Gost autor| Politika

AERODROM BEOGRAD ILI AIR SERBIA: A Tale of Two Tities

Ivana Knežević RSS / 30.11.2013. u 20:07

 Gost autor: muaddib92

Само да ви речем

Лепо се некада знало како се пише лектира: увод, разрада, лепо место па на крају закључак. Па ево, по реду -

Увод

У припреми је, увелико, нова и велика штета коју би садашња власт могла да нанесе предузећу чији је сама већински власник: у укупном капиталу АД Аеродрома Никола Тесла Београд, Република Србија као оснивач и већински власник поседује учешће од 83%, грађани Србије 14%, док садашњи и бивши запослени и бивши поседују преосталих 3%.

Износ основног капитала Аеродрома је 214.556.965,99 евра, а нето добит, коју неки називају и профит, у протеклој години 6.382.956 еврића. Бивала је та нето добит и битно већа претходних година (18,4 мил. У 2010 и 15,1 мил. Евра у 2011) а била би и речене 2012. године да тада нису искњижена потраживања од националног превозиоца,знаног до скора као Jat Airways, а однедавно као Air Serbia, која су последњег дана те 2012. године износила, како пише у финансијском извештају дотичне дужне фирме, евра ни мање ни више него 26,2 мелеона. Бива то, криза је и другде, али некако је незгодно то што тај Аеродром поред националног превозиоца,знаног до скора као Jat Airways, а однедавно као Air Serbia, обавља послове прихвата и отпреме ваздухоплова, путника, пртљага, робе и поште за још 30-так иностраних авио-компанија које имају чудну навику да те пружене им услуге плаћају. Добро-де, позната нам прича, али о каквој се штети-у-припреми ту ради? Ради се о разради-

Разрада

Покушавала је држава годинама уназад да удоми националног првозиоца, без имало успеха, донедавно. И посрећило се, јавнуо се Етихад, арапска браћа послала своје енглеске плаћенике да сниме ситуацију и професионалци је снимише само тако, купили и послали униформе за стевке и 2 Ербаса, за сада (додуше - на лизинг, а и нешто им се не да да лете у земље ЕУ, ал' добро). Снимили и ко је тај ко може и пошто може да ради опслугу ваздухоплова, путника, пртљага, робе и поште за новорођену компанију, и схватили да то може само Аеродром, а не ћерка Јат-ова крштена као Су-Порт: јербо немају звоно ..

Па су се после некако досетили старог рецепта који је садашња власт примењивала када је, пре бомбардовања, била тадашња власт: да дужник може да преузме повериоца (ко памти, сетиће се како је Сартид као грдни дужник преузео Југометал са све пословном зградом код Славије, пошто је гендир Сартида тада био и генсек СПС).

Елем, сада се ради на томе да се Ер Србији, односно њиховом Су-порту, додели специфична аеродромска опрема вредна икс десетина милиона евра и искусан стаф Аеродрома, па да лепо раде за њих - а оних 30-так иностраних авио-компанија могу да се мисле шта ће и како ће, нико их није терао да долазе овамо и да нам повећају промет путника до рекордних 3,36 милиона у 2012.. Па каже -

Лепо место

Поука је да је у горњој Tale of Two Tities држава имала 2 млечне сисе, али је једна временом усахла и постала вештичја - хладна, али и даље умиљата према мама Влади, те јој је ова деценијама толерисала губитке, оронулу безбедност ваздухоплова и путника. Вештичја сиса се досетила како да си дође до супорта, па је та њена кћер кренула да јој пружа услуге. А пошто је познато да маме Владе брижно пазе дефектну децу, мама је цедила млеко из млечне сисе, узимала кајмак од Аеродрома у буџет док је кћер супорт све путничке таксе уместо Аеродрому, уплаћивала Јат-у. Ко не верује, нека завири у финансијске извештаје све 3 компаније, доступни су на сајтовима поменутих компанија.

Хтео сам да будем баш онај чобанин који је викао ВУУК!! (ајдеде не баш вук - вучић, онако смерна добрица, кротки арабер).. Нисте знали? О да, осим расних тркача и соколова за лов имају арапска браћа и вукове - ама су мало ендемска врста. И послао вучић саветника, неки мали (случајно је и члан надзорног одбора у супорту) да се, ето, помогне новом и будућем националном превознику са уступањем опреме и људства, за почетак, да се људи снађу.. Па следи-

Закључак

Неје битно што би држава себи сасекла грану на којој седи и ускратила себи буџетски приход који јој Аеродром уплаћује из своје добити деценијама уназад. Неје битно што би Етихадов новостворени монопол врло вероватно растерао добар део ино-компанија и уништио квалитет опслуге.

Битно је, како сада ствари стоје, да нови младожења (који по тамошњим обичајима даје мираз, макар и камилу), овде тражи мираз - и на путу је да га добије.

И да нам је гезунд.

                                                                       



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:23 30.11.2013

Sacuvajte Aerodrom

md, bilo bi strasno ako Aerodrom umesto da bude primer i inspiracija dobrog poslovanja postane mamac i zalog u prljavoj razmeni. Posledice takvih deal-ova ispadnu katastrofa puno sira od efekta koji je iko ocekivao.

Fingers crossed.

muaddib92 muaddib92 20:45 30.11.2013

Re: Sacuvajte Aerodrom

Захваљујем ти на супорту, домаћице
Необична ствар јесте то да сам испао готово видовит када сам припремао овај текст: десило се то да је, буквално јуче, стигао папир којим се најављује долазак енглеских јаничара за ону следећу недељу и у коме се од Аеродрома тражи да за потребе њиховог due diligence team-а припреми све, али све могуће документе да би им били на располагању.
Па, шта мислите како би се и колико обрадовале авио компаније као што су Луфтханса, Ал Италиа, да не набрајам, када би се њихови уговори са свим ценама нашли на столу некога ко је тек дошао и само каже: Дај
Једна паметна особа ми је написала како тежиште текста треба са црнохуморног аспекта да пребацим на whistle blowing а, пошто паметне увек послушам, гледаћу да то буде у одговорима на коментаре. Јербо, пиштаљка се чује и до 100 миља, кажу


grmfrm grmfrm 21:10 30.11.2013

Re: Sacuvajte Aerodrom

Fingers crossed.


+1
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:51 30.11.2013

Re: Sacuvajte Aerodrom

muaddib92
..тежиште текста треба са црнохуморног аспекта да пребацим на whistle blowing


Da li se ikada negde u medijima pojavilo nesto na ovu temu?
Ili su neke od ozbiljnijih novina pisale?

Posle puno vrlo mutnih privatizacija i prodaja, mora da postoji zakon koji koliko toliko regulise ovakve deal-ove (postojao je verovatno i pre). Zakon nije dovoljan, jer da bi bio efektivan, on se mora postovati prvo a sprovoditi sledece, ali to je pocetak. Da li postoji ombudsman?
Ne verujem da je moguce da su ovakve stvari potpuno prepustene vladama tj. onima trenutno na vlasti.
muaddib92 muaddib92 23:12 30.11.2013

Re: Sacuvajte Aerodrom

Поштована Ивана,
ништа од овога се није појавило нити ће се ускоро појавити у медијима - озбиљним, неозбиљним - ово је инсајд информација о нечему што се припрема. А када се све обави како је упаковано (ово
упаковано
није мој израз), тек онда се објави.
Свакојаки закони и законици постоје, омбудсмани такође, али такве ствари јесу, нажалост, препуштене владама. Фора је позната онда када је све пост фестум: 'Не питајте мене, тада је онај био премијер/министар па питајте њега'..'
Банана држава смо, sad song
Ivana Knežević Ivana Knežević 05:04 01.12.2013

Re: Sacuvajte Aerodrom

muaddib92
Свакојаки закони и законици постоје, омбудсмани такође, али такве ствари јесу, нажалост, препуштене владама. Фора је позната онда када је све пост фестум: 'Не питајте мене, тада је онај био премијер/министар па питајте њега'..'Банана држава смо, sad song



Razmisljala nesto malopre, dragi md, cudno je kako UN i razni Internacionalni Tribunali postoje toliko dugo a zastite zemalja od tog internacionalnog grabeza nema. Verovatno je vrlo retko da zemlje u tako losim ekonomskim situacijama imaju kompetentnu vladu koje mogu I uspeju da naprave preokret. U najvecem broju slucajeva te vlade postanu samo middlemen za projekte ovakve vrste. I to svakoga kosta, ne samo gradjane tih zemalja.
Zalosno, zaista.
Sepulturero Sepulturero 14:39 01.12.2013

Re: Sacuvajte Aerodrom

Ivana Knežević
muaddib92
Свакојаки закони и законици постоје, омбудсмани такође, али такве ствари јесу, нажалост, препуштене владама. Фора је позната онда када је све пост фестум: 'Не питајте мене, тада је онај био премијер/министар па питајте њега'..'Банана држава смо, sad song



Razmisljala nesto malopre, dragi md, cudno je kako UN i razni Internacionalni Tribunali postoje toliko dugo a zastite zemalja od tog internacionalnog grabeza nema. Verovatno je vrlo retko da zemlje u tako losim ekonomskim situacijama imaju kompetentnu vladu koje mogu I uspeju da naprave preokret. U najvecem broju slucajeva te vlade postanu samo middlemen za projekte ovakve vrste. I to svakoga kosta, ne samo gradjane tih zemalja.
Zalosno, zaista.


Интернационални грабеж контролише и УН и Интернационалне Трибунале а помажу му ти мидлмени које је он у баш ради тога и наместио/довео на власт.
muaddib92 muaddib92 16:00 01.12.2013

Re: Sacuvajte Aerodrom

U najvecem broju slucajeva te vlade postanu samo middlemen za projekte ovakve vrste. I to svakoga kosta, ne samo gradjane tih zemalja.
Zalosno, zaista.

Баш тако. После се само налепи одговарајућа етикета, у овом случају би то вероватно било: hostile acquisition. Ende
looping looping 20:34 30.11.2013

1

Sastav
Увод
Разрада
Лепо место
Закључак

Ocena: 1+


PS.
Objasnjenje sutra. Moram na spavanje. Kod mene je 23:32
muaddib92 muaddib92 20:53 30.11.2013

Re: 1

Хтели сте рећи 10+, па испустили нулу?
looping looping 05:53 01.12.2013

Re: 1

muaddib92
Хтели сте рећи 10+, па испустили нулу?


Nula se izgubila negde jer nula nije broj.

Република Србија као оснивач и већински власник поседује учешће од 83%, грађани Србије 14%, док садашњи и бивши запослени и бивши поседују преосталих 3%.

Vlasnik Jata nikada nije bila Republika Srbija a ni gradjani Srbije (osim na papiru, a sa papirom se svasta radi), vec gomila lopova koja vozi skupa kola, kao sto je i kod ostalih firmi "Republike Srbije i njenih gradjana". Tako da gradjani u prakticnom smislu nikako ne mogu da budu opljackani vec iskljucivo ta gomila lopova.

Износ основног капитала Аеродрома је 214.556.965,99 евра, а нето добит, коју неки називају и профит, у протеклој години 6.382.956 еврића.

Kakav profit? Koja dobit?
Slabo se razumem u ekonomiju ali koliko je obnavljana flota JAT-a od profita?
Ma gde je uopste profit od Jat-a svih ovih godina? Osim ako se dugovi ne racunaju u profit nekom novom ekonomskom analizom.
И посрећило се, јавнуо се Етихад, арапска браћа послала своје енглеске плаћенике да сниме ситуацију и професионалци је снимише само тако, купили и послали униформе за стевке и 2 Ербаса, за сада (додуше - на лизинг, а и нешто им се не да да лете у земље ЕУ, ал' добро).

Naravno da se posrecilo. Videcemo kako ce se prodati 49% Croatia Airlines. Inace, evo sta je kupio Etihad do sada:
Aer Lingus (3%)
Airberlin (29%)
Air Serbia (49%, from Jan-2014)
Air Seychelles (40%)
Jet Airways (24%, approved)
Virgin Australia (19.9%)
A kupice uskoro i svajcarsku aviokompaniju Darwin Airline, 33%.

O kojim engleskim placenicima je rec? Koliko znam direktor Etihada je australijanac. UAE arapi za razliku od nas na strucna mesta zaposljavaju strucne ljude a ne politicare . A za to im daju dobre plate isto kao i mi nasim politicarima koji nemaju pojma nista da rade osim da traze modus na koji ce da ukradu.

Zakljucak
JAT je zavrsio pricu i uskoro bi od njega ostala samo pista da nisu uleteli ti "otimaci srpskog nacionalnog blaga" od koga su oduvek imali koristi samo pojedini. JAT je imao gubitke i bio u sve vecim dugovima a od sada ce imati profit (tako bar kazu oni kojima verujem - tim "englezima". (Bas je kul ovaj bug sa smeskom koji namiguje".
A stara jevrejska kletva kaze "dabogda imao pa nemao", i svi znamo na koga se ona odnosi.
muaddib92 muaddib92 16:10 01.12.2013

Re: 1

Оно горе сам наводио податке о Аеродрому, а не о Јат-у. Уосталом, на сајту сваке од фирми које сам помињао (Аеродром, Јат, Су-порт) имате њихове финансијске извештаје, па можете проверити, пошто сам користио искључиво те податке.
JAT je zavrsio pricu i uskoro bi od njega ostala samo pista

Писта никада није припадала Јат-у, већ Аеродрому
.. ајд нека остане да се споримо да ли аустралијанци потпадају под енглезе, само да се не свађамо
looping looping 16:35 01.12.2013

Re: 1

Оно горе сам наводио податке о Аеродрому, а не о Јат-у. Уосталом, на сајту сваке од фирми које сам помињао (Аеродром, Јат, Су-порт) имате њихове финансијске извештаје, па можете проверити, пошто сам користио искључиво те податке.

Aha, to su razlicite firme. Da li je onda po vasem misljenju prodaja JAT-a (Air Serbia, whatever) Etihadu dobra za Srbiju ili ne (kada kazem Srbija mislim na postene gradjane)?

само да се не свађамо

Taman posla.
muaddib92 muaddib92 17:27 01.12.2013

Re: 1

Питате ме за мишљење, па хајде да се изјасним, мада моје мишљење није битно за оне који доносе одлуке.
Продаја 49% Jat Airways-а се може показати као добар или пак одличан потез ако се оствари све што је најављено, с тим што ће поштени и остали грађани Србије имати да отплате дуговања Јат-а, баш као и претходних приватизованих фирми. Оно о чему сам ја горе писао се пак односи на неке друге покушаје купца, па не бих да понављам.
Срдачан поздрав
looping looping 18:48 01.12.2013

Re: 1

muaddib92
Питате ме за мишљење, па хајде да се изјасним, мада моје мишљење није битно за оне који доносе одлуке.
Продаја 49% Jat Airways-а се може показати као добар или пак одличан потез ако се оствари све што је најављено, с тим што ће поштени и остали грађани Србије имати да отплате дуговања Јат-а, баш као и претходних приватизованих фирми. Оно о чему сам ја горе писао се пак односи на неке друге покушаје купца, па не бих да понављам.
Срдачан поздрав

Hvala na odgovoru.
Videcemo da li ce da se ostvari to sto je u pokusaju.
Meni se cini da je Etihad koliko-toliko ozbiljna firma i da se ne bi brukali kao kinezi pa da im posle neko nesto ponistava.

Edit:
Samo me jos jedna stvar zanima. Da nisi ti slucajno napisao ovaj clanak:
Link.
To mi nekako dodje taj nivo.
Shejkovi, GMO, svetska zavera, slotovi i tako to a posteni srpski biznismeni pokusavaju da spasu prodaju njihove Srbije (bukvalno njihove!).
gedza.73 gedza.73 19:16 01.12.2013

Re: 1

muaddib92
с тим што ће поштени и остали грађани Србије имати да отплате дуговања Јат-а

A dugove su napravili nepošteni građani Srbije?
Al' kako je mogao paprikar iz Leskovac da napravi dug u JAT-u?


Aha!
To su, znači, nepošteni građani iz JAT-a.
Sad je sve mnogo jasnije.

mariopan mariopan 21:30 30.11.2013

.

Јао, црни ми, па како су кренули ништа од нас неће да остане, и нас ће на кило живе ваге да распродају и испоклањају.

А шта на то каже министар Саша Радуловић, да ли је то економски паметан и пробитачан посао?
maksa83 maksa83 21:38 30.11.2013

Re: .

А шта на то каже министар Саша Радуловић, да ли је то економски паметан и пробитачан посао?


Radulović nije hteo da potpiše garancije za Etihad.
kukusigameni kukusigameni 21:39 30.11.2013

Re: .

mariopan
А шта на то каже министар Саша Радуловић, да ли је то економски паметан и пробитачан посао?

A, on radi u MUP-u. Na izdavanju ličnih karata.
grmfrm grmfrm 21:44 30.11.2013

Re: .

A, on radi u MUP-u. Na izdavanju ličnih karata


Ebi ga mozda nije najbolji koncept ali je moralo da se uradi.
muaddib92 muaddib92 21:45 30.11.2013

Re: .

Хех, драга mariopan,
само таако су кренули и слабо шта ће и да преостане - ко доживи, причаће
Само ови не би кило живе ваге, него вредну, скупу аеродромску опрему, и ресто што иде уз престо. А потом, пошто том опремом треба неко и да рукује, и обучене извршиоце: ал'упола цене.
Дотични министар се, колико ми је познато, ич не меша у ову тему - не знам да ли сматра, или не сматра уопште, да аеродром и спада у привреду. Можда би ваљало и да се умијеша, пошто је прилично успешан у одвраћању потенцијалних инвеститора. У овом случају, помогао би такав став. Чекамо.
Хвала Вам на јављању
arianna arianna 21:45 30.11.2013

Re: .

Јао, црни ми, па како су кренули ништа од нас неће да остане, и нас ће на кило живе ваге да распродају и испоклањају.


ostaće beli medvedi

muaddib92 muaddib92 21:50 30.11.2013

Re: .

.. па хвала Огу,
још да им и платимо ако се нешто увреде, дигну реп својим ербасовима, оду и одувају нас
muaddib92 muaddib92 21:56 30.11.2013

Re: .

.. ма понеће и њих са собом, нема тога у топлим крајевима.
Али нека, набавићемо ми нове
mariopan mariopan 22:12 30.11.2013

Re: .

muaddib92
Хех, драга mariopan,
само таако су кренули и слабо шта ће и да преостане - ко доживи, причаће
Само ови не би кило живе ваге, него вредну, скупу аеродромску опрему, и ресто што иде уз престо. А потом, пошто том опремом треба неко и да рукује, и обучене извршиоце: ал'упола цене.
Дотични министар се, колико ми је познато, ич не меша у ову тему - не знам да ли сматра, или не сматра уопште, да аеродром и спада у привреду. Можда би ваљало и да се умијеша, пошто је прилично успешан у одвраћању потенцијалних инвеститора. У овом случају, помогао би такав став. Чекамо.
Хвала Вам на јављању

Ено Макса ставио линк, изгледа да министар не мирише ове послове али нема моћ да то спречи?

А зна ли се ко кумује " послу" и ко има толики утицај да га прогура и поред штете за Србију?
arianna arianna 22:17 30.11.2013

Re: .

. ма понеће и њих са собом, нема тога у топлим крајевима.
Али нека, набавићемо ми нове


belih medveda u svakom smislu imamo za izvoz, a poslednjih godina toliko su se namnožili da možemo da ih poklanjamo


muaddib92 muaddib92 22:31 30.11.2013

Re: .

.. па пише горе у тексту. Неки вучић, побратио се са араберима који нам шаљу енглеске јаничаре, а има саветника који је мали. а тај мали има помоћника који има само гмаил емајл, али зато има 2 апостолска имена: Лука и Тома
.. а можда има и још један из сенке, али то вам је онако као када су Цигу питали за кога је гласао а овај одговара:
Куме - сутра ће се зна
muaddib92 muaddib92 22:39 30.11.2013

Re: .

Well, у праву сте - шта рећи: мало чега је преостало за извоз, али верујем да сви наши министри здушно раде на томе да се извезе и оно преостале наше паметне деце
а некако ми се јавља да су међеди ипак овде заштићена врста
muaddib92 muaddib92 00:09 01.12.2013

Re: .

.. ее, те личне карте су посебна прича.
Прича са тужним крајем.
Sepulturero Sepulturero 14:43 01.12.2013

Re: .

muaddib92
Хех, драга mariopan,
само таако су кренули и слабо шта ће и да преостане - ко доживи, причаће
Само ови не би кило живе ваге, него вредну, скупу аеродромску опрему, и ресто што иде уз престо. А потом, пошто том опремом треба неко и да рукује, и обучене извршиоце: ал'упола цене.
Дотични министар се, колико ми је познато, ич не меша у ову тему - не знам да ли сматра, или не сматра уопште, да аеродром и спада у привреду. Можда би ваљало и да се умијеша, пошто је прилично успешан у одвраћању потенцијалних инвеститора. У овом случају, помогао би такав став. Чекамо.
Хвала Вам на јављању


Претпостављам да вам се ово о одвраћању потенцијалних инвеститора омакло. Није ваљда да сте у Динкићевом табору или у табору оних одвратних доживотних синдикалиста.
muaddib92 muaddib92 16:13 01.12.2013

Re: .

Није ваљда да сте у Динкићевом табору или у табору оних одвратних доживотних синдикалиста.

Једини табор у коме сам јесте онај од кога ја и моји плаћамо рачуне: фирма у којој радим.
Sepulturero Sepulturero 19:25 01.12.2013

Re: .

muaddib92
Није ваљда да сте у Динкићевом табору или у табору оних одвратних доживотних синдикалиста.

Једини табор у коме сам јесте онај од кога ја и моји плаћамо рачуне: фирма у којој радим.


Јер када би Радуловић у овом предмету интервенисао онако како ви очекујете онда би горепоменути сви гракнули да тера стране инвеститоре.
muaddib92 muaddib92 21:15 01.12.2013

Re: .

Sepulturero
muaddib92
Није ваљда да сте у Динкићевом табору или у табору оних одвратних доживотних синдикалиста.

Једини табор у коме сам јесте онај од кога ја и моји плаћамо рачуне: фирма у којој радим.


Јер када би Радуловић у овом предмету интервенисао онако како ви очекујете онда би горепоменути сви гракнули да тера стране инвеститоре.

Sepulturero
muaddib92
Није ваљда да сте у Динкићевом табору или у табору оних одвратних доживотних синдикалиста.

Једини табор у коме сам јесте онај од кога ја и моји плаћамо рачуне: фирма у којој радим.


Јер када би Радуловић у овом предмету интервенисао онако како ви очекујете онда би горепоменути сви гракнули да тера стране инвеститоре.

Дозволићете да, за некога ко хоће да дође бесплатно до скупе опреме постоји други назив - никако се не може назвати инвеститором.
trener92 trener92 23:15 30.11.2013

asocijacija

Вештичја сиса се досетила како да си дође до супорта





O tekstu, muaddib92, praštaj, nemam pojma šta da kažem. Samo da te pozdravim!
trener92 trener92 23:19 30.11.2013

Re: asocijacija

Za Ivanu:)))

muaddib92 muaddib92 23:30 30.11.2013

Re: asocijacija

Well, кажу мудраци и vice versa: ташта је најбоља као пиво: хладна, и на столу
Хвала на јављању и узвраћам поздрав, тренеру
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:56 01.12.2013

Re: asocijacija

trener92
Za Ivanu:)))


Hvala, treneru
niccolo niccolo 23:33 30.11.2013

Ne čudi me,

da je JAT valjao prodali bi ga mnogo ranije. U tom smislu mi je bilo potpuno jasno da ko zna kakve je sve obaveze RS preuzela ne bi li došlo do dila...
muaddib92 muaddib92 23:53 30.11.2013

Re: Ne čudi me,

niccolo
da je JAT valjao prodali bi ga mnogo ranije. U tom smislu mi je bilo potpuno jasno da ko zna kakve je sve obaveze RS preuzela ne bi li došlo do dila...

..да је ЈАТ ваљао, наравно да би га продали много раније. А није ваљао.
Возе се јатовци и дан-данас Ластиним климатизованим бусевима до посла и са посла, гледамо са стране.. Није у томе проблем - проблем је у ономе што се зове ЈАТ-ов (НЕ)ред летења.
А наш, мој, твој и свих грађанаСрбије, проблем је то што ћемо њихове дугове да отплаћујемо ми, наша деца, унуци.
011-495 011-495 00:51 01.12.2013

Za N.Teslu ne znam

ali znam da "N.Djokovic" leti u EU, ja se vozio za Dizeldorf i Frankfurt prosle nedelje.
Unfuckable Unfuckable 03:14 01.12.2013

Re: Za N.Teslu ne znam

011-495
ali znam da "N.Djokovic" leti u EU, ja se vozio za Dizeldorf i Frankfurt prosle nedelje.

sledeći je E.Kusturica, aj neka ostane zapisano.
Svejedno, sviđa mi se stil i energija, komplimenti autoru
muaddib92 muaddib92 17:30 01.12.2013

Re: Za N.Teslu ne znam

Хвала Унфе, и нека их буде још онолико.
Него, она једина реч коју сам болдирао у тексту: да крену и да нам плаћају
49 41 49 41 03:51 01.12.2013

Jat

nekad i sad.

Jat je nekad bio mocna kompanija sa ukupno 36 aviona u floti, ukljucujuci dva sirokotrupna aviona DC-10.
Imao je slotove vredne paznje - destinacije, ukljucujuci i daleku Australiju.

Medjutim, sa brojem zaposlenih 6.600 i vise; brojem svojih predstavnistava sirom sveta poceo je da sam sebe "jede".

Trebalo je "hraniti" 6 zaposlenih po avio sedistu - koje donosi prihode. Plus treebalo je placati, odrzavati silna predstavnistva.
Otimacina predstavnistava samo unutar zemlje, gubljenje domaceg i stranog trzista.

JAT je sada, tu - gde je.

S licno se nekada desilo i sa izraelskom nacionalnom kompanijom. Broj zaposlenih, neobnavljanje flote modernim - stedljivijim, komfornijim, sa vecim doletom avionima.

Medjutim, podvukli su crtu pre crvene linije. Rasturili su kompaniju. Od preko 6-7.000 hiljada zaposlenih; od stare garde zadrzali samo 2.000 - najboljih.
Krenuli u modernizaciju flote i osvajanje novih destinacija.

Kod nas to niko nije hteo, mogao, umeo - smeo da ucini.



blogovatelj blogovatelj 06:00 01.12.2013

Re: Jat

ukupno 36 aviona u floti


kljucujuci dva sirokotrupna aviona DC-10.


Trebalo je "hraniti" 6 zaposlenih po avio sedistu


Sa Vikipedije

The DC-10 has range for medium- to long-haul flights, capable of carrying a maximum of 380 passengers


1. Dva DC 10 imaju 760 sedista
2. 6 zaposlenih po aviosedistu, a njih je bilo 6600 => Sedista ukupno ima 1100.
3. Ako od 1100 sedista oduzmemo ova dva DC 10 sa 780 sjedala, sledi da ostalih 34 aviona imaju 1100-780=320 sedista
4. 36 aviona i 2DC10 = 34 aviona
5. 34 aviona imaju 320 sedista => to je manje od 10 sedista po avionu
6. Nesto sa gornjom matematikom ne stima. Ne znam sta, ali ne stima...
arianna arianna 08:17 01.12.2013

Re: Jat



muaddib92 muaddib92 16:17 01.12.2013

Re: Jat

Земљаче, стицајем околности знам да си био у овој струци, а можда си и сада. Све што си написао, стоји.
Поздрав,
Звечанац
49 41 49 41 18:05 02.12.2013

Re: Jat

6. Nesto sa gornjom matematikom ne stima. Ne znam sta, ali ne stima...

Stima, vrlo stima!

Podatak je racunan, kad smo nas trojica u kancelariji poceli diskusiju kao na blogu.
Onda imenjak i ja uzeli kalkulatore u ruke; zvanicne medjunarodne tabele o broju aviona u floti, broju sedista po svakom avionu, (razlicite serije istog aviona - imaju konfiguraciju i broj sedista razlicito)- zavisno za sta se opredelila aviokompanija.

Jedan Boing 747; recimo moze imati 350, a neki i 550 putnickih sedista.

Nije eknomska racunica, "pravna", "politicka". Kalkulator, bez emocija, zelja, htenja.

Kasnije se JAT priblizio cifri od 10.000 zaposlenih.
Nije obnavljao flotu, pazljivo odrzavao postojece linije i prosirivao kapacitete.

POLITICKI - MANAGMENT!
Bili Piton Bili Piton 08:38 01.12.2013

Znači



muaddib92
Ал Италиа


Dakle, nije Al Italia kao Al Džazira već je Alitalia kao Linee Aeree Italiane, to jest, danas, Compagnia Aerea Italiana.

Toplo se nadam da je u pitanju omaška a ne fatal pilot error.

mirelarado mirelarado 08:55 01.12.2013

Re: Znači

Bili Piton


muaddib92
Ал Италиа


Dakle, nije Al Italia kao Al Džazira već je Alitalia kao Linee Aeree Italiane, to jest, danas, Compagnia Aerea Italiana.

Toplo se nadam da je u pitanju omaška a ne fatal pilot error.



Уједно је и игра речи: ali (крила) + Italia = Alitalia (крила Италије).
Bili Piton Bili Piton 09:18 01.12.2013

Re: Znači



Kao što, makar na pojavnom nivou, nije AirSERBIA već Er Šustikla




BTW zanimljiv tekst ako se izuzmu ti kardinalni lapsusi, više o tome kad i ako se ikada rasanim.

coviax coviax 09:20 01.12.2013

Re: Znači

mirelarado
Bili Piton


muaddib92
Ал Италиа


Dakle, nije Al Italia kao Al Džazira već je Alitalia kao Linee Aeree Italiane, to jest, danas, Compagnia Aerea Italiana.

Toplo se nadam da je u pitanju omaška a ne fatal pilot error.



Уједно је и игра речи: ali (крила) + Italia = Alitalia (крила Италије).

A mi slobodno možemo da sebe nazovemo Al u pm...
Svakoj novoj vlasti dovoljno godinu dana da počne velika sranja.
Ima se (još uvek)može se...
Ali...Stislo brateeee,pa kad još stisne-biće vešanja za jajca...
mirelarado mirelarado 09:33 01.12.2013

Re: Znači

Er Šustikla




А кад смо већ код Италијанских крила, занимљиво је и да је та компанија годинама у великој кризи и да италијанска влада, после Етихадовог "продора на Балкан", управо одатле очекује спас...

Sepulturero Sepulturero 14:47 01.12.2013

Re: Znači

mirelarado
Er Šustikla




А кад смо већ код Италијанских крила, занимљиво је и да је та компанија годинама у великој кризи и да италијанска влада, после Етихадовог "продора на Балкан", управо одатле очекује спас...



Зар их није већ спасла Ал Пошта Италиана? Или им треба још пара?
mirelarado mirelarado 14:50 01.12.2013

Re: Znači

Sepulturero
mirelarado
Er Šustikla




А кад смо већ код Италијанских крила, занимљиво је и да је та компанија годинама у великој кризи и да италијанска влада, после Етихадовог "продора на Балкан", управо одатле очекује спас...



Зар их није већ спасла Ал Пошта Италиана? Или им треба још пара?


Изгледа да није, ни Ал Пошта, ни Ал Ер Франс... Криза, дубока.
muaddib92 muaddib92 16:22 01.12.2013

Re: Znači

Toplo se nadam da je u pitanju omaška a ne fatal pilot error.

Омашка дебела , али Огу фала, подалеко сам од пилотске струке.
Поздрав
8c_competizione 8c_competizione 10:04 01.12.2013

drago mi je da je ovo isplivalo ...

... na svetlo dana!

jedina je steta sto se izgleda jedinim istrazivackim novinarstvom bave Brankica i blogeri u Srbiji!
muaddib92 muaddib92 16:31 01.12.2013

Re: drago mi je da je ovo isplivalo ...

Хвала. Тачно је да је тема актуелна и да су подаци врући и, додао бих, истинити.
Претерано је, пак, ово о истраживачком новинарству - нисам новинар, чак ни блогер, већ гост
Стога поново захваљујем Ивани на уступању простора за тему која иначе одудара од њених тема, у којима уживамо.
8c_competizione 8c_competizione 08:31 03.12.2013

Re: drago mi je da je ovo isplivalo ...

Претерано је, пак, ово о истраживачком новинарству - нисам новинар, чак ни блогер, већ гост


ovo je jos gori samar srpskom novinarstvu

i jos veca pohvala TEBI!
muaddib92 muaddib92 17:47 03.12.2013

Re: drago mi je da je ovo isplivalo ...

Хвала још једном.
Поента би свега овога била да неко тамо поново размотри такве сумануте потезе пре него што их је повукао.
Међутим, чини се да је одлука на помолу, већ се некакви типови шуњају наоколо и меркају опрему..
А делегација долази по своје како је најавила.
Черевићан Черевићан 22:20 01.12.2013

тици налик

с' Јат-ом смо се опростили
Ер Србија. . . име легло,
мувања се многа њуше
политичко је претегло
muaddib92 muaddib92 23:05 01.12.2013

Re: тици налик

.. ето Чер, Ви у четир стиха сместисте саму суштину!
Хвала и велики поздрав
49 41 49 41 02:21 02.12.2013

Sto godina

99 grosa!

Lufthansa je svojevremeno nudila beogradskom aerodromu da zajednicki naprave na aerodromu jedinstveni FREE SHOP; ujedno i distrubitivni centar ostalih free shopova.

- Nije proslo (zna se sa cije strane)!

Evropa je u dugorocnim planovima ( sada vec davno ) planirala "severna vrata" za letove preko atlantika - Amsterdam.
i "jugo-istosna vrata" za letove za daleki i bliski istok Beogradski Aeodrom

Svi tehnicki pokazatelji su bili na toj strani - lokacija, nadmorska visina, prosecne temperature (narocito letnje - veoma vazna), ...
preovlada je domaca psihologija - videcemo/razmislicemo - jednog lepog dana.

Jugoistocna - vrata evrope postala je Atina; daleko nepovoljnija lokacijski, vazdusnim koridorima, nepovoljnim letnjim visokim temperaturama - kao ogranicavajucim faktorom.

Neko nam je verovatno sto puta mater pominjao, zbog skidanja placenog tereta sa aviona, enormnih guzvi, visoke cene kerozina, i jos mnogo cega.

Eurocontrol je svojevremeno planirao radi pojednostavljenja da ceo Balkan, svede na jednu celovitu jedinicu.

Beogradski kontrolori neba su u planiranim korelacijama imali najbolje pokazatelje u obrazovnom, strucnom, kadrovskom, profesionalnom obavljanju posla.
Trebali su da preuzmu primarnu ulogu nad Madjarskom, Bugarskom, Grckom, Albanijom.

Medjutim, bi sta - bi!
muaddib92 muaddib92 17:30 02.12.2013

Re: Sto godina

Medjutim, bi sta - bi!


Слажем се, би шта би - и додајем: бива и даље, нажалост: из данашњих информација које су стигле из кругова блиских... произилази да је некоме у тим круговима на столу предлог иницијалног меморандума о разумевању између Владе РС и Етихада, а који се односи на интеграцију (пази еуфемизма) активности опслуге ваздухоплова које врши Аеродром Никола Тесла у СУ ПОРТ.
Помози Свевишњи и објасни нам како се слон интегрише у комарца и пошто?
И у шта му се интегрише?

Можда је тајна те алхемије у даљем предлогу, којим се сугерише следеће:
Влада РС ће омогућити да се Етихаду и његовим саветницима омогући комплетан приступ пословодству, канцеларијама, уговорима, рачуноводственим подацима и финансијским извештајима, као и рачунима, све у циљу процене исплативости предложене трансакције (предложена трансакција је, горе, наведена као интеграција, нигде се не помиње инвестиција.

Well, господо, исплативост је неспорна, не трошите време - и апострофирана је горе у посту: ако некоме са непуних 3 хиљаде еврића оснивачког капитала интегришете некога чија основна средства достижу близу 11 мелеона, потписаће вам свако да је предложена трансакција бааш исплатива.

Само нека се претходно припитају они у круговима којима је на столу овај врућ кромпир, шта ће о свему рећи остале европске и ине авио-компаније које више од деценије слећу на београдски аеродром и његове услуге оцењују високим оценама.
И, опет ја - плаћају те услуге.
niccolo niccolo 17:40 02.12.2013

Re: Sto godina

а који се односи на интеграцију (пази еуфемизма) активности опслуге ваздухоплова које врши Аеродром Никола Тесла у СУ ПОРТ.

Čekaj malo, zar ne traže neke EU direktive koje smo se obavezali da implementiramo potpisivanjem otvorenog neba da moraju da postoje barem 2 graund hendlinga, od kojih 1 mora da bude nezavisan od aviokompanije?
muaddib92 muaddib92 17:49 02.12.2013

Re: Sto godina

niccolo, наравно да да. Управо у том смислу је Директорат цивилног ваздухопловства и објавио одговарајући правилник летос у Сл.листу.
Ово би пак све то хладно игнорисало.
СУ ПОРТ јесте зависан од авиокомпаније, Аеродром јесте независан.
Хтео бих да кажем да се нимало не завитлавам са овим блогом
nim_opet nim_opet 22:25 06.12.2013

Re: Sto godina

Jugoistocna - vrata evrope postala je Atina; daleko nepovoljnija lokacijski, vazdusnim koridorima, nepovoljnim letnjim visokim temperaturama - kao ogranicavajucim faktorom.


E pa sad, ne znam bas gde je i kako je to postala Atina, ali taj aerodrom ima tek nekih 14MM putnika, u poredjenju sa recimo Istanbulom sa 45MM, ili Becom sa 22MM. Atinski putnici vecinom dolaze za lokalni tranzit (dakle dalje u Grcku).
49 41 49 41 19:56 03.12.2013

Osetljivi poslovni podaci

Mnoge velike, srednje i male kompanije na zapadu imaju poseban tretman osetljivih poslovnih podataka.

Pored korpi za smece, papir - postoje kontejneri; koji su pod kljucem i sa prorezom na poklopcu.

U njih se ubacuju poslovni osetljivi papiri, puni kontejneri su se odlagali u posebno skladiste, takodje pod kljucem.

Specijalisticke firme su takve kontejnere odvozile jednom mesecno ili po potrebi i vrsile unistavenje - spaljivanje osetljivih poslovnih podataka.

Posedovao sam kljuc od tih kontejnera. Bivalo je da sekretarica velikih bosova greskom zvekne dokument, dopis kroz prorez - koji je jos uvek aktuelan i mora biti na stolu bosa.

Moljakanje, kuknjava da joj se otvori kontejner sto pre.

Pored tajnih dokumenata, dopisa, cena - ponuda i jedno 30 % porno casopisa i magazina.

Oni i one, dovljace ispod jakni i dzempera iz svojih kuca - "tajna dokumenta"; za koje samo oni znaju; oopss - eto i ja.

Napomenuo sam, samo zbog janicara koji dolaze; to je davno trebalo da se definise

- sta sme, a sta ne sme da se iznosi i bilo kome daje u ruke od poslovnih podataka.

muaddib92 muaddib92 20:32 03.12.2013

Re: Osetljivi poslovni podaci

Уређаји, мислим да се зову шредери, постоје поодавно и овде.
Међутим, то је једна прича - а сасвим је друга то да се конкуренцији (а Етихад је једна од компанија које лете тек од скора на БЕГ) дозволи приступ уговорима и ценама опслуге ваздухоплова, путника, робе и поште које Аеродром има са свим осталим авио-компанијама које Аеродром овде опслужује дужи низ година.
Покушајте да замислите незамисливо - па никада нас више не би погледали, осим као нешто што никада ниси појео, али си једном угазио

..али, као што рекох горе, тај врући кромпир јесте на нечијем столу у владиним органима

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana