Ekonomija| Gost autor| Istorija| Politika

MILAN STOJADINOVIĆ

antioksidant RSS / 31.01.2013. u 16:07

Milan_Stojadinovic_facingright.jpg

  

Ja sam Aleksandra Ranković novinarka, autor i producent dokumentarnih filmova i serija. Na blogu B92 komentarišem pod nickom Tsunade. Hvala Antioksidantu, mom vernom neistomišljeniku,  za ustupljeni prostor. Zapravo jedno nedavno nadmudrivanje sa njim me inspirisalo da probam da skrenem vašu pažnju na ljude i dogadjaje kojoma sam se opsesivno bavila poslednjih godinu i po dana radeći na serijalu Priče o kratkom poletu . Taj serijal je pokušaj da se, prikažu oni momenti u srpskoj istoriji koji su dovodili do pokretanja ekonomskog točka napred. Takvih momenata je malo i trajali su kratko, kraće od ljudskog veka.

Retki poleti ne bi se ni dogodili da se pravi ljudi nisu zatekli na pravom mestu. Jedan od tih bio je i Milan Stojadinović. Nije mi ideja da pišem o njegovoj ličnosti, čak ni o njegovim ideološkim opredeljenjima. Zanimljiva mi je politika koju je sprovodio pošto je ona bila tako jasna i konkretna.

Evo nekih podataka i crtica o tom političaru. Očekujem oprečne reakcije i unapred se radujem. 

Milan Stojadinović je prvi srpski premijer sa modernom proindustrijskom vizijom. U njegovim političkim operacijama ekonomija je uvek imala prednost, uvek je dominirala nad politikom dok obrnutih slučajeva, kad politika koči ekonomiju, gotovo da nije bilo.

U tri navrata ministar finansija (u različitim mandatima od 1924. do 1935.). Premijer I ministar spoljnih poslova Kraljevine Jugoslavije (od 24. juna 1935. do 5. februara 1939), Milan Stojadinović je voleo novac, poznavao je logiku kapitala i bio je vešt u praktičnim poslovima.

Još u resoru finansija, Stojadinović je najpre krenuo da stabilizuje dinar a potom je snažno gurao industrijalizaciju.  Kriza i recesija 30-tih godina 20-tog veka nisu išle na ruku razvoju poljoprivrede. Na svetskoj pijaci poljoprivredni proizvodi bili su sve manje traženi, što je oborilo njihove cene za čak 40 odsto. 

Stojadinović je razumeo da se seljaku najbolje može pomoći ako se na domaćem tržištu poveća potražnja za njegovim proizvodima. To se postiže uvećavanjem industrijskog stanovništva. Industrijalizaciji se potpuno predao I beskompromisno je sprovodio.

I kao ministar a naročito kao premijer, Milan Stojadinović je sprovodio ono što i ostatak kapitalističkog sveta u krizi. Vodio je politiku javnih radova kako bi povećao kupovnu moć stanovništva.

Gradio je pruge u brdskim predelima, nove puteve, popravljao i proširivao luke, izgrađivao obaloutvrde i kanale. Tako je zaposlio oko 150.000 ljudi. Sitnim i srednjim seljacima ukinuo je dobar deo dugova. Tako je povećao i njihovu kupovnu moć.  Za vreme njegove vlade podignuto je ukupno 111 novih fabrika i osnovano stotinu novih industrijskih preduzeća. Počelo je stvaranje avioindustrije u Zemunu i autoindustrije u Rakovici, otvorena je fabrika sumporne kiseline "Zorka" u Šapcu. Proizvedena je i prva domaća lokomotiva, Sava.

U spoljnoj trgovini ostvarivani su suficiti i do milijardu dinara, što je najbolji bilans u dotadašnjoj istoriji zemlje. Ovi finansijski uspesi poslužili su vladi kao osnov za unutrašnji zajam od 4 milijarde dinara namenjen novim javnim radovima, novim radnim mestima i novom podizanju kupovne moći stanovništva. Vlada je takođe donela šestogodišnji privredni plan, prvi u istoriji zemlje.  

Stojadinovićevi ekonomski uspesi, dogadjali su se u složenoj mreži spoljnopolitičkih odnosa. Pod kraj tridesetih godina prošlog  veka rane iz prethodnih ratova (dva balkanska I Prvi svetski rat) su zalečene. Ekonomija je počela da hvata zamajac. Srbija je očajnički tražila partnere, kapital, investicije. Jedine ponude za saradnju stizale su iz pravca nadolazećih sila mraka: fašističke Italije i nacističke Nemačke.

Svestan da za ekonomskim vezivanjem sledi političko, Stojadinović je od tradicionalnih prijatelja, Engleza tražio da povećaju obim trgovinske razmene sa Jugoslavijom. Iz Londona je dobio odgovor da britanski trgovci mogu da kupuju gde hoće i šta hoće. Drugi tradicionalni saveznik Francuska, već je bila isuviše slaba da bi Srbiji bila od pomoći. Tako se Stojadinović u teškoj iznudici okrenuo Italiji i Nemačkoj.

Po svaku cenu je želeo da održi politiku "prijateljske neutralnosti" prema silama osovine. U svojoj autobiografiji "Ni rat ni pakt" koju je 70-tih izdao riječki Otokar Keršovani, Stojadinović govori da Srbija posle prvog, pogibelj u novom svetskom ratu nije smela da dozvoli.

Dobri odnosi sa osovinom bogato su nagradjeni kvalitetnim ekonomskim ugovorima. Srbija je za kratko vreme obnovila industrijski park pre svega nemačkim mašinama. Sa Italijom je napravljen povoljan trgovinski sporazum. I u Rimu i u Berlinu Stojadinović je bio rado vidjen gost.

Sa Hermanom Geringom je išao u lov. Italijanski šef diplomatije grof  Ćano postao je Stojadinovićev lični prijatelj. Da li je tolika prisnost bila posledica lične Stojadinovićeve naklonosti prema ideologiji fašizma ili izraz čistog pragmatizma, nemam pojma. Niti mislim da ćemo to ikad saznati.

U osvit Drugog svetskog rata, činilo se da je Stojadinović uspeo u nemogućem: da obezbedi vojnu neutralnost i ekonomsku korist. Na terenu, medjutim, takav poredak  bio je neodrživ. Onog trenutka kad je uveo nemački Krup u izgradnju čeličane u Zenici i najavio da će uvesti nemački kapital i u rudnike (Bor su držali Francuzi i Englezi), njegova karijera je bila završena. Iz Londona i Pariza odmah su počeli pritisci da se on skloni.

Milan Stojadinovć je 1940. godine pao kao žrtva britanskog pritiska na Kneza namesnika Pavla da se Jugoslavija u nastupajućem ratu svrsta na stranu saveznika. Iz zemlje je bez ikakvog sudjenja bukvalno proteran i predat engleskim obaveštajcima u Solunu. Drugi svetski rat proveo je u britanskom zatočeništvu na Mauricijusu.

Nakon rata odlazi u Argentinu gde takodje stiče ugled i veliki uticaj na ekonomska kretanja i politiku. Umro je 1961. godine u Buenos Airesu.

U političkom smislu, Milan Stojadinović je platio ceh svoje naivnosti. Jer Srbija niti ima tradiciju neutralnosti niti je ovde ekonomska logika ikada mogla dominirati nad politikom.

Moju priču o srpskoj industriji sa Stojadinovićem kao bitnim protagonistom možete pogledati na ovom linku

 

Serija Priče o kratkom poletu koja je krajem decembra 2012. emitovana u nepopularnom terminu na RTS-u nalazi se na ovom sajtu.



Komentari (600)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:12 01.02.2013

Re: Imam potrebu

zilikaka
da ti kažem da skoro nismo imali smisleniji i zanimljiviji blog.

...i +1 glas za autorsku!



Svaka cast - posebno na istrajnosti i strpljivosti u odgovaranju.
Domazet Domazet 00:20 02.02.2013

I da sada stvarno rezimiram...

...shta smo ovde imali.

Sve bi se ovo ovde zavrshilo kao josh jedna bura u blogovskoj chashi vode da nije jedne sitnice.

Pochelo je tako shto nam se jedna romansirana (auto)biografija predstavila kao dokumentarni film. Uz napomenu da su isto tako romansirane (auto)biografije druge strane najobichnija drska propaganda. Not a biggie, internet je ovo. Nishta shto bi zahtevalo ishta vishe od poshalice na rachun Dokumentariste. I josh po koje kolateralne zhrtve.

Medjutim, onda se u sve to umeshao neko, ko u svom CVju ima i to da je bio Savetnik Predsednika Republike za Medije, sa izvanrednom idejom da su Nashi romansirani (auto)biografski Dokumentarni filmovi pravi neideoloshki nachin suprostavljanju Njihovoj romansiranoj (auto)biografskoj Beskrupuloznoj Propagandi. I tako je izashlo na videlo koliko je u sadashnjoj sludjenoj i posrnuloj Srbiji sasvim normalno da se:

1. promovishe najpovrshniji moguci diletantizam samo ako nam je srcu mio,
2. gotovo niko i ne pomishlja na to da se ponekad odluke moraju donositi, makoliko strashne posledice tih odluka mogle da budu
3. sva energija troshi ne na reshavanje sopstvenih problema vec na svadju ko ce (sa strane) da reshi srpske probleme...

Srbija je u dvadesetom veku dva puta rekla NE daleko jachem od sebe. Prvi put je elita koja je predvodila drzhavu povela narod za sobom i uprkos strashnom stradanju uspela da ga izvede na pravu strenu. Slava im, i eliti i narodu! Drugi put je narod, ostavljen od elite koja je ustukla pred nadmocnoshcu i nevidjenom bestijalnoshcu protivnika i uprkos strashnom stradanju, uspeo da izadje na pravu stranu. Slava mu, dva puta!

Srbija je u dvadesetom veku dva puta rekla NE. Prvi put je to bio bioloshki imperativ a drugi put i bioloshki i moralni.

Shta se desilo sa tom Srbijom?

Ovo ja o nako, chisto zarad hipotetike, tj. ako neki od blogera reshi da me preko ppa pita koji mi je kurac. A meni onda laptop tastatura pojede pola odgovora. Da ne ispadne da sam skroz digao ruke. od odgovora, da se razumemo...
maksa83 maksa83 00:35 02.02.2013

Re: I da sada stvarno rezimiram...

Shta se desilo sa tom Srbijom?

Pa 'naš šta qme, možda je dosta njih poginulo ta 2x i od onog što je preživelo nastali mi - potomci Bežana ("od Bežana majka ne plače" ) a dosta se i raselilo. I sad ja da kažem odlučno "ne!", a sa druge strane tog "ne" - ti. Ili Pajić. Ili Colin (ne Powell, nego Bgd). A je l' ide svojima da kažeš "ne". Pa ne ide qme.

(Sedi qme, to se ja zajebavam, čisto da konverzacija teče.)

Edit & P.S. - nisam potomak Bežana. Učestvovali, kako tako. Jednog dedu kao rezervnog kapetana pokupili Nemci posle 5 dana igranja rata, drugi bio miner i preživeo sremski front tako što je skočio iz čamca i plivao kad su Nemci krenuli da ih melju mitraljezima sa obale. Malo njih preživelo, mahom zato što nisu umeli da plivaju (deda naučio na virovitom Ibru).
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:07 02.02.2013

Re: I da sada stvarno rezimiram...

Medjutim, onda se u sve to umeshao neko, ko u svom CVju ima i to da je bio Savetnik Predsednika Republike za Medije, sa izvanrednom idejom da su Nashi romansirani (auto)biografski Dokumentarni filmovi pravi neideoloshki nachin suprostavljanju Njihovoj romansiranoj (auto)biografskoj Beskrupuloznoj Propagandi

Znači to mi je bila ideja? Ne sećam se.
Domazet Domazet 01:41 02.02.2013

Ma sve ja to Ma(r)xo razumem...

maksa83
Shta se desilo sa tom Srbijom?

Pa 'naš šta qme, možda je dosta njih poginulo ta 2x i od onog što je preživelo nastali mi - potomci Bežana ("od Bežana majka ne plače" ) a dosta se i raselilo. I sad ja da kažem odlučno "ne!", a sa druge strane tog "ne" - ti. Ili Pajić. Ili Colin (ne Powell, nego Bgd). A je l' ide svojima da kažeš "ne". Pa ne ide qme.

(Sedi qme, to se ja zajebavam, čisto da konverzacija teče.)

Edit & P.S. - nisam potomak Bežana. Učestvovali, kako tako. Jednog dedu kao rezervnog kapetana pokupili Nemci posle 5 dana igranja rata, drugi bio miner i preživeo sremski front tako što je skočio iz čamca i plivao kad su Nemci krenuli da ih melju mitraljezima sa obale. Malo njih preživelo, mahom zato što nisu umeli da plivaju (deda naučio na virovitom Ibru).


...i slazhem se ja sa ovim shto kazhesh. Ali ima neshto shto iskreno ne razumem. Veoma je malo situacija u istoriji ove nasehe vrste gde je bilo tako jasno kome se moralo reci NE. I Srbija je tada rekla NE iako je vec bila grdno stradala zbog prethodnog NE. I umesto da se ponosimo time mi razglabamo o naknadnoj pameti i pljuckamo one koji su i bez nje doneli jedinu ispravnu odluku. Obrati pazhnju na to shta kazhem. Ne kazhem ja Moja Srbija. Ja kazhem i moja i Predatorzova Srbija. Obe su bile donele tu odluku.

Shta se posle te odluke deshavalo to je vec komplikovanije pitanje. Ako ocesh bash onako jednostavan odgovor na to komplikovano pitanje, ja mislim da su oni moji zavrshili rat tako kako su ga zavrshili zato shto je medju njima bilo mnogo njih boljih od mene. A da su Predatorzovi zavrshili tako kako su zavrshili zato shto je medju njima bilo dovoljno onih mnogo gorih od njega.

Dugo ja vec shetam po chikashkim grobljima da bih mislio kako medju Predatorzovim nije bilo onih koji su iskreno voleli svoju zemlju. Muka ti pripadne kad se na tebe sa tih plocha navali golema tuga za zemljom koju su ostavili.

Mene nerviraju ovih shto su se genijalno dosetili da je, kada se sve rushi oko tebe, najpametnije zatvoriti ochi i chekati da porodje. Jer kada zatvorish ochi onda te ovaj shto rushi ne vidi. A vec ce se naci budala...
Domazet Domazet 01:55 02.02.2013

To si se dobro...

Nebojsa Krstic
Znači to mi je bila ideja? Ne sećam se.

...dosetio. Verujem da u odredjenim poslovima takve dosetke mogu da budu vrlo korisne.

Pa da onda i ja zaboravim da si predlozhio Tsunade da nastavi da sa svojim romansiranim (auto)biografskim Dokumentarnim filmovima parira, objektivno i neideoloshki, njihovoj romansiranoj (auto)biografskoj Beskrupuiloznoj propagandi.

Hebi ga, lakshe mi to da zaboravim nego Komizhu. Nisam ni ja svetac. Plus sjajan nachin da prestanem da dosadjujem ljudima neprekidno drobeci o intelektualnom poshtenju...
freehand freehand 02:41 02.02.2013

Re: I da sada stvarno rezimiram...

Srbija je u dvadesetom veku dva puta rekla NE

3x
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:58 02.02.2013

Re: To si se dobro...

Pa da onda i ja zaboravim da si predlozhio Tsunade da nastavi da sa svojim romansiranim (auto)biografskim Dokumentarnim filmovima parira, objektivno i neideoloshki, njihovoj romansiranoj (auto)biografskoj Beskrupuiloznoj propagandi.

Ma jok bre. Ne da parira. Da napravi za nas.
Domazet Domazet 04:04 02.02.2013

U pravu si...

freehand
Srbija je u dvadesetom veku dva puta rekla NE

3x

...tri puta. I za to trece NE, rekao bih da ju je kvalitativno najvishe koshtalo. Iako ju je kvanitativno neuporedivo manje koshtalo nego prva dva. Go figure.
Domazet Domazet 04:09 02.02.2013

Da, i ti si...

Nebojsa Krstic
Ma jok bre. Ne da parira. Da napravi za nas.

...u pravu. Neoprezno sa moje strane. Parirati znachi raditi istu stvar kao onaj drugi samo u svoju korist. Zaboravio sam da su Romansirani (auto)biografski Dokumentarni filmovi za nas drastichno razlichiti od njihovih Romansiranih (auto)biografskih Beskrupuloznih propagandi. Stalno previdjam tu sushtinsku razliku izmedju nas i njih...
freehand freehand 04:28 02.02.2013

Re: U pravu si...

Domazet
freehand
Srbija je u dvadesetom veku dva puta rekla NE

3x

...tri puta. I za to trece NE, rekao bih da ju je kvalitativno najvishe koshtalo. Iako ju je kvanitativno neuporedivo manje koshtalo nego prva dva. Go figure.


3x=3x
blogovatelj blogovatelj 05:28 02.02.2013

Re: I da sada stvarno rezimiram...

"od Bežana majka ne plače"


Nebojšina majka plače, Beganova se smeje.

Edit

drugi bio miner


Znači, Prsanov potomak
dragoljub92 dragoljub92 09:31 02.02.2013

Re: I da sada stvarno rezimiram...

blogovatelj
"od Bežana majka ne plače"


Nebojšina majka plače, Beganova se smeje.

Edit

drugi bio miner


Znači, Prsanov potomak

beganova majka ne kuka već stojanova
tsunade tsunade 10:07 02.02.2013

Re: I da sada stvarno rezimiram...

Pochelo je tako shto nam se jedna romansirana (auto)biografija predstavila kao dokumentarni film.


jesi li ti taj film pogledao?

Medjutim, onda se u sve to umeshao neko, ko u svom CVju ima i to da je bio Savetnik Predsednika Republike za Medije, sa izvanrednom idejom da su Nashi romansirani (auto)biografski Dokumentarni filmovi pravi neideoloshki nachin suprostavljanju Njihovoj romansiranoj (auto)biografskoj Beskrupuloznoj Propagandi.


pasivna agresija kad zamuti sadržaj u glavi, tu smo i ja i krstić kao lekar bespomoćni.
Goran Vučković Goran Vučković 11:45 02.02.2013

Re: Ma sve ja to Ma(r)xo razumem...

I Srbija je tada rekla NE iako je vec bila grdno stradala zbog prethodnog NE. I umesto da se ponosimo time mi razglabamo o naknadnoj pameti i pljuckamo one koji su i bez nje doneli jedinu ispravnu odluku.

Da parafraziram citat u profilu Željke Buturović: ponos zaglupljuje.

Dugo ja vec shetam po chikashkim grobljima

Ja još nisam šetao po glazgovačkim grobljima (išao sam jednom do onog viktorijanskog, do duše), pa možda zbog toga nisam toliko nadahnut. Ali valjda to dođe s vremenom, šta znam.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:44 02.02.2013

Re: Da, i ti si...

...u pravu. Neoprezno sa moje strane. Parirati znachi raditi istu stvar kao onaj drugi samo u svoju korist. Zaboravio sam da su Romansirani (auto)biografski Dokumentarni filmovi za nas drastichno razlichiti od njihovih Romansiranih (auto)biografskih Beskrupuloznih propagandi. Stalno previdjam tu sushtinsku razliku izmedju nas i njih...

Naša braća Hrvaćani su šampioni pariranja. Ti im spočitaš ustaše, oni graknu - četniici...Pa sad ti objašnjavaj da četnici, kakvi god da su bili, nisu pravili ni Jasenovac, ni Jadovno, ni Gradišku Staru...

Ti im spočitaš Jasenovac, oni kažu - Blajburg...pa ti sad objašnjavaj da su u Blajburgu stradali (ipak) vojnici, a u Jasenovcu zene, deca, starci...

I tako u beskrajon.

Zato se ne bih bavio pariranjem. Bilo bi dobro da nema pariranja ni u našim unutrašnjim odnosima. Osvetljavanje pravog lica svih učesnika srpskog sukoba ne treba da znači da sad treba sledećih 50 godina sebe da pretstavljaju cvećkama, umesto partizana, neki drugi...

Osvetljavanje događaja objektivnim i neideološkim svetlom znači da bi se svi učesnici našli pred činjenicama svoje istorije. Neke od njih i ne bi im išle u prilog, neke druge, verovatno, bi...i to bi bio dobar osnov da se najzad zakopaju ratne sekire koje ovako ne mogu,

Naravno da je to ozbiljan posao i naravno da jedna novinarka ne može da ga obavi...ali što se ne bi ovde bavili mišlju da može bar da pokuša?


tsunade tsunade 12:58 02.02.2013

Re: Da, i ti si...

Naša braća Hrvaćani su šampioni pariranja.


jes vala. i sampioni dobre državne propagande. mali trol. gledala sam na preskok pompezan i skup dokumentarni serijal o hrvatskim kraljevima. nisam ni znala da ih toliko imaju. bottom line je da je ta serija dospela na history channel. pozelenela od ljubomore
dragan7557 dragan7557 13:00 02.02.2013

Re: propast novogovora

Nebojša Krstić:
Naša braća Hrvaćani su šampioni pariranja.


Hrbi, bre Hrbi, kakvi te Hrvaćani spopali.


cerski
Domazet Domazet 18:38 02.02.2013

Bata Vule...

Goran Vučković
I Srbija je tada rekla NE iako je vec bila grdno stradala zbog prethodnog NE. I umesto da se ponosimo time mi razglabamo o naknadnoj pameti i pljuckamo one koji su i bez nje doneli jedinu ispravnu odluku.

Da parafraziram citat u profilu Željke Buturović: ponos zaglupljuje.

Dugo ja vec shetam po chikashkim grobljima

Ja još nisam šetao po glazgovačkim grobljima (išao sam jednom do onog viktorijanskog, do duše), pa možda zbog toga nisam toliko nadahnut. Ali valjda to dođe s vremenom, šta znam.

...odlichna je ta tvoja zamisao da kad TI zabijesh glavu u pesak NEKO DRUGI ima da istrti dupe. Ali nije anatomska.

Ako mi ne verujesh evo probaj sam u backyardu i obrati pazhnju na elevaciju dupeta ti.
Domazet Domazet 18:43 02.02.2013

Nebojsha...

Nebojsa Krstic
...u pravu. Neoprezno sa moje strane. Parirati znachi raditi istu stvar kao onaj drugi samo u svoju korist. Zaboravio sam da su Romansirani (auto)biografski Dokumentarni filmovi za nas drastichno razlichiti od njihovih Romansiranih (auto)biografskih Beskrupuloznih propagandi. Stalno previdjam tu sushtinsku razliku izmedju nas i njih...

Naša braća Hrvaćani su šampioni pariranja. Ti im spočitaš ustaše, oni graknu - četniici...Pa sad ti objašnjavaj da četnici, kakvi god da su bili, nisu ptavili ni Jasenovac, ni Jadovno, ni Gradišku Staru...

Ti im spočitaš Jasenovac, oni kažu - Blajburg...pa ti sad objašnjavaj da su u Blajburgu stradali (ipak) vojnici, a u Jasenovcu zene, deca, starci...

I tako u beskrajon.

Zato se ne bih bavio pariranjem. Bilo bi dobro da nema pariranja ni u našim unutrašnjim odnosima. Osvetljavanje pravog lica svih učesnika srpskog sukoba ne treba da znači da sad treba sledećih 50 godina sebe da pretstavljaju cvećkama, umesto partizana, neki drugi...

Osvetljavanje događaja objektivnim i neideološkim svetlom znači da bi se svi učesnici našli pred činjenicama svoje istorije. Neke od njih i ne bi im išle u prilog, neke druge, verovatno, bi...i to bi bio dobar osnov da se najzad zakopaju ratne sekire koje ovako ne mogu,

Naravno da je to ozbiljan posao i naravno da jedna novinarka ne može da ga obavi...ali što se ne bi ovde bavili mišlju da može bar da pokuša?

...chujesh li ti 'kajkavshtinu' u sopstvenom glasu? Razbija...

PS: I pored onih navodnika da se izvinim Kajkavcima. Kajkavci, ponela me metafora a znam da sam vas uvredio. Izvinjavam se, greshan sam. Posebno shto sam to vec jednom uradio i, tada, Chehe javno uvredio. Zbog chega me i dan danas grize savest...
Domazet Domazet 19:38 02.02.2013

Ne znam tachno...

freehand
Domazet
freehand
Srbija je u dvadesetom veku dva puta rekla NE

3x

...tri puta. I za to trece NE, rekao bih da ju je kvalitativno najvishe koshtalo. Iako ju je kvanitativno neuporedivo manje koshtalo nego prva dva. Go figure.


3x=3x

...zashto insistirash. Ako ostavimo po strani istorijske razloge, pretpostavljam da ili hocesh da mi kazhesh da se moralo reci i treci put reci NE ili hocesh da chujesh od mene da li je i treci put trebalo reci ne. Pa evo;

I treci put je trebalo reci NE. Ja mislim da u zhivotu postoje situacije kada se mora reci NE nezavisno od cene. I da sposobnost/nesposobnost da se kazhe NE predstavlja jednu od vododelnica koje prave razliku izmedju onoga shto Egzistencijalisti zovu zhivljenjem i onoga shto zovu prezhivljavanjem. Dodushe, Egzistencijalisti to striktno na individualnom nivou a ja ga dizhem i na kolektivni. Sasvim moguce zato shto se druzhim sa Princijem pa me zarazio mnozhinom...

Inache, ja mislim da je jedan od simptoma shizofrenosti danashnje Srbije upravo nedosledan stav po pitanju tog NE. Mnogi od najgorljivijih pobornika Prvog NE izgubishe pljuvachne zhljezde pljujuci po drugom. Najgorljiviji pobornici Drugog NE isto to rade sa Trecim NE. Poshto oni koji podrzhavaju Prvo a pljuju Drugo podrzhavaju i Trece ja pochinjem da mislim da ste ga nahebali i da je samo pitanje kada ce Drago da vas povede u Boj za Kosovo...
Domazet Domazet 19:58 02.02.2013

Shto jes' jes'...

tsunade
Pochelo je tako shto nam se jedna romansirana (auto)biografija predstavila kao dokumentarni film.


jesi li ti taj film pogledao?

Medjutim, onda se u sve to umeshao neko, ko u svom CVju ima i to da je bio Savetnik Predsednika Republike za Medije, sa izvanrednom idejom da su Nashi romansirani (auto)biografski Dokumentarni filmovi pravi neideoloshki nachin suprostavljanju Njihovoj romansiranoj (auto)biografskoj Beskrupuloznoj Propagandi.


pasivna agresija kad zamuti sadržaj u glavi, tu smo i ja i krstić kao lekar bespomoćni.


...nisam. Tako da ne znam da ti nije mozhda promaklo da istaknesh kako je Stojadinovic bio Pioneer of Deregulated Market i jedan od prvih ideoloshkih protivnika Ruzvelta?

Nemam ja nishta protiv tvog filma kao takvog. I sasvim je moguce da je zanimljiv. Ali imam protiv toga da se film zove dokumentarnim i objektivnim. Narochito posle tvojih tekstova ovde. Normalno, zamerke mnogo vishe idu na rachun Krleta.


Goran Vučković Goran Vučković 20:37 02.02.2013

Re: Bata Vule...

...odlichna je ta tvoja zamisao da kad TI zabijesh glavu u pesak NEKO DRUGI ima da istrti dupe. Ali nije anatomska.

Odlična ti je i ta tvoja ideja da, ako nisi zadovoljan svojim doprinosom u životu - tu su tvoji preci da te izvade, jer nisu imali drugog izbora nego da budu na "pravoj strani" u Velikoj Borbi Dobra I Zla. Pa si sada tu da, u njihovo ime, terorišeš svakoga ko se ne klanja tebi i njima (ili ti bar tako zaliči u nenadanom napadu sujete) - i da ga svojim anatomsko-analnim dosetkama izvedeš na Pravi Put.

Dok bi tvojim precima možda mogao i odati neko priznanje (u zavisnosti kako su se snabdevali posteljinom), za ove tvoje "analogije" se plašim da nemam puno razumevanja. Možda bi ti, da su u situaciji u kojoj sam ja, tvoji preci to rekli na drugi način - ali ja ovo nalazim kao razumnu meru.
Domazet Domazet 21:10 02.02.2013

Ja da te ...

Goran Vučković
...odlichna je ta tvoja zamisao da kad TI zabijesh glavu u pesak NEKO DRUGI ima da istrti dupe. Ali nije anatomska.

Odlična ti je i ta tvoja ideja da, ako nisi zadovoljan svojim doprinosom u životu - tu su tvoji preci da te izvade, jer nisu imali drugog izbora nego da budu na "pravoj strani" u Velikoj Borbi Dobra I Zla. Pa si sada tu da, u njihovo ime, terorišeš svakoga ko se ne klanja tebi i njima (ili ti bar tako zaliči u nenadanom napadu sujete) - i da ga svojim anatomsko-analnim dosetkama izvedeš na Pravi Put.

Dok bi tvojim precima možda mogao i odati neko priznanje (u zavisnosti kako su se snabdevali posteljinom), za ove tvoje "analogije" se plašim da nemam puno razumevanja. Možda bi ti, da su u situaciji u kojoj sam ja, tvoji preci to rekli na drugi način - ali ja ovo nalazim kao razumnu meru.

...ne znam Bata Vule, ja bih josh pomislio da si ti ovo ljut zato shto ti miniram ideju za novu shkolu joge...


docsumann docsumann 09:12 02.02.2013

meni ti okrugli komentari

ništa ne znače, al' evo ipak - 400.

antioksidant antioksidant 10:09 02.02.2013

Re: meni ti okrugli komentari

docsumann
ništa ne znače, ....


има и чошкастих промашених
cult cult 10:48 02.02.2013

Da

sa stanovišta ekonomije svaka čast.

Politički, zajebi me sa ličnim prijateljima Geringovim i ostalih tvoraca peći za spaljivanje ljudi i fabrika za pravljenje sapuna od ne-nemačke dece.

Ove potonje četničko (nedićevsko, ljotićevkso, kvislinško)-partizanske priče u komentarima traju od osvita bloga i trajaće do kraja čovečanstva. I nikad se izdaja i stajanje na stranu nacista neće oprati.
tsunade tsunade 10:57 02.02.2013

Re: Da

sa stanovišta ekonomije svaka čast.


to bi bila moja poenta, samo što si ti to lepše rekao.

Ove potonje četničko (nedićevsko, ljotićevkso, kvislinško)-partizanske priče u komentarima traju od osvita bloga i trajaće do kraja čovečanstva. I nikad se izdaja i stajanje na stranu nacista neće oprati


nije to niko ni pokušao.
freehand freehand 11:04 02.02.2013

Re: Da

sa stanovišta ekonomije svaka čast.

Na koji tačno deo misliš kad kažeš "ekonomija"?
cult cult 11:17 02.02.2013

Re: Da

freehand
sa stanovišta ekonomije svaka čast.

Na koji tačno deo misliš kad kažeš "ekonomija"?


na industrijalizaciju Srbije, na žalost, prekinutu ratom.
Ipak, najveći napredak Srbije u njenoj istoriji u ekonomskom, kulturnom i svakom civilizacijskom smislu napravljen je za vreme SFRJ i tog prokaženog "komunizma".

tsunade tsunade 11:22 02.02.2013

Re: Da

Ipak, najveći napredak Srbije u njenoj istoriji u ekonomskom, kulturnom i svakom civilizacijskom smislu napravljen je za vreme SFRJ i tog prokaženog "komunizma".


da. to je tačno i time sam se u ovoj epizodi takodje dosta bavila. problem je što ta kuća nije imala temelja pa se s prvom ozbiljnom olujom urušila.
dragan7557 dragan7557 11:24 02.02.2013

Re: Da

cult
freehand
sa stanovišta ekonomije svaka čast.

Na koji tačno deo misliš kad kažeš "ekonomija"?


na industrijalizaciju Srbije, na žalost, prekinutu ratom.
Ipak, najveći napredak Srbije u njenoj istoriji u ekonomskom, kulturnom i svakom civilizacijskom smislu napravljen je za vreme SFRJ i tog prokaženog "komunizma".


Koji napredak je takođe prekinut ratom, koji Srbija nije vodila.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:27 02.02.2013

Re: Da


tsunade
Ipak, najveći napredak Srbije u njenoj istoriji u ekonomskom, kulturnom i svakom civilizacijskom smislu napravljen je za vreme SFRJ i tog prokaženog "komunizma".


da. to je tačno i time sam se u ovoj epizodi takodje dosta bavila. problem je što ta kuća nije imala temelja pa se s prvom ozbiljnom olujom urušila.

Kuća je imala temelj ali je sumanuti gazda porušio temelj a kuću su bezumna čeljad posle lako porušila.

Naravno sad je kriv neko drugi a evociranje prošlih "zlatnih" vremena je vrsna medicina u nastaloj traumi.

cerski
cult cult 11:28 02.02.2013

Re: Da

tsunade
Ipak, najveći napredak Srbije u njenoj istoriji u ekonomskom, kulturnom i svakom civilizacijskom smislu napravljen je za vreme SFRJ i tog prokaženog "komunizma".


da. to je tačno i time sam se u ovoj epizodi takodje dosta bavila. problem je što ta kuća nije imala temelja pa se s prvom ozbiljnom olujom urušila.


Ne slažem se. Mislim da su zemljom počeli da upravljaju arhiidioti, pa je došlo do tragičnog diskontinuiteta koji je kao orkan sve oduvao i strpao u privatne džepove nekoliko stotina povezanih mufljuza. Sloveniju, na primer, nisu uzjahali takvi ludaci, pa su se temelji postavili. Oni su s te sfrj tačke nastavili napred, samo po prirodnijim pravilima. A mi otišli to hell. I nisam siguran da ćemo se skoro odatle vratiti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:29 02.02.2013

Re: Da

dragan7557 i ostali
Koji napredak...

Који напредак је логичан јер је цео свет тад напредовао и индустријализовао се (они који су окаснили у томе).

Питање је да ли је могао бити већи.
А могао је. Па ни аутопут кроз СФРЈ за њеног живота није завршен.
freehand freehand 11:37 02.02.2013

Re: Da

Mislim da su zemljom počeli da upravljaju arhiidioti, pa je došlo do tragičnog diskontinuiteta koji je kao orkan sve oduvao i strpao u privatne džepove nekoliko stotina povezanih mufljuza.

Pričaš o Stojadinoviću i dvadesetim godinama?
Sloveniju, na primer, nisu uzjahali takvi ludaci, pa su se temelji postavili

Slušajući i gledajući vesti koje iz dežele stižu poslednjih meseci - Slovenci se baš i ne bi složili sa tobom.
a bogami- ni Filip.
dragan7557 dragan7557 11:42 02.02.2013

Re: Da

Predrag Brajovic
dragan7557 i ostali
Koji napredak...

Који напредак је логичан јер је цео свет тад напредовао и индустријализовао се (они који су окаснили у томе).

Питање је да ли је могао бити већи.
А могао је. Па ни аутопут кроз СФРЈ за њеног живота није завршен.

Pa u tome se slažemo a cult čak i primećuje:
cult:
Mislim da su zemljom počeli da upravljaju arhiidioti, pa je došlo do tragičnog diskontinuiteta


Narvno umesto da kuću koja počene da prokišnjava, popravimo apdejtujemo i prilagodima novim uslovima, urađeno je suprotno, kuća srušena.

Ima jedna grčka poslovica: ne bacaj stare cipele dok ne kupiš nove.

cerski
cult cult 11:44 02.02.2013

Re: Da

Predrag Brajovic
dragan7557 i ostali
Koji napredak...

Који напредак је логичан јер је цео свет тад напредовао и индустријализовао се (они који су окаснили у томе).

Питање је да ли је могао бити већи.



To je sad malo "šta bi bilo kad bi bilo".
Recimo, posmatrajući nas ove dve decenije ovako samostalne (eto, ne hranimo više alspke konjušare i Hrvate) i kapitalističke, uopšte nisam siguran da bi takav razvoj u relativnom kratkom vremenu bio moguć. Mi, pokazalo se, nismo u stanju da brinemo sami o sebi. Iz različitih razloga. Ali ko zna...
dragan7557 dragan7557 11:50 02.02.2013

Re: Da

cult
Predrag Brajovic
dragan7557 i ostali
Koji napredak...

Који напредак је логичан јер је цео свет тад напредовао и индустријализовао се (они који су окаснили у томе).

Питање је да ли је могао бити већи.



To je sad malo "šta bi bilo kad bi bilo".
Recimo, posmatrajući nas ove dve decenije ovako samostalne (eto, ne hranimo više alspke konjušare i Hrvate) i kapitalističke, uopšte nisam siguran da bi takav razvoj u relativnom kratkom vremenu bio moguć. Mi, pokazalo se, nismo u stanju da brinemo sami o sebi. Iz različitih razloga. Ali ko zna...

Tarabići?

cerski
Goran Vučković Goran Vučković 11:51 02.02.2013

Re: Da

Mi, pokazalo se, nismo u stanju da brinemo sami o sebi.

Ko kaže - pa evo Stojadinović se odlično brinuo o samom sebi - imao je i erkondišn. A onda opet došao maher brige o samom sebi, pa prvo tražio erkondišn.
dragan7557 dragan7557 11:53 02.02.2013

Re: Da

Goran Vučković
Mi, pokazalo se, nismo u stanju da brinemo sami o sebi.

Ko kaže - pa evo Stojadinović se odlično brinuo o samom sebi - imao je i erkondišn. A onda opet došao maher brige o samom sebi, pa prvo tražio erkondišn.

Vučko bre, upornost pojedinim Veličinama nikada nije nedostajala.

cerski
Goran Vučković Goran Vučković 12:14 02.02.2013

Re: Da

Vučko bre, upornost pojedinim Veličinama nikada nije nedostajala.

Meni je ovaj blog jako interesantan - ne zbog Domazetovog dosadnog ponosnog trolovanja (u pravom smislu reči "trol" ), nego zbog veze industrijalizacije i "progresa" i masovnih nepravdi.

Sve vreme mi se vraća u sećanje Kaldrma i Asfalt od Dubravke Stojanović (a donekle i Ulje na vodi), gde ona lamentuje nad činjenicom da u Srbiji nije dovoljno akumuliran kapital i da nije bilo dovoljno industrijalizacije. Stojadinović bi, računam, trebalo da bude njen heroj srpske istorije. Stvorio je elitu nezavisnu od državne plate (ko je čitao Dubravkine knjige zna o čemu pričam). E još da nema tog malog problema etičnosti (možda će ovo Dubravka oprostiti magu finansija, cilj opravdava, jelte, sredstva) i simpatisanja te tada moderne fašističke ideologije, koja je do duše takođe bila pro-industrijska (i što bi rekao vladika Velimirović, "nemačkog vođe, prostog čoveka iz naroda" )... Dubravka bi baš mogla da bude ponosna na Stojadinovića.
freehand freehand 12:25 02.02.2013

Re: Da

Meni je ovaj blog jako interesantan - ne zbog Domazetovog dosadnog ponosnog trolovanja (u pravom smislu reči "trol" ), nego zbog veze industrijalizacije i "progresa" i masovnih nepravdi.

To je taj prokleti sindrom prvog meleona.
milisav68 milisav68 12:30 02.02.2013

Re: Da

cult

na industrijalizaciju Srbije, na žalost, prekinutu ratom.
Ipak, najveći napredak Srbije u njenoj istoriji u ekonomskom, kulturnom i svakom civilizacijskom smislu napravljen je za vreme SFRJ i tog prokaženog "komunizma".

Pa tada su svi manje-više napredovali....

Zamisli da ti neko kaže da je Milošević zaslužan za uvodjenje interneta i mobilne telefonije u Srbiju.

Pitanje je da li bi standard radnika na "zapadu" bio toliki, da nije bilo komunizma na "istoku".

Pa sami Englezi u Francuzi su pisali afirmativne tekstove o Hitleru (u početku njegove vladavine), kao brani od komunizma.

tsunade tsunade 12:33 02.02.2013

Re: Da

Pitanje je da li bi standard radnika na "zapadu" bio toliki, da nije bilo komunizma na "istoku".


dobro zapažanje. pad berlinskog zida i nas je koštao grdnog kapitala. i ne samo kapitala.
Goran Vučković Goran Vučković 12:35 02.02.2013

Re: Da

uvodjenje interneta i mobilne telefonije u Srbiju.

A ne - Bogoljub Karić je zaslužan za uvođenje mobilne telefonije
dragan7557 dragan7557 12:40 02.02.2013

Re: Da

Goran Vučković
Re: Da

Vučko bre, upornost pojedinim Veličinama nikada nije nedostajala.


Meni je ovaj blog jako interesantan - ne zbog Domazetovog dosadnog ponosnog trolovanja (u pravom smislu reči "trol" ), nego zbog veze industrijalizacije i "progresa" i masovnih nepravdi.

Nemam pojma shta domazet pishe jer odavno ne chitam njegove umothvorine.
gde ona lamentuje nad činjenicom da u Srbiji nije dovoljno akumuliran kapital i da nije bilo dovoljno industrijalizacije.

Ova pojava je karakteristična za one koji pojma nemju ni šta je kapital bio, ni šta je ostao.

To ti je kao kad nsarskom pričaš o društvenim naukama i potrebama.

Da je osnova kapitala tzv. Human Capital to ne očekujem ni od Dubravke a bogami ni ostalih da razume.

Akumukumulacija kapitala o kome priča Dubravka a i ostali se da svesti na uobičajeno trabunjanje o prvobitnoj akumulaciji kapitala naravno izraženom današnjim merilima u novcu, čime je i znatno izmenjena poznata i već odavno u Građanskoj Ekonomiji prihvaćena Marksova teza.

Te i takve priče osim što služe za isticanje novostečene pameti njihovih naratora, dobro služe i za potrebe restauraciji kapitalizma iz 19 veka, koji se u Srbiji odomaćio, a samim revizionistima donosi opravdanje kao idealan način da se žrtveni jarac na javnom trgu odere, kako bi današnje Muse pokazale svoje umeće u deranju, naizgled jarca, dok u suštini deru kožu prisutnom javnom mnjenju.

Po završetku javnog deranja jarca, oderanog i ispečenog jarca derači pojedu u slast, a prisutnoj publici od koje su naplatili karte za akt deranja jarca, novopečene Muse, kao i njihovi predhodnici, ostave prazne novčanike i opštu nezaposlesnost.

cerski
princi princi 13:02 02.02.2013

Re: Da

ne zbog Domazetovog dosadnog ponosnog trolovanja (u pravom smislu reči "trol" ), nego zbog veze industrijalizacije i "progresa" i masovnih nepravdi.

Da, Domazet verovatno spada u grupu najdosadnijih blogera ikad. Možda jedino Krle može da mu parira u tom dosadno nadgornjavanju, mada je Domazet sigurno iritantniji sa svojim šiptarlucima (sh, zh, xh, ch).

Po pitanju Stojadinovića, da, slažem se, šampion druge Srbije, i to onog desnijeg, libertarijanskog krila, nastavljač tradicije hohštaplerskog vladanja Srbijom. Što kaže Maksa, posle ovog bloga čoveku postaje potpuno jasno zašto se komunizam i titoizam tako masovno primio u Srba. Taj Tito, kakav god da je bio, je jedini čovek u istoriji, ponavljam jedini (a tu mislim na sve vladare od Miloša Obrenovića, pa do Tome Nikolića, uključujući i našeg Zorana), koji je te Srbe tretirao koliko toliko kao ljude, koji je ulagao u to neko njihovo prosvećivanje, koji im je podigao životni standard. Čak i ako je to radio zbog čistog ostanka na vlasti i da bi ih korumpirao- svi drugi, uključujući i one koje danas otkrivamo, su bili bitange koje su isti taj narod tretirali kao stoku i marvu. Epizodu sa ratnim obveznicama, po meni, bi obavezno trebalo u udžbenike. Bez ikakvih kvalifikacija, bez osude, samo gole činjenice.
maksa83 maksa83 13:10 02.02.2013

Re: Da

strpao u privatne džepove nekoliko stotina povezanih mufljuza

Ovo nije loš trenutak da se osvrnemo na etimologiju reči mufljuz. Naravno, dolazi iz turskog, a Turci su je pokupili iz Farsija. U Farsiju je to složenica koja se sastoji od reči "ma" i "flus". "Ma" je nekgacija a "flus" su pare. "Ma-flus" - nema pare.

tsunade tsunade 13:13 02.02.2013

Re: Da

svi drugi, uključujući i one koje danas otkrivamo, su bili bitange koje su isti taj narod tretirali kao stoku i marvu.


to je skoro pa tačno. to je taj ljudski resurs kojim mi raspolažemo. samo i u toj opštoj žabokrečini ljudi beleže različite učinke. mislim, ne vidim baš neku poentu u tim opštim konstatacijama svi političari su u srpskoj istoriji govna a narod je tretiran kao stoka. dobro. i šta sad?

Epizodu sa ratnim obveznicama, po meni, bi obavezno trebalo u udžbenike. Bez ikakvih kvalifikacija, bez osude, samo gole činjenice.


i tu epizodu i ceo njegov opus. i njegov i svih drugih važnih protagonista u bližoj i daljoj prošlosti.
antioksidant antioksidant 13:26 02.02.2013

Re: Da

Stvorio je elitu nezavisnu od državne plate

time sto je potpomogao da se obogate na racun drzave
stojadinovic je arhetip uzimanja od drzave ali ne kroz platu
dinkic i miskovic u jednom
"sposoban" privrednik i "uporan" politicar
skoro kao djilas
princi princi 13:29 02.02.2013

Re: Da

mislim, ne vidim baš neku poentu u tim opštim konstatacijama svi političari su u srpskoj istoriji govna a narod je tretiran kao stoka. dobro.

Ali to i nije bila moja poenta. Moja poenta je bilo nešto sasvim drugo, tj Tito vs ostatak. I odnos Srba prema istima.
tsunade tsunade 13:32 02.02.2013

Re: Da

skoro kao djilas


imaš pogan jezik, but still I you.

sto bi rekla moja razredna istoričarka mojoj majci: vaša ćerka ima jezičinu ko stambol kapija. to ja sad kažem za tebe.
antioksidant antioksidant 13:54 02.02.2013

Re: Da

tsunade

talking about ad hominem

nemoj tako, nego reci mi da li gresim
stojadinovic je znao da stvori uslove (dinkic) da se stojadinovic obogati (miskovic)

i nije trebalo neko preveliko znanje, samo malo beskrupuloznosti

a to oko industrijalizacije - pitanje je u stvari da li bi industrijalizacija bila veca da je stojadinovic nije saplitao svojim "vocstvom"? miskovic je u poslednjoj deceniji napunio prodavnice, kupovali smo sve sto postoji na svetu - istina tudjim parama - parama nase dece, ali to ne umanjuje cinjenicu da je konjuktura rasla dok je miskovic bio glavni.
maksa83 maksa83 13:57 02.02.2013

Re: Da

miskovic je u poslednjoj deceniji napunio prodavnice, kupovali smo sve sto postoji na svetu - istina tudjim parama - parama nase dece

Ovo je zapravo još onomad uradio Ante Marković.
antioksidant antioksidant 13:58 02.02.2013

Re: Da

maksa83
miskovic je u poslednjoj deceniji napunio prodavnice, kupovali smo sve sto postoji na svetu - istina tudjim parama - parama nase dece

Ovo je zapravo još onomad uradio Ante Marković.

to mi radimo jos od milana obrenovica, ako cemo iskreno
princi princi 14:04 02.02.2013

Re: Da

to mi radimo jos od milana obrenovica, ako cemo iskreno

Da, i izgleda da spoljnopolitičke prilike zato i jesu tako bitne za Srbiju: uvek gledamo da se udenemo onome koji će nam oprostiti dugove.
dragan7557 dragan7557 14:08 02.02.2013

Re: Da

tsunade
Re: Da

svi drugi, uključujući i one koje danas otkrivamo, su bili bitange koje su isti taj narod tretirali kao stoku i marvu.



to je skoro pa tačno. to je taj ljudski resurs

Gospo ljudi nisu resurs već najveći kapital, kao što sam već napisao Human Capital, naravno kod ozbiljnih ekonomista.

Poistovetiti ljude sa resursima je dehumanizacija vas celog čovečanstva i svođenje ljudi na objekte.


cerski
tsunade tsunade 14:09 02.02.2013

Re: Da

miskovic je u poslednjoj deceniji napunio prodavnice


to je ta mala razlika. napuniti prodavnicu ili napuniti fabriku mašinama.
cult cult 14:14 02.02.2013

Re: Da

izgleda da spoljnopolitičke prilike zato i jesu tako bitne za Srbiju


pa kad nam je predsednik vlade i ministar policije, izgleda, u vezi sa najvećim regionalnim narko klanom.

Čitam upravo Vučićev bilten "Informer". Sastoji se od dbovskih "kako saznajemo...", obnaženih sisa i Krletovih tvitova. Eto nove zabave, eto izbora...
maksa83 maksa83 14:15 02.02.2013

Re: Da

Čitam upravo Vučičev bilten "Informer". Sastoji se od dbovskih "kako saznajemo...", obnaženih sisa i Krletovih tvitova.

Jesu to tri informacije ili jedna?
tsunade tsunade 14:23 02.02.2013

Re: Da

Eto nove zabave, eto izbora...


jah. ne znam kako ću da ih preturim preko glave. treba mi makar tri godine da onu prethodnu kampanju zaboravim.
antioksidant antioksidant 14:35 02.02.2013

Re: Da

tsunade
miskovic je u poslednjoj deceniji napunio prodavnice


to je ta mala razlika. napuniti prodavnicu ili napuniti fabriku mašinama.

sigurna?
koliko i zasto?
(ali uracunaj u analizu koje su to masine, kako dobijene i cega smo se odrekli da bi smo ih dobili)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:13 02.02.2013

Re: Da

Čitam upravo Vučićev bilten "Informer".

Na osnovu tvojih komentara bilo je jasno šta ti je lektira.
Domazet Domazet 19:13 02.02.2013

Dosadan!?

princi
ne zbog Domazetovog dosadnog ponosnog trolovanja (u pravom smislu reči "trol" ), nego zbog veze industrijalizacije i "progresa" i masovnih nepravdi.

Da, Domazet verovatno spada u grupu najdosadnijih blogera ikad. Možda jedino Krle može da mu parira u tom dosadno nadgornjavanju, mada je Domazet sigurno iritantniji sa svojim šiptarlucima (sh, zh, xh, ch).

Ja sam bre Bloger Ujedinitelj! 'Ajde da chujem da li mi se iko drugi i primakao u broju blogoprijateljstava do groba koje sam iskovao?

PS Dobro, mozda preterujem u onom 'do groba'. Ali sigurno dok god budem komentarisao...


Domazet Domazet 19:45 02.02.2013

To sa idiotima je jednostavno...

cult
tsunade
Ipak, najveći napredak Srbije u njenoj istoriji u ekonomskom, kulturnom i svakom civilizacijskom smislu napravljen je za vreme SFRJ i tog prokaženog "komunizma".


da. to je tačno i time sam se u ovoj epizodi takodje dosta bavila. problem je što ta kuća nije imala temelja pa se s prvom ozbiljnom olujom urušila.


Ne slažem se. Mislim da su zemljom počeli da upravljaju arhiidioti, pa je došlo do tragičnog diskontinuiteta koji je kao orkan sve oduvao i strpao u privatne džepove nekoliko stotina povezanih mufljuza. Sloveniju, na primer, nisu uzjahali takvi ludaci, pa su se temelji postavili. Oni su s te sfrj tačke nastavili napred, samo po prirodnijim pravilima. A mi otišli to hell. I nisam siguran da ćemo se skoro odatle vratiti.

...inherentna kontradikcija diktature a Tito jeste bio diktator koliko god bio benevolentan (zapravo je hedonista bolji termin).
dragoljub92 dragoljub92 20:50 02.02.2013

Re: Da

Taj Tito, kakav god da je bio, je jedini čovek u istoriji, ponavljam jedini (a tu mislim na sve vladare od Miloša Obrenovića, pa do Tome Nikolića, uključujući i našeg Zorana), koji je te Srbe tretirao koliko toliko kao ljude, koji je ulagao u to neko njihovo prosvećivanje, koji im je podigao životni standard.

Čak i ako je to radio zbog čistog ostanka na vlasti i da bi ih korumpirao- svi drugi, uključujući i one koje danas otkrivamo, su bili bitange koje su isti taj narod tretirali kao stoku i marvu.

hebešga bate, zbog toga što i ja mislim kao ti ovde, mene me proglasiše za komunjaru.
Mss Tzunade u trećem delu svoje trilogije pokušava da Mr stojadinovića ,sa njegovom industrijalizacijom izjednači sa Dr. titom i njegovom obnovom zemlje . samo se u toku gledanja baš tog dela sam nametne zaključak da ni oni pre ni ovi posle ne mogu ni da okreče ono što je ovaj u sredini izgradio.

i da to što je gradio je uz opasku da je imao besplatnu akcijašku radnu snagu,mada to sa akcijašima uopšte ne drži vodu po pitanju gradnje energetike u srbalja,naroćito đerdapa, a ja ,u svom neznanju, mislim da jedino kapitalno delo napravljeno akcijašima je pruga brćko-banovići.

sve ostale akcije su bile samo ispomoć oko sporednih delova a glavne su izvodili već osposobljena industrija. tako da se akcijašenje na kraju svelo na pošumljavanje vrleti, tu spada i sređivanje terena za Vrli Novi Beograd,ali ko ima zlo u oku i tu ga vidi.

u prvom delu se i još jedan zaključak nameće ,ali i olako prelazi preko njega,
čim je srbija malo ojačala eekonomski odma je počela da ratuje,aj sad 1. balkanski nek bude Ock. ali 2.bal. i 1.svecki su pokazatelj ozbiljne bolesti srpskog političkog bića.
dozvoliti organizovanje i finansiranje teroritičkog čina je bilo ne glupo nego samoubilački.

sve u svemu moderna srpska filozofska misao se može svesti u tri reča a to je
oni što su gradili po srbiji su mračni likovi skloni bezakonju i ubijanju nedužnih civila a oni što su krali i satirali narod bedom i, raznim mešetarenjima,korupcijom su svetli demokratski likovi,to štosu šurovali sa fašistima nećegi zameramo,šta zna dete šta je 200kila.
pošto je sadašnjoj većini stojadinović pozitivan lik imamo da zahvalimo što njegovi klonovi u vidu raznih miškovića,radulovića,bekoa,ninija i ostalih sad ponovo satiru bedom srBski narod.

no ima i dobrih strana na ovom serijalu,tako smo ustanovili da je autorka pristojno dobrog lika,dela malo manje, koja voli da izlazi po atraktivnim lokacijama,madera beše, i da vozi dobar točak što uz izrazito ukusan radni stol čini da je bar žena od ukusa za estetiku, al ne i za politiku.
al' svi imamo po neku manje-više karakternu manu,et i ja sam na nepismen pa mi ne smeća,zar ne?
srećno i berićetno nam bilo sa novim stojadinovićima na ćelu ponosnog naroda koji se nikom saginjati neće dok leži ničice u prašini istorije.
tsunade tsunade 21:01 02.02.2013

Re: Da

koja voli da izlazi po atraktivnim lokacijama,madera

bio je to blok kafe u bloku 45. takoreći u komšiluku.

da vozi dobar točak što uz izrazito ukusan radni stol čini da je bar žena od ukusa za estetiku,

točak je capriolo domaće proizvodnje. imam i jedam KTM star 25 godina al nije crven i tako fotogeničan. hvala.
antioksidant antioksidant 21:25 02.02.2013

Re: Da

autorka pristojno dobrog lika

a u blog turi stojadinovicevu sliku!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:55 02.02.2013

Re: Da

mislim da jedino kapitalno delo napravljeno akcijašima je pruga brćko-banovići.

sve ostale akcije su bile samo ispomoć oko sporednih delova


Eto slažemo se.
Verujem da ćemo s esložiti da su te akcije mnogo više koštale nego što su doprinosile.

A odakle se plaćalo to zaebavanje? Da li je privreda bila toliko efikasna i moćna da je mogla da plaća te *ebarnike, i da istovremeno plaća i filozofiju "meni ne treba posao, teba mi radno mesto", da plaća sva lažna bolovanja, sav nerad po firmama, a uveren sam da znaš kako je to izgledalo u samoupravljanju.

Ako jeste bila toliko moćna da sve to nosi, što ta ista privreda nije uspela da zaposli svoje građane koji su i pored političke naredbe da svaka firma mora da primi određeni broj radnika godišnje trebali joj ili ne, dakle kojih je i pored svega toga bilo viška, pa su odlazili da traže posao van socijalističkog raja?

Fraza, ovi ne mogu da okreče što je Tita napravio se često može čuti, ona površno gledano stoji, ali ne treba biti ekonomski ekspert da bi se znalo da je period u kom su komunisti vladali, period posle drugog svetskog rata, bio ekonomski najprosperitetniji u celom svetu, pa je u tom prosperitetnom vremenu i njima bilo lako.
Njima se jednostavno zalomio sretno vreme, a kad je taj period prošao komunizam, taj nadsistem po tebi, se srokao u prašinu.

Teško da iko mOže poreći činjenicu da se kapitalistički ekonomski poredak pokazao kao efikasniji, makar u tom periodu o kom ti pričaš, pa iz tog ugla posmatrano, sa dosta verovatnoće se može zaključiti da je umesto komunističkog ekonomskog sistema u tom preiodu ovde vladalo neko drugo, kapitalističko, da bi mnogo više bilo urađeno nego što su to uspeli komunisti.
Da li bi ovo danas to mogli da okreče je sasvim drugo pitanje, ali bi bilo više makar i neokrečenih stvari.
cult cult 22:07 02.02.2013

Re: Da

mene me proglasiše za komunjaru.


u jbt. Strahotna optužba. Mora da si se potreso i noći su ti sada besane.

Mene je danas blam tih par godina mladalačkog antikomunizma koji me obuzeo krajem gimnazije (kraj osamdesetih). Šta ćeš, mladost-ludost.
Kad su početkom devedesetih nahrupili oni ravnogorsko draškovićevski četnici, pa šešeljevi ljuti četnici, pa ovi salonski koštunjavi ljotić-nedićevci, i suludi jurodivi pravoslavni ajatolasi, ispisah se iz antikominuzma vo vjeki vjekov.

A ovo izjednačavanje i relativizacija je od vra tno.
Ali proći će sve to jednom.

Smrt fašizmu!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:15 02.02.2013

Re: Da

Kad su početkom devedesetih nahrupili oni ravnogorsko draškovićevski četnici, pa šešeljevi ljuti četnici, pa ovi salonski koštunjavi ljotić-nedićevci, i suludi jurodivi pravoslavni ajatolasi, ispisah se iz antikomunuzma vo vjeki vjekov.


A što o četnicima ili komunistima sudiš po onima koji ih danas podržavaju?
To što neki kreten stavi nož među zube i šubaru na glavu, i tako se slika na Ravnoj Gori, ama baš ništa ne govori o istoriji.

Ta logika - Mladić je nosio istu kapu kao i vojvoda Mišić, hajmo zato da pljujemo po Mišiću- mi nije u redu.
cult cult 22:19 02.02.2013

Re: Da

Ta logika - Mladić je nosio istu kapu kao i vojvoda Mišić, hajmo zato da pljujemo po Mišiću- mi nije u redu.


Ni meni.
freehand freehand 22:25 02.02.2013

Re: Da

Taj Tito, kakav god da je bio, je jedini čovek u istoriji, ponavljam jedini (a tu mislim na sve vladare od Miloša Obrenovića, pa do Tome Nikolića, uključujući i našeg Zorana), koji je te Srbe tretirao koliko toliko kao ljude, koji je ulagao u to neko njihovo prosvećivanje, koji im je podigao životni standard. Čak i ako je to radio zbog čistog ostanka na vlasti i da bi ih korumpirao

Aujbt.

Princi je video Tita!

Da sam juče umro...
milisav68 milisav68 22:27 02.02.2013

Re: Da

cult

Kad su početkom devedesetih nahrupili oni ravnogorsko draškovićevski četnici, pa šešeljevi ljuti četnici, pa ovi salonski koštunjavi ljotić-nedićevci, i suludi jurodivi pravoslavni ajatolasi, ispisah se iz antikominuzma vo vjeki vjekov.

Međutim, pravi izazov za Stanišića i posao kome je posvetio najviše vremena i energije, bio je prelazak Srbije na višepartijski sistem tokom 1990. Priča se da je Stanišić tada skrojio srpsku opoziciju po Miloševićevoj meri, i to tako da mu je sledećih dvanaest godina lepo pristajala. Čak i ako se uzme da su te priče grubo preterivanje, ostaje činjenica da se među osnivačima opozicionih stranaka našlo mnogo ljudi sa debelim dosijeima saradnika Službe kao i ljudi koji su u svojoj biografiji imali stavke koje su ih činile podložnim ucenama.

Vreme


bitnik bitnik 22:38 02.02.2013

Re: Da

hoochie coochie man
A što o četnicima ili komunistima sudiš po onima koji ih danas podržavaju?
To što neki kreten stavi nož među zube i šubaru na glavu, i tako se slika na Ravnoj Gori, ama baš ništa ne govori o istoriji.



a po čemu da sudi?
ovih današnjih, bar, mogu da se kao kostimiranih ludaka i saradnika db odreknu i četničke apologete, kad im to odgovara.
šta reći o "antifašističkom" pokretu koji od kraja 1941. ne samo što nije imao nijednu borbu sa okupatorom, već je sa njim aktivno vojno sarađivao, a na kraju rata pred partizanima pokušao da pobegne rame uz rame i sa njim i sa sebi sličnim "antifašistima".
njih je teško pravdati kolektivnim ludilom, iako to "antifašistički" uz njih stvarno shizofreno zvuči.
bitnik bitnik 22:41 02.02.2013

Re: Da

cult
Smrt fašizmu!


sloboda narodu!
Domazet Domazet 22:47 02.02.2013

Ti bre samo na sebe mislish...

freehand
Taj Tito, kakav god da je bio, je jedini čovek u istoriji, ponavljam jedini (a tu mislim na sve vladare od Miloša Obrenovića, pa do Tome Nikolića, uključujući i našeg Zorana), koji je te Srbe tretirao koliko toliko kao ljude, koji je ulagao u to neko njihovo prosvećivanje, koji im je podigao životni standard. Čak i ako je to radio zbog čistog ostanka na vlasti i da bi ih korumpirao

Aujbt.

Princi je video Tita!

Da sam juče umro...

...a kako je tek meni bilo? Chak sam mu i preporuku dao (i to manjim delom zbog toga shto me je ustolichio kao Blogera Ujedinitelja)...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 02.02.2013

Re: Da

a po čemu da sudi?


Pa valjda po onome što se dešavalo tada a ne poovome što se dešava danas? Jer sudimo o ljudima iz onog, a ne iz ovog vremena.

Ne bih da ovo pretvorimo u još jednu priču o četnicima i partizanima, nisam to imao na umu kad sam cultu replicirao, već mi se razlog zbog koga je (ponovo)prihvatio komunizam kao pozitivnu ideologiju učinio spornim.

A što se tiče onih tvojih "činjenica" to nije istorija to je ideologija, samo što ti toga nisi svestan izgleda, a to i jeste odlika uspešne indoktrinacije, kada indoktrinirani nije svestan svoje indoktriniransti.
tsunade tsunade 23:04 02.02.2013

Re: Da

Mene je danas blam tih par godina mladalačkog antikomunizma koji me obuzeo krajem gimnazije (kraj osamdesetih). Šta ćeš, mladost-ludost.


to je zato što si pristao da se smestiš u neku od ponudjenih stanišićevih fioka.

A ovo izjednačavanje i relativizacija je od vra tno.
Ali proći će sve to jednom.


na šta tačno misliš? koje izjednačavanje i relativizacija?
tsunade tsunade 23:08 02.02.2013

Re: Da

a u blog turi stojadinovicevu sliku!


ne izgleda ni on loše. kicoš.
princi princi 23:12 02.02.2013

Re: Ti bre samo na sebe mislish...

Domazet
freehand

Au, sine, štihovi...
bitnik bitnik 23:20 02.02.2013

Re: Da

hoochie coochie man

Pa valjda po onome što se dešavalo tada a ne poovome što se dešava danas? Jer sudimo o ljudima iz onog, a ne iz ovog vremena.


u principu sam saglasan sa ovim, da sad ne širim priču time kako to i nije baš tako jednodimenzionalno.


hoochie coochie man
A što se tiče onih tvojih "činjenica" to nije istorija to je ideologija, samo što ti toga nisi svestan izgleda, a to i jeste odlika uspešne indoktrinacije, kada indoktrinirani nije svestan svoje indoktriniransti.


ovde ću, već, proširiti priču.
nisi indoktrinaciju definisao do kraja.
najuspešnija indoktrinacija je ona kada indoktrinirani ne samo da nije svestan svoje indoktriniranosti, već misli da su indoktrinirane ne samo osobe koje tvrde suprotno od njega, nego i da su indoktrinirani čitavi vojno-istorijski arhivi svih strana učesnica u ratu.
ili, što bi kazao čuveni filozofski tandem jagger-richards:
ako su činjenice protiv nas, ebeš činjenice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 02.02.2013

Re: Da

ako su činjenice protiv nas, ebeš činjenice.


Ajd da o tim činjenicama pričamo neki drugi put, biće još četničko partizanskih blogova, a ja se iskreno nadam da će i Dragoljub (komunjara stara*) tada da se uključi...

A što se indoktriniranosti tiče, kad neko tvrdi da ono što on kaže piše u vojno istoriskim arhivima svih strana, onda je taj ili pročitao sve što piše u svim vojnoistorijskim arhivima, ili je veoma uspšeno indokrtiniran.

Ti si, verujem, od onih prvih.

*
Dragoljube, ti naravno znaš da se zezam :)
Domazet Domazet 23:46 02.02.2013

Shta je ...

princi
Domazet
freehand

Au, sine, štihovi...

...ne verujesh? U redu priznajem da sam ti preporuku dao za prvi deo teksta, hebi ga, i ja sam chovek, gode mi priznanja.

Medjutim, drugi deo me je POTRESAO! Drugi deo ima shirinu koja prevazilazi chak i dodelu priznanja MENI!! To je za vishe od preporuke.

BSZ, lepo si ono rekao.
cult cult 23:50 02.02.2013

Re: Da

to je zato što si pristao da se smestiš u neku od ponudjenih stanišićevih fioka.


zaista?
Svodjenje na te...dosetke?
Surprised.

Vidiš, ogromna je razlika izmedju naivne ideje da ljudi treba da budu jednaki u pravu na prihode od resursa i ideje o superiornoj rasi koja jedina ima pravo na život, dočim ostale treba potrpati u peći i sistematski spaliti. Ova druga u svom centru već nosi zločin i ako ti je bliska, moron si, bez obzira da li si je sledio kao esesovac, ustaša iz Jasenovca ili četnik gibaničar koji kolje po Sjenici.
tsunade tsunade 23:56 02.02.2013

Re: Da

Vidiš, ogromna je razlika izmedju naivne ideje da ljudi treba da budu jednaki u pravu na prihode od resursa i ideje o superiornoj rasi koja jedina ima pravo na život, dočim ostale treba potrpati u peći i sistematski spaliti. Ova druga u svom centru već nosi zločin i ako ti je bliska, moron si, bez obzira da li si je sledio kao esesovac, ustaša iz Jasenovca ili četnik gibaničar koji kolje po Sjenici.


slažem se bez ostatka. ne znam što me napade? mislila sam da pričamo o antikomunizmu a ne antifašizmu.

edit: mada mi početna ideja nije bila ni jedno ni drugo.
dragoljub92 dragoljub92 00:00 03.02.2013

Re: Da

Fraza, ovi ne mogu da okreče što je Tita napravio se često može čuti, ona površno gledano stoji,

nije to površno huči,gledaš je sa pogrešne strane. fraza iskazuje to da ovi uopšte nisu pokušali nešto da sazidaju ,prvo je miloševićeva banda opljačkala sve što je stigla,onda su ovi poslenjih prodali i očistili sve što je preostalo ni oni nisu pokušavali da nešto sazidaju.
kad svi posle komunista samo kradu, onda komunisti deluju ko sveci.
činjenicu da mi posle '47 nismo više živelu u komunizmu nego u autokratiji,koja je imala ispred sebe fasadu komunizma,kao frankova diktatura u španiji koja je ispred sebe imala fasadu fašizma.to niko neće da prizna i prihvati kao činjenicu.verovatno ni tito nije sebe video kao diktatora blage ruke.
Njima se jednostavno zalomio sretno vreme,

ne možeš nikome da zameraš sreću.glupo je.
Teško da iko mOže poreći činjenicu da se kapitalistički ekonomski poredak pokazao kao efikasniji, makar u tom periodu o kom ti pričaš, pa iz tog ugla posmatrano, sa dosta verovatnoće se može zaključiti da je umesto komunističkog ekonomskog sistema u tom preiodu ovde vladalo neko drugo, kapitalističko, da bi mnogo više bilo urađeno nego što su to uspeli komunisti.

pa ,sobzirom na ponašanje gore navedenog u naslovu bloga i njegove klase ,teško da ćeš da me ubediš u to.opet bi se našo neki stojadinović da mućka sa obveznicama ,ratnom odštetom i 90% ovih intelektualaca na blogu bi se rodio i ostao na selu sa završenom srednjom poljoprivrednom,90% nas gradske radničke populacije bi ostalo u radničkoj klasi tipa zanatlije.skorojevići bi vladali idalje kao što su vladali predhodnom jugoslavijio/srbijom i kao što vladaju i posle diktature.
sdruge strane kako objašnjavaš držanje dragiše cvetkovića za vreme rata?
nemci hteli da on bude ono što je pristao nedić,cvetković i po cenu dva hapšenja nije iako je potpisao pakt.
pavelić je čekao skoro mesec dana 150-200km od zagreba daok su nemci tražili od mačeka da bude njihov(hrvaćanski) predsednik,tek kad je maček to načisto odbio,mislim da je bilo bolje po srbe u hr. da je pristao,pavelić je dobio dozvolu od nemaca da uradi to što je uradio.
daklem dva čoveka koja su potpisala pakt sa nemcima su odbili da budu nemačke marionete.
treće kava je to demokratija u kraljevini bila kad su svog državljanina i bivšeg predsednika vlade,ministra jednostavno uhapsili i bez suda, na zahtev druge zemlje isporučili .
kako u demokratskoj kraljevini može da budu dve cene otkupa duvana,mislim na razloge šverca duvana iz crne gore i hercegovine u srbiju ,i mlogo što šta još.
tsunade tsunade 00:08 03.02.2013

Re: Da

pa ,sobzirom na ponašanje gore navedenog u naslovu bloga i njegove klase ,teško da ćeš da me ubediš u to.opet bi se našo neki stojadinović da mućka sa obveznicama ,ratnom odštetom i 90% ovih intelektualaca na blogu bi se rodio i ostao na selu sa završenom srednjom poljoprivrednom,90% nas gradske radničke populacije bi ostalo u radničkoj klasi tipa zanatlije.skorojevići bi vladali idalje kao što su vladali predhodnom jugoslavijio/srbijom i kao što vladaju i posle diktature.


ti dakle potpuno odbacuješ pretpostavku da jedan poredak, ako dovoljno dugo živi ima solidne šanse i da napreduje.
dragoljub92 dragoljub92 00:09 03.02.2013

Re: Da

Dragoljube, ti naravno znaš da se zezam :)

ma znam
dragoljub92 dragoljub92 00:25 03.02.2013

Re: Da

ti dakle potpuno odbacuješ pretpostavku da jedan poredak, ako dovoljno dugo živi ima solidne šanse i da napreduje.

poredak čine ljudi a kakav je kvalitet tih ljudi takvi su i političari.političari ne rastu na marsu pa da ih posle šalju u srbiju.u grčkoj su komunisti dobili rat a izgubili revoluciju,došla je na vlast vojna diktatura . zašto misliš da bi srbija prošla drug'čije.

istorija ratovanja govori da bi u slučaju da su četnici došli na vlast '45 vršili bi istu odmazdu koju su vršili partizani. iskustvo iz španskog rata.šta je franko uradio sa špancima?
ne postoji odgovor na pitanje šta bi bilo da je bilo drugačije? bilo je što je bilo i il ćeš da prepustiš zaboravu ili ćeš da postaneš psihijatriski bolesnik koji nikako ne može da prošlost.
i ja volim naranče, al trpim.
ps
biciklo ne može da bude naš proizvod nikako,bez obzira šta piše.jedina fabrika koja je to umela je partizan iz subotice ali je on uništen 90ih,daklem to samo neko sklapa i lepi svoje nalepnice preko pravog proizvođača.
veruj mi,radio sam u elektronsku i znam kako se lepe pločice i udaraju naši pečati kontrole na strane delove.
tsunade tsunade 00:39 03.02.2013

Re: Da

ne postoji odgovor na pitanje šta bi bilo da je bilo drugačije?


istina. ja samo hoću da kažem da ti jednom poretku, ako se već rodio, moraš da pružiš šansu da živi, da raste i da se razvija. kad nešto živi ono pri tom neminovno raste a u 99 odsto slučajeva se i razvija. mi tu šansu nismo imali. i jedan i drugi poredak su bili privremeni.

a što se španije i grčke tiče, i pored svih trzavica, makar su sebi obezbedili safety net.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:50 03.02.2013

Re: Da

kad svi posle komunista samo kradu, onda komunisti deluju ko sveci.


A čemu (što bi rekao V Petrović) uopšte to poređenje?
Teško je pobiti ovo što si napisao, zaista, ali ne mislim da komunisti postaju bolji onog trena kad se složimo da su ovi loši.

U redu je poređenje komunizma kao sistema, pa i onog jugoslovenskog, osobenog, sa demokratijom, i to poređenje teško da može da ide na ruku komunizmu, ali kad demokratiju posamtramo kroz naše političare mi radimo nešto slično onome o čemu sam govorio u replici cultu- jednu katgoriju ocenjujemo posmatrajuci nešto drugo.
Ovde mi se čini da mešamo tri kategorije: komunizam, demokratiju i naše političare. Hajmo da svaku od njih posmatramo za sebe i verujem da ćemo se tako približiti.
Složičemo se od prve oko ocene naših političara, ostaje nam da uporedimo komunizam i demokratiju, ali mislim da ni tu neće biti prevelikih razlika.

Da li komunizam ima uticaja na to da danas vladaju baš ovi koji vladaju je opet zasebna tema.

ne možeš nikome da zameraš sreću.glupo je.

Ne ne, ne zameram uopšte, samo pretpostavljam šta je tom ekonomski neefikasnom sistemu pomoglo da bude koliko toliko uspešan.
Čak mislim i da je sreća i dobro po nas što se tako poklopilo, jer da je taj neefikasan sistem bitisao u ekonomski nepovoljom vremenu tek to bi bilo katastrofalno, i verovatno bi Srbija danas bila u još gorem stanju.
sdruge strane kako objašnjavaš držanje dragiše cvetkovića za vreme rata?

Misliš to što je on podržavao Dražu? :)
Ma šalim se.

Napisah ovde negde da je važno definisati granicu koja razdvaja kolaboraciju od rada za dobrobit naroda, a taj rad ne mora uvek da bude junačenje i "herojsko" žrtvovanje.
Napisah i da Stojadonović jeste prešao tu granicu i time postao kolaborant, saradnik, pomagač Hitlerov, a da Draža tu granicu nije prešao i pored "oklevanja" i taktiziranja.
E i za Cvetkovića mislim da tu granicu nije prešao, i da je njegov potpis pokušaj spasavanja od Hitlera a ne pokušaj pomaganja Hitleru.
dragoljub92 dragoljub92 01:58 03.02.2013

Re: Da

ako se već rodio, moraš da pružiš

taj poredak je iz sebe izrodio one koji su ga uništili.da razni stojadinovići nisu beskrupulozno pljačkali narod ne bi mogli komunisti da se tako jako organizuju.uostalom,a kako dobrica, mislim, tvrdi komunizam su u srbiju donela deca tih bogataša a ne broz.
a što se španije i grčke tiče, i pored svih trzavica, makar su sebi obezbedili safety net.

da samo što on nisu imali tako duboko ukorenjen komunistički pokret kao jugoslavija,tad komuniste nije mogo niko da pobedi.opsada trsta govori koliko je kom. pokret imao jako uporište u narodu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:05 03.02.2013

Re: Da

Vidiš, ogromna je razlika izmedju naivne ideje da ljudi treba da budu jednaki u pravu na prihode od resursa i ideje o superiornoj rasi koja jedina ima pravo na život, dočim ostale treba potrpati u peći i sistematski spaliti. Ova druga u svom centru već nosi zločin i ako ti je bliska, moron si, bez obzira da li si je sledio kao esesovac, ustaša iz Jasenovca ili četnik gibaničar koji kolje po Sjenici.

Ili kao komunista koji strelja građane po Beogradu...kulake po Sremu i Banatu...?

dragoljub92 dragoljub92 02:37 03.02.2013

Re: Da

Ili kao komunista koji strelja građane po Beogradu...kulake po Sremu i Banatu...?

ti si prolupao naćisto
tsunade tsunade 10:14 03.02.2013

Re: Da

ti si prolupao naćisto


što je prolupao? komentar mu je sasvim logičan.

kako dobrica, mislim, tvrdi komunizam su u srbiju donela deca tih bogataša a ne broz.


nisam baš nešto sigurna.

da razni stojadinovići nisu beskrupulozno pljačkali narod


taj stojadinović je došao na vlast na demokratskim izborima. komunisti nisu. sledi da je neki opljačkani narod za njega glasao. za komuniste nije.
milisav68 milisav68 10:17 03.02.2013

Re: Da

dragoljub92

taj poredak je iz sebe izrodio one koji su ga uništili.da razni stojadinovići nisu beskrupulozno pljačkali narod ne bi mogli komunisti da se tako jako organizuju.uostalom,a kako dobrica, mislim, tvrdi komunizam su u srbiju donela deca tih bogataša a ne broz.

Ne može to tako usko da se gleda, to je bila kombinacija dece bogataša (koji su se školovali u inostranstvu), i agenata kominterne koji su osnivali komunističke ćelije širom Evrope, sa ciljem da preuzmu vlast (ili barem da utiču na dogadjaje, kao što su to bili britanski agenti SOE, koji su prepravljali depeše koje su stizale Čerčilu).

Za Srbiju je to bio Mustafa Golubović, koga su Nemci uhapsili posle dizanja u vazduh smederevske tvrdjave, a potkazao ga je gestapou Rodoljub Čolaković (u dogovoru sa Brozom).

Interesantan podatak je i da Staljin nije verovao Leopoldu Treperu (takodje agentu kominterne i osnivaču "Crvenog orkestra" koji mu je javio da Hitler sprema napad na Sovjetski Savez.

I nije se u predratnoj Jugoslaviji dešavalo ništa više (ili gore), što se nije dešavalo u ostalom delu Evrope.

I tamo se teško živelo, i tamo se nelegalno bogatilo, komunisti zabranjivani i hapšeni....pa je kulminiralo u Nemačkoj i širom otvorilo vrata Hitleru (koga su čak u početku podržavali Englezi i Francuzi kao branu od komunizma).

A pobeda komunista u Srbiji, nije posldica njihove snage (i volje naroda), već ustupak Staljinu za velike (sovjetske) žrtve na istočnom frontu, jer komunisti ne bi prešli Drinu (Lim) još deset godina, da nije Crvena Armija bila na granici Srbije u leto 1944. godine.

I nije Broz rekao "Istorijsko Ne", da bi mi živeli bolje, već se plašio za svoje dupe, a srećna okolnost mu je bila što je Jugoslavija bila na granici izmedju dva pakta.

Pa je tako do `48. stizala pomoć iz Rusije, a posle iz Amerike, a svi su žmureli na ono šta se dešavalo unutar zemlje (kao što ih danas ne interesuje šta se dešava na Kosovu).
tsunade tsunade 10:21 03.02.2013

Re: Da

biciklo ne može da bude naš proizvod nikako,bez obzira šta piše.jedina fabrika koja je to umela je partizan iz subotice ali je on uništen 90ih,daklem to samo neko sklapa i lepi svoje nalepnice preko pravog proizvođača.
veruj mi,radio sam u elektronsku i znam kako se lepe pločice i udaraju naši pečati kontrole na strane delove.


verujem ti. moj komentar se više odnosio na neku tvoju pretpostavku da ja vozim neki dobar točak i izlazim u fine restorane. ni jedno ni drugo ne stoji. volela bih da imam bolji točak al i ovaj radi posao
antioksidant antioksidant 10:22 03.02.2013

Re: Da

i širom otvorilo vrata Hitleru

to "otvaranje" vrata nije bilo bas lako... tuca (i to bukvalno) je trajala poprilicno

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana