Gradjanske inicijative| Kultura| Religija

NE DAM!

Jelica Greganović RSS / 03.04.2013. u 11:49

564502_10151537662530970_2084759704_n.jpg

U poslednje vreme kolaju glasine koje su kanda tačne – SPC je bacila oko na plac Narodne Biblioteke Srbije, na Kosančićevom vencu 12. Odnosno, SPC ima inicijativu da tu sagradi patrijaršijsku biblioteku. Baš tu, na tuđem bi da zidaju. Odlično. Ako takve incijative mogu da prođu, onda i ja imam inicijativu da i meni država pokloni plac u centru grada, a pare za građevinske ideje ću lasno da nađem čim sednem na skupocenu lokaciju. Mislim, ako je rezon da se plac da onome ko ima para da na njemu zida. A opet, kako Crkva ima para da zida, a nema para da kupi plac na kome će zidati? I što je baš zinula na plac u centru Beograda, a ne u Ovči ili Zaklopači? I kome to uopšte može da padne na pamet da Crkvi išta poklanja u ovo vreme nemanja i krize? Da nije Crkva možda sirota, nema para da kupi...iako ima para da zida? I ne samo da poklanja, nego tuđe da poklanja. Ako iko misli da je »inicijativa« Crkve vredna poklanjanja, nek sam, iz sopstvenog džepa i dobrog srca kupi plac, pa neka ga Crkvi zavešta, sigurno će u'vatiti mesta duši svojoj pantokratorskoj.

Ovih dana Srbija skuplja pare za Tijanino srce. Usput se podseća i na svu onu teško bolesnu decu čije živote mogu da spasu samo skupe operacije, za koje roditelji nemaju para. I toj deci bi trebalo pomoći. Poziva se država da pomogne, iako su njeni kriterijumi imanja i nemanja para, kao deljenja istih vrlo diskutabilni. Treba li da pomenem i devojku koja je nedavno umrla u Kragujevcu, jer je za njenu operaciju nedostajalo poslednjih 20.000 evra. Ne sećam se da je SPC i belu paru i za jedan takav slučaj dala. A u Kragujevcu je, pre par godina, dovršeno »parče neba na zemlji«, vladičanski dvor Eparhije šumadijske, u kom su, kažu, i vrata koja po 2.500 evra koštala. Mermerni pod prizemlja od 60.000 evra i da ne pominjem. Ako državi stvarno ne treba plac na Kosančićevom vencu, neka raspiše javni konkurs, pa nek proda najboljem ponuđaču. Možda bi taj novac mogao da bude osnova fonda iz kog bi se spasavala budućnost Srbije – životi dece. Verujem da bi i bogu to ugodnije bilo. To uostalom i jeste poenta njegovog učenja, mada on nije pominjao placeve, al neuzimanje para bakarnih, srebrnih i zlatnih jeste...uzalud.

Ako čak i probamo da zaboravimo novac koji država recimo nema da bi spasavala dečije živote, ostaje i pitanje nemanja para za kulturu. Ona je vazda  na repu imanja. Zato, opet, ako država ima toliko da može da poklanja preskupe placeve u centru Beograda, neka proda najboljem ponuđaču, pa nek iz toga pomaže ubogi budžet za kulturu.

A kad smo kod placa na Kosančićevom vencu 12, toliko da se podsetimo: na toj lokaciji je stajala prva Narodna Biblioteka Srbije, koja je srušena u bombardovanju Beograda 6. aprila 1941. godine. Svih ovih godina država nije imala para da na tom placu išta sazida, ali sad ima, očito, dovoljno novca da može i da ga pokloni onome kome je prvom na pamet pala »inicijativa«. Možda i tamo Crkva napravi mermerni pod života vredan.

306046_3971449743356_1555109122_n.jpg

Za razliku od svih proteklih decenija, ove godine Narodna Biblioteka Srbije poziva sve građane da 6. aprila, u subotu, u 11.55 časova dođu na događaj »Dan stradanja Narodne Biblioteke Srbije u Drugom Svetskom ratu«. I da sa sobom, umesto pozivnice, ponesu po jednu knjigu. Ja, geografski ometena, neću moći da dođem, svoju knjigu ću prvom prilikom priložiti, a vas mogu samo da zamolim da odete, odate poštu ubijenoj biblioteci i svim poginulim knjigama, ali i tako pokažete da ako država nema za poklanjanje deci, onda još manje ima za poklanjanje Crkvi. Kulturu da ni ne pominjem. Ni sekularnu državu. Ni porez pred kojim smo svi jednaki. Sem onih koji su još jednakiji, pa im očito pretiče za »inicijative«.

 

 [url] http://www.slobodnaevropa.org/content/umesto-narodne-crkvena-biblioteka/24945688.html[/url]



Komentari (409)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bladerunner92 bladerunner92 23:41 03.04.2013

Re: Srpska crkva danas

jkt2010 15:47 03.04.2013
Re: Srpska crkva danas
@ bladerunner92: I sad ako ja naredjam sve skandale i pljacke koje su odradili drzavni sluzbenici, da li bih bio u pravu da NE DAM! da drzava napravi ma i jos jednu bolnicu, skolu, biblioteku... na drzavnom zemljistu?


kad ovakvo poredjenje pravis onda samo ovakav odgovor mogu da ti dam
drzavni sluzbenici su se "obavezali" na ne zaboravi da udaris pecat,izdaj dozvolu uz sve potrebne papire ili napravi predlog budzeta za IV kvartal nisu se obavezali na ne ubij coveka, ne kradi, ne svedoci lazno
meni je to nekako velika razlika
jkt2010 jkt2010 00:19 04.04.2013

Re: Srpska crkva danas

maksa83
Mislim, ako uporedimo pokradene pare i izgubljene glave itakojto, mozda bi bolje bilo da Crkva upravlja drzavnom imovinom?

Misliš oni što im odnelo milion EUR iz blagajne a nisu ni primetili?

Ne, mislim oni sto su spucali jedno 100 milijardi evra za 12 godina a da ne moze da se primeti na sta tacno.Oni sto su nas zaduzili za 30 milijardi evra a nismo ni primetili.
jkt2010 jkt2010 00:23 04.04.2013

Re: Srpska crkva danas

8c_competizione
U poredjenju sa lopinama u tzv drzavi, cini mi se da ovi u crkvi samo kraduckaju ..


vide li te fotke dvorova? tebi je ono kraduckanje? onda ste u istoj ravni sa Ilicem i Mrkonjicem, koga bas upravo ovde prozivate!

sto vas volem tako religiozne, kada sami sebi u usta uskacete!


Ti dvorovi ce da ostanu sledecem vladiki, pa sledecem, pa sledecem. Nit ce Kacavenda u grob da ih odnese, nit ce da ih ostavi omiljenoj pevaljki, nit ce naslednici da ih rasprodaju a novce odnesu u NYC ili London.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:32 04.04.2013

Re: Srpska crkva danas

Ti dvorovi ce da ostanu sledecem vladiki, pa sledecem, pa sledecem. Nit ce Kacavenda u grob da ih odnese, nit ce da ih ostavi omiljenoj pevaljki, nit ce naslednici da ih rasprodaju a novce odnesu u NYC ili London.

Niti će od njih država ikakve koristi imati...sem možda kao primer izuzetnog rasipanja na izuzetni neukus. A to da bližnji, bolesni i siromašni neće od toga koristi videti, to tek da ni ne pominjemo.
Na FB se skuplja novac za nekog sirotog popa iz Vojvodine. Udovac, troje dece ima i leukemiju. Što nekom takvom, eto njihovom, nisu pomogli, nego rasipaju na lažno zlato i dvorce?
bladerunner92 bladerunner92 14:30 03.04.2013

Lice

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:31 03.04.2013

Re: Lice

Je l to Lilit?
Biljana 77 Biljana 77 15:09 03.04.2013

+

Usput se podseća i na svu onu teško bolesnu decu čije živote mogu da spasu:


ciracirafm ciracirafm 18:00 03.04.2013

Re:

Biljana 77
Usput se podseća i na svu onu teško bolesnu decu čije živote mogu da spasu:



Cudno je da se svestenici pozivaju da daju novac a ne pozivaju se lekari, koji su se zakleli da ce pomagati ljudima,da se odreknu honorara i da besplatno spacu zivote ugrocene decice.
Da li je to javnost doktorima dala oprostaj da zaradjuju na tudjoj nesreci?

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:15 03.04.2013

Re:

Cudno je da se svestenici pozivaju da daju novac

Što je čudno, zar im to nije osnivač i predsednik upravnog odbora, Isus Hrist zapovedio? Zar to nije smisao njihovog postojanja kao institucije? Zar su oni ovde da pastvi placeve mažnjavaju, a ne da pomažu bližnjem svom?
Da li je to javnost doktorima dala oprostaj da zaradjuju na tudjoj nesreci?

Naravno da nije, sem ako ti ne znaš nešto što mi ne znamo.
Dr M Dr M 18:34 03.04.2013

Re:

Da li je to javnost doktorima dala oprostaj da zaradjuju na tudjoj nesreci?


Ne, oni koji budu uhvaćeni da zaradjuju na tudjoj nesreći idu u zatvor.

A o masi onih koji časno rade svoj posao se jedva i čuje.

I još nešto. Poredjenje popova i doktora može da bude na štetu popova. Nijedan pop nema dokaz da je uradio ono što obećava, spas duše; doktori su u spasavanju zdravlja malo uspešniji.


lidiaz lidiaz 18:59 03.04.2013

Re:

Ne, oni koji budu uhvaćeni da zaradjuju na tudjoj nesreći idu u zatvor.

A o masi onih koji časno rade svoj posao se jedva i čuje.


Mislim da je mislio na americke doktore i sistem, gde su sve cene prenaduvane.
Mali primer je ovde.

Dr M Dr M 19:14 03.04.2013

Re:

lidiaz
Ne, oni koji budu uhvaćeni da zaradjuju na tudjoj nesreći idu u zatvor.

A o masi onih koji časno rade svoj posao se jedva i čuje.


Mislim da je mislio na americke doktore i sistem, gde su sve cene prenaduvane.
Mali primer je ovde.



Nadam se da si u pravu..
8c_competizione 8c_competizione 22:19 03.04.2013

Re: +

Usput se podseća i na svu onu teško bolesnu decu čije živote mogu da spasu:


ovo ti je za Pahomija cita pornografija!
8c_competizione 8c_competizione 22:21 03.04.2013

Re:

Cudno je da se svestenici pozivaju da daju novac a ne pozivaju se lekari, koji su se zakleli da ce pomagati ljudima,da se odreknu honorara i da besplatno spacu zivote ugrocene decice.
Da li je to javnost doktorima dala oprostaj da zaradjuju na tudjoj nesreci?


doktorima su plate u Srbiji toliSNE da se moze smatrati da su odreceni honorara!

a kada ste bas toliko fini, sto popovi ne krenu prvi da se odricu (utajenih) honorara i ukazu put ostalima svojim primerom?
8c_competizione 8c_competizione 22:22 03.04.2013

Re:

Nijedan pop nema dokaz da je uradio ono što obećava, spas duše; doktori su u spasavanju zdravlja malo uspešniji.


bladerunner92 bladerunner92 23:42 03.04.2013

Re:

ciracirafm
Cudno je da se svestenici pozivaju da daju novac a ne pozivaju se lekari


sledeci put kad tema budu lekari a mi cemo da raspalimo po njima
8c_competizione 8c_competizione 00:20 04.04.2013

Re:

Mislim da je mislio na americke doktore i sistem, gde su sve cene prenaduvane.


ovde ne pricamo o AmeriKi, tako da nemoj da razvodnjavas

i Lidiaz, zaista ti nije nesto nivo diskusije veceras
Biljana 77 Biljana 77 13:17 04.04.2013

Re:

Cudno je da se svestenici pozivaju da daju novac a ne pozivaju se lekari,

Ja sam mislila da se pozivaju LJUDI.
jucaibin jucaibin 15:49 03.04.2013

svaka

ti se pozlatila, jelice! crkva je na dnu lestvice dobrocinitelja, bar kada su sadasnji ugozeni u pitanju. nema je u davanju, samo u otimacini.

gnusa mi se od njihove bahatosti. izuzetno retki su oni koji zavredjuju postovanje!

becki popovi od "dosade" kupuju stanove po knez mihailovoj da bi pravili hostel! e, kad sam to cula odlucih da od mene cent jedan vise kasirati nece.
cult cult 15:55 03.04.2013

Re: svaka

crkva je na dnu lestvice dobrocinitelja, bar kada su sadasnji ugozeni u pitanju. nema je u davanju, samo u otimacini.

stasava stasava 17:23 03.04.2013

bahati

http://www.vesti-online.com/Vesti/Hronika/291228/Blagajnik-krao-od-SPC-pa-letovao-na-Svetom-Stefanu
Poštujem Crkvu kao Božji hram, ali kao ljudsku instituciju, sa vladikama poput Pahomija, sa voznim parkom ispred Eparhije vredan ko zna koliko, sa licitiranjem posle službi-ko da više.....podržavam te,ne treba im dati.
hajkula1 hajkula1 17:59 03.04.2013

Da se udubimo

Ovih dana Srbija skuplja pare za Tijanino srce. Usput se podseća i na svu onu teško bolesnu decu čije živote mogu da spasu samo skupe operacije, za koje roditelji nemaju para. I toj deci bi trebalo pomoći. Poziva se država da pomogne, iako su njeni kriterijumi imanja i nemanja para, kao deljenja istih vrlo diskutabilni. Treba li da pomenem i devojku koja je nedavno umrla u Kragujevcu, jer je za njenu operaciju nedostajalo poslednjih 20.000 evra. Ne sećam se da je SPC i belu paru i za jedan takav slučaj dala.


Ne znam šta mogu da dodam
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 18:18 03.04.2013

doprinos diskusiji

imam predlog: da se na tom mestu sagradi NARODNA BIBLIOTEKA SRBIJE. sta bi falilo da se postojeca prosiri na jos jednu lokaciju, ili tacnije vrati na svoje staro mesto? u projekat bi drzava ulozila plac a crkva pare. po zavrsetku bi deo/krilo bio namenjen za crkvenu biblioteku, a sve zajedno bi bila NARODNA biblioteka (dostupna svima).

p.s. kumo, eto da se i ja javim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:23 03.04.2013

Re: doprinos diskusiji

Kume Kuki, dobar je tvoj predlog, jedino što ne znam da l bi crkva išta državi zidala...njene knjige su ugrožene, kažu, pa već tolike godine im nije tako nešto palo na pamet. Ali "inicijativa" za uzimanje placa, jeste.
Domazet Domazet 18:42 03.04.2013

Upravo sam i ja hteo...

...da dam isti predlog kao i NBK. Shta bi falilo SPC da donira drzhavi pare zsa gradnju Narodne biblioteke Srbije na tom placu? Pri chemu bi se izdvojio poseban deo za chuvanje knjiga SPC. Normalno, Drzhava bi imala obavezu da to 'ktitorstvo' SPC svestrano promovishe.

Mislim da nema potrebe i pominjati koliko bi takav potez doprineo porastu ugleda SPC medju ziteljima Srbije. Neuporedivo vishe od pripushtanja pojedinih ministara na freske. Ja stvarno ne vidim ni jedan razlog protiv ovom NBK predlogu. A ima ih tushta i tma za.

Usput, koji je onaj bilmez na freski? Kakav neverovatan neukus!
bolid1 bolid1 18:51 03.04.2013

Re: Upravo sam i ja hteo...

Domazet

Usput, koji je onaj bilmez na freski? Kakav neverovatan neukus!


Ne secam ga se po imenu, covek da pare za crkvu u rodno selo i stavio se na fresku, da se zna ko je dao suske...
mirelarado mirelarado 18:55 03.04.2013

Re: Upravo sam i ja hteo...

Usput, koji je onaj bilmez na freski? Kakav neverovatan neukus!


Мени највише личи на водитеље фестивала у Санрему. Они обично деле конферансу са црнком и плавушом...
Domazet Domazet 19:06 03.04.2013

Ma nije ni bitno...

...kulov pa ko god da je.

Nego da ne razvodnjavamo diskusiju. Stvarno mi nije jasno da Savamala i Predatorz, kojima ne fali mozga, ne vide koliko bi donacija Crkve drzhavi za izgradnju drzhavne biblioteke znachila za ugled Crkve. Posebno u ovom trenutku opshteg nemanja...
milisav68 milisav68 19:09 03.04.2013

Re: Upravo sam i ja hteo...

Domazet

Usput, koji je onaj bilmez na freski? Kakav neverovatan neukus!

Milenko Kostić – Kole, vlasnik Auto Čačka
predatortz predatortz 19:12 03.04.2013

Re: Ma nije ni bitno...

Domazet
...kulov pa ko god da je.

Nego da ne razvodnjavamo diskusiju. Stvarno mi nije jasno da Savamala i Predatorz, kojima ne fali mozga, ne vide koliko bi donacija Crkve drzhavi za izgradnju drzhavne biblioteke znachila za ugled Crkve. Posebno u ovom trenutku opshteg nemanja...


Objection !

Predatortz nema ništa protiv toga da Crkva donira novac za izgradnju Narodne biblioteke, kao što nije ni protiv toga da država donira plac Crkvi.

Međutim, osnovna moja teza je da niko nikom ništa ne mora da daruje, dočim država,ukoliko pretenduje na to da postane ozbiljna, mora da vrati imovinu oduzetu od strane nedemokratskog režima svima, pa i Crkvi.

Možda bi tim povratkom Crkva dobila neku drugu lokaciju koju bi mogla ponuditi u zamenu državi, ili je prodati pa kupiti ovu koju traži.
milivoje_bg milivoje_bg 19:13 03.04.2013

Re: Ma nije ni bitno...

Domazet
...kulov pa ko god da je.

Nego da ne razvodnjavamo diskusiju. Stvarno mi nije jasno da Savamala i Predatorz, kojima ne fali mozga, ne vide koliko bi donacija Crkve drzhavi za izgradnju drzhavne biblioteke znachila za ugled Crkve. Posebno u ovom trenutku opshteg nemanja...

У праву си ! Подржавам !
Држава да плац, а црква бесплатно узида Патријаршијску библиотеку на ползу свих грађанки и грађанина !
arcins arcins 19:14 03.04.2013

Re: Upravo sam i ja hteo...

mirelarado
Usput, koji je onaj bilmez na freski? Kakav neverovatan neukus!


Мени највише личи на водитеље фестивала у Санрему.



Majk Bondjorno?


Jelica Greganović Jelica Greganović 21:13 03.04.2013

Re: Upravo sam i ja hteo...


Ne secam ga se po imenu, covek da pare za crkvu u rodno selo i stavio se na fresku, da se zna ko je dao suske...

Pantokratorski, nema šta. Al su njegove pare, pa može i sa sirom da ih za doručak pojede. Nije tuđe poklanjao.
8c_competizione 8c_competizione 22:24 03.04.2013

Re: Ma nije ni bitno...

Stvarno mi nije jasno da Savamala ....., kojima ne fali mozga


jesi li ti to ozbiljan ili za par dana promasio 1. april?
zemljanin zemljanin 19:14 03.04.2013

promašili ste temu

Tema je da li država ima prava da poklanja zeljište i to na eks-luks lokaciji ... BILO KOME !

Ako država već ne može da finansira može odrediti namenu zemljišta i raspisati tender ... tako je po zakonu ... ne znam kako bi SPC bez pravnog statusa na tome učestvovala ali bi morala da dokaže poreklo novca ... znači isti uslovi za sve ...

O SPC i njihovom doprinosu, jednostavno nema šta da se kaže ... sve što su ikada radili bilo je u cilju sopstvenih interesa ... ako je ispalo nešto dobro - to je kolateralna šteta i oni verovatno žale zbog toga ...
8c_competizione 8c_competizione 22:25 03.04.2013

Re: promašili ste temu

sve što su ikada radili bilo je u cilju sopstvenih interesa ... ako je ispalo nešto dobro - to je kolateralna šteta i oni verovatno žale zbog toga ...


mlekac mlekac 20:37 03.04.2013

Knjige propadaju?

Ljudi, ne znam da li da placem ili da se smejem...

Da li je neko, mozda, upucen u to na sta lici materijal u Arhivu Srbije?
Gde oni skladiste vredne spise iz istorije ovog naroda?
Ili gde se nalaze fundusi Muzeja istorije?
Ili sta se dogadja sa stvarima iz Narodnog muzeja?

A ja sad treba da se brinem zbog knjiga koje je SPC nabila u Patrijarsiju jer im, pored toliko njihovih novosagradjenih objekata nije nasla neko primerenije skladiste?

Pa ako je problem u okruzenju, eno im, napr. protivatomska sklonista po Novom Beogradu - nek se dogovore, nek iznajme prostor pa nek sklone knjige.

Ili nek iznajme neki drugi prostor.

Jelice, podrzavam! Taj plac NIJE za poklanjanje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:15 03.04.2013

Re: Knjige propadaju?

Taj plac NIJE za poklanjanje.

Samo probajte da zamislite koliko košta poveeeliki plac na Kosančićevom vencu, urbanizovan, centar grada, dozvoljena gradnja...odakle državi tolike pare ikome da ih pokloni?
hajkula1 hajkula1 23:21 03.04.2013

Re: Knjige propadaju?

A ja sad treba da se brinem zbog knjiga koje je SPC nabila u Patrijarsiju jer im, pored toliko njihovih novosagradjenih objekata nije nasla neko primerenije skladiste?


Ne znam šta da kažem za skladište. Misliš da je to pravo mesto?

Moja firma je radila projekat za Arhiv. Skoro sve pro bono. E, sad što su se zajebavali pa trošili pare na reprezentacije i totalno bespotrebna putovanja i što im je arhiv služio za udomljavnje raznoraznih, to je drugi padež. Kad moram da lajem.




mlekac mlekac 00:48 05.04.2013

Re: Knjige propadaju?

hajkula1
A ja sad treba da se brinem zbog knjiga koje je SPC nabila u Patrijarsiju jer im, pored toliko njihovih novosagradjenih objekata nije nasla neko primerenije skladiste?


Ne znam šta da kažem za skladište. Misliš da je to pravo mesto?

Moja firma je radila projekat za Arhiv. Skoro sve pro bono. E, sad što su se zajebavali pa trošili pare na reprezentacije i totalno bespotrebna putovanja i što im je arhiv služio za udomljavnje raznoraznih, to je drugi padež. Kad moram da lajem.






A prostorije su im uslovne?

Ajde da se ne lazemo - zna se koji su uslovi potrebni ako se zeli da materijal ne propada. Ujednacena temperatura i vlaga, pre svega, pa zastita od svetlosti za pojedine, pa...

Da, zato su mi sklonista pala na pamet, ona su po defoltu, podzemna, prema tome, temperatura ujednacena, a i priliv svetlosti i ostale "sitnice" koje nad zemljom ne mogu tek tako lako da se postignu.

A ono o trosenju para na druge namene jednako je argument za Arhiv koliko i za Patrijarsijsku biblioteku - Nes pa?

Mislim, uvek moze nekome da se prebaci da nije ulozio dovoljno u ocuvanje
satinelle satinelle 21:27 03.04.2013

Biblioteka...

Nisam u materiji, ali mi se cini da imamo vise aktera u ovoj problematici. Biblioteku, SPC, tajkune i drzavu. Nekako mi sve to slicno, ali pokusavam da napravim razliku. Jedino resenje je da se za vjek i vjekova ne preimenuje namena i vlasnistvo zemljista koje se "zakupljuje" odredjenoj interesnoj instituciji (u ovom slucaju SPC) i to iskljucivo u svrhu koriscenja zemljista i objekta u te svrhe.

Drugi scenario je ako se drzava ne ogradi i vrsi slobodnu prodaju: Biblioteka u Ovci, u biblioteci Markova diskoteka, a od gajbica drzava "puna" k'o brod i 'ajmo opet u kupovinu novog voznog parka. Bas poznato!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:24 03.04.2013

Re: Biblioteka...

Nisam u materiji, ali mi se cini da imamo vise aktera u ovoj problematici. Biblioteku, SPC, tajkune i drzavu.

Ovde tajkuna za sada nema. Ovde su samo država i crkva. Crkva hoće da joj država pokloni plac.
i 'ajmo opet u kupovinu novog voznog parka. Bas poznato!

Voznog parka za tajkune ili za božje službenike? Mrtvu trku trče.
milojep milojep 21:37 03.04.2013

Zahtev za nadoknadu





Atmosfera na blogu je takva da bi većina podržala zahtev Nemačke da sutra zatraži nadoknadu od SPC za raščišćavanje terena.
zemljanin zemljanin 21:45 03.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

milojep
Atmosfera na blogu je takva da bi većina podržala zahtev Nemačke da sutra zatraži nadoknadu od SPC za raščišćavanje terena.

pa, ukoliko bi to dovelo do raspuštanja ove organizacije, zašto ne podržati pozitivne rezultate ...
hajkula1 hajkula1 23:25 03.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

milojep




Atmosfera na blogu je takva da bi većina podržala zahtev Nemačke da sutra zatraži nadoknadu od SPC za raščišćavanje terena.


Možda bombardovanje iz humanitarnih razloga.
not2old2rock not2old2rock 23:50 03.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

zemljanin
milojep
Atmosfera na blogu je takva da bi većina podržala zahtev Nemačke da sutra zatraži nadoknadu od SPC za raščišćavanje terena.

pa, ukoliko bi to dovelo do raspuštanja ove organizacije, zašto ne podržati pozitivne rezultate ...


A jel' tebe bar malo sramota zbog ovoga sto si napisao ? Za tebe su, bogoborce zemljanine, fotografije bombardovane i do temelja srusene nacionalne biblioteke i fotografije srusenih crkava podmetacina, a prica o bolesnoj deci nije.
Svaka prilika da se oplete po "klasnom neprijatelju" je dobra, bolje i kupleraj, nego biblioteka (ako je Crkva zida), to je zvezda vodilja, ma SVE moze, samo nemoj nista sto ima prefiks NACIONALNO, onda NE DAM ! "Ljubitelji" knjige se zalazu da se izgradnja biblioteke odlozi za pola veka,dok "drzava" ne smogne snage, iako propada i ono sto ima u depoima. Eeeej, BIBLIOTEKA, ne vladicanski dvori, ni parking za preskupe automobile, biblioteka.

CILJ

Jugoslovenska komunistička stranka kojoj je Zakon o zaštiti države od 1922. god., onemogućena akcija slobodnog kretanja i rada sa jedne, i vođstvo hrvatskog oslobodilačkog pokreta s druge strane, primaju na sebe zajednički i sporazumo DUŽNOST zajedničke borbe i međusobnog pomaganja u svakom slučaju potrebe do postignutog cilja: raspadanja jugoslovenske države i uništavanje svega što je srpsko i pravoslavno.

Sremska Mitrovica, juni-lipanj 1935. godine

Za komunistnčku stranku
Moša Pijade, s.r.

Za ustaški oslobod. hrv. pokret
Dr. Mile Budak, s.r. advokat
zemljanin zemljanin 00:01 04.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

not2old2rock
A jel' tebe bar malo sramota zbog ovoga sto si napisao ? Za tebe su, bogoborce zemljanine, fotografije bombardovane i do temelja srusene nacionalne biblioteke i fotografije srusenih crkava podmetacina, a prica o bolesnoj deci nije.

Promašio si poentu ... imputiranjem nečega što bi u nekoj varijanti moglo da se poveže sa nečim ... mislim, realno preteruješ.

Znači da ponovim preciznije - sve što može za rezultat imati da se ova vandruštvena organizacija vrati u okvire jednakosti sa svim ostalim organizacijama - podržavam ... raspustiti, preregistrovati i omogućiti im da posluju po zakonima države kao i bilo kojoj drugoj organizaciji ... ne bih da im išta zakinem ... sva prava koja im zakon garantuje, trebaju da imaju, uključujući i pravo da plaćaju porez, imaju socijalno, penzijsko i sl. shodno rezultatima poslovanja.

To se zove ravnopravnost i ako treba da me je sramota zbog toga, žao mi je ali nije
milojep milojep 00:05 04.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

not2old2rock

Svaka prilika da se oplete po "klasnom neprijatelju" je dobra, bolje i kupleraj, nego biblioteka (ako je Crkva zida), to je zvezda vodilja, ma SVE moze, samo nemoj nista sto ima prefiks NACIONALNO, onda NE DAM ! "Ljubitelji" knjige se zalazu da se izgradnja biblioteke odlozi za pola veka,dok "drzava" ne smogne snage, iako propada i ono sto ima u depoima. Eeeej, BIBLIOTEKA, ne vladicanski dvori, ni parking za preskupe automobile, biblioteka.


Pravo u centar
8c_competizione 8c_competizione 00:13 04.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

Eeeej, BIBLIOTEKA, ne vladicanski dvori, ni parking za preskupe automobile, biblioteka


prvo dobiju lokaciju pa promene namenu

iovako ih sram (kobajagi) sto moraju besne dzipove da parkiraju na ocigled javnosti, ovako bi se bibliotekom odlicno sakrila jedna oveca patrijarsijska garaza

ko sto su stari grci postavili skriveni ulaz u javnu kucu u bilbioteci u Efesu (dodnji desni ugao, silazi se na dole)

not2old2rock not2old2rock 00:19 04.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

zemljanin
not2old2rock
A jel' tebe bar malo sramota zbog ovoga sto si napisao ? Za tebe su, bogoborce zemljanine, fotografije bombardovane i do temelja srusene nacionalne biblioteke i fotografije srusenih crkava podmetacina, a prica o bolesnoj deci nije.

Promašio si poentu ... imputiranjem nečega što bi u nekoj varijanti moglo da se poveže sa nečim ... mislim, realno preteruješ.


Ovako odvratan cinizam o bombardovanju sopstvene zemlje, iza kojeg si jos i stavio smajlija govori o tebi kao coveku, pa sam ja preterao. Nije nego ! Kazi, ko ti je miliji i drazi ?

Vođstvo jugoslovenske komunističke stranke svijesne svoje uloge, priznaje da do komuniziranja Balkanskog poluostrva ne može doći dok se ne slomi kičma srpstvu i pravoslavlju, jer je poznato da su to dva faktora koja su omela prodiranju Osmanlija na Zapad i komunizma i Austrije na Istok. Sporazumni su da uništavanjem svega što je srpsko i pravoslavno utire se teren za komuniziranje Jugoslavije i Balkanskog poluostrava.

Vođstvo hrvatskog oslobodilačkog ustaškog pokreta predoseća da bi bez promene postojećeg stanja hrvatski narod podlegao jugoslovenskoj lukavosti i srpskoj hegemoniji i nudi saradnju svima porobljenima Jugoslavije i komunističkoj stranci posebno, da ubrzaju tok događaja sredstvima i načinima prema uputima svoga vođstva.
zemljanin zemljanin 00:29 04.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

Nije nego ! Kazi, ko ti je miliji i drazi ?

pa jedino da sad tražim tvoje postove o najnovijem svecu ... taj je direktno podržao sve to što ti u nekoj varijanti vidiš kao moj stav ... a koliko se sećam žestoko si branio njegovu veličinu ... ili si se u međuvremnu informisao, što bi bilo totalno druga priča i u toj varijanti bih ja snosio krivicu
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:30 04.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu


ko sto su stari grci postavili skriveni ulaz u javnu kucu u bilbioteci u Efesu (dodnji desni ugao, silazi se na dole)

Saće opet kupleraj...
apostata apostata 00:05 06.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

@not2old2rock

CILJ

Jugoslovenska komunistička stranka kojoj je Zakon o zaštiti države od 1922. god., onemogućena akcija slobodnog kretanja i rada sa jedne, i vođstvo hrvatskog oslobodilačkog pokreta s druge strane, primaju na sebe zajednički i sporazumo DUŽNOST zajedničke borbe i međusobnog pomaganja u svakom slučaju potrebe do postignutog cilja: raspadanja jugoslovenske države i uništavanje svega što je srpsko i pravoslavno.

Sremska Mitrovica, juni-lipanj 1935. godine

Za komunistnčku stranku
Moša Pijade, s.r.

Za ustaški oslobod. hrv. pokret
Dr. Mile Budak, s.r. advokat

A je l' tebe imalo sramota što postuješ nemušte falsifikate nedićevske propagandne mašinerije?

Budak je od 1933. do 1938. u emigraciji u Italiji.
On će jugoslovenski zatvor prvi put će vidjeti 1940. kada će ga u njega strpati Šubašićeva Banovina Hrvatska.
apostata apostata 00:26 06.04.2013

Re: Zahtev za nadoknadu

I što je najljepše nedićevska bagra našli je baš Pijadu da falsifikuje.., pa nega su uvijek optuživali da je velikosrbin.
Dedijer u Prilozima ... piše:

"Sećam se još s kraja 1942. godine, kada se Vrhovni štab nalazio u Bosanskom Petrovcu, jednog poteza Moše Pijade. On je tada živeo i radio u selu Drinići, 10 kilometara od Petrovca. Spavali smo u istoj sobi.
Moša je jedne noći došao na ideju da treba stvoriti srpsku autonomnu pokrajinu u Hrvatskoj. Imao je jedan tom službenog popisa stanovništva iz 1931. godine, pa je pokušavao da utvrdi granice te srpske autonomne oblasti. Ali nikako nije stigao da utvrdi majoritet Srba. Već je drugi put sipao gas u petrolejku, ali rešenje nije nalazio. Meni se spavalo, pa mu ja u gluvo doba noći predložih, da uzme dva sreza iz Bosanske krajine, koja se graniče sa Hrvatskom, pa da tako dobije majoritet Srba.
Kada sam se probudio u zoru, Moša je već imao tačno iscrtanu mapu i svojim lepim rukopisom je bio izradio statut te srpske autonomne pokrajine u Hrvatskoj.
"


Evo šta Moša piše u Pravdi 19. oktob. 1919. (on je bio i glavni urednik):

"IZ MRAČNOGA SINU GROBA/SRPSKE KRUNE NOVI SJAJ!

Danas u 10 časova ušla je srpska vojska u Beograd!
Ispunjen zavjet!

(...)Oslobođenje srpske prestolnice ne znači samo oslobođenje Srbije, već oslobođenje celog Srpstva i njegovo konačno ujedinjenje. Niče novo snažno ujedinjeno Srpstvo. Svaku stopu svoga zemljišta natopio je srpski narod svojom krvlju. Ali on je bio unapred svestan da to neće biti uzalud, ta on je vekovima čekao da već jednom položi svoju žrtvu za zavet koji je na Kosovu primio. (...) Narod je znao da je ovaj rat morao doći i da je trebalo da dođe. Vojnička snaga Srbije, njena nepokolebljiva volja da bude oslobodilac, njeno nesebično požrtvovanje za svoju braću u ropstvu (program "Crne ruke", op. a.), a naročito njezin duh slobode - a sve to nezaboravimo izvire iz njene ekonomske snage i demokratskog života - stekoše našem(!) narodu velike, moćne i trajne prijatelje u kulturnom svetu.

...Srbija je slobodna! Srpstvo je ujedinjeno! I ko da se ne seti danas onoga čija je svetla uspomena vodila narod vekovima kao zvezda vitlejemska, ko da se ne seti onoga ko je ikona slobode i mučeništva? I ko da ne usklikne radosna srca: "Raduj se Lazare, kneže i mučeniče: tvoj narod je dostojan svoga svetitelja: on je slobodan! Raduj se narode srpski, raduj se prestonico Velike Srbije! Raduj se Beograde svome mladome Kralju, koji je nov Dušan za Novu Srbiju!
"



Izvinjavam se mnogopoštovanoj Jelici na ova dva off-a.
G.Cross G.Cross 21:48 03.04.2013

Opet

Opet molim moderaciju da dodeli Savamali autorsku opciju, da ne gnjavi posten narod po tudjim blogovima
expolicajac expolicajac 22:10 03.04.2013

Re: Opet

G.Cross
Opet molim moderaciju da dodeli Savamali autorsku opciju, da ne gnjavi posten narod po tudjim blogovima

Ali da mu se oduzme opcija da zatvara blogove za komentare i da ne može da banuje.
hajkula1 hajkula1 23:27 03.04.2013

Re: Opet

G.Cross
Opet molim moderaciju da dodeli Savamali autorsku opciju, da ne gnjavi posten narod po tudjim blogovima


Pridružujem se ali iz drugih razloga.
Poznato je, ko o čemu - .... o poštenju.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 22:10 03.04.2013

Memorija


Knjige kojima crkva u svom fondu raspolaže jesu deo kulturnog nasleđa srpskog naroda i to nije sporno i to svakako treba čuvati. Ali pitanje je zašto SPC nije do sada izgradila svoju biblioteku ako već toliko želi da sačuva i zaštiti tu dragocenost. Proteklo je mnogo godina i ništa nisu učinili po tom pitanju ne samo da na odgovarajući način zaštite knjižni fond već, što je mnogo važnije, da ga učine dostupnim jer knjige jedino tada imaju svrhu. Sada to nije slučaj.
Plac na Kosančićevom vencu gde je bila Narodna biblioteka je neosporno vlasništvo države a SPC nije javni sektor, odvojena je od države i poklanjanje ili ustupanje državnog zemljišta nije moguće sledeći zakon čak iako se veoma slobodno tumači. Nije moguće dati ga bez tendera i bez plaćanja taksi, mada je u ovoj zemlji realtivizacija uvek moguća, zavisno od onog koji pita i ima inicijativu.
Mnogo važnije je da ovo mesto ne sme menjati namenu jer bi se time grubo narušila urbana memorija o događaju kojim je Narodna biblioteka varvarski uništena ali i veliki deo dragocenog knjižnog fonda koji se tamo nalazio. Zato je jedino moguće na tom mestu graditi zgradu za potrebe Narodne biblioteke gde bi se čuvale pretekle knjige iz vremena njenog rušenja i sve druge koje svedoče o istoriji naroda. Nije nemoguće da se u tom fondu nađu i knjige iz Patrijaršiske biblioteke ali zgrada mora biti deo sistema Narodne biblioteke na zemljištu čiji je vlasnik država.
Ovog trenutka država nema za to para i zato treba ostaviti sve kako je, kako je bilo proteklih šezdeset godina, čuvati plac i čekati vreme kada će država (naziva se sekularnom) biti sposobna, makar i kroz pedeset godina, da učini gest poštovanja same sebe i izgradi zgradu koju će korstiti Narodna biblioteka a ne da omalovažava svoju istoriju, kulturu i briše iz gradske matrice memoriju koja se posle grubog i nesmotrenog koraka ne može više vratiti. Taj poklon bi bio ozbiljna greška.

zemljanin zemljanin 22:18 03.04.2013

Re: Memorija

Knjige kojima crkva u svom fondu raspolaže jesu deo kulturnog nasleđa srpskog naroda i to nije sporno i to svakako treba čuvati. Ali pitanje je zašto SPC nije do sada izgradila svoju biblioteku ako već toliko želi da sačuva i zaštiti tu dragocenost. Proteklo je mnogo godina i ništa nisu učinili po tom pitanju ne samo da na odgovarajući način zaštite knjižni fond već, što je mnogo važnije, da ga učine dostupnim jer knjige jedino tada imaju svrhu. Sada to nije slučaj.

E tu leži zec ... SPC obožava da svoju imovinu tretira kao "od nacionalnog značaja" i da sve restauracije i sl. postupci budu finansirani od strane države ... naravno da je to deo istorije ... ali država će ili odlučiti da vlasnik nije sposoban i nje u mogućnosti da vodi računa o nacionalnom blagu i da shodno tome preuzme taj materijal ili će odrediti meru kojojm se nalaže SPC kako mora da postupa sa istim ... ne može biti privatno vlasništvo a nacionalno kad trebaju pare ...

Ukoliko neko (bilo ko) ne vodi računa o nečemu što se smatra nacionalnim blagom, država ima sva prava da taj materijal preuzme i adekvatno sačuva ... a ne da deli placeve a posle će i da zida zgrade a na kraju će da vrši i prezervaciju ... a sve će i dalje biti SPC
milojep milojep 22:29 03.04.2013

Re: Memorija

Ali pitanje je zašto SPC nije do sada izgradila svoju biblioteku ako već toliko želi da sačuva i zaštiti tu dragocenost. Proteklo je mnogo godina i ništa nisu učinili po tom pitanju ne samo da na odgovarajući način zaštite knjižni fond već, što je mnogo važnije, da ga učine dostupnim jer knjige jedino tada imaju svrhu. Sada to nije slučaj.



Ne čini li Vam se da su lokacijske i građevinske dozvole tih godina koje pominjete izdavali kabinetski pacovi partije? I šta mislite kako bi prošao zahtev za tom dozvolom?
Znate vi to bolje nego svi mi ovde!



Ovog trenutka država nema za to para i zato treba ostaviti sve kako je, kako je bilo proteklih šezdeset godina, čuvati plac i čekati vreme kada će država (naziva se sekularnom) biti sposobna, makar i kroz pedeset godina, da učini gest poštovanja same sebe i izgradi zgradu koju će korstiti Narodna biblioteka a ne da omalovažava svoju istoriju, kulturu i briše iz gradske matrice memoriju koja se posle grubog i nesmotrenog koraka ne može više vratiti. Taj poklon bi bio ozbiljna greška.


Dajte da pitamo Nemce da na daju kredit za tu biblioteku? Ili da sačekamo datum!

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 03.04.2013

Re: Memorija


Ne čini li Vam se da su lokacijske i građevinske dozvole tih godina koje pominjete izdavali kabinetski pacovi partije? I šta mislite kako bi prošao zahtev za tom dozvolom?
Znate vi to bolje nego svi mi ovde!

Te godine su odavno prošle i crkva se nadobijala dozvola ali za objekte koji su joj očito bili preči, besne i raskošne vile svojih službenika.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 22:41 03.04.2013

Re: Memorija

I šta mislite kako bi prošao zahtev za tom dozvolom?

Ranije jeste bilo problema ali proteklih dvadeset godina, od 1990 nisu imali nikakavu prepreku, zaista ... u odnosu na sve druge bili su u prednosti ...
milojep milojep 22:58 03.04.2013

Re: Memorija

Đorđe Bobić
I šta mislite kako bi prošao zahtev za tom dozvolom?

Ranije jeste bilo problema ali proteklih dvadeset godina, od 1990 nisu imali nikakavu prepreku, zaista ... u odnosu na sve druge bili su u prednosti ...



Popova je bilo ali para nije!
A Mira i Sloba i nisu nešto mirisali tamjan?
hajkula1 hajkula1 23:33 03.04.2013

Re: Memorija

zemljanin
Knjige kojima crkva u svom fondu raspolaže jesu deo kulturnog nasleđa srpskog naroda i to nije sporno i to svakako treba čuvati.

E tu leži zec ... SPC obožava da svoju imovinu tretira kao "od nacionalnog značaja"


SPC ne obožava.
Sve sam stručnjak za procenu vrednosti.

Sad da se ujedem za jezik. Bolje da ćutim. Jer vidim koliko mrzača ima.
Kao da su pojedini jedva dočekali.

Mislim da nije trenutak. Nije ni način.


PS
Da, knjige ali i ostale spise koje SPC ima u svom fondu jesu kulturno nasleđe i to treba čuvati.
8c_competizione 8c_competizione 00:09 04.04.2013

Re: Memorija

Ne čini li Vam se da su lokacijske i građevinske dozvole tih godina koje pominjete izdavali kabinetski pacovi partije


pa sto onda ta ista Crkva izdaje Beli Andjeo ordenje tim partijskim pacovima, ako su ih toliko namucili? pre ce biti da su ih dobrano zaduzili

zemljanin zemljanin 00:23 04.04.2013

Re: Memorija

hajkula1
Sad da se ujedem za jezik. Bolje da ćutim. Jer vidim koliko mrzača ima.
Kao da su pojedini jedva dočekali.

Mislim da nije trenutak. Nije ni način.


PS
Da, knjige ali i ostale spise koje SPC ima u svom fondu jesu kulturno nasleđe i to treba čuvati.

Hajde, pročitaj još jedanput ... ne sporim vrednost nacionalnog blaga ... sporim odnos države prema tom blagu ...

Dakle, da ponovim, ako je nešto okarakterisano kao "nacionalno blago" a onaj koji to ima u posedu, nema uslova niti stručnost da obezbedi adekvatno staranje ... dražva ima prava da preuzme materijal i da ga na pravi način očuva od propadanja ... takođe ima prava da propiše rok i načine prezerviranja, kao opomenu pred trajno oduzimanje materijala zbog nebrige.

U praksi sa SPC, imamo slučaj da niko ne sme da proziva SPC ali SPC ima sva prava da zahteva da se predmeti očuvaju tako što će država da daje novac a predmeti da ostanu u isključivom vlasništvu SPC.

Ko tu koga, bez da se ujedamo
jkt2010 jkt2010 00:46 04.04.2013

Re: Memorija

zemljanin
hajkula1
Sad da se ujedem za jezik. Bolje da ćutim. Jer vidim koliko mrzača ima.
Kao da su pojedini jedva dočekali.

Mislim da nije trenutak. Nije ni način.


PS
Da, knjige ali i ostale spise koje SPC ima u svom fondu jesu kulturno nasleđe i to treba čuvati.

Hajde, pročitaj još jedanput ... ne sporim vrednost nacionalnog blaga ... sporim odnos države prema tom blagu ...

Dakle, da ponovim, ako je nešto okarakterisano kao "nacionalno blago" a onaj koji to ima u posedu, nema uslova niti stručnost da obezbedi adekvatno staranje ... dražva ima prava da preuzme materijal i da ga na pravi način očuva od propadanja ... takođe ima prava da propiše rok i načine prezerviranja, kao opomenu pred trajno oduzimanje materijala zbog nebrige.

U praksi sa SPC, imamo slučaj da niko ne sme da proziva SPC ali SPC ima sva prava da zahteva da se predmeti očuvaju tako što će država da daje novac a predmeti da ostanu u isključivom vlasništvu SPC.

Ko tu koga, bez da se ujedamo



Upravo tako: drzava ne samo da treba da da plac za biblioteku, nego treba i da je izgradi i da zaposli restauratore i da uradi sve drugo sto je potrebno da se to blago sacuva.

Ali mi smo zaglavili vec kod dodele placa...
hajkula1 hajkula1 00:47 04.04.2013

Re: Memorija

zemljanin
hajkula1
Sad da se ujedem za jezik. Bolje da ćutim. Jer vidim koliko mrzača ima.
Kao da su pojedini jedva dočekali.

Mislim da nije trenutak. Nije ni način.


PS
Da, knjige ali i ostale spise koje SPC ima u svom fondu jesu kulturno nasleđe i to treba čuvati.

Hajde, pročitaj još jedanput ... ne sporim vrednost nacionalnog blaga ... sporim odnos države prema tom blagu ...

Dakle, da ponovim, ako je nešto okarakterisano kao "nacionalno blago" a onaj koji to ima u posedu, nema uslova niti stručnost da obezbedi adekvatno staranje ... dražva ima prava da preuzme materijal i da ga na pravi način očuva od propadanja ... takođe ima prava da propiše rok i načine prezerviranja, kao opomenu pred trajno oduzimanje materijala zbog nebrige.

U praksi sa SPC, imamo slučaj da niko ne sme da proziva SPC ali SPC ima sva prava da zahteva da se predmeti očuvaju tako što će država da daje novac a predmeti da ostanu u isključivom vlasništvu SPC.

Ko tu koga, bez da se ujedamo



Eno ti Narodni muzej kao primer. I Vinča. I mnogo još primera o čuvanju.

Država da čuva srpsko blago. Trebalo bi ali kod nas ne biva.
zemljanin zemljanin 00:54 04.04.2013

Re: Memorija

Upravo tako: drzava ne samo da treba da da plac za biblioteku, nego treba i da je izgradi i da zaposli restauratore i da uradi sve drugo sto je potrebno da se to blago sacuva.

Apsolutno, i ne vidim ko bi mogao da prigovori takvom projektu ... svi bi imali korist, plus što bi takav centar moga da postane regionalni a restauracija je izuzetno cenjena i tražena usluga ... umesto da spojimo kvalitet, direktnu dobit i potencijalni prihod, mi bacamo koske ... ali da ne bude zabune, taj centar za restauraciju, bublioteka ili kako god mu bilo ime, ne može da bude van jurisdikcije države ...

Ovde je mngo puta spominjano da nam je "nacionalno blago" (uopšte) u katastrofalnom stanju i Centar za restauraciju, prezervaciju i velika biblioteka na tom mestu bi bio pravi pogodak.
hajkula1 hajkula1 01:45 04.04.2013

Re: Memorija

zemljanin


Ko tu koga, bez da se ujedamo

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:32 04.04.2013

Re: Memorija

Upravo tako: drzava ne samo da treba da da plac za biblioteku

Ali mi smo zaglavili vec kod dodele placa...

Jašta da smo zaglavili, najlakše je tuđe deliti. Daj ti crkvi plac, uvati duši mesta.
milojep milojep 22:20 03.04.2013

Sa reči na dela?






















Kada većina blogera ovde gleda u crkvu kao u instituciju nekolicine nesrećnika koji pre svega obesmišljavaju sebe a tek potom crkvu, onda je red da se malo svi zapitaju i oko ovih slika.
Da li neko zna koliko bi na Kosovu bilo još mrtvih Srba,Goranaca,Roma... da nije bilo manastirskih porti, kaluđerskih useva , božanske reči? Koja je to institucija još ostala na Kosovu? Neko reče da je crkva najvažnija srpska institucija. Ja bih rekao da je to jedina srpska institucija.
Sramota je da Šiptari bolje znaju značaj srpske crkve nego sami Srbi.Tako ispada Bože me oprosti.

zemljanin zemljanin 22:26 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Ove slike i komentar su čista podmetačina ... nemaju veze sa diskusijom ... ali ako ćemo "reč na reč" onda su to slike uništavanja privatne imovine jedne organizacije ... država može da tuži tu istu organizaciju jer nije na adekvatan način obezbedila i sačuvala nacionalne vrednosti koje su im (ovako ili onako) poverene na čuvanje ... kao što vidiš sve je stvar perspektive, pa da preskočimo ove tužne slike i sudbinu naroda jer nisu u vezi sa temom ...
savamala savamala 22:27 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Sramota je da Šiptari bolje znaju značaj srpske crkve nego sami Srbi.Tako ispada Bože me oprosti.


Не вреди говорити. Гледам ове слике рушења све покушавајући негде да нађем уваженог архитекту Бобића. Он је познати стручњак за рушење. А, и цивилизација му није блиска тако да се уклапа у ова дејства љубимаца ЕУ.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:27 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Da li neko zna koliko bi na Kosovu bilo još mrtvih Srba,Goranaca,Roma... da nije bilo manastirskih porti, kaluđerskih useva , božanske reči?


Dobro, i šta je time SPC sve zaslušila?
Da joj se da taj plac u Beogradu, ok, dalje?
Nije valjda jedan plac dovoljan za sva ta dobra dela?
Da joj se da sve na šta baci oko?
Zaslužila je toliko naša crkva, jel da?

Da li ti možeš da razumeš da biti protiv poklanjanja crkvi tog placa, ili biti protiv toga da se na tom mestu umesto narodne napravi crkvena biblioteka, nije isto što i biti protiv crkve?

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:28 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

I sad ti meni posle svih ovih slika reci, što je SPC važnije, da izgradi imitacije Versaja, u formi rezidencija svojih službenika, da u njih skrca milione i milione evra (pri čemu je dosta tih para iskamčeno od necrkvenog sektora), a ne da popravi božje hramove? Ta jedina srpska institucija...
8c_competizione 8c_competizione 22:32 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

kaluđerskih useva


pa za pocetak je ta "jedina Srpska institucija" mogla da odluci da se vozi jeftinijim dzipovima pa bi vec bilo jako mnogo vise hrane za nesrecnike na Kosovu.

da ne pricam koliko je bolesne dece moglo biti spaseno da su samo odustali od jednog dvora

i napomenu da manastiri nisu ruseni u sred Beograda, tako da pozivanje na iste spada u vasu urednu podmetacinu!
milojep milojep 22:32 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Ove slike i komentar su čista podmetačina ...


Ma nemoj? A ima veze sa diskusijom Crna Reka, Kačavenda, Pahomije...
Ko se ovde pravi lud?

zemljanin zemljanin 22:36 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

milojep
Ove slike i komentar su čista podmetačina ...


Ma nemoj? A ima veze sa diskusijom Crna Reka, Kačavenda, Pahomije...
Ko se ovde pravi lud?


Moja greška, nisam isčitao sve komentare ... izvini
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:38 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Ma nemoj? A ima veze sa diskusijom Crna Reka, Kačavenda, Pahomije...
Ko se ovde pravi lud?

Crkva koja ima za luksuzne rezidencije, ali ne i za popravku božjih hramova? Koja bi državni plac na poklon?
milojep milojep 22:41 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

hoochie coochie man



Kao prvo ovde se većina pravi pametna a ruševine narodne bibliteke naziva placom! To kao prvo. Drugo niko ne napisa blog godinama o tom zapuštenom 'placu' (koliko ja znam). E sad kada je crkva predložila da tu napravi biblioteku ajmo svi i Kurta i Murta da talambasamo o svemu crnom što se može iscediti iz SPC. Niko ne reče da bi možda bilo neke koristi iz tog crkvenog predloga.
I da ne dužim:
Reci mi jedan bolji predlog koji je na ovom blogu iznet za gradnju na toj lokaciji?
Ne kažem da nema boljeg rešenja ali ova atmosfera na blogu je imbecilna!




milojep milojep 22:46 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Jelica Greganović
Ma nemoj? A ima veze sa diskusijom Crna Reka, Kačavenda, Pahomije...
Ko se ovde pravi lud?

Crkva koja ima za luksuzne rezidencije, ali ne i za popravku božjih hramova? Koja bi državni plac na poklon?



Ne branim ja crkvu i ne pravdam Kačavendu i slične nego pokušavam da skrenem pažnju na atmosferu linča.

savamala savamala 22:47 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Reci mi jedan bolji predlog koji je na ovom blogu iznet za gradnju na toj lokaciji?
Ne kažem da nema boljeg rešenja ali ova atmosfera na blogu je imbecilna!


Није имбецилна већ последица нечијег успешног рада.

И, на крају, да Мића Јовановић затражи неко земљиште јер би да гради бибилотеку (што он, наравно, неће никада желети) ја бих био за то да му се да бесплатан плац.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:48 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Ne kažem da nema boljeg rešenja ali ova atmosfera na blogu je imbecilna!


Ma pusti atmosferuna blogu, ona i treba da bude ovakva, po malo uzavrela, dosadno je kad je drugačije.
(Jelice,svaka čast :))

Reci mi jedan bolji predlog koji je na ovom blogu iznet za gradnju na toj lokaciji?


Recimo onaj Bobićev o tome da tu može biti samo narodna biblioteka i ništa drugo.
Kad tad, a što pre to bolje.
I recimo crkva donira ozbiljne pare za narodnu bibiloteku :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:49 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?


Ne branim ja crkvu i ne pravdam Kačavendu i slične nego pokušavam da skrenem pažnju na atmosferu linča.

Linča? Tebi je ova diskusija linč? Pa, dobro onda, onda da i "inicijativu" SPC nazovemo rečju tog ranga - otimačina.
milojep milojep 22:51 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

8c_competizione



pa za pocetak je ta "jedina Srpska institucija" mogla da odluci da se vozi jeftinijim dzipovima pa bi vec bilo jako mnogo vise hrane za nesrecnike na Kosovu.


zbog tih koji se voze džipovima ti bi kanda da ukineš i one koji dele tajnir sa nesrećnicima na Kosovu? Nego dade li ti nešto pomoći za te nesrećnike?

da ne pricam koliko je bolesne dece moglo biti spaseno da su samo odustali od jednog dvora


napominjem da nebranim crkvene parazite, a ti bi izgleda da u isti koš strpaš i ove koji spasiše po neko dete?


i napomenu da manastiri nisu ruseni u sred Beograda, tako da pozivanje na iste spada u vasu urednu podmetacinu!


A tebi smeta beogradska pravoslavna crkva?

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:51 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Reci mi jedan bolji predlog koji je na ovom blogu iznet za gradnju na toj lokaciji?

Promašio si temu bloga, ovaj blog se ne bavi traženjem građevinskog rešenja za taj plac, nego pokušajem da se SPC ne dočepa besplatno i bespravno tog placa.
ali ova atmosfera na blogu je imbecilna!

Pa, kad bi se tema manje promašivala, možda bi i imbecilnost manja bila
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:53 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Није имбецилна већ последица нечијег успешног рада.

Tačno, posledica rada SPC da se dočepa državnog placa. Što se nadam neće biti uspešno.
И, на крају, да Мића Јовановић затражи неко земљиште јер би да гради бибилотеку (што он, наравно, неће никада желети) ја бих био за то да му се да бесплатан плац.

Što je tebi naspelo da tuđe deliš, čudo jedno. Daj prvo svoje razdeli kad si tako velikodušan.
milojep milojep 22:55 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Recimo onaj Bobićev o tome da tu može biti samo narodna biblioteka i ništa drugo.
Kad tad, a što pre to bolje.
I recimo crkva donira ozbiljne pare za narodnu bibiloteku :)


Bobićeva generacija je imala 50 godina da izgradi tu biblioteku. Nije ni probala jer je bila srpska.
I ja sam da se tu sagradi narodna biblioteka identična srušenoj.
Javljanjem ovde ne branim stav crkve nego normalan dijalog!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:57 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Bobićeva generacija je imala 50 godina da izgradi tu biblioteku. Nije ni probala jer je bila srpska.
I ja sam da se tu sagradi narodna biblioteka identična srušenoj.

I ja sam za to. Zato sam protiv toga da se taj plac ikome poklanja.
Javljanjem ovde ne branim stav crkve nego normalan dijalog!

Pa, ako ti budeš manje koristio reč "imbecili", a drugi reč "idioti", i držimo se teme (a tema nije građevinsko rešenje, nego pitanje spornosti poklanjanja državne imovine ikome), možda dijalog bude normalniji.
zemljanin zemljanin 22:59 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Reci mi jedan bolji predlog koji je na ovom blogu iznet za gradnju na toj lokaciji?

Taj plac bi mogao da se iskoristi za Narodnu biblioteku ... isto tako imam konstruktivan predlog da se zgrada Patrijaršije pretvori u SPC biblioteku ... dobra je lokacija a i zgrada je u nameni ... tako bi na maloj udaljenosti imali dve biblioteke od nacionalnog značaja ... što je izvrsno rešenje za taj deo grada i našu državu ... unapred se odričem bilo kakvog autorstva za ovu ideju ukoliko je to jedina prepreka da je SPC realizuje ...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:04 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Bobićeva generacija je imala 50 godina da izgradi tu biblioteku. Nije ni probala jer je bila srpska.


Stoji, ali to ne možemo da promenimo.
A ako nisu oni to ne znači da treba ustupanjem tog mesta nekome, pa neka je taj neko i SPC, oduzeti šansu drugima da urade ono što komunisti nisu hteli.
savamala savamala 23:05 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Što je tebi naspelo da tuđe deliš, čudo jedno. Daj prvo svoje razdeli kad si tako velikodušan.


Ако је нешто опште добро онда су то библиотеке и сличне установе. У овој земљи, али и не само овој, дају се бесплатни плацеви приватним фирмама само да би подигле неку фабрику на том месту. И то је добро, мада би неки тржишни талибан могао да нађе замерку таквом понашању. И, немам утисак да је овде у питању брига за државну имовину већ о индукованој пизми према СПЦ. Но, добро, издржала је СПЦ и Турке и комунисте, издржаће и Јелицу.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:06 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Dakle, prvo da SPC pokloni državi plac na kom stoji Patrijaršija...u ime čuvanja od nacionalnog značaja i taj rad...
bladerunner92 bladerunner92 23:21 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

milojep 23:20 03.04.2013
Kada većina blogera ovde gleda u crkvu kao u instituciju nekolicine nesrećnika koji pre svega obesmišljavaju sebe a tek potom crkvu, onda je red da se malo svi zapitaju i oko ovih slika.
Da li neko zna koliko bi na Kosovu bilo još mrtvih Srba,Goranaca,Roma...


ovo si isto uradio kod Biljane na blogu, sa jedne teme skrenuo si diskusiju na potpuno desetu koja nema nikakve veze sa zadatom

i da Kacavenda , Crna reka i druge teme imaju itekako veze sa ovom iz prostog razloga sto pokazuju da srpska pravoslavna crkva IMA PARA i da kupi plac i imala je para i do sada da ga kupi i da ta biblioteka bude vec zavrsena ali zasto bi to radila kad se toliko razbahatila i toliko dobija od (sekularne) drzave
milojep milojep 23:22 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Jelica Greganović


Evo na brzinu skupljenih misli na temu.
Pa ako ovo nije imbecilna diskusija i ako misliš da oni nisu mašili temu (pošto njih ne opomenu) onda da se podsetimo:


-a decu ko jebe (ako ih se dohvati Crkva, onda ce se vec Pahomije ponuditi)

-kulturu posebno (ionako na veronauci propovedaju nekulturu, zatucanost i uskogrudost)

-more tu bagru svu treba govnjivom metlom!

-serem ti se na instituciju

-Nema boljeg za to od SPC, pa da saspu tamo sabrana dela Vladike Nikolaja Velimirovića - nosioca Hitlerovog Ordena.

-a delio je Pahomije deci "bonu" .

-Ako mi iko navede samo jedan slučaj gde je SPC pomogla bilo kako nekom siromahu, osim što mu je pomogla motkom da se oslobodi života, ja ga častim burek i jogurt, a može i pivo po želji...


Ovo je samo deo koji nije morao da ide u kontekstu.

8c_competizione 8c_competizione 23:26 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

Kačavenda


Kacavendin dvor itekako ima veze sa pitanjem novaca ovde

tako da se nemoj praviti ti lud ....
milojep milojep 23:26 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?

ovo si isto uradio kod Biljane na blogu, sa jedne teme skrenuo si diskusiju na potpuno desetu koja nema nikakve veze sa zadatom


Ti si na tom blogu pokazala zavidnu inteligenciju. Objasnili su ti je Freehand i Teodor.

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:29 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?


Kao prvo ovde se većina pravi pametna a ruševine narodne bibliteke naziva placom! To kao prvo.

Javi to SPC, nju ruševine ne zanimaju, ona hoće plac.
Drugo niko ne napisa blog godinama o tom zapuštenom 'placu' (koliko ja znam). E sad kada je crkva predložila da tu napravi biblioteku ajmo svi i Kurta i Murta da talambasamo o svemu crnom što se može iscediti iz SPC. Niko ne reče da bi možda bilo neke koristi iz tog crkvenog predloga.

Pa, jes fakat ovih godina stvarno bilo dosadno u državi Srbiji, prosto nije bio tema za pisanje, a niko da se seti placa na Kosančićevom vencu...Taman i da ga niko nikad pomenuo nije, on je državni i nema šta da se ikome poklanja. A korist iz tog crkvenog predloga će biti, i to za SPC ako joj uspe da se besplatno dočepa basnoslovno vrednog placa.
milojep milojep 23:34 03.04.2013

Re: Sa reči na dela?


Javi to SPC, nju ruševine ne zanimaju, ona hoće plac.


Pa na tom placu hoće da gradi po nameni ono što je srušeno a ne kao neki da kupi pod firmom rušenja pa proda jer nije moralo da se ruši! Pogađate zgrada CK, kupac čika Kole drugar Zoranov.

ako joj uspe da se besplatno dočepa basnoslovno vrednog placa.


toliko basnoslovnog da niko nije imao para da ga kupi 50 godina.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana