Politika

Dolazi mart

Biljana Srbljanović RSS / 21.02.2008. u 09:47

Kada se svojevremeno spremao miting na Ušću, bila sam gimnazijalka, u školi je tim povodom bila proglašena radna subota i učenici organizovano privodjeni da slušaju Miloševićev govor, onaj koji je najavio smrt mnogih od njih. Mene roditelji na Ušće nisu pustili, delom zbog toga što su od početka Miloševića smatrali opasnim čovekom željnim vlasti, ipak više zato što su smatrali da na političkom mitingu deci nije mesto. To me je koštalo velike i sistematične mržnje pojedinih profesora čuvene beogradske gimnazije sve do kraja mog obaveznog školovanja, ali me je i naučilo da nije tako strahovito teško ostati mirne savesti u manjini.

Kada sam 9. marta '91., krišom od roditelja, svojom voljom i sa sasvim jasnim političkim ciljem izašla na Trg Republike, ničega me nije bilo strah. Moj drug Brana je tog dana poginuo od policijskog metka ispaljenog u decu na ulici, kod Londona, na dvadeset metara od mene.

 

Obavestenje Supermoda:

Po sugestijama autorke Supermod je zakljucao blog. Diskusiju mozete nastaviti na Biljaninom novom blogu.

Link 



U njega je pucala ista ona nelustrirana policija koja nas je mlatila na svakom idućem protestu, godinama posle, ona ista policija koja nas je sačekivala po haustorima u noći kontramitinga, ona što je ubijala boga u ljudima, opremljena za rat sa Dart Vejderom jurila žene što su palile sveće za Sarajevo, ista ona policija koja ovih dana mirno stoji sa strane i jednako mirno gleda kako ranjeno srpstvo ruši svoje gradove, pali carinske prelaze, razbija prostorije politčkih stranaka i stranih ambasada, kidiše na privatne stanove lidera opozicije u nameri da se konačno obračuna sa njima.

Svih tih godina Politikini plaćenici radili su isto što i danas. Huškali, denuncirali nezavisne medije, odobravali nasilje, posebno nad onima koji kritikuju vlast. Svih tih godina u vladi su sedeli ministri za ratna dejstva i radili isto što i danas: manipulisali nesrećom sopstvenih gradjana, pozivali na dogadjanje naroda, nazivali "legitimnim" organizovane rušilačke akcije, paljevinu i podmetanje eksploziva i pretili "spontanim" balvan revolucijama, koje su, od Knina pa na ovamo, Srbiji donosile samo propast. Svih tih godina, povlačili smo ambasadore, pucajući time sebi u nogu, ukidali jezik diplomatije i ustupali mesto srpskom inatu, jurišanju glavom kroz zid, obično od stakla, ali zato tudji, pa neka me boli, samo da ti šteti, godinama je bivao jedini jezik kojim se ova zemlja obraćala svetu.

Svih tih godina, na proteste sam izlazila sa mnogima od vas, na proteste protiv te i takve vlasti, njenih plaćenih novinara, njene korumpirane i surove policije, ubica u njenim redovima, što se sa slobodom medija obračunavaju tako što je targetiraju, markiraju žrtvu, pa prepuste službi ili "spontanom" okupljanju da obavi posao. Isti ljudi, isti metodi, ista opasna ideja, sada nas poziva da joj se pridružimo.
Ne pada mi na pamet. Nikada na ulicu zajedno sa ubicama Djindjića, nikada u protest sa nelustriranom policijom, nikada u protest sa Miloševićevim saradnicima i omiljenim opozicionarima, nikada sa onima koji su uvek bili njihovi, nikada više u novi rat.

Da me ne razumete pogrešno, baš me briga za Mek Donalds, ali smatram kukavičkim i opasnim pripuštanje horde da juriša na tudju imovinu; razbijena stakla nisu strašna, strašno je ono kuda vodi taj put, strašan je obračun sa istinom i stvarnošću, strašno je kad nasilnici kidišu, a niko nema ni malo hrabrosti i razuma da pokuša da  zaustavi ono što se možda još uvek i uz veliki napor zaustaviti može.

Predsednik, koga smo za kosu izvukli i spasili od davljenja, pozove na miting, pa pobegne u Rumuniju, nemajući hrabrosti ni vizije da izadje i kaže jednom - ljudi, dosta! Boris Tadić danas beži da ne bi rekao ono što bi morao i na šta je obavezan - nije vam dosta rata, paljevine, iseljavanja, izolacije, nije vam dosta nasilja, poniženja, mrlja na savesti, ratne sirotinje? Nije nam dosta mitingovanja, dogadjanja naroda, huškačkog novinarstva, plaćenika svake vlasti što tudju decu guraju u rat? Nije vam dosta balvan revolucije, "spontanog okupljanja naroda", organizovanog izvlačenja ljudi na ulicu, medijske manipulacije decom i tudjom nesrećom?  Nije dovoljna Djindjićeva glava, mora li još koja da padne, da se opet svi otreznimo i vidimo šta nam se sprema?

Na ulicu nas danas zove Nikolić, ratnik devedesetih, onaj Samarčić, taj opasan čovek što preti paljevinom i eksplozijama i Koštunica, najopasniji od svih, onaj koji sa nama nikada nije demonstrirao, pa ni u noći petog oktobra, jer se uvek "gadio ulice", onaj što je postao premijer puzajućim državnim udarom, kome danas želi da da završni potez. Demokrate su se razbežale, da ih neko slučajno ne bi naterao da se jednom konačno opredele, pobegla im je čak i mafijaška udovica, što je danas pesmom mogla masu da podoji, škole ne rade, vlast je u transu, normalan svet u strahu: ljudi, šta nam je?

Ne dozvolite deci da izadju na ulicu, ovo nije njihov rat. Ostanite kod kuće, da čuvate ono malo razuma što je preostalo i snagu da se spasu institucije na koje se danas u potaji juriša. Ne dajte im da pobede onako kako jedino mogu - silom i zločinom, pazite se ljudi, dolazi mart. Mesec koji Srbiji zlo nosi.



Komentari (446)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

maqdalena maqdalena 11:58 21.02.2008

necu zvaku 'ocu kusur

Stvarno ostanite, ljudi, kod kuće. Ako zelite da postedite sebe uzaludnosti i razocaranja. Ako nizbog cega drugog, a ono bar zbog hladnoce, odmorite, ugasite televizore, ili zakazite zubara za popodne. Ionako ne mozemo nista da uradimo pametno s ovih nasih 20 prstiju i grlom.
A ako neko bas ne moze bez nasih politicira, eto nek priusti sebi da ih jednom gleda iz fotelje.
limarija limarija 12:06 21.02.2008

Mitinzi i pretnje glavama

Biljana, ovaj post je jezivo dobar. Jezivo, zato sto tako jasno daje skicu ludila u zemlji.

Meni je gnusno kako su ovi nasi vodeci politicari sve ucinili sto su mogli da izgube Kosovo, i pre i tokom pregovora, a sad su nasli da se umeskolje u ulogu zrtve, i da takvim slikama manipulisu ljudima u ovoj zemlji. Sumnjam da imaju u sebi patologiju i da uzivaju u toj paradigmi zrtve (osim Kostunjavog), pre verujem da su provalili kako je to uzasno efikasan mehanizam za manipulaciju srpskim narodom...

Ti politicari su se najpre ponasali imbecilno tokom pregovora, nisu napravili otklon od onoga sto je Milosevic radio na Kosovu, samo su srpski iskljucivo i inatski odmahivali glavom, onemogucujuci bilo kakav kompromis. Svesno su doveli sebe u gubitnicku poziciju, time sad hoce da osvoje narod, ne bi li se izvukli iz svojih misjih rupa i opet harali.

Ovo dogadjanje naroda, kako ga zovu, cista je perfidna manipulacija. Gradjanin kome je stvarno bilo stalo da se sa Kosovom desi nesto drugo, imao je vremena da ranije reaguje. Bezbroj prilika. Zasto sad kad je vec kasno?

A u svemu ovome, Tadiceva tisina i bezanija je jadna na kvadrat, i ja to dozivljavam kao vrsenje nuzde na glasove koje je dobio. Sve dok opet ne bude bilo potrebno da ga izvucemo iz zivog blata....

Ovo previse podseca na uzase prethodnih godina. Tim vise brine ova Veljina "izjava-pretnja" u kojoj se radi o Cedinoj glavi. Jesmo li naucili lekciju vec jednom? Hocemo li uzeti za ozbijlno ovo sto je ovaj alkos rekao?

Vodeci se idejom o odgovornosti prema svojoj buducoj deci, moj muz i ja smo u procesu izmestanja iz Srbije. Ne zelimo da stavimo na kocku svoj zivot i buducnost ovakvim politicarima, bez obzira na sve mane i probleme u EU. Bojim se da su prave promene jos mnogo daleko u Srbiji.

Preporuka kao vrata, koja odjekuje zabinutoscu.

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:13 21.02.2008

proljeće je...

b.dimitrijevic b.dimitrijevic 12:14 21.02.2008

Ovo je prica koju nerado pricam

Jutros su mi Gorica i Dragan ulepsali jutro . Sad me vec hvata strah a tako bi da prosetam sa porodicom.
Sad je vec podne i sve mi vise mirise na DEVEDESETE
b.dimitrijevic b.dimitrijevic 12:14 21.02.2008

Ovo je prica koju nerado pricam

Jutros su mi Gorica i Dragan ulepsali jutro . Sad me vec hvata strah a tako bi da prosetam sa porodicom.
Sad je vec podne i sve mi vise mirise na DEVEDESETE
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 12:20 21.02.2008

Re: Ovo je prica koju nerado pricam

Jutros su mi Gorica i Dragan ulepsali jutro


u kom smislu?
goricki goricki 12:31 21.02.2008

Re: Ovo je prica koju nerado pricam

A jel vam mirisalo 12. marta 2003.?
anagard anagard 12:17 21.02.2008

Dolazi Mart

Biljana uvek uspe da maestralno artikuliše, sažeto i "pitko", ono što se mnogima od nas vrzma po glavi. Ipak tekst me je bacio u očaj, jer sve manje vidim mogućnosti da se u stradiji nešto suštinski promeni.
Dolybell Dolybell 12:41 21.02.2008

Re: Dolazi Mart

Biljana uvek uspe da maestralno artikuliše, sažeto i "pitko", ono što se mnogima od nas vrzma po glavi. Ipak tekst me je bacio u očaj, jer sve manje vidim mogućnosti da se u stradiji nešto suštinski promeni.


Htela bih da te utešim i to ću pokušati, nemoj da gubiš nadu,
(mada je to što sam rekla glupo, ali nemam drugu reč za ono
što hoću da ti kažem- nada je izmišljena za one koji nemaju rešenja
pa samo čekaju - i ne rade ništa...)

Kao dete sam obožavala bajke, mislim da sam pročitala
sve koje su tada mogle da se nađu. I tu sam sa bajkama
završila.
Tako da se sada molim , (ne bogu, jer u bajke za odrasle
ne verujem, a ko želi da u njih veruje njemu ni bog nemože
pomoći, no neka svako veruje u šta god hoće.....)
da, htedoh reći samo nam EZ (EU) može pomoći tako
što će nas uterati u Evropu onako kako se volovi uteruju
u štale.
Ako to ne uspeju, onda neka od ove teritorije
naprave neki ekološki park (kao njujorški Central park
samo bi bio nešto veći). Onaj ko hoće da radi u parku, može, ali kao u
prvobitnoj zajednici, samo ralo i volovi i lov i ribolov.
Nešto kao Kremenko i Kamenko, samo uživo.
U protivnom, može da ide sa ili bez viza kud god hoće.
Naši još uvek ne shvataju da u EU mogu ući samo
bez Kosova, a Kosovo će ući u EU kad i Turska.


ceda_urosevic ceda_urosevic 12:43 21.02.2008

Re: Dolazi Mart

htedoh reći samo nam EZ (EU) može pomoći tako
što će nas uterati u Evropu onako kako se volovi uteruju
u štale.

Što bi to EU htela, ako "mi" sami nećemo? Nešto kao silovanje?
anagard anagard 13:15 21.02.2008

Re: Dolazi Mart

Hvala "Dolibel", duhovito i maštovito. Ipak moram da dodam jednu pesimističku primedbu: U ovom trenutku, nesretnu stradiju, zdušno podržavaju nebulozija i trtomudija, što upućuje na zaključak da će se pomenuti volovi, a i mi sa njima, teško uterati u "štalu". Mi ćemo danas na ulicama Beograda gledati stvaranje velike nacionalsocijalističke koalicije, u tom smislu neka nam je bog u pomoći.
Dolybell Dolybell 13:33 21.02.2008

Re: Dolazi Mart

Što bi to EU htela, ako "mi" sami nećemo? Nešto kao silovanje?


Nisam rekla da će to uraditi i da to i hoće,
iako mi nećemo.
Samo sam rekla da bi to jedino moglo da nam pomogne.
Znaš i deca ne vole da dobijaju inekcije kad su bolesna i niko ih i ne
pita da li hoće ili neće, da bi ozdravila - nasilno ih dobijaju.

Za one koji ne žele EZ, citiraću S. Vukićevića: " neka idu
u Afriku, Aziju ili negde drugde, tako bi videli ono što
inače u Evropi ne bi mogli, koja će ostati ista još 50 godina,
i šta onda tamo ima i da se vidi?"

Drugo, za Evropu je potrebna pismenost, znanje,
da nemate fobiju od kompjutera, da znate bar nešto
pošteno i kvalifikovano da radite, da znate da ljudske slobode
ne podrazumevaju samo svoju slobodu već i tuđu,
da shvate da postoje i drugi narodi a ne samo Srbi.....
a to je već nerešiv problem za nas, do daljeg
juzer juzer 14:02 21.02.2008

Re: Dolazi Mart


naprave neki ekološki park (kao njujorški Central park
samo bi bio nešto veći). Onaj ko hoće da radi u parku, može, ali kao u
prvobitnoj zajednici, samo ralo i volovi i lov i ribolov







..dobra ideja !
cherga cherga 14:08 21.02.2008

Re: Dolazi Mart

anagard
Biljana uvek uspe da maestralno artikuliše, sažeto i "pitko", ono što se mnogima od nas vrzma po glavi. Ipak tekst me je bacio u očaj, jer sve manje vidim mogućnosti da se u stradiji nešto suštinski promeni.


da.
tekst je opisao ne samo ono sto se dogadja danas nego ono sto smo "izvojevali" u poslednjih 20 godina.

pa da li je moguce da je toliko vremena baceno u nistavilo?

inat..

fuj

NoSurrender NoSurrender 15:00 21.02.2008

Re: Dolazi Mart

Biljana uvek uspe da maestralno artikuliše, sažeto i "pitko", ono što se mnogima od nas vrzma po glavi. Ipak tekst me je bacio u očaj, jer sve manje vidim mogućnosti da se u stradiji nešto suštinski promeni.

Ne bih da sirim nerealni optimizam, situacija je zaista slozena, ali meni uvek u takvim trenucima padne na pamet 1999.Setim se bombardovanja za kojim su dosli "obnovitelji" na celu sa "nasim drugom Mrkonjicem", sve je kipelo od patriotskog naboja,jer, zaboga, spasli smo Kosovo i pobedili NATO.Tadasnja opozicija je bila uzasno razjedinjena,lideri su se vise medjusobno napadali i mrzeli nego sto su razmisljali o tome kako da ruse Satrapa.Onih nekoliko mitinga s kraja godine su bili jadni, narod je bio smoren i apatican.Pocetkom 2000. Djindjic je na Skupstini DS jedva pobedio krticu Vuksanovica... A onda je krenuo OTPOR,ljudi su medju sobom poceli govoriti da je "car go", da ovako vise ne moze.Unutrasnji otpor je poceo da biva artikulisan, i gradjani su poceli da veruju da su promene ipak moguce.Energija je rasla i to je u septembru rezultiralo padom Milosevica.
Dakle,mrak je najgusci pred svitanje.
I 1999. smo kao narod bili spremni da branimo Kosovo do zadnjeg, sve dok nisu poceli da nam iskljucuju struju, i da nam se otapaju zamrzivaci.I sada ce ove "patriote" da ga brane do prvog skoka Evra ili najave zavrtanja slavine od strane EU.Cim osete udar po dzepu, patriotizam ce ispariti kao i mnogo puta do sada.
Nije sve tako crno kao sto naprvi pogled izgleda.Samo treba vise da radimo na planiranju i sprovodjenju pobednicke politike, a manje da kukamo i cekamo da neko drugi odradi posao za nas, ili da problem sam od sebe nestane.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:22 21.02.2008

ko ne misli ovako taj kleveće i laže

Taska Dana Taska Dana 12:22 21.02.2008

Osvesti se narode!!!

Zar vam zaista nije jasno gde nas vode ovi foteljasi, ovi otimaci naseg vremena i zivota?????!!!!!

Zar ne shvatate da smo svi zamorcici njihove bezskrupulozne poltike?

Zar ne shvatate da mitinzima na koje ste dovozeni njihovom sitninom, oni nisu branili Kosovo ni Srbiju vec svoja mesta u vladi??????

I vi koji ste dosli sa svojih ognjista iz Srbije u Srbiju, pa onda slikani za legitimacije manje vazne od legitimacija svojih sugradjana, da li vam je jasno????
miraki miraki 12:23 21.02.2008

miting u beogradu

KO IM DAJE PRAVO DA SE SADA POJAVE IZ MRAKA?!
SRAM BILO KOSTUNICU, SRAM BILO DS, A BOGAMI I NAS KAKO TO OPET OMASISMO I DADOSMO IM PRILIKU!
NECU BRE ULICI, HOCU SKOLU, RADNO MESTO, DOBRU KNJIGU, LEPO PUTOVANJE ALI U BUDUCNOST, A NE U PROSLOST!
HOCU DA RADIM! NECU DA IH SLUSAM! NECU DA IH VIDIM! HOCU IZBORE!
ALO LJUDI, STA VAM JE? ZAR NE VIDITE DA OPET TRAZE DA SE RADI NJIHOV POSAO?!
SRBIJO, AMAN PROBUDI SE, DIGNI GLAVU, ILI JOS BOLJE MISLI SVOJOM GLAVOM!
BOZE, POZI NAM!
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 12:24 21.02.2008

Re: miting u beogradu

BOZE, POZI NAM!
nije te cuo. nemas roming.
juzer juzer 14:08 21.02.2008

Re: miting u beogradu

Biljana Srbljanović
BOZE, POZI NAM!nije te cuo. nemas roming.



..
bamby bamby 16:16 21.02.2008

Re: miting u beogradu

Biljana Srbljanović
BOZE, POZI NAM!
nije te cuo. nemas roming.


a nije ni Ned Flanders.

http://blogoye.org/zivim/35229/

anabras anabras 12:34 21.02.2008

Ne cuje

spc nam ne da vezu.
Ja sam htela danas da drzim casove, ali direktor ne da, plasi se, iako ni on ne veruje u sve ovo. Ali ministarstvo je ministarstvo.
Mojoj drugarici/ koleginici je ucenik sestog razreda juce rekao kao nece da uci Engleski?!
Neverovatnom brzinom se ovde ostavljaju komentari. Biljana, hvala ti, ovo nam je daje snagu da prezivimo danasnji dan. Ovaj blog je veci od svih nas.


Ljupka Ljupka 12:36 21.02.2008

ušće

Kada nas je 90-ih krenulo sve ovo, bila sam mlada. Sada nisam. Kako su smeli da me ostare ovako?? I onda kao sad sam u "najboljim godinama" (valjda ove sledece moraju biti sve gore) a oni mi najavljuju još jedan krug sveg onog užasa. E, ja nemam snage. Ni dobre volje. Ni vremena, možda.
A do svega ovoga ne bi došlo....ee nema Peri policije. Nema policije, nema sudstva, nema tužilaštva, nema zakona. Državne institucije čekaju komentare političara pa tako kroje i tumače zakone, ustav, propise, čak nam Velja dade i novu definiciju demokratije.
Najvaznije pitanje mi je u stvari kako je Tadić smeo da se dogovara sa Tomom oko mitinga ( Izgleda da je Toma stvarno potpredsednik ove naše patetične zemlje), a onda po svom običaju begaj, beži, najbeži (u Rumuniju).
A na ulicama će biti gomila nemislećeg sveta koji se boji za radno mesto, sluša i gleda rts, čita politiku, i gomila onih što u jednoj ruci nose ikonu, drugom pokazuju "zig hajl", i onda zajedno u hram Sv.Save (koji je btw crkva a ne samo hram) na MOLEBAN (šta fali reči služba??), a ako usput ja naidjem, malo bi me i pretukli, a sve za spas izgubljenog Kosova.


e pa srećan vam moleban svima (i bog da nam pomogne)
Dolybell Dolybell 12:50 21.02.2008

Re: ušće

e pa srećan vam moleban svima (i bog da nam pomogne)


Sve je bilo super sem što mora da stavim primedbu na navedeno.
Prvo: Srećan IM moleban (samo neznam kome je namenjen, vlasti,
narodu uopšte ili samo Srbima koji su na Kosovu?)
a to : i bog da nam pomogne se ne uklapa u prethodni tekst.
a ako tako mislite onda i vi pravo na moleban
Ljupka Ljupka 13:20 21.02.2008

Re: ušće

od jutros sam dobila desetak sms-ova sa tom željom, i to od normalnih. Beograd se opet sprda sa svojom mukom (valjda nam je ot način da preživimo). Bojim se da bog nije srbin u ovom mandatu, tako da bi zaključak trebalo samo da bude da sam prilično očajna, al mislim da nam ne bi škodilo pomoći . Ne mešajmo veru sa ovim dripcima (u toj kategoriji su i novokomponovani popovi)
sylvana sylvana 15:01 21.02.2008

Re: ušće

A u kosovskom boju....
Pape Pape 12:37 21.02.2008

zabašurivanje

Imam utisak da je miting odrađivanje i sa jedne i sa druge strane. Organizatori odrađuju iz razumljivih razloga, ne može valjda jedna takva stvar kao što je gubitak Kosova da prođe tek tako, bez mitinga. Stanovništvo isto tako odrađuje. Nobody really cares. Savest se tako može pazariti jeftino, mislim na građane (fale doduše lanč paketi da bi zadovoljstvo bilo potpuno), a politički poeni dobiti još jeftinije. Ostalo ćemo da zabašurimo.

Onima koji su raščistili sa pojmovima poput "Ratko Mladić", i koji su iskreno želeli prave promene, a koje ipak osećaj dužnosti, ili nepravde, ili solidarnosti prema Srbima na Kosovu odvuče na miting, se izvinjavam, njima je savest čista. Pa i oni sigurno imaju taj utisak - odraditi. Pravi mitinzi su bili nešto drugo.
ceda_urosevic ceda_urosevic 12:40 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Onima koji su raščistili sa pojmovima poput "Ratko Mladić", i koji su iskreno želeli prave promene, a koje ipak osećaj dužnosti, ili nepravde, ili solidarnosti prema Srbima na Kosovu odvuče na miting, se izvinjavam, njima je savest čista.

Ne razumem. Ljudi koji organizuju miting nisu ništa iskreno želeli niti raščistili, niti imaju osećaj dužnosti ili solidarnosti. Kako onda može da bude savest mirna onima koji se na taj poziv odazivaju?
P.S.
Na miting pozvali Boris Tadić(pa pobeg'o u Rumuniju), Toma Nikolić, Koštunica, Emir Kusturica, Ivana Žigon, Novak (preko telefona).
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:43 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Organizatori odrađuju iz razumljivih razloga


Jašta brate... ko bi propustio takav politički zicer... čovek koji je na političkoj samrti dobiće danas ovacije stotina hiljada ljudi... pa još Tadić pobego u Rumuniju...
Dolybell Dolybell 12:57 21.02.2008

Re: zabašurivanje

pa još Tadić pobego u Rumuniju...


E sad dosta sa takvim komentarima o Tadiću.
Uopšte ga ne branim, on je takav kakav je, i na
Zoranovo mesto je došao ne ličnom već tuđom
"zaslugom". Koliko da znate šta mislim.

Ali, šta bi on radio na tom mitingu?
U poslednji čas je shvatio da mu tu nije mesto,
i lepo našao izlaz iz glupe situacije u koju se zamalo uvalio.
Pape Pape 13:02 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Nemoguće je da svako ko dođe na miting bude potpuno politički svestan. Pretpostavljam da neće biti previše onih koji jesu "raščistili", a koji će doći na miting, ali - biće i takvih, ako ni zbog ćega a ono zbog zakona brojeva. Prevarenih, ili zavedenih ako hoćeš. Da takve, ako se vide čitajući moj komentar ne bih ponizio formulacijom "kupovanje savesti", napisao sam što sam. Jednostavno, ne želim da uvredim ni jednog čoveka koji je (recimo) iskreno za to da Mladić bude uhapšen, a ako mi kažeš da je nemoguće da takav bude na mitingu mogu da odgovorim da to ipak nije previše teško zamisliti.
Colin_bgd Colin_bgd 13:04 21.02.2008

Re: zabašurivanje

i lepo našao izlaz iz glupe situacije u koju se zamalo uvalio.


Pitam se samo kada ce nas pokusati da izvuce iz situacije kojoj je u velikoj meri sam doprineo?
ceda_urosevic ceda_urosevic 13:07 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Jednostavno, ne želim da uvredim ni jednog čoveka koji je (recimo) iskreno za to da Mladić bude uhapšen, a ako mi kažeš da je nemoguće da takav bude na mitingu mogu da odgovorim da to ipak nije previše teško zamisliti.

Ja to ne mogu da zamislim, iako je tebi to lako zamislivo. Čovek koji Ratku Mladiću obećava Skupštinu kao Sigurnu kući i čovek koji je odgovoran što taj isti Ratko Mladić nije uhapšen pozivaju građane na miting. Stoji da to nije miting podrške Ratku Mladiću, ali suštinski se ni malo ne bi razlikovao od toga.
Meni je potpuno logično da ti ljudi koji će danas otići na poziv gore navedenih jesu za to da se Ratko Mladić čuva kao prepelica. Možda grešim.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:15 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Ratko Mladić je verovatno već odavno mrtav a i za 50 godina će se pričati o neophodnosti njegovog hapšenja, pod pretpostavkom da je doživeo 120tu...
Slobodan Cagic Slobodan Cagic 13:23 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Saglasan sam sa Vama da Borisu nije mesto na današnjem mitingu.
Samo, mislim da grešite s tezom da je to shvatio u poslednji čas. Naprotiv: pošto se državne posete ne zakazuju juče popodne (kad nam je saopšteno) za danas, uveren sam da se Boris s predumišljajem dogovorio u nedelju uveče s Koštunicom i Nikolićem da miting bude BAŠ danas, kad on neće biti tu. Razume se, nedostaje nam njegov odgovor na pitanje "zašto". Da li samo zato što nije želeo da bude izviždan (što bi mu se sigurno dogodilo) ili iz nekog "dubljeg" razloga?
Boris je ipak najveće razočarenje ovih dana. Nisam iznenađen govorenjem i delom Koštunice i Nikolića - oni govore i čine to što govore i čine i to je, šta god Vi i ja o tome mislili, njihovo pravo. Da je Boris imao trunke pragamatičnosti i odlučnosti, iskoristio bi pobedu na izborima da eliminiše Koštunicu. Čak i po cenu da se nešto dogovori s Nikolićem. U politici je sve moguće. I sve je dozvoljeno, osim fizičkog nasilja. I sklon sam verovanju da će, uprkos svim opravdanim strahovanjima, današnji miting proći bez nasilja. Svrha današnjeg mitinga je PR (i nešto anestezije za unutrašnju upotrebu), a ne revolucija ili državni udar. Nadam se da me događaji neće demantovati. Šteta je samo što je Boris, po svoj prilici, izgubio i ono nešto kredibiliteta koji je imao pre dve i po nedelje.
Pape Pape 13:32 21.02.2008

Re: zabašurivanje

jesu za to da se Ratko Mladić čuva kao prepelica.

Verovatno, ma sigurno većina. Možda je zaista bolje u komentarima zanemarivati zavedene, radi u krajnjoj liniji potrebne oštrine osude, jer ih (nadam se) neće biti previše.
No pojmovi se brkaju, ne može svako da se spase od toga da bude sluđen. Liniju: Mladić na slobodi - gubitak Kosova - ko čuva Mladića - ko je organizovao miting, možda i nije preteško izvesti, ali nisam siguran da nema i prostodušnijih, da ih tako nazovem. Najzad, nema ničeg lošeg u žalu za gubitkom Kosova (nije Milošević izmislio osećaj da to jeste deo Srbije), niti u osećaju solidarnosti sa Srbima sa Kosova. Mnogi, većina onih koji su prozreli Koštunicu neće se dati nasankati i izmanipulasti na osnovu takvih osećanja - jer to defakto znači pružiti podršku (izlaskom) političkom protivniku, ali zar je tako teško zamisliti da će kod nekih prevagnuti ovo prvo, ma koliko bilo pogrešno obzirom na ceo kontekst (?).
Dolybell Dolybell 13:39 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Pitam se samo kada ce nas pokusati da izvuce iz situacije kojoj je u velikoj meri sam doprineo?


Nikad, to već nije u njegovoj moći.
On je isto preskočio stepenicu više i
prešao iz stupnja svojih maksimalnih
sposobnosti na nivo - nesposobnosti.
(Knjiga: Peterovo pravilo ili zašto nam sve ide naopako)
Colin_bgd Colin_bgd 13:47 21.02.2008

Re: zabašurivanje

prešao iz stupnja svojih maksimalnih
sposobnosti na nivo - nesposobnosti.


Znaci, polozio je prijemni ispit za zlo...cko udruzenje )))

Ako je ikakva uteha (a nije), iako su upropastili nase zivote (ponovo, a bespotrebno), i Tadic i Kostunica ce uci u istoriju Srbije u istoj ravni sa Milosevicem i Seseljem.

Za normalan svet ostalo je samo da se bega...
NoSurrender NoSurrender 15:15 21.02.2008

Re: zabašurivanje

Ali, šta bi on radio na tom mitingu?
U poslednji čas je shvatio da mu tu nije mesto,
i lepo našao izlaz iz glupe situacije u koju se zamalo uvalio.

A gradjani Srbije,njegovi biraci?Da li su oni u glupoj situaciji kada ih njihov predsednik poziva da dodju na miting i klicu onima kojima ih je plasio do pre par dana u predizbornoj kampanji,nazivajuci ih mrakom i kocnicarima Srbije na njenom evropskom putu?
Prodao ih je, kao i mnogo puta do sada.Tako se ne ponasa lider i odgovoran covek.
Ali, ne treba ih zaliti.Ako te neko prevari jednom, on je kriv.Ali ako te prevari nekoliko puta za redom,a ti mu i dalje slepo verujes, onda si sam kriv.
Samo se budala dva puta spotakne na isti kamen.A Boris"manje zlo" Tadic je kamen na koji se gradjanska,proevropska Srbija previse puta spotakla.
Doctor Wu Doctor Wu 12:38 21.02.2008

Da, dolazi mart...

ako se ne varam 04. marta 1981. su pocele i velike demonstracije u Pristini na kojima se prvi put pojavila parola "Kosovo republjik" a koje je u krvi ugusio slovenacko-hrvatski dvojac Dolanc-Silic. Dobro, tada se klicalo Titu (a i Enveru Hodzi, ako se ne varam) a sada se klice Bushu. Ali, sustina je ista.

Pozdravljam poziv na sprecavanje rusenja Srbije (pa i MacDonaldsa u njoj), razumem kontrapoziv na ovaj besmisleni miting, raznezen sam iznosenjem neznih detalja iz porodice Srbljanovic, ali ne razumem ovaj ranting u vezi policije, Politike, Dart Vejdera i smrti Brane Milinovica i ove narikacke i potpuno iracionalne motive poput "što je danas pesmom mogla masu da podoji" i "pazite se ljudi, dolazi mart. Mesec koji Srbiji zlo nosi."
bladerunner bladerunner 12:51 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

je li dr a molebane jel razumes? to mislis da ce nam pomoci a? onako bas verujes? a i rumunija je uz nas , stvarno ...
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:54 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

Moleban i paljenje sveća- to je OK. Nikolić i Koštunica govore na skupu- to nije OK. A o razbijanju izloga, semafora, kola da ne pričamo. Al ajde da ne prizivamo zlo. Iskreno verujem da će sve biti OK.
ceda_urosevic ceda_urosevic 12:55 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

Ja iskreno verujem da će bande huligana koji vladaju Srbijom opljačkati šta se opljačkati može, pod okriljem noći uz pesmu Ivane Žigon.
bladerunner bladerunner 12:58 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

Meni ni to nije ok a ja sam vernik pazi. Zato sto stvarno ne znam kako ce to da nam pomogne? Opet zaludjivanje i opet unazadjivanje . Sta im znaci to zaludjivanje s tim pevanjem i moljenjem u crkvi? Da nije tuzno bilo bi smesno
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:59 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

Ja iskreno verujem da će bande huligana koji vladaju Srbijom opljačkati šta se opljačkati može, pod okriljem noći uz pesmu Ivane Žigon.


To je mali ceh u odnosu na neke varijante koje se pominju:
- uvođenje vanrednog stanja
- vlada nacionalnog jedinstva SRS-narodnjaci-SPS
- građanski rat
...
bladerunner bladerunner 13:01 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

a najsmesnije bi mi bilo da vidim da se na ovom mitingu popodne pojavi mnogo manje ljudi nego sto se planiralo -- e to ce onako da mi bude bas zanimljivo...
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:04 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

Meni ni to nije ok a ja sam vernik pazi. Zato sto stvarno ne znam kako ce to da nam pomogne?


Pa neće nikako. Ali kad se već neki vid protesta i podrške organizuje onda neka bude tako. Bez Vučića i Nikolića da dolivaju ulje na vatru. A da je zaluđivanje- jeste. Da je neukusno zbog pravih vernika- jeste.
bladerunner bladerunner 13:14 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

ma vise je ovde sve izgubilo smisao i ukus i ne smeta mi samo mi je smesno i glupo -- ludo srpsko zaludjivanje kao po obicaju . Nasmejah se dole od muke kad sam procitala ono o izgorelom zajmu za Srbiju. Eeeh kad bi poceli da se prisecamo svih srpskih gluposti i sto je najgore opet isto , OPET isto -- isto kurcenje, isto zaludjivanje , ista retorika, isto stvaranje maglovite ludilo atmosfere i ludila u glavama kako bi ovi mogli da sprovode svoje ludacke ciljeve i isteruju svoje licne kaprice ( mislim na Kostunicu naravno) ovog mlitavog Borisa necu vise ni da spominjem . Vidis kakvu atmosferu stvaraju --malopre na radio indexu javljaju da su pretili Cedi ubistvom
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:18 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

OPET isto


experiment sa majmunima sve objašnjava
Doctor Wu Doctor Wu 13:39 21.02.2008

Re: Da, dolazi mart...

a molebane jel razumes?

sta je to moleban?
bladerunner bladerunner 13:53 21.02.2008

sta je to moleban?

ne znam , to sam prvi put cula poslednjih dana ali mi se cini da je nesto kad se svi skupe pa se mole za spasenje nebeskog naroda ili tako nesto. Samo bi ih podsetila da u svakoj religiji postoji zakon setve i zetve ili karme ili kako god i obicno kazu --kako si sejao tako ces da zanjes a Bog je tu samo da pripomogne.
duck duck 12:42 21.02.2008

Svakog cuda 3 dana dosta

Dobro, ne bas 3 dana ali za 3 meseca se smiruju strasti. Zasto sam optimista?
Pa ako pogledate ove huligane na ulicama videcete da ih nema mnogo ali su vrlo agresivni pa izgleda strasno. Posto nema puno ljudi na ulicama kao sto su se nadali policija (tj. vlast) im dopusta divljanje. Ovo sa neradnim danom za skole je odlicno jer barem nece terati djake na ulicu direktno iz skola kao sto su nas krajem '80-tih.
Jedino se bojim da vlast ne nastavi podsticanje obracuna sa "unutrasnjim neprijateljima". Videcete da ce i na danasnjem mitingu biti uglavnom radikali.
Tadicu i DS-u dajem mesec dana fore da ovo cudo prodje pa da ispune barem drugi deo obecanja.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:49 21.02.2008

Re: Svakog cuda 3 dana dosta

Tadicu i DS-u dajem mesec dana fore da ovo cudo prodje pa da ispune barem drugi deo obecanja.


Ako ne zatraži politički azil u Rumuniji...
b. stojanovic b. stojanovic 13:18 21.02.2008

Re: Svakog cuda 3 dana dosta

Da , slazem se. Marks je lepo rekao da se sve u istoriji desava dva puta: Prvi put kao tragedija drugi put kao farsa. Ovo je cista i prazna farsa , na brzinu sklepan desni NGO sektor od strane drzave , " nasi mladi skolovani u inostranstvu koji mogu da posvedoce da je Evropa mrtva" , neo-naci NGO sektor koji je potpuno pod kontrolom policije , ona njima direktno manipulise, aktivira ih i dezaktivira. Ova farsa je zapravo ono sto se u modernoj teoriji performansa zove "odigravnje" . Dogadjaj je potpuno kontrolisan i cilj mu je samo da pomeri odnos snaga u drzavnom aparatu odnosno da pokusa da sa scene pocisti liberalni NGO sektor . Kostunica i Radikali moraju da odigraju sve , ali tako da se nista ne promeni. Ne zaboravimo oni su konzervativci , a konzervativci ne vole da se bilo sta zaista dogodi .
ponukani ponukani 13:02 21.02.2008

bas tuzno

bas tuzno

iz Hrvatske sam, ali dijelom srpskog porijekla i cesto sam u Beogradu. kad citam ove vijesti, imam los deja-vu feeling. kao da je neko ofarbao crno-bijelu staru fotografiju.

sjecam se ko mali kad je jedna moja bg-tetka stalno pljuvala protiv 'siptara' i bila je prva u bojkotu 'slovenacke robe'. jako mi je bila draga ta tetka, ali objektivno bila je uzasno naivna, kao dokaz da spomenem da joj je ustedjevina izgorjela u Zajmu za Srbiju.

2008., opet bojkot slovenacke robe, opet mrznja prema 'siptarima', a vidim i neki novi Zajam za Srbiju - nema se vise para, ali dolazak na miting je valjda neki moralni ekvivalent te naivnosti.

iako ne vjerujem, po nekoj 'full circle' teoriji, stvari bi sada trebale da dodju na svoje: istorijske negativnosti magicno da se poniste, mitingaska masa vrati iz zombija u ljude, a moja rahmetli tetka sretno zaputi u neki nebeski mercator.

eh...da bar
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:07 21.02.2008

neće škoditi da se ponovi

imejl99
Stavili naucnici u sobu 5 majmuna i jedne merdevine. Posle nekog vremena spuste bananu na merdevine i jedan majmun se popne da je uzme. Ostale majmune poliju hladnom vodom. Posle nekog vremena majmuni uzmu i prebiju onog koji se popne na merdevine. Naucnici zamene majmuna koji se peo novim majmunom, i ovaj, neznajuci, krene za hranom i ostali ga prebiju pre nego sto su poliveni. Vremenom naucnici zamene sve prvobitne majmune. U sobi je 5 majmnuna koji nikada nisu bili poliveni vodom, ali koji znaju da ako se popnu na merdevine dobijaju batine od ostalih. Isto tako znaju da ako neko krene uz merdevine treba ga prebiti. Jedino sto ne znaju je zasto rade to sto rade, osim sto znaju da se to TAKO RADI.
-petar- -petar- 13:03 21.02.2008

miting...

Ministarstvo prosvete (dakle ono nadlezno za OSNOVNE I SREDNJE SKOLE!) daje neradni dan zbog je**nog mitinga! Pa majku vam, jel vas za to placamo, vi drzavni sluzbenici?!

Jedna misao me raduje: Kostunica, Velja Ilic i Tomislav Nikolic su ovim zakovali jos jedan ekser u kovceg svoje politicke buducnosti!

Ko ne ode -- svaka cast! Cuvajte snagu, trebace nam da skinemo bandu!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:05 21.02.2008

...

e, pa vako.
moj brat trenutno radi u nekoj igraonici.
klinac kaže: Idemo na protest?
brat pita: A što?
odgovor: Pa, da ne idemo u školu.

kaže još i da je čuo da se dogovaraju šta da rade ukoliko počne da se lomi.
da se posluže.
-petar- -petar- 13:13 21.02.2008

Re: ...

Treba reci klincima: Znate sta, imate samo 2 nacina da uspete u zivotu:

Jedan je da zavrsite skolu i odete iz Srbije.

Drugi je da nadzivite politicku bandu na vlasti. Da bi to postigli treba da izbacite televizor iz stana, prestanete da kupujete novine, zaobilazite svaki protest na koji vlast poziva, izbegavate vojne pozive.
I uopste, treba da radite sve suprotno od onoga sto vlast od vas trazi.

Nije previse tesko, ako se potrudite...
pukli smo pukli smo 13:08 21.02.2008

Dolazi mart

Biljana Srbljanović je ne sumljivo veoma pametna žena. Ali ili ne zna ili neće da sagleda celu istinu.Slažem se da mart nije dobar mesec za Srbiju. Za veći deo teksta mogu da se složim. I mene plaše ljudi kao Dačić i Nikolić. Ali zašto oni ponovo dižu glas? I zašto je Boris Tadić dobio samo 2,5 % više glasova od Nikolića? Ako se uzme u obzir da je zemlja veoma siromašna i da je veoma korupirana i da je veliki broj ljudi bez posla. Onda nije čudno što ima sve više mladih frustriranih nacionalista ne samo u Srbiji nego i u našem okruženju. Većina nas zna da je Kosovo davno izgubljeno, još pre Miloševića. Milošević je celu stvar još više pogoršao. Ono što je nas sve neprijato iznenadilo i ono što sve ovo vidimo kao veliku prevaru je način na koje je ta nova država priznata. Amerika je po ko zna koji put pokazila medjunarodno pravo. I dešava se po ko zna koji put nepisana pravilo da ako hoćete da dobijete svoju državu u bivšoj Jugoslaviji prvo tu teritoriju morate da očistite od Srba, a vaši zločini uz piomoć Amerike i EU biće nagradjeni. Da li je to pravda? Da li je to pošteno? Ovo sve otežva hapšenje nesumljivog zločica Ratka Mladića. On priznanju Kosova može najviše da se raduje.
I dosta više da se o Zoranu Djidjiću govori sve u superlativu. To što je ubijen je strašan zločin. Jeste da je od svih njih on bio najbolji ili najmanje loš. Ali ni vi ni ja nismo jeli vola na Palama niti smo se vozili Subotićevim avionom. A meni niko nije sponzor iz Surčina kao recimo Čedi Jovanoviću.
Ovo sve imam pravo da kažem kao bivši otporaš i bivši član DS i G17. I učesnik svih demostracija od 1991. do oktobra 2000. Nikad više neću izaći da glasam. A radikali će Zahvaljujući Americi uzeti vlast. I smatram da nije uredu što je Nataša Kandić prisustvovala kosovskoj skupštini mafijaške države.
Pritom ne smatram da treba nešto da joj se desi, ali ovo je za svaku osudu.

Goran Stanisavljević
ceda_urosevic ceda_urosevic 13:09 21.02.2008

Re: Dolazi mart

Nikad više neću izaći da glasam

To je najveća greška koju možete da napravite, ako Vam je stalo do boljeg života u Srbiji.
Dejan Restak Dejan Restak 14:10 21.02.2008

Re: Dolazi mart

I dosta više da se o Zoranu Djidjiću govori sve u superlativu.


Cenim to sto ste bili otporas, ali nemojte vi ovde odredjivati o cemu ce se i koliko govoriti.
Meni licno je dovoljno da o Zoranu govorim u superlativima jer ce ostati upamcen u istoriji Srbije kao covek koji je Slobodana Milosevica poslao u Hag pre nego sto su ga njegovi nastavljaci sa stakama u rukama ubili na stepenistu Vlade.
Recite mi po cemu ce u istoriju uci Vojislav Kostunica, ili Boris Tadic? Boris ce meni ostati upamcen kao covek koji je na dan nacionalnog jedinstva koje je sam iniciaro otisao u Rumuniju. Da ne bih ovde nastavljao, nadam se da cu imati vremena da danas objavim blog o Viliju Brantu kao ilustraciju toga kako drzavnik prepoznaje trenutak kada nacija i ceo svet od njega najvise ocekuju a on ih iznenadi i uradi vise od onoga sto bi iko ocekivao.



bladerunner bladerunner 14:39 21.02.2008

Bas

bas saam se pitala da li su toliko ludi da misle da ce tako nesto proci neprimeceno?! Ej drzava pozvala na miting da pokaze svetu protest a predsednik drzave pobego u Rumuniju?! Mozda ipak ima malo od obraza pa ga je sramota da se pojavi ( posto mene bi bilo sramota posle svega) ili je jednostavnije objasnjenje da se uplasio.

Sta god da je vi koji idete na miting -- OVO NIJE NACIN!

Da pokusam ovako -- CNN je jedva docekao da pokaze -- raging Serbians -- razbesnele Srbe -- da prevedem odredjenom sloju -- kako pale i ruse i "ne daju albancima njihovu slobodu"! A Fatmir Sejdiu i Hashim Tachi nas pozivaju na mir da zivimo slozno u zajednickoj drzavi dok Kostunicca nemocno pokazuje bes ? Znaci ispali smo opet volovi i i dalje sami doprinosimo takvoj slici .

Ovo nije nacin --NIJE NACIN. Prase se uoci Bozica ne goji. Albanci su se sistematicno borili GODINAMA I SVIM raspolozivim sredstvima. Nije ih bilo zao da daju svoj novac za kosovsku stvar, nije im bilo tesko da radjaju , nije im bilo tesko da sistematicno godinama kao krtice vredno rade svi predani jednom cilju.
PITAJTE nasu vladu koliko je para dala za lobiranje u svetu za srpku stvar? A i odakle bi dala kad je toliki novac izneo Milosevic i njegova bagra! I sta se desava i kad je otiso taj Milosevic?! Da li je zatrazeno da se taj novac vrati , da li je ispitano poreklo imovine raznoraznih Tomica, Marjanovica i ostalih. Kako su svi ti likovi samo otisli u mrak sa svim parama koje su uzeli vasoj deci nekaznjeno? KO je zastitio sve njih posle odlaska MIlosevicevog? DA LI JE neko dolazio na Kosovo osim pred izbore da vas vidi kako ste i da li imate struju ili grejanje ?? KAKO jos uvek zive izbeglice od progona 1999 sa KOsova ?? KAKO izgledaju ti kolektivn centri? DA LI vam je drzava napravila i dala nove stanove i nasla vam psolove ili je izdvajala po 2 miliona dinara za srpsku novu godinu da plati nastup raznoraznih pevacica ? DOK su albanci slozno lobirali po svetu ovi nasi su isli sa 3 razlicita aviona u Ameriku sa sve svitom -- Tadic s jednim , Draskovic s drugim a Kostunica sa trecim i svadjali se ko ce koje ministarstvo da uzme i ko ce na vlast! Pa nam je sad ceo svet kriv?! Neka nadje neko tu vest da nas podseti!
RAZMISLITE LJUDI!
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 15:13 21.02.2008

Re: Dolazi mart

Cenim to sto ste bili otporas

otporas je bio i dobrica cosic, u ds-u je bio i slobodan vuksanovic, a u g17 oni koji nisu uspeli nigde drugo da se metnu.
zato za mene taj argument nije nista. kao ni onaj o volu i avionu, o sponzoru iz surcina.

to uvek stize iz iste kuhinje, onih sto menjaju partije, u zavisnosti od potrebe i kako se prilika ukaze, pa posle, kad se prilika nije bas dobrom pokazala, razocarano nece vise nikada da glasaju.
ukratko, gorane, autoru komentara o volu i surcinu, raduje me ta informacija o vasoj buducoj apstinenciji.
nadam se da to podrazumeva i povlacenje iz partijskog angazmana. inace ne bi imalo smisla, zar ne?
Sladjana NS Sladjana NS 13:09 21.02.2008

Mrak

Evo ovo bih podelila sa vama na temu okupljanja "patriota".

POLITIKA I GRAFITI 21.02.2008.

12:41 - Grafit "Šiptarsku decu na kolac" prekrečen je posle samo dva dana od kako se pojavio na fasadi Studentskog kampusa. Poslednjih pet dana primetan je veliki broj grafita ekstremnih sadržina koji su se pojavili u Novom Sadu i koji imaju veze sa jednostranim proglašenjem nezavisnosti Kosova poput onog na pekari na Detelinari - "Selite se da vas mi ne selimo". Ekstreman je primer i sa ulaza zgrade u Turgenjevoj 1 gde na interfonu piše "Ko nije Srbin - seli se".
man ray loves me man ray loves me 13:10 21.02.2008

two

"Ispred Doma Narodne skupštine u Beogradu u 17 časova počinje miting "Kosovo je Srbija".
Nakon mitinga, okupljeni će se uputiti prema hramu Svetog Save, gde će biti održan moleban. Kolona će, prema planu, od Skupštine do hrama ići Bulevarom kralja Aleksandra, Beogradskom ulicom do Slavije i potom Bulevarom oslobođenja." (vest b92)

dva komentara: u 17 casova? da to nije malo kasno?
I: sto u setnju ne ubace da kolona svrati do Slobe da mu upali svecu?
Taska Dana Taska Dana 13:26 21.02.2008

Re: two

I: sto u setnju ne ubace da kolona svrati do Slobe da mu upali svecu?
    Cit

Tu svecu drzi Kostunica.
-petar- -petar- 13:34 21.02.2008

Re: two


Narod za Cecu, Ceca za Kustu, Kusta za Velju, Velja za Tomu, Toma za Kostunicu -- upalise svecu!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:37 21.02.2008

Re: two

-petar-
Narod za Cecu, Ceca za Kustu, Kusta za Velju, Velja za Tomu, Toma za Kostunicu -- upalise svecu!


Ljupka Ljupka 15:46 21.02.2008

Re: two

dva komentara: u 17 casova? da to nije malo kasno?


To oni penale da ih uhvati mrak, pa da "probudjena omladina srbije" (reče i ostade živ V.Ilić.) krene da divlja...jer bogati u traumi su ....
desanka uzar desanka uzar 13:25 21.02.2008

Dolazi mart

Leta gospodnjega 1964. godine, a baš u leto bila sam na Kosovu. Ekskurzija prvog razreda srednje škole. Obišli Pećku Patrijaršiju, šetali dolinom reke, spavali u Peći, bili u Visokim Dečanima, Gračanici, Kosovskoj Mitrovici, posle u Studenici, Žiči... Na tom putu upoznala desetak mladih, mojih godina. Izdvajam sećanje na mladu Srpkinju kojoj je otac bio ubijen i koja mi tada reče da postoje ulice u njenom gradu ( Peći) po kojima smeju šetati Srbi, a po kojima ne, jer po njima šetaju Šiptari. Upoznala sam tada i jednog mladog Šiptara. Njegova priča bila je ista. Posle sam se sa oboma dugo dopisivala.
Koja je to vrsta "dogovora" bila?
A bejah na Kosovu i 1989. g. Na Gazimestanu. Smatrala sam da živim u vreme kada se proslavlja 600 godina od nekog važnog dogadjaja te se to ne sme propustiti. Nikakva veza sa Miloševićem. Bio je to organizovan put neke turističke agencije sa obilaskom Ravanice, Manasije, Gračanice, Visokih Dečana, Studenice, Žiče... Bilo nas je raznih veroispovesti. Za spomen sam sa Kosova, ovaj put donela ikonu Sv. Nikole (porodična slava)...
Bila sam i 1992. g poslovno. Sve je izgledalo isto. Gomila uprljane dece igrala su fudbal krpenom loptom, u nekom blatnjavom dvorištu.... Ne sećam se da sam osećala strah....
Dirty Dirty 13:25 21.02.2008

Dolazi mart

Nisu samo "meseci" donosili zlo, vec godine, decenije? Sedeti kuci znaci cekati da dodju po vas, a noc dugih cakija i gluvog baruta se sprema. Samo masovan odlazak iz Srbije moze upozoriti svet (ako ga to jos zanima) sta se ovde desava!
dedika dedika 13:31 21.02.2008

Biljani

Da li ste Vi u Patizu ili Beogradu? (trenutno)
Damjana Damjana 13:35 21.02.2008

Da li smo zakasnili......

Naravno. Previshe smo zakasnili. Toliko mnogo da i sami ne shvatamo gde vodi put kojim se krecemo. U provaliju? Sasvim izvesno. I sve dok ljudi u ovom drushtvu ne pocnu da misle, nista znacajno se nece desavati. Svest je cinilac koji nam nedostaje.

Srpska javnost, ali i politicka realnost deluju sablasno. Podela u klanove, podela u interesne grupe, jedino je sto opstaje. Ako nisi deo necega sto okuplja minimum petoro zainteresovanih oko istog cilja, propadas. Nije potrebno da razmisljas da ce biti nekada drugacije, jer mentalitet Srba obezbedjuje da postoje autoriteti i potcinjeni koji ce im se klanjati. Sini vacarosi i sicardzije su poveli drustvo u provaliju. Bojim se da je vec postalo jasno da cemo silno udariti glavom o zid.

Otprilike da kao drustvo jos uvek nismo izasli iz one Domanoviceve pripovetke u kojoj slep covek vodi masu u provaliju. Strah od preuzimanja odgovornosti ima pogubno dejstvo jer i dlaje na vodece polozaje dolaze najgori i najnesposobniji ali kao sto rece Balasevic : "Krivi smo mi jer smo se sklanjali"

levitan levitan 13:40 21.02.2008

Rumunjske Teme

Tamo gde danas boravi predsednik Tadić, ljudi su davno raskrstili sa svojom nesrećnom prošlošću.Postoje neke reči koje obične i mirne Rumune mogu da pretvore u veoma osetljive ljude.
Te reči predsednik Tadić danas sigurno neće čuti.
Kada bi ih čuo, imao bi priliku da ih uporedi sa onim što ima kod kuće.

Jedna reč je "Čaušeski", kako su ga od milja zvali kod nas, a druga je "Sekuritatea".
Modesty Blaise Modesty Blaise 13:42 21.02.2008

Tezak

mi je danasnji dan. Kao uostalom i svaki drugi kada osecam i mislim da su oni koje volim ugrozeni.
Dodatno mi je tezak jer kad sam odlazila nisam mislila da ce ikada vise doci dan kada cu ja onima koje volim a koji su ostali u Srbiji i beogradu morati da kazem:
"Nemoj izlaziti danas na ulicu. Sedi kuci i cekaj da prodje."
Danas ulice beograda nisu sigurne. Nisu sigurni svi koji misle drugacije. Moji prijatelji, moja porodica, svi koje znam kazu da danas moraju u Beogradu da ostanu kod kuce. Ne mogu ni na kafu, ni u bioskop. Iz straha od batina, iz straha od smrti.
Ponovo strah od nasilnika, ponovo strah od razbijanja, ponovo strah od policije.

Jesam li ja luda, je li luda Biljana i jos mnogi ovde a i u Srbiji a i diljem planete, jesmo li nenormalni, bolesni, glupi sto nam nije normalno:
"Nemoj izlaziti danas na ulicu. Sedi kuci i cekaj da prodje."
koje danas govorimo porodici, prijateljima i sto o svom strahu od moguceg vanrednog stanja, lomljave i povredjenih danas u Beogradu otvoreno ovde na blogu pricamo?? Ili nas svi lazu. Nasi roditelji, nasa rodbina, nasi prijatelji. Sve go paranoik do paranoika. U stvari je u Beogradu divan prolecni dan. Ljudi sa malom decom izlaze danas na kafu u neku bastu u centru, prosetace Kalemegdanom i pozdraviti miroljubive rodoljube koji se okupljaju u centru grada.

Pitam sve ove koji su se javili ovde da se podsmevaju paralelama sa 9. martom, sa kontramitingom, sa godinama mraka i straha da li bi danas svoju decu pustili da prosetaju centrom Beograda? Posebno one koji pricaju da se na kontramitingu nista nije desilo.Kako se BRE nista nije desilo? A Ivica Lazović? Je l se i njemu nista nije desilo????? Ili je jedan ko nijedan??????????????? Koja vam je danas granica krvi u litrama ispod koje cete sa osmehom da kazete da je dobro proslo i da se nista nije dogodilo?
gradjanin Djordje gradjanin Djordje 13:43 21.02.2008

Uzas....

Ja sam uzasnut. Kostunica ce egzaltiran da predvodi masu i svog ortaka za zastrasivanje teskog 2.1M glasova na moleban (what the fuck is that) koji ce drzati stric njegove opasne zene!

A jadnici ce pratiti...

Preptostavljam da je moleban ono isto sto je1389 primila srpska vojska od patrijarha tada... Jos samo da je bilo " ko ne doso na moleban od ruke mu nista ne rodilo..."

A nejaki BT se sklonio da nekog slucajno ne nagazi...


Necu u STANU da boravim. Odo na grob Zoranov... da placem.

Manje nas je.... to sigurno. Ali moramo biti aktivniji nego ikada.... Ili borba ili nek neko ugasi svetlo.
Taska Dana Taska Dana 14:15 21.02.2008

Re: Uzas....

Kostunica ce egzaltiran da predvodi masu


Ovoga puta ce Kusturica da drzi podoban politicki govor.....da sve bude izrezirano kako valja.....
zvoca76 zvoca76 14:24 21.02.2008

kako sam sistematski unistena

povremeno sam ostavljala komentar na pojedine tekstove, uglavnom isprovocirana biljaninom sujetom i netolerancijom prema onima koji ne misle kao ona. ovog puta se slazem sa njom potpuno.
ipak, posto sam na beogradskim protestima nekoliko puta navlacila teske upale reproduktivnih organa, sve se nadajuci da ce se nesto promeniti u ovoj srbiji, posle skoro 15 godina shvatih da nema nista od promene. nikakve.
poslednji put sam izasla na ulicu da djindjicu zapalim svecu. i to je stvarno poslednji put.
vise necu da izlazim na izbore, nikad. necu da citam ni blog, ne interesuje me sta ko misli. ne interesuje me ni 15 % otete teritorije, niti me zanima da li ce biti rata. jedino sto me trenutno zanima je koja zemlja ce uvaziti moje diplome i radno iskustvo, pa da ih lepo zamolim da me puste da kod njih zivim jer necu da radjam decu u srbiji, niti zelim da znam za ovu zemlju. ovde su svi isti i svima je samo do vlasti i moci, a deca se drogiraju po skolskim dvoristima, devojcice zaradjuju dzeparac na ulici, klinci u kladionicama, sada su se setili da odvoje od benzina i cigareta za saku srpskog jada koji je tamo ostao, 8 godina nisu mogli da podignu jedan most preko ade i da se sporazumeju sa albancima. 8 godina mi prosipaju prazne price, a pune svoje dzepove i nije ih sramota da mi bude patriotizam kad je za njega kasno.
zelim vam ugodno blogarenje, vidimo se u nekoj mirnijoj epohi.
Viktor Milicevic Viktor Milicevic 14:27 21.02.2008

Juris spontono okuljenog naroda...

Ovde se zaista radi o vise stvari. Po meni prva i glavna stvar je sta zaista uciniti u ovom trenutku sa Kosovom? Na konstatacije kako je Kosovo davno izgubljeno i slicno odgovoricu samo da ako je istina da po katastarkim knjigima republika Srbija i gradjani koji sebe vide kao Kosovare u republici Srbiji, imaju sviz ajedno preko 50% zemlje, kuca, fabrika i drugih stvari onda se postavlja pitanje kako je moguce izgubiti privatno vlasnistvo? Meni to najvise i smeta kod Cede i LDP-a. DA sam igde video ozbiljnije zalaganje da Srbija naplati svoje, da expresno bude primljena u sve tokove EU mislim da bi imao moj glas za vek vekova. DA me neko pogresno ne razume, imao je i ovako, ali iskljucivo jer je izgledao kao najbolji od najgorih. Ovaj miting dozivljavam kao deo celeog tog plana da se kosovo sto bolje unovci, proda, nazovite to kako hocete. Nedelovanje po ovom pitanju bi izgledalo kao da smo se predali, kao da nas nije briga. Mislim da bi svaka normalna zemlja organizovala nesto slicno da joj se ovakve stvari dogadjaju. I zaista se nadam da ce ovaj miting biti deo plana neke skorasnje buducnosti da se gubitak 15% teritorij dobro unovci. Interesantno ce biti u buducnosti ako Srbija tuzi EU, ili Kosovo zbog nasilnog oduzimanja svega ovoga o cemu pisem. Privatno vlasnistvo je svuda zakon, narocito u EU i u USA.
Unfuckable Unfuckable 14:27 21.02.2008

Trenutno

centar Beograda je poprilično prazan za ovo doba godine ( dana), poneki automobil promakne, radnje se ubrzano zatvaraju, a na izloge se lepe plakati "Kosovo je Srbija" ...preventivno, valjda....
Podzemni prolaz je skroz ispražnjen & zakatančeno je sve što inače radi. Sablasno, poprilično
Otprilike - kao da čekamo navijače Manchester United-a da nam dođu "u prijateljsku i zvaničnu posetu"
Zna Srbija ...prekomponovao bih u " Zna Beograd "
PasaZadek PasaZadek 14:30 21.02.2008

Dolazi mart

Dolazi mart, ali dolazi i ziiima, duga i hladna. Ova kalendarska će proći, kao i sve pre nje, ali ova zima budjenja recikliranih starih lavova, (uz koje se valjda lakše rikne), mislim da će potrajati, kao i svaka bolja španska serija.
To bi bilo i u duhu aktuelnog trenda na TV, na kojoj se već duže vreme redjaju reprize starih serija, pa je i život izgleda rešio da ide u korak sa Tijanićem.
Prva epizoda, "Ušće forever" je danas u 17 časova, a nazive sledećih znamo. Ono što još ne znamo je: kad će se probuditi Uspavana lepotica, koja trenutno boravi u Rumuniji, dok još uz sebe ima podršku izbrojanu na poslednjim izborima (pu,pu, valjda neće biti stvarno poslednji). Sezona lova na Čedu je u toku, a u pištaljku je zvanično dunuo Velja, demantujući ono što je rekao, da bi se bolje čulo.
Kao što su danski listovi nedavno objavili karikature zbog kojih je njihov autor osudjen na smrt, dajući mu time podršku, tako se glas razuma, koji nam govori da je Kosovo izgubljeno, mora pojačati od svih onih kojima je do istine stalo.
Ovako kako sada stvari stoje, ode naša petooktobarska čarapa, ustupajući mesto onim drugim koje sada počinju da se stavljaju na glavu, u sasvim druge svrhe...
Sad više ne pucamo u svoju nogu. Glava je meta. Malo li je?
Don Quijote Don Quijote 14:44 21.02.2008

Zbunjen...

Sebe smatram normalnim gradjaninom ove jadne i nesrecne zemlje,oduvek sam se borio da milosevic ode sa vlasti,prezirao radikale i slicne frikove,zalagao se da srbija nekad postane normalna drzava,borbu protiv SM sam smatrao svojom duznoscu iako sam generalno bio apolitican,nikada nisam imao omiljenu politicku opciju.2000 sam glasao za kosunicu,valjda kao i svi da bi skinuo milosevica iako o njemu nisam znao mnogo toga,cuo sam za njega ranije da postoji i secao se nekog njegovog plakata sa sljivom odranije,to je bila prva i jedina asocijacija.Danas skoro osam godina posle prezirem ga jednako kao i radikale. Posle 2000 sam mislio sredice se stavri,tesko i polako ali ce se srediti,neke stvari su me nervirale,pa sam umeo i da apstiniram,ali sam verovao u djindjica i kada sam glasao glasao sam iskljucivo ya njega,ne za njegovu vladu.Naime nervirala me gomila likova okupljenih u DOS-u koje sam smatrao parazitima,kvarnim ljudima koji koriste situaciju,mislio sam da ih se nekako moramo otresti.pri tom ne mislim na kostunicu,koji je vec tada odatle izasao i jos ranije pokazao pravo lice sa pavkovicem,markovicem etc.mislim na tipove tipa d.mihajlovic,ministar policije cija je stranka za mene ranije bila jednako JUL-u,ono Nova demokratija-jul,ciji su ljudi devedesetih sluzili cisto da se instaliraju u javna preduzeca,uniste ih i nafatiraju se kinte,secao sam se koalicije sps-jul-nova demokratije-SM,setnji 96-97 i komentara njegovih na to kako mu je placenicka masa bacila molotovljev koktel neznam gde,tu je bio i covic stari sps kadar i jos neki,znaci meni je vec tada uzasno smetalo sto se nije jasno raskinulo sa prosloscu i ti grzni ljudi platili za sve sto su zemlji radili. Zbog toga me nekako pripadala muka od te vlade i sve sam se nadao da tako mora,ne moze sve odjednom i da ce djindjic to nekako ragulisati.al su onda njega ubili i dodje na kosturica. e tada su mi svi smetali,prethodna zivkoviceva vlada je bila losa,pa mi je DS bez djindjica bio los takodje,kostunica premijer-skandal,ceda mi je bio nekako arogantan a i smetao mi je beba koji je bio sa njim jer je nekako bio jos arogantniji,medjutim vremenom sam uvideo da oni govore razumne stvari i sve vise sam bio na cedinoj strani,vise mi nije bio arogantan,njegove reci su imale smisla.Smatrao sam da srbija mora u eu po svaku cenu i divio se cedi sto ima hrabrosti da narodu kaze istinu o kosovu,ono je davno izgubljeno,smatrao sam da sto pre ode bice bolje po nas i to svima oko sebe govorio.i danas podrzavam cedu,njegov govor u skupstini nedavno je po meni bio briljantan,i glasacu za njega,ali kao i posle 2000. u vezi djindjica,glasacu za cedu pod jedan,za ldp pod dva ali mi kao posle 2000. gorak ukus u ustima ostavljaju neki ljudi oko njega tipa batic,ljudi koji po meni nemaju osnovnu kulturu ponasanja,koji svoje stavove menjaju tako cesto.
Kad je dosao dan odcepljenja kosova laknulo mi je da je taj teret konacno spao, medjutim posle par dana i priznanja kosova od strane drugih zemalja poceo sam da se osecam lose i zbog toga. ne mogu sebi da objasnim zasto, nekako mi se nacin na koji su to neke zemlje uradile ucinio licemeran,sa sve onim mi smo vam prijatelji parolom, iako sam do pre deset dana smatrao da zemlje koje preseku i otcepe kosovo cine uslugu gradjanima srbije,ipak mi je nekako bezveze. stavise logicki gledano stvarno nije normalno da neko prizna nezavisnost dela tvoje zemlje a da ti hoces opet da mu budes ortak. e meni je kao sto sam rekao to bezveze al i dalje hocu da budem ortak,hocu u eu jer verujem da je to jedini put da ljudi ovde zive bolje.to mi govori razum a njega sam uvek slusao. voleo bih da razum poslusaju i ovi ljudi koji ce danas marsirati gradom i svate da koliko god nekome to tesko palo moraju da nastave da zive i da izgradjuju bolju buducnost,ako ne zbog sebe ono bar sutra zbog svoje dece da zive u normalnom svetu oslobodjenom mitova proslosti.
e sad ispovest je bila dugacka, iako mozda to nikoga ne zanima morao sam nekome da ispricam,apsolutno sam za nastavak svake saradnje saEU,i nadam se integraciji u istu,relano je dobro sto je kosovo otislo a ja se ipak zbog toga osecam bezveze,zasto?Verujem da je ovo prica mnogo prosecnih gradjana ove zemlje...
AleksandarK AleksandarK 15:00 21.02.2008

Re: Zbunjen...

Dragi moj DON,

Potpuno te razumem. Ali nikada nemoj zaboraviti da NISI glasao za Koštunicu 2000 godine. NIKADA


I ja se stidim!

Pozdrav

Saša
Don Quijote Don Quijote 15:18 21.02.2008

Re: Zbunjen...

Sasa,
u pravu si nisam,veruj mi da jezivo zvuci napisati glasao sam za kostunicu.
Devedestih mi se vladavina milosevica cinila kao vecnost,nesto sto traje decenijama i nikako da prodje,u stvari je bilo nekih 10-ak godina,a od 2000 je proslo-proletelo skoro osam a mi smo u kosovskom boju,nisam ni sanjao da ce ovako biti...
hvala na razumevanju

pozdrav
sve najbolje
Don Quijote
bladerunner bladerunner 15:22 21.02.2008

Re: Zbunjen...

Dragi Don
osecas se bezveze zato sto jeste bez veze i zato sto stvarno nije u redu to sto je uradjeno Srbiji i zato sto jeste uradjeno protivno svim medjunarodnim normama na kojima pociva svetski poredak posle 2 svetskog rata ali pitanje je da li bi moglo to da bude uradjeno da smo se mi borili kao sto su albanci, da smo poceli na vreme da se borimo i da smo imali sredstva da se borimo . Kazaces osiromasena zemlja kako smo mogli --ali ko je osiromasio tu zemlju , ko je izneo milione i niti ih vratio niti odogovarao niti ce da odgovara za to?
A i krajnje je vreme da shvatimo (ne znam kako to nismo shvatili posle bombardovanja '99 kad su prekrsene sve moguce civilizacijske tekovine kad je u pitanju pravo zajedno sa zenevskom konvencijom -- i koriscenje kasetne bombe u sred Evrope) da ovaj svet i ovaj zivot nije pravedan. Uvek se setim onog -- na 2 grama dobrog ide 3 grama zla ( ili tako nesto bese , davno sam citala andrica)
anyway zato mi je "smesan" ovaj kostunica koji vristi ko upisano dete -- ukrali su mi igracku to nije fer!
i vodi ovaj narod u propast ponovo!
AleksandarK AleksandarK 15:38 21.02.2008

Re: Zbunjen...

Sve znam don,

ali prodje osam godina i isto sve. A razmisli; tih 8 godina proslo je mnogo brže nego onih 10. Jebo Koštunicu.

A ti bladerunner, pusti tu priču. 1999 godine uradjeno je sve šta je trebalo. Samo mi nismo to shvatili.

Saša
Don Quijote Don Quijote 15:38 21.02.2008

Re: Zbunjen...

bladerunner
jasno mi je sve,cinjenica je da smo godinama vodili pogresnu politiku prema kosovu i da nam se to kad tad moralo vratiti,pristup je potpuno pogresan to je sustina. Kosovo je zvanicno izgubljeno 99 ne pre par dana,nezvanicno jos ranije,ali pogresna politika je dovela do toga da ode potpuno besplatno,kao poklon. Da je ova zemlja ikada znala sta je njen strateski interes i da je vodila racuna o svemu moglo se pametnije proci. Zasto niko nije isao na kartu albancima zemlja,ali da srbija mora zastiti svoje ekonomske interese na kosovu,time i sebe i svoje gradjane uciniti bogatijim.od pocetka se moralo ici na dijalog ok nezavisnost ali imovina srpskih preduzeca mora biti u njihovom vlasnistvu jos 10-20-30 god,mislim ne samo imovina,rudna bogatstva,morali smo se izboriti za koncesije na koriscenje prirodnih bogatstava kosova u narednim godinama i eksploataciju,miran razlaz albanci dobijaju zemlju,saradjujemo,albanci rade u nasim firmama,njihov menadzment ali nase vlasnistvo,nije vlasnik cija je zemlja vec ko ima najveci ekonomski uticaj,time bi prisistvo srbije na kosovu bilo zacementirano i zajedno bi sa kosovom usli u eu
ovako smo izgubili i jare i pare
pozdrav
Don Quijote
autor danilo autor danilo 14:49 21.02.2008

Tačno tako

Bez obzira na povod-NIKADA u istoj koloni sa Zoranovim i ubicama Srbije. Jutros mi je prva misao bila: Vratio se Milošević. Vratile se jogurt i balvan revolucije. Vratile se parole "Srbija se na Drini (Ibru) brani" Vratilo se LUDILO. Ili zapravo nikada nije ni odlazilo sa ovog prostora. Laku noć, Srbijo.
DMDanilo
Colin_bgd Colin_bgd 15:00 21.02.2008

Jucerasnji Poligraf

Milan St. Protic je juce u Poligrafu rekao jednu recenicu koja pogadaja u centar, po meni. Rekao je, parafraziram "da je Srbija punopravan clan EU i NATO-a, a mogla je da bude da se htelo, danas bi na Kosovu imali 50 srpskih sudija, tuzioca, i 100 srpskih oficira i vojnika u sastavu NATO, i jos stotinak sluzbenika u carini, policiji, itd., u okviru EULEX-a... i bili bi mi (nam) mnogo lakse..."

A ova vlast ovim mitingom svesno radi da narodu i u Srbiji i na Kosovu bude STO TEZE, jer sto gore to bolje, naravno. Jer nije cilj zadrzati Kosovo, cilj je ocistiti Srbiju od njihovih neistomisljenika...
Intet Glemt Intet Glemt 15:05 21.02.2008

Odličan blog

Nemam šta da dodam. Preporuka.
legend legend 15:17 21.02.2008

...

hitno je potrebna neka pro evropska akcija je jer je evropska opcija je na samrti, tj zivi samo virtuelno na internetu..nadam se da "basket" tadic ili neko u DS ima na umu 13.mart...ili ce i tad da bude u egzilu kao sto je i sad...

ne mogu da verujem da sam u situaciji da opet gledam stotine hiljada ljudi kako podrzavavaju kreature, najnize oblike zivota, kostunica, nikolic....da slusam 'raspalu' ivanu zigon....sve cekam da se probudim....ne mogu da verujem...'90 flashback!

stanje duha je katastrofalno...katastrofalna je DS koja nam ovo indirektno priredjuje...njima i najvise zameram...ne ovim polu pijanim srednjoskolcima koji ne bi znali ni da kazu na kojoj strani sveta je kosovo, ne nesrecnim ljudima koji opet idu na izlet u beograd posle 7 godina i 4 meseca, ne srbskoj hitler jungen, ne njima...vec DS-u najvise zameram...uzas u sta su se pretvorili...

zbog ratova koje smo izgubili, teritorija na kojima nema vise ni 1% srpskog zivlja, drzavnog genocidnog provajdinga tokom 90-tih...kosovo je samo fiskalni racun svih promasaja...neko mora da plati...

Alek74 Alek74 15:31 21.02.2008

citiram "da se opet svi otreznimo i vidimo

suvisno je "opet" ...nikad se nismo otreznili od komunistickog mamurluka, vec i dalje obnevideli, u socijalno-politickom-moralnom delirijum tremensu bauljamo u susret ivici provalije...u koju cemo se, svi kao po komandi, slepo baciti, jer Srbin nista tako rado i budzasta ne daje osim svog jebenog zivota. Martovske ide stizu i Srbi, po ko zna koji put ce opet morati da padnu ispit i da padnu u provaliju, kao sto rekoh.
Biljana, veruj mi da cekam danima da se oglasis: samo da bi proverila da li jos uvek umem da namirisem zlo kao sto sam svih ovih godina umela, setajuci po ulicama, od svoje 17.god. Cekam da cujem da jos neko osim mene vidi da nam se nista dobro ne sprema i da ovi koji sada Srbijom vladaju zasluzuju sudbinu onih iz *Minority report-a* - da budu uhvaceni pre nego sto je zlocin de facto pocinjen. Ti nam dodjes nesto kao pre-cog Agatha, Pitija ili jos gore Kasandra koja ce nam kao i toliko puta reci istinu, a mi joj necemo verovati...
Alek74 Alek74 15:31 21.02.2008

citiram "da se opet svi otreznimo i vidimo

suvisno je "opet" ...nikad se nismo otreznili od komunistickog mamurluka, vec i dalje obnevideli, u socijalno-politickom-moralnom delirijum tremensu bauljamo u susret ivici provalije...u koju cemo se, svi kao po komandi, slepo baciti, jer Srbin nista tako rado i budzasta ne daje osim svog jebenog zivota. Martovske ide stizu i Srbi, po ko zna koji put ce opet morati da padnu ispit i da padnu u provaliju, kao sto rekoh.
Biljana, veruj mi da cekam danima da se oglasis: samo da bi proverila da li jos uvek umem da namirisem zlo kao sto sam svih ovih godina umela, setajuci po ulicama, od svoje 17.god. Cekam da cujem da jos neko osim mene vidi da nam se nista dobro ne sprema i da ovi koji sada Srbijom vladaju zasluzuju sudbinu onih iz *Minority report-a* - da budu uhvaceni pre nego sto je zlocin de facto pocinjen. Ti nam dodjes nesto kao pre-cog Agatha, Pitija ili jos gore Kasandra koja ce nam kao i toliko puta reci istinu, a mi joj necemo verovati...
northwind northwind 15:33 21.02.2008

Dolazi mart

Poštovana Biljana,
u potpunosti se slažem sa vama. Kao Mađar u potpunosti razumem osećaje Srba. Sve smo mi to isto prošli pre dobrih 90 godina. Gubljenje svojih teritorija, koje isto smatramo svojom kolevkom. Razlika je u tome, da je tada Mađarska izgubila 2/3 svoje teritorije i 1/3 stanovništva. Nadam se da će Srbi uvideti, da ono što se dogodilo sa Kosovom, samo je delimično krivica SAD, Evropske zajednice pa čak i kosovskih Albanaca. Naime da je natalitet viši od ovog katastrofalnog, odnos stanovništva ne bi se toliko promenilo. Iz Mađarskog iskustva znam, da ni mi, Mađari nismo mogli da prihvatimo naš prvi veliki poraz posle I. Svetskog Rata, pa smo upali u drugi, koji je bio još više poguban za nas. Trebali bi ste učiti iz loših iskustava svojih suseda.
Sve u svemu, Albanci su Kosovo uzeli po prvoj Božjoj zapovesti: "Idite i razmnožavajte se."
Svima nama preostaje da uradimo sve što možemo, da bi što ranije krenuli ka razvoju, i izlazu iz ove krize. Kosovo je u praksi Srbiju 10 godina odvraćala od integracije. Iako je amputacija veoma bolna operacija, ponekad je potrebna da bi bolesnik ostao živ. Pred nama je težak period. Treba da sa političke scene nestanu oni koji su politički kočnice razvoja: Koštunice i SRS, jer u praksi ono su jedno te isto, poitički naslednici Gedine ere i politike, sa istim doktrinama.
Filip2412 Filip2412 15:40 21.02.2008

Re: Dolazi mart

Nadam se da će Srbi uvideti, da ono što se dogodilo sa Kosovom, samo je delimično krivica SAD, Evropske zajednice pa čak i kosovskih Albanaca. Naime da je natalitet viši od ovog katastrofalnog, odnos stanovništva ne bi se toliko promenilo.


northwind sve si lepo reko, medjutim Srbima je lakse da galame po Beogradu a vecina njih nikada juznije od BG nije ni bila, lakse je da bacaju kamenje na beogradske izloge i da prevrcu kontejnere

Kome je stvarno stalo do Kosova, neka se za pocetak preseli u Bujanovac ili Presevo, a zatim neka napravi 10 deteta, pa potom neka ode na Kosovo i kupi neku kucu stracaru od Albanca za 300.000EUR i neka se preseli na Kosovo.
E kad 300.000 Srba uradi isto tako bice srpsko Kosovo.

Za sad, bolje sedi kuci i radi nesto pametno. Zaista sam bio deprimiran kad sam cuo da Tadic govori. Drago mi je da se izvukao. Nadam se da je ovo najava novih koalicija ko sto kaze Milan St Protic. Narodnjaci i Radikali za izolaciju i virtuenu stvarnost i svi ostali za realnost, pamet i buducnost.


Dimitrije Vojnov Dimitrije Vojnov 15:36 21.02.2008

Vreme mitinga i razonode

Meni je ovaj Biljanin post zanimljiv iz jedne druge vizure.

Naime, čini mi se da mitinzi, izbori i sl. pokazuju jednu paušalnost doživljaja stvarnosti, pa samim tim i politike kod nas. Čini mi se da politički stavovi koji se kod nas u pojedinim prilikama tako gorljivo zastupaju, u suštini slabo bivaju primenjeni u svakodnevici i da postoje te neke retke prilike u kojima ljudi pokažu svoj politički stav a onda se vrate u nekakvu kolotečinu i ne rade ništa dalje po tom pitanju.

Samim tim, nikada neće doći do bilo kakvih promena u društvu.

U tom smislu Biljana je dobar primer vrlo doslednog svakodnevnog aktivizma. Iako se uglavnom ne slažem sa njenim političkim stavovima, ne mogu da ne poštujem doslednost sa kojim ih primenjuje, i pokušava da ih afirmiše.

Ipak, čini se da ostali u tome jako zaostaju.

Daću vam primer.

Po kriterijumima ovog bloga recimo, 230 000 koji su glasali za LDP predstavljaju okosnicu nečega što bi trebalo da promeni i izleči Srbiju. Niko za LDP ne glasa slučajno, niko za LDP ne glasa po automatizmu ili zaveden medijima, niko ne glasa radi neke sitne birokratske koristi, glasanje za LDP podrazumeva da glasač ima jasan stav. Međutim, daću vam primere iz moje struke na osnovu kojih se jasno vidi da tih 230 000 ljudi ne čine apsolutno ništa da zapravo promene svoju okolinu.

Primer je iz sveta filma. Prošle godine, izađe film ODBAČEN. Biljana ga preporuči, cela "progresivna" javnost ga preporuči, i film je zaista dobar. Od tih 230 000 koji treba da budu neka kritična masa, samo jedna hiljada ode da pogleda taj film. I samim tim, posle tako slabog rezultata pokaže kako ih zapravo uopšte ne zanima da se išta u kulturnoj produkciji promeni u korist njihovog ukusa i diskursa. Zamislite situaciju u kojoj 230 000 ljudi ode da vidi novi Mišin film. To bi uzdrmalo učmalu javnost, pokazalo bi snagu, Miši bi obezbedilo novi film i niz sličnih, umetnički vrednih ostvarenja bi dobilo priliku da se snimi, i Srbija bi bar u tom aspektu postala bolje mesto za život. I možda bi kroz to bio artikulisan neki novi sistem vrednosti i predočen široj javnosti.

Isto važi i za novi film Milutina Petrovića AGI I EMA ili HADERSFILD Ivana Živkovića, koji bi trebalo da su po ukusu, i da se obraćaju tim glasačima. Njih je jedva videlo po 15 000 ljudi, iako su isto imali sve preporuke sa političke strane. Uostalom, Milutin je aktivista LDPa, dakle trebalo bi da predstavlja avangardu među tih 230 000 ljudi.

Da li je u Srbiji prošle godine prodato 230 000 diskova sa muzikom koja nije turbo folk?

Da li su knjige pisaca ili ideologa koji bi bili bliski ovim glasačima prodate u 230 000 primeraka? Da li su SVE ZAJEDNO takve knjige prodate u 230 000 primeraka?

Ne verujem.

To dakle dovodi do poražavajućeg zaključka da od 230 000 glasača LDPa prošle godine veliki broj, većina, nije kupio nijednu "progresivnu" knjigu, CD ili pogledao film koji bi se mogao smatrati unapređenjem u odnosu na ono protiv čega se taj glasač navodno bori. Dođavola, siguran sam da većina ljudi koji pišu na ovom VIP blogu nije učinila ništa od navedenog. Bilo bi zanimljivo napraviti anketu koliko je VIP ličnosti sa ovog bloga gledalo ODBAČENOG Miše Radivojevića, film jednog od najvećih živih srpskih filmskih reditelja.

A da onda ne govorimo o nekim drugim stvarima koje bi tih 230 000 ljudi mogli da rade iz dana u dan da u Srbiji bude bolje, osim da glasaju jednom u par godina.

Isto to važi i za milione drugih glasača. Ni ljudi koji danas odu na miting za Kosovo nisu aposlutno ništa učinili da se promene okolnosti u tom slučaju koji ih očigledno tišti. Niti iko zapravo shvata sveobuhvatnost vlastitog političkog stava koji može da primeni u svojoj svakodnevici.

U tom smislu, sve političke priče ostaju samo površne deklaracije i dok god je tako, naši stavovi o ovome ili onome, ostaće samo proklamativni, a u suštini ovo će biti zemlja čiji narod zapravo ne radi apsolutno ništa osim što povremeno kaže šta misli, umesto da nešto na tu temu i preduzme.
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:44 21.02.2008

Re: Vreme mitinga i razonode

Od tih 230 000 koji treba da budu neka kritična masa, samo jedna hiljada ode da pogleda taj film.

Dimitrije, da niste slučajno obavešteni da se film prikazivao u Beogradu svega nekoliko dana, a da distribucije po Srbiji gotovo da nije ni bilo?
S druge strane, nisu svi LDPovi glasači filmofili. A opet i među pristalicama drugih stranaka ima "progresivnih" ljudi. Zašto njih niste spomenuli? Zar ne bi bilo mnogo efektnije da 2 300 000 DS progresivnih "osvojićemo Evropu" glasača ode u bioskope?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 15:49 21.02.2008

Re: Vreme mitinga i razonode

Dragi Dimitrije, glasaci nisu vojnici, to su ljudi kao i svi drugi sa razlicitim interesima, razlicitim finansijskim sredstvima, razlicitim ukusima.
Iskreno, da se 230 hiljada ljudi pokupilo i nakon "partijske preporuke" otislo da pogleda bilo koji, pa i najbolji film, ja bih izasla iz takve jednoumne skupine.
Svaka glava za sebe odlucuje, to je osnovno obelezje tih ljudi. A diskriminisati (makar i pozitivno)publiku prema politickom opredeljenju, nije dobar put.
A slazem se sa vama da je mali broj gledalaca dobrih filmova jasan pokazatelj da je zemlji jako lose.
AleksandarK AleksandarK 15:49 21.02.2008

Re: Vreme mitinga i razonode

Dimitrije,

uz sve dužno poštovanje za LDP se ne glasa slučajno, što si potpuno u pravu, za razliku od onih partija gde je glas slučajnost, ili stvar doze alkohola ili nečeg drugog.

Ali budi uveren da 230.000 glasača, apsolutno zna šta radi pa makar ne kupovalo "progresivne" knjige, CD ili gledalo filmove unapredjenja. I tih 230.000 ljudi mnogo radi iz dana u dan, veruj mi.

Naša vizija je potpuno jasna, pa makar samo nama.

Pozdrav

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana