Društvo| Ljudska prava| Roditeljstvo

Abortus

expolicajac RSS / 06.06.2013. u 08:04

 abortus-ubistvo-deteta.jpg

Sabor Srpske pravoslavne crkve, podržao je inicijativu lekara vernika da država zabrani abortus, osim u slučajevima kada se on vrši iz medicinskih razloga.

 

Nisam neki veliki stručnjak za Bibliju, ali koliko god sam je čitao nisam nigde eksplicitno naišao na zabranu vršenja abortusa. Ima pasusa u starom zavetu koji govore o propisanoj istoj kazni za onoga ko ubije i onoga ko izazove smrt deteta u utrobi (Druga Mojsijeva knjiga 21:22-25). Za hrišćanina, abortus nije pitanje o kome žena ima pravo da odlučuje. To je pitanje života i smrti jednog ljudskog bića koje je stvoreno na sliku Božiju (Prva Mojsijeva 1:26-27; 9:6).

 

Antropološka istraživanja su pokazala da je abortus bio široko rasprostranjen u drevnim i predindustrijskim društvima u celom svetu i u svojim istorijskim periodima. U zapadnoj civilizaciji, pre pojave hrišćanstva, Grci i Rimljani su abortus smatrali prihvatljivim u ranim fazama trudnoće.

U različitim kulturama postoji nekoliko vekova bogata istorija žena koje su pomagale drugim ženama da prekinu neželjenu trudnoću. Sve do 1800. godine a i kasnije, žene isceliteljke iz Zapadne Evrope i Amerike obavljale su abortuse i tome obučavale druge žene, bez zakonskih zabrana.

U drugim delovima sveta, žene obučene za izvršavanje abortusa i dalje sprovode svoju praksu, uprkos širenju institucionalizovane medicine. Na Tajlandu, Maleziji i Filipinima abortus se po selima i dalje obavlja starom tehnikom masaže.

Od ranih početaka, hrišćanstvo je abortus smatralo grehom, iako crkva ni tada nije imala jasno stanovište kada fetus postaje “ličnost”. U prvih nekoliko vekova, abortus je smatran grehom protiv crkvenih kanona, jer je bio povezan sa seksualnim odnosima - nije bio greh “ubistva”. Engleski zakoni su dozvoljavali abortus sve do 20. nedelje trudnoće, tj. do trenutka kada žena oseti pokrete ploda u stomaku. Države nisu zabranjivale abortus sve do 19. veka.

Kada je sredinom 19. veka papa Pie IV proglasio ekskomunikaciju za sve žene koje su imale abortus bez obzira na starost trudnoće, abortus postaje greh i zločin. Tome doprinose humanističke reforme sredinom 19. veka koje se zalažu za krivično kažnjavanje abortusa, jer u to vreme je abortus bio opasna procedura sa primitivnim metodama, malo antiseptika i visokom stopom smrtnosti. Ipak, to nije bio jedini razlog, jer drugi hirurški zahvati koji su bili podjednako rizični smatrani su neophodnima za ljudsko zdravlje i nisu zabranjivani. Gorka “zaštita" žena od opasnih abortusa, bio je u stvari, samo jedan od načina da se nad ženama uspostavi kontrola, da se one ograniče na ulogu majke koja se posvećuje rađanju dece. U isto vreme, muškarci lekari su sve više zaposedali prostor lekarske profesije vršeći kontrolu nad njom. Babice koje su porađale žene i pomagale im da se oslobode neželjene trudnoće, predstavljale su pretnju njihovoj ekonomskoj i socijalnoj moći.

Takođe, u 19. veku mnoge države su bile zainteresovane za porast populacije i razvoj industrije, kao i širenje teritorija, a za takve ciljeve je bila potrebna nova radna snaga.

Tada, a i danas, zakonska zabrana abortusa nikada nije uticala na njegovo ilegalno izvođenje. Žene koje bi donele odluku da prekinu trudnoću uvek su nalazile načina da to i ostvare. Ponekad su im na raspolaganju bila veoma opasne i smrtonosna rešenja, od upotrebe igala za pletenje ili vešalica za odeću, do uzimanja jakih lekova i hemikalija.

Do danas, pitanje abortusa i rađanja dece ostalo je i pitanje državnog interesa. Pravo žena da odlučuju o abortusu i rađanju dece mora se posmatrati kroz prizmu reproduktivnih sloboda, unutar problematike ženskih ljudskih prava.

 

http://www.gotquestions.org/Srpski/abortus.html

http://www.womenngo.org.rs/sajt/sajt/izdanja/autonomni_zenski_centar/nasa_tela_mi/abortus.htm



Komentari (448)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 08:17 06.06.2013

Nije pištolj za svakoga

Ovome sa slike da kažeš da će čaura da ga pukne u oko ako puca
expolicajac expolicajac 08:25 06.06.2013

Re: Nije pištolj za svakoga

krkar
Ovome sa slike da kažeš da će čaura da ga pukne u oko ako puca

Kad takav stručnjak za korišćenje vatrenog oružja to primeti, mi amateri možemo samo da se poklonimo.
loader loader 07:36 07.06.2013

Re: Nije pištolj za svakoga

I samo fotografija je jeziva, a kamo li...
Dakle, pancir za trudnice u vidu otimanja oružja ovima što ...

Nego :
Tada, a i danas, zakonska zabrana abortusa nikada nije uticala na njegovo ilegalno izvođenje. Žene koje bi donele odluku da prekinu trudnoću uvek su nalazile načina da to i ostvare.

Baš zato, teško je tu predvideti ko će i sa koje strane da "uperi oružje".
rade.radumilo rade.radumilo 08:32 06.06.2013

Tough question


Za početak bi možda trebalo ići na uvođenje obavezne kontracepcije do trenutka kada se žena uz savetovanje sa lekarom ne odluči na za trudnoću.
expolicajac expolicajac 08:34 06.06.2013

Re: Tough question

rade.radumilo

Za početak bi možda trebalo ići na uvođenje obavezne kontracepcije do trenutka kada se žena uz savetovanje sa lekarom ne odluči na za trudnoću.

Edukacija da, obaveze ne.
krkar krkar 08:37 06.06.2013

Re: Tough question

Za početak bi možda trebalo ići na uvođenje obavezne kontracepcije do trenutka kada se žena uz savetovanje sa lekarom ne odluči na za trudnoću.


Za početak bi trebalo uvesti dozvolu za polne organe, kao oružni list.

Nije ni to za svakoga.

Razni belji pravat deca - site k'e gi papa meca!
kukusigameni kukusigameni 08:40 06.06.2013

Re: Tough question

krkar
Za početak bi trebalo uvesti dozvolu za polne organe, kao oružni list.

Dozvolu za posedovanje ili za nošenje?
arianna arianna 08:50 06.06.2013

Re: Tough question

Edukacija da, obaveze ne.



ajd probaj to da primeniš na one sa IQ<90 <<<
barese barese 09:17 06.06.2013

Re: Tough question

arianna
Edukacija da, obaveze ne.



ajd probaj to da primeniš na one sa IQ <<<


obaveza kosta: tri kondoma 200din, pilule od 500 do 900din (recept daje samo popust, "cak i do" 40% ), spirala 12000 + ugradnja 3000din ( LINK )

tu obavezu bi morala da plati drzava koja je u bankrotu, zdravstveno vec mesecima ne placa ni isporucene lekove firmama...
expolicajac expolicajac 09:18 06.06.2013

Re: Tough question

obaveza kosta: tri kondoma 200din,

Ima i za 10 dinara po komadu u apoteci.
kukusigameni kukusigameni 09:22 06.06.2013

Re: Tough question

expolicajac
obaveza kosta: tri kondoma 200din,

Ima i za 10 dinara po komadu u apoteci.

A tek second hand...
expolicajac expolicajac 09:24 06.06.2013

Re: Tough question

kukusigameni
expolicajac
obaveza kosta: tri kondoma 200din,

Ima i za 10 dinara po komadu u apoteci.

A tek second hand...

To za ove sa IQ ispod 80.
barese barese 09:25 06.06.2013

Re: Tough question

expolicajac
obaveza kosta: tri kondoma 200din,

Ima i za 10 dinara po komadu u apoteci.


vidi se ko je upucen u problematiku


romskoj populaciji je i 10 dinara kao kuca, drzava bi tu obavezu morala da im plati


zezati ljude da imaju iq<90, a da niste nikada bili u situaciji da tako zivite, ni da odrastete bez obrazovanja kao devojka iz linka...
arianna arianna 09:41 06.06.2013

Re: Tough question

zezati ljude da imaju iq<90, a da niste nikada bili u situaciji da tako zivite, ni da odrastete bez obrazovanja kao devojka iz linka...


žive ljudi i sa znatno manjim IQ, pa im sredstvo preživljavanja nije sex, već težak rad....kakav takav ...recimo...čuvaju stoku ili se bave obrađivanjem zemlje

problem nastaje onda kad "nekom brže ulazi u ****, nego u glavu" copyright by mr. sociologije

antioksidant antioksidant 09:46 06.06.2013

Re: Tough question

.
4krofnica 4krofnica 10:04 06.06.2013

Re: Tough question


meni je na trafici neki momak žickao za kondom:) i djipa, nervozan, kaže čeka ga žemska na gajbi, ali neće bez gume. nisam mu verovala da mu za to trebaju pare, a on me ubedjuje da mu kupim onda ja. i jesam (..tog osmeha! usrećila sam jednog tog dana:)).

arianna arianna 10:10 06.06.2013

Re: Tough question

antioksidant
problem nastaje onda kad "nekom brže ulazi u ****, nego u glavu"

nemoj o sebi, stvarno nije red


imaš od mene preporuku, ako mi obrazložiš svoje mišljenje
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:18 06.06.2013

Re: Tough question

krofnica
tog osmeha! usrećila sam jednog tog dana:)).

A možda i dvoje.
expolicajac expolicajac 10:21 06.06.2013

Re: Tough question

imaš od mene prepruku, ako mi obrazloziš svoje mišljenje
arianna
antioksidant
problem nastaje onda kad "nekom brže ulazi u ****, nego u glavu"

nemoj o sebi, stvarno nije red


imaš od mene prepruku, ako mi obrazloziš svoje mišljenje

Ma "upucava" se.
angie01 angie01 11:13 06.06.2013

Re: Tough question

Dozvolu za posedovanje ili za nošenje?


..."ja sam ponosni nosilac" i tajrad?
rade.radumilo rade.radumilo 11:15 06.06.2013

Re: Tough question

Edukacija da, obaveze ne.


Problem je što je posle kasno. To je malte ne kao da kažeš za kriminal: Edukacija da, zakoni ne.
Ovde se radi o ljudskim bićima i majkama i deci. Nijedno rešenje nije dobro, pa je zapravo cela ova rasprava vaganje šta je manje zlo.
Neosporna činjenica je da je abortus svesno uništavanje najmanje jednog budućeg života.
Neosporna činjenica je da je neželjeno roditeljstvo takođe uništavanje jednog ili više budućih života, samo na duge staze.
Preventiva je uvek manji problem od saniranja posledica. Društveno najodgovornije bi bilo uvesti obaveznu preventivu i time svesti broj neželjenih trudnoća na marginu (uvek će biti propusta, izvrdavanja i medicinskih situacija u kojima preventiva nije moguća).
Evo jednog primera:
RISUG (Reverzibilno kočenje spreme pod nadzorom)
krkar krkar 11:21 06.06.2013

Re: Tough question

A možda i dvoje.


Pošto je pandurski blog:

Ide policajac Kalemegdanom, čuje šuškanje iz džbuna.

- Milicija! Ko je tamo?
- Pera Jović.
- Šta radiš tu?
- Karam.
- Aha, seks na javnom mestu. Kazna 1000 dinara.
Momak plati.

Ide drot dalje, opet čuje nešto iz žbunja.

- Ko je tamo, ovde organ reda?
- Mile Stanković.
- Šta radiš u to grmlje?
- Jebem!
- Kazna 1000 dinara za seks na javnom mestu.
Siroma' plati.

Čuje drot i na trećem mestu nešto.
- Stoj, milicija, ko je to?
- Nikola Mladenović.
- Šta radiš tu?
- Tucam.
- Aha, zabranjeno. Kazna 1000 dinara.
Nikola pruža 5000.
- Nemaš sitno soma?
- Nemam.
- Nemam da ti vratim, tek sam 2 kazne naplatio. Baš sigurno nemaš sitno?
- Ček da vidim. Vesnice, imaš soma dindži?
- Neeemam.

- A, vas je dvoje?! Onda je kazna 2000!
angie01 angie01 11:32 06.06.2013

Re: Tough question

..."ja sam ponosni nosilac" i tajrad?


...il' nosilac spomenice...
expolicajac expolicajac 11:34 06.06.2013

Re: Tough question

krkar

Poslaću policajku na tebe, pa se ti misli šta ćeš i gde ćeš.
expolicajac expolicajac 11:35 06.06.2013

Re: Tough question

angie01
..."ja sam ponosni nosilac" i tajrad?


...il' nosilac spomenice...

Endži, stani malo, nije sve tako crno kao što izgleda.
angie01 angie01 11:37 06.06.2013

Re: Tough question

nije sve tako crno kao što izgleda.


lepo sam, politicki korektno i covecanski ponudila dve opcije!
antioksidant antioksidant 11:50 06.06.2013

Re: Tough question

arianna


imaš od mene preporuku, ako mi obrazložiš svoje mišljenje

poslao sam ti obrazlozenje
antioksidant antioksidant 11:51 06.06.2013

Re: Tough question

usrećila sam jednog tog dana

nadam se da je i ona bila srecna
freehand freehand 11:58 06.06.2013

Re: Tough question

arianna
antioksidant
problem nastaje onda kad "nekom brže ulazi u ****, nego u glavu"

nemoj o sebi, stvarno nije red


imaš od mene preporuku, ako mi obrazložiš svoje mišljenje

Eh, taj Kipar!
8c_competizione 8c_competizione 22:25 06.06.2013

Re: Tough question

romskoj populaciji je i 10 dinara kao kuca, drzava bi tu obavezu morala da im plati


ja ipak mislim da tih 10 dinara zarade ipak bez problema, porez ne placaju

2 po 2 ...
8c_competizione 8c_competizione 22:26 06.06.2013

Re: Tough question

žive ljudi i sa znatno manjim IQ, pa im sredstvo preživljavanja nije sex, već težak rad....kakav takav ...recimo...čuvaju stoku ili se bave obrađivanjem zemlje

problem nastaje onda kad "nekom brže ulazi u ****, nego u glavu" copyright by mr. sociologije


potpisujem

ista situacija i u Grandu, te u Silikonskoj dolini, no tamo kurtoni kostaju ipak vise
8c_competizione 8c_competizione 22:28 06.06.2013

Re: Tough question

i jesam (..tog osmeha! usrećila sam jednog tog dana:)).


vis da mozes coveka da usrecis i bez da ti udje (izvini za nivo odgovora, namestilo se)

8c_competizione 8c_competizione 22:45 06.06.2013

Re: Tough question

Nije ni to za svakoga.


potpuno u pravu Krki

moja prijateljica Naca to odavno lepo objasnila. za kojekakve profesije moras da prodjes lekarske preglede kod onih doktora za glavu, za vozacki takodje (u normalnijim zemljama) .... a jedino ti za decu ne treba necija dozvola. jelte molim vas? ocete li da se zakunete (pod slavskom ikonom, ako nije problem) da su svi roditelji koje poznajete bas onako zaista sposobni i voljni za normalno odgajanje dece? ali zamislite se posteno.
barese barese 23:46 06.06.2013

Re: Tough question

8c_competizione
romskoj populaciji je i 10 dinara kao kuca, drzava bi tu obavezu morala da im plati


ja ipak mislim da tih 10 dinara zarade ipak bez problema, porez ne placaju

2 po 2 ...


sit gladnom nikad nije verovao


Jel' bi postojala i neka sankcija ako ne kupe obaveznu prevenciju?
Bez sankcija ni jedna obaveza nema smisla...
blogovatelj blogovatelj 02:58 07.06.2013

Re: Tough question

A možda i dvoje.


A možda i više od dvoje...
mariopan mariopan 06:52 07.06.2013

Re: Tough question

expolicajac
kukusigameni
expolicajac
obaveza kosta: tri kondoma 200din,

Ima i za 10 dinara po komadu u apoteci.

A tek second hand...

To za ove sa IQ ispod 80.

Samo se ti zezaj, vi pismeni pisete blogove i ovde razglabate, a oni siroti - rade.
expolicajac expolicajac 07:16 07.06.2013

Re: Tough question

vi pismeni pisete blogove i ovde razglabate, a oni siroti - rade

Ne potcenjuj, mi i pišemo i radimo.
mariopan mariopan 15:35 07.06.2013

Re: Tough question

expolicajac
vi pismeni pisete blogove i ovde razglabate, a oni siroti - rade

Ne potcenjuj, mi i pišemo i radimo.

Ok, da ti verujem .
8c_competizione 8c_competizione 19:30 07.06.2013

Re: Tough question

sit gladnom nikad nije verovao


pa npr mogu da idu na PKB plantaze da beru voce, em klopaju zdravo, em zarade kintu posteno. i u svakom slucaju vise od 10 dindzi dnevno, sa sex preko glave i vise nego dovoljno
vladaxy vladaxy 09:52 06.06.2013

Predlog

Sabor Srpske pravoslavne crkve, podržao je inicijativu lekara vernika da država zabrani abortus, osim u slučajevima kada se on vrši iz medicinskih razloga.

Ajde, nema veze što se skrivaju iza nekih anonimnih lekara i što žele da nas vrate u srednji vek. Predlažem da žene ne rade abortus nego da rode a onda ako ne žele to dete neka ga ostave crkvi. Pa da vidimo na delu tu njihovu brigu o srpstvu, naciji i ostalom.

A videli smo u poslednje vreme da je crkva idealno mesto za uzgajanje dece.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:05 06.06.2013

Re: Predlog

E, ovako..."kosa mi se na glavi diže i strašno me ljuti" kada Crkva počne da se bavi ljudskim pravima, a naročito pravima žena. To što popovi nose haljine još uvek ne znači da mogu da se bave ženskim pitanjima.
Obaška to što Crkva koja tako decu voli, belu paru dala nije ni za jedan inkubator, obdanište, školu, lečenje bolesne dece, pomoć siromašnoj deci...
Što se lekara vernika tiče, pretpostavljam da je to neko pagansko, višebožačko udruženje, s obzirom da su svi potpisali Hipokratovu zakletvu, tako da je zanimljivo da se jednobožačka vera na njih oslanja.
I još ovo, a povodom ove želje da se zabrani abortus, meni se čini da bi mnogo bolje i zdravije bilo zabraniti SPC, bar dok ne sredi st/ranje u svom oboru.
expolicajac expolicajac 11:11 06.06.2013

Re: Predlog

E, ovako...

Ala si se naljutila, baš si se naljutila.
Hansel Hansel 12:12 06.06.2013

Re: Predlog

svi potpisali Hipokratovu zakletvu

Tek uzgred, to više nije originalna Hipokratova zakletva...

vladaxy
Predlažem da žene ne rade abortus nego da rode a onda ako ne žele to dete neka ga ostave crkvi.

Pa to isto pre jedno deset godina rekao Pahomije, pa TV B92 pustila kada je prvi put "aktivirana" njegova afera...
rade.radumilo rade.radumilo 12:17 06.06.2013

Re: Predlog

To što popovi nose haljine još uvek ne znači da mogu da se bave ženskim pitanjima.


Nešto dumam da bi oni to najviše hteli. Valjda zato i nose haljine i jure mlade momke...

I još ovo, a povodom ove želje da se zabrani abortus, meni se čini da bi mnogo bolje i zdravije bilo zabraniti SPC, bar dok ne sredi st/ranje u svom oboru.


A da im država plati promenu pola kada toliko žele da se bave tom temom? Doduše, u današnje vreme je taj zahvat i dalje samo kozmetički ali radi se na tome da bude potpun. Jedno dana... ko zna...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:24 06.06.2013

Re: Predlog

Ala si se naljutila, baš si se naljutila

Jesam, priznajem...Crkva ume baš da mi digne pritisak u nebesa, a s obzirom na to da mi je pritisak inače hronično prenizak, moš' misliti kako mi je
8c_competizione 8c_competizione 22:33 06.06.2013

Re: Predlog

I još ovo, a povodom ove želje da se zabrani abortus, meni se čini da bi mnogo bolje i zdravije bilo zabraniti SPC, bar dok ne sredi st/ranje u svom oboru.


ljudi, ja vam lepo ranije rekoh i zaista se ne salim

JECU ZA PREcEDNICU! ili bar Kraljicu, posto se sve vise suska o monarhiji

pa da moze o drzavnom trosku da menja sesire



Jeco, na stranu zezanje, sve potpisujem povodom inicijative za zatvaranje i zabranu rada SPC! do poslednjeg slova
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:15 07.06.2013

Re: Predlog

Nemoj mene u šešire, svega ti, izuzetno mi ne pasuju, sumnjam da je iko išta smešnije video od mene u šeširu...a i nisam zgodna za rukovodeće pozicije, otimam se ograničenjima...Bik. To je za staloženiji svet.
predatortz predatortz 12:17 06.06.2013

Suština

Tada, a i danas, zakonska zabrana abortusa nikada nije uticala na njegovo ilegalno izvođenje. Žene koje bi donele odluku da prekinu trudnoću uvek su nalazile načina da to i ostvare. Ponekad su im na raspolaganju bila veoma opasne i smrtonosna rešenja, od upotrebe igala za pletenje ili vešalica za odeću, do uzimanja jakih lekova i hemikalija.


U ovom pasusu je sadržana suština, odnosno osnovni razlog zbog kog se ja zalažem za pravo na legalan, stručan abortus.

A što se nataliteta tiče, treba raditi u smeru podnošljivijeg života mladih ljudi, treba im pružiti perspektivu... Kada se to postigne, biće dečice...
krkar krkar 12:27 06.06.2013

Re: Suština

U ovom pasusu je sadržana suština, odnosno osnovni razlog zbog kog se ja zalažem za pravo na legalan, stručan abortus.




Deda mi je bio ginekolog koji je obavio hiljade abortusa i uvek je govorio da je možda stotinjak bilo medicinski indikovano... ali su ostali bili nužno zlo jer većina onih koje nije uspeo da odgovori u slučaju da im ne uradi kiretažu otišle bi kod nekog priučenog kasapina ili neke tetke sa žičanim aufingerom ili pletaćom iglom.
expolicajac expolicajac 12:34 06.06.2013

Re: Suština

A što se nataliteta tiče, treba raditi u smeru podnošljivijeg života mladih ljudi, treba im pružiti perspektivu... Kada se to postigne, biće dečice...

8c_competizione 8c_competizione 22:35 06.06.2013

Re: Suština

A što se nataliteta tiče, treba raditi u smeru podnošljivijeg života mladih ljudi, treba im pružiti perspektivu... Kada se to postigne, biće dečice...


bulls-eye!
jkt2010 jkt2010 06:55 07.06.2013

Re: Suština

A što se nataliteta tiče, treba raditi u smeru podnošljivijeg života mladih ljudi, treba im pružiti perspektivu... Kada se to postigne, biće dečice...


Ovo se cesto cuje... a kad pogledas unaokolo vidis da je istina upravo obrnuta - sto veci standard to manje dece.

Pogledas najbogatije zemlje i vidis da se broj stanovnika odrzava imigracijom, a ne bebama. Eto i u Nemackoj, uprkos i 'podnosljivom zivotu' i imigraciji, broj stanovnika se smanjio za 1.5 milion.

Ali zato pogledas siromasne zemlje i sve je kontra. Tako da ovo:
A što se nataliteta tiče, treba raditi u smeru podnošljivijeg života mladih ljudi, treba im pružiti perspektivu... Kada se to postigne, biće dečice...

treba preispitati.
8c_competizione 8c_competizione 07:34 07.06.2013

Re: Suština

Ali zato pogledas siromasne zemlje i sve je kontra. Tako da ovo:


tamo se deca dizu u vazduh zarad visih ciljeva ili sluze kao topovsko meso.

zeleli bi ste da vidite svoju decu u toj ulozi?
jkt2010 jkt2010 07:53 07.06.2013

Re: Suština

8c_competizione
Ali zato pogledas siromasne zemlje i sve je kontra.


tamo se deca dizu u vazduh zarad visih ciljeva ili sluze kao topovsko meso.

zeleli bi ste da vidite svoju decu u toj ulozi?


Ne znam na koji komentar se ti nadovezujes? Ne lici da je na moj, posto nigde ne spominjem dizanje u vazduh, pucanje po skolama ili po mekdonaldima... samo sam rekao ociglednu stvar: natalitet ne zavisi od blagostanja. Tj zavisi, ali vise lici da je obrnuto proporcionalan blagostanju. To povodom ovoga sto se cesto istice kao razlog za problem niskog nataliteta:
A što se nataliteta tiče, treba raditi u smeru podnošljivijeg života mladih ljudi, treba im pružiti perspektivu... Kada se to postigne, biće dečice...


A ti ako opet imas neku doskocicu nevezanu za komentar, slobodno se ubaci.
8c_competizione 8c_competizione 19:34 07.06.2013

Re: Suština

Ne znam na koji komentar se ti nadovezujes? Ne lici da je na moj, posto nigde ne spominjem dizanje u vazduh, pucanje po skolama ili po mekdonaldima... samo sam rekao ociglednu stvar: natalitet ne zavisi od blagostanja. Tj zavisi, ali vise lici da je obrnuto proporcionalan blagostanju. To povodom ovoga sto se cesto istice kao razlog za problem niskog nataliteta:


kada se vec dodirnu Nemacke, ko pecalbar da ti odgovorim.

u Nemackoj nije problem nedovoljan priliv malih arijevaca (dakle domorodaca) pa da im trebaju ausländeri (kao ja i ostali Turci) za odrzavanje nataliteta, vec imaju problem u stvarnosti sto se starosna granica, zbog dobrog zdravstva, pomera na gore (tj. ljudi umiru kasnije) i tu se stvara disproporcija.

od ovih svih nemaca koje poznajem, oni koji imaju decu (vecina), to je obicno bar po dvoje
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:45 07.06.2013

Re: Suština

u nemackoj nije problem mali priliv malih arijevaca (dakle domorodaca) pa da im trebaju ausländeri (kao ja i ostali Turci) za odrzavanje nataliteta, vec imaju problem u stvarnosti sto se starosna granica, zbog dobrog zdravstva, pomera na gore (tj. ljudi umiru kasnije) i tu se stvara disproporcija.


A što te mrzi da proveriš podatke kad su ti tu, na dohvat ruke?

Evo, čika gugl kaže da nisi u pravu

BERLIN - U Nemačkoj je zabeležen rekordni pad nataliteta i prošle godine je rođeno svega 665.000 beba, što je 17.000 manje nego 2008. godine i duplo manje nego 1964. godine.
Razlog za ovakav pad nataliteta u zemlji koja ima 83 miliona stanovnika je što žene sve manje rađaju i što opada broj žena u dobi za rađanje, kažu u Saveznom zavodu za statistiku u Vizbadenu.

Jedna žena u Nemačkoj prosečno rodi "1,36 dece", pokazuje statistika.


Taj rezon, ja živim u Nemačkoj i sad ću ja da vam saopštim istinu, a vi ćutite i slušajte, jeste tipičan rezon gastarbajtera sa mercedesom, koji ispred seoske prodavnice pokušava da impresionira komšije koji nisu otišli na privremeni rad.
Ali zar se nismo malo makli od toga?
8c_competizione 8c_competizione 20:35 07.06.2013

Re: Suština

Taj rezon, ja živim u Nemačkoj i sad ću ja da vam saopštim istinu, a vi ćutite i slušajte, jeste tipičan rezon gastarbajtera sa mercedesom, koji ispred seoske prodavnice pokušava da impresionira komšije koji nisu otišli na privremeni rad.
Ali zar se nismo malo makli od toga?


ako si dobro procitao, primere sam dao iz mog zivota (dakle od moji poznanika i prijatelja Nemaca) i od onoga sto slusam svakodnevno na radiju.

ono sto ih najvise bode jeste to da je sve vise penzionera a sva manje radne snage da placa "doprinose" za penziju.

plus su pomerili granicu za odlazak u penziju na 67 godina starosti, tako da se mladima daje sve manje sanse da dobijaju posao

a statistika ko statistika, u zavisnosti od reprezentacije se moze svakojako posmatrati, ne? ne bi sada onu o sarmi

e sada sto se gasterbajterstva, te dovozenja Mecke pred lokalnu kafanu u "selu vecem od Pariza". ne spadam u ljude ciji mentalni sklop nalaze da Nemci prave najbolja kola na svetu (ovde se i vise nego dovoljno puta uverio u potpuno suprotnu situaciju; ovde iskljucujem jedino Porsche iz price).

posto imam bar malko oko za lepo, dozvoljavam sebi da vozim ipak Alfa Romeo. Merdze ostavljam kalsicnim gastosima koji zidaju kasarne po rodjenim selima i permanentno osecaju da moraju trokrakom strelom nekoga da impresioniraju, taksistima i novopecenim bogatasima koji misle da se ukus kupuje na kilo ili metar u prodavnici Mercedesa. ja u Vaterland iskljucivo dolazim aviJonom!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:08 08.06.2013

Re: Suština

ono sto ih najvise bode jeste to da je sve vise penzionera a sva manje radne snage da placa "doprinose" za penziju.

tačno. ovo su meni pričali još pre 6-7 godina, kad sam bila u nemačkoj. ima dosta parova (nemaca) koji uoppte nemaju decu jer ih nisu želeli, ili imaju jedno dete.
mercedes je super auto, a hučikuči je malo iskompleksiran, oprosti mu.
golubica.bg golubica.bg 12:43 06.06.2013

Edukacija, edukacija i samo edukacija

Nema drugog rešenja problema. A volela bih da im vidim reakciju crkve na potencijalno uvođenje seksualnog obrazovanja u škole

Mada problem i nisu toliko tinejdžerke i generalno neudate žene koliko se misli. Često se zaboravlja da je gomili udatih žena u Srbiji koje su izrodile koliko su planirale abortus zapravo kontraceptivno sredstvo. A zašto? Pa nećemo valjda da se kljukamo hormonima, to nije zdravo, a i pilule goje i izazivaju maljavost, a sve se bojim da će prosecan srpski domaćin da stavi kondom sa bilo kime, a kamoli rođenom ženom... Što prenese neko na prethodnom blogu koji se bavio ovom tematikom, kao da žene neko pita. I to da ne budemo u zabludi, nisu u pitanju (samo) neobrazovane/zatucane/kako kod žene: visookoobrazovana koleginica moje majke, generalno "žena na svom mestu" je imala 7-8, a njena svekrva čak dvocifren broj abortusa! Kad se slična priča povela u ženskom delu moje familije sa sve komsinicama i prijateljicama ispostavilo se da je svaka žena u grupi od oko desetak prekinula trudnoću bar jednom. Ne znam za vas, ali ovo je meni prosto strašno. Ne zato što imam neke religijsko-moralne probleme sa abortusom per se, niko ne misli da je to divna stvar, ali se tako lako mogla izbeći.

S druge strane, u Holandiji praktično svako žensko koje poznajem je na piluli + koristi kondom ako nije u dužoj vezi, tak'a generalna svest. A svako iole prosečno zdravstveno osiguranje pokriva troškove koji su negde oko 5 jura mesečno. Hell, čak i moja koleginica koja je lezbejka je na piluli (iz manje očiglednog ali savršeno logičnog razloga). A već mogu da zamislim komentare o beloj kugi i "opštoj sterilizaciji" Srbalja ako bi se neko drznuo da predloži da zdravstveno pokriva i kontracepciju za one koji to žele. Kao da se neželjena trudnoća ne bi svakako sprečila, na ovaj ili onaj način...
8c_competizione 8c_competizione 22:36 06.06.2013

Re: Edukacija, edukacija i samo edukacija

prosecan srpski domaćin da stavi kondom sa bilo kime, a kamoli rođenom ženom..


prosecna Dinaridska gromadina bi mogla da ode i obavi ambulantno podvezivanje jajca! toliko o tome koliko je to komplikovano!
hannah.greener hannah.greener 14:17 06.06.2013

Ljubitelj naučne fantastike

SPC (a i druge interesne grupe koje se mešaju tamo di ne smeju) zabraniti, dok ne skapira da ima pravo da o abortusu bulazni taman toliko kao ribolovačka sekcija iz, recimo, Donjeg Milanovca. Srbija je, piše Ustav, sekularna država, u kojoj je crkva odvojena od iste. Crkve pozatvarati, i pretvoriti u izložbene prostore, koncertne dvorane, biblioteke, galerije, može i kafane. Posle jedno deset godina zabranu delovanja dići, Crkvu oporezovati i izjednačiti pred zakonom sa svim drugim verskim organizacijama, čije delovanje nije kažnjivo zakonom (ljucke i životinjske žrtve, pedofili, SPS i slično).

Ili preimenovati državu u Pravoslavna Džamahirija (otvoren i za druge sugestije) Srbija, proterati (pobiti?) sve koji nisu pravoslavci, ukinuti sve zakone i institucije koje nisu proistekle iz Reči Božije i basta.

Sve ostalo, čini mi se, potpada pod definiciju banana republike...
freehand freehand 14:40 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Crkve pozatvarati, i pretvoriti u izložbene prostore, koncertne dvorane, biblioteke, galerije, može i kafane. Posle jedno deset godina zabranu delovanja dići, Crkvu oporezovati i izjednačiti pred zakonom sa svim drugim verskim organizacijama, čije delovanje nije kažnjivo zakonom (ljucke i životinjske žrtve, pedofili, SPS i slično).

Baš originalno, nova vizija i nov pristup rešavanju društvenih konflikata.
A Crkva ti smeta zbog dogmatizma, nedemokratičnosti i zatucanosti?

hannah.greener hannah.greener 15:35 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Nisam ni rekao da imam novo, originalno i nikada pre pokušano rešenje.

Crkva (Crkve) mi smeta jer - dubooook udah :

1. Tura nos tamo gde mu nije mesto
2. Tura nos u stvari o kojima pojma nema
3. Zloupotrebljava svoju ničim zasluženu poziciju u društvu
4. Krade pare samo tako (čak i tamo gde plaća poreze)
5. Polaže eksluzivno pravo na Istinu (koja je btw, ordinarna laž, ali, nema sad veze...)
6. Sistematski krši zakone država u kojima funkcioniše
7. Podpiruje (understatement) versku mržnju
8. je licemerna institucija
9. laže
10. je dogmatska, nedemokratična i zatucana, among other things...

Verovatno ima toga još, ali gde će čovek svega da se seti...
freehand freehand 15:53 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Verovatno ima toga još, ali gde će čovek svega da se seti...

... ili baš sve na kursu da zapiše.
Ovo što si izneo običan je skojevski bulšit, s tim da je dobar deo navedenog karakterističan i za način mišljenja/pisanja koji koristiš.
Sa naglaskom na tačku 2, pod koju bi moglo da se doda i poznavanje gramtike i pravopisa.
Kad je već o podpirivanju reč.
hannah.greener hannah.greener 16:16 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Kad je već bulšit, oćeš li, molim te, lepo po tačkama, da mi objasniš zašto i kako nisam u pravu? Za SKOJ ne bih znao, to je verovatno iz tvog doba, ja sam ostao u pionirima...

Za gramatiku i pravopis se izvinjavam, malo sam odista zahrđao... Kad smo kod GRAMTIKE već, ne kontam šta ne valja kod tačke 2. U tački 2.? S tačkom 2.? U vezi sa tačkom 2.? Ebemliga...
tasadebeli tasadebeli 17:49 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

hannah.greener

Kad je već bulšit, oćeš li, molim te, lepo po tačkama, da mi objasniš zašto i kako nisam u pravu?


Ој, Хана, моја дико, зелена јабуко!

Не претендујем да тумачим Фрихенда, не треба њему тумач, али можда треба да помислиш и да је СПЦ врло широк појам који обухвата гомиле најразличитијих људских бића, исто као и људско друштво... Укратко, када кажеш СПЦ, то није само Синод који издаје оваква саопштења. То ти је 4/5 становништва у Србији, што би рекли "...од врага до попа...".


Илустрација: Испричаше ми неке катихете да се на твитер налогу једног њиховог вицкастог колеге појавило исто ово саопштење СПЦ које нам је овде окачио Екс, а да је испод додато:

"Качавенда: Ето, на пример, ја никада нисам абортирао!"


А и катихете су, такође, део СПЦ. И то онај део задужен за верско образовање деце...



П.С. - Уосталом, и Скупштина Србије већ деценијама:

2. Tura nos u stvari o kojima pojma nema
3. Zloupotrebljava svoju ničim zasluženu poziciju u društvu
4. Krade pare samo tako (čak i tamo gde plaća poreze)
5. Polaže eksluzivno pravo na Istinu (koja je btw, ordinarna laž, ali, nema sad veze...)
6. Sistematski krši zakone država u kojima funkcioniše
7. Podpiruje (understatement) versku mržnju
8. je licemerna institucija
9. laže
10. je dogmatska, nedemokratična i zatucana, among other things...


али је, хвала богу, нисмо укинули јер то није начин којим ћемо решити проблеме које имамо.
predatortz predatortz 17:55 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Crkve pozatvarati, i pretvoriti u izložbene prostore, koncertne dvorane, biblioteke, galerije, može i kafane.


U uređenim društvima, sa višom bezbednosnom kulturom od naše, osobe sa ovako radikalnim idejama su pod opservacijom...
hannah.greener hannah.greener 18:35 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Za Skupštinu imaš pravo, ali te nesretnike smo (ste) barem birali... Pa (barem u teoriji) možemo i da izaberemo neke druge.

Za SPC i ne znam baš šta i koga predstavlja, da li samo popove u Sinodu, da li hard-core vernike, da li light vernike (ja sam vernik, ali ne volim ni popove, ni Crkvu, postim kad se setim, a komšijinu ženu ne računam, bio sam pijan), i koju 1/5, ali ne vidim da se iko sa te strane pobunio protiv tog retrogradnog stava (zabrana abortusa), koji trenutno predstavlja kršenje Ustava Republike Srbije i siguran sam, barem nekoliko zakona iste. To je moj problem, to me tišti. Otkud Sinodu SPC pravo da uradi tako nešto? Pretpostavka je (možda grešim) da vernice SPC i tako već dele stav o abortusu. Odakle funkcionerima jedne verske zajednice pravo da uređuju život drugima, koji nisu članovi? U državi koja je, barem na papiru, sekularna? Da li to znači da bi svi ćutali da, recimo, uvezemo islam iz Nigerije i da te baje kažu da "valja i trebuje" obrezivati devojčice? Čak i ako nisu pripadnice muhamedanske vere?
hannah.greener hannah.greener 18:45 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

predatortz
Crkve pozatvarati, i pretvoriti u izložbene prostore, koncertne dvorane, biblioteke, galerije, može i kafane.


U uređenim društvima, sa višom bezbednosnom kulturom od naše, osobe sa ovako radikalnim idejama su pod opservacijom...


A zašto, moliću lepo?

Ako ste vernik, ako verujete da Bog čuje, razume i hoće/neće da usliši vašu molitvu, da li ima veze odakle ste mu je uputili? Gde piše da to mora da bude crkva? Ako ne mora da bude crkva, čemu onda služi ta zgrada?

P.S. Slažemo li se da su Engleska i Holandija zemlje sa "višom bezbednosnom kulturom od naše"? Oni su to uradili, nekoliko puta...
antioksidant antioksidant 19:31 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

То ти је 4/5 становништва у Србији,

petronijevic001 petronijevic001 19:44 06.06.2013

Re:

Abortus je lišenje života i treba da se kažnjava kao ubistvo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:55 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

али је, хвала богу, нисмо укинули јер то није начин којим ћемо решити проблеме које имамо.

Kao što ni, hvala sekularnoj državi, nećemo valjda ukinuti pravo na abortus, jer to nije način da rešimo probleme koje imamo.
hannah.greener hannah.greener 20:00 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Jelica Greganović
али је, хвала богу, нисмо укинули јер то није начин којим ћемо решити проблеме које имамо.

Kao što ni, hvala sekularnoj državi, nećemo valjda ukinuti pravo na abortus, jer to nije način da rešimo probleme koje imamo.


Mašala!!!
hannah.greener hannah.greener 20:07 06.06.2013

Re:

petronijevic001
Abortus je lišenje života i treba da se kažnjava kao ubistvo.


Paljenjem na lomači ili kamenovanjem?

U Iranu i bese, možda ti se to više dopada?

Treba li počinioce pre toga malo i mučiti, da priznaju tko ih je na gnjusni čin nagovorio? Šta ako priznaju da je to bio đavo? Ima li onda nekih olakšavajućih okolnosti, možda izbor smrtne kazne?

Treba li kazniti i "izvođače radova"? Razlikuje li taj novi zakonodavni sistem stručne od nestručnih izvršioca krivičnog dela? Ili planiramo i medicinu da zabranimo, pa da se svi lečimo bajalicama? It worked just fine for thousands of years...
petronijevic001 petronijevic001 20:36 06.06.2013

Re:

hannah.greener
petronijevic001
Abortus je lišenje života i treba da se kažnjava kao ubistvo.


Paljenjem na lomači ili kamenovanjem?

U Iranu i bese, možda ti se to više dopada?

Treba li počinioce pre toga malo i mučiti, da priznaju tko ih je na gnjusni čin nagovorio? Šta ako priznaju da je to bio đavo? Ima li onda nekih olakšavajućih okolnosti, možda izbor smrtne kazne?

Treba li kazniti i "izvođače radova"? Razlikuje li taj novi zakonodavni sistem stručne od nestručnih izvršioca krivičnog dela? Ili planiramo i medicinu da zabranimo, pa da se svi lečimo bajalicama? It worked just fine for thousands of years...


Svakako bi valjalo razmisliti i o uvođenju teže kvalifikacije za počinioce ovog tipa ubistva.To bi trebalo da bude teško ubistvo sa zaprećenom kaznom od najmanje 10 godina.

Svesno i namerno lišenje života je ubistvo, a ubistvo mora da se kažnjava.Možemo naći bezbroj opravdanja za svako ubistvo ali to ne znači da se ubistvo kao takvo može legalizovati.

koji trenutno predstavlja kršenje Ustava Republike Srbije i siguran sam, barem nekoliko zakona iste. To je moj problem, to me tišti. Otkud Sinodu SPC pravo da uradi tako nešto? Pretpostavka je (možda grešim) da vernice SPC i tako već dele stav o abortusu. Odakle funkcionerima jedne verske zajednice pravo da uređuju život drugima, koji nisu članovi?


Nema nikakvog kršenja Ustava u stavu SPC.Crkva ima pravo da javno iznosi svoje versko učenje, a sastavni deo verskog učenja je i stav o abortusu.Da ne pominjem da vernici i sveštenstvo SPC imaju aktivno i pasivno biračko pravo i da imaju pravo da javno iznose svoje politiučke stavove, bez obzira da li se nekome to sviđa.

tasadebeli tasadebeli 20:42 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

hannah.greener
Jelica Greganović
али је, хвала богу, нисмо укинули јер то није начин којим ћемо решити проблеме које имамо.

Kao što ni, hvala sekularnoj državi, nećemo valjda ukinuti pravo na abortus, jer to nije način da rešimo probleme koje imamo.


Mašala!!!


Ту се слажемо сви троје, него хтедох само Хани да нагласим да то и није баш тако једноставно да бисмо могли да примењујемо једноставна решења стаљинистичког типа - укинути цркву.


hannah.greener

ali ne vidim da se iko sa te strane pobunio protiv tog retrogradnog stava (zabrana abortusa), koji trenutno predstavlja kršenje Ustava Republike Srbije i siguran sam, barem nekoliko zakona iste.


Погледај шта нас је овде на овом блогу... Али по обичају, у Србији, а није ништа другачије ни на Западу ни на Истоку, у контролисаним медијима нећеш моћи да чујеш нешто што не одговара онима који контролишу медије.

antioksidant


Статистички, АО, статистички... Лепота свега тога је да када је вера у Србији у питању, онда нема баш и неке присиле (за разлику од партијске припадности из неких претходних деценија), па онда свако од нас ту бројку верујућих види како му одговара, а неки воле и да манипулишу тиме у јавној речи. У тој ситуацији, једино нам преостаје да се ослањамо на званичне статистичке податке...
expolicajac expolicajac 20:45 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

tasadebeli


Статистички, АО, статистички... Лепота свега тога је да када је вера у Србији у питању, онда нема баш и неке присиле (за разлику од партијске припадности из неких претходних деценија), па онда свако од нас ту бројку верујућих види како му одговара, а неки воле и да манипулишу тиме у јавној речи. У тој ситуацији, једино нам преостаје да се ослањамо на званичне статистичке податке...

Većina Srba su tradicionalni vernici. Mali broj naših sunarodnika shvata hrišćanstvo. Zato se i pojavljuje taj nesklad između statističkih brojki i odraza u oku posmatrača kao što je AO.
tasadebeli tasadebeli 21:18 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

expolicajac
tasadebeli


Статистички, АО, статистички... Лепота свега тога је да када је вера у Србији у питању, онда нема баш и неке присиле (за разлику од партијске припадности из неких претходних деценија), па онда свако од нас ту бројку верујућих види како му одговара, а неки воле и да манипулишу тиме у јавној речи. У тој ситуацији, једино нам преостаје да се ослањамо на званичне статистичке податке...

Većina Srba su tradicionalni vernici. Mali broj naših sunarodnika shvata hrišćanstvo. Zato se i pojavljuje taj nesklad između statističkih brojki i odraza u oku posmatrača kao što je AO.


Хвала, Екс, ти си то рекао много прецизније, а то и ја хтедох да кажем АО, али сам га беспотребно закукуљио и замумуљио...
krkar krkar 21:25 06.06.2013

Re:

Abortus je lišenje života i treba da se kažnjava kao ubistvo.


Ti bi sigurno umela da objasniš kako se definiše početak života sa raznih aspekata:

- po Obrazu
- po Koštunici

treba vas po receptu Milana Paroškog, jednog od vas!
zilikaka zilikaka 21:27 06.06.2013

Re:

Abortus je lišenje života


Koliko je meni poznato, nauka smatra da u periodu kada je abortus dozvoljen, embrion nije oživeo.
To ako ćemo da primenjujemo naučni pogled.
Ako primenjujemo crkveni, onda jeste živ od momenta začeća.

Opet, recimo pohlepa i gordost nisu kažnjive, dok su po crkvenom učenju to smrtni gresi, za koje svakako sledi odgovarajuća kazna.

Sad, ostaje da samo se dogovorimo koje će gledište biti zvanično prihvaćeno, pa da krenemo da ga primenjujemo u praksi po svim pitanjima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:43 06.06.2013

Re:

A i Zemlja je ravna ploča.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:45 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Mali broj naših sunarodnika shvata hrišćanstvo.

Meni se sve nešto čini da ni božji šalterski radnici odavno ne shvataju hrišćanstvo...ili ga možda shvataju i namerno ignorišu, sem onda kada njima odgovara.
expolicajac expolicajac 21:51 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Jelica Greganović
Mali broj naših sunarodnika shvata hrišćanstvo.

Meni se sve nešto čini da ni božji šalterski radnici odavno ne shvataju hrišćanstvo...ili ga možda shvataju i namerno ignorišu, sem onda kada njima odgovara.

Oni su samo službenici koji kao i birokratija sama sebe regeneriše i održava. Mora se priznati da im je u Srbiji posle 90 krenulo, ali stara izreka kaže "Možeš kako hoćeš, ali je pitanje dokle"
zilikaka zilikaka 21:53 06.06.2013

Re:

A i Zemlja je ravna ploča.



E, kad se bude glasalo, ja ću za ovo da se borim!

Celog života čeznem da sednem na ivicu, klatim nogama i pljuckam dole.
freehand freehand 22:20 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

hannah.greener
Za Skupštinu imaš pravo, ali te nesretnike smo (ste) barem birali... Pa (barem u teoriji) možemo i da izaberemo neke druge.

Za SPC i ne znam baš šta i koga predstavlja, da li samo popove u Sinodu, da li hard-core vernike, da li light vernike (ja sam vernik, ali ne volim ni popove, ni Crkvu, postim kad se setim, a komšijinu ženu ne računam, bio sam pijan), i koju 1/5, ali ne vidim da se iko sa te strane pobunio protiv tog retrogradnog stava (zabrana abortusa), koji trenutno predstavlja kršenje Ustava Republike Srbije i siguran sam, barem nekoliko zakona iste. To je moj problem, to me tišti. Otkud Sinodu SPC pravo da uradi tako nešto? Pretpostavka je (možda grešim) da vernice SPC i tako već dele stav o abortusu. Odakle funkcionerima jedne verske zajednice pravo da uređuju život drugima, koji nisu članovi? U državi koja je, barem na papiru, sekularna?

Suština je u sledećem: svaki pojedinac i svaka organizacija - pa i SPC - u demokratskoj državi kakva je Republika Srbija ima pravo da iznese stav o svakom društvenom problemu.
Život kroz donošenje zakona uređuje Skupština i kroz njihovo sprovođenje Vlada i drugi organi izvršne vlasti.
A to koga SPC predstavlja nije ni najveća ni najtragičnija rupa u tvom znanju. Mada je dosta komična obzirom na očiglednost i jednostavnost odgovora.
A kad pročitam ovo
Da li to znači da bi svi ćutali da, recimo, uvezemo islam iz Nigerije i da te baje kažu da "valja i trebuje" obrezivati devojčice? Čak i ako nisu pripadnice muhamedanske vere?

... logika me povede u smeru koji implicira komunikaciju koja se ne smatra pristojnom u javnom prostoru. Pa ćemo taj deo izbeći.
Što se GRAMTIKE tiče - to se zove lapsus calami. I očigledno je.
Pismenima je to jasno iz prve.
I izvini - ali odgovarati na niz onih besmislica poređanih pod rednim brojevima napor je koji ne bih sebi tovario večeras.



hannah.greener hannah.greener 22:29 06.06.2013

Re:

OK, petronijevicu001,

Idemo redom -

"ovog tipa ubistva" - pretpostavljam da misliš na nasilni, neprirodni prekid trudnoće. Kad počinje trudnoća? Oplodnjom jajne ćelije? Implantacijom? Formiranjem neuralne cevi? Kakav je tvoj stav o prekidu vanmaterične trudnoće? O teškim malformacijama otkrivenim in utero? Da ne zalazim sad u neželjene trudnoće i slične trivijalne stvari... Nadam se samo da nisi toliko radikalan kao oni magarci u Irskoj, koji su pustili ženu da umre od sepse, jer nisu smeli da izvrše pobačaj mrtvog deteta (da ga porode, mrtvog, pre prirodnog prekida trudnoće), dok se ne skupi crkvena komisija. Jebi ga, zakon...

"kršenja Ustava u stavu SPC" - Crkva nažalost ima pravo da iznosi svoje versko učenje, ali se konkretno pričom o abortusu meša u sekularne stvari, u koje se ne bi smela mešati. Ustavom, Crkva je odvojena od države. Ustav garantuje određene slobode i prava građana, koje bi zabrana abortusa ugrozila. Moje pitanje - koje crkve imaju pravo da javno iznose svoje versko učenje? Sve? Neke? Samo one sa kojima se slažemo? Kako bi reagovao kada bih ti rekao da sam pastafarijanac? Da verujem da je svet stvorilo Leteće Špageti Čudovište? Zašto bi ti (a verujem da bi) moja priča zvučala luđe od recimo mormonske? Oni veruju da je Isus rođen u Nju Džersiju i da je putovao kroz vreme, šireći hrišćanstvo Majama i Inkama, Astecima, jednim od tih, nisam više siguran. Da o "svevidećim kamenima" i Moronaiju ni ne govorim. Da li bi ti oni bili košer? Pazi, hrišćani su taman koliko i ti (wild guess).

"imaju pravo da javno iznose svoje političke stavove" - naravno. Zašto ne registrovati vudu crkvu i dati im termin na TV, da objasne ljudi kako je žrtvovanje životinja cool, naročito ako se izvodi u parku, nedeljom pre podne, naočigled male dece. Verske slobode itajrad...

Dok država nije definisana kao pravoslavna/muslimanska/anglikanska i štatijaznam, ne vidim razloga zašto bi većina ugnjetavala manjinu, branila joj njena verska prava i pritom meni naplaćivala poštansku markicu za svoj jebeni hram? Zato što je većina? Zato jer joj se može? Zato što ima organe represije na svojoj strani?
8c_competizione 8c_competizione 22:39 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Sa naglaskom na tačku 2, pod koju bi moglo da se doda i poznavanje gramtike i pravopisa.


bem ti Hannah, i tebe uvatili na pravopis

crna ti!

a dobi i etikjetu da si skojevka, ova rumena sa leve strane

8c_competizione 8c_competizione 22:50 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

али је, хвала богу, нисмо укинули јер то није начин којим ћемо решити проблеме које имамо.


ali je mozda dobar pocetak. kao u onom vicu o 5000 advokata na dnu mora!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:50 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Oni su samo službenici koji kao i birokratija sama sebe regeneriše i održava.

Mada...ja bih rekla da je tu došlo do tranzicije u formi privatizacije.
hannah.greener hannah.greener 22:50 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

"A to koga SPC predstavlja nije ni najveća ni najtragičnija rupa u tvom znanju. Mada je dosta komična obzirom na očiglednost i jednostavnost odgovora."

Drago mi je da zabavljam klerikalne krugove. Vas je dosta teško nasmejati.

"svaki pojedinac i svaka organizacija"

A to nisu baje iz Nigerije? Ili pastafarijanci?

Ti zaista ne vidiš ništa duboko pogrešno u tome da verska zajednica predlaže promene zakona u sekularnoj državi, samo zato jer se ne poklapaju sa njenim verovanjima?! U dva'esprvom veku?!

I ne mora to toliko oštro, sa gramatikom, type errorima, pismenošću i lapsusima. Lighten up!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:52 06.06.2013

Re:

E, kad se bude glasalo, ja ću za ovo da se borim!

Celog života čeznem da sednem na ivicu, klatim nogama i pljuckam dole


I četiri slona, i četiri slona!
8c_competizione 8c_competizione 22:54 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Što se GRAMTIKE tiče - to se zove lapsus calami. I očigledno je.
Pismenima je to jasno iz prve.


Freehand, jos uvek ne mogu da se odlucim jesi li onaj levo ili desno

zilikaka zilikaka 22:55 06.06.2013

Re:


I četiri slona, i četiri slona!

Po tom pitanju ćemo da preispitamo pristup.

Znaš ti kolki su oni? Ko će to da narani?
hannah.greener hannah.greener 22:57 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Ajoj!

Prvo, i dalje ne kapiram di sam se zajebo kod tačke 2

Drugo, a sam sam kriv - ja sam muško (ovde treba da ide onaj klip iz Davitelja, al'ne mogu da nađem...)

Treće, samo da nisam ova rumena (na slovenačkom žuta) sa desne strane...

Četvrto, crni ja...
freehand freehand 23:00 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Drago mi je da zabavljam klerikalne krugove. Vas je dosta teško nasmejati.



A to nisu baje iz Nigerije? Ili pastafarijanci?

Šta lupetaš? Kakve baje, kakva Nigerija?

Ti zaista ne vidiš ništa duboko pogrešno u tome da verska zajednica predlaže promene zakona u sekularnoj državi, samo zato jer se ne poklapaju sa njenim verovanjima?! U dva'esprvom veku?!

Kako da ne !



hannah.greener hannah.greener 23:02 06.06.2013

Slonovi

A kurnjače? Kamu gi kurnjače?

8c_competizione 8c_competizione 23:06 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

A Crkva ti smeta zbog dogmatizma, nedemokratičnosti i zatucanosti?


cek, a zasto bi samo Crkva imala tapiju i autorska prava na sve to?
hannah.greener hannah.greener 23:11 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

To što Osama, pardon, Obama digne ručicu doesn't make it right... Plus, oni su definisani kao "one nation under God" i sve po redu... Užasavam se ideje da živim u zemlji gde ludak može da puca po klinici gde se rade abortusi. Ali, možda je tebi to ok...

Mislim da u Nigeriji lokalni divljaci i dalje praktikuju versko obrezivanje devojčica. Da se razumemo, divljaci su zbog obrezivanja, ne zbog Nigerije. Dakle, zašto njima, eventualno, ne bi dozvolili da reklamiraju svoja verska ubeđenja, u Republici Srbiji, i sve ostalo što si gore napisao?
freehand freehand 23:17 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Mislim da u Nigeriji lokalni divljaci i dalje praktikuju versko obrezivanje devojčica. Da se razumemo, divljaci su zbog obrezivanja, ne zbog Nigerije. Dakle, zašto njima, eventualno, ne bi dozvolili da reklamiraju svoja verska ubeđenja, u Republici Srbiji, i sve ostalo što si gore napisao?


Lokalnim divljacima iz Nigerije?
Ko kaže da im ne treba dozvoliti?

hannah.greener hannah.greener 23:24 06.06.2013

Re: Ljubitelj naučne fantastike

Čekaj, ti bi dozvolio ...

Ne, ovo je too much.

Priznajem poraz, ne mogu više. Laku noć zelim, i hvala na druženju, bilo je zabavno!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana