Kultura| Umetnost| Život

Jaram knjiga, video by Marčelo

Vlasta92 RSS / 03.11.2013. u 16:27

Bila sam na Sajmu knjiga, i srećom, ovo nisam videla. Kupila Barnsa, Jaloma, Peljevina, Selina, Karvera. Došle nas četiri iz Novog Sada sa pijac torbama, sendvičima, navarene, onako, pozitivno, kao dete kad ide u luna park, uši roza od adrenalina.

Bilo je stvari zbog kojih sam htela da pognem glavu i prodjem vadeći se na teške kese, ali ovo sam, srećom, izbegla. Ipak, drago mi je što je Marčelo snimio i šerovao i nadam se da će mu se sa svakim klikom smanjiti količina želudačne kiseline.

I vi šerujte, učite, zgadite se, popite ranisan ili pivo, pljucnite po monitoru slobodno, monitor ćemo oprati, duše ne znam kako ćemo. Samo nemojte da neko dođe i napiše kako je bilo i dobrih stvari, i kako toga ima i u drugim zemljama, naravno da je bilo i naravno da ima, ali me sada to ne zanima, ovde živim, ovde lečim kandidu ne nervnoj bazi i ovde hoću da se promene stvari. 

Ovde neću da se sramotim.


Neću duziti, reči su suvisne, sve je Marčelo već rekao.

 



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 16:32 03.11.2013

1




PS

Preporuka
Vlasta92 Vlasta92 16:42 03.11.2013

Re: 1

A jel 1 za tehnički dojam?
blogovatelj blogovatelj 16:46 03.11.2013

Re: 1

A jel 1 za tehnički dojam?


Jedan je prvi, ali nisam stavio tacku. Samo da Tajson ne primeti to.
Zurio sam da me Re ne pretekne.
tyson tyson 08:21 06.11.2013

Re: 1

Jedan je prvi, ali nisam stavio tacku. Samo da Tajson ne primeti to.

Sve dok nije 1-vi je OK


docsumann docsumann 16:43 03.11.2013

od poezije se ludi

ponekad i ovako

( )
st.jepan st.jepan 16:43 03.11.2013

...

Samo nemojte da neko dođe i napiše...

Jbg, ja baš teo da napišem kako je bilo i dobrih stvari, i kako toga ima i u drugim zemljama...
docsumann docsumann 16:45 03.11.2013

Re: ...

Jbg, ... toga ima i u drugim zemljama...


srbovanja?
Vlasta92 Vlasta92 17:03 03.11.2013

Re: ...

Ma, napiši Stjepane, napiši, neću te banovati.
st.jepan st.jepan 17:03 03.11.2013

Re: ...

docsumann
Jbg, ... toga ima i u drugim zemljama
...srbovanja?

serbinga ima posvuda.

inco inco 16:57 03.11.2013

Vašar knjiga...

Ja se još sećam reportaže iz, čini mi se, 2005. kad je tobož' bila rekordna posećenost istoimenog vašara i kad su nasumično kulture žedne građane pitali ko je napisao 'Zločin i kazna' pa smo dobili odgovore poput Tolstojevski, Dobrica Ćosić i 'neki tamo pijani Rus' (što je, za ironiju, bio najtačniji odgovor) a za 'Na Drini ćuprija' mnogi nisu mogli da se sete autora čak ni uz pomoć novinara u vidu 'jedini naš Nobelovac...' na šta bi pučanstvu sinula lampica i oduševljeni svojim znanjem uzvikivali - Nikola Tesla!

Ja od tad na dotični vašar kročio nisam, niti ću. Onaj ko ide valjda je spreman za ovako nešto, ne znam čemu čuđenje nakon svega?
horheakimov horheakimov 16:59 03.11.2013

proklete knjige

ne možeš bez njih

sajamski popusti + atmosfera sa buvljaka, negde si na istom
prištediš neki dinar, raspeš neki nerv

trebao bi najhrabriji iz društva da pokupi spiskove i novce i sam da ode da pokupuje za sve iz društva i tako spasi drugare, sledeće godine naravno pošteda, ide neko drugi
Vlasta92 Vlasta92 17:04 03.11.2013

Re: proklete knjige

trebao bi najhrabriji iz društva da pokupi spiskove i novce i sam da ode da pokupuje za sve iz društva i tako spasi drugare, sledeće godine naravno pošteda, ide neko drugi


E, baš neću tako da se igram. Moramo se prestrojiti i trgnuti, to je sve.
horheakimov horheakimov 17:18 03.11.2013

Re: proklete knjige

Moramo se prestrojiti i trgnuti, to je sve.


A kako misliš da se to može desiti?
vishnja92 vishnja92 17:19 03.11.2013

Re: proklete knjige

za pocetak - da im oduzmu mikrofone
angie01 angie01 17:20 03.11.2013

sajam knjiga je nekada bio prozor u svet,

sem autobusa sa djacima prinudno dovedenim, koji se posle najvise secaju pljeskavica i zezanja na povratku kuci, sedam dana su se po halama gurali pravi ljubitelji knjige, sretali se poslovni partneri iz izdavastva, pisci, graficki dizajneri,...odrzavale promocije, kupovale jeftinije omiljene knjige- mi, jos kao studenti, obavezno maznjavali neke fenomenalne knjige sa stranih standova, nama tada po ceni nedostupne, cuvajuci ih posle kao posebno blago, pozajmljivali i citali kao sektasi sto razmenjuju tajne.

poslednjih godina je sajam postao vasar, na kome su najglamuroznije i najposecenije promocije, sa navise ukljucenih kamera i reflektora one, gde se publici predstavlja najnoviji bestsereri novoknjizevnicke elite, tipa, vesna dedic, jelena bacic-alimpic i sl- sa potpisivanjem:), te je sve samo nastavak pink kulture- sa casnim izuzecima, koje pak ugrozavaju ovakve siledzije, koje su se u opstem haosu uvukle u oblast kojoj ni po cemu ne pripadaju i sada obavljaju svoju misiju, da divlji isteraju pitome.
kukusigameni kukusigameni 17:21 03.11.2013

Re: proklete knjige

Meni super Mickey Mouse iza.
horheakimov horheakimov 17:24 03.11.2013

Re: proklete knjige

da im oduzmu mikrofone


IM je jasno ali ostaje nejasno KO, reklo bi se ne MI, nego NEKO
tako neprimetan prelaz iz prvog lica množine MORAMO u imaginarno lice NEKO ostavlja pitanje i dalje bez odgovora
horheakimov horheakimov 17:26 03.11.2013

Re: proklete knjige

da im oduzmu mikrofone


IM je jasno ali ostaje nejasno KO, reklo bi se ne MI, nego NEKO
tako neprimetan prelaz iz prvog lica množine MORAMO u imaginarno lice NEKO ostavlja pitanje i dalje bez odgovora

mada šta mrsim ovde kada ne znam ni da kliknem Odgovori, dakle bez mene
vishnja92 vishnja92 17:28 03.11.2013

Re: proklete knjige

pa organizator valjda, necu ja didem i da se otimam :))
lepo najavis promociju za tad-i-tad oni ti kazu: "moze, tolko i tolko decibela", i vec se problem smanjio na... 9/10 prethodnog.

edit
bez zezanja, tamo je i za one u protrku jezivo, mogu da zamislim kako ljudi sa okolnih standova trpe ovakvo izivljavanje (o posledicama na posao da ne govorim).

ja sam malo pomalo prestala da idem, prvenstveno zato sto su ukinuli galeriju sa polovnim knjigama (sada je valjda opet uvedena) - sva ta gungula mi uopste ne pomaze u uzitku i postaje skuplja dara nego mera, a ni ono pljeskavicarenje mi nije bas po volji.
horheakimov horheakimov 17:33 03.11.2013

Re: proklete knjige

"moze, tolko i tolko decibela"


ko zna, možda i uspe

(ovo je samo da bih navežbavao Citiraj i Odgovori, kada to navežbam razmisliću dalje o problemu sajma)
vishnja92 vishnja92 17:34 03.11.2013

Re: proklete knjige

slobodno
docsumann docsumann 17:38 03.11.2013

Re: sajam knjiga je nekada bio prozor u svet,

i sada obavljaju svoju misiju, da divlji isteraju pitome.


a ma jeste čuli na snimku de čovek lepo kaže da su njega prvo gađali flašom ?!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:31 03.11.2013

ujbt

dobar video!

sad vise ne moras obasnjavas zasto ne ides, das link i to je to.

Sepulturero Sepulturero 17:33 03.11.2013

Дојам

Не знам овог Марчела, изгледа да је неко име, али ми је испао гори од оних урлатора које, онако са висине, покушава да исмеје све цигарету извештачено пушећи.

Зато аутоматски осећам неку симпатију према урлајућим песницима јер ипак треба имати храбрости и самопоуздања да се оде у БЕОГРАД, изнајми штанд (вероватно није јефтино), обрати публици и да те на крају исмевају велеградски снобови.

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:48 03.11.2013

Re: Дојам

да те на крају исмевају велеградски снобови.

Koliko čuh, Marčelo je sa ekskurzijom dolazio na sajam kad je bio mali, Beograđani obično na sajam dolaze gradskim prevozom...a da si Marčela poslušao, čuo bi da ne zvuči kao Beograđanin, a još manje kao beogradski snob.

Зато аутоматски осећам неку симпатију према урлајућим песницима јер ипак треба имати храбрости и самопоуздања да се оде у БЕОГРАД, изнајми штанд (вероватно није јефтино

Ima toliko budalaština za koje je potrebno samopouzdanje i hrabrost da se učine, pa ih to ne čini ič pametnijima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:07 03.11.2013

Re: Дојам

Sepulturero
Зато аутоматски осећам неку симпатију према урлајућим песницима...

Занимљив приступ. Не делује сувише интелигентно. Но... нек се свако весели како уме.

Како су се смањивало тржиште и моћ књига, тако је и Сајам опадао у квалитету и култури. Данас њиме, заиста, царују те списатељице-водитељке-певачице са једним именом и два презимена -- рецимо, Зелена Пачић Пандуровић, али има и она варијанта име плус надимак плус презиме: Даворинка Буба Миросављев -- што значи да тим сајмом данас управља демократско тржиште, за које смо се петог октобра и борили, али нисмо знали да ће овако да изгледа ;-) Ових песника, што слажу стихове као дрва за огрев, има већ дуги низ година, а ојачали су с пробуђеним српством и патритизмом као поетиком, но, очигледно, и они имају неку своју демократску публику и моћ, па шта да се ради...

Мислим, неће на том сајму посетиоци и излагачи да буду Финци и Норвежани, него смо ми Срби тамо претежни, па тако сајам и изгледа -- као ми Срби. (А то, да штандови миришу на ракију, први пут сам приметио деведесетих, али вероватно да до тада нисам на те ствари пуно обраћао пажњу.)

Марчело се показао као неко с медијском и сваком другом интелигеницијом. Чини ми се да није завршио факултет, али је студирао светску књижевност. Фин и талентован момак.

Sepulturero Sepulturero 18:19 03.11.2013

Re: Дојам

Jelica Greganović
да те на крају исмевају велеградски снобови.

Koliko čuh, Marčelo je sa ekskurzijom dolazio na sajam kad je bio mali, Beograđani obično na sajam dolaze gradskim prevozom...a da si Marčela poslušao, čuo bi da ne zvuči kao Beograđanin, a još manje kao beogradski snob.

Од београдских снобова гори су само они који нису Београђани а труде се да их превазиђу.

Зато аутоматски осећам неку симпатију према урлајућим песницима јер ипак треба имати храбрости и самопоуздања да се оде у БЕОГРАД, изнајми штанд (вероватно није јефтино

Ima toliko budalaština za koje je potrebno samopouzdanje i hrabrost da se učine, pa ih to ne čini ič pametnijima.


Нисам написао да су због тога паметнији него да су ми симпатични њихова вера у себе и храброст. Да су паметни купили би неку Мегатренд диплому и постали председници Привредне коморе Београда.
angie01 angie01 18:22 03.11.2013

Re: Дојам

Не знам овог Марчела


Marcelo je bio nas kolega bloger,marcelov blog, inace, je pesnik i muzicar.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:26 03.11.2013

Re: Дојам

него да су ми симпатични њихова вера у себе и храброст.

Pa sad, ne znam koliko bi ti bili simpatični kad bi ih slušao skoro 12 sati dnevno, svih dana sajma, kao moja drugarica, čiji štand je bio pored štanda na kome su godinama urlali pesnici i pesnikinje, okrepljujući se mučenicom ispod štanda.
angie01 angie01 18:30 03.11.2013

Re: Дојам

него да су ми симпатични њихова вера у себе и храброст.


a ono samo siledzijstvo i prostakluk.
Vlasta92 Vlasta92 18:33 03.11.2013

Re: Дојам

Da, da, to što stoji iza sve te pojezije, to je mučno. I ono "momak, snimaš?", tako poznato i iritirajuće....VRIIIIIIIŠT
st.jepan st.jepan 18:45 03.11.2013

Re: Дојам

него да су ми симпатични њихова вера у себе и храброст.

Ono po čemu ćeš najlakše prepoznati budalu, jeste upravo naustrašiva vera u sebe.
A slažem se. budala može biti na neki način i simpatična, ali samo u vrlo malim dozama, i to vrlo ponekad.
mariopan mariopan 18:54 03.11.2013

Re: Дојам

Jelica Greganović
него да су ми симпатични њихова вера у себе и храброст.

Pa sad, ne znam koliko bi ti bili simpatični kad bi ih slušao skoro 12 sati dnevno, svih dana sajma, kao moja drugarica, čiji štand je bio pored štanda na kome su godinama urlali pesnici i pesnikinje, okrepljujući se mučenicom ispod štanda.

Pa ništa, treba da podeli tu mučenicu sa slušaocima i svima lepo?
BigBadWolf BigBadWolf 19:07 03.11.2013

Re: Дојам

да те на крају исмевају велеградски снобови.


Jedino ako Paracin smatras velegradom.
kukusigameni kukusigameni 19:11 03.11.2013

Re: Дојам

st.jepan
Ono po čemu ćeš najlakše prepoznati budalu, jeste upravo naustrašiva vera u sebe.

I obavezno ga gađaju flašom. Ali uvek ranije, tako da niko ne vidi.
tadejus tadejus 09:17 04.11.2013

Re: Дојам

Predrag Brajovic

Данас њиме, заиста, царују те списатељице-водитељке-певачице са једним именом и два презимена -- рецимо, Зелена Пачић Пандуровић, али има и она варијанта име плус надимак плус презиме: Даворинка Буба Миросављев -- што значи да тим сајмом данас управља демократско тржиште, за које смо се петог октобра и борили, али нисмо знали да ће овако да изгледа ;-)


jesi ti to citao kritike teofila pancica...
najstrasnije sto se ima prigovoriti im, je sto imaju dva prezimena
e izem ti kritiku ako je spala na to da mora prezime da kritikuje..

da ne bude zabune, s ostalim se slazem
bookbinder bookbinder 17:03 04.11.2013

Re: Дојам

tadejus
e izem ti kritiku ako je spala na to da mora prezime da kritikuje..

da ne bude zabune, s ostalim se slazem


A sa čime to ostalim se slažeš? Mislim, kada je kritika spala na prezimena...

Ili kritika nije spala, ili nema ostalog. OK, postoji još jedna mogućnost, ali je ona tek klimava: ima ostalog, i sa time ostalim se slažem, ali to ostalo nije kritika (ili još gore, jeste kritika, ali ne kritika istog kao i kritika koja se bavi prezimenima).
tadejus tadejus 18:05 04.11.2013

Re: Дојам

bookbinder
A sa čime to ostalim se slažeš? Mislim, kada je kritika spala na prezimena...Ili kritika nije spala, ili nema ostalog. OK, postoji još jedna mogućnost, ali je ona tek klimava: ima ostalog, i sa time ostalim se slažem, ali to ostalo nije kritika (ili još gore, jeste kritika, ali ne kritika istog kao i kritika koja se bavi prezimenima).


eh knjigovezac
sad kad moram da objasnjavam da se slazem sa konstatacijama her brajovica na temu sajma, norvezana, marcela... a koje isjekoh iz citata
dakle to bi moglo biti to ostalo
a ostalo bi moglo biti i to da se u sustini slazem sa nipodastavajucim stavom prema autorkama egzoticnih imena i prezimena.. ali mislim da je nipodastavanje moglo da se obavi i na neki drugi nacin a ne neminovno komentarisanjem egzoticnih im prezimena (jer eto koliko god to pokondireno bilo nikoga ne ugrozava, a sad da ne ulazim u to i da spocitavanje dva prezimena zenama malo podsjeca na mizoginiju, inspirisanu strahom za balkansku nam tradiciju, a prema kojoj je muz gazda a zena ima da muci, a ne da predstavlja okolo, pa jos sa dva prezimena)..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:28 04.11.2013

Re: Дојам

tadejus
... ali mislim da je nipodaštavanje moglo da se obavi i na neki drugi način a ne neminovno komentarisanjem egzotičnih im prezimena (jer, eto, koliko god to pokondireno bilo nikoga ne ugrožava, a sad da ne ulazim u to i da spočitavanje dva prezimena ženama malo podsjeća na mizoginiju, inspirisanu strahom za balkansku nam tradiciju, a prema kojoj je muž gazda a žena ima da muči, a ne da predstavlja okolo, pa jos sa dva prezimena)...


Хоћеш ли мизогино да ти одговорим, рецимо овако:
Гле, гле -- ко то нама има два презимена?
или чињенично, набрајањем данас популарних ауторки, овај пут без вредносног суда:
Јелена Бачић Алимпић
Весна Дедић Милојевић
Мирјана Бобић Мојсиловић
Гордана Вељковић Карановић
Биљана Србљановић Keller
Исидора Бјелица Пајкић
Љиљана Хабијановић Ђуровић
(Нека од ових имена зувуче као називи адвокатских канцеларија?!)

Узгред, опрезно: неке од набројаних су ми рођаке, неке драге колегинице, а неке... еххх.

Узимање мужевљевог презимена већ неких мање више три-четири деценије сматрам бесмислицом. (Без обзира на традицију итд. итсл.) Од тога ми је само једна ствар бесмисленија: додавање свог презимена мужевљевом.

Ја волим јаке личности, тадејус. Па такве и жене.
tadejus tadejus 19:43 04.11.2013

Re: Дојам

Predrag Brajovic

...Хоћеш ли мизогино да ти одговорим, рецимо овако:Гле, гле -- ко нам то има два презимена?или чињенично, набрајањем данас популарних ауторки, овај пут без вредносног суда:Јелена Бачић АлимпићВесна Дедић МилојевићМирјана Бобић МојсиловићГордана Вељковић КарановићБиљана Србљановић KellerИсидора Бјелица ПајкићЉиљана Хабијановић Ђуровић(Нека од ових имена зувуче као називи адвокатских канцеларија?!)Узгред, опрезно: неке од набројаних су ми рођаке, неке драге колегинице, а неке... еххх. Узимање мужевљевог презимена већ неких мање више три-четири деценије сматрам бесмислицом. (Без обзира на традицију итд. итсл.) Од тога ми је само једна ствар бесмисленија: додавање свог презимена мужевљевом. Ја волим јаке личности, тадејус. Па такве и жене.


ma sve ja tebe brajovicu razumijem
zaumne kokoske pa to ti je
al zar je bas zaumni im izbor prezimena najveci problem u tom njihovom pisaniju..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:44 04.11.2013

Re: Дојам

tadejus

Много ме, бре, не волиш.
Читај оно што сам написао, а не оно што ти мислиш да ја мислим.
Мада... шта да се ради: свет је препун неправди.
bookbinder bookbinder 22:08 04.11.2013

Re: Дојам

tadejus
eh knjigovezac
sad kad moram da objasnjavam da se slazem sa konstatacijama her brajovica na temu sajma, norvezana, marcela... a koje isjekoh iz citata
dakle to bi moglo biti to ostalo


Ma, ja sam se/te malo "zezao" i pravio se "vickast"

Mada, bio sam pomalo i ozbiljan. Naime, ako bi zaista bilo tako, da je Brajovic napisao kritiku (u pitanju je kritika prevashodno sajma, sa cime se i sam slazes) koja je "spala na to da mora prezime da kritikuje", onda bi to zaista bila losa kritika, i vrlo stetna - napasti krivca (iskljucivo) pogresnim/slabim/laznim optuzbama je najveca usluga koja mu se moze uciniti. No, kako je Brajovic izrekao par ozbiljnih argumenata (sa cime - cinjenicom da ih je izneo - se i sam slazes; a slazes se i sa samim argumentima), onda mislim da mu je dozvoljeno da se pomalo podsmeva, makar se svako i ne slagao sa temom podsmevanja.
tadejus tadejus 22:20 04.11.2013

Re: Дојам

Predrag Brajovic

Много ме, бре, не волиш..


but you'r growing on me
tadejus tadejus 22:24 04.11.2013

Re: Дојам

bookbinder
ja sam se/te malo "zezao" i pravio se "vickast" Mada, bio sam pomalo i ozbiljan. Naime, ako bi zaista bilo tako, da je Brajovic napisao kritiku (u pitanju je kritika prevashodno sajma, sa cime se i sam slazes) koja je "spala na to da mora prezime da kritikuje", onda bi to zaista bila losa kritika, i vrlo stetna - napasti krivca (iskljucivo) pogresnim/slabim/laznim optuzbama je najveca usluga koja mu se moze uciniti. No, kako je Brajovic izrekao par ozbiljnih argumenata (sa cime - cinjenicom da ih je izneo - se i sam slazes; a slazes se i sa samim argumentima), onda mislim da mu je dozvoljeno da se pomalo podsmeva, makar se svako i ne slagao sa temom podsmevanja.


opet ti sa ako bi, kad bi, da je...
ali i pogadjas sustinu
ja upravo i mislim da teofil pancic (ciju knjizevnu kritiku veoma cijenim) cini uslugu spisateljcicama losih ljubavnih romana time sto ih "kritikuje" rugajuci se njihovim prezimenima
mada ko zna, mozda on to i sa nekom namjerom
meni se svejedno ne cini dobra ideja
i da znas brajovicu nije to samo zato sto i sama imam dva prezimena
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:03 04.11.2013

Re: Дојам

but you'r growing on me

Можда нас двоје ипак имамо будућност?
tadejus tadejus 08:13 05.11.2013

Re: Дојам

Predrag Brajovic
Можда нас двоје ипак имамо будућност?


a kud si navro? polako, ne ubijaj romantiku..
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:17 05.11.2013

Re: Дојам

Sepulturero
цигарету извештачено пушећи.




Meni je to mnogo smetalo u ovom videu. Ako priča o kulturi, trebalo bi barem da se uzdrži od cigareta i ispijanja iz limenke (piva?) pred kamerom. Ovako je delovalo kao da će svaki čas izgovoriti ono "brate".

Super je što je sve to zabaležio i objavio i super su mu komentari, ali da ne deluje lepo ni kulturno, ne deluje.
vishnja92 vishnja92 17:36 03.11.2013

Vlasto,

kog si Karvera kupila?
Vlasta92 Vlasta92 17:49 03.11.2013

Re: Vlasto,

Izabrane priče "Odakle zovem" i pesme "Svi mi"
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:54 03.11.2013

Re: Vlasto,

a ovo je ono što je meni išlo na živce mnogo više od podivljalih pesnika, koji su stalnica na sajmu već godinama.



gedza.73 gedza.73 18:05 03.11.2013

Re: Vlasto,



Samo nedostajalo prase i zemljani lonac sa kupusom.



Vlasta92 Vlasta92 18:11 03.11.2013

Re: Vlasto,

Da, videla sam ovu majicu, prošla je društvene mreže brzo kao kometa. to je to.
kukusigameni kukusigameni 19:17 03.11.2013

Re: Vlasto,

vishnja92
kog si Karvera kupila?

Vlasta92
Izabrane priče "Odakle zovem" i pesme "Svi mi"

Liči malo onaj pesnik na Karvera.

vishnja92 vishnja92 20:07 03.11.2013

Re: Vlasto,




nemoj da sad ukljucim dijakritike i da pocnem da ga prekucavam ovde, u ime Zastite Lika i Dela :))
ciracirafm ciracirafm 17:54 03.11.2013

Sajam

Sajam koji je pamtim kao sajam svih Sajmova knjiga dogodio se 1989.Tada su oba prstena bila puna i standovima i citaocima,a u partru su se knjige prodavale cak i na strepenicama.Stranci su izlagali u parternom prstenu ,bilo je preko 20 ambasada.No,to ni tada nije bio pravi sajam već prodavnica knjiga,kava je i danas.Možda je rešenje u odvajanju prostora na prodajni i čisto sajamski,gde bi se izlagali naslovi objavljeni u tekućoj,eventualno i u prošloj godini ali i najavljivale knjige za naredni period(uz mogućnost pretplate).
Ne sporeći lični izbor ,prilično mi je inateresantna situacija oko odnosa prema Luju Selinu.Dok u ovdašnjoj javnosti postoji nezadovljstvo zbog veličanja Nedića i Ljotića ali i ponovnog objavljivanja radova intelektualaca koji intelektualaca koji su im bili bliski(Krakova,Velmar Jankovića,Stefanovića),ovaj sledbenik Adolfa Hitlera,bez obzira na svoju književnu težinu,nikada ovde nije napadnut zbog ideja i dela tokom II svetskog rata.Njega su čak i nemački nacisti smatrali za ekstremnog antisemitu , a svojevremeno je izjavio da mu je 125000 puta značajniji prljavi palac nekog francuskog seljaka nego sva dela Alberta Ajnstajna.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:57 03.11.2013

Re: Sajam

Možda je rešenje u odvajanju prostora na prodajni i čisto sajamski,gde bi se izlagali naslovi objavljeni u tekućoj,eventualno i u prošloj godini ali i najavljivale knjige za naredni period(uz mogućnost pretplate).

Prostor je već odvojen, ima jedno tri godine otkako u centralnoj hali mogu da izlažu i prodaju samo izdavači, ali samo ono šta su sami izdali. Knjižari i izdavači koji su knjižari sve ono što nisu sami izdali mogu da prodaju u samo susednoj hali.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:20 03.11.2013

Re: Sajam

ciracirafm
Dok u ovdašnjoj javnosti postoji nezadovljstvo zbog... ponovnog objavljivanja radova intelektualaca koji su im bili bliski (Krakova, Velmar Jankovića, Stefanovića)...

А онда је Радосав четрспете пошо у четнике...

Ово цитирано није тачно вероватно већ две деценије. Сва тројица поменутих добили су своје заслужено место у корпусу српске књижевности, док двојица непоменутих политичара надам се да ће га такође добити -- међу оним нашим историјским шкартом. Помало је смешно овако нешто данас тврдити, спомињати тај антидемократски прогон као да су Стане Доланац и Никола Љубичић и данас живи. (Њих двојица ми падоше на памет јер је преминула покојна Јованка Броз објашњавала да су за њено страдање њих двојица најкривљи, чак и онда кад их више није било -- ни у власти ни међу живима).
Goran Vučković Goran Vučković 19:00 03.11.2013

A jel može...

... kao na stadionima - ko na sever, ko na zapad, i ta fora... pa onda ono što onima smrdi onima drugim miriše, pa svi srećni
Goran Vučković Goran Vučković 19:06 03.11.2013

Dodatak

Mislim da se to može čak i relativno jednostavno uraditi: hale se prigodno nazovu za potrebu sajma - pa onda bude hala General Dragoljub Mihajlović a onda druga hala bude npr. Miroslav Krleža a treća npr. Šarl Bodler - pa će onda svaka ptica svakom jatu (ne mislite da će neko od tih sa bradom da kaže "Ja sam u hali Miroslav Krleža" )
tasadebeli tasadebeli 19:13 03.11.2013

"Стрепња" и пивцепси

"Овде је некада била кућа.
Сада је ту рупа"

(Славко Павићевић: "Ратне песме" )


Хеботе, Марчело, буди опрезан када се враћаш кући касно ноћом... Јесте да ови патријотски пјесници и књишки мољци сада изгледају као да гаје пивцепсе, али види се да су некада давно гајили и бицепсе и трицепсе у теретанама... Све то, наравно, рецитујући љубавну и родољубиву појезију док на бенчу дижу стотинак кила.


Sepulturero

Не знам овог Марчела,...на крају исмевају велеградски снобови.


Велеградски снобови?

О контрер, о контрер, драги мој Сеп! Ово ти је лектира по избору мојих осмака коју прорађујемо на часовима...



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:22 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

tasadebeli
О контрер, о контрер, драги мој Сеп! Ово ти је лектира по избору мојих осмака коју прорађујемо на часовима...

Сјајно!
Радите ли и БС, Дилана, Стинга, рецимо? И како си се изборио са епиком, да ли је то имао ко да чује, како си им је приближио -- ако икако?
Vlasta92 Vlasta92 19:38 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Lektira po izboru, odlično...

Predraže, sigurna sam da klinci nisu tražili Dilana...come on...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:56 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Vlasta92
... come on...

Не come on, Власто, побогу, него COME TOGETHER!

Како да ти кажем: ја бих покушао да прошверцујем Дилана уз БС или тако нешто, оно, као -- Дилан као висока литература. Сад ми се син скоро бoрио са Захаријем Орфелином и његовим Плачом Сербији. И узех те и ја опет то прочитах Плач, и разумедох му муку. А БС обојица знамо и све нам је ту јасно...
docsumann docsumann 20:07 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Не come on, Власто, побогу, него COME TOGETHER!


lijep tekst Vladimira Skočajića o Bitlsima u posljednjem Zabavniku. sasvim lično
i poentično.
tasadebeli tasadebeli 20:45 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Predrag Brajovic
tasadebeli
О контрер, о контрер, драги мој Сеп! Ово ти је лектира по избору мојих осмака коју прорађујемо на часовима...

Сјајно!
Радите ли и БС, Дилана, Стинга, рецимо? И како си се изборио са епиком, да ли је то имао ко да чује, како си им је приближио -- ако икако?


Одговор Браји или О будућности Сајма књига

Да, њихов избор је и БС... Дилан и Стинг су за њих неки други свет који је, како они сматрају, резервисан за нас маторце... Ипак су то осмаци, реп им је најближи...

У анализи ја сам само модератор који не дозвољава да се дискусија расплине и да се почупају око различитих схватања (мада би то, руку на срце, подсећало на неке књижевне вечери којима сам присуствовао), а ја се трудим да не упаднем у замку да ја тумачим, него само постављам потпитања онима који тумаче стихове и то ништа више од осталих дискутаната...

Знам да је то малкице кварно с моје стране (кад ме већ питаш како се борим са обавезном лектиром), али тако их намамим да после радимо и Раичковића и Симовића, чак и Ацу Секулића ("Мајстори, мајстори" ), а од старијих највише од свих воле Ракића... Чак су сами дошли до тога да између неких стихова БС и Ракићевог "...нама данас кажу, деци овог века..." и нема неке велике разлике.

Случајно је то почело пре пар година када сам од њих тражио да се изјасне које ћемо то савремене песнике радити на часовима изборне лектире, а један клинац из последње клупе онако из зезања добацио:"Марчела!" А онда се он и остали изненадили када сам ја рекао:"Што да не." И тако почесмо...

Код епике смо на нерешеном резултату 1:1. Наиме, на народне епске песме их некако навикнем још од малих ногу (петаци ми доносе у школу мачеве-играчке, фигурице витезова, крилатих коња итд.), па их некако заволе и не пада им тешко да их раде и касније. Навикну се да те епске песме "претачу" у историјске приче, понегде са елементима фантастике, па им чак буду занимљиве за читање. На бајке не морам ни да их навикавам, углавном воле фантастику и маштарење и пре него што допадну мени шака у петом разреду.

И приповетке могу да прођу... Не све, само понеке (Нарочито их потресе "Све ће то народ позлатити" Л.Лазаревића. Ту буде и плакања...).

Али романи... Романи су нам болна тачка... Да није почео да се даје Хобит по биоскопима прошле године, и на ту изборну лектиру би кукумавчили. За "Поп Ћиру и поп Спиру" не смем ни самом себи да признам право стање. Књигу прочита тек сваки четврти ученик, рецимо, а од тих који су прочитали, тек у свакој другој генерацији буде по један ученик који каже да му се роман допао и да се смејао док је читао.

Код млађих романи имају бољу прођу... Воле и са уживањем читају у петом разреду "Хајдуци" и "Том Сојер", а у шестом "Орлови рано лете", "Хајдук Станко" и "Дечаци Павлове улице".

А после, када дођу у седми разред и у пубертет (дечаци) и када им се омогући неограничени приступ компјутеру, романи изгубе сваку шансу да буду прочитани, чак и када почнем да претим јединицама. Не вреди, не иде... Романи су за њихову перцепцију у том узрасту, када хормони грувају и када на интернету има толико других занимљивих ствари, исувише линеарни, ако смем тако да се изразим...

Боримо се, боримо, како знамо и умемо...
zilikaka zilikaka 21:19 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Али романи... Романи су нам болна тачка... Да није почео да се даје Хобит по биоскопима прошле године, и на ту изборну лектиру би кукумавчили. За "Поп Ћиру и поп Спиру" не смем ни самом себи да признам право стање. Књигу прочита тек сваки четврти ученик, рецимо, а од тих који су прочитали, тек у свакој другој генерацији буде по један ученик који каже да му се роман допао и да се смејао док је читао.

Код млађих романи имају бољу прођу... Воле и са уживањем читају у петом разреду "Хајдуци" и "Том Сојер", а у шестом "Орлови рано лете", "Хајдук Станко" и "Дечаци Павлове улице".

А после, када дођу у седми разред и у пубертет (дечаци) и када им се омогући неограничени приступ компјутеру, романи изгубе сваку шансу да буду прочитани, чак и када почнем да претим јединицама. Не вреди, не иде... Романи су за њихову перцепцију у том узрасту, када хормони грувају и када на интернету има толико других занимљивих ствари, исувише линеарни, ако смем тако да се изразим...

Боримо се, боримо, како знамо и умемо...


Taso, oči si mi otvorio.

Sad vidim, umreti nećemo, al leka nam nema.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:14 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

tasadebeli
Боримо се, боримо, како знамо и умемо...

Јосип Краш, јунак наш,
Борио се, борио,
И у кекс
Претворио!

Него како него тако -- без милости треба се склонити из провинцијално академске инерције нашег образовања и до досаде канонизираних приступа у предавању књижевности. Слабо се разуме: песма Орање Марка Краљевића јесте ондашња Говедина Београдског синдиката. Обе песме су се певале као знамен отпора званичној власти. Све те савремене ПиСи онлајн игрице јесу њихови -- ове генерације -- дајџестирани Ратови и мирови, њихове Одисеје и Илијаде, њихови наративи о добру и злу, правди и неправди, љубави и мржњи, страсти и превари. Курветина Ана Карењина вара мужа и у друштву је провале а љубавник остави, па се она предозира -- пардон: баци под воз, јер тада није било дроге. (Једна српска водитељка је прошла истоветну епопеју недавно.) Књижевност је жива ствар, осим за онај магарећи хор што и код Марчела на видеу њаче, па кад се поднапију вина и наките ракије разгоне Турке на буљуке, као пре две стотине година.

Дивно се борите, Тасо.
¡No Pasarán!
tasadebeli tasadebeli 22:39 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Predrag Brajovic

Све те савремене ПиСи онлајн игрице јесу њихови -- ове генерације -- дајџестирани Ратови и мирови, њихове Одисеје и Илијаде, њихови наративи о добру и злу, правди и неправди, љубави и мржњи, страсти и превари.


Да сте ме само видели како сам био увређен када ме је онај горе поменути преводилац и песник, Славко Павићевић, врло горљиво убеђивао (тада сам био бруцош и имао сам 19 година) како тадашња врло популарна сапуница "Династија", на коју сам ја презриво гледао са мојих "академских висина", заправо има исту структуру као и Илијада и Одисеја... Слушао сам га и мислио какав ли је ово песник и преводилац када ме убеђује у такву бласфемију.

Касније сам схватио да је човек био потпуно у праву...

Хвала на похвалама, значе много у овим вечитим дилемама да ли сам одабрао прави приступ радећи овај мој посао тако како га радим.

И, наравно: No Pasarán!
Jukie Jukie 22:56 03.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Vi treba da radite "Drugu Knjigu o džungli", tu sedmaci valjda mogu da se prepoznaju
Kad Mogli skroz pobesni pa uništi ljudsko selo do temelja
Vlasta92 Vlasta92 08:22 04.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

И, наравно: No Pasarán!


Drži se Taso, ima nas još na barikadama! Ima nas, i ako budemo uporni, tu će stajati i naša deca!

Mislim, moraće ako hoće džeparac, rolere, more...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:32 04.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

прави приступ

taso, ti si jedno divno bice, total:)
audrey92 audrey92 08:48 04.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Боримо се, боримо, како знамо и умемо...


Svaka cast na trudu i hrabrosti. Moje postovanje!
blogovatelj blogovatelj 13:47 04.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Сјајно!


Presjajno.
Par zakljucaka iz dve pesme Marcela sam izvukao.
Prvo, do sada nisam previse obracao paznju na ono sto on radi, ali se sada to promenilo.
Secam se ove pesme, cuo sam je davno, pa posto nisam upucen u tu scenu, da li neko zna je li on ovo pisao. Lici mi i poetski i muzicki na njega. A ako je on autor, znaci da sam ga davno primetio, samo je pod drugim autorskim imenom stvarao.



Drugo, ko god je ikada rekao da u Srbiji nema buducnosti, zajebao se, jer je uvek ima. Tasini djaci to izborom svoje poezije dokazuju.
gedza.73 gedza.73 21:16 05.11.2013

Re: "Стрепња" и пивцепси

Taca
романи изгубе сваку шансу да буду прочитани, чак и када почнем да претим јединицама. Не вреди, не иде... Романи су за њихову перцепцију у том узрасту, када хормони грувају и када на интернету има толико других занимљивих ствари, исувише линеарни,


Nekako, na jedvite jade, naterim klinca da počne sa čitanjem Nastasijevićeg Gvapa.



Nakon desetak minuta uleće u sobu suznih očiju i počinje da zapomaže
-Ne mogu da čitam više. Sve su ih pobili.

A tog dana me ubeđuje u svrsishodnost kupovine GTA petice (trening igrica serijskih ubica).
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:22 03.11.2013

?

Vlasto, je l' ja to dobro vidim/prepoznajem Laleta na 5:11 (''alo, čoveče, ovo je kulturno mesto, zovi obezbeđenje'')?

Od kad tog čoveka nisam video!
Vlasta92 Vlasta92 19:34 03.11.2013

Re: ?

Jeste, i ja sam ga uočila!
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:35 03.11.2013

Rečnik

Šerovao
Šerujte

Pa dobro, "reči su suvisne"
wilma68 wilma68 23:16 03.11.2013

OVDE neću da se sramotim...

...svaka čast, Vlasto!Kapa dole za Marčela!
Черевићан Черевићан 00:51 04.11.2013

укруг

вашар је био . . . . анавашару
књига к'о плеве и људске вреве
уз пиће,музику (зашто не рећи)
овај просвира,чекамо следећи
anfieldroad anfieldroad 02:32 04.11.2013

....!!!


Srozan,ponizen,rasturen narod. Bez plana sta ce prekosutra da jedu zena i on. Deci ce valjda dati nesto u jebenoj skoli...Pa treba da ceka vasar (sajam,votever) da bi se ogrebao o 2 deci prepecenice.
Ne kapiram poeziju,licno. Ali kapiram da nas je zivo blato do grudi vec usisalo.

Akademici u serlokholms mantilu za Cecom uzdisu i sa Borom u glas pevaju. Pre nego sto ce dzamiju spaliti.

Svestenici musavih mantija mrmljaju u masnu bradu molitvu za spas svoje pohlepne duse.
Alava elita podmuklo podrzava silu dok srednji sloj cuti usran u svoja jeftino otkupljena 4 zida. Po preporuci Obraza,valjda misleci da postenje treba skrivati.
I deca im to kazu. Stide se svojih nesposobnih oceva koji ni za bembaru nemaju.

Halo ljudi, o kakvom se sajmu ovde radi!? O cemu mi svi uopste imamo smelosti da pricamo, halo,ej !?

Javno podrzavam stadionsko nasilje kao poslednji krik umiruce nacije!
I to je jedina poezija koju razumem. To je nasa labudova pesma.
iqiqiq iqiqiq 11:56 04.11.2013

Re: ....!!!



Kad pogledam ovo što je Marčelo snimio, deluje mi da je bezbednije ići na fudbalske utakmice, pa čak i derbi.

Bravo za Marčela! I bravo Vlasto što si okačila, i moje dete i ja smo oduševljene načinom kako je Marčelo to prikazao i poentu koju je u jednom trenutku rekao "Književnik" i " Znate li Vi gde se nalazite, ovo je Sajam knjiga". Vapaj ali uzalud!
pedjalon pedjalon 13:29 05.11.2013

Sendviči iz Vojvodstva

Moram da citiram:
"Došle nas četiri iz Novog Sada sa pijac torbama, sendvičima, navarene, onako, pozitivno, kao dete kad ide u luna park, uši roza od adrenalina."
Neki od vas komentatora ste promašili temu.
Autorka nosi sendviče, navarena...baš joj pristaje "Krasta". Kao tepanje: Krasta, Krasivica. A verujte mi znam tu malu... tu što tepa.
Nekada san bio ponosan na BROJ posetilaca sajma knjiga, kultnog događaja, gurao priloge o istom stranim medijima (stranom mediju). Eto kako mi Srbi cenimo pisanu reč!
Mada je odavno bilo jasno da je bitka izgubljena.
Vlasta92 Vlasta92 14:33 06.11.2013

Re: Sendviči iz Vojvodstva

E, Pedjalon, ja sad intezivno procesuiram, stavljam te na sve komšijske stolice pod onim crvenim svetlom u pokušaju da shvatim koji si tačno

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana