Kultura| Ljudska prava| Mediji| Obrazovanje| Život

Na tri ćoška

Biljana 77 RSS / 08.10.2013. u 18:54

Sigurno je da ima važnijih stvari. Samo ja više ne mogu. Svakog dana na svakom veb portalu koji otvorim bar u tri naslova dreždi Vučić, a ostalih 5 na naslovnoj su pucnjave, taoci, saobraćajke i pevaljke. Tibet, Egipat, par desetina mrtvih. Avganistan, Irak, Nigeriju, Siriju ili Somaliju, par destina na dnevnoj bazi, ma ko to još broji i čita. Osim ako nije  fotoreporter naše gore list pa da nam iz prve ruke prepriča kako je skakao od jednog do drugog mrtvaca, kadrirao ranjenike i gledaoda bude dobro osvetljenje dečice koja protrčavaju. Aman, bre, fuj.

Bez imalo poštovanja prema mukama naših ministara da nas spasu iz ove bede u koju su nas gurnuli, meni pažnju u vestima privukoše neke sasvim druge stvari. Šta ću kad sam jedan nedisciplinovan građanin bez imalo empatije za njihove stomačne i ine tregobe.

4115510323_83a3812bfd.jpg 

1. Elem kako je i red, prvo u svoje dvorište.

U Turskoj je ukinuta zabrana nošenja marama službenicama u državnim institucijama, osim onih koje nose   službenu uniformu - pripadnice Oružanih snaga Turske, policije, sudije i javni tužioci.

Višedecenijska zabrana više ne postoji. Koliko će u praksi stvari biti drugačije, tj. koliko Turkinja ima želju i potrebu da nosi maramu i na svom poslu, videćemo. Nama odavde to što je to nazvano "demokratizacijom društva" može izgledati u najmanju ruku čudno. Neki bi rekli i (šta drugo, nego): Zamena teza! Ali radi se de facto o ukidanju jedne zabrane, odnosno stavljnje na volju ženamahoće li nešto nositi ili neće. Diskusija o tome šta znači (i da li postoji) slobodan izbor u pokrivanju glave odveo bi nas u sasvim drugom pravcu. No, što bi rekli tamo (naučio nas BB):  "Burasi Türkiye." U svakom slučaju, radovala bih se informacijama o reakcijama javosti na ovo, u smislu reakcija običnog sveta, ne NVO, partija i analitičara po medijima.

Ono što me neprijatno iznenadilo ( dkao se trudim da budem fima) jeste naslov i ilustracija u linkovanoj vesti. Burka je nešto sasvim drugo. Nit se pomenuti propis odnosi na nošenje burke, nit se ona u Turskoj nosila. Prosto guglanje pokazuje rezliku. Marama koja je u Turskoj nosi(la) mnogo više liči na marame naših (pra)baka ili moderne ešarpe nego na burku. (A ni ono na slici koja ilustruje tekst nije burka).

2. Blic naš nasušni

Sve gledajući da zaobiđem mere i njihove tvorce, ipak nisam mogla da preskočim ovo: Blic računa budućim žrtvama solidarnog poreza kolika će im biti plata. I sad ja se pitam, kome je, bre, ovaj tekst upućen? Prvo da vidimo kome nije upućen: ljudima koji ne rade u državnom sektoru i ljudima koji rade u državnom sektoru ali su im plate manje od 60 hiljada. Dakle ciljna grupa su zaposleni u javnom sektoru sa primanjima većim od 60 000 (premijer, ministri, poslanici, razni savetnici i drugi svirači, univerzitetski profesori, sudije, tužioci, lekari, itd...) Pa dobro bre, ako ovi ljudi ne umeju sami da reše bez primera ovaj zadatak iz matematike za osnovnu školu, koj' moj primaju toliku platu? Kad razmislim, dala bi im svima da reše, bez primera, pa ko izračuna tačno, alal mu, nek ne plaća porez. Ko ne izračuna, Krstiću. Krstiću... svi ćete vi meni ponavljati...

 

3.I za kraj, kultura.

Imamo vesti iz zemlje, vesti iz sveta, vesti iz inostranstva, vesti iz kulture. Areheologija preciznije. I opet Turska (sumnjivo favorizovanje pomenute zemlje u ovom blogu). Elem, našli ljudi očuvane ljudske mozgove stare 4000 godina. Pa nek ih lepo vrate krkobabićima i mirna Bačka*.

 

*zna li neka dobra duša poreklo ovog izraza?


Atačmenti



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 19:09 08.10.2013

pa lepo

Ako ništa kritika je uvažena, B92 je naslov i sliku promenio.

edit - ako koza laže, slika ne laže, dakle moj link je vodio na ovo:

Bojan Budimac Bojan Budimac 19:31 08.10.2013

opasuljili se :)

Lepo... Međutim TANJUG se verovatno nikad neće opasuljiti, tako da je kreten/dopisnik opsednut ovom najmanje kontraverznom merom (preko 90% populacije godinama podržava podizanje ove zabrane -- jedne od (in)direktnih posledica poslednjeg krvavog vojnog puča 1980.), koja je (ako me sećanje služi) samo 1/19 tog paketa mera, a u preostalih 18 ima daleko revolucionarnijih stvari/predloga/odluka.
laziiprevare laziiprevare 22:49 08.10.2013

Re: opasuljili se :)

a u preostalih 18 ima daleko revolucionarnijih stvari/predloga/odluka.


90% muške populacije
Biljana 77 Biljana 77 11:52 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

BB
preko 90% populacije


laziiprevare

90% muške populacije


Ja sam Bojana zamolila za komentar vezan za okruženje u kome živi, tj. za rekacije tog okruženja. Ne vidim što bi on fabrikovao rezultate.

A ova ilustracija sa kamenjem je upravo ono što sam kritikovala u inicijalno postavljenoj vesti na B92. Suštinski, nema nikakve veze ni sa temom, ni sa Turskom. Ili možda ti znaš nešto što mi ne znamo?
laziiprevare laziiprevare 16:56 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

Ali radi se de facto o ukidanju jedne zabrane, odnosno stavljnje na volju ženama hoće li nešto nositi ili neće.



Kako neko može da posumnja da bi oni fabrikovali rezultate kada preko 90% populacije (žene 100%) godinama podržava podizanje ove zabrane,osim nekog opsednutog kretena/dopisnika.



Naravno ti imaš pravo da zastupaš ili bilo ko drugi, da 100% žena od tih 90% populacije u Turskoj, smatra da su žene slobodne da odluče šta hoće ujutro da obuku dok idu u kancelariju ili u školu.

Ako mene pitaš, smatram da su morali doneti zakon i za burke ,deo žena sigurno želi nositi burku i to bi bila demokratska odluka.
Uvodeći izmenu člana pet ovog pravilnika otklanjamo diskriminirajući pristup prema odevanju žena, državnih službenica. Izvan ovog okvira ostaju one koji nose službenu uniformu - pripadnice Oružanih snaga Turske, policije, sudije i javni tužioci.



Nije demokratski, da zabraniš hidžab sudiji ,za mene je to dikriminacija.

Rezulatiti su ili fabrikovani ili nisu ili postoji nekakvo stručno opravdanje zabrane za sudije i ... ?


Kada mi kažeš koliko žena Turske je izašlo na referendum i glasalo "za", onda se slažem da nose zato što to žele. Ako "muslimanska braća" i "tradicionalni" roditelji odluče umesto njih mene ne zadovoljava pozivanje na bilo čije utiske iz "okruženja" zato što se radi o Turskoj.
Biljana 77 Biljana 77 17:13 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

postoji nekakvo stručno opravdanje zabrane za sudije i

Postoji. Nose zakonom propisanu odoru ili uniformu. Za sva ostala pitanja obratio si se pogrešnoj osobi.

Uzgred:
da bi oni fabrikovali rezultate

Koji oni?
laziiprevare laziiprevare 18:09 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

Postoji. Nose zakonom propisanu odoru ili uniformu.



Biće pre zbog frizure.

Koji oni?

Oni koji "tumače" želje preko 90% populacije i preko 100% žena Turske.
ivana23 ivana23 18:33 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

Ako mene pitaš, smatram da su morali doneti zakon i za burke ,deo žena sigurno želi nositi burku i to bi bila demokratska odluka.


U Turskoj zene nisu nikada nosile burke, niti je to u njihovoj tradiciji.


Ako "muslimanska braća" i "tradicionalni" roditelji odluče umesto njih mene ne zadovoljava pozivanje na bilo čije utiske iz "okruženja" zato što se radi o Turskoj.


Otkud se stvorise Muslimanska braca u Turskoj?
laziiprevare laziiprevare 20:10 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

U Turskoj zene nisu nikada nosile burke, niti je to u njihovoj tradiciji.

Nevažno, i tradicija se menja vremenom. Ako preko 90% populacije u traži prava da žene ne budu diskriminisane zbog hidžaba, muslimanke koje nose burke takođe moraju imati pravo da budu drugačije obučene ili bilo koja druga odeća koja ističe nacionalnu ili versku pripadnost .

Takođe, ne može biti ograničena zabrana samo za određena zanimanja: učiteljica može, ali sudija ne može.
Otkud se stvorise Muslimanska braca u Turskoj?



Ne znam, valjda vozom. Promene su danas mnogo brže nego u tradicionalno vreme.
ivana23 ivana23 20:56 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

laziiprevare
Otkud se stvorise Muslimanska braca u Turskoj?


Ne znam, valjda vozom. Promene su danas mnogo brže nego u tradicionalno vreme.


Fotografija je iz Egipta
zilikaka zilikaka 21:34 09.10.2013

Re: opasuljili se :)


U Turskoj zene nisu nikada nosile burke, niti je to u njihovoj tradiciji


Ne znam, ne smem da tvrdim da je poređenje ispravno, ali TEK u Bosni ili Makedoniji nisi mogao videti ni hidžab, a o dugim tamnim haljinama ni govora. Dakle, može se reći da nije bilo u tradiciji(?)
Danas ih ima koliko hoćeš, nikako nisu retkost.

Inače, u SFRJ je negde pedesetih zakonom bilo zabranjeno nošenje zara i feredže, što je svakako imalo uticaja na "tradiciju".

A što se Turske tiče, sećam se utiska svoje prijateljice koja je krajem osamdesetih bila u podužoj poseti koleginici iz Istambula. Pričala da nikakva retkost nije bila da na plaži vidiš jednu devojku u bikiniju, i pored nje dve (mladu i stariju) potpuno pokrivene. Ne u smislu njihovih kostima za kupanje nego u burki.

Objasnili joj da je to već tad počelo da uzima maha, naročito kod stanovnika sa siromašnijeg istoka zemlje. Kaže da su to preuzimale najčešće porodice u kojima je otac umro, pa se majka i sestra prihvatile novog načina oblačenja, jer se za to plaćalo, a novac su ulagale da iškoluju drugu sestru.

Ako je lagala ona, lažem ja.
laziiprevare laziiprevare 22:26 09.10.2013

Re: opasuljili se :)

"Fotografija je iz Egipta"

Ne mogu da ti kažem da ili ne, osim da je ispod fotografije navodena agencija koja je plasirala fotografiju četiri dana pre Sarajeva:

"Pro-Morsi protesters at a demonstration on Istiklal avenue in Istanbul on Wednesday.(August 16, 2013)



Pro-Morsi demonstration on August 17, 2013, at the New Mosque in Istanbul...

zlikaka



Teheran 1964.

Tradicija je promenjiva kao i prihvatanje ljudskih prava.
NNN NNN 08:36 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

Fotografija je iz Egipta
ali su na njoj Turci
milisav68 milisav68 09:06 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

NNN
Fotografija je iz Egipta
ali su na njoj Turci

I to oni novosadski - najgori.
maksa83 maksa83 09:18 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

Ne znam, ne smem da tvrdim da je poređenje ispravno, ali TEK u Bosni ili Makedoniji nisi mogao videti ni hidžab, a o dugim tamnim haljinama ni govora.

Tuzla, 1941.



Doduše nisu tamne.
maksa83 maksa83 09:20 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

ivana23
laziiprevare
Otkud se stvorise Muslimanska braca u Turskoj?


Ne znam, valjda vozom. Promene su danas mnogo brže nego u tradicionalno vreme.


Fotografija je iz Egipta

Onaj transparent koji drže svakako nije na arapskom, a ni žene ne liče na Arapkinje.
Biljana 77 Biljana 77 10:03 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

TEK u Bosni ili Makedoniji nisi mogao videti ni hidžab, a o dugim tamnim haljinama ni govora. Dakle, može se reći da nije bilo u tradiciji(?)
Danas ih ima koliko hoćeš, nikako nisu retkost.



Naravno. Pisala sam o tome jednom prilikom, a drugim povodom. Naravno da ih u ovdašnjoj tradiciji nije bilo, o tome se i radi. Ko i zašto forsira uvuđenje tradicije Jemena i Saudijske Arabije u ovim krajevima to je već sasvim drugo pitanje. Meni se čini da skidanje ove zabrane u Turskoj ni na koji dramatičan način neće promeniti položaj žene. Niti će na "mala vrata" uvesti burke i druge stvari strane njihovoj tradiciji. I to mislim iz dva razloga: šta god mi učitavali, Turska je sekularna država, i Turska je država čvrsto utemeljena u sopstvenoj tradiciji (kao i Grčka uostalom u mnogim stvarima). Ja iskreno mislim da bismo mi bili mnogo zdravije društvo da smo više sekularni i više tradcionalni nego što jesmo. (Ovo će sad sigurno pogrešno da se shvati.)

Biljana 77 Biljana 77 10:28 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

Tuzla, 1941.


Ovo je velika retkost bila u Bosni i mnogo pre toga. Na ovom linku su slike tradcionalnih nošnji iz Bosne.
(malo narodne poezije)

Pošetala Hana Pehlivana.

Pošetala Hana Pehlivana,
Ispred dvora Firdus-kapetana.
Za njom ide Kumrija robinje,
"Kumrijice, po bogu sestrice,
Je l` mi kratka peča i feredža?
Vide l` mi se džanfezli dimije?
Vide l´mi se noge do šljanaka?
Gleda li me Firdus-kapetane,
Gleda li me i begeniše l` me?
zilikaka zilikaka 21:19 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

Ne znam, ne smem da tvrdim da je poređenje ispravno, ali TEK u Bosni ili Makedoniji nisi mogao videti ni hidžab, a o dugim tamnim haljinama ni govora.


Tuzla, 1941


Interesantno bi bilo videti fotografiju iz Bosne šezdesetih, pa sedamdesetih, pa osamdesetih, jer ko što rekoh:

Inače, u SFRJ je negde pedesetih zakonom bilo zabranjeno nošenje zara i feredže, što je svakako imalo uticaja na "tradiciju".
Tradicija je promenjiva kao i prihvatanje ljudskih prava.


Upravo. Posebno ako se malo pogura zakonskim odredbama.

Nego, priča je počela od:

U Turskoj zene nisu nikada nosile burke, niti je to u njihovoj tradiciji



Koliko je poznato, islam na prostorima SFRJ potiče od Turske i postavlja se logično pitanje otkud onda u Tuzli '41. nešto što nikad nije bilo u tradiciji tih istih Turaka.




zilikaka zilikaka 21:41 10.10.2013

Re: opasuljili se :)

Naravno. Pisala sam o tome jednom prilikom, a drugim povodom. Naravno da ih u ovdašnjoj tradiciji nije bilo, o tome se i radi.


Ja htedoh sve vreme da ukažem da kad pominjemo tradiciju pričamo o različitim vremenima, a ona se u njima po ovom pitanju drastično menjala.

U prvoj polovini prošlog veka je bilo još kako potpunog pokrivanja žena.
Onda je novi režim, ideologija, način života, a svakako pre svega zakon, uticao da se ta tradicija potpuno izgubi.
Biljana 77 Biljana 77 11:15 11.10.2013

Re: opasuljili se :)

Koliko je poznato, islam na prostorima SFRJ potiče od Turske i postavlja se logično pitanje otkud onda u Tuzli '41. nešto što nikad nije bilo u tradiciji tih istih Turaka.


Otkud i mnoge druge stvari. Postoje uticaji koji nisu dominantni, a probiju se. Danas u Bosni imaš muslimane koji praktikuju oblačenje, način školovanja i ponašanja koji je mnogo približniji onom u Jemenu, i mnogo manje emancipovan, nego kod njihovih pradedeova.

Potpuno pokrivanje je i danas manjinski zastupljeno u većini muslimanskog sveta. Jedna od najmnogoljudnijih muslimanski zemalja je Indonezija.

Pokrivanje u BIH je tokom istorije zavisilo u mnogome od spoljnih, političkih faktora i toga kako se islamska zajednica osećala u tom trenutku. Posle aneksije od strane BIH i za vreme Kraljevine pokrivanje je uzelo maha u odnosu na prethodne, ranije, periode turske vlasti, jer je na taj način zajednica pokazivala otpor prema novoj situaciji i samosvojnost. Takođe pokrivanje je bilo znatno manje zastupljeno u Hercegovini nego u Bosni; zatim među siromašnim, zemljoradničkim porodicama u kojima su i žene bile prinuđene na težak fizički rad, nego u bogatijim, "begovskim" familijama i sl. Neke su se žene pokrivale isključivo na putovanjima kad su odlazile u mešovita ili nemuslimanska mesta, dok su u svom okruženju (mestu) išle otkrivene, itd, itd.

Narodna poezija, muzika, sevdalinke, nošnje, literatura, govore nam da je život ovdašnjih muslimana bio mnogo drugačiji nego što maksina ilustracija implicira. Sigruno je da je nošenje zara i feredže bilo prisutno čim je bilo potrebe da se zakonski zabrani nošenje, ali da je bilo većinski zastupljeno, nije. Il' da brojimo?
laziiprevare laziiprevare 22:43 11.10.2013

Re: opasuljili se :)

Onaj transparent koji drže svakako nije na arapskom, a ni žene ne liče na Arapkinje.

Znao sam.
Ovo je velika retkost bila u Bosni ...Il' da brojimo?

Da brojimo.
Posebno ako se malo pogura zakonskim odredbama



Obrati pažnju na "zakon" u desnoj ruci.



Ova je protiv one gore.
milisav68 milisav68 11:52 12.10.2013

Re: opasuljili se :)

laziiprevare

Posebno ako se malo pogura zakonskim odredbama



Obrati pažnju na "zakon" u desnoj ruci.



Ova je protiv one gore.

Rekle ti pijavice?
laziiprevare laziiprevare 18:13 12.10.2013

Re: opasuljili se :)

Rekle ti pijavice?

Ne,javilo mi se.
milisav68 milisav68 19:29 12.10.2013

Re: opasuljili se :)

laziiprevare
Rekle ti pijavice?

Ne,javilo mi se.

E super, samo sledeći put proveri poreklo fotografija, pre nego što počneš da deliš lekcije, pošto jedna sa drugom nemaju veze, sem što su na slikama muslimani.
laziiprevare laziiprevare 20:30 12.10.2013

Re: opasuljili se :)

E super, samo sledeći put proveri poreklo fotografija, pre nego što počneš da deliš lekcije, pošto jedna sa drugom nemaju veze

Ako deliš lekcije, objasni o čemu govore fotografije ?

Edit

Tehran:demonstration by Iranian feminists in June 2009

Women religious police crack down on campaigners at a women's rights rally - and as a result of these rallies the government declared that the word 'woman' could no longer be used on TV - instead it should be replaced with the the word 'family' - in the attempt to silence women seeking more rights in Iran.


Tehran:demonstration by Iranian feminists in March 2011

Edit ( milisav68 )
Fotografija 2. Tehran:anti-government protest in June 20, 2009.

milisav68 milisav68 22:10 12.10.2013

Re: opasuljili se :)

laziiprevare

Ako deliš lekcije, objasni o čemu govore fotografije ?

Pa prva je sa protesta za prava žena iz 2006. a druga je sa demonstracija nakon krađe izbora 2009. (obe su iz Irana).
laziiprevare laziiprevare 01:13 13.10.2013

Re: opasuljili se :)

Nenamerna zamena , iznad teksta koji sam naveo postavljena jeste fotografija sa kojom
nisam imao nameri izazvati zabunu . Tekst je original što se tiče prava žena pa ću ga prebaciti ispod radi kontinuiteta.

Nije bila nameru delenja lekcija. Svako ima svoje mišljenje.


Tehran: International Women's day demonstrators in March 8, 1979

The combination of enforced hijab wearing and segregation is used to limit women’s access to state education, sports and other facilities. In other words, the system is geared to institutionalise women’s confinement to the home. These policies facilitate the objective of turning women into second-class citizens.

Most women do not report incidents of rape outside marriage because the victim has more to lose. First she will be accused of bringing dishonour to her own family and in some cases might even be killed by family members...

"I want ... to continue to fight injustice and discrimination against women."
(student at the University of Tehran)


Verujem da će se izbore za svoja prava kao svuda u svetu i da nikada više bilo gde u svetu, muškarci neće odlučivati za uvođenje hidžaba ili burke, uključujem i tradicionalne iz naših krajeva.
Ako žene žele nositi to treba biti njihova slobodna odluka.
milisav68 milisav68 13:49 13.10.2013

Re: opasuljili se :)

laziiprevare
Nenamerna zamena ,

ok.
Verujem da će se izbore za svoja prava kao svuda u svetu i da nikada više bilo gde u svetu, muškarci neće odlučivati za uvođenje hidžaba ili burke, uključujem i tradicionalne iz naših krajeva.
Ako žene žele nositi to treba biti njihova slobodna odluka.

Da, i tome Bilja priča, da je skinuta zabrana za nošenje marama, pa je sad njihova slobodna volja da li će ili neće da nose (u Turskoj).

Druga je stvar što je sve podložno zloupotrebi, pa su tako ženska prava drastično ugrožena u Iranu, a uopšte nisu u Saudijskoj Arabiji. tzvrtz.

Ili se zalažemo za ljudska/dečja prava, ali nam ni njamanje ne smeta što patike koje nosimo - prave deca - jer je to sklonjeno od očiju javnosti.
laziiprevare laziiprevare 17:43 13.10.2013

Re: opasuljili se :)

milisav68

According to official statistics 76% of Turkish women wear hijab, but only 58.9% of people think it is obligatory ... 96.9% of the Turkish population positively identify themselves as Muslims.

Tema jeste generalno pozitivna, ali različito gledamo na slobodu “hoće li nešto nositi” i 90% populacije godinama podržava ukidanje zabrane u ”tradicionalno konzervativnim sredinama” koje ne priznaju mnoga druga prava.
Takođe treba znati da je zabrana uvedena u vreme istorijskih dešavanja u okruženju i da se zabrana odnosila i na brade u muškaraca.

Much of the negativity about headscarves and veils comes from a lack of understanding about what they mean and why women choose wear them. For me, it is an expression of faith, and modesty is a part of that. At the same time, I live in the real world. (Shalina Lit, Engleska)

Na prethodnim fotografijam se vidi koliko su žene učestvovale u odluci(i u Iranu) i ako jeste diskriminacija za studente i učiteljice, onda je i za sudije, to je moj stav i stav većine u Turskoj .

...76% of the population think that university students should be allowed to wear the hijab and 74.2% think it should be permissible for female officers of state as well.

O hidžabu i ne samo "za hidžab", i u drugim zemljama se vode rasprave.



Žena Turskog predsednika ima pravo da se zalaže za hidžab,ali zaista treba shvatiti da njen hidžab i njena prava su veoma različita od drugih žena.

Headscarf-wearing women are full members of the republic, as well as those who do not wear it.(Erdogan)

The lifting of the ban on headscarves ends a disgraceful human rights abuse that took away futures of generations of women in Turkey. ( Meral)

O deci možeš otvoriti temu i ne samo o radu. Demokracija nije laka, sigurno i ja grešim ali treba vežbati.
milisav68 milisav68 22:18 13.10.2013

Re: opasuljili se :)

laziiprevare

Tema jeste generalno pozitivna, ali različito gledamo na slobodu “hoće li nešto nositi” i 90% populacije godinama podržava ukidanje zabrane u ”tradicionalno konzervativnim sredinama” koje ne priznaju mnoga druga prava.
Takođe treba znati da je zabrana uvedena u vreme istorijskih dešavanja u okruženju i da se zabrana odnosila i na brade u muškaraca.

Ma ok, samo hoću da ti kažem da se ne zalećeš previše, jer se mnogo lovi u mutnom, baš zbog te iste vlasti, odnosno prevlasti u svetu, a ja ću više da verujem Bojanu koji živi tamo već duže vreme, nego nekim engleskim ili američkim novinarima, koji duvaju u tikve njihove administracije.

Isto je i sa Iranom, gde je revolucija uspela baš zbog toga što su ih Amerikanci (zajedno sa Pahvalijem) maksimalno eksploatisali (korupcija i ekstravagancija), i zato što su oni jurili komuniste i narodne mudžahedine, a nisu obraćali pažnju na popularniju religijsku opoziciju, koju je predvodio Homeini (koji je posle zeznuo levičare, koji su takođe učestvovali u revoluciji).

Tako je i prošle godine izfabrikovana kriza sa nuklearnim oružjem, što je vlast iskoristila da pojača pritisak na opoziciju (a i strane tajne službe su puštale pipke), da bi se dokopali nafte po povoljnijim uslovima.

Nešto slično se desilo i kod nas, kad su se razne strane delegacije šetkale po Kosovu, a koliko su dobrog doneli, može da se vidi iz podatka da je od kraja 2009. do početka 2013. 66.000 ljudi sa Kosova zvanično zatražilo azil u EU (o odlasku preko rođaka i ilegalno nemaju podatke).
Biljana 77 Biljana 77 09:21 14.10.2013

Re: opasuljili se :)

Da, i tome Bilja priča, da je skinuta zabrana za nošenje marama, pa je sad njihova slobodna volja da li će ili neće da nose (u Turskoj).


Upravo.
antioksidant antioksidant 07:17 15.10.2013

Re: opasuljili se :)

Koliko je poznato, islam na prostorima SFRJ potiče od Turske i postavlja se logično pitanje otkud onda u Tuzli '41. nešto što nikad nije bilo u tradiciji tih istih Turaka.

strani provokatori
blogovatelj blogovatelj 19:16 08.10.2013

Stižu lepe vesti

Sigurno je da ima važnijih stvari. Samo ja više ne mogu. Svakog dana na svakom veb portalu koji otvorim bar u tri naslova dreždi Vučić, a ostalih 5 na naslovnoj su pucnjave, taoci, saobraćajke i pevaljke.


Sad ću da vam prenesem vest iz kanadskih medija, objavljenu danas.
Deset najboljih zemalja u nečemu.

Rang lista

10. Slovačka
9. Norveška
8. Albanija
7. Kanada
6. Bosna
5. Velika Britanija
4. Srbija
3. Danska
2. Hrvatska
1. Švedska

Šta mislite u čemu smo četvrti u svetu?
Bolji od svih. Samo Šveđani, Hrvati i Danci su bolji od nas?
Ovo je moja poruka vranim gavranima, kojima ništa u Srbiji ne valja. Nisi ti Biljo u pitanju, nego si tražila lepe vesti, a ja pročitao slučajno pre par sati.
I da viš sad, opet će ti gavranovi da se jave i da relativizuju ovo. Neće se nijedan od njih javiti i reći "pa dobro je jebote, ajde, eto pa ima nešto i kod nas da nije loše" nego će i u ovome što valja tražiti crnilo.

Link sledi gospodo. U pitanju su porodiljska bolovanja.

Klik
niccolo niccolo 20:07 08.10.2013

Re: Stižu lepe vesti

1. Švedska

U Švedskoj muškarci moraju obavezno na "porodiljsko" bolovanje, mislim 3 nedelje. Kod nas je to opciono, ili žena ili muškarac. Zato je Švedska prva, a mi četvrti
dr.wagner dr.wagner 21:21 08.10.2013

Re: Stižu lepe vesti

.... večer

blogovatelj
2. Hrvatska

niccolo
Zato je Švedska prva, a mi četvrti


-Ovdje (RH) dijete ti može napraviti susjed , poštar ili kum ... a ti možeš na
porodiljski lažno se predstavljajući kao otac ...
-Čak i nakon par godina , kada se sazna istina nakon utvrđivanja očinstva , država
ne traži povrat novca ...

-Zato smo mi drugi , a vi četvrti ...


Wagner
niccolo niccolo 21:36 08.10.2013

Re: Stižu lepe vesti

Touché, Wagner
Biljana 77 Biljana 77 12:14 09.10.2013

Re: Stižu lepe vesti

Ovo je moja poruka vranim gavranima, kojima ništa u Srbiji ne valja. Nisi ti Biljo u pitanju, nego si tražila lepe vesti, a ja pročitao slučajno pre par sati.
I da viš sad, opet će ti gavranovi da se jave i da relativizuju ovo.


Bez namere da glumim vranog gavrana, moraću da realtivizujem. Radim u privatnoj firmi koja je u toku dva moja porodiljska bolovanja ispunila prema meni sve zakonske obaveze, u smislu redovne isplate zarade, uplaćivanja svih doprinosa, čak mi je napravila i neke ustupke koje nije morala. To je jedan primer naspram većine onih koji dobiju otkaz na pomen trudnoće, ne isplaćuju im se davanja, bivaju prinuđene da daju otkaz, da se vrate na posao ranije. Tako da teorija je jedno, a praksa drugo. Verujem da ima mnogo zemalja koje imaju u startu lošiju ponudu za trudnice/porodilje ali se ta ponuda zakonski mnogo bolje prati i sprovodi u praksi.
Tabela na wikiju je prilično informativna.
Iako je Norveška lošije rangirana na ovoj tvojoj listi, u praksi je njihovo rešenje npr. bolje iz mnogo razloga. Bila je žučna rasprava na blogu jednom prilikom (ne povratilo se), ali je suština da naših plaćenih 100% u praksi ne znači istu platu kao kad niste na porodiljskom, već manje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:46 08.10.2013

Trouglasti krug

Biljana 77
... bar u tri naslova dreždi Vučić


A jel dobro dreždi?

... Ali radi se de facto o ukidanju jedne zabrane, odnosno stavljnje na volju ženamahoće li nešto nositi ili neće. Diskusija o tome šta znači (i da li postoji) slobodan izbor u pokrivanju glave odveo bi nas u sasvim drugom pravcu.


To i ove cure kažu:

libkonz libkonz 20:17 08.10.2013

koka kola, malboro, suzuki

danas je predsednik vlade izjavio da će i ministrima biti smanjena plata tako da i oni malo žive teško, kao prosečni građani, a predsednik se uključio u klub "Đinđić je bio super, a posle njega prvi koji vrede smo mi" izjavom kako se od 2003. sve radilo pogrešno.
Biljana 77 Biljana 77 13:31 09.10.2013

Re: koka kola, malboro, suzuki

a predsednik se uključio u klub "Đinđić je bio super, a posle njega prvi koji vrede smo mi" izjavom kako se od 2003. sve radilo pogrešno.

A ti si očekivao nešto drugo? (Izgleda da jesi:"Zato moj glas ide SNS-u, pa šta nam bog da" - 28.04.2014. )
libkonz libkonz 14:24 09.10.2013

Re: koka kola, malboro, suzuki

"Zato moj glas ide SNS-u, pa šta nam bog da" - 28.04.2014. )

Verujem da sam 2012. ispravno postupio, za 2014. ćemo videti, verovatno će ignorisanje svih budućih izbora biti moja opcija.
princi princi 20:27 08.10.2013

E, falim te, Bože

U Turskoj je ukinuta zabrana nošenja marama službenicama u državnim institucijama, osim onih koje nose službenu uniformu - pripadnice Oružanih snaga Turske, policije, sudije i javni tužioci.

Da li će, razmišljam naglas, ovo doprineti većoj ili manjoj emancipaciji žena u Turskoj? Ili su one već dovoljno emancipovane?
Biljana 77 Biljana 77 12:27 09.10.2013

Re: E, falim te, Bože

ovo doprineti većoj ili manjoj emancipaciji žena u Turskoj

To je verovatno jako individualno. Žene nisu jednako emancipovane ni u zemljama u kojima se manje oseća uticaj religije/tradicije/čegagod.
Zakon omogućava izbor. To je sve.
Mnogo veoma uređene i napredne zemlje su kriminalizovale abortus.
princi princi 15:23 09.10.2013

Re: E, falim te, Bože

Biljana 77
ovo doprineti većoj ili manjoj emancipaciji žena u Turskoj

To je verovatno jako individualno. Žene nisu jednako emancipovane ni u zemljama u kojima se manje oseća uticaj religije/tradicije/čegagod.
Zakon omogućava izbor. To je sve.
Mnogo veoma uređene i napredne zemlje su kriminalizovale abortus.

Da, ovo je, ono, klasičan "čija keva peder?" odgovor. Za inspiraciju, ima čitava knjiga tih fazona. A za one koje mrzi da idu u detalje ima i skraćena, budžena verzija.
Biljana 77 Biljana 77 15:31 09.10.2013

Re: E, falim te, Bože

Da, ovo je, ono, klasičan "čija keva peder?" odgovor.


Ne, nije. Ovo je odgovor: Zakon omogućava izbor . U ovom konkretnom slučaju. I ne znam da li će pomoći ili odmoći emacipaciji jer nemam uvid u to koliko žena uopšte ima nameru da koristi novostečenu slobodu. Postoji mnogo slučajeva u kojima zakon onemogućava izbor. U Saudijskoj Arabiji i u Irskoj. Jbg.

(+ ovo je toliko postalo opšte mesto na blogu da je dosadno; knjižica je osveženje mora se priznati)
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:52 08.10.2013

Vukajlija kaže i mirna Bačka:

...i mirna Bačka!

Jedan od najstarijih sleng izraza u srpskom jeziku koji je, nastavši pre skoro 200 godina na prostorima tadašnje provincije Austro-Ugarske tj. današnje Vojvodine, uspeo da odoli zubu vremena i da zaživi u srpskom govornom vokabularu sve do dana današnjeg. Pretpostavlja se da je motiv nastanka ovog veoma specifičnog izraza ležao u nepobitnoj činjenici da su Srbi, od kada je sveta i veka, važili za jedan veoma težak i zajeban narod ( neki bi rekli i ''nebeski'' ) te da su iz tog razloga uvek bili nekako 'nepodesni' za saradnju sa svojim, nazovimo ih, ''gazdujućim zemljama''. Česte pobune, protesti, sitne revolucije i ustanci naterali su mudre Austro-Ugare (jerbo su čitali istoriju a i Turci su im se žalili ) da preispitaju svoj odnos sa potlačenim pravoslavnim stanovništvom i o'lade, što bi se reklo, sa apsolutističkim stavom koji su prema istom prethodno zauzeli. Zbog toga se danas izraz iz naslova koristi kao dodatak u rečenicama koje se, pre svega, afirmativno ili povlađujući odnose prema sagovorniku.
1823, dvor Franca Jozefa III Habzburškog

- Ne znam zaista šta da činim dole sa tim prokletim Serbima...! Stalno se bune, kukaju, nešto traže...To više ne može da se izdrži! Sa Slovacima, Česima, Mađarima, Hrvatima i drugim normalnim narodima sasvim zadovoljavajuće koegzistiramo ali sa ovim divljacima - nikako! Šta Vi kažete, generale Paušek...?
- Rešenje je u Bačkoj, care. Tamo su Serbi najnaporniji. Mirna Bačka - i sve će biti u redu...!
- Znači - gradski prevoz...?
- Znači - gradski prevoz...
Biljana 77 Biljana 77 12:20 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

Rešenje je u Bačkoj, care. Tamo su Serbi najnaporniji. Mirna Bačka - i sve će biti u redu...

Čekam blogobačvane da objasne.
g.radicevic g.radicevic 13:10 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

Čekam blogobačvane da objasne.


pa sve ti je Jelica lepo objasnila

Znači - gradski prevoz...




EDIT:


pojašnjenje
Biljana 77 Biljana 77 13:25 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

pa sve ti je Jelica lepo objasnila

Ma ok, nego oni vole da se pruže po blogu, onako opušteno.

(Okupirali su blog, ni ne zna se koliko ih ima )
libkonz libkonz 14:22 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

(Okupirali su blog, ni ne zna se koliko ih ima )

Ja sam dođoš, ne znam dal se računam? (jes da mi je i otac ovde rođen, ali se to izgleda ne računa)
milisav68 milisav68 15:13 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

Biljana 77
(Okupirali su blog, ni ne zna se koliko ih ima )

Ima ih između 10 i 160.
Biljana 77 Biljana 77 15:18 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

Ima ih između 10 i 160.

Nismo ni mi za bacanje. (Ja nabrojala 8 sa našim tablicama )
zilikaka zilikaka 17:17 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

(Okupirali su blog, ni ne zna se koliko ih ima)


Meni baba bila Bačkulja, al me svakako piši u protivničku (im) stranu.

Šifra: Nismo ni mi za bacanje.
yugaya yugaya 20:21 09.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

Biljana 77
Rešenje je u Bačkoj, care. Tamo su Serbi najnaporniji. Mirna Bačka - i sve će biti u redu...

Čekam blogobačvane da objasne.


zaista ne znam, znam da ima i u varijanti sa Bosnom i Krajinom te izgleda da nije fora u Bačvanima
milisav68 milisav68 09:09 10.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

Biljana 77

Nismo ni mi za bacanje. (Ja nabrojala 8 sa našim tablicama )


Au, al sam neobavešten.
Biljana 77 Biljana 77 10:16 10.10.2013

Re: Vukajlija kaže i mirna Bačka:

Šifra: Nismo ni mi za bacanje.

jedi-knight jedi-knight 21:12 09.10.2013

...

Munze konza
Biljana 77 Biljana 77 10:26 10.10.2013

Re: ...

Skoro sam se valja od smeha na jedan "prosvećeni" navijački grafit: Singidunum hebe Taurunum. Setila sam Asteriksa i onog Gala što piše grafit na latinskom: Rimljani odlazite ili tako nešto...
NNN NNN 13:28 10.10.2013

Re: ...

Pajtonovci
Biljana 77 Biljana 77 16:05 10.10.2013

Re: ...

Dakle nije Asteriks nego MP. Mogao si i na PP, da se ne blamiram.
NNN NNN 09:04 11.10.2013

Re: ...

U Asteriksu je ionako gomila fora sa latinskim,
meni je omiljena kad centurion traži dobrovoljce za odlazak u galsko selo,
a svi legionari počnu nešto da mumlaju na latinskom,
a centurion poludi i počne da viče:
- Ajde malo više oduševljenja,
a manje latinskog,
Junonu mu Junoninu!


dobar prevod para vredi!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana