Budućnost| Obrazovanje

Ono kada je bog pakostan

uros_vozdovac RSS / 08.09.2013. u 21:08

U zemlji Srbiji direktor škole je nešto najsličnije bogu na zemlji. Ta veoma udobna zavidna pozicija jednog čoveka u instituciji koja je od značaja za mnogo šta, uvedena je zaslugom nekakvih 250 individua u takozvanoj narodnoj skupštini, ali je to druga i dugačka tema. Ali i bog ume da bude pakostan zajedljivac, u hrišćanstvu bi Job mogao da kaže koju o tome, a u mojoj priči profesor Veljko Čobanski ima baš tu ulogu.

Meni je Čobanski predavao biologiju u vreme kada se IV gimnazija zvala OOUR "25. Maj", i meni je taj čovek ostao u lepom sećanju. Nastranu što me je bilogija zanimala, hmm, koliko i fudbalska liga Novog Zelanda, nas dvojica smo živeli miroljubivu koegzistenciju. Nisam na času smetao, znao sam koliko je bilo potrebno da se ne brukam, a i on nije insistirao na rupama u mom znanju koje su bile ohoho. Sve u svemu čovek na svom mestu. 

1601-Public.jpg 

Kako su godine prolazile i vremena se menjala, 25. maj postade ponovo IV gimnazija, a mom Čobanskom je zasmetalo što se nekakvi učenici drogiraju, i tom činjenicom se drznuo da suoči na roditeljskom subjekte vaspitanje omladine na stranputici. To saznanje je toliko uznemrilo roditelje, koji se požališe onome ko je u IV najsličniji bogu, da ih teško pogađa činjenica da profesor govori ono što deca rade, umesto da se kao uredan prosvetni radnik pravi lud iza barijere "nije moja nadležnost", te Bog odreza otkaz mom Čobanskom, kako to obično biva sa onima koji talasaju baru  prosvetnu...

Šest i po godina godina kasnije...

Klik!!!!

Gospod bog koji je otkaz uručio, vidi vraga, nema komentar. Ma hajde... Direktore, ispao si glup u društvu. Zao, pakostan, kao zlica u bajci. Nešto se slično desilo u OŠ "Branislav Nušić" gde sam igrom sudbine član škoskog odbora i gde je profesor Vlada Milojević dobio otkaz u kafkijanskom procesu pred bogom te škole. Izvesno biće isti ishod.

Veljko, profesore moj, sa srećom u biblioteci. Oderi ih za kintu.

1601-Igor-Pavicevic.jpg 

Veljko Čobanski biolog bibliotekar

Tagovi



Komentari (66)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 21:16 08.09.2013

ovo je nemoguće

Oderi ih za kintu.
iqiqiq iqiqiq 21:19 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Nije to tako lako i jednostavno, pisalo se po novinama, škola je ta koja isplaćuje odštetu, što dovodi do bankrota škola, tj dupla šteta poreskim obveznicima

Pravi komentar bi bio "oderi JE za kintu", neka dotična direktorka iz svog džepa plati odštetu, ali to se neće desiti jer nije tako postavljen sistem

EDIT ispravila sam samo rod, nekako sam smatrala da žena direktor ne može biti neodgovorna prema deci, avaj moja zabluda
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:23 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

iqiqiq
Nije to tako lako i jednostavno, pisalo se po novinama, škola je ta koja isplaćuje odštetu, što dovodi do bankrota škola, tj dupla šteta poreskim obveznicima

Pravi komentar bi bio "oderi GA za kintu", neka dotični direktor iz svog džepa plati odštetu, ali to se neće desiti jer nije tako postavljen sistem


Pa da nije jednostavno kapiram. Pa ok, em su poreski obveznici uveli 250 individua u tzv narodnu da daju direktoru ovlašćenja boga, jer su bili u mogućnosti.
Pa se i kolektiv nije nešto bunio protiv nepravde kojom bog kinji Čobanskog, jer zaboga, sablja ne seče pognutu glavu, "sedi i ćuti, ne pravi se pametan" je u zbornici nekako najzgodnije.
I sad dupla šteta. Ono jeste, ali je najveća šteta što "tiha većina" i dalje ćuti, i proizvodi šta?
Kinta je najmanji problem i najmanja uteha. Čak i Čobanskom.
angie01 angie01 21:28 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Nije to tako lako i jednostavno,


znam licno coveka, koji kada je dobio proces slican ovom-dobio i lovu i to ne malu, jos im oprostio, a dobio bi i to, da je udario protiv tuzbu, pa naknada za pretrpljenu stetu-koja stoji i za njegovu porodicu, pa bol ovaj onaj.
Srocio mu sve advokat i on na kraju nije hteo da se vise petlja-'naci, nadoknada se isplacuje-sve plate, regresi i sve sto sleduje, za sve godine sto nije radio, + doprinosi za staz.
AlexDunja AlexDunja 21:28 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Kinta je najmanji problem i najmanja uteha.

da. ali ni to.
iqiqiq iqiqiq 21:28 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Pa se i kolektiv nije nešto bunio protiv nepravde kojom bog kinji Čobanskog, jer zaboga, sablja ne seče pognutu glava, "sedi i ćuti, ne pravi se pametan"

To ti je srž celog problema, vrteli mi ovu ili onu temu. Odmah se upitaš "pa da li je moguće da niko ništa nije znao i video" Ma jadac, znaju svi sve i vide sve, i kao vrte glavom i onda dokoni pričaju kako je jadan profesor nastradao pa nema od čega da živi i gladuje cela porodica, a u sebi se misle " pametan sam ja što ćutim, što ja sebe da izlažem tako nečemu"

E sada da profesoru grunu jedno pola miliona eura, pa neka ti što spuštaju glave zelene od muke što profa kupuje ekstra stan i auto i ide na Karibe da opusti živce, neka je i "Holivud stajl limunada" ali ja bih volela jednom da vidim u ovakvim pričama srećan kraj.
angie01 angie01 21:32 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

da daju direktoru ovlašćenja bogu



nas direktor je katastrofa- ponasa se kao da je skola njegovo vlasnistvo,...kaze nama raredna, na pitanje, zasto su unisteni svi ormarici, iskljucnen kamere, ( posto su prosle skolske godine, klinci sve razlupali, a kao, ne zna se ko je),a nista nije popravljeno- da oni eto vode politiku tolerancije, pa nema ukora, nema smanjenih ocena iz vladanja, nema keceva na kraju- a za sve to postoji zakon, koji lepo tretira sve navedeno- ideja direktora je da u izvestajima stoji sve lepo i krasno, a da on nista ne mora da resava.
hajkula1 hajkula1 21:35 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

iqiqiq
Nije to tako lako i jednostavno, pisalo se po novinama, škola je ta koja isplaćuje odštetu, što dovodi do bankrota škola, tj dupla šteta poreskim obveznicima

Pravi komentar bi bio "oderi GA za kintu", neka dotični direktor iz svog džepa plati odštetu, ali to se neće desiti jer nije tako postavljen sistem



Na žalost. Ali ima načina da se to reši. Na kraju, toliko je lopova u državi, pa neka država uzme od lopova za budžet, tj lopovi da vrate ukradeno.


Biologu bibliotekaru podrška.
petar_p petar_p 22:30 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

iqiqiq
Nije to tako lako i jednostavno, pisalo se po novinama, škola je ta koja isplaćuje odštetu, što dovodi do bankrota škola, tj dupla šteta poreskim obveznicima


Nema problema: neka skola bankrotira, neka je drzava izvadi iz bankrota (jer moraju deca da idu u skolu) i neka direktor dobije otkaz i zabranu rada u javnim sluzbama zbog uvodjenja skole u bankrot. Vrlo prosto.
angie01 angie01 22:31 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Nema problema: neka skola bankrotira, neka je drzava izvadi iz bankrota (jer moraju deca da idu u skolu) i neka direktor dobije otkaz i zabranu rada u javnim sluzbama zbog uvodjenja skole u bankrot. Vrlo prosto.


upravo!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:54 08.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Nije to tako lako i jednostavno, pisalo se po novinama, škola je ta koja isplaćuje odštetu, što dovodi do bankrota škola, tj dupla šteta poreskim obveznicima

Pravi komentar bi bio "oderi GA za kintu", neka dotični direktor iz svog džepa plati odštetu, ali to se neće desiti jer nije tako postavljen sistem


O, hoce, odrace ih, tj, odrace nas. Ali ne profesor, nego neodgovorna direktorka. E sad, fakat bi trebalo da direktorka bude na određen način odgovorna za svoje postupanje i nepostupanje. Otkaz, minimum. Ali to ne biva...
U ovoj zemlji su neke institucije nezakonito otpustale na stotine ljudi, pa su ti isti ljudi u zbiru dobili milione € odšteta, naših novaca. Ti otpuštavači i dalje sede gde su sedeli. I imaju i dalje sasvim lepe plate.

No, to mu dođe celo vrzino kolo, eno, ne znaju sa TV Vojvodine da otpuste Milijanu Baletić a znali su po Srbiji da pootpuštaju svakojake kvalitetne ljude.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 03:23 09.09.2013

Re: ovo je nemoguće

angie01
Nema problema: neka skola bankrotira, neka je drzava izvadi iz bankrota (jer moraju deca da idu u skolu) i neka direktor dobije otkaz i zabranu rada u javnim sluzbama zbog uvodjenja skole u bankrot. Vrlo prosto.


upravo!

Uostalom, ako je bankrot škole "dupla šteta", to je onda duplo jači razlog da se način upravljanja školama menja.

Ovde jedinu pravu štetu trpi taj profesor - ponižen, otpušten, osramoćen, bez novca, potuca se po sudovima, troši nerve, zdravlje i godine života, sve zbog nekog sitnog direktorčića sa jakom vezom u mesnom odboru neke podmitljive stranke.

Dodatno, štetu trpe i svi ostali nastavnici kojima je na taj način uteran strah u kosti i koji su daljim ćutanjem oćutali i druge štetne odluke uprave.

A šteta je i za sve učenike koji su propustili da pohađaju nastavu kod tog profesora i sve one koji nemaju osobu od autoriteta u toj školi da im kaže da droga ubija.
escherichije_colic escherichije_colic 08:31 09.09.2013

Re: ovo je nemoguće

petar_p
iqiqiq
Nije to tako lako i jednostavno, pisalo se po novinama, škola je ta koja isplaćuje odštetu, što dovodi do bankrota škola, tj dupla šteta poreskim obveznicima


Nema problema: neka skola bankrotira, neka je drzava izvadi iz bankrota (jer moraju deca da idu u skolu) i neka direktor dobije otkaz i zabranu rada u javnim sluzbama zbog uvodjenja skole u bankrot. Vrlo prosto.


Bottom line: direktorka nije tu da bi radila koristan posao i uštedela pare poreskih obveznika, već da bi se namirio neki partijski račun. Zato se i ponašaju tako, jer znaju da im niko ništa ne može. Najzad, šta je jedna direktorka gimnazije spram onih likova iz "afere indeks" što su svi redom avanzovali?
iqiqiq iqiqiq 09:34 09.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Uostalom, ako je bankrot škole "dupla šteta", to je onda duplo jači razlog da se način upravljanja školama menja.

samo da pojasnim "dupla šteta" za svaki slučaj: budžet škole se puni iz džepova poreskih obveznika koji odvajaju da bi se deca školovala, pražnjenje školske kase kao odšteta profesoru dakle ide iz naših džepova, onda škola bankrotira pa jedno vreme deca ne mogu da idu u školu
tyson tyson 18:01 14.09.2013

Re: ovo je nemoguće

Ovde jedinu pravu štetu trpi taj profesor - ponižen, otpušten, osramoćen, bez novca, potuca se po sudovima, troši nerve, zdravlje i godine života, sve zbog nekog sitnog direktorčića sa jakom vezom u mesnom odboru neke podmitljive stranke.

U jebote, ceo scenario filma crnog talasa si napisao u jednoj rečenici.

Ti kanda imaš neke insajderske informacije o celom slučaju...?


dedi.nje dedi.nje 19:44 14.09.2013

Re: ovo je nemoguće

ja sam ucenik cetvrte gimnazije u najgore doba po skolstvo u modernoj istoriji. godine 96,7,8 i 99 pohadjao sam ovu skolu. umesto cetri skolske godine moja generacija je isla ~2 godine u gimnaziju. strajkovi profesora, protesti protiv rezima, predratna situacija, rat, protesti opet. vise smo bili na ulici nego u klupama...

to je bilo mracno vreme bede, rata, protesta, gladi, nesigurnosti. ukratko muka. a na muci se poznaju junaci. profesori cetvrte gimnazije nisu bili junaci. nisu polozili najveci zivotni strucni ispit, da u vreme muke i beznadja budu ucitelji svojim ucenicima. vecina je digla ruke od nas ucenika. ne samo sto nas nicemu nisu ucili, vec su nas koristili kao izduvni ventili za svoje porodicne i novcane probleme; dok su nam demonstrirali kako se savija kicma pred partijskom diktaturom i okrecu ledja nepravdi.

cobanski je u to doba odskocio od sivila ostalih nastavnika svojom ljudskoscu koju smo mi kao pubertetlije prepoznali. bez besa, vikanja, pretnji uvek je imao autoritet i postovanje svakog ucenika, loseg, dobrog, huligana i lepo vaspitanih. jos vise je to cudno obzirom na cinjenicu da je bio feminiziran i kao takav odlicna meta za zadirkivanje i nepostovanje. ipak mi to nismo radili, posteno da kazem cak smo se sami sebi cudili u pocetku.

cobanski nije bio sjajan predavac, suvoparno bi diktitrao biologiju po 40 minuta. malo ko je to zapisivao, vecina je spavala. nije nas animirao da zavolimo biologiju. ali je bio pravedan pri ocenjivanju i davao je svakome drugu sansu.

u poredjenju sa drugim profesorima koji su nam pricali o problemima sa neplacenim racunima, decom, muzevima svalerima, pa profesorima koji su vristali i dozivljavali nervne slomove, pijanim profesorima, izgubljenim profesorima, pa profesorima koji su nas vredjali ili ponizavali, cobanski je bio odlican predavac.
za vecinu ostalh nastavnika smo mislili da im je mesto ili u lazi ili u penziji. bez uvrede istima.

pre svega u njemu smo prepoznavali coveka koga samo mogli da upitamo za misljenje i da dobijemo dobar i mudar zivotni savet, a pri tom je uvek drzao distancu sa nama ucenicima, tako da nikada nismo bili drugari. cobanski nam je svojim ponasanjem pokazivao pravicnost i postenje. nikada nije hteo da nas pridobije za neke svoje politicke ideje ili stavove kao pojedini profesori (neki nam delili politicke pamflete, drzali politicke govore itd.) vec je govorio da mislimo svojom glavom.

bilo je to mracno i gadno vreme. drustvo je bilo u rasulu, a u nasoj gimnaziji direktorka je sprovidila julovsku diktaturu, malo ko je smeo da joj se suprotstavi. pretila je otkazom neposlusnim nastavnicima ... zahtevala je od svih nastavnika da budu uz vlast. medju hrabrim je bio cobanski. mi smo to kao klinci postovali.

kako je skola bila na par koraka od MIloseviceve rezidencije mi smo to koristili da se pridruzimo studenstkim protestima zbog pokradenih izbora '97. to su bili najveci protesti u istoriji moderne srbije, cisto za mladje da napomenem.
protesti su pokusvali da dopru do milosevica, a mi smo vec bili tu na dedinju. to smo i koristili, mladalcko, buntovnicki ne bi se vratili u skolu posle odmora vec bi ispred skole demonstrirali, duvali u pistaljke da nas predsednik cuje, trazeci priznavanje lokalnih izbora.

direktorka je jedanput izasla ispred skole i odrzala nam preteci politicki govor. nakon toga smo joj svi u tisini, spontano okrenuli ledja, nekoliko stotina ucenika ispred skole okrenulo je ledja direktorki.
mislim da je to ista zena koja je otpustila cobanskog 10 godina kasnije.

profesori cetvrte gimnazije nisu naucili moju generaciju ni matematici, ni gramatici, ni istoriji, ni fizici, ni hemiji, nisu nas usmerili niti su nam formirali radne navike, nisu nas naucili ni biologiji, ali nas je biologicar naucio kako treba da se ponasa jedan covek, sa velikim Č.

pozdrav Čobi i podrska od moje generacije!
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:46 15.09.2013

Re: ovo je nemoguće

dedi.nje



Hvala na sjajnom postu, pozdrav i tebi. Preporuka.
iqiqiq iqiqiq 21:16 08.09.2013

bravo

na tekstu i pažnji posvećenoj ovoj temi, jer ovakvi veliki ljudi kao što je profesor obično ne dobiju pažnju okoline, a zaslužuje je, jer je uradio više nego što je morao

. Nešto se slično desilo u OŠ "Branislav Nušić" gde sam igrom sudbine član škoskog odbora i gde je profesor Vlada Milojević dobio otkaz u kafkijanskom procesu pred bogom te škole

prava prilika da se preispita odluka o načinu postavljanju direktora po školama
hajkula1 hajkula1 21:37 08.09.2013

Re: bravo

iqiqiq
na tekstu i pažnji posvećenoj ovoj temi, jer ovakvi veliki ljudi kao što je profesor obično ne dobiju pažnju okoline, a zaslužuje je, jer je uradio više nego što je morao

. Nešto se slično desilo u OŠ "Branislav Nušić" gde sam igrom sudbine član škoskog odbora i gde je profesor Vlada Milojević dobio otkaz u kafkijanskom procesu pred bogom te škole

prava prilika da se preispita odluka o načinu postavljanju direktora po školama



Ministarstvo bi moglo da radi svoj posao.
vladaxy vladaxy 07:22 09.09.2013

Re: bravo

Ministarstvo bi moglo da radi svoj posao.

Pa ministarstvo i "radi". Postavi direktore, rade se tenderi, iznajmljuje prostor, organizuju ekskurzije. Koga briga za profesore i đake, oni samo statiraju u kukuruzu.
iqiqiq iqiqiq 22:21 09.09.2013

Re: bravo

vladaxy
Ministarstvo bi moglo da radi svoj posao.

Pa ministarstvo i "radi". Postavi direktore, rade se tenderi, iznajmljuje prostor, organizuju ekskurzije. Koga briga za profesore i đake, oni samo statiraju u kukuruzu.

Jebiga ovo baš nije za zezanje Problem narkotika u školi je jednako katastrofalan kao problem nasilja u školama gde se ne zna više ko koga mlati.
Ako ništa drugo, to Ministarstvo prosvete mora da sastavi jasno uputstvo i procedure šta i kako ako se sumnja na postojanje droge u školi i da se obezbedi kako direktoru tako i nastavnicima kontakt u policiji, kontakt kod socijanog radnika i kontakt sa nekim dodatnim nezavisnim organima, za svaki slučaj, za zaštitu i nastavnog osoblja i onih koji prijavljuju
Videla sam u inostranstvu sto puta one natpise po školama specijalnih službi policije gde možeš da javiš svakog sumnjivog tipa koji vrlo verovatno kruži oko škole i diluje klincima drogu.
hajkula1 hajkula1 12:55 10.09.2013

Re: bravo

vladaxy
Ministarstvo bi moglo da radi svoj posao.

Pa ministarstvo i "radi". Postavi direktore, rade se tenderi, iznajmljuje prostor, organizuju ekskurzije. Koga briga za profesore i đake, oni samo statiraju u kukuruzu.



To što sam napisala nije podrška, nego kritika ministarstvu.

Čisto da se zna.
(Pošto smo nas dvoje uvek na suprotnim stranama)


looping looping 06:22 09.09.2013

1

To saznanje je toliko uznemrilo roditelje, koji se požališe onome ko je u IV najsličniji bogu, da ih teško pogađa činjenica da profesor govori ono što deca rade, umesto da se kao uredan prosvetni radnik pravi lud iza barijere "nije moja nadležnost", te Bog odreza otkaz mom Čobanskom, kako to obično biva sa onima koji talasaju baru prosvetnu...

Pretpostavljam da su roditelji "optuzene" dece mocniji od direktora i direktor je morao da slusa (sto mu ne umanjuje krivicu).
Jer, desava se to cesto, da roditelji dece koja konzumiraju narkotike budu mocni.
escherichije_colic escherichije_colic 08:45 09.09.2013

Re: 1

looping
To saznanje je toliko uznemrilo roditelje, koji se požališe onome ko je u IV najsličniji bogu, da ih teško pogađa činjenica da profesor govori ono što deca rade, umesto da se kao uredan prosvetni radnik pravi lud iza barijere "nije moja nadležnost", te Bog odreza otkaz mom Čobanskom, kako to obično biva sa onima koji talasaju baru prosvetnu...

Pretpostavljam da su roditelji "optuzene" dece mocniji od direktora i direktor je morao da slusa (sto mu ne umanjuje krivicu).
Jer, desava se to cesto, da roditelji dece koja konzumiraju narkotike budu mocni.


Mislim da sam pisao već o tome ovde, kako to socijalno raslojavanje počinje već u vrtiću. Dakle već u vrtiću imućni/ugledni/uticajni/štagod roditelji spremni su da brane prirodno pravo svog potomka da zapišava stepenike socijalne lestvice ispod sebe, bili to vaspitači ili manje dobrostojeći drugari. Zamisli tek kako se brane prava tinejdžerskog klipete, koji je i sam već namazan svim mogućim farbama. Da se cela priča završava u srednjoj školi, ni po jada- takvi likovi po pravilu završe faks prvi (ne gubeći vreme na učenje ispita) ili još bolje neki trange-frange instant faks, nakon čega ih čeka posao u državnoj administraciji. Eto kako se jedan naizgled banalan slučaj lošeg vaspitanja i patološkog iskazivanja roditeljske ljubavi pretvara u nešto što nam svima uništava život. Dobar deo uzroka za to leži u gaženju pedagoškog autoriteta ljudi kao što je taj profesor biologije- a još veći u partijskom kadriranju direktora škola. Ljudi koje preporučuje partijska knjižica pre nego stručnost i integritet, svakako će biti podložniji pritiscima i korupciji. I u mojoj gimnaziji je mnogog keca na kraju godine ispravila flaša viskija, bombonjera ili bočica parfema, a to je bilo pre skoro 20 godina. Mogu misliti na šta sve to liči danas.
bocvena bocvena 07:58 09.09.2013

Taj proces savijanja kičme

i pravljenja da bahata deca ne duvaju, a bogati seljaci od roditelja nisu najbolji direktorovi ortaci, traje dugo. Ne događa se preko noći i ne pogneš glavu odmah. Nego postepeno. Kad peti Čobanski završi na sudu i u teškoj depresiji jer su ga izgazili varvari, ti si već duboko u ilegali sopstvenog malog sveta.

Lepo je da imaš i jednog bivšeg učenika koji će da kaže neku dobru o tebi.

iqiqiq iqiqiq 09:40 09.09.2013

Re: Taj proces savijanja kičme

Ne događa se preko noći i ne pogneš glavu odmah. Nego postepeno

Jasno je to, svi smo manje ili više upali u taj sistem. Ovde je recimo pitanje šta rade sindikati, zašto neki sindikat nije pružio podršku ovom profesoru.
Šta se dešava sa zaposlenima, zašto nisu zajedno protestovali, pisali peticije da se profesor vrati na posao, podigli novinare na noge, proces traje 6 godina.
Kada oni budu sledeći za "odstrel", kada izgube posao, onda mogu da očekuju isti nivo podrške koji i sami pružaju
bocvena bocvena 10:54 09.09.2013

Re: Taj proces savijanja kičme

Zato što su 15 godina ginuli u opoziciji, a onda još 10 medju svojima. Na isti način i po istom sistemu. Hoće to da napravi defetistu od čoveka.

Lupanje glave o zid sistema je preskup sport i političko je, a ne prosvetno pitanje. Meni su i dalje učenici mnogo zanimljiviji od kolega i Ministarstva prosvete. Biram da se bavim njima. I to samo najboljima. Elitista sam, šta ću:)
iqiqiq iqiqiq 22:15 09.09.2013

Re: Taj proces savijanja kičme

Zato što su 15 godina ginuli u opoziciji, a onda još 10 medju svojima. Na isti način i po istom sistemu. Hoće to da napravi defetistu od čoveka.

Vidi, po svemu što pišeš mislim da ovo što si rekla je samo sekund defetizma koji te je u međuvremenu sigurno prošao

Iskreno boli me uvo za politiku, ovde su u pitanju LJUDI i NELJUDI. Deca se drogiraju a oni saginju glave i ne rešavaju probleme. Ne da ne rešavaju, nego nemaju ni kontakt sa roditeljima
A direktorka i njena reakcija, pa to nije NEČOVEK to je osoba koja treba da se krivično goni,jer ja bih prva posumnjala da ona ima veze sa narkodilerima ako otpušta profesora koji ukazuje na postojanje droge u školama. Ovo je slučaj za ozbiljnu policijsku istragu

Ne znam kako taj profesor posle svega može da razgovara sa kolegama, mora da je mučno njemu. Ne vidim kakve veze tu ima politika, to je samo odgovornost nas odraslih prema deci i NEODGOVORNOST velikog broja odraslih ljudi koji su pokazali izuzetnu nezrelost u načinu rešavanja problema "ajmo sve pod tepih"
highshalfbooze highshalfbooze 09:25 09.09.2013

...

Oderi ih za kintu.

Nisam siguran da će uspeti zbog zastarelosti, ali bi baš trebao da ih odere.
g.radicevic g.radicevic 12:25 09.09.2013

o bogu i paganima...

ma trpeli bi nekako da je ''bog'' jedan,
problem je što iza svakog šaltera,
.... u svakoj ustanovi čuči po jedan,
ko da smo pagani

g.radicevic g.radicevic 12:26 09.09.2013

Re: o bogu i paganima...

opps
ode 2 puta
blue rider blue rider 14:36 09.09.2013

Veljko nismo te zaboravili!!!

Zavrsio sam nesrecnu IV giumnaziju 95. hbte koliko je to davno bilo, uzas! Ali Veljka se secam vrlo jasno. Covek je bio, a siguran sam i ostao, jedan od najboljih ljudi u toj gimnaziji. Smiren, opusten, bez besa i mrznje, bez ikakve osvetoljubivosti ili bilo cega slicnog. Nikada nije hteo da se igra postovanja sa decom. Koga je interesovala biologija mogao je prilicno da nauci a koga nije morao je dovoljno da nauci.

Secam ga se i dok je tokom protesta setao svoju ogromnu dogu sa nama. Siguran sam da je bio 100% u pravu kada je rekao sta je rekao.

Za kraj, za njegov otkaz su krivi prvo roditelji debili pa tek onda direktorka.

Veljko care, ako ovo citas, prirodni smer IV-1 generacije 91-95 te pozdravlja, prvenstveno mi koji nismo bili bas 100% posveceni skoli ali smo je/te postovali!
angie01 angie01 18:55 09.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

Za kraj, za njegov otkaz su krivi prvo roditelji debili pa tek onda direktorka.


direktorka je morala da postupi po zakunu, koji je jasno na strani profesora Veljka!

apsolutno mora da odgovara za ovo sto je uradila i svi u nizu koji su saucestvovali- a profi da se vrati radno mesto i isplati odsteta!
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:03 09.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

blue rider
Koga je interesovala biologija mogao je prilicno da nauci a koga nije morao je dovoljno da nauci.




Da da, to je Čobanski kojeg volimo. Meni je samo krivo što u vreme otkaza nije u školi bio Svetozar Bendić, još jedan primer sjajnog profesora sa visokim etičkim i ljudskim standardima, ali sam saznao da je u to doba već otišao iz škole, a ja koristim priliku da pozdravim bendića, profesora sa ne malim zaslugama za razvoj kritičkog mišljenja kod mene.

Da, profesor marksizma i logike, hvala mu mnogo.
iqiqiq iqiqiq 22:09 09.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

Vidi ako imate energije, bilo bi lepo "baciti" jednu peticiju u etar, mada je sada i nepotrebno, možda?
Ako postoji problem sa narkoticima u školi i nastavnici to znaju i ćute, a onda se pojavi NORMALAN ČOVEK, ODGOVORAN I ZREO KAO LIČNOST i javno iznese ono što svako i treba da iznese pred roditelje "ljudi imamo problem i to ozbiljan problem sa narkoticima, hajde da rešavamo odmah da ne eksplodira" i onda nakon toga dobije OTKAZ!!! od direktorke, ne znam šta da kažem.

Da li je meni svest pomućena pa jedina vidim da je ovo apsolutno naopaka situacija. On je rekao da postoji ozbiljan problem i dobio otkaz! Ostalim nastavnicima ne smeta što se deca drogiraju. I smatraju da je u redu da profesor dobije otkaz jer ukazuje na taj problem???

Ovde su za otkaze svi nastavnici i direktorka, jer nisu ništa uradili da sarađuju sa roditeljima, socijalnim radnicima i policijom da se problem droge u školi reši, tj ISKORENI!!!
bocvena bocvena 23:54 09.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

daj malo spusti ton. nemam pojma kako je tekla čitava priča o ovom konkretnom slučaju, ali ti kao profesor nemaš pravo da kažeš roditelju da mu se dete drogira. ne smeš ni da izgovoriš reč droga nego nešto da prtljaš sa "psihoaktivnim supstancama". u 90 posto slučajeva da moliš boga da roditelj primi k znanju da problem postoji i da potraži pomoć na vreme, a ne da te iznapušava i preti prijavom u ministarstvo. a ako nešto kreneš da talasaš po nastavničkom veću pravna služba ti kaže - to nije tvoj posao, nema kazne za đake, samo prijavljen slučaj policiji, a ona došla i pogledala kroz prozor na dvorište. i to je to. sistem i procedura.

u jednom si u pravu, mi odrasli nemamo pojma i verujemo da pravila postoje samo za druge i tome učimo svoju decu.

ima nešto rada na prevenciji, al' ako se problem detektuje, umesto da se klinci uplaše (policija), kazne (ukori) i pozitivno stimulišu da promene navike (psiholog, socijalna služba, drajzerova), roditelji krenu u defanzivu, il' negiraju problem u potpunosti, il' panično hoće da ih spasu od kazne i idu im niz dlaku, il' puste drugare iz ministarstva da pritisnu direktore i profesore da se sve zabašuri. kratkoročno je jedan tinejdžer zajebao sistem, a svoj život možda zauvek. dugoročno, šta će ostale da spreči da npr. prenose vutru i pilule preko grane na svakoj ekskurziji?

kad ovaj scenario vidiš previše puta, ne pada ti napamet da budeš čobanski. sve što možeš je da izgubiš svoje zdravlje i ugroziš egzistenciju svojoj deci.

i još nešto. stalno se čudiš kako je sve ovo moguće. vrlo lako. izgleda svima tako ustrojen sistem odgovara. svi su kao protiv, ali savršeno lako plivaju kroz njega. da nije samoodrživ, raspao bi se na bolje:)



iqiqiq iqiqiq 09:24 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

u jednom si u pravu, mi odrasli nemamo pojma i verujemo da pravila postoje samo za druge i tome učimo svoju decu.

Draga moja, ti si mi otkrila sa ovim i prethodnim postovima o obrazovanju totalno novi svet, da ne kažem i otvorila Pandorinu kutiju. Probaj da me razumeš, iako nisam totalno obnevidela, ja se još nadam da postoji neki sistem, onda saznam eto da nastavnik nema prava da mi kaže da se dete drogira.
Opet ću da penim...ne mogu da zamislim razlog da neko piše takve pravilnike i uredbe i propise!

Pa zar nije cilj da u ranoj fazi reagujem kao roditelj nego da me svi tapšu po leđima i lažu me dok ne bude kasno

i još nešto. stalno se čudiš kako je sve ovo moguće. vrlo lako. izgleda svima tako ustrojen sistem odgovara. svi su kao protiv, ali savršeno lako plivaju kroz njega. da nije samoodrživ, raspao bi se na bolje:)

ne poznajemo se, pa možda ovo što pišem deluje kao foliranje, ali kao što sam ti rekla, mnoge stvari koje pročitam su za mene eksplozija, jer stvarno nisam imala predstavu o dubini problema u školstvu. Neću više da komentarišem nijedan post o obrazovanju, ali mislim da je stravično što se o problemima ne razgovara ODRASLI sa ODRASLIMA

dugoročno, šta će ostale da spreči da npr. prenose vutru i pilule preko grane na svakoj ekskurziji?

i kako sada da pustim dete na ekskurziju a nastavnici ne smeju da kažu da postoje problemi sa drogom

Nisam kultivisana blogerka, napišem pa evo onda i dodajem
Moj konkretan predlog je da napravimo formular u kome će svaki normalan roditelj potpisati saglasnost da nastavnik ima prava da ga obavesti o problemima sa narkoticima bar kada je u pitanju sopstveno dete. Ja sam spremna da potpišem takvu izjavu i da izljubim nastavnika koji je spreman da brine o mom detetu i da mi kaže ODMAH šta se dešava.


iqiqiq iqiqiq 09:58 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

ima nešto rada na prevenciji, al' ako se problem detektuje, umesto da se klinci uplaše (policija), kazne (ukori) i pozitivno stimulišu da promene navike (psiholog, socijalna služba, drajzerova), roditelji krenu u defanzivu, il' negiraju problem u potpunosti, il' panično hoće da ih spasu od kazne i idu im niz dlaku, il' puste drugare iz ministarstva da pritisnu direktore i profesore da se sve zabašuri. kratkoročno je jedan tinejdžer zajebao sistem, a svoj život možda zauvek.

Opet ja

Ovde se u stvari krije i srž problema. Ok, neću da generalizujem, ali pubertetlije obično u borbi protiv autoriteta u tim godinama prave svakakve gluposti. Kako upadaju u opasnu igru sa drogama, pa tako što su roditelji uglavnom prezauzeti trkom za zaradom i svoju (NE)posvećenost detetu zamenjuju prekomernim davanjem novca sa kojima klinci kreću u eksperimentisanje sa drogama.

Dakle nije ni čudo da roditelji negiraju i teško im je da prihvate tešku realnost. Možda i tu treba dodati neku dodatnu podršku i "medijatora". Da li nastavnik može sa pepsi službom da pozove roditelja na razgovor i da mu saopšti tešku istinu. Koja pravila je naša pametna država smislila?
bocvena bocvena 10:10 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

ne mislim da si folirant. čak suprotno, mislim da baš zato što nisi ogrezla u sistemu, pokazuješ neverovatnu količinu zdravog razuma i entuzijazma. to smo mi negde usput pogubili, pa nije loše da nas neko prodrma.

EDIT:ma nešto okolo naokolo se nagovesti roditelju, obično u kancelariji kod psihologa. kao: da li znate kako vaše dete provodi slobodno vreme? s kim se druži? da li puši? da li znate da neko iz njegovog društa koristi psihoaktivne supstance? da li je dete povodljivo? osećao se miris trave iz sobe vašeg deteta na ekskurziji...ma hajte, molim vas! kako vi znate kako miriše trava, a?

primer: nahvatali ih u sobi punoj dima vutre, učenici potpisali izjave da jesu duvali. vratili se sa ekskurzije, onaj maloletni došao s mamom i napisao novu izjavu gde je sve porekao. po zakonu ne možeš da uzimaš izjavu maloletnom licu bez prisustva roditelja. pošto je već imao ukor pred isključenje, nikom ništa. nije dolazilo u obzir da ga izbace jer ne postoji šansa da dokažu svoje tvrdnje. a i nije im to pos'o, lepo rekla sekretarica škole:)
vladaxy vladaxy 10:12 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

i kako sada da pustim dete na ekskurziju a nastavnici ne smeju da kažu da postoje problemi sa drogom

Alkohol zato nije problem, on je tradicionalni deo ekskurzija

Moj konkretan predlog je da napravimo formular u kome će svaki normalan roditelj potpisati saglasnost da nastavnik ima prava da ga obavesti o problemima sa narkoticima bar kada je u pitanju sopstveno dete.

Nastavnik koji vidi moje dete par sati nedeljno, da me obavesti o psihofizičkom stanju mog deteta koga viđam mnogo češće? Potpisujem.
blue rider blue rider 10:33 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

Ne znam da li je tada radio u skoli matematicar Zare, mislim da se slobodno moze nazvati najvecom legendom IVte gimnazije.
iqiqiq iqiqiq 10:48 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

Nastavnik koji vidi moje dete par sati nedeljno, da me obavesti o psihofizičkom stanju mog deteta koga viđam mnogo češće? Potpisujem.

Ma ti jesi u pravu, ali ako je droga toliko zavladala u školama, onda ili su roditelji obnevideli ili nisu ono što ti podrazumevaš pod roditeljem.
iqiqiq iqiqiq 10:51 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

bocvena

Hvala ti što razumeš
Vidi, u osnovnoj onoliko koliko sam imala priliku da se suočim sa problemima školstva od kako sam se vratila sa decom iz inostranstva, najgore mi je bilo prevaziđeno gradivo, korupcija koja je vidna, i te hajde da kažem, lagodne teme u odnosu na ono što je posle toga iskočilo: nasilje i droga.

Naše škole su skliznule na nivo popravnih domova i zatvora. Stvarno mislim da nije političko pitanje, nego pitanje zdravog razuma
Ako klinci vide da mi nešto radimo i da nam je stalo do njih, verujem da će se i oni promeniti na bolje.

Ti kao nastavnik bolje znaš šta znači kada klinac pokušava da privlači pažnju pa čak i na najdrastičnije načine, koje izgleda primenjuju jer ne mogu da nas probude.
bocvena bocvena 10:57 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

droga nije zavladala školama!

postoji tendencija (kao uostalom i za sve disciplinske prekršaje) da se relativizuje dečja odgovornost i da se kazna potpuno isključi. medvedja usluga, rođaci.

deca su deca i njima treba smernica, struktura i ljubav. i pomoć, a ne pranje ruku i zabašurivanje.

ja sam za "nultu toleranciju" (hihihi, pozdravila me vlada) prema alkoholu i drogi u okviru škole i za ozbiljan preventivni rad i još ozbiljniji ako se problem pojavi. moraju da budu kažnjeni, da nauče da svaka odluka vuče posledice, ali to shvatiti kao razvojnu fazu i ponuditi im alternative i pomoć. kao što bi sa svojim detetom.


iqiqiq iqiqiq 11:10 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

ja sam za "nultu toleranciju" (hihihi, pozdravila me vlada) prema alkoholu i drogi u okviru škole i za ozbiljan preventivni rad i još ozbiljniji ako se problem pojavi. moraju da budu kažnjeni, da nauče da svaka odluka vuče posledice, ali to shvatiti kao razvojnu fazu i ponuditi im alternative i pomoć. kao što bi sa svojim detetom

potpisujem!

i kad kažem zavladala,možda jeste prejaka reč, ali koliko % je ok?

Dakle u pravu si i kada kažeš "nulta tolerancija" i za drogu i za alkohol pa i za cigare. Ako su uveli zabranu pušenja u zatvorenim prostorijama, onda tu takođe "nulta tolerancija".
Jukie Jukie 11:15 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

iqiqiq

Naše škole su skliznule na nivo popravnih domova i zatvora.

Ne znam za "skliznule", kad sam bio đak u osnovnoj školi osećao sam se kao da gulim zatvorsku kaznu zato što sam se drznuo da budem dete, moram da primetim da su škole kada sam diplomirao bile mnogo bolja životna sredina pa su se vremenom kvarile kako su sve detaljnije uvođena "dečja prava" (tj. kako je tumačenje istih bilo sve gore i kako su se pojavljivale pepsi službenice sa novom i novom rečenicom "kolega, ne smemo ni TO da radimo..." )

Kad smo već kod okolišanja, prvak u gimnaziji se čudno (haotično) ponaša a nastavnice međusobno kažu "pa verovatno je popio malo više energetskih pića..." a drugi je stalno odsutan i kada je u školi izgubljen i onda je na pismenom iz srpskog krenuo da povraća u učionici a nastavnice kažu "nešto je bolešljiv, šta li mu je"
iqiqiq iqiqiq 11:28 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

Kad smo već kod okolišanja, prvak u gimnaziji se čudno (haotično) ponaša a nastavnice međusobno kažu "pa verovatno je popio malo više energetskih pića..." a drugi je stalno odsutan i kada je u školi izgubljen i onda je na pismenom iz srpskog krenuo da povraća u učionici a nastavnice kažu "nešto je bolešljiv, šta li mu je"

jooj Jukie...joooj...jadna deca a jadni i nastavnici...odustajem za danas da komentarišem, stvarno mi je strašno da čitam
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:11 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

blue rider
Ne znam da li je tada radio u skoli matematicar Zare, mislim da se slobodno moze nazvati najvecom legendom IVte gimnazije.


Žare, jeste legenda, meni predavao nacrtnu. Ali sa ove vremenske distance ubedljivo vodi Bendić, ne pitaj zašto.
arianna arianna 17:10 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

.jadna deca a jadni i nastavnici..



jadne su nam društvene vrednosti, pa sve ostalo<<<<


zilikaka zilikaka 19:19 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

arianna
.jadna deca a jadni i nastavnici..

jadne su nam društvene vrednosti, pa sve ostalo


U to ime, da citiram najnoviju izjavu predsednika Srbije.

"Čovek je vredan ma kolike škole da je završio", zaključio je.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:21 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

zilikaka


"Čovek je vredan ma kolike škole da je završio", zaključio je.


Čak i kad diplomira na F@M-u?
trala.la trala.la 22:39 10.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

uros_vozdovac
blue rider
Ne znam da li je tada radio u skoli matematicar Zare, mislim da se slobodno moze nazvati najvecom legendom IVte gimnazije.


Žare, jeste legenda, meni predavao nacrtnu. Ali sa ove vremenske distance ubedljivo vodi Bendić, ne pitaj zašto.


Prvi čas iz matematičke analize, Žare ulazi, diktira literaturu. Ljaško, Demidovič, Zorič, Berman, Fihtengoljc. S druge strane, držao je petkom nekakvu dodatno-dopunsku nastavu. Sve izmešano, pa ko dođe dobrodošao je. Besplatno. Redovno je dolazilo oko 2/3 mog odeljenja. Dobrovoljno.

A Čobanski je bio i ostao čovek, profesor starog kova. Takvi obično stradaju kad se sve uruši. I Bendić i Žare su u nekom trenutku napustili školu, koliko znam.
iqiqiq iqiqiq 09:13 11.09.2013

Re: Veljko nismo te zaboravili!!!

akvi obično stradaju kad se sve uruši.

Najinteresantnije je da i pored skandala i sudskog spora, nigde nije ništa pisano po medijima, a ni sada, kada je očigledno napravljena velika greška, a sud je potvrdio.

Šta je sa direktorkom, kada je postavljena za direktora, koje kvalifikacije, šta kaže prosvetna inspekcija sada kada je sud presudio, mora da se unazad ispita kako je došlo do greške koja je profesora koštala 6 godina života, smanjila mu profesionalne sposobnosti i sada ga postavlja na mesto bibliotekara, što takođe nije po propisima, ili se varam. Zar ne postoji smer na Filološkom za bibliotekara, šta će profesor biologije u biblioteci.

Nadam se da će da ga angažuje neka druga škola ili još bolje neka privatna škola, koja će dobro da ga plati i da iskoristi pravi profesorski potencijal
rinocerosa rinocerosa 06:40 10.09.2013

...

Tacno tako bocvena.

Elem....neko je pomenuo, pa cisto da se nadovezem

http://www.dnevnik.rs/novi-sad/propala-licitacija-imovine-skole-u-stepanovicevu
iqiqiq iqiqiq 11:23 10.09.2013

Ova priča me podseća na nedavnu

epizodu sa "malom maturom" i nadam se da je toj priči kraj te da će se preispitati sve besmislene odluke i propisi koji dovode do situacije da ljudi radije ćute na nepravilnosti nego da budu slučaj "Čobanski"
Revizorka kritikovana jer je prijavila nepravilnosti

Ovo nije pravedan ishod "Veljko, profesore moj, sa srećom u biblioteci." i treba insistirati da profesor dobije svoje pravo da predaje svoj predmet. A u bibilioteci treba da rade profesori ili nastavnici koji su stručni za takav rad.
vladaxy vladaxy 13:28 10.09.2013

Tražili ste, gledajte

UZROCI:

Građani koji žele da "država" brine o njihovom obrazovanju.
Školie koje su naše, svačije (ničije)
Prisilno školovanje po nametnutim programima koji važe za svu decu iako sva deca nisu ista.
Zastareli programi, predmeti, učila o kojima odlučuju birokrate koji su izgubili dodir sa stvarnošću.

POSLEDICE:

Deca koja su od malih nogu prisiljena da uče gomilu gluposti, koja školu doživljavaju kao robiju a nastavnike i profesore kao zatvorske čuvare prema kojima se shodno tome i ophode. Pored redovne nastave oduzima im se i vreme za igru koje troše na domaće zadatke.
Direktori preduzetnici koji gledaju svoj džep i uklanjaju sve koji im smetaju
Nastavnici koji su totalno demotivisani jer u sistemu uravnilovke je nebitno ko, kao i koliko radi.
Direktori koji se ponašaju kao vlasnici škola a ministar kao bog.
Loše znanje koje učenici imaju po izlasku iz državnih škola
Raspadnute škole bez osnovnih učila, i higijenskih uslova
Iako je dece sve manje, nastavnog kadra je sve više, kao i para koje se troše na obrazovanje
itd....

Tako da, uvek se priča o posledicama i kozmetičkim sređivanjem istih, a niko ne želi da se bavi uzrocima.

Evo koliko nas košta, godišnje, obrazovanje po detetu (cifre iz budžeta Srbije i zavoda za statistiku):

Osnovno 565.199 učenika Budžet: 66.516.674.000 RSD 117,000 RSD
Srednje 280.422 učenika Budžet: 34.329.677.000 RSD 122,421 RSD
Visoko 234.661 studenata Budžet: 43.774.576.000 RSD 186,534 RSD

Trenutno, elitnije osnovne škole naplaćuju 4.000 EUR po godini (kao što su i mobilni koštali 20.000 EUR kad su se pojavili). Kad bi sve škole bile privatne, cena bi najverovatnije bila oko 1.000 EUR po godini (a najverovatnije i manje zbog veće ponude) i onda se ne bi raspravljali svake godine oko štrajka prosvetara, napada na nastavnike, škole bi se prilagodile deci, roditeljima i njihovim potrebama kao i potrebama tržišta, škole bi pazile na svoju reputaciju i ne bi se dešavali ovakvi slučajevi itd... Rešili bi uzroke problema.

Današnja zanimanja nisu ni postojala pre nekoliko godina, a naše škole i dalje uče decu 21. veka za 19.-20. vek.

I očekujete da će deca 21. veka to da trpe?
iqiqiq iqiqiq 13:45 10.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

Tako da, uvek se priča o posledicama i kozmetičkim sređivanjem istih, a niko ne želi da se bavi uzrocima.

iqiqiq iqiqiq 13:45 10.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

I očekujete da će deca 21. veka to da trpe?

Na razne načine se odupiru nama i našim retro vizijama, ali to decu najviše košta

Ponavljam: jadna naša deca
westvleteren westvleteren 15:41 10.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

Osnovno 565.199 učenika Budžet: 66.516.674.000 RSD 117,000 RSD
Srednje 280.422 učenika Budžet: 34.329.677.000 RSD 122,421 RSD
Visoko 234.661 studenata Budžet: 43.774.576.000 RSD 186,534 RSD


Super sto si pronasao ove cifre. Ja sam se bas pitao koliko se izdvaja po detetu.


Trenutno, elitnije osnovne škole naplaćuju 4.000 EUR po godini (kao što su i mobilni koštali 20.000 EUR kad su se pojavili). Kad bi sve škole bile privatne, cena bi najverovatnije bila oko 1.000 EUR po godini (a najverovatnije i manje zbog veće ponude)


Ja sam skoro pravio neku racunicu koliki bi bili troskovi (skoro savrsene) privatne skole (20 ucenika po odeljenju, manji fond casova za nastavnike, pristojne plate, moderna sredstva za rad, vannastavne aktivnosti...) i dosao sam do grube procene da bi skolarina morala da bude oko 3000E godisnje. Nisam siguran da bi ta cifra mogla da ide mnogo nize posto su troskovi prosto toliki.
Jukie Jukie 17:38 10.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

vladaxy
I očekujete da će deca 21. veka to da trpe?


Ne nego da će da krenu da biju

Osnovci premlaćuju odrasle ljude po Novom Sadu
vladaxy vladaxy 19:37 10.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

super sto si pronasao ove cifre. Ja sam se bas pitao koliko se izdvaja po detetu.


Ovo je republički budžet. Grad Beograd Izdvaja još 4 milijarde RSD za obrazovanje, Novi Sad 1,5 milijardi plus ostale lokalne samouprave, tako da se cifra po učeniku prilično povećava.

A gde je đački dinar, dodatni udžbenici, žickanje škola za ovo ili ono, ekskurzije, prijave ispita, obnova godine, samofinansirajući studenti, iznajmljivanje stanova za studente itd....Nismo ni svesni koliko ovo katastrofalno državno obrazovanje košta.


vladaxy vladaxy 19:41 10.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

Ne nego da će da krenu da biju

Pa kad svakog dana mogu da vide da u Srbiji kriminalci prolaze nekažnjeno. Dovoljno je da su "poznati policiji" i sve je OK.
Jukie Jukie 22:22 10.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

vladaxy
Ne nego da će da krenu da biju

Pa kad svakog dana mogu da vide da u Srbiji kriminalci prolaze nekažnjeno. Dovoljno je da su "poznati policiji" i sve je OK.

Nije mi trebalo ovo taman kad sam počeo da zaboravljam da deca po ulici mogu iz čistog mira da nas ubiju i nikom ništa
iqiqiq iqiqiq 09:19 11.09.2013

Re: Tražili ste, gledajte

Nije mi trebalo ovo taman kad sam počeo da zaboravljam da deca po ulici mogu iz čistog mira da nas ubiju i nikom ništa

Danas čitam da su đaci krenuli takođe u istraživanje da pronađu ko su ti nasilnici, to dokazuje da nije ni većina klinaca divlja te da osuđuje ovakav napad na nastavnika.

To je i najvažnija poruka. Ne sme se klecati pred nasilnicima, to je i profesor Čobanski pokazao svojom hrabrošću da se suprotstavi direktorki i nekolicini klinaca koji uz podršku roditelja urušavaju ugled jedne gimnazije.

Po meni je strašnije što je direktorka otpustila ovog profesora, to je gore od batinjanja na ulici, ali protiv nje se ne vodi niti spor niti policija ispituje ovakav vid nasilja

Kamo sreće da su klinci iz te gimnazije pisali peticije i protestovali protiv odluke da profesor dobije otkaz. Ili je to bilo ali mi ne znamo

Evo peticija koje sam izguglala
NAstavnica hemije
Učiteljica OŠ na Voždovcu
Ko je sledeći Čobanski

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana