Sex| Život

Dve priče: Niko srećan, niko dovoljan!

vladimir petrovic RSS / 24.01.2013. u 19:35

Muškarcima su glavni problem muškarci, ženama su glavni problem muškarci (Erika Džong) 

Kad se nađem s drugarom Dušanom, na piću, uvek tu bude neka priča, ponekad i dve-tri. A priče kao priče, govore o drugima, naravno, ali usputno i o nama samima. Važno je pričati***.

PRVA PRIČA: Nasilna ženidba, čemu?

Dušan: Sinoć, u kafiću, naleteh na jednog čudnog tipa.

Vladimir: Šta mu fali?

Dušan: Ništa mu ne fali. Baš obrnuto, nekih stvari ima i previše.

Vladimir: Kažu da od viška glava ne boli?

Dušan: E njega boli! Zove se Bogdan. Prevalio je tridesetu. Lepuškaste spoljašnosti. Inteligentan u razgovoru. Veoma načitan. O svemu s njim možeš da pričaš. Gotovo me zaprepastio poznavanjem književnosti, filozofije, pa i života uopšte. Bavi se i muzikom. Umeo je spontano da izrekne neku mirnu primedbu kakve se retko čuju od drugih za kafanskim stolom. A umeo je i da zaćuti i postane odsutan, verovatno se pritom pitajući da li se našao na pravom mestu za razgovor, sa više nepoznatih. Tada imaš utisak kao da nije s ovoga sveta, da trenutno nema veze sa ostalima oko njega. S druge strane, ako mi se za trenutak učinilo da je najobrazovaniji za našim stolom, shvatio sam i da je - najjadniji. Uostalom,  sam je pomenuo frustriranog intelektualca iz  Dnevnika suvišnog čoveka.  

Vladimir: Ponovo pitam: šta mu fali?

Dušan: Pa, dobro, nestrpljivko, reći ću!  Neće čovek da se ženi!

Vladimir: Pa to i nije tako čudno! Uostalom, zar je to nešto važno! Mnogi odbijaju da se žene, ali većina vremenom ipak legne na rudu...

Dušan: On nije iz većine. Problem s njim je u tome što je studirao teologiju. Trebalo bi da bude sveštenik. A propisi Srpske pravoslavne crkve nalažu da se onaj koji želi raditi kao sveštenik, prethodno mora - oženiti. Eto, tu je problem. Dok u katoličanstvu sveštenicima nije dozvoljeno da se žene, te moraju živeti u celibatu, u pravoslavlju su sveštenici primorani da se žene, celibat nije dozvoljen. Krajnost tamo, krajnost ovde.

Vladimir: Od te dve krajnosti, bliža i prirodnija mi je ova naša, jer je bolje - oženiti se, makar i pogrešno. A šta taj jadničak namerava da radi? Najpre, da li je njemu stvarno stalo do toga da bude -  sveštenik?

Dušan: Postavljaš glupo pitanje. Čovek se školovao za to i voleo bi da radi taj posao.

Vladimir: Prvo, mnogi se školuju za nešto, pa kad završe rade - drugo. Drugo, on je valjda  i ranije znao da se pravoslavni sveštenici moraju oženiti pre nego što stupe na dužnost.

Dušan: Ma, čoveče, znao je, ali mu to ranije nije bilo važno. Tada je bio, takoreći, dete. A sada, kada je završio škole, ne odgovara mu da se ženi...

Vladimir: Jel' pomenuo neki razlog?

Dušan: Znam, provokatore, pomislio  si da je možda - gej. Nije. Tako se bar iz razgovora s njim stiče dojam. A opet, neće da se ženi.

Vladimir: Hm. Sam je sebi navukao muku na vrat. S druge strane, ako istinski veruje u Boga a neće da bude poslušan i da se ženi kako bi postao sveštenik, shodno zahtevu Crkve, neka ide u manastir, i postane - kaluđer. Kaluđerima nije dozvoljeno da se žene, a to bi tom tvom čudnom novopoznaniku onda odgovaralo. Pored ostalog, tamo bi imao vremena za razmišljanje i filozofiranje do mile volje. I za čitanje knjiga do besvesti.

Dušan: Ne trči, Vladimire. Nije stvar tako jednostavna. Neće čovek da ide u kaluđere. Rođen je u Beogradu, u krugu tzv. Dvojke, i voleo bi da živi u gradu. Ili da radi kao sveštenik van Beograda, ali odbija odlazak u manastir. U međuvremenu, radi privremeno kao nastavnik veronauke, a ipak teško sastavlja kraj s krajem.

Vladimir:  Pa šta si mu ti preporučio? Jesi li mu mudrovao, o onom mnogopoznatom, da brak muškarca i žene ima i dobre i loše strane, da se (ipak) većina ljudi ženi, da, selimovićevski rečeno „ženidba i rađanje dece smiruju nezadovoljstvo, pošto nameću obaveze" i tako to?

Dušan: Pa čiji si ti prijatelj? Lava ili koga? Ako čovek neće da se ženi, ne treba ga, valjda, terati na to - silom. Pored toga,  on deluje pošteno,  nije, recimo, za nekakve "brakove iz računa", pa da se oženi samo zato da bi dobio posao sveštenika...

Vladimir: Jeste neobičan slučaj. Želi da postane sveštenik a ne želi ulazak u brak, protivnik je svakog braka, uključiv i brak iz računa (kažu da ima takvih brakova koji funkcionišu); nije gej, a pored svega neće ni u manastir. A da li mu je palo na pamet da eventualno  tuži Crkvu kod Evropskog suda u Strazburu, zbog kršenja njegovih ljudskih prava, pošto živimo u veku u kome se ljudska prava posebno cene, a njegova lična prava su očigledno ugrožena?

Dušan: Ma ne! Pa katolički sveštenici, kojima se zabranjuje ženidba, morali bi pre da se žale tom sudu u Strazburu, a ne žale se. Tu je stvar jednostavno uređena po principu: uzmi ili ostavi. Onaj od koga se traži da se ženi, a on to neće (slučaj u pravoslavlju) ili onaj kome se ne dozvoljava ženidba, a on to hoće (slučaj u katoličanstvu), može da - ode, odnosno traži drugi posao...

Vladimir: Neko lepo reče da je čovek, u svojoj biti, nezadovoljno biće. I da je obično položaj svakog nezadovoljnika/nesrećnika - zaslužen.

PRIČA DRUGA: Nije dobro ni previše voleti

Vladimir: Dilema da li je ljubav sloboda ili ropstvo česta je tema u literaturi. Zadovoljavajućeg odgovora, naravno, nema. Erika Džong, koja ima neslavni ugled pornografske spisateljice (njene knjige, bar one po kojima je najpoznatija i koje imaju višemilionske tiraže, uglavnom se bave seksom), pisala je i  o tom pitanju, ali nije dala odgovor.

Dušan: E baš nisam iznenađen što ni Erika nije dala odgovor. U duši, ona je feministkinja, a feministkinje (za koje se kaže da su obično lišene  smisla za humor)  uglavnom ne daju  prave odgovore. Kako ja shvatam, u mnoštvu onoga o čemu tvoja Erika govori u svojim jebezovnim knjigama (seks, pa seks, pa opet seks) i da je dala neki odgovor niko  ga ne bi ozbiljno shvatio, jer ljudi kad čitaju takve knjige i ne očekuju mudre odgovore. Takve knjige treba, valjda, da teraju ljude da delaju, a ne da razmišljaju.

Vladimir: Nemoj tako. Erika je mnogo više od pornografskog pisca. Ume da piše. Ujedno, sve to njeno pisanje na temu seksa pisano je s pustim ciljem da „pomera granice" (što je vrlo plemenit posao!) i pokaže kako i žene treba da postižu tzv. seksualno oslobođenje, odnosno, prosto rečeno, maksimalno uživanje u seksu. I još po nešto.

Dušan: Da, baš je to plemenit cilj, to njeno učestalo prikazivanje orgazmičkih kopulacija - što više naizmeničnih orgazama žena doživi to  bolje, pa ispada da je poželjno da muškarac bude neumorni pastuv!

Vladimir: Ne preteruj. Mada priznajem da Erika sigurno nije od onih pisaca koji umeju da pišu o „prijateljstvu nezagađenom seksom". Čoveče, njena misija je, kao što rekoh, seksualno oslobođenje, što je u drugoj polovini prošlog veka bio plemenit posao. Zato je seksa, stvarnog i izmaštanog,  na svakoj stranici njenih knjiga. Namera mi je bila da ovom prilikom ispričam kako  Erika, prilikom prikazivanja brojnih seksanja, ponekad govori  i o - impotenciji muškaraca.  Kao prava pesnička duša (a ona  sebe prvenstveno vidi kao -  pesnikinju),  za svaku impotenciju muškarca kaže da je - tuga golema. Međutim, u mnoštvu razloga koji dovode do impotencije muškarca ona  pominje i ovaj specifičan - da ponekad muškarac bude impotentan ako previše voli svoju partnerku. Tako navodi slučaj jednog  muškarca koji je toliko voleo svoju ženu da nije mogao da je tuca.  A kad bi negde ona otputovala, uvek bi pozivao svoju bivšu devojku, onu s kojom se nije oženio. Digao bi mu se čim bi počeo da okreće njen broj telefona. S njom je bio odličan ljubavnik, mislim u krevetu.  Dakle, preterana ljubav muškarca prema ženi može da zasmeta u krevetu. Da li se to tebi, Dušane, nekada desilo?

Dušan: Ma, jok. Moje sposobnosti da volim ženu nisu baš toliko neoganičene da bi me to nateralo da mislim da je boginja s kojim mi se ne bi dizao. Ja sam, čoveče, za normalne osećaje, normalne veze... Znam za te priče u kojima što se dvoje više vole to im seks više izmiče, ne zbog manjka ljubavi već zbog preobilja, a ujedno i zbog straha od napuštanja do koga to preobilje dovodi. Preobilje mene zaobilazi.

Vladimir: Hoćeš da kažeš da si prizeman čovek.

Dušan:  Nego, nešto mi pada na pamet.  Ako budeš u elektronskoj ili nekoj drugoj vezi sa Erikom Džong, koja stanuje na Menhetnu, na 27. spratu zgrade specijalizovane za „pedere, zabavljače i Jevreje", kako ona sama kaže, zgrade u kojoj ima mnogo pasa i mačaka pa izgleda da pederi, zabavljači i Jevreji vole životinje, prenesi joj ovaj vic, koji bi  mogla ugraditi u neku svoju sledeću knjigu: „Dve Amerikanke polažu prijemni za javnu kuću. Jedna je položila, a druga se ugušila iz - usmenog".

Vladimir: Mnogo si duhovit! S druge strane, kad već pominješ javne kuće, sećam se da je ona jednom postavljala to pitanje - zašto postoje javne kuće za muškarce, a ne i za žene?

Dušan, naručujući poslednju turu pića („for the road"): E, vala ne znam zašto ne postoje kupleraji i za žene; ne bih imao ništa protiv i da postoje (verovatno u bogatim delovima nekih velikih gradova ima već i toga).  Nego, da ti nešto kažem, Vladimire: sećam se da si me jedno vreme zdušno smarao sa Henrijem Milerom, koji je među poznatijim piscima, prvi počeo sa tim „bezobraznim knjigama" (one meni lično nisu smetale, ali ih je tako doživljavalo široko čestito čitateljstvo, premda ih je krišom kupovalo na veliko). A onda je Erika Džong došla na red, sa pornografskim ili polupornografskim knjigama, pisanim od strane jedne žene, koja, eto, zagovara seksualno oslobođenje žena (sic). Ja sam pročitao dve-tri njene knjige i sve sam shvatio, tako da nemam nameru da čitam njenu ostalu produkciju. Pitam se ponekad, gledajući te u oči, da li ti inkliniraš, više nego što bi trebalo, tim seksualnim naklapanjima i očiglednim maštarijama, kojima su se ona i Henri odavali, sve to uvijajući u lepe oblande kako bi uspeli da se njihove knjige mnogo prodaju... S druge strane, to je bilo u drugoj polovini prošlog veka , zar sada nisu pomalo zastareli? Za mnoge je njihovo vreme vrsta „starijeg kamenog doba", zar ne?

Vladimir: Dobro, spusti loptu. Ponekad se s tobom ne može ozbiljno pričati ni o dobrim ni o lošim piscima. Ali, ako su ti, puritanče, postali dosadni Henri Miler i Erika Džong, neki sledeći put govoriću ti o Davidu Albahariju. Promene radi.

Dušan: To bi moglo biti zanimljivo.

Vladimir: Shalom aleichem.

Dušan: Šalom.

-------------------------------------------------

***  Kada sam još jednom pročitao  svoj vlastiti tekst i naišao na ono "Važno je pričati", setio sam se da sam to bio rekao verovatno pod uticajem jednog nezaboravnog dialoga iz Derviša i smrti:

- Spavaš li? - pitao sam. Pričaj, ako ne spavaš.

- Šta ćemo raditi kad sve ispričamo?

- Pričaćemo ponovo, drugim redom, naopako.

- A kad ispričamo i naopako?

- Onda čemo umrijeti.

Atačmenti



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 19:38 24.01.2013

.

Vladimir: Od te dve krajnosti, bliža i prirodnija mi je ova naša, jer je bolje - oženiti se, makar i pogrešno.
nije bolje
nije ni gore, ali nije ni bolje

za trenutak si mi zazvucao kao moja gospodja mama u jednom trenutku
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:57 24.01.2013

Ne budi formalista


Vladimir: Od te dve krajnosti, bliža i prirodnija mi je ova naša, jer je bolje - oženiti se, makar i pogrešno.

AO
... nije bolje
nije ni gore, ali nije ni bolje
za trenutak si mi zazvucao kao moja gospodja mama u jednom trenutku


Čoveče, ne hvataj me za svaku reč. Ovo je razgovor uz čašicu, dakle neformalan i opušten, a tipkan je posteriorno, kad sam stigao doma.

S druge strane, ništa nije isto. Ili je bolje ili je gore. (Sad već filozofiram!)
docsumann docsumann 20:00 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

S druge strane, ništa nije isto. Ili je bolje ili je gore. (Sad već filozofiram!)


heh, može da ne bude isto, a da nije ni gore ni bolje ... kad već filozofiramo
AlexDunja AlexDunja 20:01 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

S druge strane, ništa nije isto. Ili je bolje ili je gore. (Sad već filozofiram!)


a opet, nije svakome isto bolje.

nekom je bolje ovo a gore ono,
a nekom pak, gore ovo a bolje ono. ( umem i ja)
docsumann docsumann 20:09 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

a opet, nije svakome isto bolje.


pa da, meni, na primer, isto nije bolje
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:12 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

Docsumann
... heh, može da ne bude isto, a da nije ni gore ni bolje ... kad već filozofiramo

Hm. A kako se zove to četvrto stanje, koje nije ni isto, ni bolje, ni gore.
Da li je to - praznina?

Da ne zazvučim patetično, ali mislim da kod ženidbe treba izbegavati to četvrto stanje (ni bolje, ni gore, ni isto), he, he, he...
AlexDunja AlexDunja 20:16 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

pa da, meni, na primer, isto nije bolje

i meni je dosadno kad je isto, najiskrenije
docsumann docsumann 20:17 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

Hm. A kako se zove to četvrto stanje, koje nije ni isto, ni bolje, ni gore.


različito

Da ne zazvučim patetično, ali mislim da kod ženidbe treba izbegavati to četvrto stanje (ni bolje, ni gore, ni isto), he, he, he...


koje sad pa ženidbe?
antioksidant antioksidant 20:17 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

docsumann
S druge strane, ništa nije isto. Ili je bolje ili je gore. (Sad već filozofiram!)


heh, može da ne bude isto, a da nije ni gore ni bolje ... kad već filozofiramo

pazi kad se slazem sa tvojom filoofijom
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:18 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

treba izbegavati to četvrto stanje (ni bolje, ni gore, ni isto), he, he, he...

Pa lepo je nekada to četvrto stanje
Ne mora da bude ni gora ni bolja, važno je da nije ista, a to je već nešto.
antioksidant antioksidant 20:23 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

hoochie coochie man
treba izbegavati to četvrto stanje (ni bolje, ni gore, ni isto), he, he, he...

Pa lepo je nekada to četvrto stanje
Ne mora da bude ni gora ni bolja, važno je da nije ista, a to je već nešto.

i da ih je 2
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:41 24.01.2013

Re: Ne budi formalista

i da ih je 2


Mi-ni-mum!
AlexDunja AlexDunja 19:48 24.01.2013

nova reč:) u novom listu

S druge strane, sećam se da je ona jednom postavljala to pitanje - zašto postoje javne kuće za muškarce, a ne i za žene.


ili za druge muškarce

niccolo niccolo 19:53 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

Pa stvarno nije u redu da daje dampinške cene...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:12 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

Pa ovaj će tek u zatvoru da se odvali od posla, učinili su mu uslugu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:20 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

S druge strane, sećam se da je ona jednom postavljala to pitanje - zašto postoje javne kuće za muškarce, a ne i za žene.


AD
...ili za druge muškarce

Nicc
...Pa stvarno nije u redu da daje dampinške cene...

Dobrosavljevic_m
...Pa ovaj će tek u zatvoru da se odvali od posla, učinili su mu uslugu.


Pa vi karikirate stvar. Čestita Erika Džong, velika borkinja za ženska prava, nije mislila na ovakve kupleraje.

S druge strane, LGBT joj nije nepoznat, ne samo da je imala licnih iskustava i sa ženama, već je i zagovornik prava na istopolne brakove i usvajanje dece. Tu je skroz liberalna, kako i treba. Valjda.
(O tome sam govorio u prethodnom blogu njoj posvećenom, povodom Sajma knjiga u Beogradu).
AlexDunja AlexDunja 20:23 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

Pa vi karikirate stvar. Čestita Erika Džong, velika borkinja za ženska prava, nije mislila na ovakve kupleraje.


ma čestita erika mi je samo dala šlagvort da skrenem pažnju blogozajednici na novu reč u komšiluku:)
( rodnoravnopravnu i politički korektnu:)

bošsačuvaj da joj išta prebacujem,
a najmanje nezalaganje za ljudska prava
docsumann docsumann 20:25 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

Pa ovaj će tek u zatvoru da se odvali od posla, učinili su mu uslugu.


kako misliš da mu plaćaju? karticama provučenim kroz dupe?!

niccolo niccolo 20:26 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

kako misliš da mu plaćaju?

Obrocima u kantini?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:57 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

Doc
...kako misliš da mu plaćaju? karticama provučenim kroz dupe?!




vladimir petrovic vladimir petrovic 22:09 24.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

S druge strane, sećam se da je ona jednom postavljala to pitanje - zašto postoje javne kuće za muškarce, a ne i za žene.


ili za druge muškarce


a kad smo već kod javnih kuća, evo jednog vica:

Razgovaraju dve prostitutke:
Prva: Da li ti jedan čovek pričinjava zadovoljstvo?
Druga: Da, uvek bar dva puta: kada me plaća i kada odlazi

Ja volim kanarince

vladimir petrovic vladimir petrovic 14:25 25.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

Prostitutak.
Ta nova reč govori kako su Hrvati hrabriji u kovanju novih reči.
Dobro, oni to rade i iz političkih pobuda, da bi se hrvatski što više razlikovao od srpskog, ali to neće mnogo uspeti, jer ne mogu da pobegnu.
I u srpskom će se upotrebljavati prostitutak, jer Hrvati nemaju tapiju na to.
Oni pokušavaju da, recimo, reči koje su se ranije (i kod njih) završavale na -lac (gledalac, čitalac) promene u -telj, pa imamo gledatelj, čitatelj itd.
Ali to nije toliko bitno koliko im se čini, jer i u srpskoj varijante postoje odavno reči koje se završavaju samo na -telj (istražitelj i druge).
A vidim da ni tisuća nije baš kobojagi hrvatska, kao ni obitelj i druge.
I pored pokušaja, ta dva jezika ne mogu biti dva jezika, već jedan u dvema varijantama.

To je moje amatersko mišljenje, jer sam svestan da nisam baš kvalifikovan za jezičkog procenitelja (eto, i ta reč se završava na -telj, a nije hrvatska), pa to činim kao "običan građanin".


P. S.
Video sam u medijima da je neko zabeležio (ne znam da li zlonamerno) jednu Kusturičinu reakciju:

Kažu da Kusturica, u kafani, kada neko gleda u njega na način kako se njemu ne svidja, vikne: Šta gledaš u me, steram kurac u te.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:18 26.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu

vladimir petrovic
Kažu da Kusturica...

Ко каже?
Неки сведок?
Неко коме је то речено?
Или -- народу досадно, па измишља глупости и бедастоће?
antioksidant antioksidant 10:39 26.01.2013

Re: nova reč:) u novom listu


Ко каже?
Неки сведок?
Неко коме је то речено?

да није небојша пајкић?
docsumann docsumann 20:12 24.01.2013

dvije priče što naizgled liče

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:17 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Meni su pokretne stepenice fenomen. Prosto je neverovatno koliko ljudi stoji na njima da se ne bi peli jedan sprat. Čudo.
alselone alselone 20:31 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

mirelarado mirelarado 20:44 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

dobrosavljevic_m
Meni su pokretne stepenice fenomen. Prosto je neverovatno koliko ljudi stoji na njima da se ne bi peli jedan sprat. Čudo.


Зато оне код нас претежно не раде.


docsumann docsumann 20:51 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

kud ode ovaj trol ...

no, da se vratimo na temu, to jest teme, sveštenički poziv, sex ... drugs -> LINK
predatortz predatortz 20:56 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče


no, da se vratimo na temu, to jest teme, sveštenički poziv, sex


To je prosto:

Wannabe pop zajebava!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:10 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

no, da se vratimo na temu, to jest teme, sveštenički poziv, sex

A nekad su svi trolovi na ovom blogu bili o Amfilohiju i seksu, a sada mora da se moderiše u tom pravcu. Dokle smo došli...
docsumann docsumann 21:21 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

A nekad su svi trolovi na ovom blogu bili o Amfilohiju i seksu, a sada mora da se moderiše u tom pravcu.



seks i risto, sotonisto
moderiše moj lambroše
draft.dodger draft.dodger 21:25 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

docsumann
kud ode ovaj trol ...

no, da se vratimo na temu, to jest teme, sveštenički poziv, sex ... drugs ->

The Night of the Iguana (1964)

When American minister Reverend T. Lawrence Shannon is expelled from his Virginia church, he travels to Mexico in search of his destiny and sanity. There he becomes a tour guide for a bus load of spinsters and a teenage nymphet named Charlotte Goodall, who is being chaperoned by the group's leader, the inflexible Judith Fellowes...
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:40 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

no, da se vratimo na temu, to jest teme, sveštenički poziv, sex


predatortz
... To je prosto:
Wannabe pop zajebava!


Jok. Stvar je ozbiljna. Posebno mislim na prvu priču.

Ako ostavimo po strani protestante koji su prilično otišli u treću krajnost (žene postavljaju za sveštenice i biskupe, protiv čega ja ne govorim), hteo sam ukazati na probleme sa sveštenicima kod katolika i pravoslavnih. Ima čudnih slučajeva i tamo gde izgleda da je sve - jasno.

Zato sam i stavio u naslovu - niko srećan, niko dovoljan.
Dakle, ništa nije izmišljeno.
A da li je newsworthy, to je drugo pitanje.

A tek je druga priča istinita da istinitija ne može biti.
Svaki put kad ja mom drugaru Dušanu kažem da je Erika Džong jedna ANIMA CANDIDA (čestita duša), on se pobuni (bolje da ne kažem šta onda kaže da je ona!), pa naruči novu turu. I ja se ne naljutim. Taki sam!
Ne ljutim se ni kad mi on kaže da ne voli Erikinu poruku u stilu „кресни шта стигнеш”. A to nije njena poruka, premda bi i mogla da bude.

Dakle, teme su ozbiljne. A spojene su slučajno, he, he, he...

P. S.
Ja ne pišem političke blogove. Numem.
predatortz predatortz 21:44 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče


P. S.
Ja ne pišem političke blogove. Numem.


Isti slučaj i kod mene

Uzgred, nisam mislio da je priča o junoši izmišljena.
Kad sam rekao da zajebava, imao sam u vidu ono što si i ti naveo.
Dakle, znao je da će morati da se ženi pre nego li dobije posao, znao je stav crkve o braku...

Moja baba je , za takve, imala zgodnu izreku:

Učio, pa preučio...
dragan7557 dragan7557 23:20 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

mirelarado
dobrosavljevic_m
Meni su pokretne stepenice fenomen. Prosto je neverovatno koliko ljudi stoji na njima da se ne bi peli jedan sprat. Čudo.


Зато оне код нас претежно не раде.



"Novi" trend u srpskoj demokratiji je UN-udruženi nered.

Naravno ove trebdovske Organizacije Undrženog Nerada OUN su potekle sa najvišetg sveckog nivoa. Zato im niko ništa ne može!

cerski
blogovatelj blogovatelj 23:44 24.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Meni su pokretne stepenice fenomen. Prosto je neverovatno koliko ljudi stoji na njima da se ne bi peli jedan sprat. Čudo.


Meni je jos cudnije kad neko sa prvog sprata zove lift da bi isao nizbrdo.
Milan Novković Milan Novković 18:15 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Jok. Stvar je ozbiljna. Posebno mislim na prvu priču.

Vladimire, ti i tvoj alter-ego pop čekate nekog Godoa, garant!?

Dobro, nije mi neka "mudrost", svi to radimo.

Zabavna tema za kolektivno zezanje - da na brzinu "obučemo" svog alter-egoa!

Evo ja sam sebi dao 3 sekunde i "ispade" neki drumski muzičar, bajker u stvari, sa gitarom na leđima, možda u nekom gangu, oće ekipa i da se potuče ponekad.

Samo, da bih mu udahnuo neki dijalog treba mi više od 3 sekunde.

Kojeg Godoa čekamo nas ddvojica - nemam pojma, nekog koji će nam pokloniti neko jedinstvo, i smem da se kladim da će se čekanje isplatiti
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:46 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Milan Novković
... Vladimire, ti i tvoj alter-ego pop čekate nekog Godoa, garant!?


Pa, ne znam, ne mogu da prihvatim da je pop moj alter-ego.
Nedavno mi je Nsarski nabacio da je moj drugar Dušan u stvari moj alter-ego.
Ni on nije u pravu.

Ako bi bilo moguće, voleo bih da moj alter-ego bude neko kao što je gospodin PB.
Ali, ne vredi.

A zašto sam se setio gospodina PB?

Pa zato što se upravo on ponaša kao da je novi Platon, pa izlazi sa svojom "Odbranom Sokratovom". Znaš, to je ona divna knjiga u izvrsnom prevodu dr Miloša Đurića, koja generacijama služi kao nepresušno vrelo mudrosti.

Evo "Odbrane Sokratove" gospodina PB:

vladimir petrovic: Kažu da Kusturica...

Ко каже?
Неки сведок?
Неко коме је то речено?
Или -- народу досадно, па измишља глупости и бедастоће?


Kao da je jedva čekao da me lupi po glavi, da učini da se osetim kao čovek koji je izvalio neku glupost pa poželi da umre, samo ne zna na koji način da to izvede. A ono što sam ja preneo je istinito, nisam to ja izmislio već je neko rekao, a moj debilni mozak sve pamti. (Mogu da dam i link, ali šta vredi, šamar je pao).

Zato ga izbegavam, dok ga prođe ljutnja. Govorim sebi da se i pametni ljudi ponekad nepravedno ljute, pa čekam da ga prođe.

A on je ljut na mene, pretpostavljam, zato što sam se jednom prilikom usudio da mu kažem da ima krivo kada je, u afektu, Njegovu Svetost Patrijarha Srpskog Gospodina Irineja nazvao - psetom. Baš je tako bio uradio, i dok ovo sada pišem ne mogu da verujem svojim očima.

A on, umesto da stavi prst na čelo i zažali tu nepromišljenost, poneo se oholo i osorno. Bolje što mu tada nisam bio pri ruci. Njemu je zasmetalo što sam se ja usudio da mu skrenem pažnju kako to nije uljudno, reći takvu pogrdu za patrijarha, bez obzira da li se s njim slažemo ili ne. Samo što me na dvoboj nije pozvao, ali srećom ne živimo više u tim starim vremenima. A ja ne bih ni prihvatio dvoboj, nisam ja stvoren za takve bitke. Nikada ne bih voleo da budem neki novi Puškin.

Otada, kad me vidi on reži na mene.
Tako mi se bar čini. Počeo sam da ličim na čoveka koji kad vidi na ulici nekog opasnog tipa, prelazi na drugu stranu ulice kako bi mu pobegao iz vidokruga, a time i smanjio svoju patnju. Niko ne voli da pati, zar ne?
mirelarado mirelarado 21:29 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Niko ne voli da pati, zar ne?


Не. Многи људи уживају у патњи. Мазохизам се јавља у најразличитијим видовима и широко је распрострањен. И виктимизам такође.

P.S. А ко ти је тај "gospodin PB" због којег плачеш на Новковићевом рамену? Зашто му једноставно не одговориш кад, како кажеш, зарежи на тебе? Ништа ми ту није јасно.
maksa83 maksa83 21:30 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Njegovu Svetost Patrijarha Srpskog Gospodina Irineja nazvao - psetom.

Brajović to rekao? To je zato što je fini. Ja koji nisam fini bih recimo rekao "džukela".
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:13 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Mirelarado
... Мазохизам се јавља у најразличитијим видовима и широко је распрострањен. И виктимизам такође.


Te perverzije ne volim. Mada mi neke druge nisu strane, samo pod uslovom da nisu previše - kinky....

Зашто му једноставно не одговориш кад, како кажеш, зарежи на тебе? Ништа ми ту није јасно


Pa ja to onako, metaforički valjda.
Drugo, već rekoh negde da počinjem da shvatam da i nije potrebno sve da se razume. Tako bar sebe ubeđujem.

Uzgred budi rečeno, u literaturi najmanje mi leže naturalistički romani.
mirelarado mirelarado 22:38 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

vladimir petrovic
Mirelarado
... Мазохизам се јавља у најразличитијим видовима и широко је распрострањен. И виктимизам такође.


Te perverzije ne volim. Mada mi neke druge nisu strane, pod uslovm da nisu previše kinky....



Ух, Пижоне, куд ти оде! Нису мазохизам и виктимизам нужно пeрверзије. Испољавају их људи и у свом понашању, реаговању на околину, итд. И тиме кажу понешто о себи, што им уопште није била намера.


vladimir petrovic
Pa ja već rekoh negde da počinjem da shvatam da i nije potrebno sve da se razume.


И ту си у праву. Разумевање, чему?
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:58 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Maksa
... To je zato što je fini. Ja koji nisam fini bih recimo rekao "džukela


Hm.
Kad sam bio mali, učili su me da će majka da umre svakome onome ko prostačkim nazivima naziva poznate ličnosti (mislim na one od nacionalnog značaja).

A neke kletvu su, vukajlijevski, bile i u stilu:

Dabogda te keva merila po rihterovoj skali kad dobijes epi napad!

maksa83 maksa83 23:02 27.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

Kad sam bio mali, učili su me da će majka da umre svakome onome ko prostačkim nazivima naziva poznate ličnosti (mislim na one od nacionalnog značaja).

Pižone, nadam se da sediš. Majka će naime svakome da umre.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:11 28.01.2013

Re: dvije priče što naizgled liče

vladimir petrovic
A zašto sam se setio gospodina PB?
...
A on je ljut na mene, pretpostavljam, zato što sam se jednom prilikom usudio da mu kažem da ima krivo kada je, u afektu, Njegovu Svetost Patrijarha Srpskog Gospodina Irineja nazvao - psetom. Baš je tako bio uradio, i dok ovo sada pišem ne mogu da verujem svojim očima.

ПСЕТО линк, да и други знају кад је то било и зашто.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:18 28.01.2013

Bez prekomerne upotrebe sile

Predrag Brajović
... ПСЕТО линк, да и други знају кад је то било и зашто.


Link, čemu?
Ti ne negiraš da si to napisao, niti žališ zbog toga, nego tražiš link, kako bi se video kontekst u kome si tu nesmotrenost izrekao.

Zar ti veruješ da je u modernom pravnom sistemu još bitan argument: „Ko je prvi započeo“? Da u slučaju svađe dva deteta, ono dete koje se oseti uvređenim može dušu da ubije onome ko je prvi počeo?

Argument protiv „preterane, odnosno prekomerne upotrebe sile“ jeste itekako validan.

Bilo je to oko 26. 10. 2012. godine, u vreme oko (ne)održavanja Parade ponosa u Beogradu, kada je Njegova Svetost Patrijarh Srpski gospodin Irinej uputio javno pismo u kome se usprotivio održavanju navedene Parade.

Da se ne smetne s uma: ja lično se nisam slagao sa porukom iz tog Pisma, i pisao sam blog o tome DA TREBA DA SE ODRŽI PARADA PONOSA u Beogradu.

Ali nazvati psetom poglavara Srpske Pravoslavne Crkve bilo je neuljudno.

I kada sam ti na to na civilizovan način, i veoma indiskretno (dakle, mimo očiju ostalih blogera) skrenuo pažnju, ti si se naljutio.

Znam ja da čovek u ljutini može da izgovori neke preteranosti u polemisanju s drugima, ali kada mu se glava ohladi, oseti, valjda, da nije trebalo ići predaleko. Nisam ja anđeo, u mom svakodnevnom komuniciranju s drugima, dogodi mi se da budem grub i izvalim neku verbalnu glupost, ali nešto kasnije zažalim zbog toga, pa se čak, ako imam mogućnosti, i izvinim.

Pada mi na pamet da se u poslednje vreme u susednoj Hrvatskoj vodi žestoka polemika između tamošnje Crkve i Vlade po pitanju seksualnog odgoja. Ali ja nisam video da se iko usudio u medijima (uključujući blogove) da kardinala Bozanića, koji je najviši predstavnik Katoličke crkve u R. Hrvatskoj, nazovem - psetom. (Ako si ti video, javi mi, biću manje ljut – premda ja više na tebe nisam ljut, naravno; ne bih se toga ni setio da nisi preoštro reagovao na ovom mom poslednjem blogu, koristeći izraze „glupost, bedastoća i slično,“ uz traženje imena svedoka; uplašio sam se da ćeš možda tražiti da dam i njihove matične brojeve?)

Meni se čini da se u slučaju s psetom radilo o prekomernoj upotrebi sile sa rečima. Postoji sloboda izražavanja, naravno, ali nije, valjda, sve dozvoljeno! Neke elementarne civilizacijske norme lepog ponašanja moraju da se poštuju.

Ti koji se baviš pisanjem, dobro znaš da reči imaju svoju težinu, da se mora voditi računa o tome da reči ne budu zloupotrebljene. Baš sam ovih dana pogledao neke važnije knjige Meše Selimovića i palo mi je u oči kako on često govori o tome koliko reči mogu zla izazvati.

Računam da pisci to bolje znaju od nas laika.

A ja sam poštovalac tvog spisateljskog lika i dela. Sećam se, recimo, jedne lepe kritike za tvoju prvu knjigu Pod senkom krila od Ivane Milivojević, čije književno-kritičke tekstove volim; njenu knjigu Ljubav za različitost (KOV 2001) našao sam na policama porodične biblioteka. Poslednja rečenica te Ivanine kritike glasila je: „To samo znači da ne treba zaboraviti da je Pod senkom krila tek prvi roman jednog talentovanog pesnika“.

Da se našalim na svoj račun: Kada bi za mene neko rekao da pišem blogove kao talentovan pesnik, ja bih iste večeri pozvao društvo u kafanu i lepo se – napio od ushićenosti.

P. S.
Vidim da si ti sam našao link oko one nesrećne reči PSETO.

Ja i dalje smatram da Njegovu Svetost Patrijarha Srpskog gospodina Irineja nije trebalo nazvati psetom.
As simple as that.



vladimir petrovic vladimir petrovic 09:52 28.01.2013

Unbutton your mind as often as your fly

Maksa
... Ja koji nisam fini bih recimo rekao "džukela".

Tvoje zezanje mi ne smeta, jer tebe ne vidim kao talentovanog pesnika

Kad ovakve tvoje zezancije pročitam potražim onu američku pesmicu "Help, I'm surrounded by jerks", pa mi bude lakše.



P. S.
Postideću se ako me demantuješ, pa kažeš da je pesništvo tradicionalno u tvojoj (široj) porodici, da je npr. još tvoja tetka sa Karaburme pisala pesme... he, he, he... I moja grčka tetka Eleni je pisala pesme, ali ja (ipak) nisam pesnik. So far...
maksa83 maksa83 11:04 28.01.2013

Re: Unbutton your mind as often as your fly

Postideću se ako me demantuješ, pa kažeš da je pesništvo tradicionalno u tvojoj (široj) porodici, da je npr. još tvoja tetka sa Karaburme pisala pesme...

A ne, mi tradicionalno poeziju samo konzumiramo, i to vrlo selektivno (Krleža, T.S. Eliot, V. Popa). Talenti su mahom o'šli u vizuelno (po muškoj liniji svi su jako dobro crtali i slikali, s tim da se taj gen kod mene maaalo istanjio pa su svi preci u tome bolji od mene).

Kreativna upotreba jezika služi samo za za'ebavanje, što je oličeno u zapovesti koja se prenosi sa kolena na koleno a glasi: "Ko zezanje ozbiljno shvata njega treba ozbiljno zezati.".

Inače, ja se ne zezam, stvarno mislim da je Irinej (ime-omeđeno-titulama-koje-tebe-impresioniraju) džukela.

Ovo čisto da Brajović ne ispadne najgori. (Mada jeste prvi počeo.)
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:41 28.01.2013

Re: Unbutton your mind as often as your fly

Maksa
... (ime-omeđeno-titulama-koje-tebe-impresioniraju) džukela.

Ma, čoveče, ne radi se o titulama.

Ne bih voleo ni A. Vučića da nazovete pseto ili džukac.

Odgovori mi na ono Erikino pitanje (druga priča): da li je ljubav sloboda ili ropstvo?

... (Mada jeste prvi počeo.)




Naravno da treba zezati one koji nemaju smisla za humor, ali ih ne treba - udaviti. (Ni ugušiti iz usmenog, kako bi rekao moj drugar Dušan).

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:32 28.01.2013

Re: Bez prekomerne upotrebe sile

vladimir petrovic
I kada sam ti na to na civilizovan način, i veoma indiskretno (dakle, mimo očiju ostalih blogera) skrenuo pažnju, ti si se naljutio.

Не, ја се нисам наљутио, мене је изузетно тешко наљутити, мислим да често људи и не разумеју колико... На твој ПП ја сам ово одговорио:

Напиши ово тамо, на блогу.

Поздрав
П.


Где се види да сам се наљутио? Нигде.
Само сам хтео јавно да расправимо зашто сам написао да је патријарх псето. Наиме, у овом случају није без значаја да сам ја потписан пуним именом и презименом, јер то значи да јавно "вређам" патријарха и његов лик и спреман сам да будем тужен (и у овом и у било ком другом случају, а Б92 не би требало да санкционише моје коментаре, ја сам спреман с њима да потпишем уговор да преузимам сву материјалну и кривичну и прекршајну одгворност за властите речи објављене овде).

Потом, ја сматрам да ово није увреда, већ констатација, као што је констатација да је дан светлији од ноћи, море слано, гравитација невидљива а лишће зелено. Ти ниси хтео да јавно расправљамо о мојој квалификацији патријарха. Ја немам потребу нити да скривам свој идентитет нити своје речи. Зато сам ти и рекао -- приупитај ме то јавно, одоговoрићу ти. Ти ниси хтео. Срећом, то је учинио други блогер, predatorz, и ја сам му овако одговорио:

Није оно моје увреда.
Оно је констатација.

(Размисли: онај који би највише, по Христовом речима, требало да се брине о угњетанима, потлаченима и слабијима, потпомаже насиље против њих. Моја логика овде затвара све одступнице; остаје само, као закључак, оно што сам изнео.)

Уосталом, зашто би патријарх био ослобођен моралне одговорности за своје речи? То што је он урадио, неизрeцива је срамота: подстицати и подржавати фукару и хулигане да туку оне другачије од њих. Па тако би и њега сутра тукли, ако би се осмелио да каже да су и педери и лезбејке сасвим Богу прихватљиви људи.

Бљувотину о Кустурици тек не бих да коментаришем. Изнеси одакле ти тај бисер усмене српске лирике, занима ме.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:17 28.01.2013

Re: Bez prekomerne upotrebe sile

vladimir petrovic
Sećam se, recimo, jedne lepe kritike za tvoju prvu knjigu Pod senkom krila...

P.S.
Хоћу да и овде будеш прецизан: то није моја прва књига, види се из доступне библиографије ;-)
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:31 28.01.2013

Re: Bez prekomerne upotrebe sile

vladimir petrovic
... Sećam se, recimo, jedne lepe kritike za tvoju prvu knjigu Pod senkom krila...
Predrag Brajović
... P.S.
Хоћу да и овде будеш прецизан: то није моја прва књига, види се из доступне библиографије ;-)


Da. Vidim da sam se neprecizno izrazio (oprosti, jutros sam bio u priličnoj žurbi), pa sam za Pod senkom krila, umesto "prvi roman" stavio "prva knjiga".

Premda sam, citirajući poslednju rečenicu kritike Ivane Milivojević, tačno naveo: „To samo znači da ne treba zaboraviti da je Pod senkom krila tek prvi roman jednog talentovanog pesnika“.

A kako je navedeno da si talentovan pesnik, trebalo je da pretpostavim da si pre toga objavljivao poeziju.

Sada vidim da Privatnu istoriju imaš online, pa ću to ovih dana pročitati, čim budem stigao.

Ja sam ti već ranije pomenuo da mi je jedan prijatelj bio poslao tvoje dve knjige - roman Pod senkom krila i eseje 4000 znakova. Čitao sam ih sa zadovoljstvom, naravno.

Voleo bih ako u doglednoj budućnosti (uhvatih sebe kako prevodim s engleskog: In a not too remote future... ) budeš objavio novu knjigu eseja, sviđa mi se način kako pišeš eseje.
-----------------

N. B.

Ne znam da li si primetio da sam u priči o Eriki Džong u ovom blogu napomenuo kako ona sebe smatra prvenstveno pesnikinjom (pada mi na pamet da je Mikelanđelo sebe smatrao prvenstveno vajarem, a samo usputnim slikarem, he, he, he... ). S tim u vezi, dajem dve strofe jedne pesme koju je Erika napisala nakon što je prestala da doji dete (tu jedinu kćerku dobila je prilično kasno, kao "starija prvorotkinja":

DOJIM TE

Prve noći punog meseca
iskonska vreća okeana puče
& ja rodih tebe,
malu ženu, šargarepicu, prćastog nosića,
izgurnuvši te iz sebe
kao što moja majka gurnu mene iz sebe,
kao i njena majka,
& majka njene majke pre nje,
sve rođene kao žene.

Druga sam kćer druge kćeri,
a ti ćeš biti prva.
Kad vidiš izraz "drugi pol" čudićeš se,
pitajući se kako ko god nije lud
može da te nazove "drugom"
kad si ti tako blistavo prva,
da i svojoj majci pridaješ
prvenstvo, ogromnost, punoću
kao što mesec najpuniji osvetljava nebo...

Rođena si kao žena jer je to tako velelepno,
malena crvenokosa prelepa deračice.
Nisi ti drugi pol,
već prva među prvima;
& kad mesečeve mene ispune ciklus tvoga života,
zagraktaćeš od sreće što si žena,
i reći bledom mesecu da skoči u plavi okean i udavi se u njemu,
i uživaćeš, uživati, uživati
u ružičastom čudu
svog suncosjajnog čudesnog ja.

(Prevela Ivana Đorđević, iz knjige STRAH OD PEDESETE)


predatortz predatortz 12:12 30.01.2013

Re: Bez prekomerne upotrebe sile

Зато сам ти и рекао -- приупитај ме то јавно, одоговoрићу ти. Ти ниси хтео. Срећом, то је учинио други блогер, predatorz,


Idi,bre!

Rekao si to kao da te je pitao neko ozbiljan!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 30.01.2013

Re: Bez prekomerne upotrebe sile

predatortz
Rekao si to kao da te je pitao neko ozbiljan!

Нема озбиљних и неозбиљних људи.
Има озбиљних и неозбиљних питања.
;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 30.01.2013

Re: Bez prekomerne upotrebe sile

predatortz
Rekao si to kao da te je pitao neko ozbiljan!

Нема озбиљних и неозбиљних људи.
Има озбиљних и неозбиљних питања.
;-)
draft.dodger draft.dodger 20:57 24.01.2013

Uf!

Koja ste vi, starmala ekipa...
docsumann docsumann 21:10 24.01.2013

Re: Uf!

Koja ste vi, starmala ekipa...


tzv. oldsmalls
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:21 24.01.2013

Re: Uf!

Doc
... tzv. oldsmalls


Evo trola sa pastelom


Illuzone
Pastel work by Rubén Belloso Adorna.
docsumann docsumann 21:32 24.01.2013

Re: Uf!

može. a evo jedna onako baš za tebe



ransom & mitchell
nsarski nsarski 21:17 24.01.2013

Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

ESTRAGON:
What about hanging ourselves?
VLADIMIR:
Hmm. It'd give us an erection.
ESTRAGON:
(highly excited). An erection!

...
...
...

ESTRAGON:
I can't go on like this.
VLADIMIR:
That's what you think.

P.S
Nego, Horatio, taj bar ili kafic u kome pijete pice, o tome sam hteo...Nadam se da tu ima i drugih gostiju, pa cak i zenskog roda, lepojki...zar vam nije palo na pamet da predjete sa filozofiranja na nesto konkretnije?
P.P.S.
Kad sam prvi put citao H. Milera, to je bilo u Parizu i, priznajem, malo sam se "uzbudio". Istina, tada mi je bilo 17 godina - uzbudio bih se i da sam video zeceve da se pare. Ah, imam lepa secanja na Pariz iz tog vremena.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:48 24.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

Nsarski...ESTRAGON:
What about hanging ourselves?
VLADIMIR:
Hmm. It'd give us an erection.
ESTRAGON:
(highly excited). An erection!

...
...
...

ESTRAGON:
I can't go on like this.
VLADIMIR:
That's what you think.


Prvo oko Beketa.

Njegovi Estragon i Vladimir su uvrnuti tipovi. Ni nalik na Dušana i mene.

Negde sam pročitao da je pri kraju života Beket novinarima rekao da je odavno prestao da smatra svog Godoa iole ozbiljnom stvari, da je samo jedno delce u njegovom ukupnom stvaralaštvu, te da je iznenadjen koliko se svet svojevremeno bio zagrejao za tu osrednju stvarčicu, he, he, he...
Taj njegov rezignirani stav je, učinilo mi se, prevazilazio razočaranost koju ponekad autori osećaju kada se njihove knjige prenesu na film ili u pozorište.

Dalje, pomenuću da Erika mnogo voli citate, za svako poglavlje daje na početku po dva tri komada. (Svaka sličnost sa mnom je slučajna, zar ne?).
Elem, ona je, kao pesnikinja, više puta isticala da mnogo voli Jejtsa.
A kako znam da i ti voliš Jejtsa, evo jednog citata koji je navela Erica Jong:

The tragedy of sexual intercourse is the perpetual virginity of the soul (Yeats)

Zar nije lepo?

(Da ne zamaram, a postoji i jedna latinska izreka da su posle seksa veseli jedino žena i petao - “Every animal is sad after sex, except the human female and the rooster”).


A što se tiče tvog dodatka, oko kaćifa i njegovih gostiju, te oko kafanske konverzacije, pa tu nema pravila. Kafić je normalan, gosti su normalni, mešano društvo kao u svim finim kafanama, kelnerice su dobre, vlasnik je ljubazan...

A ako izgleda da ima mnogo filozofiranja, pa i nepotrebnog, to tako samo izgleda. To je uvek tako, priča se o svemu i svačemu, pa se nađe i nešto interesantno o čemu bi se kasnije mogao napraviti neki blogić, he, he, he...
nsarski nsarski 22:50 24.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

The tragedy of sexual intercourse is the perpetual virginity of the soul (Yeats)

Zar nije lepo?

Sjajno. Hvala ti za taj citat, nisam ga znao.
maksa83 maksa83 08:09 25.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

Dalje, pomenuću da Erika mnogo voli citate

Meni je malo tužna brzina kojom je karnalna Erika zamenila duhovnu Isidoru u tvom srcu. Erika voli ovo, Erika kaže ono ... Isidora više nema ni u naznakama. Pa je l' to lepo?

dragan7557 dragan7557 10:33 25.01.2013

Re: Jet Love

nsarski:
Istina, tada mi je bilo 17 godina - uzbudio bih se i da sam video zeceve da se pare. Ah, imam lepa secanja na Pariz iz tog vremena.

Davno beše a?

Eto da tebi, domaćinu a bome i ostalim koje trese starački pubertet, preporučim invencije dr NakaMats, za dame recimo pronalazak Jet Love, kojim je spomenuti vrlo nastrani Dr. NakaMats, pravo ime Yoshiro Nakamatsu, usrećio dame i gospodu u decenijama kasnom pubertetu.

Dakle unuverzalni po ekscentričnosti meni skoro ravan dr. NakaMats, za sve vaše probleme kako seksualne tako i druge, neozbiljnije problemčiće.

cerski

p.s. saveti dr. NakaMats-a su kao i moji ultiman doživljaj, melem za dušu i nektar za razum, bez premca i što je najvažnije bez dekadentne zapadne konkurencije.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:54 25.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

Maksa
... Meni je malo tužna brzina kojom je karnalna Erika zamenila duhovnu Isidoru u tvom srcu. Erika voli ovo, Erika kaže ono ... Isidora više nema ni u naznakama. Pa je l' to lepo?


Odgovoriću po jevrejski, postavljajući pitanja:
Da li ti misliš da se ja olako oduševljavam svakom spisateljicom koja mi "dođe do ruke"?
Da li duhovno ima prednost nad karnalnim?
Ako bismo svi bili duhovno nastrojeni, kud bi otišao ovaj svet?
Itd.

Erika je fina dama, s njom bi bilo lepo popiti piće (nisam rekao čaj!). Ume lepo da priča, lepo da piše. Ima iskustva. Reklo bi se: kompletna ličnost!

P. S.
Ne zaboravi, u mom srci ima mesta i za mnoge one koje će još dolaziti, a to su sve one mnogobrojne nianse između duhovnog i karnalnog.



maksa83 maksa83 11:03 25.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

Ne zaboravi, u mom srci ima mesta i za mnoge one koje će još dolaziti, a to su sve one mnogobrojne nianse između duhovnog i karnalnog.

To je sve što je bitno.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:21 25.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

Maksa
... To je sve što je bitno.


Too fucking right matey!
-----------------------

Usput, primećujem da niko ne kači grčke klipove, pa da podsetim da Grci lepo pevaju



Γιώργος Μαζωνάκης-Το λάθος μου το τελευταίο (Giorgos Mazonakis- To lathos mou to teleutaio)
nsarski nsarski 19:20 25.01.2013

Re: Jet Love

Eto da tebi, domaćinu a bome i ostalim koje trese starački pubertet, preporučim invencije dr NakaMats, za dame recimo pronalazak Jet Love, kojim je spomenuti vrlo nastrani Dr. NakaMats, pravo ime Yoshiro Nakamatsu, usrećio dame i gospodu u decenijama kasnom pubertetu.

Jaooo, cerski, u pogresnoj crkvi se molis. Pre 15 godina u meni su se borili metafizika i zene. Borba je bila zilava, i metafizika je pobedila. Svoj pribor za upraznjavanje "zenskog" sporta sam davno okacio o klin, moj cerski, i posvetio se metafizici - kvantnoj metafizici.

A ovaj tvoj Japanac je neki sumnjiv tip. Da pomocu spreja pomaze ljudima u seksualnim sportovima? Ne. Ne verujem. Taj sprej vise lici na lak za kosu - pridrzava kosmati deo, ali to je to - sustina problema ostaje. Sad, jbg., sta ti radis sa tim sprejom pa ti je tako super, to ne znam.

nsarski nsarski 20:09 25.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)

Erika je fina dama, s njom bi bilo lepo popiti piće (nisam rekao čaj!). Ume lepo da priča, lepo da piše. Ima iskustva. Reklo bi se: kompletna ličnost!


Jedino sto na ovoj slici koju si postavio izgleda kao...kao da je nacrtao neki pijan covek.
Nekako sva kriva i vrljava, po mom misljenju.

dragan7557 dragan7557 20:19 25.01.2013

Re: Jet Love

nsarski:
Jaooo, cerski, u pogresnoj crkvi se molis.


Alo bre ja se još u životu nisam molio u crkvi, a nemam ni nameru.
Pre 15 godina u meni su se borili metafizika i zene.

Borba je bila zilava,


Ne sumnjam, bre!
Svoj pribor za upraznjavanje "zenskog" sporta sam davno okacio o klin, moj cerski,

Tužno ali ne i tragično pošto
i posvetio se metafizici - kvantnoj metafizici.

naravno u navali onih koji su pored rečenog pribora i razum okačili o klin.
A ovaj tvoj Japanac je neki sumnjiv tip.

Ma jok, jednostavno ekscentričan do besvesti, recimo čeka da mu ideja za novi pronalazak padne na pamet do tačno određenih 3 sekunda pred smrt zaronjen u vodu.
Dr. NakaMats je nacionalna veličina sa prema svojim kazivanjima preko 4.000 patenata od koje neke viđaš svaki dan, recimo između ostalog stolice od stakla su njegov izum i dizajn
Sad, jbg., sta ti radis sa tim sprejom pa ti je tako super, to ne znam.

Ništa dear amigo ja moj pribor još nisam k'o ti okačio o klin, oštrim redovno o kožu k'o ranije brice brijač, i mogu ti reći da mi baš zbog toga Jet Love nije ni potreban.


cerski
nsarski nsarski 20:26 25.01.2013

Re: Jet Love

Ništa dear amigo ja moj pribor još nisam k'o ti okačio o klin, oštrim redovno o kožu k'o ranije brice brijač, i mogu ti reći da mi baš zbog toga Jet Love nije ni potreban.


Dobro, to te kapiram totalno. Ali, one zenske lutke o kojima je pisala Vesna Knezevic Cosic - vrsni poznavalac trzista zenskog tela (i svih njegovih delova) - te lutke, cini mi se, dobro dodju ponekad. Posebno kad je covek sam, setno raspolozen i hm...inspirisan. Zar ne?
4krofnica 4krofnica 21:20 25.01.2013

Re: Zamisljeni nastavak dijaloga (po Beketu)


niko ne kači grčke klipove



istina.
takodje, niko ne kači razigrane, romantične, američke vojnike, pa reko':
..ovo je pravo mesto (:kad, ako ne sad)




(brka na 1:20 mi je fav:)
dragan7557 dragan7557 22:08 25.01.2013

Re: Jet Love

nsarski:
Zar ne?

Jok, bre!

Zato što je ova pretpostavka:
Posebno kad je covek sam, setno raspolozen i hm...inspirisan.

potpuno netačna, ja nikada nisam sam. Samoća ne postoji kod razumnih ljudi.

Viš dobro si me setio lutki, bio sam ih sasvim smeo sa uma, kad se vratim sledeći put u Evropu, pogledaću kako stoji stvar.

Uzgred preporučujem ti da se raziđeš od Gospe Fizike i prigrliš pametniju Gospu Filosofiju, mnogo je pažljivija prema partnerima, nekako osećajnija i suptilnije od ove tvoje poprilično olinjale gospodže Fizike.

E sad što se Gospđice Mete tiče ona je bome daleko maštovitija i zavodljivija od sestre joj, mada znam da je starijoj gospodi teško da se priviknu na živahne mlađe gospođice poput mis Metafizike kvantaškog tipa, nekako im deluje pijačarski neozbiljno, raspusno, puteno a privlačno i odbojno odjednom. Starija gospoda vole sigurnost, određenost, predvidivost i klasičnu formalnu eleganciju.

Obožavaju elegantno modelirane klasične krinoline pod koje mogu da sakriju pohotu pipanja i dirkanja u zabranjeno voće, za čega je stara i ozbiljna i prilično ćorava Gospa Fizika dušu dala.

Gospođica Meta je raspusna, očaravajuća, a u svojoj golotinji se ne libi da proba položaje, tehnike davno zaboravljene produhovljenosti Kame Sutra iz davnih vremena dok smo još bili misleni i duševni ljudi, a ne potomci od hm... majmuna.

Takvo ponašanje stariju gospodu zbunjuje, sramoti i osobito strašno iscrpljuje, pa mislim da je tu i tvoj problem vešanja pribora o klin.




cerski
nsarski nsarski 22:48 25.01.2013

Re: Jet Love

Uzgred preporučujem ti da se raziđeš od Gospe Fizike i prigrliš pametniju Gospu Filosofiju, mnogo je pažljivija prema partnerima, nekako osećajnija i suptilnije od ove tvoje poprilično olinjale gospodže Fizike.


eh, cerski, lako je to tebi da kazes, Skywalkeru. Meni je fizika profesija, to sada radim i to me 'lebom 'rani.

A za lutke, cuo sam da su bolje one koje se pune azotom. Znas li nesto o tome? Na mojoj puk'o ventil, pa sad vise ne znam ko kome i sta duva. Ako razumes sta hocu da kazem...

dragan7557 dragan7557 23:28 25.01.2013

Re: Jet Love

nsarski:
A za lutke, cuo sam da su bolje one koje se pune azotom. Znas li nesto o tome? Na mojoj puk'o ventil, pa sad vise ne znam ko kome i sta duva. Ako razumes sta hocu da kazem...

I pored najbolje volje ne razumem baš najbolje.

Mada ako si punio tečnim azotom mora da se se zaguljeno ispekao, onda me uopšte i ne čudi da je alat na klinu ako je uopšte nešto od veselnika i ostalo, bre?!

Kol'ko ono beše tečni azot? Ako se dobro sećam preko -190 Celzijusa, bre?! Auf sunce ti kalaisano poljubim, ti si zbilja gadno nagrabusio, bre, ja se ježim na samu pomisao a mogu misliti kako je tek bilo tebi da doživiš?

Odakle si nabavio te lutke, bre? Muka me bre spopadne kad vizualiziram takvu sliku!

Šta ti bi bre čoveče?!


cerski



nsarski nsarski 23:35 25.01.2013

Re: Jet Love

Kol'ko ono beše tečni azot?

Sto tecnim? Azot je obican gas na sobnoj temperaturi (postaje tecan na -197C). Pre neki dan sam punio gume na automobilu azotom. Azota u vazduhu ima oko 79%, ne vidim u cemu je problem.

Kazu da manje "curi" kroz gume, felne manje oksidisu (jer nema kiseonika), itd. Pa sam mislio ako si ti imao iskustva s tim prokletim lutkama...
dragan7557 dragan7557 23:54 25.01.2013

Re: Jet Love


nsarski
Re: Jet Love

Kol'ko ono beše tečni azot?


Sto tecnim?

Pa zato što se u petro-hemiji upotrebljava u tečnom stanju pa ko velim da nisi tamo u Emiratima, pored nekog visoko pritisnog reaktora naleteo na tank sa tečnim azotom pa ko veliš da probam?

cerski

nsarski nsarski 16:44 26.01.2013

Re: Jet Love

da nisi tamo u Emiratima, pored nekog visoko pritisnog reaktora naleteo na tank sa tečnim azotom pa ko veliš da probam?


Prvo, Katar ne pripada Emiratima, to je valjda svima jasno.

Drugo, da ti odam tajnu: nisam ja, moj cerski, odustao od zena nikad. Samo sam se malo salio. Pa, covece, svet bez zena ne bi imao nikakvog smisla i zivot ne bi bio vredan zivljenja. Stavise, pokupio sam docsumannove savete pa vezbam i razvijam bicepse, tricepse i ostale myshiche. Jos da definisem levi deltoid i pocecu da naplacujem...
dragan7557 dragan7557 17:21 26.01.2013

Re: Jet Love

nsarski:
Prvo, Katar ne pripada Emiratima, to je valjda svima jasno.

Kao što je valjda svima još jasnije Katar je Emirat. Dakle Emirat je u ovom slučaju forma a ne pripadnost.
Drugo, da ti odam tajnu: nisam ja, moj cerski, odustao od zena nikad.

OK to volim da čujem, čak i po tome smo isti.
Stavise, pokupio sam docsumannove savete pa vezbam i razvijam bicepse, tricepse i ostale myshiche

Ovo gore si već naveo:
Meni je fizika profesija,

A life long learning poput:
Jos da definisem levi deltoid

je moderni must u životu savkog svesnog čoveka koji:
pocecu da naplacujem...

komercijalno nastrojen.

cerski
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:28 26.01.2013

Ljubav nije dovoljna da nas spasi

Nsarski
... Jedino sto na ovoj slici koju si postavio izgleda kao...kao da je nacrtao neki pijan covek.
Nekako sva kriva i vrljava, po mom misljenju.


Ima nas koji volimo krivo.
Zar toranj u Pizi nije kriv?

"Krivo je lepo. Pravo je ružno" kažu Japanci kada projektuju svoje vrtove.
A ti japanski vrtovi su na visini mojih lepih snova.

Dakle, Erika Džong je lepa i kada se nakrivi.
Sve joj lepo stoji.



Evo dva stiha iz jedne njene pesme:

“Doctor—
is death the aberration
or is life?

As for love—
why is it never enough
to save us?”

nurudin nurudin 21:59 24.01.2013

Владимире, Владимире...

„Dve Amerikanke polažu prijemni za javnu kuću. Jedna je položila, a druga se ugušila iz - usmenog".


Баш ме занима како изгледа писмени? :)))
mirelarado mirelarado 22:04 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

Баш ме занима како изгледа писмени? :)))


Препис неког хотлајна, рецимо.
nurudin nurudin 22:08 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

Препис неког хотлајна, рецимо.


docsumann docsumann 22:08 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

Баш ме занима како изгледа писмени? :)))


piss meni
draft.dodger draft.dodger 22:09 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

mirelarado
Баш ме занима како изгледа писмени? :)))


Препис неког хотлајна, рецимо.

DICKtation?
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:14 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

Nurudin
... Баш ме занима како изгледа писмени? :)))


Hm.
Jel ovo profesionalna deformacija?

Profesor hoće da se razluči shvatanje pismenog i usmenog...
Ne treba sve definisati.

S druge strane, ta pošalica je usputna.
mirelarado mirelarado 22:18 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

draft.dodger
mirelarado
Баш ме занима како изгледа писмени? :)))


Препис неког хотлајна, рецимо.

DICKtation?


Састав на тему JobSexpectations...
nurudin nurudin 22:24 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

draft.dodger

DICKtation?


Мож' да буде, само нисам сигуран ко коме диктира?
nurudin nurudin 22:26 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

mirelarado
Састав на тему JobSexspectations...


Значи, разрада није била довољно убедљива. Промашиле тему.
nurudin nurudin 22:28 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

Profesor hoće da se razluči shvatanje pismenog i usmenog.


Професионална деформација...
А, не бих баш и да ме реформа образовања ухвати неспремног.
draft.dodger draft.dodger 22:33 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

mirelarado
draft.dodger
mirelarado
Баш ме занима како изгледа писмени? :)))


Препис неког хотлајна, рецимо.

DICKtation?


Састав на тему JobSexspectations...

vladimir petrovic vladimir petrovic 23:15 24.01.2013

Re: Владимире, Владимире...

Баш ме занима како изгледа писмени? :)))

Doc
...piss meni


Tvoje (izdvojeno) pominjanje reči PISS podseti me da se jednom Erikica žalila kako muškarci (eh, ti muškarci, koje ona neskriveno mnogo voli, ali i sebe kažnjava njima) ponekad bivaju s njom grubi, naročito kada nastupi kao feministkinja.

Tako negde piše da joj je neki tip rekao da bi feministkinje htele da pišaju stojećki, te da to neće moći (He said: All you women's libbers want to pee standing up. I mean, that was the level of the discourse... ).



vilina_vila vilina_vila 22:29 24.01.2013

Tako navodi slučaj jednog muškarca koji..

Tako navodi slučaj jednog muškarca koji je toliko voleo svoju ženu da nije mogao da je tuca.


naravno, zato sto se ozenio mamom. nikad se nije oslobodio svoje mame.
uopste, najzahtevniji zadatak svih nas je da se oslobodimo roditelja u odnosima sa drugima.





mikele9 mikele9 00:08 25.01.2013

Hm!

Taj Bogdan je eklatantno izraziti primerak/uzorak srpskog SrBina! 'oću da neću ili neću da 'oću...moglo bi da bude njegovo geslo. Neka se tako obrazovan izvesno vreme zlopati kao veručitelj...život je pred njim, nešto će već vremenom sazreti u njemu, pa jal monah (kaluđer), jal prota, u narodu zvani pop a postoji i treća opcija: Ćao crkvo premila, nisam te dostojan.
P.S. Ja ne stavljam u isti koš Eriku i Henrija. Naravno, moja stvar i stav.
E, da!
Muškarcima su glavni problem muškarci, ženama su glavni problem muškarci (Erika Džong)

Meni nikaaaaaad žene nisu bile problem, muškarci...dapače.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:28 25.01.2013

Re: Hm!

Mikele
... Taj Bogdan je eklatantno izraziti primerak/uzorak srpskog SrBina! 'oću da neću ili neću da 'oću...moglo bi da bude njegovo geslo. Neka se tako obrazovan izvesno vreme zlopati kao veručitelj...život je pred njim, nešto će već vremenom sazreti u njemu, pa jal monah (kaluđer), jal prota, u narodu zvani pop a postoji i treća opcija: Ćao crkvo premila, nisam te dostojan.

Ovo je dobra opaska. Zapravo, ja sam se time rukovodio dok sam pisao. Nije moje bilo da prosipam mudrosti ili delim savete, moje je bilo da ukažem na ranjivost jednog čoveka, s tim što je često on sam zato zaslužan. Dakle, čovek može biti nezadovoljan i u idealnim uslovima, jer ga nešto vuče da bude “pas comme les autres”, što bi rekli Francuzi, odnosno da ne bude kao drugi. A to često znači izdvajanje koje donosi patnju, ili bar nezadovoljstvo.

Polazno stanovište jeste da je pravoslavlje napravilo korak ispred katolicizma kada je dozvolilo da se sveštenici žene, odnosno da mogu osnivati porodici i dobro raditi svoj posao. (Protestantizam je otišao još dalje, ali o tome sada ne bih govorio). Elem, i u toj pravoslavnoj tradiciji, ima situacija u kojima nekome zasmeta što je on primoran da se ženi, ako se naknadno ispostavi da on to ne želi. Da nema slobodu. Onda se on može smatrati žrtvom sistema – pa otuda ono moje “niko srećan, niko zadovoljan”. Ujedno, postaje evidentno da nema idealnog sistema, koji će u svako vreme svima da odgovara.

P.S. Ja ne stavljam u isti koš Eriku i Henrija. Naravno, moja stvar i stav.


Mada je Erika prozvana "ženski Henry Miller" (to je učinila i naša Vikipedija) zbog načina kako opisuje žensku seksualnost, niko ozbiljan nju ne stavlja u istu ravan. I ona sama je izuzetno cenila Milera i mnogo učila i naučila od njega, smatrajući ga, u neku ruku, svojim učiteljem. Sve je počelo s njenom prvom knjigom, Strahom od letenja, knjigom koju je pisala imajući u podsvesti pristup Milera ljudskoj seksualnosti. A kako se zna, kada se ta knjiga pojavila ona je izazvala svojevrstan skandal, olako je proglašena pornografijom prvenstveno zato što je dolazila iz pera jedne žene, smatrala je ona. I tada se dogodilo da su joj Henri Miler i Džon Apdajk (Updike) pružili podršku pohvalivši njenog prvenca (to se nije dogodilo sa drvenkastim i baksuzljivim Filipom Rotom, mada je on jahao istu/sličnu ideju objavivši pre toga kontradiktornu Portnojevu boljku, koja je, takođe, bila skandalizovala jevrejski i drugi čestiti svet). Ta podrška Milera i Apdajka Eriki je mnogo značila u njenoj odlučnosti da nastavi kako je počela, jer je stekla uverenje da je na dobrom putu.

Podsećam da se njena knjiga Strah od letenja do sada prodala u preko 20 miliona primeraka širom sveta, što jeste dobar fenomen. Postala je svojevrstan klasik borbe za žensko seksualno oslobođenje.

U znak odanosti Mileru, ona je napisala odličnu knjigu Đavo na slobodi: Erika Džong o Henriju Mileru (The Devil at Large: Erica Jong on Henry Miller), za koju su neki kritičari rekli: Ako čovek mora da pročita samo jednu jedinu knjigu o Henriju Mileru, onda neka to bude ova Erikina! ("If you must limit yourself to one book on Henry Miller, this is the one" --Library Journal).



Danas se ne pravi poređenje između njih dvoje, Miler je priča za sebe, i po mnogim važećim kriterijima, on je bolji književnik od Erike Džong, ali to ne umanjuje Erikin značaj. Milera su predlagali za Nobelovu nagradu (na tome je naročito radio Lorens Darel) a Eriku – nisu, so far, ali to ne bi trebalo da umanji značaj Erikinog sveukupnog književnog stvaralaštva koje je na svom sopstvenom nivou – ne previsokom, ali značajnom.

Da se našalim na svoj račun: Ja sam se zato smučio mom drugaru Dušanu, što sam mu govorio da treba da čitamo i Milera i Eriku. Ne da bismo ih upoređivali (mada se to ne može izbeći), već da bismo uvideli kako su ta dva književnika dala značajne doprinose američkoj književnosti druge polovine XX veka, praveći iskorake (zato je bila potrebna hrabrost), svako na svoj način.

Da završim tako što ću reći da se njih dvoje na određeni način dopunjuju, jer je Erika dala, s punim pravom i veštim umećem, žensko viđenje seksualnosti, pomerajući vidno granice literature.

dragan7557 dragan7557 11:13 25.01.2013

Re: Hm!

Vladimir Petrović
Da završim tako što ću reći da se njih dvoje na određeni način dopunjuju, jer je Erika dala, s punim pravom i veštim umećem, žensko viđenje seksualnosti, pomerajući vidno granice literature.

Pa sad granice literature nisu pomerili ni za ič, ali granice dozvoljene verbalne erotike, možda jesu?

Mada meni je vrlo teško, da o ovim dvema hm....veličinama, raspravljam pošto nikad nisam pročitao ni jedan sastav koji su napisali.

Znam, znam, znam Vladimire da ću za tebe i mnoge druge, obeznanjene "kavlitetom" ovo dvoje pisaca, koji su sudeći po tvom pisanju pokušavali da razbiju okove puritanskoe družine, ispasti primitivan neobrazovan divljak, ali moram ti reći da me to savršeno ne zanima.

I da ti kažem seksualnost je daleko lepše uživo doživljavati nego o njoj čitati razne škrabotine pa makar poticale i od spomenutih pisaca.

Seksualnost je visoko eneregentni i naročito suptilni emotivni individualni doživljaj, a ne grupna redaljka napaljenih (po Darvinu) naših predaka, zavijena u listove nekog best seler-a, pa nas ljude i po tome razlikuje od učenog potomka majmuna.

Po meni, svaka verbalizacija seksualnosti je bleda kopija samog doživljaja, pa skladno tome više volim svoj doživljaj, nego verbalna naklapanja o tuđem.

E sad da se ja pomalo razlikujem od drugih je poznato, pa se nadam da mi nećete, dame i gospodo, zameriti.


cerski
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:32 25.01.2013

Re: Hm!

Dragan 7557
... Mada meni je vrlo teško, da o ovim dvema hm....veličinama, raspravljam pošto nikad nisam pročitao ni jedan sastav koji su napisali.

Znam, znam, znam Vladimire da ću za tebe i mnoge druge, obeznanjene "kavlitetom" ovo dvoje pisaca, koji su sudeći po tvom pisanju pokušavali da razbiju okove puritanskoe družine, ispasti primitivan neobrazovan divljak, ali moram ti reći da me to savršeno ne zanima.


Svako ima neke svoje slabe strane, he, he, he...

Naravno da ja nikome ništa ne zameram, niti se čudim. Uh, ima toliko značajnih knjiga u svetskoj literaturi koje ja nisam čitao i koje verovatno nikada neću ni pročitati, jer se prilično držim principa "kresni što stigneš", odnosno udubi se u ono što ti dođe do ruke. Dobro, nije baš da sam prepušten stihiji, ali jeste tačno, ponavljam, da su mi mnoge dobre stvari u životu nedostupne. Valjda još uvek.

A ni pametniji ljudi od mene ne diskutuju o ukusima. Svako živi svoj život, pa kako se kome zalomi. A kad se čovek trudi da na jednoj strani ne propusti važne stvari, propušta ih, volens-nolens, na drugoj. Nije džaba Meša Selimović govorio da je, na kraju krajeva, svaki čovek na gubitku.

Usput, za mene i dalje ostaju "španska sela" mnoge vredne stvari, recimo ovakve stvarčice kao što je Matematika lepote


The Mathematics of Beauty

The Fibonacci Sequence is a sequence of numbers where each number is the sum of the previous two—i.e., 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 3...4…and so on to infinity


P. S.
Naravno, nije mi žao što sam se upoznao, koliko sam mogao, sa stvaralaštvom Henrija Milera i Erike Džong. Nije bilo uzalud, danas sam pametniji!



docsumann docsumann 18:33 26.01.2013

Re: Hm!

Usput, za mene i dalje ostaju "španska sela" mnoge vredne stvari, recimo ovakve stvarčice kao što je Matematika lepote

The Mathematics of Beauty

The Fibonacci Sequence is a sequence of numbers where each number is the sum of the previous two—i.e., 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 3...4…and so on to infinity


možda ti ovaj prilog pomogne u dešpanizaciji tih sela


docsumann docsumann 18:44 26.01.2013

Re: Hm!

P. S.
Naravno, nije mi žao što sam se upoznao, koliko sam mogao, sa stvaralaštvom Henrija Milera i Erike Džong. Nije bilo uzalud, danas sam pametniji!


hmm, knjige koje nas stvarno učine pametnijim, čiju poruku, smisao, mudrost, zaista prihvatimo i usvojimo kao dio našeg intelektualnog bića, to bi mogla biti dobra tema za jedan blog.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana