Budućnost| In memoriam| Ljubav| Na današnji dan| Religija

Bye, bye American dream

freehand RSS / 24.03.2013. u 03:06

Seoba  Mordora na Zapad nije se na mojoj geopolitčkoj mapi  i u vrednosnom sistemu dogodila na današnji dan. Ali današnji dan svakako  jeste simbolička prekretnica u shvatanju sveta i funkcionisanja politke i sile u njemu, razloga, uzroka i posledica.

pancevo_grad.jpg?lang=lat

 

Današnji je dan svakako dan kad smo SAD i ja prestali da budemo prijatelji.

Onako iskreno govoreći - "američki san" je ovde samo metafore u naslovu radi. Jer niti sam ikada bio neki gorljivi zaljubljenik u Sjedinjene države pre, niti sam prestao da volim Bili Holidej, Kjubrika, Kopolu, Pipena,  Springstina, Selbija  ili Zapu posle. 

No do 17. aprila još uvek sam gajio nekakve maloumne iluzije kako je to što se događa neminovnost. Kako smo to  nečim zaslužili. Kako postoji neka Zamisao, kako neko vodi računa o nivou i intenzitetu, kako neko brine. Neko kome su na srcu sloboda, demokratija, ljudska prava - na prvom mestu. A  posle (ali pomalo)  moć i novac.

 Ma naravno da znam da prethodne relenice zvuče idiotski. Ali je, valjda, sasvim prirodno i normalno da stvari racionalzuješ tako da u njima vidiš smisao i da pokušaš da shvatiš gde je mesto takvom,razaranju oko tebe u stvaranju Opšteg dobra. Naročito kad nisi sam, a jesi bespomoćan. 

Da ne mudrujem. U noći sedamnaestog na osamnaesti april te 1999. sa dvadesetak raketa pogođene su sve tri fabrike pančevačkog petrohemijskog kompleksa. Ono što je te noći iz plamenog grotla izašlo i narednih se dana spustilo na grad i okolinu posledice je ostavilo tako da će ih trpeti još mnoge generacije. Kancerogene i mutagene.  Onaj ko je gađao znao je šta gađa. Znao je kakve su moguće posledice i kakvih razmera. A zašto -  potpuno je nebitno. Bilo tada i sada je. I nikakve veze nema ni sa Miloševićem, ni sa Hrvatskom, ni sa Bosnom, ni sa Kosovom.  Ni sa čim sem sa beskrupoloznim, hladnokrvnim masovnim ubistvom. Akutnim ili odloženim - takođe nebitno. Ekocidom, to je tada bila popularna reč.

Žurka je od 1.09, pogledati pažljivo. 

U vatri i otrovnom dimu te noći kolateralno su spaljene i neke iluzije; otada smo viši prijatelji.



Komentari (750)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip2412 Filip2412 17:33 30.03.2013

Re: I ja sam nekada

Ajd taso , umornih se....

Nacionalista? Jebe mi se za sve nacije ovog sveta. Ma samo hocu da kazem kako treba Srbija da prati trendove a ne da ide kontra politike okruzenja. A apsolutno sam protiv da Srbijom vlada neki palamud koji bi amerima drzao lekcije.
Filip2412 Filip2412 17:39 30.03.2013

Re: I ja sam nekada

No, ne lažeš kada kršiš pravila bloga i prenosiš elemente privatne prepiske
tvoje baljezgarenje se ne moze kvalifikovati kao prepiska.... eto i ja da kazem nesto u svoju odbranu pa sad kako mi presude...
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:02 30.03.2013

Re: I ja sam nekada

Filip2412
No, ne lažeš kada kršiš pravila bloga i prenosiš elemente privatne prepiske
tvoje baljezgarenje se ne moze kvalifikovati kao prepiska.... eto i ja da kazem nesto u svoju odbranu pa sad kako mi presude...

Za jednog, sada već ustanovljeno, lažljivog ignoramusa* si prilično drčan.

Ne brini, moderacija sigurno ne čita blogove posle 600. (a retko i toliko da doguraju) komentara, pa da sazna za tvoj prekršaj, a ja im ga neću prijaviti. Zabavno je imati ovakve lumene opšte prakse.

Pa izvini što sam nazvao prepiskom moje 2 poruke (slovima dve) i tvoja 4 (slovima četiri odgovora) Super ti je odbrana


* Ja mogu samo da ti se izvinim što je moja najjača (javna) kvalifikacija o čitavom slučaju Pussy Riots, bila moje mišljenje da je to bila jeftina i besmislena provokacija, što je tebi trglo penu Mali denuncijantu.

Ali bi i od tebe lepo bilo da povučeš ovu laž.

Filip2412
Govorio si na blogu da su glupace i guske, na blogu javno.


Filip2412 Filip2412 18:28 30.03.2013

Re: I ja sam nekada

Ali bi i od tebe lepo bilo da povučeš ovu laž.
verovatno si u pravu, evo povlacim rec

Nego stvarno je smor raspravljati sa onima koji se hvataju za sasvim nebitno, pa poenta je bila reci kako si nevaspitan i kako imas neku cudnu potrebu da vredjas zene koje came u zatvoru zbog pevanja protiv Putina u crkvi. pa koji normalan covek radi tako nesto?

I jos pravdate to i ti i nsarski nekakvim idiotskim pricama o tome kako u americi nije moguce natociti gorivo sa maskom?! Pa ako ti se spinuje vozi biciklo, zdravije je.

Ja mogu samo da ti se izvinim što je moja najjača (javna) kvalifikacija o čitavom slučaju Pussy Riots, bila moje mišljenje da je to bila jeftina i besmislena provokacija
Ajde? Pa zasto su osudjene na 2 godine onda a? Zasto ne na mesec dana uslovno i novcanom kaznom? Znas sta, tvoja prica je jeftina i besmislena.
freehand freehand 20:01 30.03.2013

Re: I ja sam nekada

pa koji normalan covek radi tako nesto?

Svi!
Svi normalni ljudi uđu goli u crkvu i pevaju protiv političara koji im se ne sviđa. Svakog dana. Uz pratnju demokratskih sveštenika i demokratske pastve. Samo lažljivi i dirigovani ruski i srpski mediji to od nas kriju. Čak nam i pokrivaju signal slobodljubivih i istinoljubivih emeričkih i kanadskih medija koji to beleže svakog dana. Nego hajda, ako može i ako ti nije teško, daj neki link ili snimak na torent (dok i to grozni Rusi nisu ugasili) da i mi vidimo kako se to u demokratskom svetu radi, te pank predsedniku-mamojebačke mise i liturgije!


I jos pravdate to i ti i nsarski nekakvim idiotskim pricama

Filipe... Ti nisi samo tupamaros.
Ti si nevaspitani tupamaros.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:52 24.03.2013

Bye, bye Pax Americana

Freehand
... Današnji je dan svakako dan kad smo SAD i ja prestali da budemo prijatelji.

Ima ih sve više i više.



Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:17 24.03.2013

Odlican tekst Free

Free
No do 17. aprila još uvek sam gajio nekakve maloumne iluzije kako je to što se događa neminovnost. Kako smo to nečim zaslužili. Kako postoji neka Zamisao, kako neko vodi računa o nivou i intenzitetu, kako neko brine. Neko kome su na srcu sloboda, demokratija, ljudska prava - na prvom mestu. A posle (ali pomalo) moć i novac.
Ma naravno da znam da prethodne relenice zvuče idiotski. Ali je, valjda, sasvim prirodno i normalno da stvari racionalzuješ tako da u njima vidiš smisao i da pokušaš da shvatiš gde je mesto takvom,razaranju oko tebe u stvaranju Opšteg dobra.


Mnogima od nas je "humanitarno bombardovanje" definitivno otvorilo oci o navodnoj borbi i zalaganju zapada/NATO za "slobodu, demokratiju, ljudska prava". Ali mnogima nije - cak ni do danas. I mnogi su i dalje nastavili da "racionalizuju" da na kazem lazu sebe u vezi ciljeva zapada po pitanju Kosova. Ili kad je bio u pitanju tribunal u Hagu.

A sto se tice EU i ulaska Srije u nju ta racionalizacija se pretvara zadnjih godina u pravu iracionalizaciju. Iako sve ovo sto si ti gore napisao za "americki san" u istoj meri vazi za "evropske vrednosti i principe" ogroman broj ljudi u Srbiji i dalje slepo veruje u njih a teznja ka ulasku u EU se pretvara u bukvalno srljanje po svaku cenu - ukljucujuci tu i gazenje svih tih pomenutih evropskih vrednosti.

I tu nista ne pomaze sto je toliko ocevidno da je realnost sasvim drugacija. I da je veliki broj dugogodisnjih clanova EU u teskoj krizi i/ili na pragu bankrota. Ni to sto recimo nasim susedima Rumnuima i Bugarima ne ide nista mnogo bolje nego nama iako su vec godinama u tom raju zvanom EU. Ni to sto milioni ljudi u juznoj Evropi vec odavno protestuju sa obaveznim slikama Angele Merkel sa hitlerovskim brkovima. Kad to pominjem ne mislim da kazem da su oni u pravu nego hocu da istaknem samo da je stepen nesloge i suprostavljenosti stavova i interesa mnogo veci danas u EU nego sto je to bio u ex-Yu pre njenog raspada... A ne vredi ni to sto recimo pametni i obejktivni posmatraci sa strane kao sto je to Noam Comski kazu nesto ovako:

Србија, наравно, има своја права на Косову, којих ће се сада очигледно одрећи, али приступање Европској унији је у овом тренутку прилично дубиозан потез. Чак и под условом да ће вас Европа прихватити, што ни у ком случају није извесно. Знате, Европа је веома расистички настројена према идеји да у Унију уђу Срби, тако да то неће бити тако једноставно. Ево, Турска покушава да уђе већ годинама. А с друге стране, није ни очигледно да је то права ствар коју треба да радите. Европа тренутно срља у једном самоубилачком правцу.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:10 25.03.2013

Re: Odlican tekst Free

"Humanitarno bombardovanje" je bilo samo uvod u uvođenje pojma "Preventivni rat". E, to ni najdivljačkija istorija ne pamti.
milivoje_bg milivoje_bg 10:34 24.03.2013

Било, ...

... не поновило се !
jedi-knight jedi-knight 11:21 24.03.2013

...


A kakav je tvoj odnos prema ostalim clanicama alijanse, njihovim vladama, politicarima?
Pominjati samo SAD je prilicna racionalizacija.

freehand freehand 11:25 24.03.2013

Re: ...

jedi-knight

A kakav je tvoj odnos prema ostalim clanicama alijanse, njihovim vladama, politicarima?
Pominjati samo SAD je prilicna racionalizacija.


Sličan. Ali sam za racionalzaciju izabrao Big Bosa, iako mislim da su Britanci jezgro.
jedi-knight jedi-knight 11:30 24.03.2013

Re: ...

iako mislim da su Britanci jezgro.


Tvrdo
myredneckself myredneckself 11:34 24.03.2013

Podsećanje: Spirala mržnje

rasističkog govora (Politika 24.3.2013.)

Srbe treba baciti na kolena.

(Klaus Kinkel, ministar inostranih poslova Nemačke, 27. maj 1992. godine)

Vodićemo protiv Srba rat – diplomatski, ekonomski, politički, propagandno i psihološki.

(Džejms Bejker, državni sekretar SAD, jun 1992. godine)

Srbi trguju ljudskim organima svojih žrtava kako bi obezbedili novac za svoj rat. Trebalo bi da đavolski bombardujemo Beograd.

(Pol Džekson, urednik ,,Kalgari sana”, izjava za ,,Fani star”, 13. oktobar 1992. godine)

Srbi su dvodimenzionalan narod s težnjom ka prostakluku... Životinje koriste svoje resurse znatno sređenije nego ovi naopaki stvorovi, čija pripadnost ljudskoj rasi je u velikom zakašnjenju.

(Piter Justinov, glumac, ambasador Unicefa, ,,Juropien”, 10. jun 1993. godine)

Srbija, nesumnjivi agresor, trebalo bi da bude prisiljena UN rezolucijom da snosi čitav teret reparacija.

(Josif Brodski, pesnik, nobelovac, ,,Internešenel herald tribjun”, 5. avgust 1993. godine)

Zaustavite Srbe. Odmah. Zauvek.

(Margaret Tačer, bivša premijerka Velike Britanije, ,,Njujork tajms”, 4. maj 1994. godine)

Nema mira dok Srbija ne bude vojno poražena.

(Srđa Popović, advokat, izjava za zagrebački ,,Globus”, oktobar 1994. godine)

Molim se da se vatra nebeska obruši na Srbe.

(Otac Pjer, poznati francuski sveštenik-humanitarac, tokom rata u BiH)

Mi treba da Srbiju osudimo na karantin sve dok se virus koji ona nosi ne izbriše.

(David Gompert, stariji direktor za Evropu u Savetuza nacionalnu bezbednost u vreme Bušove administracije, ,,Forin afers”, jul/avgust 1994. godine)
Uostalom, bosanski Srbi su za nas uvek bili i ostali samo banda razbojnika i ubica.

(Johan Frict, direktor bečkog,,Prese” i direktor Međunarodnog instituta za štampu)

Srbi su zločinački dupeglavci.

(Ričard Holbruk, emisar Bila Klintona u Jugoslaviji, ,,Njujorker”, 6. novembar 1995. godine)

Trebalo bi da bombardujete Srbe.

(Papa Jovan Pavle Drugi, reči upućene predsedniku SAD Bilu Klintonu u Denveru)

Srbi su narod bez zakona i vere. To je narod razbojnika i terorista.

(Žak Širak, predsednik Francuske, tokom ručka povodom sastanka šefova vlada država članica EU, jun 1995. godine)

Srbi nisu naročito pametni... Srpska deca se više neće smejati.

(Lorens Iglberger, bivši državni sekretar SAD)

Što se Srba tiče... To je jedan bolestan narod.

(Žan Kot, francuski general, bivši komandant Unprofora u BiH, u vojnom mesečniku ,,Difens nasional”, jun 1997. godine)

Neka se Srbi podave u sopstvenom smradu.

(Helmut Kol, kancelar Nemačke, početkom 1998. godine)

Ovo je borba između dobra i zla a NATO neće dozvoliti da zlo nadvlada.

(Vilijam Koen, američki državni sekretar za odbranu, proleće 1999. godine)

Srbe treba spokojno bombardovati, jer će sve brzo zaboraviti.

(Džejmi Šej, portparol NATO, mart 1999. godine)

NATO-DESERBIZATOR

(NATO – RASRBLJIVAČ, rasistička antisrpska reklama za sprej koji uništava gamad, emitovana na francuskoj televiziji Kanal+, u emisiji ,,Horizonti”, april 1999. godine)

Srbi sprovode teror i siluju albansku decu.

(Bil Klinton, predsednik SAD, u govoru na proslavi 50-godišnjice NATO u Vašingtonu, 23–25. aprila 1999. godine)

Rat protiv Srba nije više samo vojni sukob. To je bitka između dobra i zla, između civilizacije i varvarstva.

(Toni Bler, premijer Velike Britanije, tokom agresije NATO 1999. godine)

Predlažem da se srpskoj deci zabrani u školama učenje srpske nacionalne poezije.

(Profesor dr Rolf-Diter Kluge, direktor Slavističkog seminara Univerziteta Tibingen, na okruglom stolu u Tibingenu, 1999. godine)

Prošle nedelje imali smo devetoro ubijenih Srba. Ove nedelje osmoro. To je jasan napredak.

(Bernar Kušner, šef civilne misije UN na Kosovu i Metohiji, izjava za televiziju Frans 2, krajem marta 2000. godine)

----------------------------------------------------------------------
savamala savamala 11:36 24.03.2013

Re: ...

Sličan. Ali sam za racionalzaciju izabrao Big Bosa, iako mislim da su Britanci jezgro.


Британци су референти као и сви остали у НАТО-у. Америка је неприкосновен газда и једина која се ту нешто пита. Када је Обама ушао у Белу кућу и из Овалног кабинета избацио Черчилову бисту, цела Британија се усрала више него када су сами остали да ратују против Хитлера.

п.с.
што ми обриса коментар?
jedi-knight jedi-knight 11:48 24.03.2013

Re: ...

Када је Обама ушао у Белу кућу и из Овалног кабинета избацио Черчилову бисту, цела Британија се усрала више него када су сами остали да ратују против Хитлера.


Jel je sam izbacio ili mu je neko pomogao? Mislim, jel su mu dozvolili da pozove radnike da to obave?
Ja sam vise sklom da verujem da su svi referenti, pa i Amerika. Svi imaju prostor za kurobecanje, ali konacne kljucne odluke im se saopstavaju.
Cena neoliberalizma.
gedza.73 gedza.73 12:15 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Srbe treba spokojno bombardovati, jer će sve brzo zaboraviti.

(Džejmi Šej, portparol NATO, mart 1999. godine)


milivoje_bg
Било, ...
... не поновило се !


Neće. Nekih tridesetak godina.
Gađali Austrougari, bombardovali Nemci, bombardovali saveznici (uz svesrdnu logističku podršku antifašističkih snaga), bombardovao NATO (uz medijsku potporu naših 'liberalnih' i 'proevropskih' snaga)...
Neka se ne ljute oni koje sam slučajno izostavio.
Biće prilike i za njih.

Hansel Hansel 12:36 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

myredneckself

Е, вала, ни ми нисмо остали дужни.
freehand freehand 12:48 24.03.2013

Re: ...

што ми обриса коментар?

Ništa nisam brisao, sem jednog Tajsonovog duplog komentara.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:52 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Hansel
myredneckself

Е, вала, ни ми нисмо остали дужни.


Jeste, ali tu postoji vrlo bitna "razlikica" - jedna strana je bila agresor a druga zrtva. A na strani zrtve i preterivanje u osudi druge strane je lakse razumeti i prihvatiti...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:01 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Virtuelni Vasilije
Hansel
myredneckself

Е, вала, ни ми нисмо остали дужни.


Jeste, ali tu postoji vrlo bitna "razlikica" - jedna strana je bila agresor a druga zrtva. A na strani zrtve i preterivanje u osudi druge strane je lakse razumeti i prihvatiti...


plus, na ovom spisku koji je Hansel napravio nigde nema vređanja bilo kog naroda (kao takvog) čija matična država je član NATO.

dok na onom prvom spisku nije da nema kvalifikacija na račun samih Srba an ženeral.
savamala savamala 13:11 24.03.2013

Re: ...

Ništa nisam brisao, sem jednog Tajsonovog duplog komentara.


Онда је неко други. Није битно.
Стицајем околности разговарао сам са људима који су природом свог посла морали да прегледају индустријске инсталације које су бомбардоване у Панчеву. Општи закључак је био да је само срећа спречила да не буде неколико десетина хиљада мртвих у Панчеву и Београду.

tyson tyson 13:14 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Jeste, ali tu postoji vrlo bitna "razlikica" - jedna strana je bila agresor a druga zrtva. A na strani zrtve i preterivanje u osudi druge strane je lakse razumeti i prihvatiti...

Pa sad, sve je relativno...

Neko je u isto vreme bivao naša žrtva, a agresor je nastupao - i bivao posmatran tako od strane naših žrtava - kao njihov pravedni zaštitnik.

Krug se tako zatvara, a lud nastavlja da opšti sa zbunjenim kao i toliko puta do sada...


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:23 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Hansel
myredneckself

Е, вала, ни ми нисмо остали дужни.


Jeste, ali tu postoji vrlo bitna "razlikica" - jedna strana je bila agresor a druga zrtva. A na strani zrtve i preterivanje u osudi druge strane je lakse razumeti i prihvatiti...

Ne postoji ni jedna reč koja bi opravdala sve ovo što su ličnosti sa liste izgovorile, a još više, ono što su ti političari uradili bombardovanjem.

Tih, dana, dobro se sećam svog osećanja, da sam negde sreo Džejmi Šeja, pa taj bi me pamtio za ceo život.

Međutim, to sve ne znači da mi, odnosno naši predstavnici, nisu ozbiljni krivci što smo uopšte došli u situaciju da ti ljudi (sa spiska) to rade i to govore o nama.

I naročito, ne znači da ne treba da sarađujemo sa tim istim, nepravednim i hladnim svetom koji nas ne razume.
freehand freehand 13:23 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Neko je u isto vreme bivao naša žrtva, a agresor je nastupao - i bivao posmatran tako od strane naših žrtava - kao njihov pravedni zaštitnik.

Mala je razlika u suverenosti i međunarodnom pravu.Odnosu prema secesiji, terorizmu i kriminalu svakojakom.
Pa ja to baš ne bih gledao tako kao ti.
jeste zavodljivo, ali i neistinito.
Jer im, inače, ne bi trebao Voker sa izmišljotinama na terenu i finski patolozi sa amnezijom i gubitkom moći govora.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:26 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Tih, dana, dobro se sećam svog osećanja, da sam negde sreo Džejmi Šeja, pa taj bi me pamtio za ceo život.


Preživeo bi? Ti si baš neki humanista...
Hansel Hansel 13:28 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Virtuelni Vasilije

vrabac_u_steni

У праву сте, само ми је недостајао још један смајли, типа: -- .

Али, исто тако, истој машинерији није сметало да, рецимо у перу и гласу Споменке Деретић (њу сам посебно запамтио, уз Дејана Ерића, који је данас поштени новинар БН телевизије), говори о млитавим, деформисаним (или каквим већ) телесима опозиционара... издајницима, оваквим и онаквим (то и за време и мимо бомбардовања).
tyson tyson 14:03 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Mala je razlika u suverenosti i međunarodnom pravu.Odnosu prema secesiji, terorizmu i kriminalu svakojakom.

Ne znam, nešto mnijem da bi našim žrtvama to bila slaba uteha i opravdanje za nečinjenje.

Kao što rekoh, sve je relativno, a naročito ako si sa pogrešne strane cevi.

freehand freehand 14:29 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

tyson
Mala je razlika u suverenosti i međunarodnom pravu.Odnosu prema secesiji, terorizmu i kriminalu svakojakom.

Ne znam, nešto mnijem da bi našim žrtvama to bila slaba uteha i opravdanje za nečinjenje.

Kao što rekoh, sve je relativno, a naročito ako si sa pogrešne strane cevi.


Nije sve relativno, Tajsone. Postoje međunarodne institucije, i postoji međunarodno pravo. I tu je sve jasno.
A relativnim sve pokušavaju da učine agresori. I nije im svejedno, bez obzira na veličinu i moć, čini mi se, jer ne bi stvarali Tribunal u Hagu niti bi posao ovako uporno dovršavali.
Da se razumemo - mada je poznato šta mislim o ali rečenicama: o Tribunalu imam dvojako mišljenje. No to što mislim da jeste bio potreban jer drugačije mnoge zločinačke vucibatine nikada ne bi odgovarale za zločine - mislim da mu je, ipak, osnovna namena bila da skroji odgovnost i kroz nju upegla istoriju, agresore, žrtve, zločin i kaznu upodobljući ih potrebama međunarodne zajednice.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:40 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Nije sve relativno, Tajsone. Postoje međunarodne institucije, i postoji međunarodno pravo. I tu je sve jasno.

Ništa tu nije jasno.

Pre jedno 7 godina, tadašnji predsednik Srbije organizovao sastanak sa grupom profesora međunarodnog prava, sa Harvarda...i pitao ih da mu kažu šta međunarodno pravo misli o kosovskom problemu i kakve šanse ima Srbija u vezi s tim.

"Kakvo međunarodno pravo?" pitali su profesori.

Ja slušao.
disident79 disident79 14:57 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje



... i postoji međunarodno pravo.



Postoji odnos snaga.
milojep milojep 14:58 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Nebojsa Krstic


"Kakvo međunarodno pravo?" pitali su profesori.

Ja slušao.


Nisam baš shvatio , to je bila ironija sa profesorske strane? (pretpostavljam da jeste ali bih onda dodao reč'cu 'MA'
'Ma kakvo međunarodno pravo'.)
freehand freehand 15:02 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Nebojsa Krstic
Nije sve relativno, Tajsone. Postoje međunarodne institucije, i postoji međunarodno pravo. I tu je sve jasno.

Ništa tu nije jasno.

Pre jedno 7 godina, tadašnji predsednik Srbije organizovao sastanak sa grupom profesora međunarodnog prava, sa Harvarda...i pitao ih da mu kažu šta međunarodno pravo misli o kosovskom problemu i kakve šanse ima Srbija u vezi s tim.

"Kakvo međunarodno pravo?" pitali su profesori.

Ja slušao.

Ovo definitivno nije prvi put da diskusija kreće u ovom smeru.
I neće biti prvi put da se ja grčevito držim Povelje UN i zakona na niže. Ne zato što to meni ili Srbiji odgovara u konkretnoj situaciji ili pitanju. Apsolutno ne, već zato što je to jedini način da civilizacija opstane, i ovaj svet funkcioniše na nekakvim principima koji nisu samo gola sila.
Uostalom, to su rasprave iz sedamnaestog i osamnaestog veka.
Što reko Filip Mladenović - budimo nemogući, tražimo realno!
maksa83 maksa83 15:03 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

I neće biti prvi put da se ja i dalje držim Povelje UN pa na niže.

Shvatio si konačno - u jednoj ruci Povelja UN, a u drugoj ono niže.
freehand freehand 15:05 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

maksa83
I neće biti prvi put da se ja i dalje držim Povelje UN pa na niže.

Shvatio si konačno - u jednoj ruci Povelja UN, a u drugoj ono niže.



Fakju, Makso.
Pazi, u redu nje dok je sopstveno niže.

P.S. - u međuvremenu sam editovao komentar, a to je posledica moje brzopletosti, koja me često natera da objavim pre nego što proverim ima li grešaka, smisleni, besmislenih, ili slovnih.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:24 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

milojep
Nebojsa Krstic


"Kakvo međunarodno pravo?" pitali su profesori.

Ja slušao.


Nisam baš shvatio , to je bila ironija sa profesorske strane? (pretpostavljam da jeste ali bih onda dodao reč'cu 'MA'
'Ma kakvo međunarodno pravo'.)

Nije ironija...nego stav da se kosovsko pitanje neće rešavati po međunarodnom pravu, već u skladu sa interesima sile, lepše rečeno, na političkom terenu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:27 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

I neće biti prvi put da se ja grčevito držim Povelje UN i zakona na niže. Ne zato što to meni ili Srbiji odgovara u konkretnoj situaciji ili pitanju. Apsolutno ne, već zato što je to jedini način da civilizacija opstane, i ovaj svet funkcioniše na nekakvim principima koji nisu samo gola sila.

Nema ništa od toga. Svet funkcioniše na bazi sile, a UN postoje samo zato što nekad zatrebaju jednoj, nekad drugoj, a ponekad i trećoj strani.
blogovatelj blogovatelj 16:08 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Shvatio si konačno - u jednoj ruci Povelja UN, a u drugoj ono niže.


Misliš, u jednu ruku ima pravo, a u drugu kako ga uzme

Što ja volim ovakav humor vašarsko-alkoholisanog tipa
freehand freehand 17:09 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Nebojsa Krstic
I neće biti prvi put da se ja grčevito držim Povelje UN i zakona na niže. Ne zato što to meni ili Srbiji odgovara u konkretnoj situaciji ili pitanju. Apsolutno ne, već zato što je to jedini način da civilizacija opstane, i ovaj svet funkcioniše na nekakvim principima koji nisu samo gola sila.

Nema ništa od toga. Svet funkcioniše na bazi sile, a UN postoje samo zato što nekad zatrebaju jednoj, nekad drugoj, a ponekad i trećoj strani.

I zato si ti upro da Vučiću, Basari i najšierm auditorijumu prodaješ Gandistajl, principe i pozitivu?
Moram da ti kažem da se slažem sa onim tobom.
Ovaj ti si mi licemeran.
maksa83 maksa83 17:35 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Moram da ti kažem da se slažem sa onim tobom.
Ovaj ti si mi licemeran.

Sad kad savamala vidi ovu naprslinu pa uleti klizeći i rasturi tu pišljivu vezu k'o Đenka...
savamala savamala 17:43 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Sad kad savamala vidi ovu naprslinu


Видим. Изгубили власт и још увек не знају шта им се дешава, а још мање, како да се поставе. Једни покушавају да се претопе у ЛДП, други да се допадну Вучићу, а за чланство и симпатизере их заболе.

Не иде то тако.
freehand freehand 17:48 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Maksa
Sad kad savamala vidi ovu naprslinu pa uleti klizeći i rasturi tu pišljivu vezu k'o Đenka...

Видим.
Не иде то тако.

I ja vidim jedno prolećno pupljenje. Pa da ne smetam.
savamala savamala 17:52 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

freehand

I ja vidim jedno prolećno pupljenje.


Мислиш на ово -
Boris Tadić u dvodnevnoj poseti Sloveniji

| 24. 03. 2013. - 17:17h | Komentara: 5
Bivši predsednik Republike Srbije Boris Tadić boravi u dvodnevnoj poseti Republici Sloveniji.

Tokom posete, Tadić se sastao sa predsednikom Republike Slovenije Borutom Pahorom i sa predsednikom Skupštine Republike Slovenije Jankom Veberom.

Tadić je sa domaćinima prisustvovao finalnom takmičenju Svetskog kupa u ski-skokovima na Planici.
maksa83 maksa83 17:52 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

I ja vidim jedno prolećno pupljenje.

Naopako kad zornjak postane sezonska pojava...
tyson tyson 18:16 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

šta je ovo danas sa duplim komentarima jebote!!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:18 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Moram da ti kažem da se slažem sa onim tobom.


Jedino što je bitno jeste ko nudi izlaz iz situacije...ko omogućava rešenje. Sve ostalo, sentiment, lepe reči, razočarenja, ushićenja...sve to može da ide u literaturu.
tyson tyson 18:25 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Nije sve relativno, Tajsone. Postoje međunarodne institucije, i postoji međunarodno pravo. I tu je sve jasno.

I te kako postane relativno onog trenutka kada ti pripadnik oružanih formacija - zvaničnih ili nezvaničnih - NATO žrtve uperi cev u stomak.

Pa sad mi možemo da pištimo do neba puni pravednog gneva što nas je agresor bombardovao unatoč međunarodnim institucijama i međunarodnom pravu, a dočim naše žrtve... šta?

Naše žrtve vide taj isto NATO kao spasioce, unatoč međunarodnim institucijama i međunarodnom pravu, jer je NATO u krajnjoj instanci mlatio one koji su im nanosili zlo i patnju, t.j. nas (dokaze za tlačenje i patnju, verujem, ne treba da iznosim; onomad iskopaše baš tu negde severnije od Pančeva neke ljude).

Dakle NATO mlati nas, mi kukamo, mrzimo ih i pozivamo se na međunarodno pravo, a u isto vreme mlatimo neke druge ljude koji kukaju, mrze nas, i pozivaju NATO.

Tako da, u ovoj priči ni dobri nisu baš skroz dobri, ni zli nisu baš skroz zli, a sve u zavisnosti od toga iz kog ugla se posmatra. Ipak je relativno.



freehand freehand 19:31 24.03.2013

Re: Podsećanje: Spirala mržnje

Tako da, u ovoj priči ni dobri nisu baš skroz dobri, ni zli nisu baš skroz zli, a sve u zavisnosti od toga iz kog ugla se posmatra. Ipak je relativno.

Ako malkice samo pažljivije pogledaš možda utvrdiš da ja nisam pominjao ni skroz dobre ni skroz loše. Štaviše, uopšte nisam pisao blog o uzrocima i posledicama, mada, priznajem - nisam imao iluziju da neće krenuti na tu stranu.
Pisao sam o prelomnom momentu za moje shvatanje sveta i političkih odnosa u njemu.
Ali, ako već insistiraš - ja bih ipak da se držim sveta u kome postoje nekakve isntitucije predviđene da odlučuju, sude i presuđuju u skladu sa važećim zakonima.
Da li takve insitucije postoje? Da. Zakoni? Da. Da li ih svi poštuju? Pa ne baš.
Ali nije baš ni da im se fućka. Jer ne bi bilo Kumanovskog sporazuma, ne bi bilo Reolucije SB UN, ne bi sada bilo pregovora. Ne bi bilo pritisaka, niko na magare ne bi trošio šargarepu, makar i plastičnu.

Što se žrtava tiče - to je bolna tema ali sigurno nije tako jednostavno podeljena kako si je ti opisao, na naše i njihove. Tugaljivo je meriti i porediti, ali recimo da rudari sa Belaćevca nisu ni u hladnjači nađeni.
Hoću da kažem - ne, nije NATO došao da spašava žrtve u nevolji.
tasadebeli tasadebeli 09:54 26.03.2013

Re: ...

jedi-knight
iako mislim da su Britanci jezgro.


Tvrdo


Ма неће нас Енглези!




На Ускрс! Породилиште! Сиротиште!

Па 1999. Алексинац, Панчево, путнички воз, аутобус, колону Албанаца која иде према централној Србији...

А ми као ово мајмунче...

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:38 24.03.2013

.

uh te godine je izasao Fight Club,Dejvida Fincera
to je ona strana koja nekako se uvek izmigolji i znas da taj "americki san" postoji,ali je utopija kao i komunizam.
zilikaka zilikaka 12:25 24.03.2013

62

Ja osećam potrebu da kažem još par reči, naročito na temu bombardovanja objekata u tvojoj varoši.

Svako iole malo upućen zna da mnogim mestima u takvim fabrikama ne smeš da priđeš bez zaštitne maske, odela i merača koncentracije.
Da ne kažem da se i transport takvih materija posebno organizuje, a TEK odlaganje.
Toga svega je u Pančevu bilo u ogromnim količinama. I nije postojao način da se skloni, premesti, neutralizuje,... jer je to tehnički neizvodljivo.

Isto tako, svakom ko je bar jednom video sliku iznutra, jasno je da su postrojenja u takvim fabrikama gusto upakovana, i da eksplozija jednog dela, gotovo po pravilu izaziva bar oštećenja (rupe od gelera) okolnih. Znači, nije moguće kontrolisano uništavanje i neminovno je nekontrolisano ispuštanje.

Dakle, to što su gađali te fabrike u Pančevu je po načinu razmišljanja slično kao kad bi neko gađao nuklearni reaktor, da bi protivnička strana ostala bez struje.

freehand freehand 12:52 24.03.2013

Re: 62

Ja osećam potrebu da kažem još par reči, naročito na temu bombardovanja objekata u tvojoj varoši.

Nije to samo moja varoš, Zili. Da su kojim slučajem pogodili Etilen - kolateralna šteta bi se merila desetiunama hiljada mrtvih. Prvih dan-dva. A protokom vremena - ko zna.
Tako kažu stručnjaci, kojima verujem.
A lakoća sa kojom su se na to posle prvih dvadesetak dana, kada nije bilo željenih rezultata u vidu kapitulacije ili ustanka odlučili razlog je našeg novog odnosa, njihovog i mog.
zilikaka zilikaka 13:03 24.03.2013

Re: 62

A lakoća sa kojom su se na to posle prvih dvadesetak dana, kada nije bilo željenih rezultata u vidu kapitulacije ili ustanka odlučili razlog je našeg novog odnosa, njihovog i mog.


Tako sam nekako i ja prezubila. Isto za sva vremena.
disident79 disident79 13:31 24.03.2013

Ljubičasto jutro

To jutro nikad neću zaboraviti. Nebo ljubičasto, belo, crno, žuto. Apokalipsa uživo.
Mama, sestra i ja se pakujemo u kola i krećemo za Vršac, tata ostaje, vrabac mi sa drveta u dvorištu pada na haubu. Usput ošamućene životinje svuda.

..a prvi dan bombardovanja je bio nestvaran, gledamo Sky news kako poleću "hrabri britanski piloti" iz Glochestera, svaki sa po 40 krstarećih koje ispaljuju sa Jadrana. Ne verujemo šta se događa, a onda pogađaju Utvu. Čitavo bombardovanje gledamo Sky i Džejmi Šeja, licemerje na vrhunskom nivou. Svaka iluzija, ako je do tada bilo, tokom tih dana je bespovratno nestala.



8c_competizione 8c_competizione 13:31 24.03.2013

zanimljivo je ...

Današnji je dan svakako dan kad smo SAD i ja prestali da budemo prijatelji


da ljudi stave prst na celo i zamisle se tek kada neshto njih same "pogodi"

zar ti neke stvari nisu bile sumnjive jos u Hirosimi/Nagasakiju (ajd da ponovim: bombardovanju gradova koji nisu imali industrijske komplekse i trenutnom plus odlozenom masakru stotine hiljada ljudi)?

zar ti nije sumnjivo sto neki Nürnberg-ski proces tamo nikada nije organozivan, posto su i sami shvatili da bi vec bilo preko mere?

zar ti nisu bile jasne sve one godine Korejskog i Vijetnamskog rata (opet podsetnik: napalmi, DDT ....)?

svo kosiscenje osiromasenog uranijuma municije po zalivskim ratovima (tretiraj ovde osiromaseni uranijum kao elegantno rasut nuklearni otpad iz atomskih centrala, cisto da se nema posla sa ekolozima na domacem terenu)?

o Juznoj i Centralnoj Americi bi se tomovi knjiga mogli napisati

o eksperimentima po Africi?

znaci sve to ti je nekako promaklo, a onda ti Pancevo otvorilo oci? dobro, bolje ikada nego nikada.

o svemu tome su Dacic i njegov vrhovni vodja trebali da razmisljaju malko ranije pre nego li su doveli Srbiju u tu poziciju. negde krajem 80ih je bilo dobro vreme za to. krajnje. posle toga su karte vec bile podeljene, a ni jedan od njih nije imao dobar poker face.

dzaba sada Dacic roni krokodilske suze i izliva bisere mudrosti, mudro se trebalo biti dosta ranije.

sada je ostao samo damage control, cemu opet nisu dorasli.

zabrinjava, ali pomalo otreznjuje i ova vest koja je stigla iz Bundestaga.

znam da cu automatski biti napadnut kao neko ko je gastarbeiter, ko udobno sedi u pecalbarskoj fotelji "tamo daleko", ukoliko kazem ovo: mislim da bi se posle ove izjave ozbiljno trebali zahvaliti EU i okrenuti se svojim poslovima: sredjivanju drzave, korupcije, kriminala, infrastrukture .... To ne treba da radimo zbog drugih, vec zbog nas samih.

a za ovo sa EU bih voleo da se polako osvestimo. cini mi se (odavde) da nismo kao drzava jos zreli dobovljno da bi nas smatrali ozbiljnim partnerom u EU (imaju i svojih problema i vise nego dosta). to je jednostavno realnost. kako njihove percepcije, tako i nase realnosti.

zbog toga ce nam uvek nuditio tu sargarepu ali bez krajnjeg ishoda dok se ne promenimo.

sve ove pregovore sa EU treba shvatiti isto kao kupovinu automobila. ukoliko neki bas bas zelite ili vam jednostavno treba, a prodavac oseti to, jebali ste cvorka. niti cete dobiti povoljne uslove, zamazace vam oci spustanjem cene za mizernih par stotina EUR .... ukoliko igrate igru kao da niste bas bas zainteresovani, a njemu ide u prilog da proda nesto tog meseca kako bi zadrzao svoje kvote, prodace vam i dusu i telo za DZ.

licno mislim da bi Drzava trebala da posalje delegaciju u Brisel i da se na otvorenoj konferenciji za novinare zahvali na dosadasnjoj saradnji, ali da je jednostavno pod ovim uslovima sve ovo neprihvatljivo za Srbiju, posto nista negarantuje ulazak u EU, a od nas se trazi odricanje od najvaznijih stvari. Ne zaboraviti: poker face!

i zaista se povuci iz razgovora uz napomenu da u to povuceno vreme drzava SAMA mora da iskoreni korupciju, reformise zdravstvo i sudstvo, policiju i DB, otvori arhive, radi posteno na infrastrukturi ...

to ce jasno staviti do znanja EU da ipak neki drzavni principi postoje, da postoji nesto sto je interes drzave Srbije, da je narod spreman da se menja i modernizuje.

ukoliko to vide kao realnu situaciju u zemlji, veruj mi da ce sami investitori (dakle lobi) traziti od svojih zemalja da se omoguci priblizavanje Srbiji.

ali to bi znacilo da imammo nesto da im ponudimo pod trzisnim uslovima, ne? i da treba malko da radimo pre nego li ocekujemo plodove tog rada

da li smo zaista kao nacija spremni na tako nesto?

mislim da nam, bazirano na realnoj situaciji, ostaje samo da skinemo pantalone i da se







i da mesamo!

mozemo jos kao i ciga iz onog vica:

zaustavi pandur cigu koji vozi Dirty Diana, znate ono:



oplevi pandur po cigi: sta je bre ovo, nemas ni pojaseve za vezivanje, ni svetla, ni kocnice ... oooo, pa ovo ce debelo da te kosta

ciga jadan odgovara: joj nemoj drug milicajac, nemam para, zena, deca, DeCe 10 ....

da skratim dijalog, gleda pandur cigu, sladak nekako (rekao sam PANDUR, ne Pahomije) i dao bi se opaliti. posto je bio sam u patroli, a nikoga u blizini, odluci pandur (dakle: ne Pahomije) da opali cigu. nasloni ga na Dirty Diana i krene da ljulja (a svi zamo kako Diana-e ljuljaju). razbi ga pandur, ali mu se cini da nesto nije to to.

povika pandur: ajde cigo, ukljuci se malo!

na ro se ciga okrete glavom preko ramena i ceznjivim pogledom izusti: "volim te!"

tyson tyson 13:44 24.03.2013

Re: zanimljivo je ...

zar ti nije sumnjivo sto neki Nürnberg-ski proces tamo nikada nije organozivan, posto su i sami shvatili da bi vec bilo preko mere?

A, pa ti si dosta toga propustio u međuvremenu...

Tokyo Trials <-- link

Harabovsk War Crime Trials <-- link


8c_competizione 8c_competizione 14:05 24.03.2013

Re: zanimljivo je ...

A, pa ti si dosta toga propustio u međuvremenu...

Tokyo Trials <-- link

Harabovsk War Crime Trials <-- link



na zalost to nikada nije dozivelo tezinu Nürnberg-skih procesa

a nadam se da ti je jasan razlog zasto to napisah bas tako?
hajkula1 hajkula1 23:02 25.03.2013

Re: zanimljivo je ...

8c_competizione

i zaista se povuci iz razgovora uz napomenu da u to povuceno vreme drzava SAMA mora da iskoreni korupciju, reformise zdravstvo i sudstvo, policiju i DB, otvori arhive, radi posteno na infrastrukturi ...



da li smo zaista kao nacija spremni na tako nesto?



To je neka suština.

Ne znam kako da nazovem ove naše koji upravljaju državom četvrt veka. Svoje umeće i znanje su pokazali.
Oni to ne znaju da urade. Ne mogu da prepuste da neko drugi dovede državu u red jer ne bi znali da žive u pravnoj državi.


kukusigameni kukusigameni 13:44 24.03.2013

slušaj vamo

leonardo92 leonardo92 13:55 24.03.2013

spin

Majku mu, po ovome sto pises, ispade da je NATO nicim izazvan bombardovao miroljubivi ostatak SFRJ (bez ostalih republika, osim Crne Gore), tada SR Jugoslaviju u kojoj je u tom trenutku gospodar zivota i smrti, super-sposobni heroj Milosevic sa njegovom svitom (Mira Markovic, mali Marko - nosac gajbica koji se prvih par dana bombardovanja slikao u uniformi vojne bezbednosti/specijalnih jedinica da bi potom jako brzo nestao u pravcu izvesnog kazina u Juznoafrickoj Republici, mislim da se o Sun City-ju radilo). Sto da ratuje za tatu kad moze i da se kocka i uziva; u medjuvremenu su tudja deca ginula za Kosovo/Milosevica/lokalne bogatase, sta sad. Pa onda citava bulumenta: Mirko Marjanovic, MIlan Milutinovic, Zivadin Jovanovic, ministar spoljnih poslova u narodu poznatiji kao Zika Seljak itd itd.
Ne treba zaboraviti ni Vojsku Jugoslavije predvodjenu lukavim liscem, generalom Ojdanicem (ne, nazalost, nije Era nego jedan drugi Ojdanic).

"Lukavoscu i inteligencijom nasih ljudi visokosofisticirani avioni agresora dovodeni su u zabludu, pa su zlocinci najcesce ostajali kratkih rukava."
General Dragoljub Ojdanic, savezni ministar odbrane

"Kada su uvideli da separatisticki teror ne moze da nas spreci da branimo nasu slobodu, suverenitet i teritorijalni integritet, izmisljena je diplomatska farsa u Rambujeu i Parizu sa kojom su hteli da nas udave u mraku."
Milan Milutinovic, predsednik Srbije

"Uspesno smo odbranili zemlju od agresije, sacuvali slobodu i nezavisnost, teritorijalni integritet i suverenitet i sproveli brzu i efikasnu obnovu."
Mirko Marjanovic, republicki premijer

"Mi mozemo slobodno i casno reci da smo i vojni, i politicki i diplomatski pobednici."
Zoran Vujovic, clan Izvrsnog odbora SPS-a

"Najvecu pobedu nad agresorom dobili smo putem Interneta."
Vladimir stambuk, clan Direkcije JUL-a

"24. mart ostace zabelezen u istoriji nase zemlje i covecanstva kao dan kada je poceo treci svetski rat protiv Jugoslavije. To moje misljenje je, istina, prilicno radikalno posto je agresija na Jugoslaviju, za razliku od prethodna dva svetska rata, neobican svetski rat."
Mira Markovic, predsednik Direkcije JUL-a

"Najlogicnije za NATO je da nastave bombardovanje Srbije, nema potrebe za izvodjenje kopnene invazije NATO jer su se vazusni napadi pokazali sasvim dovoljno efikasni, jer jos 2 do 3 nedelje u Srbiji ce biti unistena civilna infrastruktura i to ce primorati Milosevica na kapitulaciju"
Zoran Djindjic, Demokratska Stranka

"Mudrost starih Grka ukazuje da jedan narod niko ne moze da osteti, devalvira, onoliko koliko pojedinac ili grupa pojedinaca kome taj narod pokloni poverenje."
Prof. dr Prvoslav Markovic, direktor Instituta za neuropsihijatrijske bolesti "Dr Laza Lazarevic" i istaknuti clan JUL-a

Ipak, fijasko (ili pobeda po SPS-u, JUL-u itd) nije zaustavila politicko nasilje u Srbiji. Naprotiv, stanje se pogorsalo. Tokom 1999 pa do 5 oktobra 2000 ubijeni su: Slavko Ćuruvija, Ivan Stambolić, Pavle Bulatović, direktor JAT.... U više navrata su prebijani građani na ulicama samo zato što misle drugačije od predsednika Slobodana Miloševića. Hapšeni su i prebijani svi koji su se usudili da imaju bilo kakve veze sa Otporom.

Sto se tice petrohemije tice cisto da citiram

Definition of Military Objectives:

United States of America
The US Naval Handbook (1995) states:
Military objectives are combatants and those objects which, by their nature, location, purpose or use, effectively contribute to the enemy’s war-fighting or war-sustaining capability and whose total or partial destruction, capture, or neutralization would constitute a definite military advantage to the attacker under the circumstances at the time of the attack. Military advantage may involve a variety of considerations, including the security of the attacking force.

Yugoslavia, Socialist Federal Republic of
The Socialist Federal Republic of Yugoslavia’s Military Manual (1988) defines military objectives as “any object which by its nature, location, purpose or use effectively contributes to military action and whose total or partial destruction offers a military advantage during the attack or in the further course of the operations”

Da me ne shvatis pogresno - a sta si mislio da ce da gadjaju?

I jos nesto...ovaj deo na wiki mi je privukao paznju:
Carl von Clausewitz once called the 'essential mass of the enemy' as his "centre of gravity". Should the centre of gravity be destroyed, a major factor in Yugoslavian will to resist would be broken or removed. In Milosevic's case, the centre of gravity was his hold on power. He manipulated hyperinflation, sanctions and restrictions in supply and demand to allow powerful business interests within Serbia to profit and they responded by maintaining him in power.The damage to the economy, which squeezed it to a point where there was little profit to be made, threatened to undermine their support for Milosevic if the air campaign continued, whilst causing costly infrastructure damage.[46]


Mozda je sad konacno jasno zasto je, zapravo, Milosevic pao tek 2000-te. I zasto se nista ne menja posle toga.


freehand freehand 14:20 24.03.2013

Re: spin

Majku mu, po ovome sto pises, ispade da je NATO nicim izazvan bombardovao miroljubivi ostatak SFRJ

Da.
milojep milojep 14:21 24.03.2013

Re: spin

leonardo92
Majku mu, po ovome sto pises, ispade da je NATO nicim izazvan bombardovao miroljubivi ostatak SFRJ (bez ostalih republika, osim Crne Gore), tada SR Jugoslaviju u kojoj je u tom trenutku gospodar zivota i smrti, super-sposobni heroj Milosevic sa njegovom svitom (Mira Markovic, mali Marko - nosac gajbica koji se prvih par dana bombardovanja slikao u uniformi vojne bezbednosti/specijalnih jedinica da bi potom jako brzo nestao u pravcu izvesnog kazina u Juznoafrickoj Republici, mislim da se o Sun City-ju radilo). Sto da ratuje za tatu kad moze i da se kocka i uziva; u medjuvremenu su tudja deca ginula za Kosovo/Milosevica/lokalne bogatase, sta sad. Pa onda citava bulumenta: Mirko Marjanovic, MIlan Milutinovic, Zivadin Jovanovic, ministar spoljnih poslova u narodu poznatiji kao Zika Seljak itd itd.
Ne treba zaboraviti ni Vojsku Jugoslavije predvodjenu lukavim liscem, generalom Ojdanicem (ne, nazalost, nije Era nego jedan drugi Ojdanic)................





I ovo gore su tebi razlozi zbog kojih je trebalo ubiti i samo Milicu Rakić(trogodišnje dete) u Batajnici? Gajbice,Žika seljak, lažov onaj ili ovaj?!
'Prijatelju' svoje frustracije leči na drugom mestu.



Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:23 24.03.2013

Re: spin

leonardo92
Definition of Military Objectives:



The Human Rights Watch report concludes that a third of all the incidents and more than half the deaths occurred as a result of attacks on illegitimate or questionable targets. Nine incidents were a result of attacks on targets that Human Rights Watch concludes were non-military in function. This includes the headquarters of Serb Radio and Television in Belgrade, the New Belgrade heating plant, and seven bridges that were neither major transportation routes nor had other military functions.

Other cases of illegitimate targeting include seven confirmed and five possible incidents where civilians died as a result of the use of cluster bombs, seven attacks on convoys, and a number of cases where the target was poorly identified or mistaken (such as the Surdulica sanitorium and the Palic weather station).

8c_competizione 8c_competizione 14:24 24.03.2013

Re: spin

Ne treba zaboraviti ni Vojsku Jugoslavije predvodjenu lukavim liscem, generalom Ojdanicem (ne, nazalost, nije Era nego jedan drugi Ojdanic).


ovde je vrlo bitno napomenuti nesto sto vecina ovde ne zna

postojala je odredjena (namerna) nesinhronizovanost nizih jedinica od komande, sto je spaslo vojsku koliko toliko

da su postupale po planovima, nize jedinice bi i bile razbucane kako je NATO i planirao u prvih par dana. ne zaboravite da je Milan Panic dozvolio ulaz EU komisiji u SVE kasarne/aerodrome i popis sve imovine kako bi se definisalo sve za Dejton, koliko kome treba da ostane od oruzja (jedan od razloga zasto Sprsko vazduhoplovstvo ima vise parkiranih aviona pored Muzeja Vazduhoplovstva nego na stajankama).

zao mi je sto ne mogu da nadjem fotke koje su mi ljudi pokazivali na Netu, da vas uverim u ovo o cemu pricam (mozda neko od vas ima te fotke)

generali su se skrivali po sklonistima dok su nize jedinice radile posao, poceli su da mile napolje tek polovinom rata

jedino je ona budaletina "Ceca" Velickovic izigravao supermena dok ga (na zalost i posadu radara koju je neodgovorno izlozio opasnosti) protivradarska raketa nije opametila

vredno je spomenuti i entuzijaste koji su pomagali vojsci:



leonardo92 leonardo92 14:35 24.03.2013

Re: spin

I ovo gore su tebi razlozi zbog kojih je trebalo ubiti i samo Milicu Rakić(trogodišnje dete) u Batajnici? Gajbice,Žika seljak, lažov onaj ili ovaj?!
'Prijatelju' svoje frustracije leči na drugom mestu.


Ne znam odakle si to izvukao niti kakve veze to ima sa mojim posto. Ja ne opravdavam NATO.

Ono sto hocu da kazem da je vladajuca klika itekako doprinela celom tom sranju. NATO je ubilacka masinerija i to je ceo drzavni vrh znao i opet su usli u rat da bi izgubili Kosovo koje je vec odavno bilo osudjeno na propast i koje Milosevic nije mogao da odbrani ni pod razno.
Zato su ljudske zrtve kao i ceo rat bili potpuno nepotrebni. Kosovo je izgubljeno mnogo ranije. I to su svi znali.
leonardo92 leonardo92 14:41 24.03.2013

Re: spin

IThe Human Rights Watch report concludes that a third of all the incidents and more than half the deaths occurred as a result of attacks on illegitimate or questionable targets.


Jel ti stvarno verujes da se rat vodi po Zenevskim Konvencijama? Navedi neki rat pogotovo koje su vodile USA/NATO a da nije bar nesto prekrseno. I to nije ograniceno samo na njih, to rade svi. Zato sam i citirao vojne prirucnike a ne konvencije koje su oduvek bile samo lepe zelje.
leonardo92 leonardo92 14:45 24.03.2013

Re: spin

freehand


Da.


Jbga, nisi u pravu. Potkrepi svoje tvrdje dokazima/cinjenicama.
milojep milojep 14:47 24.03.2013

Re: spin

leonardo92
I ovo gore su tebi razlozi zbog kojih je trebalo ubiti i samo Milicu Rakić(trogodišnje dete) u Batajnici? Gajbice,Žika seljak, lažov onaj ili ovaj?!
'Prijatelju' svoje frustracije leči na drugom mestu.


Ne znam odakle si to izvukao niti kakve veze to ima sa mojim posto. Ja ne opravdavam NATO.

Ono sto hocu da kazem da je vladajuca klika itekako doprinela celom tom sranju. NATO je ubilacka masinerija i to je ceo drzavni vrh znao i opet su usli u rat da bi izgubili Kosovo koje je vec odavno bilo osudjeno na propast i koje Milosevic nije mogao da odbrani ni pod razno.
Zato su ljudske zrtve kao i ceo rat bili potpuno nepotrebni. Kosovo je izgubljeno mnogo ranije. I to su svi znali.


Ako je Kosovo bilo izgubljeno mnogo ranije trebalo je obavestiti NATO da nas ne bombarduje džabe!
E mnogo 'volim' te koji se tako lako odriču Kosova i Metohije pod formom da je ono odavno izgubljeno a u dobrotvorne svrhe,primer, ni SMS nikad nisu poslali.
milojep milojep 14:53 24.03.2013

Re: spin

leonardo92
IThe Human Rights Watch report concludes that a third of all the incidents and more than half the deaths occurred as a result of attacks on illegitimate or questionable targets.


Jel ti stvarno verujes da se rat vodi po Zenevskim Konvencijama? Navedi neki rat pogotovo koje su vodile USA/NATO a da nije bar nesto prekrseno. I to nije ograniceno samo na njih, to rade svi. Zato sam i citirao vojne prirucnike a ne konvencije koje su oduvek bile samo lepe zelje.



Odgovarajući u duhu tvog prvog komentara (da sam ja ti) odgovorio bih ti otprilike:
Jel' ti zaista misliš da su USA/NATO ničim izazvane kršile ženevsku konvenciju....
e moj brale,
shvataš li sada koliko je tvoj prvi komentar bio blesav. Nema nikakvog opravdanja za zločince koji su ubijali nevine ljude.
freehand freehand 14:54 24.03.2013

Re: spin

leonardo92
I ovo gore su tebi razlozi zbog kojih je trebalo ubiti i samo Milicu Rakić(trogodišnje dete) u Batajnici? Gajbice,Žika seljak, lažov onaj ili ovaj?!
'Prijatelju' svoje frustracije leči na drugom mestu.


Ne znam odakle si to izvukao niti kakve veze to ima sa mojim posto. Ja ne opravdavam NATO.

Ono sto hocu da kazem da je vladajuca klika itekako doprinela celom tom sranju. NATO je ubilacka masinerija i to je ceo drzavni vrh znao i opet su usli u rat da bi izgubili Kosovo koje je vec odavno bilo osudjeno na propast i koje Milosevic nije mogao da odbrani ni pod razno.
Zato su ljudske zrtve kao i ceo rat bili potpuno nepotrebni. Kosovo je izgubljeno mnogo ranije. I to su svi znali.


Leonardo, da ne ulazimo u besmislenu diskusiju na koju je do sada potrošena ogromna količina energije, vrelog vazduha, emocija i pljuvačke.
Jednostavno ću citirati sam sebe, iz teksta ovog bloga:

Onaj ko je gađao znao je šta gađa. Znao je kakve su moguće posledice i kakvih razmera. A zašto - potpuno je nebitno. Bilo tada i sada je. I nikakve veze nema ni sa Miloševićem, ni sa Hrvatskom, ni sa Bosnom, ni sa Kosovom. Ni sa čim sem sa beskrupoloznim, hladnokrvnim masovnim ubistvom. Akutnim ili odloženim - takođe nebitno. Ekocidom, to je tada bila popularna reč.


Jer ovo nije ni geostrateška, ni geopolitičlka, ni istorijska analiza. Ovo je moj lični stav o događaju koji mi je, delom, promenio tok svesti i viđenje sveta.
Pogledaj onaj video snimak, molim te, od 1.08. Ja sam to bukvalno gledao uživo, sa svoje privatne osmatračnice u komšiluku..
Mene je ta eksplozija bacila 3 metra kroz vazduh i zalepila za kapiju, a bio sam na najmanje 10 kilometara od mesta udara.
Gledao sam užasnut kako se ogroman oblak koji kao da je imao čvrstinu stene i ogromnu težinu, nadvija nad gradom. I kao da će nas sve spljeskati za samo nekoliko minuta.
Tog jutra sam po mleko otišao kroz nekakav smrdljivi oblak koji se cedio svuda okolo. Padale su nekakve ljigave kapljice, bube i ptice.
Leonardo, to u civilizovanom svetu ne sme da se desi.
Ni u ratu.
Nikada.

leonardo92 leonardo92 15:36 24.03.2013

Re: spin

Ja sam to bukvalno gledao uživo, sa svoje privatne osmatračnice u komšiluku..

U to vreme sam ja bio na Kosovu u uniformi i gledao jos gore stvari, ali da te ne mucim detaljima.
Leonardo, to u civilizovanom svetu ne sme da se desi.

Zasto mislis da je svet civilizovan? Zato sto imamo TV/mikrotalasnu? Pogledaj koliko ljudi/zena/dece gine dnevno zbog borbe oko resursa po celom svetu. Jel to civilizovano? Naravno i ja bih voleo da je drugacije ali nije. Ali surovu stvarnost najvise treba da poznaju politicari jer se igraju tudjim zivotima. I to je upravo ono sto sam hteo da kazem mojim postom. Kosovo je odavno bilo izgubljeno neverovatno losom politikom Milosevica i pre toga, od strane komunista. Srbija je usla u rat sa NATOM bez ijednog saveznika. Cak i Rusi su bili generalno uzdrzani kao i Kinezi. Koje su sanse da mala zemlja kao tada SRJ pobedi NATO i to pogotovo posle toliko ratova i sankcija? Pa nikakve. E, to je ceo vojni vrh znao, zato je Ojdanic i postavljen na celo vojske jer je jedini odobravao ideju da udjemo u rat sa NATO. Sve sto se posle desilo, sve zrtve, unistenje i patnja je dobrim delom zasluga nesposobnog i korumpiranog drzavnog vrha. I zato im je trebalo pre svega suditi u Srbiji za izdaju srpskog nacionalnog interesa.
A sto se tice NATO i SAD- zar uranijumske bombe nisu koristene jos u zalivskom ratu 1991? Zar jos u Vijetnamu SAD nisu bacale hemijske kancerogene kao npr narandzasti agens? Cak su i americki vojnici umirali godinama posle toga od raka itd. Pa sta ste pobogu ocekivali da ce NATO da uradi kod nas? Da baca cvece?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:52 24.03.2013

Re: spin

leonardo92
Jel ti stvarno verujes da se rat vodi po Zenevskim Konvencijama? Navedi neki rat pogotovo koje su vodile USA/NATO a da nije bar nesto prekrseno. I to nije ograniceno samo na njih, to rade svi.


Gde god postoji saobracaj tu postoje i saobracajni prekrsaji. To isto vazi i za rat i krsenje obicaja rata odnosno ratne zlocine. O tome se ovde i radi - pricati o ratnim zlocinima NATO pakta posto se oni uglavnom precutkuju i zataskavju. A NATO je po bezobzirnosti po tom pitanju bio znatno gori od srpske strane (o UCK teroristima ne vredi ni pricati): srpske snage u borbi protiv UCK nisu namerno gadjale civilne ciljeve stotinama kilometara daleko od mesta sukoba sa neprijateljem...

To sto "rade svi" ne znaci da bi iko zbog toga trebalo da bude aboliran...
hajkula1 hajkula1 23:16 25.03.2013

Re: spin

milojep
leonardo92
Majku mu, po ovome sto pises, ispade da je NATO nicim izazvan bombardovao miroljubivi ostatak SFRJ (bez ostalih republika, osim Crne Gore), tada SR Jugoslaviju u kojoj je u tom trenutku gospodar zivota i smrti, super-sposobni heroj Milosevic sa njegovom svitom (Mira Markovic, mali Marko - nosac gajbica



I ovo gore su tebi razlozi zbog kojih je trebalo ubiti i samo Milicu Rakić(trogodišnje dete) u Batajnici? Gajbice,Žika seljak, lažov onaj ili ovaj?!
'Prijatelju' svoje frustracije leči na drugom mestu.



To je patologija.
Znaš za sindrom kod zlostavljanih kada pravdaju zlostavljača?

Da su svetske sile htele da se obačunaju sa Milošević-Marković porodicom, uradili bi to.

Bombardovali su nas na svoju ruku. Gađali su voz. Pijacu. Autobus na mostu. Videli su šta gađaju.

Ove što seire da je tako trebalo zbog krivice, pitam - zašto se nisu postavili na metu, (bio je spisak na internetu) pa da se kazne? Ako kažu da oni nisu krivi, pitam da li je Milica kriva? Pitam, ko je od poginulih i povređenih - kriv - da mi kažu.




grmfrm grmfrm 13:59 24.03.2013

A i ovo brine

Kancer posle bombi

Meni najteze pada kada vidim da malisani odlaze pre vremena. Srce mi se od tuge stegne.
O ovome se jako malo pise po medijima, na zalost.
maksa83 maksa83 14:29 24.03.2013

Re: A i ovo brine

Meni najteze pada kada vidim da malisani odlaze pre vremena. Srce mi se od tuge stegne.
O ovome se jako malo pise po medijima, na zalost.

Ne piše se. Užasna količina ljudi mlađih od 40 oko mene pada i strada od raznih kancera, mnogo više nego pre.
arianna arianna 14:33 24.03.2013

Re: A i ovo brine

maksa83
Meni najteze pada kada vidim da malisani odlaze pre vremena. Srce mi se od tuge stegne.
O ovome se jako malo pise po medijima, na zalost.

Ne piše se. Užasna količina ljudi mlađih od 40 oko mene pada i strada od raznih kancera, mnogo više nego pre.


Piše se.

SRBIJA, 14 GODINA POSLE NATO BOMBI: Uranijum nas ubija, od 2020. od raka će oboljevati 70.000 ljudi godišnje!


Stravične posledice bombardovanja



Бомбе и последице
savamala savamala 14:33 24.03.2013

Re: A i ovo brine

Ne piše se. Užasna količina ljudi mlađih od 40 oko mene pada i strada od raznih kancera, mnogo više nego pre.


То не знамо као што ти не знаш колико је пре страдало, да би сада могао да закључиш да је сада много више. Министарсатво здравља, чији је ово посао, никада нас није удостојило да нам пружи праве податке.
8c_competizione 8c_competizione 14:41 24.03.2013

Re: A i ovo brine

secam se odavno da sam u jako kasnim vecernjim (koga bre zavaravam, jutarnjim) casovima gledao jednu emisiju na ZDF-u, vezano za osiromaseni uranijum i njegov uticaj na stanovnistvo Kosova i na vojnike KFORa

izgleda da se i Nemci sami plase toga sta se dogadja, na zalost ne objavljuju detalje u udarnim emisijama, vec onako sramezljivo jako jako kasno, kda ljudi obicno spavaju ili ako vec gledaju TV, onda je to pre "Debbie does Dallas" nego li ozbiljne politicke teme

na zalost, uspeh samo ovo da nadjem u njihovoj videoteci
milisav68 milisav68 14:58 24.03.2013

Re: A i ovo brine

savamala

То не знамо као што ти не знаш колико је пре страдало, да би сада могао да закључиш да је сада много више. Министарсатво здравља, чији је ово посао, никада нас није удостојило да нам пружи праве податке.



Rak ubija tri puta više nego pre rata
milojep milojep 15:13 24.03.2013

Re: A i ovo brine

savamala
Ne piše se. Užasna količina ljudi mlađih od 40 oko mene pada i strada od raznih kancera, mnogo više nego pre.


То не знамо као што ти не знаш колико је пре страдало, да би сада могао да закључиш да је сада много више. Министарсатво здравља, чији је ово посао, никада нас није удостојило да нам пружи праве податке.


Nažalost ipak je situacija zabrinjavajuća. I to nije posledica samo isparenja,uranijuma itd. već uglavnom stresa koji smo svi manje ili više preživeli. A kad bi krenuli u sitne detalje došli bi i recimo do Airlite-a cigara koje je dosta nas pušilo i trovalo se dodatno.
maksa83 maksa83 15:14 24.03.2013

Re: A i ovo brine

A kad bi krenuli u sitne detalje došli bi i recimo do Airlite-a cigara koje je dosta nas pušilo i trovalo se dodatno.

Daobog, ostale cigare su lekovite...
milojep milojep 15:17 24.03.2013

Re: A i ovo brine

maksa83
A kad bi krenuli u sitne detalje došli bi i recimo do Airlite-a cigara koje je dosta nas pušilo i trovalo se dodatno.

Daobog, ostale cigare su lekovite...


Pod onim dodatno sam mislio na Airlite!
grmfrm grmfrm 15:25 24.03.2013

Re: A i ovo brine

E jebo me babo kada ne znam Njemacki a imao sam 5-aka u skoli.
Jel moze prevod teksta, da ne kazem video zapisa, da ne koristim goole trasnlate robota koji jeste sve bolji ali i omasi cesto.
Hansel Hansel 15:28 24.03.2013

Re: A i ovo brine

savamala
Ne piše se. Užasna količina ljudi mlađih od 40 oko mene pada i strada od raznih kancera, mnogo više nego pre.

То не знамо као што ти не знаш колико је пре страдало, да би сада могао да закључиш да је сада много више. Министарсатво здравља, чији је ово посао, никада нас није удостојило да нам пружи праве податке.

Шта хоћеш у ствари да кажеш?
8c_competizione
izgleda da se i Nemci sami plase toga sta se dogadja, na zalost ne objavljuju detalje u udarnim emisijama, vec onako sramezljivo jako jako kasno

Још током бомбардовања, Би-Би-Си на српском (и можда не само на српском) објавио је налазе британске комисије која је истраживала ефекте бомбардовања осиромашеним уранијумом у Ираку (Заливски рат) и Републици Српској. Укратко -- огроман број новорођене деце с тешким малформацијама, канцер и леукемија, у РС и џиновске печурке; уранијум у Ираку налажен после 6-7 година у урину људи који су стотинама километара били далеко од дејстава муниције. Још ми одзвања тај глас на ивици плача новинарке (не само у тој прилици током бомбардовања) Лидије Вукићевић док је то читала у лондонском студију.

После 5. октобра, једно време се интензивно причало о Балканском синдрому, неки моји другови из војске (били смо на тромеђи ЦГ-Косово-Албанија) добили су били прелиминарни позив с ВМА за тестирања, али касније их нико није звао. Ваљда је неко закључио да је боље не таласати, па шта нам буде. О превенцији наравно нико није ни размишљао. Ја звао био Министарство пољопривреде да питам намеравају ли макар, рецимо, и не само због бомбардовања, да додају селен брашну (или да организују редовно ђубрење њива селеном), како се то у неким земљама ради, нарочито јер сам из прве руке био чуо да се у то време селен у Бору буквално бацао (о том расулу (и) тамо после 5. октобра ће ваљда некад неко да детаљније извести, ја сам у своје време урадио колико сам могао) -- нико није хтео да на ту тему јавно прича... Још тада им је био битнији увоз ГМ соје тј. сојине сачме, о чему такође нису хтели да причају. Министарство (савезно) је тада држао Г17 плус.
grmfrm grmfrm 15:28 24.03.2013

Re: A i ovo brine

Da i ja sam citao da je glavni uzrok kancera (pored izlaganja zracenju i kancerogenim hemikalijama) stres. Odlicna stvar protiv je fizicka aktivnost pa koliko ko moze.
grmfrm grmfrm 15:33 24.03.2013

Re: A i ovo brine

O Dinkicevim zlodelima ce se tek cuti i pisati.
Valjda, ko ce ga znati.
Hansel Hansel 15:44 24.03.2013

Re: A i ovo brine

milisav68
Rak ubija tri puta više nego pre rata

Видео сам ову табелу пре неки дан и неке ствари су ту чудне -- на пример скок од скоро 150% 1996. у броју оболелих, у односу на 1995. (а још већи у односу на претходне две године). А од 1990. број умрлих већи од броја новооболелих новооболелих већи или драстично већи! Или је нешто статистика зарибала, или се тих година драстично смањила брига о раније оболелима (што би се и очекивало), или је затајила благовремена дијагностика, која се можда побољшала 1996, па имамо скок оболелих, а скоро непромењени број умрлих?! Нема ни података колико је новооболелих из редова избеглица (што због стреса, лоших услова живота, што можда до изложености разним агенсима током ратних дејстава којима су били близу)... Коначно, нема података, колико видех ни у тексту, која је старосна структура новооболелих, да ли се ту нешто променило и сл.
savamala savamala 16:07 24.03.2013

Re: A i ovo brine

Rak ubija tri puta više nego pre rata

Нисам знао за ове податке. А, тражио сам их.
milisav68 milisav68 18:09 24.03.2013

Re: A i ovo brine

Hansel

Видео сам ову табелу пре неки дан и неке ствари су ту чудне -- на пример скок од скоро 150% 1996. у броју оболелих, у односу на 1995.

Bombardovana Republika Srpska.

Prilikom eksplozije uranijumskih bombi, sama gleva se pretvara u sitan prah, koji vetar može da raznese i do 100 kilometara, a u kombinaciji sa kišnim oblacima i dalje.

Seti se samo kolika teritorija je bila ozračena posle Černobilja `86.

A što se statistike tiče, često se kancer ne upisuje kao uzrok smrti, pa se tako nema pravi uvid, a cifra može da bude samo veća.
8c_competizione 8c_competizione 18:42 24.03.2013

Re: A i ovo brine

новинарке ... Лидије Вукићевић


jel to ona cupava (umisljena) glumica iz Boljeg Zivota sto je sada radikalski poslanik, ili neko drugi?



nego kada smo vec kod BBC-ja, mogu li da postavim jedno pitanje?

secam se da sam nekoliko puta gledao gostovanje nekog naseg lika u udarnim terminima BBCja koji je branio tadasnje stavove Srbije, i to vrlo dobro. bio je odlicno obrazovan, tecno govorio engleski i vrlo elokventan, ostavljajuci jako malo mesta reziranim provokacijama moderatora. mislim da se zvao Goran.

molim vas da li se neko seca tog lika, kako se zove, sta sada radi i gde je? cini mi se da se tom liku nikad nismo dovoljno oduzili ili zahvalili, za bar ono malo utehe ...
Hansel Hansel 18:51 24.03.2013

Re: A i ovo brine

Prilikom eksplozije uranijumskih bombi, sama gleva se pretvara u sitan prah, koji vetar može da raznese i do 100 kilometara, a u kombinaciji sa kišnim oblacima i dalje.

Да. Само, уранијум пада наводно одмах на тло, у ужем подручју, пошто има велику специфичну тежину. Но, налаз оне британске комисије директно указује да то није тако (уран у урину људи који су били далеко од дејстава).

За пуни закључак нам ипак треба још података -- у којим крајевима Србије је био највећи скок, да ли су сви новооболели регистровани међу становништвом Србије или су упућивани из РС на дијагностику... чисто да наведем све ово, јер ми је поверење у нашу статистику крхко.
8c_competizione 8c_competizione 18:52 24.03.2013

Re: A i ovo brine

upravo nadjoh ovo
Hansel Hansel 18:57 24.03.2013

Re: A i ovo brine

8c_competizione
новинарке ... Лидије Вукићевић

jel to ona cupava (umisljena) glumica iz Boljeg Zivota sto je sada radikalski poslanik, ili neko drugi?

Наравно да је неко други, нисам случајно назначио да је новинарка. Тај извештај је вероватно објављен и на другим програмима Би-Би-Сија...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:17 25.03.2013

Re: A i ovo brine

goole trasnlate robota koji jeste sve bolji ali i omasi cesto.

Toliko dobar da mu se kvalitet najbolje vidi kad mu zatražiš da ti "prevede" na isti jezik. Probaj
hajkula1 hajkula1 23:35 25.03.2013

Re: A i ovo brine

8c_competizione
secam se odavno da sam u jako kasnim vecernjim (koga bre zavaravam, jutarnjim) casovima gledao jednu emisiju na ZDF-u, vezano za osiromaseni uranijum i njegov uticaj na stanovnistvo Kosova i na vojnike KFORa

izgleda da se i Nemci sami plase toga sta se dogadja, na zalost ne objavljuju detalje u udarnim emisijama, vec onako sramezljivo jako jako kasno, kda ljudi obicno spavaju ili ako vec gledaju TV, onda je to pre "Debbie does Dallas" nego li ozbiljne politicke teme

na zalost, uspeh samo ovo da nadjem u njihovoj videoteci


I Italijani su imali reportažu o tome. I po neku vest. Malo su se i bunili.
Bilo je nešto malo informacija u Češkoj, Slovačkoj i Poljskoj. Malo.
Prikriva se.

Bonner Bonner 16:12 24.03.2013

Crno-belo

Ovo je prilicno radikalsko vidjenje NATO bombardovanja Srbije i rata 1999. Ali ono potpuno odgovara tvom trenutnom vidjenju svega i u skladu je sa vecinom tekstova koje ovde objavljujes.

Ovaj tekst ja vidim pre svega kao aboliciju Milosevicevog rezima i citavog onog ludila koje smo ziveli 90.-ih. Ko sve to tako olako zaboravi i ne vidi deo odgovornosti tadasnjeg rezima za bombardovanje taj ima ozbiljan problem pre svega sa samim sobom a onda i sa poimanjem sveta oko sebe.

A i opsti konsenzus ne nedostaje sa sve spiskom izdajnika. Alal vera!

Crno-belo a izmedju nista - freehand.

savamala savamala 16:15 24.03.2013

Re: Crno-belo

Ovaj tekst ja vidim pre svega kao aboliciju Milosevicevog rezima i citavog onog ludila koje smo ziveli 90.-ih. Ko sve to tako olako zaboravi i ne vidi deo odgovornosti tadasnjeg rezima za bombardovanje taj ima ozbiljan problem pre svega sa samim sobom a onda i sa poimanjem sveta oko sebe.


Ево га јавио се и други, мада, није локалац.
Bonner Bonner 16:34 24.03.2013

Re: Crno-belo

savamala


Ево га јавио се и други, мада, није локалац.


Gresis, uvek prvi, nikad drugi.


Hansel Hansel 16:35 24.03.2013

Re: Crno-belo

A i opsti konsenzus ne nedostaje sa sve spiskom izdajnika. Alal vera!

Па, изгледа да ниси баш све прочитао.

И, како ти (овдашњим) лудилом 90-их оправдаваш лудило оних који су бомбардовали Србију 1999? Јасно је да наша власт није ваљала, али да ли је то довољан разлог за онаква и онако широка дејства?

И, немој само да кажеш да су дејства могла да буду шира. Знамо.
Bonner Bonner 16:43 24.03.2013

Re: Crno-belo

Hansel


И, како ти (овдашњим) лудилом 90-их оправдаваш лудило оних који су бомбардовали Србију 1999? Јасно је да наша власт није ваљала, али да ли је то довољан разлог за онаква и онако широка дејства?

И, немој само да кажеш да су дејства могла да буду шира. Знамо.


Ja ludilo ne mogu da opravdam, inace bi i sam bio lud. Ja umem da ga prepoznam. Npr. i u ovom tvom javljanju.


freehand freehand 16:53 24.03.2013

Re: Crno-belo

Ovo je prilicno radikalsko vidjenje NATO bombardovanja Srbije i rata 1999. Ali ono potpuno odgovara tvom trenutnom vidjenju svega i u skladu je sa vecinom tekstova koje ovde objavljujes.

I? Optužuješ me da se slažem sa sobom, ili da sam jednouman?
Pazi, to je bio omiljeni stil i omiljeni repertoar Slobih propagandista. Jednoumnlje i opozicija koja hoće vlast - najgore kletve!

Ovaj tekst ja vidim pre svega kao aboliciju Milosevicevog rezima i citavog onog ludila koje smo ziveli 90.-ih. Ko sve to tako olako zaboravi i ne vidi deo odgovornosti tadasnjeg rezima za bombardovanje taj ima ozbiljan problem pre svega sa samim sobom a onda i sa poimanjem sveta oko sebe.


I ja tvoj komentar vidim kao proizvod netrpeljivosti. mada bih, verovatno, promenio mišljenje ako bi ti nečim obrazložio svoje tvrdnje. Na primer - šta od onoga što sam napisao nije istina, i gde ja to i u kojoj tačno rečenici aboliram Miloševića.
Kakav ja problem sa sobom imam je već stvar za drugu vrstu diskusije, a izvini - ti sigurno nisi neko sa kim ću je voditi.
Crno-belo a izmedju nista - freehand.


Ah taj zli, zli Freehand...
Baš te mučim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana