveđani, Francuzi, Englezi, civilizacija sistem, ti samo izgovor.
sima2000 sima2000 12:42 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Pa ti si, Simče, u stvari, težak nacoš! Ovo Danci, Šveđani, Francuzi, Englezi, civilizacija sistem, ti samo izgovor.


Čist pragmatizam. Jednonacionalne države su na planeti na kojoj hara nacionalizam stabilnije od višenacionalnih. Naš cilj treba da bude život u dugoročno stabilnom okruženju.
savamala savamala 12:47 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Ovo je jedna najobičnija ratnohuškačka propaganda.


Лепо, опљунуо си ме јефтином политичком флоскулом и наставио даље. Можда је тако и боље, али покушај да се сетиш када су Албанци у историји били уз некакав прогрес и цивилизацијски напредак. У било чему.


maksa83 maksa83 13:43 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Nema principa. Princip je nedefinisan. Pola država ih je priznalo, pola nije. Koliko je naš stav da su se oni nelegalno otcepili podržan, toliko je i njihov da su se pravedno oslobodili.

Pričam o jednoj vrlo konkretnoj stvari. Da li teroristi mogu da dižu spomenik sebi na tvojoj teritoriji? Pokaži mi zemlju u kojoj to funkcioniše.
milisav68 milisav68 13:58 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima2000

Zajebi me Slobine propagande molim te..
Jbt, nisam 15 godina čuo idiom "pošteni Albanac".. kakav fleš bek..

Ne budi lenj pa pogledaj italijanski film La guerra infinita, pa će da vidiš kako prolaze oni koji se ne slažu sa Tačijem i Haradinajem.
dragan7557 dragan7557 14:29 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

sima 2000: Iznenadilo me je kako je ovo gore ispao civilizovan dijalog

Vala i mene, a naročito tvoji vodvilji o Kosovu i iskoraku u civilizaciju.

A osvedočio si me i u relevantan razlog zašto je to tako:
Valjda zato što nema cerskog i frihenda :)

Gde je kompromis tu je i pomirenje.

Baš vala samo čini mi se da je dr. Vasa Čubrilović mislio drukčije. Da je bilo po njegovom ne bi sada bilo ove priče o Kosovu.

Da je Beograd vodio pravu nacionalnu politiku onda problem Kosova bio rešen još 1989 a JNA ne bi imala nikakvog posla ni u Bosni ni u Hrvatskoj već bi i dan danas čuvala granice Srbije bez AP a po svoj prilici i SRJ bi postojala. Ovako iskorak u civilizaciju koji ti predlažeš dolazi posle krvoprolića, pa umesto da krvoproliće spreči tvoj iskorak vodi u novo.

Što ti to ne shvataš a piše ti ovde:


ultimatum 10:37 22.01.2013
Re: civilizacijski iskorak
A ti si "mi" ili "oni"?

Pomirenje ce (mozda) biti moguce kada Siptari stvore drzavu do crvene jabuke nadomak Nisa...e, ako si ti severnije, onda ces zastupati tezu o "pomirenju" i Francuzima i Englezima, Nemcima... Ovde se radi o teritorijalnim pretenzijama, i ciscenju svih tragova postojanja Srba na okupiranim teritorijama.
Komsija ti se naselio u kupatilo, a pomirice se s tobom kada ti oduzme i dnevnu sobu...ili mozda tek posle spavace... Svadja je oko medje, kapiras?

je stvar intelekta.

cerski
sima2000 sima2000 15:02 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Pričam o jednoj vrlo konkretnoj stvari. Da li teroristi mogu da dižu spomenik sebi na tvojoj teritoriji? Pokaži mi zemlju u kojoj to funkcioniše.


Ne možeš ni jednu pojavu da posmatraš van konteksta. Akcije baskijskih boraca za samostalnost su od strane celog sveta okarakterisane kao terorizam. Akcije šiptarskih boraca su od tačno polovine zemalja ocenjene kao pravedna borba za nezavisnost. U tom kontekstu se ne možemo uporediti ni sa jednom državom.
freehand freehand 15:07 22.01.2013

Re: civilizacijski iskorak

Iznenadilo me je kako je ovo gore ispao civilizovan dijalog. Valjda zato što nema cerskog i frihenda :)

Pa dobro, Simo, šta je ovo? Kakve su to insinuacije?
Kad se i gde ja prema tebi nisam ponašao inkluzivno?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana