Društvo| In memoriam| Region| Životinjski svet

Jasenovac - poetska odrečnica - zločin kao verbalna rutina

loader RSS / 12.05.2013. u 16:05

Danas je u Jasenovcu... obeleženo... Šta se tamo više uopšte može obeležiti, osim smrti stotina hiljada civila svih uzrasta, odnosno  načina smrti nad kojim su čak i sami nemački nacisti bili šokirani? 

Poručiše sa današnjeg, prigodnog skupa, da se zločin ne sme ponoviti, ni mržnja, ni ... 

jasenovac1.jpg

Pa, odlično. Lepo zvuči. Međutim, zločin u Hrvatskoj se više i ne može ponoviti, jer je to tehnički nemoguće – ostalo je danas mnogo manje Srba u Hrvatskoj nego što ih je u tadanjoj njihovoj državi na najbestijalnije načine pobijeno tokom II sv. rata.  Josipović kaže: „"Jasenovac je podsećanje na zločin u kome su učestvovali i brojni Hrvati". I brojni Hrvati?!  - “I” ? - A ko je to zapravo počinio zločin, dok su Hrvati, eto, učestvovali samo kao "i", samo kao nekakvi usputni, slučajno naišli “takođe-krvoždernici”?!

Neka se Hrvatska za mesec-dva priključi eUropskoj uniji, kao ratni saveznik, i verski rođak. Ali, na kakvim će vrednostima počivati ta velika zajednica naroda ako najgrozomorniji masovni ratni zločin pred njenom svekolikom javnošću prolazi ovako, pod nekakvom usputnom odrednicom “i”? Da li je dovoljno opravdanje to što su žrtve šizmatici, koji su ionako već par stotina godina planirani za "konačno rešenje", pa je lakše prihvatiti ovako razblažene, do bljutavosti razblažene izjave države koja će sutra biti nova dika EU, makar to iz usta njenog predsednika bilo izrečeno i samo kao mučni kompromis između savesti i pragmatične potrebe da se ne uznemiri unutarnja javnost? Ovo oko pragmatizma je nesporno. A ono oko savesti… ne znam.

Ponajmanje je tu kriv prepodobni Josipović. On je samo deo višedecenijskog kontinuiteta "smirivanja strasti", i sprečavanja preteranog raspitivanja o nezamislivom zločinu koji se tamo dogodio. Umesto istine, zar ne, bolje je izreći nešto prigodno. 

images?q=tbn:ANd9GcQDfTktOVnum3_O2jRGrvrnJNLT3UARPUSL52D2pGO43jdBLcI5 

jasenovac-spasena_deca-1.gif 

Nego - ne brine toliko to što manje-više već znamo ili sumnjamo kad je u pitanju hrvatsko-evropski stav o rešavanju pitanja Srba-šizmatika tokom proteklih ratova, već do koje mere će ta principijelnost biti nasleđena u budućim odnosima pomenutih učesnika suživota na kontinentu i u regionu.

 

 



Komentari (201)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:00 12.05.2013

Ka definitivnoj istini

"Jasenovac je podsećanje na zločin u kome su učestvovali i brojni Hrvati."

Mislim da je ta izjava iskorak ka definitivnoj istini o Jasenovcu, a ona će glasiti:
"Zločin u Jasenovcu su počinili srbočetnici nad hiljadama Jevreja, Hrvata i nekolicini Srba antifašista. U tom zločini su, nažalost, učestvovali i neki Hrvati".
loader loader 17:14 12.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

... Zločin u Jasenovcu su počinili ....

Hm ... pitanje je da li će na kraju uopšte biti to - da je načinjen nekakav zločin. A gde dokazi, a po kom kriteriju...? ...

Možda, zalećete se u izjavama, Vojislave ?
laziiprevare laziiprevare 23:24 12.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

U tom zločini su, nažalost, učestvovali i neki Hrvati.




Ti si moja ćokolada...



Zeteee !
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:37 13.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

laziiprevare

Zeteee !


Dakle, pršut na čelu!
Jebote, jeste da sama tema bloga nije ni za kakvo zevzečenje al brate 5 minuta sam se valjao od smeha na ovu fotku.

p.s.
Ovaj Kerum nema pojma šta propušta zbog toga što mrzi Srbe. Mogu samo da zamislim kakav bi Kermes on i Palma pravili. Kakvi bi to pajtosi bili...
To ni Jasenovac ni Ovčara ne bi uspeli da zavade.

p.p.s.
Da preudpredim spočitavanja. Ni u jednom trenutku mi nije padalo na pamet da ozbiljno poredim Jasenovac i Ovčaru. Niti kvalitativno niti kvanititativno.
loader loader 00:40 13.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

Ovaj Kerum nema pojma šta propušta zbog toga što mrzi Srbe. Mogu samo da zamislim kakav bi Kermes on i Palma pravili. Kakvi bi to pajtosi bili...
To ni Jasenovac ni Ovčara ne bi uspeli da zavade.

Tema stvarno nije za igru, ali, brate,
što je duhovito - duhovito je


laziiprevare laziiprevare 16:59 13.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

Dakle, pršut na čelu!

Posle kupusa,"stoci sitnog zuba", za izbore pršut.

Ni u jednom trenutku mi nije padalo na pamet da ozbiljno poredim Jasenovac i Ovčaru.

Naravno, Jasenovac i "Konačno rješenje" su iznad svih poznatih zločina:

"Srpska narodna manjina stavljena je izvan zakona u NDH, već tijekom prvih mjeseci donesene su brojne zakonske odluke koje su bile usmjerene protiv Srba: otkazi iz javnih službi, morali su napustiti sjeverni dio Zagreba, Zagrebom su se mogli kretati samo danju, određeno je da moraju nositi oznake sa slovom "P" za pravoslavni, naziv vjere je promijenjen iz srpsko-pravoslavna u grčko-istočna, zabranjena je ćirilica. Počelo se s popisivanjem Srba kako bi se potom lakše deportirali u Srbiju…" (hrvatski izvor)
loader loader 17:11 13.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

U proleće '41. papa prima stotinak najviđenijih ustaša ...
Masovna ubistva su već bila počela diljem ndh.
Šta li im je izrekao, blagoslov, ili kritiku?
Ili se pravio da ne zna, pa su diskutovali o pršuti?

laziiprevare laziiprevare 17:59 13.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

diskutuju o pršuti



Vatican legate, or personal representative from the Pope to the NDH from 1941 to 1945, Ramiro Marcone, right, with Ustasha leader Ante Pavelic, center. The Vatican Secretary to the Vatican legate is Giuseppe Masucci on left.
loader loader 18:48 13.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

Dirljiva fotka.

Ajmo sad jedan red Keruma:

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

laziiprevare laziiprevare 17:53 14.05.2013

Re: Ka definitivnoj istini

Ajmo sad jedan red Keruma

Protiv Keruma neće biti podneta krivična prijava, jer nije pevao ustašku pesmu, već je na melodiju te pesme pevao druge, izmenjene stihove, saopštila policija.

"čovjek zaboravio riječi.. šta ćeš, godine" (komentar B92)
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:02 12.05.2013

Pročitati

knjigu Viktora Ivančića, "Točka na U". U njoj se to U, odnosno i, odlično objašnjava. Da ti se kosa digne na glavi.

loader loader 17:18 12.05.2013

Re: Pročitati

U njoj se to U

Jeziv haikU






petronijevic001 petronijevic001 17:26 12.05.2013

Re

Predsednik Srbije treba da se izvini Hrvatima za Jasenovac
loader loader 17:27 12.05.2013

Re: Re

Odbor za prijem izvinjenja je spreman


Ispričaće se zbog odsustva Tuđmana
laziiprevare laziiprevare 23:36 12.05.2013

Re: Re

Predsednik Srbije treba da se izvini Hrvatima za Jasenovac




"Po čemu se Jasenovac razlikuje od Ovčare? ... Po opravdanosti postojanja !"
(Uvijek spremni čitalac, Večernji list)



priznanje iz ruke našeg Ive
loader loader 01:26 13.05.2013

Re: Re

Može se gledati i malo drugačije.
Recimo da grb nije kriv.
Mogli su da kažu, grb nam je lep, a ovi u ratu su ga zloupotrebili čineći užasne stvari sa kojima se mi danas kao zdravomisleći ljudi i zrela nacija nikako ne slažemo, već se toga stidimo. Ili nešto slično tome. Može jasno da se kaže da je počinjen veliki, zaista veliki zločin i da to postane nesporna činjenica, koja se ne relativizuje, već podrazumeva. Tada bi nam njihov grb bio najmanje važan. Ovako, pošto u Hr. nema iskrenog odricanja od uništavanja srpskog življa u prošlosti, i sam taj grb je simbol kontinuiteta hrvatske skonosti da se šizmatici na svaki način uklone ako se učini da samim svojim postojanjem ugrožavaju hrvatsku državu. U tome značajnu ulogu ima i katolička crkva koja je i te kako aktivno učestvovala u nezapamćenom masovnom pomoru ljudi, a nikad se, kasnije, o tome nije izjasnila. Takav njen čvrst stav protiv istočne šizme naravno da hrabri znatan deo hrvatske populacije u "raspoloženju prema Srbima", a naročito hrabri ekstremiste.

(u komentaru iznad, zbog koga sam napisao ovaj svoj komentar, stajao je i hrvatski grb, slovo U itd, ali je naknadno uklonjen, no, ja svoj komentar ipak neću ukloniti pošto mislim da ima funkciju, jer iznosi stav po navedenom pitanju)
bubamarac bubamarac 10:42 13.05.2013

Re: Re

Ova fotografija urucenja neke diplome, priznanja, sta li, prezivjelom muceniku logora smrti od strane predsjednika evropske Hrvatske, sa sve sahovnicom je jeziva.
Kao da mu urucuje nagradu za pobjedu u rijalitiju Survivor na kojem je pecat firme(produkcije) koja je organizovala takmicenje.
Strasno, jezivo i tako nepotrebno!!!
laziiprevare laziiprevare 16:49 13.05.2013

Re: Re

grb nam je lep, a ovi u ratu su ga zloupotrebili čineći užasne stvari

Fotografija srpske dece obučene u ustaške uniforme je za mene najteži deo planiranog i počinjenog monstruznog zločina NDH ideologa. Manje je poznato da su starija srpska deca uhapšena i poslata u sabirne kampove u NDH, a odatle su zajedno sa dobrovoljcima hrvatima poslati u Austriju na obuku da ubiju, učestvujući u borbama na istočnom frontu. Ta nesretna srpska deca, dočekali su kraj rata na poslednjoj liniji odbrane nacističke Nemačke.



Za vreme njihove janjičarske uloge, koju su osmislili bolesni umovi, koji i danas imaju snažno uporište u Hrvatskoj, njihove porodice istrebljene su po gradovima i selima NDH. Tokom "vojne službe" ,nosili su grb zloglasne NDH na rukavu i šlemu.
loader loader 16:56 13.05.2013

Re: Re


Jeza
laziiprevare laziiprevare 17:04 13.05.2013

Re: Re

Strasno, jezivo i tako nepotrebno!!!

Priznanje "Ante Bakić",hrvatski komunista-logoraš koji je sudelovao u organizaciji proboja iz logora Jasenovac, za mene ima istu težinu kao da Nemci dodeljuju priznanje preživelim jevrejima iz Aušvica nagradu sa imenom nastradalog nemačkog komuniste (nad kojima jeste izvršen zločin).

U logoru u kojem je ubijeno 20000 dece ispod 14 godina starosti, davanje ovakvog priznanje nema ni govora o prihvatanju odgovornosti za genocid nad jevrejimaa, romima i srbima .

Spasavanje pojedinaca jevreja u NDH od strane ideologa "Konačnog rješenja" , već je poznata u Hrvatskoj modernoj propagandi:

"Na područjima pod ustaškom vlašću rat je preživjelo svega oko 350 Židova. Nadbiskup Alojzije Stepinac, zaštitio je te 55 štićenika staračkog doma Lavoslav Švarc, koji su bili sklonjeni na crkvenom imanju u Brezovici kraj Zagreba." (hrvatski izvor)

"Povodom rođendana Ante Pavelića 14. lipnja 1944. pušteno je na slobodu 170 logoraša. Tijekom 1944. pomilovano je 350 osoba , za Božić 1944. godine pušteno iz logora 500 osoba, a na Dan NDH, 10. travnja 1945. pomilovano ih je 400."(hrvatski izvor)



Možda Ivo dodeli priznanje i porodici dr Ante, kojoj je vraćena pravedno stečena imovina u Zagrebu. Pored navedene humanosti dr Ante u Sabirnom centru Jasenovac, posljednji zakon NDH bila je "Zakonska odredba o izjednačavanju pripadnika NDH s obzirom na rasu,5. svibnja 1945., no ona se više nije imala gotovo ni na koga primijeniti." (hrvatski izvor)
dan5 dan5 17:10 13.05.2013

Re: Re

Priznanje "Ante Bakić",


Upravo tako!
Najbrojniji stradali su Srbi, Hrvati sporadično.
Naravno da je nebitno koje su nacionalnosti žrtve, ali zašto priznanje nosi ime ANTE koje u svakom Srbinu s "onih" područja budi blagu jezu. Neprilično, neprihvatljivo, čak bezobrazno...
Zar nije u tim silnim hiljadama bio neki Marko ili Petar ili....pa neka je i Hrvat, po kome će se nazvati priznanje.
Ovako, prst u oko...
loader loader 17:19 13.05.2013

Re: Re



za mene ima istu težinu kao da Nemci dodeljuju priznanje preživelim jevrejima iz Aušvica nagradu sa imenom nastradalog nemačkog komuniste


Dosetljivo se u Hrvatskoj menja tehnika poigravanja sa pojmom ovog grozomornog masovnog pakla na zemlji, ...
Šta ako se naredne godine za nagradu nađe neki Alojzije?
laziiprevare laziiprevare 17:20 13.05.2013

Re: Re

tehnika poigravanja sa pojmom ovog grozomornog masovnog pakla na zemlji

"Antropološka istraživanja u radnom logoru Jasenovac koji su trebala dokazati masovna ubijanja u radnom logoru Jasenovac: Nakon temeljitih istraživanja pronađen je samo 481 kostur za kojih je većina utvrđena da su umrli od epidemijskih bolesti. Od 9-17. travnja 1964 godine, istraživanja je vodio A. Šercelj čija je svrha bila fizički odrediti grobišta kako bi se potom mogla vršiti otkopavanja ..."(hrvatski izvor)



"U Gradini je otkopano i obrađeno sedam sondi od toga je čega su u 6 pronađeni ostatci ljudskih kostiju a u jednoj uporabni predmeti. Utvrđeno je da se u svih 6 grobnica nalaze posmrtni ostatci 289 (slovima: dvjestoosamdesetdevet) osoba. Nakon toga su antropolozi prešli na lijevu stranu Save gdje su iskopali 24 sonde... Tako u izvješću stoji: Ova sonda je kopana kod table s natpisom 'Masovna grobnica za 3000-6000 žrtava a u njoj su ukupno pronađena 23 kostura'...(hrvatski izvor)

loader loader 17:24 13.05.2013

Re: Re

Tako u izvješću stoji: Ova sonda je kopana kod table s natpisom 'Masovna grobnica za 3000-6000 žrtava a u njoj su ukupno pronađena 23 kostura'...(hrvatski izvor)

Ne potcenjujte njihove sposobnosti - mogli su da pronađu i duplo manje, samo da su toga jutra bili malo nervozniji.

loader loader 17:27 13.05.2013

Re: Re

"Na područjima pod ustaškom vlašću rat je preživjelo svega oko 350 Židova. Nadbiskup Alojzije Stepinac, zaštitio je te 55 štićenika staračkog doma Lavoslav Švarc, koji su bili sklonjeni na crkvenom imanju u Brezovici kraj Zagreba." (hrvatski izvor)

"Povodom rođendana Ante Pavelića 14. lipnja 1944. pušteno je na slobodu 170 logoraša. Tijekom 1944. pomilovano je 350 osoba , za Božić 1944. godine pušteno iz logora 500 osoba, a na Dan NDH, 10. travnja 1945. pomilovano ih je 400."(hrvatski izvor)

Možda Ivo dodeli priznanje i porodici dr Ante, kojoj je vraćena pravedno stečena imovina u Zagrebu. Pored navedene humanosti dr Ante u Sabirnom centru Jasenovac, posljednji zakon NDH bila je "Zakonska odredba o izjednačavanju pripadnika NDH s obzirom na rasu,5. svibnja 1945., no ona se više nije imala gotovo ni na koga primijeniti." (hrvatski izvor)

deset_slukom deset_slukom 09:23 14.05.2013

Re: Re

laziiprevare
Tako u izvješću stoji: Ova sonda je kopana kod table s natpisom 'Masovna grobnica za 3000-6000 žrtava a u njoj su ukupno pronađena 23 kostura'...(hrvatski izvor)


Mislim da se i iz ove rečenice može naslutiti da pogrešno interpretiraš tekst. Ne tvrdim, samo bi ga trebalo celog pročitati, pažljivije. Naime, bio sam dete kada sam, čini mi se, tih šezdesetih čitao tekst o ovome u Ilustrovanoj politici. Sa sve fotografijama, sve me je to vrlo "dojmilo", pa mi se urezalo u pamćenje.

Rekao bih da je reč o broju pronađenih ostataka u sondama. Taj broj se množi sa površinom grobnice. Na fotografijama su se one jasno ocrtavale od okoline.

Ovo pamtim jer zaista nije ličilo na pokušaj relativizacije, brojke su bile sasvim dovoljno "impresivne".
laziiprevare laziiprevare 17:25 14.05.2013

Re: Re

tvrdim, samo bi ga trebalo celog pročitati, pažljivije

Mislim da nisi u pravu. Ja čitam kao i generacije koje nisu videle snimke kao ti. Jačanje ustaškog pokreta u Hrvatskoj od dana rušenja Sabirnog centra Jasenovac, posledica i ove vesti na koju sam reagovao kao i tekstova koji su dostupni na internetu. Mislim da je ovaj komentar bolji od svih mojih:
Kao da mu uručuje nagradu za pobjedu u rijalitiju Survivor na kojem je pečat firme(produkcije) koja je organizovala takmičenje.

Veličanje "Maksinih mesara” i "crnaca Francetića Jure" - veličanje "Rasne čistoće" i "Konačnog rešenja" u Hrvatskoj nije slučajan produkt "demokracije".

Jasenovac i Gradiška Stara

Rasprava o dokazanom antifašizmu pojedinih hrvatskih političara, podsetila me na priču kako su i za vreme NDH "političari" imali porodične veze sa partizanima,jevrejima ili srbima (rome nisam pronašao). Ne postoji "prijenos grijeha s oca na sina" ili obrnuto,ali političar koji "zapjeva pjesmu koljača" ne može više biti u politici jer nije normalan, nema opravdanja.



U pismu direktora centra Efraim Zurofa hrvatskom predsedniku Stipi Mesiću iz Jerusalima naglašava se da je uvreda za sve žrtve ustaša i ljude sa savešću širom sveta kada se "masovni ubica sahranjuje sa ustaškom uniformom i kada ga sveštenik hvali kao uzor za sve Hrvate". (kontraverzna sahrana bivšeg komandanta logora u Jasenovcu, Dinka Šakića, u ustaškoj uniformi na groblju Mirogoj u Zagrebu 2008.)

"To je razlog da se svaki pošteni Hrvat ponosi Šakićevim imenom. Ponosan sam što sam ga u bolnici na odru vidio u ustaškoj odori." (fra Vjekoslav Lasić)
Državni sekretar Ministarstva pravde Homen: "Ova greška nije naša!"

"Slobodan Homen iz Ministarstva pravde izjavio je nakon raspisivanja tjeralice da očekuje uhićenje Nade Šakić koja po njihovim, očito posve krivim informacijama živi u Argentini. Nada Šakić umrla je 5. veljače 2011. i ispraćena je s krematorija u Zagrebu. " (hrvatski izvor)
zaista ne liči na pokušaj relativizacije

"Broj autentičnih fotografija o logoru iz razdoblja 1941.-1945. vrlo je malen, jugoslavenske su se vlasti odmah nakon rata dale u fotokrivotvoriteljski posao. Tako su danas »znane« i »prepoznatljive« (tobožnje) jasenovačke fotografije urezane u (pod)svijest mnogih ljudi." (hrvatski izvor)

"Isto tako, Jasenovac je bio i logor za izbjeglice. Tisuće Hrvata sklonili su se u Jasenovac ispred četničkih progona (npr. 1500-2000 Hrvata iz Donjeg Lapca i Boričevaca, 21. studenoga 1941. došli su u Jasenovac odakle kasnije idu u Slavoniju). Jedan događaj baca posve novo svjetlo na uobičajene predrasude o Jasenovcu. Naime, nakon napada partizana na Crkvenom Boku ustaše su 13. rujna 1942. godine odveli seljane u Jasenovac.Došlo je do intervencije MUP-a koji traži istragu, komisija Lisak-Oršanić-Seitz oslobodila je uhićenike i platila im odštetu. Zapovjednik logora Ljubo Miloš je uhićen i zatvoren na Savskoj cesti...." (hrvatski izvor)


Za kraj jedan od logoraša:"Ovo ovde danas je izletište."
Biljana 77 Biljana 77 18:10 14.05.2013

mučno štivo

Alojz

Ko ima snage...

EDIT: Ilustracije radi, knjiga se bavi i nekim mestima užasa za koje većina (nas) nikada ni čula nije:
Drugi logor kratkog trajanja je onaj u Slanom na ostrvu Pagu. Prva grupa zarobljenika tu stiže 25. juna 1941. Za manje od dva mjeseca broj poklanih penje se na oko 10.000. Kada italijanske trupe zauzimaju ovo ostrvo 20. avgusta, nalaze čitave gomile leševa naslagane u jednoj dubokoj jami u predjelu Fornace. Dana 22. septembra 1941. komandir I sanitetskog voda V korpusa italijanske vojske, Santo Straci (koji je poslan u Slano s jednim vodom vojnika da izvrši kremaciju leševa da ne bi došlo do epidemije) podnosi šefu Saniteta pri komandi Korpusa, sljedeći izveštaj:

„Kada smo uklonili kamenje, na nekoliko centimetara ispod zemlje na svjetlo dana izašle su brojne ruke, često vezane kablovima, noge bose ili sa čarapama, glave ... Po položaju leševa može se zaključiti da su zarobljenici, vezani po dvoje ili troje, najprije iskopali jame i da su zatim streljani nad istim tim jamama ili dokrajčeni hladnim oružjem. Jame su zakopane na brzinu dok sve žrtve još nisu bile mrtve, a to pokazuje tragičan izraz lica većine leševa. Na nekim mjestima, leševi, nabacani bez reda jedan na drugi, formirali su pet ili šest slojeva.
Gotovo svi muški leševi imali su vezane i noge i ruke. U blizini jama nađene su mitraljeske čaure, ali kod većine leševa bilo je moguće konstatovati smrtne rane zadate nožem u grudi, leđa ili vrat. Jednoj mladoj ženi sasvim su odrezane dojke. U dvije jame našli smo samo leševe žena i djece, a u drugima su bili pomešani muškarci, žene i djeca. Uspeli smo da izvadimo i kremiramo 791 leš: 407 muškaraca, 293 žene i 91 dijete između 5 i 15 godina, te jedno novorođenče od pet mjeseci. Osoba koja nam je bila vodič rekla mi je da su u velikoj većini deportovani bacani u more tako što su bili vezani za veliko kamenje, a da su mnogi izvršili samoubistvo tako što su se sami bacali u more."
deset_slukom deset_slukom 18:43 14.05.2013

Re: Re

laziiprevare

Mislim da nisi u pravu.

Malo sam googlao, pa sam na Wikipediji našao tekst koji navodiš. Zaista, to što tamo piše pas s maslom ne bi pojeo, mada su navedene i ostale, realističnije procene o broju žrtava.

Što se ovih istraživanja sa sondiranjem tiče, gotovo sam siguran da se sećam članka o njima. To su bila ozbiljna istraživanja, ovde su njihove rezultate naveli u neverovatno karikiranom obliku.

Svaki put se potvrdi da su "komunistički" istorijski izvori najtačniji.
grmfrm grmfrm 20:05 14.05.2013

Re: Re

Malo sam googlao, pa sam na Wikipediji našao tekst koji navodiš. Zaista, to što tamo piše pas s maslom ne bi pojeo, mada su navedene i ostale, realističnije procene o broju žrtava.


Wikipedija je odavno prestala da bude pouzdan izvor informacija ne samo po ovom pitanju vec mnogo drugim.
dr.wagner dr.wagner 17:28 12.05.2013

A što kazati ... ?

... dan

-Sa Jasenovcem se ne može kalkulirati , zapravo , nitko pametan to ni ne pokušava
relativizirati ... niti o tome sada polemizirati , jer tim žrtvama iz naše pozicije
nemate što kazati ...

-Prezidento je sve veće razočaranje ... možda je u početku (bar meni) izgledao
kao netko uljudan , ali sa stavom ...
... no sada se sve više pretvara u sitnog kalkulanta (zapravo se već pretvorio) ...

-Stipe Mesić (koji je vama manje drag od ovoga, valjda zbog životopisa i nekih govora )
je za njega školski primjer bezkompromisnog borca protiv relativiziranja
naše (nažalost loše) prošlosti


Wagner
loader loader 17:34 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Stipe kao inače čvrst momak nije mogao puno iznenaditi, jer je u pređašnjici bio prepoznavan kao neko sasvim drukčiji. Od Josipa se očekivalo nešto novo, i bolje, ali truležni utisak sada sve više nadvladava. Ima stvari oko kojih se može praviti kompromis, a da to ne dovede do one "suštinske ljudske zgadi", ali ovo svakako nije tema na kojoj je to moguće. Zločin je zločin. Posebno toliki i takav.

No, pričekajmo neka naredna predsednička lica. Možda oni ne podlegnu ovoj strašnoj bakteriji ...
dr.wagner dr.wagner 17:40 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Pozdrav L

loader
No, pričekajmo neka naredna predsednička lica. Možda oni ne podlegnu ovoj strašnoj bakteriji ...


-Cijenim Vaš optimizam , ali mislim kako to Vi i ja nećemo dočekati ...
...bar sudeći po ovima što sada stoje u redu ... i kod vas i kod nas


W
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:40 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

-Stipe Mesić (koji je vama manje drag od ovoga, valjda zbog životopisa i nekih govora )
je za njega školski primjer bezkompromisnog borca protiv relativiziranja
naše (nažalost loše) prošlosti


Stipe kao inače čvrst momak nije mogao puno iznenaditi, jer je u pređašnjici bio prepoznavan kao neko sasvim drukčiji


malo posle pređašnjice

loader loader 17:43 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

dr.wagner
Pozdrav L

loader
No, pričekajmo neka naredna predsednička lica. Možda oni ne podlegnu ovoj strašnoj bakteriji ...


-Cijenim Vaš optimizam , ali mislim kako to Vi i ja nećemo dočekati ...
...bar sudeći po ovima što sada stoje u redu ... i kod vas i kod nas


W


Neki tračak se mora održati, makar i u samozavaravanju, ako ga nema u realitetu.
loader loader 17:46 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

malo posle pređašnjice

Na toga sam momka i mislio
dr.wagner dr.wagner 17:53 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Pozdrav gospođo J

Jelica Greganović
malo posle pređašnjice


-To sam i spomenuo ... ali od kad je došao "u sedlo" , toga više nije bilo ...
... što je najčudnije , ni u borbi za drugi mandat nije pravio kompromis (a
to se očekivalo) , kao ovaj trenutni ...

-Ne bih volio da se stekne dojam da sam fan od SM , ali u komparaciji sa
ovim sada , ... moj je favorit



W
alselone alselone 18:05 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Ne bih volio da se stekne dojam da sam fan od SM


Sloba Milosevic? Mozda ce zvucati morbidno na prvi pogled, ali on vam je i dao drzavu u ovom obliku. Da je bio neko normalniji ne bi sigurno bilo kao danas.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:08 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

... ali od kad je došao "u sedlo" , toga više nije bilo ...

Znam, al...znaš i sam.
dr.wagner dr.wagner 18:12 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Pzdrav A

alselone
Da je bio neko normalniji ne bi sigurno bilo kao danas.


-Da smo svi bili normalniji ... sigurno ne bi bilo kao danas

... bilo bi kao prije



W
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:12 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Neki tračak se mora održati, makar i u samozavaravanju, ako ga nema u realitetu.


Ma daj da te tračkove nade prištedimo za ovu našu državicu.
Neka njima njihove lepe, neka je prave kakvom hoće i neka se nadaju čemu hoće.
Na nama je samo da konstatujemo kakvom su je napravili, i kako da se prema tako napravljenoj postavimo.

A kako je prave - vidi se.

angie01 angie01 22:58 12.05.2013

Re: A što kazati ... ?

dr.wagner




-Da smo svi bili normalniji ... sigurno ne bi bilo kao danas

... bilo bi kao prije



W



hvala vam na ovome, Wagner!
dan5 dan5 16:48 13.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Uprkos nesimpatijama, poštujem što ne odustaje od antifašističke priče i jedini je političar u Hrvatskoj s veoma jasnim stavovima i porukama bez udvaranja ustaštvu. Čak i ako postoji sumnja u iskrenost, treba poštovati jer je raritet...
dan5 dan5 16:49 13.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Mislim na Stipicu
loader loader 16:54 13.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Stipica jeste antifašista,
iskren,
beskompromisan,
osim kad je u pitanju neophodnost da se kroatska istrebi od Srba, Jevreja i Roma.

Inače, koliko Roma živi u Hrvatskoj?
Da li bi mogli da žive u Hrvatskoj?

dan5 dan5 17:04 13.05.2013

Re: A što kazati ... ?

Inače, koliko Roma živi u Hrvatskoj?
Da li bi mogli da žive u Hrvatskoj?


Žive u Hrvatskoj. Novi trend je da ih država naseljava u prazne srpske kuće na područjima tkzv. posebne državne skrbi. Na taj način se dodatno menja nacionalni sastav na štetu Srba povratnika.
I Romi su poželjniji od Srba...
mariopan mariopan 18:53 12.05.2013

...

Nego - ne brine toliko to što manje-više već znamo ili sumnjamo kad je u pitanju hrvatsko-evropski stav o rešavanju pitanja Srba-šizmatika tokom proteklih ratova, već do koje mere će ta principijelnost biti nasleđena u budućim odnosima pomenutih učesnika suživota na kontinentu i u regionu.

Razočarava put kojim su krenuli, ali me ne iznenađuje.
loader loader 19:41 12.05.2013

Re: ...

Iznenađenje svakako nije,
ali je to mnogo više od razočarenja - to treba da (nastavi da) zabrinjava, nas.

milivoje_bg milivoje_bg 19:52 12.05.2013

Ја нисам ништа друго очекивао !

Јосиповић је обично ђубре !
loader loader 01:06 13.05.2013

Re: Ја нисам ништа друго очекивао !

Stvarno je delovalo da bi mogao da načini i nešto više, drugačije...
ali, izgleda da je ta cro-mašinerija baš, baš jaka
i ne dozvoljava zastranjivanje u bilo kakav humanizam
kad su ove stvari u pitanju


lidiaz lidiaz 20:28 12.05.2013

Неће мене моје комшије Хрвати...

Рекао је мој прадеда Рудолф мом деди у пролеће ’41, када је деда послао поруку да се пакују и да беже у Србију. Ја сам добар са њима, познајем их.

У Славонском Броду јеврејска заједница више не постоји...

Од целе моје фамилије преживеле су четири особе, моја баба и њено двоје деце, мама и ујак, која је пошла за својим мужем у Србију,
и моја тетка, њена сестричина, коју су пустили из Ђакова јер је била дете, а логор је био препуњен. А после је нису нашли.
Додуше, сачували су је неки Хрвати, којима су њени родитељи платили.


Rudolf Fuchs was born in Vinkovci, Yugoslavia in 1889 to Heinrih and Lina nee Weis. He was a merchant. Prior to WWII he lived in Slavonski Brod, Yugoslavia. During the war he was in Slavonski Brod, Yugoslavia. Rudolf was murdered/perished in 1943 in Jasenovac, Yugoslavia at the age of 51. This information is based on a Page of Testimony (displayed on left) submitted by his granddaughter, a Shoah survivor.

loader loader 22:14 12.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

... Ја сам добар са њима, познајем их.

Poznajemo li se sada? ..
angie01 angie01 23:00 12.05.2013

loader,

kad udjes u spomen muzej, suze same teku.
lidiaz lidiaz 23:30 12.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

loader
... Ја сам добар са њима, познајем их.

Poznajemo li se sada? ..


Pa ne. Neki starci pamte, ali ih je sve manje i manje.

Tetka je imala susret sa Nadom Luburic (sestrom od Maxa i zenom Dinka Sakica), u tom selu gde su je skrivali. Predstavljali su je kao Miru, rodjaku Hrvaticu. Pricala je kako je Nada pogledala u nju i rekla kako mnogo lici na Jevejce.
Posle rata smestili su je u sirotiste dok nisu videli da ima zivu tetku, moju babu. I onda je samo poslali za Beograd, gde se pojavila kod babe na vratima.
Nikad nikakvo obestecenje ni ona ni baba nisu dobile od Hrvatske. Nesto od Nemacke, sto baba nije ni dozivela.
Zvali su je iz ambasade Hrvatske, tetku, kad je Mesic dolazio u Izrael i govorio u Knesetu. Odbila je i rekla kako je to sramota sto ga primaju. Ogromna vecina Jevreja iz Hrvatske, tih starijih, odbila je.
Pritom, ni ona ni baba nikad nisu mrzele Hrvatsku, ni Hrvate, niti su nas (babina liniji i tetkina linija) ucili da mrzimo. Njen sin je na medenom mesecu obisao i Hrvatsku, a i ona je isla nekoliko puta.
I porodica mog tece, njenog pokojnog muza je stradala. Muski deo isto u Jasenovcu...

Inace, u Jad Vashemu postoji spisak najozloglasenijih logora. Na podu jedne prostorije, velikim slovima, u nekom polulukovima. Od logora sa nasih prostora, samo je Jasenovac tu.

Inace, tetka je 13-oro unela u arhive Jad Vashema, nasu porodicu, porodicu svog oca i svog muza
yugaya yugaya 23:54 12.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

proveri da li su svi na spisku identifikovanih žrtava - jedinom zvaničnom spisku , JSUP Jasenovac, i da li su podaci ako su na spisku tačni.

Ako nisu uneti svi ili za nekoga nisu tačni podaci molim te da kontaktiraš JSUP Jasenovac i pošalješ im izmene:

http://www.jusp-jasenovac.hr/Default.aspx?sid=7618


To je jedini zvanični spisak identifikovanih žrtava logora Jasenovac za čije izmene i dopune je zadužena zvanična institucija JSUP Jasenovac.

loader loader 00:22 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

lidiaz

Pritom, ni ona ni baba nikad nisu mrzele Hrvatsku, ni Hrvate, niti su nas (babina liniji i tetkina linija) ucili da mrzimo.



loader loader 01:02 13.05.2013

Re: loader,

angie01
kad udjes u spomen muzej, suze same teku.


blogovatelj blogovatelj 04:58 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Pricala je kako je Nada pogledala u nju i rekla kako mnogo lici na Jevejce.


Šta ti je iskustvo.
I profesija zver može se dovesti do savršenstva.
Naježila si me.
loader loader 08:19 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

... do savršenstva

Hm, da...
Samo, to možda nije vrhunac... Kako je krenulo ... ne treba biti baš mnogo iznenađen ako bi Nada Šakić u katoličkoj bila proglašena za sveticu?

bolid1 bolid1 08:45 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Pamtim neku pricu iz istorijske citanke, tacnije, reprint izvestaja neke komisije Rajha koja je isla da obidje logore u NDH, valjda, da vide jel' sve ide po planu...e, oni su ljudi napismeno stavili koliko su se zgrozili...po sistemu, mi ih "samo" ubijamo, ovi ih muce do beskonacnosti.

'bemliga dal' je istina, uvek takve stvari uzimam sa teskom rezervom, ali, kad oficiri koji su dosli da vide kako funkcionise fransiza budu zgrozeni istom...that tells something...
pjescanestaze pjescanestaze 08:51 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...



KOZARSKA DUBICA - Spasoja Aleksić u logor "Jasenovac" dospio je kad je imao samo 14 godina, ali je ostao živ jer je uspio prevariti ustašu i izbjegao je strijeljanje u Donjoj Gradini.

"Jednom prilikom u logor je ušlo pet, šest ustaša i počeli su da kupe dječake i izvode na kapiju. Izveli su 50 do 70 dječaka starosti do 14 godina, otjerali ih pored žice, lijevom obalom Save prema Donjoj Gradini u koloni po dvoje i poubijali ih za jedan sat. Preživio sam jer mi je majka zamotala dječju pelenu preko glave, povezala pa da izgleda da sam djevojčica i tako sam ostao živ", priča Aleksić.

Polaganjem vijenaca, parastosom i pomenom žrtvama ustaškog genocida, danas je u spomen-području Donja Gradina obilježen Dan sjećanja na žrtve genocida u logoru "Jasenovac" i njegovom najvećem stratištu Donja Gradina.

Obilježavanju su, pored preživjelih logoraša, članova porodica ubijenih, te više stotina građana, prisustvovali i Milorad Dodik, predsjednik RS, Igor Radojičić, predsjednik Narodne skupštine RS, članovi Vlade RS, delegacija države Izrael, te delegacije jevrejskih i romskih zajednica, stranih ambasada u BiH i drugih organizacija.

Inače, Donja Gradina predstavlja najveće stratište u sistemu koncentracionih logora "Jasenovac", u kojoj je ubijeno i zakopano više od 360.000 ljudi. Prema istraživanjima, od 1941. do 1945. godine u logoru "Jasenovac" ubijeno je oko 700.000 djece, žena i staraca. Među stradalima je bilo najviše Srba, Jevreja i Roma.

U svom obraćanju, Dodik je poručio da područje Donje Gradine pamti tugu i jecaje te da toga na tom mjestu neće nedostajati, ali da nedostaje pravda, koja očigledno nikada neće stići.

"Ovdje su stradala i djeca i tačno je da u opštini Kozarska Dubica ni 20 godina nakon 1945. godine, nije bilo srpskog regruta. Ovdje su ljudi sistematski ubijani i ovdje svako ima nekoga za kim plače, a taj bol je sastavni dio naših života i nosimo ga ugrađenog u sebi", rekao je Dodik. On je istakao da se ovaj zločin ne smije zaboraviti te naglasio da su Srbi dali nemjerljiv doprinos u borbi protiv fašizma.

"Ovaj narod želi mir, ponosan na RS koju ima, na njeno stvaranje i postojanje i spreman da bude u BiH samo onoliko koliko piše u Dejtonskom sporazumu i ništa više", rekao je Dodik. On je upitao zašto danas nije bilo nikog od zvaničnih predstavnika iz Sarajeva i naglasio da u bolu i patnji treba da budemo zajedno i da treba razumjeti bol drugoga.

Žarko Obradović, ministar prosvjete i nauke Srbije, rekao je da je ovo okupljanje prilika da se oda pošta svim nevino stradalima, ali i da uputimo poruku mira, razumijevanja i saradnje. Dodao je da pomen za srpski narod predstavlja simbol borbe protiv fašizma i antisemitizma.

Zev Elkin, zamjenik i v.d. ministra inostranih poslova Izraela, rekao je da su današnje generacije obavezne da pamte kakav se tu užas dešavao.

"Jer onaj koji ne pamti prošlost i njegova naravoučenija ne može da gradi sadašnjost, a kamoli budućnost", rekao je Elkin i dodao da su preživjeli logoraši jedini heroji ovoga dana.

Istakao je da izraelski i srpski narod treba da zajedno i partnerski grade svoju budućnost. Haim Bivas, gradonačelnik izraelskog grada Modin, rekao je da dimenzije holokausta i zločina počinjenog u logoru "Jasenovac" i Donjoj Gradini ostaju izvan domašaja zdravog razuma, stravični za pominjanje i jezivi za suočavanje.

"Postojanje države Izrael i Republike Srpske predstavlja garanciju da se takvi strašni zločini neće ponoviti u budućnosti", rekao je Bivas.

Mihael Barenbaum, predsjednik Konferencije najvećih jevrejskih organizacija u SAD, rekao je da mu je čast biti u Donjoj Gradini, jer je život posvetio misiji da govori o holokaustu. On je naglasio da svijet ne treba da definišu podjele među ljudima, nasilje i terorizam i dodao da priča o onome što se dogodilo u Donjoj Gradini i "Jasenovcu" ne smije da bude sakrivena.
Mun: Ne smije se ponoviti

Patrik Mun, ambasador SAD u BiH, rekao je da je za njega bilo veoma važno da bude u Donjoj Gradini i prisjeti se strašnih zločina koji su se desili na ovom području.

"Iz ovog koncentracionog logora ima puno priča koje se mogu ispričati i treba nastaviti pričati te priče. Priče o istoriji onoga što se desilo ovdje moraju se stalno ponavljati da bi ljudi razumjeli šta se dogodilo i zašto se ne smije više dogoditi", rekao je Mun i naglasio da su se zločini u Donjoj Gradini dogodili zato što ljudi nisu mogli tolerisati međusobne razlike te da je to bila netolerancija koja je išla do krajnjih granica.
milivoje_bg milivoje_bg 09:23 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

yugaya
proveri da li su svi na spisku identifikovanih žrtava - jedinom zvaničnom spisku , JSUP Jasenovac, i da li su podaci ako su na spisku tačni.

Ako nisu uneti svi ili za nekoga nisu tačni podaci molim te da kontaktiraš JSUP Jasenovac i pošalješ im izmene:

http://www.jusp-jasenovac.hr/Default.aspx?sid=7618


To je jedini zvanični spisak identifikovanih žrtava logora Jasenovac za čije izmene i dopune je zadužena zvanična institucija JSUP Jasenovac.


Ма шта кажеш - и једини и званични !
Убише се од ажурности.
tyson tyson 13:44 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Inace, u Jad Vashemu postoji spisak najozloglasenijih logora. Na podu jedne prostorije, velikim slovima, u nekom polulukovima. Od logora sa nasih prostora, samo je Jasenovac tu.

Pa, ne znam koji je bio kriterijum ozloglašenosti da se dospe na spisak, ali po značaju i po broju ubijenih Jevreja (i drugih, naravno, ali ovde govorimo o Jevrejima) svakako bi tu trebalo da budu Staro Sajmište i Jadovno.


michiganac michiganac 16:10 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

KOZARSKA DUBICA - Spasoja Aleksić u logor "Jasenovac" dospio je kad je imao samo 14 godina, ali je ostao živ jer je uspio prevariti ustašu i izbjegao je strijeljanje u Donjoj Gradini.

"Jednom prilikom u logor je ušlo pet, šest ustaša i počeli su da kupe dječake i izvode na kapiju. Izveli su 50 do 70 dječaka starosti do 14 godina, otjerali ih pored žice, lijevom obalom Save prema Donjoj Gradini u koloni po dvoje i poubijali ih za jedan sat. Preživio sam jer mi je majka zamotala dječju pelenu preko glave, povezala pa da izgleda da sam djevojčica i tako sam ostao živ", priča Aleksić.


Konacnu istinu i istragu o Jasenovcu (npr. u utvrdjivanju konacnog broja stradalnika - premda to danas i ne bi trebalo da bude poenta u samoj sustini, ali uzgred budi receno)
,i jedno vjerno, dosljedno (i konacno?!) suocavanje siroke hrvatske javnosti sa sopstvenim zlocinima i upoznavanje globalne javnosti, pa i nas samih sa istim, cijenim da je moguce potaknuti samo kroz uticajan medijum kakav je danas slucaj sa filmom.

Upravo ta strasna istina o masovnom stradanju najmladjih ljudskih bica trebalo bi da bude osnovna misao vodilja da se iznese sveobuhvatna prica.., i vec postoji ideja od strane glumca koji takodje vuce korijene iz tih unesrecenih krajeva:

Jasenovac na filmu

U cilju humanosti i istinskog pomirenja ovo bi bila prilika i da se ukaze na onaj drugi dio hrvatskog gradjanstva i pojedince koji su ipak pomogli da se ova djeca izvedu, spasu od sigurne smrti i na kraju pruze im utociste. Uz Dianu (Obexer) Budisavljevic (kao sto mnogi danas prepoznaju lik i djelo Oskara Sindlera, humaniste iz reda njemackog naroda)

Jedna od te (kozaracke) djece bila je i, mnogima ovde sigurno poznata glumica,

Bozidarka Frajt (Grubljesic):



Dijana Budisavljevic:
loader loader 16:41 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

upoznavanje globalne javnosti

U tome je stvar. Javnost. Treba činiti sve da se sazna. Ali, ne sme se nikako očekivati da će to u globalnom smislu biti propušteno u javnost onako, kako bi bilo da je u pitanju, recimo, stradanje populacije neke od zapadnih zemalja, ili zemlje koja im je strateški bitna. Sve će ostati samo na pokušaju, i za upotrebu uglavnom samo unutar srpskog korpusa. Zapadni humanizam će na to gledati ledenim očima "i tražiti da ne podgrevamo strasti, opet".

Da se htelo, bili bi odavno na svoje mesto u javnosti stavljeni Jasenovac i sistemi privremenih logora u blizini jama, logora koji su trajali dok se srpsko stanovništvo sa određenog područja ne prikupi i uništi, na najbestijalnije načine, naravno.

U Nemačkoj zakon drastično sankcioniše negiranje ratnog zločina. Ovde se primenjuju sasvim druga pravila. Čudno da pedantni Nemci ne zahtevaju od Hrvata da se suoče. Ne samo da nema toga, nego im nešto preterano ne smeta ni ako ovi pokatkad ponove "delikt".


loader loader 16:48 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

milivoje_bg
To je jedini zvanični spisak identifikovanih žrtava logora Jasenovac za čije izmene i dopune je zadužena zvanična institucija JSUP Jasenovac.



Ма шта кажеш - и једини и званични !
Убише се од ажурности.

Eh, spisak...
Pa, malo je falilo da čak ni spomenika ne bude, tj. da uopšte ne bude podignut.

dan5 dan5 17:00 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Dijana Budisavljevic

Budisavljević je srpsko, ličko prezime.
Spasena kozaračka deca su, uglavnom, izgubila svoj identitet, veliki broj su usvojili Hrvati i nikad nisu saznali svoje poreklo...
dan5 dan5 17:17 13.05.2013

Re: Jad Vashem


Veoma poštujem način na koji se Jevreji odnose prema strahotama koje su im se dogodile i na koji način poštuju svoje žrtve i ne odustaju od traganja za odgovornima i posle više od 70 godina...
Sve to za razliku od Srba
grmfrm grmfrm 18:47 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...


U tome je stvar. Javnost. Treba činiti sve da se sazna. Ali, ne sme se nikako očekivati da će to u globalnom smislu biti propušteno u javnost onako, kako bi bilo da je u pitanju, recimo, stradanje populacije neke od zapadnih zemalja, ili zemlje koja im je strateški bitna. Sve će ostati samo na pokušaju, i za upotrebu uglavnom samo unutar srpskog korpusa. Zapadni humanizam će na to gledati ledenim očima "i tražiti da ne podgrevamo strasti, opet".


I jos plus Cro masinerija daje sve od sebe da se to zataska sto se i vidi po tom Josipovicevom "i Hrvati"

Verujte oni ne case casa da se to zaboravi jer ko jos zeli da bude primoran da prizna da mu je drzava izgradjena na decijim lobanjama.

Treba i isticati da je Hrvatska jedina drzava koja je imala specijalni koncentracioni logor za decu do danas takva pojava nije zabelezena nigde drugde.

A mogu da udju u uniju jos sto puta i dalje ce biti samo to sto jesu.
loader loader 18:55 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

drzava izgradjena na decijim lobanjama.


Uh, kako grozomorna, istinita opaska.


Hrvatska jedina drzava koja je imala specijalni koncentracioni logor za decu do danas takva pojava nije zabelezena nigde drugde


Znaju li ovo Hrvati? Znaju, znaju... Ali, u suštini su zadovoljni zbog sprovođenja konačnog rešenja, tada, 40-tih, i kasnije.

Skoro i da nema neke ozbiljnijeg otklona od zločina i uživanja u rezultatima zločina (teritorija uglavnom oslobođena od srboprisustva).

Svaka čast Lordanu Zafranoviću.

grmfrm grmfrm 19:51 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...



Svaka čast Lordanu Zafranoviću.


Da Lordanovi filmovi, ko ima stomak za njih, su otreznjujuci.
I svaka mu cast gledao sam ih da tugom i kamenom u grudima.

Znas to zataskavanje i ide jer ljudi ne zele da veruju da je neko nekad ili sad u stanju bio takvo sto da uradi. Jel gde ce buduca clanica EU da ima mrlju da je ubijala decu, trudnice na najsvirepije nacine.

Problem je sto se i danas u njima nista nije promenilo.

Ali ne znam, evo suze mi idu... u manjini smo mi sto znamo to sto znamo i da to mora da se obelodani a niko nista, niko da pomogne. Tuc muc. Mom ocu na oci su zaklali tri sestre.
Jebote bre decu u kolevkama su klali, koje su to zveri (ovde je bila psovka sto je neprimereno).

Al znas sta ne mrzim ih zbog toga. Ne i to je ona razlika.
apostata apostata 19:59 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

grmfrm

(...)
Treba i isticati da je Hrvatska jedina drzava koja je imala specijalni koncentracioni logor za decu do danas takva pojava nije zabelezena nigde drugde.

A mogu da udju u uniju jos sto puta i dalje ce biti samo to sto jesu.

U Latviji 18 km od Rige postojao je u WWII logor Salaspils (Lager Kurtenhof). On nije bio čisto dječiji, ali imao je dječiji dio.

Poznat je po tome što su u njemu iz djece isisavali krv i onda tu krv koristili u transfuziji za potrebe njemačkih ranjenika.
grmfrm grmfrm 20:01 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

U Latviji 18 km od Rige postojao je u WWII logor Salaspils (Lager Kurtenhof). On nije bio čisto dječiji, ali imao je dječiji dio.

Poznat je po tome što su u njemu iz djece isisavali krv i onda tu krv koristili u transfuziji za potrebe njemačkih ranjenika.


Hvala na maloj i bolnoj lekciji iz istorije.

Svakako grozno u oba slucaja.
loader loader 20:02 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Problem je sto se i danas u njima nista nije promenilo.

Zvuči kao drastičan zaključak, ali... to je jedna od ideja okosnica ovog posta.
loader loader 20:04 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

U Latviji 18 km od Rige postojao je u WWII logor Salaspils (Lager Kurtenhof). On nije bio čisto dječiji, ali imao je dječiji dio.

Poznat je po tome što su u njemu iz djece isisavali krv i onda tu krv koristili u transfuziji za potrebe njemačkih ranjenika.

Ovamo su decu kasapili ne iz tako "praktičnih medicinskih potreba", već iz zadovoljstva, ako je to prava reč.
grmfrm grmfrm 20:08 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...


Zvuči kao drastičan zaključak, ali... to je jedna od ideja okosnica ovog posta.


Pa da, tako sam i ja shvatio poentu tvog bloga i to je na zalost istina. Ozbiljno sta se danas promenilo u odnosu Hrvata prema Srbima osim sto ih gotovo nema vise u Hrvatskoj?

Tamo imate jednog U manijaka koji peva Jasenovac i Gradiska ne smetano i bez ikave opaske od EU gospodara.

Mislim gde je to suocavanje sa prosloscu na njihovoj strani?
Sada sa njihovim ulaskom u uniju ce se o tome jos manje pricati a ionako se nije ni pricalo mnogo.

loader loader 20:11 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Tamo imate jednog U manijaka koji peva ...

Da: .."$#%&$%#//"%&%... Bez Kera se ne može izgleda :)
Ovo je od milja

Naravno da će se manje pričati, kako bi se očuvala reputacija šireg konteksta.. Eh.
grmfrm grmfrm 20:11 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Ovamo su decu kasapili ne iz tako "praktičnih medicinskih potreba", već iz zadovoljstva, ako je to prava reč.


Prava rec bi bila patoloski (strast bez savesti), mada za to sto se tamo desilo bi moralo da postoji ili da se izmisli poseban izraz.
loader loader 20:17 13.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Teško je meriti i porediti te gnusobe... I Japanci su čuda činili po Mandžuriji... Za Nemce štošta već znamo, plus medicinski eksperimenti... Ali, razlika je upravo u toj dehumanizovanoj strasti za mučenjem, silovanjem, iživljavanjem nad pripadnicima srpskog življa svih uzrasta... Ono što se tamo dešavalo, u ndh, ja zovem pakao na zemlji.

Katolička crkva je u tome učestvovala. I sve vreme se, kasnije, ne distancira od svog dela.
Hrvatska takođe.

dan5 dan5 18:14 14.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Prava rec bi bila patoloski (strast bez savesti), mada za to sto se tamo desilo bi moralo da postoji ili da se izmisli poseban izraz


Ne traba zaboraviti da su "brigu" o deci u logorima u Gradišci i Jastrebarskom ( ne zaboravite Jastrebarsko) vodile opatice (časne sestre !!!)
loader loader 07:56 16.05.2013

Re: Неће мене моје комшије Хрвати...

Ne traba zaboraviti da su "brigu" o deci u logorima u Gradišci i Jastrebarskom ( ne zaboravite Jastrebarsko) vodile opatice (časne sestre !!!)

Katolička crkva je u zločine tokom II rata bila sasvim umešana. Predstavljala je moralni oslonac ustaša pri klanjima. To više i nije toliko bitno (ne kažem nebitno), ali je zabrinjavajuće to što katolička crkva od ovih užasnih stvari nikada nije napravila jasnu distancu, rekavši šta se desilo, osuđujući te postupke itd. Time se nedvosmisleno poručuje novim hrvatskim snagama da dovrše posao čišćenja što većeg prostora od šizmatičke populacije.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:35 14.05.2013

Prva kuća do Vatikana

a sad ozbiljno da se javim.

na žalost nije Jasenovac bio jedini. uzgred, istine radi, cifra kojom se kod nas barata po pitanju Jasenovca jeste prenaduvana (kao da nije dovoljno ono što je bilo zaista).
međutim kada se tu ubroje Jadovno, Garavice kod Bihaća, mnoge jame po Hercegovini i ostala stratišta, zatim ljudi i deca koji su bili klani ili živi spaljivani po crkvama ili sopstevenim kućama po raznim selima diljem tadašnje NDH, dođe ti da ti pamet stane.

za nedavne praznike bio sam u ženinom rodnom kraju (Bosanska Krajina) i još uvek nosim taj neki težak osećaj u grudima. da citiram samog sebe iz jednog komentara, isto ovde na blogu, od pre nedelju dana:

E sad, vidiš ovo groblje:


Zagledajuči nadgrobne spomenike može se uočiti da je neka čudna i naročito opaka epidemija vladala tim krajevima u periodu 1941-1943.
Ono što je najzanimljivije je da nije birala uzrast koji kosi, pa tako možeš da vidiš celu porodicu iznenada preminulu 1942. godine, a međ svim datumima rođenja na toj ploči i jedan 1941. godine.


i da citiram jednog čoveka, koji mi je onako sa ćopićevskim humorom prepričavao događaje iz poslednjih ratova (ja inače mojoj ženi "tepam" da je ona moj Nikoletina Bursać ), elem da zitiram Zdrava:

"Znaš kada je pao Martin Brod, ja sam ovim mojima (prim. tada je bio na liniji fronta ka Bihaću) rekao: E sada je moja kuća-prva kuća do Vatikana!"
grmfrm grmfrm 07:48 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

na žalost nije Jasenovac bio jedini. uzgred, istine radi, cifra kojom se kod nas barata po pitanju Jasenovca jeste prenaduvana (kao da nije dovoljno ono što je bilo zaista).


Da ali zasto ne dozvole iskopavanja i sondiranja onda?
Za Jasenovac jeste mozda prenaduvana ali nije Jasenovac boi jedini kao sto rece. Klalo se sakom i kapom celom NDH-a.
Upravo zato sumnja i dalje postoji.
Broj kao broj doprinosi samo razmeri uzasa ne i njegovoj sustini.
To sve zaista zasluzuje jednu ozbiljnu forenzicku istragu i utvrdjivanje okvirnog broja.
Mene bas briga sta ce oni da stave u knjige iz istorije ali me je briga sta cemo mi.
milisav68 milisav68 08:03 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

vrabac_u_steni
a sad ozbiljno da se javim.

A bre i ti, šta čačkaš mečku, kad ima alarm.

Nego ja mislim, da mi treba da počnemo na vreme da se izvinjavamo za taj Jasenovac i te crkve/jame, jer ko zna šta nosi dan, a šta nosi noć.

Da u startu predupredimo te bolesne mitove, i da odmah uskočimo u realnost.



ps.Jel primetio još neko, kako na ovoj temi upadljivo ćute komentatori, koji iznenada dobiju inspiraciju početkom jula meseca?
predatortz predatortz 08:13 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana


ps.Jel primetio još neko, kako na ovoj temi upadljivo ćute komentatori, koji iznenada dobiju inspiraciju početkom jula meseca?




Šta će, kukavni, težak je to lebac...
loader loader 08:15 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Mene bas briga sta ce oni da stave u knjige iz istorije ali me je briga sta cemo mi.

Ma, bitno je i jedno - i drugo. Drugo naročito.
Koliko god da to dužno stavljanje istine u funkciju (u funkciju javnosti) osujećuje težak i smrdljiv imperativ ćutnje koji sa druge strane nameću katolička crkva, Hrvatska povijesna potreba i oni na zapadu koji na to gledaju bez ikakve pobune ili zamerke (na temu ljudska prava, ratni zločini nikad ne zastarevaju itd), nešto se ipak može učiniti. Ovde nije najveći problem da li ima želje, svedoka, činjenica... - nego poslovična neorganizovanost . Ta kampanja mora da bude permanentna i podržana brojnim metodama istraživanja, prezentovanja, rasprave, novog prezentovanja...
loader loader 08:19 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

milisav68
Nego ja mislim, da mi treba da počnemo na vreme da se izvinjavamo za taj Jasenovac i te crkve/jame, jer ko zna šta nosi dan, a šta nosi noć.

Da se izvinjavamo za Jasenovac, nego šta. Čujem da ima slučajeva da su logoraši svojom pojavom, jer su Srbi, psihički mučili ustaše, koji se Srba gade. Zbog tih i sličnih provokacija treba da se ispoizvinjavamo, svi, da nam ne bi uveli još neke sankcije ili ne daj bože otežali put ka našoj lepoj e U.

ps.Jel primetio još neko, kako na ovoj temi upadljivo ćute komentatori, koji iznenada dobiju inspiraciju početkom jula meseca?



alselone alselone 08:30 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

ps.Jel primetio još neko, kako na ovoj temi upadljivo ćute komentatori, koji iznenada dobiju inspiraciju početkom jula meseca?


Nemaju vremena, brane se od popova.
loader loader 08:45 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Nemaju vremena, brane se od popova.

Hm... Zar tamo nije poluvreme?

predatortz predatortz 08:50 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

loader
Nemaju vremena, brane se od popova.

Hm... Zar tamo nije poluvreme?



Jok! Nema opuštanja, reakcija nikad ne spava!

Vidiš li ti dokle je to došlo:

Hoće Crkva da kaže svoje mišljenje!

Džaba su drugovi i drugarice igrali kozaračko i pevali:

nosim kapu sa tri roga
i ratujem protiv boga...
grmfrm grmfrm 09:19 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Ma, bitno je i jedno - i drugo. Drugo naročito.
Koliko god da to dužno stavljanje istine u funkciju (u funkciju javnosti) osujećuje težak i smrdljiv imperativ ćutnje koji sa druge strane nameću katolička crkva, Hrvatska povijesna potreba i oni na zapadu koji na to gledaju bez ikakve pobune ili zamerke (na temu ljudska prava, ratni zločini nikad ne zastarevaju itd), nešto se ipak može učiniti. Ovde nije najveći problem da li ima želje, svedoka, činjenica... - nego poslovična neorganizovanost . Ta kampanja mora da bude permanentna i podržana brojnim metodama istraživanja, prezentovanja, rasprave, novog prezentovanja...



Oces da znas kako bi trebalo da se pocne.
Pravo u centar. Srusiti kucu cveca od oca nacije koji im je to zataskao i tu dici spomen centar zrtvama nacisticke NDH-a pa makar ga samo i Srbi posecivali kao sto i treba.
grmfrm grmfrm 09:20 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Nemaju vremena, brane se od popova.


Nije valjda se utrkuju ko ce bolje da opljuje?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:23 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Još nešto, u tom kraju kada se priča o Ustašama u Drugom svetskom ratu, pod time se ne podrazumevaju samo Hrvati, naime dobar broj Muslimana je tada pristupio režimu NDH. Naravno, bilo je drugih primera.
Pričao mi čovek kako ga je stric Skendera Kulenovića spasio streljanja sa sve majkom i braćom i sestrama kada je imao 5-6 godina. Izašao pred ove koji su ih vodili i krenuo da ih psuje i pita "đe to vodite tu ženu i djecu" a kako je bio iz stare begovske porodice ovi ga poštovali čak ga se i pomalo plašili pa su ih pustili.
Bilo je još tih primera gde su komšije Muslimani sakrivali komšije Srbe, ali kao što rekoh, bilo je i onih koji su vrlo prilježno prihvatili novu NDH vlast.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:59 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

predatortz


Džaba su drugovi i drugarice igrali kozaračko i pevali:

nosim kapu sa tri roga
i ratujem protiv boga...


Sad me ovo na nešto podseti.

Baš mi sada dok sam bio tamo pala u ruke (ne knjiga, već 6 tomova !!!) "Petrovac u NOB". Kada sam preživeo prvi šok zbog megalomanije celog projekta, mislim 6 tomova od po nekih 500-600 strana, uzeh da čitam i mogu da ti kažem da je kada se razgrnu ideološki slojevi koji su bili neminovni u vreme izdavanja dosta zanimljivo štivo. U stvari ceo "projekat" je zamišljen kao zbornik kratkih priča i svedočanstava samih učesnika.
Elem, na šta si me podsetio, ima jedna prilično potresna priča kada sahranjuju nekog partizanskog komandira u Driniću (selu u kojem je jedno vreme bila ratna štamparija Borbe) i onda istovremeno drugovi proleteri pevaju Lenjinov posmrtni marš a sveštenik, inače otac poginulog, drži opelo.

Pa priča o jednom starcu koji u zbegu neće da se razdvoji od ikone Svetog Trive (to je valjda Trifun) i prekoreva unuka koji mu kaže da je baci zbog toga što se tako lako odriče krsne slave.

Pa kako su ih ustaše iz Ključa napale na Božić 1942. sa povicima "Hristos se rodi!" uz svaku bačenu bombu. (a pazi, radi se o partizanima i piše čovek koji je bio partizan)

I tako...

Naravno, nisam pročitao svih 6 tomova (jebote, opet moram da se zapanjim nad tim obimom) više sam listao pa čitao ono što mi se učinilo zanimljivim. Ako uzmeš u obzir da je sve to pisano u dokumentarnom stilu, odnosno kao svedočanstva, shvatiš da Ćopić nije morao mnogo da bude maštovit pišući o tim događajima u svojim romanima. Inspiracija je bila tu pred očima.
predatortz predatortz 10:20 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

. Ako uzmeš u obzir da je sve to pisano u dokumentarnom stilu, odnosno kao svedočanstva, shvatiš da Ćopić nije morao mnogo da bude maštovit pišući o tim događajima u svojim romanima. Inspiracija je bila tu pred očima.



Ćopić je, jedan od retkih, imao herca da progovori o 'lijevim skretanjima', odnosno zverstvima činjenim zarad ideologije, ili krivog tumačenja te ideologije od strane neke polupismene budale. Čitajući njega, odnosno opise zbog čega su sve ljudi ubijani, shvatio sam značenje one narodne u kojoj se kaže da najviše štete nanese vredan a glup.

I Jasenovac je potvrda te gluposti. Partizani su činili niz samoubilačkih akcija, dovodili su i sebe i narod u bezizlazne situacije, na žrtve se nije puno obaziralo, ali nikad nisu pokušali da oslobode logoraše.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:33 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Partizani su činili niz samoubilačkih akcija, dovodili su i sebe i narod u bezizlazne situacije


da, kao na primer onaj pokret naroda u januaru 1943. gde se gomila žena, dece, staraca posmrzavalo na Klekovači i Šatoru.



nego, ono što je meni negde ostavilo najjači i najmučniji utisak je taj neki osećaj aj da kažem repetetivnosti i neka čudovišna simbolika u svemu tome.
ima ona upravo Ćopićeva pesma "NA PETROVAČKOJ CESTI" o bombordovanju zbega baš tada u januaru 1943.

Na cesti Petrovačkoj izbjeglice
i trista djece u kolini.
Nad cestom kruže grabljive ptice,
tuđinski avioni.
Po kamenjaru osniježenom
čelična kiša zvoni...
U snijegu rumena Marija,
mamina kćerka jedina,
bilo joj sedam godina.


...itd, koga zanima cela ima link

a onda nekih 50 godina kasnije imamo ovo:

Jedan od takvih incidenata desio se 7. avgusta 1995. godine tokom prepodneva u selu Bravsko u Bosni i Hercegovini, gde je živote izgubilo devet lica, od toga četvoro dece, dok ih je više od 50 lakše ili teže ranjeno.

Tog dana su dva nadzvučna aviona tipa MIG-21 Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva, 30-ak kilometara duboko u unutrašnjosti BiH, gađali kolonu civila iz južne Like i severne Dalmacije, koji su u "Oluji" u strahu napustili svoje domove.


Maltene na istom mestu!

Ili, tog popodneva kada sam listao to štivo i u jednom trenutku dođem do priče o spaljivanju živih ljudi,žena, dece po kućama u Šljivarima 1941. Šljivari su selo, više zaseok, odmah iznad Petrovca. Tu prekinem, već mi bilo krajnje mučno čitanje o svim tim užasima i izađem u dvorište da zapalim pljugu. Kako sam izašao, baš ovaj čovek koji mi je pričao kako je kao klinac izbegao streljanje mi kaže "Stala je kiša, ajmo gore do (pazi sad, bem ti koincidenciju!) Šljivara, da mi pomogneš da donesemo drva". Ništa, sednemo mi u njegov prastari razdrndani auto, nakačimo još razdrndaniju prikolicu i zaputimo se gore. Dođemo tamo, a ono sve pusto, zaraslo a vidi se da su nekada tu živeli ljudi. Sve kuće što porušene što zapaljene. Naravno zapaljene 1995. I sad, možeš da zamisliš moj "fleš" u glavi, pre manje od sat vremena sam čitao o nekim dešavanjima baš na tom mestu. Ono, pitaš se jesam li ja u nekom filmu, jel me neko stavio u vremeplov, koj đavo je u pitanju...
predatortz predatortz 11:44 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Ono, pitaš se jesam li ja u nekom filmu, jel me neko stavio u vremeplov, koj đavo je u pitanju...


Imao bih ti ispričati gomilu takvih priča...

Ali, jedna je na mene ostavila poseban utisak.

Početak rata, leto '92., mi mladi, moral na visini, gazimo sve pred sobom. Zauzimamo poznata ustaška uporišta iz WWII...

I, u celoj toj euforiji, kritikuje nas matori četnik, slavom ovenčani mitraljezac. Suđen na smrt,pa pomilovan na vremensku, odležao petnaest...

Veli starina:

Ne valja vam pos'o,đeco. Puno palite, puno ubijate... Valja đeco živjet' i poslije rata! Nego, dignite nekad cijev u vazduh pa onda opalite...

Jebem ti Balkan!

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:03 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Jebem ti Balkan!


Ma znam.
Baš sam pre neki dan sa ženom pričao o tome kako danas kada šetaš Petrovcem i npr. Fočom, šetaš gradovima koji su jedan drugom kao odraz u ogledalu.

Sinoc, mala, cudan san sam usnio,
Oruzje skriveno u sijenu i zamak sto je gorio.
Vatre u sumi, culi su se bubnjevi, a
Jedna zvijezda na nebu nad Balkanom poce jace sijati.


dan5 dan5 18:10 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Bilo je još tih primera gde su komšije Muslimani sakrivali komšije Srbe, ali kao što rekoh, bilo je i onih koji su vrlo prilježno prihvatili novu NDH vlast.

Ustaše su nazivale muslimane ( Muslimane) hrvatskim cvijećem. Cvetna zverstva nisu zaostajala ni u 2. svetskom ratu, a ni 1995. kada je 5. korpus muslimanske vojske BiH izvršio najstrašnije zločine nad izbeglicama iz Krajine kod Dvora na Uni
dan5 dan5 18:25 14.05.2013

Re: Prva kuća do Vatikana

Ono, pitaš se jesam li ja u nekom filmu, jel me neko stavio u vremeplov, koj đavo je u pitanju


Život mnogih porodica je od 1990. počeo da liči na vremeplov... Moj deda je 1941. pobjegao s jame u koju su bačeni njegovi brat i otac ( speleolozi ispitivali jamu u SFRJ, dubina puna ljudskih kostiju impozantna pa je ispitivanje zastalo).
Događaj je opisan u knjizi poput one u tomovima koju spominjete. Očigledno je svaki kraj u Hrvatskoj imao knjigu o učešću u NOB-u.
1991. suze su se u tišini slivale niz dedine obraze, previše toga je bilo potpuno isto!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana