Gost autor| Zdravlje

Da li je zdravlje važno?

AlexDunja RSS / 27.12.2013. u 10:32

 gost autor: kleinemutter

ECHI je privatna agencija za monitoring rada zdravstvenih sistema, koja po različitim parametrima procenjuje kvalitet zdravstvenih usluga u evropskim zemljama. Od prošle godine i Srbija je obuhvaćena istraživanjem.

Nedavno su stručnjaci ECHI  u Narodnoj skupštini i predočili svoj izveštaj o radu srpskog zdravstva i saopštili ono što svi znamo, da u zdravstvu stanje nije dobro, da smo na poslednjem mestu koje delimo sa Rumunijom. Tako je bilo i prošle godine.

Citiram: Kako se vidi iz Evropskog zdravstvenog potrošačkog indeksa (EHCI) Srbija, iako među siromašnijim zemljama, nema najniža izdvajanja za zdravstvo po stanovniku, ali je zato među najgorima po većini indikatora, a najgora u pogledu ishoda zdravstvene zaštite, što uključuje između ostalog smrtnost od infarkta i raka, smrtnost novorođenčadi, kao i gubitak godina života koji se mogao sprečiti.

Meni, kao majci deteta obolelog od teške i retke bolesti, bi bilo drago da su se stručnjaci zaduženi da organizuju zdravstvo u Srbiji potrudili da se problemi reše i lečenje građana unapredi, a ne unazadi. Bilo bi mi drago zato što Srbija ima sjajne lekare koji rade u teškim uslovima.

Postavlja se pitanje ko ne radi svoj posao dobro u tim Ministarstvima, a za nerad i ugrožavanje nacije dobija platu?

Svakome ko nema medicinsko obrazovanje ( a kako li je tek onima koji ga imaju?) ovo uliva veliki strah, jer najavljuje da do popravljanja stanja neće ni doći jer akteri su puni samopouzdanja bez obzira na loš sliku u ogledalu, a koja se zove izveštaj ECHI.

Bilo bi mi draže kao i svima koji imaju nekog bolesnog ili nekoga ko bi mogao uskoro da se razboli, da je izveštaj drugačiji i da kad već nije drugačiji naši akteri ustanu i kažu da će da se potrude.

Na klipu je snimak sednice skupštinskog odbora na kome je predstavljen izveštaj


Nedavno su se pobunili roditelji dece bolesne od raka jer su bolnice lekove koje su dobijala ta deca zamenila generičkim lekovima kupljenim od Indije. RFZO je na taj način uštedeo novac.

Prof. Dušan Milisavljević predsednik odbora za zdravlje je uložio žalbu i povratio stanje na staro bar kad su lekovi za te bolesnike u pitanju. Oni više ne piju generičke lekove nego lekove koji su i započeti u terapiji.


Imam saznanja preko nekih roditelja da se i deci bolesnoj od epilepsije po bolnicama daju generički lekovi.

Šta će dobiti moje dete još ne znam. Tek treba da odem do apoteke.


NURDOR- udruženje roditelja dece bolesne od raka je predalo u Skupštini preko odbora za zdravlje i prof. Milisavljevića ( roditelji su ga imenovali za izvestitelja ) zahtev da im se omogući da budu na bolovanju dok su im deca bolesna.


Ima li muci ikad kraja?


Kažu da je godišnji budžet RFZO 2 milijarde eura .

Zašto se onda ne kupuju lekovi kojima je započeta terapija?


Zašto je povećana smrtnost beba?

Zašto je povećan broj ljudi koji umiru od infarkta i raka?

Zašto nisu kupljeni stentovi?


Zašto ne rade sve one sprave za hemioterapiju i radioterapiju?


Zašto zdravlje građana nije važno?


Šta je svrha čega? Vlast fotelje i fotelja vlasti.


Ništa više ne razumem, samo se još više plašim za moju i svu drugu decu.





Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladaxy vladaxy 10:59 27.12.2013

Naivnost

Ništa više ne razumem samo se još više plašim za moju i svu drugu decu.

Samo razumite da Vas birokrate u ministarstvu ne poznaju, kao ni Vašu decu i da ih je baš briga za zdravlje Vaše dece. Njih zanima samo kako da od dve milijarde otkinu što više za sebe i svoje ljude i da pozapošljavaju svu bližu i dalju rodbinu.
kleinemutter kleinemutter 21:00 28.12.2013

Re: Naivnost

Njih zanima samo kako da od dve milijarde otkinu što više za sebe i svoje ljude i da pozapošljavaju svu bližu i dalju rodbinu.


Dir.RFZO-a Babić je najavio da će u narednoj godini biti doneta nova generička lista lekova i da će ta lista biti revulicionarni iskorak koji će omogućiti da se naprave dodatne uštede.

link;

kukusigameni kukusigameni 11:16 27.12.2013

Оснивање фонда за лечење деце

Славица Ђукић Дејановић је рекла да је са глумцем Сергејем Трифуновићем разговарала о оснивању посебног фонда за лечење деце у иностранству.

"Са господином Трифоновићем, који је ентузијаста у хуманитарним активностима, имала сам састанак и указала на одређене законске претпоставке како би се по његовој идеји формирао заједнички фонд државних институција и невладиног сектора", рекла је министарка.

Ђукић Дејановић је додала да Министарство здравља подржава "сваки облик хуманости и ентузијазма на том плану", али да се они морају уподобити за законским системом.

Рекла је да је министарство такође упутило писмо председнику Народне скупштине Небојши Стефановићу ради стварања законских услова за формирање фонда.


LINK

Ona uputila? Ona nas iz Inicijative nije udostojila odgovora u vezi istog. Sram da je bude.
Drugo, poslanik Đurić iz LDP-a je takav zahtev izneo u skupštini pre skoro godinu dana i Stefanović je kao rekao da će to uvrstiti u skupštinsku proceduru. Sram i njega bilo. Pogotovo što je on predsednik odbora za prava deteta.
AlexDunja AlexDunja 14:53 27.12.2013

Re:

Ona uputila? Ona nas iz Inicijative nije udostojila odgovora u vezi istog. Sram da je bude.

mene još uvek fascinira sa kojom lakoćom oni
( ministarka, direktor rfzzo, batut) zatvaraju oči pred stanjem u zdravstvu,
i zamišljaju i prepričavaju neke spiskove lepih želja...
negiraju tačnost ovog izveštaja...a svakodnevna stvarnost vrišti
o tačnosti izveštaja.

meni je bilo interesantno što onaj šveđanin
nije krio koliko ga zabavlja razgovor sa njima.
verovatno čovek dugo nije video tako glupavo poricanje stvarnosti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:24 27.12.2013

Re: rad, rad i samo rad

Nema tih para koje ne bi mogle da se potroše na sve i svašta sem onoga za šta su zaista namenjene.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:26 27.12.2013

Ma...

Samo ne treba ućutati na tu temu, ni sekunde. Čovek se drži za reč a vo se drži za rogove. Odličan tekst i preporuka.
kleinemutter kleinemutter 11:45 27.12.2013

pitaću ih još jednom?

Zašto je povećana smrtnost beba?

Zašto je povećan broj ljudi koji umiru od infarkta i raka?
bocvena bocvena 14:08 27.12.2013

sa vojislavljevog bloga...

da ne prepričavam sopstvene reči:)

baš se ponekad i ja tako osećam kada pokušavam da uhvatim konce našeg zdravstvenog sistema - kao mali đokica:)

geneza razmišljanja članova inicijative blogera b92 - prvo da se vidi koliko je to bolesne dece, od kojih bolesti, da se u postojeći šifrarnik RFZZO-a dodaju i druge, koliko je to novca za njihovo lečenje, lekove, koliko košta dijagnostifikovanje i operacije u inostranstvu - i onda sravnjivanje sa predviđenim budžetom RFZZO-a i ako nije dosta (a pretpostavljamo da nije dosta) onda da se vidi zašto nije dosta. da li je poslovanje RFZZO-a transparentno i da li se trag novcu gubi zbog nebrige, korupcije i sl. ili su mu potrebni dodatni izvori finansiranja.

da li osnivati privatni fond ili instruirati državu da neke dodatne izvore prihoda (markice, akcize, dinar na dan i sl.) usmeri u ove svrhe? npr. postoji posebna budžetska linija za lečenje dece od gošeove bolesti i još jednog metaboličkog poremećaja (ne mogu da mu zapamtim ime:). šta je sa hanterovim sindromom, ataksijom, batenom?

i onda smo krenuli da se saplićemo o nepostojeću ili nedovoljnu legislativu. a i ako ima pomaka, oni su pojedinačni, na mišiće (kao što to npr. radi dr Dušan Milisavljević i civilna udruženja kao što su NORBS i NURDOR). od države smo dobili spisak lepih želja koji samo što nije - nacionalna strategija, nacionalni registar obolelih, referentni medicinski centri, bolja socijala, zojin zakon...paketići su pod jelkom, ali deda mraz još nije stigao.

moje lično mišljenje je da većina ljudi u zdravstvenom i socijalnom sistemu hoće da radi i menja, ali RFZZO je najslabija karika. osinjak u koji niko ni iz prakse ni iz politike nema herca da se uplete i da ostane živ.
Hansel Hansel 23:19 27.12.2013

Re: sa vojislavljevog bloga...

RFZO je usavršio metode dezavuacije pacijenata raznih kategorija kako ih zapravo ne bi lečio, tj. platio novac za njihovo lečenje; oni su usmereni na tu vrstu "uštede", njima nije cilj zdravlje, jer -- da, nažalost, zdravlje (drugih) njima nije važno.

Skupljam već neko vreme informacije o nekim listama čekanja i treba mi još samo nekoliko detalja, pa ću makar objaviti blog o tome.
kukusigameni kukusigameni 23:22 27.12.2013

Re: sa vojislavljevog bloga...

Hansel
RFZO je usavršio metode dezavuacije pacijenata raznih kategorija kako ih zapravo ne bi lečio, tj. platio novac za njihovo lečenje; oni su usmereni na tu vrstu "uštede", njima nije cilj zdravlje, jer -- da, nažalost, zdravlje (drugih) njima nije važno.

Skupljam već neko vreme informacije o nekim listama čekanja i treba mi još samo nekoliko detalja, pa ću makar objaviti blog o tome.


Raspitaj se o tome da baza pacijenata RFZO ne registruje ako se jedan pacijent prijavi u više zdravstvenih ustanova. Tako se liste proširuju na sve strane.
Hansel Hansel 00:30 28.12.2013

Re: sa vojislavljevog bloga...

Znam to, ali navodno će se to promeniti od 1. januara. Ali moja poenta nije u tome.
iqiqiq iqiqiq 17:25 27.12.2013

Poreski obveznici

Kada su zdravstvo i školstvo u pitanju, postoji neki zajednički interes nas poreskih obveznika da bolje kontrolišemo način trošenja sredstava.

Mnogi će slegnuti ramenima na teškoće sa kojima se suočavaju teško bolesna deca, pa i drugi korisnici zdravstvenog sistema. Ko može i ume da razume, odvojiće novac i dati u humanitarne svrhe uplatama na žiro račune kojih sve češće imamo na društvenim mrežama i medijima. To je ipak neka reakcija,ali nije dugoročno rešenje.

Dugoročno rešenje je da se reorganizuje Fond, pronađu "uska grla", rasporede ravnomerno službe da budu dostupne svim građanima Srbije i naravno ozbiljna i pouzdana nadzorna funkcija, što interna a što eksterna.

Najteži deo će naravno biti da se ohrabre građani da otvoreno, pred institucijama, izlože svoje probleme i da se bore za ostvarivanje svojih prava, jednako pred zakonom, čak iako im tetka ne radi u RFZO i direktor im nije stric.
kleinemutter kleinemutter 20:03 27.12.2013

dostojanstvo

Mislim da se ne brigom i ne radom oko važnih poslova od nas izabranih stručnjaka ( o kako mi je teško ovo da napišem) nama građanima otima od kvaliteta života, od kvaliteta lečenja od kvaliteta obrazovanja i na kraju i ono najvažnije se od nas uzima a to je ljudsko dostojanstvo.
tetkino tetkino 20:18 27.12.2013

Projekti

Kad god pitaš nadležne u bilo kom Ministarstvu reće da je osnovni problem što nema para.

A onda saznamo, kao što je to nedavno bio slučaj da je Ministarstvo prosvete prokockalo preko tri miliona evra, od 12 ukupno uzetih od Svetske banke, koja će vraćati građani Srbije, zajedno sa kamtama i penalima.
url=http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:461634-Penali-od-Svetske-banke-zbog-skolskih-klozeta][/url]

A onda to isto ministarstvo sa istim ljudima organizuje akciju skupljanja para, da se poprave toaleti po školoma, što je inače i bila namena tog novca. 5 godina nisu bili u stanju da poprave toalete, ali im treba dati još jednu šansu da troše naš novac. I ovaj put na građanima je da odreše kesu i da veruju.
[url=http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Društvo/1479530/"Jedan+u+milion"+za+škole+u+Srbiji+.html][/url]

Možda bi neko mogao na vreme da reaguje da negde na sajtu naših Ministarstava postoji spisak svih aktuelnih i planiranih projekata, čime se bave i kako troše naš novac.
Koliko miliona evra će da propadne dok nam deca umiru zbog nedostatka lekova, opreme, dok im bešike pucaju jer nemaju gde u toalet i dok sede u jaknama, jer su škole u blokadi pa su im isekli grejanje...

Takve stranice su postojale 2009. Možda bi prvi korak u pravom smeru bio da ih ponovo vratimo u funkciju.
kleinemutter kleinemutter 20:29 27.12.2013

Re: Projekti

Kad god pitaš nadležne u bilo kom Ministarstvu reće da je osnovni problem što nema para.


To uvek i nije tako.

Ja mislim da je problem u neorganizovanosti u nejasno odrađenim planovima u nedefinisanim ciljevima. To što uzmu pare za nešto a potroše ih ko zna na šta,
to bi trebalo da bude kažnjivo ili?

21 vek i deca nemaju toalete u školama. Užas.

Kako li roditelji na to pristaju?
Nastavnici ne smeju da zucnu o tome to je jasno, jer će da lete sa posla.

Ali roditelji, šta je s njima?
tetkino tetkino 20:32 27.12.2013

Re: Projekti

Ovi roditelji:

U Srbiji i dalje mnogo kuća i stanova bez osnovnih instalacija. Bez kanalizacije polovina objekata, a 57.000 kuća umesto mokrog čvora ima poljski WC.

Kako pišu Večernje novosti, tekuću vodu iz javnog vodovoda imaju dva od tri stana ili kuće. Od ukupno 2,4 miliona stalno naseljenih stanova bez struje je oko 180.000, pokazuju rezultati popisa stanovništva, sprovedenog 2011.

Podaci govore da veliki broj objekata ne ispunjava ni elementarne uslove za život. Od ukupno 3,2 miliona stanova i kuća u državi bez kupatila je gotovo 400.000

http://trojka.rs/vesti/drustvo/svaka-druga-kuca-nema-kanalizaciju
inicijativablogera inicijativablogera 20:38 27.12.2013

Re: Projekti

Podaci govore da veliki broj objekata ne ispunjava ni elementarne uslove za život. Od ukupno 3,2 miliona stanova i kuća u državi bez kupatila je gotovo 400.000


Da mi blogeri pokrenemo neku Inicijativu u kojoj bi se dotakli i obaveza Ministarstva socijale.

Oni bi morali da imaju usluge za tako siromašne porodice.

Da pokrenemo priču zvanu toalet za svaku školu?

Ima li dobrovoljaca da počnu taj posao?


tetkino tetkino 21:00 27.12.2013

Re: Projekti

Dobili su pare za toalete - 5 godina su sedili na njima i ništa nisu uradili.

Sad hoće ponovo. A da ih pitaš koje su to škole koje nemaju toalete i isplati li se toalete pravit - tj. da li će te škole opstati još 5 -10 godina - zbog loše demografske slike u nekim krajevima - ne verujem da bi znali.

A izgleda da je jedina obaveza Ministarstva socijale - da skinu ljude sa pomoći.

Svojevremeno je bila priča kako će napraviti tim na svakoj opštini: lekar, soc. radnik, pravnik iz opštine i možda policajac, čiji bi zadatak bio da obilaze domaćinstva, naročito ona staračka, gde su samohrani roditelji, gde su zanemareni ... - da na licu mesta u samoj kući utvrde kakvo je stanje, koja pomoć je najpotrebnija i da je oni i pruže. Da se oni potrude da se svakom pruži barem ono što mu po zakonu pripada. Jer oni poznaju sistem, deo su njega, a ne da se samohrana majka koja boluje od raka ili baba od 80 godina, nepokretna, šetaju od šaltera do šaltera...
Da se utvrdi pravo stanje, da se obezbede tačni podaci.

Mi mnogo volimo da ulažemo u tehniku, uveli smo računare u DZ, bolnice, soc. centre, škole, umržili ih, povezali, nabavili baze podataka, softvere, hardver...
Samo još da ima neko da ubaci prave podatke. I da nauči da taj sistem koristi

Kad god se neko sranje desi bude - nadležni organi nisu bili obavešteni.
Pa ko da ih obavesti - ne može žena sa troje dece, koja nema primanja da ide 7x 20 km do prvog centra za soc. rad u nekom gradu, da kaže da nema para da kupi leba, a ne kartu do tog grada.

Kada se nekom saopšti da mu dete pati od ozbiljne bolesti koja zahteva dugotrajno i skupo lečenje, zar nije logično predpostaviti da će njemu i tom detetu trebati neka podrška - psiholog, psihijatar, grupa za podršku, da će mu trebati posebni uslovi u školi, da će mu trebati i pomoć koju pruža socijalna služba.
Roditelj nema kad da ide od šaltera do šaltera i da se objašnjava i da se raspituje da li možda ima neko pravo.

Kada naše službe budu naterane ne samo da jedni druge obaveštavaju, nego i da se pomažu i kontrolišu - onda će nešto da proradi u ovoj zemlji.
Ali pošto su dve ključne rečenice skoro svakog u ovoj državi:
- To nije moj posao!
- Nisam ja kriv!
Teško ćemo se mi maći sa dna.

Organizacija posla i kontrola urađenog - dva kamena temljca svakog sistema - a kod nas ni jednog nema.

Što bi rekao jedan Amerikanac: Mnoge stvari bi bile drugačije da ne trošite polovinu svog vremena tražeći kreativna rešenja za probleme koji u startu ne bi trebali da postoje.
iqiqiq iqiqiq 21:15 27.12.2013

Re: Projekti

Možda bi neko mogao na vreme da reaguje da negde na sajtu naših Ministarstava postoji spisak svih aktuelnih i planiranih projekata, čime se bave i kako troše naš novac.

Evo duh iz boce ispunjava želju
ISDACON baza projekata i pomoći
bocvena bocvena 21:40 27.12.2013

Re: Projekti

tetkino, odlično si sumirala gde naš sistem škripi!

nedostatak pravih zakona, a ako ih ima, tumači ih svako na svoj način i nema ko da ih sprovede u delo. ako i to ima, onda službe međusobno ne sarađuju. ako i sarađuju, onda nema para. ako ima para, onda se troše nenamenski, jer nema ko da kontroliše njihovu raspodelu.

i to konstantno prebacivanje krivice, a korisnici ostanu kratkih rukava.

npr. na NORBS-ovoj konferenciji je žena iz socijale rekla da postojeći sistem ne prepoznaje obolele od retkih bolesti kao posebne korisnike. eventualno će roditelj bez posla dobiti onu osnovnu novčanu pomoć od 7000,00 mesečno. o nerazvijenosti usluga u manjim sredinama da ne govorimo.

stav predstavnika ministarstva zdravlja je bio da je sve na izabranom lekaru opšte prakse! on mora da zna kome sve da uputi dete i roditelje. valjda i da ih poveže sa socijalom i uputi ih na prava u zakonu i RFZZO-u. i sve to u 15 minuta koliko ima po pacijentu u toku radnog vremena...kao što profani moraju da budu supermeni -rezervni roditelji i ispravljači krivih drina prosvetnog sistema.

to grupno pranje ruku u visokoj politici je baš...ma baš simpatično.

ovako zaista žive porodice sa bolesnim ukućanima.

u međuvremenu je neko već okačio ovaj link. nema veze. treba ih tući ovakvim primerima po glavi sve dok se ne reše.
tetkino tetkino 21:40 27.12.2013

Re: Projekti

Super! Hvala! Samo uz ovo mora i bensedin da se služi, mada može biti da sam ja loš korisnik. Kad ukucam 2013 i obrazovanje dobijem podugačak spisak:

Развој основног образовања за одрасле, базирано на пракси 4.500.000,00 EUR Започета Европска Унија
Реформа средњег стручног образовања 1.500.000,00 EUR Започета Немачка
Реформа стручног образовања и обуке 2.000.000,00 EUR У припреми Немачка
Смештај за младе истраживаче у Србији 35.000.000,00 EUR Започета Развојна Банка Савета Европе
Социјална инклузија деце са посебним потребама 30.810,00 EUR Започета Финска
ТЕМПУС IV 7.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
ТЕМПУС IV 7.000.000,00 EUR Уговорена Европска Унија
Унапређење предшколског образовања у Републици Србији 3.750.000,00 EUR Започета Европска Унија
Каријерна оријентација у средњим школама 1.000.000,00 EUR Започета Немачка
Млади у акцији - Западно балкански оквир 3.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Подршка ВЕТ реформи 4.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Подршка Заједничком историјском пројекту у Југоисточној Европи 980.000,00 EUR Започета Европска Унија
Подршка осигурању квалитета основног и средњег образовања у оквиру система испитивања 2.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Програм за унапређење образовне инфраструктуре у високом школству 25.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Програм ТЕМПУС - четврта фаза 7.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Пројекат за основне потребе становништва за 2012. год. - образовање 340.717,00 EUR Започета Јапан
Пројекат модернизације школа 50.000.000,00 EUR Започета Европска инвестициона банка
Пројекти Министарства спољних послова Краљевине Норвешке - сектор образовања 9.037.480,00 NOK Започета Норвешка
PDP IV 2.970.000,00 CHF Започета Швајцарска
Волонтерски програм Владе Јапана - за 2011. годину 58.495,00 EUR Завршена Јапан
Волонтерски програм Владе Јапана - за 2012. годину 4.300.000,00 JPY Започета Јапан
ЕРАСМУС МУНДУС – Активност 2: Партнерства, Лот - западни Балкан 12.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
ЕРАСМУС МУНДУС Активност 1: простор за западни Балкан и Турску 8.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Ерасмус Мундус Акција 1 : Западни Балкан - Турска прозор 8.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Ерасмус мундус Акција 1: Западни Балкан - Турска оквир 8.000.000,00 EUR Уговорена Европска Унија
Ерасмус Мундус Акција 2 : Партнерство Лот - западни Балкан 12.000.000,00 EUR Започета Европска Унија
Ерасмус мундус Акција 2: Део који се односи на партнерство за Западни Балкан. 12.000.000,00 EUR Уговорена Европска Унија
Зајам за пројекат унапређења школа 25.000.000,00 EUR Започета Европска инвестициона банка


Ako izignorišemo sve ostale i uzmemo samo ova dva boldovana - računam možemo sve škole iz temelja da podignemo - bez akcije građana, humanitarnih fondova i đačkog dinara...
I to da gradnja škola uključuje prokopavanje vodovoda, gasovoda, dovod struje, lux toalete i po bazen i sportsku halu...

Molim Vas recite mi da grešim. I da je ovo neki nesporazum...

iqiqiq iqiqiq 21:59 27.12.2013

Re: Projekti

Samo uz ovo mora i bensedin da se služi,

ako imaš snage & živaca klikni sve to isto ali sektor "zdravstvo"
razmisljam razmisljam 22:20 27.12.2013

Re: Projekti

tetkino


Roditelj nema kad da ide od šaltera do šaltera i da se objašnjava i da se raspituje da li možda ima neko pravo.


Е, између свих осталих и то је један од битних проблема које треба што пре решити. Сваки грађанин би морао да на сваком месту на коме има контакт са државом, осим списка шта су му све обавезе према истој, добије и поуздане информације која су му права у оквиру система у коме се креће. Није логично и нормално да се, поред толико административних службеника којима би тако нешто требало да је у опису посла, кроз шуму прописа пробија сам и без помоћи и да га се намерно држи у незнању. ( Мада, таквог је лакше шетати од шалтера до шалтера, од канцеларије до канцеларије и од институције до институције. )

tetkino tetkino 22:20 27.12.2013

Re: Projekti

Ma ovo je horor u nastavcima:

Зајам за пројекат унапређења школа

ОСНОВНИ ПОДАЦИ
Регистарски број
DEIBEDU0292
Назив донације
Зајам за пројекат унапређења школа
Предмет
Изградња осам основних школа: Нови Сад, Стара Пазова, Суботица, Земун, Смедерево; средњих стручних школа у Краљеву, Новом Пазару, Врању, као и реновирање школе за ученике за специјалним потребама у Земуну
Намена
Неопходност да се од почетка 2005. године до априла 2007. године изврши изградња школа. Уједно пројекат укључује изградњу и опремање нових центара за обучавање наставника и унапређење и усавршавање средњег стручног образовања
Статус
Започета
Назив уговора

Број уговора
x
Датум уговора
11.5.2005
ДОКУМЕНТАЦИЈА О ДОНАЦИЈИ
Пројектна документација


Не постоји ниједан документ за овај тип документације
Извештавање о спровођењу


Не постоји ниједан документ за овај тип документације
Општи споразум


Не постоји ниједан документ за овај тип документације
Финансијски споразум


Не постоји ниједан документ за овај тип документације
Остало


Не постоји ниједан документ за овај тип документације
Pdf


Не постоји ниједан документ за овај тип документације
ОБЛАСТ ИМПЛЕМЕНТАЦИЈЕ
Локација
Вредност донације за локацију
Србија

ФИНАНСИЈСКИ ПОДАЦИ
Врста помоћи
Меки кредит

Вредност донације
25.000.000,00 EUR


2.072.682.500,00 RSD
25.000.000,00 EUR
31.068.272,23 USD
Вредност гранта
0,00 EUR


0,00 RSD
0,00 EUR
0,00 USD
Грејс период
5

Каматна стопа

Период отплате
20

Датум ратификације

Буџетска година
2005

Буџетска година развојног партнера
2005

КОНТАКТИ

Развојни партнер
Прималац донације
Назив
Европска инвестициона банка
Министарство просвете и спорта
Категорија

Орган државне управе
Локација
Луксембург
Србија, Централна Србија, Град Београд, Београд - Савски Венац
Улица
100, boulevard Konrad Adenauer
Немањина 22-26

Контакт особа
Контакт особа
Име и презиме
Romualdo Massa Bernucci
Ивана Ћорић
Функција у организацији
Коoрдинатор за Западни Балкан
Самостални саветник
Телефон
+352 43 797 404
+381 11 3615 043
E-mail
r.bernucci@eib.org
ivana.coric@mpn.gov.rs

I ovako je otprilike za svaki projekat. Naslov. O čemu se radi i sve ispod prazno.

Država je dala 25 mil evra + 25 mil evra kredita za izgradnju 8 osnovnih škola i renoviranje jedne spec škole.
To mu izadje negde oko 5.550 000 evra po jednoj školi.

Ako je verovati ovom članku, izgradnja 1 osnovne škole košta 1 600 000 evra ili 185 miliona din.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t50367.lt.html

E sad ja ni kućucu za pse ne izgradih, tako da mi je ova matematika skros iščašena.
Ali mogu da se zakunem da spec škola u Zemunu ne izgleda kao da je u nju uloženo 5.5 mil evra.

Ček da popijem nešto pa ću da pređem na zdravlje.
iqiqiq iqiqiq 22:22 27.12.2013

Re: Projekti

Ček da popijem nešto pa ću da pređem na zdravlje.

ja sam kriva, dala sam ti opasan link
kukusigameni kukusigameni 22:23 27.12.2013

Re: Projekti

tetkino


Kad počneš da kopaš po izveštajima dostupnim na netu, a mi iz Inicijative smo kopali, dođeš do zaključka da su pravljeni tako da ne možeš da provališ ništa od onoga što te interesuje.

zilikaka zilikaka 22:34 27.12.2013

Re: Projekti

Da mi blogeri pokrenemo neku Inicijativu u kojoj bi se dotakli i obaveza Ministarstva socijale.

Oni bi morali da imaju usluge za tako siromašne porodice.

Da pokrenemo priču zvanu toalet za svaku školu?

Ima li dobrovoljaca da počnu taj posao?


Ovde si pokrenuo/la mnogo potpuno različitih pitanja.

Što se ovog poslednjeg tiče, mogu da ti kažem svoje iskustvo.
U više navtara se pokušavalo sa navatavanjem dobrovoljaca, al ne znam da je ikad uspelo.

Nego, pošto imaš provokativan nik, i još taze, lepo bi bilo znati pišeš li u svoje ime ili...

Može dalje i na pp
iqiqiq iqiqiq 23:06 27.12.2013

Re: Projekti

tetkino



1. Iskoreniti krajnje siromaštvo i glad

2. Postići univerzalnost osnovnog obrazovanja


3. Promovisati jednakost među polovima i dati veća prava ženama

4. Smanjiti smrtnost dece


5. Poboljšati zdravlje majki

6. Izboriti se sa HIV-om/AIDS-om, malarijom i ostalim bolestima

7. Osigurati održivost prirodne sredine


8. Razviti globalno partnerstvo za razvoj

Strategija za smanjenje siromaštva (SSS) u Srbiji
inicijativablogera inicijativablogera 13:58 28.12.2013

Re: Projekti

Nego, pošto imaš provokativan nik, i još taze


Hvala.

provokacija, zanimacija, simulacija, mahinacija, participacija, opstipacija...

kleinemutter kleinemutter 20:23 27.12.2013

nije lako



ja joj ne verujem jer je uštedila upravo na g.p. a vi

Većina obolelih od retkih bolesti nema terapiju. Od tih skupih lekova terapiju dobija samo nekoliko dece bolesne od Gošeove bolesti. Posebnom uredbom vlade su im lekovi odobreni a za njih napravljena razvojna budžetska linija koja se puni od igara na sreću. Dakle , pare za njih ne daju iz RFZO.

Oni iznad 18 god , koji boluju od te iste bolesti nemaju terapiju niti je u planu da je ikad dobiju.

Puno pacijenata ne dobija enteralnu hranu koja je oko 500 evra mesečno.
Deca bolesna od Hanterovog sindroma ne dobijaju lekove .

A ušteda je nastala kako???

iqiqiq iqiqiq 21:57 27.12.2013

Re: nije lako

taj finansijski izveštaj RFZO je toliko smuljan da ne razumem ko može tu da se snađe i razume gde i kome su novci dati
tetkino tetkino 22:06 27.12.2013

Re: nije lako

Čemu služi RFZO?

Ali ozbiljno?

Pare se daju iz budžeta, MZ bi trebalo da određuje prioritete i koordinira primarne, sekundarne i tercijerne pružaoce zdravstvenih usluga, stoga čemu služi RFZO?

Ako ukinemo zdravstvene knjižice i ostavimo samo LK na koje i onako možeš da snimiš sve potrebne podatke - nema potrebe da imaš šaltere, dokumenta u triplikatu i sl.

Dakle čemu to služi?
iqiqiq iqiqiq 22:14 27.12.2013

Re: nije lako

tetkino
Čemu služi RFZO?

Ali ozbiljno?

Pare se daju iz budžeta, MZ bi trebalo da određuje prioritete i koordinira primarne, sekundarne i tercijerne pružaoce zdravstvenih usluga, stoga čemu služi RFZO?

Ako ukinemo zdravstvene knjižice i ostavimo samo LK na koje i onako možeš da snimiš sve potrebne podatke - nema potrebe da imaš šaltere, dokumenta u triplikatu i sl.

Dakle čemu to služi?

"Републички фонд за здравствено осигурање је национална, јавна и непрофитна организација, посредством које грађани остварују права из здравственог осигурања. Републички фонд финансира се кроз уплату доприноса за здравствено осигурање. На тај начин, преко Републичког фонда, грађани финансирају своју здравствену заштиту

Сви грађани који остварују приходе (зараде, пензије, надокнаде....) имају законску обавезу плаћања доприноса за здравствено осигурање. Грађанима који не остварују приходе и не могу бити осигурани као чланови породице некога ко их остварује, допринос за здравствено осигурање плаћа се из буџета Републике Србије."
LINK
kukusigameni kukusigameni 22:06 27.12.2013

.......

Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.
AlexDunja AlexDunja 22:17 27.12.2013

Re: .......

kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

to je bez ikakve sumnje političko pitanje, sad dal stranka
dal građanska inicijativa, dal kokus...nešto mora
kukusigameni kukusigameni 22:19 27.12.2013

Re: .......

AlexDunja
kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

to je bez ikakve sumnje političko pitanje, sad dal stranka
dal građanska inicijativa, dal kokus...nešto mora

Streptokokus.
iqiqiq iqiqiq 22:21 27.12.2013

Re: .......

kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

Ha, pa pogledaj
Преглед броја осигураника по филијалама Републичког фонда за здравствено осигурање на дан 01.12.2013. je ukupno korisnik 6.928.634

Zadovoljni korisnici RFZO su zadovoljni građani koji glasaju
kukusigameni kukusigameni 22:24 27.12.2013

Re: .......

iqiqiq
kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

Ha, pa pogledaj
Преглед броја осигураника по филијалама Републичког фонда за здравствено осигурање на дан 01.12.2013. je ukupno korisnik 6.928.634

Zadovoljni korisnici RFZO su zadovoljni građani koji glasaju


Svi smo mi pomalo korisnici.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:34 27.12.2013

Re: .......

kukusigameni
iqiqiq
kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

Ha, pa pogledaj
Преглед броја осигураника по филијалама Републичког фонда за здравствено осигурање на дан 01.12.2013. je ukupno korisnik 6.928.634

Zadovoljni korisnici RFZO su zadovoljni građani koji glasaju


Svi smo mi pomalo korisnici.


Ali nismo zadovoljni korisnici RFZO
kukusigameni kukusigameni 22:37 27.12.2013

Re: .......

dusanovaiivanovamama
kukusigameni
iqiqiq
kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

Ha, pa pogledaj
Преглед броја осигураника по филијалама Републичког фонда за здравствено осигурање на дан 01.12.2013. je ukupno korisnik 6.928.634

Zadovoljni korisnici RFZO su zadovoljni građani koji glasaju


Svi smo mi pomalo korisnici.


Ali nismo zadovoljni korisnici RFZO

Čekaj, to znači da su svi građani zdravstveno osigurani?! A to nije tačno.

iqiqiq iqiqiq 22:48 27.12.2013

Re: .......

kukusigameni
dusanovaiivanovamama
kukusigameni
iqiqiq
kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

Ha, pa pogledaj
Преглед броја осигураника по филијалама Републичког фонда за здравствено осигурање на дан 01.12.2013. je ukupno korisnik 6.928.634

Zadovoljni korisnici RFZO su zadovoljni građani koji glasaju


Svi smo mi pomalo korisnici.


Ali nismo zadovoljni korisnici RFZO

Čekaj, to znači da su svi građani zdravstveno osigurani?! A to nije tačno.


Процена броја становника 01.01.2013. 7 181 505 RZS link
7181505-6.928.634=252.871
kukusigameni kukusigameni 22:50 27.12.2013

Re: .......

iqiqiq
kukusigameni
dusanovaiivanovamama
kukusigameni
iqiqiq
kukusigameni
Stanje u zdravstvu je takvo, da mi se nekad čini kako bi osnivanje političke stranke koja bi se bavila isključivo zdravstvom i zdravstvenim osiguranjem, skoro sigurno prešla cenzus.

Ha, pa pogledaj
Преглед броја осигураника по филијалама Републичког фонда за здравствено осигурање на дан 01.12.2013. je ukupno korisnik 6.928.634

Zadovoljni korisnici RFZO su zadovoljni građani koji glasaju


Svi smo mi pomalo korisnici.


Ali nismo zadovoljni korisnici RFZO

Čekaj, to znači da su svi građani zdravstveno osigurani?! A to nije tačno.



Процена броја становника 01.01.2013. 7 181 505 RZS link
7181505-6.928.634=252.871


Da li u te građane (stanovnike) spadaju i ljudi "na privremenom radu" u inostranstvu?
iqiqiq iqiqiq 22:51 27.12.2013

Re: .......

Da li u te građane (stanovnike) spadaju i ljudi "na privremenom radu" u inostranstvu?
Ne znam, ta evidencija se ne vodi baš pouzdano, ali imaš na linku napomenu
"1) Без података за АП Косово и Метохија"
kukusigameni kukusigameni 23:08 27.12.2013

Re: .......

iqiqiq
Da li u te građane (stanovnike) spadaju i ljudi "na privremenom radu" u inostranstvu?
Ne znam, ta evidencija se ne vodi baš pouzdano, ali imaš na linku napomenu
"1) Без података за АП Косово и Метохија"


Cela ta priča sa brojem osiguranika i sa pravima ljudi na zdravstvenu zaštitu je prilično fleksibilna kategorija. U svakom slučaju, svedoci smo da to da li imaš ili nemaš (a u stvari imaš) pravo na zdravstveno osiguranje, ne igra baš neku ulogu u ostvarivanju tih prava.
iqiqiq iqiqiq 23:13 27.12.2013

Re: .......

U svakom slučaju, svedoci smo da to da li imaš ili nemaš (a u stvari imaš) pravo na zdravstveno osiguranje, ne igra baš neku ulogu u ostvarivanju tih prava.

Pravo ima samo onaj koji poznaje pravog...

Ali sada je RFZO zaposlio nove zaštitnike osiguranika, a imamo i zaštitnike pacijenata, samo zaštita zdravlja još da postoji
kukusigameni kukusigameni 23:18 27.12.2013

Re: .......

iqiqiq
U svakom slučaju, svedoci smo da to da li imaš ili nemaš (a u stvari imaš) pravo na zdravstveno osiguranje, ne igra baš neku ulogu u ostvarivanju tih prava.

Pravo ima samo onaj koji poznaje pravog...

Ali sada je RFZO zaposlio nove zaštitnike osiguranika, a imamo i zaštitnike pacijenata, samo zaštita zdravlja još da postoji


A i koji će nam?!

Važno da ministarka zdravlja ima zaštitu u vidu nekoliko telohranitelja.
iqiqiq iqiqiq 23:29 27.12.2013

Re: .......

kukusigameni
A i koji će nam?!

Važno da ministarka zdravlja ima zaštitu u vidu nekoliko telohranitelja.

Ma brinem se, ako neko napadne recimo zaštitnika osiguranika, ili zaštitnika pacijenata, onda i njima treba zaštitnik, a opet taj zaštitnik koga zaposle, i njega neko može da gnjavi, tako da treba zaposliti i zaštitnika zaštitnika pacijenata i tako to već
iqiqiq iqiqiq 00:37 28.12.2013

Незадовољни и лекари и пацијенти

„Идеја је да са вашом здравственом књижицом можете да бирате лекара и установу у коју хоћете да идете. Волео бих да направимо такав систем да разбијемо прво монопол републичког фонда, да се осигуравајуће куће боре за нас као осигуранике, да се након тога лекари боре за пацијенте, зато што они доносе тај новац“, предлаже Милисављевић.

Министарка здравља Славица Ђукић Дејановић која данас није била доступна за изјаве, рекла је раније да ће наредне године коначно бити решен проблем око листа чекања, јер ће бити ревидиране, а РФЗО ради на увођењу електронског система који ће онемогућити да се један пацијент води на листама у више установа.
Листе чекања
Hansel Hansel 00:57 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Волео бих да направимо такав систем да разбијемо прво монопол републичког фонда, да се осигуравајуће куће боре за нас као осигуранике, да се након тога лекари боре за пацијенте, зато што они доносе тај новац

Oво много добро звучи, али вредело би размислити о могућим замкама тог плурализма (како онда обавезати осигуравајуће куће да покривају трошкове лечења незапослених, на пример; да ли бисмо онда добили систем који пацијенте и формално разликује по висини њихових уплата у фонд, што можда и има смисла с једне стране).
kukusigameni kukusigameni 08:32 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Hansel
Волео бих да направимо такав систем да разбијемо прво монопол републичког фонда, да се осигуравајуће куће боре за нас као осигуранике, да се након тога лекари боре за пацијенте, зато што они доносе тај новац

Oво много добро звучи, али вредело би размислити о могућим замкама тог плурализма (како онда обавезати осигуравајуће куће да покривају трошкове лечења незапослених, на пример; да ли бисмо онда добили систем који пацијенте и формално разликује по висини њихових уплата у фонд, што можда и има смисла с једне стране).

Ja na primer mislim da je to obrnut redosled koraka i da se taj obrnut redosled kod nas u tranziciji nonstop događa. Povećanjem broja osiguravajućih kuća se ne dobija ništa ukoliko ostane ovakav način poslovanja obaveznog zdravstvenog osiguranja.
Ukidanje obaveznog zdravstvenog osiguranja (sa'će vladaxy ) nije moguće u ovolikoj bedi i slabom zdravstvenom vaspitanju u narodu.
Hansel Hansel 10:22 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Ja na primer mislim da je to obrnut redosled koraka i da se taj obrnut redosled kod nas u tranziciji nonstop događa.

И ја. Ту и нема шта да се мисли, то се види.

Povećanjem broja osiguravajućih kuća se ne dobija ništa ukoliko ostane ovakav način poslovanja obaveznog zdravstvenog osiguranja.

Ја сам из цитата схватио да Милисављевић предлаже изједначавање положаја РФЗО с другим осигуравајућим кућама. Зато сам и мислио на први поглед да је то добар предлог, јер ови без (потпуне) конкуренције -- дивљају.

P.S. То би можда могло да се реши на начин да је обавезно осигурање и даље обавезно и да свака осигуравајућа кућа може по особи да добије онолико колико добијају друге куће, те да буде у обавези да прихвати грађане без уплата у броју пропорционалном броју осигураника са уплатама. Под тим условима "солидарни систем" би могао да настави да функционише, а РФЗО (а вала и државно здравство) би добио(ли) конкуренцију.
kukusigameni kukusigameni 10:24 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Hansel
Ja na primer mislim da je to obrnut redosled koraka i da se taj obrnut redosled kod nas u tranziciji nonstop događa.

И ја. Ту и нема шта да се мисли, то се види.

Povećanjem broja osiguravajućih kuća se ne dobija ništa ukoliko ostane ovakav način poslovanja obaveznog zdravstvenog osiguranja.

Ја сам из цитата схватио да Милисављевић предлаже изједначавање положаја РФЗО с другим осигуравајућим кућама. Зато сам и мислио на први поглед да је то добар предлог, јер ови без (потпуне) конкуренције -- дивљају.


Da. To je mislio. Takvo mišljenje je sve češće. Samo, slaba fajda od toga dok se ne uspostavi tržište u medicinskim uslugama i prekine monopol državnog zdravstva (ne osiguranja).
Nijedna vlada, a sve su obećavale, nije uspela da izjednači privatno i državno zdravstvo. Kako u pravima, tako i u obavezama.
kukusigameni kukusigameni 10:26 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Hansel
јер ови без (потпуне) конкуренције -- дивљају.

E da. Oni divljaju jer je zdravstvo, ovakvo kakvo je nasleđeno, socijalna kategorija, milostinja, a ne ozbiljna delatnost.
Hansel Hansel 10:40 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Малопре сам додао P.S. у претходни коментар, а нисам прехтондно поново учитао страницу, тако да сада видим да си и ти неке ствари из тог мог додатка у међувремену поменуо, тј. обрнуто .
kukusigameni kukusigameni 10:43 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Hansel
Малопре сам додао P.S. у претходни коментар, а нисам прехтондно поново учитао страницу, тако да сада видим да си и ти неке ствари из тог мог додатка у међувремену поменуо, тј. обрнуто .

I dalje tvrdim, ništa bez uspostavljanja tržišnih uslova. Cene po kojim RFZO plaća zdravstvene usluge su oborile i cene na tržištu. To je veoma bolna tačka.Ipak, moraće kad tad da se promeni.
Hansel Hansel 11:44 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Немам формирано мишљење, само гласно размишљам... води ли то медицини само за богате? Јер, лекари могу да подигну цене, и да их се сви држе и да сасвим лепо живе с тим ценама, од оних који то могу да плате. Остали? Нек' цркну. (Руку на срце, и данас је често тако, али не и искључиво; но, можда је боље признати истину и развејати лажне наде. Да се у том случају изборимо макар за обезбеђење колико-толико достојанственог умирања. )
kleinemutter kleinemutter 12:29 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

можда је боље признати истину и развејати лажне наде. Да се у том случају изборимо макар за обезбеђење колико-толико достојанственог умирања


Umiranje u Srbiji je tek tema u kojoj cele porodice ostaju bez dostojanstva .





AlexDunja AlexDunja 12:39 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Umiranje u Srbiji je tek tema u kojoj cele porodice ostaju bez dostojanstva .

naša bivša blogokoleginica je podelila svoje strašno iskustvo
vladaxy vladaxy 13:06 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Јер, лекари могу да подигну цене, и да их се сви држе и да сасвим лепо живе с тим ценама, од оних који то могу да плате. Остали? Нек' цркну.

Ja sam protivnik državnog zdravstva, između ostalog, i zato što imam iskustvo iz prve ruke (otac, žena, baba). Kad platiš imaš tretman, kad ne platiš imaš tretman za stoku. Džabe silni doprinosi koji mi se odbijaju od plate kad to lekarima ne ide direktno u džep.

Privatna osiguranja imaju cenovnike za zdravstveno osiguranje i to je daleko manje od onoga što RFZO otima. Čak bi i penzioneri mogli da pokriju to pošto se njima od penzije odbija 10% za zdravstveno. Nezaposlene i ugrožene bi mogla i dalje da finansira država što bi bilo daleko manje nego što se sada daje za zdravstvo. Ili kao i do sada da skupljamo pomoć za njih SMS-om.

A kad bi svi lekari bili na tržištu, konkurencija bi učinila svoje i cene usluga i pregleda bi pale.

Ministar zdravlja se lečio u Nemačkoj, bivšeg predsednika je operisao Finac, direktor KCS se operisao u Ženevi jer ne veruje svojim kolegama, Krka takođe u Švajcarskoj a stoci od naroda je namenjeno državno birokratsko srednjevekovno zdravstvo. Zagovornici državnog zdravstva bi trebali da čitaju redovno novine o stanju u našem zdravstvu i da konačno shvate da je to jedno teško s...nje koje odgovara samo političarima i medicinskom ološu koji je zaseo na razne pozicije. Šta više reći.

Mada razumem penzionere. Oni dođu u dom zdravlja da se druže. Njima lepo. Što duže čekaju više vremena imaju za pretresanje domaće i svetske politike. I onda se smore kad dođu na red .

EDIT:
Porodilje plaćale epidural 300 EUR
iqiqiq iqiqiq 13:23 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Ja sam protivnik državnog zdravstva, između ostalog, i zato što imam iskustvo iz prve ruke (otac, žena, baba). Kad platiš imaš tretman, kad ne platiš imaš tretman za stoku. Džabe silni doprinosi koji mi se odbijaju od plate kad to lekarima ne ide direktno u džep.

Ovaj deo nije iz razloga državnog finansiranja već iz razloga što ne postoji kontrola trošenja novca. Princip privatnog zdravstva je takav da ne postoji tako velika mreža domova zdravlja i bolnica kao u državnom sistemu, te je lakše upravljati i kontrolisati.

Odmah da se razumemo, nisam nipošto protiv privatnog zdravstva. Ako se opredelimo za ovaj vid finansiranja, onda se mora sprovesti temeljna revizija svih relevantnih zakona. To uključuje i poresku politiku. I naravno nadoknadu onima koji su za zdravstvo izdvajali kroz svoje doprinose, putem vaučera ili nekog takvog sistema. Nije u redu da penzioner koji je sagradio bolnice i domove zdravlja svojim doprinosima, sada sa svojom mizernom penzijom pokušava u privatnom zdravstvu da se leči.
inicijativablogera inicijativablogera 13:51 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Kad platiš imaš tretman, kad ne platiš imaš tretman za stoku. Džabe silni doprinosi koji mi se odbijaju od plate kad to lekarima ne ide direktno u džep.


Ovo ne sme da bude tako!

Niko od nas na ovo ne sme da pristane.

Hansel Hansel 14:56 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

vladaxy

Овде се све слажемо, зна се како то често иде у пракси у државном здравству, надам се само да заиста не би дошло до рапидног повећања цена услуга, а да је демонопилизација РФЗО-а и државног здравства једини начин, и ја мислим. Само да се промисле пажљиво модалитети. Ако је и то овде могуће.
kukusigameni kukusigameni 15:33 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Najbolje da presečemo i udarimo u privatno?!

Lako je to reći. Nije lako izvesti. Ponavljam da tržište koje je prisutno u zdravstvu, nastalo je i diktirano je državnim zdravstvom. Zato vladaxy piše kako je jeftino privatno, dok s druge strane, rade na granici održivosti.

Problem je i s tim što lekari iz državnog sektora, dopunjavaju svoje zarade u privatnim ordinacijama. To je veliki izvor korupcije i ometanja nastanka tržišta.

Dakle, ja nisam protiv vašeg predloga ali sam protiv dekreta koji se donose preko noći. Šta ćemo sa svim parama koje smo uplatili RFZO do danas?
Osim toga, postoje privatna zdravstvena osiguranja i danas.



Hansel Hansel 18:48 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Šta ćemo sa svim parama koje smo uplatili RFZO do danas?

Шта ти је, QQ, опште је познато да осигурање вреди само док се уплаћује -- могао си да плаћаш 20 година редовно, па и да за то време скоро не идеш код лекара, а онда послодавац престане да уплаћује и ти ("ти" ) останеш без књижице. Дакле, болнице, ово-оно -- заборави.

Ироничан сам, наравно... понављам, и ја сам за неку комбиновану варијанту. Много упорности ће бити потребно да се разбије монопол и објасне ствари онима који се од промена бране пласирањем само екстремних (наравно лоших) пројекција последица реформи те врсте.
kukusigameni kukusigameni 19:00 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Postoji 4 osnovna tipa mogućeg finansiranja zdravstvenog osiguranja.

Bizmarkov tip - iz doprinosa zaposlenih.

Beveridžov model - iz poreza, čitaj budžeta.

Semaškov model - poseban oblik prethodnog, koji je primenjivan u SSSR-u i socijalističkim zemljama, država brine o zdravlju.

Tržišni model - samo privatna osiguranja i profit, nema solidarnosti.

Skoro pa nigde ne postoji čisto jedan model primenjen. Evo, u USA se sada maltene potukli oko toga.

kukusigameni kukusigameni 19:12 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Osim toga, u Evropi se tek onima koji pređu određenu granicu zarade, odobrava izbor odustajanja od obaveznog osiguranja. Dakle, ljudi sa visokim platama i zaradama mogu izaći iz sistema obavezne zdravstvene zaštite.
Različiti su modeli ali ovo je bitno da se naglasi.
kukusigameni kukusigameni 19:22 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Dalje postoji dopunsko i dodatno zdravstveno osiguranje. Kao što se sve više govori o tzv. Medicinskim štednim računima. Ako se ne varam, toga ima u Aziji i Južnoafričkoj republici. Dakle, uplaćuje sa na poseban račun kao štednja koja se isključivo koristi za lečenje. Procenjuje se rizik i određuje kamata. Taj hazard se inače uvek obračunava kada je zdravstveno osiguranje u pitanju, bilo privatno ili ne.
Ipak ovaj sistem nije dobar za neke dugotrajne i hronične bolesti jer ne može kroz dugo vreme pokriti troškove.
Ipak, kombinacija sa još nekim načinom bi mogla biti dobar način za zemlje kao što je naša. Barem ja tako mislim.

Mogu ja ovako do sutra ali da ne gnjavim.
zilikaka zilikaka 20:38 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Mogu ja ovako do sutra ali da ne gnjavim


A ja samo da dosolim da ovde već godinama imamo nešto što bi ličilo na privatno osiguranje. Možda.

Naime, postoji opcija kod privatnog pedijatra da mu svakog meseca plaćaš istu svotu, i za to imaš pravo na neogračeničen broj pregleda i sitnih intervencija, mislim jednu-dve standardne laboratorijske analize i to sve za svu decu iz kuće, bilo jedno, a bilo ih petoro.

Pri tome, sve što napiše (opravdanje za školu ili recept za lek) ima istu snagu kao i kod državnog lekara.

I ono najvažnije. Mesečno se plaća po 800 dinara.
iqiqiq iqiqiq 20:48 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

zilikaka
Mogu ja ovako do sutra ali da ne gnjavim


A ja samo da dosolim da ovde već godinama imamo nešto što bi ličilo na privatno osiguranje. Možda.

Naime, postoji opcija kod privatnog pedijatra da mu svakog meseca plaćaš istu svotu, i za to imaš pravo na neogračeničen broj pregleda i sitnih intervencija, mislim jednu-dve standardne laboratorijske analize i to sve za svu decu iz kuće, bilo jedno, a bilo ih petoro.

Pri tome, sve što napiše (opravdanje za školu ili recept za lek) ima istu snagu kao i kod državnog lekara.

I ono najvažnije. Mesečno se plaća po 800 dinara.

To je super, samo što naša poreska politika ne priznaje te račune, u nekoj EU zemlji dobila bi smanjenje godišnjeg poreza i to recimo 20% na sve plaćene račune za lekara i lekove.
Hansel Hansel 21:34 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Mogu ja ovako do sutra ali da ne gnjavim.

Нипошто, мени врло занимљиво овако систематизовано, мислим -- "сваком добронамерном и нормалном човеку и грађанину је јасно" било да се све своди на тих неколико основних могућности, али нисмо имали јасан преглед.

Питање за зиликаку -- да ли вам тај педијатар тражи и здравствену књижицу? Знам за једно допунско осигурање у Београду које је функционисало уз месечне додатне уплате од око две хиљаде динара, уз основно осигурање.

А пази, примарна заштита лако може да функционише уз релативно мале месечне уплате. Замисли да тај педијатар има хиљаду породица, то је 800 хиљада динара месечно. И да има сестру, и да унајмљује простор, остаје сасвим довољно, тј. више него у државној служби. И са упола мање породица.
kukusigameni kukusigameni 21:37 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Hansel
А пази, примарна заштита лако може да функционише уз релативно мале месечне уплате. Замисли да тај педијатар има хиљаду породица, то је 800 хиљада динара месечно. И да има сестру, и да унајмљује простор, остаје сасвим довољно, тј. више него у државној служби. И са упола мање породица.

Problem je sa onima koji ne mogu da zarade taj novac. Bespomoćnima, siromašnima, invalidima sa stečenim ili urođenim invaliditetom...
zilikaka zilikaka 22:15 28.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

Питање за зиликаку -- да ли вам тај педијатар тражи и здравствену књижицу? Знам за једно допунско осигурање у Београду које је функционисало уз месечне додатне уплате од око две хиљаде динара, уз основно осигурање.

А пази, примарна заштита лако може да функционише уз релативно мале месечне уплате. Замисли да тај педијатар има хиљаду породица, то је 800 хиљада динара месечно. И да има сестру, и да унајмљује простор, остаје сасвим довољно, тј. више него у државној служби. И са упола мање породица.


Ne traži za preglede. Ni za laboratoriju, jer se i to obavlja privatno.
Jedino ako ti prepisuje lekove koje podižeš na teret osiguranja, onda svakako moraš jer ti ni u apoteci neće izdati lek bez toga.

A što se računice tiče, u pravu si. Naravno da plaća i sestru i da ima prostor i jesu to lepe pare mesečno, ali za nas kao korisnike ta suma rešava mnogo problema.

Ja sam u državnom zdravstvu imala slučajeva da brljaju najstrašnije. Maše dijagnoze tako da ozbiljno ugroze zdravlje deteta, pa kad sam uspeš da organizuješ da se vidi šta je, pohvale te kako si dobro to odradio.

A osnovno, bolelo ih uvo.
Hansel Hansel 00:15 29.12.2013

Re: Незадовољни и лекари и пацијенти

kukusigameni
Problem je sa onima koji ne mogu da zarade taj novac. Bespomoćnima, siromašnima, invalidima sa stečenim ili urođenim invaliditetom...

Ма, знам. Само сам написао малу анализу.

zilikaka

Да, питао сам зато што су ови, колико сам схватио, имали уговор са РФЗО, имали су неки пролаз, очигледно, пошто не може то свако. Прави дом здравља, са врло опширном услугом, чак мислим да су много боље опремљени од државних домова здравља, а о организацији да и не говорим. Наравно, за "неосигуранике" постоји посебан ценовник, осигураницима све доступно по потреби. Тако се бар рекламирају, не знам да ли се код неких пацијената пали црвено у компјутерима ако су прекорачили неки лимит...
iqiqiq iqiqiq 12:54 28.12.2013

Zaštita podataka bolesne dece

http://blog.b92.net/text/22729/DRZAVO-POMOZI-DECI/#k1460173

Problem oko zaštite podataka citiran sa linka datog gore

"Kad je reč o zaštiti podataka o ličnosti u vezi sa realizacijom ove ideje otvara se niz pitanja od kojih mislim, na sreću, nijedno nije nerešivo. Naravno, moram da napomenem da za to nije dovoljna samo komunikacija preko bloga, imajući u vidu da zakon podrazumeva i odgovarajuću obaveznu formalnu proceduru između rukovaoca zbirkom podataka i Poverenika (čl. 49 i 50 ZZPL). A za ovu priliku pomenuću par stvari:

1. Prvo pitanje je svakako pitanje pravnog osnova za obradu podataka. Prema odredbi člana 8. ZZPL obrada podataka je dopuštena ako za nju postoji osnov u vidu a)zakonske odredbe koja obradu predviđa ili b) pristanka lica o čijim podacima se radi, odnosno njegovog zakonskog zastupnika ili staraoca.
U vezi sa pristankom treba voditi računa o bar dve stvari. Prvo, pristanak je punovažan tek ako je rukovalac lice prethodno obavestio o činjenicama iz člana 15 ZZPL (svom identitetu, svrsi prikupljanja i dalje obrade, načinu korišćenja, obaveznosti odnosno dobrovoljnosti davanja podataka, prava da pristanak opozove...)I drugo, pristanak za obradu naročito osetljivih podataka shodno članu 17 ZZPL (podaci o zdravstvenom stanju to jesu) ima posebnu, otežanu formu.

2. Drugo pitanje je pitanje obima obrade. Imajući u vidu delikatnost situacije mislim da obradu ličnih podataka treba svesti na najnužniji mogući nivo. U nekim situacijama svrha se možda može ostvariti i bez obrade ličnih podataka. Npr. inicijali sami po sebi, bez nekih drugih ličnih podataka, nisu podatak o ličnosti. Isto važi i za bolest itd.

3. Treće pitanje vezano je za vrstu podataka. Naime, shodno članu 16. podaci o zdravstvenom stanju spadaju u grupu tzv. "naročito osetljivih podataka". Ta činjenica, shodno slovu zakona stvara rukovaocu zbirke specijalne obaveze. Naime, obrada "mora biti posebno označena" i "zaštićena merama zaštite".
Ovo poslednje nas dovodi do jednue, rekao bih, bizarne a za uslove našeg "konzistentnog" pravnog poretka nažalost karakteristične situacije. Pogotovo kad je reč o obradi podataka o ličnosti. Naime, prosto se nameće pitanje - O kojim merama zaštite se radi? A odgovora nema. Jer, shodno st. 5 člana 16. ZZPL Vlada Srbije je, uz prethodno pribavljeno mišljenje Poverenika, Uredbom trebalo da uredi način arhiviranja i mere zaštite naročito osetljivih podataka. Ali, i pored više upozorenja i urgencija Poverenika, Vlada nije donela ovu Uredbu, s njenim donošenjem se kasni preko četiri godine!
RŠ"
inicijativablogera inicijativablogera 13:55 28.12.2013

svakodnevica

Hansel Hansel 18:58 28.12.2013

Re: svakodnevica

Недавно у пролазу чух да постоји иницијатива помагања породицама у нези болесника, нека инострана хуманитарна организација то ради код нас... мени се то чини као најбоља варијанта за све оне породица у којима постоје воља и елементарне могућности да болестан члан породице буде код њих. Може да их обилази здравствено особље неколико пута дневно, да даје и инфузије... Ионако сам видео да их сироти људи на једном одељењу палијативне неге не могу да дозову сестре када су им потребне.
tetkino tetkino 22:31 28.12.2013

Re: svakodnevica

Eutanazija - pravo da se umre po tvojim pravilima kad je već život nemoguć

Tema o kojoj ne sme ni da se priča...
AlexDunja AlexDunja 22:38 28.12.2013

Re: svakodnevica

Tema o kojoj ne sme ni da se priča...

sme. ima nekoliko dobrih filmova.

aj kad ja budem raspoložena...tj, dovoljno neraspoložena:)

zanimljiva tema. ja ponekad pomislim da smo humaniji prema
životinjama nego prema ljudima.

edit: ako ti imaš volju, napiši tekst, pa ako
želiš, ja ću ga objaviti, ako ne vređa nikog.
izvini zbog ove ograde, ne poznajem te dovoljno
kukusigameni kukusigameni 22:40 28.12.2013

Re: svakodnevica

Eutanazija


Ja imam i lično iskustvo. Dobar prijatelj je bio u pitanju.
AlexDunja AlexDunja 22:43 28.12.2013

Re: svakodnevica

. Dobar prijatelj je bio u pitanju.

ja sam imala prijateljicu koja je tek iz trećeg puta
uspela da se ubije. veći horor nisam doživela.

bila je terminalno bolesna, nije mogla više, a oni su je dva puta spašavali.

edit: ova pesma je bila o tome
nimalo me ne čudi što si bio prvi komentator na tom blogu:)
iqiqiq iqiqiq 13:21 30.12.2013

Reč sindikata

"Situacija u zdravstvu se ne popravlja i iz dana u dan sve je lošija. Uz svu dobru volju da se razume vreme u kome živimo, tranzicija i naša specifična situacija, nameće se ipak samo jedan zaključak. Stanje u našem zdravstvu je logičan niz uzroka i posledica."

"Imamo nizak BDP i nedovoljno izdvajanje za zdravstvo, a doprinosi za zdravstveno i socijalno osiguranje se neredovno uplaćuju ili se političkim odlukama dužnici oslobađaju obaveza. Prosečna plata u zdravstvu jedva prelazi prosek republike. Sedamdeset hiljada medicinskih sestara ne zarađuje ni taj prosek. Prosečna plata lekara specijaliste je oko sedam stotina evra. Preglomazna administracija, ograničenja, uredbe, pravilnici i naredbe guše i lekare i pacijente. Pretvaraju nas u administrativce koji više moraju brinuti o interesima RFZO i Ministarstva zdravlja nego o pacijentu. Lekari su pod stalnim medijskim pritiskom, unapred okrivljeni i osuđeni. Često izloženi i fizičkim napadima. Ugled profesije se sistematski uništava. Lekarima se oduzima od plate za navodno učinjenu štetu RFZO pisanjem lekova pacijentima. Počelo je i prijavljivanje lekara sudijama za prekršaje zbog navodnih propusta u vođenju dokumentacije. Verovatno će sledeće biti i odvođenje iz ordinacija sa lisicama na rukama direktno na izdržavanje kazne. "
Koga interesuje zdravstvo
tetkino tetkino 08:54 31.12.2013

Re: Reč sindikata

Andrija Šrek

Ja bih dodao i sledeće: Fond nam nameće sve više posla oko medicinske dokumentacije i to prema preciznim preporukama o vezivanju terapije i medicninskih procedura za tačno određene dijagnoze. Problem je u tome što njihove preporuke NISU usaglašene sa savremenim metodama lečenja kao ni sa važećim protokolima za lečenje određenih bolesti, nego se rukovode nekim drugim (materijalnim?) kriterijumima. Vezano za užu struku kojom se bavim (klinička pedijatrijska nutricija): određeni preparati za enteralnu ishranu, koji su, prema stručnim protokolima i indikacijama namenjeni za lečenje raznih bolesti (npr. Crohn-ove bolesti, pankreatitisa, anoreksije nervose...) mogu se, prema odluci Fonda, prepisivati SAMO za 4 (ČETIRI!) dijagnoze, i to samo za neurološke i retke neurodegenerativne bolesti (npr. Batenovu bolest). Ako već gledamo "cost/benefit", da li je veća ušteda u produženju (i većim troškovima) lečenja, hospitalizacije, brojnijim komplikacijama i lošijem ishodu u lečenju (prvo)navedenih bolesti, ili u tome što nećemo trošiti pare na enteralnu hranu? -


Ovo je komentar ispod članka. Sa jedne strane imaš propuste zbog loše organizacije, hoćeš to da ispoštuješ, uvedeš pravila, protokole, procedure i sl i dobiješ jednu birokratsku mašinčinu koja guta ljude i proizvodi papir.
Vode je birokrate koji sve gledaju kroz saldo i to onaj najkraći - do kraja meseca, godine ili mandata.
A najbitnije stvari se vide tek za koju deceniju.

Pravo pitanje i u zdravstvu i u školstvu je kako naći meru?
Da li je uopšte moguć sistem u kome postoji i kontrola i kreativnost.
U kome postoje pravila, ali postoji i osećaj za pojedinca, za situaciju, za posebnost...
I šta je veća šteta dopustiti birokratiji da jede ljude ili ljude prepustiti da po svojoj savesti rade posao - pa kako ti bude?
kleinemutter kleinemutter 09:15 31.12.2013

Re: Reč sindikata

mogu se, prema odluci Fonda, prepisivati SAMO za 4 (ČETIRI!) dijagnoze, i to samo za neurološke i retke neurodegenerativne bolesti (npr. Batenovu bolest).



Blogeri su pomagali da se obezbedi enteralna hrana deci. Znamo kako je izgledala ta borba i bili smo šokirani kad je odobrena za samo 4 dijagnoze.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana