Društvo| Gradjanske inicijative| Politika| Zdravlje| Život

NEVINOST BEZ ZDRAVSTVENE ZAŠTITE - DANIČIN ZAKON

aleksandarkarisik RSS / 05.04.2013. u 20:39

Ova država je dozvolila da umre Danica Ćirković. Na pravdi boga.

Građani ove zemlje nisu dozvolili da umre i Tijana Ognjanović. Što se države tiče, mogla je da umre i ona. Danica Ćirković nije dovoljna. Hvala dobrom Bogu, još postoji kritična masa ljudi u ovoj zemlji koji umeju da saosećaju, koji izvlače pouke i koji su spremni da deluju.

I neću da gledam u zube ničijem angažmanu, ničijim motivima. Ako se neko od javnih ličnosti i odlučio za angažman iz niskih pobuda, to samo znači da je postojala nečija opravdana procena da se i humanošću mogu u ovoj zemlji postići pozitivna brojanja, a ne samo podrigivanjem i prdenjem po farmama. I to je pokazatelj da za nas još ima nade. Ovo što sam u ovom pasusu napisao, samo je odgovor na poluglasno izgovarane primedbe na celo dešavanje, a koje su se mogle i da se čuju ili pročitaju. Nakon svega u ovoj zemlji, prirodno je tako nešto i pomisliti. Ali za mene važi prezumpcija nevinosti i osećam ličnu zahvalnost svakome, SVAKOME, ko je na bilo koji način doprineo da se Tijani Ognjanović spase život. Ne znam za vas, dobre čitaoce ovog teksta, ali meni je živac istanjen. Dobro se još držim, ali je istanjen do pucanja. Već odavno, kad vidim na filmu da je neko dete u opasnosti u nanosekundi menjam kanal. A kamoli da čujem ili pročitam da je dete od krvi i mesa, nečije dete, stradalo. Neka mi neko kaže da sam patetičan, ali stvarno mi ne bude dobro. Ono, jako mi ne bude dobro.

Eto, recimo, onima koji su čitali moje tekstove, ne moram da objašnjavam šta bih mislio o Tomislavu Nikoliću, ali njegov gest neću tumačiti kao marketing. On je založio svoj autoritet i to mi je sasvim u redu. Njegov gest je bio poziv onima kojima je on autoritet da postupe isto. Ja to tako vidim, najiskrenije.

Ali, tu dolazim do razloga zašto pišem ovaj tekst. Sigurno je svima jasno da Tijana Ognjanović nije jedino dete kome je bila potrebna pomoć. Bilo je bolesne dece i pre, nažalost, biće ih još i sigurno ih ima i dok ovo pišem. Sigurno nisam jedini koga muči ova pomisao. A Novak Đoković koliko god da je zaradio od tenisa ne može im svima pomoći. Sergej Trifunović i Rambo ne mogu svaki dan organizovati dobrotvorne koncerte, koliko god da žele. Socijalne mreže se jesu pokazale kao moćne, ali nisu svemoćne. Problem mora da se reši sistemski.

I bilo bi dobro kada vlast ne bi govorila da nema para. Para ima i u ovoj razlupanoj zemlji, samo su malo nepravedno raspoređene. Možda zvuči deplasirano pominjanje Miladina Kovačevića, popova, hitnog spašavanja sportskih klubova i ostalih svinjarija i arčenja novaca na vređanje inteligencije običnih smrtnika. E, pa nije deplasirano, jer se po tom pitanju još ništa nije promenilo. I dok je tako, ko god može, na bilo koji način, treba vlastima time natrljavati nos do neba. I za taj milion za Miladina i popovima objasniti da ima vrata i za 500€ koja su sasvim fensi, ne mora od 2500€, o prevozu da i ne pričam.

Dakle, Predsedniče Tomislave Nikoliću, lepo je to što ste založili autoritet da se prikupe sredstva za Tijanu Ognjanović, ali koliko god Vam namere bile časne, promašili ste temu. Vi treba da založite predsednički autoritet da se bar lečenje dece u ovoj zemlji TRAJNO reši kako treba. Građani ove zemlje izvukli su pouku iz tragedije Danice Ćirković. Vlast u ovoj zemlji - NIJE. Prvi put se u pitanje dovodi izreka da svako ima vlast kakvu zaslužuje. E, sada se na delu videlo da zaslužujemo bolju. I od prethodne, i od ove. Makar se ova u hodu popravljala.

Pomažući maloj Tijani, građani ove zemlje izvojevali su ogromnu pobedu. Ali, na tome se ne sme stati. Možda je suviše naivno i utopijski verovati da je sada istu mobilizaciju moguće sprovesti za pritisak kako bi se, po hitnom postupku, doneo zakon, koji bi se zvao „Daničin zakon" koji će:
1. Trajno obezbediti izvore finansiranja za lečenje u slučajevima kao što su Daničin i Tijanin.
2. Da se u najkraćem mogućem roku obezbede uslovi za lečenje bar jednog dela bolesti zbog kojih se po pomoć mora ići u inostranstvo.

I stvar i jeste za vanredne mere, za vanredna zasedanja Vlade i Skupštine. Misli neko da preterujem? Koliko je dece trenutno ugroženo zbog toga što naše zdravstvene ustanove ne mogu da im pruže odgovarajuće lečenje, a nema novaca za slanje tamo gde uslova ima? Dok sam pisao tekst, već se na blogu pojavio apel Velimira Mladenovića. Nema potrebe licitirati brojevima. I jedno je dete previše. A jasno je da ih ima više i da će ih biti još. Dakle, šta je vanrednije od toga? Hajde da vas vidim, založite vaše predsedničke, premijerske, ministarske, poslaničke autoritete, pokažite da ste tu makar spremni za istinski zaokret. Tu gde je stvarno moguće, gde je potrebno samo malo vašeg vremena i dobre volje.

U jednom momentu svo tvitovanje, blogovanje i šerovanje prestaće da bude dovoljno. I dalje će svaki roditelj da se strese od jeze na pomisao da dete može da mu se razboli i da neće imati para za lečenje. Opet ćemo doći u situaciju da u nemoćnom besu pročitamo da je neko umro zato što nije bilo para i opet ćemo pisati o Miladinu, popovima i inima. Osim ako...

 



Komentari (51)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 20:43 05.04.2013

Nulti

Najlepše molim da se ne navode primeri kako se tamo i tamo iz istih razloga dešava još gore.
Blagodarim unapred.
milojep milojep 21:09 05.04.2013

Apel provajderima

Dok se ovo naše društvo,država,birokratija ne prene i ne uradi nešto po pitanju bolesne dece, trebalo bi pokrenuti akciju barem kod ovih velikih komunikacionih provajdera tipa telekom, telenor,vip! Neka uvedu neku opciju u preplati da ju je moguće aktivirati jednostavno i da se mesečno sa računom pojavljuje i stavka za bolesnu decu. Mogle bi i da postoje opcije tipa 'sam odredi svoj mesečni iznos' koji bi išao u taj fond.
Bilo bi lepo da na kraju godine svako od prijavljenih dobije jedan papir na kome se vide sva deca kojima je pomognuto. Mišljenja sam da treba da postoji tako nešto ,pristupačno tog trenutka ,jer kada se pročita ovakav članak ili vest mnogo bi ljudi aktiviralo takvu opciju. Jer ovako nešto ih dirne u momentu a u vremenu kakvom živimo ne treba im mnogo da zatupe u standardnu svakodnevicu.

p.s. ponovljen post sa jednog od blogova ispod
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:57 05.04.2013

Re: Apel provajderima

Dok se ovo naše društvo,država,birokratija ne prene i ne uradi nešto po pitanju bolesne dece, trebalo bi pokrenuti akciju barem kod ovih velikih komunikacionih provajdera tipa telekom, telenor,vip!

Konstruktivna i dobra ideja, samo, država i birokratija moraju da se prenu. Sve manje od toga je nedovoljno.
satinelle satinelle 21:59 05.04.2013

Re: Apel provajderima

i provajderima i ljudima koji u ovom nevremenu zivota zaborave jedni na druge. Previse je onih kojima je pomoc neophodna. Tijana, Marija, Aleksa...nama su to samo imena, a nekome sve.
Lepa zamisao, ALI. Tesko humanizam i kapital idu zajedno, zato drzava treba da reaguje. Posta naplacuje doplatne markice kao postarinu sa likovima koje samo par procenata nacije moze da prepozna bez guglanja. Kome idu ti novci, niko zivi ne zna. Kako ce privatna firma da polaze nekom racune, kad to ni drzavne ne cine, a trebalo bi?! Infostan je do juce ganjao osiguravajuce kuce i hramove kao prilepak uz racun. Sad se pojavljuju neki Divci, C.Krstovi...nista konkretno. Sta, kome i koliko dajes i da uplatis?! U drzavi Srbiji nista transparentno ne moze da se izvede i do kraja. Nazalost, nismo ih naterali da nam polazu racune, a trebalo bi da se zna gde odlazi svaki nas dinar. Onda bi videli koliko Miladina humanitarno spasismo za godinu dana.
Uplacivala sam redovno onoj Karleusi Rebraci za njen marketing. A bila sam ubedjena da novac ide za borbu protiv raka. I sta bi, tresla se gora, rodio se mis! Zato postoji i problem druge vrste: pored toliko prevaranata kojima je drzava direktno posredovala, kako naterati drzavu da preuzme odgovornost za ono sto (ne)radi?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:04 05.04.2013

Re: Apel provajderima

aleksandarkarisik
Dok se ovo naše društvo,država,birokratija ne prene i ne uradi nešto po pitanju bolesne dece, trebalo bi pokrenuti akciju barem kod ovih velikih komunikacionih provajdera tipa telekom, telenor,vip!

Konstruktivna i dobra ideja, samo, država i birokratija moraju da se prenu. Sve manje od toga je nedovoljno.


da, milojeva ideja je odlična.
što se države i birokratije tiče mrka kapa. ne samo zbog toga što je Srbija ovakva (a ima i toga) već što je to globalno prihvaćen sistem kako stvari funkcionišu ("crkni ko te jebe" ).
sami smo to tražili (da ne bude zabune ja prvi), sada kusamo što smo zakuvali.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:13 05.04.2013

Re: Apel provajderima

što se države i birokratije tiče mrka kapa. ne samo zbog toga što je Srbija ovakva (a ima i toga) već što je to globalno prihvaćen sistem kako stvari funkcionišu ("crkni ko te jebe" ).
sami smo to tražili (da ne bude zabune ja prvi), sada kusamo što smo zakuvali.

Pa ja hoću da verujem da nije. Ako se oko Tijane tako zahuktalo da je i Predsednik Srbije našao za shodno da učestvuje, možda mogu da se nateraju da nešto i urade trajno.
Bez defetizma molim!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:18 05.04.2013

Re: Apel provajderima

Uplacivala sam redovno onoj Karleusi Rebraci za njen marketing. A bila sam ubedjena da novac ide za borbu protiv raka. I sta bi, tresla se gora, rodio se mis!

Pa, mogu ti reći da si skrenula pažnju na još jedan problem koji je rešiv, relativno lako. Mislim, kada bi bilo minimuma dobre volje. NBS sprovodi dosta striktnu kontrolu nad bankama, osiguranjima i investicionim fondovima. Recimo, možda ja to kao mali Đokica, ali se ta nadležnost može proširiti i na humanitarne fondacije.
satinelle satinelle 22:32 05.04.2013

Re: Apel provajderima

NBS sprovodi dosta striktnu kontrolu nad bankama, osiguranjima i investicionim fondovima.


Izvini, ali kakve NBS ima veze sa ovim? NBS kontrolise banke i investicione fondove, slazem se. Koji je Rebraca investicioni fond? Ja, kao gradjanin nemam pojma kako se registrovala i u sta investira? Ako ti imas licnu kartu da si Petar Petrovic i da se bavis odredjenom delatnoscu, a jos si i tako registrovan, njima je ok, dok te neko ne "proda".
Ja se slazem sa tobom da drzava mora da postavi zdrav mehanizam i da kontrolise sta radi. Treba samo da postavi mehanizam i know how. A ima "resurse", nije da nema. Infostan je javno komunalno preduzece. Ono je direktno odgovorno za ono sto pakuje u svoje koverte sa svojim logom. Ili me nisi dobro razumeo. Posta, Infostan, EDB, to mi finansiramo. Kad dobijem njihovu kovertu, hocu da im verujem.
Jel' ti znas kako ova drzava moze da se natera da uradi neki trajni nalog za ovakve stvari?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:54 05.04.2013

Re: Apel provajderima

Izvini, ali kakve NBS ima veze sa ovim?

Izvinjavam . Hoćeo sam reći da čak i kod nas postoji solidan sistem kontrole i da je moguće uvesti je i u oblast o kojoj govoriš.
Jel' ti znas kako ova drzava moze da se natera da uradi neki trajni nalog za ovakve stvari?

Ne znam sigurno, ali pritisak javnosti jeste jedan od načina. Međutim, ja ne govorim u tekstu o instrumentalizaciji javnih preduzeća u svrhu prikupljanja priloga, već potrebi da se stvori zakonski okvir u kom će pomoć za lekarske intervencije postati stalna budžetska stavka koja se ima popuniti.
satinelle satinelle 23:22 05.04.2013

Re: Apel provajderima

solidan sistem kontrole i da je moguće uvesti je i u oblast o kojoj govoriš.


Izvanjavam i ja , nista licno. Volim da pricam o cinjenicama. Solidan sistem kontrole NBS koja je dozvolila da joj u poslednjih 6 meseci propadnu 2 banke (Agrobanka i Razvojna banka Vojvodine) i to u vecinskom vlasnistvu drzave (ispravite me ako gresim). Dakle, ako drzava nema kontrolu ni nad sopstvenim kapitalom, kako ce tek da vrsi kontrolu nad "tudjim"?

aleksandarkarisik
potrebi da se stvori zakonski okvir u kom će pomoć za lekarske intervencije postati stalna budžetska stavka koja se ima popuniti.


I ja o tome pricam. Za to nam nije potreban Zakon. Tj. treba da ispuni formu, ali mnostvo je Zakona koji se ne sprovode. Potreban je mehanizam. Zakonima se bavi zakonodavna vlast, a mehanizmima izvrsna. Kod nas je mnogo toga usvojeno kao da smo u EU, samo nista ne funkcionise.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:08 06.04.2013

Re: Apel provajderima

Solidan sistem kontrole NBS koja je dozvolila da joj u poslednjih 6 meseci propadnu 2 banke (Agrobanka i Razvojna banka Vojvodine) i to u vecinskom vlasnistvu drzave (ispravite me ako gresim).

Tu stvari jako nisu crno-bele, mogao bih da objašnjavam ali će to da odvede raspravu u pravcu koji je neprilično temi. Veruj mi, kakva je generalno država, kontrola banaka je dosta ozbiljna.
Za to nam nije potreban Zakon. Tj. treba da ispuni formu, ali mnostvo je Zakona koji se ne sprovode. Potreban je mehanizam. Zakonima se bavi zakonodavna vlast, a mehanizmima izvrsna. Kod nas je mnogo toga usvojeno kao da smo u EU, samo nista ne funkcionise.

Osnovna pretpostavka na kojoj će mehanizam funkcionisati je zakon. Stvari se ne završavaju na donošenju zakona, tu nemamo spora. Ali, kada imaš zakon i pojavi se ne daj bože, potreba da se nekome obezbede sredstva, onda se ima potpuno drugi osnov za pritisak. U krajnjoj liniji, ima se osnov da se podnese tužba protiv odgovornih koji zakon ne sprovode.
I slažem se, ne sprovode se baš ztakoni, ali ima mnoštvo primera gde su ipak nečijom upornošću sprovedeni.
Ako ćemo tako, ovo iskustvo nam govori da ako postoji zakon, kojiu reguliše pitanje slanja dece na lečenje, da vidim majčinog sina koji ga neće poštovati.
satinelle satinelle 00:29 06.04.2013

Re: Apel provajderima

Veruj mi, kakva je generalno država, kontrola banaka je dosta ozbiljna.


Zelim da ti verujem, ali to se ne potvrdjuje u praksi i ovo definitivno nije tema koju si sam zapoceo.

I slažem se, ne sprovode se baš ztakoni, ali ima mnoštvo primera gde su ipak nečijom upornošću sprovedeni


Zamolila bih te da mi predocis rezultate primera necije upornosti u zakonodavnoj sprovodljivosti (kao sto je npr. ova moja "privatna" upornost koja nema nikakve rezultate u javnom zivotu)

ovo iskustvo nam govori da ako postoji zakon, kojiu reguliše pitanje slanja dece na lečenje, da vidim majčinog sina koji ga neće poštovati.


Sta ce biti s njim, osim sto ce i dalje da ga vozaju po blindiranim audijima? Doduse jedan iz opozicije se zalaze za FIAT, nisu cista posla
sugar59 sugar59 17:52 07.04.2013

Re: Apel provajderima

milojep
Dok se ovo naše društvo,država,birokratija ne prene i ne uradi nešto po pitanju bolesne dece, trebalo bi pokrenuti akciju barem kod ovih velikih komunikacionih provajdera tipa telekom, telenor,vip! Neka uvedu neku opciju u preplati da ju je moguće aktivirati jednostavno i da se mesečno sa računom pojavljuje i stavka za bolesnu decu. Mogle bi i da postoje opcije tipa 'sam odredi svoj mesečni iznos' koji bi išao u taj fond.


Gledam reklame za Teleonor, sama sam konzument istog i užasno se razočaravam. Za kupi "prepaid" oni su angažovali Carly Rea Jepsen, Mika, Nelly Futardo i ko zna sve koga još što nisam videla. Tu minutažu, tj. sekundažu ne dobijaju ža džabe. Sami su mogli odvojiti za ovakve akcije bar neki delić zarade, a u ogromnom su plusu sa prihodima.
Sa druge strane, država je mogla porez za te poruke koje se šalju u humanitarne akcije isto dati za akciju.

Očito ih ne interesuje. S toga se slažem sa @satinelle, da humanizam i kapital teško idu zajedno, a i sa ostalim delom teksta.


zemljanin zemljanin 22:42 05.04.2013

...

generalno je to sve OK i treba podržati ... ali koliko god da se novca skupi, koliki god da je taj fond, uvek će biti malo ... jednostavno to je realnost ... dakle, svaka humanost na delu, od davanja krvi, preko organa do novca je uvek dobrodošla ... ali sistemsko rešenje problema je u institucijama i kvalifikovanim stručnjacima koji će "mesto plaćanja" da izmeste u lokal tj u Srbiju ... za to je potrebno mnogo više od navedenog ... potrebna je stimulacija države i ulaganje u razvoj opreme i usavršavanje stručnjaka ... iako zvuči surovo u ovakvi temama, jedino tehnologija može da humanizuje društvo u dovoljnoj meri ... svaka tehnologija ima i zloupotrebe ali ona ipak gura civilizaciju napred ... dakle, manje politizacije, ideolizacije, pomodarstva, religije i sl a mnogo više znanja, inicijative i dugoročnih projekata ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:47 05.04.2013

Re: ...



I trebalo bi da ostane ujedinjena i po pitanju sve ostale dece kojoj je pomoć pitanje života.
satinelle satinelle 22:58 05.04.2013

Re: ...

Znas li kako se osecaju deca kojoj je pomoc pitanje zivota, a nisu dospela na listu za "ujedinjenje"?
Ova akcija je za svaku pohvalu i podrzavam je od pocetka. Da li to resava generalno pitanje lecenja bolesnih i bespomocnih koji zasluzuju isti tretman? Ovo je blog o tome.
milojep milojep 23:03 05.04.2013

Re: ...

... ali koliko god da se novca skupi, koliki god da je taj fond, uvek će biti malo ...


Daj da mi pošaljemo i jedno dete mesečno sa tim fondom na neko lečenje pa smo uradili mnogo! Nisu sve operacije milion dolara.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:11 05.04.2013

Re: ...

ali koliko god da se novca skupi, koliki god da je taj fond, uvek će biti malo

Ako se uspostavi stalna budžetska stavka ne mora da znači. Čak i za ovu državu, nekoliko miliona € za ovo nije problem. Moja šacometrija je da je 2-3.000.000,00 sasvim dovoljno godišnje, uz ogradu da ja kao mali Đokica sada smatram (nisam stigao da se udubim u istraživanje, naprosto sam smatrao da je ovo kao tema preče da se pokrene, ovde već ima dosta informisang sveta), pa ako je nešto baš vanredno, onda se pokreću kampanje.

iako zvuči surovo u ovakvi temama, jedino tehnologija može da humanizuje društvo u dovoljnoj meri


I obrazovanje. Zato sam u drugoj tački naveo što je moguće brže osposobljavanje domaćih zdravstvenih ustanova da makar deo operacija zbog kojih se ide u inostranstvo, mogu da se izvode ovde. Namerno sam rekao deo i to mali, jer ovde, realno, nemoguće je za ovu zemlju da ulaže količinu novca koju to mogu SAD ili zemlje EU. Zato će nešto moći, ako bude sluha za to, a zbog dobrog dela intervencija i dalje će se ići u Hjuson, Mejo i razne druge klinike, još dugo, dugo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:12 05.04.2013

Re: ...

Daj da mi pošaljemo i jedno dete mesečno sa tim fondom na neko lečenje pa smo uradili mnogo! Nisu sve operacije milion dolara.

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:13 05.04.2013

Re: ...

I trebalo bi da ostane ujedinjena i po pitanju sve ostale dece kojoj je pomoć pitanje života.

Pa ako oko toga ne možemo da se dogovorimo, onda 'beš sve. Nekako mislim da je moguće, zato i ovaj tekst.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:20 05.04.2013

Re: ...

Znas li kako se osecaju deca kojoj je pomoc pitanje zivota, a nisu dospela na listu za "ujedinjenje"?

Znam, dete moje drugarice nije na toj listi:



A ni većina dece čiji vapaji za pomoć se pojavljuju ovde:

http://www.facebook.com/groups/apelprevodjenje/?fref=ts

Da li to resava generalno pitanje lecenja bolesnih i bespomocnih koji zasluzuju isti tretman? Ovo je blog o tome.


Na žalost ne rešava, da ti odgovorim iako i sama znaš da postavljaš pitanje na koje je odgovor poznat. Upravo kao i to da sva ta deca zaslužuju pomoć.
Hvala što si mi objasnila o čemu je ovaj blog, a sad i ja tebi da objasnim da sam Tijaninu sliku okačila baš zato da se vidi da se može, da ako narod može da se ujedini i pomogne tom detetu, onda mora da postoji način i da natera državu da i ona konačno počne da pomaže ostaloj teško bolesnoj deci.

Edit:
Inače, ovu grupu je osnovao naš kolega bloger, upravo sa zahtevom da država konačno počne da pomaže bolesnoj deci, ne samo Tijani čije ime stoji u imenu grupe:

http://www.facebook.com/groups/527906553915188/?fref=ts

A, ono zbog čega su društveni mediji važni nije samo to da preko njih mogu da se pokrenu humanitarne akcije, nego da se vrši i pritisak na državu, jer te mreže su već duže vreme društveni mediji.
satinelle satinelle 23:30 05.04.2013

Re: ...

Hvala što si mi objasnila o čemu je ovaj blog


Mislim da si zena kojoj ne treba objasnjavati, a ti shvati kako hoces.
zemljanin zemljanin 23:32 05.04.2013

Re: ...

aleksandarkarisik
I obrazovanje. Zato sam u drugoj tački naveo što je moguće brže osposobljavanje domaćih zdravstvenih ustanova da makar deo operacija zbog kojih se ide u inostranstvo, mogu da se izvode ovde. Namerno sam rekao deo i to mali, jer ovde, realno, nemoguće je za ovu zemlju da ulaže količinu novca koju to mogu SAD ili zemlje EU. Zato će nešto moći, ako bude sluha za to, a zbog dobrog dela intervencija i dalje će se ići u Hjuson, Mejo i razne druge klinike, još dugo, dugo.

Znanje je najskuplji resurs i ništa nije nemoguće ... malo je više apatije što pogoduje tome da mi dajemo i spremni smo da konstantno dajemo milione za lečenje tamo negde ... nema volje niti spremnosti da pravimo naše Hjustone, Meje itd. ... nisu oni tamo pametniji, svi smo ljudi i imamo slične kapacitete ... sve što može neko u USA, može i neko u Srbiji, apsolutno sam siguran u to ... promene tipa, angažovanje domaće pameti i resursa, pomerili bi nas sa mrtve tačke ...

Naravno da je svaki spašen život - veliki uspeh i ne treba nikada odustati od toga ...ali da bi smanjili broj (surovo zvuči) onih koji nisu na listama i nisu "hitni", mi moramo da gradimo naše institute, naše bolnice i naše stručnjake ... barem ja tako vidim sistemsko rešenje ...
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:48 05.04.2013

Re: ...

Znanje je najskuplji resurs i ništa nije nemoguće ... malo je više apatije što pogoduje tome da mi dajemo i spremni smo da konstantno dajemo milione za lečenje tamo negde

Problem je u tome što nismo spremni ni da ulažemo u znanje ni da šaljemo na lečenje tamo negde. A trenutno, kad se posreći kao sa Tijanom, moramo, jer ovde nema tih znanja ni tehničkih resursa.
Mislim, u priličnoj meri se slažemo, samo, ima dece koja ne mogu da čekaju da se ovde neko obrazuje i tehnički opremi.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:31 06.04.2013

Re: ...

su oni tamo pametniji, svi smo ljudi i imamo slične kapacitete ... sve što može neko u USA, može i neko u Srbiji, apsolutno sam siguran u to ... promene tipa, angažovanje domaće pameti i resursa, pomerili bi nas sa mrtve tačke ...


slažem se. samo velika razlika između nas i USA su pare. oni mogu da imaju to što imaju upravo zbog para, a mi te pare nemamo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:10 06.04.2013

Re: ...

samo velika razlika između nas i USA su pare. oni mogu da imaju to što imaju upravo zbog para, a mi te pare nemamo.


Upravo tako. Zato sam i oprezan kada kažem da se samo jedan deo operacija jednoga dana mogu izvoditi i ovde.
Mi SAD ne možemo stići ali se drugačijim odnosom prema nauci, obrazovanju i ulaganju novca kod nas, taj jaz može značajno smanjiti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:00 06.04.2013

Re: ...


Mislim da si zena kojoj ne treba objasnjavati, a ti shvati kako hoces.

Zato i ne razumem zbog čega si mi ovo napisala, a tu mnogo mesta za tumačenje nema.

Da li to resava generalno pitanje lecenja bolesnih i bespomocnih koji zasluzuju isti tretman? Ovo je blog o tome.


Kako god, razumele smo se na kraju
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:11 06.04.2013

Re: ...

Kako god, razumele smo se na kraju

Sve vreme to mislim, samo nisam smeo da se mešam.
Evo obema
satinelle satinelle 16:25 07.04.2013

Re: ...

naravno.
sugar59 sugar59 17:57 07.04.2013

Re: ...

milojep
... ali koliko god da se novca skupi, koliki god da je taj fond, uvek će biti malo ...


Daj da mi pošaljemo i jedno dete mesečno sa tim fondom na neko lečenje pa smo uradili mnogo! Nisu sve operacije milion dolara.


Ko bi na odredio koje dete treba da se pošalje i na koji način bi se selektiralo?

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:46 08.04.2013

Re: ...

Ko bi na odredio koje dete treba da se pošalje i na koji način bi se selektiralo?

Ja zamišljam da je moguće urediti da se selekcija ne pravi, već da se šalju sva. Čak i ako za neko nema, onda se mogu praviti kampanje kao ova za Tijanu. Štos je u tome da ne mogu sva deca na lečenje od humanitarnih akcija, ako država uredi to pitanje, onda najverovatnijemogu sva.
Osim toga, ako ne mogu sva, hoćeš da kažeš da ne treba ni jedno?
G r o f G r o f 07:45 06.04.2013

Da li je moguće...

... da smo svi mi toliko odlepili.
Četvrti blog o bolesnoj deci a niko da spomene zdravstvo i ministra zdravlja.
Provajderi, markice, grupe na fejbuku, veliki brat, humani predsednik i glumac....
Zar već ne postoji sistem koji od svakog gradjanina, svakog meseca uzima lepu sumu novca za zdravstvo.
Da li se ta sredstva tako savršeno rasporedjuju kad ministarska zdrvalja povodom čitave priče tako spokojno ćuti?
vladaxy vladaxy 10:45 06.04.2013

Re: Da li je moguće...

Zar već ne postoji sistem koji od svakog gradjanina, svakog meseca uzima lepu sumu novca za zdravstvo.

Bilo bi mnogo više novca i ljudi bi lakše davali za ovakve akcije kad im ološi iz RFZO i Min. zdrav. ne bi otimali pare svaki mesec.

Da li se ta sredstva tako savršeno rasporedjuju kad ministarska zdrvalja povodom čitave priče tako spokojno ćuti?

Gde to ima da se domaćinski upravlja tuđim novcem??? Samo u bajkama.

Nikola Pandrc (26) radi kao zamenik direktora Sektora za javne nabavke u RZZO, instituciji čiji je godišnji budžet veći od dve milijarde evra.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:53 06.04.2013

Re: Da li je moguće...

... da smo svi mi toliko odlepili.
Četvrti blog o bolesnoj deci a niko da spomene zdravstvo i ministra zdravlja.
Provajderi, markice, grupe na fejbuku, veliki brat, humani predsednik i glumac....
Zar već ne postoji sistem koji od svakog gradjanina, svakog meseca uzima lepu sumu novca za zdravstvo.
Da li se ta sredstva tako savršeno rasporedjuju kad ministarska zdrvalja povodom čitave priče tako spokojno ćuti?


Za spominjanje Slavice Đukić Dejanović ima vremena, neće pobeći :). U nekim komentarima na druge blogove sam je spominjao. No, moja namera nije bila da polarizujem, već da pokušam da napišem nešto oko čega ćemo se svi složiti.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:56 06.04.2013

Re: Da li je moguće...

Gde to ima da se domaćinski upravlja tuđim novcem??? Samo u bajkama.


Ne bih da idealizujem, ali ima zemalja gde se to radi, ako ne domaćinski, onda barem daleko domaćinskije. Moja je neka ideja, da ako postoji posebna stavka baš za posebnu namenu, teže će se zloupotrebljavati. Neki naš baja teže će se taliti sa institutom Kiri ili Mejo klinikom.
lady_d lady_d 08:22 06.04.2013

svakog dana...

se pojavi zahtev da se nekom detetu pomogne... i to je kao sto je napisano iznad... krivac Ministarstvo Zdravlja... koliko ima zaposlenih i penzionera?! Koliki deo njihovih primanja ide u zdrastvo?! Gde se taj novac trosi?! Zasto svaki put kad vas nesto zaboli prvo vas posalju privatniku da odradite sva snimanja, pa ako vam ne daj Boze nesto stvarno fali onda kad vas smeste u bolnicu sve analize i snimanja se ponavljaju?! Kako je moguce da hrana za bolesnu decu, da lekovi za secerase, da lekovi za mnoge bolesti nisu na listi?! I kako je moguce da odete lekaru koju vam da samo lekove koji ne idu na recept a ima oni koji rade isto a jesu?! I zasto nemamo ustanove na zavidnom nivou ako se zna da imamo n-lekara u Evropi koji su cenjeni strucnjaci?! I ne vidim resenje bez konkretne provere pomenutog fonda! Za sta se sve uzimalo raznih MMF kredita, zasto ni jedan za jednu dobru, jako dobru zdrastvenu instituciju?! Zasto ne za skolovanje, odmah i sada jedno 100 vrhunskih lekara?! (vrhunskih po znanju, interesovanju, ne po politickoj vezi). Licno sam jako ponosna na sve one koji su pomogli svakom ovom detetu, ali mora da postoji sistematsko resenje.. a ovi valjda do utorka sistematski rese Kosovo, pa bi mogli da se pozabave i malo ovim problemom. Na nasu veliku zalost... imam utisak da njihovi PR-ovi su zaduzeni samo da odgovaraju i spinuju oko nekih vesti, ovo im nije u nadlesnozti (mislim Blog-ovi)
G r o f G r o f 13:41 06.04.2013

Re: svakog dana...

Kuda ide ovaj svet - linkujem Kurir...

http://www.kurir-info.rs/afera-lekarska-komora-bacili-milione-na-zgradu-a-deca-umiru-clanak-728931
ivana23 ivana23 14:23 06.04.2013

Re: svakog dana...

G r o f
Kuda ide ovaj svet - linkujem Kurir...http://www.kurir-info.rs/afera-lekarska-komora-bacili-milione-na-zgradu-a-deca-umiru-clanak-728931


LINK
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:48 06.04.2013

Re: svakog dana...

se pojavi zahtev da se nekom detetu pomogne... i to je kao sto je napisano iznad... krivac Ministarstvo Zdravlja... koliko ima zaposlenih i penzionera?! Koliki deo njihovih primanja ide u zdrastvo?! Gde se taj novac trosi?! Zasto svaki put kad vas nesto zaboli prvo vas posalju privatniku da odradite sva snimanja, pa ako vam ne daj Boze nesto stvarno fali onda kad vas smeste u bolnicu sve analize i snimanja se ponavljaju?! Kako je moguce da hrana za bolesnu decu, da lekovi za secerase, da lekovi za mnoge bolesti nisu na listi?! I kako je moguce da odete lekaru koju vam da samo lekove koji ne idu na recept a ima oni koji rade isto a jesu?! I zasto nemamo ustanove na zavidnom nivou ako se zna da imamo n-lekara u Evropi koji su cenjeni strucnjaci?! I ne vidim resenje bez konkretne provere pomenutog fonda! Za sta se sve uzimalo raznih MMF kredita, zasto ni jedan za jednu dobru, jako dobru zdrastvenu instituciju?! Zasto ne za skolovanje, odmah i sada jedno 100 vrhunskih lekara?! (vrhunskih po znanju, interesovanju, ne po politickoj vezi). Licno sam jako ponosna na sve one koji su pomogli svakom ovom detetu, ali mora da postoji sistematsko resenje.. a ovi valjda do utorka sistematski rese Kosovo, pa bi mogli da se pozabave i malo ovim problemom. Na nasu veliku zalost... imam utisak da njihovi PR-ovi su zaduzeni samo da odgovaraju i spinuju oko nekih vesti, ovo im nije u nadlesnozti (mislim Blog-ovi)


Sve se slažem. Da dodam samo da je bilo previše slučajeva lekara koji su se vratili da rade ovde pa su trpeli takve šikane da su bežali glavom bez obzira, da se više nikada ne vrate. Da nemaju svoje tu, ne bi ni turistički više dolazili.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:51 06.04.2013

Re: svakog dana...

G r o f
ivana23

Kuda ide ovaj svet - linkujem Kurir...

http://www.kurir-info.rs/afera-lekarska-komora-bacili-milione-na-zgradu-a-deca-umiru-clanak-728931


Na takve stvari sam i mislio kada sam napisao da para ima, samo su malko nepravedno raspoređene.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:02 06.04.2013

Re: svakog dana...

Ovo u Kuriru sam maločas videla i upravo sam htela da pitam da li je to tačno, jer ako jeste ja onda stvarno ne razumem ko je lud, a ko nenormalan...kakve veze ima država Srbija sa pišom američke državljanke?!

http://www.kurir-info.rs/cerka-pevacice-ser-dolazi-po-muskost-u-srbiju-clanak-729571

Ćerka pevačice Šer dolazi po muškost u Srbiju
DRUŠTVO, 13:15, 06.04.2013.Autor: Agencija TANJUG,Foto: Reuters

Operacija košta dve do tri hiljade evra, država snosi dve trećine troškova, a trećinu pacijent, kaže prof. dr Dušan Stanojević iz Narodnog fronta
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:13 06.04.2013

Re: svakog dana...

kakve veze ima država Srbija sa pišom američke državljanke?!


Ovo prosto vapi za nekurtulnim komentarima, ali ću se suzdržati. Bože blagi, kakva zona sumraka!!!
Mada, ovo samo govori u prilg tome kako je akcija neophodna.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:18 06.04.2013

Re: svakog dana...

Ono što u ovom članku nije najjasnije je da li država pokriva i deo troškova te operacije stranim državljanima, ako prođu predviđenu proceduru prethodne provere potrebe, ili im naplaćuje punu cenu?
Zna li iko?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:22 06.04.2013

Re: svakog dana...

kakve veze ima država Srbija sa pišom američke državljanke?!

Znam, trebalo mi je par minuta da shvatim, ali najzad mi je sinulo. To je dugoročan strateški plan da se našem arhineprijatelju SAD smanji natalitet. Kad nahrupe žene odatle, da postanu muški, pa vredi svakog dinara...
zemljanin zemljanin 22:37 06.04.2013

Re: svakog dana...

Jelica Greganović
Ono što u ovom članku nije najjasnije je da li država pokriva i deo troškova te operacije stranim državljanima, ako prođu predviđenu proceduru prethodne provere potrebe, ili im naplaćuje punu cenu?
Zna li iko?

Država je uključena samo u okviru građana/državljana Srbije ... iako ovo zvuči glamurozno i nedorečeno, ovo jeste način na koji se stvaraju jake i profitne institucije i razvija domaće zdravstvo ...
milisav68 milisav68 12:43 07.04.2013

Re: svakog dana...

Jelica Greganović
Ono što u ovom članku nije najjasnije je da li država pokriva i deo troškova te operacije stranim državljanima, ako prođu predviđenu proceduru prethodne provere potrebe, ili im naplaćuje punu cenu?
Zna li iko?

U GAK "Narodni front" u Beogradu do sada su urađene tri operacije promene pola o trošku države, a za ovu godinu planirano je da se uradi još sedam, rekao je Tanjugu direktor ove ustanove prof. dr Dušan Stanojević. Među onima koji će pol promeniti u Srbiji je i Čez Bono, sin pevačice Šer.

On je kazao da ova operacija košta dve do tri hiljade evra i da država snosi dve trećine troškova, a trećinu pacijent.


Blic
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:46 07.04.2013

Re: svakog dana...

iako ovo zvuči glamurozno i nedorečeno, ovo jeste način na koji se stvaraju jake i profitne institucije i razvija domaće zdravstvo ...

Tako šro se za naše pare amerikankama prave piše? molim te da pojasniš.
sugar59 sugar59 18:02 07.04.2013

Re: svakog dana...

http://www.kurir-info.rs/afera-lekarska-komora-bacili-milione-na-zgradu-a-deca-umiru-clanak-728931


Postoji jedan odličan američki film koji mnogo govori o ovakvim stvarima.
The Company Men

Vredi pogledati i razbistriti sliku i raspršiti iluzije da je ikom bitan neko drugi.
zemljanin zemljanin 20:57 07.04.2013

Re: svakog dana...

aleksandarkarisik
iako ovo zvuči glamurozno i nedorečeno, ovo jeste način na koji se stvaraju jake i profitne institucije i razvija domaće zdravstvo ...

Tako šro se za naše pare amerikankama prave piše? molim te da pojasniš.

To je samo medicinska intervencija kao i svaka druga ... ako na taj način stvaramo renomirane ustanove u koje dolaze i stranci, to znači da stvaramo određeni stručni centar ... samim tim će doći i kapital ... rezultat je za nas pozitivan.

Mediji su to ispratili sa prezirom u jako nedorečenom tekstu koji otvara mogućnosti za "tumačenja".
grmfrm grmfrm 14:40 06.04.2013

Da znas

Dobro se još držim, ali je istanjen do pucanja. Već odavno, kad vidim na filmu da je neko dete u opasnosti u nanosekundi menjam kanal. A kamoli da čujem ili pročitam da je dete od krvi i mesa, nečije dete, stradalo. Neka mi neko kaže da sam patetičan, ali stvarno mi ne bude dobro. Ono, jako mi ne bude dobro.


Evo samo da kazem da nisi sam. I ja isto tako reagujem. Ma kada cujem dete na ulici da place odmah istrcim onako uspaniceno da vidim da li je nesto strasno.
Mislim zasto bi neko rekao da je to pateticno. To je samo ljudski da se brines za drugoga.

A to na TV-u pa bio film 100 puta ajme ne mogu isto menjam kanal odmah.

I sve sto napisa potpisujem. A bilo zgodno da se organizuju i akcije koje ne ukljucuju samo finansijsku pomoc. Svako od nas ima stvari po kuci koje mu ne trebaju a nekome bi znacilo mnogo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 16:02 06.04.2013

Re: Da znas

Evo samo da kazem da nisi sam.


Znam, znam, ali hvala ti svakako

A bilo zgodno da se organizuju i akcije koje ne ukljucuju samo finansijsku pomoc. Svako od nas ima stvari po kuci koje mu ne trebaju a nekome bi znacilo mnogo.


Toga hvala bogu ima i biće. Samo to nije dovoljno. Ako se cela stvar sistemski reši, možda ni onda neće biti, ali će biti daleko dovoljnije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana