Budućnost| Društvo| Istorija| Obrazovanje| Porodica

Hit Meseca

Colin_bgd RSS / 01.05.2013. u 15:30

U dvoristu moje osnovne skole, na velikom odmoru, ali i pre i posle nastave, pocetkom osamdesetih su se pevale obrade tadasnjih hitova velike jugoslovenske rok scene. Dacu dva primera, a bilo ih je jos nekoliko...

Maljciki - VIS Idoli
"Plamene zore,
bude me iz sna.
Otvaram oci,
vidim Siptara..."

Motori - Divlje Jagode
"Nose bele kapice,
o pojasu kantice...
...
Siptari, Siptari,
Siptariiiiii..."

I posle se, kao, cudimo kako i zasto smo izgubili Kosovo...

Sad, treba ovde staviti dve napomene. Jeste to bilo u periodu posle demonstracija u Pristini, ali je i tacno da smo mi (mi, ucenici O.S. "XYZ" iz Beograda) tada imali izmedju 10 i 13 godina i da smo "sentiment" prema pripadicima pomenute nacionalne manjine jedino mogli da cujemo/naucimo od starijih, cak i ako su neke tekstualne prerade pevanih pesmica bile autohtono decje. Takodje, jeste Enver Hodzina Albanija bila stvarno poslednje mesto u Evropi (i sire), i mogao se mozda razumeti podsmeh prema tom pokusaju drzave, ali nije nekako logicki izgledao blanket podsmeh i sprdnja prema onima sa kojima smo zajedno ziveli, od kojih smo kupovali burek, baklave i tulumbe u Beogradu, a sladoled u kornetu sirom jadranske obale. Nesto tu nije imalo smisla.

Kazem da smo pevali "mi" iako niti ja licno, a niti su apsolutno svi (mozda ni vecina) ucestvovali u pevanju ovoga, mada deo skolskog drustva definitivno jeste. Ne izvlacim ovo kao lazno opravdanje (da ne bude zabune, ova odbrambena recenica definitivno jeste uzrokovana podsvescu), niti kao tvrdnju da sam ja bio nesto bolji od ostalih, nego samo kao splet okolnosti i slucaja, verovatno jer sam tada vise voleo/slusao Azru i Film, nego Lipovacu i Divljan-Saper osovinu. A mozda i zato sto se takve stvari nisu izgovarale u mojoj familijarnoj porodici.

No, indikativno je ovih dana, kada smo potpisali sporazum (opet iz istih razloga pisem mi, iako ne zivim u Beogradu i Srbiji vec 20 godina) da se ne nadje niko da povuce pravu liniju izmedju onoga sto se desavalo medju beogradskom decurlijom i onoga sto se deset, dvadeset i trideset godina kasnije desava(lo) na Kosovu. Kolika je zaista kolicina mrznje prema Siptarima u srpskom drustvu, kada cak ni deca nisu bila postedjena (direktne ili indirektne, svejedno) indoktrinacije? Koliko je bilo licemerno srpsko drustvo koje se zaklinjalo drugu Titi na vecnost, a nije trebalo da prodju ni dve sekunde da miniraju i raznesu njegovu verziju drzave kralja Aleksandra u paramparcad? Koliko se necoveka krije medju ljudima u srpskoj eliti koji su momentalno, u Trenu, bili spremni da drugima rade ista ona (ne)dela kroz koja su sami prolazili, samo kada se malo pomerila/promenila ideoloska ravnoteza?

Pitanja je, nesumnjivo, vise nego odgovora, na mnoga (vecinu?) odgovor je nemoguce, ili cak nepozeljno, dati. Ili se samo kroz celokupnu papazjaniju koju jesmo sami sebi zakuvali, kao jedine konzistentne stvari provlace, glupost, aljkavost, bahatost, i onda opet glupost. Nas neumorni potpredsednik vlade Vucic je pre neki dan rekao (da li u Zagrebu bese?) kako eto, nije razumevao sta se desilo i desava u Evropi i svetu nakon pada berlinskog zida i da je zbog tog svog nerazumevanja imao stavove koje vise nema, a zbog kojih se, eto (sta ce jadan), sad malo izvinjava.

Pa izvini ti, Vucicu, molim te, ali nije bilo neophodno biti Ajnstajn da bi se videlo ne samo gde se nakon '89 drugi konkretno krecu, nego je bilo vise nego ocigledno da se mi ne krecemo u istom smeru pravca sa SVIM OSTALIM evropskim nacijama. Da smo u tom "alternativnom kretanju" cak i uspeli da stignemo na neko bolje mesto nego "svi oni ostali" to bi bilo cisto pukom slucajnoscu, a nikako kao rezultat nekog (nedajboze svesnog i mozdanog) napora. Malo smo se tukli, jer nismo umeli (ili hteli?) da radimo, a u toj tuci su nam usi odzvanjale, pa nismo nista mogli da cujemo, oci su nam bile otekle, pa nismo nista mogli da vidimo, usta su nam bila utrnula, pa nismo nista mogli da kazemo. Samo smo, dvadesetak i kusur godina, mlatarali rukama, praveci promaju i sebi i drugima.

A sve je izgledalo tako nevino. Obicna decja igra. Zezanje, takoreci... Zato pored sve visoke politike, pored sve revalorizacije proslosti i buducnosti, pored svog zaljenja i izvinjavanja (ma koliko iskreno zaista bilo) Vucicu bi najbolje bilo da se, u pauzi izmedju sastanaka povodom istorijskih sporazuma i odluka, malo proseta dvoristima beogradskih (i inih) osnovnih skola, da cuje sta danas deca pevaju. Da ne bude posle, kada ponovo bude pao neki zid (ili prozor), da nam opet nista ne bude jasno...



Komentari (219)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 15:42 01.05.2013

wat

U dvoristu moje osnovne skole, na velikom odmoru, ali i pre i posle nastave, pocetkom osamdesetih su se pevale obrade tadasnjih hitova velike jugoslovenske rok scene

Sine, u koju si ti to školu išao?

"Nose bele kapice,
o pojasu kantice...
...
Siptari, Siptari,
Siptariiiiii..."

Prvi put čujem ovo.

Znam doduše ovu obradu Zločeste Djece:

Colin_bgd Colin_bgd 15:43 01.05.2013

Re: wat

Sine, u koju si ti to školu išao?

Najelitniju beogradsku...

PS. Brate, svidja mi se ovo tvoje "sine"... nisam cuo decenijama slican old talk...
houp houp 15:53 01.05.2013

Re: wat

Definiši najelitniju beogradsku...

maksa83 maksa83 15:54 01.05.2013

Re: wat

PS. Brate, svidja mi se ovo tvoje "sine"... nisam cuo decenijama slican old talk...

Sure beats "rode", "kućo", i sl. new talk...

Koja je to najelitnija?
Colin_bgd Colin_bgd 15:56 01.05.2013

Re: wat

Koja je to najelitnija?

he, he, he... nece da moze... Ali sto jes' jes', tak'a je bila...
Kazezoze Kazezoze 15:57 01.05.2013

Re: wat

tebi, coline, kao da je žao što su vučić i nikolić promenili svoj prvobitni stav o EU.
Colin_bgd Colin_bgd 16:00 01.05.2013

Re: wat

Kazezoze
tebi, coline, kao da je žao što su vučić i nikolić promenili svoj prvobitni stav o EU.

Ma uopste nije, naprotiv. Samo im pomazem da zavrse misao...
nsarski nsarski 16:06 01.05.2013

Re: wat

Ali sto jes' jes', tak'a je bila...

Eaton, moz' bit'?

I tebe, pray tell, nisu u tak'oj skoli naucili da se "mesec" pise velikim slovom samo kad je u pitanju Zemljin satelit?

A teze su ti...sta da kazem, izmedju psihoanaliticara (mahom sopstvenih konfuzija) i socioanaliticara, bolje se drzi ovog prvog.

Sloboda narodu!
mariopan mariopan 16:13 01.05.2013

Re: wat

Prvi put čujem ovo.

I ja to čujem prvi put, stvarno svašta.
A šta su vam na to govorili roditelji?
Colin_bgd Colin_bgd 16:14 01.05.2013

Re: wat

Eaton, moz' bit'?

Eaton ne moz' bit' nikak''', moze da bude samo Eton, ali verovatnije je da je bio Harrow... Razumes?
I tebe, pray tell, nisu u tak'oj skoli naucili da se "mesec" pise velikim slovom samo kad je u pitanju Zemljin satelit?

Jesu, ali ja izabrah da malo krsim gramaticka pravila. Lepsi mi taki naslovi blogova...
A teze su ti...sta da kazem, izmedju psihoanaliticara (mahom sopstvenih konfuzija) i socioanaliticara, bolje se drzi ovog prvog.

A cega ces se ti drzat', -~-~? jado...
maksa83 maksa83 16:14 01.05.2013

Re: wat

A teze su ti...sta da kazem, izmedju psihoanaliticara (mahom sopstvenih konfuzija) i socioanaliticara

Nisam baš sve pročitao (otpor prema velikim blokovima teksta bez naših slova), nije valjda da smo opet ispali nešto glupi-ružni-zli-pokvareni? (Minus oni iz neimenovanih elitnih škola, ali se i tamo zapatilo u tragovima).

Mislim, šokantno...
Colin_bgd Colin_bgd 16:16 01.05.2013

Re: wat

A šta su vam na to govorili roditelji?

Od necijih roditelja je to, ocigledno, poticalo. Od mojih, na moju srecu, nista slicno nikad nije...
mariopan mariopan 16:18 01.05.2013

Re: wat

glupi-ružni-zli-pokvareni?

Ma jesmo ali i mene je mrzelo da čitam ceo tekst gde smo sve takvi ispali, jedino što je sigurno (zašto) - sve je to započeo KolinBG iz najelitinije BG gimnazije.
Mislim, šokantno...

mariopan mariopan 16:18 01.05.2013

Re: wat

Colin_bgd
A šta su vam na to govorili roditelji?

Od necijih roditelja je to, ocigledno, poticalo. Od mojih, na moju srecu, nista slicno nikad nije...

Pa ako si to pevao, šta ti je na to rekla majka?
nsarski nsarski 16:19 01.05.2013

Re: wat

Eaton ne moz' bit' nikak''', moze da bude samo Eton

Da, hvala. Pogresio sam u spelovanju.
dragan7557 dragan7557 16:20 01.05.2013

Re: wat

maksa83
PS. Brate, svidja mi se ovo tvoje "sine"... nisam cuo decenijama slican old talk...

Sure beats "rode", "kućo", i sl. new talk...

Koja je to najelitnija?

Ona gde je predav'o bivši precednik valjad, brateeeee!

cerski
maksa83 maksa83 16:20 01.05.2013

Re: wat

Ma jesmo ali i mene je mrzelo da čitam ceo tekst gde smo sve takvi ispali, jedino što je sigurno (zašto) - sve je to započeo KolinBG iz najelitinije BG gimnazije.

Osnovne škole. Elitne i neimenovane. Gde on nije pevao, i velika većina nije, ali neka deca ipak jesu. I zato smo dobili ono što smo zaslužili.
kukusigameni kukusigameni 16:21 01.05.2013

Re: wat

dragan7557
Ona gde je predav'o bivši precednik valjad, brateeeee!

Nije ta najelitnija. Čim sam je ja završio.

Osim toga, ja mislim da je reč o osnovnoj školi.
dragan7557 dragan7557 16:22 01.05.2013

Re: wat

mariopan
Colin_bgd
A šta su vam na to govorili roditelji?

Od necijih roditelja je to, ocigledno, poticalo. Od mojih, na moju srecu, nista slicno nikad nije...

Pa ako si to pevao, šta ti je na to rekla majka?

Pa zna se bre:

Sineeeeeeeeee Mujoooooooooo
živ ne bijo majci itd.

cerski
Colin_bgd Colin_bgd 16:23 01.05.2013

Re: wat

nije valjda da smo opet ispali nešto glupi-ružni-zli-pokvareni

Taman posla...

Da li je ovoliko nerazumevanje iskljucivo posledica nedostatka ÐĆČŠŽ?
maksa83 maksa83 16:27 01.05.2013

Re: wat

Da li je ovoliko nerazumevanje iskljucivo posledica nedostatka ÐĆČŠŽ?

Da!

(Iskreno - više inercija i (rđav-sluga-zao-gospodar) navika.)

Ako kažem "da" i ti počneš da koristiš sva slova naše abecede, priveo sam još jednu dušu k poznaniju slova, i onda dan nije skroz propao.
Colin_bgd Colin_bgd 16:27 01.05.2013

Re: wat

mariopan
Colin_bgd
A šta su vam na to govorili roditelji?

Od necijih roditelja je to, ocigledno, poticalo. Od mojih, na moju srecu, nista slicno nikad nije...

Pa ako si to pevao, šta ti je na to rekla majka?

Pa ja nisam pevao, ali se jesam druzio (kao i celo drustvo) sa pevacima, pa sad malo (kroz blog, jeste, iako me niko nije terao) se pitam, da li je to uopste nesto znacilo i za mene i za druge, i za sve nas... Alo, bre, pise sve lepo gore... Mnogo, bre, trazis da ti se crta...
Colin_bgd Colin_bgd 16:28 01.05.2013

Re: wat

i onda dan nije skroz propao.

Propade ti dan... sta da ti kazem...
dragan7557 dragan7557 16:30 01.05.2013

Re: wat

nsarski
Eaton ne moz' bit' nikak''', moze da bude samo Eton

Da, hvala. Pogresio sam u spelovanju.

Pre bi se reklo u pisanju, brateeee, bre!

cerski
kukusigameni kukusigameni 16:30 01.05.2013

Re: wat

Colin_bgd
Maljciki - VIS Idoli
"Plamene zore,
bude me iz sna.
Otvaram oci,
vidim Siptara..."


Ako mene pitaš, mnogo je strašnija bila sledeća strofa iste pesme:

"Visoke peći potpaljujem ja,
Red koksa, red Šiptara."

dragan7557 dragan7557 16:35 01.05.2013

Re: wat

kukusigameni
Colin_bgd
Maljciki - VIS Idoli
"Plamene zore,
bude me iz sna.
Otvaram oci,
vidim Siptara..."


Ako mene pitaš, mnogo je strašnija bila sledeća strofa iste pesme:

"Visoke peći potpaljujem ja,
Red koksa, red Šiptara."


Jel' ta iz elitnog predškolskog il' iz zabavišta?

cerski
mariopan mariopan 16:36 01.05.2013

Re: wat

Osnovne škole.

Hahahahahahhaha

Colin_bgd Colin_bgd 16:36 01.05.2013

Re: wat

kukusigameni
Colin_bgd
Maljciki - VIS Idoli
"Plamene zore,
bude me iz sna.
Otvaram oci,
vidim Siptara..."


Ako mene pitaš, mnogo je strašnija bila sledeća strofa iste pesme:

"Visoke peći potpaljujem ja,
Red koksa, red Šiptara."


Pa jeste, o tome se i radi. Nije to bilo uzelo masovno maha (mada mozda i jeste, ko ce znati), uglavnom smo tada nosili crvene marame, i pevali revoluciji za prvimaj i dvadesetdevetinovembar, ali undertow... Nikad ga ne treba zanemariti...
dragan7557 dragan7557 16:38 01.05.2013

Re: wat

nsarski
Ali sto jes' jes', tak'a je bila...

Eaton, moz' bit'?

I tebe, pray tell, nisu u tak'oj skoli naucili da se "mesec" pise velikim slovom samo kad je u pitanju Zemljin satelit?

A teze su ti...sta da kazem, izmedju psihoanaliticara (mahom sopstvenih konfuzija) i socioanaliticara, bolje se drzi ovog prvog.

Sloboda narodu!

Ti si bre post'o pravi pacifista!

Ništa smrt, jok ah!?

cerski
nsarski nsarski 16:38 01.05.2013

Re: wat

Pre bi se reklo u pisanju, brateeee, bre!

cerski, ne preteruj. I ne pise se brateeee, nego bratttee...

Ništa smrt, jok ah!?

Naah. Ja ne verujem u slobodu do koje se dolazi preko necije smrti.
dragan7557 dragan7557 16:41 01.05.2013

Re: wat

nsarski
Pre bi se reklo u pisanju, brateeee, bre!

cerski, ne preteruj. I ne pise se brateeee, nego bratttee...

E probaj to da speluješ!

cerski
Ništa smrt, jok ah!?


Naah. Ja ne verujem u slobodu do koje se dolazi preko necije smrti

Aha, probaj to da izvedeš!

Vidim udaraš štednju 'artije, bre?

cerski
mariopan mariopan 16:45 01.05.2013

Re: wat

Ti si bre post'o pravi pacifista!

Pa Šarski je oduvek i bio pacifista, a vidi nam Kolina, on to od zabavišta elitnog peva i tek sad priznaje?

Šta onda da kažemo za ovu omladinu danas, poteklu iz prostih sirotinjskih zabavišta i osnovnih škola?

Vidiš otkad je to počelo?
maksa83 maksa83 16:57 01.05.2013

Re: wat

Propade ti dan... sta da ti kazem...

Nije, nije, nešto sam naučio. Npr. da u elitnim školama decu ne nauče sva slova.

No dobro, al' zato pevaju k'o Plattersi...
dragan7557 dragan7557 17:00 01.05.2013

Re: wat

Colin_bg:
Pa izvini ti, Vucicu, molim te, ali nije bilo neophodno biti Ajnstajn da bi se videlo ne samo gde se nakon '89 drugi konkretno krecu, nego je bilo vise nego ocigledno da se mi ne krecemo u istom smeru pravca sa SVIM OSTALIM evropskim nacijama.





cerski
maksa83 maksa83 17:06 01.05.2013

Re: wat

Ništa smrt, jok ah!?

"Para morir nacimos"
(Raul Dolor Quinones, Undisputed 3: Redemption)


Moraš bre Cerski da počneš da pratiš savremene filozofe.
blogovatelj blogovatelj 17:39 01.05.2013

Re: wat

Najelitniju beogradsku...


Kakva vam je to elitna škola kad ste pevali ovakve pesme iz hobija?
Svejedno, vidim jedan divan blog u razvoju.
Podpadaš pod Filipov uticaj, blogovi počinju na njegove da liče.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:25 01.05.2013

Re: wat

Podpadaš pod Filipov uticaj, blogovi počinju na njegove da liče.

to nikako.

Filip je naivko,koji veruje u nešto
(još uvek ne znam šta tačno,ali sam na nekom putu)

dok je ovo čist bulšit.

anonimni_autor anonimni_autor 18:30 01.05.2013

Re: wat

kukusigameni
Colin_bgd
Maljciki - VIS Idoli
"Plamene zore,
bude me iz sna.
Otvaram oci,
vidim Siptara..."


Ako mene pitaš, mnogo je strašnija bila sledeća strofa iste pesme:

"Visoke peći potpaljujem ja,
Red koksa, red Šiptara."


Znate kako ono nas narod kaze: "Ko peva zlo ne misli"
Colin_bgd Colin_bgd 18:36 01.05.2013

Re: wat

dok je ovo čist bulšit.

Moram da te pohvalim na visprenosti. Volim kad ljudi pravilno komentarisu tekst...

A i nehotice si (muzickim prilogom) dao slagvort za moj sledeci blog koji je vec uveliko u poodmakloj pripremi...
kukusigameni kukusigameni 18:43 01.05.2013

Re: wat

anonimni_autor
Znate kako ono nas narod kaze: "Ko peva zlo ne misli"

Upravo. Mislim da je analogija Colina prilično klimava. Ali dobro. On tako misli.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:44 01.05.2013

Re: wat

A i nehotice si (muzickim prilogom)



i meni se više dopadalo dok si pisao o mančesterskoj muzici.
taj prokleto lepi, sumorni, grad
melanholičnih ljudi
... sjajnih ideja.


di je nestao onaj rejver u tebi,čoveče?
freehand freehand 18:52 01.05.2013

Re: wat

stefan.hauzer
A i nehotice si (muzickim prilogom)



i meni se više dopadalo dok si pisao o mančesterskoj muzici.
taj prokleto lepi, sumorni, grad
melanholičnih ljudi
... sjajnih ideja.


di je nestao onaj rejver u tebi,čoveče?

Ajmo ponovo kao na maturskoj večeri...
Colin_bgd Colin_bgd 19:24 01.05.2013

Re: wat

freehand
stefan.hauzer
A i nehotice si (muzickim prilogom)



i meni se više dopadalo dok si pisao o mančesterskoj muzici.
taj prokleto lepi, sumorni, grad
melanholičnih ljudi
... sjajnih ideja.


di je nestao onaj rejver u tebi,čoveče?

Ajmo ponovo kao na maturskoj večeri...

uno, due, tre, quattro...


mariopan mariopan 21:18 01.05.2013

Re: wat

Pa ja nisam pevao, ali se jesam druzio

Što nisi pazio sa kim se družiš, zar nisi čuo ono sa kim si onakav si??

Ali iskreno, hit meseca je ovaj tvoj blog.
jesen92 jesen92 23:37 01.05.2013

Re: wat

Pa ako si to pevao, šta ti je na to rekla majka?
on nije pevao, samo drugari
mariopan mariopan 08:26 02.05.2013

Re: wat

jesen92
Pa ako si to pevao, šta ti je na to rekla majka?
on nije pevao, samo drugari

A s kim si onakav si?

Vidi kako je lepo zapamtio sve do sada, da nije mnogo puta ponovio do sada bi već zaboravio?
looping looping 12:44 02.05.2013

Re: wat

Тако и треба са том стоком! Гори је од Шиптара!

Eto. I posle se pitamo zasto nam je kako nam je.
I kao sto rece domacin bloga:
A sve je izgledalo tako nevino. Obicna decja igra. Zezanje, takoreci...

maksa83 maksa83 14:06 02.05.2013

Re: wat

Eto. I posle se pitamo zasto nam je kako nam je.
I kao sto rece domacin bloga:

Sad preturam nešto po tim nacionalno-karmičkim hodnicima sećanja da vidim o koga smo se još ogrešili pa sam se setio da smo Rumenka jedno vreme zvali Rumunko. Većina nije koristila taj izraz - ni ja naravno (ne zato što sam voleo isključivo Šarenka pa nisam imao prilike da se ispoljim, nego sam genotipski ispravan, politički korektan i senzibilan, mislio sam na budućnost, video u našoj budućnosti EU, tamo Rumune, nas, i sve to) ali znam da se dešavalo pa se pitam šta to znači, to sa Rumunkom, i gde može da nas odvede? Domaćine, daj nešto.

Colin_bgd Colin_bgd 14:24 02.05.2013

Re: wat

Domaćine, daj nešto.

Mislis neku sicu za sladoled?
kukusigameni kukusigameni 14:30 02.05.2013

Re: wat

Colin_bgd
Domaćine, daj nešto.

Mislis neku sicu za sladoled?

Da bre. Nemo' si Rumun.
freehand freehand 14:56 02.05.2013

Re: wat

ni ja naravno (ne zato što sam voleo isključivo Šarenka pa nisam imao prilike da se ispoljim,

Meni to nekako vuče na dugine boje...
maksa83 maksa83 16:03 02.05.2013

Re: wat

Colin_bgd
Domaćine, daj nešto.

Mislis neku sicu za sladoled?

Ne može, PayPal trenutno radi samo u jednom smeru, pa reci ako treba tebi nešto.

anonimni_autor anonimni_autor 16:09 02.05.2013

Re: wat

Colin_bgd
Domaćine, daj nešto.

Mislis neku sicu za sladoled?

maksa83 maksa83 16:11 02.05.2013

Re: wat

freehand
ni ja naravno (ne zato što sam voleo isključivo Šarenka pa nisam imao prilike da se ispoljim,

Meni to nekako vuče na dugine boje...

You're rascal!

alselone alselone 16:11 02.05.2013

Re: wat

i gde može da nas odvede?


do Srebrenice, naravno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:35 02.05.2013

Re: wat

You're rascal!




svaki put se upišam od smeha
freehand freehand 21:02 02.05.2013

Re: wat

maksa83
Colin_bgd
Domaćine, daj nešto.

Mislis neku sicu za sladoled?

Ne može, PayPal trenutno radi samo u jednom smeru, pa reci ako treba tebi nešto.





Aha.
Zvanični sladoled Parade '13.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:32 03.05.2013

Re: wat

maksa83
Eto. I posle se pitamo zasto nam je kako nam je.
I kao sto rece domacin bloga:

Sad preturam nešto po tim nacionalno-karmičkim hodnicima sećanja da vidim o koga smo se još ogrešili pa sam se setio da smo Rumenka jedno vreme zvali Rumunko. Većina nije koristila taj izraz - ni ja naravno (ne zato što sam voleo isključivo Šarenka pa nisam imao prilike da se ispoljim, nego sam genotipski ispravan, politički korektan i senzibilan, mislio sam na budućnost, video u našoj budućnosti EU, tamo Rumune, nas, i sve to) ali znam da se dešavalo pa se pitam šta to znači, to sa Rumunkom, i gde može da nas odvede? Domaćine, daj nešto.



Pa evo, i ja se sećam da su izvesnu slastičarnu u mom predgradju, vlasništvo Goranca, odvajkada i odmilošte gotovo svi zvali "slinara". I mnogi brižni roditelj je branio svojoj deci da se tamo skrbe sladoledom, baklavama, i tulumbama, a ni učitelji u lokalnoj školi nisu zaostajali u brizi. Dok je, recimo, moj rodjeni ćale, nakon što bi nas odrao u malom fudbalu u našoj uličici, svima lepo plaćao po turu kolača, koji su, nepotrebno je reći, bili izvrsni. Šta ja znam, i danas, kad odemigriram nazad u Srbiju, volim kod njega da svratim, na jedno 5 kugli sladoleda, i bar dve grčke baklavice, plus boza, i da se ispričam sa čovekom.

Inače, kako sam saznao, samo su mu jednom, ili možda dvaput, polupali radnju, za vreme onih Koštunicinih nadražaja, i pre toga, čini mi se.
savamala savamala 06:42 03.05.2013

Re: wat

Šta ja znam, i danas, kad odemigriram nazad u Srbiju, volim kod njega da svratim, na jedno 5 kugli sladoleda, i bar dve grčke baklavice, plus boza, i da se ispričam sa čovekom.


Твоја хуманост и отвореност просто фасцинира. Вероватно нисам једини овде, који ће унуцима моћи да прича како се са тобом дружио на блогу.
Colin_bgd Colin_bgd 10:35 03.05.2013

Re: wat

alselone
i gde može da nas odvede?


do Srebrenice, naravno.

Takvo olako uproscavanje stvari mogu da dozvole samo oni koji gledajuci u istoriju onda kroz istu samo umeju da " 'ladno povlace prave linije..."

Ja, eto desilo se, nemam tu ekspanziju ega da si dozvolim slicne stvari, pa nisam u svom blogu mahao lenjirom, a niti dovodio do ovih uproscenih zakljucaka koje mi imputiras...
blogovatelj blogovatelj 14:41 03.05.2013

Re: wat

Pa evo, i ja se sećam da su izvesnu slastičarnu u mom predgradju, vlasništvo Goranca, odvajkada i odmilošte gotovo svi zvali "slinara". I mnogi brižni roditelj je branio svojoj deci da se tamo skrbe sladoledom, baklavama, i tulumbama, a ni učitelji u lokalnoj školi nisu zaostajali u brizi. Dok je, recimo, moj rodjeni ćale, nakon što bi nas odrao u malom fudbalu u našoj uličici, svima lepo plaćao po turu kolača, koji su, nepotrebno je reći, bili izvrsni. Šta ja znam, i danas, kad odemigriram nazad u Srbiju, volim kod njega da svratim, na jedno 5 kugli sladoleda, i bar dve grčke baklavice, plus boza, i da se ispričam sa čovekom.

Inače, kako sam saznao, samo su mu jednom, ili možda dvaput, polupali radnju, za vreme onih Koštunicinih nadražaja, i pre toga, čini mi se.


Srki bratttee, pa ti si bre pametan čoek, evo da probam tebi da objasnim. Kolinu neću ni da pokušavam.
Da, postoji u Srbalja ta odbojnost prema južnim susedima. I ne samo njima.
Ali ista takva odbojnost postoji i u drugom smeru, a lična mi iskustva govore da je njihov nivo odbojnosti bio mnogo veći.
Kako to znam?
Evo kako...
Moja majka je poreklom Makedonka, iz onog dela Makedonije gde Albanaca ne manjka.
Vratimo se nazad u vreme koje i blogoautor opisuje... Godina je mogla biti 1984. ili 1985.
Bejah srednjoškolac. Poveće delove raspusta sam provodio između ostalog i kod rodbine u Kičevu.
Jednog lepog letnjeg dana, uzmem Tomos Automatik, ljutu makinu, od svog brata od tetke i krenem u vožnju kojekuda.
Pošto Kičevo nije metropola, vrlo brzo sam ispucao sva mesta koja su me mogla zanimati.
I padne mi na pamet genijalana ideja.
Nikada pre toga nisam bio u delu grada koji Makedonci zovu Šiptarmala. Ovo mala na makedonskom znači mahala.
Dakle, to je etnički čist deo grada...
Uđem ja tamo motorom, vozim se jedno par minuta, ne više od toga, a verovatno i kraće. Dece na ulicama u buljucima... Pošto, kao što rekoh, nikada nisam bio tamo, uđem u slepu ulicu, koja naravno nije bila označena kao takva.
To mi je bila životna greška.
Posle petnaest sekundi vožnje vidim gde sam došao i krenem nazad.
Trideset sekundi im je bilo dovoljno da se organizuju... Kunem ti se svim na svetu, samo trideset sekundi.
Na izlazu iz slepe ulice čekalo me dece komada dvadesetak. Trojica njih mog uzrasta, ostali jedan drugom do uveta, najmlađi je mogao da ima oko četiri godine.
Savršeno organizovani, postavljeni u polukrug i džepova prepunih kamenja.
Na nekih tridesetak metara od njih sam zaustavio motor, samo na sekundu. Onda shvatio da je to najgore što mogu da uradim, pa sam dao gas do daske i krenuo direkt na njih, a oni krenuli da me šibaju kamenjem bez milosti.
Pogodili su me nekoliko puta, srećom, ne u glavu.
Trojica najstarijih su stajala na sredini direktno ispred mene, a mlađi su bili na bokovima.
Kako sam im prilazio motorom, mlađi su opet bili plašljiviji, počeli da se sklanjaju prvi u stranu.
Kad sam bio na nekih desetak metara od njih, pošto su bili postavljeni u luk, oni sa boka su prestajali da me gađaju, plašeći se da ne pogode nekog od svojih, ali zato najstariji i najjači nisu prestajali.
Na pet metara od njih ona dvojica asistenata uzmiču i ostajemo samo alfa mušjak i ja oči u oči. Kamen mi je proleteo pet santimetara od glave, kamen veličine jabuke, bačen iz sve snage.
Znaš fiziku, znaš da sam ka njemu išao brzinom od oko 30km na sat. Izračunaj kojom bi brzinom kamen mogao da leti prema meni, pa saberi te dve brzine. Pa ako je kamen imao oko 300 grama, a imao je, ti onda razmisli šta je mogao od glave da mi napravi, samo da me pogodio u glavu.
Alfa mužjak nije imao vremena za novi kamen, bio sam prebrz i preblizu njemu.
U poslednjem deliću sekunde se izmakao.
Projurio sam pored njega, kamenje je nastavilo da leti za mnom. Dobio sam nekoliko udaraca i u leđa. Ti u leđa manje bole, opet je razlog fizika, brzine motora i kamena se oduzimaju.
E sad, kaži ti meni, da li je u Srbiji postojalo mesto, selo, grad, gradić, raskrsnica, trg, slepa ulica, ma kakva topografska lokacija, u kojoj je nepoznat momak na motoru posle trideset sekundi mogao da bude dočekan kamenovanjem?
Reći češ možda, pa nisu znali da sam iz Srbije. Naravno da nisu. Oni se tako ponašaju i prema Srbima i prema Makedoncima.
Moja nevolja je verovatno u tom momentu bila što sam imao predugu kosu i bilo je uočljivo u sekundi da nisam jedan od njinih.
Dakle problem nije bio nacionalne, nego estetsko-filozofsko-umetničke prirode.

Colin_bgd Colin_bgd 14:58 03.05.2013

Re: wat

evo da probam tebi da objasnim. Kolinu neću ni da pokušavam.

Probaj prvo sebi... I bez izmisljanja, molim...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:55 03.05.2013

Re: wat

blogi
Da, postoji u Srbalja ta odbojnost prema južnim susedima. I ne samo njima. Ali ista takva odbojnost postoji i u drugom smeru, a lična mi iskustva govore da je njihov nivo odbojnosti bio mnogo veći.


Ma ok, jasno je da mržnja radja mržnju, ja iznesoh samo blaži primer rasizma kojeg se sećam iz najranije mladosti. Doduše, u novije vreme, čoveku razbiše radnju, ali to je bilo već kad su se stvari otele kontroli, i, iskreno, ne verujem da je to uradio bilo ko iz komšiluka, nego je došla estetska komisija iz Borče-Grede, ili Padinske skele, da ukloni neprimereno dizajnirani objekat.
blogovatelj blogovatelj 16:19 03.05.2013

Re: wat

Probaj prvo sebi... I bez izmisljanja, molim...


Izvini, o kakvom izmišljanju govoriš?
Hoćeš da kažeš da sam izmislio događaj?
Nisam ja toliko maštovit, veruj mi.
Ako misliš da jesam, probaj da se zaputiš na Kosovo, poželjno je sa nekim istomišljenikom, pa onda prošetajte recimo Prištinom i probajte da glasno razgovarate na srpskom, da drugi mogu da vas čuju.
Pa da vidiš šta će da ti se desi, ni sanjao ne bi tako nešto.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:22 03.05.2013

Re: wat

savamala
Šta ja znam, i danas, kad odemigriram nazad u Srbiju, volim kod njega da svratim, na jedno 5 kugli sladoleda, i bar dve grčke baklavice, plus boza, i da se ispričam sa čovekom.


Твоја хуманост и отвореност просто фасцинира. Вероватно нисам једини овде, који ће унуцима моћи да прича како се са тобом дружио на блогу.


Pa dobro, sigurno ima nečeg uzvišenog i u paljenju ambasada, razbijanju grada, pelješenju radnji, o pljačkanju rudnih bogatstava i šverc komercu sa Kosovom, da ne govorimo. Mislim, sve je to patriotizam, na kraju krajeva. Tako da ću i ja verovatno biti počastvovan što sam na blogu poznavao člana stranke čiji doprinos ovim savremenim izrazima razvijene nacionalne svesti niko ne može da umanji, ili ospori.
Colin_bgd Colin_bgd 16:23 03.05.2013

Re: wat

Ako misliš da jesam, probaj da se zaputiš na Kosovo, poželjno je sa nekim istomišljenikom, pa onda prošetajte recimo Prištinom i probajte da glasno razgovarate na srpskom, da drugi mogu da vas čuju.
Pa da vidiš šta će da ti se desi, ni sanjao ne bi tako nešto.

Bio, setao, pricao, preziveo...

Nista strasnije nego Streatham at night...
blogovatelj blogovatelj 16:23 03.05.2013

Re: wat

Ma ok, jasno je da mržnja radja mržnju, ja iznesoh samo blaži primer rasizma kojeg se sećam iz najranije mladosti.


Eto vidiš kako se lepo složimo u razmišljanju.
Problem je u tome što Kolin misli da se to desilo jer su njegovi elitni drugovi pevali besmislene pesmice.

blogovatelj blogovatelj 16:29 03.05.2013

Re: wat

Nista strasnije nego Streatham at night...


Tebe stras' pokreće, izgleda.
Šalim se malo.
Ne znam kako izgleda Streatham, tako da to ne mogu da poredim.
Ali znam da si izmislio za Prištinu ;-)
Ljudi tvog kova Kosovo nisu videli, ja to vrlo dobro znam.

Colin_bgd Colin_bgd 16:32 03.05.2013

Re: wat

Problem je u tome što Kolin misli da se to desilo jer su njegovi elitni drugovi pevali besmislene pesmice.

Da je Colin pisao o tome, napisao bi jedan drugaciji tekst iz koga bi se onda dalo saznati sta Colin misli o tome. Ali posto tekst koji je Colin postavio govori o necem drugom, ne bi bilo naodmet da Ti napises sta Ti mislis o onome o cemu tekst bloga jasno kaziva...

Mislim, ne moras, samo ako hoces i ako ti nije tesko...
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:36 03.05.2013

Re: wat

blogovatelj
Ma ok, jasno je da mržnja radja mržnju, ja iznesoh samo blaži primer rasizma kojeg se sećam iz najranije mladosti.


Eto vidiš kako se lepo složimo u razmišljanju.
Problem je u tome što Kolin misli da se to desilo jer su njegovi elitni drugovi pevali besmislene pesmice.



Ja sam razumeo da je Kolin hteo da kaže da je rasizam prema Albancima postojao odavno, i da je to doprinelo trenutnoj situaciji sa njima. A da ljudi vole da se prave blesavi, to je evidentno.
Colin_bgd Colin_bgd 16:37 03.05.2013

Re: wat

Ljudi tvog kova Kosovo nisu videli, ja to vrlo dobro znam.

Nemas ti poimlenija ni o cemu...
milisav68 milisav68 17:38 03.05.2013

Re: wat

srdjan.pajic
Ja sam razumeo da je Kolin hteo da kaže da je rasizam prema Albancima postojao odavno, i da je to doprinelo trenutnoj situaciji sa njima. A da ljudi vole da se prave blesavi, to je evidentno.

Pa postojao je, naročito kad ti svake druge godine u odeljenje dodje drug ili drugarica sa Kosova, i to od daleke 1975. godine pa nadalje....

A godinama se ljudima odvajalo od plate za to isto Kosovo, a oni se bore i traže Veliku Albaniju.

Lazar Mojsov - Kontrarevolucija na Kosovu 7.maj 1981.
maksa83 maksa83 17:49 03.05.2013

Re: wat

Lazar Mojsov - Kontrarevolucija na Kosovu 7.maj 1981.

Čemu sad taj beskrajni OCR-ovani smarački dokument kad se ceo problem može lako objasniiti sa dva prepevana pop hita? (Koja Colin nije pevao, a ni velika većina, pošto je škola bila elitna.)
jesen92 jesen92 17:59 03.05.2013

Re: wat

Vidi kako je lepo zapamtio sve do sada, da nije mnogo puta ponovio do sada bi već zaboravio?
uslo mu u usi
blogovatelj blogovatelj 18:02 03.05.2013

Re: wat

Pa postojao je, naročito kad ti svake druge godine u odeljenje dodje drug ili drugarica sa Kosova, i to od daleke 1975. godine pa nadalje....


Imam ja ovde u Kanadu jednog druga, klonirani Pajic. Mislim misaono klonirani.
I on naravno ima pricu kao i Pajic.
A onda mi u toku jedne pijanke kaze da je imao druga u odeljenju, u Beogradu (sad se setih da su on i Srki i u istu srednju skolu isli) Srbina sa Kosova, kog su od miloste zvali izbeglica.
Ja ga onda lepo podsetim da je to bilo pre ratova, pre Slobe i pre Gazimestana, a on se covek zamisli. I ne rece nista.
Ali ne promeni misljenje.
blogovatelj blogovatelj 18:06 03.05.2013

Re: wat

a sam razumeo da je Kolin hteo da kaže da je rasizam prema Albancima postojao odavno, i da je to doprinelo trenutnoj situaciji sa njima.


Problem je što je Kolin to rekao i što to jeste istina, ali samo pola istine.
Ja sam dodao drugu polovinu, da bih napravio kosmičku ravnotežu.
alselone alselone 18:09 03.05.2013

Re: wat

Ja sam dodao drugu polovinu, da bih napravio kosmičku ravnotežu.


Pa si ispao lazov.
mariopan mariopan 19:01 03.05.2013

Re: wat

jesen92
Vidi kako je lepo zapamtio sve do sada, da nije mnogo puta ponovio do sada bi već zaboravio?
uslo mu u usi

Pa to ti kažem, nije pazio.

Samo se šalim sa njim.
freehand freehand 19:10 03.05.2013

Re: wat

o pljačkanju rudnih bogatstava i šverc komercu sa Kosovom, da ne govorimo.

Ti to o Madleni, Vesliju i Viliju?


Mislim, sve je to patriotizam, na kraju krajeva.

A, ne.
Humanizam, kaže msje Kušner.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:50 03.05.2013

Re: wat

blogovatelj
Pa postojao je, naročito kad ti svake druge godine u odeljenje dodje drug ili drugarica sa Kosova, i to od daleke 1975. godine pa nadalje....


Imam ja ovde u Kanadu jednog druga, klonirani Pajic. Mislim misaono klonirani.
I on naravno ima pricu kao i Pajic.
A onda mi u toku jedne pijanke kaze da je imao druga u odeljenju, u Beogradu (sad se setih da su on i Srki i u istu srednju skolu isli) Srbina sa Kosova, kog su od miloste zvali izbeglica.
Ja ga onda lepo podsetim da je to bilo pre ratova, pre Slobe i pre Gazimestana, a on se covek zamisli. I ne rece nista.
Ali ne promeni misljenje.


E, imali smo i mi drugara, u osnovnoj školi, sa Kosova, Aleksej, ali su ga zvali Šiptar, i zajebavali zbog akcenta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:30 04.05.2013

Re: wat

milisav68

A godinama se ljudima odvajalo od plate za to isto Kosovo, a oni se bore i traže Veliku Albaniju.


Aha, rek'o Sloba.

Kad sam bio na Kosovu, 1997, jedna od stvari koja mi je pala napamet je bilo, jebote, kakva je ovo propast, gde odoše sve te pare koje su se odvajale navodno za razvoj? Da ne pominjem onolika silna rudna bogatstva (zbog kojih su i Vili, Vesli i Medlinka čitav rat protiv nas pokrenuli, samo da bi to oteli za sebe i svoja preduzeća). Neka kinta je valjda iz toga izašla, gde li nestade? Na Kosovu to, očigledno, nije završilo.

Toga sam se opet setio nakon emisije Insajder, Patriotske pljačke (поздрав савамалцу). Ta navodna lova verovatno nikad nije ni stigla tamo, nego je oladjena ko zna gde na tom putu. Ali svejedno, to je bio dobar izgovor da se poseje mržnja. Pitam se sad, u svetlu koje je na tu problematiku bacio Insajder, koliki deo su maznuli ovi što su naručivali-pisali izveštaje o kontrarevoliciji?

Nego, kad pomenu odeljenja, kod nas u razred su došle i dve Albanke, sestre, sa Kosova. Nema veze što niko nije hteo da sedi sa njima, to se podrazumeva, nego, odkud sad one?
freehand freehand 16:49 04.05.2013

Re: wat

Nego, kad pomenu odeljenja, kod nas u razred su došle i dve Albanke, sestre, sa Kosova. Nema veze što niko nije hteo da sedi sa njima, to se podrazumeva, nego, odkud sad one?

Pa to je verovatnbo zato što je škola bila takva i razred takav. pa si jedini ti hteo da sedneš sa njima.
Kod mene, vidiš, nikakvih problema nije bilo ni sa Violetom Cigankom, ni sa Jovom Zambijom, ni sa Fahrudinom, ni sa Aorikom. Nikakvih. Čak se ne sećam da je iko ikad na tu temu progovorio.
Mada je to verovatno zato što mi nismo bili ni elitna škola ni elitni razred?!
A izvini što sam ti direo ove tvoje širioce demokratije. Slagao sam, verovatno.
Nego, što se tiče te proizvodnje i Trepče - probaj da razmisliš koliko košta komunalno, socijalno, medicinsko i obrazovno izdržavanje takve pokrajine u kojoj niko ne plaća ništa. Ni struju, ni vodu a kamoli porez.
maksa83 maksa83 17:08 04.05.2013

Re: wat

Kod mene, vidiš, nikakvih problema nije bilo ni sa Violetom Cigankom, ni sa Jovom Zambijom, ni sa Fahrudinom, ni sa Aorikom.

Aorik ... znao sam da je Mordor u Pančevu.
freehand freehand 17:22 04.05.2013

Re: wat

maksa83
Kod mene, vidiš, nikakvih problema nije bilo ni sa Violetom Cigankom, ni sa Jovom Zambijom, ni sa Fahrudinom, ni sa Aorikom.

Aorik ... znao sam da je Mordor u Pančevu.



Aorika je rumunsko žensko ime.
Ženiti takvu snajku iz Banatskog Novog Sela važi za jedan od pouzdanijih načina za trajno obezbeđivanje egzistencije u Banatu.

A ja bih, izh pročitanog bio spreman da zaključim da je Mordor u nekoj od elitnih škola/klubova/koledža i sličnih beogradskih splavova.
maksa83 maksa83 17:23 04.05.2013

Re: wat

Pitam se sad, u svetlu koje je na tu problematiku bacio Insajder, koliki deo su maznuli ovi što su naručivali-pisali izveštaje o kontrarevoliciji?

Pajiću, ju nou aj lav ju men, ali ovo je stiming pajl of šit.

Stvari tada nisu tako funkcionisale.
milisav68 milisav68 21:07 04.05.2013

Re: wat

srdjan.pajic
Aha, rek'o Sloba.

Pajiću, svet je postojao i pre Slobe.

Odgovorili su ti Maksa i Frihend, a ja ću samo da dodam scenom iz filma koji je snimljen 1982. godine.

Ne pominje se Kosovo (pošto je to uvek bilo tabu-tema), ali obrati pažnju šta sve pominje Nikola Simić kao odbijanje od plate.
To je tada tako funkcionisalo, i stizalo je gde namenjeno, a sve zbog omražene SDK.

Nego, kad pomenu odeljenja, kod nas u razred su došle i dve Albanke, sestre, sa Kosova. Nema veze što niko nije hteo da sedi sa njima, to se podrazumeva, nego, odkud sad one?

Dolce Vita in Kosovo, šta drugo da ti kažem.

Pa čak i sad kad nema mrskih Srba (ne budi lenj, pa pogledaj kako se sad živi tamo - snimili Italijani - film se zove "La guerra infinita" ).
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:08 05.05.2013

Re: wat

Pajiću, svet je postojao i pre Slobe.

Odgovorili su ti Maksa i Frihend, a ja ću samo da dodam scenom iz filma koji je snimljen 1982. godine.

Ne pominje se Kosovo (pošto je to uvek bilo tabu-tema), ali obrati pažnju šta sve pominje Nikola Simić kao odbijanje od plate.


Milisave, koliko su tebi odbijali od plate za Kosovo?

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:44 05.05.2013

Re: wat

maksa83
Pitam se sad, u svetlu koje je na tu problematiku bacio Insajder, koliki deo su maznuli ovi što su naručivali-pisali izveštaje o kontrarevoliciji?

Pajiću, ju nou aj lav ju men, ali ovo je stiming pajl of šit.

Stvari tada nisu tako funkcionisale.


Nisu, muvalo se, i kralo, izgleda, na mnogo većem nivou. Mada, i to što sam napisao je bilo pitanje, a ne tvrdnja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:56 05.05.2013

Re: wat

Frihend
Nego, što se tiče te proizvodnje i Trepče - probaj da razmisliš koliko košta komunalno, socijalno, medicinsko i obrazovno izdržavanje takve pokrajine u kojoj niko ne plaća ništa. Ni struju, ni vodu a kamoli porez.


Frihende, ta pokrajina je izgledala vrlo neizdržavano, barem te neke, 1997. Gde su nestajale te pare, kako od eksploatacije rudnih bogatstava (evo, Maksa može odma da uleti sa trivijom - najveće rezerve lignita u Evropi, zlato, srebro, neodimijum - samo da se sagneš i pokupiš, itd), tako i od svih tih naših silnih doprinosa koji, po Milisavu, opravdavaju rasizam prisutan medju našim dobročiniteljima. Da su baš toliko propali jer niko nije plaćao struju, vodu i porez, i sama Srbija bi se odavno urušila i ličila na Kosovo.

Drago mi je da čujem da u tvojoj školi nije bilo rasizma i mržnje prema Albancima, šteta samo što je tako usamljen primer.

freehand freehand 09:31 05.05.2013

Re: wat

Frihende, ta pokrajina je izgledala vrlo neizdržavano, barem te neke, 1997. Gde su nestajale te pare, kako od eksploatacije rudnih bogatstava (evo, Maksa može odma da uleti sa trivijom - najveće rezerve lignita u Evropi, zlato, srebro, neodimijum - samo da se sagneš i pokupiš, itd), tako i od svih tih naših silnih doprinosa koji, po Milisavu, opravdavaju rasizam prisutan medju našim dobročiniteljima. Da su baš toliko propali jer niko nije plaćao struju, vodu i porez, i sama Srbija bi se odavno urušila i ličila na Kosovo.

Pajiću, to je malo poduža priča i kreće od Bore i Ramiza i kapetana lešija.
Gde su nove vlasti, potpuno ispravno, saradnju i podstrek razvoju (što je nedvosmisleno jedini način ako se mene pita) izabrale kao put integracije Albanaca i način da se prevaziđu mržnja i podele.
Očigledno u tome nisu uspele, a fondovi za nerazvijene bili su u SFRJ ogromni i Kosovo je gutalo najveći deo toga.
'97 je već bila osma ili deveta godina od kada su se Milošević i Albanci sporzazumeli o međusobnom ignorisanju. Pa je on imao svojih sigurnih 40 mesta u Skupštini Srbije, a oni paralelno školstvo i svoje institucije, i potpuno ignorisanje svih računa koji mesečno stižu po raznim osnovama. A radilo je ono što je moralo da radi.
I da, te '97 je več kretala eskalacija rata u najavi.
I da, hvala na pitanju - kod mene u školi, a bogami ni u gradu, nije bilo rasizma.
Jednom polupani prozori na pekari "Partizan", tu negde oko proglašenja nezavisnosti i onda komšije organizovane nedelju dana noćne straže.
Za drugo ne znam.

maksa83 maksa83 09:44 05.05.2013

Re: wat

(evo, Maksa može odma da uleti sa trivijom - najveće rezerve lignita u Evropi,

Drugo u Evropi, peto u svetu, površinsko nalazište. Plus olovo, cink, srebro end šit...

Mucho dinero.

P.S. Ugalj je još uvek najjeftiniji način da se pravi struja, posle nuklearne energije. Kako rastu energetske potrebe planete možeš da pogledaš npr. ovde:

What are the top five facts everyone should know about oil exploration

milisav68 milisav68 10:06 05.05.2013

Re: wat

srdjan.pajic
Milisave, koliko su tebi odbijali od plate za Kosovo?

Nisu meni, nego mojim roditeljima.

I nije to bilo stalno, već periodično pošto se izdvajalo recimo i za Crnu Goru posle zemljotresa 1979. godine.

Moraš da shvatiš da je od 1971. do 1990. godine, Kosovo (kao i ostale republike i Vojvodina) bilo država u državi, i da su na svim funkcijama bili Albanci, pa tako i odluke na šta će da se troši novac.
Iznad njih je bila samo savezna vlada.

Oni skoro da ništa nisu izdvajali za zajedničku državu, za razliku od recimo Slovenaca koji su davali najviše, pa je zbog toga i počela frka kad su pitali na šta se troše pare u vojnom budžetu, a nadmeni generali su odgovorili - vojna tajna (pa su tako u Miloševiću našli spasioca, jer se šatro zalagao za Jugoslaviju).

A to što pominješ 1997. godinu, pa tada je cela Srbija delovala neodržavano i razbucano, zbog sankcija i ratova, mi smo se čak zezali 1999. godine, da NATO piloti neće da gadjaju naše mesto, jer kad nadlete, pomisle da je već gadjano.
zilikaka zilikaka 16:43 01.05.2013

26

Kad bih ja želela da napišem sličan tekst, kakvu bih korelaciju sa današnjom političkom situacijom trebala da postavim za tekst pesme "Uz Maršala Tita",

...
Sve prste na ruci
U dupe uvuci
Partizanska...


koja se posebno rado izvodila na ondašnjim svečanim akademijama, od strane jednog elitnog hora?

Colin_bgd Colin_bgd 16:46 01.05.2013

Re: 26

zilikaka
Kad bih ja želela da napišem sličan tekst, kakvu bih korelaciju sa današnjom političkom situacijom trebala da postavim za tekst pesme "Uz Maršala Tita", koja se posebno rado izvodila na ondašnjim svečanim akademijama, od strane jednog elitnog hora?

...
Sve prste na ruci
U dupe uvuci
Partizanska...


Tu se ne pominje eksplicitno u cije dupe... A i sta ko preferira da radi sa svojom zadnjicom je iskljucivo njegova/njena stvar...
zilikaka zilikaka 18:50 01.05.2013

Re: 26

Tu se ne pominje eksplicitno u cije dupe... A i sta ko preferira da radi sa svojom zadnjicom je iskljucivo njegova/njena stvar...


Znači, bilo je politički dalekovido, al nacionalno korektno.
looping looping 17:02 01.05.2013

1

Od svih pogrdnih pesama mene je najvise nervirala ona :
" Pršti, pršti bela staza, **bu deca Deda Mraza".
Mislim, šta je Deda Mraz ikad kome zgrešio?
mirelarado mirelarado 09:22 02.05.2013

Re: 1

looping
Od svih pogrdnih pesama mene je najvise nervirala ona :
" Pršti, pršti bela staza, **bu deca Deda Mraza".
Mislim, šta je Deda Mraz ikad kome zgrešio?


Ето, ова ми је позната. Вероватно није потекла од деце из КЕШ*-а...


*Колинова елитна школа
tasadebeli tasadebeli 10:02 02.05.2013

Re: 1

looping
Od svih pogrdnih pesama mene je najvise nervirala ona :
" Pršti, pršti bela staza, **bu deca Deda Mraza".
Mislim, šta je Deda Mraz ikad kome zgrešio?



Како, бре, шта је згрешио? Зајебава нас тол'ке године! Све као донеће неки поклон, а кад дође та Нова година, патка међу очи!


Узгред, Цолине, то са Шиптарима траје много дуже и сеже много даље у прошлост од твог пионирског доба, чак и ако си сада деведесетогодишњи Титов пионир.

Моје сећање на певање у гимназији је понешто другачије... Памтим, рецимо, да су 1982. у Тринаестој београдској хтели две недеље пред крај школске године да избаце десетак матураната зато што су у дворишту школе певали о војводи Синђелићу и остале популарне песме са тадашњих прослава српске нове године. Омакло се момцима, па са онога "...мишу до колена, жаби до рамена..." пређоше на танане титраје душе.

Спасла их избацивања из школе њихова разредна, професорка марксизма и утицајни члан партије на локалном нивоу...

Било некад, сад се спомињало... Углавном, Цолине, следи ти поклончић за овај текст...




EDIT:

П.С. - Тек сада видим да онај мајор ЈНА 1983/84. на политичкој настави у дремљивим поподневним часовима после ручка није причао на празно када је урлао по учионици: "Албанија? Само нека пробају, јебаћемо им мајку! Има да их терамо све до Јадрана и да их побацамо у море!" (А у чети у том тренутку има 60% Шиптара.)
looping looping 10:09 02.05.2013

Re: 1

Како, бре, шта је згрешио? Зајебава нас тол'ке године! Све као донеће неки поклон, а кад дође та Нова година, патка међу очи!

Pa jel bi ti donosio poklone da ti neko tako peva?
kukusigameni kukusigameni 10:09 02.05.2013

Re: 1

tasadebeli


E sad će da se opet javi ekipa sa: "Kod mene toga nije bilo. Nit' je ko pevao, niti je ko branio. To vi u Beogradu."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana