In memoriam| Nostalgija| Sport| Život

Sećam se...

jedi-knight RSS / 07.11.2013. u 13:23

 38372622

Žao mi je derbija. Iskreno mi je žao.
Kao dečak išao sam na utakmice redovno: na Marakanu sa tatom, zvezdašem, na JNA sa dedom, partizanovcem. Deda, bivši oficir i ratnik, bio je brži i ubedljiviji, pa sam prvo zavoleo Partizan. Od njega sam dobio crno-beli šal koji sam stalno nosio, bilo da sam išao na "sever" sa tatom da gledam Pižona, Duleta Savića, Šestića...ili na "jug sa dedom" da gledam Mocu, Zavišića, Trifunovića...

Tata mi je pričao da je Hatunić nekom igraču polomio nogu prilikom jednog starta, tako da njega nikad nisam voleo. Mislim da sam ga doživljavao kao nekog ko ne pripada sportu. 

Zvezda je tih godina harala Evropom, pa sam sa "severa" gledao mnoge velike utakmice. Sećam se i pesama koje su se tada pevale: "Rodilo se dete muško, po imenu Savić Duško." Radovao sam se pobedama dečije iskreno i tugovao zbog poraza, više zbog tate, nego zbog Zvezde.
Tata je morao da reaguje na šal. pa mi je kupio crveno-belu zastavu sa velikim grbom, na tankom drvcetu koje se savijalo pod težinom platna. Nju sam, uz šal, nosio na "sever" kada je igrala Zvezda. Uvek bi birali mesto blizu metalnih ograda koje su nas štitile od "talasa".
Na jugu je deda uvek birao mesta bliža "istoku" jer su tamo uvek bili "najvatreniji". Ja, dečak od 5 ili 6 godina, među najvatrenijim navijačima, grickam semenke i gledam utakmicu i pored mene ponosni deda.
Moj prvi derbi je bio 23.10.1977., 61.po redu. Na Marakani je bilo više od 100 000 ljudi. Bio sam na "severu", na očevim ramenima, imao sam šal oko vrata i zastavu u ruci. Oko nas je bila grupa navijača sa partizanovim obeležjima. Već u 10.minutu je bilo 2-0 za Partizan i radovali smo se glasno, grlili se, čestitali jedno drugom. Bilo je još navijača Partizana na severu i svi su skakali i radovali se, ispraćeni sa "UUUUUAAA" i ponekim zviždukom. To "UA" i to zviždanje mi je ostalo u sećanju kao ružno i nepotrebno i dugo bih sa očevih ramena gledao prema grupi odakle su zvižduci dolazili. Shvatao sam to nekako lično.
Kasnije je Zvezda smanjila prednost, a u drugom poluvremenu Zavišić je dao treći gol za Partizan za konačnu pobedu. Sa tog derbija je ostalo sećanje na prepun stadion, pobedu, prelep gol Vukotića i da je neko ( Zavišić ili Trifunović ), dao Diki Stojanoviću gol kroz noge.
Sa utakmica smo obično odlazili ili ranije, da izbegnemo gužvu, ili skroz na kraju. Sedeli bi na betonskim tribinama i čekali da se svi raziđu. I tada je gorela Marakana., samo što su se tada, kao i posle svake utakmice, palile novine, na kojima se sedelo i oko njih bi se skupljale grupice navijača. Zivo se diskutovalo o tek završenoj utakmici i gledalo u plamen. 

Tog oktobra bilo je baš prijatno ostati duže, pričati o lepim golovima i grejati se na vatri.

Svim navijačima Crvene Zvezde čestitam na pobedi, a svima nama želim da nam se vrati Derbi.

 



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 13:27 07.11.2013

bio jednom jedan fudbal

Tada se igrao fudbal. I navijalo se.
Danas se ovo ne može nazvati fudbalom. A još manje navijanjem.
iqiqiq iqiqiq 13:53 07.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

kačila kod Nurudina, sjajna ideja kako da se promoviše sport uz humanost, to treba uvesti kao ritual pred svaku utakmicu i skloniti huligane sa utakmica, da ponovo porodično idemo na stadione
Deca i njihove poruke
jedi-knight jedi-knight 14:53 07.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

bio jednom jedan fudbal
Tada se igrao fudbal. I navijalo se.
Danas se ovo ne može nazvati fudbalom. A još manje navijanjem.


Tako je danas u Španiji. U istom kafiču pored stadiona sede navijači pomešani i niko nikom čak ni ne dobacuje. Na tribinama isto.
To šta se sa našim dušama desilo, samo se ispoljava tamo gde skače adrenalin. Kružni tok na Slaviji pamti više tuča nego bilo koji stadion
jedi-knight jedi-knight 14:58 07.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

kačila kod Nurudina, sjajna ideja kako da se promoviše sport uz humanost, to treba uvesti kao ritual pred svaku utakmicu i skloniti huligane sa utakmica, da ponovo porodično idemo na stadione


Ljudima malo treba da bi bili ljudi, samo niko neće prvi da počne. Ovo su divni primeri
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:50 07.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

iqiqiq
kačila kod Nurudina, sjajna ideja kako da se promoviše sport uz humanost, to treba uvesti kao ritual pred svaku utakmicu i skloniti huligane sa utakmica, da ponovo porodično idemo na stadione
Deca i njihove poruke



ne verujem da ćemo se ikada se vratiti više u doba nevinosti. previše je veliki jaz između onih koji imaju i onih koji ne. stvar će biti sve gora.
iqiqiq iqiqiq 23:09 07.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

ne verujem da ćemo se ikada se vratiti više u doba nevinosti. previše je veliki jaz između onih koji imaju i onih koji ne. stvar će biti sve gora.

Ovo je lep blog, pa hajde da budemo optimisti. Samo od sebe se neće poboljšati, ali ako se pokrenu ovako lepi humani gestovi, ako se naučimo da se ponovo družimo i razumemo, ima nade da se izlečimo. Sport i kultura su obično lek za društvo, ako se konzumiraju pravilno. Samo pozitivom treba delovati.
Jaril Jaril 06:21 08.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

Sport i kultura su obično lek za društvo

Спорт, професионални, и култура, добра, се међусобно искључују. Тј. када се спортиста дохвати културе добијеш - депресивног фудбалера. (Може мала помоћ? Стао ми мозак како се зове капитен, чини ми се, холандског клуба који је из Босне, а који је волео да чита, па у једном трентку пао у депресију и био на лечењу?)
jedi-knight jedi-knight 08:03 08.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

Спорт, професионални, и култура, добра, се међусобно искључују. Тј. када се спортиста дохвати културе добијеш - депресивног фудбалера. (Може мала помоћ? Стао ми мозак како се зове капитен, чини ми се, холандског клуба који је из Босне, а који је волео да чита, па у једном трентку пао у депресију и био на лечењу?)


Ivan Ergić.
Dakle, kao preventivnu meru, odmah treba zabraniti svim sportistima da čitaju
tasadebeli tasadebeli 17:49 08.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

jedi-knight
Dakle, kao preventivnu meru, odmah treba zabraniti svim sportistima da čitaju


Сетих се сад једног интервјуа који је својевремено за неки омладински часопис дао тадашњи десни бек Партизана, Вујадин Станојковић, познат широј фудбалској публици по томе што му је једина врлина била што је научио да прати белу линију од креча исцртану на трави и да се тако креће по терену.

На питање која му је најомиљенија књига, Вујадин, тада момак између 25 и 30 година старости, лепо одговори: "Дружина Пере Квржице".
jedi-knight jedi-knight 18:06 08.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

На питање која му је најомиљенија књига, Вујадин, тада момак између 25 и 30 година старости, лепо одговори: "Дружина Пере Квржице".


Pa to je sjajno. Dokaz da je čitao lektiru :)

Ima i mnogo gorih primera, veruj mi.
Francesko Toti je, pored vrhunskog fudbalsog umeća, poznat i po beskarjnoj gluposti.
Čak postoji knjiga sa vicevima koji liče na viceve o plavušama, samo što je Toti glavni lik.

escherichije_colic escherichije_colic 03:05 09.11.2013

Re: bio jednom jedan fudbal

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:50 07.11.2013

.

e
ovo je blog
,gde vidim iskrenu patnju
i suzu u oku

i ko je rekao Valensija sila u Španiji?
jedi-knight jedi-knight 14:39 07.11.2013

Re: .

i ko je rekao Valensija sila u Španiji?


Ko je rekao da nije Čekaj samo

Ne staj mi na muku. Da citiram velikog savremenog filozofa Radomira: " Ovo bi i slona ubilo." Ali ne damo se
predatortz predatortz 14:09 07.11.2013

Da...

Ja sam kao klinac, na tuzlanskom Tušnju, bez problema navijao za Zvezdu. Sa sve pratećom ikonografijom.
jedi-knight jedi-knight 14:54 07.11.2013

Re: Da...

Da...
Ja sam kao klinac, na tuzlanskom Tušnju, bez problema navijao za Zvezdu. Sa sve pratećom ikonografijom.


A moj drug iz razreda je navijao za Hajduk i to ni danas ne krije.
docsumann docsumann 16:39 07.11.2013

Re: Da...

jedi-knight
Da...
Ja sam kao klinac, na tuzlanskom Tušnju, bez problema navijao za Zvezdu. Sa sve pratećom ikonografijom.


A moj drug iz razreda je navijao za Hajduk i to ni danas ne krije.





edit: to je kod nas bila masovna pojava
predatortz predatortz 10:05 08.11.2013

Re: Da...

edit: to je kod nas bila masovna pojava


Mogu da ti kažem da je tih godina dosta klinaca kod nas navijalo za Hajduk ili Dinamo. Moj pokojni ujak bio zvezdaš, pa me 'učlanio' .
libkonz libkonz 11:26 08.11.2013

Re: Da...

edit: to je kod nas bila masovna pojava

i kod nas, u Vojvodini. U razredu ih je bilo petorica koji su navijali za Hajduk.
ili Dinamo.

toga kod nas nije bilo.
NNN NNN 20:59 08.11.2013

Re: Da...

Ja sam kao klinac, na tuzlanskom Tušnju, bez problema navijao za Zvezdu.
I ja sve to isto - samo na Marakani
prva utakmica na kojoj sam bio bila je baš protiv Slobode, vodio me ujak.
niccolo niccolo 12:07 09.11.2013

Re: Da...

prva utakmica na kojoj sam bio bila je baš protiv Slobode, vodio me ujak.

Sad me ovo tvoje podseti da je poslednja utakmica naše prve lige koju sam uživo gledao bila Zvezda - Osijek na Marakani 91. Bilo 5:1 za Zvezdu...Sad sam pogledao na netu, jer se sećam da je zbog nečega bila značajna utakmica - tom pobedom je Zvezda odbranila titulu...
NNN NNN 14:11 07.11.2013

Tvrđava

23.10.1977. je pobedio Partizan na Marakani
i posle toga trebalo mu je 18 godina da ponovo dobije prvenstveni derbi na Mari,
a 15 godina je čekao da pobedi Zvezdu u gostima (kup 1992).

Nekad se voleo fudbal i domaći klubovi,
a danas klinci mrze protivničke klubove (a njihove navijače još više)
i navijaju za tamo neke Valensije

jedi-knight jedi-knight 14:41 07.11.2013

Re: Tvrđava

i navijaju za tamo neke Valensije


Pa i oni su crno beli
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:07 07.11.2013

Re: Tvrđava

jedi-knight
i navijaju za tamo neke Valensije


Pa i oni su crno beli


Tim pre je moje čuđenje veće.
milisav68 milisav68 15:10 07.11.2013

Re: Tvrđava

NNN
23.10.1977. je pobedio Partizan na Marakani
i posle toga trebalo mu je 18 godina da ponovo dobije prvenstveni derbi na Mari,
a 15 godina je čekao da pobedi Zvezdu u gostima (kup 1992).

Misliš, tek kad je Džarovski otišao u "penziju".
niccolo niccolo 16:53 07.11.2013

Re: Tvrđava

na Mari

Misliš na Makareni?

i navijaju za tamo neke Valensije

Da znaš, umesto da ko pravi ljudi lepo navijaju za Juventus
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:43 07.11.2013

Sećam se,

rodila sam se za vreme Derbija.

Lepa priča, viteže
jedi-knight jedi-knight 16:47 07.11.2013

Re: Sećam se,

Jelica Greganović
rodila sam se za vreme Derbija.

Lepa priča, viteže


Koji je bio rezultat?
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:36 07.11.2013

Re: Sećam se,

Koji je bio rezultat?


Rezultat je bio očit:

"E...hebi ga...žensko...al je živo i zdravo...mladi ste, ima kad, biće i sin jednog dana..."
jedi-knight jedi-knight 00:25 08.11.2013

Re: Sećam se,

Rezultat je bio očit:

"E...hebi ga...žensko...al je živo i zdravo...mladi ste, ima kad, biće i sin jednog dana..."


Ma derbija
mr.fogg mr.fogg 20:44 07.11.2013

Sećam se...

Sećam se...
Drugara koji su mogli da šutnu loptu preko škole, ali ...

Nisu pročitali ni jednu knjigu (jedan od nih je ovo negirao i tvrdi da je pročitao knjigu 'Mačak u čizama').
Sećam se filmova koje su oni zvali 'teškim'.
Sećam se muzike koja im nije bila razumljiva i slika koje su im ličile na geometriju, a od matematike jedva da su razumeli i račun ...

... i tako su počeli da računaju i danas misle da su mnogo pametniji.
Možda i jesu - ne znam. Samo se sećam.
jedi-knight jedi-knight 00:28 08.11.2013

Re: Sećam se...

Sećam se...
Drugara koji su mogli da šutnu loptu preko škole, ali ...

Nisu pročitali ni jednu knjigu (jedan od nih je ovo negirao i tvrdi da je pročitao knjigu 'Mačak u čizama').
Sećam se filmova koje su oni zvali 'teškim'.
Sećam se muzike koja im nije bila razumljiva i slika koje su im ličile na geometriju, a od matematike jedva da su razumeli i račun ...

... i tako su počeli da računaju i danas misle da su mnogo pametniji.
Možda i jesu - ne znam. Samo se sećam.


Ako sam dobro razumeo, problem huligana i unistene institucije Derbija lezi u tome sto fudbaleri ne citaju, ili nisu bili dobri djaci?
Slazem se da nisu bas skloni citanju, ima ih cak i bez skole, ali to nije bila tema o kojoj sam zeleo da pisem.



hoochie coochie man hoochie coochie man 00:45 08.11.2013

Re: Sećam se...

Sećam se...
Bio jedan bloger koji je napisao sjajan blog, fudbal - uputstvo za upotrebu.
Sećam se...
Sam sam sebe iznenadio da blog o fudbalu pročitam do kraja

Sećam se i da je taj bloger obećao nastavke ali.....
jedi-knight jedi-knight 00:54 08.11.2013

Re: Sećam se...

Sećam se i da je taj bloger obećao nastavke ali.....


... ali se opustio pa je počeo da objavljuje priče

Kritika je na mestu. Obećanje je obećanje
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:07 08.11.2013

Re: Sećam se...


Nije kritika, samo potsećanje na to da ima nas namćora koji bi da nam se servira ono što bismo voleli

Zanimnjivo, majku mu, kako je lepo napisanu priču, i o temi koja nas baš i ne zanima, lepo čitati.
freehand freehand 23:42 07.11.2013

BREJKING NJUZ!

Posle šest godina na mestu ministra policije Ivica Dačić saznao da postoje huligani i da oni nisu dobra deca!
jedi-knight jedi-knight 00:03 08.11.2013

Re: BREJKING NJUZ!

BREJKING NJUZ!
Posle šest godina na mestu ministra policije Ivica Dačić saznao da postoje huligani i da oni nisu dobra deca!


Neshvatljivo. Totalna nemoć.
predatortz predatortz 09:45 08.11.2013

Re: BREJKING NJUZ!

freehand
Posle šest godina na mestu ministra policije Ivica Dačić saznao da postoje huligani i da oni nisu dobra deca!


Najgore je to što će narednih šest godina da prave operativni plan obračuna sa huliganima.

Danima se kanim da li da napišem, ili ne napišem jedno moje pandursko iskustvo...
Ipak, podeliću ga sa vama:

Ratnih devedesetih, u mestu X , sa leve strane Drine posao mi je , osim ratovanja, bio i održavanje gomile naoružanih ludaka u kakvom takvom redu. Imao sam sposobne ljude, mlade i relativno neiskvarene, imao sam široka ovlašćenja, pravo na skraćenu proceduru, bez mnogo priče i ubeđivanja. Da se ne lažemo, često su ta ovlašćenja i upotrebljavana, ponekad čak i zloupotrebljavana. Ono, nekom od mojih momaka se neko zamerio, pa ga malo istamburaju.
Jedan od tih naoružanih ludaka je držao kafić u kom se na angro valjala droga, švercovane cigarete i alkohol upitnog kvaliteta.
Za njega nisam imao ovlašćenja...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:38 08.11.2013

Jedna od boljih koje sam gledao

tasadebeli tasadebeli 10:22 08.11.2013

Неки други живот...

... као да га нисам ја живео...

Витеже, нисам ни отворио пост, а ова фотографија коју си окачио изазвала је читав низ слика...

Ћале и ја смо стигли касно на тај Дерби и нисмо нашли карте. Иако смо Звездаши, купили смо код тапкароша карте за Југ јер других више није ни било.

И у гужви на Југу где већи део утакмице ниси могао ни руке да подигнеш до свог лица колико си стиснут, сећам се да се мој ћале радовао Филиповићевом голу тако што је десним палцем и кажипрстом чврсто стискао моју мишицу и сећам се његовог осмеха на лицу. Пар редова даље од нас био је један ватрени навијач Партизана који је поред свих обавезних обележја (шал, капа итд) испред себе на стомаку имао окачен огроман бубањ, онакав какав обично имају плех оркестри, по којем је он свих 90 минута бесомучно ударао по обема странама јер је имао две палице у рукама. Око њега су остали направили мали круг, довољно широк да он може да се размахне. На врху бубња, са горње стране била је чврсто прикачена фотографија (урамљена!) те Партизанове генерације - Моца Вукотић, Завишић, Трифуновић, Ненад Стојковић (којег сам највише од свих фудбалера тада поштовао, био ми је узор иако сам Звездаш), Јусуф Хатунић и Рефик Козић (чувени Партизанов тандем костоломаца, али и Звезда је имала своје костоломце - сетите се Михаља Керија из тога доба који је у Звезди тукао тамо где би Муслин или Богићевић пропустили противничког играча)...

На прву утакмицу у животу одвели су ме ћале, ујак и теча када сам имао једанаест година (Чукарички-Пелистер (Битољ) 2:1, тадашња Друга лига исток), а прва Звездина утакмица на Маракани коју сам гледао (водили ме опет ћале и теча) само пар недеља касније била је са Напретком из Крушевца, 1:1. И у тих месец дана мог живота, ја се неповратно заљубих у фудбал...

И убеђујем себе већ деценијама да је фудбал глупа игра која има само једно компликовано правило (ако... онда...) - офсајд - и да је ту највише нерегуларности и произвољности у судијским одлукама због лабавих правила (тзв. судијско уверење)... Не вреди, љубав не престаје... Магични зелени правоугаоник са шареним дресовима играча и са својом једноставном геометријом кретања и лопте и учесника у игри, и даље ме привлачи као и некада... Можда баш зато што фудбал некако највише од свих игара својом "правдом" и "неправдом", "судбином" (судијско уверење), радостима и тугама личи на сам живот... (Ник Хорнби би ово назвао натегнутом метафором какве и он сам често прави, а онда се извињава читаоцима на томе јер због љубави према фудбалу не може да им одоли. )

Не могу тачно да се сетим реченице, али мислим да баш Хорнби своју књигу Стадионска грозница завршава овако: Све је исто... И Арсенал који се мучи да да гол, и неспретни центарфор који промашује са два метра, и публика... Само са моје леве стране нема више ћалета који све то посматра...
(Није под наводницима јер не могу да се сетим тачно цитата.)

Код мене, Витеже, на жалост, не само да нема више ћалета са моје леве стране, него одавно више ништа ни на стадионима ни у фудбалу није исто...
Colin_bgd Colin_bgd 11:28 08.11.2013

Sve ce to, o mila moja...

Žao mi je derbija. Iskreno mi je žao.

Meni nije zao derbija, meni je zao nas.

Za dan-dva (mozda 5, mozda 100, ne znam broj) samo ce (kao i uvek) rezultati ostati zapisani, sve drugo kroz sta se prolazilo nece biti vazno. Jedino cemo mi biti malo stariji, a neki malo i spokojniji... Tako to uvek ide od kada je sveta i veka...

Kad se setimo nas samih, i derbi ce nam se vratiti...
freehand freehand 11:33 08.11.2013

Re: Sve ce to, o mila moja...

Colin_bgd
Žao mi je derbija. Iskreno mi je žao.

Meni nije zao derbija, meni je zao nas.

Za dan-dva (mozda 5, mozda 100, ne znam broj) samo ce (kao i uvek) rezultati ostati zapisani, sve drugo kroz sta se prolazilo nece biti vazno. Jedino cemo mi biti malo stariji, a neki malo i spokojniji... Tako to uvek ide od kada je sveta i veka...

Kad se setimo nas samih, i derbi ce nam se vratiti...

Čemu efetizam, čemu malodušje?
Biro zaseda.
E saćemo da vidimo čija keva nema pišu!
Colin_bgd Colin_bgd 11:46 08.11.2013

Re: Sve ce to, o mila moja...

Čemu efetizam, čemu malodušje?

Nije defetizam, jos manje malodusje.

Samo mi, dok kuckam po ovom blogu, pogled pada na karte spremljene za utakmicu engleske premijer lige ovog vikenda, koje mi se osmehuju sa mantelpiece-a... I ondak razmisljam kako, zasto, i zbog cega mi ta manifestacija nikad nece toliko uzburkati emocije kao na primer utakmica Partizan - Donji Srem, koju cemo takodje ovog vikenda pratiti...
freehand freehand 11:50 08.11.2013

Re: Sve ce to, o mila moja...

. I ondak razmisljam kako, zasto, i zbog cega mi ta manifestacija nikad nece toliko uzburkati emocije kao na primer utakmica Partizan - Donji Srem, koju cemo takodje ovog vikenda pratiti...

zato što navijaš za Obilić?
Colin_bgd Colin_bgd 12:08 08.11.2013

Re: Sve ce to, o mila moja...

zato što navijaš za Obilić?

Oh, dear me...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:58 08.11.2013

Re: Sve ce to, o mila moja...

za utakmicu engleske premijer lige ovog vikenda

ne budi sisa,
reci koju utakmicu
..a posle ćemo da odlučimo da li si totalna dalabu;
za ovo partizan - donji srem.



naravno da te volim coline

Colin_bgd Colin_bgd 14:49 08.11.2013

Re: Sve ce to, o mila moja...

ne budi sisa,
reci koju utakmicu

samo cu da kazem da je juzno od Birmingema, a nije Palace - Everton... pa se vi odlucite...

..a posle ćemo da odlučimo da li si totalna dalabu;
za ovo partizan - donji srem.

nema sta da se odlucuje... totalna, apsolutno...

ps. na vec pomenutu utakmicu, kao i uvek, ici cu u Partizanovom dresu, mozda me i ugledate na malim ekranima vasih televizora... a cuda 4G tehnologije omogucavaju da pratim Partizan - Donji Srem tokom drugog poluvremena na...
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:59 08.11.2013

Re: Sve ce to, o mila moja...

:)

znači
ideš da gledaš; Chelsea - WBA
koja is faca!


hoće pasti i koja slička,debeli lampard u padu i to?
anfieldroad anfieldroad 14:38 08.11.2013

uvek su...


Uvek su mi bili sumnjivi oni tipovi koji navijaju za (npr.) Partizan, ali kad Zvezda igra u Evropi,onda navijaju za nju. Isto vazi i kontra,naravno. Kada navijac Zvezde kaze da navija ZA Partizan kad igra medjunarodnu utakmicu i obrnuto, shvatam da se ne radi o navijacu.
Pravom Ciganu ili Grobaru nije vazno protiv koga igra gradski rival. Uvek se navija PROTIV gradskog(najveceg) rivala. To je normalno svuda u svetu. Ne zanima me protiv koga igra Partizan, ja UVEK navijam protiv. Upravo oni koji navijaju za gradskog rivala protiv stranaca su najvece zlo. Oni zapravo time demonstriraju obicni sovinizam. Takvi su odgovorni za mrznju i rat. Takvi ne navijaju za klub. Takvi navijaju za Srbe. Oni onda zvizde himni protivnika (neprijatelja), uvek prelaze nepisana pravila dobrog ukusa i od IGRE fudbala prave simulaciju rata. Nikad, ali bas nikad navijac Mancester sitija nece navijati za United ili Milana za Inter. Fudbal je IGRA, odluka za koga ce neko navijati donosi se u ranom detinjstvu,pod necijim uticajem i nije i ne sme da bude racionalna, objektivna procena. Takva odluka se donosi jednom u zivotu i ne menja se od prilike do prilike. To je deo IGRE, bas kao i sutiranje lopte.
I kao dodatak, nije ni blizu istine da je na severu 70-ih godina mogao neko na Derbiju da sedi sa crno-belim salom i navija za Partizan. Eventualno bi se to tolerisalo deci,a i tada uz stalno prozivanje.
Dodajem takodje da ne govorim o huliganima. Govorim upravo striktno o navijacima.
antioksidant antioksidant 14:48 08.11.2013

Re: uvek su...

Pravom Ciganu

pravi cigan nije zainteresovan ni za jedan drugi tim osim zvezde
ovo ti kazem kao cigan ciganu ako jesi
a ako si delija onda sasvim razumem stav ali ne mesaj nas, cigane, u te sitne price
Colin_bgd Colin_bgd 14:51 08.11.2013

Re: uvek su...

anfieldroad

Uvek su mi bili sumnjivi oni tipovi koji navijaju za (npr.) Partizan, ali kad Zvezda igra u Evropi,onda navijaju za nju. Isto vazi i kontra,naravno. Kada navijac Zvezde kaze da navija ZA Partizan kad igra medjunarodnu utakmicu i obrnuto, shvatam da se ne radi o navijacu.
Pravom Ciganu ili Grobaru nije vazno protiv koga igra gradski rival. Uvek se navija PROTIV gradskog(najveceg) rivala. To je normalno svuda u svetu. Ne zanima me protiv koga igra Partizan, ja UVEK navijam protiv. Upravo oni koji navijaju za gradskog rivala protiv stranaca su najvece zlo. Oni zapravo time demonstriraju obicni sovinizam. Takvi su odgovorni za mrznju i rat. Takvi ne navijaju za klub. Takvi navijaju za Srbe. Oni onda zvizde himni protivnika (neprijatelja), uvek prelaze nepisana pravila dobrog ukusa i od IGRE fudbala prave simulaciju rata. Nikad, ali bas nikad navijac Mancester sitija nece navijati za United ili Milana za Inter. Fudbal je IGRA, odluka za koga ce neko navijati donosi se u ranom detinjstvu,pod necijim uticajem i nije i ne sme da bude racionalna, objektivna procena. Takva odluka se donosi jednom u zivotu i ne menja se od prilike do prilike. To je deo IGRE, bas kao i sutiranje lopte.
I kao dodatak, nije ni blizu istine da je na severu 70-ih godina mogao neko na Derbiju da sedi sa crno-belim salom i navija za Partizan. Eventualno bi se to tolerisalo deci,a i tada uz stalno prozivanje.
Dodajem takodje da ne govorim o huliganima. Govorim upravo striktno o navijacima.

Potpis...

Dupli potpis...
jedi-knight jedi-knight 16:17 08.11.2013

Re: uvek su...

anfieldroad
Uvek su mi bili sumnjivi oni tipovi koji navijaju za (npr.) Partizan, ali kad Zvezda igra u Evropi,onda navijaju za nju. Isto vazi i kontra,naravno. Kada navijac Zvezde kaze da navija ZA Partizan kad igra medjunarodnu utakmicu i obrnuto, shvatam da se ne radi o navijacu.Pravom Ciganu ili Grobaru nije vazno protiv koga igra gradski rival. Uvek se navija PROTIV gradskog(najveceg) rivala. To je normalno svuda u svetu. Ne zanima me protiv koga igra Partizan, ja UVEK navijam protiv. Upravo oni koji navijaju za gradskog rivala protiv stranaca su najvece zlo. Oni zapravo time demonstriraju obicni sovinizam. Takvi su odgovorni za mrznju i rat. Takvi ne navijaju za klub. Takvi navijaju za Srbe. Oni onda zvizde himni protivnika (neprijatelja), uvek prelaze nepisana pravila dobrog ukusa i od IGRE fudbala prave simulaciju rata. Nikad, ali bas nikad navijac Mancester sitija nece navijati za United ili Milana za Inter. Fudbal je IGRA, odluka za koga ce neko navijati donosi se u ranom detinjstvu,pod necijim uticajem i nije i ne sme da bude racionalna, objektivna procena. Takva odluka se donosi jednom u zivotu i ne menja se od prilike do prilike. To je deo IGRE, bas kao i sutiranje lopte.I kao dodatak, nije ni blizu istine da je na severu 70-ih godina mogao neko na Derbiju da sedi sa crno-belim salom i navija za Partizan. Eventualno bi se to tolerisalo deci,a i tada uz stalno prozivanje.Dodajem takodje da ne govorim o huliganima. Govorim upravo striktno o navijacima.


Delimicno se slazem. Naravno, onaj decak je vremenom poceo da ide sam na utakmice. Istina je. Nikad se nesam radovao Zvezdinim uspesima, ali nikada nikog nisam mrzeo i ne mogu da razumem mrznju u bilo kom obliku.
Gresis za sedamdesete. Bilo je i siguran sam da se mnogi toga secaju. Organizovano ne, ali sa obelezjima Partizana je bilo.
Ono za izvore sovinizma ne zelim ni da komentarisem. Besmislica
anfieldroad anfieldroad 19:26 08.11.2013

Re: uvek su...

antioksidant
Pravom Ciganu

pravi cigan nije zainteresovan ni za jedan drugi tim osim zvezde
ovo ti kazem kao cigan ciganu ako jesi
a ako si delija onda sasvim razumem stav ali ne mesaj nas, cigane, u te sitne price


Nikad nisam prihvatio naziv "Delija". Secas se kao i ja kako je i kada to ime promovisano. Ne zalim da imam ikakve veze sa tom pricom. Takodje, nisam rekao da skacem i pevam pesme Partizanovih protivnika. Ali, priznaces da kao i ostali znas kad i protiv koga igraju. Ja se ne radujem njihovoj pobedi,naprotiv. Mislim da je to normalno. To je bila poenta, nista strasno i svakom navijacu dobro poznato.
jedi-knight jedi-knight 19:45 08.11.2013

Re: uvek su...

Nikad nisam prihvatio naziv "Delija". Secas se kao i ja kako je i kada to ime promovisano. .


Nemam pojma, ali bih voleo da znam, pa ako ti nije tesko...


Ja se ne radujem njihovoj pobedi,naprotiv. Mislim da je to normalno. To je bila poenta, nista strasno i svakom navijacu dobro poznato.


Kada sam ovo procitao, na pamet su mi pali veliki zvezdini navijaci koji su igrali za partizan i obrnuto. Iznenadio bi se.
Setio sam se i nekih anegdota vezanih za navijacke strasti.
Na jednom derbiju, dva klinca iz podmlatka Partizana, koji su skupljali lopte, nakon Zvezdinog gola spontano su skocili i podigli ruke. Zao mi ih je bilo, jer su bili talentovani, a izbaceni su. Ne znam sta je posle bilo sa njima.
Druga prica je vezana za jednog igraca, navijaca Partizana, koji je u jednom trenutku svoje karijere igrao u Zvezdi. Zagrevajuci se pored aut linije ( bio je rezerva na toj utakmici ), skocio je i radovao se kada je Partizan dao gol ( javljen je rezultat preko razglasa ). Mislim da su isto vece raskinuli ugovor sa njim ( ne bih da pominjem ime, ali poznavaoci ce se sigurno setiti )

anfieldroad anfieldroad 19:49 08.11.2013

Re: uvek su...

Nikad se nesam radovao Zvezdinim uspesima, ali nikada nikog nisam mrzeo i ne mogu da razumem mrznju u bilo kom obliku.
Gresis za sedamdesete. Bilo je i siguran sam da se mnogi toga secaju. Organizovano ne, ali sa obelezjima Partizana je bilo.
Ono za izvore sovinizma ne zelim ni da komentarisem. Besmislica


Ko je pominjao mrznju? Ja ne. Rekao sam da vise volim da gradski rival izgubi nego da pobedi- bilo od koga.
Sto se tice sovinizma, dok je svako navijao za svoj klub, a ne za bilo koji klub, samo ako je "nas"...sovinizma je bilo manje. Sto vise na silu kao vrhunsku vrednost pojedinca ili kluba isticemo to sto je Srbin ili srpski, to je sovinizma vise.
Bas tako je slavni lider "nasih" paravojnih formacija popunjavao redove svoje armije. Od Grobara i "Delija" zajedno.
Zbog svega toga,propagande i saradnje drzave sa huliganima, danas je moguce da bivsi vodja navijaca Zvezde postane naprasno lider navijaca Partizana. Sve u ime profesionalnog srpstva i finansijski isplativog"navijanja". Pri svemu tome, ista ta ekipa se slika sa ministrom policije i premijerom, slaveci njegov izborni rezultat. Bas me zanima zasto slavi? Da li ideoloski podrzava SPS ?
U tom smislu sam pomenuo sovinizam.
anfieldroad anfieldroad 20:18 08.11.2013

Re: uvek su...

Nemam pojma, ali bih voleo da znam, pa ako ti nije tesko...



Taj naziv je nastao kada je Arkan preuzeo kop. Nema potrebe da se udubljujemo u opstepoznato.
Btw.,naziv Cigani su nam naravno dali hrvatski navijaci, bas pocetkom 70-ih. To se medjutim odnosilo na sve klubove iz Srbije. Jednom prilikom su na Maksimiru, kao i inace, krenuli sa skandiranjem " CIGANI - CIGANI". Zvezdini navijaci su odgovorili sa neocekivanim- " MI SMO CIGANI,NAJJACI SMO NAJJACI !!". Tako je i ostalo. Zapravo su navijaci Zvezde sami sebe izdvojili iz mase i klasicnom klinackom forom zadrzali naziv "Cigani" za celu navijacku grupu i sve navijace kluba. To je Zvezdina legenda, a zapisana u knjizi B.Tirnanica, Beograd za pocetnike.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana