In memoriam

Hamba kakuhle, Madiba!

mlekac RSS / 05.12.2013. u 23:03

madiba1.jpg

 

Uthixo akusikelele! 

 

Tagovi



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

iqiqiq iqiqiq 23:13 05.12.2013

RIP

Dobitnik je Nobelove nagrade za mir 1993. godine, a godinu dana ranije izabran je za prvog crnog predsednika države i bio na čelu Južne Afrike do 1999. godine, kada je podneo ostavku.

Vest o Mandelinoj smrti saopštio je Džejkob Zuma, predsednik Južne Afrike, koji je rekao da je Mandela preminuo u svom domu u predgrađu Johanesburga.

"On se sada odmara...on sad počiva u miru. Naša nacija je izgubila svog najvećeg sina", rekao je Zuma.

Nelson Mandela je iz bolnice, gde je proveo skoro tri meseca zbog plućne infekcije, otpušten 1. septembra i od tada se nalazio u svojoj kući.

Nelson Rolilala Mandela rođen je 18. jul 1918. i bio je prvi demokratski izabran predsednik Južne Afrike i prvi crnac koji je obavljao ovu funkciju od 9. maj 1994 do jun 1999.

Važi za jednog od glavnih boraca u borbi protiv dominacije belaca nad crnim narodom Južne Afrike i protiv aparthejda.

Studirao pravo. Bio je aktivan u političkom pokretu za ostvarenje prava crne većine u Južnoj Africi.

Godine 1961. bio je jedan od osnivača vojnog krila Afričkog nacionalnog kongresa koje je organizovalo sabotaže. Zbog ove aktivnosti, bio je optužen za terorizam, zbog čega je proveo 27 godina u zatvoru od 1963 do 1990.

Posle oslobađanja iz zatvora reaktivirao se u politici. Bio je cenjen zbog svog nerevanšističkog stava prema belcima i zbog napora koje je uložio da ujedini Južnoafrikance, koji su vekovima živeli rasno i plemenski podeljeni.
RIP
mlekac mlekac 23:46 05.12.2013

Re: RIP

iqiqiq


Posle oslobađanja iz zatvora reaktivirao se u politici. Bio je cenjen zbog svog nerevanšističkog stava prema belcima i zbog napora koje je uložio da ujedini Južnoafrikance, koji su vekovima živeli rasno i plemenski podeljeni.
RIP


Dodaću i da je jedan od vrlo retkih afričkih predsednika koji se dobrovoljno povukao sa te funkcije.
margos margos 00:07 06.12.2013

Re: RIP

I čovek čija je biografija mnogima, na svim stranama sveta, bila i ostala uzor i inspiracija. Danas, kada se kaže da je više od dve decenije čekao da mu dozvole pantalone sa dugačkim nogavicama, mnogi se zapanje... ne mogu dva minuta da sačekaju i propuste drugog u redu u pošti.
Hvala mu i nek počiva u miru!
mlekac mlekac 00:16 06.12.2013

Re: RIP

margos
I čovek čija je biografija mnogima, na svim stranama sveta, bila i ostala uzor i inspiracija. Danas, kada se kaže da je više od dve decenije čekao da mu dozvole pantalone sa dugačkim nogavicama, mnogi se zapanje... ne mogu dva minuta da sačekaju i propuste drugog u redu u pošti.
Hvala mu i nek počiva u miru!

I s pravom njegova biografija treba da bude za uzor.
Recimo, kada je početkom dvehiljaditih tadašnji predsednik JAR izjavio kako on smatra da SIDA ne postoji, jer on, zaboga, nikad nije upoznao nikog ko je umro od SIDE i još par sličnih gluposti (u smislu, boli me uvo za broj zaraženih i što se traži akcija za pomoć), Madiba se prvi oglasio i rekao kako on dobro zna da SIDA postoji pošto je njegov sin umro od nje!
U trenutku kad su se svi pravili ludi a zaraženi bili na stubu srama, Madiba je bio tu da povede akciju za promenu zakona (da svaka žrtva silovanja odmah dobija AV terapiju) i da se pojača prosvećenost ne bi li se smanjio broj inficiranih.
A to je, veruj mi, bilo na ivici "mission imposible" (kad se uzmu u obzir sve predrasude)
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:39 06.12.2013

Re: RIP

Nesporno je da je Mandela bio veliki čovek.
I s pravom njegova biografija treba da bude za uzor.


Da se našalim. Jedva čekam da vidim, posle određene vremenske distance, kako će biografi prikazati njegovu drugu po redu suprugu (Winnie), koja je bila - opasnica.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:23 05.12.2013

RIP

mlekac mlekac 00:33 06.12.2013

Re: RIP

Spiridon Spiridon 10:25 06.12.2013

Re: RIP

uros_vozdovac


znaci sad upravo gledam i spremam se da postavim link kad ono ... =)))


mlekac mlekac 00:20 06.12.2013

FB status

Moje drugarice, rodom iz JAR:
"It is not how many times you fall but how many times you get up!!'' words I have lived by and will continue to live by....... Sadly we have lost a man of great courage, humanity, selflessness, inspiring and a true hero! A hero I can vouch not only to us South Africans but to the entire world! He said we must never allow ourselves to be oppressed and we must always fight for freedom!!!! He fought for us all during the Apartheid regime and sacrificed it all yet he remained a man of forgiveness and compassion. He taught millions about the power of always getting up and moving forward even when held down Our nation and the rest of the world has lost a good human being.... a light has indeed left our world yet he has given his earth angels his legacy to carry for him! We will light your torch and to all the earth angels out there let us be inspired and be this light and shine in the darkness.....let us love and always be loved, even when there is hatred My heart is bleeding and I am so sad! R.I.P. Father of our nation.... rest in peace in the arms of our Lord for your work here on earth is done.... You have done well and you have done us all proud! Your place was reserved in heaven long before your soul left your body and we will never forget you! ‪#‎my‬ own tribute to our father of our nation by Anneline ****** ‪#‎proudly‬ South African
hajkula1 hajkula1 00:32 06.12.2013

Zapamćen


Zapamćen je.

Kakva je sada situacija u JAR? Bezbednost, standard, socijalno, zdravstveno osiguranje, školstvo? Odnosi između crnih i belih, ljudska prava uopšte?

vlad_aleksh vlad_aleksh 09:03 09.12.2013

Re: Zapamćen

hajkula1

Zapamćen je.

Kakva je sada situacija u JAR? Bezbednost, standard, socijalno, zdravstveno osiguranje, školstvo? Odnosi između crnih i belih, ljudska prava uopšte?



Mandela je bio član komunističke partije JAR koju je finansirao i obučavao SSSR, uključujući i terorističku organizaciju Umkhonto we Sizwe koju je osnovao Mandela glavom i bradom. Amnesty International je odbio da ga zastupa u sudskom procesu zbog njegovih veza sa terorizmom.
Dakle, u pitanju je bio klasični boljševik. Nakon ukidanja aparthejda, situacija u JAR se pogoršala po mnogim bitnim parametrima. Bezbednost naročito. Mnogi kriminalci sveta su našli utočište u toj državi. Na primer onaj naš čovek koji je optužen da je ubio Arkana. Gavrić, čini mi se. Nakon upliva "crnaca" u administraciju i javne službe uopšte, opao je kvalitet usluga a porasla korupcija. Verovatno je u pitanju nekompetentnost "crnaca" i njihov drugačiji kulturni obrazac. Uravnilovka je opasna stvar. Verovatno se sećate naše blaženopočivše SFRJ. Da li se sećate šta je značio izraz "po ključu". Košarka na primer. Ako po ključu mora u reprezentaciji da postoji jedan igrač iz Slovenije - on mora da igra za reprezentaciju, pa makar bio visok metar i pedeset.
barese barese 13:43 09.12.2013

Re: Zapamćen

Mandela je bio član komunističke partije JAR koju je finansirao i obučavao SSSR, uključujući i terorističku organizaciju Umkhonto we Sizwe koju je osnovao Mandela glavom i bradom.


Ovo jeste tacno, ali je Umkhonto we Sizwe pod Mandelinim vodjstvom vrsila sabotaze infrastrukture bez ljudskih zrtava.
Postoje razlicite definicije terorizma, ali je diskutabilno da li se organizacija pod Mandelinim vodjstvom, kojoj cilj nije bilo zastrasivanje javnosti, koja je izbegavala ljudske zrtve, moze smatrati teroristickom.
Mandela je postovao Freedom Charter, dokument koji se obavezuje na postovanje ljudskih prava nevezano za rasu:
The document is notable for its demand for and commitment to a non-racial South Africa, and this has remained the platform of the ANC.

U prilog tome govori i cinjenica da je Mandela optuzen i osudjen iskljucivo za sabotazu, ne za bilo koju ljudsku zrtvu.
Tokom Mandelinog boravka u zatvoru, konflikt eskalira. Mandela je i dalje bio protiv nasilja koje uzrokuje ljudske zrtve, ali tada je tada njegov kontakt sa spoljnim svetom bio toliko odsecen da se nije znalo ni kako on izgleda (drzan je u kompletnoj izolaciji). Tesko da je mogao imati ikakvog ucesca u organizaciji teroristickih aktivnosti.

Kasnije aktivnosti, dok je on bio izolovan u zatvoru, jesu bile teroristicke, ali nije fer pripisivati mu ih glavom i bradom.

Nakon upliva "crnaca" u administraciju i javne službe uopšte, opao je kvalitet usluga a porasla korupcija. Verovatno je u pitanju nekompetentnost "crnaca" i njihov drugačiji kulturni obrazac.


Cinjenica da je lakse organizovati usluge samo za 9% stanovnistva, umesto za celokupnu populaciju, a pritom koristiti resurse celokupne drzave, nema nikakve veze sa kvalitetom usluga?

Uravnilovka je opasna stvar. Verovatno se sećate naše blaženopočivše SFRJ. Da li se sećate šta je značio izraz "po ključu".


ANC nije pobedio, vec je danasnja drzava rezultat kompromisa. Inace bi zlocinci bili u zatvoru, ili bi mogli da govorimo o odsteti za svaku porodicu koja je izgubila clana usled drzavnog terora, a sva imovina stecena uz nasilje aparthejda bi bila oduzeta kao sto se radi u slucaju imovine stecene organizovanim kriminalom.


PS.
Košarka na primer. Ako po ključu mora u reprezentaciji da postoji jedan igrač iz Slovenije - on mora da igra za reprezentaciju, pa makar bio visok metar i pedeset.


Zdovc ovo ne zasluzuje.
Gde je tu makedonski igrac, i kakav je to onda kljuc koji ima Sloveniju, a nema Makedoniju?
lakipingvin lakipingvin 22:55 09.12.2013

Re: Zapamćen

Mandela je bio član komunističke partije JAR koju je finansirao i obučavao SSSR, uključujući i terorističku organizaciju Umkhonto we Sizwe koju je osnovao Mandela glavom i bradom.



Ovo jeste tacno, ali je Umkhonto we Sizwe pod Mandelinim vodjstvom vrsila sabotaze infrastrukture bez ljudskih zrtava.
Postoje razlicite definicije terorizma, ali je diskutabilno da li se organizacija pod Mandelinim vodjstvom, kojoj cilj nije bilo zastrasivanje javnosti, koja je izbegavala ljudske zrtve, moze smatrati teroristickom.

Barese mislim da gresis zato sto pokusavas dogadjaje sa pocetka 60-tih godina proslog veka da gledas po nekoj moralnoj skali 21 veka.

60-tih godina proslog veka i u Americi pogotovo na njenom jugu aparthejd i rasna diskriminacija su bile svakodnevnica.
Ako cemo po definiciji u to vreme hladnog rata sve oslobodilacke organizacije su bile proglasene za teroristicke tako da ta klasifikacija i nije nesto validna.
Borba protiv aparthejda postaje opravdani uzviseni moralni cilj tek 80-90tih godina proslog veka.
Tad se i klasifikacija organizacija menja ko se adaptira opstaje ko ne nestaje...
Umkhonto we Sizwe tih 80-tih cini sledece:
1981 - 2 car bombs at Durban showrooms
1983 - Church Street Bomb (killed 19, wounded 217)
1984 - Durban car bomb (killed 5, wounded 27)
1985-1987 - At least 150 land mines on farm roads (killed 125)
1985 - Amanzimtoti shopping centre bomb (killed 5 people, including 3 children)
1986 - Magoo's Bar bomb (killed 3, wounded 69)
1986 - Newcastle Court bomb (wounded 24)
1987 - Johannesburg Court bomb (killed 3, wounded 10)
1987 - Wits command centre car bomb (killed 1, wounded 68)
1988 - Johannesburg video arcade (killed 1 unborn baby, wounded 10)
1988 - Roodepoort bank bomb (killed 4, wounded 18)
1988 - Pretoria Police housing unit, 2 bombs (wounded 3)
1988 - Magistrate's Court bomb (killed 3)
1988 - Benoni Wimpy Bar bomb (killed 1, wounded 56)
1988 - Witbank shopping centre bomb (killed 2, wounded 42)
1988 - Ellis Park Rugby Stadium car bomb (killed 2, wounded 37)
Late 1980s - numerous Wimpy Restaurant bombs (killed many, wounded many)

kao sto vidis ne bas infrastruktura i ne bas izbegavanje ljudskih zrtava.Medjutim posle Sharpevile masakra i stvari koje je aparthejd rezim radio crnim ljudima po meni ovo je bio jedini nacin da se obezbedi kakvo takvo prezivljavanje u onakvom svetu i kaze ovo je i nasa zemlja, mi ostajemo ovde sta god nam uradili.
Sa Mendelom sam bio dva puta jednom na 75-oj godisnjici Juzno africke mornarice i drugi put na rodjendanu mu kod zene i potpuno se slazem stobom da je on kao i JAR pre svega rezultat kompromisa, ostalo nemam potrebe da te citiram lepo si opisao preporuka.
barese barese 09:28 10.12.2013

Re: Zapamćen

Borba protiv aparthejda postaje opravdani uzviseni moralni cilj tek 80-90tih godina proslog veka.
Tad se i klasifikacija organizacija menja ko se adaptira opstaje ko ne nestaje...
Umkhonto we Sizwe tih 80-tih cini sledece:
1981 - 2 car bombs at Durban showrooms
1983 - Church Street Bomb (killed 19, wounded 217)
1984 - Durban car bomb (killed 5, wounded 27)
1985-1987 - At least 150 land mines on farm roads (killed 125)
1985 - Amanzimtoti shopping centre bomb (killed 5 people, including 3 children)
1986 - Magoo's Bar bomb (killed 3, wounded 69)
1986 - Newcastle Court bomb (wounded 24)
1987 - Johannesburg Court bomb (killed 3, wounded 10)
1987 - Wits command centre car bomb (killed 1, wounded 68)
1988 - Johannesburg video arcade (killed 1 unborn baby, wounded 10)
1988 - Roodepoort bank bomb (killed 4, wounded 18)
1988 - Pretoria Police housing unit, 2 bombs (wounded 3)
1988 - Magistrate's Court bomb (killed 3)
1988 - Benoni Wimpy Bar bomb (killed 1, wounded 56)
1988 - Witbank shopping centre bomb (killed 2, wounded 42)
1988 - Ellis Park Rugby Stadium car bomb (killed 2, wounded 37)
Late 1980s - numerous Wimpy Restaurant bombs (killed many, wounded many)

kao sto vidis ne bas infrastruktura i ne bas izbegavanje ljudskih zrtava.


Slazem se, ali tada MK nije bila pod Mandelinim vodjstvom, covek je bio u izolaciji u zatvoru sa vrlo ogranicenom komunikacijom sa spoljnim svetom.
Nije se znalo ni kako izgleda, postojale su samo ranije fotografije iz 60tih.

Mandela je optuzen samo za sabotaze, da je postojala ljudska zrtva 60tih kada je osudjen, nemam dileme da bi bio optuzen za ubistvo ili ranjavanje.

Ovo pitanje je jedno od centralnih u njegovoj autobiografiji. On se nije slagao sa klasicnim teroristickim akcijama, ali je prihvatao svoju odgovornost kao jedan od osnivaca organizacije koja ih je kasnije izvrsila.

Po mom licnom misljenju, cinjenica da se on sa tim akcijama nije slagao takodje potice iz cinjenice da je bio zatvoren tokom eskalacije konflikta, verujem da bi drugacije razmisljao da je imao neogranicen pristup informacijama. U zatvoru nisu dobijali novine i nisu imali radio, tako da su sve informacije dolazile posredno. On je o ustanku iz 1976 cuo tek nekoliko godina kasnije, kad su u zatvor pristigli novi osudjenici.

Nepostojanje ljudskih zrtava tokom 60tih kada je Mandela osudjen nije bilo slucajno, u to vreme je na globalnom nivou u pokretu za ravnopravnost bila zastupljena kako gandijevska teorija nenasilja (olicena u MLK) tako i teorija oruzane pobune (crnih pantera recimo). Razlika u ova dva pristupa potice iz razlicitog vidjenja neophodnosti integracije belaca i crnaca ("I have a dream" kod Kinga), odnosno koncepta superiornosti crnaca, neophodnosti crne samoodbrane, i dobrobiti segregacije za crnce (teorija Malcom Xa). Izmedju ova dva stanovista 60tih je Mandela je negde na sredini, jer ANC propagira integraciju belaca i crnaca, ali se ne odrice potpuno nasilja pod uslovom da nema ljudskih zrtava.

Kako konflikt eskalira tokom 80tih, tako i MK postaje sve vise agresivna, i na kraju imamo ovu gornju listu teroristickih akcija.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:10 10.12.2013

Re: Zapamćen

barese
Mandela je bio član komunističke partije JAR koju je finansirao i obučavao SSSR, uključujući i terorističku organizaciju Umkhonto we Sizwe koju je osnovao Mandela glavom i bradom. Ovo jeste tacno, ali je Umkhonto we Sizwe pod Mandelinim vodjstvom vrsila sabotaze infrastrukture bez ljudskih zrtava. Postoje razlicite definicije terorizma, ali je diskutabilno da li se organizacija pod Mandelinim vodjstvom, kojoj cilj nije bilo zastrasivanje javnosti, koja je izbegavala ljudske zrtve, moze smatrati teroristickom.Mandela je postovao Freedom Charter, dokument koji se obavezuje na postovanje ljudskih prava nevezano za rasu:
The document is notable for its demand for and commitment to a non-racial South Africa, and this has remained the platform of the ANC.U prilog tome govori i cinjenica da je Mandela optuzen i osudjen iskljucivo za sabotazu, ne za bilo koju ljudsku zrtvu.Tokom Mandelinog boravka u zatvoru, konflikt eskalira. Mandela je i dalje bio protiv nasilja koje uzrokuje ljudske zrtve, ali tada je tada njegov kontakt sa spoljnim svetom bio toliko odsecen da se nije znalo ni kako on izgleda (drzan je u kompletnoj izolaciji). Tesko da je mogao imati ikakvog ucesca u organizaciji teroristickih aktivnosti.Kasnije aktivnosti, dok je on bio izolovan u zatvoru, jesu bile teroristicke, ali nije fer pripisivati mu ih glavom i bradom.
Nakon upliva "crnaca" u administraciju i javne službe uopšte, opao je kvalitet usluga a porasla korupcija. Verovatno je u pitanju nekompetentnost "crnaca" i njihov drugačiji kulturni obrazac. Cinjenica da je lakse organizovati usluge samo za 9% stanovnistva, umesto za celokupnu populaciju, a pritom koristiti resurse celokupne drzave, nema nikakve veze sa kvalitetom usluga?
Uravnilovka je opasna stvar. Verovatno se sećate naše blaženopočivše SFRJ. Da li se sećate šta je značio izraz "po ključu". ANC nije pobedio, vec je danasnja drzava rezultat kompromisa. Inace bi zlocinci bili u zatvoru, ili bi mogli da govorimo o odsteti za svaku porodicu koja je izgubila clana usled drzavnog terora, a sva imovina stecena uz nasilje aparthejda bi bila oduzeta kao sto se radi u slucaju imovine stecene organizovanim kriminalom.PS.
Košarka na primer. Ako po ključu mora u reprezentaciji da postoji jedan igrač iz Slovenije - on mora da igra za reprezentaciju, pa makar bio visok metar i pedeset. Zdovc ovo ne zasluzuje. Gde je tu makedonski igrac, i kakav je to onda kljuc koji ima Sloveniju, a nema Makedoniju?


Ja nisam pristalica bilo kakve diskriminacije, koja dolazi od strane države. Ja sam samo površno uporedio neke aspekte JAR-a pre i nakon aparthejda. Znate kako, ja nikada nisam bio tamo. Sedim u svojoj toploj sobi i filozofiram. Izvinjavam se ako nisam bio dovoljno koncizan.
Da li je bio komunista? Bio je. Da li su komunisti zločinačko udruženje? Jesu. Tu su po meni stvari jasne.
Dao sam primer košarke samo da bih potkrepio značenje sintagme "po ključu". Dakle, to nije imalo veze sa konkretnim primerom koji vi navodite - Zdovc nema nikakve veze sa tim.
barese barese 16:26 10.12.2013

Re: Zapamćen

Ja nisam pristalica bilo kakve diskriminacije, koja dolazi od strane države. Ja sam samo površno uporedio neke aspekte JAR-a pre i nakon aparthejda. Znate kako, ja nikada nisam bio tamo. Sedim u svojoj toploj sobi i filozofiram.


Problem sa ovom filozofijom je sto aspekti koje ste poredili nisu statisticki mereni medju crnom populacijom tokom aparthejda (ili su oni koji jesu mereni bili na vrlo niskom nivou).
Mereni su na 9% populacije koja je uz drzavni teror koristila resurse celokupne zemlje.

Ovo radite iz nase postkomunisticke vizure, gde je komunizam imao zastitu drzavne sile, sto su dve potpuno razlicite situacije.

Nije cudno da je komunizam bila privlacna ideologija diskriminisanoj populaciji koju je policija tukla i ubijala, koja nije mogla da se zaposli u drzavnoj administraciji, da pohadja najbolje drzavne univerzitete, bez zdravstvene zastite.

Zanimljivo je da je posle aparthejda prvo stavljen akcenat na sistem obrazovanja, a zdravstveni sistem je i dalje vrlo problematican.


Dao sam primer košarke samo da bih potkrepio značenje sintagme "po ključu". Dakle, to nije imalo veze sa konkretnim primerom koji vi navodite - Zdovc nema nikakve veze sa tim.


Kosarka u SFRJ je los primer za sintagmu "po kljucu".

Uzgred, ja taj kljuc nisam primetila, verovatno nije postojao u svakom delu javnog sektora. Mada treba reci i da sam bila medju Burima.

PS.
Uzgred, moram da prokomentarisem i "nekompetentnost "crnaca" i njihov drugačiji kulturni obrazac".

Nigerijski imigranti u SAD su imigranti koji u najvecem procentu diplomiraju i doktoriraju, jedini koji pariraju azijskim imigrantima u SAD. Mi belci iz Evrope, ako je suditi po imigrantima u SAD, smo osudjeni da gubimo ovu bitku. Neko maliciozan bi iz te statistike mogao da izvuce zakljucak kako smo mi belci iz Evrope lenji i da ne volimo skolu? Pa da je to u "kulturnom obrascu", te da je s toga Evropa osudjena na dalje propadanje, a sve usled nekompetentnosti , i loseg drzavnog uredjenja koje stalno pogorsava javne sisteme obrazovanja i zdravstvene zastite?
lakipingvin lakipingvin 18:42 10.12.2013

Re: Zapamćen



Slazem se, ali tada MK nije bila pod Mandelinim vodjstvom, covek je bio u izolaciji u zatvoru sa vrlo ogranicenom komunikacijom sa spoljnim svetom.

Bas tako, ove primere sa vremenskom distancom sam postavio samo zbog toga da bi oni sto vicu terorista, terorista mogli sami nekako da izvedu zakljucak.

vlad_aleksh vlad_aleksh 08:46 11.12.2013

Re: Zapamćen

barese


Ovo radite iz nase postkomunisticke vizure, gde je komunizam imao zastitu drzavne sile, sto su dve potpuno razlicite situacije.


Ovo uopšte nisam razumeo.

barese
Nije cudno da je komunizam bila privlacna ideologija diskriminisanoj populaciji koju je policija tukla i ubijala, koja nije mogla da se zaposli u drzavnoj administraciji, da pohadja najbolje drzavne univerzitete, bez zdravstvene zastite.


Da, treba imati razumevanja za sve ljude. Nije čudo, na primer, što je nacionalsocijalizam bila privlačna ideologija diskriminisanim Nemcima tridesetih godina prošlog veka.


barese
Kosarka u SFRJ je los primer za sintagmu "po kljucu".


To sam već objasnio.

barese
Uzgred, ja taj kljuc nisam primetila, verovatno nije postojao u svakom delu javnog sektora. Mada treba reci i da sam bila medju Burima.


Ni ovo nisam shvatio.

barese
PS.
Uzgred, moram da prokomentarisem i "nekompetentnost "crnaca" i njihov drugačiji kulturni obrazac".

Nigerijski imigranti u SAD su imigranti koji u najvecem procentu diplomiraju i doktoriraju, jedini koji pariraju azijskim imigrantima u SAD. Mi belci iz Evrope, ako je suditi po imigrantima u SAD, smo osudjeni da gubimo ovu bitku. Neko maliciozan bi iz te statistike mogao da izvuce zakljucak kako smo mi belci iz Evrope lenji i da ne volimo skolu? Pa da je to u "kulturnom obrascu", te da je s toga Evropa osudjena na dalje propadanje, a sve usled nekompetentnosti , i loseg drzavnog uredjenja koje stalno pogorsava javne sisteme obrazovanja i zdravstvene zastite?


E ovde niste Vi mene shvatili. Nisam govorio o Crncima kao takvima zbog njihove boje kože ili zbog njihove manje vrednosti, već o "crncima" kao ljudima koji su zbog određenih dešavanja u istoriji imali lošije startne pozicije od "belaca".
Ilustrovaću jednim primerom. Ja potičem iz siromašne radničke porodice. A Vuk Jeremić potiče iz porodice "crvene buržoazije". On se školovao po Amerikama i Engleskama, ja nisam. Ja sam sposobniji i pametniji od Vuka, ali avaj, on je bio ministar inostranih poslova, a ja jedva preživljavam.
barese barese 10:09 11.12.2013

Re: Zapamćen

E ovde niste Vi mene shvatili. Nisam govorio o Crncima kao takvima zbog njihove boje kože ili zbog njihove manje vrednosti, već o "crncima" kao ljudima koji su zbog određenih dešavanja u istoriji imali lošije startne pozicije od "belaca".


Problem je sto "odredjena desavanja" nisu vremenska nepogoda, vec teror, "napalmiranje" i porobljavanje crnaca od strane belaca.

Tako iz tople fotelje mozemo zezati raznorazne zrtve zlocina iz istorije zemalja koje nikada nismo upoznali, sve sa pogresnim primerima, npr. kako su Jevreji u varsavskom getu bili "nekompetentni" zbog "odredjenih desavanja" u istoriji, i svojim ustankom u getu, ocigledno usled pogresnog "kulturnog obrasca", trazili uspostavljanje "uravnilovke" "po kljucu".

Cinjenica da govorimo o jednoj od zemalja sa najvise nejednakosti na svetu (v. tamne zemlje na mapi GINI koeficijenta), daleko od bilo kakve uravnilovke, ocigledno i dalje promice:




Vazno je jedino prilepiti etiketu teroriste i "klasičnog boljševika". Cinjenice sta je zaista ucinjeno u JAR su takodje ocigledno nebitne.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:53 11.12.2013

Re: Zapamćen

barese
E ovde niste Vi mene shvatili. Nisam govorio o Crncima kao takvima zbog njihove boje kože ili zbog njihove manje vrednosti, već o "crncima" kao ljudima koji su zbog određenih dešavanja u istoriji imali lošije startne pozicije od "belaca".


Problem je sto "odredjena desavanja" nisu vremenska nepogoda, vec teror, "napalmiranje" i porobljavanje crnaca od strane belaca.

Tako iz tople fotelje mozemo zezati raznorazne zrtve zlocina iz istorije zemalja koje nikada nismo upoznali, sve sa pogresnim primerima, npr. kako su Jevreji u varsavskom getu bili "nekompetentni" zbog "odredjenih desavanja" u istoriji, i svojim ustankom u getu, ocigledno usled pogresnog "kulturnog obrasca", trazili uspostavljanje "uravnilovke" "po kljucu".

Cinjenica da govorimo o jednoj od zemalja sa najvise nejednakosti na svetu (v. tamne zemlje na mapi GINI koeficijenta), daleko od bilo kakve uravnilovke, ocigledno i dalje promice:




Vazno je jedino prilepiti etiketu teroriste i "klasičnog boljševika". Cinjenice sta je zaista ucinjeno u JAR su takodje ocigledno nebitne.


Ulazimo u raspravu koja je sa Vaše strane nekorektna. Kakve veze Jevreji imaju sa ovom pričom!? Analogija Vam nije na mestu. Jevreju su drevni narod sa specifičnim kulturnim obrascem. Skloni trgovini i bankarstvu. Najveći procenat nobelovaca iz fizike su naučnici jevrejskog porekla. To ne znači da su oni genetski superiorni u odnosu na ostatak sveta. Niti to što nijedan crnac nije dobio Nobela ne znači da su crnci inferiorni. Prvi su uspeli da se organizuju, drugi nisu. A šta je sa nama? Ne smemo mrzeti Jevreje zbog njihovih uspeha, niti crnce zbog njihovih neuspeha.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:38 11.12.2013

Re: Zapamćen

barese


Vazno je jedino prilepiti etiketu teroriste i "klasičnog boljševika". Cinjenice sta je zaista ucinjeno u JAR su takodje ocigledno nebitne.


Da li je bio terorista boljševik koji je obučavan od strane SSSR-a ili nije?
I da li se slažete sa onim pravilom da "cilj opravdava sredstva"?
I još nešto? Čemu ta netrpeljivost prema sagovorniku?
blogov_kolac blogov_kolac 01:40 06.12.2013

uzor i inspiracija celoj planeti

Nelson Mandela
“No one is born hating another person because of the color of his skin, or his background, or his religion. People must learn to hate, and if they can learn to hate, they can be taught to love, for love comes more naturally to the human heart than its opposite.”


Za nekoga ko duboko veruje da univerzalna ljudska prava i slobode nisu nikakva otrcana fraza ili paravan, skoro pa da se i podrazumeva da ovaj i ovakav covek mora imati svoje posebno mesto pri zamisljanju nekog mnogo boljeg sveta kakav bi ovaj nas trebao i mogao da bude.

RIP
fantomatsicna fantomatsicna 04:56 06.12.2013

Velikan

Slava mu
predatortz predatortz 09:32 06.12.2013

Gromada

Kad pročitam šta su sve neki ljudi uradili i istrpeli zarad dobrobiti svog naroda, dobijem ubilački poriv spram ovih naših govnjivih politikanata.

Počivaj u miru Čoveče.
Colin_bgd Colin_bgd 11:27 06.12.2013

Re: Gromada

dobijem ubilački poriv

Znaci, nisi razumeo Mandelu...
predatortz predatortz 11:31 06.12.2013

Re: Gromada

Colin_bgd
dobijem ubilački poriv

Znaci, nisi razumeo Mandelu...


Jesam,onog iz mladosti. Onog koji je osnovao vojno krilo Afričkog nacionalnog kongresa.
sonja.m sonja.m 10:14 06.12.2013

goodbay

Goodbay Tata Madiba
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:25 06.12.2013

Madiba

For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.
Nelson Mandela


Tužan sam. Otišla je jedna od poslednjih ikona 20. veka. Čovek koji je bio inspiracija mojoj generaciji, uzor istrajnosti u borni za slobodu. Drugih pre svega, pa onda i svoju.

Imam ekskluzivni, neobjavljeni tekst čoveka koji ga je jedini posećivao u tamnici početkom sedamdesetih. Nadam se da će mi dati saglasnost da objavim barem mali deo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:46 06.12.2013

Re: Madiba

E, ako je ovo istinit tvit, onda je Betoven u opasnosti

JJ Beba JJ Beba 17:57 06.12.2013

Re: Madiba

E, ako je ovo istinit tvit, onda je Betoven u opasnosti

nije to ništa, sve je zaybo Blic- Mendela jeo škembiće!!!! WTF čovek ikona a oni škembići!!! omiljeno jelo mu bili škembići
mlekac mlekac 18:42 06.12.2013

Re: Madiba

JJ Beba
E, ako je ovo istinit tvit, onda je Betoven u opasnosti

nije to ništa, sve je zaybo Blic- Mendela jeo škembiće!!!! WTF čovek ikona a oni škembići!!! omiljeno jelo mu bili škembići

Što je izuzetno debilna konstatacija pošto su škembići, i inače, jedno od omiljenih dela većine crnih dole... Mislim, to je ravno otkriću da je, recimo, nekom našem omiljeno pečeno prase ili pljeska...

EDIT:
Sad tek videh izvor - od svih vesti sa CNN-a oni su, gle čuda, našli da prenesu priču o škembićima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:30 06.12.2013

Re: Madiba

inače
,od majk tajsona ,
saznao sam; da je nelson mandela bio bokser:)


satinelle satinelle 13:14 06.12.2013

Lig in die duisternis


Uthe ke uThixo wamvusa kwabafileyo!

Kad si već u Xhosa elementu, da te dopunim. Mada mi Zulu bolje ide.
mlekac mlekac 15:54 06.12.2013

Re: Lig in die duisternis

satinelle

Uthe ke uThixo wamvusa kwabafileyo!

Kad si već u Xhosa elementu, da te dopunim. Mada mi Zulu bolje ide.


Hvala na dopuni - a Zulu je definitivno lakši, Xhosa ima onaj element kliktanja koji pravi problem kod izgovora.

EDIT: Misliš li da bi trebalo da damo prevod? (BTW, sviđa mi se opis, baš mu pristaje)
satinelle satinelle 22:45 06.12.2013

Re: Lig in die duisternis

Misliš li da bi trebalo da damo prevod?


Svetlosti u tami, Bog vas je vaskrsao! Poruka da neki ljudi nikada ne umiru, da njihov duh nikada ne nestaje i kada zaista fizički nisu prisutni, nevezano za Boga i religiju.


EDIT: Hvala što ste postojali, gospodine Mandela!
rade.radumilo rade.radumilo 13:52 06.12.2013

Ahimsa

Nekako, niakada nisam pomislio na Mendelu a da istovremeno nisam pomislio i na Gandija. Uvek su mi njih dvojica bili dva avatara jedne iste duhovne sile u celokupnom dvadesetom veku.
mlekac mlekac 15:56 06.12.2013

Re: Ahimsa

rade.radumilo
Nekako, niakada nisam pomislio na Mendelu a da istovremeno nisam pomislio i na Gandija. Uvek su mi njih dvojica bili dva avatara jedne iste duhovne sile u celokupnom dvadesetom veku.

Nije li čudno i to što su oba bila vezana za Južnu Afriku?
docsumann docsumann 16:35 06.12.2013

Re: Ahimsa

mlekac
rade.radumilo
Nekako, niakada nisam pomislio na Mendelu a da istovremeno nisam pomislio i na Gandija. Uvek su mi njih dvojica bili dva avatara jedne iste duhovne sile u celokupnom dvadesetom veku.

Nije li čudno i to što su oba bila vezana za Južnu Afriku?


Gandi je bio Mendelin uzor i inspiracija za način kako voditi političku borbu.
AlexDunja AlexDunja 14:52 06.12.2013

...

"To come out of 27 years in jail and to immediately set about building a Rainbow Nation with your sworn enemy is a unique and extraordinary example of courage and forgiveness. In this case, Mandela had seen many of his people beaten, imprisoned and murdered, yet he was still willing to trust the humanity and idealism of those who had been the oppressors, without whom he knew he could not achieve an almost peaceful transition of power. There is no other example of such inspirational leadership in my lifetime."

Peter Gabriel

docsumann docsumann 16:33 06.12.2013

Re: ...

JJ Beba JJ Beba 21:22 06.12.2013

Re: ...

Milutin Milošević Milutin Milošević 16:14 06.12.2013

Sa licinog mesta

Evo svežih informacija iz JAR-a:

Ovde su objavili u 10 do ponoci, u koje vreme sam ja gledala nesto snimljeno. Imam masinu koja se zove PVR (Personal Video Recorder), koja je i dekoder za satelitsku TV i snima na hard-drive-u 80 sati programa. Kad sam odgledala seriju oko pola 1, vratila sam se na TV da izaberem da gledam nesto drugo snimljeno, kad vidim "Breaking News" i od tada pa do 4 ujutro sam samo isla sa kanala na kanal i sve gledala sto su davali. Usput sam i poslala WhatsApp poruke svim prijateljima koji su u to vreme vec spavali, pa su me svi kontaktirali ujutro da mi se zahvale sto sam im signalizirala da odmah po budjenju ukljuce TV ili radio. M. (žena iz Srbije, moja primedba) cak nije ni otisla na posao. Ona place za svaku sitnicu, pa mozes da zamislis za ovo! Mada, i ja malo-malo pa pustim suzu. Toliko je sve srce-parajuce svuda, da nema pomoci, sve i da sam mrzela coveka, a kamoli sto sam ga volela.

Mada, dugo se mucio, pa je bolje ovako. Daj Boze da i mi dozivimo njegove godine.

Ovde su se poceli da okupljaju oko njegove sadasnje kuce (rezidencije) u Houton-u, a i oko njegove stare kuce u Soweto-u cim je Zuma objavio. Ovde se tradicionalno zali tako sto se igra i peva, jer se slavi zivot a ne tuguje smrt, tako da su na oba mesta pevali, igrali, palili svece i sl. U drugim gradovima se okupljaju na nekom od mesta koja su znacajna kad je Mandela u pitanju - recimo, u Cape Town-u se skupljaju na trgu gde se on prvi put obratio narodu kad su ga pustili na slobodu.

Sve u svemu, svuda je mirno i ovakve stvari obicno ujedine ovdasnje ljude, takva im je tradicija, tako da se ne ocekuje nikakva frka, osim kad pocnu da dolaze svi odasvuda, politicari i celebrities. Mogu da zamislim security.

Kuriozitet: M. mi kaze da joj je koleginica javila kako su jutros rano na najpoznatijoj ovdasnjoj stanici pustili himnu Juzne Afrike u pocast Mandeli, i ceo autoput je stao, svi su izasli iz kola i pevali sa rukom na srcu. Podseti me na to kad smo Titu drzali pomene svake godine posle smrti, ne secam se koliko godina uzastopce. Mozda ce i ovi ovde da tako nesto primene sledece godine, mada je onaj nas umro oko 3 posle podne, a Mandela oko 9 uvece, kad se ne radi.

U svakom slucaju, proglaseno je zalosti sve do sledece nedelje, 15. decembra, kada ce biti sahrana u njegovom rodnom mestu Quno-u u Transkai-ju.
mlekac mlekac 16:34 06.12.2013

Re: Sa licinog mesta

Milutin Milošević
Evo svežih informacija iz JAR-a:

Hvala ti, Gazda, od sveg srca što si ovo podelio sa nama.
Naježila sam se čitajući, pogotovo ono o igranju i pevanju - toliko uspomena! Nadam se da će barem velike TV mreže prenostiti sahranu, mada, znajući običaje u tom delu Afrike, sahrana će trajati, i bukvalno, od zore do pred zalazak sunca.
Pozdravi drugaricu iz JAR
kakapo kakapo 18:03 06.12.2013

jednačina

Eto, Mendela je dokaz da mogu i veliki ljudi da budu političari (ne znam da li važi i obrnuto).
mlekac mlekac 18:40 06.12.2013

Re: jednačina

kakapo
Eto, Mendela je dokaz da mogu i veliki ljudi da budu političari (ne znam da li važi i obrnuto).

Meni se čini da je on političar posto iz nužde, a ne zarad prevelike želje da "bude važan".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana