Društvo| Moj grad| Život

Novi Sade moj najlepši grade, u tebi mi Srbija propade

Vlasta92 RSS / 19.09.2013. u 11:12

Peace-Dove-11480.jpg

Neću da lamentiram nad prošlim vremenima, kada su Novosađani, i Vojvođani uopšte, poistovećivani sa maskotom Lalom, koji sluša tamburaše i jede sataraš, rinflajš, bećar paprikaš, šnenokle, i crnim vinom farba brkove, dok su preko Save jeli gotovac, cicvaru, kajmak, jagnjeće sarmice, prebranac, i pili žutu osu.

A onda smo mi Vojvođani, naročito mi u Novom Sadu, u oktobru 1988. godine, pre bezmalo 25 godina, naglo shvatili koliko su zapravo po nas zdrave bakterije Streptococcus thermophilus i Lactobacilus bulgaricus, i počeli da pijemo jogurt. U revolucionarnim razmerama.

U međuvremenu, mnoge bakterije su evoluirale i navikle se na život u crevima čoveka, a i mi na njih. Kažu medecinari da nam telo ima 10 puta više mikroorganizama u crevima, nego sopstvenih ćelija. Ali, moja creva, a znam i creva mnogih drugih Novosađana, nikako da se naviknu i na isti takav odnos ludih i normalnih. Kada kažem ludi, mislim na sve koji se ne ponašaju po društveno prihvatljivim normama. Da ne ponavljamo kako smo žrtva politike i urušene ekonomije. Nismo samo mi, i drugi su regioni i gradovi u ovoj zemlji spali na kačamak - realno, a javno se šećkaju na kolenolomećim platformama i svoja lica guše u plastičnim sisama. Ne grudima, sisama. Čitam danas naslov u Blicu: „Ubistva, mačete, piromani, batinaši... Novosađani, šta se dešava sa vašim gradom?". Srbija nam se dešava, braćo, Srbija. 

No, mi, Novosađani, izgleda trenutno prednjačimo. Ne znam da li se to samo tako čini, jer se to od Novog Sada nije očekivalo, ili smo stvarno najgori? Lokomotiva najgora? Jel to zato što četiri godine nemamo načelnika policije? Ma, nije moguće, ne bi to dozvolilo Ministarstvo unutrašnjih poslova, to je neki slučajan propust. Pa, čak i to što nemamo glavnog policajca, jel ovi ostali bez njega neće da rade? Jel moguće da sav taj kriminal po školama ima veze sa tim? Sudstvo kažete? Zakon o obrazovanju? Uticaj medija na maloletničku delikvenciju? Zakon o sprečavanju sportskog nasilja i manipulacija navijačima? Zbog Vojvodina atonomija? Što zbog toga? Nema u međunarodnom pravu neke opšte prihvaćene definicije, ali autonomija se može definisati i kao sredstvo podele vlasti sa ciljem da se očuva jedinstvo države, pa ne vidim smisao...Zbog ekonomskog razvlašćivanja i mrcvarenja cele Vojvodine? Krize građanske opcije? Krize DS? Navalnih igrača SNS? Krize LSV? GMO? WTF?

Evo, sedim ovde sa grančicom u ustima i srca pred pucanjem od silne želje da na miran i kulturan način apelujem da nam se skinete više svi sa grbače i pustite nas na miru da se patimo sa kamenjem u bubrezima i tuberkolozom, kao sav normalan svet, a ne stalno neke politike, krize, trgovine, korupcije i sranja. Dizvinete na izrazu.

I pozdravite mamu vaššu. 

 

 



Komentari (295)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:16 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

jer u Srbiji ima i ptičica i cveća.

Evo opet...ne pričamo o ptičicama i cveću u Srbiji, nego o dobrim, poštenim, pametnim, vrednim, lepo vaspitanim, uspešnim...ljudima.
Vlasta92 Vlasta92 14:19 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Pa šta? Samo o njima da pišemo?
looping looping 14:21 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

I "malo" je bezveze kada ne smeš da primetiš što se dešava sa Vojvodinom na političkom planu već 25 godina, jer to, bože moj, odmah znači separaciju.

Pa zbog cega je separacija obavezno losa stvar? Podhitno odvojiti Vojvodinu od ostatka Srbije i od Novog Sada. Nesto kao probni balon, na deset godina.
Vlasta92 Vlasta92 14:24 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Podhitno odvojiti Vojvodinu od ostatka Srbije i od Novog Sada


Jelica Greganović Jelica Greganović 14:55 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Pa šta? Samo o njima da pišemo?

Ne, Vlasto, nego kad ti napišeš da se Novom Sadu desila, braćo, Srbija, i to ona preko Save, onda se zaključuje da u toj Srbiji žive samo lopuže, nasilnici i slične kriminalne pojave. A to nije tačno.
Vlasta92 Vlasta92 15:05 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Kako god...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:36 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Kako god...

Dobro.
iqiqiq iqiqiq 20:03 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Dr Mebius Dr Mebius 20:36 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Ne, Vlasto, nego kad ti napišeš da se Novom Sadu desila, braćo, Srbija, i to ona preko Save, onda se zaključuje da u toj Srbiji žive samo lopuže, nasilnici i slične kriminalne pojave. A to nije tačno.


Ne zive samo takvi, ali ih je preveliki procenat. A na vlasti su poodavno i nema ko da ih zameni.
predatortz predatortz 20:39 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Dr Mebius
Ne, Vlasto, nego kad ti napišeš da se Novom Sadu desila, braćo, Srbija, i to ona preko Save, onda se zaključuje da u toj Srbiji žive samo lopuže, nasilnici i slične kriminalne pojave. A to nije tačno.


Ne zive samo takvi, ali ih je preveliki procenat. A na vlasti su poodavno i nema ko da ih zameni.


Veći procenat takvih nego , narodski rečeno, normalnog sveta?
Pošto je titula koju ste dodali ispred nika ozbiljna, molio bih vas za link na neko relevantno istraživanje koje bi potkrepilo takvu tvrdnju.

Edit:

Ili bar link na neko ozbiljno istraživanje koje pokazuje da je procenat besprizornih u Srbiji veći nego u drugim zemljama sveta.
freehand freehand 21:16 19.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Pošto je titula koju ste dodali ispred nika ozbiljna,

Ko magistar Ilić.
alias Jakopa Belba, ssamo ni prineti....
pedjalon pedjalon 12:34 20.09.2013

Re: Aranđelovac: Petaci pretukli prvaka

Jelica Greganović
Pa šta? Samo o njima da pišemo?

Ne, Vlasto, nego kad ti napišeš da se Novom Sadu desila, braćo, Srbija, i to ona preko Save, onda se zaključuje da u toj Srbiji žive samo lopuže, nasilnici i slične kriminalne pojave. A to nije tačno.

Uz dužno poštovanje Vas Srpkinje na privremenom radu u Sloveniji, moram da Vam kažem svoje mišljenje, a to je da ste preterali.
Gde je koncentracija vlasti i sve ono što ona donosi?
Da, preko Save u Beogradu. Zbog toga i ono zlo što dolazi, a zlo je ne poštovanje zakona, dolazi iz Beograda, (kako ja razumem Vlastu, Srbije).
mlekac mlekac 14:30 19.09.2013

Kako bese

onaj stari vic kad su Lalu zvali u rat?

"Ta nemojte mene, ja cu se o'ma pomiriti!"

Kanda neko misli da cete i sad da se pomirite?

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:45 19.09.2013

Eto ti,

ka' se čo'ek odalji od šorke po netu, izgubi taj fini osećaj kad treba ljututo da skoči uvređen i ozlojeđen.
Vlasta92 Vlasta92 14:54 19.09.2013

Mrzim

šorku po Netu, ali OK su mi konstruktivne rasprave.

Ali, banatske šore su mi OK

Черевићан Черевићан 15:02 19.09.2013

такисам

волем сестро Војводину
и Србију, инаш Срем,
али слогу заједничку
то највећма ја волем
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:20 19.09.2013

Re: такисам

ti si merilo normalnosti u SRB! :)
iqiqiq iqiqiq 07:08 20.09.2013

Re: такисам

pridružujem se obožavanju "Čer normalnosti" i predlažem da njegova normalnost bude etalon po kome ćemo meriti da li smo ok ili smo mnogo odmakli od "Čer jedinice"
Svaka čast na pesmicama, ali mi se ova najviše dopada
gordanac gordanac 16:05 19.09.2013

aha

Zanimljivi monolozi ovde, baš zanimljivi.
Mislim - nisu dosadni, mada su sasvim očekivani i nimalo novi.

Vlasta92:
Edit: Pošto su se mnogi uznemirili moram da objasnim: Ja, Vlastimira Stanković, od majke Branke i oca Bratislava, pijem samo rakiju i rado jedem prebranac i kajmak. Sva su mi pobrojana jela super, samo se prosto jedno jelo više u Vojvodini. a drugo u Mačvi ili na jugu Srbije, recimo..Ne volim ovčetinu, ali ne znam da li je politički korektno da to kažem?


E, ovaj ti je "edit" dear Queen of Telep - skroz nepotreban, a ne politički nekorektan :))
I tako telepski tvrdoglava nikako da naučiš da postoji samo jedan "template" koji se sme upotrebljavati za jogurt, Vojvodinu i Novi Sad, a sa sledećim rečenicama:
1."jogurt je 88 bio neophodan i doneo je odlične rezultate"
2. "ako si iz Vojvodine stalno ima da ponavljaš "nisam separatista, nissssam separatista, nisaaaaam separatista, ... majkemimoje
"
3. "ako živiš u Novom Sadu i znaš šta se u Novom Sadu radi a šta se ne radi ima o tome da ćutiš ili (eventualno) da kažeš da smo svi mi isti kao svuda"
Eto.
A - ti zapela da budeš i zabrinuta i tužna i duhovita i da tražiš dobru državu kroz metafore koje sama odabereš.
E, pa ne može.

Meni se ne sviđa "edit". DakleM: - Da se obriše i da se uopšte ne spominje ovčetina i da u novom "editu" piše "izvinite za prethodni edit, opet sam pogrešila što sam napisala šta mi je na srcu i pameti".


Vlasta92 Vlasta92 16:19 19.09.2013

Re: aha



U pravu si. Poklekla sam, slaba. Obrisala sam. Sad ce bit zajebano. Provalice da si mi komesar...
arcins arcins 16:21 19.09.2013

Re: aha

gordanac
Zanimljivi monolozi ovde, baš zanimljivi.
Mislim - nisu dosadni, mada su sasvim očekivani i nimalo novi.

Vlasta92:
Edit: Pošto su se mnogi uznemirili moram da objasnim: Ja, Vlastimira Stanković, od majke Branke i oca Bratislava, pijem samo rakiju i rado jedem prebranac i kajmak. Sva su mi pobrojana jela super, samo se prosto jedno jelo više u Vojvodini. a drugo u Mačvi ili na jugu Srbije, recimo..Ne volim ovčetinu, ali ne znam da li je politički korektno da to kažem?


E, ovaj ti je "edit" dear Queen of Telep - skroz nepotreban, a ne politički nekorektan :))
I tako telepski tvrdoglava nikako da naučiš da postoji samo jedan "template" koji se sme upotrebljavati za jogurt, Vojvodinu i Novi Sad, a sa sledećim rečenicama:
1."jogurt je 88 bio neophodan i doneo je odlične rezultate"
2. "ako si iz Vojvodine stalno ima da ponavljaš "nisam separatista, nissssam separatista, nisaaaaam separatista, ... majkemimoje
"
3. "ako živiš u Novom Sadu i znaš šta se u Novom Sadu radi a šta se ne radi ima o tome da ćutiš ili (eventualno) da kažeš da smo svi mi isti kao svuda"
Eto.
A - ti zapela da budeš i zabrinuta i tužna i duhovita i da tražiš dobru državu kroz metafore koje sama odabereš.
E, pa ne može.

Meni se ne sviđa "edit". DakleM: - Da se obriše i da se uopšte ne spominje ovčetina i da u novom "editu" piše "izvinite za prethodni edit, opet sam pogrešila što sam napisala šta mi je na srcu i pameti".





Eeee, fala bogu da ste nesto kazli a da nije na note.
princi princi 16:23 19.09.2013

Re: aha

Ima jedan mali kveker u ovim štrudla/rinflajš/šnenokle vs prebranac/jogurt/kajmak prepucavanjima: ako je taj novosadsko-varoško-vojvodžanski mod tako superioran zašto nije preovladao Srbijom? Odnosno, zašto se taj vojvodžanski hoh-kultur nije prelio na Srbiju nego se desilo upravo obratno? Neće biti da je to samo zbog komšijinog šestovekovnog šišanja trave. Nije li to malo i zbog toga što su nosioci te hoh-kultur bili neki drugi, kojih sada više nema, a da su se ex-služinčad malo zanela u svojim projekcijama i identifikovanjima, pa sada, po principu hektor-projektor, vide đavola na sve strane, a najviše u onima koji su im najsličniji. Kako beše ono o na(r)cizmu malih razlika, :)?
gordanac gordanac 16:24 19.09.2013

Re: aha

arcins
gordanac
Zanimljivi monolozi ovde, baš zanimljivi.
Mislim - nisu dosadni, mada su sasvim očekivani i nimalo novi.

Vlasta92:
Edit: Pošto su se mnogi uznemirili moram da objasnim: Ja, Vlastimira Stanković, od majke Branke i oca Bratislava, pijem samo rakiju i rado jedem prebranac i kajmak. Sva su mi pobrojana jela super, samo se prosto jedno jelo više u Vojvodini. a drugo u Mačvi ili na jugu Srbije, recimo..Ne volim ovčetinu, ali ne znam da li je politički korektno da to kažem?


E, ovaj ti je "edit" dear Queen of Telep - skroz nepotreban, a ne politički nekorektan :))
I tako telepski tvrdoglava nikako da naučiš da postoji samo jedan "template" koji se sme upotrebljavati za jogurt, Vojvodinu i Novi Sad, a sa sledećim rečenicama:
1."jogurt je 88 bio neophodan i doneo je odlične rezultate"
2. "ako si iz Vojvodine stalno ima da ponavljaš "nisam separatista, nissssam separatista, nisaaaaam separatista, ... majkemimoje
"
3. "ako živiš u Novom Sadu i znaš šta se u Novom Sadu radi a šta se ne radi ima o tome da ćutiš ili (eventualno) da kažeš da smo svi mi isti kao svuda"
Eto.
A - ti zapela da budeš i zabrinuta i tužna i duhovita i da tražiš dobru državu kroz metafore koje sama odabereš.
E, pa ne može.

Meni se ne sviđa "edit". DakleM: - Da se obriše i da se uopšte ne spominje ovčetina i da u novom "editu" piše "izvinite za prethodni edit, opet sam pogrešila što sam napisala šta mi je na srcu i pameti".





Eeee, fala bogu da ste nesto kazli a da nije na note.


Makak'i
ovo je sve baš jako na note, trust me :))
takorekuć' nanajnotije što umem
gordanac gordanac 16:26 19.09.2013

Re: aha

princi
Ima jedan mali kveker u ovim štrudla/rinflajš/šnenokle vs prebranac/jogurt/kajmak prepucavanjima: ako je taj novosadsko-varoško-vojvodžanski mod tako superioran zašto nije preovladao Srbijom? Odnosno, zašto se taj vojvodžanski hoh-kultur nije prelio na Srbiju nego se desilo upravo obratno? Neće biti da je to samo zbog komšijinog šestovekovnog šišanja trave. Nije li to malo i zbog toga što su nosioci te hoh-kultur bili neki drugi, kojih sada više nema, a da su se ex-služinčad malo zanela u svojim projekcijama i identifikovanjima, pa sada, po principu hektor-projektor, vide đavola na sve strane, a najviše u onima koji su im najsličniji. Kako beše ono o na(r)cizmu malih razlika, :)?

Beše - baš tako: narcizam malih razlika, otuda i monolozi, nikad novi, ali nekad dosadni, a nekad ne :))
gordanac gordanac 16:29 19.09.2013

aha! 100

Vlasta92


U pravu si. Poklekla sam, slaba. Obrisala sam. Sad ce bit zajebano. Provalice da si mi komesar...

Idi, bre!

I da sada stoput' napišeš sve drukče :)))))
alselone alselone 16:40 19.09.2013

Re: aha! 100

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:37 19.09.2013

Re: aha

1."jogurt je 88 bio neophodan i doneo je odlične rezultate"
2. "ako si iz Vojvodine stalno ima da ponavljaš "nisam separatista, nissssam separatista, nisaaaaam separatista, ... majkemimoje"
3. "ako živiš u Novom Sadu i znaš šta se u Novom Sadu radi a šta se ne radi ima o tome da ćutiš ili (eventualno) da kažeš da smo svi mi isti kao svuda"


A el bi mogao i br.4 da se doda, za mene:

4. Ja sam Srpkinja, ne puštam bradu, brijem noge, ne nosim kamu u zubima, nisam ni prva ni dvadeset druga Srbija, ne tučem, ne gazim, ne otimam i od reči "separatizam" ne dobijam koprivnjaču. Živim u mešovitom braku, muž mi je muško, a ja sam žensko.
gordanac gordanac 17:51 19.09.2013

Re: aha

Jelica Greganović
1."jogurt je 88 bio neophodan i doneo je odlične rezultate"
2. "ako si iz Vojvodine stalno ima da ponavljaš "nisam separatista, nissssam separatista, nisaaaaam separatista, ... majkemimoje"
3. "ako živiš u Novom Sadu i znaš šta se u Novom Sadu radi a šta se ne radi ima o tome da ćutiš ili (eventualno) da kažeš da smo svi mi isti kao svuda"


A el bi mogao i br.4 da se doda:

4. Ja sam Srpkinja, ne puštam bradu, brijem noge, ne nosim kamu u zubima, nisam ni prva ni dvadeset druga Srbija, ne tučem, ne gazim, ne otimam i od reči "separatizam" ne dobijam koprivnjaču. Živim u mešovitom braku, muž mi je muško, a ja sam žensko.


:)
Ne bi mog'o da se doda, jer je lični stav, a ono gore je template, opšte vrste.
Tu je i Vlasta sagrešila - pomislila da sme bez templata, nego samo 'nako, što joj iskreno na pameti.
A ne sme. A kad ne sme jedno ne sme ni drugo. Ili smeju oba. Ili ne sme niko. Takonekako.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:04 19.09.2013

Re: aha

nego samo 'nako

Od nakoa oće da zaboli. Zato bolje da niko.
gordanac gordanac 18:34 19.09.2013

Re: aha

Jelica Greganović
nego samo 'nako

Od nakoa oće da zaboli. Zato bolje da niko.

Može i - niko.
Evo kako izgleda kad je "niko":

Majka pretučenog đaka prvaka: Prošao je dva dana pakla, ali ne krivim nikog

"Deca su ga pretukla u školskom dvorištu ispod koša tako što je jedan prišao s leđa i udario ga, a jedan ga šutnuo u stomak - rekla je Tijana i dodala da joj je sin ispričao da ih je bilo četvorica, petorica, ali da je on samo jednog prepoznao.


Naglašavajući da se njen sin plaši da se vrati u školu, Tijana je istakla da je on sad dobro, ali da su prethodna dva dana za nju i njenog sina bila "paklena".


- Lekar radiolog iz Aranđelovca uputio nas je u Klinički centar u Kragujevcu posle pregleda slezine na ultrazvuku, jer je osećao jak bol - rekla je Tijana i dodala da su lekari dečje hururgije u Kragujevcu na današnjem pregledu na ultrazvuku rekli da je dobro.


Majka povređenog dečaka je rekla da ne krivi ni školu ni učiteljicu koja je, kako je dodala, sve vreme uz njenog sina. Ona je roditeljima dece koja su napala njenog sina poručila da "ne tuku svoju decu zbog toga što se desilo".


Načelnik Policijske uprave u Kragujevcu Ivan Đorović rekao je danas da su dvojica učenika petog razređa osnovne škole "Svetolik Ranković" u Aranđelovcu pretukli đaka prvaka te škole i nanela mu teške povrede.


Portparolka Klinička centra Vanja Đorđević je izjavila da je dečak smešten na kliniku za dečiju hirurgiju i da nije u životnoj opasnosti. "


Ona smatra da ne treba kriviti nikog za nasilje.
Ja smatram da treba.
Ali o njenom detetu i njenom se životu radi.
Jeste, ali nijedno nasilje nije privatna stvar, tako ja mislim.

Kako bismo mogle ona i ja razgovarati? O nasilju koje se dogodilo?
Samo tako da o nasilju ne govori - niko.

Ali negde se dogodilo neko drugo nasilje, a neka druga majka smatra da neko jeste kriv za to nasilje.
Kako bi njih dve, obe majke pretučene dece, razgovarale?

I mogu li obe, tako različitog stava, ponaosob uraditi najbolju moguću stvar?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:39 19.09.2013

Re: aha

Znam ja kako izgleda kad je niko, to ne mora da mi se objašnjava, jer ja nisam imala sa kim da pričam, ni sa tom majkom, a ni sa školom...obe su bile gluve...ovo sam okačila na susednom blogu, al ajde i ovde:

bez namere da ikako opravdavam ovu odvratnost, ali prosto mi se čini da to nije vezano samo za Srbiju, što opet nije razlog da se Srbija time mnogo ozbiljnije ne pozabavi.
U centru Ljubljane, u jednoj od 3 elitne slov. škole je moja ćerka pretučena od strane školskog druga. Peti razred. Istukao ju je na malom odmoru, u učionici, pred svima. Niko mrdnuo nije, ni nju da zaštiti, ni da ikog od nastavnika pozove.
Prema njenim rečima i rečima prisutnih, istukao ju je jer je čučala u ćošku sa drugim drugom, menjali sličice. Ovaj nasilnik se osećao valjda isključenim, bez ikakve najave ju je zgrabio i tukao.
Neko me je pozvao iz škole da mi kaže da je došlo do male nezgode, sve je u redu, ali...rekla sam da je puste kući, stanujemo 200m od škole. Kući mi je došlo dete sa kojim sam pravo otišla na urgentno. Masnice po licu i telu, ruka završila u longeti.
Ispostavilo se da je osoba koja je zvala, a nije se ni predstavila - razredna.
Zvala sam direktorku, razrednu, one izbegavale. Nisu imale vremena, škola je pripremala proslavu neke godišnjice postojanja.
Onda sam pozvala novine. Sutradan su osvanuli u njima, jer je samo dva dana pre toga pretučen dečak u drugoj školi, četvrti razred, završio sa napuklim lobanjskim dnom.
Tek tada su se trznuli, kada su ih pozvali novinari...direktorka nas zvala, nije razumela čemu drama...
Muž i ja smo mesec dana obijali školu, crtali im, objašnjavali...džabe...nikako nisu razumeli što se toliko nerviramo...
Dečak koji ju je pretukao je bio problematičan od prvog dana, već u prvom razredu je jedno dete iz razreda istukao, završilo na urgentnom.
Ispostavilo se da su roditelji razvedeni, da ga majka tuče, da je škola pristala da se soc. radnica i psiholog ne bave njime, jer je to njegova majka zahtevala.
Epilog:
On je dobio običan ukor. Čak ni u drugo odeljenje nije preseljen. Nama je neka izgladnela spodoba držala predavanje o nenasilju u školi. Nismo mogli da joj nacrtamo da to ne treba da priča nama, a njegova majka se nije pojavljivala. Ni otac. Nikom ništa...ono u novinama su zaboravili. Školu nismo zamenili da se naše dete ne bi osećalo kažnjenim.
I, ah da...nastavnica geografije je nastavila da šamara decu, svu sem naše, jer sam joj objasnila da kad digne ruku na neko od moje dece, u školu će konačno ući policija.

Edit: Kad kažem Srbija, mislim na one koji platu dobijaju da se bave školstvom. Za početak.
blogovatelj blogovatelj 22:56 19.09.2013

Re: aha

Makak'i
ovo je sve baš jako na note, trust me :))
takorekuć' nanajnotije što umem


Pa ne baš... Mnogo si više cvrkutala dok si bila vlas'
gordanac gordanac 06:03 20.09.2013

Re: aha

blogovatelj
Makak'i
ovo je sve baš jako na note, trust me :))
takorekuć' nanajnotije što umem


Pa ne baš... Mnogo si više cvrkutala dok si bila vlas'

:))
tjah, da bi uočio te sasvim male razlike kad su parlamentarci u pitanju - moralo bi nas ovde biti više od jedne (jednog), a - nema, tako da je tvoj komentar (a na moju radost) čist dokaz da si feminista jer je idealan primer za feminsitičku teoriju "sve lično je političko"

Inače. vojvođanski izraz "ponašanje na note" znači "sve po strogim, unapred utvrđenim pravilima", a ovaj moj gornji komentar je zaista "najnotiji" u tom smislu.
iqiqiq iqiqiq 07:06 20.09.2013

Re: aha

Pa ne baš... Mnogo si više cvrkutala dok si bila vlas'

to je samo dokaz da mi ne shvatamo šta je vlast, da li je parlamentarac manja vlast od ministra!!!aman zaman!!!Ljudi!!!

Nisam neka ulizica, čak šta više, ali mislim da je u redu pohvaliti svakog političara za ono što dobro radi, neki imaju poneku sitnicu koju vredi pohvaliti, a postoje i neki (na prste da ih nabrojiš maksimum) koji rade mnogo više.
Za Gordanac nisam čula od običnih ljudi nikada ružnu reč već samo pohvale, hvalili su je i ljudi koji su sa njom radili u minisarstvu, tako da je to pohvala velika kao kuća, to se inače ne dešava.
I pohvala na tome što priča sa nepoznatim blogerima jednako uvažavajući mišljenja nas malih mrava, nevidljivih građana, i to je za pohvalu veliku kao kuća.
alselone alselone 07:08 20.09.2013

Re: aha

ali mislim da je u redu pohvaliti svakog političara za ono što dobro radi,

U redu je i svakako se neces umoriti.
iqiqiq iqiqiq 07:31 20.09.2013

Re: aha

alselone
ali mislim da je u redu pohvaliti svakog političara za ono što dobro radi,

U redu je i svakako se neces umoriti.


nažalost, za sada nemam puno potrebe da ih hvalim, nadam se da će se popraviti
blogovatelj blogovatelj 08:14 20.09.2013

Re: aha

to je samo dokaz da mi ne shvatamo šta je vlast, da li je parlamentarac manja vlast od ministra!!!aman zaman!!!Ljudi!!!


Aman zaman ajqjux3, sve joj je bajno bilo dok je njena partija na vlasti bila. Pogledaj o čemu su njeni blogovi u to vreme bili.
A sad kako nije vlast, odmah je nešto trulo. Što nije pričala u parlamentu o ovakvim stvarima dok je bila na vlasti? Nije da se takve stvari tada u Srbiji nisu dešavale.
iqiqiq iqiqiq 08:36 20.09.2013

Re: aha

Što nije pričala u parlamentu o ovakvim stvarima dok je bila na vlasti? Nije da se takve stvari tada u Srbiji nisu dešavale.

Ma u tome i jeste stvar, biti na vlasti kao ministar po meni nije važnije od biti na vlasti u Skupštini, to je i suština problema, ako možeš da me razumeš, ako umem da objasnim kako razmišljam

Koliko puta imaš izjave ministara po novinama (a ogavne da ne mogu ni da se pročitaju) a koliko se pominju izjave nekog iz Skupštine (uglavnom neke baljezgarije).

Davajući veću važnost ministrima nego Skupštini, mi nismo izrasli i odrasli niti sazreli. Veruj mi, dok nisam malo dobila dodatnog obrazovanja, mislila sam i ja da je ministar važniji od Skupštine, nisam bila ni sigurna čemu oni u Skupštini služe.
ecce-florian ecce-florian 08:47 20.09.2013

Re: aha

4. ....., ne puštam bradu, brijem noge.....

bolje tako no obratno
ne brijem bradu....



iqiqiq iqiqiq 14:31 20.09.2013

Re: aha

blogovatelj

Još malo da preokrenem priču: da li smo ikada na ovim blogovima pohvalili neke političare bar za neku sitnicu koju su dobro uradili. Evo da te sada nerviram, ali nije lično, jer se uglavnom slažem sa tvojim stavovima:

Đilas: pokrenuo akciju uvođenja ormarića u školama i besplatnih udžbenika, korisna stvar, moglo bi da bude standard u svim školama u Srbiji
Zorana Mihajlović: uvela radnu subotu i prijem građana,direktnu komunikaciju sa svakim građaninom
Dačić: progutao knedlu i pustio Tasovca da bude ministar kulture, to je veeeliki pomak, jer je trebalo preskočiti mnoge gladne vukove koji su hteli stolicu

Namerno sam se potrudila da bude zastupljen bar jedan iz svake partije. Kultura ponašanja je i provući neku drugu putanju, dosta je bilo međusobnog pljuvanja, daj da nekoga pohvalimo, možda će se obrnuti u drugom pravcu i pokušati da urade i nešto što moože da se pohvali. Nazovi ti to utopijom, ali ja kažem vredi pokušati
gordanac gordanac 18:15 20.09.2013

:)

blogovatelj
to je samo dokaz da mi ne shvatamo šta je vlast, da li je parlamentarac manja vlast od ministra!!!aman zaman!!!Ljudi!!!


Aman zaman ajqjux3, sve joj je bajno bilo dok je njena partija na vlasti bila. Pogledaj o čemu su njeni blogovi u to vreme bili.
A sad kako nije vlast, odmah je nešto trulo. Što nije pričala u parlamentu o ovakvim stvarima dok je bila na vlasti? Nije da se takve stvari tada u Srbiji nisu dešavale.

:))
Zahvaljujem na preporuci za ponovno čitanje svih mojih postova, a unapred se radujem ako si ih pažljivo iznova čitao.
S tim što deo o ikakvoj i ičijoj "bajnosti" u tim postovima nigde nisi mogao naći, ali o nasilju, raznom - jesi, nekoliko postova.
Sve što sam radila u parlamentu - takođe je (srećom) dostupno javnosti, uključujući zakone i druge propise, nadzor i kontrolu koja se tiče ljudskih prava, borbe protiv nasilja i stvaranje insitucija i mehanizama koji su iz budžeta plaćeni da nasilje smanjuju.
iqiqiq iqiqiq 18:23 20.09.2013

Re: :)

Opštinari u Irskoj su me naučili jednoj izreci "you cannot win with this", na temu da građani nikada neće biti zadovoljnim onim što državni službenici urade, a ima ih koji i urade dobre stvari.

Tako da ne vredi da se raspravljamo, politika jeste žongliranje, i pohvala svakom političaru koji i žonglira da ostane na svom mestu, ali pokuša i uradi nešto da promeni stvari na bolje.

Nema potrebe o tome raspravljati i naivno je pitanje "Što nije pričala u parlamentu o ovakvim stvarima dok je bila na vlasti?"

blogovatelj blogovatelj 00:07 21.09.2013

Re: :)

Zahvaljujem na preporuci za ponovno čitanje svih mojih postova


Nema na čemu. Mislim da si dobar bloger i da tvoje blogove treba čitati, ma o čemu pisala.
Samo mi smeta dvostruki kriterijum za iste pojave, a u zavisnosti od toga jesi li na vlasti ili u opoziciji.
Tj, da nije bilo slepila onda, možda sada i ne bi bila opozicija.
gordanac gordanac 07:16 21.09.2013

Re: :)

blogovatelj
Zahvaljujem na preporuci za ponovno čitanje svih mojih postova


Nema na čemu. Mislim da si dobar bloger i da tvoje blogove treba čitati, ma o čemu pisala.
Samo mi smeta dvostruki kriterijum za iste pojave, a u zavisnosti od toga jesi li na vlasti ili u opoziciji.
Tj, da nije bilo slepila onda, možda sada i ne bi bila opozicija.

Pa, da si čitao (i hvala na opaski o mom blogovanju) uvideo bi da ja nemam različite (dvostruke) kriterijume o isitm pojavama, ovde se baš o tome i radi.
I kad je nasilje u pitanju i kad je bilo šta drugo u pitanju.
Kao što sam od početka boravka na blogu (od 2006 do danas) dva puta opozicija, a dva puta deo vladajuće većine.
I tokom tih ukupno ćetiri različita "stanja stvari" niti menjam teme niti kriterijume u postovima.
Za par nedelja ćeš tome imati ponovljen dokaz u tekstu o pregovorima sa EU i budžetu.
nim_opet nim_opet 16:13 19.09.2013

Pa kako bez ovcetine?

Ne volim ovčetinu, ali ne znam da li je politički korektno da to kažem?

Iju !!!!! Ne znam sta vam je ovo trebalo - sad kad krenu....

Ne volim je ni ja, nisam jeo jagnjetinu do 22 godine. Onda probao. I dopalo mi se. Ovcetinu jedem samo kada je neophodno, tipa silazeci sa planina u Maroku gde nema nista drugo, a ljudi se ubise da je spreme.
tasadebeli tasadebeli 16:21 19.09.2013

Хм...

... А можда нам се свима предуго догађала Југославија... Мислим, целој Србији и свим Србима, у Србији и ван ње...
Kraja Kraja 12:28 20.09.2013

...hm...

... А можда нам се свима предуго догађала Југославија... Мислим, целој Србији и свим Србима, у Србији и ван ње...


...imas pravo, tada je vojvodina dobila autonomiju...
...hm...
tasadebeli tasadebeli 15:12 20.09.2013

Re: ...hm...

Kraja
... А можда нам се свима предуго догађала Југославија... Мислим, целој Србији и свим Србима, у Србији и ван ње...


...imas pravo, tada je vojvodina dobila autonomiju...
...hm...


Мени та толико помињана аутономија Војводине (у оквиру државе Србије) није спорно питање...



...спорно је како се та аутономија решавала у СФРЈ, а и у последњих десетак година где аутономија почиње да добија атрибуте државности као да се вратио устав из 1974.



... а одатле није далеко до овде...



... и до овде...



...иако само стање на терену уопште не оправдава тако нешто као што се то правдало на Косову и Метохији...




... Али, потпуно се слажем са оним што је Власта у овом блогу написала. Једино се не слажем са тим да се Војводини догодила Србија... Пре ће бити да јој се догодио Кумровец... Као и Србији, уосталом...




angie01 angie01 15:47 20.09.2013

Re: ...hm...

Пре ће бити да јој се догодио Кумровец... Као и Србији, уосталом...



dobar!:))))
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:05 19.09.2013

WTF

Ne mislim da je Vlasta 'separatista' :)
Vlastu je samo iznerviralo to shto je novinar-buduci-dobitnik-pulicerove-nagrade, u svom izvanrednom tekstu optuzio nju (Novosadjanku), i automatski je reagovala sa 'nisam ja, nego Srbija'.

Da li je problem to shto je Vlasta potpuno u pravu, ili shto je potpuno pogreshno reagovala? Ili je novinar-genijalac trebalo da chlanak (potpuno ispravno) naslovi sa "Vlasto, WTF!?", a umesto nje "blog-odbranu-kontranapad" napishe josh-uvek-na-slobodi g. Chanak, ili hopefully-ubrzo-bez-slobode g. Pajtic?

Da li je problem shto se 'gradjanima' Srbije deshava 'Srbija', ili shto se Srbiji (po prirodi stvari ni-krivoj-ni-duznoj) neprestano deshavaju 'gradjani' Srbije?

Mozda smo po dobroj navici da se proseravamo i preseravamo, prvishe 'napumpali' posebnost (ne sa namerom da podstaknemo i ohrabrimo - vec da neshto ucarimo), pa nas podsecanje na 'obichnost' (u koju smo se sami srozali) zulja i nervira?

Ili, kako da se separatishemo od sebe, kad smo sebe izdali - a Srbiju su nam ostavili amerikanci da sa njom (takvom) mi razbijamo glavu? Namerno i zlonamerno.

Vlasto, WTF!?

Vlasta92 Vlasta92 18:20 19.09.2013

Jbg,

ja kad vidim da nije FTW, vec WTF. ja se skenjam, pa ne mogu sad nista....
Milan Novković Milan Novković 18:25 19.09.2013

Viva la Prigrevica

The crème de la crème of northern Vojvodina (a znate ono sever/jug).

Svaka kuća koja drži do razuma i razboritosti bi trebala da investira tamo - tehnologija, transport, poljoprivreda, ...

A o intellectual edge što su doneli Ličani i Baninci da i ne pričamo :)

zilikaka zilikaka 18:32 19.09.2013

Re: Viva la Prigrevica

A o intellectual edge što su doneli Ličani i Baninci da i ne pričamo :)

El to Baninci od ?
Milan Novković Milan Novković 18:37 19.09.2013

Re: Viva la Prigrevica

zilikaka
A o intellectual edge što su doneli Ličani i Baninci da i ne pričamo :)

El to Baninci od ?

Više od Backwards Banini - toliko su momci tough
gordanac gordanac 18:42 19.09.2013

Viva la Prigrevica!

Viva!
Milan Novković
The crème de la crème of northern Vojvodina (a znate ono sever/jug).

Svaka kuća koja drži do razuma i razboritosti bi trebala da investira tamo - tehnologija, transport, poljoprivreda, ...

A o intellectual edge što su doneli Ličani i Baninci da i ne pričamo :)


Ček', bre, to je Western Vojvodina, officially :))
myredneckself myredneckself 02:33 20.09.2013

Re: Viva la Prigrevica

Milan
The crème de la crème of northern Vojvodina (a znate ono sever/jug).

gordanac
Ček', bre, to je Western Vojvodina, officially :)

Ta stante malo vas dvoje! Ijuu...kanda niste Vojvođani!

Kao da govorite jezikom gugu-jimitir, jezikom australijskih domorodaca o konceptu prostora, na bazi sever, istok, zapad, jug, tj. strana sveta.
Milane, kaži mi da je Prigrevica mal' levije od Stapara i Sivca, (mož letnjim putem očas doći do Prigrevice) a mal' desnije od Apatina.
Vako kad divanite, ko da ste mi kazli - paz veliki mrav ti je tu severno od tvoje noge.
Mi Vojvođani smo egocentrični i kad se tiče jezika prostora.


(objašnjenje: Mirela okačila na gigantu+ članak o maternjem jeziku, Bendžamin Li Vorf-u i pogledu na svet glede jezika. Iz tog članka mi taj gugu-jimitir jezik. )
alselone alselone 07:02 20.09.2013

Re: Viva la Prigrevica

Viva la Prigrevica


I jedan od njenih najvecih (i bukvalno i figurativno) sinova Zeljko Rebraca.
alselone alselone 07:03 20.09.2013

Re: Viva la Prigrevica

a mal' desnije od Apatina.

Zavisi odakle gledas. iz NS je ipak malo "levlje".
iqiqiq iqiqiq 07:11 20.09.2013

ŠTA DA SE RADI

Sada neka se uključi ministar za socijalnu zaštitu, da preispita da li se socijalni radnici bave porodicama čija su deca nasilna u školi. Neka on i ministar prosvete zatraže izveštaje od svih škola u Srbiji i neka rok bude mesec dana.

Potom neka oba resorna ministra sednu sa ostalim nadležnim službama i pripreme izmene i dopune pravilnika kako bi omogućili direktorima prava ovlašćenja i podršku da mogu da reaguju PREVENTIVNO.

Neka svaki nastavnik sledećih mesec dana počne nastavu sa 1 minutom "Nasilje nije dopušteno, nasilnici će biti suspendovani, polagaće razredni ispit, a roditelji će morati da se bave tri meseca društveno korisnim radom za školu (svakoj treba bar krečenje!)"
alselone alselone 07:13 20.09.2013

Re: ŠTA DA SE RADI

Neka svaki nastavnik sledećih mesec dana počne nastavu sa 1 minutom "Nasilje nije dopušteno, nasilnici će biti suspendovani, polagaće razredni ispit, a roditelji će morati da se bave tri meseca društveno korisnim radom za školu (svakoj treba bar krečenje!)"


Ovo uopste nije losa ideja.
iqiqiq iqiqiq 07:17 20.09.2013

Re: ŠTA DA SE RADI

svakako treba iskoristiti 1 minut svaki dan od strane nastavnika da se pošalje neka poruka deci ali i roditeljima. Da sam razredni starešina, ali i direktor, insistirala bih da se održi vanredni roditeljski sastanak i da se sa roditeljima ozbiljno razgovara

1 minutna poruka može da se uobliči tako da ne plaši decu ali da im se jasno stavi do znanja šta se od njih očekuje

Niko to ne može zabraniti nastavnicima
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:34 21.09.2013

Re: ŠTA DA SE RADI

Neka svaki nastavnik sledećih mesec dana počne nastavu sa 1 minutom "Nasilje nije dopušteno, nasilnici će biti suspendovani, polagaće razredni ispit, a roditelji će morati da se bave tri meseca društveno korisnim radom za školu (svakoj treba bar krečenje!)"


Da je pameti u ovoj zemlji, ovo bi aklamacijom bilo prihvaćeno.
rade.radumilo rade.radumilo 08:27 20.09.2013

Čega se pametan stidi...

U kulturnim društvima, ovakve manifestacije se odvijaju u nekoj kasarni/bazi (koje su btw smeštene izvan gradova). Prisustvuju oni koje to interesuje. Uostalom, reč je o žalosnoj nužnosti civilizacije na sadašnjem nivou socio-psihološkog razvoja ljudske vrste. Poštujem one koji se bave svim prljavim i opasnim, a opet neophodnim poslovima.
Ono što ne mogu da poštujem, to je kada se plaćene ubice proglašavaju za elitu jednog društva:

predatortz predatortz 08:34 20.09.2013

Re: Čega se pametan stidi...

Ono što ne mogu da poštujem, to je kada se plaćene ubice proglašavaju za elitu jednog društva:




Poštujem one koji se bave svim prljavim i opasnim, a opet neophodnim poslovima.


Zanimljivo, po tvojoj teoriji ti poštuješ plaćene ubice ali ne voliš da ih smatraju elitom...

rade.radumilo rade.radumilo 09:43 20.09.2013

Re: Čega se pametan stidi...

Zanimljivo, po tvojoj teoriji ti poštuješ plaćene ubice ali ne voliš da ih smatraju elitom


Prosto, poštujem da i to mora neko da radi za jednu državu. Sa druge strane, ne mislim da to zanimanje država treba promovisati kao jedno od najvažnijih. Zašto nema promocije ispred Skupštine mladih diplomaca Policijske Akademije recimo?
Da li to država Srbija poručuje:
- Borci namenjeni borbi protiv kriminala su nam neophodni, ali nisu baš najpoželjniji u našem društvu?
- Borci namenjeni borbi protiv drugih država su nam neophodni i poželjni u našem društvu?
ecce-florian ecce-florian 09:58 20.09.2013

konačno zabava na blogu

ajd malo da proširimo temu

Naizgled ovaj sinkretički pristup predatora zokyjevom komentaru pravilnim prostorno vremenskim prekomponovanjem postaje objektivno zasnovan

predatortz
12:23 19.09.2013
Re: Srbija brale
zoky.nbgd
"Srbija nam se dešava, braćo, Srbija."

hmmm, ovo ne mogu da progutam,

znači kad se loše ponašamo, kad smo kriminogeni onda nam se dešava Srbija, a kad smo mirni smerni i pijemo vince onda smo Vojvođani...


Ma pusti... Dođoši, Srbijanci, u novije vreme Bosanci i Krajišnici su za sve krivi.

Stereotip je da su Vojvođani mirni i smerni. Kada su naselili Vojvodinu i ovaj deo južne Bačke gde je sad Novi sad, Srbi su bili organizovani u porodične pa u vojničke zadruge. Oni su bili graničari i ozbiljna vojna sila koja je štitila Vojvodinu od trupa koje su dolazile preko Save i Dunava. Sad zli jezici kažu da je uvek tu bio neki šanac ko oni Rimski Šančevi od Novog Sada kroz kaćki atar do Čuruga koji su prvo štitili Rimljane od napada sa severa a posle sa mornaricom - Šajkašima branili i Beograd prvo 1456. od Mehmeda Osvajača a posle i Austro Ugarsku kada su sedište preselili u Titel koji je pokrivao i Lok, Mošorin, Vilovo i Žabalj. Smirenosti i smernosti lokalnog življa u navedenim enklavama preporučujm da blogeri ispitaju u ugostiteljskim objektima navedenih naselja u noćnim satima a bez lokalnog vodiča te da sa nama posle podele utiske.(Išle su šajke čak i do Pančeva kod frija)

Ovi drugi Krajišnici koje predator spominje su samo oni koji su čuvali krajinu odnosno granicu na drugim delovima teritorije Austro Ugarske a ne u Vojvodini, pa su se naseljavanjem u Vojvodinu u XIX i XX veku normalno osećali kao svoj na svom budući da su isto bili vojnici graničari. Teško da su i oni baš bili mirni i smerni, no na vince i na tamburu su se već navikli.

Tako da je istorijski gledano, ako Vlastinu formulaciju Srbije tretiramo kao geografski pojam onda to jedna konstanta. :)


Još jedino ono što buni Kulta oko "Radikalskog bastiona". Borba za položaj Srba u Vojvodini je istorijski vrlo interesantna. Kada odanost Srba u Vojvodini dvoru u Beču iskazana i u gušenju revolucije 1848. u Mađarskoj nije rezultirala sačuvanjem Srpske Vojvodine , Svetozar Miletić ( išao u istu gimnaziju kao i gordanac)na opšti užas tada počinje da se zalaže za saradnju sa Ugarskom oko priznavanja Srpske Vojvodine. Medjutim nakon nagodbe Mađari čine sve da kako ovu ideju tako i samog Miletića i fizički likvidiraju. Tako da pitanje srbstva u Vojvodini nije baš tako jednostavno ( namerno ovako pišem jer je Miletić svoje ideje najčešće iznosio tada u Srbskom dnevniku)

Samo kao napomena, tvrde da se Miletić kao liberal na crkvenim saborima i slavama okupljenim vernicima i narodu obraćao tih 1880-ih sa :"Mi smo Srbi, ali i građani"

Ta smirenost valjda dolazi odatle što je veliko nebo i što je ravno pa ljudi postanu mudriji i manje plahe naravi. Eno čujem da su se i ovi u Vjeterniku polako počeli prilagođavati, šta će.



cult cult 11:37 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Kada odanost Srba u Vojvodini dvoru u Beču iskazana i u gušenju revolucije 1848. u Mađarskoj nije rezultirala sačuvanjem Srpske Vojvodine ,


Eh, u Pešti tada pogibe moj kurđel Mihail Stojkov.

Što se tiče glasanja za radikale u tom periodu, mislim da su mnogo zaslužniji miloševićevski mediji, neposredno ratno okruženje i time zatrovani medjunacionalni odnosi i medjusobno poverenje od tog šireg, istorijskog konteksta. Mada ga, naravno, ne treba zanemariti.
ecce-florian ecce-florian 12:11 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Eh, u Pešti tada pogibe moj kurđel Mihail Stojkov.


Na kojoj strani,? Šace Petrovića ili ovih Srba što su gušili mađarsko proleće za račun Beča?
Paz kad su Srbi frekventno za otcepljenje: Ugarske od Austrije (Šaca), Vojvodine od Ugarske .......

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:34 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Titel koji je pokrivao i Lok, Mošorin, Vilovo i Žabalj

i Sentivan - danas Šajkaš

Ok,ovo je totalno nebitno za celokupnu priču,ali ima nas odatle ...ne volimo biti izostavljeni. I volimo naš kraj,a i brate lepo je.

+ u Mošorinu je rođen Miletić (i za Žonpija bitna Isidora Sekulić),a u Kovilju Laza Kostić.A i u Čurugu je Srpski Tić - Miletić pozivao na ustanak 1848.


Znam,znam...
cult cult 12:36 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

ecce-florian
Eh, u Pešti tada pogibe moj kurđel Mihail Stojkov.


Na kojoj strani,? Šace Petrovića ili ovih Srba što su gušili mađarsko proleće za račun Beča?
Paz kad su Srbi frekventno za otcepljenje: Ugarske od Austrije (Šaca), Vojvodine od Ugarske .......




To ne znam. Samo je pored njegovog imena stajalo da je poginuo u Pešti u revoluciji. Sad, da l ga je nekim čudom poneo revolucionarni zanos ili je neko od grofova Eltz poslao carske trupe iz Vukovara i okoline kao pomoć u gušenju pobune, nadam se da će neko iz porodice naći vremena da istraži i sazna ako je moguće. Ne bih da grešim dušu, ali iz mesta odakle je krenuo u Peštu srpska škola postoji od 1776. godine, a srpska crkva od 1750. Što bi se upuštao u neizvesne avanture s Madjarima u trenucima njihovog vrlo narajcanog nacionalnog zanosa.
ecce-florian ecce-florian 12:58 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

editovao sam gore al' vidim da si ti u međuvremenu već odgovrio pa da spustim kao poseban komentar

Što se tiče glasanja za radikale u tom periodu, mislim da su mnogo zaslužniji miloševićevski mediji, neposredno ratno okruženje i time zatrovani medjunacionalni odnosi i medjusobno poverenje


Pa jes, oni uvek pobede zahvaljujući nekom drugom. Onda je Mira JUL-om ogadila svaku pomisao da ljudi glasaju za levu opciju, a doradila medijski( Rođenje Pinka iz duha tragedije)pa svi glasali za Radikale sa SPS-om.Evo sad kad je DS u Vojvodini ( a i šire) ugušio svaku veru u mogućnost postojanja partije demokratskog centra čije rukovodstvo ne lapa da ubija, reformisani radikali sa SPS-om na Bajatovićevoj sisi i DZVM se spremaju da "prekomponuju vlast" u Vojvodini.

Normalno sve zbog pretnje onog Jelicinog Slovenca da će da otcepi Vojvodinu

Uvek kad je gusto neki Slovenac ili šalje banane štrajkačima u rudniku ili podržava u pravom trenutku određene legitimne težnje. Šta ti je briga za nerode i narodnosti iz bivše zajednice

Nisu krivi radikali što vlast uzmu kad je već tu

Ne bih da grešim dušu, ali iz mesta odakle je krenuo u Peštu srpska škola postoji od 1776. godine, a srpska crkva od 1750. Što bi se upuštao u neizvesne avanture s Madjarima u trenucima njihovog vrlo narajcanog nacionalnog zanosa.


Uuuuu, pazi ovo je jaaako zahebana stvar.To sve pomešano, jeste ima tamo škole srpske škole i na Čepelu i gore još od tada. A i fakat je da su take garancije za položaj tada u Mađarskoj dobijali od Bečkog dvora, pa jel logično je bilo da je rizik šta će se desiti ako pobedi proleće. Mahom su ti oko Pešte bili protiv revolucije'48.Na nekom predavanju mađarski istoričar objasnio na posebno pitanje prisutnih zašto je revolucija bila najslabija u i oko Pešte sasvim razumno i jednostvano a na opšte zaprepašćenje prisutnih- Zato što su tamo pretežno bili Srbi koji su gušili istu.


To na ovim prostorima uvek ide sve naopačke i jako je teško samo iz egzaktnih podataka izvlačiti zaključke ako se ne poznaju i specifičnosti.

Evo sada npr broj upisane dece za nastavu na mađarskom konstantno godinama već opada. Ovo prevashodno stoga što gro radno sposobnog mladog stanovništva Mađara iz Vojvodine kosristi pogodnosti dvojnog državljanstva pa je otišao da radi po EU i šire pa ne živi više u Vojvodini. Pitaj našu domaćicu kolko ih je sa Telepa očlo, npr.

Medžutim dobar deo Srba čiji su preci rođeni na teritoriji Vojvodine dok je bila pod Austo Ugarskom ( i u drugom svetskom ratu od 41-45)ima pravo da aplicira za državljanstvo Mađarske što i čini. Nakon položene zakletve Mađarskoj državi stiče i pravo na pasoš pa može i on da ide da radi u zemlje EU i šire, što je OK i ravnopravno.

Kada sad to sve poslažeš de facto broj mađarskog stanovništva u Vojvodini se rapidno smanjuje , ali ne toliko koliko se iskazuje jer se istovremeno povećan broj Mađara od ovih Srba koji su se zakleli.

To naročito u Novom Sadu moda, ima već i škole i ubrzani tečajevi jezika sve sa ciljem da se položi jezik što lakše a po mogućstvu u nekim zabitim selima u Mađarskoj za koje postoji organizovani prevoz i pratnja. Znam neke čiji bi se što askurđeli a što i dede u grobu okreću što su im potpmci svojevoljno postali Mađari ( ima jedan iz optantske porodice koji je uzeo npr) ali šta ćeš, beda i ekonomska nesigurnost ne biraju. Ubi bene ibi patria.

Sve u svemu Mađara u Vojvodini sve manje a Mađarskih državljana sve više.
ecce-florian ecce-florian 14:04 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

i Sentivan - danas Šajkaš


samo da se zna , to nije onaj Sentivan ( Despotovo) na putu za Šove ( Ravno Selo). Da ipak budem precizni



stefan.hauzer stefan.hauzer 14:09 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

'bem mu miša,
lepo napisah - "danas Šajkaš"(i da linkujem,ako treba:)
ecce-florian ecce-florian 14:22 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

ok ok. znaaam

to je malo pre nego što dođeš do Vilovačke rampe. Nego sam samo napisao da drugi blogeri ne steknu pogrešnu predstavu
zilikaka zilikaka 17:29 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Stereotip je da su Vojvođani mirni i smerni. Kada su naselili Vojvodinu i ovaj deo južne Bačke gde je sad Novi sad, Srbi su bili organizovani u porodične pa u vojničke zadruge. Oni su bili graničari i ozbiljna vojna sila koja je štitila Vojvodinu od trupa koje su dolazile preko Save i Dunava


Smirenosti i smernosti lokalnog življa u navedenim enklavama preporučujm da blogeri ispitaju u ugostiteljskim objektima navedenih naselja u noćnim satima a bez lokalnog vodiča te da sa nama posle podele utiske.(Išle su šajke čak i do Pančeva kod frija)


Cvetko, vidi se da poznaješ problematiku.
Jedino ti ova poslednja rečenica (za oko Pančeva) ne stoji baš, jerbo su se "Šajkaši" postojali i u Banatu. Zvali se Militari.
To su ti sela oko Tamiša, kojima se i danas provlači to ime, a ni karakter baš nije iščezao.
Štobkazli, fin, pitom svet, dok neko ne nagazi crtu.

I ono

Borba za položaj Srba u Vojvodini je istorijski vrlo interesantna...

svaka ti je ka u Njegoša.

Msm, Srbi iz Vojvodine su vazda težili Srbiji, i, da s' ne lažemo, dobrim delom pomogli da ona postane to što je postala posle odlaska Turaka.
S druge strane, Srbija je to umela i da poštuje, ne menjajući po svaku cenu ustaljene stvari u Vojvodini.

To spram istorijske posebnosti, koja fakat postoji, al je često uzimaju u usta oni koji su radi svog sitnog ćara spremni da stave na kocku ono što se u nekoliko generacija stvaralo. S obe strane Save i Dunava.



zilikaka zilikaka 17:34 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Medžutim dobar deo Srba čiji su preci rođeni na teritoriji Vojvodine dok je bila pod Austo Ugarskom ( i u drugom svetskom ratu od 41-45)ima pravo da aplicira za državljanstvo Mađarske što i čini. Nakon položene zakletve Mađarskoj državi stiče i pravo na pasoš pa može i on da ide da radi u zemlje EU i šire, što je OK i ravnopravno.


Znam i ja za neke što su aplicirali. Čak, što je najsmešnije, sa mađarskim prezimenom idu na časove jezika, al kažu da se, kad se sve sabere, time ne dobija zapravo ništa.

Oni još ne znaju ni jedan slučaj da je neko otišao u EU i našo poso zahvaljujući tome.
zilikaka zilikaka 17:37 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Ok,ovo je totalno nebitno za celokupnu priču,ali ima nas odatle ...ne volimo biti izostavljeni. I volimo naš kraj,a i brate lepo je.


Pa mi mu onda dođemo ko rod. Meni baba bila Bačkulja, iz Žablja.
tasadebeli tasadebeli 18:17 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

zilikaka
Msm, Srbi iz Vojvodine su vazda težili Srbiji, i, da s' ne lažemo, dobrim delom pomogli da ona postane to što je postala posle odlaska Turaka.





То је и мени на памети још откако први пут прочитах овај Властин блог...

На жалост, данаске нити "виђенији" (читај - они на власти) Срби у Војводини помажу Србији да се Турци не врате, нити "виђенији" Срби из Србије помажу Војводини да не постане јопет Аустроугарска...

Није више ово 1804! Сад смо Јевропа!

Znam i ja za neke što su aplicirali. Čak, što je najsmešnije, sa mađarskim prezimenom idu na časove jezika, al kažu da se, kad se sve sabere, time ne dobija zapravo ništa.


Зили, брате-сестро рођена! Ако узмемо у обзир порекло баба (Кикинда и Тител) и деда (Ниш и Крагујевац), у некој хипотетичкој ситуацији ја ћу моћи да аплицирам чак за 4 пасоша - турски, бугарски, албански и аустроугарски (можда само угарски, да не будем незајажљив).

А ако се случајно заломи да сачувамо нешто мало Србије око будуће српске престонице, Крагујевца, имаћу и српски пасош...

Па, мало ли је!!!

Само, моја лепша и паметнија половина ме и ту шије за две дужине! Осим хрватског (тј. аустроугарског) пасоша, моја драга ће моћи да аплицира и за немецки пасош јербо је једна баба лотариншка Швабица чији су преци насељени у околину Осијека (Осека?) у 18. стољећу. Та немачка крв у мојој драгој прокључа свакодневно! Тера ме да свакога боговетног јутра мењам гаће и чарапе (и пре тога да се окупам!) што моје две оријенталне нишлијско-крагујевачке четвртине крви баш тешко подносе!

П.С. - Мој кум, седели смо у клупи од првог основне (хеботе, знамо се 42 године!) има оца Личанина и мајку Мађарицу. Да баш не откривам права имена, даћу само у овој прилици мом куму име блиско његовом правом имену - Зоран Комадина. Елем, захебавам га већ четири деценије: "Куме, сунце ти жарко, добро је што ти о имену није одлучивала кева! Замисли да се зовеш Пишта Комадина!"
zilikaka zilikaka 19:08 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Зили, брате-сестро рођена! Ако узмемо у обзир порекло баба (Кикинда и Тител) и деда (Ниш и Крагујевац), у некој хипотетичкој ситуацији ја ћу моћи да аплицирам чак за 4 пасоша - турски, бугарски, албански и аустроугарски (можда само угарски, да не будем незајажљив).


Ja ti nisam te sreće.
Ako izuzmemo nešto ženske rodbine štos poudavala po Beogradu i južnije, i što detetu krštenicu vadim u Beogradu, sve drugo mi u Vojvodini.
Jedino me vadi što mi jedna baba bila Bačkulja, pa ako se budemo od njih delili, ću apliciram na osnovu porekla....

"Куме, сунце ти жарко, добро је што ти о имену није одлучивала кева! Замисли да се зовеш Пишта Комадина!"


Ne smem ni ja baš prava imena, al koje ja stvarno blesave kombinacije imena i prezimena znam. Mada, svi smo ovde na to naviknuti.

E, a ima i ovo!
Negde sredinom šezdesetih, po okolnim kolonističkim selima harala babica, očigledno Sosa.
Rodi se dete, oni ga nazovu Jovo, ona upiše Jova, ili Stevo-Steva...

Kad su pošli u školu, osvanuli svi sa odgovarajućim imenima spram podneblja.

I još jednom potvrđeno "Nomen est omen", ti takvi postadoše prave Lale.
ecce-florian ecce-florian 19:12 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Štobkazli, fin, pitom svet, dok neko ne nagazi crtu.


Potpuno se slažem. Viš da ni zuba nisam obelio o Sremcima npr.

Inače ima neka teorija koju sam davno kupio a glasi. Budući da su u Vojvodini više koristili konjske zaprege u odnosu na volovske ( koje su bile preovlađujuće u ostalom delu Srbije) te da su konji plahe životinje koje se lako poplaše i krenu nekontrolisano da jure, svaki kočijaš morao je uzase da nosi bricu kako bi mogao da poseče kožne amove i uzde i pusti brzo konje da ne unište zapregu. Posle se prešlo na motorna vozila a brica ostala

Msm, Srbi iz Vojvodine su vazda težili Srbiji, i, da s' ne lažemo, dobrim delom pomogli da ona postane to što je postala posle odlaska Turaka.

Ajd opredeli ovo dokle se prostire malo konkretnije bar u poslednjoj istorijskom periodu pa da se složimo.

S druge strane, Srbija je to umela i da poštuje, ne menjajući po svaku cenu ustaljene stvari u Vojvodini.


Ne samo da nisu menjali, no su i preuzimali. Eto naprimer šajkača kao nacionalna kapa je preuzeta od gorenarečenih Šajkaša. Esad što se u Vojvodini baš i nije odomaćila van korišćenja pri vojnoj obavezi već se u varoš išlo sa šeširom ili sa šubarom ( zimi svugde a u Banatu i leti) to je već druga stvar. Biće valjda posledica onog : služba je služba a družba je družba. A i neide , obuješ lepo papuče a na glavu staviš šajkaču.

Ko i trubači , i harmonika


U kad se samo setim nastupa Olivere Katarnine 1988. na otvorenom iza Banovine sa braćom Kačar





zilikaka zilikaka 22:06 20.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Ajd opredeli ovo dokle se prostire malo konkretnije bar u poslednjoj istorijskom periodu pa da se složimo.


Ma počev od Dositeja i Ivana Jugovića, pa zaključno sa stvaranjem SHS.
Posle imali zajedničku državu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:09 21.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

Pa mi mu onda dođemo ko rod. Meni baba bila Bačkulja, iz Žablja.

a tu me prozivaš,ehhhh

ipak sve ti je oprošteno/jer tak'i smo ti mi
myredneckself myredneckself 16:33 21.09.2013

Re: konačno zabava na blogu

ecce-florian
i Sentivan - danas Šajkaš


samo da se zna , to nije onaj Sentivan ( Despotovo) na putu za Šove ( Ravno Selo). Da ipak budem precizni




Nema MIlana, pa ću ja - i Prigrevica je bila bački Sentivan. (Bácsszentiván)
Vlasta92 Vlasta92 12:42 20.09.2013

Beše jedan grafit

u Novom Sadu, na Grbavici, i mislim da je išao ovako:

Ovo je Jugoslavija (pa precrtano i dole napisano)
Ovo je Srbija (precrtano, skroz drugim sprejom)
Ovo je Vojvodina (precrtano)
Ovo je Novi Sad (precrtano)
Ovo je Grbavica (precrtano)
Ovo je qrac

Ko od njih nije bio u pravu?

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:46 20.09.2013

Re: Beše jedan grafit

Ko od njih nije bio u pravu?


Ko ih šiša kada nisu s Limana
Vlasta92 Vlasta92 12:56 20.09.2013

Re: Beše jedan grafit

Razgovaraš sa Telepčankom

Mislim da treba da se odvojimo od Limana 4 i pripojimo se Limanu 1, bolje je geostrateški poziconiran
pedjalon pedjalon 12:59 20.09.2013

Re: Beše jedan grafit

stefan.hauzer
Ko od njih nije bio u pravu?


Ko ih šiša kada nisu s Limana

ecce-florian ecce-florian 14:09 20.09.2013

Re: Beše jedan grafit

Razgovaraš sa Telepčankom


Zar nije rodno korekto Telepkinja ( kao psihološkinja npr)?

Vlasta92 Vlasta92 14:55 20.09.2013

Re: Beše jedan grafit

Nisam pametna...
Vlasta92 Vlasta92 15:02 20.09.2013

Novi Sad je

prema posljednjim događajima,centar maloljetničkog kriminala u Srbiji

http://www.avaz.ba/globus/region/on-je-kralj-djecje-mafije-ima-15-godina-i-90-krivicnih-djela
tasadebeli tasadebeli 19:21 20.09.2013

Re: Novi Sad je

Vlasta92
prema posljednjim događajima,centar maloljetničkog kriminala u Srbiji

http://www.avaz.ba/globus/region/on-je-kralj-djecje-mafije-ima-15-godina-i-90-krivicnih-djela


Власто, новине умеју да дижу прашину к'о да шором пролази Титаник, а после се испостави да су у питању таљиге...

Верујем ја да у Новом Саду живи извесни С.С. од 15 година који иза себе има 90 кривичних дела. И верујем да су клинци стари 11-15 година претукли ни кривог ни дужног човека у парку. И верујем да су се средњошколци потукли и секли мачетама...

Али то још увек не чини Нови Сад центром малолетничког криминала у Србији. Ови што су студирали новинарство знају како се називају такви бомбастични наслови који у ствари продају новине (или неки други информативни медиј).

Хоћу да кажем да у Новом Саду има много, много више добре деце (као и у Београду, и Нишу, и Крагујевцу...). Ма свугде. Али се о њима не пише јер добро дете није вест која продаје новине.

А малолетничког криминала има свугде... И било га је чак и када сам ја био клинац. Али о томе тада нису писале новине и није се разглабало данима. Мој друг из Земунске гимназије је 1983. као матурант убијен ножем од разуздане гомиле осветољубивих вршњака на аутобуској станици на Коњарнику усред гомиле света која чека градски бус и од којих нико није реаговао; мени су током мог школовања држали и нож под грлом, и пиштољ уперен у главу (шатро, шалила се деца Титових официра са Новог Београда) и деца дипломата су диловала Пинк Пантера и Супермена свеже донесене из Амстердама, и ова гробарска говеда су ме вукла по тротоару и ишутирала на улици у по бела дана и гомиле света (опет нико није реаговао) јер нисам стигао на време да скинем мој Звездин навијачки шал (имао сам 14 година - дакле, 1978.), па нико тада није Београд проглашавао центром малолетничког и навијачког криминала на Балкану... Напротив, многи данас о том времену причају како је било идеално и како смо живели к'о у Озу (са све нашим тадашњим чаробњацима на власти)...

Тај малолетни С.С. од 15 година (као и ови остали који се помињу ових дана) имају своје родитеље. Ако они нису успели да их зауставе (колико читам, ти клинци имају подебље досијее са више десетина кривичних и прекршајних дела), онда се, ваљда, ту укључују социјалне службе, постоје домови за малолетнике, може се дете и одузети од родитеља који су га запустили. Е, а зашто све то не функционише како треба - то је оно што се сви ми питамо. Могуће је да и ови закони који сада постоје нису адекватни. Могуће је да су закони добри али се ошљари у њиховом спровођењу. Могуће је да се све то у Новом Саду догађа зато што нема начелника полиције (али то не значи да нема полиције уопште)...

Не знам одговор. Знам само да су се такве ствари догађале и пре (само се није дизала толика прашина око тога), догађају се сада и догађаће се и у будућности. Поставља се само питање како смо реаговали на то, како сада реагујемо и како ћемо реаговати. Ако сви само упиремо прстом једни у друге (породица у школу, школа у породицу и полицију, полиција у породицу и школу, сви заједно у политичаре, а политичари у све остале), нема онда од та наша посла ништа.

Најлакше од свега је згражавати се над таквим стварима и не предузимати никакве кораке да се стање измени...

EDIT:

У неким случајевима (не свим, само понеким) не би се требало одрећи ни оваквих решења:




EDIT 2:

Извини, баш сам досадан, али ово, рецимо, није уопште лоше као почетни корак у предузимању нечега не би ли се ствари мало помериле и промениле набоље...
iqiqiq iqiqiq 22:05 20.09.2013

Re: Novi Sad je

EDIT 2:

Извини, баш сам досадан, али ово, рецимо, није уопште лоше као почетни корак у предузимању нечега не би ли се ствари мало помериле и промениле набоље...

iqiqiq iqiqiq 18:09 21.09.2013

Ta naša deca

"Десило се без везе, скроз. Испратио сам другарице, ишао на аутобус кући, кренуо је за мном неки лик, не знам га, и из чиста мира, беспотребно, почео да добацује. Искулирао сам га, али, кренуо је за мном. Наставио је да добацује. Стао сам. Упозорио га да ме остави на миру, кренуо је на мене. Није се заустављао, извадио сам нож и замахнуо.

Тамо одакле сам, из малог места у Војводини, дешавају се често туче, улична пресретања. И тога је било још док сам био мали. Тренирао сам рукомет. Враћао се касно кући. Једном, зауставе ме два Рома, из прича старијих знао сам да увек имају шрафцигер, нешто, небитно. Био сам клинац, осми разред, и хтели су да ме исцимају за кинту. Пошто нисам имао, добијем пар шамара. Касније, момци су групно нападали када изађу у дискотеку. Почео сам да носим нож, чисто да будем спреман. Да будем безбеднији. Иначе, нисам се тукао, било је неких чарки, зезанција, укора, моје друштво никада није било насилно, гледали смо своја посла. Е, онда се десило то. Тај мој случај.“

Деца опасна по живот
ecce-florian ecce-florian 09:45 22.09.2013

primedba na fotografiju

Ova tica koju si upotrebila kao ilustraciju ne odslikava baš u celosti ticu sa grba grada.

Jer, kao što je naš istaknuti heraldičar ,čika Mirko Stojnić već rekao

Голубица, која је на врху грба, у Статуту града описана је како се лепрша, што је неправилно, односно употребљен је повратни глагол. Маслинова гранчица је често жалосна врба, јер је на многим грбовима окренута на доле. Маслинова гранчица, дакле, мора бити окренута на горе, оптимистички, позитивно, … Исто тако, мора да се види да се ради о голубици, а не о некој другој птици, па чак ни о голубу, што се постиже стилизацијом.

Elem na tvojoj fotografiji

- ne mogu da razlikujem dal je golub il' golubica a to mora da se vidi
- u kljunu mu fali maslinova grančica nagore okrenuta

jer da to tako može onda bi mogla da se okači i ova fotografija kao ilustracija



ili čak i ovako ( plod umesto grane)



ps
Ode kod nas, sve poskupelo. Golupčići 200 dinara komad pa ti vidi, ni za supu za decu se nema

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana