Roditeljstvo| Zdravlje| Život

Koliko košta život?

Jelica Greganović RSS / 17.07.2013. u 18:50

313015_tijana-foto-fejsbuk_f.jpg?ver=1365689413

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umrla je Tijana Ognjanović, devojčica za čiji život se, u jednom trenutku, cela Srbija borila. Dete koje je Srbiju podsetilo na to da je život važniji od novca, i da nema tako malih para koje ne bi mogle da budu, u pravom trenutku, velika pomoć. I dok Srbija žali za Tijanom, borbu za život vode roditelji još toliko bolesne dece. Skoro svaki dan se, na društvenim medijima, pojavljuju vapaji i molbe za pomoć. Zajedno sa njima i želje da se taj problem već nekako reši, da država preduzme nešto, da se napravi fond za bolesnu decu, da ako država neće, onda to urade zainteresovani pojedinci. 

U svoj toj silnoj muci, makar i gledanja tuđeg jada, dobro je kada ljudi pokažu da razumeju da nema ničega vrednijeg od života, naročito dečijeg života. Jedino je pitanje - kako? Kako to uraditi? Prosto, jer nema fonda koji bi, pomoću dobrovoljnih priloga, mogao da pokrije potrebe onih kojima je ta pomoć potrebna. Dece je puno, lekovi i operacije su skupi, preskupi, kako naći način da se ne dođe u najtežu moguću situaciju da novca za jednu decu bude, a za drugu kojoj je pomoć ništa manje potrebna - ne. Ko će da odredi kriterijum za davanje novca? (To ko će rukovoditi tim fondom, da ni ne pominjem) Ko će odlučiti i na osnovu čega čiji život spasavati, a čiji ne?

S druge strane, jasno je da novac postoji, ima ga rasutog na sve strane po državi. I to je ono čega se svi sete naročito onda kada na nekom pozivu u pomoć ugledaju dete, za koje je jasno da će životom platiti besne automobile, oslikavanje crkava, guranje ruku u fondove pomoći namenjene, slave i svetkovine...Može li bar neko u državi da pokaže dovoljno shvatanja, pa da sedne, makar radnu grupu napravi koja bi se bavila traženjem rešenja za spasavanje života bolesne dece? Samo toliko razumevanja da pokaže za muku i jad brojnih poreskih obveznika.

Sumnjam da je i ranije bilo bolje, verovatno je čak i gore bilo. Nisu ta dobra stara vremena baš tako dobra kao što ih ulepšava lupa sećanja. Verovatno je svega toga bilo i pre, samo se nije znalo. Da bi se znalo, moralo je da dođe u medije, a ni tadašnji mediji nisu bili radi da se nađu zatrpani pozivima u pomoć. Danas je bolje makar to što postoje društvene mreže koje su evoluirale u društvene medije, i učinile ljude međusobno mnogo vidljivijima. Sada vesti mogu da nastanu i na Fejsbuku, Tviteru...Ljudi mogu da vide toliko toga što im ranije vidljivo nije bilo, uključujući i tuđu muku, bol i pozive da se pomogne. Pre svega deci. To je bolja strana današnjih vremena, ali to ipak ne može da bude rešenje.

Pitanja nad pitanjima i dalje ostaju - Kako napraviti dovoljno veliki fond za svu decu kojoj je pomoć potrebna? Kako odlučiti kome je pomoć manje, a kome više potrebna? Kako nekome dati novac, a drugome ne? Kako se igrati boga?

Ja odgovore ne znam, ali uvek kada  dobijem poziv u pomoć ili vidim neko siroto, bolesno dete, ja se setim mog prijatelja...

Moj prijatelj je bio dečiji kardiohirurg. Bio je više no uspešan u svom poslu. Dobar i cenjen. Prvi u Jugoslaviji je stavio pejsmejker novorođenoj bebi. Imao je dvoje dece. A onda su došle zle devedesete. Njegov jedini sin je bio na služenju vojnog roka kada je počeo rat kog nije bilo. Ubijen je odmah na početku tog nevođenog rata. Porodica se u crno zavila, ali je on nastavio da radi.

Svega je bilo sve manje. Svega, sem spiskova dece kojoj je operacija srca značila život. Iz belog sveta je stizala pomoć. Nedovoljna. Tako se jednog dana našao u situaciji da je morao da odabere decu sa spiska kojoj će, pomoću poslate pomoći, uraditi operaciju. I da druge ostavi da čekaju, iako je znao da to čekanje za njih može da znači smrt. Probao je da piše i traži više pomoći, dovoljno za svu decu za čije živote je bio spreman da se bori. Radio bi i besplatno, samo da je imao čime. Ostalo je na pokušaju. Više od te pomoći nisu hteli da daju. A vremena su postajala sve grđa i grđa. Spiskovi su rasli.

Tada je shvatio da više ne može da radi svoj posao. Prosto, više nije mogao da bira kome će pokloniti život. Cenjenoj međunarodnoj organizaciji je napisao pismo i u njemu poslao spisak dece koja su čekala na operaciju. Zamolio je da mu oni zaokruže imena dece koju će operisati onim što su spremni da daju. Jer on više ne može da se igra boga, on je samo lekar. Nisu mu odgovorili. 

Tada je ostavio svoj lekarski posao i otvorio limarsku radnju. Njegov otac je bio limar, koji je od svog sina zahtevao da uz medicinski fakultet završi i zanat. Tako je moj prijatelj postao hirurg i limar. Nikada posle toga nije obukao lekarski mantil. Živi od limarskog posla i dan danas. 

Edit: Sahrana Tijane Ognjanović će biti u nedelju, 21. jula u 11 časova, na beogradskom groblju Lešće.

 



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 18:52 17.07.2013

Bravo, lep tekst.

Umrla je Tijana Ognjanović, devojčica za čiji život se, u jednom trenutku cela Srbija borila. Dete koje je Srbiju podsetilo na to da je život važniji od novca, i da nema tako malih para koje ne bi mogle da budu, u pravom trenutku, velika pomoć. I dok Srbija žali za Tijanom, borbu za život vode roditelji još toliko bolesne dece. Skoro svaki dan se, na društvenim medijima, pojavljuju vapaji i molbe za pomoć. Zajedno sa njima i želje da se taj problem već nekako reši, da država preduzme nešto, da se napravi fond za bolesnu decu, da ako država neće, onda to urade zainteresovani pojedinci.

Tuga.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:02 17.07.2013

Re: Bravo, lep tekst.

Tuga.
A za to vreme moja drugarica bitku bije za svoje dete...i još toliko roditelja za svoju bolesnu decu koja neće preživeti bez tuđe samilosti...

nurudin nurudin 19:04 17.07.2013

Анђели с њом...

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:08 17.07.2013

Re: Анђели с њом...

Ovo je tekst koji sam napisala za Veljka...to je bilo najmanje što sam mogla da uradim...važi i za njega i za svu ostalu decu koja čekaju na tuđu pomoć...

Postoji jedna sreća. Ona je skromna i obično od očiju i srca sakrivena. Primetimo je tek onda kada je nema. Tada ta sreća postane vredna da se njeno ime piše velikim slovom, jer tada shvatimo da nam ničeg, ama baš ničeg na svetu nema tako vrednog kao što je ona. Za nju bi dali sve što imamo i više od toga. Zbog nje bi radili i ono što nikada ne bi ni pomislili da možemo, smemo...uradili bi i stvari na koje nas i sama pomisao natera da pocrvenimo. Molili bi koga god, molili odavde do kraja svog veka, samo da ta Sreća i kod nas svrati.
Ta Sreća je sreća imati zdravo dete. Dete kome nekom nejasnom igrom prirode, nije uskraćeno ono što sva druga deca imaju i što se obično ne ceni...prosto, podrazumeva se...sve dok toga ne usfali. Kada se to desi, tada tek shvatimo koliko sve drugo nije važno, koliko bez svega ostalog možemo, a jedino to za nas ima neprocenjivu vrednost, vrednost života našeg deteta. Novac kojim se to zdravlje plaća je često tolikim nizom brojki izražen da čoveka prosto strah uhvati, i s jedne strane mu je ta svota velika, a s druge strane dao bi, samo kad bi imao i deset puta više, jer život i zdravlje teško da se ičim izmeriti mogu. Sem Srećom.
Veljkova Sreća se meri brojkom od samo 70.000 evra. Za njegovu mamu je to nedostižna brojka, iako je ona zapravo mala. Mnogo manja od Veljka koji je manji od svih svojih vršnjaka. Manja kad se meri time šta sve Veljko njome može da dobije, odnosno da mu bude vraćeno. Tom svotom novca Veljku može da se vrati sve ono što Veljku već 14 godina zapravo i pripada – detinjstvo.
Veljku će njegova mama, pored datog života, dati i svoj bubreg. Samo ako bude mogla. Da bi operacija bila što sigurnija i što bolja, potrebno je skupiti 70.000 evra. Toliko koštaju stanovi, automobili, mnoge luksuzne stvari koje budu i prođu, čiji sjaj je trenutna sreća, za razliku od Sreće koja je potrebna Veljku da bi mogao da živi i raduje se svemu čega je njegov život, kao i životi sve dece vredan.
Veljko se i sada trudi da živi najbolje i najviše što može, jer Veljko za razliku od onih koji su imali više sreće, ume da ceni i ono što mu je njegova Sreća dala. Iako je njegov život ograničen strahom, nadanjima, strepnjom i svakodnevnom borbom, Veljko se trudi da živi i raduje se životu najbolje i najviše što ume. Strpljivo podnosi sve terapije, sve duge preduge preglede, sve razgovore o njemu i njegovom zdravlju, sve neuspehe, ne voli, ali pije svoje lekove, ne voli ni bolnicu u kojoj mora da leži, ali se nikada ne žali...ne plače...kada odlazi na operacije, Veljko samo hrabro mahne rukom i ode. I nada se da će jednoga dana moći da se igra kao sva druga, zdrava deca.
Veljko je sada u izolaciji, ono što mu je njegova Sreća dala, Veljko čuva kao kap vode na dlanu...Nekada je voleo da pliva, da skače na glavu, da roni, sada to više ne može, kao što ne sme ni da trči i skače, niti da igra fudbal. Ne sme više da igra ni stoni tenis, ni tenis...ali zato ume da zida ni od čega gradove i zamkove, baš tako dobro kao što ume da zida nadu da će jednog dana opet smeti da putuje, da se druži sa svojim prijateljima...prijateljima koji ga čekaju i koje on teši da će preživeti, da će opet biti dobro.
Ono što je Veljku teško je i pomisao da bi od drugih ljudi trebalo tražiti, moliti novac za njega, njegovu Sreću, njegov život i zdravlje. Naravno, jer Veljko je još uvek mali, Veljko još uvek ne zna da postoji samo jedna stvar na svetu vredna da se za nju i na kolenima moli bez crvenjenja – dečiji život.
Veljko zato sigurno neće moliti, moliće njegova mama, njegov tata i njegova sestra, molićemo vas mi, njihovi prijatelji...kao što vas molim i ja – pomozite Veljku, ako ikako možete, svaka poklonjena kap vaše Sreće je delić od koga se ponovo može sastaviti Veljkova Sreća. A, priznaćete, nema veće sreće od toga kada nekome poklonite sreću, sreću života.
Molim vas, pomozite Veljku.
Jelica Greganović



lady_d lady_d 19:25 17.07.2013

koliko...

strasno mi je kao roditelju da citam ovu vest. Kazu za bolesno dete se roditelji bore jos vise... ali sta kad je borba nemoguca?! Kad ta borba ima velicinu koja se broji brojem nula u nekom broju?! Koliko ce jos vremena proci a da se nase zdrastvo ne popravi?! Ne znam... znam da ima puno mladih i nezaposlenih a pametnih ljudi, eto ako nema ko oni bi mogli da vode taj fond! I zasto drzava ne izadje sa jasnom cifrom koliko dece treba pomoc i koliko je to nula u jednom broju...pa da pocnemo da skupljamo... skupi ce se. Ima jos ljudi kojima je osmeh jednog deteta vazniji od kutije cigareta ili jednog piva...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:27 17.07.2013

Re: koliko...

Sumnjam da država može da izađe sa takvom cifrom, jer već sutradan će se pojaviti novo dete kome je pomoć potrebna. Ali država može da izađe sa VOLJOM da pomogne, da pokaže da joj nije svejedno, da želi, da joj je stalo...
Kazezoze Kazezoze 19:34 17.07.2013

Re: koliko...

Jelica Greganović
Sumnjam da država može da izađe sa takvom cifrom, jer već sutradan će se pojaviti novo dete kome je pomoć potrebna. Ali država može da izađe sa VOLJOM da pomogne, da pokaže da joj nije svejedno, da želi, da joj je stalo...

a možda je rešenje da se, kao za izgradnju crkvi i hramova, uvede obavezna doplatna poštanska marka i da taj novac ide u fond za lečenje bolesnika u inostranstvu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:42 17.07.2013

Re: koliko...

a možda je rešenje da se, kao za izgradnju crkvi i hramova, uvede obavezna doplatna poštanska marka i da taj novac ide u fond za lečenje bolesnika u inostranstvu.


Ta ideja se već pojavljivala, i mislim da bi to trebalo uraditi, bez obzora što gornja pitanja i dalje ostaju...ali od negde mora da se počne, zapravo, država od negde mora da počne.
stojamanjepoznata stojamanjepoznata 08:13 18.07.2013

Re: koliko...

... Ovakve vesti me uvek ražaloste... kao i činjenica da nikad para nema kad su najpotrebnije...

Ideja doplatne marke je sakupljanje novca "kap po kap"....

Konstruktivniji predlog je da se 250 njih odrekne samo jedne dnevnice koju dobija bogapitajzašto, i to kad se pojave....

To bi već bio izraz dobre volje... ostalo je samo herojčenje na papiru...

Kazezoze Kazezoze 17:23 18.07.2013

Re: koliko...

stojamanjepoznata
... Ovakve vesti me uvek ražaloste... kao i činjenica da nikad para nema kad su najpotrebnije...

Ideja doplatne marke je sakupljanje novca "kap po kap"....

Konstruktivniji predlog je da se 250 njih odrekne samo jedne dnevnice koju dobija bogapitajzašto, i to kad se pojave....

To bi već bio izraz dobre volje... ostalo je samo herojčenje na papiru...


kap po kap - poplava
o čemu se radi: fond koji bi prikupljao te pare bi morao biti neko ko već ima keš koji bi momentalno uplatili za lečenje bolesnicima kojima je to neophodno, a lova bi se namakla stalnim kapanjem od strane građana.
recimo da taj fond preuzme neka banka ili sama pošta, oni sigurno ne bi poslovali u gubitku jer bi otvorili zlatni rudnik za skupljanje para, ali bi zato morali da preuzmu odgovornost ukoliko novac nije uplaćen na vreme, kao što je bilo u slučaju male tijane.
građani bi, verujem, rado prihvatili ovu ideju jer ovakvo "zbrda-zdola" skupljanje para ne može garantovati da će novac biti skupljen na vreme, a markica ne otkida nikome previše novca iz džepa za kojim bi žalili.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:25 18.07.2013

Re: koliko...

kz, tako je...to su gornja pitanja, ko i kako...
Kazezoze Kazezoze 17:44 18.07.2013

Re: koliko...

Jelica Greganović
kz, tako je...to su gornja pitanja, ko i kako...

pade mi na pamet i fondacija novaka đokovića, on je, čini mi se, uplatio poveliku sumu za lečenje male tijane. ako bi se predlog uputio njegovoj fondaciji, verujem da bi on prihvatio, mada, vlada prvo treba da odobri skupljanje love na taj način.
dakle, predlog bi trebao ići prvo vladi i skupštini kako bi predlog prošao skupštinsku proceduru, a potom novaku ili već nekom drugom kandidatu.
barem ja mislim da to tako ide...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:52 18.07.2013

Re: koliko...

Jeste, i ja se sećam da je dao novac, onomad je u Londonu sakupljao pare za srpsku decu gala večerom...al sve nešto slutim da bi mnogi i razni imali bitno protiv toga...ne tvrdim, al javlja mi se.
Kazezoze Kazezoze 18:11 18.07.2013

Re: koliko...

Jelica Greganović
Jeste, i ja se sećam da je dao novac, onomad je u Londonu sakupljao pare za srpsku decu gala večerom...al sve nešto slutim da bi mnogi i razni imali bitno protiv toga...ne tvrdim, al javlja mi se.

nisu to ni mnogi ni razni, novak je najpopularnija ličnost srbije i ovi koji bi gunđali bi bili isti oni koji ni na koji način ne bi da pomognu, ali zato imaju nešto protiv svake normalne akcije.
to je skupina ljudi koje ja volim da zovem "kolerativna greška" i na njih ne treba previše obraćati pažnju, ma koliko urlali.

uzgred, novac prikupljen na gala večeri se već transportuje deci srbije u vidu knjiga i igračaka. link

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:19 18.07.2013

Re: koliko...

kz, ja se slažem sa tvojom idejom, taj fond već ima osnovu, ima i ljude koji već rade...
Kazezoze Kazezoze 18:26 18.07.2013

Re: koliko...

Jelica Greganović
kz, ja se slažem sa tvojom idejom, taj fond već ima osnovu, ima i ljude koji već rade...

pa onda samo treba angažovati nekog od blogerskih političara da predlog iznesu na skupštinu i da se krene sa realizacijom, jer, koliko sam primetio na tviteru, ima još dece kojima je u ovom trenutku novac neophodan.
stasava stasava 19:27 17.07.2013

tuga

Mala Tijana nije izdržala.

" Disparitet onoga što bismo želeli da učinimo i raspoloživog novca ne sme da nas obeshrabri da rešimo ovaj veliki problem, rekla je ministarka zdravlja Slavica Đukić Dejanović na sednici Odbora za zdravlje i porodicu.

Kaže da će lista indikacionih područja za lečenje dece u inostranstvu biti revidirana i dopunjena u što kraćem roku, uključujući mogućnost transplantacije srca u inostranstvu za decu do 18 godina i angažovanje stranaca u zdravstvenim ustanovama u Srbiji.

Predsednik Odbora Dušan Milisavljević istakao je da omogućavanje lečenja u inostranstvu za decu sa najtežim bolestima nije stvar jedne političke stranke, već zajedničke borbe da se sistemski reši taj problem, uz veliko razumevanje Ministarstva zdravlja i RFZO. On je apelovao da se Pravilnik što pre usvoji."

Nadajmo se da će što pre uraditi nešto !
kukusigameni kukusigameni 19:43 17.07.2013

Re: tuga

stasava
Disparitet onoga što bismo želeli da učinimo i raspoloživog novca ne sme da nas obeshrabri da rešimo ovaj veliki problem, rekla je ministarka zdravlja Slavica Đukić Dejanović na sednici Odbora za zdravlje i porodicu.

A pre nekoliko nedelja je u Utisku nedelje, prećutno priznala da se instrumenti po bolnicama nose u kompresama iz prostorije za sterilizaciju u hiruršku salu.
U prevodu to znači da se od hirurga očekuje da operiše nesterilnim instrumentima. Dvadeset prvi vek je.

Hvala Jelice za ovaj blog. Beskrajno je tužno sve ovo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:44 17.07.2013

Re: tuga

stasava,
samo da ne bude kao sa onom prehranom i statusom roditelj-negovatelj...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:20 18.07.2013

Re: tuga

kukusigameni, i onda pacijenti umiru od sepse...i čudimo se zašto...fakat je žalosno.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 19:48 17.07.2013

...

neću sad naširoko da objašnjavam kroz šta sve prolazite i vi i vaše dete, ukoliko se razboli od - više od gripa, samo ću par nabacanih misli:

- da li je moguće da se do nekih dijagnoza dođe ranije: verujem da jeste, pogotovo ukoliko nekog zaista zanima da vas sasluša. u suprotnom, na različitim papirima će figurirati različiti podaci, a vas će ko lopticu slati od jednog do drugog i svi će vam, manje-više postavljati slična (ukoliko ne i ista pitanja). teško onom ko se zaista zainteresuje za vas - jer će mu trebati večnost da se iz tog lavirinta iskobelja. zaključak: gubitak dragocenog vremena i resursa, ponekad i života,

- moje dvogodišnje iskustvo, gde sam doživela da je problem da se odjednom (za više analiza, koje su potrebne prilikom svake kontrole, a rade se na različitim mestima) izvadi krv detetu, da ne bismo morali da ga bodemo dva puta (ponekad i četiri) - eto, problem je, problem je i da se zakaže kada idete na institut za majku i dete i onda čekate od 9 do 13 da vas primi dr koja vam posveti 5,2 minuta i da upute da vadite krv. ne, nisu mogli da vam zakažu termin i ne, ne razumeju da vi morate da putujete do njih. naš izabrani pedijatar nam svakog meseca piše upute za vađenje krvi, ili eeg, ili neurologa, ili endokrinologa ili - da ne ređam, i svakog meseca moramo da se vidimo makar dva puta - i njoj je, nekako uvek teško da pročita papir koji joj damo i naravno, moramo opet da se vidimo da bi ona dopisala sve šta treba; ukoliko u nekom trenutku, pošto ste pukli s poslom, niste uplatili državi namet - ne da nećete moći da vodite dete lekaru - nego vam neće dozvoliti da KUPITE lek. (sa kog se inače deca skidaju od 6 meseci pa nadalje); kad izračunam koliko vremena provodimo po čekaonicama - postaje prava magija da zaradimo novac, da ne bismo ponovo dolazili u situaciju da molimo da kupimo lek i na kraju ga kupimo na crno.

ima još,
ali nije važno.
važno je da sam zaključila da ova i ovakva država, kojoj nije važno da klinci u školama imaju wc ili salu za fizičko ili ... dopunite (i ovom decom koja se godinama pate, dok njihovi roditelji, očajni, ne pokrenu neku akciju i dok ih ne primeti neko, pa reši da uradi nešto) - nema mehanizme(svakojake, ne mislim prevashodno na novac) da reši ovakve probleme, tj. pomoć (ukoliko i stiže) stiže prekasno. ovoj devojčici je dijagnoza pre 6 godina (ukoliko se ne varam) podrazumevala i transplataciju. zašto se čekalo toliko - na to pitanje može svako od nas da da odgovor, ali je i on sada nebitan. to što će nam biti žao ne menja činjenicu da je ovo dete imalo šansu da živi - da je čitava stvar krenula na vreme.

zato mislim da je jedino rešenje (dok se sistem ne upristoji, što će potrajati) da, kao u slučaju bitke za bebe - mi rešimo da uzmemo stvar u svoje ruke - i damo kintu, ili jurimo one koji bi bili voljni da to urade.

(naravno, mi možemo ovde pričati kako bi trebalo izvršiti pritisak na državu, pa možemo očekivati da ti roditelji nešto pokrenu (što na kraju i rade), ali ne verujem da će to spasiti ovu devojčicu što su je godinama lečili od astme... )

i izvinjavam se. komentar mi je totalno nemušt, ali... eto.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:58 17.07.2013

Re: ...

Snežana, komentar nije nimalo nemušt, sve se iz njega vidi, sve što si uspela da napišeš, a verujem, na žalost, da ima još mnogo toga.

zato mislim da je jedino rešenje (dok se sistem ne upristoji, što će potrajati) da, kao u slučaju bitke za bebe - mi rešimo da uzmemo stvar u svoje ruke - i damo kintu, ili jurimo one koji bi bili voljni da to urade.


To je, bez sumnje, za sada jedino rešenje, jer sumnjam da će država reagovati onako brzo kao što bi trebalo.
Jedino, na žalost, sumnjam da je moguće praviti neke fondove...za sada ćemo morati kao i do sada, svako koliko može i kada može...i kada naiđe na nekoga kome pomoć treba...
JJ Beba JJ Beba 21:14 17.07.2013

užas

baš me pogodilo

čoveče, ja ne mogu ovo više. razbiše nas
wilma68 wilma68 21:26 17.07.2013

Re: užas

JJ Bebo, isto se osećam;u dlaku opisano kako mi je-ne samo danas.
JJ Beba JJ Beba 22:09 17.07.2013

Re: užas

wilma68
JJ Bebo, isto se osećam;u dlaku opisano kako mi je-ne samo danas.


totalno me sjebalo ovo..ono, kap u čaši
ceo dan buljim u sliku te divne devojčiće
dosta je više. stvarno ne znam šta nam još treba da uzmemo te govnjive motke i polupamo ih sve, jebemliimsvepospisku
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 22:18 17.07.2013

Re: užas

dosta je više


Важно да министри иду по Швајцарскама и Немачкама да оперишу шуљеве
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:34 17.07.2013

Re: užas

jebemliimsvepospisku

Od srca potpisujem.
Gledam ovo dete celo popodne. Bilo pa ga više nema. Ništa drugo čoveku ni ne može da padne na pamet...po Ničeu...ljutnja je odraz nemoći.
JJ Beba JJ Beba 22:45 17.07.2013

Re: užas

po Ničeu...ljutnja je odraz nemoći.


totalna nemoć. takav bes/jad osećam da ne mogu da opišem
sve najgore želim ovim "gore" zlikovcima.
tako divno dete. nemam reči
žao mi je male tijane, njenih roditelja, svih nas
libkonz libkonz 12:05 18.07.2013

Re: užas

teško mi je i komentarisati, juče nisam mogao. kod ovakvih zdravstvenih problema pare su potrebne mnogo ranije i kada krene akcija obično je već kasno. stvarno bi bilo dobro da postoji neki fond gde bismo uplaćivali novac za decu kojoj je potreban. samo, ne bih voleo biti u koži ljudi koji bi odlučivali kome bi novac išao.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:20 18.07.2013

Re: užas

kod ovakvih zdravstvenih problema pare su potrebne mnogo ranije i kada krene akcija obično je već kasno.

Da. Tijani je bio potreban novac mnogo ranije...kao što sada treba Aniti Balaž, iduću godinu teško da će dočekati.
iqiqiq iqiqiq 18:24 20.07.2013

Re: užas

libkonz

Pa pisali ste na svom blogu kakvu muku mučite sa administracijom tj školskom upravom, druga blogerka je pisala koliko su pisali i molili Ministarstvo za rad u vezi pomoći roditeljima negovateljima, a da se još nije ništa rešilo, čak i posle protesta koji su ti roditelji sa svojom decom imali, a čak je i Ombudsman dao preporuku.

Koliko dopisa samo stiže sa opravdanim zahtevima ispred ministarstava i ne rešavaju se.

Predlažem da se pokrene inicijativa da svako ministarstvo ima na svom sajtu i registar dopisa primljenih od gradjana, tako da imamo podatke koliko i na šta se ljudi žale i šta traže, ovako nas drže u mraku, a često se i predmeti "zagube". Registracijom na sajtu svakog ministarstva imali bi jedinstveni broj svog predmeta i mogli bi da pratimo sta se dešava sa podneskom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:02 22.07.2013

Re: užas


Predlažem da se pokrene inicijativa da svako ministarstvo ima na svom sajtu i registar dopisa primljenih od gradjana, tako da imamo podatke koliko i na šta se ljudi žale i šta traže, ovako nas drže u mraku, a često se i predmeti "zagube". Registracijom na sajtu svakog ministarstva imali bi jedinstveni broj svog predmeta i mogli bi da pratimo sta se dešava sa podneskom.


Odlična ideja!
zilikaka zilikaka 21:55 17.07.2013

moćnici

Uh, kad god se povede priča o nemanju para za bolesnu decu, setim se ogorčenosti doktorke mog sina.
Žena išla na neko školovanje u Sokobanjsku, i pričala kako je tamo sve jadno i dotrajalo, al para za makar elementarne popravke nigde.

S druge strane, u komšiluku se na Klinici Dedinje sve renoviralo, pravio se mermerni ulaz i sve ostalo.

Kaže, oni koji su to tako rasporedili su mislili isključivo na sebe, jer će im posle ožderavanja, prežderavanja i švaleranja verovatno srčka otkazati, pa će im trebati Dedinje, a u Sokobanjsku svakako neće dospeti, pa šta ih onda zabole.

ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 22:07 17.07.2013

...

За Тијану.


Dr M Dr M 22:55 17.07.2013

Ne znam ko je...


...al` ako je..

http://markoek.wordpress.com/2013/07/17/masovno-ubistvo-sa-predumisljajem/

Izvor: fb
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:57 17.07.2013

Re: Ne znam ko je...

JJ Beba JJ Beba 23:04 17.07.2013

Re: Ne znam ko je...


http://markoek.wordpress.com/2013/07/17/masovno-ubistvo-sa-predumisljajem/

izvor fb
Dr M Dr M 23:09 17.07.2013

Re: Ne znam ko je...


Jelice, ovo nije pisano u mom maniru ali tačno izražava moja osećanja.

Ministarka zdravlja bi ovom prilikom morala da bude najurena, ne da da ostavku..

Već mi se, meni strpljivom, smučilo koliko se krije iza raznih procedura a ne koristi diskreciona prava koja ima.

Da sam ja ministar zdravlja, izazvao bih krizu vlade, bez obzira na posledice, kad neko dete ne može da dobije ono što mu pripada. Šta me se tiče što nema para, nemojte da kupujete oružje, i kvit. Posao ministra zdravlja je da istera pare iz budžeta, otkidajući od drugih resora, sve za dobro pacijenata, a ne da čuva političku ravnotežu i nezameranje.

Izvini, potpuno sam van sebe.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:18 17.07.2013

Re: Ne znam ko je...

Ne moraš da se izvinjavaš, normalan čovek i tako ne može ništa drugo sem da se bar razbesni kad ovo vidi.
leonardo92 leonardo92 23:30 17.07.2013

medecina

Sjajan tekst Jelice. Samo par komentara:

Dece je puno, lekovi i operacije su skupi, preskupi, kako naći način da se ne dođe u najtežu moguću situaciju da novca za jednu decu bude, a za drugu kojoj je pomoć ništa manje potrebna - ne.


Zapravo dece je jako malo, Srbija gubi bitku sa belom kugom i osim par opstina u Srbiji sve imaju negativni prirodni prirastaj.
Novca takodje ima dovoljno, setimo se samo slucaja Miladina Kovacevica ili bogacenja politicara uz vlast(razni Dulici, Cede, Kolesari itd)
Lekovi u Srbiju bi mogli biti jeftiniji da nema farmaceutskog kartela koji kontrolise cenu lekova i da se neko setio da forsira domacu industriju.
Operacije u Srbiji su ekstremno jeftine. Jer se radna snaga (lekari i osoblje) generalno ne racuna u cenu plus oni imaju smesno male plate (kada se uporede sa platama u razvijenim zemljama pa cak i u zemljama u razvoju - npr plata lekara u Indiji je oko 2000 dolara mesecno u proseku)
Naravno, u inostranstvu sve kosta. Ali onda - zasto imamo uopste zdravstvo? Sta rade svi ti drzavni medicinski fakulteti (a ima ih: Beograd, Nis, Kragujevac, Novi Sad, bila nekad Pristina, ima sad i VMA pa jos onda ovi privatni...ihaj). Ili je mozda bolje pitanje KAKO zapravo rade i KAKVE lekare proizvode na kraju.
Ako se toliko dece salje na lecenje u inostranstvo hajde onda zatvorite drzavne fakultete - jer nemaju svrhu postojanja pa neka se lekari skoluju tamo gde treba (inostranstvo) i gde ce nesto zaista nauciti. Naravno to znaci kraj profesorskoj mafiji, protaziranju i porodicnim (nekoliko generacija) i drugim klanovima.
Samo od te ustede mozete godinama placati gomili deci lecenje u inostranstvu.
I sta koji moj radi ministarka zdravlja? I cela bulumenta neradnika, neznalica i vataca krivina u Ministarstvu Zdravlja?

Da ne nastavljam dalje, problem se lako da resiti, ali je to trenutno nemoguce jer imate pogresne ljude na pogresnom mestu i stanovnistvo koje misli da je apatija i okretanje glave najbolje resenje.
Kao sto se vidi, to se bas obija o glavu roditeljima bolesne dece.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 17.07.2013

Re: medecina

leonardo, znam ja da je dece premalo, čak i bez bele kuge dece nikad nije dovoljno, ali ja sam mislila na bolesnu decu, odnosno na novac koji je potreban za njihovo lečenje...ali stoji činjenica da bi država morala da se time pozabavi, jer u dosta slučajeva bi blagovremena pomoć značila i veću verovatnoću da se detetu spasi život i niže troškove lečenja. Na kraju krajeva, Tijana je trebalo odavno da ode u Beč na transplantaciju, pa tih para nije bilo, niti se država na to i osvrnula.
Mislim da pitanje nije samo kako lekari rade, nego i čime rade. Imaju li čime da urade zahtevne operacije i zašto nemaju? Zašto se u to ne ulaže?
Mislim da taj problem nije lako rešiti, a još teže je kada se reaguje prekasno i kada se ni ne počinje sa traženjem sistemskog rešenja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:51 17.07.2013

Re: medecina

Čekanje...još nije stiglo do vlade...oni mogu da čekaju, ali ne i deca...

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=07&dd=18&nav_category=12&nav_id=733580
leonardo92 leonardo92 00:07 18.07.2013

Re: medecina

Mislim da pitanje nije samo kako lekari rade, nego i čime rade. Imaju li čime da urade zahtevne operacije i zašto nemaju? Zašto se u to ne ulaže?


Imali bi kada bi se zdravstveni sistem iz korena promenio. Srbija ima ostatke zdravstva jos iz vremena SFRJ koje je za mali broj stanovnika koje sada ima - previse. Npr specijalizovanh centara kao sto je Banjica, cela Francuska koja je mnogo bogatija od Srbije i ima skoro 66 miliona ljudi ima samo dva (drzavno sponzorisana). Onda imate samo u Beogradu jos i celu VMA (napravljenu za potrebe armije SFRJ), Klinicki Centar (koji je sam trebao da pokrije Srbiju i sire) pa gomilu bolnica (Bezanijska Kosa, Zvezdara, Zemun itd) i ko zna koliko jos dispanzera, domova zdravlja i vojnih zdravstvenih centara.
Onda imate Sremsku Kamenicu specijalizovanu za hirursko lecenje srcanih problema i jos KC Dedinje koje radi isto to. I pored ta dva super skupa centra koja zaposljavaju gomilu lekara i propratnog osoblja sa svom pratecom opremom i finansiranjem - a ne verujem da su oba potrebna (sve sto oni rade mogu i obicne bolnice) nasi srcani bolesnici idu na hirursko lecenje u - inostranstvo.
Zato - radikalno smanjenje zdravstvenih kapaciteta u velikim gradovima a otvaranje vise centara tamo gde je potrebno (ruralne sredine). Nikakva velika mudrost.
Samo treba naci prave ljude i imati volju.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:53 17.07.2013

Tuga i bes, nemoć...

Duša mala,... u ovakvim situacijama ne mogu da se ne nadam da Bog postoji i da su čudni njegovi putevi i nedokučivi i da sve to ima nekog smisla, nama smrtnicima nepojmljivog.

Možda će neko reći da ovo nije trenutak, ali sam ubeđen da je svaki trenutak dobar da se zapitamo, da li bi Tijana danas bila živa da nije morala onoliko da čeka, da se sve pokrene, da se sakupi novac, nego da je odmah po dijagnozi, kroz par dana otputovala u Hjuston?

U ovoj zemlji se preko noći vlasti sastanu da donesu uredbu da se poveća dozvoljen nivo aflatoksina u mleku ali posle onoliko smrti dece još se nisu nakanili da se sastanu da sistemski reše lečenje bolesne dece.

S druge strane, jasno je da novac postoji, ima ga rasutog na sve strane po državi. I to je ono čega se svi sete naročito onda kada na nekom pozivu u pomoć ugledaju dete, za koje je jasno da će životom platiti besne automobile, oslikavanje crkava, guranje ruku u fondove pomoći namenjene, slave i svetkovine...


Tačno tako, i sam sam pisao o tome, da u ovoj zemlji ima novca, samo je nepravedno raspoređen.



Jelica Greganović Jelica Greganović 00:03 18.07.2013

Re: Tuga i bes, nemoć...

Inače, u ponedeljak je u Beogradu umrlo još jedno dete sa Batenovom bolešću...sećate se ovdašnjih akcija da se hrana za tu decu ne tretira kao lek, da se roditeljima pomogne statusom negovatelja...pa se i to razvlačilo...

http://www.telegraf.rs/vesti/783402-preminuo-mali-heroj-luka
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:15 18.07.2013

Re: Tuga i bes, nemoć...

Na svašta sam se navikao, svašta sam prihvatio kao realnost ali to potpuno odsustvo elementarne empatije kod vladajućih ljudi u ovoj zemlji ne mogu da progutam. Oblicima života koji su za sve ove smrti odgovorni zaslužuju rečnik kojem ovde nije mesto.
iqiqiq iqiqiq 10:46 18.07.2013

Re: Tuga i bes, nemoć...

Na svašta sam se navikao

Uz odličan tekst Jelice koji treba da služi kao poslednja opomena političarima, ovo je važno napomenuti "na svašta smo se navikli", a nismo trebali! Dobro je da nas ne ostavlja ravnodušnim što nam deca umiru jer nema novca koji su pokrali korumpirani političari i njihova svita.
E sada hajde da se odviknemo od povijanja glave i ćutanja. Ako deca nemaju sapun u školi, ako nemaju da jedu, ako ne možemo da pomognemo bolesnoj deci i njihovim roditeljima, onda ne vredi da više ćutimo.
Poimence svaku odgovornu osobu da okačimo na blog, počev od ministarke pa redom, valjda će neko od njih da se zastidi i da pokrene ostale zombije da dobiju lica ljudi ponovo.
Možda nije mesto ovde, ali sećate se "Marijinog zakona", pa onda onih roditelja koji su izgubili decu u požaru jer je diskoteka imala odobrenje od korumpiranih inspektora, korpucija je rak rana, a ne smemo dozvoliti da se roditelji sami bore za spas društva. Niti da slike ove dece budu rasprave za političare i njihove interese.
jesen92 jesen92 00:54 18.07.2013

......

..ja bih samo dodala da ni ta gospoda u USA nisu mnogo bolja..dete je otislo pre skoro dva meseca, sta se cekalo? ako nisu nasli donatora na vreme ne mogu da budu nevini tj da su humani oni bi to na vreme obezbedili...mislim da u svetu vladaju grupe lekarske i farmaceutske mafije a nasi politicari i njihovo ponasanje nisu vise ni za komentarisanje, njima samo treba g...... motka da ih pocisti...

btw...moja komsinica, lekar po profesiji, 42 godine, nekoliko meseci je provela u Italiji cekajuci donatora za kostanu srz..porodica potrosila silne pare, prodavali sta su imali, dizali kredite..itd....i na kraju nista, presadili kostanu srz od rodjene sestre koja je bila samo 50% kompatibilna , nije se primilo i ...ishod tragican...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 03:09 18.07.2013

Re: ......

jesen92
..ja bih samo dodala da ni ta gospoda u USA nisu mnogo bolja..dete je otislo pre skoro dva meseca, sta se cekalo? ako nisu nasli donatora na vreme ne mogu da budu nevini tj da su humani oni bi to na vreme obezbedili...mislim da u svetu vladaju grupe lekarske i farmaceutske mafije a nasi politicari i njihovo ponasanje nisu vise ni za komentarisanje, njima samo treba g...... motka da ih pocisti...

btw...moja komsinica, lekar po profesiji, 42 godine, nekoliko meseci je provela u Italiji cekajuci donatora za kostanu srz..porodica potrosila silne pare, prodavali sta su imali, dizali kredite..itd....i na kraju nista, presadili kostanu srz od rodjene sestre koja je bila samo 50% kompatibilna , nije se primilo i ...ishod tragican...


Ako se ovako nastavi i ne ucini se nista za promenu funkcionisanja zdravstvenog sistema u Americi, Amerika ce samu sebe pojesti.
jesen92 jesen92 23:18 18.07.2013

Re: ......

Ako se ovako nastavi i ne ucini se nista za promenu funkcionisanja zdravstvenog sistema u Americi, Amerika ce samu sebe pojesti.

..ja zaista ne znam kako to funkcionise u Americi ali mislim da ni tamo nije sjajno posto ocigledno mogu da se lece samo oni koji imaju pare..mozda sam pogresno obavestena i radovala bih se ako je tako...Zanimalo bi me sta se sad desava sa novcem koji je uplacen za Tijanu a posao nije odradjen, dete je umrlo na cekanju a ne zbog neuspele operacije... da li taj novac moze da se prebaci u neki fond za bolesnu decu iz Srbije(predloga ima puno u vezi osnivanja fondova) ili novac ostaje u Americi kod onih koji nisu uradili ono sto je trebalo..?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:38 18.07.2013

Re: ......

.Zanimalo bi me sta se sad desava sa novcem koji je uplacen za Tijanu a posao nije odradjen, dete je umrlo na cekanju a ne zbog neuspele operacije... da li taj novac moze da se prebaci u neki fond za bolesnu decu iz Srbije(predloga ima puno u vezi osnivanja fondova) ili novac ostaje u Americi kod onih koji nisu uradili ono sto je trebalo..?

Da, zanimljivo pitanje...možda bi taj novac nekom drugom detetu spasio život...Iskreno, ja to ne znam, možda neko zna?
jesen92 jesen92 23:54 18.07.2013

Re: ......

Da, zanimljivo pitanje...možda bi taj novac nekom drugom detetu spasio život...Iskreno, ja to ne znam, možda neko zna?

mislim da je to veoma vazno pitanje i bilo bi dobro da neko zna odgovor...
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:26 19.07.2013

Re: ......

mislim da je to veoma vazno pitanje

Potpuno se slažem.
Tica44 Tica44 01:14 18.07.2013

Da li je samo novac problem?

Mozda je zbog tezine bolesti godinama tavorila na dnu liste za transplantaciju. Cini mi se da u Srbiji ljudi nece da daju organe. To nikako ne razumem. Da je bilo vise donatora mozda bi bila blize vrhu. Mozda bi bila operisana pre nego sto je bolest toliko napredovala.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:07 18.07.2013

Re: Da li je samo novac problem?

Da je bilo vise donatora mozda bi bila blize vrhu. Mozda bi bila operisana pre nego sto je bolest toliko napredovala.

Zaista ne znam tako precizno, ali mi se čini da je ona čekala ne samo zbog srca, nego i zbog toga što takvu operaciju nije bilo moguće izvesti u Srbiji. Prvo je trebalo da ide u Beč, ali nisu mogli da skupe dovoljno novca, a onda je prošlo vreme i stvari su se tako pogoršale da je Hjuston bio jedini spreman da je primi i proba.
Tica44 Tica44 14:38 18.07.2013

Re: Da li je samo novac problem?

Glupost sam napisao, cekala je jer je bila premala za transplantaciju, a kada je bila dovoljno velika, bolest se jako pogorsala tako da su je u Becu odbili, pa je Hjuston ostao jedini izbor. Medjutim poenta i dalje ostaje. Cekala je tamo 2 meseca na srce. Zavestajte svoje organe ljudi.

Nasao sam ovaj sajt koji govori vise o tome...
http://www.srbijazatransplantaciju.com/
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:09 18.07.2013

Re: Da li je samo novac problem?

cekala je jer je bila premala za transplantaciju


hm.

Doctors this afternoon transplanted a new heart into a Canadian infant with a fatal heart defect just three hours after the baby had been delivered by Caesarean section.

Until today, a 4-day-old boy had been the youngest person to receive a transplanted heart, in an operation here at Loma Linda Medical Center in November 1985.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:47 18.07.2013

Re: Da li je samo novac problem?

Cekala je tamo 2 meseca na srce. Zavestajte svoje organe ljudi

pa čekala je da neko njenih godina umre ili pogine, a i da je stiglo srce, pitanje je da li bi joj odgovaralo? nije to tako jednostavno ni brzo. problem je što je možda moglo ranije da počne, u Beču, da država ima neki sistem koji pokriva takve slučajeve. pošto nema, i pošto je zabole kita, neka popu*e i meni kao što predlaže ovaj čovek. sve im tako isto želim.
jesen92 jesen92 00:07 19.07.2013

Re: Da li je samo novac problem?

pa čekala je da neko njenih godina umre ili pogine, a i da je stiglo srce, pitanje je da li bi joj odgovaralo? nije to tako jednostavno ni brzo. problem je što je možda moglo ranije da počne, u Beču, da država ima neki sistem koji pokriva takve slučajeve.

to da nasa drzava nema zdravstveni sistem je svima poznato ali mene brine taj "Hjuston" koji je prihvatio da nesto uradi (za novac , naravno) a da nije na bazi podataka (laboratorijskih i drugih analiza)o Tijaninoj bolesti nasao donatora pre nego sto je dete preletelo okean...ovako ispada, pala kinta a oni cekaju da neko drugo dete ode na onaj svet...bas morbidno..
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:31 19.07.2013

Re: Da li je samo novac problem?

ne ide to tako. platiš pa čekaš. srce ne stoji u fridžu par meseci da čeka, već kad se desi saobraćajka sa fatalnim ishodom (ili smrt iz već nekog rzloga), ako je dete/čovek upisan u donore (ili ako nije, pa lekari ubeđuju roditelje da daju organe), onda se hitno proveravaju podaci i zove klinika.
bilo bi dobro da neko ko stvarno o ovome ima pojma napiše koju reč.
takođe mi se čini da hjuston neće vratiti kintu. ne verujem da ta operacija koju su radili košta manje od milje para.
jesen92 jesen92 00:08 20.07.2013

Re: Da li je samo novac problem?

bilo bi dobro da neko ko stvarno o ovome ima pojma napiše koju reč.
takođe mi se čini da hjuston neće vratiti kintu. ne verujem da ta operacija koju su radili košta manje od milje para.

..i ja tako mislim, da neko ko ima pojma napise koji rec...ovako, diskusija gubi smisao ako mi koji nemamo pojma tumacimo ko je kriv a ko prav i sta bi bilo kad bi bilo....najbolje bi bilo da je dete danas zivo i zdravo ali nazalost nije tako...
..sve to oko donatora je najvazniji deo pod predpostavkom da novac nije problem..
...a sto se tice ovih u Hjustonu, koliko sam shvatila, oni nista nisu ni radili samo su cekali donatora...zato sam postavila pitanje sta se dalje desava sa novcem koji je uplacen...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 03:05 18.07.2013

Saucesce

Secam se onog decaka,momcica, Dusana Vlaca, mislim da se tako zvao, kome su negde, nekih sedamdesetih godina dvadesetog veka izvrsili operaciju presadjivanja srca. Kako je onda bilo moguce pronaci pare za operaciju? Mnogo mi je zao ovog deteta i tolike dece koja su u beznadeznim situacijama u toj, nasoj beznadeznoj zemlji.
bolid1 bolid1 09:56 18.07.2013

Re: Saucesce

sedamdesetih godina dvadesetog veka


Jos pre toga, dedu mog poslali u Pariz da sredi oci, iz dva puta, sve placeno, a nije bio budza, cak je bio iz dva puta na letovanju u Hrvatskoj.

Kad se desio incident sa reaktorom u Vinci, istog dana su svi bili u avionu na putu za Pariz.

Danas, u istim situacijama, deda bi bio slep, Vincanci bi umirali polako, a ministarka zdravlja bi se pravdala procedurom...
janeznam janeznam 07:26 18.07.2013

.

iskreno saucesce porodici.

a gospodja ministarka...neka se vrati na svoj fakultet i deli pamet kad vec ima kome.
jednatanja jednatanja 07:52 18.07.2013

Mala, slatka

Nisam mnogo pratila ovaj slučaj, ali nisam mogla da ga ne zapazim i divim se celoj akciji. Moja majka (koja inače nije poznata po darežljivosti) je uplatila za Tijanu. Ova mala slatka devojčica je uspela da uradi sve što mnoge vojskovođe, političari i kraljevi nisu mogli - da ujedini Srbe. Pošlo joj je za rukom, tako maloj i bolesnoj, i to je za svako divljenje. Za ponos porodici, i celom narodu.
rade.radumilo rade.radumilo 09:33 18.07.2013

Braća Jovanović

Braća Jovanović, stariji i mlađi svirali su pred Njenim Visočanstvom u Bakingemskoj Palati. Stariji je pored muzičke akademije završio i stomatološki fakultet sa najvišim mogućim prosekom. Mlađi je nastavio da svira u orkestru RTB, kasnije RTS a stariji je hteo da radi kao zubar. Za dečka sa Voždovca koji je završio Stomatologiju i Violinu sa prosekom 10.0 i umesto u kafani, večeri provodio u pozorištima i operi nije bilo mesta u BG. Poslali su ga u dom zdravlja u mesto koje ni bioskop nije imalo, a kamoli pozorište. Decu su mu maltretirali u školi jer im je otac šašav š'o svira u "ćemane". A on je voleo da decu preplašenu zubarskom pojavom smiri zvucima violine.
Napokon su došle i devedesete. Stariji sin mu je negde po bosni "branio više interese" a za to vreme se od njega očekivalo da deci popravlja zube golim rukama. Njegov um nije izdržao udarce i poklekao je pod takvim udarcima. Desetak godina kasnije je i njegovo telo predalo meč.
danilopandur danilopandur 11:05 18.07.2013

Predlog

Pa ništa...treba nekako napraviti spisak sve životno ugrožene dece kojima je neophodna hitna operacija. Taj spisak staviti pred poslanike Skupštine Srbije i obavezati ih da izdvoje decu koja mogu da se operišu, a koja ne. A s obzirom na raspoloživa novčana sredstva. Žarko bih želeo da čujem tu tišinu koja bi nastala u sali...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:13 18.07.2013

Re: Predlog

Na privatan mail mi se javio S. iz SAD, koji ne želi da komentariše na blogu, zato ja njegov mail objavljujem, jer ima dobru ideju:

Drzava Srbija samo treba da izadje sa zeljom da zeli da pomogne decije neophodno lecenje, naravno, novca nece imati ali...
Treba dati do znanja da svako ko uplati, pojedinac ili firma, imaju dodatno extra oslobadjanje od poreza na uplate u takav fond...
I sami zakljucujete da ce to biti opasan mamac za spekulacije onih koji nemogu da se oslobode novca, Tajkuni, firme sa ogromnim zaradama, osiguranja, banke, stranke, itd, itd...
Fond ce se napuniti za kratko vreme.


rade.radumilo rade.radumilo 11:34 18.07.2013

Re: Predlog

Treba dati do znanja da svako ko uplati, pojedinac ili firma, imaju dodatno extra oslobadjanje od poreza na uplate u takav fond...


Neće da može, tek tako. Poreski sistem u zemlji Srbjiji nije takav. Kod nas i kada bi hteo da nekoga oslobodiš poreza za nešto, morao bi celokupan gordijev čvor zakona, podzakonskih akata i propisa da raspetljaš da bi omogućio takvo nešto. Sve i da sutra Nerodna Glupština izmeni ustav i ubaci odredbu o tome, svi koji bi pokušali bi naleteli na zid podignut računovodstvenim propisima FNRJ.

Jedan primer, koji nema mnogo veze sa ovim. Neki projekat, neke državne uprave je finansirao OEBS. Kao međunarodna organizacija, bla bla, oni su oslobođeni plaćanja nekih poreza. Uz svaku fakturu koju plaćaju, oni moraju da popune nekakve obrasce, ali se ispostavilo da iako je te obrasce propisala država, sve je to u suprotnosti sa propisima ne znam kojim, pa je nađeno solomonsko rešenje da oni ipak uplate, a onda posebnim rešenjem ministarstva finansija im se na račun uplati nazad iznos koji su uplatili na ime poreza.

Mi se zezamo kako u USA ćeš pre da robijaš za neplaćeni porez nego za ubistvo. U Srbiji takve situacije nema jer ne možeš da ne uplatiš porez ako obavljaš nekakvu transakciju. Porezi se ovde utaje tako što se prikrije da je do transakcije uopšte i došlo, ali to je neka druga priča.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:22 18.07.2013

Re: Predlog


Neće da može, tek tako. Poreski sistem u zemlji Srbjiji nije takav. Kod nas i kada bi hteo da nekoga oslobodiš poreza za nešto, morao bi celokupan gordijev čvor zakona, podzakonskih akata i propisa da raspetljaš da bi omogućio takvo nešto. Sve i da sutra Nerodna Glupština izmeni ustav i ubaci odredbu o tome, svi koji bi pokušali bi naleteli na zid podignut računovodstvenim propisima FNRJ.


Znam i ja da će biti to teško, jer u Srbiji se još uvek plaća porez na humanitarne donacije.
Ali, neka mrdne država, ako bolesna deca imaju snage da izdrže sve kroz šta prolaze, e pa onda neka i država smogne bar administrativne snage za svoju decu.
westvleteren westvleteren 12:31 18.07.2013

Re: Predlog

svako ko uplati, pojedinac ili firma, imaju dodatno extra oslobadjanje od poreza na uplate u takav fond...


Verujem da bi mnogi uplatili i bez oslobadjanja od poreza (ja sigurno bih), samo da se organizuje nesto, neki racun na koji mogu da se salju uplate bilo kada kako bi bilo dovoljno novca kad nekome zatreba.
Za pocetak, dok se ne promene propisi iz FNRJ.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:55 18.07.2013

Re: Predlog

Za pocetak, dok se ne promene propisi iz FNRJ.

Da...kud već država baš toliko para nema, pa mogla bi i crkva da počne porez da plaća, pa eto neka te pare idu u fond za bolesnu decu.
iqiqiq iqiqiq 10:20 20.07.2013

Re: Predlog

.treba nekako napraviti spisak sve životno ugrožene dece kojima je neophodna hitna operacija.


OVO ODMAH POD BROJ 1 KAO PRIORITET!!!

Taj spisak staviti pred poslanike Skupštine Srbije

OVO ODMAH KAO BROJ 2

Nema biranja koja deca nego sva deca, to je prioritet budžeta. DOSTA ZAHEBAVANJA!!!

Da li mi kao građani ili da li NVO imaju prava da prisustvuju sednici Parlamenta i da li imamo prava da tražimo vanrednu sednicu gde bi ovo bila JEDINA TEMA i gde niko ne može da izađe sa sednice dok se ne reši!!!

Bem mu mater, dokle više da nam deca umiru!!! (izvinite na emocijama)
Laudanum Laudanum 11:39 18.07.2013

Slavica

"Idi Slavice i nemoj pisati kad stigneš. Ćorav sam ja za sitna slova sitnih duša"

http://panonskaludost.wordpress.com/2013/07/18/deda-stevina-skola-zivota-cuvace-slavica-ovce-al-ko-ce-cuvati-nju/
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 11:55 18.07.2013

Tijana Ognjanović

Nažalost, umrla je Tijana Ognjanović. Mogla je da dobije novo srce i da nastavi normalno da živi. Budući da živimo u državi izvrnutih moralnih vrednosti i gde Marko kasno stiže na Kosovo, Tijana bi sigurno ostala živa da je na vreme obezbeđena pomoć i od same države koja će pre novac da izdvoji za likove kao Miladin Kovačević kojima ništa ne fali. Al' budući da državu baš briga za svoje građane, tako to uvek biva: teško bolesni ljudi, nebitno kog su uzrasta, najviše će ispaštati.
Maloj Tijani nek' je pokoj duši, a porodici moje iskreno saučešće!
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:10 18.07.2013

Re: Tijana Ognjanović

Luka Ivanišević Luka Ivanišević 12:36 18.07.2013

Re: Tijana Ognjanović

Hvala!
ciracirafm ciracirafm 12:28 18.07.2013

Koliko košta život?

Pravo pitanje za one koji su lekari i koji su položili Hipokratovu zakletvu.
Oni trebaju da se jave ovde i da odgovore na njega.
U medjuvremenu,prenosim komentar iste vesti sa kojim se slažem.

Ja se pitam zasto su cene hirurskih intervencija toliko uzasno skupe? Vec sada ima 50 miliona ljudi u Americi bez zdravstvenog osiguranja. U Evropi je situacija nesto bolja, ali tendecije su iste. Ja ocekujem da ce u dogledno vreme samo najbogatiji moci da priuste zdrastveno osiguranje. Kako je moguce da sat vremena provedenih u operacionoj sali moze isto da vredi koliko dve godina rada jednog profesora u srednjoj skoli? Uzimam primer u Americi gde nije iznenadjenje da neka operacija kosta 60000 dolara. Meni nije cilj da omalovazavam medicinu, vec da se bunim protiv pretvaranja zdrastvenih usluga u robovlasnicko iskoriscavanje bolesnih ljudi. Ja sam gledao veliki broj operacija na internetu i u najvecem broju slucajeva osim konaca, gaza i slicnog jevtinog materijala nista kompleksnije nije korisceno. Danasnji hirurzi izgleda smatraju da cim uzmu skalpel u ruke, odmah par hiljada evrica mara da na racun padne. Od bankara advokata i medicinara nema precenjenijih zanata.
(jovan, 18. jul 2013 12:13)

westvleteren westvleteren 12:35 18.07.2013

Re: Koliko košta život?

Mislim da gro troskova odlazi na malpractice insurance. U slucaju da neko tuzi bolnicu zbog lekarske greske, osiguranje isplacuje veliku odstetu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:40 18.07.2013

Re: Koliko košta život?

Oni trebaju da se jave ovde i da odgovore na njega.

Ovde ti se sigurno neće javiti lekari iz SAD i Evrope da ti opravdaju cene svog rada.
A što se priloženog komentara tiče, jeste svi mi mislimo da su cene tih operacija astronomske, ali svoditi lekarski rad na "gaza, konac i sličnan jevtini materijal", uz gledanje na internetu, je više no naivno.
Prvo, mogao je Jovan da primeti i hordu lekara i pratećeg medicinskog osoblja na tim operacijama, čak ni carski rez ne radi jedan lekar, i za njega treba cela operacijska linija, a kamoli za komplikovane operacije srca, pluća...
Kad bi to tako lako bilo, onda bi svako mogao da uzme skalpel, gazu i konac i iseče srce, mozak, pluća i posle ih zašije nazad. Brzo i jeftino... Medicinsku ekipu koja prati postoperativni period da ni ne pominjem.
rade.radumilo rade.radumilo 15:28 18.07.2013

Re: Koliko košta život?

Ovde ti se sigurno neće javiti lekari iz SAD i Evrope da ti opravdaju cene svog rada.


Hebem li ga. Normalno je da onaj što je deset godina duže, neg sav normalan svet, učio škole hoće i kuću i kola i letovanja za sebe i porodicu. Nekome je dosta Dacia, a neko 'oće Mečku.
Meni nikakve pare ne mogu da nadoknade nedelju dana pakla koji smo prošli zbog idiota kome na diplomi piše da bi trebalo da zna šta da radi sa malom decom i koja je bebi od dva meseseca sa udžbenički pravilnim kostima, na pravdi boga, stavio gips na oba stopala.
Platili smo čoveka koji stvarno zna šta treba da radi sa malom decom (za početak da izmeri, onako majstorski pre nego bilo šta kaže) i poštedeli sebe i dete daljih trauma.
Poenta je, da što pare mogu da plate nije skupo. Ono što mene samo nervira u celoj toj priči je sledeće:
- Dece kojima je potrebna neka takva egzotična medicinska nega, nema puno u Srbiji. Potrebno je samo malo matematike velikih brojeva i lako bi se došlo do sredstava, samo što mi živimo u društvu u kom će svako potrošiti po četiri sata da napiše obrazloženje zašto se neki zadatak od pola sata ne može izvršiti.
lidiaz lidiaz 18:59 21.07.2013

Re: Koliko košta život?

Amerika i lekari su specifican problem. Ustvari, ne lekari, vec ceo sistem.
U principu, dosta novca jeste zbog osiguranja, posto su svi lekari osigurani od greske.
Drugo je sto i tu ima dosta presipanja iz supljeg u prazno, gde osiguranje i medicinska ustanova pregovaraju koliko sta kosta.
Tako naprimer, neko ko nema osiguranje, ili ko ima losije, ce za istu proceduru platiti skuplje. Osim ako nema para uopste, tada postoji neka vrsta drzavnog.
Treca stvar su velike plate lekara, ali one su velike ne zato sto su se oni dugo skolovali, vec zato sto su skupo platili to skolovanje, 4 godine dodiplomskih, 4 godine medicinske skole, i njihov dug je najmanje 200 hiljada dolara.
Kako je prokomentarisao jedan ovdasnji profesor univerziteta, pola troskova lecenja bi se resilo jeftinijim skolovanjem lekara.

escherichije_colic escherichije_colic 13:03 18.07.2013

_

Ne zna čovek šta da kaže. Tuga je normalno osećanje u ovakvim prilikama i sa njom se može izaći na kraj, ali nemoćni bes je nešto užasno. Kako čovek da se pomiri sa činjenicom da se stotine hiljada evra iz zdravstvenog fonda svakog meseca baca na plate profesionalnih članova stranke, dok roditelji po televiziji i fejsbuku mole za pomoć a deca gube dragoceno vreme i živote?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:17 18.07.2013

Re: _

Kako čovek da se pomiri sa činjenicom da se stotine hiljada evra iz zdravstvenog fonda svakog meseca baca na plate profesionalnih članova stranke, dok roditelji po televiziji i fejsbuku mole za pomoć a deca gube dragoceno vreme i živote?

Normalan čovek sa tako nečim ne može da se pomiri. To da postoje paralelni svetovi, jedan u kom se rasipaju dečiji životi, i drugi u kom se do poslednjeg trena bori za te živote.
poreznik2 poreznik2 13:17 18.07.2013

Koliko košta život?

U Srbiji ne više od 7 hiljada evra.

Duševni bol zbog smrti bliskog lica se izražava u subjektivnom osećanju, odnosno patnji koju trpi oštećeni zbog gubitka bliskog lica.
Pravo na naknadu za duševni bol zbog smrti bliskog lica imaju supružnik, deca, roditelji, vanbračni partner (u slučaju postojanja trajnije zajednice u skladu sa zakonom kojim se regulišu porodični odnosi) i braća i sestre (u slučaju da je između njih i umrlog postojala trajnija zajednica života).
Visina naknade iz stava 2. ovog člana određuje se u sledećim maksimalnim iznosima:
1) za slučaj smrti supružnik ili vanbračnog partnera - 5.000 evra;
2) za slučaj smrti deteta - 7.000 evra;
3) za slučaj gubitka ploda (fetusa) - 2.000 evra;
4) za slučaj smrti roditelja - maloletnom detetu - 6.000 evra;
5) za slučaj smrti roditelja - 5.000 evra;
6) za slučaj smrti brata ili sestre - 3.000 evra.
U slučaju smrti oba roditelja maksimalan iznos odgovarajuće naknade iz stava 3. ovog člana se udvostručuje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:19 18.07.2013

Re: Koliko košta život?

Ovo vidim prvi put...
7.000 evra za bol za detetom...ko li ga je izmerio?
poreznik2 poreznik2 14:19 18.07.2013

Re: Koliko košta život?

Matematika i svi mi.
Kada odemo da platimo osiguranje kola damo određeni iznos para.
Posle toga sve je matematika.
U zemlji siromaha život je jeftin.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:27 18.07.2013

Re: Koliko košta život?

U zemlji siromaha život je jeftin.

Bojim se da je jeftin i u zemlji bogatih.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:27 18.07.2013

Re: Koliko košta život?

porezniče, ovo me podsetilo na stihove Vojislava Ilića:

Kad je prodat neba dika
za trideset srebrnika,
naš premudri, svetli car
dvaestdevet vredi bar.
bladerunner92 bladerunner92 13:33 18.07.2013

Samo zbog

ovolike citanosti ovog tvog bloga zamolila bih da se obrati paznja na jedno i ne pravi greska: PARA IMA NEMA LJUDI!

LINK!!!


da li da podsetim na ovaj??
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:55 18.07.2013

Re: Samo zbog

jerry307 jerry307 14:33 18.07.2013

tuga

Koliko nepravde. Za JAT godisnje izdvajamo 20-30 miliona evra poslednjih 20 godina, a za bolesnu decu drzava nema. Kolko se pokrade po javnim preduzecima, zeleznica, EPS i drugim. Stotine miliona evra svake godine, a za decu nema.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:37 18.07.2013

Re: tuga

Nema...tada smo siromašna država. Nema se...
escherichije_colic escherichije_colic 08:22 19.07.2013

Re: tuga

Jel Tijanić beše skoro plakao kako dobija "samo 70 miliona evra godišnje i da bez 100 javni servis ne može normalno da funkcioniše"?

Dobro nismo već poskapavali svi od gladi, koliko se krade i na kakve besmislice se rasipa.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:59 18.07.2013

Spomenik

Prvi put sam popio banovanje na ovom blogu kad sam pre nekoliko godina opsovao bogataše (tu spadaju i tajkuni) što ne pomažu nemoćnoj deci. Čini mi se da je tada bila u pitanju devojčica iz naselja ispod Gazele. Slučajno sam znao koliki novac imaju ljudi koji IMAJU novac i znao sam da se taj slučaj može rešiti sa mesečnim bakšišom koji ostavljaju konobarima a mnogo takvih slučajeva se može rešiti novcem koji daju pevačicama (ovde su pevačice u prednosti nad pevačima).
Sad kad se pominje 70000 evra ja kažem da je to p... dim za mnoge naše zemljake, sugrađane, biznismene,... Od jednog sam čuo da bi on dao ali ne zna kako da izabere i kad bi dao jednom detetu onda morao da daje i drugoj deci, pa je onda doneo odluku da ne pomaže nikome. Ja sam mu predložio da izvlači kuglicu kao na lotou. Ima neko nebesko knjigovodstvo gde će to da mu se zapiše. Nije vredelo, jer su mu i izgovori bili lažni.
Novca ima na jednom kontu a na drugom nema. Važnost konta ne određuju emocije i razum. Prebacivati pare sa jednog na drugi konto svakome normalnom pada na pamet. Ali onda dođu obrazloženja, onda se potežu zakoni, pravilnici i svi se drže propisa kao pijan plota.
Jednom sam predložio da se vlasnici moje firme i bankari odreknu kubika i konjskih snaga, i to ne mnogo, samo malo što bi bilo desetak hiljada evra po autu. Npr. umesto BMW 4 da se uzme ŠKODA Super B (izvrstan veliki auto) i to je po komadu razlika 15 000 E, da se umesto full opreme i automatskog menjača uzme odlična oprema sa šestostepenim manuelnim menjačem i to je 7-8000 E za Insigniju, ...itd. Umalo nisam popio nogu što se mešam u poslovnu politiku grupe i što remetim menadžersku hijerarhiju. Sa tim parama bi mnogo humanih stvari moglo da se uradi i još da se firma i grupa reklamira kako je društveno nemampojmakakosetozove angažovana. Još ispadnem budala što čačkam mečku.
Ipsadnem glup i kad se hvalim što sam pomagao a ispadnem glup i kad ćutim o tome da sam pomagao.
Poltičari su mi stalno na pameti. Elita
U svakom slučaju moralna atmosfera u našem društvu (da li sam se dobro izrazio) je potpuno poremećena. I od toga se nećemo dugo, dugo oporaviti ako se uopšte oporavimo. Koliko je samo dece umrlo a da mi i ne znamo to. Umrlo od neke izlečive bolesti. Ili zbog nedostatka nege. Ili zbog nedostatka novca. Za malu Tijanu smo sticajem okolnosti svi znali.
Treba dići spomenik negde u Srbiji, spomenik neznanom detetu, da podseća sve da nismo sami i da ne smemo biti sebični.
Strašno mi nedostaje da neki političar skupi hrabrosti i da izađe na prokletu govornicu i da se javno izvini građanima i da kaže da je učestvovao u urušavanju sistema vrednosti i da je direktno ili indirektno kriv za smrt ili za bolest ili za nesreću mnogih ljudi. Ili za iskvaren ukus, jer je i to narodna nesreća. Kad se to desi ja ću znati da ima nade za nas. Mala nada ali postoji. Do tada ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:07 18.07.2013

Re: Spomenik

Treba dići spomenik negde u Srbiji, spomenik neznanom detetu

Tačno tako.
libkonz libkonz 18:09 18.07.2013

Re: Spomenik

Poznati biznismen Peconi ima hobi - igra se televizije. Kada bi rešio da mu umesto ovog, novi hobi postane spašavanje dečijih života, i da izdvaja istu količinu novca koliko sada daje da se igra televizije, to bi bilo sasvim dovoljno, a čak bi mu i ostalo više od pola. Ali spasavati živote, gde je tu uzbuđenje i zadovoljstvo?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:11 18.07.2013

Re: Spomenik

Ali spasavati živote, gde je tu uzbuđenje i zadovoljstvo?

Meni se čini da od toga uzbudljivije discipline nema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana