Društvo| Gost autor| Sport| Zdravlje

OPERACIJA "PUERTO"

jedi-knight RSS / 06.01.2014. u 01:13

gost autor: enigma

3c40c 

23. maja 2006. Godine Spanjolska policija hapsi doktora Eufemiana Fuentesa i otkriva najvecu mrezu dopinga do danasnjeg dana.

Ta operacija nazvana Operación Puerto poslije ce se pokazati je ujedno i najveca farsa u povijesti sporta. U uredu doktora Fuentesa policija zapljenjuje 5 kompjutera i oko 200 vrecica krvi spremnih za transfuziju. Kako te 2006. Godine doping jos uvijek u Spanjolskoj nije krivicno djelo i sportasi koji koriste isti nesnose nikakvu krivicnu odgovornost negó samo doktori koji su im to omogucili, sudac na slucaju ne vidi potrebu da se pregledaju podatci iz kompjutera. Na analizu krvi se salje samo 99 od 200 vrecica krvi na kojima se vrsi samo prva analiza koja je zbog velikih troskova, 200 eura po vrecici stopirana. Nakon sto su u vecini analiziranih uzoraka nadjene velike kolicine EPO-a ne radi se druga analiza obavezna u tim slucajevima zbog troskova ovaj puta od 300 eura po uzorku. Ostatak vrecia je unisten naredbom sudca.
U papirima pronadjenima u uredu Doktora Fuentesa policija na osnovu sifriranih imena otkriva prave identitete manjeg broja klijenata. 58 biciklista na osnovu dokumenata je optuzeno za suradnju sa doktorom Fuentesom. Medju njima neka od najvecih imena danasnje biciklizma kao sto su Jan Urlich, Alberto Contador, Alejandro Valverde , Ivan Baso, Michaele Scarponi i vecina spanjolskih biciklista koji cine veliku vecinu pelotona na svim znacajnijim utrkama. Objavljivanje imena pokrece lavinu koja prelazi granice Spanjolske. Krecu akcije Italijanske i Njemacke policije posto su upleteni njihovi najbolji biciklisti. I posebno Francuske koja zeli oprati biciklizam i njihov najveci sportski dogadjaj godine, Tour de France.
Francuzi kao da su samo cekali ovo i krece nevidjena medijska kampanja protiv spanjolskog sporta na najacim francuskim televizijama. Francuski Canal + u svojim poznatim guginolima prikazuje najvece spanjolske sportase u tom momento sa iglom u veni. Tako da su Rafa Nadal, Pau Gasol, Contador, Iker Casillas javno prikazani i optuzeni kao korisnici dopinga.
Za to vrijem spanjolsko sudstvo i drzavne institucije zaduzene za sport pokusavaju zataskati svaki dokaz . Sam doktor Fuentes u svojim intervjuima za spanjolske i francuske medije se cudi zasto su izasla imena samo biciklista koji su po njemu bili jedan manji dio njegovih klijenata. Po njemu tu je bilo poznatih nogometasa prve i druge spanjolske lige, tenisera, atleticara i drugih sportasa. Kao i obicno cijenu je platio najslabiji i onaj koji najmanje utjecaja ima.
Francuki mediji posebno l´Monde ga dovodi u vezu sa najjacim klubovima primere kao sto su Real Madrid, Barca, Valencia , Betis.... Nakon sto je bivsi predsjednik Real Sociedada priznao da se pod njegovim mandatom koristio doping u klubu, doslo se do zakljucka da bi skracenica u dokumentima RSCO mogla otgovarati tom klubu. Ministar sporta je to odmah pobio kao i to da je bilo koji drugi sportas osim biciklista koristio usluge laboratorija. Kako je doveden u vezu sa najvecim simbolima spanjolskog sporta kao sto su Real i Barca Fuentesu je preceno smrcu i od tog momenta ne daje izjave za medije i negira vezu sa bilo kojim od tih klubova.
Francuzi koji bas ne vole Spanjolce koriste svaku priliku za napad. Kao argument koriste neuspijehe spanjolskog sporta do u nazad desetak godina. Ako stvarno pogledamo malo u nazad na sportskoj mapi Spanjolaca nije bilo nigdje. Najvecu uspjesi su im bili cetvrt finala u nogometu i srebro u kosarci u LA 84. Klubovi su bili daleko iza engleskih i njemackih u evropskim takmicenjima. Teniseri su bili daleko od top 10. Rukomet ako izuzmemo Barcelonu koja je harala im je bio nula. Sport u kojem su imali daleko najvise uspjeha je bio biciklizam ali kao znamo da je u tim godinama bilo nemoguce otkriti EPO mozemo sumljati i u te rezultate. Sama organizacija antidoping je to potvrdila kada su 2004 analizirali uzorke urina iz 98 na kojima je 70% uzoraka bilo pozitivno na EPO. Interesantan je podatak da su se sacuvali samo uzorci biciklista. Uzorci sportasa iz ostalih sportova su unisteni.
Dok Francuzi napadaju, Spanjolci zataskavaju sve. Sudac Serrano zatvara slucaj, kako doping nije krivicno djelo nema sta da se istrazuje. Svjetske organizacije traze da im se predaju dokazi ali im se to takodjer negira tako da svi sportasi upleteni u mrezu ostaju nekaznjeni.
Da ne bi ostalo na tome da se tresla gora, a rodio se mis, Francsuki i Italijanski organi pokecu svoje istrage i kaznjavaju sestoricu biciklista cija su imena izasla u izvjestajima spanjolske policije.
Uvijek ce nam ostati pitanje koji su to ostali vrhunski sportasi bili korisnicu usluga doktora Fuentesa i zasto je spanjolska policija u suradnji sa njihovim ministarstvom sporta sve zataskala.
 



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 01:41 06.01.2014

skroz ste u pravu

ovakva pitanja treba da se postavljaju neprekidno.

ja pratim samo tenis sada, pa je iskočilo ime doktora
moralesa koji je sarađivao sa teniskom akademijom u valensiji,
i dovodi se u vezu sa fererom, sarom erani i još nekim teniserima.
jedi-knight jedi-knight 01:57 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

skroz ste u pravu
ovakva pitanja treba da se postavljaju neprekidno.

Konkretno o ovoj temi bar tri svetske antidoping agencije neprekidno traže pristup podacima i ulažu žalbe ne bi li se sačuvali uzorci. Madju njima je najpoznatija WADA ( World Anti Doping Agency ) kojom rukovodi IOC ( međunarodni olimpijski komitet ). Do sada ni na jednu žalbu nije odgovoreno pozitivno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:34 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

значи, Шпанци су тако јаки у свему зато што их је навукао на неку, досад незнану, гудру мистероизни доктор Фуентес? знао сам, а све видим да се наш Нола ни не озноји, а овај индијанац не вади руке из гаћа, цупка, презнојава...е Рафо, Рафо, упропастише те душмани. додуше, и Ноле је имао оног неког мистериозног доктора - довео га је на бр.1 а потом нестао, како чаршија каже, због несугласица с Нола-ћалом?
jedi-knight jedi-knight 09:31 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

значи, Шпанци су тако јаки у свему зато што их је навукао на неку, досад незнану, гудру мистероизни доктор Фуентес?


Nema nikakve misterije i nije ništa neznano i nepoznato. Koristi se još od 1987., a na listi dopinga je od 1990.
Eritropoetin ili EPO je hormon koji naše telo samo proizvodi ( u bubrezima i delimično jetri ). Primarna uloga mu je stvaranje crvenih krvnih zrnaca koji, između ostalog, transportuju kiseonik do različitih tkiva. Zato ga i koriste u sportovima gde je važno održati visok intenzitet duže vreme, jer održava visoke koncentracije kiseonika u krvi, i kada je potrebno oporaviti se u kratkom vremenskom periodu. Ukoliko se unosi spolja, smatra se dopingom a karakterističan je i veoma se teško otkriva. Analize su skupe jer sintetički i endogeni EPO imaju sličnu molekularnu strukturu, pa su procedure otkrivanja veoma zahtevne. Ukoliko se ne uradi analiza u prvih 24h nakon uzimanja, praktično se ne vide nikakve promene. Nakon tri dana, količina unešenog EPOa se smanji na pola, a nakon sedam dana potpuno nestane.

Ноле је имао оног неког мистериозног доктора - довео га је на бр.1


Veoma neoprezno Srđane.
Nije Noleta nikakav misteriozni doktor doveo na mesto broj 1., već njegovi kvaliteti i rad. Istina je da mu pomogao da reguliše ishranu, izbaci gluten na koji je bio alergičan i uveo mu je mnoge dnevne rutine radi poboljšanja koncentracije, motivacije i fokusiranja na cilj, ali između Igora Četojevića i Fuentesa se ne može povući baš nikakva paralela.
milisav68 milisav68 10:04 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

jedi-knight
Koristi se još od 1987., a na listi dopinga je od 1990.

Pre ili posle SP u fudbalu?

antioksidant antioksidant 10:15 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

smatra se dopingom

pih
sve se na kraju svede na administrativnu odluku sta se smatra dopingom a sta ne
interesuje me na koji nacin bi sportisti od pre pola veka, na primer, posmatrali danasnje "legalne" aktivnosti u pripremi i oporavku
enigma enigma 10:31 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

AlexDunja
teniskom akademijom u valensiji,i dovodi se u vezu sa fererom, sarom erani i još nekim teniserima.

U svim otkrivenim doping aferama u zadnjih nekoliko godina Valencia se spominje kao srediste svih. Poznato je da je Armstrong dolazio privatnim avionom u Valenciju po svoje doze EPO-a i kasnije radi transfuzija krvi. Vecina najboljis svjetskih biciklista zivi i trenira u Spanjolskoj da bi bili sto blize Valenciji i mogli neprimjeceno dolaziti. Ime Nadala se vec dugo povlaci u vezi sa dopingom zbog njegove nad ljudske izdrzljivosti. Sumnje se povecavaju sa njegovim cestim povredama i odsustvom sa Toura po nekoliko mjeseci pod sumjom da to radi zbog ciscenja organizma. Djokovic je takodjer u zadnje vrijeme pod velikim povecalom posto je prakticki preko noci od igraca koji nakon 2 sata meca nemoze da stoji na nogama, postao igrac koji nakon pet sati igra a da se nije ni oznojio. Problem tenisa je sto je jako malo doping kontrola i to je odmah sumnjivo. Sjetimo se samo polemike sa Djokovicem koji je cijele prosle godine prosao samo 1 doping kontrolu.Biciklisti godisnje imaju oko 100, da ne kazemo da im se pravi bioloski pasos gdje im se uzimaju svi moguci i nemoguci podatci i ako samo jedna vrijednost varira su automatski suspendirani.....
AlexDunja AlexDunja 10:37 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

.Biciklisti godisnje imaju oko 100, da ne kazemo da im se pravi bioloski pasos gdje im se uzimaju svi moguci i nemoguci podatci i ako samo jedna vrijednost varira su automatski suspendirani....


da, znam za to.
prošle godine se federer zalagao za uvođenje bioloških pasoša
i za tenisere, ali je i on pominjao da treba da se povećaju fondovi za
testiranja. meni je to nejasno, toliko para u i oko tenisa,
a nema dovoljno za testiranja. meni bi bilo logično da ih testiraju na svakom turniru. i van turnira iznenada.

znam da teniseri imaju obavezu da javljaju podatke o kretanju
svakodnevno, čemu to, ako nema para za testiranje. nelogično.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:39 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Analize su skupe jer sintetički i endogeni EPO imaju sličnu molekularnu strukturu, pa su procedure otkrivanja veoma zahtevne. Ukoliko se ne uradi analiza u prvih 24h nakon uzimanja, praktično se ne vide nikakve promene.


Pa jeste, zato se i dobije onolika suspenzija kada mali perica kaže, ja ne mogu danas da vam dam krv, imam akutni napad peruti, nego sačekajte 24 sata, i eto mene ;>

No, dakako, nije troicki uzimao nikakav doping, nego ga mangupi zahebali ;>
enigma enigma 10:41 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

jedi-knight
skroz ste u pravuovakva pitanja treba da se postavljaju neprekidno.Konkretno o ovoj temi bar tri svetske antidoping agencije neprekidno traže pristup podacima i ulažu žalbe ne bi li se sačuvali uzorci. Madju njima je najpoznatija WADA ( World Anti Doping Agency ) kojom rukovodi IOC ( međunarodni olimpijski komitet ). Do sada ni na jednu žalbu nije odgovoreno pozitivno.

Jedan od glavnih razloga zasto Madrid nije dobio olimpijadu 2020 je taj sto se opiru da daju podatke o dopingu i da promjene zakon koji je dosta labilan sto se tice dopinga. Jedno od pitanja clanova MOK-a na kojem je pala kandidatura Madrida je bilo zasto su unisteni dokazi iz operacije Puerto na koje naravno nisu imali odgovor.Nevjerovatno je to da jedna clanica medjunarodnog olimpijskog komiteta moze da se protivi normama istoga bez ikakvih posljedica. Zamislimo da mi tako nesta napravimo, dobili bi embargo na 5 narednih olimpijada. Izgleda da ih je Samaranch jako zaduzio tokom godina kojih je bio pradsjednik MOK-a....
enigma enigma 10:48 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

sve se na kraju svede na administrativnu odluku sta se smatra dopingom a sta ne

Nije problema u tome, negu sto postoje razlicite norme za razlicite sportove. Neke stvari su dozvoljene u nekim sportovima dok u drugima nisu. Naj jednostavniji primer su kortikosteroidi koji su u biciklizmu doping dok u futbalu su dozvoljeni. Kada bi ih zabranili u futbalu pola igraca bi pauziralo veci dio sezone.....
antioksidant antioksidant 10:52 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Kada bi ih zabranili u futbalu pola igraca bi pauziralo veci dio sezone.....

treba sve dopustiti, i onako su mehanicari postali bitniji od vozaca
pa nek se vrti kinta oko robota
loader loader 10:57 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

između Igora Četojevića i Fuentesa se ne može povući baš nikakva paralela.


loader loader 10:59 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

toliko para u i oko tenisa,
a nema dovoljno za testiranja.

Atomski mrav Atomski mrav 11:32 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

a nema dovoljno za testiranja. meni bi bilo logično da ih testiraju na svakom turniru. i van turnira iznenada.


Možda zato što doping kontrole finansira u suštini MOK a ne ITF ili ATP.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:27 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Veoma neoprezno Srđane.
Nije Noleta nikakav misteriozni doktor doveo na mesto broj 1., već njegovi kvaliteti i rad. Istina je da mu pomogao da reguliše ishranu, izbaci gluten na koji je bio alergičan i uveo mu je mnoge dnevne rutine radi poboljšanja koncentracije, motivacije i fokusiranja na cilj, ali između Igora Četojevića i Fuentesa se ne može povući baš nikakva paralela.


Ajde! A Nadal nema ni kvalitet ni rad, pa je zato red da mu se izuzetno uvredljiva karikatura turi u naslov bloga. Ma hajte, moliću lepo! Ubr, dakle španci nemaju veze sa tenisom? ili kako elokventni autor konfabulira: "Teniseri su bili daleko od top 10." (pa je "logični" zaključak koji autor želi da nametne, da su i Almagro i Ferer i Robredo i Feliciano i Verdasco i ... svi oni, postali vrhunski teniseri jer su se dopingovali!)

Ajde! Neću da pominjem Manuela Santanu, jednog od velikih igrača pre-Open ere, ali da je gost autor potrošio samo 2 minuta vremena (recimo taman toliko koliko mu je trebalo da postavi karikaturu (za koju valjda misli da će da opravda eventualni Noletov gubitak AO ;> ) mogao je da se upozna sa nekoliko imena španskog tenisa, koji je jelda, nikakav ;> jer pre rafe ima samo dva imena na #1 ☻

Juan Carlos Ferrero    -    #1
Carlos Moya           -         #1 (1999)
Manuel Orantes, 33 titule + US Open 1975.
Sergi Bruguera, 2 GS titule (93 i 94)
Emilio Sanchez, #7 1990 + GS titule u dublu

Arantxa Sanchez Vicario - GS titule
Conchita Martinez, Wimbledon, 1994
Virginia Ruano Pascual, 8 GS titula u dublu


A tačno je da taj četojević (to je onaj Doktor Gluten?) nema nikakve veze sa dopingom, on je samo pokriće da se preko glutena "Objasni" kako to da mladac koji je izuzetno kvalitetan, ali koji je mal mal pa igrao sa dušom u nosu, i koji je predavao mečeve čim mu se zalomi nokat, odjedared može da trči tri dana u sumrak ;>

Ubr, dakle taj EPO pojačava ili šta već proizvodnju crvenih krvnih zrnaca i obezbeđuje im snagu ili šta već, održava visoke koncentracije kiseonika u krvi? Nešto slično kao samo-transfuzije? Koje su dakako zabranjene.

E da, nije Đoković to nikad radio, on je sve to obezbedio preko "anti-glutena" i kapsula sa kiseonikom.

http://opusteno.rs/zanimljivo-sport-f58/novak-djokovic-kljuc-uspeha-kapsula-sa-kiseonikom-t12293.html

Kazezoze Kazezoze 12:57 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Dont Fear The Reaper
Veoma neoprezno Srđane.
Nije Noleta nikakav misteriozni doktor doveo na mesto broj 1., već njegovi kvaliteti i rad. Istina je da mu pomogao da reguliše ishranu, izbaci gluten na koji je bio alergičan i uveo mu je mnoge dnevne rutine radi poboljšanja koncentracije, motivacije i fokusiranja na cilj, ali između Igora Četojevića i Fuentesa se ne može povući baš nikakva paralela.


Ajde! A Nadal nema ni kvalitet ni rad, pa je zato red da mu se izuzetno uvredljiva karikatura turi u naslov bloga. Ma hajte, moliću lepo!

A tačno je da taj četojević (to je onaj Doktor Gluten?) nema nikakve veze sa dopingom, on je samo pokriće da se preko glutena "Objasni" kako to da mladac koji je mal mal pa igrao sa dušom u nosu, i koji je predavao mečeve čim mu se zalomi nokat, odjedared može da trči tri dana u sumrak ;>

Ubr, dakle taj EPO pojačava ili šta već proizvodnju crvenih krvnih zrnaca i obezbeđuje im snagu ili šta već, održava visoke koncentracije kiseonika u krvi? Nešto slično kao samo-transfuzije? Koje su dakako zabranjene.

E da, nije Đoković to nikad radio, on je sve to obezbedio preko "anti-glutena" i kapsula sa kiseonikom.

http://opusteno.rs/zanimljivo-sport-f58/novak-djokovic-kljuc-uspeha-kapsula-sa-kiseonikom-t12293.html


pa nije samo u pitanju gluten, nego ceo jedan psihološki problem koji je pratio tu neispravnu ishranu.
ono što je četojević uradio je, pored promene u ishrani, je i uvođenje joga vežbi i meditacije kako bi ga naučio da energiju čuva, a ne da je konstantno rasipa. to je i način da se telo brzo i efikasno oporavi od napora.
mnogo energije sportisti gube na "ludu glavu", a meditacija je upravo vežba za ludu glavu kako bi se sredio nered koji vlada u njoj.

osim toga novak je posle glutenske dijete dosta smršao, ali je zato dobio na fleksibilnosti i brzini. on već tri godine nije imao ozbiljniju povredu.

što se tiče slike u naslovu, slažem se sa tobom da je neprijatna i da je treba skinuti. rafi nije dokazano nikakvo uzimanje dopinga i ovakva slika nema mesta.
enigma enigma 13:26 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Ajde! Neću da pominjem Manuela Santanu, jednog od velikih igrača pre-Open ere, ali da je gost autor potrošio samo 2 minuta vremena (recimo taman toliko koliko mu je trebalo da postavi karikaturu (za koju valjda misli da će da opravda eventualni Noletov gubitak AO ;> ) mogao je da se upozna sa nekoliko imena španskog tenisa (koji je jelda, nikakav ;> )

Juan Carlos Ferrero - #1
Carlos Moya - #1 (1999)
Manuel Orantes, 33 titule + US Open 1975.
Sergi Bruguera, 2 GS titule (93 i 94)
Emilio Sanchez, #7 ATP, 1990 + GS titule u dublu

Arantxa Sanchez Vicario - GS titule
Conchita Martinez, Wimbledon, 1994
Virginia Ruano Pascual, 8 GS titula u dublu

Kao sto sam napisao u jednom od predhodnih komentara ni sam ne vjerujem u cudo Djokovica kako je preko noci samo izbacivanjem glutena od igraca prosjecnih fizickih mogucnosti koji je svaki mec koji je isao preko dva sata morao traziti pomoc fisioterapeuta postaqo igrac koji ne moze izgubiti mecu u pet setova.
Sto se tice ovih Spanjolskih tenisera mislim da vecina nije vrijedna spomena.
Puno titula ali ako pogledamo kojih onda stvari postaju jasnije. Turniri tipa Buenos Aires, Caracas, Umag, Cairo, Mexico City,Chenai, Costa de Sauipe i slicni na koje ozbiljniji teniseri nepomisljaju ni da odu. Ferrero postao broj 1 nakon sto je osvojio Roland Garos i trajao cijelu nedelju kao broj jedan. Moya broj jedan 2 nedelje. Bruguera 2 Roland Garosa a ni tako nije dogurao dalje od 3 mjesta. 14 titula ukupno, turniri tipa gore nabrojanih.
Santana osvojio 4 GS, svaka cast, ali jedna lasta ne cini proljece.
Virginia Ruano 10 GS titula u dublu, u singlu najveci uspjeh cetvrt finale.
Koliko velikih igraca ima titule u dublu ?????????????
Sampras, Agasi, Nadal, Djokovic, Lendl, Conors, Borg, Becker, da ne izostavim zene: Monika Seles, Stefi Graf, nemam sad 2 minute vremena da istrazujem ali mislim da niti jednu..........
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:44 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

jedi-knight


Veoma neoprezno Srđane.
Nije Noleta nikakav misteriozni doktor doveo na mesto broj 1., već njegovi kvaliteti i rad. Istina je da mu pomogao da reguliše ishranu, izbaci gluten na koji je bio alergičan i uveo mu je mnoge dnevne rutine radi poboljšanja koncentracije, motivacije i fokusiranja na cilj, ali između Igora Četojevića i Fuentesa se ne može povući baš nikakva paralela.

пардон, пардон, извињавам се, реформулишем: учествовао је у тиму у периоду када је Новак долазио на 1. место. ако је ово истина за Рафу, онда Ноле долази на неугрожено 1. место. ако је ово тачно за Шпанце, онда испада да су крајње покварени и уображени - дај шта даш, само да смо супериорни.
enigma enigma 17:49 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

пардон, пардон, извињавам се, реформулишем: учествовао је у тиму у периоду када је Новак долазио на 1. место. ако је ово истина за Рафу, онда Ноле долази на неугрожено 1. место. ако је ово тачно за Шпанце, онда испада да су крајње покварени и уображени - дај шта даш, само да смо супериорни.

Evo samo da se vidi kakvi su Spanci, protiv koji licno nemam nista.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2458715/Spanish-basketball-team-pretended-disabled-win-Paralympic-gold.html
Znaci na Para Olimpijadu su poslali potpuno zdrave ljude samo da bi osvojili zlato u kosarci. Ne moze me nitko uvjeriti da to nije nitko znao od nadleznih u Spanskom sportu .......
Zanci imaju najveci doping i najveci sportski skandal u povijesti.........
meehan meehan 19:12 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Dont Fear The Reaper
Veoma neoprezno Srđane.
Nije Noleta nikakav misteriozni doktor doveo na mesto broj 1., već njegovi kvaliteti i rad. Istina je da mu pomogao da reguliše ishranu, izbaci gluten na koji je bio alergičan i uveo mu je mnoge dnevne rutine radi poboljšanja koncentracije, motivacije i fokusiranja na cilj, ali između Igora Četojevića i Fuentesa se ne može povući baš nikakva paralela.


Ajde! A Nadal nema ni kvalitet ni rad, pa je zato red da mu se izuzetno uvredljiva karikatura turi u naslov bloga. Ma hajte, moliću lepo! Ubr, dakle španci nemaju veze sa tenisom? ili kako elokventni autor konfabulira: "Teniseri su bili daleko od top 10." (pa je "logični" zaključak koji autor želi da nametne, da su i Almagro i Ferer i Robredo i Feliciano i Verdasco i ... svi oni, postali vrhunski teniseri jer su se dopingovali!)

Ajde! Neću da pominjem Manuela Santanu, jednog od velikih igrača pre-Open ere, ali da je gost autor potrošio samo 2 minuta vremena (recimo taman toliko koliko mu je trebalo da postavi karikaturu (za koju valjda misli da će da opravda eventualni Noletov gubitak AO ;> ) mogao je da se upozna sa nekoliko imena španskog tenisa, koji je jelda, nikakav ;> jer pre rafe ima samo dva imena na #1 ☻

Juan Carlos Ferrero    -    #1
Carlos Moya           -         #1 (1999)
Manuel Orantes, 33 titule + US Open 1975.
Sergi Bruguera, 2 GS titule (93 i 94)
Emilio Sanchez, #7 1990 + GS titule u dublu

Arantxa Sanchez Vicario - GS titule
Conchita Martinez, Wimbledon, 1994
Virginia Ruano Pascual, 8 GS titula u dublu


A tačno je da taj četojević (to je onaj Doktor Gluten?) nema nikakve veze sa dopingom, on je samo pokriće da se preko glutena "Objasni" kako to da mladac koji je izuzetno kvalitetan, ali koji je mal mal pa igrao sa dušom u nosu, i koji je predavao mečeve čim mu se zalomi nokat, odjedared može da trči tri dana u sumrak ;>

Ubr, dakle taj EPO pojačava ili šta već proizvodnju crvenih krvnih zrnaca i obezbeđuje im snagu ili šta već, održava visoke koncentracije kiseonika u krvi? Nešto slično kao samo-transfuzije? Koje su dakako zabranjene.

E da, nije Đoković to nikad radio, on je sve to obezbedio preko "anti-glutena" i kapsula sa kiseonikom.

http://opusteno.rs/zanimljivo-sport-f58/novak-djokovic-kljuc-uspeha-kapsula-sa-kiseonikom-t12293.html


autor je spomenuo nagli razvoj SPANSKOG SPORTA iu celini pa spomenuo i tenis....cinjenica da su spanci u kosarci bili samo solidno,u rukometu i manje od toga, u fudbalu su bili ekipa koja igra kvalifikacije dobro a onda muku muci da prodje grupu na EU i SP....
a Nadal je je spomenut, verujem, zbog stila igre! svi njegovi sunarodnici, predhodnici u vrhu svedgog tenisa, su igrali slicno kao on, ali niko nije postigao takve rezultate i niko nije igrao toliko FIZICKI tenis!!!
a sto se tice famozne kapsule sa kiseonikom...u pitanju su hiperbaricne komore, odavno poznat alat za ubrzani oporevak organizma , ne samo za oporavak u smislu odmora vec i za zarastanje rana, trovanje gasovima...a NBA timovi ih koriste odavno kad imaju serije utakmica dan za dan, imaju neke prirucne/mobilne varijante...
aleksandarz92 aleksandarz92 20:12 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

autor je spomenuo nagli razvoj SPANSKOG SPORTA iu celini pa spomenuo i tenis....cinjenica da su spanci u kosarci bili samo solidno,u rukometu i manje od toga, u fudbalu su bili ekipa koja igra kvalifikacije dobro a onda muku muci da prodje grupu na EU i SP....

Takodje kaže i
Najvecu uspjesi su im bili cetvrt finala u nogometu i srebro u kosarci u LA 84. Klubovi su bili daleko iza engleskih i njemackih u evropskim takmicenjima.
Naročito im je bio smešan onaj Real koji je jedva prolazio kvalifikacije i nikad ništa nije osvojio
enigma enigma 20:45 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Naročito im je bio smešan onaj Real koji je jedva prolazio kvalifikacije i nikad ništa nije osvojio

Real Madrid, najtrofejniji klub lige prvaka sa 9 titula. Prvih pet je osvojio u prvih pet godina postojanja lige prvaka. Najbolji igrac Reala u to vrijeme i svijeta Alfredo Di Stefano. Vjerovatno jako malo ljudi zna da je DI Stefano potpisao za Barcelonu. Kada je stigao na Madridski aerodrom presrela ga je Francova policija i rekla mu da ce da igra za Real. Nakon protesta Barcelone drzava daje rijesenje da igra pola sezone u Barceloni, a pola u Madridu na sto Barca ne pristaje i odrice se DI Stefana. Koji poslije vodi Madrid do najvecih uspjeha u njihovoj povjesti i za mnoge je najbolji igrac svih vremena. Osvajaju 6. titulu 66 godine i onda do 98 ne osvajaju nista. Od 2002 ne osvajaju nista. 6 sezon za redom od 2004 do 2010 ispadaju u osmini finala.......
meehan meehan 21:22 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

aleksandarz92
autor je spomenuo nagli razvoj SPANSKOG SPORTA iu celini pa spomenuo i tenis....cinjenica da su spanci u kosarci bili samo solidno,u rukometu i manje od toga, u fudbalu su bili ekipa koja igra kvalifikacije dobro a onda muku muci da prodje grupu na EU i SP....

Takodje kaže i
Najvecu uspjesi su im bili cetvrt finala u nogometu i srebro u kosarci u LA 84. Klubovi su bili daleko iza engleskih i njemackih u evropskim takmicenjima.
Naročito im je bio smešan onaj Real koji je jedva prolazio kvalifikacije i nikad ništa nije osvojio

ja sam mislio na reprezentaciju, u fudbalu su bili poznati majstori kvalifikacija....a posle medju prvima kuci...
a ti mislis na fk real iz 98 u finalu LS...
ilgner,panucci,sanciz,jero,karlos,karembe,redondo,sedorf,raul,mijatovic,morijentes....cela 4 spanca!!! ili mislis na uspehe barce i reala u basketu sa Bodirogom i po 3-4 amera...sustina price je u tome da se sumnja da se SPANCI dopinguju...
Atomski mrav Atomski mrav 21:26 06.01.2014

Re: skroz ste u pravu

6 sezon za redom od 2004 do 2010 ispadaju u osmini finala.......


Pa kad su šutnuli Del Boskea... ko im je kriv.
cassiopeia cassiopeia 13:46 08.01.2014

Re: skroz ste u pravu

Eritropoetin ili EPO je hormon koji naše telo samo proizvodi ( u bubrezima i delimično jetri ). Primarna uloga mu je stvaranje crvenih krvnih zrnaca koji, između ostalog, transportuju kiseonik do različitih tkiva.


Moj otac prima taj hormon na dijalizi. Oštećenje bubrega smanjuje stvaranje crvenih krvnih zrnaca. Inače za vreme bombardovanja i kasnije naše zdravstvo je dobijalo donacije EPO-a od nemačke vlade za pomoć u što boljem tretmanu dijaliziranih pacijenata.

A bezglutenska ishrana provereno dovodi do povećanja energije i boljeg sveukupnog stanja. Isprobala na sebi i mogu da potvrdim.
AlexDunja AlexDunja 10:15 06.01.2014

...

meni je malo nejasno što se često pominje
skupoća testiranja i nedostatk fondova za to.

mislim, svi pričaju o neophodnosti da se sport očisti,
a pored ogromnog novca koji se vrti u sportu, za najvažniju stvar nema sredstava.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:23 06.01.2014

Re: ...

AD, sasvim si u pravu. Novac koji se vrti oko sporta je ogroman, to je jedna od najprofitnijih industrija u svetu, i zasigurno se organizatori sportskih događaja mogu obavezati da plate troškove treninga. Jedna fudbalska utakmica igra se velikim brojem lopti, broj loptica i peškira na teniskim turnirima je ogroman - pa može se platiti i doping kontrola (ukoliko žele da imaju čist sport).
enigma enigma 10:59 06.01.2014

Re: ...

pa može se platiti i doping kontrola (ukoliko žele da imaju čist sport).

Mozda nije u interesu da se sport ocisti od dopinga. Ako znamo da svaka utakmica donosi odredjenu dobit znaci, vise utakmica godisnje veca dobit dolazimo do vrlo jednostavne racunice. Svima je u interesu da se utakmice igraju sto vise dana. Uzmimo samo NBA ligu gdje ekipa moze odigrati 6 utakmica u 7 dana. U takvom ritmu nema vremena ni za trening niti za oporavak. Na neki nacin se to mora nadoknaditi. Poznat je slucaj sa olimpijade u Ateni gdje je Americka kosarkaske reprezentacija postavila ultimátum MOK-u da ako budu radili doping testove njihovim kosarkasima, profesinalci ce ostati kod kuce i poslati ce amatere. Naravno da nikome nije bilu u interesu gledati nekakve sveucilisne igrace tako da su nastupili NBA igraci bez da im se radila doping kontrola.....
enigma enigma 11:08 06.01.2014

operacija Puerto

Vjerovatno je malo poznat podatak da je i jedan od najvecih sportasa u povjesti Carl Lewis bio pozitivan na Americkim kvalifikacijama za Seul 88. Americka antidoping organizacija ga je oslobodila suspenzije pod isprikom da nije znao sta koristi. Na tim isti igrama osvaja zlato na 100m nakon sto je bio drugi u finalu iz Ben Johansona kojem je uzeto zlato zbog dopinga. Previse je para u sportu da bi se bilo sta prepustilo slucaju.....
AlexDunja AlexDunja 13:36 06.01.2014

...

izgleda da e itf ipak doneo odluku o uvođenju bioloških pasoša

4.6 ABP Testing:

4.6.1 The ITF will designate one or more person(s) to administer and manage the ABP Programme within and on behalf of the ITF (the "Athlete Passport Management Unit", or "APMU". The ITF will also appoint suitably qualified, independent experts to form the Expert Panel for purposes of the ABP Programme.

izvor
enigma enigma 14:18 06.01.2014

Re: ...

izgleda da e itf ipak doneo odluku o uvođenju bioloških pasoša

NIje problema tenis, vec je problema generalno u profesionalnom sportu. Doping je prisutan od samih pocetak profesionalizma. Sjetimo se samo DDR i njihovih sarenih pilula, Kineskinja na olimpijadi u Pekingu kada su osvojile sve moguce na bazi "kornjacine krvi". Kada su poslije napravili analize sve i jedna je bila pozitivna. Problem je sto svi sportovi imaju puno vise sredstava koje ulazu u doping negó sto razne antidoping asocijacije imaju da uloze protiv istoga tako da su sportasi godinama ispred antioping komisija. Bit ovog teksta je i bio da se pokaze koliko je tesko boriti se protiv dopinga ako su i cijele drzave ukljucene da bi ga sakrile. Ovaj slucaj sa Spanjolskom, da nepricamo o Istocnoj Njemackoj gdje su sportasi trenirali u laboratorijima nedostupnima za javnost isto kao sto je sada slucaj sa Kineskim sportasima. Na olimpjadi u Londonu se desilo da prvi puta jedna zena nadmasi muskarca u bilo kojem sport kad je kineskinja Ye Shiwen plivala brze negó
Ryan Lochte. Tyler Hamilton profeionalni biciklista osvajc zlatne medalje 2004 i clan U.S. Postala gdje je pomogao Armstrongu da osvoji 3 Tour de Francea kasnije jedan od najvazniji svjedoka u procesu protiv Armstronga u svojoj knjizi The Secret race na pitanje zasto je poceo da se dopinguje odgovara : " PA zato sto se svi dopingiraju i ako hocu da budem netko i nesta moram i ja. "......
AlexDunja AlexDunja 15:06 06.01.2014

Re: ...

ma, naravno, samo ja mnogo slabo pratim ostale sportove, pa nisam baš u toku...

a problem je generalno veliki,
i dobro je da je armstrongov skandal skrenuo pažnju na njega.
anfieldroad anfieldroad 16:34 06.01.2014

licemerje !!


Pre nekih pola godine takodje smo diskutovali o dopingu u sportu, ne secam se doduse o kom tacno. Tada sam rekao, a sada ponavljam da je doping neophodan da bi vrhunski sportisti postizali ne samo rezultate, nego i nacin igre koji privlaci gledaoce, pa samim tim i novac.
Tesko je licemerje praviti doping testove, a u isto vreme ocekivati da sportisti postizu rezultate kakve postizu ! Ili cemo gledati sport na amaterskom nivou ili cemo dozvoliti doping! Lekarska kontrola je neophodna, ali u smislu ispravnog koriscenja nekih sredstava, kao sto je EPO. Nacin koji se sada forsira je poguban. U isto vreme se doping stavlja u ilegalu i time zdravlje igraca dovodi u ozbiljan rizik dok sa druge strane ocekujemo da svaki drugi treci dan gledamo utakmice Premier Lige ( sto je samo jedan od mnogih primera)...
Sport nije jedina ljudska aktivnost u kojoj je licemerje tako snazno i otvoreno. Od politike koja se najdirektnije bavi nasim zivotom, preko crkve koja se takodje direktno bavi emotivnim i duhovnim u coveku, do skole u kojoj roditelji rade decije zadatke, crtaju, slikaju i racunaju u ime svoje dece i tako zajedno sa skolom daju divan primer potomstvu kako treba da se ponasaju u zivotu. Cini mi se da primeri za licemerje u politici i crkvi nisu potrebni.
enigma enigma 19:50 06.01.2014

Re: licemerje !!

Ili cemo gledati sport na amaterskom nivou ili cemo dozvoliti doping! Lekarska kontrola je neophodna, ali u smislu ispravnog koriscenja nekih sredstava, kao sto je EPO. Nacin koji se sada forsira je poguban. U isto vreme se doping stavlja u ilegalu i time zdravlje igraca dovodi u ozbiljan rizik dok sa druge strane ocekujemo da svaki drugi treci dan gledamo utakmice Premier Lige ( sto je samo jedan od mnogih primera)...

Mislim da ni to ne bi bilo rjesenje. Moje misljenje je da bi se prvo trebao sport kao sam reorganizirati i potaviti na drugi nacin. Nacionalne lige su davno izgubile svoj smisao. Najjace lige Evrope u svim sportovima koji su interesantni sirokim masama dugi niz godina osvajaju jedne te iste ekipe. Izmedju prvih 2-3 i cetvrtog redovno bude po 30 bodova razlike, izuzev Premier lige gdje je malo izjednacenija situacija. Profesionalne lige po uzoru na Americke bi bile zanimljivije svima. Gledaoci bi dobili jake utakmice svaki vikend, televizije bi profitirale od reklama a klubovi od sponzora kojima bi to bilo puno zanimljivije. Nikoga danas ne zanimaju utakmice Granada-Osasuna ili Stouk City-WBA. Cak i liga prvaka do cetvrtfinala je nezanimljiva. Zar stvarno neko misli da se najjacim klubovima ide igrati u decembru i februaru u Rusiju i Finsku na minus 15. Ne zanima ih igrati protiv tih ekipa ni kod kuce posto sa ulazom od 30 000 ljudi nemaju ni da pokriju troskove stadiona za tu utakmicu. Samim tim bi se smanjio broj utakmica i bilo bi vise vremena za oporavak i treninge. Sport je davno to prestao biti i pretvorio se u cisti bizniz pa se tako treba i postaviti. Mada mislim da se ni onda ne bi rijesio problema dopinga jel bi i onda trebalo pobijediti da bi se zaradilo sto vise novaca.....
anfieldroad anfieldroad 21:29 06.01.2014

Re: licemerje !!

Mislim da ni to ne bi bilo rjesenje. Moje misljenje je da bi se prvo trebao sport kao sam reorganizirati i potaviti na drugi nacin.



Slazem se. Mislim da Amerikanci umeju od svakog sporta da izvuku najbolje. Prvo, postojao bi (u fudbalu) Seleri kap i ne mogu jedan, dva ili tri kluba da kupi svako po 35 najboljih igraca na svetu. Tacno se zna koliko love sme da se potrosi i nema diskusije. Onda se naprave skole fudbala, kao u Francuskoj iz kojih klubovi po sistemu drafta uzimaju mlade igrace.
Mislim, nije mi ideja da ovde osmislim buducnost fudbala, ali cinjenica je da nesto mora da se promeni. Man. City ima tim kao reprezentacija sveta, a kosta kao bruto nacionalni dohodak Norveske. Nemoguce je igrati protiv njih. Nije da ja to zbog Liverpula, ali i nije da nije.
enigma enigma 21:39 06.01.2014

Re: licemerje !!

Prvo, postojao bi (u fudbalu) Seleri kap i ne mogu jedan, dva ili tri kluba da kupi svako po 35 najboljih igraca na svetu. Tacno se zna koliko love sme da se potrosi i nema diskusije.

Opet se vracamo na Spance. Sve i jedan klub u spanjolskoj je duzan silne milione eura. Real 500 miliona, Barca 450, Valencia je sad spustila na nekih 300, Atletiko je isto tu negdje. Ove male da ne spominjem.I sve to drzava dopusta. Sjetimo se kako je prosao Glasgov Rangers koji je ispao u 4. ligu, a znamo svi tko je Glazgov u Skotskoj ili kako je Liverpool morao prodati Torresa Celsiju za 50 miliona eura da bi pokrio dug od 40 i da ne ispadne iz lige. E to se u Spanjolskoj ne desava. Ovdije se klubovi pojacavaju svake godine dovodeci najskuplje igrace na svijetu Zidane, Ronaldo 1 i 2, Figo, Beckham, Bale, Fábregas, Neymar i ostala ekipa i svake godine su sve vise duzni. U svim drugim ozbiljnijim ligama u Evropi je to nemoguce......
meehan meehan 19:46 06.01.2014

france vs espana

Pre nekoliko godina bio sam u Fr, bas u to vreme se na TV prikazivala njihova verzija 'insajdera', tema dr fuentes i njegovi saradnici...izmedju ostalog Francuzi su povezali nekolicinu njegovih saradnika sa medincinskim timom fc barcelona....neki su radili tamo pa presli kod dr. fuentesa, neki u obrnutom smeru, a svi su kontaktirali sa spominjanim biciklistima....inace ako neko ne zna i kosarkaski i rukometni klubovi barcelona su ustvari samo sekcije u fc barcelona... cak se zvanisno i zovu FC iako su kosarkasi i rukometasi u pitanju...
Francuzi i Spanci vode (ne bas)tihi rat zbog rivalstva u sportu, francuzi su bili odlicni u rukometu i u fudbalu, postali dobri u basketu, i onda su se pojavili spanci i pocistili ih!!! Tu je krenulo! Samo sto su Francuzi pronasli veze izmedju doktora koji su saradjivali ili saradjuju sa dr.Fuentesom i medicinskih ustanova koje servisiraju fc bacelonu i slekciju spanije u kosarci...a Spanci su pronasli Francizuma postavu sa 10(mozda i svih 11) tamnoputih fudbalera, celu tamnoputu petorku u basketu, 5 od 7 igraca (na terenu) u rukometu....sve to u slikama, i uz podrugljive komentare...
Inace kraljevi dopinga su turski dizaci tegova i bugarski gimnasticari...

enigma enigma 20:03 06.01.2014

Re: france vs espana

Spanci su pronasli Francizuma postavu sa 10(mozda i svih 11) tamnoputih fudbalera, celu tamnoputu petorku u basketu, 5 od 7 igraca (na terenu) u rukometu

Nemogu spanjolci bas puno njima prigovarati. Procvat Spanjolskog rukometa krece kad su nacionalizirali Dujsebaeva i Tchepkina, poslije toga su davali drzavljanstvo kubancima Uriosu i Juliu Fisu, a danas imaju naseg Sterbika. U kosarci im je igrao Biriukov a danas imaju Ibaku i Mirotica. U fudbalu je lista puno duza od DiStefana preko Kubale i Puskasa pa DOnata i Marcosa Senne i Diega Coste najnovijeg pojacanja za mundial u Brazilu.......
meehan meehan 21:29 06.01.2014

Re: france vs espana

enigma
Spanci su pronasli Francizuma postavu sa 10(mozda i svih 11) tamnoputih fudbalera, celu tamnoputu petorku u basketu, 5 od 7 igraca (na terenu) u rukometu

Nemogu spanjolci bas puno njima prigovarati. Procvat Spanjolskog rukometa krece kad su nacionalizirali Dujsebaeva i Tchepkina, poslije toga su davali drzavljanstvo kubancima Uriosu i Juliu Fisu, a danas imaju naseg Sterbika. U kosarci im je igrao Biriukov a danas imaju Ibaku i Mirotica. U fudbalu je lista puno duza od DiStefana preko Kubale i Puskasa pa DOnata i Marcosa Senne i Diega Coste najnovijeg pojacanja za mundial u Brazilu.......

pa to je malo sarkasticno sto si im to prigovorili...a samo su to mogli da pronadju francuzima jer je to donelo najveci napredak njima u fudbalu pogotovo...dobili su ono sto im je falilo kao naciji, a to je brzina, genetski najznacajnije predodredjena motoricka sposobnost, a u francuskoj(onom belom delu) je nedostaje...kao i nama u Srbiji..
jedi-knight jedi-knight 20:24 06.01.2014

...

Ovo u stvari nije tekst o dopingu. U slučaju "Puerto" sve je jasno, osim zašto se neko ruga u lice celom svetu, uništavajući dokaze i sprečavajući sprovođenje pravde. Možemo imati različite stavove u vezi dopinga, ali na današnji dan smatra se zloupotrebom i kažnjava se, u nekim slučajevima veoma rigorozno.
Dr. Fuentes je osuđen po zakonu o ugrožavanju javnog zdravlja, o dopingu u njegovoj presudi nema ni reči.
I nije to jedini slučaj u Španiji. Tu je slučaj Marte Domingez, višestruke svetske šampionke u trčanju na srednjim prugama, kojoj je u sličnoj akciji ( pod imenom Operacion Galgo ) takođe zaplenjeno mnoštvo dokaza ( što uzoraka krvi, što dokumentacije ) da je deo mreže dopinga. Njen trener i lekar se, slučajno ili ne, zvao Eufemiano Fuentes. Oslobođena je svih optužbi i postala čak ministar sporta u jednom regionu u Španiji ( Palensiji ), a trenutno je član Senata i potpredsednik španske atletkse federacije.
Kazezoze Kazezoze 20:40 06.01.2014

Re: ...

džedaja, mislim još uvek da je slika na naslovnoj neprijatna i da je treba ukloniti.
može se o dopingu govoriti bez slike osumnjičenih...ako su francuzi pretjerali nemoraš i ti.
anfieldroad anfieldroad 21:37 06.01.2014

Re: ...


Potpuno se slazem. A pritom je glavni i najglasniji u celoj francuskoj bas Janik Noa, ciji sin igra basket u NBA, koja gle cuda NEMA doping kontrolu! Ja vam kazem, cisto licemerje ! Skolski primer !
enigma enigma 10:10 07.01.2014

Re: ...

basket u NBA, koja gle cuda NEMA doping kontrolu

Ne samo da nemaju doping kontrolu, negó su ucijenili i Olimpijski Komitet pa tako im se ni na Olimpijskim igrama ne rade kontrole. Na kraju se sve svede samo na ekonomske interese....
meehan meehan 19:13 07.01.2014

znali ko!?

pitanje za JEDIja i za ENIGMU..ma i za sve prisutne..da li je hormon rasta doping!? konkretno za futbal me zanima!?
jedi-knight jedi-knight 19:22 07.01.2014

Re: znali ko!?

pitanje za JEDIja i za ENIGMU..ma i za sve prisutne..da li je hormon rasta doping!? konkretno za futbal me zanima!?


pitas zbog Mesija :)))
nista nije doping ukoliko se ne zloupotrebljava i sve je doping
ne znam da li znas da je i kofein bio na listi dopinga do pre desetak godina
hormon rasta spasava zivote bebama zaostalim u razvoju
zvanicno, da li je nesto doping ili ne, odlucuje se administrativnom odlukom, kao sto neko vec rece od komentatora
meehan meehan 20:41 07.01.2014

Re: znali ko!?

pitas zbog Mesija :)))


naravno...zbog njega i zbog toga sto ne verujem da je njemu bas bio zivot ugrozen, da bi bilo opravdane te "terapije" u sportskoj karijeri ...
ovo dalje nije moj zakljucak, vec nekoga ko se vise razume u stimulativna sredstva, ali se slazem>>
kad je Mesi dosao do Barcelone verovatno je bila procena da je steta da takav talenat, smisao za igru, brzina, pa verovatno i hrabrost(bio je manji za glavu ili dve od protivnika) propadnu zbog eventualnog nizeg rasta!sad je oko 168cm, znaci 15-20 manje bi bilo...
i sve ovo ima smisla kad se poveze sa ovom pricom iz bloga, kako se u Spaniji izbegava odgovornost za doping i kako se prikrivaju "veliki igraci" u spomenutim aferama PUERTA i GALGO ...a i ne prikrivali kolika je lova u igri, evo bas se pojavila prica/studija o tome koliko trenutno vredi Mesi, ne fudbalski, vec marketinski...kazu da je ona klauzula od 250 milioncica ustvari potcenjena vrednost!?
enigma enigma 02:33 08.01.2014

Re: znali ko!?

naravno...zbog njega i zbog toga sto ne verujem da je njemu bas bio zivot ugrozen, da bi bilo opravdane te "terapije" u sportskoj karijeri

Mesi je poceo terapiju sa hormonom rasta sa 9 godina dok se jos nije moglo znati da ce biti profesionalni sportista. Sa 11 godina je bio visok svega 125cm. Posto roditelji nisu imali da placaju tretmane hormonima, a onda se naziralo da bi moglo biti nesta od njega otac ga je odveo u spanjolsku gdje je nakon probe ostao u Barceloni koje se obavezala da ce mu placati terapiju.
Hormon rasta povecava eksplozivnost, koja je jedna od najvecih karakteristika Mesijevog nogometa. Jedino je pitanje dali i dalje dobiva hormone ili je prestao sa terapijiom, ali time bi se trebale zabaviti nadlezne institucije.
Ako ga prima i dalje sa 26 godina onda je to vec sumnjivo posto u tim godinama sta je narastao narastao je....
meehan meehan 17:07 08.01.2014

Re: znali ko!?

Sa 11 godina je bio visok svega 125cm.

tacno to...bio bi nizak, izrazito nizak,oko 150cm i (verovatno) ziv i zdrav...
a mozda bi bio i dobar fudbaler(sigurno ne ovoliko dobar), ili igrac malog fudbala(futsala), jer je neosporan njegov smisao za igru...
e to sad kad je on tacno poceo da koristi hormon rasta meni je sumnjivo, bas zbog ovog Vaseg bloga, i citave situacije oko prikrivanja dopinga u Spaniji, i cestih povezivanja sumnjivih doktora sa svim sekcijama FC BARCA, naravno i real nije postedjen ali ovi iz BACE su dominantniji u "kriticnom"periodu...

jedi-knight jedi-knight 20:11 07.01.2014

Hormon rasta

Najkarakterističnija zloupotreba hormona rasta - somatotropina, je u ženskoj gimnastici.
Devojčicama se daju, dok su još jako male, velike doze, da bi hipofiza, koja prirodno luči hormon rasta postepeno atrofirala.Hipofiza funkcioniše po principu negativne povratne veze, tj u zavisnosti od koncentracije određenog hormona, luči, luči pojačano ili ne luči uopšte. Nakon nekoliko meseci, prestane se sa davanjem velikih doza ovog hormona, ali ni umrtvljena hipofiza više ne obavlja svoju funkciju i devojčice prestaju da rastu.
enigma enigma 02:20 08.01.2014

znali ko...

Prije nekog vremen ja izaslo da je Messiju sa osam godina otkriveno da boluje od Aspergerovog sindroma, jedne vrste autizma od koje su bolovali Einstain i Newton takodjer poznat pod imenom Sindrom genija. Vjerovatno ima vise u tome da mu je to pomoglo da je toliko dobar u tome sto radi negó hormon rasta. Znamo da autisti znaju biti najbolji u onome sto ih zanima i na sta se koncentiraju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:28 08.01.2014

Re: znali ko...

Докторе, полако с дијагнозама, Аспергеров синдром није ни уведен у медицину пре друге половине двадесетог века, а камоли дијагностикован код Ајнштајна или Њутна (у седамнаестом/осамнаестом веку?).

Успут, лоша моторика је једна од честих (не и обавезних) одлика особа са Аспергеровим синдромом.
enigma enigma 10:20 08.01.2014

Re: znali ko...

Докторе, полако с дијагнозама,

Успут, лоша моторика је једна од честих (не и обавезних) одлика особа са Аспергеровим синдромом.

Naravno da nisam kompetentan da dajem bilo kakve dijagnoze niti je to moja dijagnoza negó je to izaslo prosle godine kad je Romario potegao to pitanje a dosta doktora to potvrdilo.
Jedan od glavnih simptoma je problema u izrazavanju i komunikaciji sto je kod MEssija narocito izrazeno. Ako se pogledaju Messijevi intrvjui lako je uociti koliko mu je tesko sloziti dve recenice za redom. Moze se lako primjetiti da Messi prilikom treninga prakticki nekomunicira s nikim i da je uvijek nekako kao odsutan, takodjer jedan od najizrazenijih simptoma je asosijalnost sto je kod njega jako izrazeno.U Spanjolskoj ga navijaci ostalih klubova kada pricaju o njemu pogrdno oslovljavaju sa Mongolico sto je naziv za osobe sa Downovim sindromom bas zbog toga sto izgleda kao da ima nekakav poremecaj. Sto se tice Einsatina i Newtona informacju je lako provjeriti na wikipediji kada se upise Aspergerov sindrom......
jedi-knight jedi-knight 10:37 08.01.2014

Re: znali ko...

Докторе, полако с дијагнозама, Аспергеров синдром није ни уведен у медицину пре друге половине двадесетог века, а камоли дијагностикован код Ајнштајна или Њутна (у седамнаестом/осамнаестом веку?).


To što nije definisan i proučen, ne znači da nije postojao. Ni malarija nije klasifikovana kao bolest pre 4-5000 godina. Ipak su na mumijama pronađeni dokazi da su ti ljudi bolovali od malarije.
Doktor Simon Beron Cohen, inače ekspert za autizam, je naime rekao da, iako je nemoguće uspostaviti tačnu dijagnozu na mrtvim ljudima, postoje opravdane sumnje za recimo Njutna ili Ajnštajnana osnovu kliničke slike, odnosno tipičnog ponašanja koje su ispoljavali kao deca i kasnije kao odrasli ljudi. Naravno, ovo je samo sumnja, nikako tačna dijagnoza i postoji velika doza rezerve.

Успут, лоша моторика је једна од честих (не и обавезних) одлика особа са Аспергеровим синдромом.


"ne i obaveznih", baš tako.

Ovu priču su plasirali novinari željni senzacija i polemika, ali ako govorimo o "sindromu genija", da je Mesi poseban u odnosu na sve i bukvalno sve fudbalere današnjice, nije teško zaključiti.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:19 08.01.2014

Re: znali ko...

Naravno, ovo je samo sumnja, nikako tačna dijagnoza i postoji velika doza rezerve.

Доза резерве је тако велика да не приличи износити икакве сумње.

Твитови о Месију бившег фудбалера, сада политичара у Бразилу, Ромарија, тешко да се могу узимати у обзир за дијагнозу живих или мртвих људи.

Аутизам је ипак компликована појава о којој и даље врло мало знамо. Апсолутно премало да би делили дијагнозе уназад кроз векове или преко медија, чак и да смо квалификовани.

Да, свакако, жута штампа мора нешто писати, али зашто учествовати у преношењу?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana