Jedan ram za dva portreta !

Branislav Kovačević Cole RSS / 21.02.2008. u 15:52

Tomislav Nikolić i ja - sugradjani !

Toma i ja !
Toma i ja !

Tomislav Nikolić (1952.god.) i ja (Branislav Cole Kovačević, 1953.god.) već čitavih 55 godina živimo u istom gradu! Puno bi sličnosti i razlika moglo da se iščačka iz naših biografija. Nekako smo iste godine pošli u osnovnu školu, ja godinu dana ranije, a on na vreme, pa smo tako postali „generacija“. Ne znam koju je osnovnu školu pohadjao, ali po mestu stanovanje (Radnička kolonija, ja u centru) svakako nismo išli u istu (ja u OŠ“Sv.Marković“, a on verovatno u OŠ“Stanislav Sremčević“). Tada su u Kragujevcu to bile ogromne razdaljine, tako da je moguće pretpostaviti da se nismo su-sretali, osim možda na fudbalskim utakmicama „Radničkog“. Ja sam živeo, sa starijom sestrom, u srećnoj porodici srednje klase (otac dramski glumac, prvak Teatra - majka bankarska službenica), a Toma, ako je verovati biografima, u radničkoj porodici, izgubivši rano roditelje, nesrećnim slučajem i brata. Ja sam išao u Gimnaziju - I Kragujevačku, a Toma u Tehničku školu. Ja društveni smer, Toma gradjevinski. U to vreme je, kraj 60-tih, glavno mesto okupljanja mladih bio korzo (današnja Pešačka zona), gde smo se nalazili sa društvom od 19,oo, pa do 22, oo , kako kad! Šetali, kibicovali, grickali semenke i pljuckali na ceo svet. I korzo je bio tada „podeljen“ na one koji idu u Gimnaziju (leva strana ulice, gledano od hotela“Kragujevac), sredinu koja je pripadala nešto starijima – već za ženidbu i udadbu i desna strana koja je bila namenjena onima koji su išli u druge škole...To je bilo neko nepisano (priznajem ružno) pravilo, koje se manje više poštovalo, koliko god da je to danas nezamislivo.

Mislim da i tada nismo bili na istoj strani?

Pojava VIS-ova (vokalno instrumentalnih sastava-kako su se nekada zvale rok grupe kod nas!!!) neminovno je dovela do organizovanih igranki u Vatrogasnom domu, Medicinskoj školi....moguće je da smo se tu Toma i ja nekada sreli , jer je Toma slušao (tako je bar izjavljivao), kao i ja, radio – Luksemburg, Bitlse, Rolingstounse, Crvene korale (Zagreb), Indexe (Sarajevo), Zlatne dečake, Siluete.....(Beograd), Senke, Džentri (Kragujevac)..... naravno i prve taktove koje su uvežbavali budući članovi kultne grupe Smak, koji su se čuli kroz male prozore, podrumskih prostorija Doma omladine, tek nešto malo iznad nivoa ulice kojom smo prolazili, svakodnevno, na putu ka Gimnaziji. Nakon srednje škole Toma je upisao Pravni, ja Ekonomski fakultet...nismo se upoznali ni tada, kao brucoši ! Iz Tominih izjava se može saznati da je zbog teške porodične i egzistencijalne situacije napustio fakultet i da je kao gradjevinac putovao po Jugoslaviji radeći po mnogim gradilištima, a ja sam u vreme studija, radio preko studentske zadruge (prao prozore na „Inex-u“, okopavao kukuruz...) zatim kao fotoreporter i novinar („Svetlost“-Kg, „Sportske novosti „ i „SN revija“-Zagreb, „Auto moto revija“-Ljubljana, „Ekspres politika“ – Beograd....)....otvorio sam i prvu diskoteku na Ekonomskom fakultetu (spetakularno se zvala „Amor“...!!!).

Ne znam kada se on oženio, ali slutim da smo to uradili nekako u slično vreme, jer sam za njega prvi put čuo od svoje ćerke, Maše (rodjene 1978.god), sa kojom je Tomin sin bio u istom razredu u školi „Sv.Marković“. Hvalila ga je kao dobrog i finog decka-ne sumnjam, kažu da je i danas takav! Ne sećam se da smo bili zajedno na roditeljskim sastancima, ali ne isključujem tu mogućnost. Tominu suprugu sam poznavao od ranije, jer sam se povremeno vidjao sa njenim bratom, nešto starijim od mene, a i stanovali su u soliteru u kome su živela dva moja nerazdvojna školska druga...U svakom slučaju, mnoge staze su nam se ukrštale, ali se nikada nismo upoznali, za sve to vreme.

U vreme početka rata, 90-tih, ja sam radio kao umetnički direktor (glavni urednik) Studentskog kuturnog centra. Tada je SKC postao kultno mesto okupljanja mnogih slobodnomislećih ljudi. Mnoge teme i gosti izazivali su veliku pažnju Kragujevčana, kao i nadležnih službi. Uvodjenjem pluralizma, SKC je otvorio vrata za novosnovane političke partije, koje su svake subote dobijale prostor, besplatno, za svoje promocije. Čak je i prvi veći skup predstavnika do tada osnovanih 12 političkih organizacija (DS, UJDI, Zelena stranka, Narodna radikalna stranka....) bio održan u sali SKC-a, o čemu je i „Komunist“ objektivno izvestio!!! Ipak medju mnogobrojnim posetiocima nisam vidjao Tomu, koji je u to vreme, radio na Gradskom groblju, priča se uspešno! Možda je i dolazio u SKC, na programe, ali svakako nije bio aktivni učesnik. Po prvi put sam ga video i zapamtio njegov lik, kada su se organizovale „dobrovoljne jedinice“ za odlazak na ratišta. Ja sam te, 1991. godine, 31, avgusta u Šumaricama, sa svojim prijateljima iz SKC-a organizovao, uz pomoć Yutela (predsednika saveta Yutela, prof Ivana Djurića) jedini „Koncert za MIR“ u Srbiji, na kome su učestvovali Rade Šerbedžija, Atomsko sklonište, SMAK, P.Ejdus, J.Tatić, Gorica Popović, Zabranjeno pušenje, Galija, Frenky, Merlin, Mihajlo Radojičić - ŠOK, Bora Dugić... i mnogi drugi (o tome sam već pisao na Blogu), a na drugoj strani, ispred hotela „Kragujevac“ su se već povremeno postrojavale čete dobrovoljaca koje je ispraćala zabrinuta (ali ponosna) rodbina. Ja sam zbog tog koncerta za mir imao razne neprijatne „razgovore“, a Toma se nakon „dobrovoljnog rada“ preselio u Beograd „Koncert za MIR“ nije bio mesto gde smo mogli, Toma i ja, da se sretnemo! Nekako od promotivne tribine Milana Panića, koju sam organizovao 1992, a na kojoj se Panić premijerno pojavio kao protivkandidat „našeg Slobe“, kreće i moje veće političko angažovanje. Toma se sve više pojavljuje uz Šešelja, a ja sve više, kao nestranačka ličnost na suprotnoj strani - uz „DEPOS“, Koaliciju „Zajedno“...i tako sve do 1997.godine, kada na nagovor prijatelja, pokojnog profesora Ivana Djurića, osnivam Ligu za Šumadiju (Koaliciju Šumadija). Ideja je bila da mesto predsednika preuzme Ivan, po povratku iz Pariza. Na žalost, on je poput mnogih veliki srpskih intelektualaca preminuo van Srbije, nikada shvaćen i prihvaćen!

Tomina i moja politička opcija nikada nisu bile bliske, čak se može reći da su to uvek bila dva kraja sveta. Politička grupacija kojoj sam pripadao ( LSV-N.Čanak, SDU – Ž.Korać, SDP- Rasim Ljajić, RV-M.Isakov i SVM- J.Kasa) sve je više postajala „izdajnička“, a Tomina politička opcija sve više „patriotska“. Toma je postao potpredsednik Vlade, a ja sam postao koordinator te naše male političke grupacije koju smo nazvali Savez Demokratskih Partija (SDP). Dok je Toma, već bio poslanik, vojvoda, potpredsednik Vlade, ja sam isteran sa posla, namestili su mi par saobraćajki, optuživali za sve i svašta, pa i privodili, kao sumnjivog. Kao koordinator SDP-a, razgovarao sam sa koordinatorima (V.Batić, N.Čović..), druge političke grupacije, Savezom za promene (SZP-om) oko zajedničkog delovanja, pa i ujedinjavanja. Na početku razgovora nisu baš preterano pokazivali interes za širenjem opozicionog bloka (valjda opozicioni elitizam), ali smo nekako uspeli da dodjemo do prvog sporazuma, koji smo potpisali Batić i ja. Toma (Šešelj) je za to vreme već više puta sklapao i otkazivao saradnju sa vladajućim partijama, a pre svega SPS-om i S.Miloševićem. JUL niko nije voleo, pa ni oni, priznajem. Formiranjem DOS-a, ta linija razgraničenja izmedju Tome i mene se još više produbila, a posebno nakon petog oktobra 2000-te. Ja sam te noći petog oktobra, uprkos pobedi, bio rezigniran, razmišljajući samo o tome gde smo bacili celu jednu deceniju i kako da izadjem iz politike, a Toma (Radikali) kako da politički prežive i ostanu u njoj.

Toma je platio ekstraprofit zbog stana u Beogradu, a ja sam zamenio stan u centru Kragujevca za kuću van grada. Toma je ostao poslanik, a ja sam izabran za poslanika, pa smo se sretali u prostoru, koji se zvao Narodna skupština, ali osim protokolarnog „zdravo, zdravo....“ ništa više. Mislim da čak ni jednu kafu nismo zajedno popili u skupštinskom bifeu. Po DOS-ovom koalicionom sporazumu, kao predsednik partije, mogao sam da budem potpredsednik Vlade – nisam! Toma je ispratio Šešelja u Hag i postao prvi čovek Radikala. Danas je Toma lider političke scene Srbije, jedini ozbiljni protivknadidat Borisu Tadiću na proteklim predsedničkim izborima, a ja sam se manje više povukao iz političkog života.

Danas je Toma na Mitingu u Beogradu, a ja ću u to vreme biti u svom dvorištu, u Šumaricama, naselju gde i Toma ima kuću.

Naravno nisu sa iste strane puta.

Ja levo, on desno!

Ili obrnuto u zavisnosti iz kog pravca se gleda.

Atačmenti



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukla kukla 16:17 21.02.2008

Gos`n Cole,

Vi i ja imamo nesto zajednicko.
Isli smo u iste skole.
Puno Vas pozdravljam.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:22 21.02.2008

Re: Gos`n Cole,

kukla
Vi i ja imamo nesto zajednicko.
Isli smo u iste skole.
Puno Vas pozdravljam.



Hvala ..javite se na private...da ne trolujemo Blog!
poz
bkc
dragan7557 dragan7557 16:48 21.02.2008

Re: Gos`n Cole,


Valda TRI PORTRETA ili je ovaj dole simbiot ?
shunka shunka 16:19 21.02.2008

evo ni ja

lep tekst. refleksivan. nekako tuzhan. veliki deo zhivota proveden u pokushaju ne biti toma. mozhda ce sledece generacije imati vishe srece i posvetiti veliki deo zhivota u pokushaju biti vishe od tome. al' mora se korak po korak. prvo ne biti toma, onda biti neshto vishe, onda potpuno zaboraviti tomu, i tako dalje.

hvala svima koji nisu bili toma.

miraf miraf 16:54 21.02.2008

Re: evo ni ja

Ne biti Toma.
Daleko je Toma dogurao,zahvaljujuci vladavine nesposobnih politicara.Na samom pocetku je trebalo zabraniti SRS kao extremno nacionalisticku partiju,koja nista dobro nemoze doneti.Znaci,napravljen je jedan ogroman propust.
Sada pravimo jos jedanbraz,nasi,nacionalni stroj i kako li se vec zovu sve te fasisticke stranke slobodno upadaju gde hoce,propagiraju i ruse sta hoce.
Plasim se da ce nasa politicka situacija,nasa vlada pomoci da i oni jednog dana postanu parlamentarna stranka.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 16:20 21.02.2008

Ovo je sada najvažnije..!! Pažnja..!!

" Dačić: Zabraniti sve koji prihvate nezavisnost Kosova
BEOGRAD - Socijalistička partija Srbije (SPS) zalaže se za zabranu svih političkih stranaka i nevladinih
organizacija koje prihvate nezavisnost Kosova, izjavio je danas predsednik SPS-a Ivica Dačić.
To je suprotno Ustavu Srbije. Srbija mora da bude ozbiljna država. Nema nijednog Albanca na Kosovu koji nije želeo nezavisnost Kosova i zato ne vidim razloga da ima naših stranaka, bile one i parlamentarne, koje će se zalagati za prihvatanje nezavisnosti Kosova", rekao je Dačić na konferenciji za novinare u Skupštini Srbije."
Ovo Dačićevo pozivanje na patriotizam i Ustav ukazuje na jednu novu, ili bolje reći obnovljenu vrstu smeonosti u javnim političkim nastupima, koja može da vodi jedino u pravcu gušenja političkih sloboda, novog državnog nasilja, linča... Zato ovakvu izjavu TREBA NAJOŠTRIJE OSUDITI ! Svako, na način koji je primeren njegovoj poziciji, treba da ustane protiv ovog začetka nove državno-ideološke destrukcije!!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:23 21.02.2008

Re: Ovo je sada najvažnije..!! Pažnja..!!

Dragan Vujanović
"
TREBA NAJOŠTRIJE OSUDITI ! !



NARAVNO..NISTA NOVO SA DACICEVE STRANE....NI TOMINE, VUCICEVE....
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 16:43 21.02.2008

Re: Ovo je sada najvažnije..!! Pažnja..!!

Da, nista novo - ali ni nista manje opasno!!

Ideja o zabrani jedne stranke, posebno sa ove strane "društvene barikade", izuzetno je opasna. Ona otvara put svemu onome što smo već viđali 90-tih, s tim što bi današnja varijanta bia joša opasnija, jer SPS-SRS (možda i DSS) ne bio onako naivno ispustili vlast kao 2000-te!!! Pa, i oni pomalo uče!! Sad ih ne bi tako lako skinuli!!

Stoga, dignimo (bar) SVOJ GLAS PROTIV OVAKVE IZJAVE !!!! !!!!
TIMELESS TIMELESS 16:54 21.02.2008

Re: Ovo je sada najvažnije..!! Pažnja..!!

Dragan Vujanović
Ideja o zabrani jedne stranke, posebno sa ove strane "društvene barikade", izuzetno je opasna. Ona otvara put svemu onome što smo već viđali 90-tih, s tim što bi današnja varijanta bia joša opasnija, jer SPS-RS ne bio onako naivno ispustili vlast kao 2000-te!!! I oni uče!! Stoga, dignimo (bar) SVOJ GLAS PROTIV OVAKVE IZJAVE !!!! !!!!

Zamislite samo koliko je apsurdna bila inicijativa G17+ da se zabrani SRS. Niko se sa te "strane društvene barikade" nije nešto posebno usprotivio niti dizao glas, naprotiv. Možda je fora upravo u tome sa "koje ste strane".
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 17:12 21.02.2008

Re: Ovo je sada najvažnije..!! Pažnja..!!

Timeless: " "Zamislite samo koliko je apsurdna bila inicijativa G17+ da se zabrani SRS. Niko se sa te "strane društvene barikade" nije nešto posebno usprotivio niti dizao glas, naprotiv. Možda je fora upravo u tome sa "koje ste strane".
Sa ove ili one strane (pozitivnih) ljudskih zakona... Stvarno je dilema. Sa strane onih koji su vršili državni teror i vodili zemlju u suicid, ili one druge strane, koja se protiv toga borila i zahtevala pravednije i bolje društvo. U principu, vaša dilema je - prividno - skoro opravdana, ali iz perspektive pozitivnog legitimiteta, koji stvara legitimnost - teško da ste u pravu. Bolje da SRS čuvate u svom srcu. I da odete kod kardiologa. Iznenadili biste se !!!
bravar bravar 16:29 21.02.2008

bez naslova

Ooodlican tekst:)

PS Imate nesto zajednicko:) Jedan blog. Napisao ga Gosn Cole - ne znate ga sigurno:)))
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:34 21.02.2008

Re: bez naslova

bravar
Ooodlican tekst:)

PS Imate nesto zajednicko:) Jedan blog. Napisao ga Gosn Cole - ne znate ga sigurno:)))




Hahaha..duhovito!
poz
bkc
Colin_bgd Colin_bgd 16:30 21.02.2008

Razlozi...

Vi ste usli u politiku da bi ste je (nju, politiku) naterali da vas ostavi na miru. Toma je usao u politiku da vas (i nas) nikad ne ostavi na miru...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:33 21.02.2008

Re: Razlozi...

Colin_bgd
Vi ste usli u politiku da bi ste je (nju, politiku) naterali da vas ostavi na miru. Toma je usao u politiku da vas (i nas) nikad ne ostavi na miru...



Hm....dobra opservacija,....nisam o tome razmisljao..Moguca verziija!!!
hvala i poz.
bkc
dragan7557 dragan7557 16:45 21.02.2008

Re: Razlozi...


Daklem, Cole,
najtragičnije je da vi niste nikada popili kafu sa Najvećim Graditeljom Moderne Srbije ????



anagard anagard 16:45 21.02.2008

jedan ram za dva portreta

Cole, dobro da Vam je glava na ramenima, obzirom da oni vole i da prikolju one koji su drugačiji, superiorni, pametni, nepodmitljivi...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:51 21.02.2008

Re: jedan ram za dva portreta

anagard
Cole, dobro da Vam je glava na ramenima, obzirom da oni vole i da prikolju one koji su drugačiji, superiorni, pametni, nepodmitljivi...



Eh sad...da ne preterujemo.....kada sam ja u pitanju, ali nije naodmet pricuvati je....!
andjelija andjelija 16:49 21.02.2008

interesantan osvrt

da su normalna vremena, i da ste obojica normalni pa ma koliko ideoloski razliciti, da makar jednu kafu ko ljudi popijeteu bifeu one skupstine gde se ne naplacaju pdv...

...da su druge okolnosti.....
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:55 21.02.2008

Re: interesantan osvrt

andjelija
da su normalna vremena, i da ste obojica normalni pa ma koliko ideoloski razliciti, da makar jednu kafu ko ljudi popijeteu bifeu one skupstine gde se ne naplacaju pdv...

...da su druge okolnosti.....



Slazem se....em sugradjani, em komsije.....a lako bi za PDV, da je normalna situacija!!!
zabituljko zabituljko 16:52 21.02.2008

Tadić se mnogo igra...

HEHE..trebalo je deset godina da se baci (s pravom) Milošević...ko ne vidi da bi tandem Koštunica-Nikolić uz ovakvu Rusiju vladali barem PEDESET...
nadam se Cole da ćes sledećih 50 godina pisati o tome...
Aj uzdravlje...


Vas,

zabituljko
Spiridon Spiridon 16:58 21.02.2008

Cole

jel ovo slucajnost sto je ram crvene boje =]
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:22 21.02.2008

Re: Cole

Spiridon
jel ovo slucajnost sto je ram crvene boje =]



Ram je je svakako jos uvek crven...kako god to tumacili...!!!
stefan.vizantin stefan.vizantin 16:58 21.02.2008

nisam najbolje razumeo

jel Vam zao zbog njegove uspesnije karijere ili Vam je zao neceg drugog (npr. na temu TN uspesno svi mi sjeb@#$)? lep primer biografskog poredjenja :)
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:23 21.02.2008

Re: nisam najbolje razumeo

stefan.vizantin
jel Vam zao zbog njegove uspesnije karijere ili Vam je zao neceg drugog (npr. na temu TN uspesno svi mi sjeb@#$)? lep primer biografskog poredjenja :)



Ako niste razumeli zao mi je....
Jeremija Jeremija 16:59 21.02.2008

zajednička ljubav

Možda nisi primetio, ali imate zajedničku ljubav: Zove se politika. A politika je kurva, izvinte što psujem..
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:28 21.02.2008

Re: zajednička ljubav

Jeremija
Možda nisi primetio, ali imate zajedničku ljubav: Zove se politika. A politika je kurva, izvinte što psujem..



Moze a ne mora da bude...a vi sami procenite..kako se ko njome bavi-o!!!
dkrstic dkrstic 17:10 21.02.2008

HVALA


Sjajan post Cole,

Toma je u mladosti ziveo u mom komsiluku. Kao stariji uvek bi me branio od "siledzija" koji nisu hteli da mi vrate loptu ili me protiv moje volje slali po pivo i cigare. Kada je usao u politiku, nisam mogao da povezem onog Tomu Zdraleta iz mog detinjstva sa ovim, novim sa tek formirane visestranacke scene.

U vreme kada smo zajedno pokusavali da napravimo "Novu TV Kragujevac" na tvoj predlog, pozvao sam Tomu u emisiju... setio me se. Bio je izuzetno prijatan, profesionalan... Izvinio se... imao je drugih obaveza.

Hvala ti za ovu setnju kroz detinjstvo i prgrst neke lepe nostalgije.

Dejan Krstic
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:27 21.02.2008

Re: HVALA

dkrstic

Sjajan post Cole,

Toma je u mladosti ziveo u mom komsiluku. Kao stariji uvek bi me branio od "siledzija" koji nisu hteli da mi vrate loptu ili me protiv moje volje slali po pivo i cigare. Kada je usao u politiku, nisam mogao da povezem onog Tomu Zdraleta iz mog detinjstva sa ovim, novim sa tek formirane visestranacke scene.

U vreme kada smo zajedno pokusavali da napravimo "Novu TV Kragujevac" na tvoj predlog, pozvao sam Tomu u emisiju... setio me se. Bio je izuzetno prijatan, profesionalan... Izvinio se... imao je drugih obaveza.

Hvala ti za ovu setnju kroz detinjstvo i prgrst neke lepe nostalgije.

Dejan Krstic



Kakva crna nostalgija....Dejane...ali ajd sad, svako to sve vidi iz svoga ugla....da ti ne kvarim utisak
poz
bkc
jesen jesen 18:08 21.02.2008

Re: HVALA, Nostalgija..

...Cole, bas si me lepo prosetao kroz protekla vremena u nasem gradu....Nemam nista da dodam sem da potvrdim da govoris istinu...jedino mislim da si omanuo sa Tominom biografijom u nekim segmentima, mislim da je i on posao ranije u skolu, to je nekad bila moda, i isao sa generacijom '51...Ja naravno, kao i ti, nikad cula ni videla Tomu u zivotu dok se nije pojavio na politickoj sceni...a posle sam od nekih poznanika koji su sa njim isli u tehnicku skolu, cula ponesto o njemu...Evo sad gledam naseg prestolonaslednika kako stoji sa Tomom na bini i secam se sta su on i Seselj sve pricali o tom coveku...i kako su trazili nekog potomka nemanjica za kandidata na presto....Ma, zivot je cudo.......Pozdrav
dkrstic dkrstic 18:21 21.02.2008

Re: HVALA

Mozda sam se previse raznezio zaboravljajuci da podvucem sve ruzne stvari koje nam je donela politika ciji je "moj zastitnik" vazda kolovodjom bio...

Na tvom blogu nema mrznje, netolerancije... protivnike uvek kritikujes s merom... zato se i vezujem pre svega za lepe stvari misleci (pogresno) da se neslaganje radikalima podrazumeva.

Pozdrav
niki m niki m 19:03 21.02.2008

Re: HVALA

Kakva crna nostalgija.


Ko zna, g. Kovacevicu, mozda vas , ako radikali, a sva je prilika da hoce, osvoje vlast, Toma pozove i ponudi neko fino mesto. Malo mi ovaj tekst lici kao da se nadate da ce i Toma da ga procita.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:21 22.02.2008

Re: HVALA, Nostalgija..

jesen
....Ma, zivot je cudo.......Pozdrav



Da...zivot i mi u njemu smo cudo!

MIS IZ KG RUPE
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:00 22.02.2008

Re: HVALA

niki m
Kakva crna nostalgija.


Ko zna, g. Kovacevicu, mozda vas , ako radikali, a sva je prilika da hoce, osvoje vlast, Toma pozove i ponudi neko fino mesto. Malo mi ovaj tekst lici kao da se nadate da ce i Toma da ga procita.


Hheheheh..duhovito i pronicljivo!
MISH IZ KG RUPE
49 41 49 41 18:21 23.02.2008

Re: HVALA, Nostalgija..

Da...zivot i mi u njemu smo cudo!


Ne, mi smo samo deo tog zivota.

Sto je duzi put iza nas; cesce se osvrcemo na njega i treba nam vise vremena da ga sagledamo.
Postao je dug; jer mi sve vise starimo. Kriticniji smo i samokriticniji.
Cesto sebe samooptuzujemo da je to tako-jer, nismo sebe mozda "DOVOLJNO" uneli u njega.

Ivo Andric je u "nekim" godinama postavljao sebi isto pitanje: "Sta sam; uopste uradio u zivotu"?

P.S.
Ako naletim u KG RUPU; radje bih sa vama popio kafu u bilo kojoj rupi KG-pa makar i Odiseju-
NO, sa "VASIM" komsijom.

Sa njime bih mogao samo da se "naljoskam". A, sutra dan: "Naravno, sledi tesko kajanje"-kako rece Andric.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:59 25.02.2008

Re: HVALA, Nostalgija..

49 41
Da...zivot i mi u njemu smo cudo!





Javite se kad dodjete....kad tad!
poz
bkc
alea alea 18:38 21.02.2008

Hvala

Vam na ovom divnom podsecanju na neka prelepa mesta i neke nepovratne dane.
Sa koje god strane da se gleda ja sam na istoj strani puta kao Vi.
Srdacan pozdrav od Kragujevcanke iz Beograda
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:21 22.02.2008

Re: Hvala

alea
Vam na ovom divnom podsecanju na neka prelepa mesta i neke nepovratne dane.
Sa koje god strane da se gleda ja sam na istoj strani puta kao Vi.
Srdacan pozdrav od Kragujevcanke iz Beograda


Hvala.OTPOZDRAV
MISHA IZ KG RUPE!
rankot rankot 19:41 21.02.2008

koncert za mir

Цоле,

Нисте само ви у КГ правили концерт за мир, и ми смо правили у ГМ, ја сам дизајнирао плакат, па се сећам по томе. Нисам сигуран за датум, али било је ту негде. Дакле, није једини.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:23 22.02.2008

Re: koncert za mir

rankot
Цоле,

Нисте само ви у КГ правили концерт за мир, и ми смо правили у ГМ, ја сам дизајнирао плакат, па се сећам по томе. Нисам сигуран за датум, али било је ту негде. Дакле, није једини.


Ne iskljucujem da ste i Vi organozovali...svaka cast, ali je ovaj Koncert jedini stigao do javnosti...Uspeo sam cak da ga RTB prenosi direktno, ali je reditelj tog prenosa bio izbacen sa posla, kao i ja nesto kasnije! U svakom slucaju bilo nas je jako malo, kao i sada!
MISH IZ KG RUPE!
49 41 49 41 20:02 21.02.2008

Zivot i nacrtanije

Preporuka!!!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:24 22.02.2008

Re: Zivot i nacrtanije

49 41
Preporuka!!!


Hvala,
MISH IZ KG RUPE
dobronamjeran dobronamjeran 16:46 23.02.2008

Re: Zivot i nacrtanije

MISH IZ KG RUPE

Neka ste mis. Samo slonovi se plase miseva a narocito ako im misevi udju u surlu. To zna biti jako gadno.
chole chole 20:11 21.02.2008

Srpska bajka


"Nekada davno u okolini jednog malog grad u centru Sumadije (Kragujevac) rodila se dva momka koji ce biti idoli slobodarskog svesrpskog zivlja koje je postojalo, postoji i koje ce postojati za vekove. Bili su pametni, hrabri, odvazni i svi su ih voleli, cenili i imali poverenja u njih. Jedan brz, prek a nadasve pravican zvao se Djordje Petrovic (u narodu poznat kao Kraradjordje). Drugi smiren i strpljiv, odmeren i vest pregovarac zvao se Milos Obrenovic. Za njihovog zivota i zivota njihovih potomaka "guravi" Sumadinci, pomogli su da se oslobode svi krajevi gde su ziveli Srbi. Kasnije, pomagali su da se oslobode i ostali srpski i nesrpski zivalj iz drugih krajeva van Srbije."
. . . . . . Bajka sledi, ali mi njeno pripovedanje nije namera.

Svi gledaju kako ce reagovati Sumadija i imaju vise poverenja u nju nego sami Sumadinci. Kome god je "gusto" ili se obracaju za pomoc ili bezi, dolazi u njeno okrilje.
Cole, ako si se popeo na politicko postolje morao si da ostanes dosledan i uporan. Pa bar ti, siguran sam, znas ovu bajku. Karadjordje je bio pokretac, ali slobodu Srbiji je donela istrajna ,moze se reci, politicka mudrost Milosa Obrenovica. I tada su u Beogradu bile dahije. Zasto njih dvojica nisu otisli u Beograd da zive zajedno sa njima i upravljaju Srbijom?
Dozvolili ste i ti i Verko da Velja Ilic, pre cetiri godine, uz glasove Sumadije izbije u prvi plan. Nemam nista protiv njega ali mislim da si ti mogao vise da postignes.

Chole

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:25 22.02.2008

Re: Srpska bajka

chole


Dozvolili ste i ti i Verko da Velja Ilic, pre cetiri godine, uz glasove Sumadije izbije u prvi plan. Nemam nista protiv njega ali mislim da si ti mogao vise da postignes.

Chole




Ja ne....sa Veljom je i u DOS/u ljubav kratko trajala....ali spolja to izgleda sasvim drugacije...Nema veze, kako god, snosim deo krivice...!
poz
MISH IZ KG RUPE
G r o f i c a G r o f i c a 21:57 21.02.2008

stanovi, kuce...


Toma je platio ekstraprofit zbog stana u Beogradu,

...u Šumaricama, naselju gde i Toma ima kuću.

Vasem sugradjaninu se ne moze osporiti ''iskrenost''. lepo je u predizbornoj kampanji rekao: - Ja imam sve''.
Izostavio je samo da kaze ...- imam sve sto pozelim i zato i jesam u politici''. A jos u prethodnim izborima kada se takodje kandidovao za predsednika Srbije izjavio je da ce napustiti politiku ako izgubi od Tadica. I izgubio je i to 2 x ali politiku ne napusta. A i sto bi kad je bavljenje politikom u Srbiji najprofitabilnije.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:26 22.02.2008

Re: stanovi, kuce...

G r o f i c a

[A i sto bi kad je bavljenje politikom u Srbiji najprofitabilnije.



Posebno kada volite stanove, kuce....
poz
MISH IZ KG RUPE
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:34 22.02.2008

Re: stanovi, kuce...

Cole,
vidim da imate nov potpis. : ))))
juče (popodne), dok sam išla na posao, grad je izgledao uobičajeno.
ljudi su šetali, najormalnije.
nakon gledanja onog na tv-u, delovao mi je gotovo nestvarno.
G r o f i c a G r o f i c a 10:44 22.02.2008

Re: stanovi, kuce...

ljudi su šetali, najormalnije.
nakon gledanja onog na tv-u, delovao mi je gotovo nestvarno.

postali su imuni na sve i sve im je normalno.
MILAN MICHA JOVANOVICH MILAN MICHA JOVANOVICH 14:35 22.02.2008

TOMA I COLE

Tekst iz beogradskog dnevnika DANAS, objavljen u broju od 22. februara 2008.


Ličnost dana

Moralni pobednik
Tomislav Nikolić

Može neko miting "Kosovo je Srbija" koliko hoće predstavljati kao nadstranački, svesrpski i državotvorni, ali za politički pismene Tomislav Nikolić je njegova prva violina, kao što je Nikolićev radikalski program spritus movens - nadahnjujući duh u pokušaju da se iznađe "dostojanstven odgovor" gaženju međunarodnog prava. Ako je u izbornoj noći nakon drugog kruga predsedničkih izbora Nikolić uspeo da se predstavi kao moralni pobednik, samo koju sedmicu kasnije politika glavnih zemalja Zapada pomogla mu je da tu svoju moralnu poziciju politički kapitalizuje u neku vrstu sive eminencije i supervizora vlasti.
Radikalski vođa u zemlji ne samo što moralno nadzire Tadića i Koštunicu, već njima i donekle manipuliše. I tu je Nikolić relativno pravičan, jer packe deli koliko može ravnopravno. Šešeljev "najbolji đak", sad može da se pohvali i da je patriotski uzor za Koštunicu, dok u odmeravanju Tadićev patriotizam u odnosu na onaj Nikolićev nekako liči na defetizam. U tom logičkom sistemu - gde se evropski kolosek Srbije posle 5. oktobra - pokazao kao iluzija (zahvaljujući i Evropi), a Nikolićeva upozorenja kao dalekovidost. Sva ona pravovremena priznavanja rezultata izbora, principijelno ponašanje nakon što ga je Koštunica izigrao u skupštinskoj verziji "Velikog brata", sad Nikoliću daju moralno pravo (jer ga nisu slušali kad je trebalo), da se nametne kao najoptimalniji, možda i jedini mogući, katalizator gneva i razočaranja koje se oseća i u vazduhu.
Da se ne lažemo, radikali imaju vlast na tacni. Ta vlast se i valja ulicama, ali se da lako legitimisati i u parlamentu, što bi Tadića dovelo u neku paradoksalnu poziciju srpskog Gorbačova. S druge strane, od čoveka koji je izabran da demontira Miloševićev sistem, Koštunica je došao u poziciju da se pravda pred Nikolićem (koji je i vojvoda), kao "garantom stabilnosti" u dezorijentisanoj zemlji. Za sebe je Nikolić govorio da je "evroskeptik", ali i to danas zvuči krajnje politički korektno, s obzirom u kakvu je poziciju Evropa gurnula Srbiju. Hegelovski rečeno, duh istorije nije dao Nikoliću da ostane na margini, da se samo bavi građevinarstvom, peče rakiju i ljulja unuke. Ne znamo da li je i Hegel bio obavezna literatura koju je Šešelj preporučio svojevremeno Nikoliću. Zoran Panović



Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:01 22.02.2008

Re: TOMA I COLE

MILAN MICHA JOVANOVICH
Tekst iz beogradskog dnevnika DANAS, objavljen u broju od 22. februara 2008.


Ličnost dana

Moralni pobednik
Tomislav Nikolić
Ne znamo da li je i Hegel bio obavezna literatura koju je Šešelj preporučio svojevremeno Nikoliću. Zoran Panović




Pa ako je tako...da svratimo do neke ambasade koja nije razrusena,,,da pitamo za azil....!!!
poz
IZ KG MISJe RUPE

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana