Društvo| Istorija| Jubileji

Niko da se seti-28.07.1914.

expolicajac RSS / 29.07.2013. u 07:46

490x370_prvi-svetski-rat.jpg 

Niko u državnim medijima nije spomenu jučerašnji dan kao dan kada je počeo Prvi svetski rat. Namerno nisam ništa napisao živeći u lažnoj nadi da će se neki bajni poznavala srpske istorije, ili novinar sa reputuacijom setiti koliko je 28.07.1914. godine bio značajan za tok srpske istorije.

Ovde se nalazi tekst koji je pisan odavno a objavljen je samo u niškim Južnim vestima.

"28. jula 1914. u 13 časova u bašti hotela "Orijent", Nikola Pašić je dobio depešu kojom je Austrougarska objavila rat Srbiji. Ivo Ćipiko je o ovom događaju zapisao:

Po ručku diže se Pašić, miran, naoko bezbrižan. Ali, ipak učinilo mi se, kad sam ga pogledao, da njegove povučene oči izražavaju nešto neobično, što se tog časa dogodilo. Na ulici, ispred hotela, Pašić izvadi iz džepa jednu depešu i pokaza je francuskom ministru. To je bila depeša objave rata.

Kasnije tog dana, Pašić je ovu depešu pročitao i okupljenim Nišlijama, veruje se sa balkona Banovine.

Ta kafana, tačnije bašta hotela "Orijent", u kojoj je pre bezmalo 100 godina Srbima i Evropi obznanjen početak Velikog rata, ni na koji način nije obeležen toponim gradske istorije i gradskog sećanja. Ne bih se začudio poražavajućim rezultatima eventualne ankete o tome šta današnje Nišlije znaju o ovom događaju ili Niškoj deklaraciji.

Bojim se da danas, osim malih zatvorenih grupa koje baštine sećanje na borce i žrtve ratova, malo ko može da se bilo kako identifikuje sa ovim aspektom slavnog, istorijski važnog, dela gradskog života. Izgleda da naša sećanja na Prvi svetski rat ostaju podvojena od lokalnog nasleđa i rezervisana za nauku i oficijalne spomene."

Slava svim palim borcima srpske vojske za slobodu našeg naroda. Bog da im podari večni mir i spokoj. 



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 07:48 29.07.2013

1.

Pa evo, ti si se setio. I svaka ti čast.
NNN NNN 08:49 29.07.2013

u državnim medijima

se bave dinkićevim opstankom u vladi,
a sve se svodi na ovo:
http://www.njuz.net/mladan-dinkic-ova-prica-o-satro-rekonstrukciji-je-otisla-malo-predaleko/
(mrzi me da pravim link)

Ps. nekako sam očekivao da ćeš ti da se setiš
(a ti posle i dalje kukaj kako te ne volim )

Slava svim palim borcima srpske vojske za slobodu našeg naroda. Bog da im podari večni mir i spokoj.

Slava im!
expolicajac expolicajac 09:09 29.07.2013

Re: u državnim medijima

Ps. nekako sam očekivao da ćeš ti da se setiš
(a ti posle i dalje kukaj kako te ne volim

Samo sam jednom "zakukao" a ti to pamtiš.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:40 29.07.2013

Neverovatno

Šta se sve kod nas ne obeležava i šta se sve obeležava!!

Taman lepo, polako i sigurno počinjemo neobeležavanje sto godina Prvog svetskog rata.

Narod i država koji lako zaboravljaju svoje značajne datume, događaje, ljude lako bivaju zaboravljeni i prezreni od drugih.

NNN NNN 09:46 29.07.2013

Re: Neverovatno

Narod koji je podneo najveće žrtve u prvom svetskom ratu
nije obeležavao kraj tog istog rata
dok nam Evropa nije rekla da to treba da radimo,
ej!

(tako da tek od pre neku godinu slavimo 11. novembra Dan primirja)
dr.wagner dr.wagner 09:59 29.07.2013

A ono prije ...

... jutro

-A što se ono dogodilo mjesec dana prije ???

-Ništa mi ne znamo o tome ...

-Objavili su nam rat jer nas nitko ne voli , prvo je pomislio Pašić ..,


Wagner
expolicajac expolicajac 10:05 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
... jutro

-A što se ono dogodilo mjesec dana prije ???

-Ništa mi ne znamo o tome ...

-Objavili su nam rat jer nas nitko ne voli , prvo je pomislio Pašić ..,


Wagner

Susjed, da nam nije objavljen rat, vi bi ste još bili pod čizmom austrougarskog carstva. Ovako na našim plećima ste dobili tolio željenu državu. Makar možeš da izgovoriš, onu tako tešku reč, "hvala". Nije na odmet zbog budućih pokolenja.
dr.wagner dr.wagner 10:22 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav Ex

expolicajac

Susjed, da nam nije objavljen rat, vi bi ste još bili pod čizmom austrougarskog carstva. Ovako na našim plećima ste dobili tolio željenu državu. Makar možeš da izgovoriš, onu tako tešku reč, "hvala". Nije na odmet zbog budućih pokolenja.


-A nije baš tako komšija ...
... umjesto jedne čizme , dobili smo drugu

-Tek je JB postavio okvire za neku našu buduću državu , a to sa vama gotovo
nema veze ...
-Paradoksalno je da su za to možda najzaslužniji Srbi iz Hrvatske , a mi smo
im se 90-ih "zahvalili" u našem , nažalost poznatom stilu ...
... no to je druga priča i za koji dan će postati aktualna


W
expolicajac expolicajac 10:30 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
Pozdrav Ex

expolicajac

Susjed, da nam nije objavljen rat, vi bi ste još bili pod čizmom austrougarskog carstva. Ovako na našim plećima ste dobili tolio željenu državu. Makar možeš da izgovoriš, onu tako tešku reč, "hvala". Nije na odmet zbog budućih pokolenja.


-A nije baš tako komšija ...
... umjesto jedne čizme , dobili smo drugu

-Tek je JB postavio okvire za neku našu buduću državu , a to sa vama gotovo
nema veze ...
-Paradoksalno je da su za to možda najzaslužniji Srbi iz Hrvatske , a mi smo
im se 90-ih "zahvalili" u našem , nažalost poznatom stilu ...
... no to je druga priča i za koji dan će postati aktualna


W

Sve je u oku posmatrača, dragi moj susjed.
milisav68 milisav68 11:39 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
-A što se ono dogodilo mjesec dana prije ???

A pre toga....malo carinski rat, malo sankcije, malo zabrana rada srpskih društava u Bosni, malo hapšenja, malo demonstracija sile vojnim manevrima.....
Ništa mi ne znamo o tome ...


dr.wagner dr.wagner 12:41 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav M-68

milisav68

A pre toga....malo carinski rat, malo sankcije, malo zabrana rada srpskih društava u Bosni, malo hapšenja, malo demonstracija sile vojnim manevrima.....


-I zato su došli ovi vaši i zatukli nam cara ...(budućeg)
... zbog malo carine i vojne vježbe (na našem teritoriju) ???

-Istina , utjeha nam je da su nam "vaši kraljevi" kasnije uveli demokraciju ...

-Ima EX pravo ... šišaš fakte i činjenice , sve je u oku promatrača
( ... ima možda ponešto i u mitu & legendi )


W

expolicajac expolicajac 12:57 29.07.2013

Re: A ono prije ...

-I zato su došli ovi vaši i zatukli nam cara ...(budućeg)
... zbog malo carine i vojne vježbe (na našem teritoriju) ???

Prvo nije bila Vaša, već je većinsko stanovništvo na tom području bilo pravoslavne veoispovesti, katoličke veroipsovesti ili su bili muslimani. Teriotija je bila aneksirana od strane Austrougarske, a na štetu Otomanskog carstva. Želja za oslobađanjem od monarhije bila je rasprostranjena kod Srba i Hrvata dok su se Muslimani nadali povratku otomanske imperije. Rat je bio očekivan svakog trenutka, a atentat je bio samo povod. Srbija nije u tom trenutku želela rat ali kada se već desio, jes da smo izginili ko stoka, ali smo pobedili. Nakon toga živeli ste u državi koju niste smatrali za svoju već ste je izjednačavali sa Austrougarskom. Posle drugog svetskog rata ste dobili državu u okviru federacije. Sada imate svoju.
I mala opaska na kraju. Uspeli ste da zatrete Srbe na vašem području. Žalosno je da se ponosite time.
Mi će mo sa svojim sranjima da se nosimo ovde kako znamo i umemo. A kod vas ne vidim nikakvu želju da se pogledate u ogledalo i da priznate da ste napravili najveće etničko čišćenje u XX veku.
freehand freehand 12:59 29.07.2013

Re: Neverovatno

Šta se sve kod nas ne obeležava i šta se sve obeležava!!

Etoi, bitno da se neko setio sutra šta su svi zaboravili juče!
dr.wagner dr.wagner 13:26 29.07.2013

Re: A ono prije ...

expolicajac

Prvo nije bila Vaša, već je većinsko stanovništvo na tom području bilo pravoslavne veoispovesti, katoličke veroipsovesti ili su bili muslimani.
Teriotija je bila aneksirana od strane Austrougarske, a na štetu Otomanskog carstva.

-Pa ovo je katastrofa , ovdje je svaki teritorij (i tadašnja Srbija) aneksiran
na štetu Otomanskog carstva ...
... niste valjda pomislili da imate ekskluzivno pravo ga raspoređivati




expolicajac

... Želja za oslobađanjem od monarhije bila je rasprostranjena kod Srba i Hrvata .... Nakon toga živeli ste u državi koju niste smatrali za svoju već ste je izjednačavali sa Austrougarskom.

-Ovo je uglavnom istina





expolicajac

I mala opaska na kraju. Uspeli ste da zatrete Srbe na vašem području. Žalosno je da se ponosite time.

-I ovo je nažalost djelom istina





expolicajac
... Mi će mo sa svojim sranjima da se nosimo ovde kako znamo i umemo. A kod vas ne vidim nikakvu želju da se pogledate u ogledalo i da priznate da ste napravili najveće etničko čišćenje u XX veku.

-A ovo je zgodno za "mitinge istine"


W
expolicajac expolicajac 13:43 29.07.2013

Re: A ono prije ...

-Pa ovo je katastrofa , ovdje je svaki teritorij (i tadašnja Srbija) aneksiran
na štetu Otomanskog carstva ...
... niste valjda pomislili da imate ekskluzivno pravo ga raspoređivati

Nije katastrofa, nego činjenice. Mi smo se od Turaka oslobađali svojom krvlju i to kasnije verifikovali na međunarodnoj političkoj sceni. U Prvom svetskom ratu našom krvlju je plaćeno vaše oslobođenje od Austrougarske. Možda smo vas time uvredili, ali to su činjenice, koje vi niste hteli da uvažite. Malo boli kad krvarite za braću a onda vas ta ista braća proglase okupatorima.

-A ovo je zgodno za "mitinge istine"

Verovatno si mislio na neki miting koji će te vi održati za par stotina godina. Naravno ako tada upošte i postojimo kao narodi.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:17 29.07.2013

Re: A ono prije ...

U Prvom svetskom ratu našom krvlju je plaćeno vaše oslobođenje od Austrougarske.

Srbija nije krenula u rat da bi oslobodila Hrvatsku, već se branila.
Malo boli kad krvarite za braću a onda vas ta ista braća proglase okupatorima.

Tačno, ali ako si već oslobodio brata nemoj svakom prilikom da mu to nabijaš na nos i trađiž da ti se klanja, pusti ga neka on sam shvati koliko si mu pomogao i neka on o tvom velikom delu priča.
Naravno, niko ne može da ospori da je Srbija jedina ušla u rat kao država, da i CG, da je srpska vojska odigrala ključnu ulogu u oslobađanju ostalih delova južnoslovenskih prostora, ali je ružno kada se u samoj Srbiji govori kako je to bila greška, umesto da se uvek ističe kao velika istorijska vrednost i činjenica.Skoro identičnu ulogu odigrala je partizanska vojska u drugom sv. ratu. stim da je učešćše pripadnika drugih naroda bilo mnogo veće neko krajem 1.svetskog rata, mada su i onda u sastav srpske vojske preuzeti vojnici i oficiri koji su bili u aaaustrougarskoj vojsci do njene kapitulacije.
dr.wagner dr.wagner 14:21 29.07.2013

Re: A ono prije ...

expolicajac
... našom krvlju je plaćeno vaše oslobođenje od Austrougarske. Možda smo vas time uvredili, ali to su činjenice, koje vi niste hteli da uvažite. Malo boli kad krvarite za braću a onda vas ta ista braća proglase okupatorima.


-Kada ste se ponjeli kao okupatori ...

-I Crvena armija je krvarila da oslobodi Evropu , ali kasnije su se prema
"oslobođenima" ponašali kao i vi prema nama nakon 18-e

-Dobro , dobro ... Rusi su ipak bili malo humaniji , isprika zbog usporedbe sa kraljevinom


W
kukusigameni kukusigameni 14:26 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
Kada ste se ponjeli kao okupatori ...

Neki novi povjesni fakti, dragi susjed?
expolicajac expolicajac 14:28 29.07.2013

Re: A ono prije ...

-Kada ste se ponjeli kao okupatori ...

Šta dalje reći posle ovoga. Jeste susjed u pravu si, mi smo krivi što smo živi.
dr.wagner dr.wagner 16:19 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav Kuku

kukusigameni

Neki novi povjesni fakti, dragi susjed?


-Ne znam kako to mislite ... to su stari fakti , ali ih možda nema u nekim
(vašim) novijim knjigama , no u većini ostalih su postojali ...

-Čak i u onim "socijalističkim" udžbenicima je postojalo ... iako , tamo se
Kraljevina nazivala "tamnica naroda" , tek da se vi ne uvrijedite , no

znalo se koji su "u tamnici" , a tko ima ključ ...

-Neki se naravno neće složiti sa tim starim/novim faktima , jer oni znaju

bolje kako je "oslobođenima" bilo , od njih samih ...


W

expolicajac expolicajac 16:35 29.07.2013

Re: A ono prije ...

-Čak i u onim "socijalističkim" udžbenicima je postojalo ... iako , tamo se
Kraljevina nazivala "tamnica naroda" , tek da se vi ne uvrijedite , no

znalo se koji su "u tamnici" , a tko ima ključ ...

Susjed došlo mi da te svojim "lejzerom" "dezintegrišem" ali mi ono SPOKOVSKO u meni kaže "pošalji ga na planetu Vulkan da se spoji sa svojim drugim ja i postane normalan".
maksa83 maksa83 16:45 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Alo, dosta.

Strikane, je l' te dira neko?

Ko mi dira Strikana i brasvoijedinsvo ubiću ga k'o Šiptara.
expolicajac expolicajac 16:49 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
Alo, dosta.

Strikane, je l' te dira neko?

Ko mi dira Strikana i brasvoijedinsvo ubiću ga k'o Šiptara.

Kapetan Kirk na mostu i preuzima komandu.
maksa83 maksa83 16:54 29.07.2013

Re: A ono prije ...

expolicajac
maksa83
Alo, dosta.

Strikane, je l' te dira neko?

Ko mi dira Strikana i brasvoijedinsvo ubiću ga k'o Šiptara.

Kapetan Kirk na mostu i preuzima komandu.

dr.wagner dr.wagner 17:37 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav Max ... spasitelju i netijače

maksa83
Alo, dosta. Strikane, je l' te dira neko?Ko mi dira Strikana i brasvoijedinsvo ubiću ga k'o Šiptara.


- 18-e su nam prodali foru da ćemo biti ravnopravni , pa su nas poslje zavaljali ...
... i neka su

-Ja to poštujem , "suruduknuli" su nas oni prije , pa ste nas "suruduknuli" i
vi ... i to mi je OK ... (ako ne znaš , pitaj EX-a kakv je to glagol)

-E , a onda ste to proglasili žrtvom za braću , pa bi vam danas još trebali
biti zahvalni zbog ugnjetavanja ...
.... ma dobro i to

-Ali vidiš moj Max ... čim im kažeš kako je to izgledalo iz naše perspektive ,
, makar i dobronamjerno , onda smo odmah ... ovakvi , onakvi ... nikakvi ...

... to me za "srce ujeda"


W
milisav68 milisav68 17:49 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner

-I zato su došli ovi vaši i zatukli nam cara ...(budućeg)


Koji naši, ako su (mlado) Bosanci vaši?
zbog malo carine

Zbog to malo carine, eno našeg premijera kod Fileta na raport.....

Hteli bi u EU, al` ako može da ne važe carine....sad mi opet treba da vas pomažemo da stanete na noge.
sinbadthesailor sinbadthesailor 17:51 29.07.2013

Re: A ono prije ...

expolicajac


Nije katastrofa, nego činjenice. Mi smo se od Turaka oslobađali svojom krvlju i to kasnije verifikovali na međunarodnoj političkoj sceni. U Prvom svetskom ratu našom krvlju je plaćeno vaše oslobođenje od Austrougarske. Možda smo vas time uvredili, ali to su činjenice, koje vi niste hteli da uvažite. Malo boli kad krvarite za braću a onda vas ta ista braća proglase okupatorima.

Hvala ti na tome. Kako vi nas oslobodiste 18-te, mi vas oslobodismo 95-te. Sad smo, nadam se, kvit.
maksa83 maksa83 17:54 29.07.2013

Re: A ono prije ...


Strikane, bitno da sve to nije bilo za dž.
sinbadthesailor sinbadthesailor 18:01 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83

Strikane, bitno da sve to nije bilo za dž.

Ma boli me kad krvariš za braću, a braća nezahvalna...
dr.wagner dr.wagner 18:06 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
Strikane, bitno da sve to nije bilo za dž.


-Ma nije ... svako zlo , za neko dobro ... (ovo radi i invertirano)

W

maksa83 maksa83 18:08 29.07.2013

Re: A ono prije ...

-Ma nije ... svako zlo , za neko dobro ... (ovo radi i invertirano)

dr.wagner dr.wagner 18:13 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
-Ma nije ... svako zlo , za neko dobro ... (ovo radi i invertirano)


-Mislim da je u assembleru "COM a" (komplementiraj registar tj. akumulator)
maksa83 maksa83 18:14 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Hvala ti na tome. Kako vi nas oslobodiste 18-te, mi vas oslobodismo 95-te. Sad smo, nadam se, kvit.

Imajuć' u vidu koliko ste ljudi oslobodili potrebe za kisikom u pretposlednjem i poslednjem oslobađanju ovo što si napisao je, najblaže rečeno - popriličan neukus.

Da sam sklon stereotipima rekao bih da "Možeš uterati Hrvata u EU, ali ne možeš isterati Thompsona iz Hrvata", no pošto poznajem tamo mnogo boljih od tebe (ne samo Strikana koji nas prca povremeno ovde, ali to radi sa stilom, što je visoko na mojoj listi bitnih kvaliteta), neću podleći iskušenju.


P.S. Dodatno, Strikan je sklapao Galaksiju, a zna i asembler.
expolicajac expolicajac 18:36 29.07.2013

Re: A ono prije ...

sinbadthesailor
expolicajac


Nije katastrofa, nego činjenice. Mi smo se od Turaka oslobađali svojom krvlju i to kasnije verifikovali na međunarodnoj političkoj sceni. U Prvom svetskom ratu našom krvlju je plaćeno vaše oslobođenje od Austrougarske. Možda smo vas time uvredili, ali to su činjenice, koje vi niste hteli da uvažite. Malo boli kad krvarite za braću a onda vas ta ista braća proglase okupatorima.

Hvala ti na tome. Kako vi nas oslobodiste 18-te, mi vas oslobodismo 95-te. Sad smo, nadam se, kvit.

Isti si kao oni na NSPM (nova srpska politička misao)
freehand freehand 18:36 29.07.2013

Re: A ono prije ...

P.S. Dodatno, Strikan je sklapao Galaksiju, a zna i asembler.

Ma doktor Vaginer je jedan od svetlijih likova na blogu uoptšte, i sa svojim osebujnim stilom i sa svojim skojevskim stavovima. No je danas i on nešto udario u kontru malo jače i sa manje nobles manira no obično.
Toliko da mu zamalo i ja odgovorih da bi Lijepa naša izgledala malo drugačije a svakako bila znatno manja, da je '18 iz rata izašla kao nezavisna, a da je veliko pitanje šta bi od nje bilo '45 obzirom na teške političke frakture u povraćaju pri izboru strane u svetskim lomovima.
No neka, a i realno je da su se i kraljevi žandari i nova srpska buržoazija nastala na ratnim liferacijama i bezočnoj pljačci još manje sviđali Podravcima, Slavoncima i purgerima no nesrećnom srpskom gwguli.
kukusigameni kukusigameni 18:38 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
ali ih možda nema u nekim
(vašim) novijim knjigama , no u većini ostalih su postojali ...

Pa daj, prosvetli me.
dr.wagner
"tamnica naroda"
znalo se koji su "u tamnici" , a tko ima ključ ...

Slovenci?

dr.wagner dr.wagner 18:40 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
Strikan je sklapao Galaksiju, a zna i asembler.


-Vidiš Max što je život ... trebao sam postati jedno (čak sam to kratko i bio)
, a onda sam otišao na drugu stranu ...
-Danas više ni to radim ...

-Vdjeti ćeš ... kada prođe 40-ta ... gotovo je


W

P.S.
Ne mmislim na "ono" , već poslovni entuzijazam
freehand freehand 18:40 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Slovenci?

Şi Mile. Korošec.
maksa83 maksa83 18:41 29.07.2013

Re: A ono prije ...

No neka, a i realno je da su se i kraljevi žandari i nova srpska buržoazija nastala na ratnim liferacijama i bezočnoj pljačci još manje sviđali Podravcima, Slavoncima i purgerima no nesrećnom srpskom gwguli.

To mogu skroz da zamislim, znam da sam dosadan kao Švaba-tralala, ali onaj blog o Stojadinoviću je meni bio, što bi rekao agresor - potpuni eye opener. Tih 30-ak godina sabijenih crtica predratne srpske ekonomske istorije mi je obasjalo novim svetlom sledećih 80.
freehand freehand 18:47 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
No neka, a i realno je da su se i kraljevi žandari i nova srpska buržoazija nastala na ratnim liferacijama i bezočnoj pljačci još manje sviđali Podravcima, Slavoncima i purgerima no nesrećnom srpskom gwguli.

To mogu skroz da zamislim, znam da sam dosadan kao Švaba-tralala, ali onaj blog o Stojadinoviću je meni bio, što bi rekao agresor - potpuni eye opener. Tih 30-ak godina sabijenih crtica predratne srpske ekonomske istorije mi je obasjalo novim svetlom sledećih 80.

Meni nije, al svejedno. No u svakom slučaju sa istorijom i poviješću valja biti oprezan i pristojan, maročito pri povlačenju paralela. Jer nema dva ista događaja ni dva ista istorijska konteksta. Mogu da liče a da budu u značenjima i rezultatu potpuno suprotni.
Eto, na primer - apsolutno bih razumeo ako bi se sutra na trgu Bana Jelačića pojavio kip Slobodana Miloševića. najmanje isti po veličini, kao onaj banov.
maksa83 maksa83 18:49 29.07.2013

Re: A ono prije ...

-Vdjeti ćeš ... kada prođe 40-ta ... gotovo je

Strikane, po ko zna koji put (u par navrata mi je došlo da se odjavim sa bloga koliko me to nervira) - ne daj se zavesti ovim 83, to je gruba šala b92 web programera koji nam je prekrajao juzernejmove pred strasnu ali kratku noć sa Telekomom tijekom njihovog b92.fm joint venturea. Zafalilo im je 92 postfiksa pa su neki dobili nešto drugo, a ja 83. Ja sam stariji od toga.

A to za 40, Strikane - jok, ili ti c.

Što kaže filozof Pitbull u poemi Rain Over Me - "billion's a new million, and Voli's a new vodka,
fourty is the new thirty and baby you're rock star". Posle doduše kaže dale veterana, que tu sabe, mas de la cuenta, no te hagas, ali to ćemo zanemariti.

No razumem šta hoćeš da kažeš. Ali tu vatru moraš da održavaš. Fala bogu uvek se pojavi shiny new toy, i onda sve iz početka. Blagoslov i prokletstvo ovog posla.
sinbadthesailor sinbadthesailor 19:30 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Zašto neukus? Istom logikom kao što Hrvati državu duguju Srbima zbog 18-te ili, Bogu hvala plemenitom Slobi (vidim da bi ga u Srbiji mjenjali s banom Jelačićem, kakav je to tek neukus) Srbi, zahvaljujući Oluji duguju Hrvatima ime. Jer, da nije bilo Oluje i izvjesnog F.T-a država koja danas sebe naziva Republikom Srbijom bi se nazivala SRJMŠN Jugoslavijom. Čak bi vam i Crnogorci ostali u zajednici. Ali, zahvaljujući izvjesnom F.T.-u Srbija se zauvijek riješila i Albanaca, i Crnogoraca... I ne vidim da ste zahvalni...
dr.wagner dr.wagner 19:44 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav F

freehand
Ma doktor Vaginer je jedan ...


-Ma moram malo EX-a ...

-Uostalom ja nikada ne branim "ove moje" , jer se to ne može braniti (a
vidite to i sami , pa i danas )

-Ali postoji nešto što se zove "bolja prošlost" i nešto što se zove "slavna prošlost" ...

-E vidite , ja u tu "slavnu prošlost" uopće ne vjerujem , jer mislim da to
ne postoji ... i to čak mogu argumentirano tvrditi , jer sam u jednoj takvoj
bio akter ...
...a iz ove naše , hrvatske perspektive , to je više nego slavna prošlost ...

-Zato nema slavne prošlosti ... no , ovo EX-ovo je bilo davno ,
i neki drugi su svoju muku zaboravili .... ali vi svoju "slavu" niste
... pa sam vam se malo rugao



-No pustimo to ...

-Max , ako mi možemo "frizirati" prošlost , možeš i ti godine
... znači gotov si i ti


W
maksa83 maksa83 19:57 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Srbi, zahvaljujući Oluji duguju Hrvatima ime.

Ovajjjmmm...da.

ivanivice, znam da ću ispasti loš domaćin, ali ove tvoje somnabulije su dosadne i neinspirativne. Previše su glupe da bi bile čak i banalne. Nema većeg greha od toga.

Jbg, da stil može da se nauči, rekao bih - ugledaj se na Strikana, al' nije to hunjavica pa da se prenese kašljanjem u gomili.
sinbadthesailor sinbadthesailor 20:07 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
Srbi, zahvaljujući Oluji duguju Hrvatima ime.

Ovajjjmmm...da.

ivanivice, znam da ću ispasti loš domaćin, ali ove tvoje somnabulije su dosadne i neinspirativne. Previše su glupe da bi bile čak i banalne. Nema većeg greha od toga.

Jbg, da stil može da se nauči, rekao bih - ugledaj se na Strikana, al' nije to hunjavica pa da se prenese kašljanjem u gomili.

Slažem se. Vidiš kako somnabulno zvuče mitološke bedastoće "o vekovnoj žrtvi kojoj egzistenciju duguju svi u regijonu". Ne vidiš? Čitaj malo bolje.
freehand freehand 20:10 29.07.2013

Re: A ono prije ...

sinbadthesailor
maksa83
Srbi, zahvaljujući Oluji duguju Hrvatima ime.

Ovajjjmmm...da.

ivanivice, znam da ću ispasti loš domaćin, ali ove tvoje somnabulije su dosadne i neinspirativne. Previše su glupe da bi bile čak i banalne. Nema većeg greha od toga.

Jbg, da stil može da se nauči, rekao bih - ugledaj se na Strikana, al' nije to hunjavica pa da se prenese kašljanjem u gomili.

Slažem se. Vidiš kako somnabulno zvuče mitološke bedastoće "o vekovnoj žrtvi kojoj egzistenciju duguju svi u regijonu". Ne vidiš? Čitaj malo bolje.

I ja ću, samo da dovršim Krfsku deklaraciju, Trumbića i Supila, i našu Istru i Dalmaciju.
sinbadthesailor sinbadthesailor 20:17 29.07.2013

Re: A ono prije ...

freehand
sinbadthesailor
maksa83
Srbi, zahvaljujući Oluji duguju Hrvatima ime.

Ovajjjmmm...da.

ivanivice, znam da ću ispasti loš domaćin, ali ove tvoje somnabulije su dosadne i neinspirativne. Previše su glupe da bi bile čak i banalne. Nema većeg greha od toga.

Jbg, da stil može da se nauči, rekao bih - ugledaj se na Strikana, al' nije to hunjavica pa da se prenese kašljanjem u gomili.

Slažem se. Vidiš kako somnabulno zvuče mitološke bedastoće "o vekovnoj žrtvi kojoj egzistenciju duguju svi u regijonu". Ne vidiš? Čitaj malo bolje.

I ja ću, samo da dovršim Krfsku deklaraciju, Trumbića i Supila, i našu Istre i Dalmacije.


Pa koliko vidim, bojim se da je jedino što se u Srbiji dovršava su sabrana djela Dobrice Ćosića. I tako već nekoliko desetljeća...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:19 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner


Sosed, vi znate da mi vas puno poštivamo i da ste nam dragi. Ali nekaj bi vam rekli.
Ne bo to baš tak, kak ste vi povedali. Mislil sem na tu Kraljevinu i onda sem se setil svojega pokojnoga pradjeda Petra, međimurca.
Pak se on nigdor ne bo vračal sa kakve seoske zabave a da mu bleh orkestar ne bo odsviral "Tamo daleko".

No neko bi rekel 'Kaj, pak on i nije bil Hrvat ', znate si i sami ono:

"Međimurci su si navek bili dobri z Hrvoti..."

freehand freehand 20:21 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Pa koliko vidim, bojim se da je jedino što se u Srbiji dovršava su sabrana djela Dobrice Ćosića. I tako već nekoliko desetljeća...

Popušta ti pozornost: T-r-u-m-b-i-č.
Trumbić, ne Ćosić.
Ti sigurno znaš ko je bio Ante Trumbić?

maksa83 maksa83 20:25 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Slažem se. Vidiš kako somnabulno zvuče mitološke bedastoće "o vekovnoj žrtvi kojoj egzistenciju duguju svi u regijonu". Ne vidiš? Čitaj malo bolje.

Pa ne mogu ja to da shvatim mnogo ozbiljno, ne vidim ništa dobro u balkanizaciji, novoj i staroj, posmatram sve to kao pravljenje malih država da bi se omeđio sopstveni atar za pljačku i gazdovanje. Podsetiću te da je Milo npr. otfikario Crnu Goru ne za vreme Slobe, nego 6 godina pošto je ovaj liferovan u holandsku banju, a valjda sa njim i taj velikosrpski hegemonizam koji je (sic) pritiskao Crnogorce. Čovek je hteo da bude gazda, znao je da ne može da bude gazda u zemlji u kojoj je njegovo pleme manjina i da čak ni u toj razvaljenoj Srbiji ne bi moglo da postoji 1500 ofšor banaka za pranje belosvetskih para, pa je morao nešto da uradi. Svi - SVI - su oni zajedno rasturili SFRJ pošto su bili mnogo manji od te ideje, pa su morali da je rasture da bi sebi izgledali dovoljno veliki. A pomagalo im se sa strane, pošto je to zapravo bila jedna velika kasarna koja je sa padom berlinskog zida postala nepotrebna i nerentabilna. Otpr. kao što je Krajina bila velika pogranična kasarna za vreme turske opasnosti, samo je ovde opasnost bila ruska.

Mene - stvarno - poprilično svečano zabole za srpske mitove, ali činjenica je da je Hrvatska u oba svetska rata ušla na "pogrešnoj" strani i nekako volšebno izronila na onoj drugoj. Što istorijski nije bitno, to ne znači da Hrvatska po raspadu AU Monarhije ne bi bila autohtona država da nije pristupila Kraljevini SHS, ali eto, pristupila je, provela tu neko vreme, onda imala tu - po tamošnje Srbe u najbukvalnijem smislu vrlo pogubnu - sopstvenu državu tih nekoliko godina za vladavine dobrog Adolfa. To su sve činjenice, bez vrednosnih sudova. Al' meni je te rasprave pun k. koliko i rasprave Četnici vs Partizani. Zar ne znate vi ljudi ništa drugo osim toga?

sinbadthesailor sinbadthesailor 20:39 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
Slažem se. Vidiš kako somnabulno zvuče mitološke bedastoće "o vekovnoj žrtvi kojoj egzistenciju duguju svi u regijonu". Ne vidiš? Čitaj malo bolje.

Pa ne mogu ja to da shvatim mnogo ozbiljno, ne vidim ništa dobro u balkanizaciji, novoj i staroj, posmatram sve to kao pravljenje malih država da bi se omeđio sopstveni atar za pljačku i gazdovanje. Podsetiću te da je Milo npr. otfikario Crnu Goru ne za vreme Slobe, nego 6 godina pošto je ovaj liferovan u holandsku banju, a valjda sa njim i taj velikosrpski hegemonizam koji je (sic) pritiskao Crnogorce. Čovek je hteo da bude gazda, znao je da ne može da bude gazda u zemlji u kojoj je njegovo pleme manjina i da čak ni u toj razvaljenoj Srbiji ne bi moglo da postoji 1500 ofšor banaka za pranje belosvetskih para, pa je morao nešto da uradi. Svi - SVI - su oni zajedno rasturili SFRJ pošto su bili mnogo manji od te ideje, pa su morali da je rasture da bi sebi izgledali dovoljno veliki. A pomagalo im se sa strane, pošto je to zapravo bila jedna velika kasarna koja je sa padom berlinskog zida postala nepotrebna i nerentabilna. Otpr. kao što je Krajina bila velika pogranična kasarna za vreme turske opasnosti, samo je ovde opasnost bila ruska.

Mene - stvarno - poprilično svečano zabole za srpske mitove, ali činjenica je da je Hrvatska u oba svetska rata ušla na "pogrešnoj" strani i nekako volšebno izronila na onoj drugoj. Što istorijski nije bitno, to ne znači da Hrvatska po raspadu AU Monarhije ne bi bila autohtona država da nije pristupila Kraljevini SHS, ali eto, pristupila je, provela tu neko vreme, onda imala tu - po tamošnje Srbe u najbukvalnijem smislu vrlo pogubnu - sopstvenu državu tih nekoliko godina za vladavine dobrog Adolfa. To su sve činjenice, bez vrednosnih sudova. Al' meni je te rasprave pun k. koliko i rasprave Četnici vs Partizani. Zar ne znate vi ljudi ništa drugo osim toga?


Puno pišeš za nekog koga boli k... A SFRJ je prije uništio Gorbačov, a sahranio S.M. nego oni "SVI". Misliš da bi Litvi bilo bolje da je ostala u jednoj tako moćnoj federaciji kao što je SSSR? Nedić i njegovi pobočnici se ne bi složili s tvojom tezom o "pravim i pogrešnim stranama".
freehand freehand 20:41 29.07.2013

Re: A ono prije ...

ali činjenica je da je Hrvatska u oba svetska rata ušla na "pogrešnoj" strani i nekako volšebno izronila na onoj drugoj. Što istorijski nije bitno, to ne znači da Hrvatska po raspadu AU Monarhije ne bi bila autohtona država da nije pristupila Kraljevini SHS, ali eto, pristupila je, provela tu neko vreme, onda imala tu - po tamošnje Srbe u najbukvalnijem smislu vrlo pogubnu - sopstvenu državu tih nekoliko godina za vladavine dobrog Adolfa. To su sve činjenice, bez vrednosnih sudova.


Za ovu priču bitno je samo to da su Hrvati bili inicijatori stvaranja zajedničke države i da je Hrvatska najvećim delom u nju dobrovoljno ušla. I da su srpski vojnici u njoj dočekani kao oslobocioci a ne kao okupatori, mada ne baš tako srdačno ali skoro pa kao Vermaht *41.
Jebiga, ta se Kraljevina nije baš proslavila na raznim poljima, ali definitivno nije bila mrak kakvom je predstavljena, i pitanje je kako bi izgledalo da nije bilo marsejskog atentata.
expolicajac expolicajac 20:42 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Al' meni je te rasprave pun k. koliko i rasprave Četnici vs Partizani. Zar ne znate vi ljudi ništa drugo osim toga?

Prvi je počeo Wagner.
Taman smo se mi Srbi malo podovatili među sobom, kad eto ti Wgnera da nas u muci zbliži.
maksa83 maksa83 20:51 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Puno pišeš za nekog koga boli k...

Da, u pravu si. Sreća brzo kucam pa nisam potrošio previše vremena na tebe u pokušaju da ne budem baš najgori domaćin. No, život je ipak prekratak...

Nedić i njegovi pobočnici se ne bi složili s tvojom tezom o "pravim i pogrešnim stranama".

Upravo. Zato su Nedić i pobočnici završili na ropotarnici povjesti. Nisu se snašli da izrone na drugoj strani.
freehand freehand 20:57 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Nedić i njegovi pobočnici se ne bi složili s tvojom tezom o "pravim i pogrešnim stranama".
Upravo. Zato su Nedić i pobočnici završili na ropotarnici povjesti. Nisu se snašli da izrone na drugoj strani.

Ovde ne bi zgoreg bilo reći da Nedić i njegovi pobočnici nisu birali stranu.
maksa83 maksa83 21:00 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Ovde ne bi zgoreg bilo reći da Nedić i njegovi pobočnici nisu birali stranu.

Znao sam da ćemo kad tad doći do Zli Beli Listići!

Pa ni sa tobom čovek više ne može da razgovara ni o čemu drugom...
freehand freehand 21:06 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
Ovde ne bi zgoreg bilo reći da Nedić i njegovi pobočnici nisu birali stranu.

Znao sam da ćemo kad tad doći do Zli Beli Listići!

Pa ni sa tobom čovek više ne može da razgovara ni o čemu drugom...

Interesantna ti je ta paralela Pešić-Nedić, priznajem.
Nego nije Nedić bio beli listić, on je stranu izabrao mnogo ranije, ali je od okupacione vlasti nateran ucenom da se prihvati pravljenja te kvislinške vlade.
Razlika možda jeste sitna u odnosu na Pavelića, ali ipak postoji.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:19 29.07.2013

Re: A ono prije ...


Ovaj, ja bih samo da ovde ubacim još jednog Hrvata, pradedama za dušu. Kako onom što je ostavio kosti na Kolubari, tako i onom koji je tu žrtvu znao da ceni.


dr.wagner dr.wagner 21:24 29.07.2013

Re: A ono prije ...

expolicajac
Prvi je počeo Wagner.


-Što je Wagner počeo ???

-Samo sam kazao da ste nam ubili "cara u pokušaju" kako bi se policijskim
žargonom reklo ...

-A kao , niste znali što spremaju , pa ste hjeli zvati one druge da ih
nekako zaustave , ali roming je skup (kao iz Grčke) i niste zvali ...
... pa su ovi na kraju ipak došli do Sarajeva i ubili ga


W


dr.wagner dr.wagner 21:29 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav VUS

vrabac_u_steni
Ovaj, ja bih samo da ovde ubacim još jednog Hrvata, pradedama za dušu. Kako onom što je ostavio kosti na Kolubari, tako i onom koji je tu žrtvu znao da ceni.


-Što ne spomenete i Stepinca
... Lojzek je bio na "vašoj" strani , ... bar jedno vrijeme ...

W
freehand freehand 21:32 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
expolicajac
Prvi je počeo Wagner.


-Što je Wagner počeo ???

-Samo sam kazao da ste nam ubili "cara u pokušaju" kako bi se policijskim
žargonom reklo ...

-A kao , niste znali što spremaju , pa ste hjeli zvati one druge da ih
nekako zaustave , ali roming je skup (kao EX iz Grčke) i niste zvali ...
... pa su ovi na kraju ipak došli do Sarajeva i ubili ga


W



A kako bismo se sad pospominali da je ta čast dopala Ivi Kranjčeviću? Ili Muji Mehmedbašiću?!
maksa83 maksa83 21:36 29.07.2013

Re: A ono prije ...

-Samo sam kazao da ste nam ubili "cara u pokušaju" kako bi se policijskim
žargonom reklo ...

Nismo mi Strikane!

To su oni ... kako beše - Jugosl(o|a)veni.

--- seci ovde ---
Gavrilo Princip se izjašnjavao kao Jugosloven, on je na suđenju govorio ‘ja sam Srbo-Hrvat i govorim hrvatsko-srpski’;
Mlada Bosna je bila antiklerikalna, antišovinistička, jugoslovenska ideja sa velikim emancipatorskim idejama da modernizuje prostore bivše Jugoslavije. Oni su smatrali da su Srbi i Hrvati braća. Glavu mu je razbio austrougarski policajac u Sarajevu kada je išao na demonstracije podrške zagrebačkoj omladini, Luki Jukiću. Jeste da on ulazi u neko svoje polustasavanje, coming of age – ali vrlo rano, već sa 15 godina – kao osvešćeni Srbin. A onda polako i sam svedoči o tome i piše pisma kako sreće nekog Iva Kranjčevića i razgovaraju i kaže ‘mi mislimo sve isto, politički, filozofski, ljudski, mi se isto veselimo, delimo iste knjige, a on je Hrvat, a ja sam Srbin; pa, znači da ta neka vrsta podele ne postoji’. I oni su ljudi nekako srasli jedni sa drugima do te mere da su bili od radikalnih Srba i radikalnih Hrvata jako mnogo optuživani.
--- seci ovde ---
dr.wagner dr.wagner 21:43 29.07.2013

Re: A ono prije ...


freehand

... da je ta čast dopala Ivi Kranjčeviću? Ili Mujo Mehmedbašić?!


-Isto ...

-Ako pobjedite u ratu koji ste željeli (počeli) onda ste "zaslužni za oslobodilački rat"...
... a ako ga izgubite , onda ste "krivi za agresiju"

W
freehand freehand 21:44 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner

freehand

... da je ta čast dopala Ivi Kranjčeviću? Ili Mujo Mehmedbašić?!


-Isto ...

-Ako pobjedite u ratu koji ste željeli (počeli) onda ste "zaslužni za oslobodilački rat"...
... a ako ga izgubite , onda ste "krivi za agresiju"

W

Ne razumem baš. Da vam je Ivo Kranjčević ubio tog zamalo Cara - opet bi mi bili krivi?
dr.wagner dr.wagner 21:50 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
---Gavrilo Princip se izjašnjavao kao Jugosloven, on je na suđenju govorio ‘ja sam Srbo-Hrvat i govorim hrvatsko-srpski’; Mlada Bosna je bila antiklerikalna, antišovinistička, jugoslovenska ideja sa velikim emancipatorskim idejama da modernizuje prostore bivše Jugoslavije. Oni su smatrali da su Srbi i Hrvati braća. Glavu mu je razbio austrougarski policajac u Sarajevu kada je išao na demonstracije podrške zagrebačkoj omladini, Luki Jukiću. Jeste da on ulazi u neko svoje polustasavanje, coming of age – ali vrlo rano, već sa 15 godina – kao osvešćeni Srbin. A onda polako i sam svedoči o tome i piše pisma kako sreće nekog Iva Kranjčevića i razgovaraju i kaže ‘mi mislimo sve isto, politički, filozofski, ljudski, mi se isto veselimo, delimo iste knjige, a on je Hrvat, a ja sam Srbin; pa, znači da ta neka vrsta podele ne postoji’. I oni su ljudi nekako srasli jedni sa drugima do te mere da su bili od radikalnih Srba i radikalnih Hrvata jako mnogo optuživani.---


-To su neki "moji" ...fakat

... samo što su te ideje kasnije malo ofucale pa smo imali
državu Sx-H-Sy , pa onda Sy-H-Sx , pa onda došao kralj ... i to vaš
... da je bio naš , onda je drugo


W
dr.wagner dr.wagner 22:09 29.07.2013

Re: A ono prije ...

freehand

Da vam je Ivo Kranjčević ubio tog zamalo Cara - opet bi mi bili krivi?


-Nije problem u ubojici , već nakon 18-te ...
... tu su se "nama" neki ideali raspršili

-Ja o tome malo znam , jer me "mitologija" ne zanima , ali je činjenica
da je Kraljevina doživljena kao diktatura , i prije no što je to stvarno i
postala ... možda su je čak i kod vas tako doživljavali ...

-To sigurno nije bio Štrosmajerov san ...
... a kasnije je postalo zgodno to što je G ubojica , pa se sve "povezalo"

W



maksa83 maksa83 22:12 29.07.2013

Re: A ono prije ...

državu Sx-H-Sy , pa onda Sy-H-Sx , pa onda došao kralj ... i to vaš
.. da je bio naš , onda je drugo


Pa posle bio vaš (*) kralj 35 godina i nije bilo to - drugo?!


(*) (NSA lingvisti tvrde drugačije, tj. da nije bio ni vaš ni naš, i ja sam sklon da im verujem)
dr.wagner dr.wagner 22:25 29.07.2013

Re: A ono prije ...

maksa83
Pa posle bio vaš (*) kralj 35 godina i nije bilo to - drugo?!


-Ni naš , ni vaš ... ovaj je bio zajednički


W
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:28 29.07.2013

Re: A ono prije ...

tužno je kada se o priči o Mladoj Bosni i Gavrilu, citiraju mediokriteti poput Srbljanovićke. Ima jedan drugi intervju sa nekim drugim, odnosno drugom, koja ima bar zrnce više talenta (a ja mislim i više od pukog zrnca).
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1122465

a ima i ovaj, sada već davnašnji intervju sa Stankom Cerovićem gde se u jednom trenutku dotiče te teme

http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1036924

Nego, kako je krenulo zadnjih godina ovo oko naknadnog vrednovanja Mlade Bosne, iako su mi tetovaže oduvek izgledale pomalo primitivno i nesimpatično, nateraću sebe da za inat istetoviram Gavrila na desnoj mišici a ispod "Naše će sjene hodati po Beću, lutati po dvoru, plašiti gospodu" (ako neko ne zna, to je napisao na zidu čelije u kojoj je umro).

otprilike ovako:



Nego, dragi doktore Wagner, ja ne znam na šta mislite kada kažete "vaša" strana. Ja nekako mislim da je to tada bila naša strana. Barem tada.

Vidite, ja sam odrastao i uz Karađorđa i uz Matiju Gubca podjednako. Ponekad u šali kažem da su to u stvari dve inkarnacije jedne iste osobe. A pazite gajim i osnovane sumnje da je Gavrilo bio treča ili ko zna koja inkarnacija te iste osobe. E sad, ako vi zaista mislite da smo "vam ubili cara u pokušaju", onda ni moja srpska a ni hrvatska polovina nema sa vama o čemu da priča. Oduvek sam mislio da na "frankovce" ne treba trošiti vreme.

P.S.
O onom licemeru Lojziju zaista ne bih.
freehand freehand 22:35 29.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
maksa83
Pa posle bio vaš (*) kralj 35 godina i nije bilo to - drugo?!


-Ni naš , ni vaš ... ovaj je bio zajednički


W

Da, pa nije da nije uvek delovao kao plod incestuozne ljubavi.
expolicajac expolicajac 22:39 29.07.2013

Re: A ono prije ...

vrabac_u_steni

Zar ne vidiš da susjed podjebava. Nema para da kupi litar muške vode i da nas odjebe, nego sirotinja hrvatska ima za 100 grama, pa nas podprcuje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 29.07.2013

Re: A ono prije ...

ali je ružno kada se u samoj Srbiji govori kako je to bila greška


Niti je ružno niti lepo, to je samo tačno.

18-e su nam prodali foru da ćemo biti ravnopravni , pa su nas poslje zavaljali ...


A da niste naseli na foru vi biste učinili - šta?

Proglasili nezavisnu hrvatsku državu, sprečili nestanak AU monarhije?
Šta ste tačno mogli i trebali?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:56 29.07.2013

Re: A ono prije ...

državu Sx-H-Sy ,


A koja je to država?
Koliko je postojala, šta je imala od onoga što državu čini državom, ko ju je priznao osim onog nezajažljivog Aleksandra?



blogovatelj blogovatelj 23:32 29.07.2013

Re: A ono prije ...

E sad, ako vi zaista mislite da smo "vam ubili cara u pokušaju", onda ni moja srpska a ni hrvatska polovina nema sa vama o čemu da priča.


Da, ubili smo im cara. To što smo mi mislili da oni njega ne smatraju carem, nego okupatorom, to je naša greška. Kroati tu nisu krivi.
blogovatelj blogovatelj 23:34 29.07.2013

Re: A ono prije ...

A koja je to država?


Ovo što je napisano više liči na kemijsku formulu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:55 29.07.2013

Re: A ono prije ...

Srbija nije krenula u rat da bi oslobodila Hrvatsku, već se branila.

U početku to je bio odbrambeni rat,ali se nakon proboja solunskog fronta pretvorio u osvajački ili bolje reći oslobodilački
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:20 30.07.2013

Re: A ono prije ...

to ne znači da Hrvatska po raspadu AU Monarhije ne bi bila autohtona država da nije pristupila Kraljevini SHS

Verovatno bi bila,ali bi je kao takvu sigurno "pojela" Italija.
Tj. Dalmacija je dobijena samo zahvaljujući tome što je Kraljevina Srbija bila na strani pobednika,ako znamo da je zapelo upravo oko obale kad se delila Monarhija nakon završetka rata.Čak i u vreme formiranja SFRJ je to bilo zeznuto pitanje (Tršćanska kriza)

Pojašnjenje.
Italija je bila neutralna na početku Velikog rata i obe strane su je htele na svojoj strani/očigledno je da je Antanta bila u mogućnosti da ponudi više i to je bilo pretvaranje Jadrana u italijansko jezero.Druga strana ne bi mogla da ponudi slično,jer bi morala da se odriče sopstvene teritorije. Kasnije je primorje izvučeno zahvaljujući nestvarnoj brzini srpske vojske.

Meni je inače,u modernoj istoriji Srbije: I Svetski rat istovremeno i najsvetliji i najtužniji momenat.
Ogromno stradanje,lutanje u tuđini,nestvarni napori i jedan snažan patriotski osećaj,neverovatno borben duh,kao i neka stara,sjajna, ideja koja se iznenada pretvorila u delo

...ali očigledno da smo mi ljudi,rođeni na ovom Balkanu, bili isuviše mali za to i još uvek smo.

antioksidant antioksidant 08:52 30.07.2013

Re: A ono prije ...

pa onda došao kralj ... i to vaš
... da je bio naš , onda je drugo

pa lako je doći do rešenja
eto vama "kralja" (ma celo pakovanje "kraljevske porodice" i svi mirni


expolicajac expolicajac 09:08 30.07.2013

Re: A ono prije ...

antioksidant
pa onda došao kralj ... i to vaš
... da je bio naš , onda je drugo

pa lako je doći do rešenja
eto vama "kralja" (ma celo pakovanje "kraljevske porodice" i svi mirni



Samo molim boga da Lib ne vidi ovaj post.
dr.wagner dr.wagner 10:34 30.07.2013

Re: A ono prije ...

...jutro drugovi

expolicajac



-Ovaj EX-milicajac samo kuha ...

-Kada je Dan borca ili ustanka onda je u Grčkoj , za Dan mladosti ga nema
nigdje , na Dan republike kolje , a na Prvi maj peče "zadihtanu" rakiju od
prošle godine ...

-Kada su NAŠI praznici i obljetnice , nema ga nigdje ...

, a čim je nešto u vezi prvog rata , Kraljevine ... a malo i u vezi Gore
(one ravnije) ...
... odmah se šire ruke ... i pjesma ...


stefan.hauzer
Srbija nije krenula u rat da bi oslobodila Hrvatsku, već se branila.U početku to je bio odbrambeni rat,ali se nakon proboja solunskog fronta pretvorio u osvajački ili bolje reći oslobodilački


-Mislim da je cijela naša rasprava stala u ove dvije rečenice


W
expolicajac expolicajac 10:52 30.07.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
...jutro drugovi

expolicajac



-Ovaj EX-milicajac samo kuha ...

-Kada je Dan borca ili ustanka onda je u Grčkoj , za Dan mladosti ga nema
nigdje , na Dan republike kolje , a na Prvi maj peče "zadihtanu" rakiju od
prošle godine ...

-Kada su NAŠI praznici i obljetnice , nema ga nigdje ...

, a čim je nešto u vezi prvog rata , Kraljevine ... a malo i u vezi Gore
(one ravnije) ...
... odmah se šire ruke ... i pjesma ...


stefan.hauzer
Srbija nije krenula u rat da bi oslobodila Hrvatsku, već se branila.U početku to je bio odbrambeni rat,ali se nakon proboja solunskog fronta pretvorio u osvajački ili bolje reći oslobodilački


-Mislim da je cijela naša rasprava stala u ove dvije rečenice


W

Glavni "kuhar" na ovom blogu si ti, dragi moj susjed. Čak su i "blogocicamace" počele da predu pred tobom. Nešto mi govori da ti imaš makar jednu četvrtinu srpskih gena.
antioksidant antioksidant 11:12 30.07.2013

Re: A ono prije ...

Glavni "kuhar" na ovom blogu si ti, dragi moj susjed.

a kralja ipak neće
samo se femkao
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:18 30.07.2013

Re: A ono prije ...

-Čak i u onim "socijalističkim" udžbenicima je postojalo ... iako , tamo se
Kraljevina nazivala "tamnica naroda" , tek da se vi ne uvrijedite

u smislu da je u njoj celo stanovništvo živelo loše, pod narodom se misli na stanovnike bez obzira na naciju.Pa nećete reći da su Srbi živeli bolje od ostalih.A ako konkretno mislite na poziciju Hrvatske pa ona nikada od Tomislava,preko Pavelića i Tuđmana, dakle ni sada, nije bila terotorijalno veća nego što je bila banovina stvorena 1939.godine.
no

znalo se koji su "u tamnici" , a tko ima ključ ...

u tamnici je bio narod a ključeve su imali krupna buržoazija u Beogradu i krupna buržoazija u Zagrebu.
To da je neki narod bio ugnjetavan samo zato što je te nacije važi samo za period ustaške NDH i ratova 90-ih, inače čista propaganda hrvatskih i srpskih a i ostalih šovinista da je zajednička država jedna ili druga bila stvorena da bi bila protiv neke nacije ili kasnije republika.
Uostalom, veće SHS se na svoju inicijativu i dobrovoljno zajedeno sa Srbijom stvorili zajedničku državu.
Neki se naravno neće složiti sa tim starim/novim faktima , jer oni znaju bolje kako je "oslobođenima" bilo , od njih samih ...

pa neki smatraju da du i posle drugog svetskog rata okupirani a ne oslobođeni, pa nećemo valjda doživotno robovati ekstremistima, šovinistima i budaletinama.
dr.wagner dr.wagner 15:15 30.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav Milane

-Sve ovo što ste Vi napisali , ja bih potpisao ... ali to je potpuno pogrešno

-Mi tome pristupamo racionalno , a ovdje (i ne samo ovdje) to se "ne broji"

-EX-pučanstvo i ja , mi se ne sjećamo Austro-Ugarske ... čak se ne sjećamo ni
nekoga koji bi je se sjećao ... pa eto ,...
... sasvim smo sigurni u ono što pišemo

Milan Karagaća
...pa neki smatraju da du i posle drugog svetskog rata okupirani a ne oslobođeni, pa nećemo valjda doživotno robovati ekstremistima, šovinistima i budaletinama.


-Pa naravno da hoćemo .... oni su većina , što god mi mislili o "svojima"

W
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:30 30.07.2013

Re: A ono prije ...

Ovo što je napisano više liči na kemijsku formulu.


Pa skoro da i jeste to.

Ta kvazi država Slovenaca Hrvata i Srba sa kojom se kao Srbija ujedinila u državu Srba Hrvata i Slovenaca, sad služi da tvrde da su kao i oni imali neku državu pre nego što im je Srbija napravila.

Al sve im je to Aleksandar omogućio.
Njega treba da slave pre Tita i Tuđmana, a bogami i pre Pavelića.

Oni ga ne slave, ali mu zato Srbi podižu spomenike i još mu na postamentu pišu Ujedinitelj.
Baš je usrećio Srbiju tim ujedinjenjem.
dr.wagner dr.wagner 22:46 30.07.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav HCM

hoochie coochie man

Baš je usrećio Srbiju tim ujedinjenjem.


-Vi to baš uzimate k srcu ....

-U svemu se slažemo ... i da je to bila dobra ideja , i da ste vi tu uložili
trud , i da smo mi bili "za" , i da ste kasnije vi bili glavni (zasluženo) ...itd

... ali gledajte , završilo je kako je završilo , .... i svi su na kraju bili
nesretni i svi su na kraju izgubili ...

-Nisam ja ovo gore napisao zbog ovih mojih ,... ili zbog Slovenaca ...
...., pa meni je žao vas .

W
Out of Beirut Out of Beirut 14:42 31.07.2013

Re: A ono prije ...


Milan Karagaća 15:17 29.07.2013
Re: A ono prije ...
U Prvom svetskom ratu našom krvlju je plaćeno vaše oslobođenje od Austrougarske.


Srbija nije krenula u rat da bi oslobodila Hrvatsku, već se branila.

Ако је то тако, онда ја ништа не знам из ратне историје. Јер, мени је непобитнха чињеница да је Србија Нишком декларацијом из 1914. као свој ратни циљ одредила „ослобођење и уједињење у једну државу свих јужнословенских народа на Балканском полуострву“.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 31.07.2013

Re: A ono prije ...


Otpozdrav doktore

-U svemu se slažemo ... i da je to bila dobra ideja , i da ste vi tu uložili
trud , i da smo mi bili "za" , i da ste kasnije vi bili glavni (zasluženo) ...itd


Pa i ne slažemo se baš u svemu
Recimo, ideja ne samo da nije bila dobra, bila je katastrofalno loša (sa stanovišta interesa Srbije posmatram, izvini, ali interesi drugih me ne zanimaju previše)

Da li ste vi bili za?
Pa malo da malo ne, samo, nije bilo važno za šta ste bili vi, niste bili baš u prilici da se vaša sluša i uvažava

Da smo bili glavni...pa hajd, možda i jesmo, samo, nikakve fajde od tog nismo videli. (Karađorđević jeste, ali ni njegova fajda me ne zanima previše)


završilo je kako je završilo , .... i svi su na kraju bili
nesretni i svi su na kraju izgubili ...


Izgubiti se može samo ono što se imalo ili što se moglo imati.
Srbija je i imala i mogla imati, dakle ona jeste izgubila.
O drugima baš nešto i nisam razmišljao ali, ako te ne mrzi, baš bih voleo da saznam šta je to npr Hrvatska imala ili je mogla imati pa je to izgubila SHSom.


a meni je žao vas .


Što bre?
Meni nije žao, jer za prosutim mlekom nema smisla žaliti.

Važan je nauk, ako je Srbija naučila da nikad više ni ne pomisli da svoju kuću rastura kako bi je drugima pravila, sve je u redu.




dr.wagner dr.wagner 08:36 01.08.2013

Re: A ono prije ...

... jutro

hoochie coochie man

(sa stanovišta interesa Srbije posmatram, izvini, ali interesi drugih me ne zanimaju previše)


-Evo , u ovoj rečenici je prikazan odnos prema "ostalima" ...

... naravno , ne tvrdim da je to bilo uvijek , ali je bilo ... i to je dovoljno

-Začuđuje me samo inzistiranje na nekom "svetom motivu" za ujedinjenje , kada
je jasno da on nije postojao ...
...osim možda za nekim šankom , gdje smo se mi i kleli da smo braća

-Ali "gore" u esablišmentu bili su to čisto "matematički" razlozi

-E sad , je li vaša čizma nama bila mekša od A-U čizme ???

-U početku , možda neko kratko vrijeme je i bila mekša i lakša ...
...no , ne znam je li to dovoljno da se hvalite kako ste na napravili neku veliku uslugu


W
hajkula1 hajkula1 10:34 01.08.2013

Re: A ono prije ...

freehand
Pa koliko vidim, bojim se da je jedino što se u Srbiji dovršava su sabrana djela Dobrice Ćosića. I tako već nekoliko desetljeća...

Popušta ti pozornost: T-r-u-m-b-i-č.
Trumbić, ne Ćosić.
Ti sigurno znaš ko je bio Ante Trumbić?




Free, razumljivo je šta hoćeš da kažeš, ali je sindbadthesailor i te kako u pravu. Evo, citirano, pa pročitaj ponovo.
...


Samo kao napomena, bez veze je pitanje ko je bio Trumbić, Supilo, da se bdatumi početka i kraja I svetskog rata ne pominju...

Ne u smislu proslave (u izvitoperenom značenju reči) nego u smislu pomena. (Pomen, spomen, za duše pokojnika).

Značenje reči je slojevito, neki slojevi su se izgubili pa tako sada proslava ima smisao terevenki u šatoru ili na splavu.
(Slavljenje Krsne slave, skraćeno Slave, kao (s)pomen predaka, pristojno, s poštovanjem.)

Lako je meni za Hrvate, razbucali su prvu i drugu zajedničku državu, a gde je dva, uvek ide i treće
Kako nam sindbadthesailor skreće pažnju, šta je s nama?
hajkula1 hajkula1 11:37 01.08.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
...

-I Crvena armija je krvarila da oslobodi Evropu , ali kasnije su se prema
"oslobođenima" ponašali kao i vi prema nama nakon 18-e

-Dobro , dobro ... Rusi su ipak bili malo humaniji, isprika zbog usporedbe sa kraljevinom
W



Imam gomilu podpitanja

Ko su to VI da li Srbi u Krajini (Dalmacija-Lika-Banija-Kordun-sa delovima Slavonije?

Ovo što si napisao, Rusi su bili malo humaniji na šta si mislio? Interesuju me karakteristike, osobenosti oslobodioca. Ne kao stilske figure, ni kao pridevi, nego šta su to konkretno uradili.

Nije provokacija, zezanje ni slično; stvarno nisam čula a interesuje me, čime su to Srbi iz Hrvatske i BiH izazvali mržnju (od Hrvata).


sinbadthesailor sinbadthesailor 15:28 01.08.2013

Re: A ono prije ...

hajkula1
dr.wagner
...





Nije provokacija, zezanje ni slično; stvarno nisam čula a interesuje me, čime su to Srbi iz Hrvatske i BiH izazvali mržnju (od Hrvata).



hajkula1 hajkula1 16:09 01.08.2013

Re: A ono prije ...

sinbadthesailor
hajkula1
dr.wagner
...



Nije provokacija, zezanje ni slično; stvarno nisam čula a interesuje me, čime su to Srbi iz Hrvatske i BiH izazvali mržnju (od Hrvata).






Razumem šta hoćeš da kažeš. Nisam pogledala taj baš snimak (na poslu sam, a kuci mi je spor net) što si linkovao ali znam na šta misliš. Srpska pobuna. Zašto su se Srbi bunili? Jer su se 90-tih Srbi uplašili da se ne ponove 40-te.
Čime su Srbi zaslužili stratišta u logoriima, jamama 41-45.?


sinbadthesailor sinbadthesailor 16:52 01.08.2013

Re: A ono prije ...

hajkula1
sinbadthesailor
hajkula1
dr.wagner
...



Nije provokacija, zezanje ni slično; stvarno nisam čula a interesuje me, čime su to Srbi iz Hrvatske i BiH izazvali mržnju (od Hrvata).






Razumem šta hoćeš da kažeš. Nisam pogledala taj baš snimak (na poslu sam, a kuci mi je spor net) što si linkovao ali znam na šta misliš. Srpska pobuna. Zašto su se Srbi bunili? Jer su se 90-tih Srbi uplašili da se ne ponove 40-te.
Čime su Srbi zaslužili stratišta u logoriima, jamama 41-45.?



Otac žrtvoslovne sudbine srpskog naroda je Dobrica Ćosić. Fašizam koji je toliko ukorijenjen u Srba. To da se razarala Republika Hrvatska i ubijali Hrvati iz preventivnih razloga je fašizam. Čemu genocid nad Bošnjacima onda? Jer, ne zaboravi, genocid nad Bošnjacima je poklon Mladića srpskom narodu zbog turskog genocida prije 500 godina. Zaštita srpstva je fašizam i ništa više. I onda se pitaš zašto nitko ne voli Srbiju. Jer taj fašizam je itekako živ i danas. Vidim da se još uvijek se vjeruje u preventivno ubijanje Hrvata, Bošnjaka, Albanaca, a sve da se ne ponovi 41., 1389., 1527...
hajkula1 hajkula1 18:40 01.08.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
... jutro

-A što se ono dogodilo mjesec dana prije ???

-Ništa mi ne znamo o tome ...

-Objavili su nam rat jer nas nitko ne voli , prvo je pomislio Pašić ..,


Wagner


Što mesec dana pre, hoćeš da kažeš da tu leži odgovor?

Da se tih godina nije ratovalo na mnogim mestima, (i mnogo šta zanimljivo javno i ispod žita - tajno, dešavalo, možda bi i moglo da prođe, sam pao, sam se ubio (razbio), Srbija organizovala atentat pa dobila po nosu od Austrougarske.

Evo ti jedan citat, ne treba da ti prevodimo


http://www.hrsvijet.net/index.php?option=com_content&view=article&id=4814svrt-ilije-zovka-povijesno-politika-geneza-nove-europske-krize-1-dio&catid=55:ilija-zovko&Itemid=332

(molim pošto link nisam dobro ubacila izguglajte osvrt ilije zovka povijesno politika geneza nove europske krize 1) jer posle 4814 ide dvotačka pa osvrt, i meni ubacuje smajlija zbog dvotačka+o

Godine 1889., jedna je skupina njemačkih gospodarstvenika i bankara na čelu sa Deutsche Bank, od strane osmanlijskih vlasti dobila koncesiju za izgradnju željezničke pruge kroz Anatoliju.

Deset godina kasnije ovaj je njemački koncern, uz posredovanje cara Wilhelma II, dobio i koncesiju za izgradnju sljedeće faze izgradnje transnacionalne željezničke pruge poznatu kao «Projekt za izgradnju željeznice Berlin-Bagdad». U pozadini ovog projekta nazirala se utrka prema naftnim bogatstvima pronađenih u tom dijelu svijeta. Upravo iz tog razloga engleski imperijalistički krugovi tražili su načina da zaustave ili uspore ovaj njemački projektu.

Dok je s jedne strane službeni London transparentno sudjelovao u pregovorima o ulasku u projekt izgradnje željeznice, s druge je strane vukao sasvim drugačije poteze. Svjesni činjenice kako će u slučaju izgradnje planiranog željezničkog projekta Njemačka zagospodariti ne samo jugoistokom Europe i Bliskim istokom, nego će i izići na sam jug Arapskog poluotoka, te na taj način na sebe vezati kompletno to područje bogato novo otkrivenim energentom, britanski su centri moći činili sve samo da do realiziranja ovoga projekta ne dođe.

Službeni London osobito se pribojavao njemačkog izlaska na Perzijski zaljev. U tom bi slučaju,naime, uz nadzora nad novim energentom, u potpunosti bio ugrožen i engleski nadzor nat pomorskim putem prema Indijskom potkontinentu i dalekom istoku, velikim izvoru britanskog bogatstva i moći.

U slučaju realiziranja planiranih njemačkih ciljeva transformacija Njemačke u vodeću gospodarsku svjetsku silu bilo bi samo pitanje vremena. U tom slučaju London bi izgubio dotadašnji primat najmoćnijeg svjetskog središta. Njemačkim gospodarskim uzletom London bi bio pretvoren u periferni europski lučki grad. Njegovi bi bankarski krugovi, istovremeno, izgubili najveći dio svog dotadašnjeg utjecaja i profita, što bi u konačnici dovelo do iznimno opasnog srozavanja njihove dotadašnje moći i političkog utjecaja u svijetu.



*Nisam uspela da pronađem podatak koliko kilometara u krugu oko pruge kroz Otomansko carstvo (čini mi se 20km) Nemačka je dobila pravo na eksploataciju nafte i ostalih mineralnih sirovina. Taj deo ugovora je bio tajna. Pošto su u Londonu i to doznali, moguće je zamisliti emotivnu reakciju njihove aristokratije. Dimitriju Tucoviću su bili jasni razlozi i ciljevi ratova, o čemu ima po nešto zapisano - da radnici i seljaci ginu da bi njihovi eksploatatori bili još moćniji, bogatiji.



hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 01.08.2013

Re: A ono prije ...


Dobro veče doktore
(mi se izgleda ni po terminimna za blogovanje ne slažemo :)

-Evo , u ovoj rečenici je prikazan odnos prema "ostalima" ...


Jeste.
Ali zar to nije fer odnos? Pošten, iskren.
Zar ima nešto loše u tome ako svakoga prvenstveno zanimaju svoji interesi?
Možda je samo uobičajeno da se pretvara kako su interesi drugih jednako važni kao sopstveni.
To je, moj doktore, ili foliranje, ili s tim koji tako razmišlja nešto nije u redu.

Meni je stvarno do interesa Hrvatske, Slovenije, Grćke, Rusije, i tako redom, mnogo manje stalo nego do interesa Srbije.
To ne znaći da sam uvek protiv hrvatskih ( i drugih) interesa.
Kad su srpski i hravatski sukobljeni, naravno da jesam protiv hrvatskih a za srpske, ali samo do mere koja ne prelazi granicu prava, zakona, običaja, a pre svaga ljudskosti.

Npr...Hrvati su nekako procenili da im je u interesu etnički čista Hrvatska i proterali su Srbe. E tu granicu u ostvarivanju sprskih interesa ja ne bih prelazio, i sretan sam što je ni moja država nije prešla.
Druge (Hrvatska, Slovenija, Kosovo) jesu. To je fakat i s tim faktom ozbiljni ljudi računaju.



-Začuđuje me samo inzistiranje na nekom "svetom motivu" za ujedinjenje


Nema svetog motiva. Možda je kod nekih bilo romantičarskog zanosa, a to nije sveti motiv.
Nisam siguran da je u Srbiji postojala volja za ujedinjenjem. Niko nikada nije pitao građane Srbije da li su za to, a da jeste uveren sam da od ujedinjenja ne bi bilo ništa.

Opipljiv motiv je bio motiv Karađorđevića. Znaš verovatno da su ih zvali "mali seljački kraljevi" a on hteo da bude monarh ozbiljne monarhije. I da se usput obogati.
Uspeo je i jedno i drugo, a cena koju je bio spreman da palti za to i koju je platio, je ta da sa spiska postojećih država izbriše onu koja mu je stavila krunu, Srbiju.
Umesto da je uveća, osnaži, on ju je izbrisao. Ne verujem da bi za to dobio podršku naroda.

.no , ne znam je li to dovoljno da se hvalite kako ste na napravili neku veliku uslugu

Ma ne hvalim se, ja mu to zameram.
dr.wagner dr.wagner 19:55 01.08.2013

Re: A ono prije ...

Pozdrav H-1

hajkula1

Imam gomilu podpitanja

Ko su to VI da li Srbi u Krajini (Dalmacija-Lika-Banija-Kordun-sa delovima Slavonije?



-Kada se u raspravi govori MI-VI , prisutni su uvijek isključeni
... a ja sam konkretno mislio na srpski establišment ... kreatore tadašnje
politike koja se reflektira i na neke današnje događaje ili pozicije ...

-Ovo da su Rusi bolji je šala , ali paralela je dobra .... i oni su se
sigurno poput vas (Srba) čudili kako npr. Česi ili Poljaci ili Mađari jedva
čekaju da se "rastanu" sa njima , ... a oni su ih oslobodili i "oslobodili"


hajkula1

Nije provokacija, zezanje ni slično; stvarno nisam čula a interesuje me, čime su to Srbi iz Hrvatske i BiH izazvali mržnju (od Hrvata).


-Mislim kako mržnja (ili nepodnošenje) nije generalni stav u RH , danas nije
ni većinski ... iako još nažalost nije marginalizirana pojava ... a produkt je
događaja sa početka 90-ih i huškačke politike(obostrane) iz 90-ih

-Ukoliko mislite što je razlog za ono što se dogodilo između 41. i 45. , tu
nažalost ne postoji razlog koji bi mogao opravdati naše tadašnje postupke
prema vama(Srbima , ako ste Vi ...) i ne samo vama ...


Wagner

P.S.
-Moram ići na more , ali vratiti ću se već u Nedjelju , pa možemo nastaviti
dr.wagner dr.wagner 19:58 01.08.2013

Re: A ono prije ...

hoochie coochie man

Dobro veče doktore


-Pozdrav HCM , ispričavam se jer ne mogu sada replicirati , ali za dva-tri dana
ćemo nastaviti ...

W
hajkula1 hajkula1 22:45 01.08.2013

Re: A ono prije ...

dr.wagner
Pozdrav H-1

Wagner

P.S.
-Moram ići na more, ali vratiti ću se već u Nedjelju, pa možemo nastaviti


`Ajd` kad moras

Lep vikend ti zelim.
hajkula1 hajkula1 08:04 02.08.2013

Re: A ono prije ...

sinbadthesailor
hajkula1
sinbadthesailor
hajkula1
dr.wagner
...



Nije provokacija, zezanje ni slično; stvarno nisam čula a interesuje me, čime su to Srbi iz Hrvatske i BiH izazvali mržnju (od Hrvata).




Razumem šta hoćeš da kažeš. Nisam pogledala taj baš snimak (na poslu sam, a kuci mi je spor net) što si linkovao ali znam na šta misliš. Srpska pobuna. Zašto su se Srbi bunili? Jer su se 90-tih Srbi uplašili da se ne ponove 40-te.
Čime su Srbi zaslužili stratišta u logoriima, jamama 41-45.?


Otac žrtvoslovne sudbine srpskog naroda je Dobrica Ćosić. Fašizam koji je toliko ukorijenjen u Srba. To da se razarala Republika Hrvatska i ubijali Hrvati iz preventivnih razloga je fašizam. Čemu genocid nad Bošnjacima onda? Jer, ne zaboravi, genocid nad Bošnjacima je poklon Mladića srpskom narodu zbog turskog genocida prije 500 godina. Zaštita srpstva je fašizam i ništa više. I onda se pitaš zašto nitko ne voli Srbiju. Jer taj fašizam je itekako živ i danas. Vidim da se još uvijek se vjeruje u preventivno ubijanje Hrvata, Bošnjaka, Albanaca, a sve da se ne ponovi 41., 1389., 1527...


Hoćeš da kažeš da su Srbi u Hrvatskoj zverski ubijani u Jasenovcu, u crkvama, jamama... zbog Dobrice Ćosića? U NDH su ih tamanili jer su Srbi iz Hrvatske bili fašisti?

Molim te, pročitaj šta pišeš.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana