Astrologija| Politika| Tehnologija

Za kim zvona zvone?

freehand RSS / 21.07.2013. u 13:22

Mesecima u medijima traje igrokaz zvani "Rekonstrukcija". No je muka velika - kako zameniti so stručnih a neporočnih?

vlada-srbije-skupstina_520x320.jpg

 

Kombinacije, permutacije ili - rotacije?

Dakle, treba dovesti novije od novih i bolje od najboljih.

Pitanje je, međutim, koga zameniti ako su svi dobro radili? Drugo je pitanje . sa kakvim obrazloženjem, ako su svi dobro radili? 

Aleksandar Vučić je to u svojoj stranci oposlio ne prvi put viđenim rešenjem: ostavke aklamacijom, pa Šefu na odlučivanje. Nešto kao blanko ministarske ostavke dobrih vojnika Partije.  

A koalicioni partneri se krčkaju na vatri koju prvi potpredsednik Vlade pojača s vremena na vreme. 

Tako je iz URS-a poručeno da su i oni svi na raspolaganju da budu rekonstruisani. A i ne bi im bilo prvi put. Čak i ako rad svojih ministara i drugih Vladinih funkcionera ocenjuju visokim ocenama. 

Interesantno je takođe da PUPS i Palmu niko i ne pominje u ovom kontekstu, sem kao davaoce podrške. Ali sa  SPS-om će, izgleda, već malo teže ići; uprkos javno deklarisanoj spremnosti na sve žrtve, političke i kadrovske a za dobro Srbije i njenih građana - kao da se kockice ne slažu baš idealno. 

No ono što je posebno a u stvari najinteresantnije pitanje jeste - kime? Koga to vladajuće stranke imaju kao bolja kadrovska rešenja za mesta onih koje će ovaj ritualni čin u najavi odneti? 

Odgovor na to pitanje biće ujedno i odgovor na dilemu da li je reč samo o PR seči ili pravom peglanju rupa u radu Izvršne vlasti. 

Ili načinu da se mehkanim a neodbranjivim populističkim krošeom dosadašnji koalicioni partner dovede u situaciju da sam zatraži nove izbore? 



Komentari (347)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 10:07 22.07.2013

Re: Meni bi,

niccolo
da imam vremena, bilo zanivljivo analizirati šta je od onog koalicionog sporazuma sprovedeno do sada a šta nije, i ko bi od ministara bio za smenu s obzirom na to da nije ispunio sporazum (inače, komentari uopšte nisu bili loši, ima dobrih recepata, a pred kraj je i jedan komentar Blogovog Kolca od samo tri reči, pa vi vidite...).

Evo ja preleteh...
Dakle, sem kosovske politike koja je svakako zadata u predkoalcionom projektnom zadatku, i borbe protiv korupcije koja, bar meni, više liči da populističko-propagandnu aktivnost (čak i ako je iskreno vođena) no na sistemski zaokret - sferu ekonomije, državne uprave, nauke i obrazovanja ne znam kako bih prokomentarisao.

Posebno je intresantno što reč "kultura" u pretrazi u tom dokumentu daje rezultat - 0.
Te se na tom planu može sa potpunom sigurnošću reći da su obećanja ispunjena stopostotno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:09 22.07.2013

Re: Meni bi,

niccolo
Ne znam šta da ti kažem, znaš da sam se samoproglasio za kandidata za glavnog pregovarača na tvom blogu. E sad, ono jeste da mogu ja i više od jednog posla da obavljam u isto vreme (iako žene često znaju da tvrde kako su muškarci nesposobni za tako nešto - al' ima i izuzetaka), ali mi nekako ne ide da se kandidujem i za jedno i za drugo...ali svakako hvala.



Kažu da će i Selaković biti i gl.preogovarač i ministar pravosuđa, pa ako on može što ne bi i ti. Hebiga, kad rekonstruišemo, onda da rekonstruišemo.
freehand freehand 10:13 22.07.2013

Re: Meni bi,

Vojislav Stojković
niccolo
Ne znam šta da ti kažem, znaš da sam se samoproglasio za kandidata za glavnog pregovarača na tvom blogu. E sad, ono jeste da mogu ja i više od jednog posla da obavljam u isto vreme (iako žene često znaju da tvrde kako su muškarci nesposobni za tako nešto - al' ima i izuzetaka), ali mi nekako ne ide da se kandidujem i za jedno i za drugo...ali svakako hvala.



Kažu da će i Selaković biti i gl.preogovarač i ministar pravosuđa, pa ako on može što ne bi i ti. Hebiga, kad rekonstruišemo, onda da rekonstruišemo.

A šta ćemo ako mu Velja podeli resor na Pravo i Suđe?

(Velja je link)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:18 22.07.2013

Re: Meni bi,

U tom slučaju neka se niccolo i ecce florian dogovore ko će pravo, a ko suđe.
predatortz predatortz 10:19 22.07.2013

Za kim zvona zvone?

Za nadom u naš bolji život...
freehand freehand 10:26 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone?

predatortz
Za nadom u naš bolji život...

Pa kako bih rekao: ja sam izuzetno srećan i zahvalan što ova Vlada u mnogim segmentima svog delovanja nije ispunila moja očekivanja.
predatortz predatortz 10:37 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone?

freehand
predatortz
Za nadom u naš bolji život...

Pa kako bih rekao: ja sam izuzetno srećan i zahvalan što ova Vlada u mnogim segmentima svog delovanja nije ispunila moja očekivanja.


Polako,ispuniće... I tvoja i moja najcrnja očekivanja. Ubeđen sam da su za to, i samo za to, sposobni. A ovu ekipu stručnjaka, uz manje korekcije, gledaćemo još dugo. Zahvaljujući DS, koja je samu sebe do te mere devastirala, da ovim đilkošima dugo niko neće predstavljati ozbiljnu političku pretnju.
freehand freehand 10:56 22.07.2013

Odsustvo samokritike

SNS: URS pokazuje nepoverenje
Izvor: Beta

Beograd -- URS, odlaganjem donošenja odluke vezane za rekonstrukciju Vlade Srbije pokazuju nepoverenje prema ostalim parterima, rečeno je agenciji Beta u SNS.
...
"Signali koji se šalju iz URS-a pokazuju dozu nepovrenja prema ostalim parterima u vladi - ako kažemo naši ministri su radili najbolje, pa neka nam drugi partneri u vladi dokažu da nismo radili dobro", kazao je funkcioner SNS koji je želeo da ostane anoniman.

Prema njegovim rečima, SNS ne želi ništa da dokazuje.

"Nećemo i ne želimo ništa da dokazujemo, već da se svi dobro pogledaju u ogledalo i kažu da li su radili najbolje, da li je bilo prostora za više i bolje, za ono što gradjani od nas očekuju", rekao je on.

Prema njegovim rečima, svako odlaganje pokazuje odsustvo poverenja u koalicione partnere.

"Ako nema poverenja, onda tu ne treba da se bude i ako nema poverenja znači da ne delimo iste vrednosti", rekao je on.

Prema njegovim rečima, i URS je trebalo da odluku o rekonstrukciji donese na Glavnom odboru kao što će to učiniti SNS u petak.


Dakle, da se revidiraju stavovi ili... Da se revidiraju stavovi.

O bo ža vam ovaj rečnik saopštenja SNS! Tako evropejski a tako golootočki...
maksa83 maksa83 11:41 22.07.2013

obucite cicu


mr.fogg mr.fogg 12:33 22.07.2013

Za kim zvona zvone

1. Sudeći prema stranačkim evidencijama, broj građana sa knjižicom "preskočio" je cifru od dva miliona, a to znači da svaki treći punoletni građanin ima direktne veze s politikom. Zašto? Ne zbog političkih uverenja, već zbog borbe za opstanak koju je nametnuo proporcionalni izborni sistem u kombinaciji sa korupcijom.

2. Većinski izborni sistem, zbog svojih nedostataka, zamenjen je, 1993. godine, proporcionalnim. U poslednjih dvadesetak godina i proporcionalni se nije bolje pokazao.

3. Ima li rešenja?
Možda u kombinaciji većinskog i proporcionalnog, ili ima i trećih rešenja?
Nisam dovoljno stručan da se ozbiljno bavim tim problemom, ali jesam skeptičan:
kako da se pronađe rešenje kada za tu promenu treba da glasaju 'naši' poslanici izabrani po proporcionalnom sistemu. Šta njima fali u životu, da bi nešto menjali?

4. P.S.
Poslednju nadu u promene ubija činjenica da je van stranaka približno dve trećine glasača. Među njima sigurno ima pametnih ljudi koji bi mogli mnogo da pomognu.
Vođe i članove naših stranaka to ni malo ne zanima. Polupismeni i priglupi, zlurado se smeju u lice tim ljudima i kažu 'ko ti je kriv što se na vreme nisi učlanio'.
freehand freehand 16:31 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

4. P.S.
Poslednju nadu u promene ubija činjenica da je van stranaka približno dve trećine glasača. Među njima sigurno ima pametnih ljudi koji bi mogli mnogo da pomognu.

Ček sad: jel problem u trećini koja jeste, ili u dve trećine koje nisu u strankama?
mr.fogg mr.fogg 16:35 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Problem je u sistemu, a ne u ljudima.
mirelarado mirelarado 18:24 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Problem je u sistemu, a ne u ljudima.


Управо тако. Једино је питање како и власт и опозицију, укорењене у клептократију коју су успоставили, принудити да изборни систем промене.
mesan mesan 19:18 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Nama je za opstanak potreban izborni sistem koji potencira ličnu odgovornost poslanika, bila to neka vrsta proporcionalnog sa otvorenom listom, ili većinskog.

Strah od gubljenja fotelje je ključ razbijanja partokratije, korupcije, i drugih daleko najvećih problema kod nas.

Zašto mandat osobi, a ne stranci? "Stranački ideali" su hrana za malu decu, što zbog demagogije, što zbog preletača, što zbog toga što pojedine zakonske probleme rešavaju razumni pojedinci a ne rasplinute parole iz stranačkog manifesta.

"Nedostaci većinskog sistema" su u Istočnom bloku i u nas bili veoma izraženi zbog neravnotežnog stanja pri uvođenju višestranačja; sad nema tog problema.

Čak i u "ekstremnom" dvostranačkom parlamentu nastalom usled većinskog izbornog sistema, poslanici glasaju po odgovornosti, često u suprotnosti "idealima" stranke. Da malo i provociram: odlika je primitivaca da više poštuju dres nego razum.


Kao ilustraciju, možete koristeći zvanični sajt congress.gov ili neprofitni govtrack.us videti svaki glas svakog poslanika u svakom glasanju u SAD od 1789. do sad. Takodje, poslanici imaju zvanične kongresne web stranice na kojima se dokazuju kao zakono-predlagači i donosioci. Većinski sistem ih svake druge godine kolje ako nešto pogreše, a takođe su podložni pritisku ljudi iz svog okruga, što je najprirodnije.

Uporediti to sve sa kvazi-izborom u obliku "Izborna lista Tadić - DS"; fuj.

Peti oktobar sa zahtevom promene izbornog sistema?
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:30 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Strah od gubljenja fotelje je ključ razbijanja partokratije, korupcije, i drugih daleko najvećih problema kod nas.

Čim se nađe neko ko će ovaj problem rešiti, odmah to da patentiramo...ima da se obogatimo. Planetarno.
"Kod nas" izbaciti.
iqiqiq iqiqiq 19:32 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

mesan

Možda nisam lepo formulisala ali postaviti sistem na noge, pa će se i pravi ljudi namestiti u sistem
1. Da se promeni izborni zakon tako da predstavnik izborne volje građana dobije svoje mesto u Parlamentu i da građani mogu direktno da se obrate svom predstavniku u Parlamentu po određenim pitanjima, te da dobiju odgovor
TO ZNAČI PERA SE KANDIDUJE; ON JE IZ XZY STRANKE;ja biram Peru, a Pera vuče poene stranci XZY. Ako Pera ne uradi ono zbog čega smo ga izabrali, ode Pera u istoriju

2. Da se promeni Zakon o državnim službenicima, tako da nepoverenje ministru i/ili postupak pred Visokim službeničkim savetom ne bude samo na inicijativu Vlade, nego i Ombudsmana, Agencije za borbu protiv korupcije i/ili inicijative građana (potpis peticije od 10.000 je dovoljan broj)
NE POSTOJI LEGALAN PUT; PRAVNICI NEKA ME ISPRAVE na koji način se obavlja ovaj disciplinski postupak, pogeldajte sajt SUK-a u meniju Visoki službenički savet


3. Da svako ministarstvo ima poseban deo na sajtu gde će se registrovati svaka predstavka građana i da se vodi evidencija o načinu rešavanja predstavke uključujući i vremenski rok
OVO JE UVEDENO U NEKIM OPŠTINAMA; ZAŠTO NE BI MOGLO I U MINISTARSTVU

Ja sam uvek za ozbiljne predloge, mnoge zakonske inicijative mogu da se iznesu ako bude dovoljna podrška javnosti, opozicije, sindikata, NVO itd
mesan mesan 19:38 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Jelica Greganović
Strah od gubljenja fotelje je ključ razbijanja partokratije, korupcije, i drugih daleko najvećih problema kod nas.

Čim se nađe neko ko će ovaj problem rešiti, odmah to da patentiramo...ima da se obogatimo. Planetarno.
"Kod nas" izbaciti.



Potpuno promašujete poentu. Navedite mi jednu ozbiljnu državu u kojoj su masovna korupcija, potpuno odsustvo lične odgovornosti i motiva za inicijativu, kao i nezdrav kult partijo-pripadništva rasprostranjeni koliko "kod nas".

Nama je to goruća prepreka i omča oko vrata decenijama, a za ostale (ozbiljne države) hronični kašalj na koji se piju lekovi.
mesan mesan 19:42 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

iqiqiq


Ja se apsolutno slažem sa vašim komentarom. (Inače mi se čini da često imate konkretne i razumne predloge.)

Reagovao sam više na tvrdnju mr.fogg-a da je većinski sistem propao kod nas, i hteo sam da navedem eksplicitni primer sistema gde stvari rade (daleko, daleko bolje nego kod nas).
freehand freehand 19:45 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Kao ilustraciju, možete koristeći zvanični sajt congress.gov ili neprofitni govtrack.us videti svaki glas svakog poslanika u svakom glasanju u SAD od 1789. do sad. Takodje, poslanici imaju zvanične kongresne web stranice na kojima se dokazuju kao zakono-predlagači i donosioci. Većinski sistem ih svake druge godine kolje ako nešto pogreše, a takođe su podložni pritisku ljudi iz svog okruga, što je najprirodnije.

Uporediti to sve sa kvazi-izborom u obliku "Izborna lista Tadić - DS"; fuj.

Peti oktobar sa zahtevom promene izbornog sistema?


Izvini...


Jel o ovome pričaš?
Kao o idealu?
Tadićfuj i Nikolićfuj su mila mama po pitanju inteligencije, emocija i uopšte uzevši u odnosu na ovog stvora. A bogami - i na nobelovca što ga je nasledio na mestu rukovaoca džojstikom za upravljanje dronovima.

mesan mesan 19:55 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Nadam se da me trolujete!

Kakve veze imaju ingerencije, motivi i metodi izvršne vlasti sa izbornim uređenjem zakonodavne vlasti? Između njih postoji barijera, što i nije tačno u slučaju Srbije!

O Bush-u smo pričali detaljnije u vezi sa Iračkim ratom, i ako se sećate zvaničnih dokumenata, kongresni komitet ga je argumentovano ispljuvao.

Ako spominjete Obamu, ne moramo ni da počinjemo o tome koliko njegovih planova je pogazeno u Kongresu ili Senatu.

Antiteroristički zakoni izglasani u Kongresu jesu dobra slika javnog mnjenja, ne zavera predsednika.

Sveukupno, kakve su to tačno zamerke na izborni sistem poslanika sadržane u liku američkog predsednika?
Dr M Dr M 19:59 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Nama je za opstanak potreban izborni sistem koji potencira ličnu odgovornost poslanika, bila to neka vrsta proporcionalnog sa otvorenom listom, ili većinskog.


Čini mi se da NOVA stranka predlaže nešto u tom smislu, mešoviti sistem..
iqiqiq iqiqiq 20:03 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

freehand

A taman sam htela da te stavim u VIP listu, ali neću! Nemoj mi USA ili Buša, to je veliki sistem, može da se još urušava, a pri tom vojno politički raširen uticaj. Mrzim kad se mi poredimo sa takvim zemljama, i kakve to veze ima sa nama! Nema nikakvih dodirnih tačaka. Demokratija u stilu skupimo se na trg pa se dogovorimo ne postoji. Dakle ne verujem ja u USA demokratiju a nije me ni briga

Ja bih volela da uradimo ozbiljne strukturne i sistemske promene, ali nemam ja ni mozga ni obrazovanja da te promene sama izlicitiram. Ali molim za predloge, čitam vas sa B92 bloga godinama, obrazovan i pametan svet, svašta sam naučila. Nisam do skora se uključivala, ali sad bih htela da pitam zašto se taj pametan svet ne potrudi da napiše konkretne i ozbiljne predloge. Lako je podsmevati se glupima i budalama, daj da im kažemo koja rešenja mora da se primene.
iqiqiq iqiqiq 20:07 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone


Ja se apsolutno slažem sa vašim komentarom. (Inače mi se čini da često imate konkretne i razumne predloge.)

Mesan ako se slažeŠ, budimo na ti, a hvala na pohvali. Vidi, ja sam uvek za konkretne predloge, pa ne mora da budu dobri, ali nekako ne vidim kod nas tu filozofiju
- priznamo da imamo problem
- definišemo problem
- predložimo rešenja
- nađemo izvodljivo rešenje
- primenimo rešenje

Najčešće ne stignemo do toga ni da priznamo da imamo problem, nego se već bacimo na optuživanje i međupartijske zađevice, a intelektualna elita stoji sa strana i u belim rukavicama klapće, malo klapće, malo se ruga, malo se zgražava, kao da se to sve dešava u Bangladešu.
mesan mesan 20:09 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M

Čini mi se da NOVA stranka predlaže nešto u tom smislu, mešoviti sistem..


Iz manifesta:

Zalažemo se za nove izborne zakone na svim nivoima – parlament Srbije treba da ima 150 poslanika u okviru čega će 100 poslanika biti izabrano većinskim sistemom, a 50 poslanika proporcionalnim. Predlažemo da vlada Srbije bude formirana po kancelarskom sistemu, sa najviše deset ministarstava. Izbor predsednika Republike treba vršiti u parlamentu, iz reda uglednih građana koji nisu partijski aktivisti. Zalažemo se za izbor odbornika po većinskom sistemu i direktan izbor gradonačelnika.

Ali, pošto bi poslanici NOVE stranke bili izabrani po postojećem sistemu u postojeći sistem, da li uopšte vredi glasati za njih? :)
freehand freehand 20:15 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

A taman sam htela da te stavim u VIP listu, ali neću!

...


Ja bih volela da uradimo ozbiljne strukturne i sistemske promene, ali nemam ja ni mozga ni obrazovanja da te promene sama izlicitiram. Ali molim za predloge, čitam vas sa B92 bloga godinama, obrazovan i pametan svet, svašta sam naučila. Nisam do skora se uključivala, ali sad bih htela da pitam zašto se taj pametan svet ne potrudi da napiše konkretne i ozbiljne predloge. Lako je podsmevati se glupima i budalama, daj da im kažemo koja rešenja mora da se primene.

Suština moje reakcije na Mesanov komentar je da su ovo ozbiljna pitanja koja se u Evropi i Srbiji razmatraju već nekolikoo stotina godina. I da rešenja nisu zacementirana jednom za svagda. I da smo u poslednjih dvadesetak godina parlamentarizma u Srbiji imali već nekoliko izmena izbornog zakona oi njeogovog prilagođavanja vremmenu i realnosti.
A da afričke ose, azijski mungosi i singapurski termiti presađeni sa svog matičnog tla mogu da naprave čudo i pokoru u novoj domovini. Tako je i sa zakonima. I političkim sistemom.
Dr M Dr M 20:17 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Ali, pošto bi poslanici NOVE stranke bili izabrani po postojećem sistemu u postojeći sistem, da li uopšte vredi glasati za njih? :)


Kako onda da promenimo sistem?

Svašta smo probali, ćorak.

Davljenik se i za slamku hvata, možda su oni slamka?
iqiqiq iqiqiq 20:22 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Suština moje reakcije na Mesanov komentar je da su ovo ozbiljna pitanja koja se u Evropi i Srbiji razmatraju već nekolikoo stotina godina. I da rešenja nisu zacementirana jednom za svagda. I da smo u poslednjih dvadesetak godina parlamentarizma u Srbiji imali već nekoliko izmena izbornog zakona oi njeogovog prilagođavanja vremenu i realnosti

Ok, izvadio si se
videću za ono sa VIP listom, mora još malo da se uverim u dobre namere, a ne da se opečem kao poslednjih 20tak godina, posle me grize savest za koga sam glasala.
freehand freehand 20:32 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M
Ali, pošto bi poslanici NOVE stranke bili izabrani po postojećem sistemu u postojeći sistem, da li uopšte vredi glasati za njih? :)


Kako onda da promenimo sistem?

Svašta smo probali, ćorak.

Davljenik se i za slamku hvata, možda su oni slamka?

Ček bre, šta ti sad fali ledepeju? I Veci Peci?!
U stvari, šta fali vlasti kad vidiš da se drže programskih ciljeva ledepeja ko pijan plota?!
mesan mesan 20:38 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

iqiqiq

- priznamo da imamo problem
- definišemo problem
- predložimo rešenja
- nađemo izvodljivo rešenje
- primenimo rešenje


Imam identično mišljenje o tom problemu!

Najjači utisak na mene poslednjih godina je ostavila (blogerka) Krugolina Borup, koja je otprilike po toj listi, uz neumorno obijanje pragova, dovela do realnih promena u porodilištima.

Druga stvar, na temu sistem/političar i kako ih menjati: iz pojedinih izjava Dačića, Tome i Vučića, koje smatram prvim našim političarima koji su ozbiljno zagazili u kolo zapadnih političara (znači, ne samo deklarativno), ja vidim da to izgleda kao kad školarac dobije par packi, pa mu se otvore oči kako to funkcioniše svet odraslih. Znači, to je njihova (izolacionistička, komunistička, nacional-fašistička, itd.) svest, koja se polako budi na realnost koju su do sad ignorisali ili o kojoj su penili budalaštine ili laži. Ali, poenta je da postoji potencijal za učenje! Samo treba još da putuju i dobijaju packe!

Konkretno, mislim da je Vučić razgovarao sa NATO-om, pa mu je utisak bio, parafraziram, "...nisam ni znao kako to funkcioniše... korisno je za nas da budemo u pozitivnoj saradnji (iako ne članovi)...". A Toma je polako odustao od karakterističnog verbalnog proliva. Itd.

Kako nemamo bistrih i savremenih političara, tako izgleda nemamo ni harizmatičnih predstavnika civilnog sektora?
mesan mesan 20:47 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

freehand
I da smo u poslednjih dvadesetak godina parlamentarizma u Srbiji imali već nekoliko izmena izbornog zakona oi njeogovog prilagođavanja vremmenu i realnosti.


A ja sam se nadao da ćeš dati mišljenje o hitnom uvođenju većinskog izbornog sistema poslanika, u Srbiji sada. Da li bi to bio okidač za sistemske promene? Jer, čini mi se da srpska javnost nije apatična kad ima nade da će glas doneti promenu. Moj komentar je bio argument na tu temu.

A SAD jesu dobra ilustracija toga kako i šta poslanici rade u takvom izbornom sistemu, bez potrebe da povlačimo mungose i stvorove koji tu ne pripadaju :)
iqiqiq iqiqiq 20:49 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

ja vidim da to izgleda kao kad školarac dobije par packi, pa mu se otvore oči kako to funkcioniše svet odraslih.

E baš to, naivan Srbin misli zahebaće on njih, a oni su namazani svim mastima i naučili su neke istorijske lekcije koje mi uljuljkani u "nešto između" varijanti tek sada saznajemo.
Nije mi ni kum ni rod, ali mi se dopalo šta je čovek rekao, pa evo dajem link Kako-modernizovati-Srbiju
dali76 dali76 20:50 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Slazem se da bi promena izbornog sistema pomogla,ali problem svakog sistema jeste nefunkcionalnost demosa,odnosno jedna totalna apatija.
Vecina nazalost cuti .
Politicari mogu biti onoliko odgovorni koliko je odgovorna javnost,a ako je drustvo pasivno, nema ni javnost.
U tom slucaju dzaba izborni zakoni, ovakvi ili onakvi.
Da srpsko drustvo ima vas rezon rrazmisljanja iqiqiq, bilo bi mnogo bolje.
mesan mesan 20:55 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M
Ali, pošto bi poslanici NOVE stranke bili izabrani po postojećem sistemu u postojeći sistem, da li uopšte vredi glasati za njih? :)


Kako onda da promenimo sistem?

Svašta smo probali, ćorak.

Davljenik se i za slamku hvata, možda su oni slamka?


Pitanje sam postavio u obliku paradoksa, baš zato što lično mislim da licitiranje partijama znači vrlo malo u našoj situaciji. Odnosno, pozitivna promena može a ne mora da usledi kroz par decenija.

Zato ja glasam za peti oktobar sa transparentom "Glas za ime! Ime za odgovornost! Jedno u gradu, drugo u regiji, treće u republici!"

Prosto klizi sa jezika :)
freehand freehand 20:58 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

iqiqiq
ja vidim da to izgleda kao kad školarac dobije par packi, pa mu se otvore oči kako to funkcioniše svet odraslih.

E baš to, naivan Srbin misli zahebaće on njih, a oni su namazani svim mastima i naučili su neke istorijske lekcije koje mi uljuljkani u "nešto između" varijanti tek sada saznajemo.
Nije mi ni kum ni rod, ali mi se dopalo šta je čovek rekao, pa evo dajem link Kako-modernizovati-Srbiju

I šta je Epohalno Vlada Vuletić ovde rekao, možeš li ti da prevedeš? Jerbo ja nikad nisam bio u stanju da razumem.
Da granice Srbije nisu bitne?
I da se moderniztacijom niko u Srbiji nije bavio, sem čitave generacije, i to poslednja dva i po veka?
iqiqiq iqiqiq 21:02 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

I šta je Epohalno Vlada Vuletić ovde rekao, možeš li ti da prevedeš

Samo ovaj deo, ostalo nije ni bitno
"Jер док год нечије напредовање буде зависило од личних познанстава – било да су заснована на племенској, породичној, партијској било некој другој врсти личног односа, а не на квалификацијама и способностима појединаца, неће бити свеукупног друштвеног напретка. Док год се солидарност буде темељила искључиво на породичној или каквој другој личној блискости, а не на институционално обавезујућим нормама неће бити сигурности за већину чланова друштва. Док год се поглед на садашњост буде дефинисао из перспективе прошлости, а не будућности неће бити могућности за искорак ка њој. Док год се замисао о успешном развоју привреде буде темељила на идеји о експлоатацији природних ресурса, а не на „експлоатацији” знања неће бити успешне економије. Док год се хомогеност буде ценила више од различитости неће бити толеранције неопходне за друштвену динамику. Док год Србија буде једно од слојно најзатворенијих друштава неће бити покретљивости неопходне за друштвено проветравање и ублажавање последица социјалних неједнакости."
Dr M Dr M 21:09 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

šta ti sad fali ledepeju?


Mislim da su potrošili svoj evolucioni potencijal, a SNS im preuzeo agendu.

šta fali vlasti kad vidiš da se drže programskih ciljeva ledepeja ko pijan plota?!


Iskrenost i kvalifikovanost.
mesan mesan 21:13 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

dali76
Slazem se da bi promena izbornog sistema pomogla,ali problem svakog sistema jeste nefunkcionalnost demosa,odnosno jedna totalna apatija.


Vrlo interesantno, ja baš imam osećaj da u Srbiji nije u pitanju prava apatija! Meni se čini da je ona prividna, jer su ljudi razočarani opcijama, i opterećeni ličnom propašću koju im sve opcije serviraju.

Na primer, da li su rekordni beli listići (preko 4%) bili znak da građani aktivno slušaju pa se i bune?

Doduše, tu možete videti da se slični i veći procenti često javljaju na zapadu: http://rangevoting.org/SPRates.html
mesan mesan 21:13 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

dali76
Slazem se da bi promena izbornog sistema pomogla,ali problem svakog sistema jeste nefunkcionalnost demosa,odnosno jedna totalna apatija.


Vrlo interesantno, ja baš imam osećaj da u Srbiji nije u pitanju prava apatija! Meni se čini da je ona prividna, jer su ljudi razočarani opcijama, i opterećeni ličnom propašću koju im sve opcije serviraju.

Na primer, da li su rekordni beli listići (preko 4%) bili znak da građani aktivno slušaju pa se i bune?

Doduše, tu možete videti da se slični i veći procenti često javljaju na zapadu: http://rangevoting.org/SPRates.html
Dr M Dr M 21:14 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Zato ja glasam za peti oktobar sa transparentom "Glas za ime! Ime za odgovornost! Jedno u gradu, drugo u regiji, treće u republici!"


Otprilike ono što predlaže NOVA stranka.

Novi 5. oktobar mora neko da povede, ni spontani pobačaji nisu više spontani a kamoli peti oktobri.




iqiqiq iqiqiq 21:19 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Vecina nazalost cuti

To ćutanje je toliko očigledno u svim segmentima društva, a naročito kad počneš da radiš u našim firmama.

Naši "menadžeri" nisu naučili da prihvate neko mišljenje ili kritiku i onda imaš smešnu situaciju da ceo kolektiv govorka negde iza leđa i krišom po ćoškovima o Problemu. Ali niko ne sme da izađe na oči Šefu i da kaže "imamo Problem". I tako je u partijama i tako je gde god hoćeš. Onda se od tog ćutanja ljudi tako razulare negde gde mogu taj ventil da otvore pa imaš divlje vozače po ulicama, divlje komšije, divlju decu i sav pritisak ide odozgore na dole
tučemo Bus Plus kontrolorku, a ne kažemo šta nam se ne dopada i ne gledamo da to promenimo
pacijent tuče doktorku jer je nezadovoljan zdravstvenim sistemom
nastavnike tuku deca i roditelji, valjda ako ih dovoljno istuku, oni će se setiti da se pobune protiv svojih ministara tlačitelja

i tako, tučemo jedni druge, a ne kažemo šta treba menjati i koga treba menjati
freehand freehand 21:19 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Pa sad... Taf kao i većina "analitičara voli da praunznoslovi. Pa je onda ovo

Док год се солидарност буде темељила искључиво на породичној или каквој другој личној блискости, а не на институционално обавезујућим нормама неће бити сигурности за већину чланова друштва.

... dizvinete i ti i on - glupost. jer je institucionalna solidarnost - socijala.

A i ovo mu je sjajno:
Док год се поглед на садашњост буде дефинисао из перспективе прошлости, а не будућности неће бити могућности за искорак ка њој.

Jbg, nismo svi Dragec da gledamo iz perspektive budućnosti. Štaviše, oni što tvrde da jesu uglavnom su foliranti i prevaranti.

Док год Србија буде једно од слојно најзатворенијих друштава неће бити покретљивости неопходне за друштвено проветравање и ублажавање последица социјалних неједнакости."

A ovo je tek spektakularno. Ne znam na kom se to istraživanju i analizi bazira, al voleo bih da vidim izvor. Jer jedan od velikih problema Srbije jeste haotična stratifikacija i nepostojanje socijalnih temelja, i opšta iskorenjenost, i nepostojanje bilo kakvih društvenih slojeva, pa ni stepenika/vrata među njima. Sve se preskače ad hok i ćiribu ćiriba principom, i to uz pomoć kapitala ili političkog ključa.
mesan mesan 21:31 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M
Zato ja glasam za peti oktobar sa transparentom "Glas za ime! Ime za odgovornost! Jedno u gradu, drugo u regiji, treće u republici!"


Otprilike ono što predlaže NOVA stranka.


Nisam pročitao ceo manifest, ali biću ciničan: Činjenica da njihov manifest sadrži tačno one zdravorazumske primedbe na sistem koje mnogima odmah padaju na pamet je pokazatelj toga da je ta stranka uočila mesto koje može da iskoristi, odnosno sloj ljudi koje može da iskoristi. To im je i posao doduše :)

Mada, moguće je i da je Živković jednostavno bistriji, moderniji, pošteniji i iskreniji od svih svojih kolega, nikad se ne zna...


Novi 5. oktobar mora neko da povede, ni spontani pobačaji nisu više spontani a kamoli peti oktobri.


Verovatno ako postoji indikacija nekakve promene na bolje (uslovno rečeno), teško je zapaliti masu da traži opsežne promene.
maksa83 maksa83 21:34 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Mada, moguće je i da je Živković jednostavno bistriji, moderniji, pošteniji i iskreniji od svih svojih kolega, nikad se ne zna...

Moguće je, a moguće je i da je malopre na Slaviji sleteo leteći tanjir, iz njega izašao Isus u Zvezdinom dresu i zaigrao irsko kolo...
milisav68 milisav68 21:36 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M
Novi 5. oktobar mora neko da povede, ni spontani pobačaji nisu više spontani a kamoli peti oktobri.

A i BIA nije DB.
iqiqiq iqiqiq 21:37 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Pa sad... Taf kao i većina "analitičara voli da praunznoslovi

Pa vidi, po onom "što je babi milo, to se babi snilo", meni se učini da on govori o tzv"negativnoj selekciji", o našem čuvenom povratku u budućnost " e da smo pod Turcima uradili to i to" i na kraju po pitanju slojeva da smo još nastrojeni da svi nosimo iste cipele "da niko ne štrči".

Ako već pričamo o tekstovima, velika suština je i u tekstu o neprimenjivosti zakona gdje Cerovina http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Nezakoniti-cinovnici.lt.html
Kazezoze Kazezoze 21:47 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Mada, moguće je i da je Živković jednostavno bistriji, moderniji, pošteniji i iskreniji od svih svojih kolega, nikad se ne zna...

Moguće je, a moguće je i da je malopre na Slaviji sleteo leteći tanjir, iz njega izašao Isus u Zvezdinom dresu i zaigrao irsko kolo...

kukusigameni kukusigameni 21:51 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Mada, moguće je i da je Živković jednostavno bistriji, moderniji, pošteniji i iskreniji od svih svojih kolega, nikad se ne zna...

Moguće je, a moguće je i da je malopre na Slaviji sleteo leteći tanjir, iz njega izašao Isus u Zvezdinom dresu i zaigrao irsko kolo...


freehand freehand 21:52 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

mesan
freehand
I da smo u poslednjih dvadesetak godina parlamentarizma u Srbiji imali već nekoliko izmena izbornog zakona oi njeogovog prilagođavanja vremmenu i realnosti.


A ja sam se nadao da ćeš dati mišljenje o hitnom uvođenju većinskog izbornog sistema poslanika, u Srbiji sada. Da li bi to bio okidač za sistemske promene? Jer, čini mi se da srpska javnost nije apatična kad ima nade da će glas doneti promenu. Moj komentar je bio argument na tu temu.

A SAD jesu dobra ilustracija toga kako i šta poslanici rade u takvom izbornom sistemu, bez potrebe da povlačimo mungose i stvorove koji tu ne pripadaju :)

Nisi se dobro nadao jer se ja retko izjašnjavam o pitanju izbornog sistema. To, naime, smatram iznimno dosadnom i iznimno kompliokovanom temom, u kojoj sve strane, koliko god ih bilo, imaju valjane argumente i u kojoj su svi u pravu.
A ne mislim da bi promena izbornog sistema rešila išta u društvu u kome fanatični populizam bez ideje i bez granica osvaja nadpolovičnu većinu ne oznojivši se.
maksa83 maksa83 21:55 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

To, naime, smatram izneimno dosadnom i izneimno kompliokopvanom temom

Svakako je manje nezdravo od farmaceutskog sredstva za uspavljivanje.
iqiqiq iqiqiq 21:59 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

A ne mislim da bi promena izbornog sistema rešila išta u društvu u kome fanatični populizam bez ideje i bez granica osvaja nadpolovičnu većinu ne oznojivši se.

Pa nismo mi krivi što nam odjednom dadoše onoliki izbor, koliko već ima registrovanih partija, pa koliko njih redovno stigne na izborni listić, pomamimo se da biramo. Pamtimo i vremena kad na listiću samo jedna partija pa nemaš šta da biraš. To ti je kao i ovo sa tržnim centrima, a nekada bio samo Kluz i Beko. Proćiće nas to, ako si o tome pričao...
freehand freehand 22:00 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

iqiqiq
A ne mislim da bi promena izbornog sistema rešila išta u društvu u kome fanatični populizam bez ideje i bez granica osvaja nadpolovičnu većinu ne oznojivši se.

Pa nismo mi krivi što nam odjednom dadoše onoliki izbor, koliko već ima registrovanih partija, pa koliko njih redovno stigne na izborni listić, pomamimo se da biramo. Pamtimo i vremena kad na listiću samo jedna partija pa nemaš šta da biraš. To ti je kao i ovo sa tržnim centrima, a nekada bio samo Kluz i Beko. Proćiće nas to, ako si o tome pričao...

Jok, al nema veze.
zilikaka zilikaka 22:01 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

"Jер док год нечије напредовање буде зависило од личних познанстава – било да су заснована на племенској, породичној, партијској било некој другој врсти личног односа, а не на квалификацијама и способностима појединаца, неће бити свеукупног друштвеног напретка. Док год се солидарност буде темељила искључиво на породичној или каквој другој личној блискости, а не на институционално обавезујућим нормама неће бити сигурности за већину чланова друштва. Док год се поглед на садашњост буде дефинисао из перспективе прошлости, а не будућности неће бити могућности за искорак ка њој. Док год се замисао о успешном развоју привреде буде темељила на идеји о експлоатацији природних ресурса, а не на „експлоатацији” знања неће бити успешне економије. Док год се хомогеност буде ценила више од различитости неће бити толеранције неопходне за друштвену динамику. Док год Србија буде једно од слојно најзатворенијих друштава неће бити покретљивости неопходне за друштвено проветравање и ублажавање последица социјалних неједнакости."


I mene ovo zasvrbelo.
Al zato što vrvi od opštih konstatacija.

Kad sve sažmeš, ko kad bi izjavio da ljudi u Srbiji treba da žive bolje.

Al kad već divanite o mogućim načinima, ja verujem u moć građanske inicijative, ali po pitanju naizgled sitnih stvari.
Doduše, i tu treba imati dobru ideju i ludačku upornost da bi uspeo da isteraš i učvrstiš i najmanju promenu, al može se.

...e, a ima još nešto što verujem.
Svaki ogroman problem se rešave tako što ga razbiješ na mnogo manjih, i resavaš ih redom, prema dostupnosti i mogućnostima.
Ako uspeš da istraješ i rešiš nekoliko prvih, dalje ide lakše.

Msm, to mu dođe ko kad hoćeš nešto da oparaš.
Najteže je izvući prvih par niti. Posle kritične tačke neke stvari idu i spontano.
Dr M Dr M 22:05 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Mada, moguće je i da je Živković jednostavno bistriji, moderniji, pošteniji i iskreniji od svih svojih kolega, nikad se ne zna...

Moguće je, a moguće je i da je malopre na Slaviji sleteo leteći tanjir, iz njega izašao Isus u Zvezdinom dresu i zaigrao irsko kolo...


Makso, obzirom da bi to sletanje na Slaviju izazvalo priličnu gužvu, lakše mi je da priželjkujem da je kolega mesan u pravu..
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:06 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

a za ostale (ozbiljne države) hronični kašalj na koji se piju lekovi.

Da...ko li je pustio Grčku u evrozonu...i Italiju...gledao kroz prste Sloveniji, Portugalu, Španiji........................................
Btw, u komentaru iz kog sam izvadila citat, nema reči "masovna". A pošto košta masovna korupcija, može se videti na slučaju Bugarske. Koja je takođe ušla u EU...
Skup sirup za taj kašalj. Mnogo skup.
maksa83 maksa83 22:08 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Makso, obzirom da bi to sletanje na Slaviju izazvalo priličnu gužvu, lakše mi je da priželjkujem da je kolega mesan u pravu..

Traženje Utehe u Veri je drevno ljudsko svojstvo, kao i potreba za Mesijom. Okej je - ko voli.
freehand freehand 22:11 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Makso, obzirom da bi to sletanje na Slaviju izazvalo priličnu gužvu, lakše mi je da priželjkujem da je kolega mesan u pravu..

Traženje Utehe u Veri je drevno ljudsko svojstvo, kao i potreba za Mesijom. Okej je - ko voli.

Bogami, ja čitao da je Veca Peca nešto jeretisala po Dačićvučiću ovih dana... Ko ne sviđa joj se nešto.
Nada se, valjda, da će završiti na krajputašu ko bogumil, šta li?
expolicajac expolicajac 22:13 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Mada, moguće je i da je Živković jednostavno bistriji, moderniji, pošteniji i iskreniji od svih svojih kolega, nikad se ne zna...

Moguće je, a moguće je i da je malopre na Slaviji sleteo leteći tanjir, iz njega izašao Isus u Zvezdinom dresu i zaigrao irsko kolo...

A šta misliš o drugim ljudima koji su se okupili u toj stranci? Da li su i oni mali zeleni obučeni u Partizanove dresove?
Dr M Dr M 22:18 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Makso, obzirom da bi to sletanje na Slaviju izazvalo priličnu gužvu, lakše mi je da priželjkujem da je kolega mesan u pravu..

Traženje Utehe u Veri je drevno ljudsko svojstvo, kao i potreba za Mesijom. Okej je - ko voli.


Makso, jako cenim Tvoj mišljenje pa me interesuje, ali ozbiljno, šta misliš, ko može da povede ovu zemlju prema većem BNP? Od raspoloživih i raspoloženih lica i partija, naravno..
maksa83 maksa83 22:25 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

A šta misliš o drugim ljudima koji su se okupili u toj stranci? Da li su i oni mali zeleni obučeni u Partizanove dresove?

Mislim da gube vreme. Njihovo vreme doduše, njihova stvar. Kad dođe vreme kampanje počeće da troše i tuđe pare. Kada i ako uđu u parlament trošiće naše vreme i naše pare. Kao i mnogi do sada, ili će biti marginalizovani, ili će da uđu u nečasne oportune saveze i ukiseliće se kao i ostali krastavci u tegli. U procesu neće proizvesti ništa korisno ni pametno.

Empirijski i statistički.

P.S. Možda Zoran u procesu dobije na poklon novi vinograd pa i njega preproda i opet glumi ludilo u nekoj NVO, pa napravi stranku koja se zove NAJNOVIJA. I tako, idu dani...
maksa83 maksa83 22:28 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Makso, jako cenim Tvoj mišljenje pa me interesuje, ali ozbiljno, šta misliš, ko može da povede ovu zemlju prema većem BNP? Od raspoloživih i raspoloženih lica i partija, naravno..

Niko.
mesan mesan 22:37 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Jelica Greganović
a za ostale (ozbiljne države) hronični kašalj na koji se piju lekovi.

Da...ko li je pustio Grčku u evrozonu...i Italiju...gledao kroz prste Sloveniji, Portugalu, Španiji........................................
Btw, u komentaru iz kog sam izvadila citat, nema reči "masovna". A pošto košta masovna korupcija, može se videti na slučaju Bugarske. Koja je takođe ušla u EU...
Skup sirup za taj kašalj. Mnogo skup.


EU (njen "centralni" deo) je imala svoje razloge da primi razne, odnosno procenila je da je dobitak veći od štete u svakom konkretnom slučaju. Bez obzira na te činjenice, za mene su ozbiljne države definisane baš kroz to koliko im je transparentno i ne-rođako uređenje, a ne po tome da li su u evro-zoni.

Verovatno se slažemo da po toj definiciji razne države koje su se ispilile iz komunističkih jaja, i još poneki južnjaci ogrezli u mafiju i dr., ne spadaju u ozbiljnu grupu, što se ogleda baš i u tome da njihovi građani prilično pate (mada ima za to i drugih razloga).

Nemojte molim vas sad povlačiti argumente kako su alfa članovi EU u stvari bili zli pa sve krize svojeručno izazvali, niti argumente o tome kako je birokratija neobuzdano zlo i u ozbiljnim državama, ni o tome kako ekonomija i njima posustaje, itd. Jer sve to, čak i da je 100% tačno, ne bi menjalo činjenicu da je transparentna vlast sa kulturom ličnih ostavki itd. svetlosnim godinama ispred ove plemenske, i da ima potencijal i svaku nadu da građanima pruži najbolje što je u datom periodu ljudske istorije moguće.
milisav68 milisav68 22:37 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83

Niko.




freehand freehand 22:37 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Makso, jako cenim Tvoj mišljenje pa me interesuje, ali ozbiljno, šta misliš, ko može da povede ovu zemlju prema većem BNP? Od raspoloživih i raspoloženih lica i partija, naravno..

Niko.

Dosta originalno u XXI veku, mada je odumiranje države kao princip bilo prilično popularno u marksizmu onomad.
Dr M Dr M 22:41 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Makso, jako cenim Tvoj mišljenje pa me interesuje, ali ozbiljno, šta misliš, ko može da povede ovu zemlju prema većem BNP? Od raspoloživih i raspoloženih lica i partija, naravno..

Niko.


Pa šta da radimo onda, da se povešamo?
U svakom slučaju, hvala na odgovoru.
Umesto vešanja, biram ukrcavanje u leteći tanjir na Slaviji.Vremena imam..


freehand freehand 22:43 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M
maksa83
Makso, jako cenim Tvoj mišljenje pa me interesuje, ali ozbiljno, šta misliš, ko može da povede ovu zemlju prema većem BNP? Od raspoloživih i raspoloženih lica i partija, naravno..

Niko.


Pa šta da radimo onda, da se povešamo?
U svakom slučaju, hvala na odgovoru.
Umesto vešanja, biram ukrcavanje u leteći tanjir na Slaviji.Vremena imam..



Kombinacija tehnologije i folklora je ono pravo za Srbiju. Daklem - leteći sač!
Dr M Dr M 22:47 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

leteći sač!


Brzo da se brendira, da nas neko ne pretekne.
freehand freehand 22:49 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M
leteći sač!


Brzo da se brendira, da nas neko ne pretekne.

Dodaj odmah i leteću tanjiraču.
Novo, sveže, rodno ravnopravno.
expolicajac expolicajac 22:51 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

U procesu neće proizvesti ništa korisno ni pametno.

Empirijski i statistički.

Vređaš ljude koje ne poznaješ. Mislim da to ne priliči tvom intelektualnom nivou.
mesan mesan 23:02 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

expolicajac
U procesu neće proizvesti ništa korisno ni pametno.

Empirijski i statistički.

Vređaš ljude koje ne poznaješ. Mislim da to ne priliči tvom intelektualnom nivou.


Mene iskreno interesuje, da li vi poznajete neke od tih ljudi, ili vam je to opšta zamerka?

Vrlo bi me zaintrigirala tvrdnja da je sastav te partije drugačiji od sastava drugih partija, po kvalitetu. (Da se ne zadržavamo na vođi.)

Ako branite pokojeg običnog poštenog člana, kakvih verovatno ima u svakoj partiji, oni su nebitni za rezultate, pa se na njih ni ne odnosi uvreda :)
maksa83 maksa83 23:05 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Pa šta da radimo onda, da se povešamo?

Onome kome život gubi smisao zbog toga što nam je "elita" treš je to verovatno jedini izlaz. Meni to nije dovoljan razlog.
maksa83 maksa83 23:07 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Vređaš ljude koje ne poznaješ. Mislim da to ne priliči tvom intelektualnom nivou.

Ne postavljaj pitanje ako ne želiš da čuješ odgovor. :)

Ja ne precenjujem sopstveni intelektualni nivo, pa ne treba ni ti.

Nemoj da se ljutiš na mene, ljuti se na empiriju i statistiku.
Dr M Dr M 23:08 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

da li vi poznajete neke od tih ljudi, ili vam je to opšta zamerka?


Pitanje je, verovatno, za EXa a ja, sa svoje strane, obzirom da sam prvi pomenuo NOVU partiju, da kažem da znam, iz medija, Vesnu Rakić Vodinelić i Vladimira Pavićevića.

Za moj ukus su perfektni.
freehand freehand 23:08 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Nemoj da se ljutiš na mene, ljuti se na empiriju i statistiku.

A tvoj leteći tanjur će da sleti u Buđanovce!
Eto ti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:10 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Vređaš ljude koje ne poznaješ


A zar je mudro zanemariti svo iskustvo i poverovati, ili se ponadati, da su se pojavili neki nepoznati pravi?

Neki su već to iskusili i zestoko se opekli poverovavši u mogućnost da se pravi konačno pojave.

Živković ima dara za politiku, to je nesporno, ali mislim da je Maksa u pravu, ili će se ukiseliti i novi krastavac, ili će ga nestati.

Sistem ne valja, njega može da pobedi ili neki mnogo jak pojedinac (ja takvog ne vidim u Srbiji, Zivković sigurno nije tog kalibra) ili neka revolucionarno nova ideja (ni nju ne vidim nigde pa ni kod Zivkovića).

blogovatelj blogovatelj 23:12 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Jер док год нечије напредовање буде зависило од личних познанстава – било да су заснована на племенској, породичној, партијској било некој другој врсти личног односа, а не на квалификацијама и способностима појединаца, неће бити свеукупног друштвеног напретка.


Rodio se britanski prestolonaslednik pre par sati.
Misliš da ga neće postaviti za kralja jednog dana? I ako ga postave da neće biti društvenog napretka u Britaniji.
I da podsetim, biće kralj zahvaljujući porodičnoj pripadnosti.
maksa83 maksa83 23:12 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

A tvoj leteći tanjur će da sleti u Buđanovce!

Da tanjur sleti 'de oće, samo da ga ja ne perem!
Dr M Dr M 23:13 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Pa šta da radimo onda, da se povešamo?


Onome kome život gubi smisao zbog toga što nam je "elita" treš je to verovatno jedini izlaz


Makso, meni je životni smisao da se borim da bude bolje nego što jeste. Zato i tražim način.

Elite su se već snašle, hoću da se snadju i oni koji to nisu.
freehand freehand 23:15 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Sistem ne valja, njega može da pobedi ili neki mnogo jak pojedinac (ja takvog ne vidim u Srbiji, Zivković sigurno nije tog kalibra) ili neka revolucionarno nova ideja (ni nju ne vidim nigde pa ni kod Zivkovića).


I šta sad fali Vučiću?!
maksa83 maksa83 23:15 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Makso, meni je životni smisao da se borim da bude bolje nego što jeste. Zato i tražim način.

Pa, postoji samo jedan kutak svemira koji možeš sigurno da popraviš.
Dr M Dr M 23:21 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone


I šta sad fali Vučiću?!


Samo sredina i krajevi..
Dr M Dr M 23:23 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Makso, meni je životni smisao da se borim da bude bolje nego što jeste. Zato i tražim način.

Pa, postoji samo jedan kutak svemira koji možeš sigurno da popraviš.


Ko nije zadovoljan malim, nije ni velikim..
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:43 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

I šta sad fali Vučiću?!


Isto što i do sad.


mesan mesan 23:43 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Dr M

Pitanje je, verovatno, za EXa a ja, sa svoje strane, obzirom da sam prvi pomenuo NOVU partiju, da kažem da znam, iz medija, Vesnu Rakić Vodinelić i Vladimira Pavićevića.

Za moj ukus su perfektni.


Jeste za expolicajca, ali hvala puno na odgovoru! Prvi put sam sad guglao te osobe, pa ću i poslušati intervjue i izjave. Deluju sumnjivo ispravno za sada :)

Preliminarno mišljenje o NOVOJ onda može da bude da je namazani i iskusni Živković namirisao priliku da prodaje maglu, ali je jedina preostala magla u Srbiji toliko dobra da je privukla i ponekog smislenog aktivistu? Možda ipak vredi detaljnije prekontrolisati još članova... Nada umire poslednja! :)
maksa83 maksa83 23:56 22.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Preliminarno mišljenje o NOVOJ onda može da bude da je namazani i iskusni Živković namirisao priliku da prodaje maglu, ali je jedina preostala magla u Srbiji toliko dobra da je privukla i ponekog smislenog aktivistu? Možda ipak vredi detaljnije prekontrolisati još članova...

Baahh...
Desilo se da lokal, tj. ugostiteljski objekat od ne mnogo širokog društvenog značaja koji povremeno koristimo kao ofis spejs (naravno, striktno za sastanke) često posećuje Dušan Janjić, analitičar. Pojma nisam imao ko je on, vidim tu sedi neki čovek, dolaze razne TV, radio i novinske ekipe, intervjuišu ga, to što on priča mi skroz ima smisla, itd. itd., i shvatim vremenom ko je i kako se zove. I desi se da on tu pre godinu i nešto napravi svoju stranku, i ja pomislim - ovaj čovek nije budala, ne deluje mi ni kao lupež, ta stranka možda ima smisla. Onda se u jednom trenutku pojavio njegov drug i suosnivač te nove stranke - izvesni - kako ga je on oslovljavao - Prle. Prle nije onaj Prle-Tihi-Mrki Prle, nego Prvoslav Davnić, ljubitelj astronomije i satelita koji to tako voli da je prosto morao da unajmi jedan i za nas. Moje iluzije prhnuše kao sunčeve protuberance i nestadoše kao $40 mil USD koje je narečeni spucao za naš račun (i smotao neku masnu proviziju u procesu, da bi ga sad skoro sud oslobodio svake odgovornosti).
freehand freehand 00:09 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

hoochie coochie man
I šta sad fali Vučiću?!


Isto što i do sad.



Dr M

I šta sad fali Vučiću?!


Samo sredina i krajevi..


Pu majku mu... Kakvi ste to ljudi, pa vama niko ne valja!
A što je ležao na golom betonu u Briselu za dobro naroda?
I što mu je narod svaka druga reč?

E, uzgred - jel slušao ili čitao neko sjajni govor Predsednika Nikolića sad kad je File bio tu?
Nevera, majke mi! Pa on svaki put uspe da nadmaši sebe!
mesan mesan 00:15 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83


Genijalna priča! Instant lično opravdanje za svu nevericu u samo-korekciju našeg političkog zoo-vrta!

Ništa onda, ako nema demonstracija za preokret izbornog sistema, nema novih ljudi ni partija, ostaje jedino nada u to da će nekakav (javni?) pritisak da progura ove postojeće kroz EU legalni mlin, a da EU neće biti popustljiva kao prema npr. Bugarima nego će da padaju packe ovim našim pozerima dok im ne presedne mentalitet. Šta ću, ja uvek optimista :)
expolicajac expolicajac 05:58 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

maksa83
Vređaš ljude koje ne poznaješ. Mislim da to ne priliči tvom intelektualnom nivou.

Ne postavljaj pitanje ako ne želiš da čuješ odgovor. :)

Ja ne precenjujem sopstveni intelektualni nivo, pa ne treba ni ti.

Nemoj da se ljutiš na mene, ljuti se na empiriju i statistiku.

Nisam se naljutio nego konstatovao da neko ko čita naučnu fantastiku od rane maladosti ne može biti glup i mora pripadati intelektualnoj eliti ove zemlje.
kukusigameni kukusigameni 07:57 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Meni je problem sa strankama u Srbiji, što sve manje-više imaju slične ciljeve, pa i programe. Osim po ličnostima, ne znam po čemu bih se opredeljivao. A to se pokazalo kao loše. Mislim da je na to Maksa mislio.
Kada bih znao koja je ideologija stranke (bilo koje), koju grupaciju stanovništva i njihove interese zastupa, mogao bih da se opredelim (pa i pogrešim). Ovako, DSS ima najčitljiviji program, sa kojim, moram da priznam da se ne slažem.
freehand freehand 08:30 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Meni je problem sa strankama u Srbiji, što sve manje-više imaju slične ciljeve, pa i programe.

U jednu ruku da, u drugu ruku ne. ciljevi svih stranaka jasni su iz definicije stranaka, i u najkraćem se svode na osvajanje vlasti radi kontrolisanja državne kase. Proklamovani ciljevi su ljubav sreća i mir u svetu, šta drugo.
Ali im programi svakako nisu isti, a ja recimo i ne znam šta je program najveće stranke u Srbiji. Odnosno fronta, jer to više i nije stranka. Niti znam šta je ideologija te stranke, ni šta je usmerenje. Ni da li je leva, desna, centar, ni da li je moderna ili konzervativna. Ništa o njoj ne znam, sem tih ljudi koji odreda ulivaju poverenje višestruko osuđivanih lica za teška dela protiv bezbednosti naroda i države, u povraćaju.
Što se Makse tiče - taj nihilistički pristup je vrlo lako postavili u diskusiji i još lakše braniti. Argumenata koliko hoćeš.
Dok ne dođeš do situacije da se svi oko tebe odjednom prosvetle, stanu na tvoju stranu i slože se sa tobom. I naprave front koji se zove (ili ne zove) PROTIV.
I? Šta onda?
kukusigameni kukusigameni 08:39 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

freehand
Što se Makse tiče - taj nihilistički pristup je vrlo lako postavili u diskusiji i još lakše braniti.

Nije nihilistički. To je rezervisano za Cerskog.
Vezivanje stranaka isključivo za ličnosti više nema prođu u Srbiji. I kvit. Bre.
Stranke žele da im biračko telo budu SVI. Nej da može. Krajnje je vreme da se shvati višestranačje i da se stranke opredele koju politiku zastupaju, pa da se birači na taj način opredeljuju. Ovako, nihilistički ili ne, ceo parlament izgleda kao u vreme SK. Nekoliko frakcija i to je to.
freehand freehand 08:44 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

kukusigameni
freehand
Što se Makse tiče - taj nihilistički pristup je vrlo lako postavili u diskusiji i još lakše braniti.

Nije nihilistički. To je rezervisano za Cerskog.
Vezivanje stranaka isključivo za ličnosti više nema prođu u Srbiji. I kvit. Bre.
Stranke žele da im biračko telo budu SVI. Nej da može. Krajnje je vreme da se shvati višestranačje i da se stranke opredele koju politiku zastupaju, pa da se birači na taj način opredeljuju. Ovako, nihilistički ili ne, ceo parlament izgleda kao u vreme SK. Nekoliko frakcija i to je to.

Ti to pričaš o svojim željama ili o realnosti?
Mislim, upirem se da vidim to što opisuješ, al gu nema, jbg.
Ili ti znaš da mi kažeš šta je to SNS, u stvari?
Ili napraviš misaoni eksperiment i apstrahuješ Vućića; pa mi kažeš šta je to što je ostalo a ima po istraživanjima i rezultatima nadpolovičnu većinu u zemlji Srbiji?
kukusigameni kukusigameni 08:50 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

freehand
Mislim, upirem se da vidim to što opisuješ, al gu nema, jbg.

Patotikaem. Nema ga.
I onda je taj koji to kaže nihilista.
Kad i ako bude bilo, počeće da se kruni ta uobičajena većina u parlamentu.
Do tada. SK i frakcije.
maksa83 maksa83 09:36 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Što se Makse tiče - taj nihilistički pristup je vrlo lako postavili u diskusiji i još lakše braniti

Ako sam dobro shvatio, ti tražiš i očekuješ od nekoga (mene npr. konkretno) da izaberem nešto u gomili teškog treša i ubedim sebe (i druge) da to nije toliki treš, pošto nešto mora da se izabere. Preferabli da izaberem baš to što bi ti izabrao, inače sam koljač iz devedesetih, amoralni/zaboravni neštoneštoveć, zombi Sloba, Vesna Pešić ili koji ti se već Fredi Kruger ukazao tog dana. To je lažni izbor, apsolutno ne moram ništa od toga da biram. To što neću da biram me takođe ne sprečava da ukažem da je igra nameštena, a igrači, sudije, štabovi, federacije i klubovi - budale ili prevaranti. To naravno znači da će umesto mene da izabere neko drugi (ti, neki fan Tome, fan Dinkića, fan Živkovića, ko god da je legao na čiju rudu), i ta stvar je ugrađena u moju "kalkulaciju" i ja sam u miru sa tim. Tako da ja pažljivo biram da se nerviram oko drugih stvari. To što nam se fokusi u toj situaciji ne poklapaju me ne čini nihilistom.

iqiqiq iqiqiq 09:38 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Niko.

E to je razmišljanje koje vodi u princip "Velikog Vođe", jedan čovek ne može ni da uništi ni da popravi bilo šta. Potreban je timski rad i "uključivanje građana". Samo što građani ne umeju da se uključe u proces odlučivanja, lakše je pustiti nekog drugog, pa onda sve pljuvati.
ništa lično prema tebi, dopada mi se i tvoj humor i tvoji komentari
iqiqiq iqiqiq 09:39 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

..e, a ima još nešto što verujem.
Svaki ogroman problem se rešave tako što ga razbiješ na mnogo manjih, i resavaš ih redom, prema dostupnosti i mogućnostima.

Potpuno se slažem, imaš predlog šta bi ti volela prvo da "razvežeš"...neka bude džabe savet političarima,pa kad uvide da mudro zboriš onda te kandidujemo za Specijalnog Savetnika
iqiqiq iqiqiq 09:45 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Jok, al nema veze.

Vidi, ako te ja nisam razumela, a imam neko školovanje i obrazovanje, kako misliš da te razumeju građani Srbije.Mogao si da se potrudiš da objasniš, bar toliko zaslužujem

Mislim da se često i ne razumemo iako svi puno volimo da pričamo. Dobar i pravilan pristup objašnjavanja i pristupačan govor širokim narodnim masama i omogućava da se postigne "fanatični populizam".
Biti vodeći političar u Srbiji nije lako, stalno ga neko slika, traži izjave za sve i svja (kao da jedan čovek može da ima sve odgovore), puštaju se po medijima izjave koje narod voli da guta ako su na nivou prosečne serije ili ovih modernih "reality" zabava.
Tako se izgubi svaki smisao slušanja tih izjava.
maksa83 maksa83 09:46 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

jedan čovek ne može ni da uništi ni da popravi bilo šta

O, može, može, itekako. Samo ne treba da precenjuje sopstvene domete. A ni tuđe.
freehand freehand 10:53 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Ako sam dobro shvatio, ti tražiš i očekuješ od nekoga (mene npr. konkretno) da izaberem nešto u gomili teškog treša i ubedim sebe (i druge) da to nije toliki treš, pošto nešto mora da se izabere.

Ne, potpuno si loše shvatio, odnosno ništa nisi shvatio. Niti šta očekujem niti šta tražim od tebe, kao ni od bilo koga drugog, uključujući članove svoje porodice.
Ali smatram da u javnoj diskusiji u kojoj iznosiš stavove o političkim temama i ja mogu da kažem šta o tvojim stavovima mislim. Pri tome u ovoj situaciji krajnje benevolentno i bez ikakvog vrednosnog suda, samo čista konstatacija.
I onda bi oke bilo da si napisao šta je u toj mojoj konstataciji bilo netačno a bez ovog bulšita sa Krugerom i ostalim utvarama koje pominješ.
I da, u pravu si - i neizbor je vrsta izbora, te sobom nosi određene posledice. A tvoja svest o tome i jasna odluka u tom smislu je sasvim u redu.
Ni ja nemam problem sa tim. Rekoh - samo sam je konstatovao.
Tvoj život, tvoj izbor. Posledice su zajedničke, kao i posledice svakog delovanja ili nedelovanja jedinki u jednom društvu.
I samo imaj u vidu da ni ovo nema nikakvu vrednosnu konotaciju, čak ni u nagoveštaju. Jer i ja sam potpuno svestan da su moji izbori moguće pogrešni, a i oni nose posledice ne samo po mene.
Uostalom, o tome ovde raspravljamo, zar ne.
freehand freehand 11:01 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

Vidi, ako te ja nisam razumela, a imam neko školovanje i obrazovanje, kako misliš da te razumeju građani Srbije.Mogao si da se potrudiš da objasniš, bar toliko zaslužujem

Ja se ne obraćam građanstvu. U stvari, u tom političkom smislu ne obraćam se nikome. Iznosim svoja razmišljanja i o njima raspravljamo.
A ovo što rekoh - skratio sam na jednu rečenicu zato što je to jedna od milion puta prežvakanih tema. Ali je činjenica da nam je te '90 oktroisana demokratija, sa sve desetinama stranaka-lažnjaka koje su nam podarili Sloba, Jovica i njihovi saigrači, ne bi li do kraja zamutili političke vode i ljudima ogadili i demokratiju i stranke.
Pa smo imali bar deset stranaka i strančica čiji su nazivi ličili na Demokratsku, pet Pokreta da liče na SPO, deset raznoraznih Radikalnih stzranaka i tako dalje i tako dalje. Plus gomila saradnika, krtica, spavača, aktivnih funkcionera Službe u samim strankama.
A sam izborni sistem menjan je nekoliko puta, al nikad svima ugoditi.

To što u ovom momentu i nema neke rasprave o njemu na političkoj sceni mislim da jasno govori da ga ni političari ni javnost ne smatraju bitnim faktorom koji određuje političku stvarnost Srbije.
iqiqiq iqiqiq 11:22 23.07.2013

Re: Za kim zvona zvone

A ovo što rekoh - skratio sam na jednu rečenicu

Pa onda sam te razumela, samo što sam htela da kažem da treba vremena da se stvarno formiraju partije i da se ljudi naviknu na pomisao da postoje različite partije, pa da im dosadi taj preveliki izbor koji evidentno imamo sada (kao i krpice po tržnim centrima, od jedne robne marke nekada sada je toliki izbor da je preterano)
Da je važno nastaviti u demokratiji, pa ti si to rekao u nekom blogu "poklekneš pa kreneš dalje" ili tako nešto. U tome i jeste stvar, objasniti narodu da demokratija znači i učešće, tj treba da koriste nezavisne institucije, da se dopisuju sa institucijama, da se priključe peticijama, da traže svoja prava, da koriste priliku ako im Novi Zakon o javnim nabavkama omogućava neku kontrolu i monitoring. Ali nema te naučne discipline, tj nigde se ne izučava kako demokratsko društvo stvarno izgleda. Opet kažem mi smo izjednačavali demokratiju sa lepim gradovima u zapadnoj Evropi, sa tržnim centrima koje smo tamo videli itd, ali nemamo svest o institucijama, o kontroli moći koja mora da postoji u demokratskom društvu. I iskreno mislim da nisu sve zapadne demokratije stvarno demokratije, i da pri tome ne mislim na kraljevine, čak sam smatrala da kralj kao nacionalna figura može pomoći našoj zajednici da dobije neki osećaj jedinstva. Jer definitivno nemamo taj osećaj zajedništva, te tako i ne možemo da razvijamo demokratiju.
A da su trenutni političari nedorasli, pa jesu, ali to je samo period privikavanja, te ne treba puštati uzdu, odnosno odustajati od demokratskog društva. Rađaju se nova deca nezagađena ideologijama, možda oni progledaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana