Društvo| Gradjanske inicijative| Obrazovanje

Bojkot prijemnog ispita! Kažimo stop mraku!

nurudin RSS / 18.06.2013. u 21:07
Колегинице и колеге, ако ништа друго, можемо да се супротставимо овом понижењу којем смо изложени бојкотом. Немојмо да дежурамо и прегледамо сутра тестове.
 
 bojkot3.png
 
 
 
Родитељи, не дозволите да вам децу неко тако унижава -- нико не требa да пусти децу да раде тестове.
Да не причам о прошлогодишњем циркусу са великим и малим словима, овогодишњој маскаради са тестовима.

Можда је и сувише радикално, али дотерало је цара до дувара.

Да не дуљим, шири даље!





Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 21:11 18.06.2013

Upravo

malopre procitala i pitala se dokle ta igranka? Sta ce sad? Da vade rezervu rezerve i da stampaju dok i ona ne procuri?
zilikaka zilikaka 21:15 18.06.2013

Re: Upravo

Da vade rezervu rezerve i da stampaju dok i ona ne procuri?


Dugo im je i trajala...

Ovo je stvarno pravo ogledalo države.
nurudin nurudin 21:22 18.06.2013

Re: Upravo

mlekac
malopre procitala i pitala se dokle ta igranka? Sta ce sad? Da vade rezervu rezerve i da stampaju dok i ona ne procuri?



А, штедња? Ко бре плаћа штампањ тих нових тестова?
Ко није у просвети, можда не зна, колико се пара троши на силне бесмислене обуке око циркуса званог пријемни испит.
nurudin nurudin 21:24 18.06.2013

Re: Upravo

Ovo je stvarno pravo ogledalo države


Државе у којој мораш да изађеш, само да изађеш на полагање, а да не урадиш ниједан задатак, словцетом н и ј е д а н, а положио си, само од тога да кренемо, а да не причамо даље.
Ribozom Ribozom 21:50 18.06.2013

Re: Upravo

Ja vas sad ne razumem.
Drzavni organi otkrili prevaru, raguju onako kako jedino mogu i sada predlazete bojkotovanje ispita.
BigBadWolf BigBadWolf 21:53 18.06.2013

Re: Upravo

Otkrivena je prevara i prosle godine, pa nikom nista, tako da se ne bih slozio sa

raguju onako kako jedino mogu
nurudin nurudin 21:54 18.06.2013

Re: Upravo

Ribozom
Ja vas sad ne razumem.
Drzavni organi otkrili prevaru, raguju onako kako jedino mogu i sada predlazete bojkotovanje ispita.



Молим? Па, ко је крвив за превару?
Моја покојна баба -- молим Вас, ово је крајње неозбиљно.

vishnja92 vishnja92 21:56 18.06.2013

Re: Upravo

Ja vas sad ne razumem.
Drzavni organi otkrili prevaru, raguju onako kako jedino mogu

o, pa ima jos...
Ribozom Ribozom 22:28 18.06.2013

Re: Upravo

nurudin

Молим? Па, ко је крвив за превару?
Моја покојна баба -- молим Вас, ово је крајње неозбиљно.


Ocigledno je da imaju neku krticu u sistemu pravljenja i distribucije testova. Najgore sto su mogli da urade je da predju preko ovoga. Ovo, pak, znaci da priznaju gresku i drago mi je sto je tako. Sta je u ovome lose?



mlekac mlekac 23:24 18.06.2013

Re: Upravo

Ribozom
nurudin

Молим? Па, ко је крвив за превару?
Моја покојна баба -- молим Вас, ово је крајње неозбиљно.


Ocigledno je da imaju neku krticu u sistemu pravljenja i distribucije testova. Najgore sto su mogli da urade je da predju preko ovoga. Ovo, pak, znaci da priznaju gresku i drago mi je sto je tako. Sta je u ovome lose?





Za pocetak (citat iz Novosti - podvlacenje moje)
BAČENE PARE
SAMO štampa testova iz srpskog jezika koštala je oko 3,6 miliona dinara. Matematika je, zbog manjeg obima, bila nešto jeftinija. Košta i transport i nadzor, a sada će dodatno biti izdvojeno oko jednan milion da bi se odštampao rezervni test.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:39 18.06.2013

Re: Upravo

zilikaka


Ovo je stvarno pravo ogledalo države.


Zaboravila si na ovo:


nurudin nurudin 23:46 18.06.2013

Re: Upravo

Ovo, pak, znaci da priznaju gresku i drago mi je sto je tako. Sta je u ovome lose?



Да ли је било икако могуће да не признају грешку?

Министарство је изненађено уместо да је постиђено, 'ајмо немојмо...

Десило се у девојке дете, ма да...

Да се каже ко је одговоран? Све покривено камерама, а не зна се ко је.
Наравно да се зна, и да сместа изађе списак одговорних, и да се санкционишу.


Која је порука данашњој омладини послата? Може се све, само ако се снађеш...
trala.la trala.la 00:38 19.06.2013

Re: Upravo

nurudin
Ovo, pak, znaci da priznaju gresku i drago mi je sto je tako. Sta je u ovome lose?



Да ли је било икако могуће да не признају грешку?


Da, moguće je. Isto kako što je bilo moguće i prošle godine. Isto kao što je moguće i ove godine za test iz srpskog. Mleko i da ne pominjem.
trala.la trala.la 01:11 19.06.2013

Re: Upravo

nurudin
Ovo je stvarno pravo ogledalo države


Државе у којој мораш да изађеш, само да изађеш на полагање, а да не урадиш ниједан задатак, словцетом н и ј е д а н, а положио си, само од тога да кренемо, а да не причамо даље.


Nisi uradio ništa, nisi dobio ni jedan poen. Dakle, automatski imaš 40 poena manje, pa ti vidi gde ćeš da se upišeš. Sad, što je to u suštini prijemni, a ne prava matura, ne vidim da pravi neku bitnu razliku.
Jukie Jukie 01:18 19.06.2013

Re: Upravo

trala.la

nurudin
Ovo je stvarno pravo ogledalo državeДржаве у којој мораш да изађеш, само да изађеш на полагање, а да не урадиш ниједан задатак, словцетом н и ј е д а н, а положио си, само од тога да кренемо, а да не причамо даље.

Nisi uradio ništa, nisi dobio ni jedan poen. Dakle, automatski imaš 40 poena manje, pa ti vidi gde ćeš da se upišeš. Sad, što je to u suštini prijemni, a ne prava matura, ne vidim da pravi neku bitnu razliku.

Neće nijedan uspešan đak sebi da dozvoli da ne uradi manje od 10-15 zadataka po testu. Ovde se ne radi o tome, nego što se u četvorogodišnje srednje stručne škole upisuju deca koja ne mogu da prate gradivo tog nastavnog plana i programa (jer ili imaju mali IQ ili su propaliteti), i onda imaš čitava usmerenja gde maturanti ne umeju da rade posao
trala.la trala.la 01:32 19.06.2013

Re: Upravo

Jukie
trala.la
Nisi uradio ništa, nisi dobio ni jedan poen. Dakle, automatski imaš 40 poena manje, pa ti vidi gde ćeš da se upišeš. Sad, što je to u suštini prijemni, a ne prava matura, ne vidim da pravi neku bitnu razliku.

Neće nijedan uspešan đak sebi da dozvoli da ne uradi manje od 10-15 zadataka po testu. Ovde se ne radi o tome, nego što se u četvorogodišnje srednje stručne škole upisuju deca koja ne mogu da prate gradivo tog nastavnog plana i programa (jer ili imaju mali IQ ili su propaliteti), i onda imaš čitava usmerenja gde maturanti ne umeju da rade posao

Kako ono beše, jesmo li i mi usvojili "no kid left behind" politiku? Toliko suludih stvari oko nas da ne znam više jesam li to video u nekom američkom filmu ili... :)
cassiopeia cassiopeia 12:48 19.06.2013

Re: Upravo

Jukie
nego što se u četvorogodišnje srednje stručne škole upisuju deca koja ne mogu da prate gradivo tog nastavnog plana i programa (jer ili imaju mali IQ ili su propaliteti


Ovo je ozbiljna konstatacija. Da li imaš izvor informacije ili je to tvoja slobodna procena?
stasava stasava 21:17 18.06.2013

bruka

Ministar je danas razočaranim i izmaltretiranim učenicima skrenuo pažnju da ima onih koji kradu i koji lažu! Bruka, kuka i motika treba da se dignu! I šta ćemo sada za srpski jezik, kao nema dokaza ?
zilikaka zilikaka 21:21 18.06.2013

Re: bruka

Evo jednog komentara na vest:

Sin mi je danas dosao kuci uplakan, bilo mi ga je jako zao. Odlican je ucenik, 59 bodova nosi iz skole, poslednja dva meseca ne mrda od kuce jer stalno uci za prijemni. Kao roditelj sam mu objasnila razloge zasto test mora da uradi sto bolje. Jutros ustaje u 6h, ne izlazi sat vremena iz toaleta, dajem lekove protiv dijareje. Dosao je kuci uplakan, besan, ojadjen. U skoli je video da manje dobri ucenici govore kako su imali testove. Nije poverovao u to, bilo mu je kao naucna fantastika. Seli su na svoja mesta u sali, podelili su im testove, deca se potpisala, a onda su ih oduzeli uz obrazlozenje da je test provaljen. Rekao mi je da se osecao kao oni zatvorenici koji sednu na elektricnu stolicu, da bi ih neko odmah skinuo sa struje. Sutra sve ponovo, samo od 12h na tropskoj vrucini u neklimatizovanom prostoru. Samo ovo maltretirnje dece, roditelja i nastavnika je vise nego dovoljno da ministar podnese ostavku, kao i svi njegovi zamenici. Ovo polaganje je potpuno obesmisleno i devalvirano. Ista prica se provlaci vec par godina unazad, pa i prosle godine su se testovi prodavali ispred skola. Upis na osnovu uspeha i broja bodova koje nosis iz celokupnog skolovanja i kraj. Na kraju deca koja su snalazljiva, znaju ili mogu da prepisu bolje prodju od ucenika koji uce, rade i trude se osam godina.
P.S. Nisu ovde glavni problem roditelji ili ucenici koji su dosli do testa, problem je dublji, naime kako su testovi uopste dosli do njih. Nemojmo opet po deci i roditeljima. OSTAVKA
(kika, 18. jun 2013 19:01)
nurudin nurudin 21:27 18.06.2013

Re: bruka

stasava
Ministar je danas razočaranim i izmaltretiranim učenicima skrenuo pažnju da ima onih koji kradu i koji lažu! Bruka, kuka i motika treba da se dignu! I šta ćemo sada za srpski jezik, kao nema dokaza ?


Нема потребе за доказима, тест је толико био бесмислен и нема везе са оним што се ради у школама да је то страшно.

Ученици раде једно, на тесту је потребно друго, а за средњу школу је потребно треће -- па ко нас зеза?
nurudin nurudin 21:35 18.06.2013

Re: bruka

Ministar je danas razočaranim i izmaltretiranim učenicima skrenuo pažnju da ima onih koji kradu i koji lažu!


Ју! Ју! Ју!

Зар и тога има...
mlekac mlekac 21:47 18.06.2013

Re: bruka

zilikaka
Evo jednog komentara na vest:

Sin mi je danas dosao kuci uplakan, bilo mi ga je jako zao. Odlican je ucenik, 59 bodova nosi iz skole, poslednja dva meseca ne mrda od kuce jer stalno uci za prijemni. Kao roditelj sam mu objasnila razloge zasto test mora da uradi sto bolje. Jutros ustaje u 6h, ne izlazi sat vremena iz toaleta, dajem lekove protiv dijareje. Dosao je kuci uplakan, besan, ojadjen. U skoli je video da manje dobri ucenici govore kako su imali testove. Nije poverovao u to, bilo mu je kao naucna fantastika. Seli su na svoja mesta u sali, podelili su im testove, deca se potpisala, a onda su ih oduzeli uz obrazlozenje da je test provaljen. Rekao mi je da se osecao kao oni zatvorenici koji sednu na elektricnu stolicu, da bi ih neko odmah skinuo sa struje. Sutra sve ponovo, samo od 12h na tropskoj vrucini u neklimatizovanom prostoru. Samo ovo maltretirnje dece, roditelja i nastavnika je vise nego dovoljno da ministar podnese ostavku, kao i svi njegovi zamenici. Ovo polaganje je potpuno obesmisleno i devalvirano. Ista prica se provlaci vec par godina unazad, pa i prosle godine su se testovi prodavali ispred skola. Upis na osnovu uspeha i broja bodova koje nosis iz celokupnog skolovanja i kraj. Na kraju deca koja su snalazljiva, znaju ili mogu da prepisu bolje prodju od ucenika koji uce, rade i trude se osam godina.
P.S. Nisu ovde glavni problem roditelji ili ucenici koji su dosli do testa, problem je dublji, naime kako su testovi uopste dosli do njih. Nemojmo opet po deci i roditeljima. OSTAVKA
(kika, 18. jun 2013 19:01)


Ja naleteh na FB na ovo:
Apropo danasnjeg odlaganja prijemnog ispita iz matematike:

Jedna mama je imala ideju e sad bi to bilo najpametnuje da se uradi. Dakle sutra u pola 12 pred skole da dodju roditelji sa nama. I kada dragi direktori budu prozvali djake,treba da udju nasi roditelji da sednu u klupe umesto nas. Kada bi se ovo dogodilo u 5,6 skola dragi ministar bi leteo u vidu lastinog repa. Ako vam se svidja ideja prosledite ovo,hajde da pokusamo. Jer ovo je stvarno debilizam,sutra u 12 sati da mi na 37 stepeni radimo ,,rezervnu matematiku'' ma dajte ljudi ko je bre vise lud?
Ajde ljudi stvarno!Najbolje bi bilo kada bi nam lepo ukinuli prijemni ove godine,i kada bi maksimum bio 60 bodova..

SIRITE DALJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kako god, jasno je da nesto MORA da se uradi - ovo je stvarno previse.
nsarski nsarski 21:55 18.06.2013

Re: bruka

Зар и тога има...

Sokiran sam!

nurudin nurudin 22:13 18.06.2013

Re: bruka

nsarski
Зар и тога има...

Sokiran sam!




Зар и Ви који сте увек спремни да ступите у акцију?

Jukie Jukie 01:08 19.06.2013

Re: bruka

Evo jednog komentara na vest
Jutros ustaje u 6h, ne izlazi sat vremena iz toaleta

LOL u tim godinama je normalno da dečaci provode po sat vremena u toaletu...


angie01 angie01 21:23 18.06.2013

Slazem se!

Ministra treba smeniti- i njegovu postavu kadrova, koji nisu nista dobro za prosvetu ucinili ni na jednom nivou-samo sve suprotno!

sto se polaganja male mature tice- nemam pojam cemu ona sluzi, cujem da ce sada povecati ispit na sve predmete-pa i za ovo "skraceno" polaganje, roditelji cele godina placaju casove,ako je ideja da se vidi sta su deca naucila u skoli, to fakat NIJE taj rezultat!

drugo- u moje vreme, kada je bilo vise djaka, nije bilo tog polaganja, nije bio tog pritiska na kraju jedne faze skolovanja, gde po ovom sada, deca od 14-15 godina treba da se susretnu sa mogucnocu poraza u sferi gde tek zapocinju da se ozbiljnije formiraju-ako je ceo cirkus zbog formiranja famoznih lista za upis- pa niko ni nece da se upisuje u skolu kojoj nije dorastao-u moje vreme, od 5 odelenja u gimnazije, posle prvih mesec dva, 2 ucenika su se sama prebacila u laksu skolu, jer su videla da su zagrizli nesto sto ne mogu da proguteju, nije ni bitan razlog, ali se ta selekcija ko gde sta i zbog cega odvijala sasvim normalno i spontano.

sada, kada ima manje dece, mora da se drami bez razloga.


i moram samo za dezert deo iz novog zakonu za studiranje, molim da mi ko je razumeo ojasni:

Важност одржања постигнутог нивоа финансирања, као и његовог подизања, нарочито ће се огледати у односу на нови модел финансирања школарина. Дакле, како ће велики број студената морати да плаћа школарину, то ће сигурно порасти захтеви за бољим (за студента јефтинијим, а за државу скупљим) стандардом (смештај, храна, превоз, џепарац итд.). У односу на садашњи систем, мораће настати промене, што значи да се повластице деле свака посебно (а не неком све, а неком ништа), а такође и да се део тих трошкова враћа кроз кредит који студент подиже (аналогно са школарином). Дакле, као што се процентуална партиципација државе предвиђа у школаринама, тако ће се она вршити и код студентс
nurudin nurudin 21:30 18.06.2013

Re: Slazem se!

Ministra treba smeniti- i njegovu postavu kadrova, koji nisu nista dobro za prosvetu ucinili ni na jednom nivou-samo sve suprotno!

sto se polaganja male mature tice- nemam pojam cemu ona sluzi, cujem da ce sada povecati ispit na sve predmete-pa i za ovo "skraceno" polaganje, roditelji cele godina placaju casove,ako je ideja da se vidi sta su deca naucila u skoli, to fakat NIJE taj rezultat!



Нико неме појма чему служи, сви блејимо као овце -- радимо, а не знамо ни шта ни како.

Фарса!
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:29 18.06.2013

Jedino rešenje koje će dati rezultat…

… jeste da se Obrazovanje da u zakup – raspiše se javna licitacija, postave uslovi, pa ko da najveću ponudu (Megatrend) preuzme Obrazovanje (na, recimo, 99 godina).
nurudin nurudin 21:31 18.06.2013

Re: Jedino rešenje koje će dati rezultat…

eli.lacrosse
… jeste da se Obrazovanje da u zakup – raspiše se javna licitacija, postave uslovi, pa ko da najveću ponudu (Megatrend) preuzme Obrazovanje (na, recimo, 99 godina).



Пре тога, можемо једном да се организујемо и будемо достојанствени, ето нису плате -- ово је бојкот ради виших вредности.
Sepulturero Sepulturero 21:30 18.06.2013

Није сасвим јасно

Унапред се ограђујем, нисам видео тестове али чини ми се да не може тек тако неко ко појма нема да положи испит само зато јер унапред има решења. Или је требало да се тестови тако направе да је потребно и мало размишљања и претходног знања.
Осим тога, зар се ти тестови не комбинују са претходним успехом у школи да би се добио крајњи резултат?
angie01 angie01 21:32 18.06.2013

Re: Није сасвим јасно

али чини ми се да не може тек тако неко ко појма нема да положи испит само зато јер унапред има решења



nurudin nurudin 21:33 18.06.2013

Re: Није сасвим јасно

Унапред се ограђујем, нисам видео тестове али чини ми се да не може тек тако неко ко појма нема да положи испит само зато јер унапред има решења.


Довољно је да изађеш, већ си положио.

Како не може, па ако има решења, једноставно попуни празна поља, и то је то -- много лако.
Jukie Jukie 00:57 19.06.2013

Re: Није сасвим јасно

Sepulturero
Унапред се ограђујем, нисам видео тестове али чини ми се да не може тек тако неко ко појма нема да положи испит само зато јер унапред има решења. Или је требало да се тестови тако направе да је потребно и мало размишљања и претходног знања.Осим тога, зар се ти тестови не комбинују са претходним успехом у школи да би се добио крајњи резултат?

Nauči odgovore napamet; dovoljno je da popamti pet od dvadeset zadataka (one kod kojih ne mora da se pokazuje ceo postupak) i da ima pet poena više, 82 umesto 77, što može da znači razliku između prvog i petog izbora smera/škole
(U mom kraju se nalazi gimnazija koja legalno upisuje đake sa 85-87 poena što bi za nas vrlodobre đake bilo super)
nurudin nurudin 12:01 19.06.2013

Re: Није сасвим јасно

(U mom kraju se nalazi gimnazija koja legalno upisuje đake sa 85-87 poena što bi za nas vrlodobre đake bilo super)


Не само у вашем крају, у већини места гимназије уписују ученике са тим бројем поена.
stasava stasava 21:35 18.06.2013

terorizam

A u petak su škole dobile dopis da će se u nedelju izvršiti "protivdiverzioni pregled prostorija".Cirkus!Biće još da su nam deca najveći problem!
nurudin nurudin 21:46 18.06.2013

Re: terorizam

stasava
A u petak su škole dobile dopis da će se u nedelju izvršiti "protivdiverzioni pregled prostorija".Cirkus!Biće još da su nam deca najveći problem!


Молим? Неки нови моменти?
stasava stasava 21:55 18.06.2013

Re: terorizam

Молим? Неки нови моменти?

Da, direktor je morao da zaduži jednog radnika koji je čekao policiju da odradi "protivdiverzioni pregled prostorija" a posle toga po pravilu neko je trebao da noći u školi.Cirrrrrrkus!
predatortz predatortz 21:40 18.06.2013

Svrha ?

Razumem tvoju ozlojeđenost, ali šta se dobija bojkotom?
Deca i roditelji će imati samo nepotrebne komplikacije, jer prijemni na kraju klinci moraju polagati.
Bojkot bi im samo povećao nervozu,neizvesnost i upropastio raspust.
nurudin nurudin 21:45 18.06.2013

Re: Svrha ?

predatortz
Razumem tvoju ozlojeđenost, ali šta se dobija bojkotom?
Deca i roditelji će imati samo nepotrebne komplikacije, jer prijemni na kraju klinci moraju polagati.
Bojkot bi im samo povećao nervozu,neizvesnost i upropastio raspust.



Неће имати, нека буде као да је ванредна ситуација -- кад је било бомбардовање уписали су школе и факултете без пријемног, на основу успеха у школи.


А која је сврха да све ово игноришемо и да се правимо да ништа није било?
predatortz predatortz 21:50 18.06.2013

Re: Svrha ?

А која је сврха да све ово игноришемо и да се правимо да ништа није било?


Nigde ne napisah da treba ignorisati, još manje tolerisati.
Štrak upozorenja prosvetnih radnika, koji bi zahtevali da se utvrdi ko je izvor informacija, ili kolektivna tužba protiv NN lica...

Bilo koje rešenje, koje isključuje poravnanje preko leđa učenika.
predatortz predatortz 21:56 18.06.2013

Re: Svrha ?


Неће имати, нека буде као да је ванредна ситуација -- кад је било бомбардовање уписали су школе и факултете без пријемног, на основу успеха у школи.


Na ovaj način bilo bi mnogo oštećenih učenika. Poznato je da škole nemaju ujednačene kriterijume. Odličan đak u jednoj, lako bi mogao biti dobar u drugoj školi.
nurudin nurudin 21:57 18.06.2013

Re: Svrha ?

Bilo koje rešenje, koje isključuje poravnanje preko leđa učenika.


А, какав интерс имају ученици који два дана за редом излаза да раде тест, два пута исти стрес -- је л' то у интересу ученика?
predatortz predatortz 21:58 18.06.2013

Re: Svrha ?

nurudin
Bilo koje rešenje, koje isključuje poravnanje preko leđa učenika.


А, какав интерс имају ученици који два дана за редом излаза да раде тест, два пута исти стрес -- је л' то у интересу ученика?


Interes da završe sa prijemnim ispitima i odu na raspust.
nurudin nurudin 21:58 18.06.2013

Re: Svrha ?

predatortz

Неће имати, нека буде као да је ванредна ситуација -- кад је било бомбардовање уписали су школе и факултете без пријемног, на основу успеха у школи.


Na ovaj način bilo bi mnogo oštećenih učenika. Poznato je da škole nemaju ujednačene kriterijume. Odličan đak u jednoj, lako bi mogao biti dobar u drugoj školi.


Исто тако немају ни уједначене критеријуме приликом тестирања, у једној школи се преписује, у другој не. У Београду ученици купе тест, у Нишу не...
arianna arianna 22:00 18.06.2013

Re: Svrha ?

koja je svrha polaganja ispita ako se isti mogu kupiti i kakva je to država koja ne može da sačuva tri papira?




nurudin nurudin 22:03 18.06.2013

Re: Svrha ?

predatortz
nurudin
Bilo koje rešenje, koje isključuje poravnanje preko leđa učenika.


А, какав интерс имају ученици који два дана за редом излаза да раде тест, два пута исти стрес -- је л' то у интересу ученика?


Interes da završe sa prijemnim ispitima i odu na raspust.


У интересу деце је да их ослободе пријемног испита.
Математику ће и онако слабије да ураде него српски.
zilikaka zilikaka 22:03 18.06.2013

Re: Svrha ?

kakva je to država koja ne može da sačuva tri papira?


Upravo tako!
trala.la trala.la 01:01 19.06.2013

Re: Svrha ?

nurudin
Неће имати, нека буде као да је ванредна ситуација -- кад је било бомбардовање уписали су школе и факултете без пријемног, на основу успеха у школи.


Ne vidim zašto bi trebalo porediti generaciju koja je celo polugođe izgubila zbog rata i ove koja je izgubila (za sada) jedan dan. Inače, na nekim od popularnijih fakulteta te generacije se ne sećaju baš rado, a jedan od razloga (kako su mi rekli) je i upis bez prijemnog.

Nije prijemni loša stvar sama po sebi. Postoji jedan broj dece koji bubaju bez razumevanja ili im se prosto poklone ocene. Isto kao što postoji izvestan broj bistre, talentovane dece koja iz raznoraznih razloga ne postignu najbolji mogući uspeh u školi. Takvima prijemni pruža izvesnu mogućnost korekcije, što je dobro i za njih i za društvo.


А која је сврха да све ово игноришемо и да се правимо да ништа није било?


Nikakva korist od ignorisanja. U najmanju ruku, posledica svega ovoga bi trebalo da bude smena ministra. Samo, u ovoj zemlji tu istu decu truju mlekom, pa nešto ne vidim da se digla kuka i motika protiv nadležnog ministra.
uninamama uninamama 07:53 19.06.2013

Re: Svrha ?

predatortz

Bilo koje rešenje, koje isključuje poravnanje preko leđa učenika.

Zakazan je protest tim povodom u Pionirskom parku u petak u 12:30, od strane Unije sindikata prosvetnih radnika. Zahtev za smenom ministra... Očekuje se da (opet) neće biti neka gužva. Kad bi došli i nezadovoljni roditelji, možda bi mogli nešto da uradimo.

Evo i linak šta na curenje testova kaže Unija.
nurudin nurudin 12:04 19.06.2013

Re: Svrha ?

Nije prijemni loša stvar sama po sebi. Postoji jedan broj dece koji bubaju bez razumevanja ili im se prosto poklone ocene. Isto kao što postoji izvestan broj bistre, talentovane dece koja iz raznoraznih razloga ne postignu najbolji mogući uspeh u školi. Takvima prijemni pruža izvesnu mogućnost korekcije, što je dobro i za njih i za društvo.


Нисам ни мислио да су пријемни лоша ствар, али су бесмислени пријемни бесмислене ствар.


Nikakva korist od ignorisanja. U najmanju ruku, posledica svega ovoga bi trebalo da bude smena ministra. Samo, u ovoj zemlji tu istu decu truju mlekom, pa nešto ne vidim da se digla kuka i motika protiv nadležnog ministra.


О томе се и ради, све опште игнорисање и ћутање, зато смо и доши у овакву ситуацију, јер преко свега пређемо олако.
mirelarado mirelarado 15:17 19.06.2013

Re: Svrha ?

Нисам ни мислио да су пријемни лоша ствар, али су бесмислени пријемни бесмислене ствар.


Oвакав, бесмислени пријемни, поодавно је уведен... Највећа корист од ове срамоте била би осмишљавање правог пријемног испита, где се решења и одговори не би могли набубати, већ би били одраз заиста стеченог знања.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:26 19.06.2013

Re: Svrha ?

Mirela
Највећа корист од ове срамоте била би осмишљавање правог пријемног испита, где се решења и одговори не би могли набубати, већ би били одраз заиста стеченог знања.

Jao, Mirela, nemoj da te neko čuje, postradaćeš i od dece i od roditelja
mirelarado mirelarado 15:33 19.06.2013

Re: Svrha ?

Jao, Mirela, nemoj da te neko čuje, postradaćeš i od dece i od roditelja


Пссст, Миленице, била сам написала и колико би, по мени, процената задатака требало да реше да би положили, па избрисала...

Видим и сама да нам се школство суновраћује у бездан и да је пропадање бесконачно, али се тешко мирим с тим, јбг.
miloradkakmar miloradkakmar 15:44 19.06.2013

Re: Svrha ?


Неће имати, нека буде као да је ванредна ситуација -- кад је било бомбардовање уписали су школе и факултете без пријемног, на основу успеха у школи.

Koliko se sećam deca nisu išla u školu, 1999-e, nije fer prema toj generaciji ovo što si napisao.
Moja je ćerka te godine završila gimnaziju.

Razumem te. Moraju svi da odgovaraju kod kojih se dogodio propust, bilo koje vrste, jedino ćemo se tako dovesti u red.

P.S. Moja generacija je '70-e imala malu maturu. Dva razreda osmaka u fiskulturnoj sali u posebnim klupama, trgovačka hartija i penkalo.. nema brisanja... na ništa nije uticala.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:57 19.06.2013

Re: Svrha ?

Видим и сама да нам се школство суновраћује у бездан и да је пропадање бесконачно, али се тешко мирим с тим, јбг.

Znam. Radim sa srednjoškolcima matematiku, znam. Kad me pitaju da im pokažem neki zadatak, lakmus pitanje koje postavim je:"A koja oblast?" i zapne već tu. Skoro mi reče jedno dete:"Znaš ono:'a plus sedam podeljeno sa b...'". Jao.
angie01 angie01 16:37 19.06.2013

Re: Svrha ?

mirelarado
Jao, Mirela, nemoj da te neko čuje, postradaćeš i od dece i od roditelja


Пссст, Миленице, била сам написала и колико би, по мени, процената задатака требало да реше да би положили, па избрисала...

Видим и сама да нам се школство суновраћује у бездан и да је пропадање бесконачно, али се тешко мирим с тим, јбг.



pa da, devojke, samo sto bi to onda podrazumevalo i normalno skolstvo-ono profesor predaje da deca razumeju, trudi se da ih nesto nauci i te munje, da ne otveram opet ono sve o programima, udzbenicima i sl....ovako je sve isfingirano, a roditelji deci placaju casove i tokom godine, a narocito za prijemni, pa onda ispada da prosveta ima neke rezultate!....da li da podvucem detalj, koliko se tu mogucnosti ostvaruje.
mirelarado mirelarado 17:01 19.06.2013

Re: Svrha ?

da li da podvucem detalj, koliko se tu mogucnosti ostvaruje.


Све је јасно...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:07 19.06.2013

Re: Svrha ?

normalno skolstvo-ono profesor predaje da deca razumeju, trudi se da ih nesto nauci i te munje,

Ja sam mišljenja da je učenje 20% u školi, a 80% kod kuće.
antioksidant antioksidant 17:09 19.06.2013

Re: Svrha ?

dobrosavljevic_m
normalno skolstvo-ono profesor predaje da deca razumeju, trudi se da ih nesto nauci i te munje,

Ja sam mišljenja da je učenje 20% u školi, a 80% kod kuće.

a na putu od skole do kuce?
dok ti nosim knjige?
o cemu razgovaramo?
nurudin nurudin 17:10 19.06.2013

Re: Svrha ?

mirelarado
Нисам ни мислио да су пријемни лоша ствар, али су бесмислени пријемни бесмислене ствар.


Oвакав, бесмислени пријемни, поодавно је уведен... Највећа корист од ове срамоте била би осмишљавање правог пријемног испита, где се решења и одговори не би могли набубати, већ би били одраз заиста стеченог знања.



Ако је требало да дође до овакве срамоте да би се коначно увео уљуднији пријемни испит, онда циљ оправдава средства -- можда је све ово неко и осмислио да бисмо дошли до ваљаних пријемних испита.

Мирела, постајете сумњиви, сигурно нисте имали увид у тестове?
angie01 angie01 17:12 19.06.2013

Re: Svrha ?

Ja sam mišljenja da je učenje 20% u školi, a 80% kod kuće


ako si profesor u danasnjoj Srbiji- verovatno, vecina smatra da je taj odnos 100% kodkuce!

taj tvoj raspored procenata je obicno univerzitetski model, gde su tebi predavanja informativna, a nikako nije adekvatan za osnovnu skolu, npr.
nurudin nurudin 17:13 19.06.2013

Re: Svrha ?

Koliko se sećam deca nisu išla u školu, 1999-e, nije fer prema toj generaciji ovo što si napisao.
Moja je ćerka te godine završila gimnaziju.


Криво сте ме схватили, нисам имао намеру да прозивам поменуту генерацију, већ да подсетим да је могуће да се упис спроведе и без пријемног.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:14 19.06.2013

Re: Svrha ?

a na putu od skole do kuce?
dok ti nosim knjige?
o cemu razgovaramo?

Verovatno o mom zabezeku što mi neko nosi knjige
nurudin nurudin 17:14 19.06.2013

Re: Svrha ?

mirelarado
da li da podvucem detalj, koliko se tu mogucnosti ostvaruje.


Све је јасно...



Болно јаснно...
nurudin nurudin 17:18 19.06.2013

Re: Svrha ?

dobrosavljevic_m
normalno skolstvo-ono profesor predaje da deca razumeju, trudi se da ih nesto nauci i te munje,

Ja sam mišljenja da je učenje 20% u školi, a 80% kod kuće.



Овакав проценат никако не би смео да буде прихватљив, ни за основне ни за средње школе.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:03 19.06.2013

Re: Svrha ?

taj tvoj raspored procenata je obicno univerzitetski model, gde su tebi predavanja informativna, a nikako nije adekvatan za osnovnu skolu, npr.

Овакав проценат никако не би смео да буде прихватљив, ни за основне ни за средње школе.

Je l' može neko ozbiljno da mi kaže šta je tu normalno? Radim sa decom otkada sam sama bila dete i, koliko god da se upinjem da objasnim, đak ode kući, ne zapamti što je trebalo da bismo nastavili, ništa ne provežba i samo se pojavi opet da gulim jedno te isto dok se ne zajapurim.
NNN NNN 19:01 19.06.2013

Re: Svrha ?

Oвакав, бесмислени пријемни, поодавно је уведен... Највећа корист од ове срамоте била би осмишљавање правог пријемног испита, где се решења и одговори не би могли набубати, већ би били одраз заиста стеченог знања.

Ja sam 100% za prijemni,
ali nikako ovakav - bubački
NNN NNN 19:03 19.06.2013

Re: Svrha ?

Ja sam mišljenja da je učenje 20% u školi, a 80% kod kuće.


Nastavnik: Vidim da će u ovom odeljenju preko 80% učenika da ima jedinicu iz matematike!
Učenici: Ali nas nema toliko!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:07 19.06.2013

Re: Svrha ?

Nastavnik: Vidim da će u ovom odeljenju preko 80% učenika da ima jedinicu iz matematike!
Učenici: Ali nas nema toliko!

Sine, ovo više nije vic.
zilikaka zilikaka 19:37 19.06.2013

Re: Svrha ?

Sine, ovo više nije vic.


Meme ove godine zabezeknulo kako je izgledala priprema za takmičenje kod mog klipana.

Podeljeni im linkovi za zadatke sa prethodnih takmičenja.
antioksidant antioksidant 20:11 19.06.2013

Re: Svrha ?

dobrosavljevic_m
a na putu od skole do kuce?
dok ti nosim knjige?
o cemu razgovaramo?

Verovatno o mom zabezeku što mi neko nosi knjige


a ti nosis cvet
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:26 19.06.2013

Re: Svrha ?

kako je izgledala priprema za takmičenje kod mog klipana.
Podeljeni im linkovi za zadatke sa prethodnih takmičenja.

Ćuti kad im nisu dali linkove sa narednih takmičenja, kako se stvari odvijaju...


p.s.
AO
mirelarado mirelarado 20:32 19.06.2013

Re: Svrha ?

Мирела, постајете сумњиви, сигурно нисте имали увид у тестове?


Нисам, али имам увид у неколико генерација студената који су такве тестове полагали, тј. прошли кроз осмогодишње и средњошколско образовање. У мојој струци поједини базични пропусти тешко су надокнадиви. Ипак, највише забрињава што је све мање оних који желе да кроз школовање стекну употребљиво знање, а све више оних које занимају само оцене, бодови, диплома... И нису сами за то криви.
nurudin nurudin 20:49 19.06.2013

Re: Svrha ?

И нису сами за то криви.



Наравно, кривица је у читавом систему, ако систем уопште постоји.
inco inco 21:44 19.06.2013

Re: Svrha ?

dobrosavljevic_m
Jao, Mirela, nemoj da te neko čuje, postradaćeš i od dece i od roditelja


A bogme i od nastavnog kadra. Mož' misliti na šta bi to ličilo kad na poštenom prijemnom cirka 50% učenika 'padne' a u osnovnim školama svi vrlo dobri / odlični. Valjda su zato i šatro zaboravili da plate onu siću da učestvujemo u programu PISA testiranja.

Gledam ova procurela pitanja i nalazim se u rebusu - jesam ja toliko 'avanzovao' tokom svih ovih godina pa pitanja nalazim uvredljivo lakim, ili nam se toliko školstvo srozalo da ne smeš nešto komplikovanije ni da daš đacima da se ne provali da je car go? Pa da li je moguće da se uopšte mora na kraju osmogodišnjeg školovanja proveravati znanje korišćenja odrične rečce ne ili izračunavanje površine pravougaonika? Pa, majku mu, ako je dotle došlo onda daj da ugasimo celu tu šaradu. Ovako ispada da je škola postala samo vrtić za tinejdžere - važno da nisu na ulici a šta će da nauče nema veze, ko se još od škole ovajdio...

A najstrašnija činjenica je da će ti i takvi koliko sutra vedriti i oblačiti ovom državom-u-pokušaju. To su vam budući lekari, inspektori, sudije, direktori, ministri... Alaj će vam lepo biti kad oni preuzmu kormilo! Naplatiće vam s kamatom na najbizarnji način ono što ste učinili od njihovog obrazovanja. I treba! Kad svaki roditelj gleda kako da mu se dete provuče, kad svaki nastavnik gleda kako da se ne meša u svoj posao, kad svaki ministar više gleda šta mu je iza leđa nego šta mu je na stolu... pa šta drugo i očekivati? Ništa pošteno i odgovorno, to je 'za druge ljude' i 'za budale', važno da se vaši lični kratkoročni interesi ostvare a druge ko jebe. E pa ti drugi će vam sutra raditi o glavi jer i ti 'drugi' isto razmišljaju kao i vi, i kao što vaši 'mezimci' rade njima o glavi, tako će i njihovi mezimci raditi o vašoj. Što ste skuvali to i kusajte!

No, skrenuh sa osnovne teme oko prijemnih ispita. Meni je totalno umobolno da postoji jedinstveni prijemni ispit koji smo sad prekrstili u 'mala matura'. Pa valjda svaka srednja škola zna kakav kvalitet nastave pruža i kakvo je predznanje potrebno da bi se to ispratilo. Samim tim, srednje škole i treba da vrše selekciju učenika na osnovu potrebnog predznanja i da same organizuju prijemne ispite. A onda lepo učenici odu i polažu prijemni tamo gde misle da mogu da prođu na osnovu pokupljenog znanja iz osnovne. Kakve zbirke, kakvi bakrači, to je čisto obesmišljavanje prijemnog ispita kao takvog. Zašto bi srednje škole trpele to što u nekim osnovnim školama đaci ništa ne nauče? Nema nikakvog smisla...

To nikako ne znači da ne treba da se vrši i verifikacija šta se zapravo nauči u osnovnim školama, samo što to ne bi trebalo da bude posao srednjih škola već završnih ispita na kraju svake godine osnovne škole. Ja sam već predlagao jedno moguće rešenje OVDE.
hajkula1 hajkula1 09:14 22.06.2013

Re: Svrha ?

nurudin
predatortz

Неће имати, нека буде као да је ванредна ситуација -- кад је било бомбардовање уписали су школе и факултете без пријемног, на основу успеха у школи.


Na ovaj način bilo bi mnogo oštećenih učenika. Poznato je da škole nemaju ujednačene kriterijume. Odličan đak u jednoj, lako bi mogao biti dobar u drugoj školi.


Исто тако немају ни уједначене критеријуме приликом тестирања, у једној школи се преписује, у другој не. У Београду ученици купе тест, у Нишу не...



Sigurno u Nišu - ne? Ili možda bolje ćute...
AlexDunja AlexDunja 21:58 18.06.2013

?

nurudin nurudin 22:06 18.06.2013

Re: ?

AlexDunja


Ко је спавао у нашем кревету? :)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:20 19.06.2013

Re: ?

AlexDunja


Au gde nadjose ovu sliku ministra. Tako inteligentna i produhovljena faca. Ne znam zasto uvek te inteligentne moraju da postave za ministre prosvete i nauke.

Nego, daj ljudi bre, uozbiljite se. Kakav crni bojkot. Daj trazite nesto izvodljivo. Naravno da niko nece bojkotovati prijemni.

Trazite OSTAVKU!!!!! Neko mora da odgovara.
Je l' Vucic rekao da ce da se obracuna sa korupcijom ili ne?
PRITISAK!
nurudin nurudin 17:21 19.06.2013

Re: ?

Trazite OSTAVKU!


Министар је обећао, ако је он погрешио, даће оставку.


Ја му верујем.
ivana23 ivana23 22:04 18.06.2013

***

Mozda je neko hakovao komp (onog koji je pripremao pitanja i odgovore, mejl ako je tako slao u stampariju...) i tako dosao do testova?

Bruka u svakom slucaju. Strasna.
expolicajac expolicajac 22:09 18.06.2013

Re: ***

ivana23
Mozda je neko hakovao komp (onog koji je pripremao pitanja i odgovore, mejl ako je tako slao u stampariju...) i tako dosao do testova?

Bruka u svakom slucaju. Strasna.

Devojko, na pravom si tragu. Čestitam. Samo je pitanje ko je hakovao?
nurudin nurudin 22:10 18.06.2013

Re: ***

Mozda je neko hakovao komp (onog koji je pripremao pitanja i odgovore, mejl ako je tako slao u stampariju...) i tako dosao do testova?


Ивана, та прича ми је најмање вероватна, не кажем да је немогућа -- једноставно, било је непознатих задатака, нечије дете је требало да бриљира, и ето, много просто...
BigBadWolf BigBadWolf 22:11 18.06.2013

Re: ***

Ma kakvi, nije ovo Mission Impossible. Zaredi po skolama i uhapsi svakog direktora kod koga se nadje otvorena kesa sa testovima. Onda napravi listu kroz cije je sve ruke test prosao od autora do stamparije. Kad bi bilo volje, nasao bi se krivac do sutra ujutru.
expolicajac expolicajac 22:12 18.06.2013

Re: ***

nurudin
Mozda je neko hakovao komp (onog koji je pripremao pitanja i odgovore, mejl ako je tako slao u stampariju...) i tako dosao do testova?


Ивана, та прича ми је најмање вероватна, не кажем да је немогућа -- једноставно, било је непознатих задатака, нечије дете је требало да бриљира, и ето, много просто...

Mladi, naivni, dobri i pošteni Nurudine.
zilikaka zilikaka 22:14 18.06.2013

Re: ***

Samo je pitanje ko je hakovao?


Ne kolega, prvo je pitanje ko nije sprečio da se hakuje!
arianna arianna 22:15 18.06.2013

Re: ***

zilikaka
Samo je pitanje ko je hakovao?


Ne kolega, prvo je pitanje ko nije sprečio da se hakuje!


da nije neka tetkica?
predatortz predatortz 22:17 18.06.2013

Re: ***

Mladi, naivni, dobri i pošteni Nurudine


Matora,zadrta, nepoverljiva pandurčino

Šalu na stranu, informacije su curile i prošle godine, bar se o tome naširoko pričalo.

Testovi se izrađuju u Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja. Ne čuvaju se na računaru, nego na zaštićenoj fleški. Tamo se štampaju i pakuju...

Tamo treba i početi sa traženjem krivca.
expolicajac expolicajac 22:18 18.06.2013

Re: ***

zilikaka
Samo je pitanje ko je hakovao?


Ne kolega, prvo je pitanje ko nije sprečio da se hakuje!

Onaj ko je hakovao, nije to ni sprečio. Interes je da se ovo predstavi kao velika pobeda poštenja nad usudom korupcije. To što je jedna cela generacija dece izložena neviđenom stresu neke vladare iz senke srpske političke scene savršeno ne interesuje. Oni sagledavaju samo globalni nivo i traže svaku mogućnost da sebe predstave kao jednine borce za poštenje spas srpskog naroda. Duh Radeta Markovića je pušten iz boce.
nurudin nurudin 22:19 18.06.2013

Re: ***

expolicajac
nurudin
Mozda je neko hakovao komp (onog koji je pripremao pitanja i odgovore, mejl ako je tako slao u stampariju...) i tako dosao do testova?


Ивана, та прича ми је најмање вероватна, не кажем да је немогућа -- једноставно, било је непознатих задатака, нечије дете је требало да бриљира, и ето, много просто...

Mladi, naivni, dobri i pošteni Nurudine.


ЕХ, имате неке поверљиве информације? :)
eli.lacrosse eli.lacrosse 22:20 18.06.2013

Re: ***

Ne čuvaju se na računaru

Pišu se olovkom na papiru? Ili onaj ko tipka nikako ne sme da otipka ctrl+s?
Kazezoze Kazezoze 22:22 18.06.2013

Re: ***

expolicajac
ivana23
Mozda je neko hakovao komp (onog koji je pripremao pitanja i odgovore, mejl ako je tako slao u stampariju...) i tako dosao do testova?

Bruka u svakom slucaju. Strasna.

Devojko, na pravom si tragu. Čestitam. Samo je pitanje ko je hakovao?

meni je maxa junior sumnjiv.
predatortz predatortz 22:22 18.06.2013

Re: ***

eli.lacrosse
Ne čuvaju se na računaru

Pišu se olovkom na papiru? Ili onaj ko tipka nikako ne sme da otipka ctrl+s?


Vraćamo se na mesto koje sam predložio za početak istrage
expolicajac expolicajac 22:22 18.06.2013

Re: ***

ЕХ, имате неке поверљиве информације? :)

Samo dobri stari "njuh" da osetim vonj establišmenta koji je napravio skot Rade Marković.
kukusigameni kukusigameni 22:23 18.06.2013

Re: ***

expolicajac
Samo dobri stari "njuh"

eli.lacrosse eli.lacrosse 22:24 18.06.2013

Re: ***

Ne čuvaju se na računaru

Pišu se olovkom na papiru? Ili onaj ko tipka nikako ne sme da otipka ctrl+s?

Vraćamo se na mesto koje sam predložio za početak istrage

Mesto je jasno. Moje pitanje se tiče tehnologije nečuvanja.
nurudin nurudin 22:31 18.06.2013

Re: ***

expolicajac
ЕХ, имате неке поверљиве информације? :)

Samo dobri stari "njuh" da osetim vonj establišmenta koji je napravio skot Rade Marković.



Уводе се нови елементи... Шта би било да је Пера отишао право у полицију? :)




Истинита прича извучена из архиве о лаковерном детлићу...:)
milisav68 milisav68 22:42 18.06.2013

Re: ***

Kazezoze

meni je maxa junior sumnjiv.

Ma kakav Maksa, tu je obično šifra 1234....


zilikaka zilikaka 22:53 18.06.2013

Re: ***

Onaj ko je hakovao, nije to ni sprečio.

Čekaj bre, prijatelju. Ako iz ove ujdurme ne izađe lista sa imenima:
-ko nije dobro obezbedio
-ko je ukrao (hakovao ili šta već)
-kome i kako je prosledio
-ko je prodavao (ili puštao po internetu),
onda nema priče o državi, a ne o poštenju i korupciji

Dakle, samo seljačkom logikom se nameće da su prvi u redu odgovornih baš, da prostiš, panduri.
Tim pre što je na sva zvona objavljeno da oni čuvaju novu verziju testova.

Ipak ne verujem da se ta služba svela na okoloćoškaše koji mogu da primete nešto samo ako ih to nagazi po cipeli, pa onaj drugi, tajni deo može da im radi šta oće.

...ili sam omašila temu?
BigBadWolf BigBadWolf 22:56 18.06.2013

Re: ***

zilikaka

Čekaj bre, prijatelju. Ako iz ove ujdurme ne izađe lista sa imenima:
-ko nije dobro obezbedio
-ko je ukrao (hakovao ili šta već)
-kome i kako je prosledio
-ko je prodavao (ili puštao po internetu),
onda nema priče o državi, a ne o poštenju i korupciji



Jel ste svi zaboravili da se ovo desilo i prosle godine?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana