Eksperimenti u blogovanju

Ništavilo, ili obrisana pripovetka Predraga Brajovića

nsarski RSS / 06.03.2013. u 22:24

 dreamstime_3961816.jpg

У једној причи Чехова наиђем на овакву реченицу: ”Семјон Семјонович је седео на клупици и размишљао  о   незамисливом”.  Чеховљева прича се наставља, али ја сам код ове реченице стао, и моје мисли су одлутале својим путем, независним и од Чехова и од Семјона Семјоновича. Узвиле су се, да тако кажем, ка Свемиру и сличним питањима. Наиме, сви знамо да је Свемир, по својој суштини, питање далеко од одговора. Он је незамислив, а, опет, ту је.

 

Ево, на пример, шта је то Свемир? Неко ће рећи да се састоји од галаксија и звезда и планета и комета и облака прашине и наелектрисаних честица које јуре наоколо. Да – кажем себи – то сви видимо, али шта је између? Лаик ће рећи: ”ништа”, или, ”празнина”, ”ништавило”. Физичар, уштиркан знањем, рећи ће: ”вакуум”. Али, вакуум није ”ништа” – у њему се стварају и поништавају честице, у њему делују гравитационе силе, он је жив, садржи тамну материју и просторно-временску пену, и многе друге ствари о којима не знамо ништа. И тако, нехотице, затекнем себе у ”Семјон Семјонович” стању, изузев што нисам седео на клупици, већ у друштву Предрага Брајовића, познатог свима. Он је, опет, петљао нешто с телефоном, па ми је то дало прилику да наставим. Питање које се лако поставља, а на које не знам одговор, гласи: ”Шта је то ништа?” И ту се сетих.

rauschenberg_custom-4aeb7eadd1fecf16540c054eeb99bdfea3eb058b-s3.jpg 

  Robert Raušenberg, slikar koji je naslikao “ništa”

 

Godine 1952, mladi nemački slikar Robert Raušenberg, tek pristigao u Ameriku, lutao je Njujorkom i razmišljao o tome kako da naslika “ništa”. Ništa je…hm…Semjon Semjonovič stanje, ja mislim, ali kako to naslikati? Raušenberg je umetnik, pa je i snaga njegove mašte dalekosežnija, i on se dosetio. Razmišljao je ovako: “Ako naslikam nešto – bilo šta – onda to postoji na platnu. To je nešto. Od toga ću početi, od tog nečeg. Kada to što sam naslikao obrišem, tako da od njega nema traga, onda ću dobiti ništa.” Igrajući se dalje s ovom idejom, mladi Raušenberg ubrzo je uvideo da mu je potrebna pomoć. Naime, ako bi on nacrtao, pa potom obrisao, neki svoj početnički crtež, to je beznačajno, to nikoga ne bi zanimalo, niti posebno inspirisalo. Bilo je potrebno da obriše sliku nekog poznatog umetnika. Tada bi od nečeg napravio ništa. I to je uradio.

Skupivši hrabrost, on ode kod poznatog holandsko-američkog slikara Vilema de Kuninga, koji je tada živeo i radio u Njujorku, i odluči da mu izloži svoju ideju o slikanju “ništavila”. Strahovao je da će Kuning da ga odbije, da prezre tu ideju, ali bio je odlučan. Hteo je slavnog slikara da zamoli da mu ustupi neku svoju sliku kako bi je obrisao – i tada će biti naslikano značajno “ništa”.

De Kuningu se ideja dopala iznad svih očekivanja. Preturao je po svojim platnima, nudio pojedina, pa se predomišljao, i na kraju, izabravši jedno, rekao: “ovo mi je posebno draga slika – nju obriši!”.

Raušenberg je potrošio šest meseci brišući De Kuningovu sliku, i na kraju je uspeo – od slike nije ostalo ni traga. Tako je nastala slika “Obrisan De Kuningov crtež” koji je izazvao konsternaciju medju njujorškim ljubiteljima umetnosti, a Raušenbergu doneo slavu. Evo te slike. 

rauschenberg_erased-de-kooning-drawing_custom-b7d8d3d5667ee188a64ab02ae951d21e8d783cd5-s40.jpg 

drawing-slate-high-res_custom-6b46b1b41f6bde89a7c0c41d328c2ffaa48e2435-s40.jpg 

 

Вратио сам се Чехову и, још горе, Семјону Семјоновичу, незамисливом. Ова приповест о сликању ништавила нема краја, помислио сам. То може да се прошири и на друге уметности, и на живот сâм… Шта год да уништимо, створили бисмо ”ништа”, од тог ”нечег”. Али, ”ништа” је увек исто, а ”нештости” (да тако кажем) су све различите! Како се једна обрисана Де Кунингова слика разликује од обрисане Леонардове слике? А нештост сваке од њих је посебна.

Предраг је и даље петљао око телефона. Из његовог руксака вирио је неки комад хартије. Опрезно, да он не види, узмем тај папир и ставим га у џеп.

Кад сам дошао кући, имао сам шта да видим. На том комаду хартије била је написана једна прича, по мојој процени његова најбоља.

Одлучио сам да постанем славан тако што ћу да обришем приповетку славног писца. И почнем да бришем – прво пажљиво, слово по слово, потом целе редове. Кад сам завршио, преда мном је било потпуно празно парче папира. Написао сам значајно ”ништа” и можда постао славан писац. И тако је настао овај блог – да забележи тај тренутак.



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 22:39 06.03.2013

Na obrisanom Ništa

Ipak je ostalo nešto.
Nemoguće je sve obrisati. Tragovi ostaju.
nsarski nsarski 22:42 06.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

blogovatelj
Ipak je ostalo nešto.
Nemoguće je sve obrisati. Tragovi ostaju.

To je vec filozofsko pitanje. Nezamislivo. Mozda bi docs umeo da razmrsi taj cvor...
NNN NNN 09:33 07.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

Od џeparenja i brisanja si napravio dobar blog (Nešto).


Ps. U nekom uџbeniku iz fizike za OŠ piše nešto tipa
"Vakuum je nedostatak materije"
nsarski nsarski 09:34 07.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

Vakuum je nedostatak materije


Kakvi su nam pisci udzbenika, takvi i udzbenici...
docsumann docsumann 16:04 07.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

nsarski
blogovatelj
Ipak je ostalo nešto.
Nemoguće je sve obrisati. Tragovi ostaju.

To je vec filozofsko pitanje. Nezamislivo. Mozda bi docs umeo da razmrsi taj cvor...


kakav sad pa čvor? tu je sve glatko

moje mišljenje je da su i ništa i beskonačno apstraktni koncepti, ljudski dakako, koji proizlaze iz ograničenosti ljudskih kognitivnih kapaciteta.

nisu se zalud stari grci opirali uvođenju nule u njihov numerički sustav.
đaolji je to broj - množenjem sa nulom sve postaje nula tj. ništa, a djeljenjem sa njom sve ode u beskonačno.

beskonačno ne postoji u našem svijetu. čak je i broj elementarnih čestica u kosmosu, iako enormno velik, ograničen.
izgleda da istu sudbinu dijeli i ništa.

pa opet matematika nam govori da takvi pojmovi imaju smisla, a ja sam sklon mišljenju da što postoji u matematici i zaista postoji.
naravno, postoji i matematika koja nije sa našega svijeta
freehand freehand 16:07 07.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

naravno, postoji i matematika koja nije sa našega svijeta

No sa Cetinja?
docsumann docsumann 16:19 07.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

freehand
naravno, postoji i matematika koja nije sa našega svijeta

No sa Cetinja?


a ne, to je srpski, odnosno crnogorski ... i nije sa Cetinja, no iz Podgorice


viola92 viola92 17:35 08.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

beskonačno ne postoji u našem svijetu.


Ali neće biti. Ko se zaželi beskonačnosti može da je vidi kad god mu se ćefne: dovoljno je da stane između dva ogledala i hopla! Eto mu samog sebe beskonačnog.
docsumann docsumann 18:03 08.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

Ko se zaželi beskonačnosti može da je vidi kad god mu se ćefne: dovoljno je da stane između dva ogledala i hopla! Eto mu samog sebe beskonačnog.


liči na beskonačno umnožavanje, ali ipak to nije.

u našem svijetu uvijek postoji granica prostiranja definisana kvantom, singularitetom, apsolutnom temperaturnom nulom ( mada u vezi temperatura postoje neki novi momenti - LINK) i sl.
tako da teorijski, a praktično i prije, ovo umnožavanje (umanjivanje) će stati na nivou jednog fotona.
viola92 viola92 21:11 08.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

kvantom, singularitetom, apsolutnom temperaturnom nulom


Joj docs, zar ne vidiš koliko je nauka ohola... kvant, singularitet, foton, daj šta daš. Šta ćemo, ljudi smo pa moramo u našim, poznatim kategorijama. A sad još "po novom, kvantnom" sve što nam se dešava u stvari postoji u još nezamislivo beskonačno mnogo univerzuma sa sve varijetetima... U našem svetu. I recimo, ja se sad sa tobom sve u 16 slažem na nekom paralelnom blogu i još ti nadograđujem. Za koju godinu i to će verovatno biti "po starom, kvantnom".
Dakle, taj foton...trenutno smo došli dotle, toliko nam se kazuje. LINK <<zezam se, nije link

Nego što se tiče onog drugog, iliti "ništa", znaš li molim te šta kaže nauka (u našem svetu) , da li smo bili ništa pre rođenja? Ako je teško, ajde bar materijalno, dokle dosežemo unazad do ništa od čoveka? Ili nema šanse da su docs ili viola ikad bili ništa? Sad pričamo strogo naučno, ništa reinkarnacija.
docsumann docsumann 18:04 09.03.2013

Re: Na obrisanom Ništa

Dakle, taj foton...trenutno smo došli dotle, toliko nam se kazuje.


toliko duboko nam je dato da zavirimo ... ili bar trenutno to tako izgleda.

Nego što se tiče onog drugog, iliti "ništa", znaš li molim te šta kaže nauka (u našem svetu) , da li smo bili ništa pre rođenja? Ako je teško, ajde bar materijalno, dokle dosežemo unazad do ništa od čoveka? Ili nema šanse da su docs ili viola ikad bili ništa? Sad pričamo strogo naučno, ništa reinkarnacija.


ne znam za nauku, al' moje mišljenje je da mi već prisustvujemo u vječnosti, samo što se "odavde" to ne vidi, kao uostalom ni kompletni mi ...
expolicajac expolicajac 22:42 06.03.2013

Jebi ga

Lako je tebi kad znaš šta je "ništa". Šta će mo mi glupi koji ne shvataju taj uzvišeni pojam "ništa".
nsarski nsarski 22:50 06.03.2013

Re: Jebi ga

Šta će mo mi glupi koji ne shvataju taj uzvišeni pojam "ništa"

Ja sam u istom klubu - nemam pojma sta je nista...a, eto, neko zna i jos ume da nacrta.
milisav68 milisav68 23:43 06.03.2013

Re: Jebi ga

nsarski

Ja sam u istom klubu - nemam pojma sta je nista...

Jedan moj drug je imao običaj da definiše, kako nedeljom nema nikakvih obaveza:
-Probudim se i - ništa.
nsarski nsarski 23:44 06.03.2013

Re: Jebi ga

Jedan moj drug je imao običaj da definiše, kako nedeljom nema nikakvih obaveza:
-Probudim se i - ništa.


I Dusan Matic ima recenicu: "Petak. I nista." Mnoga je zenska to izrekla u drugom kontekstu.
predatortz predatortz 08:42 07.03.2013

Re: Jebi ga

nsarski
Šta će mo mi glupi koji ne shvataju taj uzvišeni pojam "ništa"

Ja sam u istom klubu - nemam pojma sta je nista...a, eto, neko zna i jos ume da nacrta.


Ništa je ono što znamo, moj profesore... Nije da je baš ništa, ali je neznatno spram onog što još nismo razumeli.
Kazezoze Kazezoze 22:45 06.03.2013

1



prvo, nije de kuning nego de koning...ipak je o holandskom slikaru reč.
drugo, ja sve više vremena provodim u stanju ništavila i moram ti priznati da je osećaj neverovatan. :)
nsarski nsarski 22:48 06.03.2013

Re: 1

prvo, nije de kuning nego de koning...ipak je o holandskom slikaru reč.

I ja sam mislio tako, ali kod nas se kaze de Kuning...Вилем де Кунинг

drugo, ja sve više vremena provodim u stanju ništavila i moram ti priznati da je osećaj neverovatan


Jos nista nisu izgradili u medjuvremenu?
Kazezoze Kazezoze 22:53 06.03.2013

Re: 1

nsarski
prvo, nije de kuning nego de koning...ipak je o holandskom slikaru reč.

I ja sam mislio tako, ali kod nas se kaze de Kuning...Вилем де Кунинг

drugo, ja sve više vremena provodim u stanju ništavila i moram ti priznati da je osećaj neverovatan


Jos nista nisu izgradili u medjuvremenu?

ne radi link, ali nebitno...drugo, sve što se izgradi ja svesno obrišem kao koningovu sličku :)
mirelarado mirelarado 22:55 06.03.2013

Re: 1

prvo, nije de kuning nego de koning...ipak je o holandskom slikaru reč.
drugo, ja sve više vremena provodim u stanju ništavila i moram ti priznati da je osećaj neverovatan. :)


Дај нешто више о том стању ништавила, Каз, пусти транскрипцију, то ти је рецепт како да од нечега направиш нешто сасвим друго, а да људе убедиш да је то једини исправан начин. Ђавоља работа.
nsarski nsarski 23:01 06.03.2013

Re: 1

ne radi link

Probaj ovako:
http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BC_%D0%B4%D0%B5_%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3
G.Cross G.Cross 23:02 06.03.2013

Re: 1

Jos nista nisu izgradili u medjuvremenu?


Postoji ona urbana legenda o gradjaninu Z.Dz. koji je prijatelju u Grmecu (kafani) rekao: "Prosle nedelje sam posle tri godine bio u delirijumu...Sto se izgradio !!!"
Kazezoze Kazezoze 23:07 06.03.2013

Re: 1

mirelarado
prvo, nije de kuning nego de koning...ipak je o holandskom slikaru reč.
drugo, ja sve više vremena provodim u stanju ništavila i moram ti priznati da je osećaj neverovatan. :)


Дај нешто више о том стању ништавила, Каз, пусти транскрипцију, то ти је рецепт како да од нечега направиш нешто сасвим друго, а да људе убедиш да је то једини исправан начин. Ђавоља работа.

zar misliš da je o tome jednostavno smisleno govoriti.
čim pomisliš kako da oblikuješ misao upadaš u nešto...dakle, treba isključiti misli, a ostati priključen na svesnosti.
nije baš lako dosegnuti ništa.
nsarski nsarski 23:08 06.03.2013

Re: 1

nije baš lako dosegnuti ništa.

I Semjon Semjonovic to nikada nije dosegnuo?
razmisljam razmisljam 23:14 06.03.2013

Re: 1

nsarski
ne radi link

Probaj ovako:
http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BC_%D0%B4%D0%B5_%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3


Можда овако: Вилем де Кунинг. ( линкчић )
Kazezoze Kazezoze 23:18 06.03.2013

Re: 1

razmisljam
nsarski
ne radi link

Probaj ovako:
http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BC_%D0%B4%D0%B5_%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3


Можда овако: Вилем де Кунинг. ( линкчић )

ma video sam, vikipedija, pisao neko ko je preveo čitanje holandskog imena kao englesku reč. nepravilno, naravno.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:50 06.03.2013

!!!

Uau! Dugo nisam opročitao nešto ovako zabavno i jako!

Čestitam profesore!
nsarski nsarski 22:52 06.03.2013

Re: !!!

Čestitam profesore!

Blagodarim...
expolicajac expolicajac 22:54 06.03.2013

Re: !!!

Nebojsa Krstic
Uau! Dugo nisam opročitao nešto ovako zabavno i jako!

Čestitam profesore!

E hvalim te bože da ima nekog ko zna šta je "ništa"
nsarski nsarski 23:04 06.03.2013

Re: !!!

E hvalim te bože da ima nekog ko zna šta je "ništa"

Eh, ja sam pomislio da cu postati slavan brisuci druge (sto slavnije), pretvarajuci ih u "nista", ali sam uvideo da je to losa rabota - i u umetnosti i u zivotu.
expolicajac expolicajac 23:06 06.03.2013

Re: !!!

nsarski
E hvalim te bože da ima nekog ko zna šta je "ništa"

Eh, ja sam pomislio da cu postati slavan brisuci druge (sto slavnije), pretvarajuci ih u "nista", ali sam uvideo da je to losa rabota - i u umetnosti i u zivotu.

Ima "štofa" u tebi profesore.
alselone alselone 10:17 07.03.2013

Re: !!!

E hvalim te bože da ima nekog ko zna šta je "ništa"



nurudin nurudin 22:53 06.03.2013

Ништа

Кажу филозофи ништа не постоји, мада ме је увек збуњивало како се негира постојање, ако нешто не постоји?

Да, на питање -- шта радиш? већина људи прво одговори ништа, па онда следи одговор да ипак нешто ради...

Ево, ништа, читам блог о ништавилу...(узгред, буди речено, одличан блог). :)

nsarski nsarski 22:59 06.03.2013

Re: Ништа

Кажу филозофи ништа не постоји


Pa, ta pitanja o praznini ("nistavilu" ) su se ispredala odvajkada, posebno u srednjem veku. Ali, tada su ljudi nosili smesne perike, i zene nosile haljine u kojima su jedva hodale i jos teze disale - sta oni znaju!?
nurudin nurudin 23:04 06.03.2013

Re: Ништа

Ali, tada su ljudi nosili smesne perike, i zene nosile haljine u kojima su jedva hodale i jos teze disale - sta oni znaju!?


Данас људи не носе смешне перике, па не знају баш много више...
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:08 06.03.2013

Re: Ништа

nsarski
Кажу филозофи ништа не постоји


Pa, ta pitanja o praznini ("nistavilu" ) su se ispredala odvajkada, posebno u srednjem veku. Ali, tada su ljudi nosili smesne perike, i zene nosile haljine u kojima su jedva hodale i jos teze disale - sta oni znaju!?



Hvala Nenade na velikom uživanju u čitanju zabeleženog trenutka.
nsarski nsarski 23:11 06.03.2013

Re: Ништа

Hvala Nenade na velikom uživanju u čitanju zabeleženog trenutka.

Drago mi je ako sam malo uzburkao vece...
mirelarado mirelarado 23:25 06.03.2013

Re: Ништа

nsarski
Hvala Nenade na velikom uživanju u čitanju zabeleženog trenutka.

Drago mi je ako sam malo uzburkao vece...


И ја се захваљујем, НШарски, на овом занимљивом тексту, који покреће мноштво питања: научних, естетичких, филозофских... Ипак, имам једно сасвим конкретно питање: да ли је обрисана прича Предрага Брајовића можда четврта из збирке Десет прича из десет градова и да ли то значи да нам сада писац дугује још свега шест прича?

P.S. Приче Предрага Брајовића можете прочитати овде
miloradkakmar miloradkakmar 23:35 06.03.2013

Re: Ништа

Кажу филозофи ништа не постоји, мада ме је увек збуњивало како се негира постојање, ако нешто не постоји?
Sve postoji što ima ime.

P.S. Odličan blog.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:37 06.03.2013

Re: Ништа

nsarski
Hvala Nenade na velikom uživanju u čitanju zabeleženog trenutka.

Drago mi je ako sam malo uzburkao vece...

Meni si veče nekako nenadano i lepo... smirio.

I sad bih imala da kažem još koju o izuzetnom tekstu pa i o svim pročitanim pripovetkama dragog nam Brajovića, ali ustajem za par sati pa moram ostaviti prazno parče komentara.

Uživajte.
nsarski nsarski 23:46 06.03.2013

Re: Ништа

И ја се захваљујем, НШарски, на овом занимљивом тексту, који покреће мноштво питања: научних, естетичких, филозофских... Ипак, имам једно сасвим конкретно питање: да ли је обрисана прича Предрага Брајовића можда четврта из збирке Десет прича из десет градова и да ли то значи да нам сада писац дугује још свега шест прича?

P.S. Приче Предрага Брајовића можете прочитати овде


Bingo! Neko ce postati slavan umesto njega. Ili ih je on unistio (obrisao) da bi sam pobrao lovorike sopstvene slave?!
mirelarado mirelarado 00:05 07.03.2013

Re: Ништа

nurudin
Ali, tada su ljudi nosili smesne perike, i zene nosile haljine u kojima su jedva hodale i jos teze disale - sta oni znaju!?


Данас људи не носе смешне перике, па не знају баш много више...


Током Средњег века водиле су се бесконачне расправе о вакууму, који је поистовећиван са ништавилом. Једни су сматрали да не постоји јер га се природа грози (horror vacui), док су други покушавали да експериментално докажу његово постојање. Као у Ековом роману Баудолино:

„Сад опет узми онај балон пун ваздуха, али га загреј, тако да у њему буде само топао ваздух. Онда га урони у воду грлићем надоле. Мада се у њему налази само топао ваздух, вода ипак не улази. Дакле, топлота ваздуха уопште не утиче на то.“
„Ма немој! Узми опет балон и начини отвор на дну, у његовом широком делу. Урони у воду тај део с отвором. Вода не улази, јер је у њему ваздух. Сад прислони уста на грлић који вири из воде и исисај сав ваздух. Полако, како ти извлачиш ваздух, вода се пење кроз отвор на дну. Сада извади балон из воде, али прстом зачепи грлић, тако да ваздух не може да улази. Видећеш да вода остаје у балону и не отиче кроз отвор на дну, јер би природа осетила одвратност кад би оставила празан простор.“
„Вода други пут не отиче, јер се први пут попела, а тело не може да се креће супротно од претходног кретања ако не добије нови подстицај. А сад слушај ово. Увуци иглу у надувену мешину, сачекај да изађе сав ваздух, пссссс, па онда одмах запуши рупу од игле. Затим ухвати међу прсте обе стране мешине, као кад уштинеш кожу на надланици. И видећеш да ће мешина да се раздвоји. Шта је у тој мешини коју си растегао? Вакуум.“
„Ко каже да ће мешина да се растегне?“
„Пробај!“
„Е па нећу, не бавим се ја механиком, ја сам филозоф и изводим закључке на основу размишљања. Осим тога, ако се мешина и растегне, то је зато што има поре и пошто се издува, мало ваздуха улази кроз њене поре.“


dragoljub92 dragoljub92 02:31 07.03.2013

Re: Ништа

P.S. Приче Предрага Брајовића можете прочитати овде

mogu li ja to da ihakujem i obrišem brajovića anženeral pa da bidem slavan
dragoljub92 dragoljub92 03:10 07.03.2013

Re: Ништа

dragoljub92
P.S. Приче Предрага Брајовића можете прочитати овде

mogu li ja to da ishakujem i obrišem brajovića anženeral pa da bidem slavan

jinks jinks 22:59 06.03.2013

...

Ustvari mozda je nemacki slikar hteo da kaze da "nista" nije stanje vec proces (u njegovom slucaju proces brisanja necega sto nije "nista" ). Sto bi moglo da znaci da ni "sta" nije stanje vec takodje, jednako, proces.

Takodje, ako je manifestacija "nista" razgradjivanje i obismesljavanje svakih "sta" manifestacija (sto sugerisete vi i nemacki slikar), sta bi onda mogao da bude vrhunac manifestacije "nista" (pretpostavljam da on daleko prevazilazi obrisano platno, ili obrisani list teksta, o kojima govorite u blogu).
vilovuk vilovuk 23:06 06.03.2013

Nije to ništa

To ništa o kojem pišeš je glad za nečim, a to nešto je definisano kontekstom. U prvom slučaju to je glad za najboljim De Kunigovim crtežom a u drugom glad za najboljom pripovetkom Predraga Brajovića. Atribut najbolji je tu da toj gladi da upadljiv intenzitet, da je učini strasnom.

That bright object of desire je stvaran utoliko što znamo, iz konteksta, da je moguć.
Tako se pravi dobra poezija, usudio bih se reći, s tim da je cela pesma kontekst tog ničega, uzbudljivo stvarnog.

Tako da to tvoje ništa - nije ništa. Probaj ponovo.



EDIT: dopisan drugi pasus
hajkula1 hajkula1 23:08 06.03.2013

Ja čekam

Brajovića da čujem ništa da kaže.

PS
Igrao se mobilnim telefonom. Ništa mu bilo.
nsarski nsarski 23:10 06.03.2013

Re: Ja čekam

hajkula1
Brajovića da čujem ništa da kaže.

PS
Igrao se mobilnim telefonom. Ništa mu bilo.


Ne sme. Plasi se da se jos vise ne proslavim kada obrisem njegov komentar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:16 06.03.2013

Re: Ja čekam

nsarski
Ne sme. Plasi se da se jos vise ne proslavim kada obrisem njegov komentar.

Страх?

Ја се не бојим. Ево, гледај -- написаћу им који је био наслов обрисане приповетке:








razmisljam razmisljam 23:18 06.03.2013

Re: Ja čekam

Predrag Brajovic
nsarski
Ne sme. Plasi se da se jos vise ne proslavim kada obrisem njegov komentar.

Страх?

Ја се не бојим. Ево, гледај -- написаћу им који је био наслов обрисане приповетке:


Писао си невидљивим мастилом?
Е, тим је Професоров успех већи.
angie01 angie01 23:19 06.03.2013

kazimir stajl,

Kazezoze Kazezoze 23:20 06.03.2013

Re: Ja čekam

Predrag Brajovic
nsarski
Ne sme. Plasi se da se jos vise ne proslavim kada obrisem njegov komentar.

Страх?

Ја се не бојим. Ево, гледај -- написаћу им који је био наслов обрисане приповетке:




u ništavilu nema straha...:)
4krofnica 4krofnica 23:23 06.03.2013

Re: Ja čekam


Plasi se da se jos vise ne proslavim


banuj ga odmah.
and sky is no limit.

naklon, g. Šarski
nsarski nsarski 23:26 06.03.2013

Re: Ja čekam

Ја се не бојим. Ево, гледај -- написаћу им који је био наслов обрисане приповетке:


Eh, ima i druga mogucnost: da postanes Pierre Menard - pisac Don Kihota, kao u onoj Borhesovoj prici.
nsarski nsarski 23:27 06.03.2013

Re: Ja čekam

naklon, g. Šarski

Za nas netalentovane, ili anihilacija postojeceg, ili tacna reprodukcija (plagijat) je jedini put ka slavi.
U prvom slucaju se tragovi ne vide...perfect crime.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:30 06.03.2013

Re: Ja čekam

nsarski
Ја се не бојим. Ево, гледај -- написаћу им који је био наслов обрисане приповетке:


Eh, ima i druga mogucnost: da postanes Pierre Menard - pisac Don Kihota, kao u onoj Borhesovoj prici.

Пружићу теби ту прилику.

Ево, можеш да се искупиш што си ми обрисао причу тако што ћеш изнова написати ону већ написану која се зове:

ДУША ИМА ОБЛИНЕ
nsarski nsarski 23:31 06.03.2013

Re: Ja čekam

Ево, можеш да се искупиш што си ми обрисао причу тако што ћеш изнова написати ону написану којој је наслов:

ДУША ИМА НАЈЛЕПШЕ ОБЛИНЕ


Ovo ide moderatoru direktno...
nsarski nsarski 23:47 06.03.2013

Re: kazimir stajl,

angie01

Dzizus! Sta li je taj obrisao?! Mona Lizu?
freehand freehand 00:00 07.03.2013

Re: kazimir stajl,

nsarski
angie01

Dzizus! Sta li je taj obrisao?! Mona Lizu?

I ja sam hteo da se proslavim, pa sam odlučio da pobrišem svoje najsjanije pripovetke iz svoje sjajne knjige pripovedaka.
Naoštrim gumicu, otvorim knjigu a ono... Pogađajte?!

I ko sad može i sa kojim pravom da mi kaže da tamo nisu bile pripovetke bolje i jače od Čehovljevih?
A jedna, možda, čak - i od neke (slabije) Brajovićeve?
mnenadic mnenadic 23:32 06.03.2013

Ne verujem u ništa

jer ništa je nešto.

Može li se sanjati "ništa"?

PORUKA SNEVAČA
Ako već sanjaš
sanjaj najdalje,
daljina je mera mogućnosti.
Ako već sanjaš
sanjaj najlepše,
lepota je putokaz.
Ako već sanjaš
sanjaj najbolje,
dobrota je cilj.
Granice tvojih snova su
mera tvoje slobode.
Zato sanjaj!
Sanjari su najbolji drugari.
Samo,
uvek drži otvorene oči.
Otvorenost očiju
garantuje lakoću buđenja.
Черевићан Черевићан 23:46 06.03.2013

гум'ца

често бришем што напишем
после схватим добро било
онда копкам по сећању
неби'л добро..... поновило
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:51 06.03.2013

Ništavilo, ali jok

Kad smo kod ništavila, informisao bih vas da je večeras u Rexu bila premijera dokumentarca o beogradskoj školi slem poezije, a potom i slem performans.

Oni koji nisu bili tamo, a ja jesam, opasno su se prešli jer je bilo veoma simpatično i duhovito. I nigde ni traga od ništavila.

Eto. Čisto da znate.
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:00 07.03.2013

Kad bih ja umeo...

Preporuka, naravno.

Naročito lepa epizoda o Raušenbergu i Kuningu, odnosno ništosti i neštosti.

Što se PB tiče, njemu, valjda, jedno brisanje ne može škoditi.

Uostalom, siguran sam da se on zbog kosmičke sporosti ne nervira previše, da zna i oseća koliko je tačna ona izreka Life is not fair, so get used to this fact, koju je čak nedavno citirao i Bil Gejts. Priznajem, nisam to očekivao od njega.

A ništa? O tome su razbijane, razbijaju se i razbijaće se glave mnogih dubokomislećih, a ne dolazi se do apsolutne istine. Verovatno je i nema. S tim u vezi, pada mi na pamet da je Čedomilj Veljačić, u svojim studijama istočnjačkih religija, navodio ono ”ni postojanje, ni nepostojanje, ni jedno ni drugo, ni odsustvo oba” (princip Neti, neti iz Upanišada), što je meni ostalo u glavi do danas.
st.jepan st.jepan 00:23 07.03.2013

Oštija!

Ovi blog je boji od sviju šta san jih do sa' čita na devedese'dvici!

Edit:
Škužajte, došlo mi.
st.jepan st.jepan 02:01 07.03.2013

Re: Oštija!

Ovi blog je boji od sviju...

Što jes'-jes', mada, što se brisanja priča tiće, ja sam o tome, pre Nsarskog, ovde
freehand freehand 00:28 07.03.2013

Strašan pisac

Bio jednom jedan pisac.
Kakav pisac?
Strašan pisac!
Dok ga profa
(babaroga, za potrebe svoga bloga)
jednog dana
nije gumom izbrisao.
nsarski nsarski 00:35 07.03.2013

Re: Strašan pisac

:)))))))
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:56 07.03.2013

Re: Strašan pisac

O nezamislivom?..i Čehovu...a meni se vrti po glavi kako je urednik novine za koju je Čehov pisao kolumnu - priče, brisao delove njegovih priča...nisu mogle da stanu...sad žive negde drugde. U nezamislivom.
Milan Novković Milan Novković 01:55 07.03.2013

Ili si background zavistan ...

Али, вакуум није ”ништа” – у њему се стварају и поништавају честице, у њему делују гравитационе силе, он је жив, садржи тамну материју и просторно-временску пену, и многе друге ствари о којима не знамо ништа.

...ili nisi ...
Али, ”ништа” је увек исто

... ne može oboje

Dobro, de, može, kad rastegneš i modalnost logike i realm mož da bidne šta hoćeš



All disorder is a matter of shape and name not fitting - Annals, 16.8/401

There is no rigorous and effective deconstruction without the faithful memory of philosophies and literatures, without the respectful and competent reading of texts of the past, as well as singular works of our own time. Deconstruction is also a certain thinking about tradition and context - Jacques Derrida

Pa sad, pošto su navalili i Kinezi i Francuzi evo jedne unutrašnjosti kao interesantne pozadine - šarolika pa možeš da ideš u krug i u veselju to ni ne primetiš





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:31 07.03.2013

Re: Strašan pisac

freehand
Bio jednom jedan pisac.
Kakav pisac?
Strašan pisac!
Dok ga profa
(babaroga, za potrebe svoga bloga)
jednog dana
nije gumom izbrisao.

Шта??? Јбт?! Чист мобинг трпим овде, има Шабићу да се жалим, часна реч!

Btw. да тужно пријавим средњу оцену из математике и то да је ова nsarskijeva прича у ствари обрнутa Микеланђелова изрека како је у сваком блоку камена скривена статуа и да је задатак скулптора да је открије. (Додуше, другом приликом вајар је говорио и да је у камену скривен анђео кога треба ослободити.) Nsarski је само кренуо супротним смером...
mirelarado mirelarado 12:10 07.03.2013

Re: Strašan pisac

Predrag Brajovic
...и то да је ова nsarskijeva прича у ствари обрнутa Микеланђелова изрека како је у сваком блоку камена скривена статуа и да је задатак скулптора да је открије.


А и НШарскијев и Раушенбергов поступак могли би се дефинисати као антипалимпсест.
docsumann docsumann 15:13 08.03.2013

Re: Strašan pisac

mirelarado
Predrag Brajovic
...и то да је ова nsarskijeva прича у ствари обрнутa Микеланђелова изрека како је у сваком блоку камена скривена статуа и да је задатак скулптора да је открије.


А и НШарскијев и Раушенбергов поступак могли би се дефинисати као антипалимпсест.


iz nečega se ne može dobiti ništa.

to je uvijek nešto.

e, sad, da li nešto može nastati iz ničega? kao npr. ovaj naš kosmos.
freehand freehand 15:39 08.03.2013

Re: Strašan pisac

e, sad, da li nešto može nastati iz ničega? kao npr. ovaj naš kosmos.

Pa ako bi se demijurg dovoljno skoncentrisao...
nego, kad smo kod demijurga... Gde mi je pobratim Cerski?
dragoljub92 dragoljub92 03:08 07.03.2013

ode si kući


R.I.P.
looping looping 07:53 07.03.2013

1

Nista - je samo rec.
I nista vise.
Colin_bgd Colin_bgd 08:52 07.03.2013

Kao sto rekose na staroj telEviziji...

"Nije to nista, nista to nije, ali... nije da nije..."
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:43 07.03.2013

Moja definicija

Prateći neku logiku (koju sam učio tokom godina odrastanja), nudim sledeću definiciju:

Ništa je nedostatak bilo čega
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:45 07.03.2013

Re: Moja definicija

A setih se i rečenice koja se vrrrrlo teško može prevestgi na jezike koji izbegavaju negaciju negacije:

Nikad niko nikom ništa nije rekao
nsarski nsarski 10:15 07.03.2013

Re: Moja definicija

Nikad niko nikom ništa nije rekao

Da, ovo je potvrda da su svi cutali o necemu :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:32 07.03.2013

Re: Moja definicija

Ili, što bi rekli na jugu: Nema ga niko
reanimator reanimator 10:10 07.03.2013

...

изузев што нисам седео на клупици, већ у друштву Предрага Брајовића, познатог свима. Он је, опет, петљао нешто с телефоном

Šarski, čuvaj se. Kad god se Braja do'vati telefona, pre ili kasnije bude neki sex
Он углавном слуша, а она прича. После воде љубав. Лепо му је, али она није једина. И опет на телефону гледам фотографије

а други јој отпозади стиска кукове и ритмично препонама удара у задњицу. Онај који стоји код врата узео је мобилни телефон и почео да снима
nsarski nsarski 10:14 07.03.2013

Re: ...

Eto, kakve sve pogodnosti imaju slavni ljudi!
alselone alselone 10:30 07.03.2013

O nicemu

“I love to talk about nothing it's the only thing I know anything about.”
― Oscar Wilde

Ne svidja mi se ideja sa brisanjem slike i proglasavanjem toga za "nista". To je i dalje nesto.

Potraga, ili jos bolje receno potera, za origninalnoscu dovela je moderno slikarstvo do apsurda.
maksa83 maksa83 10:45 07.03.2013

O Ništa, Sensei Sofronije

"Znam - rećićeš..."

mikele9 mikele9 13:05 07.03.2013

Lep tekst!

I inspirativan. Prvo sam pomislio, ne kači se bre s kvantnomehaničkofilosofskopsihološkom gromadom a onda prelomih u sebi, za kaj pa ne! Ništa ne postoji...n'existe pas! Primer s Raušenbergom...ma koliko da je želeo da stvori ništa i pored višemesečnog truda, rezultat je bio stvaranje nečega. To je i dalje bila De Kuningova slika/crtež ali obrisan. Začetak koceptualne umetnosti.
nsarski nsarski 15:28 07.03.2013

Re: Lep tekst!

Primer s Raušenbergom...ma koliko da je želeo da stvori ništa i pored višemesečnog truda, rezultat je bio stvaranje nečega. To je i dalje bila De Kuningova slika/crtež ali obrisan. Začetak koceptualne umetnosti.


Pa, jbg., ja imam mali problem s tim. I to sam, mislim, u jednom trenutku i rekao.
Pre svega, da odmah prijavim, ja o tome nista ne znam nista. I nista vise nego bilo ko drugi. Dakle, moja kompetencija po tom pitanju je nula.
Medjutim, cini mi se da je proces anihilacije postojeceg - kao umetnicki napor - potpuno besmislen. I Neron je zapalio Rim. Meni je to varvarstvo a ne umetnicki cin. Slicno za sve druge destrukcije - one, ako vec hoces, idu ka povecanju entropije, povecanju haosa. Ostavi Mona Lizu na vetru i kisi i propasce. Ne treba ti nikakav "umetnik" da to postigne.

I, najzad, priznanje. Ovaj tekst sam napisao iz zezanja, razonode radi. Ja o temi koju on pokrece nemam ama bas nista pametno da kazem. Osim, naravno - da nemam pojma. I sumnjam da bilo ko tu ume da bude pametan.

Za mene je veci umetnik onaj ko nacrta Cica Glisu nego onaj koji ga obrise. Za bele listice ne odgovaram - to je Filipova umetnost.
docsumann docsumann 16:14 07.03.2013

Re: Lep tekst!

Za mene je veci umetnik onaj ko nacrta Cica Glisu nego onaj koji ga obrise


ili King Konka


vladimir petrovic vladimir petrovic 16:54 07.03.2013

Re: Lep tekst!

Nsarski
... I, najzad, priznanje. Ovaj tekst sam napisao iz zezanja, razonode radi. Ja o temi koju on pokrece nemam ama bas nista pametno da kazem. Osim, naravno - da nemam pojma. I sumnjam da bilo ko tu ume da bude pametan.


Eto ti sad. Šta ti je ovo trebalo?

A lepo si nas zaintrigirao, mi lupamo preporuke i iz petnih žila i pokušavamo (bar neki nadobudni među nama) da dokučimo makar delić toga što ti znaš više, a ono dođe netraženo prizanje da je sve - samo zezanje.

Umišljaš da si Homo ludens.

Doduše, da ne grešim dušu, dobro je i kada je zezanje - dobro.

nsarski nsarski 17:28 07.03.2013

Re: Lep tekst!

Eto ti sad. Šta ti je ovo trebalo?

Horatio, ti si poslednji covek koji moze da mi tako nesto (zezanje) spocitava. He, he, he. Drag si mi, najdrazi, ali istina je ipak...
Da pocnemo od pocetka: ja ne znam sta je to nista i nemam o tome nista smisleno da kazem. Nada. Zilch. Kad sam rekao "zezanje", nisam mislio da nekog zezam, vec da je u pitanju zabava. Zabave radi.
Ovaj gimmick oko brisanja i anihilacije uopste - pa to je kao neki napor da se covek izbavi iz zamrsenosti koju je sam sebi napravio. Ej, pazi, kako nacrtati "nista"? Wow!
Da domislimo tu misao do kraja, pretpostavimo da se meni prohte da dostignem tvoju slavu. Nadjem te negde na peronu, gurnem te pod voz - i eto meni tvoje slave. To ni Erkil Puaro ne bi razmrsio, zar ne?
Ali, ovo je razmrsio.
Nekom prilikom, mladenci dodju u neki hotel na medeni mesec, zakljucaju vrata i prepuste se ljubavi. Trajalo to neko vreme, mereno danima, ali mladenci se nikako ne pojavljuju iz sobe. Ni na rucak ili veceru, jednostavno zakljucali se i nestali. Osoblje hotela se uzbuni, kucaju na vrata - nema odgovora. Posle nekog vremena provale vrata hotelske sobe i u njoj ne nadju nista. Nistavilo. Mladenaca ni od korova. Prozori zatvoreni, vrata zakljucana iznutra, nema znakova borbe ili sukoba. Ceo mali romanticni gradic zbunjen. Misterija. U sobi je nista, mladenaca nema. Pozovu Erkila (Poirot-a).
Pojavi se brka, proseta po sobi, zapali lulu, proveri sve brave, ulaze i izlaze, pogleda okolinu znacajno i kaze: "Izlizali su se!".
Eto ti nista.
freehand freehand 18:10 07.03.2013

Re: Lep tekst!

i prepuste se ljubavi.



Što se mene tiče - ti si već slavan i besmrtan!
mirelarado mirelarado 22:31 07.03.2013

Re: Lep tekst!

nsarski
I, najzad, priznanje. Ovaj tekst sam napisao iz zezanja, razonode radi. Ja o temi koju on pokrece nemam ama bas nista pametno da kazem. Osim, naravno - da nemam pojma. I sumnjam da bilo ko tu ume da bude pametan.


Хех, није то ништа необично. Многи је уметник био запањен дејством властите творевине на друге људе. Стога, ово накнадно признање јесте ништавно, тј. ништа ти не вреди. Наћи ће се већ тумачи који ће разјашњавати поетику обрисане приче и ти то не можеш спречити. :)
freehand freehand 22:45 07.03.2013

Re: Lep tekst!

Стога, ово накнадно признање јесте ништавно, тј. ништа ти не вреди. Наћи ће се већ тумачи који ће разјашњавати поетику обрисане приче и ти то не можеш спречити. :)

I bre, napravi ga na ništa!
mirelarado mirelarado 23:20 07.03.2013

Re: Lep tekst!

I bre, napravi ga na ništa!


Псссст,Фри, ништа ниси видео, ништа написао.
freehand freehand 13:21 07.03.2013

Zbrka

I sad, u ovom novom kontekstu - znači li to da je moje vezivanje pojmova ništak i ništarija pretežno za političare, bankare i ponekog trgovca u stvari velika greška, te da bih morao razmišljati o umetnicima i umetnosti?
Da je uništavanje, u stvari, umetnički čin?
Uplašim se kad pomislim kuda vodi ta staza!
nsarski nsarski 15:30 07.03.2013

Re: Zbrka

I sad, u ovom novom kontekstu - znači li to da je moje vezivanje pojmova ništak i ništarija pretežno za političare, bankare i ponekog trgovca u stvari velika greška, te da bih morao razmišljati o umetnicima i umetnosti?


Gore sam malo o tome rekao. Unistavati stvari oko sebe da bi se time uvecala sopstvena vrednost je meni strano. Nekada se to zvalo "kaplarska logika" - jebi mater prostom vojniku da bi ti izgledao kao general.
myredneckself myredneckself 15:37 07.03.2013

Re: Zbrka

freehand
Da je uništavanje, u stvari, umetnički čin?
Uplašim se kad pomislim kuda vodi ta staza!


"Don't Try"
(wiki pod death) Nikad nećeš postati slavan.
...”ништа”, или, ”празнина”, ”ништавило”.


nsarski, nije to ništa.
Dapatche, osvežava život.
(imaš typo, al' neću da ti kažem gde )
nsarski nsarski 18:00 07.03.2013

Re: Zbrka

nsarski, nije to ništa.
Dapatche, osvežava život.
(imaš typo, al' neću da ti kažem gde )


U is one mean lady.
blue92 blue92 15:09 07.03.2013

životinjsko carstvo di-go



o Bože, molim te ko Boga,
može li tračak svetla? pliz?
zbrkano je. mutno. potrebito je
da spustiš da podigneš
da odvojiš sve od ništa
kao onda kad si svetlo
odvojio od tame

O Bože, ajde budi drug
daj razmesti te Andromede
androkuce andromace
sapleti Oriona obodi Konja
kakogod, samo pusti pusti pusti
molim te Svetlo na Čoveka
skliznulog do Ništa
docsumann docsumann 15:53 07.03.2013

dva ništa


daa, kao što si spomenuo - ništa za fizičara i ništa za filozofa nisu ista ništa. za umjetnika to je tek treće "ništa".

prošle godine su upravo dvije knjige posvećene ništavilu bile hit u naučno-popularnoj produkciji.


filozofski pogled:



i fizičarev pogled:



nisam čitao ni jednu od ove dvije knjige, ali sam čitao neke jako zanimljive recenzije o njima na internetu.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:10 07.03.2013

Bukovski

Do ovoga se dolazi posle 2-3 ljute. Ako uz to pojedes po nesto masnije, recimo pihtije i salatu od kiselog kupusa, mozda ces se osecati kao da mozes da letis do beskrajnog svemira.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana