Muzika| Nostalgija| Umetnost

Nišvil, moja tuga

expolicajac RSS / 11.06.2013. u 17:59

 

Nišville, autentičan spoj džeza i Balkana

Nišville je postao najprestižniji džez festival Jugoistočne Evrope zahvaljujući svom jedinstvenom spoju balkanske muzike i svih vrsta džeza.

Džez festival u Nišu ima tradiciju dugu tri decenije, a pod imenom Nišville, održava se već 18 godina. Traje četiri dana, tokom kojih nastupi oko 50 bendova sa oko 500 izvođača, a svakog leta ga poseti blizu 100.000 ljudi koji žele da osim u “tradicionalnijim” formama džeza uživaju i u mešavini ove muzike sa etno tradicijama različitih delova sveta, naročito Balkana.

Zbog toga nije ni malo čudno što je ovakav festival nastao upravo u Nišu, gradu koji je vekovima simbol prožimanja kultura Istoka i Zapada.

Nišville je do sada ugostio neka od najvećih imena svetske i domaće džez scene. Billy Cobham, Roy Hargrove, Tom Harrell, Benny Golson, Solomon Burke, Stanley Jordan, The Rosenberg trio, Larry Coryell, Candy Dulfer, Miroslav Vitous, Milcho Leviev, Chico Freeman, dr Donald Byrd, Mingus Dynasty, Grace Kelly, Joe “Defunkt” Bowie, Incognito, The Brand New Heavies, Teodosi Spasov, Yildiz Ibrahimova, Duško Gojković, Jamie Davis, Šaban Bajramović i Esma Redžepova samo su neki od velikih džezera koji su svojim nezaboravnim nastupima obogatili Nišvill.

Program se održava na pet bina – unutar i izvan niške tvrđave. Pored glavnih bina, najzanimljivije su bine – “Movie stage” na kojoj se prikazuju filmovi iz istorije džeza, i “Rolling stage” koju zapravo čini otvoreni autobus koji kruži gradom. Svake godine u sklopu festivala organizuju se besplatne radionice za polaznike iz zemlje i inostranstva.

Ostaješ u mom srcu, u mojoj duši i mom životu.

 



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 18:39 11.06.2013

A šta si očekivao?

Šta si očekivao od ove ekipe mediokriteta? Da podrže kulturu? Njihova poimanja iste ne sežu mnogo dalje od Cece i Ace Lukasa.

Žao mi je zbog Nišvila, ali se bojim da on neće biti jedina žrtva...
expolicajac expolicajac 18:46 11.06.2013

Re: A šta si očekivao?

predatortz
Šta si očekivao od ove ekipe mediokriteta? Da podrže kulturu? Njihova poimanja iste ne sežu mnogo dalje od Cece i Ace Lukasa.

Žao mi je zbog Nišvila, ali se bojim da on neće biti jedina žrtva...

Zgrožen sam obrazloženjem. Da su rekli, "nemamo pare" mogao bih i da shvatim, ovako, to su gnjide politikantske, sa sve ovim niškim političarčićima koji vire iz njihovih guzica.
loader loader 00:58 13.06.2013

Re: A šta si očekivao?

Da su rekli, "nemamo pare" mogao bih i da shvatim

Naravno da nije stvar u parama.
Lakoća kojom je rušen spomenik Šabanu Bajramoviću i još veća lakoća prelaska preko činjenice da niko nije uhvaćen, niti ukoren... predstavlja logičan uvod u lakoću eliminisanja Nišvila.

Ali... ko zna. Okupiće se ministri na gučanskoj dreci i prasetini, pa će, kad se malo opuste, veselo posumnjati u gore pomenutu odluku. Ali, dosledni su to i čvrsti ljudi - odluku promeniti neće. Mora se misliti i na reputaciju
Dr M Dr M 18:45 11.06.2013

Što...


...ovako, kao posmrtno slovo?

Neće valjda da ga ukinu?
expolicajac expolicajac 18:48 11.06.2013

Re: Što...

Dr M

...ovako, kao posmrtno slovo?

Neće valjda da ga ukinu?

Donela stoka već odluku. Važniji im je "Milanski edikt", pa što vele da negde "uštedimo" ali da se "turci ne dosete".
Dr M Dr M 18:57 11.06.2013

Re: Što...

Donela stoka već odluku.


Jedini komentar..


Svinja reformator - Milorad Mitrović

Bila ponoć nema, gluva,
Vrtar spava, vrt ne čuva,
I sred vrta cvetna, čedna,
Uvuče se svinja jedna,
Svud po vrtu gleda, meri,
Pa započe da se ceri:
"Bas su ljudi uma mala,
Uzalud im samo hvala;
Ove travke sta im vrede,
Sta tu ima da se jede?
Gle, svud ruže, lale stoje,
I šeboji razne boje,
A baš nigde tikva neka,
Il' koricak od duleka...
Pa bar da je cvet do cvetka
Da je reda i poretka;
Već tu leja, tamo bokor,
Prava zbrka, jad i pokor.
Stan'te ljudi, tašta glavo,
Da vidite umlje pravo,
Da saznate sta ja vredim
Kad prionem vrt da sredim".

Bila ponoć nema, gluva,
Vrtar spava, vrt ne čuva,
I na pos'o svinja preže:
Kida lišće, čupa vreže,
Po lejama rovi, rije,
Lomi pritke i saksije,
Porazbaca cveće svuda,
I napravi trista cuda.
A kad sinu sunce vrelo
Jadno cveće pade svelo.
bolid1 bolid1 18:57 11.06.2013

Re: Što...


Neće valjda da ga ukinu?


Vec jesu, nabijem ih!

Nishvill je bio festival pravljen za domacu publiku + sta dodje, atmosfera opustena, cene ok, obezbedjenje ne nadrkano i publika ne agresivna...sve zajedno, odlicno mesto za otici i super se provesti...uzivati!

Jbg, ako nesto nije za pijanu stoku Britansku onda koj' ce nam...Nishvill mi u srcu, zato i pizdim...
razmisljam razmisljam 19:00 11.06.2013

Re: Što...

expolicajac
Važniji im je "Milanski edikt", pa što vele da negde "uštedimo" ali da se "turci ne dosete".


Шта је три деценије традиције спрам седамнаест векова?
Чула сам недавно за одлуку Министарства и одмах ми је припала мука. Наука, култура... Треба ли нама тако нешто уопште?
Изгледа да не.
Dr M Dr M 19:07 11.06.2013

Re: Što...

Važniji im je "Milanski edikt"


Zbilja, pitam se zašto je nama Milanski edikt važniji nego Magna carta, čija je godišnjica za neki dan...
bolid1 bolid1 19:13 11.06.2013

Re: Što...

Наука, култура... Треба ли нама тако нешто уопште?
Изгледа да не.


Naravno da nam ne treba, takve stvari samo donose glavobolje, ovako je bas super...svi ovce, svi u stadu i vozi u provaliju 5. brzinom, kocnica bez!

Mada, iskreno, mene ne cudi, znam generaciju '85 (moja), znam i starije i tvrdim da ja prosecnom kolegi iz gimnazije ne bi uspeo da objasnim zasto je Nishvill bitan, ne zbog muzike, nego zbog tuste i tumle stvari, jbg, ne razume i cao...moz' da pricas do prekosutra...dzaba...trosis kiseonik i to je sve sto postizes...
expolicajac expolicajac 19:26 11.06.2013

Re: Što...

Mada, iskreno, mene ne cudi, znam generaciju '85 (moja), znam i starije i tvrdim da ja prosecnom kolegi iz gimnazije ne bi uspeo da objasnim zasto je Nishvill bitan, ne zbog muzike, nego zbog tuste i tumle stvari, jbg, ne razume i cao...moz' da pricas do prekosutra...dzaba...trosis kiseonik i to je sve sto postizes...

Nisam baš siguran u tvoju konstatciju. Ti si stariji godinu dana od mog starijeg "bolida", tako da sam u kontaktu sa tom generacijom. Svi su zgroženi odlukom. Zovu me telefonom i traže da pozovem Ivana Blagojevića i da ga pitam da li oni nešto mogu da pomognu.
bolid1 bolid1 19:43 11.06.2013

Re: Što...


Svi su zgroženi odlukom.


Ex, to je probran krug bolida, hocu reci, odavno sam zakljucio da sam se pazljivim izborom drustva izolovao od stvarnog sveta i vecine. Svi moji drugari su zgrozeni i pominje se familija u razlicitim kontekstima i pozama...medjutim, to su ljudi sa kojima se ja druzim...ili tvoj bolid i njegovi bolidi...

Zadji malo van njegovog drustva i videces ovo o cemu ti pricam...pre neku godinu, mi na tvrdjavi, Niskoj, izlazimo sa festivala i ajd da sunemo jos koje pivo u nekom od onih kafica, otkdu vi, odozgo...bateee, a to neki festival...o tome ti pricam...vise ih je, zato i prolazi, na zalost.
8c_competizione 8c_competizione 21:10 11.06.2013

Re: Što...

Наука, култура... Треба ли нама тако нешто уопште?


imamo crkvu, to bi trebalo da zadovolji sve nase "duhovne" potrebe, ne?

au sine, ovoj bratiji jedino moze pomoci kuka i motika po glavi!
AlexDunja AlexDunja 20:05 11.06.2013

pa, nije ukinut

država je i do sada samo delimično finansirala
nišvil, kako ja shvatam, biće održan, samo neki gosti neće doći,
i otkazan je onaj završni koncert, nišvilova produkcija, gde je tebalo da učestvuju stjepko gut i duško gojković sa još nekim autorima, velikim orkestrom
i horovima...

u svakom slučaju, odluka ministarstva je sramna, obrazloženje bezobrazno,
ali nije tako lako ukinuti dobru stvar.
podrška nišvilu.

ps. moji momci su još jesenas nabavili karte.
nišvil je tačka oko koje se planira leto:)
predatortz predatortz 20:11 11.06.2013

Re: pa, nije ukinut


u svakom slučaju, odluka ministarstva je sramna, obrazloženje bezobrazno,


Možda, da su ponudili da ubace Bekutu u program...

Barabe, bre! Ološ koji nema sluha ni zašta drugo, sem za svoje primitivne nagone!
8c_competizione 8c_competizione 21:11 11.06.2013

Re: pa, nije ukinut

Dunja, Ex, ima li mogucnost da de prilozi kinta za odrzavanje Nisvilla kao celovitog?
AlexDunja AlexDunja 21:40 11.06.2013

Re: pa, nije ukinut

Dunja, Ex, ima li mogucnost da de prilozi kinta za odrzavanje Nisvilla kao celovitog?

koliko ja znam, za to je kasno

neki avansi bi trebalo da su davno uplaćeni,
ministarstvo, pored toga što je nezainteresovano za kulturu,
namerno javnost obaveštava sa zakašnenjem
tyson tyson 20:23 11.06.2013

1984.


Pa šta, nema državne sise i odmah propast, potop?

Umesto kukanja, bolje da se odmah počne da razmišlja o alternativnim izvorima finansiranja, održivim po mogućstvu. Od malih pojedinačnih priloga, na talasu nezadovoljstva, preko sponzorstva i donacija lokalnih malih i srednjih a zainteresovanih preduzeća, do velikih sponzora i donatora. Ugledati se na sve dobre (a zanemariti loše i neostvarive) primere finansiranja beogradskog Beer Festa i novosadskog Exita.

Da se pregura ova godina, posle iznenadnog povlačenja Države, a za sledeću i sve druge godine da se počne planiranje budžeta i nalaženje novca na vreme. Odmah sad.


expolicajac expolicajac 20:33 11.06.2013

Re: 1984.

tyson

Pa šta, nema državne sise i odmah propast, potop?

Umesto kukanja, bolje da se odmah počne da razmišlja o alternativnim izvorima finansiranja, održivim po mogućstvu. Od malih pojedinačnih priloga, na talasu nezadovoljstva, preko sponzorstva i donacija lokalnih malih i srednjih a zainteresovanih preduzeća, do velikih sponzora i donatora. Ugledati se na sve dobre (a zanemariti loše i neostvarive) primere finansiranja beogradskog Beer Festa i novosadskog Exita.

Da se pregura ova godina, posle iznenadnog povlačenja Države, a za sledeću i sve druge godine da se počne planiranje budžeta i nalaženje novca na vreme. Odmah sad.



U pravu si, ali da znaš u kakvom je stanju niška privreda, to ti je kao da cediš vodu iz suve drenovnine. A traženje sponzora sa strane je ravno samoubistvu jer su birokratske blokade lokalne samouprave postavljene kao minsko polje u kopnenoj zoni bezbednosti.
angie01 angie01 20:59 11.06.2013

Care!

tyson tyson 21:00 11.06.2013

Re: 1984.

U pravu si, ali da znaš u kakvom je stanju niška privreda, to ti je kao da cediš vodu iz suve drenovnine. A traženje sponzora sa strane je ravno samoubistvu jer su birokratske blokade lokalne samouprave postavljene kao minsko polje u kopnenoj zoni bezbednosti.

Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.


kukusigameni kukusigameni 21:03 11.06.2013

Re: 1984.

tyson
U pravu si, ali da znaš u kakvom je stanju niška privreda, to ti je kao da cediš vodu iz suve drenovnine. A traženje sponzora sa strane je ravno samoubistvu jer su birokratske blokade lokalne samouprave postavljene kao minsko polje u kopnenoj zoni bezbednosti.

Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.



Nema para.
predatortz predatortz 21:09 11.06.2013

Re: 1984.


Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.


Ovo me je asocialo na scenu koju sam, pre neki dan, gledao na nekoj federalnoj televiziji. Neki skup bošnjačke dijaspore, kolo, pevaljke, kičerica i neizostavni hodža...

Uzima hodža mikrofon, saopštava već zagrejanom pučanstvu da imaju nameru da grade džamiju u nekom švapskom gradiću, da sam projekat košta 250K evra... Pa veli:

Za vas imam jednu dobru i jednu lošu vijest. Dobra je da pare za izgradnju đamije imamo. Loša je da su pare u vašim đepovima.

Od srca sam se nasmejao.
Tako, Ex, nauči nešto od hodže pa u narod.
krkar krkar 21:11 11.06.2013

Re: 1984.

Nema para.


Eto jednom ja 100% da se složim sa Tajsonom.

Ima para. Nema državne sise. Izazov za sposobne, tragedija za plačipičke
8c_competizione 8c_competizione 21:12 11.06.2013

Re: 1984.

Umesto kukanja, bolje da se odmah počne da razmišlja o alternativnim izvorima finansiranja, održivim po mogućstvu. Od malih pojedinačnih priloga, na talasu nezadovoljstva, preko sponzorstva i donacija lokalnih malih i srednjih a zainteresovanih preduzeća, do velikih sponzora i donatora. Ugledati se na sve dobre (a zanemariti loše i neostvarive) primere finansiranja beogradskog Beer Festa i novosadskog Exita.

Da se pregura ova godina, posle iznenadnog povlačenja Države, a za sledeću i sve druge godine da se počne planiranje budžeta i nalaženje novca na vreme. Odmah sad.


nemam nista protiv, ukoliko isto vazi i za Bekutu, Cecu i Karleusu, sto se tice drzavne sise!
expolicajac expolicajac 21:14 11.06.2013

Re: 1984.

kukusigameni
tyson
U pravu si, ali da znaš u kakvom je stanju niška privreda, to ti je kao da cediš vodu iz suve drenovnine. A traženje sponzora sa strane je ravno samoubistvu jer su birokratske blokade lokalne samouprave postavljene kao minsko polje u kopnenoj zoni bezbednosti.

Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.



Nema para.

Mogli bi ti i ja kuki da zasviramo, ali onda para sigurno ne bi bilo.
8c_competizione 8c_competizione 21:14 11.06.2013

Re: 1984.

Za vas imam jednu dobru i jednu lošu vijest. Dobra je da pare za izgradnju đamije imamo. Loša je da su pare u vašim đepovima.

Od srca sam se nasmejao.
Tako, Ex, nauči nešto od hodže pa u narod.


mozda bi se trebalo ugledati na SPC i kako ona to regulise sa drzavom, umesto da se bakce oko skupljanja tih "250k eura" sitno od naroda pojedinacno
kukusigameni kukusigameni 21:15 11.06.2013

Re: 1984.

krkar
Ima para. Nema državne sise. Izazov za sposobne, tragedija za plačipičke

Definiši sposobni.
expolicajac expolicajac 21:15 11.06.2013

Re: 1984.

Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.

Moram priznati da si u pravu. Nema izgovora.
predatortz predatortz 21:15 11.06.2013

Re: 1984.

8c_competizione
Za vas imam jednu dobru i jednu lošu vijest. Dobra je da pare za izgradnju đamije imamo. Loša je da su pare u vašim đepovima.

Od srca sam se nasmejao.
Tako, Ex, nauči nešto od hodže pa u narod.


mozda bi se trebalo ugledati na SPC i kako ona to regulise sa drzavom, umesto da se bakce oko skupljanja tih "250k eura" sitno od naroda pojedinacno


Možda.
expolicajac expolicajac 21:16 11.06.2013

Re: 1984.

kukusigameni
krkar
Ima para. Nema državne sise. Izazov za sposobne, tragedija za plačipičke

Definiši sposobni.

Krkar, krkar, krkar. To je definicija.
freehand freehand 21:18 11.06.2013

Re: 1984.

krkar
Nema para.


Eto jednom ja 100% da se složim sa Tajsonom.

Ima para. Nema državne sise. Izazov za sposobne, tragedija za plačipičke

I ja da se složim sa Krkarom.
Dobar je ministar! Ma šta dobar? Sjajan!
predatortz predatortz 21:20 11.06.2013

Re: 1984.

freehand
krkar
Nema para.


Eto jednom ja 100% da se složim sa Tajsonom.

Ima para. Nema državne sise. Izazov za sposobne, tragedija za plačipičke

I ja da se složim sa Krkarom.
Dobar je ministar! Ma šta dobar? Sjajan!


Sad će pičvajz!

Kiiikiiiriiikiii, koookiiiceeee...
angie01 angie01 21:21 11.06.2013

Re: 1984.

Mogli bi


zoves bekutu da peva i stvar resena!
expolicajac expolicajac 21:22 11.06.2013

Re: 1984.

predatortz
freehand
krkar
Nema para.


Eto jednom ja 100% da se složim sa Tajsonom.

Ima para. Nema državne sise. Izazov za sposobne, tragedija za plačipičke

I ja da se složim sa Krkarom.
Dobar je ministar! Ma šta dobar? Sjajan!


Sad će pičvajz!

Kiiikiiiriiikiii, koookiiiceeee...

I ti bi da zaradiš na ovoj manifestaciji. Primilo ti se od hodže.
freehand freehand 21:24 11.06.2013

Re: 1984.

8c_competizione
Za vas imam jednu dobru i jednu lošu vijest. Dobra je da pare za izgradnju đamije imamo. Loša je da su pare u vašim đepovima.

Od srca sam se nasmejao.
Tako, Ex, nauči nešto od hodže pa u narod.


mozda bi se trebalo ugledati na SPC i kako ona to regulise sa drzavom, umesto da se bakce oko skupljanja tih "250k eura" sitno od naroda pojedinacno

Ma jel tebe nisu primili na Bogosloviju, izbacili te iz Crkve što si žvakao žvaku i duvao balone, pustio si goluba na službi pa te otac prota za uvo izveo, crkvenjak ti dao korpu, pališ se na brade i mantije ili šta?
A baš ti nije dobro.
expolicajac expolicajac 21:31 11.06.2013

Re: 1984.

angie01
Mogli bi


zoves bekutu da peva i stvar resena!

Imam bolju ideju. Kukusigameni gitaru, ja klavir a Krkar violinu. Trio lakampanela. Još da nađemo jednog da "duva" trubu.
tyson tyson 21:36 11.06.2013

Re: 1984.

Eto jednom ja 100% da se složim sa Tajsonom.

Biće skoro propast sveta


tyson tyson 21:37 11.06.2013

Re: 1984.

mozda bi se trebalo ugledati na SPC i kako ona to regulise sa drzavom, umesto da se bakce oko skupljanja tih "250k eura" sitno od naroda pojedinacno

Smaraš za medalju.



tyson tyson 21:39 11.06.2013

Re: 1984.

nemam nista protiv, ukoliko isto vazi i za Bekutu, Cecu i Karleusu, sto se tice drzavne sise!

Nema izgovora. Bar ne za one koji bi da Nišvil opstane.

Za vas ostale koje baš briga, ali vam je situacija sa finansiranjem festivala baš dobro došla za promovisanje sopstvenih ideja koje sa festivalom veze nemaju - šta da vam kažem a da nije psovka...?



tyson tyson 21:43 11.06.2013

Re: 1984.

kukusigameni
Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.

Nema para.

Grešiš. Para ima, samo treba znati uzeti ih.

Kao što rekoh, za početak treba samo makar i površno analizirati kako to rade Beer Fest i Exit.

Nalaženje para je ozbiljan posao (da, posao), i izazov, ali svakako ne nešto nemoguće. Čak ni u Srbiji.


AlexDunja AlexDunja 21:55 11.06.2013

Re: 1984.


Nalaženje para je ozbiljan posao (da, posao), i izazov, ali svakako ne nešto nemoguće. Čak ni u Srbiji.

seruckaš tajsone. praviš se pametan na opštim mestima.

veći deo novca su organizatori nišvila i do sada obezbeđivali sami.

odluka ministarstva, pored toga što je nepojamno glupa, je i objavljena (doneta)
sa nedopustivim zakašnjenjem.
festival počinje za mesec i po, a oni sada kažu da ukidaju
deo novca koji je do sada bio njihov uobičajeni deo.
niccolo niccolo 22:10 11.06.2013

Re: 1984.

praviš se pametan na opštim mestima.

Pa šta ga bole kurac, ne košta ga ništa.

Inače poenta nije u tome da li su organizatori Nišvila sposobni ili ne da obezbede novac nego u tome na koji način se troše naši novci. I da li je interes društva da se ovakav festival delimično finansira, ili je dovoljno finansirati samo ustanove na čijem čelu su naši ljudi...
b92fmember b92fmember 01:10 12.06.2013

Re: 1984.

AlexDunja

Nalaženje para je ozbiljan posao (da, posao), i izazov, ali svakako ne nešto nemoguće. Čak ni u Srbiji.

seruckaš tajsone. praviš se pametan na opštim mestima.

veći deo novca su organizatori nišvila i do sada obezbeđivali sami.

odluka ministarstva, pored toga što je nepojamno glupa, je i objavljena (doneta)
sa nedopustivim zakašnjenjem.
festival počinje za mesec i po, a oni sada kažu da ukidaju
deo novca koji je do sada bio njihov uobičajeni deo.


Ma znalo se još odavno da ministarstvo ne daje pare, al' biće nišvila i ove godine, samo sa manjim budžetom... i možda piće za šankom bude malo skuplje nego obično. da se zna da je to na dušu ministarstva




b92fmember b92fmember 01:26 12.06.2013

Re: 1984.

tyson
kukusigameni
Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.

Nema para.

Grešiš. Para ima, samo treba znati uzeti ih.

Kao što rekoh, za početak treba samo makar i površno analizirati kako to rade Beer Fest i Exit.

Nalaženje para je ozbiljan posao (da, posao), i izazov, ali svakako ne nešto nemoguće. Čak ni u Srbiji.




Tačno, ali po kom kriterijumi ima za Palićki festival ili za Filmske susrete a nema za Nišvil. i kako to da ima para za Beogradski jazz festival a za niški nema?

Ko je dobio najviše:
45. Beogradske muzičke svečanosti – Bemus Beograd 4.000.000 din
48. Mokranjčevi dani Negotin 3.000.000
29. Beogradski džez festival Beograd 2.000.000
14. Gitar art festival 2013 Beograd 2.000.000
Ciklus koncerata "Velikani muzičke scene" Beograd 2.000.000


krkar krkar 02:17 12.06.2013

Re: 1984.

freehand



Dobar je ministar! Ma šta dobar? Sjajan!



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:31 12.06.2013

Re: 1984.

Umesto kukanja, bolje da se odmah počne da razmišlja o alternativnim izvorima finansiranja, održivim po mogućstvu. Od malih pojedinačnih priloga, na talasu nezadovoljstva, preko sponzorstva i donacija lokalnih malih i srednjih a zainteresovanih preduzeća, do velikih sponzora i donatora. Ugledati se na sve dobre (a zanemariti loše i neostvarive) primere finansiranja beogradskog Beer Festa i novosadskog Exita.


Zar Exit ne dobija lovu od gradskih vlasti? Mnogi veliki svetski festivali su delom finansirani iz javnih fondova: Salzburger Festspiele, Berlinale, Pride London... Cini mi se da i organizatori Nisville-a traze samo delimicno finansiranje. Inace, u pravu si da im treba jedan jak glavni sponzor/pokrovitelj.

Ali, drugi problem je da ne postoji jasno obrazlozenje zasto se Nisville-u ukida finansiranje a mnogi drugi ce i dalje dobijati lovu. Jer ova recenica se ne moze prihvatiti kao orbazlozenje:
"Komisija je zauzela stav da festival ovakvog profila, naročito imajući u vidu nejasnu progamsku koncepciju, nedostatak kvalitetne umetničke selekcije, kao i ogromna potraživanja Nišvil produkcije, ne predstavlja nekomercijalni program".

Meni se cini da je u pitanju necija licna odluka a obralozenje tipa 'u skladu sa zakonom' samo to treba da pokrije.


expolicajac expolicajac 07:42 12.06.2013

Re: 1984.

Jer ova recenica se ne moze prihvatiti kao orbazlozenje:
"Komisija je zauzela stav da festival ovakvog profila, naročito imajući u vidu nejasnu progamsku koncepciju, nedostatak kvalitetne umetničke selekcije, kao i ogromna potraživanja Nišvil produkcije, ne predstavlja nekomercijalni program".

Eh da mi je znati ko je od saradnika u minsitarstvu smislio ovu idiotsku formulaciju.
freehand freehand 07:46 12.06.2013

Re: 1984.

krkar
freehand



Dobar je ministar! Ma šta dobar? Sjajan!




Ovo ti je slika sa Festivala četničkih popevki?
Nisam veterinar al mi igleda da ti masna gibanica baš ne prija.

Al nema to veze, bre, svako ima svoj ukus. Nego stvarno mislim da vam je ovaj što repiću organizuje književne večeri strava.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:50 12.06.2013

Re: 1984.

Dodatak:

"Prekjuče mi stiže mejl Srpskog književnog društva, upućen srpskom narodu i senatu, članstvu i javnosti, u kome se Društvo jada da za svoje aktivnosti u tekućoj godini nije dobilo ni dinara. Dočim je UKS-u dodeljeno dva miliona dinara. Kao što rekoh, oba književnička društva imaju ravnopravan status „reprezentativnih udruženja“. Nije zgoreg pomenuti da je jedan član komisije - Ignjatović Srba, poimence - bio veoma izdašan u dodeljivanju sredstava za časopis koji on lično uređuje. Patriotski, nema šta."

Svetislav Basara
8c_competizione 8c_competizione 20:02 12.06.2013

Re: 1984.

ne, nego mi se samo zgadilo u to u sta se religija pretvorila

u rodjenu Vaznesenjsku crkvu godinama vise ne zalazim, u omiljenoj crkvi Sv Marka mi se pop zgadio kada sam krstio kuma (toliko je upropastio trebalo-je-biti-lepu-atmosferu amfilofijskim govorom da nam se svima zgadio!), onaj moron u Novom Sadu oce da razdvaja musku i zensku decu, ona zatucana glupaca proteruje Darvina iz skola, crkva organizuje i placa batinase, ugovara uzimanje prvorazrednog placa sa gradonacelnikom, ne placa porez a pritom ne pomaze humanitarne akcije, propoveda ksenofobiju, vredja gde stigne ali se zato uvek pravi uvredjena .... treba li da dodajem vise?

dpbro je meni, brinem se vise za vas. u svakom slucaju, hvala sto brinete
8c_competizione 8c_competizione 20:05 12.06.2013

Re: 1984.

Još da nađemo jednog da "duva" trubu.


Pedja Azdejkovic?
predatortz predatortz 20:06 12.06.2013

Re: 1984.

dpbro je meni, brinem se vise za vas. u svakom slucaju, hvala sto brinete


Samo se ti opusti, mi ćemo se već nekako snaći...
8c_competizione 8c_competizione 20:08 12.06.2013

Re: 1984.

Za vas ostale koje baš briga, ali vam je situacija sa finansiranjem festivala baš dobro došla za promovisanje sopstvenih ideja koje sa festivalom veze nemaju - šta da vam kažem a da nije psovka...?


cime tvrdis da nas je briga?

i otkud ti to da "promovisem bilo kakve sopstvene ideje"?

sto, sto sam pomenuo crkvu? jesu li oni svete krave pa da ih nesmemo nizasta prozvati?

ne placaju porez, ali zato primaju penzije i socijalno i zdravstveno osiguranje od poreskih para. mozda je odatle ponestalo za Nisvil?

ne pitas se?

ah, da zaboravih, necemo sada o svetim kravama!
blogovatelj blogovatelj 07:14 13.06.2013

Re: 1984.

Nema izgovora. Pare su tamo negde, i valja ih uzeti. Nema izgovora.


Ko hoće - nađe način. Ko neće - nađe opravdanje.
blogovatelj blogovatelj 07:21 13.06.2013

Re: 1984.

treba li da dodajem vise?


Sreća pa ne živiš u Kanadi. Ja imam ministra nauke koji tvrdi da je gospod stvorio čoveka.
Da si ovde verovatno bi sebe ubio. Ili bilo kog drugog.
blogovatelj blogovatelj 07:22 13.06.2013

Re: 1984.

sto, sto sam pomenuo crkvu? jesu li oni svete krave pa da ih nesmemo nizasta prozvati?


Smeš, samo nastavi.
8c_competizione 8c_competizione 22:00 13.06.2013

Re: 1984.

Sreća pa ne živiš u Kanadi. Ja imam ministra nauke koji tvrdi da je gospod stvorio čoveka.
Da si ovde verovatno bi sebe ubio. Ili bilo kog drugog.


od Srbije ne treba dalje ici, eno ti one ministarke koja protera Darvina.

nisam znao da su i Kanadjani prolupali. Znam da Ameri jesu po pitanju tog kreacionizma i da pojma o Darvinu nemaju.
predatortz predatortz 07:06 14.06.2013

Re: 1984.

od Srbije ne treba dalje ici, eno ti one ministarke koja protera Darvina.


Kada je Darvin proteran iz školstva u Srbiji ?
Ja se sećam samo pokušaja, no onda se digla kuka i motika pa je ostalo samo na pokušaju.

Dakle, ne podmeći. Upravo na primeru glupog pokušaja, koji si ti hteo da proturiš kao svršenu stvar, vidimo da Srbija nije plodno tlo za takve budalaštine.
blogovatelj blogovatelj 18:50 14.06.2013

Re: 1984.

od Srbije ne treba dalje ici, eno ti one ministarke koja protera Darvina.


Ministarka protera Darvina, vlada protera ministarku.
A ovoga niko ne tera, tu je gde je, a ima nameru i da se zadrzi.
8c_competizione 8c_competizione 19:53 14.06.2013

Re: 1984.

Kada je Darvin proteran iz školstva u Srbiji ?
Ja se sećam samo pokušaja, no onda se digla kuka i motika pa je ostalo samo na pokušaju.

Dakle, ne podmeći. Upravo na primeru glupog pokušaja, koji si ti hteo da proturiš kao svršenu stvar, vidimo da Srbija nije plodno tlo za takve budalaštine.


Ministarka protera Darvina, vlada protera ministarku.


mozda jos uvek ima spasa za Srbiju.

cuo sam za ministarkin biser, na zalost ovde u pecalbi nisam cuo dalje. tako da se otvoreno izvinjavam za podmetanje
freehand freehand 20:54 14.06.2013

Re: 1984.

cuo sam za ministarkin biser, na zalost ovde u pecalbi nisam cuo dalje. tako da se otvoreno izvinjavam za podmetanje

A jei li čuo i kad je to bilo?
Pre devet godina, prijatelju. I trajalo nekoliko meseci
Sa jedne strane gledajući - to potez ministarke Ljiljane Čolić ne čini manje idiotskim - a ona je bila daleko od najgoreg ministra u toj bandi od prve Vlade Vojislava Koštunice.
No sa druge strane gledajući to niukako ne umanjuje ni lepršavost tvoga nastupa, baziranog na nula informisanosti i 100% entuzijazma.
ciracirafm ciracirafm 11:59 12.06.2013

Da li je ovaj komentator u pravu?

Komentar sa B92 oko afere sa neodobrvanjem para za džez festival Nišville.
"Pre svega, mora da se postavi pitanje kakve mi to dzez festivale u srbiji imamo?
Posle vrlo ozbiljnih i temeljno pripremanih festivala i koncerata ovog tipa jos od kraja 1950-tih do kraja 1980-tih, sa velikanima dzez scene, dosli smo dotle da se dzezom danas bave rok kriticari, deca flower-power pokreta, ljubitelji EKV-a i novog talasa koji su satro otkrili (sa velikim zakasnjenjem) da je i dzez urbana muzika.
Zato na dzez festivalima danas imate RnB, soul, funk i druge izvodjace koji realno sa pravim dzezom, sa onim sto on predstavlja u svetskim okvirima, a to je muziciranje i virtuoznost izvodjenja nema mnogo veze, cast izuzecima.
Samo jedan Dejv Brubek (na zalost preminuo pre pola godine) i najveci zivi klarinetista iz ere svinga i bibapa, Badi de Franko (jos uvek nastupa na turnejama), vrede vise nego pola tuceta izvodjaca koji su godinama posecivali razne domace festivale, a neko je mogao da ih za sve ove godine pozove.
Zato cenim Rolingstounse kada posteno kazu zbog cega ne idu na dzez festivale na koje ih pozivaju, parafraziram: "Mi ne sviramo dzez, mi smo rokenrol grupa".
vladaxy vladaxy 14:18 12.06.2013

Razmišljanje

Nišvil je do 2009. godine od Ministarstva kulture dobijao dva miliona godišnje, 2010 – tri, 2011 – četiri, da bi prošle godine ponovo bio vraćen na dva


A zašto tih 100.000 ljubitelja džeza (verovatno 25.000 istih sva četiri dana) koje svakog leta posećuju festival ne plate ulaznice bar 20 dinara? 100.000x20=2.000.000 dinara. Taman koliko kukumavče od ministarstva. Ako ih naplaćuju po 200 din, imaće 20.000.000 dinara više nego u zadnjih par godina zajedno. I nemojte da mi kažete da je 200 dinara mnogo za to i da je u pitanju neki opšti interes, kulturno uzdizanje i slično.

Čim bi počeo da se naplaćuje ulaz makar i simbolično brzo bi se proredili ti ljubitelji. Oni bi da uživaju u muzici a drugi da plati. Ako festival nije održiv i nema velikog interesovanja sponzora onda i ne treba da postoji.

Da li su oni koji plaćaju karte za koncerte muzičara koje vole da slušaju građani drugog reda u odnosu na one koji slušaju besplatno?
AlexDunja AlexDunja 15:30 12.06.2013

Re: Razmišljanje

odakle tebi ideja da se na nišvilu ne naplaćuju ulaznice?
vladaxy vladaxy 15:51 12.06.2013

Re: Razmišljanje

odakle tebi ideja da se na nišvilu ne naplaćuju ulaznice?

izvinjavam se, pogrešan izvor informacija, sad sam video da je cena 1.000 dinara. Ali zašto je ne povećaju na 1200-1300 i reše problem? Ko ima 1000 ima i 1200
b92fmember b92fmember 19:25 12.06.2013

Re: Razmišljanje

vladaxy
odakle tebi ideja da se na nišvilu ne naplaćuju ulaznice?

izvinjavam se, pogrešan izvor informacija, sad sam video da je cena 1.000 dinara. Ali zašto je ne povećaju na 1200-1300 i reše problem? Ko ima 1000 ima i 1200

praviš se pametan i kad ne treba,
ulaznice su već prodate po toj ceni. ovakve događaji se planiraju godinu dana unapred, i u budžet ulaze prodate ulaznice, novac od sponzora dotacije...


Ma najbolje da se ukinu sva ulaganja u kulturu... pa ko hoće da bude cool "hipster" pa da ide na tamo neke jazz festivale, ili nedaj bože u pozorište ili filharmoniju, taj nek ide na svoj račun a ne na račun napaćene radničke klase.
8c_competizione 8c_competizione 20:10 12.06.2013

Re: Razmišljanje

Čim bi počeo da se naplaćuje ulaz makar i simbolično brzo bi se proredili ti ljubitelji.


zar isto ne bi trebalo da vazi i za Bekutu?

da moze da navata ljude koji bi placali karte da je vide, organizovala bi ona normalan koncert. nego se pare moraju drugacije zaraditi, preko Mrke

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana