Kućni ljubimci| Životinjski svet

Tačer revisited

Bojan Budimac RSS / 09.04.2013. u 22:20

Kažu o pokojniku sve najbolje... Jes' đavola! To važi samo za obične ljude. Javne persone ne zaslužuju primenu tog pravila na njihova trupla (i duše, ko veruje u te stvari). Zapravo, dužnost preživelih, kada su istorijske ličnosti u pitanju, je da naprave makar pokušaj poštenog bilansa njihovog lika i dela, a u krajnjoj liniji, ako iz pijeteta prema njima živima to do tada nisu uradili, da kažu bobu bob, a popu pop.

Da nekom Marsovcu dopadne šaka sveCka štampa iz recimo juna 2004. on bi, sudeći po panegiričnim eulogijama kojima je ta štampa bila preplavljena tih dana, pomislio da je Ronald Regan (Gipper) bio moralno-intelektualni gigant, a ne moralni patuljak čija je (politička) karijera počela denunciranjem kolega FBI-u, a čiji su verbalni gafovi, u vreme predsednikovanja, bili definitivni dokaz intelektualne inferiornosti i nepresušni izvor zajebancije diljem sveta.

Naravno, jasno je da ne počinjem slučajno ovaj (kontra)blog o Margaret Tačer Ronaldom Reganom, jer oni su povezani baš kao na onom plakatu koji je okačio Bolid1 kod krkara. Uzgred, taj plakat uopšte nije bezveze, Regan je blebetao o mogućnostja i "ograničenog nuklearnog rata na tlu Evrope", dok je tzv. čelična tzv. lejdi samo treptala okicama.

Kaj god, oni jesu bili značajni izvođači radova u izgradnji sveta u kome živimo -- izglobljenog i globotomiranog, ako mene pitate. No, držeći se mudrosti Ču En Laja, ja ne bih mnogo o posledicama njine politike -- it is too early to tell. Samo mogu da primetim da one (posledice) polako gmižu ka nama kako na ekonomskom tako i na geopolitičkom planu. Pošteni posmatrač istorije (naglasak na pošteni) 'ladno može da povuče pravu liniju između ovog užasnog para i 11. septembra 2001. Vidi definiciju reči blowback.

Za razliku od krkara koji boluje od amnezije i kurobolje kada je reč o spoljnim brljotinama, ups, izvinjavam se, spoljnoj politici tzv. čelične tzv. ledi, mene to više, da ne kažem jedino, zanima. Drugim rečima, savršeno me ne zanima šta je radila u Velikoj Britaniji. Nemam nameru tamo da živim, a ovde gde živim -- na kugli zemaljskoj -- se osete posledice pomenutog brljanja. Nalazim paradoksalnim da neko ko nije državljanin V.B. (iliti U.K. od volje vam) vlaži i/ili svršava na to kako je ona "sredila" istu, a o čemu koncenzus u samoj Britaniji teško da postoji (videsmo to čak i na tom blogu, da ne govorim o vestima).

Državnička mudrost i dalekovidost

protest-mali.16391.jpgDa, isto tako smo već videli kod krkara jedan biser mudrosti glede Afričkog Nacionalnog Kongresa (ANC) i njene "dalekovidosti" glede njegovog dolaska na vlast. (uzgred, prvi tvit Tonija Kerona, koji je svojedobno u Južnoj Africi bio anti-aparthejd aktivista, a sada je urednik onlajn izdanja magazina TIME, posle vesti o njenoj smrti se sastojao od tog čuvenog citata i opaske o mudrosti). Naravno, krkar je oboleo od selektivne amnezije pa je napisao: "Ne znam šta ona ima sa aparthejdom, da nije i ropstvo uvodila?" (i to se onda citira po društvenim mrežama kao relevantno). No, kanda su britanski anti-aparthejd aktivisti nešto znali o tim vezama kada su dizajnirali plakat za anti-aparthejd demonstracije 25. marta 1990. ("zaboravni" krkar je bio, čini mi se, velik dečko u to vreme i čudi me ta zaboravnost).

No, jedan drugi primer mudrosti i dalekovidosti je meni još zabavniji. Kao vođa opozicije Margaret Tačer je posetila Teheran aprila 1978. U dupelizačkom govoru (njen stil prema diktatorima i ološu svake vrste) o šahu Rezi je, između ostalog, rekla: "On je sigurno jedan od najdalekovidijih svetskih državnika čije iskustvo je bez premca."

Naglasih datum, jer je samo šest meseci posle tog hvaljenja dalekovidosti šaha od strane dalekovide tzv. čelične tzv. lejdi generalnim štrajkom u Iranu počela revolucija, koja će dalekovidog Rezu zbaciti sa trona, a on će, (samo) devet meseci posle tih toplih reči, dalekovido sesti u svoj Džambo Džet i otići u svet u kome će dojučerašnji prijatelji i dupelisci gledati na njega kao na smrdljiv sir [osim (delimično) Kartera što će ga koštati reizbora i Anvara el Sadata].

Možda sam malo surov oko ove dalekovidosti -- iranska revolucija je uhvatila svakog i CIA i MI6, pa i SAVAK, spuštenih gaća, ali to je samo jedan u nizu dokaza da respektabilne (dalekovide) obaveštajne službe u svojoj istoriji nisu predvidele nijedan događaj tog tipa, koji same nisu organizovale.

No, tu se priča o dalekovidoj tzv. čeličnoj tzv. lejdi i dalekovidom šahu ne završava. Dok je kao lider opozicije oštro kritikovala vladu što dalekovidom ne pruža azil, kad je došla na vlast (maja 1979.) jedna od prvih stvari je bila da pošalje britanskog ambasadora u Iranu, pod lažnim imenom, na Bahame da objasni šahu da su on i njegova familija nepoželjni u V.Britaniji.

Pametno, dalekovido i pragmatično? Svakako, ali oslanjanje i opravdavanje svega i svačega pragmatizmom će nas daleko odvesti. Plašim se u veoma pogubnom pravcu.

Pragmatizmom se teško može pravdati podrška Polu Potu i Crvenim Kmerima, a ni ne uklapa se u Tačerkin imidž anti-komuniste (kao ni tamo kod krkara pomenuto slavljenje Tita i njegove Jugoslavije). Ta epizoda pokazuje da ona nije bila anti-komunista per se, nego Hladni ratnik dovoljno ideološki ostrašćen da poveruje u imbecilnu domino teoriju. Tako da se Kambodža imala predati Polu Potu (ma neka je "Maosta" na n-ti stepen) na milost i nemilost samo da ne potpadne pod uticaj Sovjeta.

Pomenuto je da su SAS momci trenirali Crvene Kmere. Da, to je sada opštepoznata činjenica. Međutim, to je svakako bilo manje štetno od političke podrške koju je Pol Pot uživao od trojke Kina, SAD i V.B. u UN, pri čemu mu je nekako prva navedena zemlja "prirodni" saveznik, a ove druge dve su tom podrškom činile brutalni protivprirodni blud nad vrednostima koje su promovisale (i još uvek promovišu).

Sjajna lekcija iz real-politike i kako se genocid može transformisati u "užasne stvare" (njen izraz -- terrible things, još malo pa "nemili događaj"). Međutim, ako mislite da je "snaga uverenja" [sintagma koja nekako uvek ide uz tzv. čeličnu tzv. lejdi] činila vladu Margaret Tačer ubeđenom da se politika prema Pol Potu i Crvenim Kmerima može braniti na bilo koji način pogledajte dva i po minuta iz filma Year Ten, Džona Pildžera iz 1989. [Zapravo, korisno je pogledati ceo]

Ne samo da je majnder prekinuo intervju sa lordom Brabazonom od Tare, koji je bio zvaničnik Forin Ofisa, nego je posle pres služba lagala da je Pildžerov reditelj dao garancije da ta intervencija neće biti javno emitovana. Pildžer zaključuje priču o tom događaju -- Ono što je epizoda ilustrovala je bilo da je vlada itekako svesna da je njena politika prema Kambodži nebranjiva. [Tell Me No Lies, str. 142]

[digresija] Džon Pildžer je, na žalost, vrsta koja izumire -- novinar. Na svetskom nivou jedva mogu da ih nabrojim za prste obe ruke (od toga svega jedan mlađi od 40 godina). Ono što se danas samosmatra novinarem je ili stenograf ili dupelizac moćnih ili (najbolji slučaj) nebitan. Na žalost i u tome Margaret Tačer ima svoje pipke -- šifra Robert Murdok. [/digresija]

Dupelizački govor... Jel' se ja to ponavljam?... Da, ponavljam se i neću više... Zaključiću da nije bilo skota na vlasti pod kapom nebeskom za koga nije imala toplu reč. Toplina reči je bila u upravnoj srazmeri sa količinom oružja koje će mu prodati.

There is no alternative iliti "nema alternative"

Ko god da izgovori gornju rečenicu u vezi bilo čega verujući u nju ili je glup ili beznadežno lišen mašte ili kombinacija oba, jer alternativa postoji uvek i za sve -- život i sve u vezi njega nije jednosmerna ulica, osim u činjenici da ćemo svi pre ili kasnije riknuti. Ako je pak izgovara da bi progurala svoj cilj, onda je ta osoba pokvarena i računa na glupost protivnika. Mislim, 'ladno mogu da zamislim robovlasnika i sigurno da je takvih bilo kako ubeđuje abolicioniste kako nema alternative. U slučaju Margaret Tačer ova druga mogućnost je verovatnija i, interesantno, bila je u pravu računajući na glupavost (i pokvarenost) svoje opozicije, pa je "laburista" Toni Bler zapravo njeno političko nedonošče.

Verovanje u večnu ekspanziju u uslovima ograničenih resursa mi liči na verovanje da se čokolada može konzumirati kao na ovom animiranom gifu. Ćista magija.

tumblr_mkdymqcJet1rjcfxro1_500.16392.gif 

There is no such thing as society iliti nema takve stvari kao što je društvo

Neke apologete Margaret Tačer (npr. Dejvid Fram -- pisac govora Buša2 ) se sada, u pokušaju da dokažu prisustvo ljudskosti u njoj, upljuvavaju od dokazivanja da se citirana mudrost istrže iz konteksta, te da ona nije bila libertarijanac ajnrandovske provincijencije. I da, njima se može dati za pravo da kada se ta glupava rečenica stavi u kontekst celog govora ona ne znači bukvalno to što govori. Međutim, to je apsolutno irelevantno, jer ovakvi biseri ili "sound bites" stiču svoj sopstveni život i ko zna koliko je ajnrandovskih libertarijanaca poverovalo u to svojevrsno "svako prase za se'", što je prilično opasno stanje svesti (kako po sebe tako i druge).

****************************

Beleške na margini

Juče je Džulijan Asanž držeći konferenciju za štampu ponovio mnogo puta citiranu rečenicu iz Orvelove 1984. Onaj ko kontroliše prošlost kontroliše budućnost. Ko kontroliše sadašnjost kontroliše prošlost.

***

Međutim, na stranu sva ideologija, na stranu sve gore napisano, ako bilo ko reaguje na obaranje bilo čijeg civilnog putničkog aviona i ubistvo 290 civila od strane bilo čije ratne mornarice, na način kao što je M.T. reagovala na obaranje aviona Iran air-a IR 655 na liniji Bandar Abas -- Dubai, na koji je Vilijam Rodžers, trigger happy kapetan broda Vincennes američke mornarice, ispalio 2 rakete, 3. jula 1988., mož' me peći mož' me seć', ja ću tu osobu smatrati moralnom nakazom. To sam mislio tada kada mi je bilo 29 godina to mislim sada sa 54.

Šta? Ne znate kako je tzv. čelična tzv. lejdi reagovala?

Izjavila je da je uništenje tog aviona razumljivo (understandable).

 

Atačmenti



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 12:31 10.04.2013

Re: ...

Teza da je M Tacer bila nesvesna tih medijskih manipulacija, nije realna.

Nisam to rekao, ne samo što je bila svesna nego je uvežbavala svoj deo predstave.

Rekao sam samo da nije ona lično imala značajan deo efektivne vlasti nad medijima, nego tim iza nje koji je i nju postavio.

Taj uži tim je bio na vrhu piramide, ne ona.
Milan Novković Milan Novković 12:31 10.04.2013

Re: ...

Teza da je M Tacer bila nesvesna tih medijskih manipulacija, nije realna.

Nisam to rekao, ne samo što je bila svesna nego je uvežbavala svoj deo predstave.

Rekao sam samo da nije ona lično imala značajan deo efektivne vlasti nad medijima, nego tim iza nje koji je i nju postavio.

Taj uži tim je bio na vrhu piramide, ne ona.
zack2jack zack2jack 13:04 10.04.2013

Re: ...

Milan Novković


Rekao sam samo da nije ona lično imala značajan deo efektivne vlasti nad medijima, nego tim iza nje koji je i nju postavio.

Taj uži tim je bio na vrhu piramide, ne ona.


..oko toga vec mozemo da se slozimo. Mada treba imati u vidu da je moc odabranog vodje uglavnom, pojedinacno najveca. Ali takodje, ne i dovoljna da nadjaca moc grupe koja ga je postavila.

Milan Novković Milan Novković 14:54 10.04.2013

Re: ...

Mada treba imati u vidu da je moc odabranog vodje uglavnom, pojedinacno najveca. Ali takodje, ne i dovoljna da nadjaca moc grupe koja ga je postavila.

John Major posle nje je dobar primer - njega su podržali pa je tako postao Prime Minister da bi zaustavili Hezeltajna, ali su ga smenili kako je prestao da sluša manje nego što se to od njega očekivalo

(Dobro, nije ovo sve ovoliko prosto kako ja pričam, a nešto mnogo "više" ni ne "znam", samo ovo su stinice oko kojih nema više nekih velikih nesuglasica)
zack2jack zack2jack 16:06 10.04.2013

Re: ...

Milan Novković
John Major posle nje je dobar primer - njega su podržali pa je tako postao Prime Minister da bi zaustavili Hezeltajna, ali su ga smenili kako je prestao da sluša manje nego što se to od njega očekivalo


..ovde ne mozemo da se slozimo.

Dzona Mejdzora je pobedio Toni Bler. Posle jedne od uspesnijih politickih kampanja u novijoj istoriji. Bila je u pitanju nova ideja za englesku. Novi Laburisti nasuprot veoma inertnim konzervativcima. Ipak je Britanija bila sita torijevaca. I tu niko nije mogao nista da pomogne. U prilog tome govori i kako su mediji reagovali. Vecina je pred izbore osetila velike promene, i podrzala Blera.
NNN NNN 09:36 10.04.2013

O pokojniku sve najbolje







































.
j.bre j.bre 09:39 10.04.2013

Preporuka za Cokoladu!


bloody awesome!


cassiopeia cassiopeia 09:55 10.04.2013

Re: Preporuka za Cokoladu!

j.bre




Konačno rešenje mojih muka - kako detetu maznuti čokoladu a da ne primeti
j.bre j.bre 10:04 10.04.2013

Re: Preporuka za Cokoladu!

cassiopeia
Konačno rešenje mojih muka - kako detetu maznuti čokoladu a da ne primeti


tacherko!
cassiopeia cassiopeia 10:12 10.04.2013

Re: Preporuka za Cokoladu!

j.bre
cassiopeia
Konačno rešenje mojih muka - kako detetu maznuti čokoladu a da ne primeti


tacherko!




Ulepša mi dan, odoh da čistim kuću
cassiopeia cassiopeia 10:16 10.04.2013

Re: Preporuka za Cokoladu!

Budimac ja samo da ti mahnem i izvini sto se uhvatih za čokoladu. Nemam ništa pametno reći o Tačerki, daleko je od mojih interesovanja.
mirelarado mirelarado 11:25 10.04.2013

Re: Preporuka za Cokoladu!

Konačno rešenje mojih muka - kako detetu maznuti čokoladu a da ne primeti


Не надај се томе на основу оне анимације, ипак је то само шибицарски трик.
cassiopeia cassiopeia 11:29 10.04.2013

Re: Preporuka za Cokoladu!

mirelarado
Konačno rešenje mojih muka - kako detetu maznuti čokoladu a da ne primeti


Не надај се томе на основу оне анимације, ипак је то само шибицарски трик.


Pusti me da živim u iluziji. Davljenik se i za slamku hvata.
blogov_kolac blogov_kolac 10:00 10.04.2013

brojke i slova

Cuvena izjava legendarnog kardinala Riseljea, kako su mu sasvim dovoljne samo tri necije recenice, pa da u njima "pronadje" dovoljan razlog da se isti da obesiti, danas je devalvirana cinjenicom da su nam u nekim slucajevima lako dostupne na hiljade necijih recenica, kao i milioni recenica drugih ljudi napisanih i izrecenih u vezi njihovih tumacenja. Zato ne morate imati ni promil Riseljeovog talenta ni sposobnosti, pa da recimo "dokazete" kako Regan i Tacer nisu bili anti-komunisti, nego zapravo sledbenici ideja Crvenih Kmera, mozda najradikalnijih komunistickih ekstremista u istoriji!? Na isti nacin na koji je kroz blato provucena i popljuvana Margaret Tacer na ovome blogu, moze se jos vise to isto (pomocu vadjenja nekih epizoda iz konteksta, ili jos bolje nekih originalnih tumacenja tih epizoda) izvesti i sa Vinstonom Cercilom koji je u celom svetu (naravno, ne i kod nas najpametnijih) s razlogom pojam za velikog drzavnika i politicara.

Posle nesto malo vise od deceniju njenog vladanja britanski bruto nacionalni dohodak je realno skocio za oko cetvrtinu, sto je blago receno impresivan skok i podatak za neku visokorazvijenu zemlju. Jeste u pocetku zemlja bila u svojevrsnoj blokadi usled prilagodjavanja, ali i zestokog otpora tako radikalnog zaokreta ekonomsko/socijalne politike (u prvoj godini njene vladavine na ostrvu je bilo oko 5.000 raznih strajkova, a poslednje tek oko 500!), ali recimo u periodu 1982-88 prosecna godisnja stopa rasta bila je oko 4% (za visokorazvijenu zemlju izvanredno), dok u zemljama sa kojima jedino ima smisla porediti tadasnju UK, Francuskoj i Zapadnoj Nemackoj, gde su vlast drzali takodje veliki drzavnici te epohe Fransoa Miteran i Helmut Kol, ta stopa je bila oko 2% odnosno 2.5% (sasvim solidne stope za visokorazvijene ekonomije). I sada cemo mi odavde iz Srbije lijemo krokodilske suze nad engleskim mukama pod Tacerovom!?

Ako cilj ovog bloga ipak nije samo izrugivanje nad jednim od najvecih svetskih drzavnika proslog veka, vec stvarno samo demistifikacije vezane za nju, onda u znak dobre volje mogu i ja nesto da ponudim u tom smeru. A to je demistifikacija kod nas krajnje naopako (a opsteprihvaceno) tumacenje epizode sa foklandskim ratom, i njeno navodno odlucno protivljenje ujedinjenju Nemacke.

Tacer je bila ubedljivo treci najznacajniji izvodjac radova sklanjanja "gvozdene zavese" na djubriste istorije, a gde je vrhunac citavog procesa bilo rusenje Berlinskog zida, pa je samim tim indirektno bila jedna od najzasluznijih licnosti za ponovno ujedinjenje Nemacke. U trenutku nemackog ujedinjenja, samo su Regan i Gorbacov mogli vise da urade na blokadi ili makar odlaganju/usporavanju tog procesa od nje, pa cinjenica je da u praksi nije mrdnula malim prstom protiv toga, tako da se sve njene poruke i gundjanja glede tok nezaustavljivog i logicnog istorijskog procesa mogu tumaciti iskljucivo kao dobronamerno upozorenje Nemcima u smislu da ovog puta mnogo vise paze sta rade, a ne kako je to ovde svojevremeno za svoje potrebe spinovala drzavna propaganda, kako je eto ona prva vizionarski prepoznala radjanje nekakvog nemackog "cetvrtog rajha", sto je bio lajtmotiv svih teorija zavera kojima smo bili obradjivani u prvoj polovini 90'ih (dok fokus nije bio konacno prebacen na USA).

A sto se tice Foklanda, to je primer za odlucnu reakciju jedne drzave kada joj neku teritoriju okupira druga drzava, a ne nacin kako se resavaju unutrasnji problemi, odnosno kako smo mi hteli da branimo Slovence od njih samih, ili recimo Kosovo od bar tri cetvrtine njegovih stanovnika. Trebalo je da se ugledamo na nju kako je pristupala pitanju "separatista" iz Severne Irske iako je tamo 60% Iraca (tj. protestanti) bilo izrazito za ostanak u Britaniji (a svi zajedno ne cine ni 3% britanske populacije), ili kako nije nista radila za dalji ostanak pod britanskom upravom od Foklandskih ostrava preko milion puta vrednijeg Hong Konga, vec ga je pragmaticno a ubrzano spremala za mirnu primopredaju Kini koja je inace u to vreme bila u ekonomskom, pa i politickom smislu pravi patuljak u odnosu na danasnju Kinu, sa bruto nacionalnim proizvodom jedva vecim nego sto ga je npr imala 15-milonska Holandija, i vise nego desetostruko manjim (sa uracunatom inflacijom) nego sto Kinezi imaju danas.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:35 10.04.2013

Re: brojke i slova

blogov_kolac
Cuvena izjava legendarnog kardinala Riseljea, kako su mu sasvim dovoljne samo tri necije recenice, pa da u njima "pronadje" dovoljan razlog da se isti da obesiti, danas je devalvirana cinjenicom da su nam u nekim slucajevima lako dostupne na hiljade necijih recenica, kao i milioni recenica drugih ljudi napisanih i izrecenih u vezi njihovih tumacenja. Zato ne morate imati ni promil Riseljeovog talenta ni sposobnosti, pa da recimo "dokazete" kako Regan i Tacer nisu bili anti-komunisti, nego zapravo sledbenici ideja Crvenih Kmera, mozda najradikalnijih komunistickih ekstremista u istoriji!? Na isti nacin na koji je kroz blato provucena i popljuvana Margaret Tacer na ovome blogu, moze se jos vise to isto (pomocu vadjenja nekih epizoda iz konteksta, ili jos bolje nekih originalnih tumacenja tih epizoda) izvesti i sa Vinstonom Cercilom koji je u celom svetu (naravno, ne i kod nas najpametnijih) s razlogom pojam za velikog drzavnika i politicara.

Posle nesto malo vise od deceniju njenog vladanja britanski bruto nacionalni dohodak je realno skocio za oko cetvrtinu, sto je blago receno impresivan skok i podatak za neku visokorazvijenu zemlju. Jeste u pocetku zemlja bila u svojevrsnoj blokadi usled prilagodjavanja, ali i zestokog otpora tako radikalnog zaokreta ekonomsko/socijalne politike (u prvoj godini njene vladavine na ostrvu je bilo oko 5.000 raznih strajkova, a poslednje tek oko 500!), ali recimo u periodu 1982-88 prosecna godisnja stopa rasta bila je oko 4% (za visokorazvijenu zemlju izvanredno), dok u zemljama sa kojima jedino ima smisla porediti tadasnju UK, Francuskoj i Zapadnoj Nemackoj, gde su vlast drzali takodje veliki drzavnici te epohe Fransoa Miteran i Helmut Kol, ta stopa je bila oko 2% odnosno 2.5% (sasvim solidne stope za visokorazvijene ekonomije). I sada cemo mi odavde iz Srbije lijemo krokodilske suze nad engleskim mukama pod Tacerovom!?

Ako cilj ovog bloga ipak nije samo izrugivanje nad jednim od najvecih svetskih drzavnika proslog veka, vec stvarno samo demistifikacije vezane za nju, onda u znak dobre volje mogu i ja nesto da ponudim u tom smeru. A to je demistifikacija kod nas krajnje naopako (a opsteprihvaceno) tumacenje epizode sa foklandskim ratom, i njeno navodno odlucno protivljenje ujedinjenju Nemacke.

Tacer je bila ubedljivo treci najznacajniji izvodjac radova sklanjanja "gvozdene zavese" na djubriste istorije, a gde je vrhunac citavog procesa bilo rusenje Berlinskog zida, pa je samim tim indirektno bila jedna od najzasluznijih licnosti za ponovno ujedinjenje Nemacke. U trenutku nemackog ujedinjenja, samo su Regan i Gorbacov mogli vise da urade na blokadi ili makar odlaganju/usporavanju tog procesa od nje, pa cinjenica je da u praksi nije mrdnula malim prstom protiv toga, tako da se sve njene poruke i gundjanja glede tok nezaustavljivog i logicnog istorijskog procesa mogu tumaciti iskljucivo kao dobronamerno upozorenje Nemcima u smislu da ovog puta mnogo vise paze sta rade, a ne kako je to ovde svojevremeno za svoje potrebe spinovala drzavna propaganda, kako je eto ona prva vizionarski prepoznala radjanje nekakvog nemackog "cetvrtog rajha", sto je bio lajtmotiv svih teorija zavera kojima smo bili obradjivani u prvoj polovini 90'ih (dok fokus nije bio konacno prebacen na USA).

A sto se tice Foklanda, to je primer za odlucnu reakciju jedne drzave kada joj neku teritoriju okupira druga drzava, a ne nacin kako se resavaju unutrasnji problemi, odnosno kako smo mi hteli da branimo Slovence od njih samih, ili recimo Kosovo od bar tri cetvrtine njegovih stanovnika. Trebalo je da se ugledamo na nju kako je pristupala pitanju "separatista" iz Severne Irske iako je tamo 60% Iraca (tj. protestanti) bilo izrazito za ostanak u Britaniji (a svi zajedno ne cine ni 3% britanske populacije), ili kako nije nista radila za dalji ostanak pod britanskom upravom od Foklandskih ostrava preko milion puta vrednijeg Hong Konga, vec ga je pragmaticno a ubrzano spremala za mirnu primopredaju Kini koja je inace u to vreme bila u ekonomskom, pa i politickom smislu pravi patuljak u odnosu na danasnju Kinu, sa bruto nacionalnim proizvodom jedva vecim nego sto ga je npr imala 15-milonska Holandija, i vise nego desetostruko manjim (sa uracunatom inflacijom) nego sto Kinezi imaju danas.



U nedostatku Makse, jedan brzi word count...

boris@taliban-hp:~$ wc -w bkolac
667 bkolac
boris@taliban-hp:~$

alselone alselone 10:40 10.04.2013

Re: brojke i slova

prioritet USA u spoljnoj politici drzave sposobne da budu koristan partner, a ne verni sluga, i sa kojima pre svega dele ono sto oni nazivaju "zajednicke vrednosti"
mikele9 mikele9 10:23 10.04.2013

Iako

je autor naglasio da se neće baviti unutarnjim uradkom M.T., ne mogu a da vas ne podsetim na njenu bezosećajnu doslednost u krvološtvu:

Verovatno najpoznatiji talas štrajka glađu dogodio se 1981. godine, tokom vladavine "čelične lejdi" Margaret Tačer. Grupa od deset pripadnika IRA u zatvoru Mejz, koju je predvodio dvadesetsedmogodišnji Bobi Sends, krenula je u štrajk glađu

Ova priča ima tužan kraj: Margaret Tačer je ostala nepopustljiva, Bobi Sends je umro posle 66 dana, a posle njega i ostala devetorica.

krkar krkar 11:33 10.04.2013

Re: Iako

mikele9
je autor naglasio da se neće baviti unutarnjim uradkom M.T., ne mogu a da vas ne podsetim na njenu bezosećajnu doslednost u krvološtvu:

Verovatno najpoznatiji talas štrajka glađu dogodio se 1981. godine, tokom vladavine "čelične lejdi" Margaret Tačer. Grupa od deset pripadnika IRA u zatvoru Mejz, koju je predvodio dvadesetsedmogodišnji Bobi Sends, krenula je u štrajk glađu

Ova priča ima tužan kraj: Margaret Tačer je ostala nepopustljiva, Bobi Sends je umro posle 66 dana, a posle njega i ostala devetorica.



Mikele,

Bobby Sands je tada bio moj heroj. I danas ga vrlo poštujem i divim se njegovoj snazi, uverenju i upornosti - istovremeno kao što vrlo poštujem MT.

Kako je ta kontradikcija moguća?

Jednostavno, oboje ih poštujem za iste osobine: doslednost, principijelnost i istrajnost.

BS i ostali iz njegove grupe štrajkom glađu pokušali su da se izbore za određena zatvorska prava.

Naime, početkom 70-ih zatvorenici IRA dobili su specijalni zatvorski status koji je u mnogočemu odgovarao statusu koji bi po Ženevskim konvencijama imali kao propadnici vojnih snaga u ratu (iako im taj status nikada formalno nije priznat). Između ostalog da ne nose zatvorske uniforme, da ne moraju da rade i da u zatvoru budu razvrstani preme pripadnosti paravojnim grupama.

Te privilegije oduzela im je, mislim 1976. laburistička vlada nakon što je neka komisija (skupštinska ili vladina, ne sećam se) predložila da se ukine jer taj status praktično olakšava regrutaciju novih pripadnika Oružane IRA. Zatvorenici su se bunili i onda su se natezali 4-5 godina oko povratka na taj povlašćeni status. Nisu im ga dali/vratili ni laburistički premijeri Wilson i Callaghan.

E onda je IRA računala da će eskalacijom prava dobiti od Maggie i krenuli su da igraju na tvrdo. Maggie je igrala na još tvrđe - i pobedila.

Ako postoji jedna stvar karakteristična za MT to je stav da se sa teroristima ne pregovara (videti pod Hashim Thaci). Za nju je oružana IRA bila teroristička organizacija.

Dakle, ja se divim Bobbyju Sandsu na čvrstoći i odlučnosti (manje na razumu u političkoj mudrosti). Istovremeno vrlo poštujem MT zbog čvrstoće i odlučnosti. I, naravno, zbog političke odlučnosti i muda.
libkonz libkonz 11:51 10.04.2013

Re: Iako

Maggie je igrala na još tvrđe - i pobedila

to se zove pobeda?
krkar krkar 12:10 10.04.2013

Re: Iako

to se zove pobeda?


Da, to se zove pobeda. Smanjila je popularnost i regrutacijski potencijal UCK.

Mogla je, naravno, da pobije nekoliko desetina/stotina civila u njihovim kućama a da uopšte ne dozvoli da bilo kakva informacija iz Mazea izađe u javnost.

Samo, pobede zasnovane na takvim osnovama malo su dugoročno usrane.

Zahvaljujući politici MT danas se u Severnoj Irskoj uglavnom ne ubijaju tek tako.
freehand freehand 12:20 10.04.2013

Re: Iako

Da, to se zove pobeda. Smanjila je popularnost i regrutacijski potencijal UCK.

Mogla je, naravno, da pobije nekoliko desetina/stotina civila u njihovim kućama a da uopšte ne dozvoli da bilo kakva informacija iz Mazea izađe u javnost.

lako je njoj bilo kad nije imala CNN i RFE protiv sebe.
Da proizvdeu kolko treba civila, jebo parafinske rukavice.
krkar krkar 12:27 10.04.2013

Re: Iako

lako je njoj bilo kad nije imala CNN i RFE protiv sebe.
Da proizvdeu kolko treba civila, jebo parafinske rukavice.


Ona je nečim zaslužila da medije ima UZ sebe.

A neko drugi nije.

A ti misli šta je to nešto.

Da unapred bude jasno, jedina zabrana u medijima koje se ja sećam bila je da ne sme da se pusti tonski Gerry Adams nego da mora da se nahsinhronizuje. Jedina.

Doduše, ne radi se samo o zabranama tj. nepostojanju zabrana nego o opštem odnosu prema slobodama - uključujući i slobodu govora, okupljanja i štampe. Gde su i Englezi i MT reper itekakav.
freehand freehand 12:31 10.04.2013

Re: Iako

Ona je nečim zaslužila da medije ima UZ sebe.

To ti kažem. Mister Mardok je poznat po tome da ništa ne radi za ništa.
krkar krkar 12:40 10.04.2013

Re: Iako

To ti kažem. Mister Mardok je poznat po tome da ništa ne radi za ništa.


Budali zaista nema svrhe objašnjavati.

Iovako danas više nemam vrmena
freehand freehand 12:48 10.04.2013

Re: Iako

Budali zaista nema svrhe objašnjavati.


Razumem te potpuno. Regan, Tito, Pol Pot, Pinoče, Pahlavi, Zija ul Hak, Piter Bota... I onda Rupert Mardok i Krkar treba sav taj nakazni šareniš da spakuju u Družinu prstena.
Jebi ga, nije ti lako al na muci se poznaje Džejmi!
alselone alselone 12:57 10.04.2013

Re: Iako

Ona je nečim zaslužila da medije ima UZ sebe.


Imao je i Sloba medije UZ sebe.
nikvet pn nikvet pn 12:59 10.04.2013

Re: Iako

mikele9
ne mogu a da vas ne podsetim na njenu bezosećajnu doslednost u krvološtvu:


Да, и они фини момци са Хејсела памте је као бездушног скота.
Filip2412 Filip2412 13:24 10.04.2013

Re: Iako

Ova priča ima tužan kraj: Margaret Tačer je ostala nepopustljiva, Bobi Sends je umro posle 66 dana, a posle njega i ostala devetorica.


Nevezano za tvoj komentar Mikele, pitam se sta li bi rekao autor bloga na ovo, mozda smatra da su ti strajkaci bili glupavi ćurani? Mislim, sta su ocekivali nego da ce umru ako prestanu da jedu?!

No svejedno, verujem da su nabacane cinjenice u blogu tacne, kao sto takodje verujem da su mnoge relevantne cinjenice izostavljene kako bi se MT predstvalila na unapred zeljeni nacin.
freehand freehand 14:18 10.04.2013

Re: Iako

Mislim, sta su ocekivali nego da ce umru ako prestanu da jedu?!

Pazi, i meni je neverovatno da im je išta drugo, gledajući statistički sudbine štrajkača glađu kroz istoriju, palo na pamet!
kad bolje promislim - dobro je Krkaru i Toma preteko!

kao sto takodje verujem da su mnoge relevantne cinjenice izostavljene kako bi se MT predstvalila na unapred zeljeni nacin.

Daj, Filipe, komentar ili kontrablog!
Jedva čekam da ti poređaš te izostavljene činjenice pod konac (a ne ovako nabacano kao ovaj aljkavi i zlonamerni Budimac) i konačno postaviš stvari na mesto i to sa potpuno rendom ciljem!
Ti ređaj, ko lego iz različitih kompleta i različitih veličina pa šta ispadne.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:21 10.04.2013

Re: Iako

Daj, filipe, komentar ili kontrablog!


molim vas kolega, to bi bio rekontrablog
freehand freehand 14:27 10.04.2013

Re: Iako

vrabac_u_steni
Daj, filipe, komentar ili kontrablog!


molim vas kolega, to bi bio rekontrablog

Štagod, nek je pod refom i sva supa na mene, samo da se to desi!
Filip2412 Filip2412 16:11 10.04.2013

Re: Iako

freehand
Daj, Filipe, komentar ili kontrablog!
Ma nemam ja vremena za to, nego samo primecijem da mnogi precizni analiticari & moralni sudije pazljivo biraju fakta kako bi ofarbali licnost/situaciju na zeljeni nacin. Takodje, strasno ih pogadjaju nepravde na jednoj strani dok druge neke nepravde ne vide ili su im predmet zabave.

uzgred, izvinjavam se na trolu, pitao si me ranije nesto u vezi uporedjivanja demokratije i slobode na raznoraznim krajevima sveta. Ako ti nije probblem istrazi malo pa me obavesti na koiko godina zatvora i prinudnog rada su osudjene ove devojke

zack2jack zack2jack 16:23 10.04.2013

Re: Iako

mikele9
Verovatno najpoznatiji talas štrajka glađu dogodio se 1981. godine, tokom vladavine "čelične lejdi" Margaret Tačer. Grupa od deset pripadnika IRA u zatvoru Mejz, koju je predvodio dvadesetsedmogodišnji Bobi Sends, krenula je u štrajk glađu Ova priča ima tužan kraj: Margaret Tačer je ostala nepopustljiva, Bobi Sends je umro posle 66 dana, a posle njega i ostala devetorica.


..Mikele ako nisi, pogledaj ovaj film. Govori o tom dogadjaju..

http://www.imdb.com/title/tt0986233/


Domazet Domazet 18:51 10.04.2013

Хебеш ти чињенице...

Filip2412
freehand
Daj, Filipe, komentar ili kontrablog!
Ma nemam ja vremena za to, nego samo primecijem da mnogi precizni analiticari & moralni sudije pazljivo biraju fakta kako bi ofarbali licnost/situaciju na zeljeni nacin. Takodje, strasno ih pogadjaju nepravde na jednoj strani dok druge neke nepravde ne vide ili su im predmet zabave.

uzgred, izvinjavam se na trolu, pitao si me ranije nesto u vezi uporedjivanja demokratije i slobode na raznoraznim krajevima sveta. Ako ti nije probblem istrazi malo pa me obavesti na koiko godina zatvora i prinudnog rada su osudjene ove devojke


...за то се нема времена, вера је ту. Она нас је одржала. Какав урнебесни зевзек.
Filip2412 Filip2412 20:35 10.04.2013

Re: Хебеш ти чињенице...

...за то се нема времена, вера је ту. Она нас је одржала. Какав урнебесни зевзек.
koji si ti primitivac... ako psujes i pljujes tvoji argumenti nece postati ubedljiviji

ne, nije vera, ne verujem niusta

iskustvo, ne vera
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:16 13.04.2013

Khm...

krkar
Zahvaljujući politici MT danas se u Severnoj Irskoj uglavnom ne ubijaju tek tako.


Ček, ček, ček... Ova bedasta rečenica mi je promakla.

Mislim stvaaaarno... Gde si ti pokupio svoju verziju istorije? Direktno ti Murdok sipao u glavu? Pa ona je militarizovala taj konflikt do maksimuma. Kamo u toj tvojoj verziji death squads lojalista u sprezi sa državom i ostali vidovi državnog terora?

Pet Finukan... ring a bell? Ili si prespavao, ti koji sve o svemu znaš, izvinjenje Dejvida Kamerona u ime države za Petovo ubistvo i ulogu države u njoj pre četiri meseca u britanskom parlamentu? A da te podsetim tvoja MT je bila na vlasti kad su ti death squads orgijali Severnom Irskom i 1989. kada su sa 14 metaka u glavu ubili Peta pred njegovom ženom i troje dece.

Pa da se MT pitala tamo bi se prolivala krv do dana današnjeg!

Mislio sam da si ostrašćen (to i sada mislim), ali da toliko lažeš, da, dobro si pročitao, lažeš i da si spreman da falsifikuješ (tuđu) istoriju samo zato što se pališ na muda, makar u žena, čvrste ruke i vešanja o bandere stvarno nisam mislio.

Svaka tebi čast, ali posle ove rečenice, ja tebe više ne smatram ozbiljnim sagovornikom. Mada, da ne bude zabune, nije ovo jedino gde si ugruvao svaki kredibilitet, koji sam bio spreman da ti dam.

P.S. Osetljivima na činjenice se izvinjavam što sam dao link na izveštaj o Kameronovom izvinjenju.
hajkula1 hajkula1 10:24 10.04.2013

Bojane znas sta


sada mi se jede cokolada...

Volim rudare. Nju njeni rudari ne vole.
Ako je uradila nesto dobro za njenu zemlju (namerno ne kazem za svoju) neka je oni cene, postuju, vole... seku vene.



PS

Odoh da se raspitam ima li ko malkice cokolade...

vladaxy vladaxy 10:32 10.04.2013

Stvarno je pogrešila

Trebala je da ostavi rudare i ostale državnom budžetu. Šta nama fali? Izdržavamo železnicu, JAT, EPS, kolubare, puteve, agencije, Fiat itd.. a mala smo i siromašna zemlja. Ako mi možemo, i Velika Britanija je mogla da izdrži te nesrećnike.

Nema opravdanja za nju.
tsunade tsunade 20:47 10.04.2013

Re: Stvarno je pogrešila

Trebala je da ostavi rudare i ostale državnom budžetu. Šta nama fali? Izdržavamo železnicu, JAT, EPS, kolubare, puteve, agencije, Fiat itd.. a mala smo i siromašna zemlja. Ako mi možemo, i Velika Britanija je mogla da izdrži te nesrećnike.

Nema opravdanja za nju.


barese barese 10:49 10.04.2013

Da pogadjam...

Džon Pildžer je, na žalost, vrsta koja izumire -- novinar. Na svetskom nivou jedva mogu da ih nabrojim za prste obe ruke (od toga svega jedan mlađi od 40 godina).




Michael Hastings, 33 godine
barese barese 09:23 11.04.2013

Re: Da pogadjam...

barese

Michael Hastings, 33 godine


Bojane, stvarno me zanima ko je tvoj Novinar sa manje od 40 godina.

U stvari, zanimala bi me i lista od 10, al' to jeste poduza prica...
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:02 11.04.2013

Re: Da pogadjam...

Bojane, stvarno me zanima ko je tvoj Novinar sa manje od 40 godina.

Dar Džamail. Pratim ga od vremena kada je kao wanna be novinar otišao 2003. u Irak i bio tamo jedan od veoma malog broja "neukrevećenih" (nonembedded) izveštača, praktično bloger. Iako sada radi za mejnstrim kuću nije se prodao.

Inače odličan putokaz za pronalaženje pravih je gledanje laureata nagrade Marta Gelhorn (Martha Gellhorn Award). Za razliku od Pulicera, to je nagrada koju zdravi deo struke (veoma mali) dodeljuje neprodatim dušama.

U stvari, zanimala bi me i lista od 10, al' to jeste poduza prica...


Pa i nije evo iz glave: Džon Pilger (freelance), Robert Fisk (London Independent), Patrik Koburn (London Independent), Pepe Escobar (Asia Times), Garet Porter(IPS), Greg Palast (BBC/Gardian/Observer), Amira Has (Ha'aretz) ovo je bez razmišljanja... zatim uz malkice razmišljanja pomenuti Dar Džamail (Al Džazira), Džonatan Kuk (freelance), Džim Lobe (IPS).

Naravno, ima još tu ljudi, ali ovi su od vrste, da kada se i ne slažem sa njihovim mišljenjem (dešava se), barem ne moram da sumnjam/proveravam činjenice koje iznose (mada i to radim), niti da razmišljam u čemu je spin, a to znatno olakšava čitanje.
j.bre j.bre 11:12 11.04.2013

Re: Da pogadjam...

Bojan Budimac
Bojane, stvarno me zanima ko je tvoj Novinar sa manje od 40 godina.

Dar Džamail. Pratim ga od vremena kada je kao wanna be novinar otišao 2003.

budimac, sedi, 1!
jamail je '68 godiste
barese barese 11:28 11.04.2013

Re: Da pogadjam...

odličan putokaz za pronalaženje pravih je gledanje laureata nagrade Marta Gelhorn (Martha Gellhorn Award)


Ima ih cak 19

Amira Has vec godinama ovde u Italiji ima kolumnu u jednom nedeljniku

Zbog jezicke barijere je razumljivo i ocekivano, ali mi je svejedno zao, sto na ove liste nikad nece doci jedan italijanski novinar Fabricio Gati. Na stranu lokalne teme o korupciji i mafiji (doduse, mafija odavno nije lokalna), njegove reportaze o sprovodjenju "tvrdjave Evrope", ili o Eritreji imaju siri znacaj. Vidim samo jedan clanak na engleskom, knjiga je samo na francuskom i nemackom.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:02 11.04.2013

Re: Da pogadjam...

j.bre
budimac, sedi, 1!
jamail je '68 godiste

Au kako vreme leti!



Malopre sretoh devojčicu, koju sam video samo jednom kad je bila novorođenče (unuka mog komšije Hasana, usamljenog jahača na magarcu), ovog septembra kreće u školu. (Ne tako) mali šok sam preživeo :)
j.bre j.bre 16:50 11.04.2013

Re: Da pogadjam...

Bojan Budimac
Au kako vreme leti!


tjah...

meni se sat pokvario negde u dvespetoj i trebalo mi je deset godina da to ukapiram.
i evo, ima tome nekih 3000 dana, a ja jos uvek ne mogu da se povratim od soka...

e, al sto tudje brojim, nema greske!
skyspoter skyspoter 10:53 10.04.2013

.


Trebala je da ostavi rudare i ostale državnom budžetu.


Pa ostavila ih je - zatvorila je sve rudnike i onda su rudari otisli na socijalu sa koje ih sadasnja konzervativna vlada skida i vraca nazad na posao - kojih vise nema! Simple.


vladaxy vladaxy 11:24 10.04.2013

Re: .

Pa ostavila ih je - zatvorila je sve rudnike i onda su rudari otisli na socijalu sa koje ih sadasnja konzervativna vlada skida i vraca nazad na posao - kojih vise nema! Simple.

Da, obično ljudi koji izgube posao do smrti žive od socijale. Niko ni ne pomisli da nađe neki drugi posao.

I nisam te razumeo, da li sadašnja konzervativna vlada vraća 60+ godišnje rudare u rudnike? Verovatno je ovaj 70-godišnjak zato srećan, konačno će da se vrati u rudnik.
"Upravo u ovom trenutku pijem u to ime. Ovo je prekrasan dan. Oduševljen sam. Danas mi je rođendan i to jedan od najlepših u mojih 70 godina života", rekao je Hoper, sindikalni lider za severoistok Engleske.

krkar krkar 11:45 10.04.2013

Re: .

Da, obično ljudi koji izgube posao do smrti žive od socijale. Niko ni ne pomisli da nađe neki drugi posao.


Uzrok svih uzroka!
JJ Beba JJ Beba 11:46 10.04.2013

nekrokapitalizam

Kažu o pokojniku sve najbolje... Jes' đavola!



vala smučili su mi se svi hvalospevi "čeličnoj ledi". u crno je zavila pola britanije, a i šire. o njenoj zasluzi za jačane nekrokapitalizma neću ni da pričam.

hvala ti bojane, neko da mi smiri dušu :))
pročitala sam samo prvu rečenicu jer moram da palim, kasnije ću sa uživanjem da pročitam resto

ps
hebo je Milton Friedman
Sepulturero Sepulturero 12:46 10.04.2013

Макар мало нешто добро о покојнику

Мора јој се признати да је имала своја уверења, да их није крила и да се за њих борила. Друга је ствар да ли је била у праву или не и какви су резултати. Уосталом, није баш све тако црно/бело. Да ли је она, например, стварно крива за сиромаштво у ВБ а не њихова лењост, слабо техничко образовање, алкохолизам, губитак колонија?

Спољне политике што се тиче што се тиче, када је упоредимо са Блером, па и Черчилом, она је морална громада.
freehand freehand 12:51 10.04.2013

Re: Макар мало нешто добро о покојнику

Спољне политике што се тиче што се тиче, када је упоредимо са Блером

Daj nekog normalnog, ovo se ne važi.
barese barese 13:22 10.04.2013

Re: Макар мало нешто добро о покојнику

слабо техничко образовање


???

Postoje razlicita rangiranja tehnickih fakulteta, ali UK ne stoji tako lose.

Jel' ovo na racun njihovih srednjih skola?

Uzgred, pre premijerske Tacerka je bila na funkciji ministra obrazovanja (1970–1974), pa bi morala da ima odgovornost za slabo tehnicko i drugo obrazovanje.
nsarski nsarski 14:55 10.04.2013

Re: Макар мало нешто добро о покојнику

Uzgred, pre premijerske Tacerka je bila na funkciji ministra obrazovanja (1970–1974)


Jeste. I bila je bivsi student Oksforda (hemija ili nesto slicno), pa su onda politicari poceli s kampanjom da joj se dodeli pocasni doktorat. Nisu.

Oxford University refused Lady Thatcher an honorary degree in 1985.

In that year academics led a campaign against honouring her in protest against the government's cuts in funding for education.

As a result Lady Thatcher became the first Oxford-educated post-war prime minister to be denied the honour.

Whatever one's specific disagreements with her, there is no denying her historical significance and it is legitimate to commemorate this”

A university spokeswoman said it did not have a comment on the vote in 1985.


Pametnom dovoljno. (Ja sam bio tamo te godine - ceo Oxford je mrzeo k'o Nemca.)
libkonz libkonz 15:02 10.04.2013

Re: Макар мало нешто добро о покојнику

ceo Oxford je mrzeo k'o Nemca

ko je mrzeo Nemce?
freehand freehand 16:53 10.04.2013

Re: Макар мало нешто добро о покојнику

Pametnom dovoljno. (Ja sam bio tamo te godine - ceo Oxford je mrzeo k'o Nemca.)

Crveni Univerzitet

Edit:
U originalnom komentaru stajalo je Crveni Univerzitet "Leonid Brežnjev".
A onda ga je nešto osakatilo.
not2old2rock not2old2rock 13:12 10.04.2013

Wicked Witch or Luftwaffe ?


Iz gomile komentara onih koji "ne sazaljevaju slucaj" :

The perfect tribute to a woman who did more damage to British manufacturing industry than the Luftwaffe.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:36 10.04.2013

*****

tsunade
termiti, naime, u svakoj zemlji pa i u britaniji, imaju sposobnost da se razmnoze dok si reko keks a posle treba mecku da rodis da ih skines s drzavne sise. e ova zena nam je primer u pogledu mera koje cemo i mi, kad tad milom ili silom morati da primenimo.

mnogi ovde kazu to je shok terapija, to ne moze, to je radikalno i mnogo boli pa zato i ne moze. svi politicki pigmeji koji su se na nama izredjali ovde u srbiji bezali su od reformi ko djavo od krsta zato sto to boli. i dan danas se te reforme odlazu.

po meni stihija ce u srbiji nametnuti korenite reforme. i onda cemo se setiti margaret tacer, svi zajedno. opet po zlu, naravno. ali obrni okreni drugacije nece ici, slutim.

da tacno, otkacinjanje suvisnih s budzeta boli i shok je. ali isisavanje krvi onih koji rade u realnom sektoru ne moze vecno da traje. kroz to isisavanje krvi novac prosto isparava ili sto bi tacerka rekla: problem sa socijalizmom je taj sto vremenom ostajes bez novca drugih ljudi.

da tacno, shok je. i boli uzasno. i neprijatno je. al kad bolest zadje duboko u telo, ne moze limunadicom da se leci.


Sve ovo gore preskačem da komentarišem iz razloga navedenih gore u postu (too early to tell) i ne zanima me šta je radila u Britaniji.

O prelamanju svega i svačega kroz srpsku prizmu i kako me ta pojava nervira sam pisao pre dve godine. Mislim, ljudi, nikad ne pišem o Srbiji (mislim da sam imao samo jedan post o jednom boravku), užasno retko komentarišem na domaće-političkim blogovima (nikad) ne pretendujući da znam šta se dešava, a ne daj bože da nudim rešenja. Zapravo, nedavno sam napisao da smatram dijasporu u tom smislu u najboljem slučaju beskorisnom, a najgorem štoteočinskom. Tako da ne znam čemu ovaj uvod.

ja nju u oblasti spoljne politike gledam kao cistog oportunistu. ono, vidi priliku da postigne nesto sto smatra da joj je korisno, prigrabi tu priliku i stavi je u funkciju svojih potreba i koristi.

sad sto je oportunizam u srbiji sinonim za tezak nemoral, to je takodje stav koji ce kroz evoluciju (sporo to tece u srbiji) doziveti reviziju. tada cemo mozda i mi postati uspesni.


Opet ta srpska prizma...

Za reč "oportunizam" mogu da ponovim isto što sam napisao o reči "pragmatizam" -- mislim da pravdanje svega i svačega (ovog) puta "oportunizmom" može daleko da nas odvede, plašim se u pogubnom pravcu. Nisam slučajno za ilustraciju toga izabrao politiku prema Pol Potu. Kako se ta epizoda uklapa u priču o oportunizmu?

u stvari si mi eufemisticki stavio do znanja da mislis da sam glupa ili ordinarna neznalica ili tome slicno.


O veoma limitiranom broju ljudi koje nisam video u 3D sam za ovih 5 godina blogovanja ovde stekao mišljenje da su glupi. Ti definitivno nisi među tih 2-3. Da tako mislim ne bih diskutovao s tobom. Ako si taj utisak stekla zato što sam rekao da mi je tvoje divljenje prema kompletnim opozitima nejasno i što sam posle tvog objašnjenja rekao da mi se čini da nisi shvatila nijedno od to dvoje, ja mogu da ti se izvinim što je to ostavilo takav utisak, ali ostajem pri tome da mi se to čini. Znaš, apsolutno sam ubeđen muški deo tog para tvojih idola nikad i ni pod kakvim uslovima ne bi upotrebio reč "termiti" za ljude.

Malo si suviše lično shvatila ovaj blog, čini mi se.

P.S. No, fakat je da ti onaj copy/paste nije trebao, priznajem bilo je maliciozno od mene što ga pomenuh, ali evo krkar je od "neznanja" prevalio put do "objašnjenja".
tsunade tsunade 20:59 10.04.2013

Re: *****

Opet ta srpska prizma...


suština svih naših nesporazuma i neslaganja. ja sam naime toliko duboko u srpskim govnima da sve gledam kroz tu prizmu. priznajem da mi je domet sužen a suzi mi se i um često.

zato što sam rekao da mi je tvoje divljenje prema kompletnim opozitima nejasno i što sam posle tvog objašnjenja rekao da mi se čini da nisi shvatila nijedno od to dvoje, ja mogu da ti se izvinim što je to ostavilo takav utisak, ali ostajem pri tome da mi se to čini. Znaš, apsolutno sam ubeđen muški deo tog para tvojih idola nikad i ni pod kakvim uslovima ne bi upotrebio reč "termiti" za ljude.


asanža volim i cenim. on me dotiče na nekom emotivnom i ljudskom nivou. tačerku cenim zbog hrabrosti, stvarno mislim hrabrosti, da uradi ono što većina ne bi nikad smela. konačno i mrtva plaća cenu svojih oštrih rezova. većina sveta ili makar glasniji deo sveta, misli da je hitler bio bolji čovek od nje.

kod asanža je stvar jasna. to je pitanje čovekovog prava da zna. i čovekove slobode da objavi ono šta zna. to je fundament za koji sam spremna da se borim prsa u prsa uvek i u svako doba. oko asanža se na primer ja mnogo više nerviram nego oko tačerke, al to je sad druga tema.

ali već sam rekla. ne vidim da su tačer i asanž neke posebne suprotnosti osim što su po prirodi svojih "funkcija" suprotstavljeni.

edit: spremna sam da se kladim da ćemo na kraju doći do njenih rešenja u oblasti javnih finansija. drugog izbora nećemo imati. verujem da ih ni ona nije imala.
freehand freehand 21:24 10.04.2013

Re: *****

ali već sam rekla. ne vidim da su tačer i asanž neke posebne suprotnosti osim što su po prirodi svojih "funkcija" suprotstavljeni.

Ovo je slika tvojih uverenja iznetih u tvojim blogovima i komentarima: jebote, kako naći VEĆE suprotnosti od Asanža i Tačerke?!
U svakom mogućem aspektu?
Šta im je slično sem maternjeg jezika?
tsunade tsunade 21:47 10.04.2013

Re: *****

kako naći VEĆE suprotnosti od Asanža i Tačerke?!
U svakom mogućem aspektu?
Šta im je slično sem maternjeg jezika?


petlja
freehand freehand 22:08 10.04.2013

Re: *****

tsunade
kako naći VEĆE suprotnosti od Asanža i Tačerke?!
U svakom mogućem aspektu?
Šta im je slično sem maternjeg jezika?


petlja

Uje... Ne reci?! Nisu muda nego petlja?
Ajd ovako: ko bi imao petlju da onog drugog ostavi da krepa od gladi na golom betonu samice zato što je imao petlju da se suprotstavi?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:15 10.04.2013

Re: *****

tsunade

petlja


Neozbiljno. Pa i Seselj ima petlju. I drzi se uporno i istrajno svojih principa. I ja nemam nikakvih problema da mu to priznam. Kao ni Tacerki. Slicno bi moglo da vazi i za Tudjmana, Milosevica, Pinocea koga vec ne ...

Ono sto ja ne kapiram kako onda neko zbog toga sto ima odredjeni respekt prema nekoj osobini odredjene osobe (ponasanju/reagovanju u odredjenim situacijama) moze da zazmuri nad drugim osobinama i/ili (ne)delima te iste osobe koje su jednostavno neoprostive? Vec je izneto vise nego dovoljno primera da je zena bila zbilja moralna nakaza ... ali tebe bas briga za to. Zato sto je imala petlju? Svasta


Kazezoze Kazezoze 22:18 10.04.2013

Re: *****

freehand
tsunade
kako naći VEĆE suprotnosti od Asanža i Tačerke?!
U svakom mogućem aspektu?
Šta im je slično sem maternjeg jezika?


petlja

Uje... Ne reci?! Nisu muda nego petlja?
Ajd ovako: ko bi imao petlju da onog drugog ostavi da krepa od gladi na golom betonu samice zato što je imao petlju da se suprotstavi?

krkar i tsunade.
tsunade tsunade 22:40 10.04.2013

Re: *****

Ajd ovako: ko bi imao petlju da onog drugog ostavi da krepa od gladi na golom betonu samice zato što je imao petlju da se suprotstavi?


pitao si me. odgovorila sam.

upravo gledam serijal the men who built america i oduševljavam se petljom i to mi prvo pade na pamet.

istovremeno, mrzi me da razglabam u prazno. javila sam se samo zato što mi je do budimca stalo. i zato što sam smatrala da ima smisla objasnjavati se s njim. lupetanja i isprazna nadgornjavanja čisto radi puke mentalne akrobatike a u nedostatku pametnija posla, to me ič ne interesuje.
freehand freehand 23:45 10.04.2013

Re: *****

lupetanja i isprazna nadgornjavanja čisto radi puke mentalne akrobatike a u nedostatku pametnija posla, to me ič ne interesuje.

Pa vidi, doseći nivo kvazilibertarijanaca napojenih dajdžestiranom istorijom, dajdžestiranom ekonomijomi sa tim u skladu spremne da zarone u dajdžest politiku nije lako.
A fascinacija mudima, sfinkterima i drugim atavističkim talismanima potpuno je u skladu sa pobrojanim znanjima i veštinama.

Edit: sad vidim da je ova softverska crna rupa usisala i rečenicu koja je, otprilike, glasila - da u tim mudološkim grmljavinama sa visoka psihološka kompenzacija nije najmanje bitna.
krkar krkar 14:27 11.04.2013

Re: *****

A fascinacija mudima, sfinkterima i drugim atavističkim talismanima potpuno je u skladu sa pobrojanim znanjima i veštinama.


Reče dobrovoljac iz Tadićevog sfinktera!


freehand freehand 14:45 11.04.2013

Re: *****

Reče dobrovoljac iz Tadićevog sfinktera!

Dobro, KrkaroŠej. Sve ok.
Nemoj da se uzbuđuješ, bre, izleteće ti pampur.

Nego, ovo glavato, model "Evnuh" na slici si, pretpostavljam - ti?


P.S. Odličan ti je Vojvoda bio u UN! To ste ti i Oliver u četri ruke pisali, ili je baš sve sam smišljao?
nsarski nsarski 21:16 11.04.2013

Re: *****

tačerku cenim zbog hrabrosti, stvarno mislim hrabrosti, da uradi ono što većina ne bi nikad smela.

Tsunade, u skoro svim pohvalama upucenim MT se pominje njena "hrabrost", ili "petlja" kako ti kazes. Medjutim, meni zaista nije jasno u cemu se ta njena legendarna hrabrost ogleda. Drzati stranu bogatih i mocnih protiv siromasnih i nemocnih nije bas neka hrabrost, zar ne?
A da je bila brutalna, bila je. Zato je i zovu Iron Lady. Ali, brutalnost nije hrabrost, barem ne u mom recniku.
blogovatelj blogovatelj 22:24 11.04.2013

Re: *****

Tsunade, u skoro svim pohvalama upucenim MT se pominje njena "hrabrost", ili "petlja" kako ti kazes. Medjutim, meni zaista nije jasno u cemu se ta njena legendarna hrabrost ogleda. Drzati stranu bogatih i mocnih protiv siromasnih i nemocnih nije bas neka hrabrost, zar ne?


tsunade tsunade 10:21 12.04.2013

Re: *****

Drzati stranu bogatih i mocnih protiv siromasnih i nemocnih nije bas neka hrabrost, zar ne?


uhvatiti se u kostac sa sredjivanjem javnih rashoda je strahovito tezak posao. da ne trolujem na budimcev uzas, al mnoge zemlje nisu u stanju da se s tim izbore. ja zbilja amislim da je na primer zatvaranje neprofitnih preduzecha velika hrabrost.

posto je prolece jedino godisnje doba kad se ovde u srbiji radi, ja se sad zurim da nesto i privredim. ali sustina onoga sto sam ja htela da kazem vec se nalazi u tekstu borisa begovica.
godec godec 22:47 10.04.2013

Hall of fame

Kada bi postojala Hall of fame za postove na B92 blogu, ovaj bi bio ozbiljan kandidat u kontrablog kategoriji.
blogovatelj blogovatelj 22:25 11.04.2013

Re: Hall of fame

Hall of fame
Kada bi postojala Hall of fame za postove na B92 blogu, ovaj bi bio ozbiljan kandidat u kontrablog kategoriji.


Kada bi postojala Hall of Fame za postove na B92 blogu, ovaj bi bio ozbiljan kandidat u blog kategoriji.
expolicajac expolicajac 11:39 11.04.2013

Ima onih koji misle ovako


Boris Begović



Председник ЦЛДС-а, професор Правног факултета Универзитета у Београду
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:01 11.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

Pandur, pogrešio si i blog i temu.

Iz teksta, a ponovljeno i u komentarima: savršeno me ne zanima šta je radila u Velikoj Britaniji. Plus nisam vernik.

Treće, umesto da bahato zauzmeš ekran i po, mogao si da daš linak.
expolicajac expolicajac 12:29 11.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

Bojan Budimac
Pandur, pogrešio si i blog i temu.

Iz teksta, a ponovljeno i u komentarima: savršeno me ne zanima šta je radila u Velikoj Britaniji. Plus nisam vernik.

Treće, umesto da bahato zauzmeš ekran i po, mogao si da daš linak.

Ne vidim niti jedan razlog da budeš toliko bahat. Ovo oko teksta ću ispraviti. Izvini ako sam te nečim povredio.
godec godec 13:26 11.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

Ne vidim niti jedan razlog da budeš toliko bahat.


Molim chika Budimca da hitno da bonu expolicajcu. A chika Krkar Freehandu.

I ubuduce nemojte da ste tako bespotrebno grubi.
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:55 11.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

Ne vidim niti jedan razlog da budeš toliko bahat.

Izvini, refleksna reakcija na bahatost.

EDIT: Ako napišem da me ne interesuje njena unutrašnja/ekonomska politika (min. 2x na blogu), a u jednom komentaru da me prelamanje svega pod kapom nebeskom kroz srpsku prizmu nervira i onda dobijem ekran i po upravo toga (pa povrh copy/paste), to smatram bahatim.
expolicajac expolicajac 14:23 11.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

godec
Ne vidim niti jedan razlog da budeš toliko bahat.


Molim chika Budimca da hitno da bonu expolicajcu. A chika Krkar Freehandu.

I ubuduce nemojte da ste tako bespotrebno grubi.

U pravu si Godec, dobro domaće vaspitanje se u Srbiji smatra teškim psihičkim poremećajem i zaslužuje bonu.
krkar krkar 14:25 11.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

EDIT: Ako napišem da me ne interesuje njena unutrašnja/ekonomska politika (min. 2x na blogu), a u jednom komentaru da me prelamanje svega pod kapom nebeskom kroz srpsku prizmu nervira i onda dobijem ekran i po upravo toga (pa povrh copy/paste), to smatram bahatim.


Stvarno sad nemam vremena ali ti si bahato postavio ceo blog:

A: Ne zanima te Ujedinjeno Kraljevstvo jer tamo ne žiiviš
B: Zanima te svet

Dakle, živiš u svetu. U celom svetu, i Čileu, i Argentini, i Kambodži, i Južnoafričkoj Republici.

Pretpostavljam da živiš u Turskoj gde zaista i živiš.

Takođe po tebi ispada da UK nije deo sveta.

A, ne, radi se o belosvetskim argumentima!

Mnogo tanko, Budimče. Mada, ima svoju publiku. Svi koji bi da jebu kevu močnicima dali su ti preporuku. Verovatno i svi na državnim jaslama.

A ti se brčkaš u privatnom bazenu. Mašala!
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:35 11.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

Stvarno sad nemam vremena ali ti si bahato postavio ceo blog

Reče najbahatije stvorenje na blogu. Mašala!

EDIT:

Pretpostavljam da živiš u Turskoj gde zaista i živiš.


Ako misliš da pipci te tebi omiljene štetočine nisu dotakli Tursku, onda si (naravno, bahata) veverica. Palila se na uniformisane masovne ubice, a ovde je jedan došao na vlast prolivajući krv, baš za njenog vakta. Da li treba da kažem da je imala samo tople reči i osećanja za njega. Fala na pitanju, sudi mu se.

Mnogo tanko


što se ne može reći za tvoju kožu.
Domazet Domazet 15:28 11.04.2013

Лебац ти хебем...

expolicajac

Boris Begović



Председник ЦЛДС-а, професор Правног факултета Универзитета у Београду

...ал' је остарао. Ишли смо у исти разред у Дринки. Паметан и бескрајно тврдоглав, из неког разлога стално је свим а терао контру. Овакво његово мишљење о Maggie ме и изненађује и не изненађује. Политички ставови су му у великој супротности са политичким ставовима његовог оца. Рекао бих управо због његовог оца.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:52 11.04.2013

Re: Лебац ти хебем...

Domazet
Овакво његово мишљење о Maggie ме и изненађује и не изненађује.


Kad se uzme u obzir da je predsednik Centra za Liberalno-Demokratske Studije jasno je da jedino takvo misljenje i moze i da ima. Bacih pogled na taj CLDS i vidim da se i u njegovom i u slucaju njegovih kolega radi o poznatim i uticajnim facama u prethodnoj deceniji sto se tice ekonomskih desavanja u Srbiji. Pa posto se moze ocekivati da su svi Tacerkini fanovi nije nikakvo cudo da je industrija u Srbiji tako temeljito unistena u nasoj kretenskoj privatizaciji. Tesko da bi je i sama Maggie uspesnije i vise unistila
antioksidant antioksidant 19:57 11.04.2013

Re: Лебац ти хебем...

u prethodnoj deceniji sto se tice ekonomskih desavanja u Srbiji.

какве везе претходна деценија у србији има са либералним приступом уређења привредног окружења?
Domazet Domazet 20:20 11.04.2013

Сећам га се...

Virtuelni Vasilije
Domazet
Овакво његово мишљење о Maggie ме и изненађује и не изненађује.


Kad se uzme u obzir da je predsednik Centra za Liberalno-Demokratske Studije jasno je da jedino takvo misljenje i moze i da ima. Bacih pogled na taj CLDS i vidim da se i u njegovom i u slucaju njegovih kolega radi o poznatim i uticajnim facama u prethodnoj deceniji sto se tice ekonomskih desavanja u Srbiji. Pa posto se moze ocekivati da su svi Tacerkini fanovi nije nikakvo cudo da je industrija u Srbiji tako temeljito unistena u nasoj kretenskoj privatizaciji. Tesko da bi je i sama Maggie uspesnije i vise unistila

...као веома интелигентног клинца који није био нарочито друштвен. Био је изузетно тврдоглав и посебно је излуђивао професорку српског Марију Дороњски, жену Стеве Дороњског са којим је Борисов ћале био заједно у, чини ми се, ЦК Војводине. Немам бољи опис за њега у то време од 'бунтовни и тврдоглави црвени принц'. Мислим да уопште није хајао за принчевско порекло и да искрено није капирао да га само оно спашава избацивања из школе. Ћалета му нико у школи није видео али је кружила прича да је био невероватно строг.

Кажем, изненађује ме јер ми, иако није био претерано друштвен, није деловао као неко оперисан од емпатије. А не изненађује ме јер сасвим могу да прихватим да је свој живот организовао као потпуни опозит оцу.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:30 11.04.2013

Re: Лебац ти хебем...

antioksidant
u prethodnoj deceniji sto se tice ekonomskih desavanja u Srbiji.

какве везе претходна деценија у србији има са либералним приступом уређења привредног окружења?


Ko je pricao o "либералнom приступу уређења привредног окружења"? O tome mogu samo da sanjaju i teoretisu nasi "salonski liberali". Nema tu nikakvog pristupa a jos manje uredjenja: nego divlja privatizacija da ne kazem otimacina i tajkunizacija.

Nista drugo do otimacina i prevara je i ovo sto se desavalo (i desava) zadnjih godina na zapadu i sto krvavo placaju poreski obveznici u USA, Grckoj, Kipru etc. Sve je to direktna posledica deregulacije i liberalizacije ciji su "roditelji" Regan i Tacerka i u svemu tome onaj 1% najbogatijih (vise nego) debelo zaradjuje i bogati se...
krkar krkar 11:36 13.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

EDIT:


Dva dana nemam vremena da ti odgovorim na ovaj post u kojem si se zaista nalupetao. I sad nađem nekoliko minuta i vidim da si u međuvremenu promenio mišljenje i sopstveni komentar.

Bujrum!

Al' bez mene. Svaka diskusija bespredmetna.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:34 13.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

krkar
vidim da si u međuvremenu promenio mišljenje i sopstveni komentar.

Hmmm... da li sam?

Al' bez mene. Svaka diskusija bespredmetna.


Kasniš, pre nekih 10 sati sam ja to isto zaključio:

Svaka tebi čast, ali posle ove rečenice, ja tebe više ne smatram ozbiljnim sagovornikom. Mada, da ne bude zabune, nije ovo jedino gde si ugruvao svaki kredibilitet, koji sam bio spreman da ti dam.


Ako ti je promaklo.
freehand freehand 12:52 13.04.2013

Re: Ima onih koji misle ovako

i vidim da si u međuvremenu promenio mišljenje i sopstveni komentar.

Gdegdegde?
Sine, ovaj Budimac edituje komentare i sam sebi štanca preporuke.
Šteta što Krkar nema vremena, inače bi, sem što bi ozbiljno odgovorio i pobrisao patos neznalicama i sam napisao strahovit blog o Brkatoj Megi s mudima Tačer.
Ovako moramo da verujemo da bi taj (strahovit) nenapisan blog bio zaista strahovit, i da se zadovoljimo konstatacijama o neznanju sagovornika i gluposti svih koji bi se usudili da se ne slože i na naeviđeno.
Do ... od labuda!
freehand freehand 14:59 11.04.2013

Trolčić

E, ja samo da kažem - eno nam ga Čerčil De Gol kod Putina.
Sređuje Datum, blago Veci.
Dok Toma sređuje hag, blago i Veci i Dozi Šeju.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:33 11.04.2013

A uostalom zašto da ne?

Zašto ne bi porazgovarali o toliko hvaljenom ekonomskom modelu i njegovim dometima?

Kad napisah da nisam vernik, mislio sam na miltonfridmanovski shvaćeno "slobodno" tržište. Pre toga sam dobio etiketu da sam ultra-levičar i fundamentalni marksista, naravno od bahatog krkara, pa je eto red da izložim svoje mišljenje o celoj stvari.

Mislim da ko god je posmatrao svet od 1973. na ovamo, a i dalje veruje u "šok terapije" i slobodnotržišne principe fridmanove provincijencije mora posedovati dosta religioznog zila.

Naime, to je slično onom Ajnštajnovom o ponavljanju jednog te istog očekujući drugačije rezultate.

E sad, kako to važi za neoliberalni kapitalizam, čiju neodrživost imamo prilike da nazremo u krizama, koje na kraju plate svi (celo društvo, koga inače nema), to isto tako važi i za eksperimente sa komunizmom, socijalizmom i sličnim munjama.

Da li je sistem u kome se zjap između najbogatijih i ostalih ubrzano povećava (uzgred, u Britaniji najbrže) održiv na duže vreme, recimo večnost, kako je onaj idiJot Fukujama "predvideo" koliko tome ima godina? (doduše, on se izvinio zbog 'greške u proceni') Uzgred, pogledajte grafikone od kad je taj zjap počeo ubrzano da se širi u SAD i V.B. Da vam uštedim trud od osamdesetih prošlog veka, kada je govno udarilo ventilator, odnosno kad je gore u tekstu pomenuti par vladao u tim zemljama.

Ja mislim da nije održiv. I baš kao što komunistima sistem nije radio zbog "manjka komunizma" (68. su studenti kod nas tražili više komunizma), tako libertarijancima ovo sada ne radi zato što nije sve privatizovano uključujući trotoare i kišnicu (eno tamo u Peruu lumeni probali ovo drugo) i nije baš sve deregulisano.

Rešenje? Nemam pojma, ali kao što rekoh u tekstu "nema alternative" je beskrajno glup "argument". Uostalom, u samom kapitalizmu postoji zilion nijansi sivog.

Možda je za Srbiju rešenje u amalgamu neoliberalnog kapitalizma i pravoslavlja?

Naravno da se zajebavam inspirisan zemljom u kojoj živim. Naime, odavno napisah da je ovde čudni amalgam neoliberalnog kapitalizma i društveno odgovorne politike. Vlada, koju, uzgred, i konzervativna zapadna štampa sada zove "umereno islamističkom", a samo bahati krkar i najokoreliji neokonzervativci "izrazito islamističkom" (naravno, niko od njih nije u stanju da da odgovor na pitanje koji je to "izrazito" ili pak "umereno" islamistički zakon, uredbu ili dekret ta vlada za ovih 11 godina donela) jeste otvorila privredu u prilično neoliberalnom stilu, ali zbog dobre regulacije (a ne deregulacije) finansijskog tržišta i bankarskog sistema je uspela da prođe relativno neogrebana krizom koja je startovala 2008. Šta više, ovo je nedavna vest iz Turske.

Međutim, sa druge strane se vodi neka društveno odgovorna politika* koja ne zavisi od filantropije.
--------
* Koja se može videti i u današnjem Blicu. Turkiš Erlajnz je državna kompanija. Dok je Fu besna što turska vlada nije uletela sa nekim od turskih medicinskih aviona za prevoz male Tijane, ja mislim da je i ovo vredno zahvalnosti.
---------
Za 13 godina u turskoj nisam video vest da je neki penzos riknuo od hladnoće zato što nema para da plati grejanje, a kamoli 9 na sat kao u Britaniji. Naime, najugroženijima se ovde ogrev deli za dž.

Dakle, to je neki miks za koji ne znam da li postoji i u kom obliku negde drugde. (Možda Venecuela na primer?)

Međutim, iako sada sve izgleda hunky-dory, a nije baš, ja nisam siguran dokle će to moći da traje. Pored svega divnog [recimo, direktne strane investicije, nedavno pogledah, su između 2006. -- 2008. bile oko 20 milijardi dolara godišnje, a 2011. 15.9] privreda se ne razvija dovoljnom brzinom da absorbuje radnu snagu (a bila je pregrejana do usijanja). Nezaposlenost mladih je veliki problem. S obzirom na živahni natalitet, pitanje je dokle će ova bonanca trajati. Plus, bez obzira na svu tu društvenu odgovornost i rast privrede (i smanjenje procenta najsiromašnijih, iako ih u tome šije, recimo istočni sused -- Iran pod sankcijama) nemaju svi koristi od tog rasta. Hoću da kažem da gledajući u GDP i slične munje i grafikone čovek ne može dobiti realnu sliku -- nadnica ovde kod mene u selu je ista danas kao pre šest godina. Ni za to ne mislim da je održivo.

Cela ova priča zapravo služi samo jednom -- mislim da ne postoje univerzalna rešenja, ovo sada (naglasak na sada) funkcioniše sasvim OK ovde u Turskoj. Pitanja su da li bi na nekom drugom mestu i dokle će funkcionisati ovde.

Zbog svega gore napisanog, a ne zbog neke ideološke ostrašćenosti, koju, čini mi se, poseduju moji oponenti, ja nisam osetio preveliku potrebu da se bavim unutrašnjom/ekonomskom politikom M.T. Ponavljam -- too early to tell, a daleko je od hunky-dory.

P.S. Metanisanje pred Zapadom, ali i uopšte metanisanje sam prevazišao u tinejdž godinama (tada sam u Jugoslaviji bio etiketiran kao pro-kapitalistički orijentisan, a u Švajcarskoj kao čist komunista )

Domazet Domazet 20:07 11.04.2013

Сасвим невезано са блогом и Maggie...

Bojan Budimac
...

...хтео бих да приупитам све Friedman-овце и остале СлободноТржишњаке шта знају о high-frequency trading?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:12 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Bojan
Ja mislim da nije održiv.


Sigurno da nije. I u USA i u VB je postalo jasno da se mora zaustaviti enormno bogacenje 1% i permanentno siromasenje 90% gradjana. I ne samo zaustaviti, nego preokrenuti u suprotan smer...


Rešenje?


Ko zna sta nas ceka u buducnosti, ali od svega sto smo do sada imali prilike da vidimo, najprivlacnije i najljudskije izgleda socijaldemokratija skandinavskog tipa. Jaka i organizovana drzava, visoki porezi (posebno za one najbogatije) i vecina zadovoljnih ljudi koji mogu sebi da priuste pristojan zivot...
Domazet Domazet 20:43 11.04.2013

Васо...

Virtuelni Vasilije
Bojan
Ja mislim da nije održiv.


Sigurno da nije. I u USA i u VB je postalo jasno da se mora zaustaviti enormno bogacenje 1% i permanentno siromasenje 90% gradjana. I ne samo zaustaviti, nego preokrenuti u suprotan smer...


Rešenje?


Ko zna sta nas ceka u buducnosti, ali od svega sto smo do sada imali prilike da vidimo, najprivlacnije i najljudskije izgleda socijaldemokratija skandinavskog tipa. Jaka i organizovana drzava, visoki porezi (posebno za one najbogatije) i vecina zadovoljnih ljudi koji mogu sebi da priuste pristojan zivot...

...године (и неуспели експерименти) су ме научили да човек мора бити опрезан када понавља одређени експеримент. Да би експеримент поново успео мора бити поновљен у што сличнијим условима. Мислим да би потпуно исти систем потпуно крахирао у, рецимо, Јапану и Кореји. Да не спомињем сада Балкан и остале...

Моја ад хок терија је да је Социјалдемократија успешна у скандинавским земљама због изузетно сретног стицаја околности. Тамо су Битанге у нашим редовима или ређе или их остатак становништва неутралише. Да Скандинавци (у већини) нису тако вредни, упорни и честити нисам сигуран да би им друштва била тако стабилна. Волео бих да чујем шта о томе мисли неко ко тамо дуже живи...

ПС и већина Јапанаца (верујем и Корејанаца) је честита, упорна и вредна. Али им недостаје индивидуализам. А ни екстремни национализам није баш од помоћи...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:03 11.04.2013

Re: Васо...

Domazet

Васо......године (и неуспели експерименти) су ме научили да човек мора бити опрезан када понавља одређени експеримент. Да би експеримент поново успео мора бити поновљен у што сличнијим условима. Мислим да би потпуно исти систем потпуно крахирао у, рецимо, Јапану и Кореји. Да не спомињем сада Балкан и остале...


Ma ne pretendujem ja da znam resenje niti da imam gotove recepte. Slazem se i da je jednostavno kopiranje nemoguce: nema sanse da mi jednostavno prekopiramo Skandinaviju na Balkan...

Problem je samo u tome sto i izmisljanje neceg sasvim novog nosi verovatno jos vece rizike - i sa tom vrstom (neuspelih) eksperimenata imamo prilicno iskustva. Tacerkin sistem divljeg liberalnog kapitalizma koji se upravo nalazi u najdubljoj krizi jos manje ima smisla kopirati ... uostalom sta su Dinkic & Co radili zadnju deceniju nego poslusno pokusavali da to urade... pa vidimo gde su stigli
tsunade tsunade 21:26 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

najprivlacnije i najljudskije izgleda socijaldemokratija skandinavskog tipa.


to je jako lepo. i ja sam za to. kad bi imali čime da finansiramo.
stopalo stopalo 21:35 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

A uostalom zašto da ne?


ja nisam hteo da pocinjem dok domacin ne kaze da moze

libertarijancima ovo sada ne radi zato što nije sve privatizovano uključujući trotoare i kišnicu


odnos MT prema recimo urbanizmu je ostavio posledice koje se u engleskoj i dalje lece

ko ne veruje neka gugla termine urban development corporations, ili enterprise zone

ko je rekao investitorski urbanizam?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:08 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

tsunade
to je jako lepo. i ja sam za to. kad bi imali čime da finansiramo.


Pa ne treba nista da finansiramo - i tako nemamo sa cime. Nego da organizujemo drzavu da dobro funkcionise. A to znaci da izborimo sa korupcijom i oslobodimo suvisne administracije. I da jace oporezujemo one najbogatije (tzv. dobitnike tranzicije ). I da ne privatizujemo na silu i budzasto, nego da organizujemo i tih par velikih sistema kao sto je EPS i Telekom da funkcionisu dobro. Eto Telenor je koliko znam drzavna firma pa funkcionise odlicno i u konkurenciji sa velikim multinacionalnim kompanijama.

I sto je najvaznije da organizujemo sistem tako da najbolje zive oni koji nesto proizvode (i po mogucstvu izvoze). Eto kod nas je recimo kurs dinara tako KRETENSKI formiran da se cak ne isplati ni hranu proizvoditi nego je jeftinije uvoziti - a ako mi ista mozemo da proizvodimo onda je to ta hrana. Znaci sistem stimulise uvoz i trgovinu umesto proizvodnje i izvoza. A taj pomenuti kretenski kurs se odrzava dodatnim zaduzivanjem. Plata u privredi je upola manja nego u neprivredi i administraciji - sto bi onda neko bilo lud uopste da pokusava da nesto proizvodi? Poneko dobije vecu penziju nego sto mu je bila plata dok je radio. ( a i za pomenute plate administracije i penzije se zaduzujemo)...

I ima jos mnogo slicnih stvari gde se uopste ne radi o tome da nesto treba da finansiramo (parama kojih nemamo i koje bi morali da pozajmimo) nego da (re)organizujemo. I svi odmah na to imaju uvek jedan isti odgovor: mi to ne znamo i ne umemo - mora neko (EU) da nas natera. Pa i dalje sve radimo naopako, srljamo u duznicko ropstvo i nadamo se da ce nas jednog dana EU spasti i urazumiti. Sto je obicna budalastina - EU kao sto vidimo ne uspeva ni samu sebe da spasi i urazumi...

A kad bi se i organizovali idelno to ne znaci da bi postali Skandinvija odmah ... a verovatno ne i za nekoliko decenija. Ali bi bilo dovoljno da krenemo u ispravnom smeru. I da svake godine napravimo po neki korak napred...
Na pocetku su naravno potrebni i bolni rezovi (smanjivanje neprivrede i javne potrosnje). I neko to treba da kaze ljudima - da ce imati onoliko koliko su u stanju da stvore i zarade. A ne da ih laze i uljuljkuje u nadama da ce im pomoci EU ... da ce stici neke donacije i slicno
maksa83 maksa83 22:14 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Eto Telenor je koliko znam drzavna firma

Telenor (vlasnik ovog ovde Telenora) je public company (izlistana na NASDAQ-u i OSX-u), pri čemu je Norveška država većnisk vlasnik akcija (53%). To tu firmu ne čini državnom.

Nordijski standard i uređenje ćemo imati ... kad postanemo Nordijci.

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:29 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

maksa
Telenor (vlasnik ovog ovde Telenora) je public company (izlistana na NASDAQ-u i OSX-u), pri čemu je Norveška država većnisk vlasnik akcija (53%). To tu firmu ne čini državnom.


To da li je firma drzavna ili ne ako je drzava vecinski vlasnik je, sto se mene tice, vise terminolosko pitanje u koje me mrzi da ulazim. Evo pogledah sad: drzava Srbija je suvlasnik srpskog Telekoma oko 58% - znaci po tom pitanju smo vec slicni Skandinavcima
Ali o privatizaciji drzavnog vlasnistva se govori i u slucajevima kad je drzava manjinski vlasnik...


maksa
Nordijski standard i uređenje ćemo imati ... kad postanemo Nordijci.


Slazem se. Problem je u tome sto Grci ili Kiprani (ili nesto jos gore - napr. Argentinci) mozemo da postanemo dok kazes piksla. I ubrzano se krecemo u tom smeru. Za pocetak bi bilo dovoljno da bar taj smer kretanja promenimo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana