Ekologija| Energetika| Gastronauti| Roditeljstvo| Tehnologija

Pe(h)livani, pe(h)livani

Bojan Budimac RSS / 12.05.2013. u 20:41

Danas posle pazara tout le Karaova (Crna dolina) se okupila u izletištu sela Čomlekči da gleda ljude koji, okupani maslinovim uljem, turaju jedni drugima ruke u kožne gaće iliti, pogađate već, pe(h)livane.

DSCF3632.16503.jpg 

Čomlekči je selo na severoistočnom obodu pomenute doline. Pogledom je 2 km severno od našeg, prašnjavo-kamenitim putem 3 km, a asfaltom nekih 9. Za razliku od našeg, koje je osnovano nekih pedesetih prošlog veka od, silom države, naseljenih nomada, Čomlekči je staro selo u kome je pre revolucije većinsko stanovništvo bilo grčko. Ne znam da li da činjenicu da je Čomlekči zilion puta sređenije selo od našeg pripišem toj istoriji ili veoma sposobnim muhtarima (muhtar -- nešto kao predsednik mesne zajednice, lokalna "vlast" u selu), ali činjenica je da to izletište izgleda odlično (o tome da je muhtar organizovao skupljanje đubreta u selu da ne govorim -- Fu se bori za to, kako sa našim muhtarom, tako sa predsednicima opštine, od kad smo došli ovde).

DSCF3883.16504.jpg

Budući fudbalski teren je poslužio kao VIP parking, a obični smrtnici su parkirali svoje traktore, pikapove, luksuzne i manje luksuzne automobile pored puta i na par stotina metara udaljenom parkingu u šumi.

DSCF3721.16505.jpg

Kada smo poslednji put gledali pelivane pre jedno šest-sedam godina, ovde je bila samo livada, sada su izgrađene tribine, levo na fotki se nazire veštačko jezero, van fotke je dečije igralište (tobogani i te drangulije za pentranje, klackanje i ljuljanje), a celo mesto odaje prisustvo ideje kako izletište treba da izgleda uključujući i hortikulturni deo. Inače je muhtar Čomlekčija stolar i to dobar, iz njegove radionice su nam vrata u kući.

DSCF3668.16506.jpg

Naravno, gde god je veća koncentracija Turaka tu je i dim roštilja. Ovaj red ukazuje na to da nisu baš svi poneli svoj.

DSCF3567.16507.jpg

ZurNe (zašto se u nas kaže zurLa pojma nemam) i bubnjevi su takođe uvek prisutni gde god je veća koncentracija Turaka.

Pelivansko rvanje je slično rvanju slobodnim stilom s tom razlikom da su rvači prosto natopljeni maslinovim uljem i da se borba osim tušem može izgubiti ako jedan od rvača uspe drugom da svuče kısbet (čita se k'sbet) -- kožne gaće/pantalone. To se ne dešava često i cilj zavlačenja ruku u iste nije pokušaj da se one svuku. Jednostavno to je pokušaj da se protivnik uhvati za nenauljeni deo tela (ma ne taj!) ili pantalona, kako bi se napravio zahvat.

U pelivanskom rvanju postoje dve vrste kategorizacije. Prva i gledaocima važnija je zasnovana samo na takmičarskom skoru, ona ima četiri kategorije: başpehlivan bašpelivan -- nepobođeni borac (u poslednje četiri borbe), başaltıbašalt' -- gubio samo od bašpelivana, buyukorta (prevod bi bio veliki srednji) -- oni su gubili od obe prethodne kategorije i na kraju idu küçükorta kučukorta (prevod bi bio mali srednji) što su početnici. Druga kategorizacija je po težini i ima šest kategorija.

DSCF3659.16508.jpg

Kısbet se pravi od meke kože i to su zapravo dugačke podvezane pantalone.

DSCF3660.16509.jpg

Pozadi je nitnama najčešće ispisano ime glavnog sponzora pelivana, tako da budite sigurni da se ovaj čovek ne zove Jilmaz Traktor, nego će pre biti da su mu inicijali M.B. Pelivansko rvanje je oduvek bilo sponzorisani sport. Pre su ga sponzorisale age, a sada ga sponzorišu age (koje se više tako ne zovu) i imućniji ljudi. Nije mala stvar imati pelivanski turnir u mestu. Spisak sponzora ovog turnira u Čomlekčiju je čitan u pauzama između borbi, po sistemu a od kuma televizor, tako smo saznali da je Ajhan, kod koga cedimo ulje, pljunuo čitavih dve 'iljade lira (oko soma evra).

DSCF3794.16510.jpg

No, sponzori samih pelivana su najčešće opštine. ANK. BŞ. BLD. na... hmm, zadnjici ovog rvača je skraćenica za Ankara bujukšehir beledijesi iliti opština grada Ankare.

Početnici i/ili pelivani bez sponzora često nemaju para za kısbet.

DSCF3737.16511.jpg

Oni se, poput ovog borca desno na slici takmiče u platnenim gaćama/pantalonama, koje se nazivaju pırpıt (čita se p'rp't).

DSCF3747.16513.jpg 

Ovo je bilo prvi put da vidim takvog pelivana i mogu vam reći da mi je bilo drago što je pobedio.

DSCF3654.16512.jpg

Pripreme, uljenje i podvezivanje. Čika sa (plastičnim) kondirom maslinovog ulja je uvek pri ruci.

Borba počinje najavom boraca i njinim nečim što bi se moglo okarakterisati kao ritualni ples. Hodaju udarajući se po butinama... ma pogledajte da ne opisujem...

 

DSCF3644.16514.jpg

Veći deo borbe protekne u ovom položaju

DSCF3686.16515.jpg

ili ovom...

DSCF3789.16516.jpg

a onda se desi nešto poput ovog

DSCF3790.16517.jpg

i ovog...

DSCF3791.16518.jpg

i kraj.

DSCF3758.16519.jpg

Borbe do finala se dešavaju simultano i treba izvesnog iskustva i poznavanja da bi se znalo šta i kada da se prati.

DSCF3865.16520.jpg

Naravno, san svakog prisutnog klinca je da bude pelivan, pa su počeli "trening" na obodu ringa.

DSCF3667.16521.jpg

Ono što volim kod ovakvih pučkih zabava je da su inkluzivne, što bi se na engleskom reklo people from all walks of life dolaze na njih.

DSCF3665.16522.jpg

I, naravno, sve se to dešava pod pogledom ćaće nacije...

DSCF3709.16523.jpg

Eh, umalo zaboravih Mr konferansijea. On je onako pesnički nadahnuto vodio program (zilion puta ponavljajući molitvu za pelivane), a da nijednom nije znao ime (uvek bi pitao pre najave).

*******************

Beleška na margini

Za razliku od kamila, koje se rvu samo u periodu teranja, ljudi to čine nevezano za taj zov. No, kod obe ove zabave meni se dopada da to Turci voze onako za sebe. Nema turističkog popularisanja ni u pokušaju. Ako neke turiste put nanese super, dobro došli kao i uvek i svagde, ali to je pre svega njina zabava.

Atačmenti



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:48 12.05.2013

Hvala,

deda
Bilo je zadovoljstvo čitati te.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:02 12.05.2013

Re: Hvala,

raspilavljeni i ponosni deda je je sa zadovoljstvom to isfotografisao i napisao
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:11 12.05.2013

Re: Hvala,

Nego, ja imam pitanjce: a što oni guraju ruke jedni drugima u lederhozne, dizvineš?
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:38 12.05.2013

Re: Hvala,

Jelica Greganović
Nego, ja imam pitanjce: a što oni guraju ruke jedni drugima u lederhozne, dizvineš?

Prof objasnio kao i ja u tekstu
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 06:36 13.05.2013

Re: Hvala,

a što oni guraju ruke jedni drugima u lederhozne

A kažu da od radoznalosti stradaju i mačke ...

Baš lep blog ...
nsarski nsarski 20:58 12.05.2013

Svako se bori

onim sto ima. Evo "giraffe neck fight" :



Ta nece se valjda sopati kopitama?

Slicno za pe(h)livane, Jablana i Luju, itd...
Ovi na slikama zavlace ruku u caksire da bi, valjda, imali za sta da se uhvate kad je sve okolo klizavo :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:13 12.05.2013

Re: Svako se bori

Ovi na slikama zavlace ruku u caksire da bi, valjda, imali za sta da se uhvate kad je sve okolo klizavo


Aha.
Ja pročitao blog :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:25 12.05.2013

Re: Svako se bori

Ovi na slikama zavlace ruku u caksire da bi, valjda, imali za sta da se uhvate kad je sve okolo klizavo

Al kad gurnu ruku unutru i to oklizavi...
nsarski nsarski 21:28 12.05.2013

Re: Svako se bori

Al kad gurnu ruku unutru i to oklizavi...

Da, al' vidis kako on to uhvati za caksire - kao da ima drsku. Zamota oko poruba. Uzgred, sila trenja kod zamotavanja oko objekta eksponencijalno raste sa brojem zamotaja - trust me, I know what I'm talking about :)

P.S. Kako bi, na primer, onaj na prvoj slici drzao ovog drugog u blokiranom polozaju a da mu ne zavuce ruku u caksire? Mislim, to je kao kad ribar uhvati klizavu ribu (sarana, na primer): koliko god je stezes po telu on se isklizne; al' zato ribar stavi palac u skrge i tako ga blokira.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:38 12.05.2013

Re: Svako se bori

trust me, I know what I'm talking about :)

U to nikad nisam ni sumnjala


P.S. Kako bi, na primer, onaj na prvoj slici drzao ovog drugog u blokiranom polozaju a da mu ne zavuce ruku u caksire?

Pa tako što ga drugom rukom drži za vrat prikucanog za zemlju...onom drugom onda može da mu radi šta god i gde god...

al' zato ribar stavi palac u skrge i tako ga blokira.

Bolje da više ne pitam...
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:59 12.05.2013

Re: Svako se bori

Pa tako što ga drugom rukom drži za vrat prikucanog za zemlju...onom drugom onda može da mu radi šta god i gde god...

Pa da, ali nije cilj da mu radi šta god i gde god... niti da ga drži blokiranog, nego da ga okrene na leđa. Zbog toga gleda da mu zavuče ruku u lederhoznice i zgrabi ih iznutra ako može, tamo ne klize kao spolja.

Bolje da više ne pitam...

freehand freehand 22:02 12.05.2013

Re: Svako se bori

...nego da ga okrene na leđa. Zbog toga gleda da mu zavuče ruku u lederhoznice i zgrabi ih iznutra ako može, tamo ne klize kao spolja.

Takozvani misionarski stil u pelivanskom rvanju.
Tu je, uz mazanje lubrikantima, onsovna razlika u odnosu na grčko-rimski i slobodni.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:10 12.05.2013

Re: Svako se bori

Tu je, uz mazanje lubrikantima, onsovna razlika u odnosu na grčko-rimski i slobodni.

Zar se nisu i gladijatori i stari Grci podmazivali uljem?
freehand freehand 22:18 12.05.2013

Re: Svako se bori

Jelica Greganović
Tu je, uz mazanje lubrikantima, onsovna razlika u odnosu na grčko-rimski i slobodni.

Zar se nisu i gladijatori i stari Grci podmazivali uljem?

Ne znam, pitaću Vučka. On je stručnjak za perverzije raznih vrsta i intenziteta. Ako ga i ovde nisu banovali.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:21 12.05.2013

Re: Svako se bori

P.S. Kako bi, na primer, onaj na prvoj slici drzao ovog drugog u blokiranom polozaju a da mu ne zavuce ruku u caksire? Mislim, to je kao kad ribar uhvati klizavu ribu (sarana, na primer): koliko god je stezes po telu on se isklizne; al' zato ribar stavi palac u skrge i tako ga blokira.

Јесте, баш си ти шарана имао на уму! :)))))
Goran Vučković Goran Vučković 22:36 12.05.2013

Re: Svako se bori

Ne znam, pitaću Vučka. On je stručnjak za perverzije raznih vrsta i intenziteta.

Ja jesam Jagodinac ali meni Betoven i Šopen nisu svirali pod prozorom...
freehand freehand 22:38 12.05.2013

Re: Svako se bori

Goran Vučković
Ne znam, pitaću Vučka. On je stručnjak za perverzije raznih vrsta i intenziteta.

Ja jesam Jagodinac ali meni Betoven i Šopen nisu svirali pod prozorom...

Za šaranče te čovek pita, ne za Caneta i Burduša...
8c_competizione 8c_competizione 23:05 12.05.2013

Re: Svako se bori

Zar se nisu i gladijatori i stari Grci podmazivali uljem?


a posle kao medjumusko vatanje doslo sa zlog zapada?
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:46 13.05.2013

Re: Svako se bori

Ne znam, pitaću Vučka. On je stručnjak za perverzije raznih vrsta i intenziteta.

Ma, jesu, garant...da im se lepše sjakti građa, a i da malo otežaju posao pri savatavanju.
8c_competizione 8c_competizione 21:20 13.05.2013

Re: Svako se bori

Bolje da više ne pitam...


mene sve to nesto podseca na ovo, pa sta uhvatis

freehand freehand 21:15 12.05.2013

A šampite

najo?
kakvi su to pelivani bez šampita?

Andžej Vajda bi ovde napravio "Čoveka od zejtina".
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:45 12.05.2013

Re: A šampite

kakvi su to pelivani bez šampita?

Inače reč pe(h)livan dolazi iz persijskog پهلوان (pahlavân) i NE znači rvač, nego junak, heroj, šampion. E sad, šampion i šampite imaju veze.
nsarski nsarski 21:47 12.05.2013

Re: A šampite

E sad, šampion i šampite imaju veze

I šampanjac, jer ga šampioni piju kad pobede
freehand freehand 21:49 12.05.2013

Re: A šampite

nsarski
E sad, šampion i šampite imaju veze

I šampanjac, jer ga šampioni piju kad pobede

Uz šampinjone (francuska verzija šam rolni).
Znamo sve.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:12 12.05.2013

Re: A šampite

Uz šampinjone

Neš verovati, ali šampinjone u Sloveniji uredno svi zovu "šampioni", i kad mi neko na pijaci kaže: "Kilo ili pola kile šampiona?", ja se još uvek zbunim...a btw, espreso je u Sloveniji uvek i svuda - eKspreso...
bolid1 bolid1 23:23 12.05.2013

Re: A šampite

a btw, espreso je u Sloveniji uvek i svuda - eKspreso...


Kad smo kod istog, sve 'ocu da te pitam...jel' ima u varos Ljubljansku negde da se popije postena kafa, ovo naokolo na sta nalecem, s'oprostenjem, nije ni za k...
natasavb natasavb 23:39 12.05.2013

Re: A šampite

Kad smo kod istog, sve 'ocu da te pitam...jel' ima u varos Ljubljansku negde da se popije postena kafa, ovo naokolo na sta nalecem, s'oprostenjem, nije ni za k...


Ima u TOZD-u odlična.
bolid1 bolid1 23:44 12.05.2013

Re: A šampite


Ima u TOZD-u odlična.


Kol'ko sutra posle posla idem da proverim, fala!
natasavb natasavb 23:48 12.05.2013

Re: A šampite

bolid1

Ima u TOZD-u odlična.


Kol'ko sutra posle posla idem da proverim, fala!


Zavidim ti. :)
Uživaj. :)
bolid1 bolid1 23:51 12.05.2013

Re: A šampite

natasavb
bolid1

Ima u TOZD-u odlična.


Kol'ko sutra posle posla idem da proverim, fala!


Zavidim ti. :)
Uživaj. :)


Kad si u prolazu, buyrun, ja necu odavde jos neko lepo vreme. :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:48 13.05.2013

Re: A šampite

Kad smo kod istog, sve 'ocu da te pitam...jel' ima u varos Ljubljansku negde da se popije postena kafa, ovo naokolo na sta nalecem, s'oprostenjem, nije ni za k.

Mučna posla...za sada je najbolja kafa u SEM-u, to je u Metelkovoj, podnožje Etnografskog muzeja. Imaju čak i tursku, dobiješ džezvicu pravcatu i fildžan za dva puta napuniti i rahat lokum na čačkalici.
bolid1 bolid1 07:57 13.05.2013

Re: A šampite


Mučna posla....


Znam, zato i pitam, od muke sam vec doso na ideju da nosim plinski reso i dzezvu u rancu, da skuvam kafu kad mi je do iste napolju...
bubamarac bubamarac 10:15 13.05.2013

Re: A šampite

Neš verovati, ali šampinjone u Sloveniji uredno svi zovu "šampioni", i kad mi neko na pijaci kaže: "Kilo ili pola kile šampiona?", ja se još uvek zbunim.

Nisam znao da imas tezgu na pijaci.
skyspoter skyspoter 15:07 13.05.2013

Re: A šampite

bubamarac
Neš verovati, ali šampinjone u Sloveniji uredno svi zovu "šampioni", i kad mi neko na pijaci kaže: "Kilo ili pola kile šampiona?", ja se još uvek zbunim.


Ma to oni pricaju bosanski.
NNN NNN 22:36 12.05.2013

E

ovo je blog!
mirelarado mirelarado 00:05 13.05.2013

Re: E

NNN
ovo je blog!




Са рвањем, роштиљањем и свеопштим весељем.

Хвала, Бојане.
gordanac gordanac 22:42 12.05.2013

:))

Kako lako i lepo od jedne dobre rečenice nastane dobar tekst :)
"...Posle pijace išli smo da gledamo ljude koji, okupani maslinovim uljem, turaju jedni drugima ruke u kožne gaće"
Mogu samo da ponovim:
"Narodno i sportsko rvanje u Srbiji"

I da ponovim svoje asocijacije na reč "pelivan" ili tačnije "peHlivan": U nekim gradovima je to "pelivan" skoro pa potpuna zamena za reč "poslastičar" (nešto slično kao "imalin" ili "kaladont" za pastu za cipele i za zube)
A meni je odavno neodvojivo da se, čim se kaže "pelivan" (značilo to slasta ili rvanje, svejedno), odmah (s miljem) setim "József Pelikán"(to jedno slovo me valjda "povuče" vragbigaznao :))

(ceo film, engleski titl)

angie01 angie01 23:18 12.05.2013

Re: :))

U nekim gradovima je to "pelivan" skoro pa potpuna zamena za reč "poslastičar"


sad izvin'te, al kod Pelivana bila, pored najboljeg zita sa slagom, sampita i krempita i prava halva sa orasima i obavezno boza!...pravio u ruzin rahatlokum, pa posuto sitnim secerom iz koga vire one grbe od umetnutih oraha.
mirelarado mirelarado 00:24 13.05.2013

Re: :))

I da ponovim svoje asocijacije na reč "pelivan" ili tačnije "peHlivan": U nekim gradovima je to "pelivan" skoro pa potpuna zamena za reč "poslastičar"


Мислим да није тешко докучити како је код нас дошло до овог проширења семантичког поља речи пеливан. За то су највероватније заслужни Горанци, који су нам свима познати као изузетни посластичари, али је међу њима у прошлости било и много правих пе(х)ливана, који су учествовали на такмичењима (попут овог које нам Будимац описује у речи и слици:) диљем Турске. Сасвим је лако замислити да је неки бивши пеливан отворио посластичарницу и назвао је по свом омиљеном спорту... Тако то иде сa значењем речи.
Dr M Dr M 07:02 13.05.2013

Re: :))

Kako lako i lepo od jedne dobre rečenice nastane dobar tekst :)
"...Posle pijace išli smo da gledamo ljude koji, okupani maslinovim uljem, turaju jedni drugima ruke u kožne gaće"


A kako lako od jedne dobre rečenice, uz malo zlobnih izmena, postane prikaz nečega sasvim drugog:

Posle pijace, upalili smo TV i gledali ljude koji, premazani svim farbama, turaju jedni drugima ruke u kožne gaće.


Za gordanac

Za domaćina i blog
Bojan Budimac Bojan Budimac 07:11 13.05.2013

Re: :))

mirelarado

Мислим да није тешко докучити како је код нас дошло до овог проширења семантичког поља речи пеливан. За то су највероватније заслужни Горанци, који су нам свима познати као изузетни посластичари, али је међу њима у прошлости било и много правих пе(х)ливана, који су учествовали на такмичењима (попут овог које нам Будимац описује у речи и слици:) диљем Турске. Сасвим је лако замислити да је неки бивши пеливан отворио посластичарницу и назвао је по свом омиљеном спорту... Тако то иде с значењем речи.

E da, zaboravih u osnovnom tekstu da napišem, verovali ili ne, ovaj turnir je bio internacionalan -- jedan pelivan je potegao iz Makedonije (Strumica) da se rve u Čomlekčiju :)
blogovatelj blogovatelj 03:35 13.05.2013

Cute

It's so gay.
Jel neko javio Azdejkoviću za blog?
Sretnem jednom svog poznanika, Turčina, na žurci. Tih dana u toku su bile olimpijske igre.
Počnemo priču oko broja medalja Turske i Srbije. Na pitanje iz kojih sportova je Turska osvojila medalje, odgovori mi:
- Rvanje, boks... Znaš ti nas. Kad treba da se neko razbije, tu smo svetska klasa. Ovo ostalo, slabo nam ide.
Tek sad sam shvatio da je to u stvari kulturno nasleđe, heritidž takoreći
blogovatelj blogovatelj 04:26 13.05.2013

Jezičke mi paralele po glavi

buyuk


još ostade Boško Jugoviću,
krstaš mu se po Kosovu vija,
još razgoni Turke na buljuke,


Ovo znači znači da je Boško Jugović razgonio Turke na veliko?

küçük


Kučuk Alija je mali Alija?
Bojan Budimac Bojan Budimac 07:22 13.05.2013

Re: Jezičke mi paralele po glavi

blogovatelj
buyuk


još ostade Boško Jugoviću,
krstaš mu se po Kosovu vija,
još razgoni Turke na buljuke,


Ovo znači znači da je Boško Jugović razgonio Turke na veliko?

küçük


Kučuk Alija je mali Alija?

Da, u oba slučaja :)

Juče Fu i ja otkrismo još jednu (tako običnu) reč koju delimo sa turskim -- zembilj (oni kažu zembiL). No, (i) ovde je to skoro arhaizam, tako da je češće u upotrebi torba [čak i za najlon kesu kažu (nejlon) torba], zato je nismo otkrili ranije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:59 13.05.2013

Sjajno, Budimče!

Htedoh i ja isto da pitam što i Jelica, ali Šarski je to korektno objasnio: drž' ga za šta možeš! A jel nema ženski pelivani, da ne kažem, pelivanke?

Bojan Budimac Bojan Budimac 07:33 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

srdjan.pajic
A jel nema ženski pelivani, da ne kažem, pelivanke?

Pelivanke omorike tanke!

Ima, Turska je ovo, bre, nema šta nema

Istina, ne nose k'sbet i ne mažu se uljem (jbga), ali sve ostalo isto...



tyson tyson 07:57 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

A jel nema ženski pelivani, da ne kažem, pelivanke?

Samo u Ameriku

Zejtin, žele, blato - šta god ti padne na pamet!





Bojan Budimac Bojan Budimac 08:11 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

tyson

Samo u Ameriku

Zejtin, žele, blato - šta god ti padne na pamet!

Onomad kad sam se preselio u Tursku (2000.), dakle pre talasa anti-amerikanizma (izazvanog, budimo iskreni, amerskim sranjima u komšiluku) jaaako često se moglo (od raznog sveta) čuti tursko (samo)hvastanje: "Mi smo mala Amerika." :)))
bolid1 bolid1 08:41 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

: "Mi smo mala Amerike." :)))


Pamuk provlaci tu tezu kroz "Istanbul", a i vidi se tamo, jedino mesto sa ove strane Atlantika gde mogu da se vide oni Chevy kamioneti ko iz filmova u solidnim kolicinama. :)))
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:21 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

bolid1
Pamuk provlaci tu tezu kroz "Istanbul", a i vidi se tamo, jedino mesto sa ove strane Atlantika gde mogu da se vide oni Chevy kamioneti ko iz filmova u solidnim kolicinama. :)))

Relativno nedavno sam jednom prijatelju na pitanje šta Turci voze napisao da je to bio mali kulturni šok za mene i da nigde, s ove strane Atlantika (osim u Švajcarskoj sedamdesetih), nisam video toliko američkih automobila, a da ne govorim o kamionima. MACK nije retkost, a Fargo (svih mogućih godišta) i Dodge su kao FAP-ovi i TAM-ovi svojevremeno kod nas, dakle nezaobilazni. :)
bolid1 bolid1 16:46 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

Bojan Budimac
bolid1
Pamuk provlaci tu tezu kroz "Istanbul", a i vidi se tamo, jedino mesto sa ove strane Atlantika gde mogu da se vide oni Chevy kamioneti ko iz filmova u solidnim kolicinama. :)))

Relativno nedavno sam jednom prijatelju na pitanje šta Turci voze napisao da je to bio mali kulturni šok za mene i da nigde, s ove strane Atlantika (osim u Švajcarskoj sedamdesetih), nisam video toliko američkih automobila, a da ne govorim o kamionima. MACK nije retkost, a Fargo (svih mogućih godišta) i Dodge su kao FAP-ovi i TAM-ovi svojevremeno kod nas, dakle nezaobilazni. :)


Da, znas, ja sam trazio drugaru da me slika pored MACKa, ovaj me gledao u cudu.
49 41 49 41 18:39 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

tyson
A jel nema ženski pelivani, da ne kažem, pelivanke?

Samo u Ameriku

Zejtin, žele, blato - šta god ti padne na pamet!






Sirovine treba koristiti do kraja!
predatortz predatortz 20:29 13.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!


Istina, ne nose k'sbet i ne mažu se uljem (jbga), ali sve ostalo isto...


Nije fora, gde je tu zabava za muškarce...
Mislim, boli me uvo da li će neko od ovih nazejtinisanih rmpalija svući gaće drugom rmpaliji.

Dočim, da su dame u pitanju...
crossover crossover 01:52 14.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

Bojan Budimac
Relativno nedavno sam jednom prijatelju na pitanje šta Turci voze napisao da je to bio mali kulturni šok za mene i da nigde, s ove strane Atlantika (osim u Švajcarskoj sedamdesetih), nisam video toliko američkih automobila, a da ne govorim o kamionima. MACK nije retkost, a Fargo (svih mogućih godišta) i Dodge su kao FAP-ovi i TAM-ovi svojevremeno kod nas, dakle nezaobilazni. :)


У време док је најчешће такси возило на истанбулским улицама био Мурат 131 (Фијат 131), био сам неких десетак дана тамо, и моји домаћини су ме возикали по граду, ни мање ни више него у кадилаку флитвуд. Ауто је тешка мрцина и има ајншлаг као зглобни аутобус али уопште није лош осећај кад разгледаш Истанбул из кола величине дневне собе. Имали су домаћини и нека нормална кола али су се баш потрудили да оставе леп утисак на госта из братске Србије. :)
bolid1 bolid1 07:12 14.05.2013

Re: Sjajno, Budimče!

Ауто је тешка мрцина и има ајншлаг као зглобни аутобус али уопште није лош осећај кад разгледаш Истанбул из кола величине дневне собе.


'bome ni Beograd, drugarica ima Mecku 500SEL, jes da ima 27 leta u auspuhu ali je i dalje mocan, a unutra, ko u garsonjeri...sunce ti, koliki auto.
hajkula1 hajkula1 08:57 13.05.2013

Posto je Jelica



Posto je Jelica sve pitala, ja samo da pozdravim Bojana i ostalo drustvo

+

qrats qrats 14:38 13.05.2013

kurdi?

lep je ovo blog. živopisan i to.

al šta je sa kurdima? oće biti nastavka? pogotovo imajući u vidu skorašnja dešavanja koja mu samo daju na aktuelnosti...
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:04 13.05.2013

Re: kurdi?

qrats
lep je ovo blog. živopisan i to.

al šta je sa kurdima? oće biti nastavka? pogotovo imajući u vidu skorašnja dešavanja koja mu samo daju na aktuelnosti...

Biće.

Po svemu sudeći jedno skoro tridesetogodišnje poglavlje se zatvara ovde u Turskoj. Da sam napisao treći deo bedekera onako kako sam ga zamislio (samo istorija PKK-a) morao bih da pišem i četvrti deo. Sve je još relativno rovito, ali PKK se povlači iz Turske.

Obećavam jedan tekst koji će uvezati sve do sada napisano i završiti sa aktuelnom situacijom. Kada? To ne mogu da obećam. Okupiran baštom (sezona sadnje povrća je počela).
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 15:43 13.05.2013

Ha!

Sjajno! Baš me je razveselio blog a za fotke - svaka čast kako si uspeo da ih usnimiš tako masne kad kliznu očas iz kadra
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:51 13.05.2013

Re: Ha!

Snezana Radojicic
Sjajno! Baš me je razveselio blog a za fotke - svaka čast kako si uspeo da ih usnimiš tako masne kad kliznu očas iz kadra




Ih, dešavalo se da onako klizavi pobegnu iz potencijalno dobre fotografije. Nekad fizički:



a nekad iz fokusa:

skyspoter skyspoter 17:27 13.05.2013

Re: Ha!

a jel ima mixed pelivani....mislim man to women - ili se to zove brak - valjda?
Hansel Hansel 23:21 13.05.2013

Re: Ha!

a nekad iz fokusa:

Meni ovo izgleda kao rezultat pomeranja aparata u trenutku okidanja. Kažu, uzgred, da ima softvera (valjda i najnovija verzija Fotošopa) koji to mogu da koriguju(?!).
freehand freehand 23:55 13.05.2013

Re: Ha!

Hansel
a nekad iz fokusa:

Meni ovo izgleda kao rezultat pomeranja aparata u trenutku okidanja. Kažu, uzgred, da ima softvera (valjda i najnovija verzija Fotošopa) koji to mogu da koriguju(?!).

Lažu bre


Hansel Hansel 10:16 14.05.2013

Re: Ha!

Lažu bre

Tjah, šta drugo i očekivati?!
draft.dodger draft.dodger 22:04 13.05.2013

Pozdravljam...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:48 14.05.2013

lepo, deda Boke

praksa zaista datira u helenizirani Rim, kao sto Jelica rece, a potom je Vizantija to usvojila. naime, ispred rimskih kupatila, kojima tvoj prostor, kao i moj prosto vrvi, postojao je atrijum, prostor pod vedrim nebom gde su se rimski i vizantijski vojnici hrvali pred kuliranje u hladnim i toplim kupatilima. Seldzuci, kada su osvojili, ocigledno su nastavili praksu. vacarenje je u sklopu prastare gej-kulture, a danas je deo narodnih obicaja.

poz iz Cardushanove. :)
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:13 14.05.2013

Re: lepo, deda Boke

praksa zaista datira u helenizirani Rim, kao sto Jelica rece

Hmm, Jelica je samo pitala za nauljivanje i gladijatore, čini mi se. Skromno mislim da bi pitanje "čije je rvanje izum?" bilo eksplozivnije od istog pitanja za baklave, pesme,* piva, vina, 'leba itd. Naime, postoji ga u nekom obliku na svim tačkama planete. Jedan od najstarijih artefakata koji ga (slikovno) opisuje je par desetina vekova stariji od Rima.

* A kad već pomenuh pesmu, ona oko koje se "kolju" balkanski narodi u filmu Adele Peeve Čija je ovo pesma? je jevrejska Fel Shara :)

Hansel Hansel 17:08 14.05.2013

Re: lepo, deda Boke

* A kad već pomenuh pesmu, ona oko koje se "kolju" balkanski narodi u filmu Adele Peeve Čija je ovo pesma? je jevrejska Fel Shara :)



Dokumentarac je sjajan, baš sam ga se pre neki dan setio, ali ne sećam se da je tamo dat podatak o pravom poreklu pesme, pa i ako jeste, hvala ti!
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:53 14.05.2013

Re: lepo, deda Boke

Dokumentarac je sjajan, baš sam ga se pre neki dan setio, ali ne sećam se da je tamo dat podatak o pravom poreklu pesme, pa i ako jeste, hvala ti!

Nije i ja ne znam da li autorka filma uopšte zna, to u filmu svakako nije otkrila. Meni je to rekao Boris Kovač, pričajući mi o filmu godinu-dve pre nego što ću videti film, poklonivši mi tom prilikom jedan od dražih diskova u mojoj kolekciji World music.(U Borisovo poznavanje muzičkih tradicija ne treba sumnjati)

bolid1 bolid1 08:38 15.05.2013

Re: lepo, deda Boke

Hansel
* A kad već pomenuh pesmu, ona oko koje se "kolju" balkanski narodi u filmu Adele Peeve Čija je ovo pesma? je jevrejska Fel Shara :)



Dokumentarac je sjajan, baš sam ga se pre neki dan setio, ali ne sećam se da je tamo dat podatak o pravom poreklu pesme, pa i ako jeste, hvala ti!


Apsolutno, mada, niko nije teo da besi za drvece ko bugarski bajkeri
milisav68 milisav68 10:13 15.05.2013

Re: lepo, deda Boke

Bojan Budimac

Nije i ja ne znam da li autorka filma uopšte zna, to u filmu svakako nije otkrila. Meni je to rekao Boris Kovač, pričajući mi o filmu godinu-dve pre nego što ću videti film, poklonivši mi tom prilikom jedan od dražih diskova u mojoj kolekciji World music.(U Borisovo poznavanje muzičkih tradicija ne treba sumnjati)

Pa nije joj to bila tema, ali je onaj makedonski džez muzičar Ilija Pejovski rekao da to sigurno nije makedonska pesma, niti da dolazi sa Balkana (zbog ritma), već da su je "donele" vojske u Krstaškim ratovima sa Bliskog istoka.

ps.Hvala na Borisu Kovaču i šerovanju CD-a.
Hansel Hansel 16:28 16.05.2013

Re: lepo, deda Boke

već da su je "donele" vojske u Krstaškim ratovima sa Bliskog istoka.

I, tako, opet strani faktor provocira razmirice na brdovitom Balkanu...
tsunade tsunade 21:15 14.05.2013

jedino

što mi pada na pamet je:

kako se kalio čelik.

a za tekst
bocvena bocvena 09:38 15.05.2013

E ovo su pravi muškarci!

Jaki, nauljeni. I u kožnim pantalonicama

Jedan od najboljih reč i slika blogova.
blogovatelj blogovatelj 20:29 15.05.2013

Re: E ovo su pravi muškarci!

Jaki, nauljeni. I u kožnim pantalonicama


Plus nitnice.
Ako to nije hevi metal, ništa nije.
bocvena bocvena 08:50 17.05.2013

Re: E ovo su pravi muškarci!

blogovatelj blogovatelj 10:03 19.05.2013

Kad se stvar frekventno vrti u mozgu...

Decenijama nisam čuo, pomislio, pročitao ništa o pelivanima.
Dođe tvoj blog pre neki dan, a pelivani nastavljaju da me progone. Sinoć sam imao priliku da vidim originalnu fotografiju iranskih pelivana iz XIX veka, dimenzija otprilike 20x30cm
Imali su isti autfit kao ovi tvoji na slikama.
Na persijskom se izgovara pehlivan, s tim što ovo h zvuči kao kh, kao kad se gušiš dok ga izgovaraš.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana