Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Zdravlje

I Wish You Were Dead Before National Retirement Age!

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 17.10.2013. u 04:08

I wish you were dead before you reach your retirement age! uzviknuo je Prit u zanosu. Nismo se videli 20 godina. Prit sebe zove Pioneer of Wealthcare. Mene zove Alejandro’s Girlfriend, ja pokusavan dam u pariram nazivajuci ga Jelena’s Boyfriend, ali to je neka druga prica…

Prit je Klinicki urednik TEDMed-a. Veruje da su problem krize u zdravstvu u UK lekari. Mnogo kostamo, radimo mnogo poslova koji mogu da se delegiraju jeftinijem kadru I ja se potpuno slazem sa njim. Nalazi da je to neobicno, jer se lekari obicno brane kad im to kaze. Odrzao mi je privatnu TED lekciju u pabu na King’s Crossu u kojoj sam nasla dosta zanimljivih pouka.

Cilj svake industrije je rast. Kako raste zdravstvena industrija? Kao I sve druge – tako sto povecava proizvodnju. Njen proizvod je bolest, jer kad bi proizvodila zdravlje, ukinula bi sama sebe. Tako izmislja dijagnoze: gojaznost, metabolicki sindrom, irritable bowel…Ovo nisu dijagnoze, to su socijani problemi I u najboljem slucaju faktori rizika za oboljevanje.  Kad nesto postane dijagnoza, odgovornost u svoje ruke preuzme zdravstveni sistem – istrazivanja, lecenja… Svi odahnu jer je mnogo teze promeniti kulturu, navike ljudi, socijalnu nejednakost koji su sustinski problem.

Nusprizvod je hiperprodukcija zdravstvene “industrije” sirom sveta,. Uprkos svim recesijama, mi rastemo. Prit misli da necemo jos dugo. On je Krstas u borbi protiv nas, preplacenih i neupucenih NHS konsultanata. Pozvacu ga da prica na nekom od sastanaka Asocijacije dijabetologa, iako kaze: You cannot fuckin' afford me!

* sad bih ja ovde postavila link na njegov TEDMed Talk, ali, Avaj! Mac i B92 se ne vole.



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 04:33 17.10.2013

Re: Pomozite

Pomozite


Link koji si postavila ne sadrži nikakav video.

Re: Pomozite

To je bio link za Ono sto Prit radi

Izgleda da je problem sa b92 softverom I macom vezan za YouTube
Da li ovaj radi?

Ili ovaj

Re: pomažemo :)

Zahvaljujem :)
Hansel Hansel 10:24 17.10.2013

Re: pomažemo :)

Hej, pa vidiš da možeš da "podvučeš" link ispod (ili preko?!) teksta, znači nije Mac? Ili si za ovou priliku prešla na PC?

A YT sam ti "objasnio", možda nisi videla kako mora da izgleda link da bi se ovde ugradio video.

Nego, zanimljiva priča, a zamisli tek šta je kod nas (u, stvari, znaš) -- lekara em ima nedovoljno, em ne ispuštaju iz ruku neke veštine: kada sam prepričavao tvoju priču da ti je epiduralni kateter uveo lekar na specijalizaciji, a anesteziju dozirala obučena babica, takva ideja je i od laika dočekivana na nož; jedino je ginekolog dr Spaso Anđelić pokazao razumevanje za ideju (inače direktor LK Beograda i zamenik direktora NF-a tada), ali od razumevanja se ništa više nije desilo.

Re: pomažemo :)

cenim tvoj trud, ali LINKOVI U TEKSTU NE RADE U KOMENTARIMA RADE< YOUTUBE NEMAM KAD DA OPRAVLJAM. AMAN B92!
Hansel Hansel 14:47 17.10.2013

Re: pomažemo :)

LINKOVI U TEKSTU NE RADE U KOMENTARIMA RADE

Pa, na prošlom blogu si rekla da ne rade u komentarima!
Colin_bgd Colin_bgd 07:57 17.10.2013

Next, please...

Tako izmislja dijagnoze: gojaznost, metabolicki sindrom, irritable bowel…Ovo nisu dijagnoze, to su socijani problemi I u najboljem slucaju faktori rizika za oboljevanje. Kad nesto postane dijagnoza, odgovornost u svoje ruke preuzme zdravstveni sistem – istrazivanja, lecenja… Svi odahnu jer je mnogo teze promeniti kulturu, navike ljudi, socijalnu nejednakost koji su sustinski problem.


GP je novi vicar (u smislu pop), dok se ne smisli nesto drugo, kome ljudi danas da idu da se zale na svoje "probleme" osim kod svojih lekara, a oni jadni, sta ce, moraju nesto da im kazu nazad... kad nece antibiotike da prepisuju...
Goran Vučković Goran Vučković 08:36 17.10.2013

Before retirement age

To bi trebalo da bude dužnost svakog odgovornog člana društva... a i odavno je izmišljeno



Beše u svoje vreme ono da se svi penzioneri pobacaju u Savu, ili kako ono...

iqiqiq iqiqiq 09:49 17.10.2013

Rasprava o etici

Negde smo na nekom blogu o tome raspravljali i ja sam se isto pitala kako se isplati privatna praksa, jer je naravno cilj privatnika da ostvari profit i da uveća profit.

Nije naravno to tako jednostavno gledati, pre svega globalni trendovi u smislu migracija i pomeranja radne snage širom planete dovode do novih bolesti, jer naš organizam iz Srbije nije lako prilagodljiv na uslove neke zemlje Azije itd. Posetioci koji nikada ranije nisu zalazili u naše krajeve donose nove viruse, pretpostavljam da takva pomeranja i uzrokuju mutacije virusa, nisam stručnjak, odmah se ograđujem

Samim tim nove nepoznate bolesti. Onda novi način života, malo kretanja, nepravilna ishrana - nove bolesti. Pa zagađenje životne sredine - nove bolesti.
Hansel Hansel 10:36 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Negde smo na nekom blogu o tome raspravljali i ja sam se isto pitala kako se isplati privatna praksa, jer je naravno cilj privatnika da ostvari profit i da uveća profit.

Naše "zdrvastvene vlasti" volele su da ističu da je prosečni ulaz u zdravstveni budžet po stanovniku oko 200 evra godišnje (a bilo bi zanimljivo koliki je prihod po pacijentu koji koristi usluge, tj. koji je prosečni trošak po pacijentu, ako uopšte ima smisla baratati prosecima). OK, samo što polovina stanovništva maltene i ne ide kod lekara, ali, hajde, da kažemo da neki drugi idu i "za njih".

Kada se samo pogleda primarni nivo zdravstvene zaštite, i ima u vidu da jedan izabrani lekar ima bar hiljadu pacijenata (a obično dva puta više), to bi značilo da samo za njega jednog i njegovo prateće osoblje, kada bi sav novac dolazio samo na primarni nivo, bio godišnje dvesta hiljada evra. Naravno, tu su i drugi troškovi, ali samo da 1000 pacijenata plaća jednom privatnom lekaru "pretplatu" (oiguranje) od 1000 dinara mesečno, taj bi imao prihod od milion dinara mesečno. (Ipak, privatni lekari naplaćuju prilično svoje usluge, isplativost onda nije upitna, uz racionalno poslovanje.) Možda i postoje nekakva dodatna osiguranja (znam da je bilo jedno od 2000 uz osnovno), ali ovi brojevi govore, s obzirom na nivo plata u našem zdravstvu, da ima mnogo neracionalnosti.
princi princi 11:59 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Naše "zdrvastvene vlasti" volele su da ističu da je prosečni ulaz u zdravstveni budžet po stanovniku oko 200 evra godišnje

Jel moguće ovo? To je nekih milijardu i 400 miliona evra godišnje ili nešto manje od 120 miliona evra mesečno. I to sve na 18K lekara koliko ih trenutno ima u Srbiji (1 na 400, ako se ne varam). Poređenja radi, NHS, koji je jedan od najvećih poslovnih sistema na planeti (odmah, valjda, iza US Navy) ima godišnji budžet od oko 100 milijardi funti (120 milijardi evra). Znači, otprilike 9 puta veća zemlja ima bezmalo 100 puta veći zdravstveni budžet (na, otprilike, isti broj physicians per 1000 people). Kako kvalitet NHS usluga provereno nije mnogo bolji od srpskog zdravstva (svako ko drži do sebe i svog zdravlja u UK ima privatno zdravstveno osiguranje) iz navedenog proizilazi da je NHS izuzetno skup i neefiakasan sistem.
Hansel Hansel 12:30 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Ne znam za NHS, ovde kažu da je toliko:

2011 -- 200 evra (link)

2013 -- 260 evra (link)
princi princi 13:29 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Ne znam za NHS

Ok, pošto znam da gineš da saznaš, :). Mislim, pošto srpski sistem (uzgred, potpuno s pravom) navodiš kao primer neracionalnog trošenja i pogrešne alokacije resursa, šta tek reći za NHS?

Re: Rasprava o etici

jednu trecinu godisnjeg budzeta nhs trosi na plate lekara. lekari treba da rade manje. lekar ne treba da meri pritisak. to moze da se obavi i u supermarketu. sestra ne treba da meri pacijenta, to moze i masina. kad se smanji broj radnih sati, tj PAs (programmed activity) smanjuje se i plata.

takodje, rodjaci pacijenata u affluent areas hoce da pricaju samo sa konsultantom. nista sestra, nista HO, nista SHO, nista SpR, samo konsultant. desavalo mi se da provedem pola PAa (2h) pricajuci sa jednom porodicom. Na odeljenju imam 28 pacijenata, pa mnozite... sigurno postoji efikasniji nacin komunikacije. U nedoctatku drugog, sad ja trazim da upoznam porodicu i sve objasnim unapred jer onda traje max 20 min sa sve Q&As. Prit misli da je to super jer je krajni cilj povecanje transparentnosti

EDIT: 1/3 godisnjeg budzeta za zdravstvenu zastitu se trosi na medicinsko osoblje, ne na lekare. to ukljucije i sestre i tehnicare
princi princi 14:30 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

jednu trecinu godisnjeg budzeta nhs trosi na plate lekara.

Da, potpuno bloated system. Zato će lekare zameniti ajfon appovi, . Mnogo je celishodnije i dugoročno efikasnije ulagati u zdrave životne navike stanovništva nego u lekarske tašne, mašne, parfeme i cipele.

Re: Rasprava o etici

e to je vidis problematicno. nigde na svetu ne postoji dokaz da intervencija na nivou zivotnih navika daje dugorocne rezultate. postoje tzv observational dokazi, ali ne interventional. problem je sto efekte treba pratiti jako dugo. i da li je moguce intencijalno menjati kulturu? mozda, ali to prevazilazi okvire studije. u svakom slucaju - nema dokaza!

ono sto i meni smeta je nedoctatak transparentnosti i accountablity kako god da se na srpskom to kaze. postoje neki zacetci performance managementa, ali je NHS sisitem formiran na bizarnom uverenju da ako dobro funkcionise, ljudi ce biti izleceni pa ce se i zdravstvene potrebe smanjiti, sto se jos nikad nije desilo.

trebace ti uvek neka iphone doktoressa, smo sto sto ce te ona pohoditi samo u specijalnim prilkama i na vrlo kratko :)
Hansel Hansel 14:42 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

da gineš da saznaš,

E, hvala!
šta tek reći za NHS?

Nemam pojma, neverovatno mi da su oni toliko neefikasni... Treba im neka nova Tačerka?!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:42 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Kad smo već kod komunikacije, ne mislim na tebe lično Ana, nego na sopstveno iskustvo. Znam ja da ima različitih ljudi i da mnogi od njih ne umeju smisaono da objasne šta i kako im fali, boli ih i sl...ali kad već pričamo o lekarima, srela sam i sijaset lekara koji bi bili mnogo efikasniji kad bi naučili da bolje komuniciraju.
Za početak, da ponovim da ja znam da oni imaju puno iskustva sa "nemuštim" ljudima, ali ne mogu da me tretiraju kao da sam maločas sišla sa drveta i prema meni se odnose kao viša bića. Tu odmah izgubimo vreme na to da im objasnim da sam ja ipak mnogo dalji potomak onih koji vise repom naglavačke i da umem da se sporazumevam i prosto proširenim rečenicama.
Drugo, kad bi razmislili o posledicama svojih reči, mnoge od njih ne bi koristili, npr:
Naše žensko dete dobije u pubertetu nešto neobjašnjivo, ostaje bez vazduha, ne može da diše...pedijatrija. Dva dana jurim nadležnog lekara, a oni detetu rade testove za srce. Mal nisam krepala od straha.
Trećeg dana iz zasede ukebamo lekara i on nam kaže da joj sutra rade XYC test za srce, za neki XYC sindrom. Nikad čula, a šta je XYC sindrom?
"To je sindrom iznenadne smrti" Mrtav ladan nam je to rekao.
Naša komunikacija na račun njegovog radnog vremena se odužila bitno. Prvo su mene morali da povrate od šoka, a onda da me zaustave da ga ne pridavim kao pile zbog bezosećajnosti.
Oteturamo se iz bolnice, pozovemo prijateljicu lekarku sa Med. fakulteta i ova se zaprepasti...što bi iko radio XYC test na XYC sindrom koji je zabeležen samo 3-4 puta u istoriji, i od toga 3 puta u Španiji...onaj jedan negde...
Očito ga je pozvala. Sutradan je digao ruke od tog testa. I sa bitno više razumevanja razgovarao sa nama. Uštedeo je nešto svog radnog vremena.
Komunikacija je čudo.
p.s. Dete je bilo zdravo, patilo je od puberteta.

Re: Rasprava o etici

jelice, tu se, vidis, u lanac ishrane ukljucuju advokati :)
medjutim, ne na nacin koji ce ti prvo pasti na pamet. tj, tvog doktora, iako ocigledno neadekvatnog u komunikaciji, ne mozes goniti za negligance, tj nemar. takodje, niko nije imao merljivih posledica u vidu dijagnoze ili invaliditeta, sto je jedini ozbiljni razlog za odgovaranje. osim naravno krvicnog, tj intentional harm. zbog tih advokata, lekari se plase da ce promasiti tog jednog u milion koji ce ih kasnije kostati karijere i milon u nekoj jacoj valuti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:53 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Draga, ovi ovde se nikog ne plaše, veruj mi. Kakvi advokati, kakve munje...Računaju na pravosudni sistem sporiji od puža. Mož ih tužiš, ali to onda odmah prenesi testamentom na svog naslednika, jer za tvog veka kraja biti neće.
cassiopeia cassiopeia 15:04 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

e to je vidis problematicno. nigde na svetu ne postoji dokaz da intervencija na nivou zivotnih navika daje dugorocne rezultate.


Pa to što nema dokaza kroz longitudinalne studije na koje bi se lekari pozivali ne znači da ljude ne treba edukovati da usvoje zdravije stilove života. Ovako ispada da je jeftinije pustiti ih da se kljukaju indrustrijskim prerađevinama, diet plazmom i fit margarinima* i sačekati ih jednog dana da dođu do lekara da im prepiše neki od statina koji se dele šakom i kapom. Bar ovde u Srbiji.

* diet plazma i fit margarin su mi utisak meseca. novi proizvodi u zemlji Srbiji za zdraviju naciju
princi princi 15:38 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Ovako ispada da je jeftinije pustiti ih da se kljukaju indrustrijskim prerađevinama, diet plazmom i fit margarinima* i sačekati ih jednog dana da dođu do lekara da im prepiše neki od statina koji se dele šakom i kapom.

Pa da. Nekad se dobija utisak da je na zapadu čitav sistem podešen tako da ljudi služe njemu a ne obratno: prirodna, zdrava i kvalitetna hrana je relativno skupa, a ona procesirana džabe. I kad pogledaš, u takvom sistemu svi su srećni. Megakorporacije obezbeđuju i jednu i drugu i treću vrstu servisa: masovnu poluukusnu, masnu, teško zašećerenu đubre hranu i vodicu, skupe zdravstvene usluge (u Evropi oko 10% GDP-ja, u Americi čak 18%), stash lekova i hemije... A sve na radost i opštu sreću veselih investitora i penzionih fondova.

Što kažu: tražili ste, gledajte, :).
ecce-florian ecce-florian 16:21 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Re: Rasprava o etici
jelice, tu se, vidis, u lanac ishrane ukljucuju advokati :)



princi princi 17:08 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Evo jedne americke ideje, spec za princij

Ne znam na šta je ovo trebalo da bude link ali znaš šta mi nikako nije jasno? Zašto se, kad su zdravstvene usluge u pitanju, Englezi mere samo sa Amerikancima? Američki zdravstveni sistem je ok po pitanju cancer survival ratea, ali ne znam baš kako fareuje u drugim oblastima. Zašto se ne ugledaju na mnogo efikasnije siteme Skandinavaca, Švajcaraca, pa i Francuza (koliko mi je poznato, svi odreda državni)?

Isto mi nije jasno zašto su novinari i čitaoci Daily Maila uvereni da strani imigranti pohode UK zbog NHS-a? Da li oni stvarno misle da je NHS tako dobar?

Re: Rasprava o etici

Podilaze glasackom telu :)

Re: Rasprava o etici

princi
Evo jedne americke ideje, spec za princij

Ne znam na šta je ovo trebalo da bude link ali znaš šta mi nikako nije jasno? Zašto se, kad su zdravstvene usluge u pitanju, Englezi mere samo sa Amerikancima? Američki zdravstveni sistem je ok po pitanju cancer survival ratea, ali ne znam baš kako fareuje u drugim oblastima. Zašto se ne ugledaju na mnogo efikasnije siteme Skandinavaca, Švajcaraca, pa i Francuza (koliko mi je poznato, svi odreda državni)?

Isto mi nije jasno zašto su novinari i čitaoci Daily Maila uvereni da strani imigranti pohode UK zbog NHS-a? Da li oni stvarno misle da je NHS tako dobar?

Ups, tehnicki problemi :)
Evo
Goran Vučković Goran Vučković 17:44 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Isto mi nije jasno zašto su novinari i čitaoci Daily Maila uvereni da strani imigranti pohode UK zbog NHS-a? Da li oni stvarno misle da je NHS tako dobar?

Možda je prostija stvar u pitanju: ako imaš nešto što je javno, dostupno svima na teritoriji i obrće ogromne pare, a neko ima interesa da ga privatizuje iz ovog ili onog razloga - zar nije normalno (logičan spin) da se prikazuje dežurni bauk ispod kreveta kao neko ko preko toga zajedničkog u stvari izrabljuje "sirote nas", bez obzira na procentualni efekat toga na bilo šta?

Koristiti decu radnika i nezaposlenih kao primer ipak ne ide, s obzirom na kakvu-takvu socijaldemokratsku tradiciju...
Goran Vučković Goran Vučković 17:49 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

A evo malo i od Tima Harforda (Undercover Economist, Adapt):

A ‘simple rule’ about migrants and benefits
princi princi 18:24 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Možda je prostija stvar u pitanju: ako imaš nešto što je javno, dostupno svima na teritoriji i obrće ogromne pare, a neko ima interesa da ga privatizuje iz ovog ili onog razloga - zar nije normalno (logičan spin) da se prikazuje dežurni bauk ispod kreveta kao neko ko preko toga zajedničkog u stvari izrabljuje "sirote nas", bez obzira na procentualni efekat toga na bilo šta?

Koristiti decu radnika i nezaposlenih kao primer ipak ne ide, s obzirom na kakvu-takvu socijaldemokratsku tradiciju...

Ali to implicira da je NHS (koji je, u stvarnosti, iluzija affordable health servicea) dobar i servis za ugled. Što dalje implicira da ga ne treba menjati jer je, eto, dobar baš takav kakav je. A sve to mi nikako ne liči na mindset prosečnog (pa čak ni izuzetnog) novinara ili čitaoca Daily Maila.

Ima i alternativni spin a to je da je NHS toliko postao nerazdvojni deo britanske svesti da je počeo i da je definiše. U tom ključu je napad na nedužni NHS, zapravo, jednak Hitlerovoj invaziji na UK a u odbrani od takve najezde (varvara?) svi treba da budu jedinstveni, bez obzira na političku pripadnost (i to levi još i više od desnih jer je NHS, na koncu, njihovo čedo).
princi princi 18:27 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Mislim, ja kad napišem "nije mi jasno" ne znači da mi i stvarno nije jasno, :).
Goran Vučković Goran Vučković 18:35 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Ali to implicira da je NHS (koji je, u stvarnosti, iluzija affordable health servicea) dobar i servis za ugled. Što dalje implicira da ga ne treba menjati jer je, eto, dobar baš takav kakav je. A sve to mi nikako ne liči na mindset prosečnog (pa čak ni izuzetnog) novinara ili čitaoca Daily Maila.

Ne znam gde vidiš tu implikaciju. Ja upravo pričam o obrnutoj stvari - da se stvara utisak da je NHS mehanizam koji služi da se "pošteni malograđani" izrabljuju od strane "bauka ispod kreveta" (a da bi bilo bolje kad bi sve bilo privatno i svako plaćao svoje).

Mislim, ja kad napišem "nije mi jasno" ne znači da mi i stvarno nije jasno, :).

Pa odgovori onda odmah sebi na retoričko pitanje - da ne bude iluzije da se radi o diskusiji/debati
princi princi 18:51 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Ja upravo pričam o obrnutoj stvari - da se stvara utisak da je NHS mehanizam koji služi da se "pošteni malograđani" izrabljuju od strane "bauka ispod kreveta" (a da bi bilo bolje kad bi sve bilo privatno i svako plaćao svoje).

Ne znam da li si još stigao do drugog pasusa odgovora, :), daleko od toga da su samo "pošteni malograđani" meta. Inače, o zlorabljivanju NHS pitanja radi uspostavljanja nekakve vrste mob rule demokratije je tu nedavno lepo pisao i (znam da će zaparati oči, :))Nick Cohen.

Anyways, pre nego se i previše, i to i mojom krivicom, udaljimo od teme: meni se čini da je osnovni problem sa kojim se susreću ti moderni državno organizovani sistemi zdravstvene zaštite kako obezbediti njihovo funkcionisanje bez, s jedne strane, njihovog pretvoranja u fabriku nove srednje klase i superhik mehanizam kojim sirotinja finansira welfare svojih doktora i, još više, njihovih menadžera (UK slučaj), ili totalnu blokadu (Srbija), s druge. Privatizacija sigurno nije rešenje (primer USA koja troši skoro 2 x više na zdravstvo nego UK). Transparentnost je, kao i u drugim slučajevima, verovatno najbolja politika, samo je veliko pitanje kako uspostaviti sisteme osmatranja u jednom tako naduvanom sistemu bez njegove daljne birokratizacije. Verovatno je rešenje u novim tehnologijama ili čak i bypassiranju čitavog tog sistema, na primer, naglas razmišljam, tako što će ti lični GP i dnevni monitoring ključnih parametara zdravlja biti u ajfonu (ili neka kombinacija sa wearable computingom- eto biznis ideje!).
Goran Vučković Goran Vučković 19:02 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Ne znam da li si još stigao do drugog pasusa odgovora, :)

Naravno, samo što ja valjda kao Marsovac ovde nemam tu vrstu pobožnosti, pa više gledam ko je onaj ko pokušava da izvuče novčanik dok onaj ispred mlati rukama. Hvala na referenci na Koena.
princi princi 19:13 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

samo što ja valjda kao Marsovac ovde nemam tu vrstu pobožnosti

Tebe, kao Marsovca, nema šta da se pita. Od tebe se očekuje samo kinta, :).
Goran Vučković Goran Vučković 19:16 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

Tebe, kao Marsovca, nema šta da se pita. Od tebe se očekuje samo kinta, :).

Uvek i svuda - ali, kao što znaš, imam perverzne hobije (kad rekoh perverzne - stigao mi je Žižekov film danas - u ponedeljak je počela prodaja ).
Черевићан Черевићан 20:08 17.10.2013

Re: Rasprava o etici

дијагноза , еци пеци пец
кад утрефи Дооца ето среће
омаши ли , немој замерити
нико њега изгрдити неће

Re: Rasprava o etici

Hvala na pesmici.

A Evo I priloga:

Sweet thing
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:53 17.10.2013

Prosto moram,

izvini, ali...

Re: Prosto moram,

jednatanja jednatanja 17:39 17.10.2013

Dajem garanciju

da će zdravstvena industrija biti u usponu dokle je i čovečanstva. Lek protiv raka ni na pomolu uprkos velikim napretcima u ovoj oblasti, ali smo uvek jedan korak iza bolesti, tj. znamo da ćemo sa novim lekom kupiti 3-4 meseca života, dok nas bolest ne nadmudri. Da ne kažem rast nezdravih tendencija, koncentrisanje populacije u gradovima - evo danas izašla UN studija da je krivac br. 1 za rak zagađen vazduh. Pa onda GMO (klonirano meso coming soon), prerađevine koje su mnogim familijama jedini izvor kalorija, sa X hemikalija, itd, itd. Čak i pisanje bloga umesto rad u polju, kao faktor rizika. Pozdrav!
jednatanja jednatanja 17:46 17.10.2013

A Week of Groceries In Different Countries

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana