Biz| Ekologija| Moj grad

ponovo nikl

AlexDunja RSS / 05.02.2013. u 17:40

mogu li se ikako zaustaviti ovi ljudi?

 273993_norilsk2big_f.jpg?ver=1347909779

 

  Kompanija Srbija nikl će insistirati da nastavi posao oko istraživanja nalazišta nikla u Srbiji i očekuje da će dobiti dozvolu i za Mokru goru.

Čelnik te kompanije Dragoslav Božović je kazao da Srbija nikl ima već dve dozvole za istraživanja na područjima opština Vrnjačka banja i Topola i da je podnela zahteve za još dve lokacije na Mokroj gori.

Božović je na pitanje novinara kako će prevazići neslaganje lokalnih vlasti oko istraživanja i eksploatacije nikla kazao da se predloženim rešenjima novog zakona "oduzima moć odlučivanja lokalnim samoupravama".

Prema njegovim rečima, to će onemogućiti da se bez stručne argumentacije i znanja obustavljaju poslovi.

 

saopštenje SANU iz septembra prošle godine:

Iako smo bili ubeđeni da je opasnost koja je Srbiji pretila od otvaranja rudnika nikla u Mokroj Gori, Lipovici i Vrnjačkoj banji, otklonjena još pre sedam godina, ona se ovih dana ponovo nadvila nad našom zemljom. Naime, namera da se rudnici nikla na pomenutim lokacijama ipak otvore ponovo je postala aktuelna.

Podsećamo da je Ministarstvo rudarstva i energetike Vlade Republike Srbije, u novembru 2004. godine, odobrilo engleskoj firmi Dinara Nickel d.o.o. da na teritoriji Mokre Gore vrši geološka istraživanja nikla i pratećih metala, gvožđa i kobalta, s namerom da tu kasnije otvori i rudnik. Kad je ta odluka, u januaru 2005. godine, objavljena, izazvala je veliko uznemirenje javnosti. Deleći to uznemirenje, i suočena sa posledicama takve odluke po očuvanje životne sredine, Srpska akademija nauka i umetnosti je zaključila da se razgovor o posledicama otvaranja rudnika nikla mora prenti sa terena politike na teren nauke. Zato je akademiku Dragomiru Vitoroviću, nekadašnjem profesoru Hemijskog fakulteta, koji je 1999. godine napravio stručnu analizu posledica NATO-bombardovanja, poverila da sličnu analizu napravi i o posledicama otvaranja rudnika nikla. U kasnijoj fazi, tom poslu su se pridružili i akademici Zoran Maksimović, nekadašnji, i Vidojko Jović, aktuelni profesor Rudarsko-geološkog fakulteta u Beogradu.

Ta analiza je ubedljivo pokazala da takva odluka „donosi daleko veću štetu nego korist, jer već geološka istraživanja u predviđenom obimu, a da se ne pominje njihovo podizanje na poluindustrijski ili industrijski nivo, ozbiljno ugrožavaju floru i uznemiravaju faunu“, da „narušavaju izgled područja i degradiraju osnovne prirodne vrednosti i resurse“, i da „eksploatacija sličnih, siromašnih ruda, pretvara zelene površine u Mesečeve pejzaže“. Tehnički postupak pri kome se nikl ispira sumpornom kiselinom prljav je i izuzetno opasan. Opasan je i sam transport te kiseline kroz Srbiju. Upozoreno je na tendenciju u većini razvijenih zemalja „da se ’prljave‘ tehnologije prebacuju nedovoljno razvijenim zemljama“. U toj analizi se dalje kaže: „Važno je isto tako istaći da, na osnovu dosadašnjih istraživanja, ležišta ruda gvožđa, nikla i kobalta na području Mokra Gora, u pogledu položaja, debljine slojeva i koncentracije metala nisu perspektivna. Naime, morala bi se odlagati ogromna količina pokrivke da bi se došlo do tankih slojeva siromašne rude, a neko eventualno obogaćivanje rude bi bilo pogubno za čitav kraj i njegovu okolinu. Vazduhom, vodom, saobraćajem, nadaleko bi se raznosili raznovrsni opasni zagađivači životne sredine.“ Prilikom razgovora o ovoj analizi naglašeno je da se „u zemljama trećeg sveta, pod plaštom eksploatacije rude, kopaju jame za odlaganje jalovine, u koje se kasnije odlaže nuklearni otpad“.

Jednom rečju, zaključeno je da bi takav rudnik bio „ekološka bomba“, koja bi Zlatibor, Taru i Šargan pretvorila u pustinje bez traga i znaka života, i koja bi Drinu, i sve njene pritoke, pretvorila u mrtve reke.

Predsedništvo SANU je ovu analizu prihvatilo, i nadležnom Minitarstvu prosledilo, kao svoj zvaničan dokument i stav. U isto vreme, SANU je, pri svom Odboru za zaštitu čovekove i životne sredine, formirala i Akcioni pododbor za zaštitu Mokre Gore.

Na osnovu svega toga, Ministarstvo je povuklo svoju odluku da preduzeću Dinara Nickel d.o.o. dozvoli istraživanja u Mokroj Gori. Mokra Gora je bila odbranjena, ali je to preduzeće svoju pažnju usredsredilo na šumadijsko selo Lipovac. Akademija se, sa istom argumentacijom, angažovala i u odbrani Lipovca. Međutim, kad je i Lipovac odbranjen, usledio je pokušaj da se rudnik nikla otvori u drugoj državi, u Bosni i Hercegovini, u Republici Srpskoj, u selu Vardište, koje je od Mokre Gore, kako meštani oba sela kažu, „udaljeno nula kilometara“. Tako se nad Mokrom Gorom ponovo nadvila ista pretnja. SANU je tada, zajedno sa Odborom za obnovu Šarganske osmice, s kojim inače sarađuje još od 2001. godine, u Jatarama organizovala skup, na kome su učestvovali i predstavnici Višegrada, kojima su predočene naše analize. Zahvaljujući tome, to preduzeće je moralo da odustane i od istraživanja u Vardištu.

Činilo se da je Akcioni pododbor za zaštitu Mokre Gore definitivno otklonio ovu opasnost od naših krajeva. Međutim, ovih dana je objavljeno da je Ministarstvo prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja nekim kompanijama ponovo izdalo dozvole za istraživanja naslaga nikla u Mokroj Gori, Lipovcu i Vrnjačkoj banji, obećavajući im pri tom da će im pomoći da u taj posao uđu „sa što manje prepreka“. Tako se Srbija, uprkos naučnim analizama i argumentima, i danas, 2012, našla tamo gde je bila 2005. godine. Argumentacija, na kojoj je SANU zasnivala svoj stav, ponovo je dramatično aktuelizovana.

SANU se oseća obaveznom da, pozivajući se isključivo na naučne argumente, upozori na katastrofalne posledice ovakvih odluka, da nadležnima preporuči da ovakve odluke ne donose bez konsultacije sa naučnim institucijama, i da na sve nas apeluje da više mislimo na očuvanje zdrave prirodne sredine nego na neizvesni profit, koji bi je, izvesno, za sva vremena, pretvorio u beživotnu pustinju.

Predsedništvo
Srpske akademije nauka i umetnosti
Akademik Nikola Hajdin, predsednik

 

 



Komentari (287)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

oskar-z-wild oskar-z-wild 17:48 05.02.2013

Emire spasi nas!

Jedino nas Emir može spasti!
AlexDunja AlexDunja 17:51 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

nisam sigurna ...
vidiš da ljudi donose nove zakone..
ivana23 ivana23 18:05 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Nisam ni ja sigurna, al' nisam ni pametna da bih videla kako ih mozemo spreciti u tom duboko stetnom naumu.

Strasno je sta se radi...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:06 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Jedino nas Emir može spasti!

Bogami i meni orvo pade na pamet da bi Nemanja jedini mogao da digne ozbiljnu dževu oko ovoga...on nije lokalna samouprava, on je on. Da ga vidimo sad.
ivana23 ivana23 18:12 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

U petak, kako je najavljeno, dolazi Novak kod Emira na Mokru Goru. Mogli bi njih dvojica da iskoriste (sigurno) brojno prisustvo novinara da iskazu neki protest. Time bi se i narodu skrenula veca paznja na ovaj problem.
AlexDunja AlexDunja 18:13 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

on nije lokalna samouprava, on je on. Da ga vidimo sad.


pa prošle godine je on digao frku,

i lokalna samouprava u trsteniku je povukla
dozvolu koju je već bila dala ranije za istraživanja,

ne mogu sada da se setim da li su i banjčani
uradili to isto.

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:15 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

pa prošle godine je on digao frku,

i lokalna samouprava u trsteniku je povukla
dozvolu koju je već bila dala ranije za istraživanja,

ne mogu sada da se setim da li su i banjčani
uradili to isto.

Znam, zato to i8 kažem, da ga vidimo i sad...sumnjam da će ga lako pregaziti zakonima po kojima samo oni znaju znanje i shodno tome odlučuju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:15 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Novak Đokovič, Emir Kusturica i SANU na jednoj strani.
Dunjice, pa nećeš valjda i ti sa njima?
AlexDunja AlexDunja 18:17 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Strasno je sta se radi...

meni je neshvatljivo da se žrtvuju zlatibor, tara, drina,
izvori mineralne vode u vrnjačkoj banji, zapadna morava,
kraj u kome se proizvodi najbolje povrće u zemlji,
izvor mivele...
AlexDunja AlexDunja 18:31 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

evo šta je rekao ministru prošle godine

- Srpska javnost je već postala učesnik i svedok vaših najvažnijih odluka, a vi to zovete napadom na Vladu! Znao sam čoveka koji je u sarajevskoj kafani "Park" pričao kako drug Tito farba kosu, čudio se otkud maršalu smeđa kosa u 75. godini. Taj je dobio batine, a ja se nadam da vaš sledeći korak usmeren prema zaštitnicima srpskih resursa i životne sredine, neće biti potezanje pendreka, već odustajanje od prodaje naših resursa - odgovara Kusturica - Ako vaš stav postane stav Vlade Srbije, u šta i dalje ne verujem, jaki i slabi, mladi i stari, pitomi i divlji, a ima nas najmanje milion, ima nas slikovito rečeno kao "kusih pasa", mi ćemo se organizovati kako dolikuje pa ćemo činiti ono što moramo da vas sprečimo u opasnim namerama.

Kusturica je izrazio zabrinutost jer "pojedini predstavnici vlasti uspeh mere milijardama koje će završiti u ko zna čijim džepovima", podesećajući da je i sadašnja eksploatacija mnogo manje štetnih ruda u Srbiji na katastrofalno lošem nivou. Zbog toga, dodaje, pozivanje na poštovanje važećih zakona lepo izgleda na papiru, ali u stvarnosti nije primenjeno - naprotiv.
ivana23 ivana23 18:32 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

hoochie coochie man
Novak Đokovič, Emir Kusturica i SANU na jednoj strani.
Dunjice, pa nećeš valjda i ti sa njima?


Samo te posmatra...



... Kustina maca!
AlexDunja AlexDunja 18:32 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Dunjice, pa nećeš valjda i ti sa njima?


bogami hoću kad je moj grad u pitanju
i kada su u pravu...

nego, novak mi se još nije izjasnio...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:48 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Samo te posmatra...



... Kustina maca!


Volim i ja nju :)
bogami hoću


Nema-nja Srbi-ne!
:)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:59 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Jelica Greganović

Znam, zato to i8 kažem, da ga vidimo i sad...sumnjam da će ga lako pregaziti zakonima po kojima samo oni znaju znanje i shodno tome odlučuju.


Emir sigurno ima veliki uticaj i na vlasti i na celokupnu javnost. Ali je bitno da i on ima masovnu podrsku od svih gradjana. Vazno je da protest bude sto masovniji. I na sve moguce nacine. Evo Dunja nam svima daje primer

I da dodam jos nesto vrlo vazno: ne ograniciti se samo na Mokru Goru nego isto vazi i Vrnjacku Banju i Topolu. Srbija je suvise mala da bi unistavala bilo koji od svojih delova. A posebno ne ove koji spadaju u najlepse...
loader loader 19:02 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Jelica Greganović

Bogami i meni ovo pade na pamet da bi Nemanja jedini mogao da digne ozbiljnu dževu oko ovoga...on nije lokalna samouprava, on je on. Da ga vidimo sad.

Apsolutno.
I Šerbedžija da se pozove, sad.
cult cult 19:15 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

hoochie coochie man
Novak Đokovič, Emir Kusturica i SANU na jednoj strani.
Dunjice, pa nećeš valjda i ti sa njima?

dragoljub92 dragoljub92 19:21 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

hoochie coochie man
Samo te posmatra...



... Kustina maca!


Volim i ja nju :)
bogami hoću


Nema-nja Srbi-ne!
:)

al će sag da počnu dsa mu se uvlače,nemanji mislim.
dragan7557 dragan7557 19:42 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

AlexDunja
Strasno je sta se radi...

meni je neshvatljivo da se žrtvuju zlatibor, tara, drina,
izvori mineralne vode u vrnjačkoj banji, zapadna morava,
kraj u kome se proizvodi najbolje povrće u zemlji,
izvor mivele...

Ma šta je bre s' tobom?

Tu su bre paretine i to devize, bre!

A kad imaš paretine imaš sve, bre!

Izvadiš šlajpik i ka'eš, zaurličeš bre: pošto, bre!

I o'ma vode i zlatibora, tara, i drina kol'ko oš' bre!

Trgneš Platina Diners karticu i drekneš Pošto bre planeta, i kvit.

A oni drugi te zavidno gledaju dok ždernjaš bre Zlatnim kašikama i ubadaš Zlatnim viljuškama, bre i kvit, bre!

cerski
AlexDunja AlexDunja 19:45 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

I da dodam jos nesto vrlo vazno: ne ograniciti se samo na Mokru Goru nego isto vazi i Vrnjacku Banju i Topolu. Srbija je suvise mala da bi unistavala bilo koji od svojih delova. A posebno ne ove koji spadaju u najlepse...

i trstenik, nešto ga ne pominju danas, ali i on je u igri
AlexDunja AlexDunja 19:47 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

A kad imaš paretine imaš sve, bre!


a ja se opet nadam
da nije baš sve na prodaju...
cassiopeia cassiopeia 20:28 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

ivana23
Nisam ni ja sigurna, al' nisam ni pametna da bih videla kako ih mozemo spreciti u tom duboko stetnom naumu.

Strasno je sta se radi...


Pada mi na pamet organizovanje neke peticije, zahtev za javnom rapravom, pa mora da postoji način da se zaštitimo. Možda pisati zaštitniku građana ili nekom odboru zazaštitu životne sredine ako tako što postoji.
Mene stvarno jeza podilazi od mogućih štetnih posledica.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:38 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Apsolutno.
I Šerbedžija da se pozove, sad.

I u Lici planiraju rudnik nikla?
loader loader 21:22 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Za Liku ne znam, nego, kad mu nije bilo teško da se ovuda voda sa filmskom divom-režiserkom, valjda mu ne bi bilo teško da se potrudi i oko ove stvari, a za dobronamernost koja ovoga puta ni po čemu ne bi bila sporna.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:00 05.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Za Liku ne znam, nego, kad mu nije bilo teško da se ovuda voda sa filmskom divom-režiserkom, valjda mu ne bi bilo teško da se potrudi i oko ove stvari, a za dobronamernost koja ovoga puta ni po čemu ne bi bila sporna.

Ako bi to pomoglo, nek dođe, pa nek se voda.
loader loader 01:04 06.02.2013

Re: Emire spasi nas!

nek se voda

Nek se voda, sigurno
i kopače nikla nek odvede na neko drugo mesto u svemiru.
Gde nađoše baš Šumadiju i okolinu?!
aleksandra1966 aleksandra1966 03:03 06.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Prosle godine pogledam emisiju na internetu o dolini Ibra. I saznam sa uzasom da ce se tu graditi desetak mini hidrocentrala, neki Italijani su u igri. Dolina Ibra ce biti potpuno unistena na taj nacin-mikroklima, geografija predela, vegetacija i fauna. I setim se da je isto to trebalo da se radi pre nekih dvadesetak godina, ali se podigla velika buka oko toga na PMF i Institutu za bioloska istrazivanja gde sam radila, imali smo sastanke, javne rasprave, potpisivali peticije i uspeli da to zaustavimo.Da li se iko toga uopste seca, pa i meni su iscileli detalji iz memorije pamcenja, ali poenta je da smo uspeli da stopiramo projekat. Sta se sad desava, ima li sanse da se isto to uradi ponovo, u oba slucaja-i kod projekta mini hidroelektrana i kod izgrdnjae industrije za preradu nikla? Moze li to da krene malo dalje od bloga?
hajkula1 hajkula1 11:28 06.02.2013

Re: Emire spasi nas!

ivana23
U petak, kako je najavljeno, dolazi Novak kod Emira na Mokru Goru. Mogli bi njih dvojica da iskoriste (sigurno) brojno prisustvo novinara da iskazu neki protest. Time bi se i narodu skrenula veca paznja na ovaj problem.



Da tvitujemo
adv adv 12:08 06.02.2013

Re: Emire spasi nas!

A može li malo pojašnjenje, šta je tu tačno štetno, pa još duboko?
Biljana 77 Biljana 77 15:13 06.02.2013

Re: Emire spasi nas!

Novak Đokovič, Emir Kusturica i SANU na jednoj strani.
Dunjice, pa nećeš valjda i ti sa njima


Valjda je odlika normalnih ljudi da stanu iza ideje koja propagira opšte dobro bez obzira na neslaganje sa ostalim ljudima po pitanju nekih drugih ideja.

<-link
tsunade tsunade 18:06 05.02.2013

a litijum?

nemam utisak da se mogu zaustaviti jer je sve presušilo a i krediti iscrpljuju svoje mogućnosti.

nego šta je sa tim litijumom? to tadić spominje u intervjuu eho moskve. navodno smo prvi u evropi po tom resursu.
AlexDunja AlexDunja 19:47 05.02.2013

Re: a litijum?


nego šta je sa tim litijumom? to tadić spominje u intervjuu eho moskve. navodno smo prvi u evropi po tom resursu.

nisam to videla...
ivana23 ivana23 20:01 05.02.2013

Re: a litijum?

AlexDunja

nego šta je sa tim litijumom? to tadić spominje u intervjuu eho moskve. navodno smo prvi u evropi po tom resursu.

nisam to videla...


Mozda i prvi u svetu, 20% svetskih zaliha se nalazi u Srbiji. Medjutim, eksploatacija litijuma nije stetna ni po okolinu, ni po ljude.
dragoljub92
Zaista ne znam kako imate duse da se zavitlavate sa ovakvom temom!?!

ivanče misi sjebasmo zemlju načisto jedino što nasi ostanu je zajebancija dok se ne zagrcnemo od plakanje.
ovo nije zemlja za stajanje nego za beganje i plakanje.

tsunade tsunade 21:11 05.02.2013

Re: a litijum?

Mozda i prvi u svetu, 20% svetskih zaliha se nalazi u Srbiji. Medjutim, eksploatacija litijuma nije stetna ni po okolinu, ni po ljude.


e pa onda ne može.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 05.02.2013

Re: a litijum?

ivana23


Mozda i prvi u svetu, 20% svetskih zaliha se nalazi u Srbiji.


Zavitlavaš se, jel' da? Ili možda misliš na kriptonit? Ili neodimijum.

maksa83 maksa83 21:37 05.02.2013

Re: a litijum?

Zavitlavaš se, jel' da? Ili možda misliš na kriptonit? Ili neodimijum.

Misli na onaj jadarit (srpski kriptonit) iz kog se dobija litijum, kog nema baš "20% svetskih nalazišta", ali ga ima da pokrije 20% trenutnih potreba tržišta. Nije da je to skroz isto, ali nije ni daleko.

(mrzi me da pravim link, snaćićeš se)

http://www.indmin.com/Article/2895151/Serbian-lithium-under-focus.html
dragan7557 dragan7557 21:40 05.02.2013

Re:da mi spremimo ražanj a zec............

maksa:
ali ga ima da pokrije 20% trenutnih potreba tržišta.

A izvadiše li ga i prodaše?

cerski
ivana23 ivana23 21:43 05.02.2013

Re: a litijum?

srdjan.pajic
ivana23


Mozda i prvi u svetu, 20% svetskih zaliha se nalazi u Srbiji.


Zavitlavaš se, jel' da? Ili možda misliš na kriptonit? Ili neodimijum.


Sto prvo ne proveris na netu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:47 05.02.2013

Re: a litijum?

maksa83
Zavitlavaš se, jel' da? Ili možda misliš na kriptonit? Ili neodimijum.

Misli na onaj jadarit (srpski kriptonit) iz kog se dobija litijum, kog nema baš "20% svetskih nalazišta", ali ga ima da pokrije 20% trenutnih potreba tržišta. Nije da je to skroz isto, ali nije ni daleko.

(mrzi me da pravim link, snaćićeš se)

http://www.indmin.com/Article/2895151/Serbian-lithium-under-focus.html


2%.


EDIT: E jebi ga, ovaj tvoj link mi traži da se registrujem za freetrial. Šteta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:48 05.02.2013

Re: a litijum?

ivana23
srdjan.pajic
ivana23


Mozda i prvi u svetu, 20% svetskih zaliha se nalazi u Srbiji.


Zavitlavaš se, jel' da? Ili možda misliš na kriptonit? Ili neodimijum.


Sto prvo ne proveris na netu?


Pa bio sam ubedjen da se zavitlavaš, a ti u stvari ne znaš (ovo je kraj sveta ).
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:52 05.02.2013

Re: a litijum?

nego šta je sa tim litijumom? to tadić spominje u intervjuu eho moskve. navodno smo prvi u evropi po tom resursu.

Ako se dobro sećam, litijum se koristi za lečenje teške depresije. Baš zgodno što je nalazište ovde, priroda je sve lepo uredila.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:58 05.02.2013

Re: a litijum?

nsarski nsarski 11:37 06.02.2013

Re: a litijum?

Ako se dobro sećam, litijum se koristi za lečenje teške depresije. Baš zgodno što je nalazište ovde, priroda je sve lepo uredila.


Da, koristi se za lecenje depresije vec decenijama. Ali trenutno je potraznja litijuma sve veca zbog upotrebe u proizvodnji baterija za elektricne automobile. Litijuma ima u razlicitim oblicima minerala, a najvece kolicine se nalaze u J. Americi (Bolivija Argentina, Cile), ima u Kini, itd. U Evropi, Srbija je vodeca. Evo tabele:

dragan7557 dragan7557 11:44 06.02.2013

Re: a litijum?

dobrosavljevic_m
nego šta je sa tim litijumom? to tadić spominje u intervjuu eho moskve. navodno smo prvi u evropi po tom resursu.

Ako se dobro sećam, litijum se koristi za lečenje teške depresije. Baš zgodno što je nalazište ovde, priroda je sve lepo uredila.

Za secikese, krimose, lopovčine, probisvete... ili građane?

cerski
dragan7557 dragan7557 11:53 06.02.2013

Re: a litijum?

nsarski:
U Evropi, Srbija je vodeca.

Nije nikakva tajna da je Srbija veoma bogata žemlja naseljena pukom sirotinjom.

Kako ono beše jadni siromašni milijarderi?

Prvo je bilo Kosovo na redu a sada ostatak Srbije, dok stanovnici uživaju u Grand Paradi, Ja imam talent, Svadba24, Farma, Veliki Brat, dotle:
Pa ovaj jedan Crnogorac je u crno zavio i svoje sugradjane, nabio gluteus maximus u Beograd, pa sad ce da bude, kao, fin sa nama.

razne secikese i barabe svoje gluteus maximus-e nabijaju pod nos i na lizanje u ostale delove Srbije.



cerski
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:07 05.02.2013

Pije Zeka vošu

Dragoslav Božović? <<<LINK

Bivši poslanik DS direktor „Srbija nikla“

Direktor firme „Srbija nikl“ koja je dobila dozvolu za istraživanje rude nikla u Srbiji jeste Dragoslav - Zeka Božović, nekadašnji poslanik Demokratske stranke i otac predsednika omladine DS Balše Božovića, saznaje „Blic“. Bivši poznati karatista.
AlexDunja AlexDunja 18:28 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

dragan7557 dragan7557 18:29 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

KRALJMAJMUNA
Dragoslav Božović?

Bivši poslanik DS direktor „Srbija nikla“

Direktor firme „Srbija nikl“ koja je dobila dozvolu za istraživanje rude nikla u Srbiji jeste Dragoslav - Zeka Božović, nekadašnji poslanik Demokratske stranke i otac predsednika omladine DS Balše Božovića, saznaje „Blic“. Bivši poznati karatista.

Prema podatcima na Internetu Kum Borisa Tadića.

cerski
dragan7557 dragan7557 18:47 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

AlexDunja
pominje se i milova sestra


Ma firma je engleska kao što sam i ja Kinez, a ong Vučka predlažem za Japanca.

Lokalni biznismeni veli ekapija

cerski
loader loader 19:05 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

Šeiku zemljište da se ustupi, da od Srbije napravi svetski šljivar! Em da zaradimo, em da ih preplavimo šljivovicom, em da zemljište od prekopavanja spasimo
dragan7557 dragan7557 19:45 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

loader
Šeiku zemljište da se ustupi, da od Srbije napravi svetski šljivar! Em da zaradimo, em da ih preplavimo šljivovicom, em da zemljište od prekopavanja spasimo

Ma jašta kad tu dodaš i Seoski Turizam velika šansa Srbije autora Filipa Mladenovića, sve krize sveta mogu u Srbsku Omega kantu za otpad.

cerski
loader loader 21:25 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu


Ko će sad da kaže da na ovim prostorima nema rešenja ?
gedza.73 gedza.73 21:47 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

Direktor firme „Srbija nikl“ koja je dobila dozvolu za istraživanje rude nikla u Srbiji jeste Dragoslav - Zeka Božović, nekadašnji poslanik Demokratske stranke i otac predsednika omladine DS Balše Božovića, saznaje „Blic“

Kada je napustio nikšićku Željezaru njen bivši direktor i predstavnik Vladinog partnera MNSS Radomir Vukčević sa sobom je ponio i posjedovni list poslovnog prostora u Beogradu.

Lepo drustvo, nema sta.
Bas, onako, gospodsko.

Mislim da bi najbolje bilo da krenu sa istrazivanjem u okolini Topole. Tamo su ljudi izuzetno gostoljubivi i sacekace ih topla dobrodoslica svaki put kad dodju u posetu.

Posebno kad ih neko obavesti da su gosti koji dolaze stranci i da ce da im akaju po zemlji.
milisav68 milisav68 22:59 05.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

gedza.73
Tamo su ljudi izuzetno gostoljubivi i sacekace ih topla dobrodoslica svaki put kad dodju u posetu.

Pa će da ih pozovu u lov.
dragan7557 dragan7557 11:02 06.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

gedža:
Posebno kad ih neko obavesti da su gosti koji dolaze stranci i da ce da im akaju po zemlji.


A gde ti vidiš strance?

cerski
zilikaka zilikaka 19:49 06.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

Tamo su ljudi izuzetno gostoljubivi i sacekace ih topla dobrodoslica svaki put kad dodju u posetu.


Ovo ću i ja da potvrdim.

Svako ko je nešto radio u Šumadiji, a po prirodi posla je morao to da radi preko tuđe zemlje, još duuugo posle radova bio je prepun utisaka.
nsarski nsarski 20:32 06.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

Svako ko je nešto radio u Šumadiji, a po prirodi posla je morao to da radi preko tuđe zemlje, još duuugo posle radova bio je prepun utisaka.


gedza.73 gedza.73 11:32 07.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

Svako ko je nešto radio u Šumadiji, a po prirodi posla je morao to da radi preko tuđe zemlje, još duuugo posle radova bio je prepun utisaka

To ti pricam.
Ovde se sa kolena na koleno prenosi tradicija koriscenja jakih argumenata poput sekirice, vile i motike pop pitanju medja i ostalih imovinskopravnih zackoljica.

Tako da sumnjam da su mladi narastaji operisani od potezanja tomahavka i vincesterki punjenih soljom kad se ukrste njihovi vocnjaci sa par DS-kumova i ministrom radikalom.
hajkula1 hajkula1 22:13 09.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

loader

Ko će sad da kaže da na ovim prostorima nema rešenja ?


Konačnog.
hajkula1 hajkula1 22:14 09.02.2013

Re: Pije Zeka vošu

loader

Ko će sad da kaže da na ovim prostorima nema rešenja ?


Konačnog.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:50 05.02.2013

gavrani grakcu:gra,gra

Evo zasto je eksperiment zadnje Jugoslavije propao. Bas zbog ovakvih gadosti zbog kojih ce neka nova bagra da se obogati, nekakvi vlasnici firmi, bivsi direktori i odani sistemski ljudi koji su se uvukli, pa izvukli, pa opet uvukli ukoliko nisu postali tajkuni i glavne badze u vlasti. Ali, ova prica na ovim stranicama ostace samo prica jer, fizicko sprecavanje, masovna pobuna itd. jedino mogu da obustave pocetak radova. Pare,pare,pare....J...e ih pare. Ljudski rod nestaje zbog para. Pa i ako, neka nestane ako ovo sve dozvoljava.
dragan7557 dragan7557 19:00 05.02.2013

Re: gavrani grakcu:gra,gra

Jelena Pavlović:
Pa i ako, neka nestane ako ovo sve dozvoljava.


A ako ne dozvoljava tu su i The Advokati ove "engleske" firme:

Harrison Solicitors

London

cerski
AlexDunja AlexDunja 20:03 05.02.2013

Re: gavrani grakcu:gra,gra

...J...e ih pare. Ljudski rod nestaje zbog para. Pa i ako, neka nestane ako ovo sve dozvoljava.


na ovome će se videti postoji li
uopšte javnost u srbiji.
cult cult 19:16 05.02.2013

Nikl je cool.

Pa šta.
Nek kopaju ljudi.
dragoljub92 dragoljub92 19:24 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

cult
Pa šta.
Nek kopaju ljudi.

još da nađu i kadmijum pa će bidu baterije za đabe
cult cult 19:25 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

dragoljub92
cult
Pa šta.
Nek kopaju ljudi.

još da nađu i kadmijum pa će bidu baterije za đabe


pa da.
a neko gore pomenu i litijum.
Nek cveta hiljadu cvetova ovajjj...
dragan7557 dragan7557 19:25 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

cult
Pa šta.
Nek kopaju ljudi.

Jesi li baš siguran da su ljudi?

cerski
cult cult 19:26 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

Jesi li baš siguran da su ljudi?

cerski

dragoljub92 dragoljub92 19:31 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

cult
dragoljub92
cult
Pa šta.
Nek kopaju ljudi.

još da nađu i kadmijum pa će bidu baterije za đabe


pa da.
a neko gore pomenu i litijum.
Nek cveta hiljadu cvetova ovajjj...

ma gledaj ćudo kako emira poniklovaše u nemanjic.
čudo je taj nikal
ivana23 ivana23 19:41 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

dragoljub92
cult
dragoljub92
cult
Pa šta.
Nek kopaju ljudi.

još da nađu i kadmijum pa će bidu baterije za đabe


pa da.
a neko gore pomenu i litijum.
Nek cveta hiljadu cvetova ovajjj...

ma gledaj ćudo kako emira poniklovaše u nemanjic.
čudo je taj nikal


Zaista ne znam kako imate duse da se zavitlavate sa ovakvom temom!?!

AD, izvini nisam mogla da izdrzim...
AlexDunja AlexDunja 19:44 05.02.2013

Re: Nikl je cool.


AD, izvini nisam mogla da izdrzim...


ma nek si im rekla, i ja ti se pridružujem,
tek sam sad videla, morala sam da nahranim
gladne i napojim žedne...
dragoljub92 dragoljub92 19:44 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

Zaista ne znam kako imate duse da se zavitlavate sa ovakvom temom!?!

ivanče misi sjebasmo zemlju načisto jedino što nasi ostanu je zajebancija dok se ne zagrcnemo od plakanje.
ovo nije zemlja za stajanje nego za beganje i plakanje.
dragan7557 dragan7557 19:48 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

AlexDunja

AD, izvini nisam mogla da izdrzim...


ma nek si im rekla, i ja ti se pridružujem,
tek sam sad videla, morala sam da nahranim
gladne i napojim žedne...

Ako ako, tešto bre, dok još ima!

Ako ovi "srboenglezi" dođu ode pola Srbije u krasni.

cerski
AlexDunja AlexDunja 19:49 05.02.2013

Re: Nikl je cool.

Ako ovi "srboenglezi" dođu ode pola Srbije u krasni.


cela
alselone alselone 20:11 05.02.2013

Sad ti je dobar SANU?



Uglavnom, strasno je ovo sto pokusavaju da urade. Ne treba da se radi nigde a pogotovo ne na Tari. Tara je prelepa i jos uvek divlja.
AlexDunja AlexDunja 20:14 05.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

dobar mi je:)
nikada nisam ni imala nešto protiv njegovog
prirodno naučnog dela...

Tara je prelepa i jos uvek divlja.


i vrnjačka banja je predivna, i goč
nad njom.. i topola,

cela srbija je mnogo lepa zemlja,
i ipak još uvek ekološki očuvana
dragan7557 dragan7557 20:27 05.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

alselone


Uglavnom, strasno je ovo sto pokusavaju da urade. Ne treba da se radi nigde a pogotovo ne na Tari. Tara je prelepa i jos uvek divlja.



Pa viš da ovi oće da je pripitome, bre!

cerski
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:38 05.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

alselone


Uglavnom, strasno je ovo sto pokusavaju da urade. Ne treba da se radi nigde a pogotovo ne na Tari. Tara je prelepa i jos uvek divlja.


Potpisujem, ovo za Taru, a i inače. Mogu samo da zamislim sa kakvom će kuroboljom za ekologiju da se na taj fenomenalni deo Srbije obruše kojekakvi dripci, u nameri da se obogate. Ustvari, ma koliko ne volim Kusturicu, ako odluči da okupira taj region svojim paramilitarnim formacijama, u nameri da spreči džukele da to sve unište, makar to značilo opštu šabanizaciju, ima da ćutim i gledam na drugu stranu.
AlexDunja AlexDunja 21:46 05.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Potpisujem, ovo za Taru, a i inače. Mogu samo da zamislim sa kakvom će kuroboljom za ekologiju da se na taj fenomenalni deo Srbije obruše kojekakvi dripci, u nameri da se obogate.

ma, mnogo su uporni
adv adv 12:15 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

A šta je tačno strašno? To što će neko da iskopa tunel u planini i par zgrada na površini? Ma hajte molim Vas da li uopšte ima nekog ko nešto zna da napiše bilo šta drugo, osim biće kao na Mesecu, biće kao u Makedoniji... Preko 200 rudnika nikla radi na svetu a svi se uhvatili za 2 ili 3!
AlexDunja AlexDunja 13:16 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

A šta je tačno strašno?

nema bezbedne eksploatacije nikla

tvoja argumentacija, tipa ma ajte molim vas
je nedovoljno ubedljiva, rekla bih
adv adv 13:26 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Baš tako ma ajte molim vas Blic i Novosti da budu izvor u raspravi o niklu, ovaj čovek ima ime i prezime u nauci, ali takođe pokušava da predstavi da je vrhunac rudarstva SSSR rudarstvo iz 70-ih godina prošlog veka. Danas se više ne radi tako kako on predstavlja i upravo novi zakon i uvodi npr fond odnosno bankarsku garanciju za slučaj zagađenja ili udesa... Tehnologije otkopavanja i prerade su toliko napredovale da se i teži tome da rizici budu minimalni!
AlexDunja AlexDunja 13:34 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

pa vidi novac od te bankarske garancije
ne može da nadoknadi štetu u prirodi,
samo može da ode u nečiji džep
tako ja to vidim,

i nadam se da će građani uspeti i ovaj put da
se odupru ovim trovačima

savamala savamala 13:34 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Tehnologije otkopavanja i prerade su toliko napredovale da se i teži tome da rizici budu minimalni!



Балша, ти ли си?
alselone alselone 13:50 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

samo može da ode u nečiji džep
tako ja to vidim,


100% sam siguran da bi svaka mogucnost korupcije na ovom poslu bila maksimalno iskoriscena.
adv adv 13:52 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Nije Balša! Rudar i zaštitar životne sredine, javljam se samo jer jako me nervira ovaj amaterski pristup:

i nadam se da će građani uspeti i ovaj put da
se odupru ovim trovačima


Ako u EU imaju 5 direktiva koje se tiču rudarskog otpada, i cela EU je kao zaštitni faktor usvojila bankarsku garanciju, zašto se mi sad pravimo pametni i blokiramo mogući razvoj? Zato što je neki tamo režiser rekao da je to otrovno?
ivana23 ivana23 13:57 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

adv
Baš tako ma ajte molim vas Blic i Novosti da budu izvor u raspravi o niklu, ovaj čovek ima ime i prezime u nauci, ali takođe pokušava da predstavi da je vrhunac rudarstva SSSR rudarstvo iz 70-ih godina prošlog veka. Danas se više ne radi tako kako on predstavlja i upravo novi zakon i uvodi npr fond odnosno bankarsku garanciju za slučaj zagađenja ili udesa... Tehnologije otkopavanja i prerade su toliko napredovale da se i teži tome da rizici budu minimalni!


Daj nam neki link koji opisuje najsavremeniju tehnologiju eksploatacije nikla, bez zagadjenja!

Uzgred, kakvo je to nipodastavanje, kada za uglednog naucnika sa imenom i prezimenom napises - ovaj covek.
AlexDunja AlexDunja 13:58 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Zato što je neki tamo režiser rekao da je to otrovno?


ne nego zato što je ekipa akademika,
hemičara i tehnologa rekla da je to otrovno.
zato što si i ti rekao da će trovanje biti svedeno na minimum,
šta je minimum?

znaš li da je mivela jedna od najkvalitetnijih mineralnih voda
u evropi? ona ja daleko veće bogatstvo od svog nikla u srbiji...
i tako dalje
AlexDunja AlexDunja 13:59 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

100% sam siguran da bi svaka mogucnost korupcije na ovom poslu bila maksimalno iskoriscena.

101%
alselone alselone 14:10 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

znaš li da je mivela jedna od najkvalitetnijih mineralnih voda
u evropi?


to onaj bloger prodaje fore. sigurno mu calenzuju za to.

nego, di je taj covek?

adv adv 14:13 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Heh, u suštini svaka eksploatacija se može izvoditi sa minimumom zagađenja, razlika između današnjice i vremenu o kome priča dotični godpodin je u tome što se u SSSRu i ostalim polurazvijenim/nerazvijenim zemljama nije vodilo računa o posledicama neprimenjivanja tehnologija koje su bile pozanete i tada.

Ono što se promenilo je javnost malo obrazovanija i svesnija mogućih poseldica pa insistira na primeni pravih tehnologija! Danas na temi nikla je problem što je stav "NE MOŽE", umesto OK, čekajte prvo da vidimo čega tu ima i koliko, kako vi koji ćete eksploatisati mislite da štite narod, koje tehnologije prečišćavanja ćete koristi, kad ćete krenuti sa rekultivacijom itd... To se sve vidi dokument koji se zove "Procena uticaja na životnu sredinu".

Ne bih sad širio temu ali mislim da su ove dve stvari i te kako povezane:

Uzgred, kakvo je to nipodastavanje, kada za uglednog naucnika sa imenom i prezimenom napises - ovaj covek.


100% sam siguran da bi svaka mogucnost korupcije na ovom poslu bila maksimalno iskoriscena
alselone alselone 14:19 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

U teoriji su teorija i praksa jednaki, u praksi nisu.

U teoriji mozda postoji nacin za bezbedno kopanje nikla.

U praksi, u Srbji, ne postoji. Dobili bi smo Mordor kroz par godina.
adv adv 14:27 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Ljudi shvatite, nema praktično nikakve razlike sa aspekta otkopavanja aluminijuma, gvožđa ili nikla... Razlika je u preradi, ali ovde niko nije dopustio ni da se priča o preradi, jer je namera da se izmanipuliše narod i stopira ISTRAŽIVANJE...

Istraživanje je bušenje nekoliko rupa dužine 100ak metar debljine do 20 cm i ako neko može pa zvao se on i Emir Kusturica i cela SANU da dokaže da je istraživanje štetno na bilo koji način osim što će se možda poseći par stabala onda nam nešto ozbiljno fali!
ivana23 ivana23 14:41 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Ni pod kakvim uslovima ne bi trebalo dozvoliti eksploataciju rude nikla u Srbiji tokom narednih 50 godina jer su u pitanju prljave tehnologije, izjavio je akademik i profesor na Rudarsko geološkom fakultetu u Beogradu Vidojko Jović.

- Eksploatacija nikla ostavila bi strašne posledice po zaštitu životne sredine, zdravlje stanovništva, vegetaciju, zemljište, podzemne i površnske vode. Nema čistih tehnologija u eksploataciji nikla - rekao je Jović za Tanjug.

Taj posao nije ni isplativ jer su procenjene rezerve rude nikla u Srbiji manje od jednog procenta pa ni geološka istraživanja nemaju nikakav efekat, tvrdi Jović koji je profesor na predmetu geohemija.

- Eksploatacija nikla ostavila bi strašne posledice po zaštitu životne sredine, zdravlje stanovništva, vegetaciju, zemljište, podzemne i površnske vode. Nema čistih tehnologija u eksploataciji nikla - rekao je Jović za Tanjug.

Taj posao nije ni isplativ jer su procenjene rezerve rude nikla u Srbiji manje od jednog procenta pa ni geološka istraživanja nemaju nikakav efekat, tvrdi Jović koji je profesor na predmetu geohemija.

Ležišta kao u Srbiji postoje u Grčkoj, ali tamo nema zainteresovanih za istraživanja i eksploataciju jer u EU važe strožija pravila zaštite, ističe on.

Profesor Jović je podsetio da su prvi rudnik nikla otvorili Englezi u Turskoj, ali su odatle "izjureni" i otišli su na Filipine.

Turska više ne eksploatiše nikl, jer ministarstvo šuma te zemlje ne daje dozvole za taj posao, Rusi su zatvorili Norilsk.


ivana23 ivana23 14:43 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

adv
Ljudi shvatite, nema praktično nikakve razlike sa aspekta otkopavanja aluminijuma, gvožđa ili nikla... Razlika je u preradi, ali ovde niko nije dopustio ni da se priča o preradi, jer je namera da se izmanipuliše narod i stopira ISTRAŽIVANJE...

Istraživanje je bušenje nekoliko rupa dužine 100ak metar debljine do 20 cm i ako neko može pa zvao se on i Emir Kusturica i cela SANU da dokaže da je istraživanje štetno na bilo koji način osim što će se možda poseći par stabala onda nam nešto ozbiljno fali!


A zasto je tebi toliko stalo do tog nikla?!
AlexDunja AlexDunja 14:55 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Istraživanje je bušenje nekoliko rupa dužine 100ak metar debljine do 20 cm


ovo nije istina.

Vukčević: Aplicirali smo kod države i zakonskim putem dobili dve koncesije: kod Topole i Trstenika. Nadam se da ćemo dobiti i treću. Ova faza je faza bušenja, analiza i probnog rudarenja.
princi princi 15:12 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Ljudi shvatite, nema praktično nikakve razlike sa aspekta otkopavanja aluminijuma, gvožđa ili nikla... Razlika je u preradi, ali ovde niko nije dopustio ni da se priča o preradi, jer je namera da se izmanipuliše narod i stopira ISTRAŽIVANJE...

Istraživanje je bušenje nekoliko rupa dužine 100ak metar debljine do 20 cm i ako neko može pa zvao se on i Emir Kusturica i cela SANU da dokaže da je istraživanje štetno na bilo koji način osim što će se možda poseći par stabala onda nam nešto ozbiljno fali!

Jel su i ovi ljudi u Finskoj isto bili izamanipulisani? U čemu je problem sa Finskom? Nije u EU? Nije urađen Environmental Impact Assessment? Ne primenjuju se adekvatne tehnologije?
maksa83 maksa83 15:13 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

A zasto je tebi toliko stalo do tog nikla?!

Pa rek'o čovek da je rudar.


P.S. princi nanjušio geologa k'o doberman krvav biftek, al' ga obrisao dušman05.
ivana23 ivana23 15:26 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

princi


Princi, ajde budi drug, kad stavis link boldiraj ga da bude uocljiviji. :)

Edit: Hvala.
princi princi 15:56 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

nanjušio geologa k'o doberman krvav biftek

Sine, čim krene ovaj moleraj, EIA ovo, ono, odmah mi padne mrak na oči. Ne znaju vola da ubodu, ali vole kintu više nego 'leba da jedu.
savamala savamala 15:59 06.02.2013

Re: Sad ti je dobar SANU?

Nije Balša! Rudar i zaštitar životne sredine, javljam se samo jer jako me nervira ovaj amaterski pristup:


Ово је чист и јасан пример оксиморона. Рударство и заштита животне средине су директно сукобљени и ту има мало места за компромис. Ако је неко обишао руднике по Србији, која није била део СССР, могао је, на пример, да види реку која мења боју, од крваво црвене до тиркизне. Мислим на Борску реку. Могао би да види и терене врло налик онима за које нам НАСА тврди да су са Марса када објаве повремено фотографије са ове мисије која је у току. Наравно, може и да се скокне поред Београда где се копа угаљ за термоелектрану и поново да се посумња у оне фотографије са Марса. Међутим, развој је такав и некада мора да се плати цена. У овом случају је питање да ли нам је непходно да се играмо са најважнијим ресурсима као што су вода и земљиште, а немамо их много. При томе, није небитно истаћи да ликови који се појављују у причи, сами по себи изазивају сумњу. Један је у вези са Ђукановићем, док је други овај Божовић у чије поштење и добре намере могу да верују само они којима је плаћено да верују. Но, како се јавља, председник општине Трстеник је поновио данас да код њега неће да буде истраживања. Још један да то изјави и Бачевић може да настави да сања.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana