Društvo| Gost autor| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Roditeljstvo

Blizanci i trojke s PDV-om

Hansel RSS / 27.06.2013. u 12:07

Када држава сече, она сече. Када одреди неку границу, она је оштра и непропустљива (наравно, за тзв. обичне грађане). Тако је и одредила границу од 80 хиљада динара за збир примања родитеља који имају права на повраћај ПДВ-а на купљену храну и опрему за бебе, без обзира колико деце имају, а нарочито без обзира колико им се деце родило у истом тренутку. Зато је Удружење родитеља близанаца и тројки данас послало председнику Републике Томиславу Николићу, премијеру Ивици Дачићу, првом потпредседнику Владе Александру Вучићу, потпредседнику Владе и министру рада, запошљавања и социјалне политике Јовану Кркобабићу, министарки здравља Славици Ђукић Дејановић и државном секретару Бранкици Јанковић апел за подизање овог прага. Најбоље је да цитирам текст апела:

„Молимо Вас да по убрзаном поступку узмете у разматрање случај многих родитеља близанаца и тројки који би због недовољно прецизне одлуке законодавца могли остати дискриминисани чланом 56б Закона о порезу на додату вредност, а који регулише Рефундацију ПДВ за куповину хране и опреме за бебе.

Законодавац овде уопште није узео у обзир једну посебну групу деце и родитеља који се налазе у венредно тежој материјалној ситуацији и уместо да добију још повољнији статус, као што је то прихваћено у досадашњем законодавству Републике Србије, нарочито када су у питању социјални положај и посебности породица са близанцима и уопште децом вишеплодних трудноћа, они овом одлуком бивају потпуно занемарени и сасвим ван видокруга своје државе.

Сматрамо да се дискриминација манифестује једнобразним дефинисањем висине месечних примања од 80.000 динара као прага изнад кога родитељи не могу остварити повраћај ПДВ. Желимо такође да Вас обавестимо да је велики број наших чланова, али и нарочито велики број родитеља који нису у Удружењу близанаца и тројки Србије, погођен овако уским погледом на помоћ онима који помажу повећање наталитета у нашој земљи. Узмите само у обзир породице које живе као подстанари, родитеље чија примања су тек нешто преко прописаних 80.000 динара, а који су благословени да имају близанце, тројке или чак четворке. То су прави родитељи хероји , као и сви други који одгајају децу у социјално тежим условима од просечних. Они нарочито у прве две године (којима се бави законодавац) имају знатно веће трошкове и потребе чак и од породица које могу имати троје и више деце рођене сукцесивно. Због свега наведеног, чак и не улазећи у то колико су по правилу деца рођена из вишеплодних трудноћа чешће превремено рођена, па самим тим, а и због многих других фактора, подложнија многим болестима и иначе тешкоћама у развоју, сматрамо да је законодавац морао узети у обзир случајеве вишеплодних трудноћа и предвидети посебне услове за родитеље близанаца, тројки и четворки.

Такође, свесни смо чињенице да је живот увек маштовитији и да ствара тешко предвидиве ситуације, па тако посао законодавца чини тежим, али мислимо да је ово једно од питања на којима држава Србија може да покаже агилност, ефикасност и флексибилност у раду, спремност да брзо одреагује у интересу своје будућности и својих најмлађих грађана и што пре исправи овај очигледан превид и дискриминацију једне од најрањивијих група свог становништва. Ево нека то буде један од тестова који ће грађанима Србије показати да смо заиста зрели као држава и да заслужујемо статус модерне и ефикасне европске државе 21. века.

У нади да ћете урадити свој део посла и да ћете, не гледајући норме ове државе као на оправдање да се нешто не учини, већ као на оквир који даје могућност да се нешто реши и исправи једно неправедно решење пре него што произведе неповратне последице, размислити о решењу овог проблема и деловати брзо и ефикасно, захваљујемо Вам се на времену и труду због кога су Вам грађани и указали поверење.

С поштовањем,

чланови Удружења близанаца и тројки Србије"

www.blizanci.org.rs

 



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:38 27.06.2013

Tako im

i treba kad su poverovali u priču o beloj kuzi.


Edit: Prosto je neverovatno kako seku tamo gde je najslabije i gde najviše boli. Tamo gde treba biti posebno pažljiv i gde najviše razumevanja treba imati.
Hansel Hansel 12:57 27.06.2013

Re: Tako im

Верујем да никоме то и није пало на памет (мада -- наравно да је требало).

Ја "наговарам" да се покрене и петиција да храна за бебе (замена за мајчино млеко) буде бесплатна за бебе које мајке из медицинских разлога не могу да доје, али да то буде (наравно) строго контролисано. Овако су жртве оне породице где постоји медицински разлог, а најчешће је то случај код близанаца-тројки-четворки, јер обично су то превремени порођаји, па мајке немају млека, или немају довољно за више деце. А онда још не могу да добију натраг ПДВ!
antioksidant antioksidant 14:13 27.06.2013

Re: Tako im

Hansel
Верујем да никоме то и није пало на памет (мада -- наравно да је требало).

Ја "наговарам" да се покрене и петиција да храна за бебе (замена за мајчино млеко) буде бесплатна за бебе које мајке из медицинских разлога не могу да доје, али да то буде (наравно) строго контролисано. Овако су жртве оне породице где постоји медицински разлог, а најчешће је то случај код близанаца-тројки-четворки, јер обично су то превремени порођаји, па мајке немају млека, или немају довољно за више деце. А онда још не могу да добију натраг ПДВ!

ukoliko majka ne moze da hrani dete svojim mlekom mislim da i sad ima pravo na naknadu od rfzo-a. provericu sa drugaricom (ako je navatam da pricao o tome. ne zeli bas da se podseca perioda velikog mastitisa). ukoliko to vec nije obezbedjeno podrzavam svaki napor u tom smislu.
sto se vec ne moze reci za ovaj pdv za bebe. ne mislim da je zakon o pdv-u mesto za novcana davanja porodicama sa malom decom - to treba resiti kroz socijalnu kartu srbije.
Hansel Hansel 15:00 27.06.2013

Re: Tako im

Пре око годину дана, рекли ми били званично из РФЗО-а, та могућност није постојала, а исто је важило за неки неопходан лек против астматичног бронхитиса (или тако нечег), који се могао добити на рецепт само за неку другу дијагнозу, па је незванична препорука из РФЗО-а била да лекар промени шифру болести, да би беба добила неопходан лек на рецепт.

Што се ПДВ-а тиче, можда је твој предлог бољи, али с обзиром да се већ кренуло у оваква законска решења (на крају, зар неки лимит примања за враћање ПДВ-а већ није нека социјална политика?), не видим разлога да, док је систем овакав, не претрпи мање логичне измене док се то не реши свеобухватно на бољи начин.
antioksidant antioksidant 17:18 27.06.2013

Re: Tako im

Пре око годину дана, рекли ми били званично из РФЗО-а, та могућност није постојала

ubice
klasicne ubice
не видим разлога да, док је систем овакав, не претрпи мање логичне измене док се то не реши свеобухватно на бољи начин.

ne vidim ni ja samo bi to trebalo sto pre a to jos niko i ne trazi
sva udruzenja roditelja traze povrat ili ukidanje pdv-a sto je totalni nonsens ali neka bude
на крају, зар неки лимит примања за враћање ПДВ-а већ није нека социјална политика?

jeste i to los iz nekoliko razloga razloga - komplikuje proces, vezuje ga samo za zaradu koja nije jedini izvor prihoda, vezuje povrat samo za stvari za bebe a to nisu jedini troskovi...
Hansel Hansel 18:05 27.06.2013

Re: Tako im

sva udruzenja roditelja traze povrat ili ukidanje pdv-a

Ваљда људи слуђени, па им не пада на памет боље решење? Кад Gemini5 буде дошао до даха, надам се да ће одговорити... Истина, сада је можда неприкладно да мењају захтев, али ако их неко позове на неки дијалог, ваљда се може доћи до бољег решења...
antioksidant antioksidant 18:16 27.06.2013

Re: Tako im

Ваљда људи слуђени, па им не пада на памет боље решење?

ne verujem ni da je to
mozda je samo procena da je to lakse dostizno (sto se na kraju i ispostavilo tacno)
Кад Gemini5 буде дошао до даха, надам се да ће одговорити... Истина, сада је можда неприкладно да мењају захтев, али ако их неко позове на неки дијалог, ваљда се може доћи до бољег решења...

pa konkretno ova grupa i nema gde osim da trazi prosirenej vec postojecih prava.
niccolo niccolo 19:11 27.06.2013

Re: Tako im

ne mislim da je zakon o pdv-u mesto

Slažem se. Ono što je potrebno našem poreskom sistemu jeste pravi godišnji porez na dohodak građana. To je ono što kod nas plaćaju šatro bogati do 15. marta svake godine. E u normalnim zemljama svi građani (ne baš apsolutno svi, ali da kažemo svi) moraju da podnose takve prijave, u kojima sabiraju sve svoje prihode, ali imaju i široku (manje ili više, od države do države) lepezu troškova koje mogu da odbiju. Putem nekih od tih troškova se vodi socijalna politika, to bi recimo bio slučaj kada bi kao odbitna stavka mogle da služe te stavke za bebe, a putem drugih se postižu drugi ciljevi (recimo, na svakih x godina ti se priznaju troškovi renoviranja stana ili tako nešto).

U praksi bi to izgledalo otprilike ovako - 12 meseci dobijaš platu, poslodavac plaća u tvoje ime poreze, a onda ti na kraju godine podneseš prijavu u kojoj sabereš sve što si primio tokom godine, oduzmeš troškove koje imaš pravo da odbiješ, na tu razliku primeniš odgovarajuću stopu poreza i kad dobiješ iznos poreza koji treba da platiš, onda odbiješ i iznos već plaćenog poreza i ili platiš razliku, ako postoji, ili imaš pravo na povraćaj, ako si tokom godine platio više.

Na taj način bi ovo pitanje trebalo regulisati, a ne refundacijom PDVa.
Hansel Hansel 20:50 27.06.2013

Re: Tako im

А може ли за нас економске лаике објашњење разлике између враћања овог пореза на један или други начин? Хоћете ли вас двојица да кажете да је боље то решити свеобухватно, једним прописом, или се ради о још некој финеси? Идеја да становници Србије континуирано воде нека своја књиговодства изгледа ми прилично нереално, али, опет, не знам зашто то правило с повременим ослобађањем од пореза за нпр. одржавање стана не би могло да функционише и без тих "синтетичких пријава" сваке године.
antioksidant antioksidant 21:24 27.06.2013

Re: Tako im

Идеја да становници Србије континуирано воде нека своја књиговодства изгледа ми прилично нереално

pa na to se ovaj propis i sveo na kraju (jer moras da prilozis racune o kupljenim stvarima)
a nikolin predlog moze biti i godisnji odbitak u odredjenom iznosu ako u toj godini imate prinovu
nikolin predlog je bolji od postojeceg resenje jer daje pomoc u odredjenom iznosu koju mozes iskoristiti po zelji (jer gomila stvari koja se kupuje nema na sebi oznaku "za bebe" a s druge strane pozajmices kolica ili naslediti krevetac - da li je to razlog da se ne da finansijska pomoc? i da - ne pricate o istom porezu - sadasnje resenje vrsi povrat pdv-a (cime su odredjeni artikli "jeftiniji" a nikolin predlog je da se stimulacija vrsi kroz odbitak poreske osnovice poreza na dohodak. mana mu je sto se ne pomaze onima kojima je realno i najvise potrebno - ljudima bez prihoda.
ja sam za treci pristup - nikakav povrat poreza vec socijalna pomoc onome kome treba
nikolin predlog je sveobuhvatniji i sofisticiraniji (siguran sam da rec bode oci nekom jezickom cistuncu) - kako ga ja tumacim
niccolo niccolo 22:44 27.06.2013

Re: Tako im

mana mu je sto se ne pomaze onima kojima je realno i najvise potrebno - ljudima bez prihoda

Čekaj bre, otkud ljudima bez prihoda novac za stvari za bebu

Šalu na stranu, u neku ruku mi govorimo o različitim stvarima. Ti, kako razumem, govoriš o vođenju socijalne politike - socijalne karte, pomoć itd. S time se potpuno slažem i to je prava socijalna politika.

Ja govorim o tome kako se može preko poreske politike u određenoj meri voditi i socijalna politika*, ali samo kao dodatno/pomoćno sredstvo. Plus, ako se već vodi preko poreske politike onda to ne ide preko poreza na potrošnju, već poreza na prihode.

Iz sledećeg razloga (ovaj deo je već odgovor Hanselu u čemu je razlika u vraćanju na jedan i na drugi način) - PDV se računa na vrednost robe pa u slučaju refundacije onaj ko nešto više plati dobije nazad više novca. Evo jednog primera. Zamislimo da Hansel mesečno prima 50.000, a da ja mesečno primam 250.000. I onda Hansel dobije dete i kupi mu kolica za 10.000, što je 20% njegovih primanja. A onda i ja dobijem dete te mu kupim kolica takođe za 20% ali mojih primanja, što će reći za 50.000. U ceni od 10.000 PDV od 20% je nekih 1.666 otprilike, što znači da će Hansel da dobije 1.666 nazad. A u ceni od 50.000 PDV od 20% je 10.000, što znači da ću ja da dobijem 10.000 nazad. Što znači da mogu da kupim još jedna kolica, sad ista kao Hansel, i da mi se opet vrati PDV. Pošto je cilj te refundacije vođenje socijalne politike, država ne želi da ja imam pravo na refundaciju ako ću da ludujem kupovanjem nekih svemirskih kolica. I onda propiše prag posle koga roditelj nema pravo na refundaciju. I onda roditelji dvojki i trojki koji pređu prag makar za dinar budu kolateralna šteta. Iz ovog primera sledi najočiglednija prednost vođenja socijalne politike preko poreza na dohodak - ne moraš mačem da posečeš sve koji pređu postavljeni prag. Već svi koji imaju decu mogu da odbiju trošak kupljenih kolica, pa, pošto je u pitanju socijalna politika i država ne želi da umanjuje poresku obavezu onima koji se luksuziraju, možeš eventualno da ograničih iznos tog odbitka. Te kažeš, za kolica odbitak iznosi 10.000. I svi znamo da ćemo u slučaju da dobijemo dete moću svoj porez da umanjimo za 1.000 (u ovom primeru pretpostavljam da je poreska stopa 10%) na ime kupljenih kolica, bez obzira koliko potrošimo na njih.


* Jbt, ala mi idu ove javne politike, možda bih i ja mogao da tražim neku kintu od blogera, a? Recimo za Kaliforniju, da idem da upoznam Kejti Peri. Pa ako uradim nešto, svima da vam napričam detalje
gemini5 gemini5 22:59 27.06.2013

Re: Tako im

antioksidant

pa konkretno ova grupa i nema gde osim da trazi prosirenej vec postojecih prava.


Ova "Drina" je sve što imamo, nju su nam dali, pa sad samo da pokušamo malo da je ispravimo
Hansel Hansel 23:03 27.06.2013

Re: Tako im

niccolo


Од којих блогера да тражиш паре?*

Не бих да те смарам, хвала ти, све си лепо објаснио, али се ја опет питам зашто и враћање ПДВ-а не би било лимитирано до неког износа, који би опет био подложан корекцији с обзиром на број деце. Али, немој се оптерећивати да одговараш ако је (и) ово моје питање превише дУдуктивно.

*Јуче сам налетео на пренос скупштине, Марјан Ристичевић прозивао неког из независних регулаторних тела (о чијим с еизвештајима дискутовало) да је уплатио неку стотину хиљада долара некој организацији у Тексасу, да је ишао на конференцију о људским правима у Аустралији (са акцентом на заштиту права Абориџина), с дневницама од 5.000$ (плус цена пута са смештајем) али да је успут трочлана делегација свратила до Тајланда, "где се не зна ко је мушко а ко женско", а онда је "у Аустралији јурила Абориџине". Има ли нешто у томе не знам (нисам могао да наставим да гледам), али сам се због пластичности изражавања грохотом смејао. Сума сумарум, по Марјану Ристичевићу не мораш да тражиш паре од блогера, него би могао да истражујеш људска права у Калифорнији...

niccolo niccolo 23:14 27.06.2013

Re: Tako im

Не бих да те смарам, хвала ти, све си лепо објаснио, али се ја опет питам зашто и враћање ПДВ-а не би било лимитирано до неког износа, који би опет био подложан корекцији с обзиром на број деце. Али, немој се оптерећивати да одговараш ако је (и) ово моје питање превише дУдуктивно.

Zato što ostaje onaj problem da više vraćaš onome koji plati više, a ideja je da se pomaže onima koji imaju manje. Jedino da limitiraš na iznos nekih najjeftinijih kolica (da se vratim na njih kao primer) ili blizu tog donjeg iznosa, ali si onda u neku ruku prevario većinu - kao daješ im refundaciju, ali samo ako kupuju škart. Plus bi u toj varijanti efekat bio da se podstiče proizvodnja i prodaja loše robe, što nije poželjno.
Hansel Hansel 23:48 27.06.2013

Re: Tako im

Ма, одредиш следовање, попут родитељског додатка (у складу с неким социјалним критеријумима), за свако дете и завршиш пос'о! Без смарања с враћањима, обрачунавањима...
gemini5 gemini5 23:49 27.06.2013

Re: Tako im

Hansel

*Јуче сам налетео на пренос скупштине, Марјан Ристичевић прозивао неког из независних регулаторних тела... ...али да је успут трочлана делегација свратила до Тајланда, "где се не зна ко је мушко а ко женско", а онда је "у Аустралији јурила Абориџине"...

Vrhunski, prosto mi je žao što više ne gledam taj sitkom
antioksidant antioksidant 08:46 28.06.2013

Re: Tako im

Ja govorim o tome kako se može preko poreske politike u određenoj meri voditi i socijalna politika*, ali samo kao dodatno/pomoćno sredstvo.

ja mislim da je to pandorina kutija i da ne bi trebalo tako, jer na taj nacin imas skrivne troskove za socijalnu politiku a komplikujes i poskupljujes sistem naplate poreza. dakle - porez sto jednostavniji i mora da se naplati, socijalne karte i tada pomoc koliko treba onome kome treba.
niccolo niccolo 09:26 28.06.2013

Re: Tako im

porez sto jednostavniji

E tu se nikako ne slažemo Ja više volim komplikovane poreske sisteme. Ne samo zato što jednostavan služi samo da država prikupi koliko joj je potrebno, te njime ne možeš da postižeš neke druge ciljeve (kao što srpskim porezom na dobit pravnih lica od 10% nisi uspeo da doprineseš razvoju proizvodnje tj. industrije u Srbiji, već su svi ulagali u nekretnine i usluge u kojima se brže vrati uloženo, a trošak od 10% i nije nešto preveliki da bi patio zbog toga što ne možeš da koristiš neke od onih podsticaja (čiji cilj deklarativno i jeste podrška industriji, a ne uslugama) propisanih istim zakonom), već pre svega zato što pasivizira poreske obveznike u smislu da nemaju razloga da se bace na razmišljanje, računanje, kako šta da urade, i kada, kako bi platili što manje poreza. Kada bi svako od nas imao razlog da se baci na takvo razmišljanje, iz toga bi proisticale i neke (bolje ili lošije) poslovne ideje itd. Drugim rečima, dinamika umesto statike.
Hansel Hansel 09:46 28.06.2013

Re: Tako im

Ја само да додам да је онај мој "поједностављени систем" био донекле шала -- наравно да мислим би требало ипак тражити рачуне као доказ да су средства утрошена по намени. То се, на пример, не чини код родитељског додатка (у Министарству ми пре годину и по рекли да не могу они да то контролишу), упркос познатим случајевима занемаривања детета (чак и смрти од глади!) уз уредно примање помоћи. Тада ми је речено и да је сувише компликовано да се накнада током породиљског боловања исплаћује директно породиљама. А зашто је једноставније да се исплаћује послодавцима (који умеју да породиљу ускрате за тај новац или његов део), нисам успео да укапирам.
antioksidant antioksidant 10:23 28.06.2013

Re: Tako im

E tu se nikako ne slažemo Ja više volim komplikovane poreske sisteme.

pa kad si advokat
sto komplikovaniji poreski sistem vise posla za tebe
jedino sto treba da pazis je kako racunas radne sate
(gledao sam firmu skorije ponovo)
inace, slazem se sa postojanjem raznih "poreskih usmerenja" ali ne treba preterivati u tome jer se gubi sustina i stvara prostor za sloupotrebe a socijalnu politiku svakako treba drzati van toga
Ја само да додам да је онај мој "поједностављени систем" био донекле шала

sala ili ne to bi na kraju bio najednostavniji i najefikasniji sistem
ne treba nikakve konrole na sta se trosi novac jer neke stvari neces moci ni kontrolisati (sam si pomenuo hranu)
niccolo niccolo 15:11 28.06.2013

Re: Tako im

pa kad si advokat
sto komplikovaniji poreski sistem vise posla za tebe

vladaxy vladaxy 13:18 27.06.2013

ko sa đavolom tikve sadi...

Oslobađati jednu grupu nekih obaveza ili nametati samo određenoj grupi obaveze se zove diskriminacija. Ova vlast je diskriminatorska po mnogim pitanjima.

Ta razna udruženja su tražila pomoć države, strategije o deci, smanjenje pdv-a itd.. i dobili su. E sad što nisu preciznije formulisali svoje želje...ne mogu očekivati od birokrata da razmišljaju. Ćutite i trpite, ima drugih koji su i gore prošli od silne državne brige.
Hansel Hansel 13:36 27.06.2013

Re: ko sa đavolom tikve sadi...

Колико знам, сви који су тражили (а ово удружење ваљда тада још није постојало) -- тражили су изузеће од ПДВ-а, нису предлагали никакав лимит (који, узгред, може да има смисла, али мора да буде и "сензитиван" ). А дискриминација има и негативних и позитивних (без вредносних квалификација, оне су посебан терен).
gemini5 gemini5 13:54 27.06.2013

Rečeno mi je

da se nikako više ne zahvaljujem za objavljivanje naše male molbe na Blogu B92, pa to neću ni učiniti :)

Znamo da je apel stigao verovatno kasno za prvu turu primene člana 56b ZOPDV da bi, ako uopšte žele, odreagovali politički akteri koji su i predložili, podržali, mesecima o tome kroz medije pričali i na kraju definisali nešto što je inicijalno trebalo da dodatno pomogne roditeljima da preguraju te prve 2 godine od rođenja deteta, ali možda nije kasno za one koji će steći pravo na to u drugoj polovini ove godine i na dalje.

Samo ukratko: Udruženje blizanaca i trojki Srbije je neprofitno udruženje građana osnovano u Novom Sadu sa ciljem da okupi što veći broj roditelja, ali i samih blizanaca i trojki (i drugih multiplo rođenih) radi poboljšanja kvaliteta života, kako roditelja, dece, tako i trudnica koje nose multiple trudnoće.

U prevodu: skupilo se nekoliko desetina majki i očeva koji su deo jedne šire grupe na FB koja okuplja roditelje blizanaca, trojki, četvorki... iz celog regiona. Delimo iste muke, poma'emo jedni drugima, sve sami finansiramo, imamo podršku nekih firmi "jer smo im slatki", pa tako i nekih VIP blogera (bez zahvaljivanja!), ali osim nas i naših klinaca nemamo neku posebnu političku i finansijsku snagu. Čisto da razbijemo famu o NGO koje šalju apele, zahteve, saopštenja i slično :)
Jukie Jukie 15:40 27.06.2013

Re: Rečeno mi je

gemini5
skupilo se nekoliko desetina majki i očeva koji su deo jedne šire grupe na FB koja okuplja roditelje blizanaca, trojki, četvorki... iz celog regiona.

Čitam juče da je u neke škole stigao dopis da blizanci-osmaci moraju istovetno da popune liste želja za smerove u srednjoj školi, pa su neki nastavnici to razumeli kao da SVI parovi osmaka moraju istovetno da popune liste želja bez obzira na to šta deca žele da upišu. Doduše drugi nastavnici su rekli da oni smatraju da se to odnosi na decu koja ŽELE da idu u istu školu sa svojim blizancem jer u tom slučaju ako jednog upišu upisuju i drugog koji je malo ispod crte (a što je logično jer je ta praksa i ranije postojala).
Tako da treba skrenuti pažnju nekim nastavnicima da malo mućnu svojim glavama i da koriste logiku kako ne bi nabedili neku decu da mora što ne mora.
gemini5 gemini5 22:57 27.06.2013

Re: Rečeno mi je

Jukie
Doduše drugi nastavnici su rekli da oni smatraju da se to odnosi na decu koja ŽELE da idu u istu školu sa svojim blizancem jer u tom slučaju ako jednog upišu upisuju i drugog koji je malo ispod crte (a što je logično jer je ta praksa i ranije postojala).
Tako da treba skrenuti pažnju nekim nastavnicima da malo mućnu svojim glavama i da koriste logiku kako ne bi nabedili neku decu da mora što ne mora.


Uh, imamo još veći problem sa vrtićima, naročito u NS i po mestima gde je baš izražen deficit slobodnih mesta. Ovde se dešavalo da od trojki samo jedno dete dobije vrtić ili da blizanci budu raspoređeni u različite vrtiće?!?!

Da ne pričam da ove godine mnogi blizanci čija oba roditelja rade nisu primljeni.

Ako bi mogao da mi nađeš taj dopis, to nam je dokaz da postoji valjana praksa državnih ustanova po ovim pitanjima. Hvala!
Jukie Jukie 10:07 28.06.2013

Re: Rečeno mi je

gemini5

Ako bi mogao da mi nađeš taj dopis, to nam je dokaz da postoji valjana praksa državnih ustanova po ovim pitanjima. Hvala!

Nemam ali bloger Tasić radi u školi pa im je verovatno stigao taj dopis.
gemini5 gemini5 14:35 27.06.2013

PRVA REAKCIJA

Evo da objavimo i prvu reakciju na naš apel...

Ne toliko konstruktivna (ne krivicom mog sagovornika), čak možda i pre ukazuje na olako hendlovanje ovakvih predstavki građana jer je molba iz ministarstva finansija iako upućena lično ministru finansija prosleđena poreskoj upravi, ali ipak nije da ne znači, barem smo saznali da neko ipak u nekoj kancelariji sedi i barem pažljivo pročita ono što dobije na mejl.

Javio nam se dakle, odmah po dobijanju i nakon uvida u molbu gospodin Zoran Luković, savetnik direktora poreske uprave i iskreno lično pružio punu podršku ovakvoj akciji rečima da smo "in medias res" pogodili suštinu problema sporne odredbe i da se nada da ćemo istrajati i uspeti da nekim putem dođemo do izmene spornog člana. Takođe se izvinio jer poreska uprava sama po sebi ne može drugačije tumačiti ovaj član zakona i uputio na proceduru za izmenu zakona kroz sam Parlament (naravno da ne gajimo nadu da bi to bilo moguće, a ja sam skloniji podnošenju zahteva za ocenu ustavnosti pred Ustavnim sudom Srbije, što opet iziskuje finansije i slobodno vreme, koje roditelji blizanaca, trojki i... po pravili nemaju).

Svakako, hvala gospodine Luković!
Hansel Hansel 15:06 27.06.2013

Re: PRVA REAKCIJA

Мене само занима да ли је то неко из Министарства финансија помислио да је решио проблем тиме што је проследио мејл Пореској управи... Да то није била индиректна сугестија да Пореска управа не поштује експлицитне одредбе Закона о ПДВ-?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:07 27.06.2013

Re: PRVA REAKCIJA

Мене само занима да ли је то неко из Министарства финансија помислио да је решио проблем тиме што је проследио мејл Пореској управи... Да то није била индиректна сугестија да Пореска управа не поштује експлицитне одредбе Закона о ПДВ-?

Mislim da je to uradio iz dva razloga:
1. Brigo moja pređi na drugoga.
2. Ne zna do kuda sežu ingerencije Poreske uprave. Lepše rečeno, nije pročitao zakon.
stasava stasava 19:46 27.06.2013

deca

A obratiti se Odboru(videti Poslovnik Skupštine, nadležnosti Odbora-za zdravlje i porodicu ili za rad, socijalna pitanja......dečija prava....)?Može li se ispoštovati procedura za promene a da se ne razvlači beskrajno, po običaju?
jedan.kub jedan.kub 22:21 27.06.2013

Re: deca

stasava
A obratiti se Odboru(videti Poslovnik Skupštine, nadležnosti Odbora-za zdravlje i porodicu ili za rad, socijalna pitanja......dečija prava....)?Može li se ispoštovati procedura za promene a da se ne razvlači beskrajno, po običaju?


Ako je briga za povećanje nataliteta stvarna.
U svakom slučaju podrška.
Hansel Hansel 22:47 27.06.2013

Re: deca

Борба за повећање наталитета је наводно државна политика, али највећи број људи сигурно не добија децу с том мотивацијом. Чак ни држава, моје је бар схватање такво, не би требало да олакшава подизање деце само из перспективе те политике, већ пре из перспективе помоћи породици у тим осетљивим тренуцима, а нарочито онима који су по природи ствари под највећим притиском. Када се има елементарно хуман однос према људима, све остало долази само по себи. Пре неколико година с Блога Б92 потекла је управо иницијатива за хумани(ји)м односом према трудницама, породиљама и бебама, што би по друштво само по себи морало да има позитивне ефекте, када би се у томе успело. Ублажавање "беле куге" могло би бити "колатерална корист". И сигурно би и ефекти у том смислу били бољи него да је повећање репродукције само себи циљ.
gemini5 gemini5 22:51 27.06.2013

Re: deca

stasava
A obratiti se Odboru(videti Poslovnik Skupštine, nadležnosti Odbora-za zdravlje i porodicu ili za rad, socijalna pitanja......dečija prava....)?Može li se ispoštovati procedura za promene a da se ne razvlači beskrajno, po običaju?


E, evo me nakon što smo uspavali decu i odradili još gomilu poslova kako bi smo sutra započeli novi dan. Moram da se ogradim u ovim komentarima, jer sada pišem kao pojedinac i roditelj, a ne kao neko ko zastupa isključivo stavove Udruženja blizanaca i trojki...

PRVO mi je, kao inicijatoru ovog apela palo na pamet da idemo po proceduri za izmenu zakona, ali je ta ideja ostala u svesti nekoliko delića jedne sekunde jer:
- ni inicijative od više desetina ili preko 100.000 potpisa ništa ne vrede ako sa njima u tom trenutku aktuelna vladajuća većina nije saglasna
- ovo je od početka politički predizborni projekat, odnosno (kao kod Homera Simpsona) slučajno javno izgovorena i podržana ideja (koju je čini mi se pokrenulo prvo udruženje roditelja i B92 - pritom ovde ni u kom slučaju ne povezujem one koji su započeli ovu akciju i one koji su je kasnije politički prisvojili i kao fol pogurali)

Digresija i paralela sa neverovatnim sličnostima: Jedan od političara koga je ovde narod jako voleo, pa ga posle nije voleo, jednog sunčanog dana u šetnji sasvim slučajno naiđe na aktiviste za borbu za prava životinja i na njihov poluozbiljan predlog usvoji jednu mačku jer mu je nj savetnik rekao da će to biti sjajan foto op. E kada se slikanje završilo trebalo je otarasiti se mačke, pa je ona jadna lutala od jednog do drugog službenika, savetnika i sekretarice, ali niko nikako da zaista maci pruži dom kakav zaslužuje i kakav su borci za prava životinja jedino želeli ustupivši je političaru iz naroda, sve dok je jedna službenica nije zaista usvojila. Pošto je i to za nju bio svojevrsni foto op kod šefa i realno nije imala uslova za držanje mace u kući, tako je maca nakon svega nekoliko dana dobila priliku da istrči na ulicu i opovrgne legendu o 9 mačijih života.

Ako se sećate, ne postoji političar koji nije prisvojio ovu ideju i obećavao da će to biti rešeno koliko sutra, a onda su shvatili da macu treba hraniti i maziti i da ona jadna ne zna sama od sebe gde treba da piški i kaki...

Pošto je od samog početka ovo bio vruć kolač o koji su se svi opekli i jedva čekali da ga se otarase, pretpostavljam da skupštinski odbori ništa tu ne bi mogli da urade bez odobrenja odozgo. Ovako se nadamo da će neko od političkih lidera kojima je to trenutno posao i dužnost naći neki motiv, ako ništa drugo i foto op, da reši ovo na valjan način.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana