Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Reč i slika

AMERIKA

tsunade RSS / 04.07.2013. u 13:02

  P1090666-200x300.jpg

Bila sam dve nedelje u Americi. Bavila sam se temom bankrota. Sve što mislim o tome, gledaćete u seriji koja će u decembru biti emitovana. Sada sam htela da napišem nekoliko opštih utisaka o stanju američkog ekonomskog duha.

Plima novca. To je ono što se u vazduhu oseti. Ljudi kupuju masovno i mahnito. To se najbolje vidi u ogromnim šoping centrima iz kojih bujice ljudi nadiru s kesama krcatim robom, manje više prestižnih firmi. Pentagon šopping mall u Vašingtonu izgleda ovako:

P1090450-300x200.jpg

I logično je da se toliko troši jer je sva roba tako dostupna i jeftina. Evo primera: Moje Kelvin Klajn pantalone najpre su koštale 200 dolara. Posle mesec dana one su već pale na stotinu da bi kroz par dana sišle na 50. Poslednja tri, četiri para daju se budzašto, za nekih 20 dolara. I to se u trgovini zove clearance ili closeout. Hronologija pada tih cena nalazi se na etiketi.

Tamo je popust, zaista popust. Nema potrebe da cena robe koju proizvode Kinezi ili Pakistanci izaziva glavobolju i neprijatnost kod prosečnog Amerikanca ili kakvog putnika namernika.

Kvalitetna tehnika nije baš budzašto, ali je i dalje jeftinija makar 30 odsto nego u Evropi. Masovno se zanavlja i kupuje. Ko je imao prilike da udje u njujorški BH Photovideo, našao bi se u čudu, što od ponude što od potražnje.

Usluge su skupe, jer njih, za razliku od robe koja se u nenormalnim količinama promeće,  nude Amerikanci, a oni cene svoj rad. Na primer metro karta za jednu vožnju, pričaju Njujorčani, ne tako davno stajala je dolar a sada je dva i po.  U restoranima i barovima, nema da se sedi i cevči kafa tri sata nego ima da se jede, da se nešto popije i onda može da se sedi.

Pušenja nema ni u baštama kafića niti u parkovima što smatram sviranjem u usnu harmoniku, ali poštujem. Pristojniji hoteli su skupi, od 150 baka pa na više i obično ne nude doručak.

Snimatelji, montažeri i radna snaga meni bliska, ne ustaju iz kreveta za manje od 200 baka dnevno.

Amerima u poslednje vreme u proseku dobro ide. Nisu dozvolili da im reka (novca) presuši nego su grunuli sa štampanim parama na tržište. Očigledno su svesno izazvali inflaciju ali su spasili sistem. I sada imaju trend rasta.

Da li bi to bilo dobro i kod nas i da li je uopšte primenljivo, ne znam. Možda. Ali par strateških političkih intervencija u ekonomiji, koje naravno idu uz veliki politički rizik, to nam je očigledno neophodno.

Samopouzdanje. Većina ljudi sa kojima sam razgovarala, radno aktivnih i onih koji to više nisu... svi su oni fokusirani samo na jednu stvar: ability to make an income. A sposobnosti (abiliy) su uvek povezane sa samopouzdanjem.

Ne poznajem ni jednog čoveka koji sebe smatra nesposobnim. Čak i oni neuspešni i pogubljeni u prašumi svemira, i oni misle da  je neko drugi kriv (država, mama, tata, žena, društvo).

Ali samopouzdanje je onaj opako važan element karaktera koji te tera da u materijalnom svetu izmeriš svoje sposobnosti. To je kao teniski meč: ako te krene u prva tri gema, velika je verovatnoća da ćeš na krilima samopouzdanja dobiti set, a gde je set tu je i meč. Ameri su dobili par početnih gemova. 

U gradu koji je posrnuo usled pada industrije čelika, Pitsburgu, sada se pojavio čitav jedan sloj mladih ljudi koji koriste prednosti skromnije sredine i puštaju preduzetničkoj mašti na volju. Pucaju od samopouzdanja. Spolni organ im je u stanju permanentnog skoka. Otprilike ovaj rad, ko na slici. 

P1100214-300x161.jpg

Koncentracija. Od svih sagovornika koje sam pitala da li je Amerika izašla iz krize, samo jedan je bio sumnjičav a svi drugi su oduševljeno potvrdjivali. Taj jedan koji misli da će kriza još dugo trajati, bavi se plesom. Sreli smo se na nekoj džez zabavi na Guvernerovom ostrvu kraj Menhetna. On je u sred bela dana bio odeven kao pravi dendi jer je žurka idilično posvećena 20-tim godinama prošlog veka. Simpatičan momak ali ne i fun zasukanih rukava kao modnog trenda. A to je upavo trend koji ovih dana vlada Amerikom.

P1090805-300x212.jpg

Dakle, u glavama ljudi, opasnost je prošla. Ali trauma je ostala. Trauma je proizvela stoprocentnu koncentraciju na jobs and bucks koja opet goni na efikasnost. Primer je naša američka producentkinja. Naš je budžet bio daleko manji nego što smo želeli i očekivali. Ona je na tom budžetu radila danima uporno se konsultujući sa nama oko svakog pa i najsitnijeg detalja. Na kraju je predala plan rada koji mi se za te pare učinio nemoguć. Treba li reći da ni cent nije bačen uludo? Perfektna matematika kao posledica velike koncentracije i znanja svog posla.

Takva je nekako i opšta atmosfera. Bulshiting je nepopularan, nepoželjan i neprihvatljiv. Nema bauljanja u moru opcija i neodlučnosti. U tom kontekstu se na Evropu gleda sa dosta zabrinutosti jer je Evropa tržište koje ne bi smelo da propadne.

Lepa reč. Ovo je utisak koji tek posredno ima veze s mojom temom ali ne mogu da ne primetim: Ljubaznost u ophodjenju je sveprisutna. Teoretske šanse nema da se o nekog očešete, da ga malo gurnete u gužvi ili zgazite a da vam se taj ne izvini a onda spontano i vi njemu. U Srbiji sam doživljavala da mi se zbog sličnih stvari načestitaju milosne majke pa tri dana ne mogu da dodjem sebi. I to je velika razlika.

Ako hoćete da fotografišete ljude, nema problema. Rado će vam pozirati.

P1090368-300x202.jpg

U kafanama i prodavnicama je obavezan ljubazan smešak, nenametljiva pomoć svake vrste, (da li ste alergični na neku hranu? mogu li da vam preporučim neko piće? šta volite da jedete? probajte ove cipele, sada su na sniženju.). Laka konverzacija s kupcem se podrazumeva kao i: have a great day i dodjite nam opet.

Ne znam šta nas sprečava da budemo uljudni. Znam otprilike šta nas nagnava da budemo večito nadrkani, nabusiti, besni, namračeni i ozračeni. Verujem da uljudnost blagotvorno utiče na ekonomiju. Uvek je lakše dati pare nasmejanom čoveku.... Ali to je već filozofiranje i možda tema nekog novog bloga.

P1090589-300x181.jpg

Znam da medju vama ima više onih koji mrze Ameriku od onih koji je vole. Na neki način trudim se da taj stav razumem. Ali ne bi bilo loše da baš ti najveći mrzitelji nekako skoknu preko bare. Jedno je spoljna politika. Sasvim je nešto drugo ordinary life. Gledajući njihov život, razgovarajući sa običnim svetom, prosečan Srbin može svašta nešto korisno da nauči od prosečnog Amera. A sve se izgleda svodi na ono što se tamo zove: mindset.

P1090963-300x200.jpg

 



Komentari (383)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 13:28 04.07.2013

Lako je tim USA

trgovinama, one nemaju:

1. jeftinu a obrazovanu radnu snagu
2. povoljan ambijent za investiranje
3. giljotinu propisa i NALED
4. olakšice za zapošljavanje

i povrh svega nisu lideru u regionu i ne moraju da nose to teško breme odgovornosti za sudbinu regiona.
tsunade tsunade 13:48 04.07.2013

Re: Lako je tim USA

Lako je tim USA


jeste. nemaju sve to što si pobrojao i još mnoge stvari koje mi ponosno uzgajamo. to su srpski specijaliteti. neretko su mi sagovornici ostajali zabezeknuti kad bih navela neki primer iz srbije. jednostavno ne kapiraju.

oko pušenja sam im takodje stavljala do znanja da smo mi te slobode davno izvojevali.
angie01 angie01 14:51 04.07.2013

Re: Lako je tim USA

uros_vozdovac
trgovinama, one nemaju:

1. jeftinu a obrazovanu radnu snagu
2. povoljan ambijent za investiranje
3. giljotinu propisa i NALED
4. olakšice za zapošljavanje

i povrh svega nisu lideru u regionu i ne moraju da nose to teško breme odgovornosti za sudbinu regiona.


5.transparentno i nestranacko biranje direktora i dodavaca u javnim, od strateskog znacaja, preduzecima, pa u tim foteljama, kao i u vladi, sede sve izuzetni strucnjaci od neprocenjivog formata, ne samo za zemlju, nego i citav region.
myredneckself myredneckself 13:36 04.07.2013

...

Hmmda, Amerika...
Lepo.

tsunade
kao pravi dendi jer je žurka idilično posvećena 20-tim godinama prošlog veka.

Uzgred, baš sam neki dan tražeći nešto nabasala na žensku garderobu između '20-tih i '40-tih prošlog veka. Sve je bilo tako slatko, suptilno, ženstveno, čak mnogo više sexy nego danas. (za moj ukus milina pogledati, tu modu)

Danas su žene ispirsingovane, istetovirane i izgledaju trashy.
Ali ko sam ja da sudim, što sam starija sve manje znam.

PS
Lep blogoizveštaj.
tsunade tsunade 13:45 04.07.2013

Re: ...

Uzgred, baš sam neki dan tražeći nešto nabasala na žensku garderobu između '20-tih i '40-tih prošlog veka. Sve je bilo tako slatko, suptilno, ženstveno, čak mnogo više sexy nego danas. (za moj ukus milina pogledati, tu modu)


o da. prekrasna je. dobro stoji čak i bucmastim ženama. kad bih mogla, vratila bih se u to doba ako ni zbog čeg drugog a ono zbog mode i manira.
mariopan mariopan 06:25 05.07.2013

Re: ...

tsunade
Uzgred, baš sam neki dan tražeći nešto nabasala na žensku garderobu između '20-tih i '40-tih prošlog veka. Sve je bilo tako slatko, suptilno, ženstveno, čak mnogo više sexy nego danas. (za moj ukus milina pogledati, tu modu)


o da. prekrasna je. dobro stoji čak i bucmastim ženama. kad bih mogla, vratila bih se u to doba ako ni zbog čeg drugog a ono zbog mode i manira.

Khm.....cuvam nekoliko svilenih komada tako elegantne odece i sve merkam da li ce moda da se vrati ili da ja to obucem pa sta bude?
Ne mogu da bacim, mada nije iz dvadesetih jeste iz vremena kada je krojem i materijalom moralo da opravda cenu, sto danas nije slucaj. Ako je moderno, makar bilo i od plastike, na njemu je ludacka cena. Nekad se znalo, ako je nesto skupo moralo je i da vredi. Ma neka stoji, docekacu ja taj retro trenutak makar u stotoj mi godini.

Blog je divan. Volela bih da usvojimo bar neke osobine Amerikanaca, mnogo bi bilo da pozelim sve pozitivne, ali bar neke?
blue rider blue rider 13:46 04.07.2013

US of A

Evo i ja sam se prosle nedelje vratio iz Amerike. Ovaj put bio sam daleko od istocne obale i glamura New Yorka ili DC-a, bejah u Texasu. I sve sto si ti napisala moze iste sekunde da se preseli u Texas, ma koliko to cudno zvucalo. Ali svaki deo texta. Slicno sam doziveo obilazeci Salt Lake City napr ali sam u Detroitu naisao na stanje koje je tako slicno nasem. Bezumni, izgubljeni ljudi bez perspektive setaju gradom koji se raspada a nekada je imao 2 miliona stanovnika. Drugim recima, budimo iskreni, dok ima novca za trosenje (sveze nastampanog ili veoma retko iz ustedjevine) sve je okej. Amerika svoje drugo lice pokazuje ljudima bez novca za telefone i optiku, za zubara i doktora, itd.

Pisem to jer sam razmisljao i razmisljam da se prebacim tamo. I ono sto me sprecava je strah da za decu necu moci da postignem bolje sanse nego ovde... Nemam cohones.
tsunade tsunade 13:52 04.07.2013

Re: US of A

ali sam u Detroitu naisao na stanje koje je tako slicno nasem.


da. i ja sam bila u bradocku, mestu pored pitsburga koje je u sličnom qcu ko što smo mi. ali imaju gradonačelnika koji ih je mobilisao i sad svim silama gruvaju da se dignu iz blata. o tome ću u seriji. ne volim da se trošim ovde na blogu pre nego što završim posao.

oko detroita se tamo prosle nedelje vodila velika debata u novinama da li će podneti zahtev za bankrot. u tom slučaju poverioci bi dobili peni za dolar. ali grad bi imao čini mi se veće šanse da se digne. inače zanimljiva priča nevidjeno.

sto se tvoje selidbe tiče: amerika je super zemlja za posao ali je evropa verovatno bolja za život. ne znam ništa o tebi, ni koje si godište, ali da sam kojim slučajem deset do 20 godina mladja, ja bih otišla u njujork i stala na times skver znajući da će svet da se okrene prema meni ako iole imam mozga u glavi i preciznu ideju šta hoću sa sobom. kad omlatiš pare u veoma napornom za život njujorku, onda se preseliš na floridu ili u pitsburg i krckaš kao penzioner.

strahovi koje ti imaš su opravdani, ali to su strahovi nas evropljana. ameri su se svikli da je njihovo zdravlje njihova odgovornost kao i penzija i tome slično.

blue rider blue rider 14:26 04.07.2013

Re: US of A

Hvala Tsu, slicno razmisljamo. Mene samo koci to sto ipak zelim da probam da zivim sada a ne u nekoj penzionerskoj buducnosti. Imam 37, dvoje dece, vrlo solidno obrazovanje i za sebe se ne brinem, znam da bih se snasao u US, imam tamo bas dosta prijatelja. Kazem samo za decu. Ali ne samo u smislu doktora i zubara vec i u smislu da zelim da ih vidjam i gledam kako rastu. Znam da ako sada odem sledecih 10 godina ima da ih vidjam nedeljom. Sorry sto smaram svojim dilemama.

P.S. I u Detroitu sam upoznao neke vrlo vrlo progresivne ljude koji vide izlaz iz teske situacije. I rade na tome. http://techtowndetroit.org/
tsunade tsunade 14:35 04.07.2013

Re: US of A

Imam 37, dvoje dece, vrlo solidno obrazovanje i za sebe se ne brinem, znam da bih se snasao u US, imam tamo bas dosta prijatelja. Kazem samo za decu. Ali ne samo u smislu doktora i zubara vec i u smislu da zelim da ih vidjam i gledam kako rastu. Znam da ako sada odem sledecih 10 godina ima da ih vidjam nedeljom.


kapiram šta mi govoriš, ali totalno. izmedju čekića i nakovnja. da li da gledaš svoju decu dok rastu (slično smo godište, ja imam 41 i ćerku od 10) ili da ih ne gledaš ali da im pružiš šansu da kvalitetno studiraju ili se na drugi način osposobe da obezbede sebi neku sigurnost. jer ovde ta naša deca nemaju nikakve šanse.
Jukie Jukie 14:45 04.07.2013

Re: US of A

tsunade
. onda se preseliš na floridu ...i krckaš kao penzioner.


Kako je na Floridi
tomkeus tomkeus 16:27 04.07.2013

Re: US of A

blue rider
glamura New Yorka ili DC-a


NY, glamur? NY je najveća, najprljavija, najsmrdljivija, najneorganizovanija, najraspadnutija i najskuplja rupčaga u kojoj sam ikad bio. Totalno mi je neshvatljivo da neko svojevoljno živi tamo.

Za DC se slažem, tj, sam distrikt i okolni delovi u VA su super. Vrlo rado bih se tamo preselio. Doduše, delovi u MD su katastrofa.
chole10 chole10 17:18 04.07.2013

Re: US of A

37 za muskarca nije toliko strasno (41 za zenu je mnogo). Kada dodjes ovde moras da zauzmes niski start. Zivot da cedis kao pastu za zube (prevod - ne smes ni jednu priliku da propustis) I da trosis vreme uzalud. Uspeces zavisno od toga koliko si srucan I sposoban/vest! Za razliku od Srbije ovde 80% zavisi od tebe - neces imati nikoga da krivis sem sebe!! Zelim ti puno srece I uspeha! Postoji I druga strana medalje ali . . . otom/potom!
chole10 chole10 17:28 04.07.2013

Re: US of A

Zamalo da zaboravim . . .dobara prica ali na nivou novinarstva I jutarnjeg informisanja "sirokih narodnih masa". Zivot je "malo" drugaciji, ali . . . u svakom slucaju PREPORUKA!!!
tsunade tsunade 19:43 04.07.2013

Re: US of A

NY, glamur? NY je najveća, najprljavija, najsmrdljivija, najneorganizovanija, najraspadnutija i najskuplja rupčaga u kojoj sam ikad bio. Totalno mi je neshvatljivo da neko svojevoljno živi tamo.


jeste da je život u njujorku čini mi se težak i za one bogate. ali nije prljav. upravo sam bila začudjena koliko je čak i čist ako se uzme u obzir abnormalna frekvencija ljudi dnevno.
tsunade tsunade 19:45 04.07.2013

Re: US of A

Kada dodjes ovde


a ne, nemam nameru da se selim upravo iz ovog razloga koji si naveo. 41 je za ženu mnogo. imala sam par prilika za selidbu ali sam ih propustila u žaru borbe za demokratiju u srbiji. klasična budala. stoga zaslužujem da živim upravo ovde.
cult cult 20:09 04.07.2013

Re: US of A

41 je za ženu mnogo. imala sam par prilika za selidbu ali sam ih propustila u žaru borbe za demokratiju u srbiji. klasična budala. stoga zaslužujem da živim upravo ovde.


i ja zaslužujem.
a opet...kako su ovi zaslužili Ameeeeriku?

stopalo stopalo 20:25 04.07.2013

Re: US of A

imala sam par prilika za selidbu ali sam ih propustila u žaru borbe za demokratiju u srbiji. klasična budala. stoga zaslužujem da živim upravo ovde.


postoji u prepisci izmedju pekica u londonu i kovaca u beogradu jedna recenica koja mi je sa godinama sve jasnija i sve vise moja:

"Iskreno rečeno, sada više nego ikad, želim da sam ovde, jer glupost se ne može posmatrati sa distance: ja živim u njoj, lepo kao svinja."

da se ne bi slucajno neko zabunio i ja sam "ovde"
alselone alselone 00:57 05.07.2013

Re: US of A

cult

a opet...kako su ovi zaslužili Ameeeeriku?


Evo ih jos 250.000 saplemenika:
Folksvagen će "ispraviti" 250.000 dizelaša jer ih vlasnici u Americi pune benzinom

Sta zna svinja sta je dinja.
donnie_d donnie_d 22:07 05.07.2013

Re: US of A

cult

i ja zaslužujem.
a opet...kako su ovi zaslužili Ameeeeriku?




Zar ti zaista mislis da je to ozbiljno a ne zajebancija? Mozes da pronadjes Twitter naloge svih ovih ljudi i da vidis da je u pitanju zajebancija koja je pokrenuta juce.
donnie_d donnie_d 22:08 05.07.2013

Re: US of A

alselone
cult

a opet...kako su ovi zaslužili Ameeeeriku?


Evo ih jos 250.000 saplemenika:
Folksvagen će "ispraviti" 250.000 dizelaša jer ih vlasnici u Americi pune benzinom

Sta zna svinja sta je dinja.


Nije u pitanju 250 000, vec par stotina, zbog kojih je VW odlucio da konvertuje 250 000 vozila.
miloradkakmar miloradkakmar 14:14 04.07.2013

Samopuzdanje

Ali samopouzdanje je onaj opako važan element karaktera koji te tera da u materijalnom svetu izmeriš svoje sposobnosti.


To je u Srbiji, kod većine, odavano skršeno.
Više se uzdamo u nekoga ili nešta.

P.S. Korisna i lepa priča.

tsunade tsunade 14:36 04.07.2013

Re: Samopuzdanje

To je u Srbiji, kod većine, odavano skršeno.


e upravo mi je ta rečenica više puta padala na pamet. prosečno smo se nekako srozali sami u svojim očima.
mirelarado mirelarado 14:20 04.07.2013

Добро је...

...што су Амери тако листом уверени да су САД изашле из кризе. Превелика је то земља и преважна глобално, стога не ваља да је у економској кризи.

P.S. Одличан текст, најављује да ће таква бити и серија. :)
nsarski nsarski 14:24 04.07.2013

Heh,

zanimljivo je kako svako od nas postaje Kolumbo kada je Armorica (Dzojsov izraz) u pitanju! Kao oni slepi ljudi sto pokusavaju da opisu slona, a svaki od njih opipava drugi deo elefanta.

I verovatno je da je svako od nas delimicno u pravu po pitanju tog planetanog "mirakula". Stvar perspektive. Evo sta kaze Franz:

tsunade tsunade 14:43 04.07.2013

Re: Heh,

zanimljivo je kako svako od nas postaje Kolumbo kada je Armorica (Dzojsov izraz) u pitanju!


ja nikada ranije nisam bila u americi. ovo mi je prvi put. i onu predstavu otprilike koju sam imala, to sam manje više potvrdila. mene je amerika impresionirala zbog mnogih nekih praktičnih finti koje sam onako uzgred pokupila a koje se odnose na posao. to je jako kratko vreme a puno je tih caka koje sam zapazila i želim da ih ovde sad implementiram. u tom smislu svaki boravak u americi, pogotovo ako je povodom posla je koristan. tako smatram.

a tebi hvala na ovom divnom i nadasve tačnom citatu
angie01 angie01 14:59 04.07.2013

Re: Heh,

a nikada ranije nisam bila u americi. ovo mi je prvi put.


pravu sliku steknes o nekom novom svetu- tek kada pocnes u njemu da zivis, kada prodjes borbu za opstanak, potrebne mutacije da bi se implementirao i udjes u neki oblik zivljenja koji funkcionise- sve ostalo je cist impresionizam!
tsunade tsunade 15:03 04.07.2013

Re: Heh,

sve ostalo je cist impresionizam!


kao što rekoh u uvodu, ovo su neki najopštiji utisci o trenutnom stanju američkog (ekonomskog) duha. ne pretendujem da poznajem ameriku ko svoj džep, nikako. :)
angie01 angie01 15:12 04.07.2013

Re: Heh,

nikako. :)



nisam tako ni shvatila, vise sam se nadovezala na komentar sarskog.
JJ Beba JJ Beba 21:55 04.07.2013

Re: Heh,

zanimljivo je kako svako od nas postaje Kolumbo kada je Armorica (

oduvek sam tvrdila da Kolumbo nije pronaš'o Ameriku.
:)
nsarski nsarski 22:08 04.07.2013

Re: Heh,

JJ Beba
zanimljivo je kako svako od nas postaje Kolumbo kada je Armorica (

oduvek sam tvrdila da Kolumbo nije pronaš'o Ameriku.
:)


Da, ali to je nebitno. Poenta je da svako ko je makar neko kratko vreme proveo u USofA ima definitivno misljenje i sud o istoj. Otkrice, takoreci. I to je tako: Amerika provocira da formiras nekakav stav.

To je malo neobicno, ali zanimljivo. Primera radi, ja sam vise destina puta bio u Madjarskoj, ali nemam nikakvo "misljenje" o toj zemlji. Ali, bas nikakvo. Mislim...Madjarska...OK...srecno im bilo...sta vise?...dooobro, Madjarska, svaka cast.
Niko nema takav stav prema US.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:54 04.07.2013

Re: Heh,

nsarski

Америка је сувише велика и свеприсутна да је се занемари.
Док Мађарска... осим чарди, паприкаша, младих Мађарица, ипак нуди далеко мање и неубедљиво ;-)




angie01 angie01 23:15 04.07.2013

Re: Heh,

Док Мађарска... осим чарди, паприкаша, младих Мађарица, ипак нуди далеко мање и неубедљиво.


nemoj tako, a Gundel, a u njemu,



a uz,


stopalo stopalo 14:52 04.07.2013

mene nista :-)

U kafanama i prodavnicama je obavezan ljubazan smešak, nenametljiva pomoć svake vrste, (da li ste alergični na neku hranu? mogu li da vam preporučim neko piće? šta volite da jedete? probajte ove cipele, sada su na sniženju.). Laka konverzacija s kupcem se podrazumeva kao i: have a great day i dodjite nam opet.

Ne znam šta nas sprečava da budemo uljudni.


evo pre odredjenog vremena, drugar i ja udjemo u kafanu i nazdravimo dobar dan

doduse kafana je bila prazna sem jednog stola gde je sedelo 6 momaka

odgovorise oni dobar dan

posle 5 minuta konobar nam donosi pice i kaze - poslali su momci

mi kako je i red vratimo turu

kad stize druga tura

uljudno pridjemo da se pozdravimo i da vidimo o cemu se radi

kazu momci - tako ste lepo rekli dobar dan da smo odlucili da moramo da vas castimo. a kad ste vi vratili turu, mi smo morali jos jednu. nas je 6 a vas samo dvojica

moze i bez amerike
tsunade tsunade 15:00 04.07.2013

Re: mene nista :-)

moze i bez amerike


naravno da može. bar to može, valjda. tragično je kad takve stvari primećuješ kad odeš negde umesto da ti budu svakodnevica.
nsarski nsarski 15:02 04.07.2013

Re: mene nista :-)

moze i bez amerike

Da li ti zaista mozes da zamislis ovaj svet i ovu civilizaciju na koju smo osudjeni rodjenjem, a bez Amerike? Koja bi to ustajala bara bila, chouveche!
Zivela Belgija, luconosa planetarnog razvoja - sta kazes na to? (Izvinjavam se Belgijancima, izbor je bio sasvim slucajan. Name your own Ukraine).
stopalo stopalo 15:03 04.07.2013

Re: mene nista :-)

tragično je kad takve stvari primećuješ kad odeš negde umesto da ti budu svakodnevica.


patotikaem

promeni kafanu
stopalo stopalo 15:05 04.07.2013

Re: mene nista :-)

Da li ti zaista mozes da zamislis svet i ovu civilizaciju na koju smo osudjeni rodjenjem, a bez Amerike? Koja bi to ustajala bara bila, chouveche!


ma ja sam samo pricao o tome da se moze biti uljudan i u srbiji

a moji postovi uvek odu u npredvidjenom pravcu kad ne postavim dovoljno disclaimera
Out of Beirut Out of Beirut 15:47 04.07.2013

Re: mene nista :-)

Da li ti zaista mozes da zamislis ovaj svet i ovu civilizaciju na koju smo osudjeni rodjenjem, a bez Amerike?

Апсолутно НЕ.

Koja bi to ustajala bara bila, chouveche!

Ах: ти МОЖЕШ. Замисли свет...

без бомбардовања, државних удара, санкција, ... без Мадоне, без џеза, али са хиљаду других очуваних традиционалних култура... хм... На крају, морам се сложити да би свет ипак био много сиромашнији без Америке.

Морао би бити силом једноставне рачунице: минус два велика континента.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:25 04.07.2013

Re: mene nista :-)

nsarski
moze i bez amerike

Da li ti zaista mozes da zamislis ovaj svet i ovu civilizaciju na koju smo osudjeni rodjenjem, a bez Amerike? Koja bi to ustajala bara bila, chouveche!
Zivela Belgija, luconosa planetarnog razvoja...



stefan.hauzer stefan.hauzer 12:34 05.07.2013

Re: mene nista :-)

бомбардовања, државних удара, санкција

Ovoga je bilo i biće ,sa ili bez SAD - makar nas je toliko istorija naučila (ako ništa drugo).


No, grandž to je autentični američki proizvod i Ford Mustang iz '66
Out of Beirut Out of Beirut 15:39 04.07.2013

Ови увиди

се могу стећи простим разговором с људима који жииве у САД.

Ја сам их тако стекао, а свакако не сматрам себе посебно посебним.
princi princi 16:04 04.07.2013

Loš život.

Ne znam šta nas sprečava da budemo uljudni. Znam otprilike šta nas nagnava da budemo večito nadrkani, nabusiti, besni, namračeni i ozračeni. Verujem da uljudnost blagotvorno utiče na ekonomiju. Uvek je lakše dati pare nasmejanom čoveku....

Dobra ekonomija -> dobar život -> uljudni ljudi. I obratno, :).

Zezam se. Kod Amera postoji kult mušterije, customera zato što supply strana već dugo, jako dugo nije nikakav problem. Američki customer service je nešto što svakog čoveka iz Evrope ostavi bez daha i nešto na šta se Amerikanac prvo žali kad ode da živi napolju. USA je država koja je 40-ih proizvodila 50% svetskog GDP-ja, za čije tržište se danas bore najbogatije i najsiromašnije zemlje na svetu, zemlja u kojoj je Fordov Model T napravljen pre više od 100 godina. U Americi svaka malo veća radio stanica ima svoj helikopter, po Evropi to nemaju ni sve bolnice. Poređenja srpske i US ekonomije su bespredmetna: kako US može da se poredi sa zemljom u kojoj je do sredine 60-ih proizvodnja hrane bila problem?

Što se tiče života u US, to je neka druga priča i potpuno razumem ljude koji kažu da to nije njihov cup of tea. Doduše, razumem i one koji kažu da jeste, :).
tsunade tsunade 12:09 05.07.2013

Re: Loš život.

Što se tiče života u US, to je neka druga priča i potpuno razumem ljude koji kažu da to nije njihov cup of tea. Doduše, razumem i one koji kažu da jeste, :).


isti slučaj. i jedne i druge razumem. mislim da ljudi koji su navikli da se oslanjaju na državu u smislu neke finansijske i životne sigurnosti, a takvim smo mi evropljani uglavnom, nemaju šta da traže u americi kad zadju u neke godine. isto tako mislim da mlad čovek koji hoće da sprovede svoje ideje ili je prosto ambiciozan treba da pali tamo ako treba i plivajući atlantikom jer će tamo imati najveće šanse za te svoje poslove.
princi princi 13:40 05.07.2013

Re: Loš život.

i jedne i druge razumem. mislim da ljudi koji su navikli da se oslanjaju na državu u smislu neke finansijske i životne sigurnosti, a takvim smo mi evropljani uglavnom, nemaju šta da traže u americi kad zadju u neke godine. isto tako mislim da mlad čovek koji hoće da sprovede svoje ideje ili je prosto ambiciozan treba da pali tamo ako treba i plivajući atlantikom jer će tamo imati najveće šanse za te svoje poslove.

Mislim da je to zabluda. Uspeh u Americi zavisi od američke infrastrukture taman onoliko koliko i evropski od evropske. O tome je, uostalom, pričao i sam Voren Bafet (kad je poredio čistače u San Dijegu i Tihuani). Ili ono što sam dole pomenuo o benefitovanju američke sirotinje od rokanja Iraka, Avganistana, Srbije, Meksika, Libije, Pakistana i stalnih pretnji Iranu, Koreji... Caka je u tome što je američka infrastruktura malo drugačije podešena i što se do para dolazi drugačijim kanalima: imaš VC, mnogo relaksiranije kreditne uslove (u Americi, na primer, nije nikakav problem da bankrotiraš, defaultuješ na dugove i za kuću; odeš u Teksas, posle 2 ili 3 godine možeš da dobiješ kreditnu karticu, čitav credit record ti se briše, resetuje- to je u Evropi nemoguće, i to je, na primer, koren španskih i portugalskih nevolja). Jedno je sigurno: marketinški, Amerika je mnogo jača, i medijski fix je, ono, na nivou heroina. Kroz medije, novine, radio, u školi non stop se pumpaš da si najjači, najpametniji na svetu, da je sve tvoje najbolje. I to tako ide od ranog jutra, od najmanjih nogu, pa dok ne zatvoriš oči. Sav si pumped up kad izađeš na ulicu, imaju taj vedri, glupavi 4th of July optimizam i samouverenost koja, ponekad, stvarno pleni. Toga u Evropi (a čini mi se ni u Njujorku) nema, mi smo previše cinični za takve stvari.
nim_opet nim_opet 14:35 05.07.2013

Re: Loš život.

(u Americi, na primer, nije nikakav problem da bankrotiraš, defaultuješ na dugove i za kuću; odeš u Teksas, posle 2 ili 3 godine možeš da dobiješ kreditnu karticu, čitav credit record ti se briše, resetuje- to je u Evropi nemoguće, i to je, na primer, koren španskih i portugalskih nevolja)


7 godina. Posle drugog bankrotstva, mozes da se oprostis od kartica itd i stan mozes da iznajmis u Flintu, Michigen, mozda.
princi princi 14:51 05.07.2013

Re: Loš život.

7 godina. Posle drugog bankrotstva, mozes da se oprostis od kartica itd i stan mozes da iznajmis u Flintu, Michigen, mozda.

Čitao sam o nekim loopholes da može i posle 3 godine. Ali, 3, 7 nije to toliko ni bitno. Pričamo o bankrotu, walk away from debt. Ko garantuje kod banke za taj dug? Kao što smo videli, država. I o čemu onda pričamo? A pazi i o čemu pričamo: o bankrotu. To je u Evropi, makar onoj uređenoj, praktično nemoguće, nepoznat pojam. Tu nema ni Flinta Mičigen, ni Buffalo, New York- ako si dužan, to ima da otplaćuju i tvoji praunuci ako treba.
jinks jinks 16:17 04.07.2013

...

Interesantan je vaš optimizam. Slučajno sam baš juče odgledao dokumentarni film o uzrocima i posledicama velike krize iz 2008. "Inside job" (inače film je dobio nagradu u Kanu 2010. kao najbolji dokumentarac).

Zemlja u kojoj je tako nešto moguće je ...

Po njima tamo dosta toga do korena propalo, počev od korumpiranog visokog školstva, od koga je sve i počelo sredinom osamdesetih (po filmu), pa naviše.

Inače, interesantna je ideja koju su izneli da je deregulisani finansijski sektor ustvari omogućio kreditiranje narastajućeg nesolventnog siromašnog sloja društva na najširoj mogućoj skali ... gde je poenta u tome da je taj sve veći, neobrazovani i nezaposleni siromašni sloj (svih boja i svih nacija) ustvari nastao kao posledica pojave nove mase radne snage sa istoka, koja je iskrsla na globalnom trzistu nakon završetka Hladnog rata.

Što, po filmu, znači da je izmedju ostalog krizom 2008. izvršen pokušaj da se trošak siromašenja US, izazvan novim istorijskim trendovima, prebaci na čitav svet. A zar i ne rekoste sami da gotovo jedinu realnu osnovu optimizma o kome govorite predstavljaju zalihe boje i hartije u FED štamparijama.
princi princi 16:25 04.07.2013

Re: ...

"Inside job" (inače film je dobio nagradu u Kanu 2010. kao najbolji dokumentarac).


Sjajan. I inače, Charles Ferguson totalno sjajan tip, po meni, odmah uz Olivera Stonea*. Profani sa Kolumbije i Harvarda ispali najveći šarlatani i dileje (upozorenje roditeljima pametne dece- pazite gde šaljete decu!). Kolike su dileje bili nisu uradili ni b/g check da vide s kim pričaju.

* i Davida Simona, naravno!
jinks jinks 16:27 04.07.2013

Re: ...

Profani sa Kolumbije i Harvarda ispali najveći šarlatani i dileje (upozorenje roditeljima pametne dece- pazite gde šaljete decu!). Kolike su dileje bili nisu uradili ni b/g check da vide s kim pričaju.

Ono ne da je strašno, već je sramota ... što bi se reklo, za čitavu ljudsku vrstu :)
tsunade tsunade 16:48 04.07.2013

Re: ...

Sjajan. I inače, Charles Ferguson totalno sjajan tip, po meni, odmah uz Olivera Stonea. P


sjajan film. sjajan tip. odgledala sam ga pre skoro dve godine, kad je i izašao. i tada je sve delovalo kao da će se sutra raspasti. zasluženi oskar za dokumentarac. ali s ove vremenske distance, katastrofična predvidjanja koja nužno izaziva taj film nisu se pokazala kao tačna.

sad moram hitno da odem ali ću se vratiti i ko je raspoložen da o ovome zapodenemo kavgu ili debatu, rado ću nastaviti :)
jinks jinks 17:00 04.07.2013

Re: ...

ali s ove vremenske distance, katastrofična predvidjanja koja nužno izaziva taj film nisu se pokazala kao tačna

Koliko se sećam, u filmu se i nisu nešto preterano upuštali u katastrofična predviđanja glede budućih globalnih ekonomskih trendova.

Doduše, jednu od katastrofičnih vizija koju jesu izneli u filmu predstavlja ona o tome koliko se fundametalno loš soj ljudi zapatio u njihovim najvišim finansijskim, obrazovnim, pa shodno tome, i političkim slojevima.

I da se isti rotiraju i u danjašnjoj administraciji, koliko god ona govorila da je za reforme.

Takođe, koliko sam razumeo iz nekih drugih priča, osnovni uzrok mehanizma koji je omogućio 2008. - deregulacija - nije gotovo ni načet do dan danas, kao ni mehanizmi ograničavanja i oporezovanja dobiti onih koji su krizu i izneli na svojim plećima.
princi princi 17:05 04.07.2013

Re: ...

ali s ove vremenske distance, katastrofična predvidjanja koja nužno izaziva taj film nisu se pokazala kao tačna.

Još je rano za predviđanja jer je Ferguson sve to postavio u malo širi kontekst od subprime krize. Moja jedina zamerka filmu je što je malo previše "levičarski" postavio ugao gledanja pa je američku sirotinju predstavio naivnom u svim tim gibanjima dok su u stvarnosti upravo njena gramzivost i pohlepa bili glavna hrana za ceo proces. I inače mislim da su najveći uživaoci američkog imperijalnog statusa u svetu upravo oni sa primanjima ispod $80K godišnje- američki imperijalni status baš njima omogućava da voze (uglavnom na kredit) svoje SUV-jeve od $20K ili $25K, da plaćaju $3.5 i manje za galon benzina, da jedu jeftinu (uglavnom procesiranu) hranu, da se pakistanska, indonežanska, kineska, meksička i vijetnamska sirotinja lomi i gladuje ne bi li mogla da pristupi US tržištu (odatle one pantalone od $20)... Ali, dobro, slažem se da je to za neku drugu diskusiju.
jinks jinks 17:10 04.07.2013

Re: ...

Moja jedina zamerka filmu je što je malo previše "levičarski" postavio ugao gledanja pa je američku sirotinju predstavio naivnom u svim tim gibanjima dok su u stvarnosti upravo njena gramzivost i pohlepa bili glavna hrana za ceo proces.

I inače mislim da su najveći uživaoci američkog imperijalnog statusa u svetu upravo oni sa primanjima ispod $80K godišnje

Rekli su, doduše, u jednoj rečenici, malo između redova, da je deregulacija ustvari poslužila da se na prvu loptu ublaži siromašenje najšireg, nižeg i srednjeg, sloja društva izazvano promenama u globalnoj ekonomiji.

E sad, da li su stvarno mogli da se provuku i da na taj način kupe socijalni mir na duže vreme, bez krize, pa se neko preigrao (ako tako uopšte i može da se priča o tim stvarima) ... ili je kriza bila neminovna istog trenutka kad su počeli da uvode takve mere.
alselone alselone 17:20 04.07.2013

Re: ...

svoje SUV-jeve od $20K ili $25K


Uskoro stize jos bolje. Tesla motors najavljuju model za 30k. Brrrr.
Tesla je Apple u auto industriji.
princi princi 17:26 04.07.2013

Re: ...

Tesla motors najavljuju model za 30k.

Elon Musk je čisti nepatvoreni genije i zbog Tesle i zbog SpaceX-a. Bez ljutnje, ali Jobs i Apple mogu da mu duvaju u svakom pogledu, :), to je skroz druga liga u odnosu na ovog čoveka. Nadam se samo da mu neće ponestati kinte za sve ideje koje ima (jedna od njih je i vakuum tunel za metro između LA i SF).
alselone alselone 17:28 04.07.2013

Re: ...

Check this out. Brze od sipanja goriva.
jinks jinks 17:32 04.07.2013

Re: ...

Elon Musk je čisti nepatvoreni genije i zbog Tesle

Baš me interesuje da li u Tesla elektro-automobilima koriste Vektorske ili DTC pogone asinhronog motora :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:01 04.07.2013

Re: ...

Moja jedina zamerka filmu je što je malo previše "levičarski" postavio ugao gledanja pa je američku sirotinju predstavio naivnom u svim tim gibanjima dok su u stvarnosti upravo njena gramzivost i pohlepa bili glavna hrana za ceo proces.

Исто се ово може рећи и за грчку и кипарску "сиротињу" ;-)
princi princi 23:59 04.07.2013

Re: ...

Исто се ово може рећи и за грчку и кипарску "сиротињу" ;-)

Da, s tim što manevri grčke i kiparske ratne flote u Persijskom zalivu i Mediteranu ipak izazivaju nešto manje pometnje na svetskim tržištima, .
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:21 05.07.2013

Re: ...

princi
Исто се ово може рећи и за грчку и кипарску "сиротињу" ;-)

Da, s tim što manevri grčke i kiparske ratne flote u Persijskom zalivu i Mediteranu ipak izazivaju nešto manje pometnje na svetskim tržištima, .


(Molim da se primeti da Princi koristi smajlije, a ja latinicu!)

No to ne menja činjenicu da je i kod jednih i kod drugih i kod trećih reč o istoj onoj gramzivosti koju ti prebacuješ samo Amerikancima ;-)

Inače, mali komentar na ovo:
Aleksandra
Amerima u poslednje vreme u proseku dobro ide. Nisu dozvolili da im reka (novca) presuši nego su grunuli sa štampanim parama na tržište. Očigledno su svesno izazvali inflaciju ali su spasili sistem. I sada imaju trend rasta.


Videćeš na ovom grafikonu kako pomenute inflacije nema iako se besomučno štampa novac (tzv. Quantitive Easing). Kako je to moguće, malo je duža priča i ja nisam siguran da bih sam uspeo da je ispričam. Kako god, ovaj, recimo, bi:

princi princi 00:35 05.07.2013

Re: ...

ti prebacuješ samo Amerikancima

Molim da se ubaci u zapisnik da je ovo samo Brajovićeva konstrukcija. Jedini razlog što sam spomenuo samo siromašne Amere je što je o njima reč u tekstu. Kad se bude pričalo o Portugalcima, Ircima, Grcima, Germanima i ostalim PIIGS, doći će i oni na red, :).
na ovom grafikonu kako pomenute inflacije nema iako se besomučno štampa novac

Stala ekonomija. FED naštampa negde oko četrnaestine američkog GDP-ja, odnosno hiljadu milijardi dolara godišnje- a inflacija se, kao što ovaj tvoj grafik pokazuje, vrti oko 2%, cena benzina je maltene do u cent ista kao i 2007, u nekim državama i niža. GDP je masa * brzina novca. Kad se smanji brzina, tj protok novca (tj ekonomska aktivnost) onda ni masa ne pomaže. Pogledati i ovo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:37 05.07.2013

Re: ...

(Molim da se primeti da Princi koristi smajlije, a ja latinicu!)

da li to znači da je ovo mesto potpuno prslo?*


......
*volim da citiram poslednji rejlemov blog
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:41 05.07.2013

Re: ...

da li to znači da je ovo mesto potpuno prslo?*

Ох, не бој се.
Страсти и пропламсаја увек ће бити.

А то са Princijem, моја опаска је део једне његове и моје старе расправе.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:52 05.07.2013

Re: ...

:))))))

sve je ovo samo jedna partija šaha:
tsunade tsunade 12:15 05.07.2013

Re: ...

Koliko se sećam, u filmu se i nisu nešto preterano upuštali u katastrofična predviđanja glede budućih globalnih ekonomskih trendova.


ne nije se autor upuštao u ta predvidjanja. ali posle filma ti se neminovno zapitaš kud ide ovaj svet. i odmah zaključiš: ova amerika je načisto pukla.

al ispada da baš i nije pukla. ispada da je prvih par gemova protiv krize dobila. tu bitku evropa još bije. kakav će ishod rata biti, ne znam. ali u ovom trenutku ta ogromna mobilizacija moždanih vijuga na ono što se zove making income je sveprisutna. od onog šofera na medjugradskoj liniji i putujućeg prodavca tacosa pa do biznismena koji po poslu zarade 20, 30 milki lara.
jinks jinks 21:22 05.07.2013

Re: ...

ali u ovom trenutku ta ogromna mobilizacija moždanih vijuga na ono što se zove making income je sveprisutna. od onog šofera na medjugradskoj liniji i putujućeg prodavca tacosa pa do biznismena koji po poslu zarade 20, 30 milki lara

Izgleda kao da će ipak ovog puta moždane vijuge i radni sati utrošeni na nekim drugim meridijanima biti presudni za prevazilaženje krize u USA.
alselone alselone 17:26 04.07.2013

Svako svoj auto

Jos jedna od odlika Amerike, pogotovo Kalifornije. Saobracaj je uzasan, neverovatno uzasan. Infrastruktura je savrsena ali je broj automobila ogroman.
Na US 101 autoputu su guzve i cepovi od par milja cak i nedeljom u podne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:10 05.07.2013

Re: Svako svoj auto

alselone
Jos jedna od odlika Amerike, pogotovo Kalifornije. Saobracaj je uzasan, neverovatno uzasan.


Nije tako u pasivnim krajevima, što je površinski veliki deo Amerike. Gužve su samo oko tih megapolisa. Infrastruktura u unutrašnjosti jeste ok, i svako ima automobil i/ili kamion, ali, prosto, nema toliko ljudi. Dešavalo mi se da, u severozapadnom Koloradu, vozim i po sedamdeset milja, a da se ne mimoidjem nisakim.

EDIT: Kad već pomenusmo saobraćaj, moram da se požalim da su karte za regionalne autobuse bezobrazno skupe, da se sa ovakvim cenama benzina ne isplati komutirati na posao i nazad autobusom. Meni je, recimo, mnogo da biciklam 60 kilometara svaki dan, ostarilo se, šta ću , ali mi je 30 kilometara sasvim ok, onako, prijatna rekreacija. I, normalno, stavio bih bajs na autobus u jednom smeru. Ali, avaj, upola jeftinije je da idem svojim kolima. A ako ih ostavim negde u preriji na pola puta, i onda biciklom odradim ostatak, cena je 1/4 od cene autobuske karte.

Zato su, nažalost, regionalni busevi mahom prazni.
alselone alselone 11:01 05.07.2013

Re: Svako svoj auto

Nije tako u pasivnim krajevima,


Moram da te razoracam, ali malo ljudi pomisli na tvoj kraj kada se kaze Amerika. To su verovatno isti oni koji pomisle na Donje Brijanje kada se kaze Srbija.

Zez na stranu, stvarno je prelepo voziti Amerikom kada izadjes i megalopolisa. Putevi su odlicni i priroda je prelepa a gorivo dzaba.
predatortz predatortz 18:04 04.07.2013

Amerika iz mog ugla

Ne mogu ravnopravno da učestvujem u diskusiji, nikad nisam bio u Americi. Ali, mislio sam da su onako obučene snajke, kao ove na tvojoj fotografiji, holivudsko karikiranje.

Neko je pitao da li je moguće zamisliti svet bez Amerike. Ja ne mogu. Ali, mislim da bi svet u kom bi se Amerika ponašala civilizovanije, manje nasilno i menje se mešajući u tuđa posla bio daleko prihvatljivije mesto ta život.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:25 04.07.2013

Rechnik

"...A sve se izgleda svodi na ono što se tamo zove: mindset...."

Tako nekako, mnogo toga je u vokabularu:

- Mindset
- Attitude
- Decency
- Honesty
- Friendliness
- Humbleness
- Golden Rule
...

Evo jedne besplatne ideje za tv b92:
Uvedite prilog/inicijativu "rech meseca"... i krenite redom... kratak tv prilog od 2-3 minuta, sa objashnjenjem rechi, primerom, i prevodom na nekoliko major jezika. Duhovito i lagano/leprshavo. Ponovljen N puta svakog dana, barem toliko koliko i besmislene reklame za recimo "novi spot dive radojke" ili broj pojavljivanja premijera i njegovog premijera... i tako mesec dana. Pa onda sledeca rech.

Za nostalgichne, moglo bi da pochne sa recimo: Pitam se, pitam se, shta je "decency"?
A da zavrshi sa pesmicom iz onog starog crtanog filma "be quiet,kind and gentle and heaven will smile on you..."?

P.S. B92 moze da koristi ovu ideju samo uz jedan uslov, i ne pre nego me kontaktira u vezi sa tim :) Seriously
bladerunner92 bladerunner92 19:43 05.07.2013

Re: Rechnik

cane.srbljanovic


sta da ti kazem
b92, na moje iznenadjenje, ima druge neke ideje kako da popuni program

bas su mogli i neki bbc-ijev program da otkupe
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:23 04.07.2013

I voted for Obama

Ameriku ne mozes bas da vidis i upoznas ni kada si tamo preko dvadeset godina. Ali, brzo bi ukapirao da Kavin Klein pantalone mogu da se nadju i za manje od 20 dolara.
tsunade tsunade 19:51 04.07.2013

Re: I voted for Obama

Kavin Klein pantalone mogu da se nadju i za manje od 20 dolara.


prvi odlazak u šoping mall dovodi do tog saznanja.
bocvena bocvena 22:18 04.07.2013

Nikad bila.

Ali je zamišljam baš ovako kako si je opisala. Mešavina ljubaznosti, efikasnosti i konzumerizma. (i gomila divnih i groznih stvari u pozadini:)

Pazi kad bi mene u Americi najviše zanimala priroda, a inače sam tip - posecite drvo, betonirajte i sagradite muzej:) Onda muzika...i otprilike je to to.
nsarski nsarski 22:34 04.07.2013

Re: Nikad bila.

Pazi kad bi mene u Americi najviše zanimala priroda


Sto se prirode tice, Amerika je tek cudo. Planetarno. To se ne moze videti ni u Njujorku ni u L.A., nigde u gradovima gde namernici zalaze. Treba proci kroz sve te prostore i najpre uvideti da je ona kontinent. Od Aljaske do Floride do Havaja, od arktickog do tropskog - sve ima. Da ti stane dah. Mali univerzum.
A kako kaze Jorge Luis Borges: "Moreover, we do not know if the universe belongs to the real world or fantasy."
bocvena bocvena 22:39 04.07.2013

Re: Nikad bila.

E baš to! Ogromno prostranstvo najrazličitijih oblika i klima. Najverovatnije bih se igrala vožnje ševroletom od jedne obale do druge, dok na disku piči neka amerikana:)

Dr M Dr M 22:59 04.07.2013

Re: Nikad bila.

Najverovatnije bih se igrala vožnje ševroletom od jedne obale do druge, dok na disku piči neka amerikana:)


Pre nego što se baciš u trošak za ševroleta, pročitaj Iščezli kontinent by Bil Brajson..

Možda imaš u biblioteci.
bocvena bocvena 23:21 04.07.2013

Re: Nikad bila.

Nemam. Nabaviću!

Pretpostavljam da čovek nigde kao u Americi, Australiji i na Novom Zelandu nema jači osećaj malenosti pod zvezdama. Upravo taj kotrast između sranja moderne civilizacije i velikosti prirode vraća osećaj poniznosti.

Paj' sad... buđavela, ali radi:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:44 04.07.2013

Re: Nikad bila.

Najverovatnije bih se igrala vožnje ševroletom od jedne obale do druge, dok na disku piči neka amerikana:)

jedno leto sam proveo u viskonsinu.
ujutru na posao na biciklu i šibam kroz preriju,osećao sam se kao bili d kid


helou viskonsin!
alselone alselone 00:53 05.07.2013

Re: Nikad bila.

šibam kroz preriju


Ovo sam slikao pre par nedelja u Mohave pustinji.


Fali samo kojot na slici i Morikoneova muzika u pozadini.
alselone alselone 01:02 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Da ti stane dah.


Npr. Nacionalni park sekvoja:
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:12 05.07.2013

Re: Nikad bila.

uuuu jebote koja lepota.


mislim da ću sad upaliti neki vestern i otići na spavanje srećan :)
princi princi 01:38 05.07.2013

Re: Nikad bila.

alselone
Da ti stane dah.


Npr. Nacionalni park sekvoja:

Ne, stvarno prelepa zemlja. Gore od Marin countyja, Sosalita, preko zaliva, na PCH, do San Dijega, pa onda malo nazad, Pasadena, Death Valley, Yosemite, pa gore do Nappa doline i Taho jezera... Stvarno čudi što se ne otcepe. Mene (prijatno) iznenadio i Džerzi. Sine, kad kreneš ozgo prema NYC, uletiš u neke granitne useke, šumetine neke, pamet da ti stane. Samo Sidnej ima lepši pristup autoputem. Na samo sat vremena od NYC si u takvoj selendrečini da je tu i Bog rekao laku noć. Od svih stvari u USA, to mi se najviše sviđa: imaš slobodu izbora da živiš kako hoćeš. Na žalost, korporacije to sve više guše, iako se Amerika ne da tako lako.
alselone alselone 01:47 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Ja sam u tom delu poslom najvise, tako da stvarno uzivam kad krenem u obilaske. Ako izuzmemo salbracaj.
Prosle godine me poslalo na 30 milja od Pajiceve vukojebine, taman dogovorili pice i odkazalo mi put. Pih malera!
blogovatelj blogovatelj 02:00 05.07.2013

Re: Nikad bila.

E baš to! Ogromno prostranstvo najrazličitijih oblika i klima. Najverovatnije bih se igrala vožnje ševroletom od jedne obale do druge, dok na disku piči neka amerikana:)


Upravo sam stigao sa preko 2000km takve vožnje. Japancem, ne Ševijem.
Stigao do Kvebek Sitija. Nisam bio u Parizu, ali znam da je takav, samo veći.
I uz put magija prirode.
San svih snova mi je da kolima spičim od Majamija do Los Andjelesa, uz meksičku granicu, kroz predele gde žive aligatori i zvečarke. Valjda sam sit ledare u kojoj obitavam.
kukusigameni kukusigameni 09:12 05.07.2013

Re: Nikad bila.

alselone


Hajde ja da priložim jednu moju iz Napa Valley-a, od pre neku godinu.
Mislim, naslanja se na Mohave.

kukusigameni kukusigameni 09:26 05.07.2013

Re: Nikad bila.

A što imaju vozove...
Isto, pre par godina, slična pozicija.
Odoh sad u Ekvador.

bocvena bocvena 09:58 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Moram priznati da bih ja na kraju sreću našla u nekoj biblioteci na Havajima:)

Pre podne knjige, popodne surf, orhideje i vulkani. A deca da uče hulu i 'vataju žabe. Neki potpuno siromašan život za američke pojmove.

Ne možeš od sebe pobeći, a Amerika mi se čini kao dovoljno velika zemlja gde i za ovakve kao što sam ja ima mesto.
kukusigameni kukusigameni 10:20 05.07.2013

Re: Nikad bila.

bocvena
Ne možeš od sebe pobeći, a Amerika mi se čini kao dovoljno velika zemlja gde i za ovakve kao što sam ja ima mesto.

A vid' knjižare što sam slikao u San Francisku. Ko nekad naše.

bolid1 bolid1 10:24 05.07.2013

Re: Nikad bila.


A vid' knjižare što sam slikao u San Francisku. Ko nekad naše.


Sunce ti jebem, tri dana me ne bi bilo...

Setih se kad sam kao klnac usu u knjizaru u Albaniji...tako velikoooooo...onda su je zamandalili.
bocvena bocvena 10:33 05.07.2013

Re: Nikad bila.


To ti kažem, ima gi u Americi konobara što sanjaju da budu glumci i nas koji bismo uživali u anonimnosti jedne ovakve knjižare. Bitno je da može i jedno i drugo. Taj osećaj izbora (i mogućnosti) je sistematski ubijan u Srbiji. Ovde je običan život najskuplji i krv propišaš dok ga dostigneš (ako ga dostigneš).
predatortz predatortz 10:37 05.07.2013

Re: Nikad bila.

To ti kažem, ima gi u Americi konobara što sanjaju da budu glumci i nas koji bismo uživali u anonimnosti jedne ovakve knjižare. Bitno je da može i jedno i drugo. Taj osećaj izbora (i mogućnosti) je sistematski ubijan u Srbiji. Ovde je običan život najskuplji i krv propišaš dok ga dostigneš (ako ga dostigneš).


Ko ti brani da budeš konobarica, ili da sanjaš o tome da budeš glumica? Ko ti brani da pokušaš bilo šta, što je u okvirima zakona, u zemlji Srbiji?

Uopšte, nije mi jasno zašto ljudi misle da je država dužna da im stvara šanse... Stvaraš ih sam/a, ili ih propuštaš i kukaš na druge. Razlika između nas i Amera je u tome što mi više kukamo, oni više rade.
kukusigameni kukusigameni 10:41 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Ne obraćaj pažnju Bo na ovog predatora.
Evo ti na poklon jedna zgrada u San Francisku. Obrati pažnju na "knjige koje lete".

bocvena bocvena 10:50 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Ne obraćam. Te fore sa ko ti brani su najveći mogući oportunizam.
alselone alselone 10:51 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Odoh sad u Ekvador.


Uber cool.

Jako lepa zemlja. Ako se zadrzis u Kitu poseti spomenik Ekvatoru i neke od prvih hriscanskih crkvi u Juznoj Americi. Lud je osecaj kad stojis jednom nogom na severnoj a drugom na juznoj polulopti. :)


Ja sam se prosetao i do Kolumbije, do prvog mesta posle granice. Deluje jako strasno, ali mi nismo osetili nikakve neprijatnosti. I Amazon je fe-no-me-na-lan.



Ako nadjes restoran gde spremaju probaj kajmana. Kao govedina sa mirisom sarana.
predatortz predatortz 10:54 05.07.2013

Re: Nikad bila.

bocvena
Ne obraćam. Te fore sa ko ti brani su najveći mogući oportunizam.


Odgovori meni, oportunisti, ko te sputava? I na koji način?
Školovala si se za posao koji radiš, imaš platu veću od prosečne, slobodnog vremena takođe iznad proseka. Na radnom mestu možeš da radiš ono što voliš. Da čitaš, pišeš...
Ovo ti je država mogla da ponudi.
Za više, moraš sama da se pobrineš.

I ti mene nazivaš oportunistom!
kukusigameni kukusigameni 10:56 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Odoh sad u Ekvador.


alselone
Uber cool.

Jako lepa zemlja. Ako se zadrzis u Kitu poseti spomenik Ekvatoru i neke od prvih hriscanskih crkvi u Juznoj Americi. Lud je osecaj kad stojis jednom nogom na severnoj a drugom na juznoj polulopti. :)


Julian, ti li si?
alselone alselone 10:58 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Julian, ti li si?

Sve isto osim dve stvari, imam manje kose i nemam dve koje me tuze za silovanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana