Društvo| Zdravlje

Registar abortusa

niccolo RSS / 04.12.2013. u 22:35

Pre nedelju dana vidim u medijima da je Skupština donela Zakon o ostvarivanu prava na zdravstvenu zaštitu dece, trudnica i porodilja, kojim se deci, trudnicama i porodiljama omogućava da idu kod lekara i bez overene zdravstvene knjižice. Danas pročitam da se pojavila kontroverza oko tog zakona, predsednik Skupštinskog odbora za zdravstvo i porodicu Dušan Milisavljević kaže da je njima previđeno uspostavljanje registra abortusa, te uzmem da ga pročitam, da vidim o čemu se radi.

Verovali ili ne, srpski pisci zakona ne mogu ni 10 članova, koliko ovaj zakon članova ima, da napišu ljudski, bez otvaranja gomile pitanja šta, kako i zašto.

Član 4. (stavovi 2 i 3) kaže ovako:

“Труднице остварују права утврђена овим законом на основу исправе о здравственом осигурању коју издаје Републички фонд у складу са законом којим се уређује здравствено осигурање, без обзира на то да ли је исправа оверена, и извештаја лекара специјалисте гинекологије и акушерства о утврђеној трудноћи.

Породиље остварују права утврђена овим законом на основу исправе о здравственом осигурању коју издаје Републички фонд у складу са законом којим се уређује здравствено осигурање, без обзира на то да ли је исправа оверена, и отпуне листе здравствене установе о обављеном порођају.”

 

Meni ovaj član govori da ne postoji informacioni sistem između zdravstvenih ustanova i fonda za zdravstvo. Da postoji, ne bi trudnica odnosno porodilja morala da sa sobom vuče izveštaj o utvrđenoj trudnoći odnosno otpusnu listu o obavljenom porođaju, već bi ovaj koji utvrdi trudnoću odnosno otpusti porodilju iz porodilišta taj podatak unosio u taj informacioni sistem i bilo bi dovoljno da trudnica/porodilja dođe na pregled, da knjižicu i sestre bi preko kompjutera mogle da provere da li se radi o osobi koja ima pravo na uslugu i bez overene knjižice.

Međutim, član 5 kaže:

“Лекар специјалиста гинекологије и акушерства дужан је да одмах по утврђеној трудноћи, односно по извршеном прекиду трудноће, труднице која остварује право на здравствену заштиту у складу са овим законом, о томе обавести Републички фонд.

Здравствена установа, у којој је породиља родила мртво дете, дужна је да одмах по порођају о томе обавести Републички фонд.

У случају из става 2. овог члана, породиља има право на здравствену заштиту у периоду од три месеца после порођаја, у складу са овим законом.

Лекар специјалиста педијатрије дужан је да одмах по сазнању о смрти детета до године дана живота, о томе обавести Републички фонд.

На основу обавештења из ст. 1, 2. и 4. овог члана, Републички фонд утврђује престанак остваривања права у складу са овим законом.”

 

Kada pročitam član 5, čini se da ipak postoji informacioni sistem. Zato što je to jedini logičan zaključak zašto bi se moralo prijavljivati fondu prekid trudnoće odnosno rođenje mrtvog deteta. Ja drugi razlog ne vidim. A posebno mi nisu jasna poslednja dva stava – po članu 2 “Породиљом, у смислу овог закона, сматра се жена у периоду до 12 месеци по рођењу живог детета.” Da li je dete naknadno umrlo ili nije nema nikakvog uticaja tj. član 2 ne zahteva da dete bude živo 12 meseci, već samo da je živo rođeno. A poslednji stav je nebulozan zato što Fond ne utvrđuje ni početak ostvarivanja prava pa nema razloga ni da posebnim aktom utvrđuje prestanak ostvarivanja prava. Za ostvarivanje prava je potrebna knjižica (neoverena) i izveštaj odnosno otpusna lista. Nikakav akt fonda se ne traži. Zašto bi se onda tražio akt prilikom prestanka prava?

 

Ako je zakonodavac hteo da spreči zloupotrebe bilo je dovoljno da uspostavi informacioni sistem i obavezu lekara koji utvrdi trudnoću/otpusti porodilju unese oznaku u taj sistem da ta žena može da dobije uslugu i bez overene knjižice, a da onaj koji izvši abortus/kod koga je porodilja rodila mrtvo dete da tu oznaku skine. I onda bi sestre, kada im žena dođe na pregled, proverile u sistemu da li ima ovo pravo ili ga nema, bez da mogu da vide da li je ikada pre toga ima to pravo i razloge zašto ga više nema. A pogotovo bez pravljenja baze svih abortusa i svih mrtvorođenčadi od strane fonda.



Komentari (109)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

taube taube 22:49 04.12.2013

baza abortusa

pravice se baza abortusa, jel to srednji vek posle srednjeg veka u srbiji?
niccolo niccolo 22:52 04.12.2013

Re: baza abortusa

Pa teško da je srednji vek jer ne verujem da su u srednjem države pravile baze abortusa. Ali da je potpuno neprimereno rešenje, koje je moglo biti izbegnuto drugim kojim se manje dira u podatke o ličnosti građana, to svakako.
cult cult 23:03 04.12.2013

Re: baza abortusa

danas sam to video i mnogo se iznervirao.
Em registar grešnica, em gubitak prava na lečenje.
A onda, jbg, je l bilo 92% vernika na popisu ovom poslednjem?
Jeste.
Je l se krsti pola autobusa pored crkve, i staro i mlado?
Da.
Što bih se ja nervirao zbog toga što političke stranke ugradjuju te idiotluke u zakone?
Sve ok. Živite ideju. Super.
niccolo niccolo 23:13 04.12.2013

Re: baza abortusa

em gubitak prava na lečenje.

Dobro, ideja je da pravo na lečenje bez overene knjižice bude dato trudnicama (i deci i porodiljama, ali da njih zanemarimo za momenat). I onda je ok da to pravo prestane ako abortira. Ali apsolutno nije neophodno da se to proverava tako što će se fondu dostavljati podaci o svakom izvršenom abortusu, sa ličnim podacima trudnice koja je izvršila abortus…EDIT: I onda oni još donesu akt i kažu toj i toj prestaje pravo jer je abortirala

p.s. Nek me neko žensko ispravi - šta je sa spontanim? Član 5 kaže "lekar koji izvrši prekid trudnoće", da li se ide kod lekara u tom slučaju i da li on tada vrši prekid trudnoće ili šta? Imaju li tu rupu u zakonu?
mirelarado mirelarado 23:13 04.12.2013

Re: baza abortusa

potpuno neprimereno rešenje


Само да подвучем.
taube taube 23:22 04.12.2013

Re: baza abortusa

Pa teško da je srednji vek jer ne verujem da su u srednjem države pravile baze abortusa. Ali da je potpuno neprimereno rešenje, koje je moglo biti izbegnuto drugim kojim se manje dira u podatke o ličnosti građana, to svakako

sad mi je lakse, al ne toliko,
slazem se da se moglo naci primerenije resenje koje nece zadirati u tako osetljiva, i intimna pitanja svake zene, nije lepo,,
taube taube 23:26 04.12.2013

Re: baza abortusa

Em registar grešnica, em gubitak prava na lečenje

stvarno grozno, ko je sebi uzeo toliko pravo da napravi takav registar i zasto?

diskvalifikacija onih zena koje su morale ( iz njima samo znanih, i opradanih razloga ) da ucine abortus je stvarno nesto sto me je rastuzilo

nije dobro,,
taube taube 23:31 04.12.2013

Re: baza abortusa

šta je sa spontanim?

izgleda da je rupa u zakonu,

spontani je tesko definisati, desava se da se dogodi bilo gde van bolnice, ali u vecini slucajeva zena koja ima spontani mora hitno kod lekara,, sad ne znam, zbunjena sam

ali uzasno je to sto ce se fondu dostavljati podaci o svakom abortusu, sa licnim podacima mucenice koja je abortus izvrsila, i bap- akt kojim joj prestaje pravo na zdravstvenu zastitu jer je abortirala, zaista surovo, surov zakon !!

EDIT ovo je los i strog zakon u kojem vidim tendenciju karakteristicnu za neslobodna drustva, to me plasi
JJ Beba JJ Beba 00:08 05.12.2013

Re: baza abortusa

Je l se krsti pola autobusa pored crkve, i staro i mlado?

danas sam videla dve devojke kako se krste ispred izloga SPC radnje u Resavskoj ulici...čoveče
JJ Beba JJ Beba 00:14 05.12.2013

Re: baza abortusa

Što bih se ja nervirao zbog toga što političke stranke ugradjuju te idiotluke u zakone?


ja tražim da se uvede registar muškaraca koji ručno rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju
niccolo niccolo 01:01 05.12.2013

Re: baza abortusa

JJ Beba
Što bih se ja nervirao zbog toga što političke stranke ugradjuju te idiotluke u zakone?


ja tražim da se uvede registar muškaraca koji ručno rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju

Jel mora poimence ili može zbirno, recimo "Blogeri B92"?
JJ Beba JJ Beba 01:13 05.12.2013

Re: baza abortusa

Jel mora poimence ili može zbirno, recimo "Blogeri B92"?

poimence
iqiqiq iqiqiq 08:13 05.12.2013

Re: baza abortusa

JJ Beba
danas sam videla dve devojke kako se krste ispred izloga SPC radnje u Resavskoj ulici...čoveče



Da nije onaj stil, okrenule se nasuprot crkve Sv Marka?
bocvena bocvena 08:33 05.12.2013

Re: baza abortusa

Em registar grešnica, em gubitak prava na lečenje.


link na još jedan blog o tome (a u njemu dodatni linkovi na slična reagovanja)

čekaj, kako to one posle nemaju nikakvo pravo na lečenje?
alselone alselone 09:31 05.12.2013

Re: baza abortusa

Je l se krsti pola autobusa pored crkve, i staro i mlado?
Da.


Bez ulaska u poentu komentara sa kojom sam saglasan moram da pitam - gde se ovo desava?

Kazem bez zajebancije i bez preterivanja - nisam u zivotu video coveka koji se krsti kad prolazi pored crkve.
bolid1 bolid1 10:18 05.12.2013

Re: baza abortusa


Kazem bez zajebancije i bez preterivanja - nisam u zivotu video coveka koji se krsti kad prolazi pored crkve.


Ti ozbiljan, ako 5 malo vise zatrese pored I gimnazije pola tramvaja oce da popada, u jednoj ruci drze torbu, drugom se krste jer je pored crkva Aleksandra Nevskog.

Za eksperiment, zauzmes busiju u kaficu nekom preko puta/pored crkve, reskiras kafu i kiselu i lupas recke, iznenadices se skorom.

BTW, nemam pojma koji imbecil je smislio da se terba krstiti kad se prodje pored crkve...al' dobro, ocigledno se primilo.

Sto se spiska tice...
inco inco 10:18 05.12.2013

Re: baza abortusa

alselone
Kazem bez zajebancije i bez preterivanja - nisam u zivotu video coveka koji se krsti kad prolazi pored crkve.


Slabo izlaziš (bar u predele oko crkava i sličnih trošadžija prostora) a još slabije koristiš gradski prevoz. To nije pojava od juče, gaji se još od veselih devedesetih toliko da sam, u kombinaciji sa tradicionalnim nepoznavanjem pojma 'lične higijene' od strane pozamašnog broja korisnika GSP usluga (bez plaćanja, dakako) još tamo negde 2003-e odlučio da moja noga u autobus gradskih prevoznika više kročiti neće.

Ali ne lezi vraže, kad napraviše onu ničim izazvanu crkvu na Čukaričkoj padini podno nadvožnjaka preko Savske magistrale spušćao se s navedenog nadvožnjaka u taksiju jednog lepog prolećnog dana. Kao što je i običaj, tu niko ne poštuje ograničenje od 40 km/h pa je tako i taksista išao finih 70+ - kad od jednom ispred nas crkva! Taksista k'o da je video Tita maršala, pusti volan, skuši se, i poče da se krsti. I meni tad bilo nadošlo da se krstim i molim nebesa da se ne slupamo...

Tada sam rešio da ipak moram da si kupim prevozno sredstvo jer je to jedini garant da pobegnem od tak'ih... bar dok se neko ne zabije u moje prevozno sredstvo dok obavlja božju dužnost krsteći se pred kič arhitekturom. I sa badnjakom u hladnjaku, razume se...
cult cult 10:22 05.12.2013

Re: baza abortusa

alselone
Je l se krsti pola autobusa pored crkve, i staro i mlado?
Da.


Bez ulaska u poentu komentara sa kojom sam saglasan moram da pitam - gde se ovo desava?

Kazem bez zajebancije i bez preterivanja - nisam u zivotu video coveka koji se krsti kad prolazi pored crkve.


Gde ti živiš jbt.
Evo, evropska metropola, 21. vek, momak gimnazijalskog uzrasta sedi pored mene u minibusu. U jednom trenutku perifernim vidom uočim neko gadno pomeranje sa leve strane. Pomislih da je epi napad ili tako nešto i spreman da reagujem okrenem se prema njemu, a momak se krsti jer je video crkvu u Požeškoj, ali ne samo rukom, već je imao i neke pokrete napred nazad celim telom.

U prinicipu, provalio sam više varijanti krštenja pored crkve: najčešći oblik je javan, da svi vide, polako se kreće od glave, širokim zamahom, kao ono Vuk Drašković pre nego što se poevropio.
Druga varijanta je takodje učestala, brzi, nervozni pokreti, ali takodje široki, usmereni ka okolini da uoči. To obično čelavi momci tako.
Treća varijanta je brzo i krišom. To sam primetio kod žena srednjih godina. Pomisliš da se češe dok ne vidiš ceo pokret.
alselone alselone 10:35 05.12.2013

Re: baza abortusa

@bolid, inco und cult.

To mozda kod vas u Beogradu.

Verujem da se to desava, cesto se spominje ovde po blogu, samo ja jos uvek nisam video. Mozda se jos uvek nije primilo ovde kod nas preko Dunava. Nem' pojma.

Kakav idiotski obicaj, jbt.

U prinicipu, provalio sam više varijanti krštenja pored crkve: najčešći oblik je javan, da svi vide, polako se kreće od glave, širokim zamahom, kao ono Vuk Drašković pre nego što se poevropio.
Druga varijanta je takodje učestala, brzi, nervozni pokreti, ali takodje široki, usmereni ka okolini da uoči. To obično čelavi momci tako.
Treća varijanta je brzo i krišom. To sam primetio kod žena srednjih godina. Pomisliš da se češe dok ne vidiš ceo pokret.


taksista k'o da je video Tita maršala, pusti volan, skuši se, i poče da se krsti.



ecce-florian ecce-florian 10:37 05.12.2013

Re: baza abortusa

JJ Beba
Što bih se ja nervirao zbog toga što političke stranke ugradjuju te idiotluke u zakone?


ja tražim da se uvede registar muškaraca koji ručno rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju


Kad smo već ovako duboko zašli u oblast nomotehnike, mislim da bi mogla da se izvrši samo mala korekcija ovog predloga i to tako da:

- umesto reči " ja tražim" stoji reč "predlažem"
- da se iza reči "muškaraca koji" briše reč "ručno"

na osnovu navedenog izgled teksta sa izmenama bi glasio :

"Predlažem da se uvede registar muškaraca koji rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju"

obrazloženje:
Skupština kao zakonodavno tele razmatra predloge zakona pa u skladu sa navedenim je i učinjena prva izmena u tekstu.
Druga izmena suzila bi krug lica muškog pola koja rasipaju spermu samo na ona koja to čine ručno. U zavisnosti da li je želja predlagača da se obuhvate i drugi slučajevi rasipanja sperme ( što donekle proizilazi iz opšte intencije predlagača - čice)onda bi bilo neophodno brisati ovo ograničenje kako bi se mogao stvoriti sveobuhvatni registar.
inco inco 10:38 05.12.2013

Re: baza abortusa

cult
a momak se krsti jer je video crkvu u Požeškoj


Misliš na onu u Kirovljevoj što na jednom od objekata u sklopu iste stoji sablasno-šareni natpis 'Crkveni vrtić'? Ja b' naredio svim prevoznicima koji tu 'motaju' da imaju instalirati kamere pa da se pusta na televiziji posle devet navečer kako novokomponovane budale lome glave, noseve, rebra i ostale delove tela u pustoj nadi da će odoleti prvom Njutnovom zakonu kad prevozno sredstvo naglo zakovrne udesno svih cca 95° sve pobožno se krsteći.

A kako se dotično zdanje vidi i 'odozdo' kad je red da se zakovrne levo prema Adi, opet pod sličnim uglom, oni koji stoički izdrže prvo skretanje tu obavezno padaju na dupe. Prvo malo horora, onda malo The Three Stooges - ta koja televizija ne b' htela da to uvrsti sebi u program?
inco inco 10:50 05.12.2013

Re: baza abortusa

alselone
To mozda kod vas u Beogradu.
...
Kakav idiotski obicaj, jbt.


Praštaj na prezumpciji krivice, ja već mislio cela Srbija se preselila u Beograd. U tem slučaju, moj topli savet ti je da miniraš i Pančevac (mada taj će se srušiti i bez mina) i ovo novo kinesko čudo što prave preko Dunava (mada će to završiti na kukovo leto) - jer jednom kad pređe virus širi se logaritamskom progresijom. Tako je bilo i ovde, prvo jedna-dve budale pa ti smešno, a onda se omasovi pa...

Doduše, možda je i dockan za akciju, bejah onomad u Borči i videh kako su se pobožni gradžani nalepili uz prozore autobusa koji ide tik uz crkvu pa opleli rukama po telu k'o da ih je tifus do'vatio. Sad, ne znam da l' je reč o celom autobusu ili se to samo budale nalepe blizu pendžera da bolje vide sveto im zdanje - trudim se da održim svoju reč o neulasku u iste - ali spolja to izgleda tragikomično.
bocvena bocvena 10:54 05.12.2013

Re: baza abortusa

molim vas, objasnite mi zašto žena posle abortusa više neće moći da se leči?
niccolo niccolo 10:55 05.12.2013

Re: baza abortusa

čekaj, kako to one posle nemaju nikakvo pravo na lečenje?

Ne, ne, ne, tu se malo mešaju stvari i onda se odmah gubi razumevanje gde leži problem - osnovno pravilo je da svi moramo da imamo overene knjižice da bi mogli da se lečimo. Jel tako? Tako je. Ovaj zakon reguliše izuzetak pa kaže da trudnice mogu da se leče čak iako nemaju overenu knjižicu. Kad trudnica prestane da bude trudnica, recimo zato što abortira, ona se vraća pod opšti režim tj. treba joj overena knižica da bi se lečila. Znači, ne gubi pravo da se uopšte leči, već zato što nije trudna samo mora da ispuni uslove koje moramo da ispunimo i svi mi ostali.
bocvena bocvena 11:01 05.12.2013

Re: baza abortusa

tnx, zbunih se. ispade da "grešnice" ne treba ni da se leče.

cult cult 11:10 05.12.2013

Re: baza abortusa

Misliš na onu u Kirovljevoj što na jednom od objekata u sklopu iste stoji sablasno-šareni natpis 'Crkveni vrtić'?


To je ta. Na krivini.

A kad si kod taksiste, jedne noći, ima tome par meseci, gdja i ja udjemo u neko doba u taksi, bila baš kasna noć, takoreći rano jutro, beli neki audi ili tako nešto veliko, švapsko. Sednemo. Kažem adresu, a taksista odgovori: hoćemo li pored svetog djordja, pa uz Košutnjak ili na svetu petku? Reko, jebote, ako uspe da upotrebi i "pobusni ponedeljak" u sledećoj rečenici počeću ozbiljno da se smejem. Odaberemo tu Petku. Zajebi šume.
Onda nas upita jel ne smeta muzika, mi reko ne, i onda pusti neka zapevanja, onako, kontemplativna. Mislim, jako interesantno iskustvo.

A ne znam jesi li ulazio u tu crkvu na padini i osmotrio zidove?
Kao da je Pink art director malao.
niccolo niccolo 11:12 05.12.2013

Re: baza abortusa

ispade da "grešnice" ne treba ni da se leče.

Da, dobro je to odmah razjasniti jer bi u suprotnom lako moglo da dođe do "jurenja veštica" u cilju odbrane nečega što nije ni uskraćeno i zanemarivanja pravog problema.
ecce-florian ecce-florian 11:14 05.12.2013

Re: baza abortusa

čak iako nemaju overenu knjižicu

ajd da zakuvam do kraja
a) trudnice moraju da imaju knjižicu a koja se izdaje u skladu sa PRAVILNIKOM
O ISPRAVI O ZDRAVSTVENOM OSIGURANJU I POSEBNOJ ISPRAVI ZA KORIŠĆENJE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
b) da bi trudnica ispunila uslove i dobila LBO mora da ima i LK ili izvod MKR
c) zdravstvena knjižica važi uz LK

može izgledati suvišno ali postoji određen broj potencijalnih korisnica po osnovu trudnoće koje ne ispunjavaju ove zakonske uslove.Kako će se postupati u navedenim slučajevima?(Bio je skoro jedan sličan slučaj u Meksiku)

da nije samo krtika - predlog izmene

Navedena zdravstvena zaštita pripada svim licima iz čl.2 zakona. ( tačka ništa knjižica)
Za lica iz čl.2 st 2. utvrđuje se pravo na besplatan lekarski pregled lekara specijaliste ginekologije i akušerstva radi utvrđenja postojanja trudnoće

Odgvor na primedbu u odnosu na propise koji pravo na zdravstvenu zaštitu posebno uređuju za izbeglice , strane državljane....

Da i navedenim licima po principu solidarnosti ( bio skoro slučaj porođaja neke žene izbeglice iz Sirije ako se ne varam)
inco inco 11:32 05.12.2013

Re: baza abortusa

cult
To je ta. Na krivini.


Ima jedna crkva na krivini,
Zvonom budi ljude na Padini...

cult
A ne znam jesi li ulazio u tu crkvu na padini i osmotrio zidove?
Kao da je Pink art director malao.


Ja u crkve bez ikakve istorije i umetničkog dojma ne ulazim još od onomad kad sam naivno hteo da se ispišem iz njihovog članstva u koje su me moji tupavi roditelji učlanili kad sam im'o 2 godine, niko me ništa pitao nije i to ne uvažavam... Od tad, neka 'fala...


niccolo
Kad trudnica prestane da bude trudnica, recimo zato što abortira, ona se vraća pod opšti režim tj. treba joj overena knižica da bi se lečila.


... a to se nije moglo rešiti nečim pametnijim, I dunno, recimo - time što ti ginekolog koji konstantuje trudnoću napiše 'artiju koja te abolira od markice u knjižici, pa ti tu 'artiju ponište kad abortiraš? A svašta i ja očekujem...

Doduše, sama priča o overavanju knjižica, markicama i tako tim atavizmima je do bola tragična, no već sam pisao naširoko o tome pa da se ne ponavljam...
alselone alselone 12:22 05.12.2013

Re: baza abortusa

crkve bez ikakve istorije i umetničkog dojma


Stvarno je sramota sta se zida i proglasava za crkve u poslednje vreme i to u zemlji koja ima toliko crvenog blaga i u kojoj je skromnost u izgradnji enterijeru oduvek postojala.
taube taube 12:23 05.12.2013

Re: baza abortusa

ja tražim da se uvede registar muškaraca koji ručno rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju

taube taube 12:26 05.12.2013

Re: baza abortusa

Jel mora poimence ili može zbirno, recimo "Blogeri B92"?

margos margos 12:57 05.12.2013

Re: baza abortusa

alselone
crkve bez ikakve istorije i umetničkog dojma


Stvarno je sramota sta se zida i proglasava za crkve u poslednje vreme i to u zemlji koja ima toliko crvenog blaga i u kojoj je skromnost u izgradnji enterijeru oduvek postojala.

Pritom ni ono vredno i staro ne umemo valjano da očuvamo.
JJ Beba JJ Beba 13:10 05.12.2013

Re: baza abortusa

"Predlažem da se uvede registar muškaraca koji rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju"

flo, to za mene ima sasvim drugi smisao ova tvoja alinea (jel se to tako kaže pravnički?) predstvalja udar na kondome, pilule, spirale i ostale koitus interaptuse, dočim moja je sasvim jasna
ecce-florian ecce-florian 15:08 05.12.2013

Re: baza abortusa

JJ Beba
"Predlažem da se uvede registar muškaraca koji rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju"

flo, to za mene ima sasvim drugi smisao ova tvoja alinea (jel se to tako kaže pravnički?) predstvalja udar na kondome, pilule, spirale i ostale koitus interaptuse, dočim moja je sasvim jasna


čekaj Bejbe. Tvoj zahtve usmeren zakonodavcu nije bio dovoljno jasan.

ja tražim da se uvede registar muškaraca koji ručno rasipaju spermu umesto da je koriste za oplodnju


Pretpostavka je da se radi o autoerotskoj praksi samozadovoljavanja i to osoba muškog pola.

Ovo tvoja manualna , bi bila podrgrupa korpusa onih drugih koji istu rasipaju van mesta predviđenog za oplodnju ( otvor napred ili otvor pozadi što bi rekla autorka Rudan, odnosno svi drugi otvori i ostali prostor)

Ta grupa je lako raspoznatljiva po sušenju kičme tako da bi se evidencija posredno mogla uspostaviti i preko ove vrste oboljenja.

Jedino nisam siguran da li ne tražiš evidentiranje onih koji su u neotklonjivoj zabludi u pogledu činjenice da li partneri koriste pilule, spirale... jer je do propuštanja nastupanja željene posledice došlo usled mane volje ili ih izjednačavaš i sa onima koji svesno interaptuju te smatraša da niko od njih ne treba da se evidentira?

Jukie Jukie 17:47 05.12.2013

Re: baza abortusa

alselone
Je l se krsti pola autobusa pored crkve, i staro i mlado?Da.Bez ulaska u poentu komentara sa kojom sam saglasan moram da pitam - gde se ovo desava?Kazem bez zajebancije i bez preterivanja - nisam u zivotu video coveka koji se krsti kad prolazi pored crkve.

U autobusu, trolejbusu i tramvaju. Kada se prolazi pored Vasilija Ostroškog 47 i 48, kada se prolazi pored crkve u Vojvode Stepe 9,10,14 (moram da priznam da se nisam vozio 33kom pa ne znam da li se i tamo krste), kada se prolazi pored hrama Svetog Save 9,10,14,31,42,47,48,59

JJ Beba JJ Beba 18:05 05.12.2013

Re: baza abortusa

čekaj Bejbe. Tvoj zahtve usmeren zakonodavcu nije bio dovoljno jasan.

:)
ako mi treba da rađamo a vi da pumpate nema besmislenog rasipanja materijla i šlus, lista da se napravi
JJ Beba JJ Beba 18:16 05.12.2013

Re: baza abortusa

U autobusu, trolejbusu i tramvaju.

sem što se krste prolazeći pored crkava GSPom, krste se i kad pešice prolaze pored objekta. takođe se krste i ispred SPC prodavnica, a lično sam na Novaku videla kako se čovek krsti, čuj krsti - metaniše, ispred građevine buduće crkve. Ono- gradilište, bageri, lopatanje, zemlja, vide se samo temelji i neki zidovi nečega što će biti crkva (piše na tabli isperd gradilišta) i čovek se moli, ubija!
(gradilište crkve je na putu 65ice ka airport cityu, kad se prođe Arena pa se kerne ka servisima, čini mi se, ne znam ulicu, samo ravno )
alselone alselone 21:01 05.12.2013

Re: baza abortusa

ecce-florian ecce-florian 22:33 05.12.2013

Re: baza abortusa

5 il 10?
8c_competizione 8c_competizione 22:47 05.12.2013

Re: baza abortusa

srednji vek

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:41 06.12.2013

Re: baza abortusa

danas sam videla dve devojke kako se krste ispred izloga SPC radnje u Resavskoj ulici...čoveče

samo čekam da sutra kupe i burke.
8c_competizione 8c_competizione 06:32 06.12.2013

Re: baza abortusa

samo čekam da sutra kupe i burke



alselone alselone 08:15 06.12.2013

Re: baza abortusa

Da, burka i marama su isto.

8c_competizione 8c_competizione 20:15 06.12.2013

Re: baza abortusa

Da, burka i marama su isto.


pa krene se prvo od marame

pa sledece izmisle burku

tako to ide kume!

ako je odjedamput, bude mnogo a i raja ume da se pobuni. ovako polako, pa na kasicicu, i pravo nazad u srednji vek!
AlexDunja AlexDunja 23:06 04.12.2013

smrzla sam se

kad sam ovo videla danas.

nadam se da neko čita tvoj blog
niccolo niccolo 23:20 04.12.2013

Re: smrzla sam se

Meni već ide na penis ta sposobnost državnih službenika da prilikom pisanja zakona uvek uspeju da izaberu najidiotskije rešenje od svih mogućih. Potpuno neverovatna zakonitost...
iqiqiq iqiqiq 08:14 05.12.2013

Re: smrzla sam se

niccolo
Meni već ide na penis ta sposobnost državnih službenika da prilikom pisanja zakona uvek uspeju da izaberu najidiotskije rešenje od svih mogućih. Potpuno neverovatna zakonitost...

I meni, kada sam počela malo da čitam te zakone i propise zgranula sam se nepismenošću a naročito nedostatkom logike.E sad, neki advokati su mi rekli da se to radi namerno, od čega bi sve te sudije i advokati živeli.
kukusigameni kukusigameni 09:11 05.12.2013

Re: smrzla sam se

niccolo
Meni već ide na penis ta sposobnost državnih službenika da prilikom pisanja zakona uvek uspeju da izaberu najidiotskije rešenje od svih mogućih. Potpuno neverovatna zakonitost...


ecce-florian ecce-florian 10:44 05.12.2013

Re: smrzla sam se

AlexDunja
kad sam ovo videla danas.

nadam se da neko čita tvoj blog


Ne

Oni vredno studiraju na megatrendu ( jel zna neko da li tamo ima predmet pravno normiranje ili nešto slično)da bi se zaposlili u državnim organima.Jer imperativ je da Zakone treba čitati ( moguće i primenjivati).

Malo zaškripi kad treba da se pišu, ali vremenom......
niccolo niccolo 11:03 05.12.2013

Re: smrzla sam se

E sad, neki advokati su mi rekli da se to radi namerno, od čega bi sve te sudije i advokati živeli.

Budalaština. Tu ima barem tri potpuno nelogične stvari. Prva - državni službenici namerno pišu loše propise da bi namakli novac sudijama i advokatima - zbog čega bi državni službenici namicali novac sudijama i advokatima, šta imaju od toga? Druga - sudije žive od loših propisa - ne, sudije žive od plate koju dobijaju iz budžeta, za njih bi bilo bolje da istu platu zarađuju imajući 10 tekućih sporova umesto da ih imaju 100. Treća - advokati žive od loših propisa - analogijom zaključujemo da su na svetu najlošiji propisi u SAD, jer tamo ima advokata ko korova i mnogi od njih zarađuju ko ludi.
iqiqiq iqiqiq 11:27 05.12.2013

Re: smrzla sam se

Budalaština.

Može i tako da se shvati. Razgibavanja radi evo primera: obratim se državnim službenicima, oni me prebacuju jedni na druge i kažu da ako je potrebno dati mišljenje/tumačiti neki propis to se dodatno plaća. Neki me upute na sud, kažu to može samo sudski da se reši.
Sudije zatrpane predmetima zahtevaju nove zaposlene i veće plate, a razlog su nerazumljivi zakoni i propisi pa se sudski spor razvlači 20 godina, gde evidentno profitiraju advokati koji naplaćuju po izlasku na sud ili na neki drugi način imaju korist da se sudski spor vuče 20 godina

Ima tu i aspekt "nemešanja" i "nezameranja", pošto imamo 95 partija, svaki sudija koji presudi navlači sebi bedu na vrat, jer će da ga "prozovu" ako je povredio nekog kuma, rođaka, partijskog prijatelja. Tako i državni službenici neće da se zameraju, danas ministar iz ove partije, sutra iz one, nadrljali su ako se nekom zamere, odmah otkaz. Pa i advokati, neće imati klijentelu ako se zamere opet nekome. Tako da sa rupičastim zakonima svima dobro, razvlače i razvlače.

Analogiju sa SAD ne mogu da pravim jer ne poznajem prilike ili neprilike tamo.

I sam si dao evo trenutni primer sa ovim zakonom i bazom podataka. Kome odgovara da se sve još dodatno komplikuje, da li se ovde kupuju politički poeni, jer obična raja ne razume o čemu je reč, ali lepo izgleda da Skupština brine o trudnicama i porodiljama?
ecce-florian ecce-florian 11:42 05.12.2013

Re: smrzla sam se

svež primer

Nedavno smanjen iznos za sitnu krađu sa 15.000 na 5.000 dinara.To sve na zahtev javnosti tipa kriminalci znaju pa kradu samo do 15.000 i ovi na netu varaju samo do 15.000 da se to saseče. Rečeno učinjeno. Biblioteka Narodne skupština čak sačinila materijal gde je izvršen uporedni pregled po zemljama pa je utvrđeno da je u Andpri npr 600 , u Austriji 100, Crnoj Gori 150, Mađarskoj 185, Norveškoj 275 eura...)Skupština zasela i donela izmenu da je vrednost 5.000 dinara.

Sve se sad svalilo na sudove, povećan broj predmeta, svi troškovi na teret budžeta uključujići i advokate po službenoj dužnosti( većina izvršilaca bez ikakvih primanja). Plus bonus trak ako neko još odvali prozor zaprećena kazna od 1-8 ako ih je troje od 2-10, nedo bog da je već osuđivamn ništa uslov pa još i zatvroski dani na teret budžeta. U prevodu izvršilac 19 godina IQ62 do sada neosuđivan oduzeo probivši mrežicu za komarce na prozoru štapo sa kukom 8 kg suvog mesa iz pušnice (tvrdnja oštećenog okrivljeni kaže cca 4 kg) od kojih je policija zaplenila i vratila 3 kg a ostatak koje je odneo i pojeo sa prijateljem, sestrom i sestrino 3 dece za večeru jer su bili gladni.Izrečena zatvorska kazna 1 godina uslovno na 2 godine ( nije bio osuđivan)

Trenutno je u razmatranju predlog Zoran Babića, šefa poslaničke grupe SNS-a u Skupštini Srbije, radi izmena zakona o propisanim kaznama za krađe polopaca šahtova predlaže se kazna od 1-8 godina.

Primedba se ne odnosi na društvenu opasnost posledice krađe poklopaca i spojki dalekovoda i pruga već na njihovo otklanjanje zakonodavnom aktivnošću a ne primenom postojećih zakona ( poklopci šahtova se ne jedu već se prodaju otkupljivačima)
iqiqiq iqiqiq 12:11 05.12.2013

Re: smrzla sam se

ecce-florian

upravo o tome i pričam u mom primeru iznad! Zašto do sada nisu trudnice i porodilje imale overenu knjižicu: ako su nezaposlene, na Birou rada se registruju i ostvare svoje pravo i/ili socijalna služba obezbedi overenu knjižicu. Neki pojedinačni slučajevi koji nisu rešeni mogli su da se svedu u postojećim zakonima o socijalnoj i zdravstvenoj zaštiti i da se ne piše novi zakon (koji zahteva ljudske i finansijske resurse i još ponešto)
Zašto se poklopci kradu? Između ostalog jer nema strogog nadzora nad otkupom sekundarnih sirovina. Čemu onda nov Zakon?

Zašto postoje sitne krađe...i šta menja taj zakon koji je smanjio sumu, samo komplikuje procenu na sudu kada se juri odšteta. Sitne krađe su ili oni koji nisu socijalno zbrinuti ili maloletni delikventi itd. a to se rešava boljim radom socijalnih službi, pomoći najsiromašnijima i nema potrebe za novim zakonima koji ništa ne rešavaju, jer će krađe da se nastave.
Bilo bi lepo napraviti analizu koliko su novodoneti zakoni promenili stanje u praksi, ako uopšte.
niccolo niccolo 13:56 05.12.2013

Re: smrzla sam se

kažu da ako je potrebno dati mišljenje/tumačiti neki propis to se dodatno plaća

Ali plaćaš državi, ne konkretnom tom zaposlenom ko će da ga piše.

a razlog su nerazumljivi zakoni i propisi pa se sudski spor razvlači 20 godina, gde evidentno profitiraju advokati koji naplaćuju po izlasku na sud ili na neki drugi način imaju korist da se sudski spor vuče 20 godina

To je generalan problem pravosuđa, ali svakako državni službenici ne pišu loše zakone da bi se sporovi vodili 20 godina...

Kome odgovara da se sve još dodatno komplikuje

Nekome iz republičkog fonda očigledno (a ako hoćemo da budemo blago do umereno paranoični možda plus i još nekome iz države ili crkve). Ni sudije ni advokati nemaju ništa od ovog glupog rešenja.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:14 05.12.2013

Penis, čemu?

A gde je rodna ravnopravnost?

Ako domaćin kaže
... Meni već ide na penis

onda bi feministkinje, koje s pravom insistiraju na ravnopravnosti, mogle da kažu
... Meni već ide na vaginu


i to postaje pomalo - besmisleno.

Latinština, čemu?

Pored toliko lepih domaćih izraza za penis, ti se baš držiš latinštine.
(Kad sam bio mali, kao i druga deca, pisali smo po sveskama "Bonus penis pax in domus", ali to smo odavno prestali da činimo).

Šala po strani, u engleskom i francuskom jeziku retko se koristi reč Penis.

Tako u engleskom, believe it or not, ima preko sto naziva u slengu za njegovo veličanstvo koje ti zoveš penisom:
Dick
Cock
Wiener
Pecker
Boner
Hard on
Thing
Piece
Member
Tool
Package
Unit
Shaft
It
etc. etc.

P. S. Izvini što ne kažem nešto o abortusu, spontanom i drugim stvarima koje nisu dobro zakonski regulisane, nisam za to pri šutu...
niccolo niccolo 20:48 05.12.2013

Re: Penis, čemu?

Pored toliko lepih domaćih izraza za penis

Kao na primer?

"Bonus penis pax in domus"

Rima, čemu? Pa valjda Penis bonus pax in domus...


p.s. Daj neke francuske sleng reči, da naučimo nešto novo
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:16 05.12.2013

Re: Penis, čemu?

Daj neke francuske sleng reči, da naučimo nešto novo

Evo na francuskom (synonymes de : sexe masculin, 272 résultats):

bite
queue
pine
braquemard
vit
chibre
engin
noeud
quéquette
outil
zizi
dard
zob
membre
priape
instrument
paf
biroute
paquet
polard
gaule
flèche
chouard
mandrin
docteur
poireau
bijou
bout
cheville
colonne
daufe
saucisse
machin
gourdin
boutique
goupillon
petit frère
nerf
dardillon
poignard
panais
etc. etc.

A italijanske reči ti znaš, pretpostavljam... (Ja ne znam)
niccolo niccolo 21:23 05.12.2013

Re: Penis, čemu?

bijou

Jao, imam ja jednog klijenta kojeg zovu Bižu…doduše, nije Franzuc već Indijac i nadimak dolazi od imena Bižumon…

Mada, nisam zadovoljan - ti samo poređao automatski...koji od ovih se koristi najčešće i tako to…

A italijanske reči ti znaš, pretpostavljam... (Ja ne znam)

Ne znam ni ja, osim osnovnog cazzo…možda Mirela može da pomogne
mirelarado mirelarado 00:38 06.12.2013

Re: Penis, čemu?

Ne znam ni ja, osim osnovnog cazzo…možda Mirela može da pomogne


Роберто ће то боље од мене, и то родно равноправно.

Oд 2.12 до краја:


niccolo niccolo 12:11 06.12.2013

Re: Penis, čemu?

Roberta sam preporučio na neviđeno
vladaxy vladaxy 08:03 05.12.2013

Podržavam

Prihvatili smo da nas "država" leči, obrazuje, zapošljava, izdržava u penziji, tako da ne vidim problem. Ovo je samo posledica prihvatanja da neko drugi brine o vama. Morate da živite i radite po nametnutim pravilima.

Šta drugo očekujete? Nadam se samo da će ovakvi i drugi idiotski predlozi dovesti do drugačijeg razmišljanja građana u Srbiji.

Bez zezanja, idiote koji su to predložili, strpati u ludnicu. I idiote koji su doveli ove idiote na poziciju da predlažu ovako nešto. I idiote koji su izabrali idiote....oh wait
niccolo niccolo 11:09 05.12.2013

Re: Podržavam

I idiote koji su izabrali idiote....oh wait

iqiqiq iqiqiq 11:29 05.12.2013

Re: Podržavam

I idiote koji su izabrali idiote....oh wait

arianna arianna 11:44 05.12.2013

Re: Podržavam

Bez zezanja, idiote koji su to predložili, strpati u ludnicu. I idiote koji su doveli ove idiote na poziciju da predlažu ovako nešto. I idiote koji su izabrali idiote....oh wait


tako ti je to kod nas

8c_competizione 8c_competizione 06:36 06.12.2013

Re: Podržavam

I idiote koji su izabrali idiote....oh wait


odavno se ne ismeja ovoliko
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:16 05.12.2013

...

Neke od vesti poslednjih dana: stvaranje registra abortusa, crkveni sluzbenik 'opominje' RTV zbog politicki nepodesnog intervjua, pokusaj gusenja Kikindskih zbog nepatriotskog ponasanja - pitam se da li se SNSovci vracaju svojoj patriJotsko-narodnjackoj liniji.
angie01 angie01 09:23 05.12.2013

Re: ...

niccolo niccolo 11:08 05.12.2013

Re: ...

pitam se da li se SNSovci vracaju svojoj patriJotsko-narodnjackoj liniji.

Kako to misliš vraćaju?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:27 05.12.2013

Red flag

Ako ja dobro razumem, nije da bas i nema nikakve logike: zakon ti nesto omogucava zato sto si trudnica - kad to prestanes da budes, red je i da ti prestane pravo. Slicno je i sa mnogim drugim stvarima - duzan si da obavestis drzavu ako si bio na birou a dobio posao, ilii ako si primalac neke pomoci a uslovi su se promenili, itd.

Samo, u ovom slucaju nekako bas smrdi, jer je vec pocela da se stvara stigma oko abortusa. Plasim se da ce zene koje ga vrse biti obelezene, a neke ce se mozda i plasiti da idu kod lekara u svom malom mestu, pa pribegavati nekim drugim sredstvima. Nedavno cuh nekog kako strastveno objasnjava da abortus treba zabraniti jer je to uzrok malog nataliteta u Srbiji.
Bojim se.
niccolo niccolo 11:08 05.12.2013

Re: Red flag

zakon ti nesto omogucava zato sto si trudnica - kad to prestanes da budes, red je i da ti prestane pravo.

I taj deo je potpuno u redu. Nije u redu način na koji se dolazi do prestanka tog prava tj. postoje načini kojim se manje zadire u lične podatke građana i njihova prava. U poslednjem pasusu teksta imaš jedan predlog kako se to može učiniti, a da se ne prave posebni spiskovi kod tako osetljivih stvari.
arcins arcins 12:18 05.12.2013

Re: Red flag

Anonimni Pojedinac
Ako ja dobro razumem, nije da bas i nema nikakve logike: zakon ti nesto omogucava zato sto si trudnica - kad to prestanes da budes, red je i da ti prestane pravo.



Sta cemo sa osobama koje spadaju u kategoriju i trudnica i dete?
niccolo niccolo 13:58 05.12.2013

Re: Red flag

Sta cemo sa osobama koje spadaju u kategoriju i trudnica i dete?

One će to pravo koristiti kao dete. A ako prestanu da budu dete tokom trajanja trudnoće (ili se u međuvremenu porode pa traje period od 12 meseci nakon porođaja) i dalje će imati to pravo, ali ne više kao dete, već kao trudnice odnosno porodilje.
arcins arcins 14:44 05.12.2013

Re: Red flag

niccolo
Sta cemo sa osobama koje spadaju u kategoriju i trudnica i dete?

One će to pravo koristiti kao dete. A ako prestanu da budu dete tokom trajanja trudnoće (ili se u međuvremenu porode pa traje period od 12 meseci nakon porođaja) i dalje će imati to pravo, ali ne više kao dete, već kao trudnice odnosno porodilje.



Mislio sam kada dete krene da se ostvaruje kao majka, pa abortira,
niccolo niccolo 15:15 05.12.2013

Re: Red flag

Ako je i dalje ispod 18. g može da ostvaruje pravo kao dete. Bez obzira na trudnoću i abortus.
Jukie Jukie 17:59 05.12.2013

Re: Red flag

arcins

Sta cemo sa osobama koje spadaju u kategoriju i trudnica i dete?

Mislim da je najbolji carski rez
niccolo niccolo 18:59 05.12.2013

Re: Red flag

Jukie
arcins

Sta cemo sa osobama koje spadaju u kategoriju i trudnica i dete?

Mislim da je najbolji carski rez

ecce-florian ecce-florian 15:37 05.12.2013

tumačenj


teleološko


"Naravno, nema sumnje da su podaci o kojima govorimo veoma osetljivi i da je njihova obrada vrlo delikatna. Zbog toga bih voleo da su pronašli drugi način evidencije, jer pretpostavljam da je svrha ove odredbe da se ženama koje nisu imale pravo na besplatnu zdravstvenu zaštitu, a dobile su je kad su zatrudnele, ona oduzme nakon prekida trudnoće", kaže Šabić.


izvor

sistemsko

"Obaveza dostavljanja podataka o pobačajima i slučajevima mrtvorođene dece odnosi se samo na žene koje ostvaruju pravo po ovom posebnom zakonu, a nikako ne na sve trudnice i porodilje", naveo je Šabić.


izvor

Ko obavi pobačaj a ima obavezno zdravstveno osiguranje za njega ne važi obaveza obaveštavanja po lex specialisu.

Isto važi i za pacijentkinje koje plate uslugu
niccolo niccolo 16:53 05.12.2013

Re: tumačenj

Ko obavi pobačaj a ima obavezno zdravstveno osiguranje za njega ne važi obaveza obaveštavanja po lex specialisu.

Da, da, tako sam i ja razumeo odredbu - sad gledam da nisam to možda naglasio do sada u raspravi - ne odnosi se na sve koje abortiraju već samo one koje bi inače mogle bez overene knjižice da se leče. Što opet ne menja ništa jer se isti cilj može postići i na za građane jednostavniji način.
ecce-florian ecce-florian 17:17 05.12.2013

Re: tumačenj

Ma da, diže se nepotrebna buka.

Lex ne ugrožava uopšte sve žene već samo one bez osiguranja i bez materijalnih sredstava (ako su npr.nezaposlene onda spadaju u obe ove grupe).Donet je ustvari samo u okviru mera štednje vlade u oblasti zdravstva.I poštuje slobode građana, možeš i da odbiješ da daš podatke pa ti neće izvršiti abortus ni porođaj. Jednostavno.

Pretpostavljam da će mu važenje prestati kada se ovaj deo populacije zaposli ( 41% nezaposlenih je između 21 i 35 godina ako je tačan podatak, pa su jel što bi se reklo u rizičnoj grupi trudnoće jer su , jel, većinom reproduktivno sposobni)

Ili kad država nezaposlenima da neku socijalnu pomoć u visini 60% potrošačke korpe npr.

Ergo, zakoni su dobri jedino ih relitet ne prati.
bocvena bocvena 18:00 05.12.2013

Re: tumačenj

molim te, objasni ovo bez ironije i običnim, nepravničkim rečnikom. da l' je moguće da je država opet pokupila političke poene, a zahebala korisnike?

(mislim nije da bih se iznenadila, ali u čemu je keč, osim ovog bezobraznog skupljanja ličnih podataka? ja kad pročitam zakon, odmah mi se zablokira mozak:)
niccolo niccolo 19:10 05.12.2013

Re: tumačenj

da l' je moguće da je država opet pokupila političke poene, a zahebala korisnike?
ali u čemu je keč

Država je svakako pokupila političke poene i tako će da ostane ako ne ispadne neka frka oko ovog rešenja. Keča nema tj. keč je u tome da domaća birokratija ne zna da dobaci do nekog jednostavnijeg načina da postignu cilj - da se ovo pravo ne zloupotrebljava. Njihovo znanje doseže do "da građani (u ovom slučaju lekari) nama lepo dostave informacije koje nam trebaju i da mi onda konstatujemo da je pravo prestalo i super".

I tako u svim živim propisima - koliko puta si, da bi ostvarila neko pravo, morala da dostavljaš tone papira od drugih državnih organa u kojima piše nešto što je i taj organ koji rešava tvoj slučaj mogao da sam pribavi tj. da dođe do njega putem modernih sredstava komunikacije? Tako i kod ovog zakona, nema veze što to može da se sprovede na jednostavniji način, "da oni nama lepo dostave papir pa da mi donesemo šta treba na osnovu tog papira"…a to što onda svaki ćata u fondu ima informaciju da je ova ili ona abortirala birokratiju boli uvo.
vishnja92 vishnja92 20:06 05.12.2013

Re: tumačenj

ako su npr.nezaposlene

e super slagvort za trol pitanje, taman:

kako to da ja kao zaposlena ili samozaposlena jedinka nikad nisam pitana da li sam u braku, a kao nezaposlena ne mogu da ostvarim svoja licna prava u (naprimer) Zavodu za zaposljavanje ako imam muza? tj, mogu samo preko njega?

tj, zasto kao nezaposlena ne mogu LICNO da dobijem zdravstvenu knjizicu (iako u statusu zaposlenja placam doprinose za slucaj nezaposlenosti) vec mi istu obezbedjuje jedino i iskljucivo - muz?
iako bih, da nisam udata, imala pravo na nju?

zakoni su retardirani svi odreda, a galama se dize samo oko ovih vidno osetljivih. bljak.
niccolo niccolo 20:53 05.12.2013

Re: tumačenj

To si u pravu, ceo set tih propisa PIO, zdravstvo i zapošljavanje je potpuno besmislen i ničemu ne služi...
zilikaka zilikaka 21:20 05.12.2013

Re: tumačenj

kako to da ja kao zaposlena ili samozaposlena jedinka nikad nisam pitana da li sam u braku, a kao nezaposlena ne mogu da ostvarim svoja licna prava u (naprimer) Zavodu za zaposljavanje ako imam muza? tj, mogu samo preko njega?

tj, zasto kao nezaposlena ne mogu LICNO da dobijem zdravstvenu knjizicu (iako u statusu zaposlenja placam doprinose za slucaj nezaposlenosti) vec mi istu obezbedjuje jedino i iskljucivo - muz?
iako bih, da nisam udata, imala pravo na nju?


Tačno.
Ovo je posebno besmisleno ako se uzme u obzir da mesečni iznos doprinosa za zdravstveno zavisi isključivo od visine plate a ni slučajno od broja osiguranika po toj plati.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:41 05.12.2013

Pet godina

ne može Srbija da donese uredbu kojom bi se omogućilo pravljenje registra teško bolesne dece i konačno se nekako napravila ta evidncija.

Ali zato može da donese ovakav zakon, bez slova objašnjenja javnosti, bez ičega...što bi ikoja žena izgubila ikoje pravo zbog abortusa?! Država će da je kazni zato što nije prekršila zakon? Reči nemam.
niccolo niccolo 19:16 05.12.2013

Re: Pet godina

što bi ikoja žena izgubila ikoje pravo zbog abortusa?!

Ne, ne, ovde prvo trudna žena stekne određeno pravo koje nemaju druge žene koje nisu trudne (da ode kod lekara iako nema overenu knjižicu), pa posle to pravo izgubi ako abortira (pa onda mora da ima overenu knjižicu da bi išla kod lekara, kao što moraju i sve druge žene koje nisu trudne). Sama ta ideja nije sporna, sporan je način na koji će se kontrolisati da nema zloupotreba - dostavljanjem podataka fondu o onim ženama koje imaju ovo pravo a koje su abortirale, da bi se utvrdilo da više nemaju to pravo. E utvrđivanje toga se može postići i na drugi način, koji ne podrazumeva da fond za zdravstvo ima bazu podataka o ženama koje imaju ovo pravo a koje su abortirale.
iqiqiq iqiqiq 19:24 05.12.2013

Re: Pet godina

Ne, ne, ovde prvo trudna žena stekne određeno pravo koje nemaju druge žene koje nisu trudne (da ode kod lekara iako nema overenu knjižicu), pa posle to pravo izgubi ako abortira (pa onda mora da ima overenu knjižicu da bi išla kod lekara, kao što moraju i sve druge žene koje nisu trudne


Uh dobro su to osmislili, zamisli da ide kod lekara a nema prava na knjižicu
Dakle ako je sirotinja i nije zaposlena te nema muža da se preko njega osigura, bolje joj je da ostane trudna ako hoće da se leči, pa makar nemala ni posla ni muža ni krov nad glavom. Ali ima zdravstvenu knjižicu. I tako može da bude trudna/porodilja na smenu i ima uvek zdravstvenu knjižicu. Malo li je

Eto ne moramo da rešavamo nezaposlenost i glad i socijalne slučajeve, sve se lepo ovime rešilo.
niccolo niccolo 20:59 05.12.2013

Re: Pet godina

To je sad već pitanje raspodele naših para tj. kojim grupama građana ćemo dozvoliti da idu kod lekara bez da plaćaju zdravstveno (što znači da se na njihovo lečenja koristi novac svih nas koji plaćaju zdravstveno). Ljudi glasali na poslednjim izborima kako su glasali i onda su njihovi predstavnici ovom prilikom procenili da to treba sada dati i deci, trudnicama i porodiljama. Možda u nekom kasnijem momentu dodaju još neke grupe…
iqiqiq iqiqiq 22:05 05.12.2013

Re: Pet godina

Očigledno ne znaš da svaki nezaposlen građanin,kao i maloletna deca imaju prava da overe zdravstvenu knjižicu, ako podnesu dokaz da su im roditelji nezaposleni.
Tako da ne shvatam ovaj zakon, ali nema veze, ima ko zna to bolje.
ecce-florian ecce-florian 22:07 05.12.2013

Re: Pet godina

Ljudi glasali na poslednjim izborima kako su glasali i onda su njihovi predstavnici ovom prilikom procenili da to treba sada dati i deci, trudnicama i porodiljama. Možda u nekom kasnijem momentu dodaju još neke grupe…


eee ovo je već konstruktivno


Nisam dobar bloger , moram da napravim istori'ski osvrt a to škodi kratkoći komentara.
ad 1 svi ste imali besplatno obavezno zdravstveno osiguranje( manje više sem poljoprivrednika i sl) do neke godine
ad 2 vaše obavezno besplatno zdravstveno osiguranje je negde u medžuvremenu nestalo (sps vam je poapop pare a ds pravo uz obrazloženje da para nema )
ad 3 na taj način su vas ovi za koje ste glasali nakon demokrackih promena uveli u red RETKIH razvijenih zemalja ( što je i bilo obećanje)

( vidi ovde šifra I and USAj) * zeleno su zemlje sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem (besplatnim, za sve građane)




ps

moram da pogledam da li putničko osiguranje obuhvata porođaj odnosno prekid trudnoće. Naime za cca 100 eura možete da dobijete polisu na 90 dana za zdravstvene usluge u inostranstvu do limita od 15.000 eura ( to je cca 3300 dinara mesečno, zaposleni mogu da provere koliko mesečno izdvajaju po ovom osnovu). Ovo je ugovorni odnos i proverio sam ( isplaćeni su mi troškovi lečenja u privatnoj bolnici za redovnepovrede ORL). Nešto slično primenjuju državljani USA u Kubi. Nije za baciti ako baš imate neki problem , mada nije patriotski.

psps

to ti fondovi penzijsko, zdravstveno su veoma važni u normalnim državama. Kod nas njih možete videti u kabrioletima starleta i bentlijima i asesoaru uspešnih privrednika iz privatizacija koji plaćaju uspešne advokate, marketing konsultanata i njihovih političara u poslednjih desetak godina. Meni uvek bilo čudno, ja bi se bojao da u zemlji sa ovoliko siromaštva i beznađa vozim kabrio po gradu. Pa kad tad će nekom pući film i strefiće me ciglom u vugla.Jahte već može, narod većinom loše pliva


ecce-florian ecce-florian 22:16 05.12.2013

Re: Pet godina

iqiqiq
Očigledno ne znaš da svaki nezaposlen građanin,kao i maloletna deca imaju prava da overe zdravstvenu knjižicu, ako podnesu dokaz da su im roditelji nezaposleni.
Tako da ne shvatam ovaj zakon, ali nema veze, ima ko zna to bolje.



to ona "Slavičina inicijativa" od prošle godine.? Ne shvatam zašto biSkupština usvojila ovaj Zakon ako je inicijativa u skladu s obećanjem primenjena 14.09.2012. Nepotrebno
niccolo niccolo 22:31 05.12.2013

Re: Pet godina

Očigledno ne znaš da svaki nezaposlen građanin

Očigleno ti ne znaš - nije svaki nezaposleni građanin. Pošto je to vanredno dosadna materija traži sama u Zakonu o zdravstvenom osiguranju koji nezaposleni građani imaju pravo da overe zdravstvenu knjižicu a koji ne...
iqiqiq iqiqiq 22:37 05.12.2013

Re: Pet godina

niccolo
Očigledno ne znaš da svaki nezaposlen građanin

Očigleno ti ne znaš - nije svaki nezaposleni građanin. Pošto je to vanredno dosadna materija traži sama u Zakonu o zdravstvenom osiguranju koji nezaposleni građani imaju pravo da overe zdravstvenu knjižicu a koji ne...

Jes, pa da umrem od dosade i završim svoj mladi život
Meni ovo liči da Ministarstvo za socijalna pitanja, rad i zapošljavanje ne komunicira sa Ministarstvom zdravlja pa ni službe ispod ministarstava koje se bave ovim pitanjima.
Tako da smo sada dobili još jedan zakon koji će retki hrabri ljudi pročitati, ali naravno neće se sprovoditi, jer su ipak šalteruše poslednji nivo odbrane države od građana (F1P -fali ti jedan papir)...
8c_competizione 8c_competizione 06:43 06.12.2013

Re: Pet godina

Ali zato može da donese ovakav zakon, bez slova objašnjenja javnosti, bez ičega...što bi ikoja žena izgubila ikoje pravo zbog abortusa?! Država će da je kazni zato što nije prekršila zakon? Reči nemam.


oce to Jeco kada smo pustili ove da udju u Vladu i Skupstinu, skole i vojsku







decu jedino ne mogu Djikiju oprostiti



da se ponovim

milisav68 milisav68 08:16 06.12.2013

Re: Pet godina

niccolo
Očigledno ne znaš da svaki nezaposlen građanin

Očigleno ti ne znaš - nije svaki nezaposleni građanin. Pošto je to vanredno dosadna materija traži sama u Zakonu o zdravstvenom osiguranju koji nezaposleni građani imaju pravo da overe zdravstvenu knjižicu a koji ne...

Pa ima svako, ko ima ličnu kartu, redovno se javlja na biro, i donese potvrdu iz poreske uprave da nema bilo kakve prihode.

Druga je stvar što su ljudi nemarni, pa se ne javljaju redovno na biro (pa ih suspenduju na šest meseci), pa ne mogu da dobiju potvrdu da su nezaposleni, kao i to, da "izaberu lekara".

Ili ako su "upali" u ovaj haos od raznih privatizacija i neplaćana doprinosa, pa ne mogu da dobiju radnu knjižicu, ali to nema veze sa zakonom o zdravstvenom osiguranju, već sa inspekcijom rada, odnosno finansijskom inspekcijom koja je dozvoljavala da se ne uplaćuju doprinosi.

Mislim, pričam iz ličnog isustva, gde sam bio nezaposlen, radio razne poslove kod drugih, bio i sam "preduzetnik", pa opet nezaposlen.....pa tako u krug....
ali sam se uvek trudio da ispoštujem rokove za prijavu/odjavu, kao i javljanje na biro za nezaposlene, i nikad nisam imao problema sa overom knjižice(sem sa skupljanjem gomile papira), čak ni život u vanbračnoj zajednici (sa decom) nije bio problem, sem što se broj papira povećao (ali nije bio nerešiv problem).

Pa ako ti nije teško, navedi par primera, koji po tom zakonu, nemaju pravo da overe knjižicu.

niccolo niccolo 12:06 06.12.2013

Re: Pet godina

Nezaposleni koji imaju druge prihode, a koji prelaze propisan iznos. Recimo nezaposlen si, a ostvaruješ neku kintu od iznajmljivanja neke nepokretnosti, ali kao fizičko lice, ne preduzetnik. Nisi osiguran po osnovu iznajmljivanja nepokretnosti, taj novac koji dobijaš prelazi propisan iznos i nemaš pravo da te država osigura o svom trošku...znam da si rekao par primera, ali može li samo ovaj primer ili mora baš dva?
ecce-florian ecce-florian 12:25 06.12.2013

Re: Pet godina

Pa ima svako, ko ima ličnu kartu, redovno se javlja na biro, i donese potvrdu iz poreske uprave da nema bilo kakve prihode.


Nije baš tako, već ovako

Nezaposlena lica, koja spadaju u kategoriju socijalno ugroženog stanovništva, koja se nalaze u evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje, iako nisu korisnici novčane naknade, imaju pravo na zdravstveno osiguranje, samo pod uslovom da njihov mesečni prihod, po članu porodice nezaposlenog lica, ne prelazi iznos minimalne zarade u neto iznosu, utvrđene u skladu sa propisima o radu, u mesecu podnošenja prijave.

Jednostavno zar ne
Eeee, ali kad ostvariš pravo pa još u narednom postupku dobiješ i zdravstvenu knjižicu, ona ti jelda, služi da ostvariš pravo na zdravstvenu zaštitu. To se uobičajeno radi kod lekara a za pregled participiraš kao i za lekove ( o pomagalima da i ne govorim) koji ti budu prepisani

To se radi u skladu sa ovim propisima, dosta je jednostavno

Da bi osiguranik koji živi sam ostvario pravo na oslobađanje od participacije, potrebno je da njegov mesečni prihod ne prelazi iznos minimalne zarade u Republici uvećan za 30 odsto.
Ukoliko osiguranik živi sa članovima porodice, on i članovi njegove porodice mogu biti oslobođeni plaćanja participacije, ako ukupni mesečni prihod po članu porodice ne prelazi minimalnu zaradu u Republici .
Da bi osiguranik ostvario pravo na oslobađanje od plaćanja participacije za sebe i članove svoje porodice, neophodno je da svojoj filijali/ispostavi RFZO podnese zahtev na obrascu UP1 koji dobija u matičnoj filijali, kao i dokaze o visini svojih i prihoda ostalih članova porodice. Ukoliko primanja ne prelaze propisani cenzus filijala izdaje potvrdu za oslobađanje od plaćanja participacije UP2. Kako bi osiguranik bio oslobođen plaćanja participacije, neophodno je da prilikom odlaska u zdravstvenu ustanovu priloži i potvrdu o oslobađanju.

jednostavno i razumljivo

evo i sadržaja zahteva UP1



На основу члана ____ Правилника о садржају и обиму права на здравствену заштиту из
обавезног здравственог осигурања и о партиципацији за _________ годину (“Службени
гласник РС“ бр. ____) и члана _________ Правилника о Листи лекова који се прописују и
издају на терет средстава обавезног здравственог осигурања (“Службени гласник РС“ бр.
____), подносим
ЗАХТЕВ
ЗА КОРИШЋЕЊЕ ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ У ПУНОМ ИЗНОСУ НА ТЕРЕТ
СРЕДСТАВА ОБАВЕЗНОГ ЗДРАВСТВЕНОГ ОСИГУРАЊА
Изјављујем да*:
2.1 живим сам
2.2 живим у заједничком домаћинству са члановима породице и то:
Име и презиме Сродство ЈМБГ ЛБО Рд
Бр
Уз захтев подносим за себе и чланове породице следеће доказе:
3.1 за зараду – потврду послодавца о исплаћеној заради;
3.2 за пензију – копију документа о исплаћеној пензији;
3.3 за уговорену накнаду – потврда исплатиоца о висини уговорене накнаде;
3.4 за приход од пољопривреде и шумарства – уверење пореске управе о висини
прихода на који се плаћа порез;
3.5 за приход од самосталних делатности - уверење пореске управе о висини
прихода на који се плаћа порез
3.6 за приход од капитала - уверење пореске управе о висини прихода на који се
плаћа порез
3.7 за приход од непокретности - уверење пореске управе о висини прихода на који се плаћа порез
ЈМБГ ЛБО
(место, улица и број) (име и презиме)
Републички фонд за
здравствено осигурање
Филијала: ____________
Испостава: ___________
Број:
Датум
ОБРАЗАЦ УП-1


esad najčešće zapne oko neke njive u selu ili kuće ili stana ili već nečeg što se koristi pa ispadne da mu ne pripada pravo jer prelazi limit. Kažu ljudi da oće da bude problem i da su bolesni pa ne mogu da pribavljaju sve ove potvrde a i da traje. Jeste, bili misliti i ranije otići po iste

ajde da ne brkamo sa brigom države o nekim drugim ugroženim grupama već da prpobamo sa decom

Deca plaćaju participaciju za lekove sa Liste lekova

To bi moglo da se reši kroz dečiji dodatak - najlogičnije zar ne.

Da bi ostvarili pravo na dečiji dodatak primanja u novembru treba da budu ispod 7932,60 dinara.
Tročlana porodica 23.797,80 podeljeno na 30 dana 793,60 dinara.

Ukoliko imaš 800 ne pripada ti . to je cca 270 dinara dnevno po glavi za sve potrebe

Neke procene za 2012. su da u Srbiji živi 700.000 ljudi ispod granice siromaštva a 86.000 porodica živi od socijalne pomoći.
Najavljeno povećanje broja nezaposlenih od strane ministra privrede samo će još povećati ovaj broj.
Procene porasta stope zapošljavanje su neizvesne

U navedenim okolnostima mnogo jeftinije ( i humanije) rešavanje ovog problema je uvođenje besplatne zdravstvene zaštite za sva lica koja ostvaruju primanja ispod potrošačke korpe.To neizgled povećava javne rashode ali smanjuje adadministriranje što može da dovede do smanjenja troškova aparata koji obrađuje ove PU i ostale obrasce, oslobađa lekare vođenja administracije uvedene zarad "kontrole" i omogućava im da se bave njihovim poslom - lečenjem pacijenata ( neracionalno i preskupo je da lekari rade administrativne poslove)

Dosadašnje mere "racionalizacije"i "brige o zdravlju" uvedene od strane Bojića i "Bojića" nesporno nisu doprinela poboljšanju zdravstvene zaštite u odnosu na prethodni period već su smišljana da bi se sredstva građana prelivali iz fondova u partijske i privatne džepove .

+1,5-4 eura/kg za uništavanje






vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:49 05.12.2013

колико је мени познато...

...болнице су и до сада водиле евиденцију о извршеним абортусима баш као и о операцијама слепог црева или ампутацијама удова. Дакле, неке статистике, подаци и све остало су и до сада били више мање доступни. Бар државним органима. Не знам за случај да је нека жена извршила абортус легално, да ли на државној или приватној клиници небитно, а да није морала да да матичне податке.

Тако да заиста не видим у чему је фрка?
niccolo niccolo 12:08 06.12.2013

Re: колико је мени познато...

U tome što se isti cilj može postići i na drugi način, lakši za građane. Zato što fond ne donosi akt kojim utvrđuje pravo, pa nema potrebe da donosi ni akt kojim utvrđuje prestanak tog prava. Što nas dovodi do zaključka da nema potrebe da im se ti podaci posebno dostavljaju...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana