Društvo| Gradjanske inicijative

Poslanicima: Uradite nešto - Poslanice odgovaraju

Boris Drenca RSS / 01.10.2013. u 10:18

Nemam snage da izađem na ulicu i urlam. A dosta mi je. Previše je nasilja oko mene. Moje 'vikanje kroz prozor' počinje od osnova. Obraćam se onima koje plaćam da rade u mom interesu. Poslanicima.

Pismo koje sledi šaljem svim poslanicima i pored upozorenja dobronamernih da 'to ne ide tako'. Za sada je to otvoren put. Oni su moji predstavnici, njima pišem. Možda je put da im svako pošalje jedno pismo. Bez pravljenja razlike međunjima. svaki je 'moj' predstavnik. E da iza mene stojim ja. Imenom i prezimenom i moj strah od onoga što se može dogoditi u veoma bliskoj budućnosti. Ma koliko neko smatrao da nisam u pravu.  

Poštovana gospodo,

Vi ste poslanici. Vi ste predstavnici ljudi/naroda/građana Srbije .

Verujem da se svaki dan suočite sa vestima iz Srbije. Vesti koje vas nikako ne mogu ostaviti mirnima. Vesti koje pokazuju sve osim da je Srbija bezbedna zemlja. Nasilje polako, ali sigurno postaje osnovno sredstvo komunikacije.

Nasilje na ulicama, u školama, u domovima na putevima. Zakoni koje ste doneli ne primenjuju se. Oni koji su zaduženi da ih sprovode, to ne rade.

Možda grešim ali kako bi drugačije opisali vesti od , recimo, 25. septembra ove godine. Pročitali ste ih :

Dečak star oko pet godina, štićenik Centra za socijalni rad Novog Sada, dva puta za 10 dana bio je primljen u Urgentni centar sa teškim opekotinama i prelomima. Dva nepoznata napadača prebila su danas oko 17.25 vozača autobusa na liniji 25 u Golsvortijevoj. Devetogodišnji M. Đ. iz Prokuplja teško je povređen, pod za sada još uvek ne razjašnjenim okolnostima. Dete je zadobilo povrede opasne po život. Kragujevačka policija uhapsila maloletnika zbog sumnje da je izvršio 14 krivičnih dela teške krađe. U Leskovcu 13-godišnjak ima 136 krivičnih prijava. Benzinsku pumpu u blizini Šapca opljačkao je, uz pretnju oružjem, nepoznati muškarac, b eogradska policija uhapsila je E.R.(20) zbog sumnje da je petogodišnjeg romskog dečaka prisiljavao na prosjačenje i teško ga povredio batinama, devojka stara 21 godinu povređena je oko 01.30 časova u Boljevačkoj ulici u Jakovu, ne zna se kako je povređena , jedna osoba u Nišu privedena je zbog pretnji opštinskom tužiocu, a druga zbog napada na policajca, u Subotici je u Ulici Sonje Marinković, pronađeno telo muškog novorođenčeta, policija je uhapsila muškarca osumnjičenog da je ubio svoju majku, sin je ubio oca i majku i bacio ih u septičku jamu....

Slične vesti možete čudi i bilo kog drugog dana.

Vi ste poslanici. Vi ste izabrani predstavnici ljudi/građana/naroda Srbije. Vi ste zaduženi da kontrolišete rad izvršnih organa vlasti.

Krajnje je vreme došlo. Postajemo sve nesigurniji. Nije opravdanje besparica ili ekonomska nesigurnost. Pitanje je do kada će ljudi biti ljudi. Nasilje je svuda oko nas. A oni koji ga moraju kontrolisati i suzbiti to ne rade. Niste jednom čuli u vestima da su ljudi preuzeli zaštitu i sprovođenje zakona u svoje ruke. Verujem da je to zbog toga što oni koji su zaduženi za sprovođenje zakona i zaštitu bezbednosti to ne rade.

Vi ste poslanici. Vi ste izabrani predstavnici građana/naroda/ljudi Srbije. Vi ste zaduženi da kontrolišete rad izvršnih organa vlasti. Vas su oni izabrani da tražite odgovore i odgovornost u ime onih koje predstavljate.

Možda nije potpuno rešenje za nasilje u Srbiji ali možete pozvati ministre policije, pravosuđa i prosvete i postaviti im pitanja. I tražiti konkretne akcije . Možete tražiti zaštitu ljudi od nasilja.

Pitajte ministra policije zbog čega njegovi službenici ne spreče nasilje u samom začetku već dolaze samo da ‘pokupe čaure'. Pitajte zbog čega od policije slušamo opravdanja a ne rešenja. Pitajte kada će to promeniti a ne zbog čega ne mogu to da promene. Pitajte kada će policajac ponovo biti autoritet.

Pitajte ministra pravosuđa zbog čega se ranije iz zatvora puštaju oni koji su nasilni. Pitajte zbog čega oni koji maltretiraju decu slobodno šetaju. Pitajte zbog čega osuđeni nasilnici sede na slobodi dok čekaju ‘da odu na odsluženje kazne'. Pitajte zbog čega je značajnije skloniti žene i decu u ‘sigurne kuće' nego nasilnike sa ulica u zatvore. Pitajte zbog čega se u zatvor ide na odmor a ne na služenje kazne.

Pitajte ministra prosvete zbog čega se unižava autoritet nastavnika i zbog čega škole moraju imati uniformisano obezbeđenje. Pitajte ministra prosvete kako se rešava problem nasilja među decom. pitajte ga i zbog čega je nastavnik ‘nužno zlo' a ne uzor. Pitajte ga zbog čega je važnije imati rezultat na papiru a ne znanje.

Pitajte i tražite odgovor. Pitajte svaki dan. Ja pitam. Vi ste moji predstavici.

Možda nije rešenje ali je prvi korak.

Vi ste poslanici. Vi ste izabrani predstavnici građana/naroda/ljudi Srbije. Vi ste zaduženi da kontrolišete rad izvršnih organa vlasti. Vas su oni izabrani da tražite odgovore i odgovornost u ime onih koje predstavljate.

Vaša akcija ne bi smela da se ograniči na jedno ‘saslušanje' ministara. Vaša akcija bi morala trajati svaki dan zauvek. Situacija je kritična. Isuviše kritična da bi se borba protiv nasilja mogla svesti na jednu kampanju. Verujem da vidite gde ovo ide. Ka društvu u kome će pojedinci početi da uzimaju pravdu u svoje ruke. Ka društvu gde će se ljudi samoorganizovati po naseljima da iz svoje okoline uklone nasilnike. Ka društvu koje će se podeliti na naoružene grupe u konstantnom sukobu. Na društvu koje će proizvoditi vesti prema kojima će vesti iz Iraka ili Sirije izgledati kao pismo sa letovanja. Vi ste ti koji možete da uradite nešto.

Vi ste poslanici. Vi ste izabrani predstavnici građana/naroda/ljudi koji žive u Srbiji. Vi ste zaduženi da kontrolišete rad izvršnih organa vlasti. Vas su zaposlili ljudi/građani/narod koji žive u Srbiji. I daju vam platu. Da radite i da ih štitite. Na način na koji vam dozvoljavaju zakonska ograničenja vaših pozicija.

Vi ste poslanici. Predstavici građana/ljudi/naroda Srbije. Predstavnici onih koji su vas zaposlili. I moji predstavnici. I ja sam vas izabrao i ja vas plaćam. I ja i sedam miliona drugih. Uradite sve da nam omogućite makar miran izlazak na ulicu, odlazak u školu, vožnju...

U svoje lično ime
vaš poslodavac
Boris Drenča

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nekoliko sati po objavljivanju teksta i slanja istog mailom poslanicima stigao je prvi odgovor.Narodna poslanica Gordana Čomić  odgovorila mi je i najavila da će postaviti poslaničko pitanje sa navodima iz teksta. Godrana hvala vam.

Njeno pitanje bi glasilo ovako:

Ministru unutrašnjih poslova i predsedniku vlade Ivici Dačiću

Šta preduzimaju sada i šta su preduzeli za period 1.10.2012 - 1.10.2013 nadležni u Ministarstvu unutrašnjih poslova u sektorima koja se bore protiv vršnjačkog nasilja, porodičnog nasilja i nasilja na sportskim terenima i priredbama? Šta je u pomenutom periodu urađeno na preventivi i suzbijanju, a šta na kažnjavanju pomenutih oblika nasilja u našem društvu?

Molim da odgovor sadrži:

1. izveštaj nadležnih lica o primeni propisa iz svoje nadležnosti za pomenuti period
2. statistiku o pokrenutim postupcima i završenim postupcima koji se tiču vršnjačkog nasilja, porodičnog nasilja i nasilja u sportu za pomenuti period
3. izveštaj o saradnji sa tužilaštvima i sudovima odgovarajuće nadležnosti

Prilog mog poslaničkog pitanja je tekst građanina Borisa Drenče u kojim su navedeni slučajevi nasilja iz medija, u kojem je izražena zabrinutost zbog očiglednog porasta nasilja i osećanja pravne i ustavne nesigurnosti gađana, kao i jasan zahtev da narodni poslanici obavljaju posao nadzora i kontrole izvršnih organa u Srbiji.

Smatrajući da je odgovor na moje poslaničko pitanje u opštem interesu molim da mi bude dostavljen u pisanom obliku u Poslovnikom Narodne skupštine za to određenom roku.

S poštovanjem
Gordana Čomić
narodna poslanica
Beograd, 2.10.2013.

(u štampanoj verziji i potpis)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dodajem da su na pismo upućenom skoro svim poslanicima odgovorile i poslanice Milanka Karić i Zlata Đerić . One su u pismima koje su mi poslale najavile da će o potrebi za borbom protiv nasilja govoriti u skupštini i tražiti odgovore od predstavnika izvršne vlasti. Hvala i njima .



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Boris Drenca Boris Drenca 11:27 01.10.2013

47 poslanika

Za sat vremena sam poslao na adrese 47 poslanika. Nisam išao ni pokakvim diskriminatorskim metodama...slao sam po azbučnom redu kako je na sajtu Narodne skupštine Republike Srbije. Kasnije ću nastaviti da šaljem
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:36 01.10.2013

Re: 47 poslanika

Podržavam i delim.
iqiqiq iqiqiq 11:37 01.10.2013

Bravo Borise

Očekujem da sada neke novine prenesu tvoj apel i da se odbornici Parlamenta oglase

Mislim da su ova dva Odbora najbitnija
Odbor za unutrašnje poslove

Odbor za kontrolu službe bezbednosti
jedan.kub jedan.kub 02:00 04.10.2013

Re: Bravo Borise

iqiqiq
Očekujem da sada neke novine prenesu tvoj apel i da se odbornici Parlamenta oglase

Mislim da su ova dva Odbora najbitnija
Odbor za unutrašnje poslove

Odbor za kontrolu službe bezbednosti


Pa svugde Bajatović glavni, zato je on nedodirljiv. Sve službe se trude da mu biznis ne propadne, pa makar i na štetu države.
iqiqiq iqiqiq 12:10 01.10.2013

Nemam snage da izađem na ulicu i urlam.

Borise, ni ne treba na ulici da urlamo, ovo je pravi potez i lično sam oduševljena što si to ovako uradio.
Stvarno nas je malo ostalo da bi kukom i motikom išli jedni na druge.
Ako neko ne ume ili ne želi da radi svoj posao, neka ga prepusti onome ko hoće i zna da radi.
Važi i za poslanike i za ministre pa sve do mlađeg referenta, svakog ko je plaćen od poreskih obveznika da savesno i odgovorno radi posao koji mu je poveren
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:24 01.10.2013

Podelila na fb, ovo je za tebe...

Nada Vucinic
Pozdravljam tvog kolegu Borisa i javljam mu da se danima dopisujem sa ministrima isto kao i on. Pocelo je drugim povodima i nece se prekinuti sve dok ima povoda a oni primaju plate...Odgovor na moje pitanje je poslao samo jedan ministar preko svog pomocnika, a prethodno je preko Mupa ispitao ko sam i odakle mi pravo da postavljam pitanja. Problem o kom sam pisala nije resen. Pisala sam i ovim novim....odgovora nema jos, a mislim da ga necu ni dobiti. Cudo je ministarska fotelja...Mozda me smatraju skribomanom koji ne zavredjuje odgovor, ali pisacu im sve dok ne stignu i odgovor i resenje...bolje neka pozure..
Boris Drenca Boris Drenca 13:35 01.10.2013

Re: Podelila na fb, ovo je za tebe...

Duboki naklon Nadi Vučinić ...to je jedini put...

Inače poslao sam do sada 114 pisama sa ovim tekstom...nastavljam kasnije ...
predatortz predatortz 13:49 01.10.2013

Dobri naš

naivni Borise...
Boris Drenca Boris Drenca 13:55 01.10.2013

Re: Dobri naš

Mogu da sedim i da pljucka iz potaje i da se nadam da neće baš mene a mogu da budem i naivan i lud i blesav i šta god .... Mogu i da izađem na ulicu i da urlam ili imaš neko genijalno ne naivno ne ludo i ne blesavo rešenje ?
predatortz predatortz 14:02 01.10.2013

Re: Dobri naš

ili imaš neko genijalno ne naivno ne ludo i ne blesavo rešenje ?


Kamo sreće da imam... Ne postoji društvo bez nasilja. Postoje društva koja ga oštrije ili blaže sankcionišu, ali nasilja svugde ima. Ovo kod nas je još uvek, veruj mi, pod kontrolom. Čini nam se da ga je više samo zbog toga što su se mediji oslobodili stega cenzure, a delom i zbog toga što jure senzacije koje prodaju novine.
Boris Drenca Boris Drenca 14:05 01.10.2013

Re: Dobri naš

Ne postoji društvo bez nasilja.

Odlično!!!!! Pa onda je ostalo da se nadamo da neće baš nas i super... da skuvamo čaj kafu i uživamo...hvala ti
predatortz predatortz 14:10 01.10.2013

Re: Dobri naš

Boris Drenca
Ne postoji društvo bez nasilja.

Odlično!!!!! Pa onda je ostalo da se nadamo da neće baš nas i super... da skuvamo čaj kafu i uživamo...hvala ti


Pazi, nastupaš kao da se ja javno zalažem za ignorisanje nasilja. A to već nije fer...

Ja samo pokušavam da ti skrenem pažnju na činjenicu da je nasilje uvek bilo svuda oko nas, samo se o njemu manje govorilo. Nikakva epidemija nije u pitanju, nema potrebe za drastičnim karantinskim merama. Samo smo ušli u doba u kom se vesti ne filtriraju u onoj meri u kojoj su se filtrirale nekad.

Evo ti primer:
O porodičnom nasilju sedamdesetih, osamdesetih gotovo da se i nije govorilo. Znači li to da ga nije bilo? Ne, brate... Ali je bilo društveno prihvatljivije ćušnuti ženi šamar. Stvar folklora, takoreći...

Boris Drenca Boris Drenca 14:33 01.10.2013

Re: Dobri naš

ako mi kažeš da sam naivan i onda objasniš da nasilja ima svuda šta da mislim? Ako imaš predlog samo napred ...svaki je dobar
predatortz predatortz 14:36 01.10.2013

Re: Dobri naš

Boris Drenca
ako mi kažeš da sam naivan i onda objasniš da nasilja ima svuda šta da mislim? Ako imaš predlog samo napred ...svaki je dobar


To je više trebalo da zvuči kao dobri,pošteni čoveče... Reč naivan sam upotrebio zbog tvoje vere da će se onih dvestotine i pedeset debelokožaca oko nečega složiti.
Boris Drenca Boris Drenca 14:39 01.10.2013

Re: Dobri naš

Reč naivan sam upotrebio zbog tvoje vere da će se onih dvestotine i pedeset debelokožaca oko nečega složiti.


Ukoliko ne probam neću ni znati, zar ne?
predatortz predatortz 14:41 01.10.2013

Re: Dobri naš

Boris Drenca
Reč naivan sam upotrebio zbog tvoje vere da će se onih dvestotine i pedeset debelokožaca oko nečega složiti.


Ukoliko ne probam neću ni znati, zar ne?


Već slutim sudbinu tvog pokušaja:

Ako ga spomenu, biće to zbog toga da se prepucavaju, da dokazuju kako su oni bili bolji, kako to kod njih nije moglo...
Boris Drenca Boris Drenca 14:44 01.10.2013

Re: Dobri naš

Mene sigurno neće pomenuti...to nasilje mogu pomenuti na način koji pominješ ai nadam se da će neko videti dalje od sopstvenog nosa
iqiqiq iqiqiq 14:55 01.10.2013

Re: Dobri naš

Boris Drenca
Reč naivan sam upotrebio zbog tvoje vere da će se onih dvestotine i pedeset debelokožaca oko nečega složiti.


Ukoliko ne probam neću ni znati, zar ne?

Baš tako, a onda za mesec dana čekam da čujem epilog. I ne samo ja, nego najbolje čitava javnost Srbije, kako poslanici odgovaraju na opravdane žalbe građana!
predatortz predatortz 15:06 01.10.2013

Re: Dobri naš

Baš tako, a onda za mesec dana čekam da čujem epilog. I ne samo ja, nego najbolje čitava javnost Srbije, kako poslanici odgovaraju na opravdane žalbe građana!



Za one koji im šalju mail, verujem da organizuju druženje u Blocked Senders grupi.
iqiqiq iqiqiq 15:09 01.10.2013

Re: Dobri naš

predatortz
Baš tako, a onda za mesec dana čekam da čujem epilog. I ne samo ja, nego najbolje čitava javnost Srbije, kako poslanici odgovaraju na opravdane žalbe građana!

Za one koji im šalju mail, verujem da organizuju druženje u Blocked Senders grupi.

aaa sad mi je jasno zašto niko više ne odgovara na moje mejlove...
jedan.kub jedan.kub 00:59 04.10.2013

Re: Dobri naš

Ovo kod nas je još uvek, veruj mi, pod kontrolom. Čini nam se da ga je više samo zbog toga što su se mediji oslobodili stega cenzure, a delom i zbog toga što jure senzacije koje prodaju novine.


Zar misliš da je pod kontrolom jer ga vrše ljudi koji kontrolišu ovo društvo?
Da, njihov je izbor koga će da maltretiraju a interesantan je i razlog, uglavnom neki interes.

Par puta sam se žalila kancelariji predsedika i doživela to da mi smeste saobraćajku policija u saradnji sa privatnom agencijom za obezbeđenje. Ovaj grad gde živim nije veliki i svi se uglavnom poznaju.
Maltretiranja ne prestaju i zbog drugog razloga koji žele da sakriju. Naše državne službe kriju neke stvari već više od 30 godina, pa i maltretiranja manje više traju u tom periodu.
Lokalna uprava je priča za sebe. Ma ko bio na vlasti ovde se ništa ne menja a verujem i u drugim gradovima.
Svojevremeno kad sam se prijavila na ovaj blog savetovala sam svima da se pismeno žale na više adresa kako ne bi mogla pošta da se namerno zagubi.
Sad više ne mislim tako.

Trenutno čitam knjigu od Majkla Mura:Bele gluperde, gde navodi na koji način da se ljudi bore za svoja prava a to je ovaj koji si ti naveo.
Ja baš nemam poverenje u te ljude, naše predstavnike u skupštini. To su profesionalni predstavnici odnosno tamo su zbog toga da budu dodatno nagrađeni, to se vidi po zakonima koje su do sada izglasali i zbog mnogih drugih stvari.

Tek sam danas pročitala ovaj teks. Ali vidim da više niko ne komentariše ovaj tekst, samo 40 komentara. To ti govori koliko su ljudi zainteresovani za ono o čemu pišeš.
Imaš preporuku od mene.
iqiqiq iqiqiq 11:13 04.10.2013

Re: Dobri naš

jedan.kub

Imaš ovde spisak pa ti ipak pošalji link

Prvo ćeš proveriti da li ima uopšte pristojnih ljudi koji poštuju osnovno pravilo da na nečije pismo/mejl treba odgovoriti ili bar potvrditi prijem.

A onda ćeš i znati za koga treba da glasaš na sledećim izborima, po tome koliko se zalažu za probleme nas malih i nevidljivih kojih je najviše.

Srećno!

citiram sa linka
"Pravo građana na podnošenje inicijativa, peticija, predstavki i predloga, garantovano je Ustavom Republike Srbije. Saglasno Zakonu o Narodnoj skupštini, Narodna skupština, odnosno narodni poslanici razmatraju inicijative, peticije, predstavke i predloge.

Naime, kako je Poslovnikom Narodne skupštine dalje propisano odbori Narodne skupštine, kao njena radna tela, u okviru svog delokruga razmatraju inicijative, peticije, predstvke i predloge. Nakon razmatranja podnetih inicijativa, peticija, predstavki i predloga odbor o svom stavu pisanim putem obaveštava podnosioca inicijative, peticije, predstavke i predloga. U slučaju kada odbor podnetu inicijativu, peticiju, predstvku i predlog ustupi drugom organu kao nadležnom obavestiće o tome njenog podnosioca."
arianna arianna 17:48 04.10.2013

Re: Dobri naš

Prvo ćeš proveriti da li ima uopšte pristojnih ljudi koji poštuju osnovno pravilo da na nečije pismo/mejl treba odgovoriti ili bar potvrditi prijem.


Malo je pristojinih ljudi na ovim našim prostorima, koji poštuju ovo pravilo, naročito onih koji su na nekim funkcijama, kada je korespodencija u pitanju.

pr. svojevremo dobih traženu informaciju i odgovor sa Oxforda i Kembridza ali ne i od naših službenika iz Ministarstva prosvete
iqiqiq iqiqiq 18:16 04.10.2013

Re: Dobri naš

arianna
Prvo ćeš proveriti da li ima uopšte pristojnih ljudi koji poštuju osnovno pravilo da na nečije pismo/mejl treba odgovoriti ili bar potvrditi prijem.


Malo je pristojinih ljudi na ovim našim prostorima, koji poštuju ovo pravilo, naročito onih koji su na nekim funkcijama, kada je korespodencija u pitanju.

pr. svojevremo dobih traženu informaciju i odgovor sa Oxforda i Kembridza ali ne i od naših službenika iz Ministarstva prosvete

ista iskustva imam sa raznim drugim zemljama, dobiješ bar onaj automatski mejl koji potvrđuje prijem tvog mejla i zahvaljuje ti se itd itd pa ti onda u nekom trenutku odgovore

Ovde kod nas ćutanje kao takvo, nema nikakvog odgovora pa se pitaš a što su uopšte uveli mejlove ako oni ne služe nekoj bar neformalnoj korespodenciji.

Imam i dobra iskustva sa nekim ministarstvima,ali to je opet stvar savesti i pristojnosti pojedinca, nije procedura koja je obavezna za svakog državnog službenika
mr.fogg mr.fogg 14:22 01.10.2013

Poslanicima: Uradite nešto

Kada postoji ozbijan problem on mora da se reši.
Ako se rešenje ne nađe odmah, mora da se traži ponovo, ponovo i ponovo ...
dok se ne nađe. Ovaj blog shvatam na taj način i zato Vam čestitam g-dine Drenca, na ispravnim stavovima, upornosti, itd.

Posebno mi se sviđa kako je tekst potpisan.
Predlažem da u potpisu ima više imena i pozivam sve, koji misle slično, da se potpišu:

U svoje lično ime
vaši poslodavci:
Boris Drenča
mr.fogg
nim_opet nim_opet 14:29 01.10.2013

Samo jedna stvar

Vi ste poslanici. Vi ste predstavnici ljudi/naroda/građana Srbije .


Ova premisa bi generalno bila tacna, da u Srbiji glasaci mogu da glasaju za svog predstavnika. Ali, posto izborni sistem u Srbiji predvidja partijske liste, tj. glasaci glasaju za neka imena, ali partije odredjuju ko ulazi u skupstinu, onda poslanici, znajuci koja ruka ih hrani, zapravo ne odgovaraju glasacima. Odgovaraju partijskoj centrali i nikome drugome. Do sada nije bilo primera da glasaci opozovu svog predstavnika, ali smo se nagledali "blanko ostavki", prelazaka is partijskih grupa u druge (ako je poslani nezavistan u radu, onda valjda moze da glasa kako mu savest nalaze nevezano za to u kojoj je grupi) itd.

Ne zelim da kazem da je pisanje pisama uzaludno - nadajmo se da su i oni ljudi i da imaju savest, ali glavna odgovornost poslanika je prema politici partije, ne prema glasacima, tako da u slucaju konflikta interesa izmedju ove dve stvari, mozemo da ocekujemo da ce licni interes prevladati.
mr.fogg mr.fogg 14:33 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

Slažem se.
Šta da radimo dok se ne promeni sistem?
Ništa i da čekamo ... ili da probamo nešto sada i odmah?
Boris Drenca Boris Drenca 14:35 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

Ova premisa bi generalno bila tacna, da u Srbiji glasaci mogu da glasaju za svog prestavnika.


Zbog toga što ne znam ko je moj predstavnik sam i uputio pismo svima. Svi su, valjda, moji predstavnici. U najgorem slučaju, svima im platu dajem
nim_opet nim_opet 14:48 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

Ma ne, ja se slazem da treba nesto da radimo, zato i kazem da ovo nije na odmet, ali da je verovatnoca da ce im proraditi savest sada, odjednom, kad nije do sada, zato sto ih sistem za koji je glasala vecina gradjana (novi, slavni Ustav), usmerava da rade samo ono sto im je u licnom interesu tj. u skladu sa strankom koja ih u parlamentu drzi. Da treba da menjamo Ustav treba, ali nikako da dodjemo do toga, zbog vaznijh tema.
iqiqiq iqiqiq 14:58 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

Boris Drenca
Ova premisa bi generalno bila tacna, da u Srbiji glasaci mogu da glasaju za svog prestavnika.


Zbog toga što ne znam ko je moj predstavnik sam i uputio pismo svima. Svi su, valjda, moji predstavnici. U najgorem slučaju, svima im platu dajem

baš tako

ono što se može smatrati problemom (nemamo direktnog predstavnika) pretvorimo u dobro-svi su naši predstavnici.

Borise podržavam. Stavila bih i ime i prezime, nego u toku sam borbe sa određenim ministarstvima pa ne mora baš svi da me upoznaju odmah
mr.fogg mr.fogg 15:04 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

Stavila bih i ime i prezime, nego u toku sam borbe sa određenim ministarstvima pa ne mora baš svi da me upoznaju odmah


Imam sličan problem.
Stavi nick-name, možda će to još više da ih uplaši
Kako bilo, što nas je više to bolje.
iqiqiq iqiqiq 15:29 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

možda će to još više da ih uplaši

neće da ih uplaši, te ne verujem da će oni ni čitati mejl, ali je akcija vredna pažnje, te treba informisati posle javnost koliko poslanici uopšte žele da znaju i čuju probleme nas, koji ih plaćamo.

Uvek ima neki neočekivani efekat, možda se ljudi trgnu pa shvate da mnogo toga možemo sami da popravimo, umesto da čekamo Velikog Vođu da misli umesto nas. Kako da popravimo: pa pričom, radom, zajedništvom, sakupljanjem komšiluka da se nešto počisti i popravi, sakupljanjem stručnih ljudi da nešto osmisle i izmisle, volontera koji će da pomognu deci koja imaju problema sa učenjem, koja su napuštena od roditelja, starih ljudi (vidim da je u toku nova B92 akcija na tu temu, pohvala) i sve tako.

Prosto treba pokazati da je dobrobit društva važna, jer ne možeš imati kvalitetan život ako je zajednica zakazala, a bližimo se opasno anarhiji.
mr.fogg mr.fogg 16:29 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

Zašto samo ne potpišeš?
nim_opet nim_opet 18:48 01.10.2013

Re: Samo jedna stvar

Gradjanska inicijativa jos uvek postoji u pravnom sistemu Srbije i cini mi se da je prag nesto nizak - 30,000 potpisa ili tako nesto. U teoriji bi ovo obavezalo skupstinu da incijatiu razmatra. U praksi, i Skupstina i Vlada ignorisu odluke sudova, pa i Ustavnog suda, pa me ne bi cudilo da ista cuci u skupstini i da se na istu niko ne obazire. Na pisma nisu zakonom obavezani da odogvaraju - na gradjansku inicijativu jesu - pa ako nista drugo, znamo da krse zakon neodogovaranjem.
iqiqiq iqiqiq 09:43 02.10.2013

Re: Samo jedna stvar

mr.fogg
Zašto samo ne potpišeš?

potpisano i data preporuka na tekst, svako ko pročita treba da stavi preporuku i potpiše, to je minimum što možemo da uradimo da podržimo ono što je Boris napisao u ime mnogih od nas
Out of Beirut Out of Beirut 15:19 01.10.2013

"Samo" par stvari

Супротно мишљењу да је идеја наивна јер су посланици наводно неморални, ја сматрам да је иницијатива наивна јер би и двеста педесет супермена-светаца у парламенту подбацило у умањивању друштвеног насиља на иоле дужи рок. Друштво је једноставно превише нагнуто (ко аутобус у Italian Job), изанђало, чак расуто, да би га иницијатива овакве врсте побољшала.

С друге стране, иницијатива изгледа безазлено...


Verujem da vidite gde ovo ide. Ka društvu u kome će pojedinci početi da uzimaju pravdu u svoje ruke. Ka društvu gde će se ljudi samoorganizovati po naseljima da iz svoje okoline uklone nasilnike.


То је баш добро. Описали сте пут ка цивилизацији а не ка Ираку.


Ka društvu koje će se podeliti na naoružene grupe u konstantnom sukobu.


То је свет какав јесте, и добро је - под условом да сукоб остане хладан (као Хладни рат).

И још нешто: статистике насиља у Србији ..су ништа посебно у светским рaзмерама LINK Која је динамика не знам.
iqiqiq iqiqiq 15:24 01.10.2013

Re: "Samo" par stvari

И још нешто: статистике насиља у Србији ..су ништа посебно у светским рaзмерама LINK Која је динамика не знам.

ma šta nas briga svet, moramo da sačuvamo svakog od nas od nasilja, a naročito decu, potamanismo se, što namerno, što slučajno(jer svi voze kao da im je sudnji dan)
WIMBLEDON WIMBLEDON 16:03 01.10.2013

Грађанска храброст Борисова

Борисе‚ ово jе сjаjан пример грађанске храбрости коjа‚ очигледно‚ све нам jе више потребна. А‚ изгледа‚ све мање jе има. Милион пута ми jе падало на памет да урадим нешто слично‚ а онда проради аутоцензура‚ сумња има ли сврхе‚ па и страх хоће ли ми се то обити оглаву...
Ово писмо требало би да потпише наjмање милион особа‚ jер стање у друштву jе такво да захтева да реагуjемо‚ jер после биће касно. А већ jе минут до поноћи‚ до мрклог друштвеног мрака. Можда jе ово начин да покушамо да упалимо светло? Да нам бар мало сване‚ ако jе икако могуће.
Борисе‚ хвала што си био храбриjи од мене!
iqiqiq iqiqiq 09:42 02.10.2013

Re: Грађанска храброст Борисова

WIMBLEDON
Борисе‚ ово jе сjаjан пример грађанске храбрости коjа‚ очигледно‚ све нам jе више потребна. А‚ изгледа‚ све мање jе има. Милион пута ми jе падало на памет да урадим нешто слично‚ а онда проради аутоцензура‚ сумња има ли сврхе‚ па и страх хоће ли ми се то обити оглаву...
Ово писмо требало би да потпише наjмање милион особа‚ jер стање у друштву jе такво да захтева да реагуjемо‚ jер после биће касно. А већ jе минут до поноћи‚ до мрклог друштвеног мрака. Можда jе ово начин да покушамо да упалимо светло? Да нам бар мало сване‚ ако jе икако могуће.
Борисе‚ хвала што си био храбриjи од мене!

Svako od nas ima takve dileme. Zato je hrabrost danas govoriti istinu, kazati šta misliš i najpre to sve kazati onima koji treba da čuju. Da li je moguće da poslanici ne čitaju novine i ne slušaju vesti?
Da li je moguće da ih nije briga što zakone koji oni usvajaju u Skupštini niko ne poštuje? Da li shvataju svoju funkciju i dužnosti i da ne nabrajam dalje...
mr.fogg mr.fogg 16:16 01.10.2013

Uradite nešto (do something, do anything)

Ima li ovde bilo koga?
Ima li tamo bilo koga?
Is there anybody out there?

Uradite nešto kao B.D.

8c_competizione 8c_competizione 21:03 01.10.2013

Potpisujem inicijativu, samo ....

... reci gde
mr.fogg mr.fogg 21:21 01.10.2013

Re: Potpisujem inicijativu, samo ....

Pristojno je da poštujemo domaćina. Zato to treba uraditi baš ovde, pa ako on odluči da doda i naše potpise, stvar možda dobije na težini.

Ovo je završni deo teksta g-dina B.D., a ja sam samo promenio 'vaš poslodavac'
u 'vaši poslodavci'.
Svako ko se slaže, može sebe da doda na ovu listu:

U svoje lično ime
vaši poslodavci:
Boris Drenča,
mr.fogg,
mariopan mariopan 22:43 01.10.2013

....

+ мариопан.
iqiqiq iqiqiq 09:33 02.10.2013

Re: ....

mariopan
+ мариопан.

+iqiqiq
iqiqiq iqiqiq 08:56 03.10.2013

Sve je do nas žena BRAVO!

Nekoliko sati po objavljivanju teksta i slanja istog mailom poslanicima stigao je prvi odgovor.Narodna poslanica Gordana Čomić odgovorila mi je i najavila da će postaviti poslaničko pitanje sa navodima iz teksta. Godrana hvala vam.
Njeno pitanje bi glasilo ovako:
Ministru unutrašnjih poslova i predsedniku vlade Ivici Dačiću
Šta preduzimaju sada i šta su preduzeli za period 1.10.2012 - 1.10.2013 nadležni u Ministarstvu unutrašnjih poslova u sektorima koja se bore protiv vršnjačkog nasilja, porodičnog nasilja i nasilja na sportskim terenima i priredbama? Šta je u pomenutom periodu urađeno na preventivi i suzbijanju, a šta na kažnjavanju pomenutih oblika nasilja u našem društvu?
Molim da odgovor sadrži:
1. izveštaj nadležnih lica o primeni propisa iz svoje nadležnosti za pomenuti period
2. statistiku o pokrenutim postupcima i završenim postupcima koji se tiču vršnjačkog nasilja, porodičnog nasilja i nasilja u sportu za pomenuti period
3. izveštaj o saradnji sa tužilaštvima i sudovima odgovarajuće nadležnosti
Prilog mog poslaničkog pitanja je tekst građanina Borisa Drenče u kojim su navedeni slučajevi nasilja iz medija, u kojem je izražena zabrinutost zbog očiglednog porasta nasilja i osećanja pravne i ustavne nesigurnosti gađana, kao i jasan zahtev da narodni poslanici obavljaju posao nadzora i kontrole izvršnih organa u Srbiji.
Smatrajući da je odgovor na moje poslaničko pitanje u opštem interesu molim da mi bude dostavljen u pisanom obliku u Poslovnikom Narodne skupštine za to određenom roku.
S poštovanjem
Gordana Čomić
narodna poslanica
Beograd, 2.10.2013.
(u štampanoj verziji i potpis)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodajem da su na pismo upućenom skoro svim poslanicima odgovorile i poslanice Milanka Karić i Zlata Đerić . One su u pismima koje su mi poslale najavile da će o potrebi za borbom protiv nasilja govoriti u skupštini i tražiti odgovore od predstavnika izvršne vlasti. Hvala i njima

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana