Budućnost| Društvo| Kultura| Obrazovanje

Oni su naš ponos - čestitka našim studentima

Milan Karagaća RSS / 10.01.2014. u 11:10

Skoro nezapaženo u medijima su objavljene  vesti o  velikom uspehu naših studenata na svetskom takmičenju u debatovanju iako je naša predstavnica proglašena za svetskog prvaka. Možda grešim , ali nisam zapazio  reagovanje političara - predsednika, predsednika vlade, ministra prosvete,predstolonaslednika, a  izostali su prijemi, dočeci, nagrade, pohvale.(doduše, ministar prosvete im je vidim konačno čestitao).Studentkinja Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Beogradu,

Helena-Ivanov.jpg 

Helena Ivanov, proglašena je za najboljeg govornika na 34.Svetskom univerzitetskom debatnom prvenstvu poznato kao Olimpijada debatovanja. To  je najveće godišnje međunarodno okupljanje studenata na kojem učestvuje oko 250 univerziteta iz celog sveta, ove godine je održano u indijskom gradu Čenaju. Tokom sedam takmičarskih dana za titulu najboljeg takmičilo preko 800 studenata iz celog sveta. Srbiju je na ovom takmičenju predstavljalo 8 studenata.

U konkurenciji više od 400 timova studenti treće godine Fakulteta političkih nauka Helena Ivanov i Stefan Siridžanski, su u kategoriji engleski kao drugi jezik izborili učešće u finalu u kome su debatovali na temu „Ovaj dom bi dozvolio zemljama da plate drugim zemljama da nasele azilante koji stignu do njihovih granica”, a Helena Ivanov, je proglašena za najboljeg govornika.

Pored njih, veliki uspeh ostvarili su i studenti Fakulteta organizacionih nauka, Viktor Prlja i Goran Jankuloski,koji su se  plasirali u kategoriju engleskog kao maternjeg jezika, što je tek drugi slučaj u istoriji ovog takmičenja.

Prlja i Jankuloski su takođe proglašeni za 4. i 6. govornik sveta u kategoriji engleski kao drugi jezik.

Ovaj izvanredan uspeh i plasman naših studenata uticaće na poboljšanje ranga Univerziteta u Beogradu na svetskoj debatnoj listi, na kojoj se trenutno nalazi na 57. mestu među 500 univerziteta sveta.

Oni su na najbolji način afirmisali pamet i ono najbolje što Srbija ima, podigli su ugled naše zemlje i rejting naših fakuulteta u okviru svetske univerzitetske zajednice .

Žalosno, ali opet se pokazuje da nam je sistem vredenosti totalno poremećen. Ne potcenjujuči ni jedan sport, ni jednog takmičara i njihov trud, ali ne vidim po čemu je vrednija titula prvaka Evrope npr. u rukometu od  titule prvaka sveta u znanju.

Po kojoj to isčašenoj logici su veće patriote sportisti od  onih koji osvajaju medalje i prva mesta u znanju, pa su jedni „orlovi“, „orlići“,“Obilići“ , „orlice“ ili guske i u....i golubovi, zavisno da li pobede ili izgube, a ovi drugi anonimusi i kada odlaze na takmičenja , i kada pobeđuju i kada gube.Za razliku od ovih koji idu da smožde, satru, razbiju, razvale, zgaze,ponize, ubiju i šta sve ne, rivala sa kojim se takmiče i pokažu kako smo mi Srbi/Hrvati/Bošnjaci/Crnogorci najjači, zato što smo veliki nacionalisti i vernici, studenti su jednostavno pokazali da su pametni, obrazovani i vredni i nikoga nisu zgazili i ponizili već kulturno pokazali šta znaju.

Eto studentima nisu organizovali doček ispred gradske skupštine, verovatno zato i što nema zainteresovane publike za ono što oni rade, a ni studenti im verovatno ne bi otpevali dernjajuće patriotske pesme ni onu splavarsku i silikonsku „Čke beogradske“ kao što im pevaše rukometašice, ponoseći se onim čega se pametni stide.

Hvala studentima i njihovim profesorima, a sramota je Srbije što ignoriše ono čime se pametni ponose.



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rade.radumilo rade.radumilo 11:14 10.01.2014

Kome to treba?

Valjda je bitnija vest šta je ta i ta izjavila o svom bivšem?
antioksidant antioksidant 11:25 10.01.2014

ako ih zelimo ovde moramo naci funk

fantomatsicna fantomatsicna 11:34 10.01.2014

Čestitam

Mogli bi sad mnogi u javnom životu kod njih na podučavanje.
Nažalost vrednosti su veoma pomerene .Iako je lepo radovati se i uspehu sportista i drugih ,ovakvi uspesi su mnogo bitniji za budućnost
nurudin nurudin 16:04 10.01.2014

Re: Čestitam

ovakvi uspesi su mnogo bitniji za budućnost



У земљи у којој су сви усредсређени на сад и одмах, о будућности се ретко мисли, а често говори -- нажалост.


Браво за студенте!
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 02:09 12.01.2014

Re: Čestitam

Свака им част на успеху. Гостовали су у радио емисији на РТСу. Хелена је 100 пута употребила именицу дискурс. То ми је било чудно.
vladaxy vladaxy 11:48 10.01.2014

Naše, naše, naše, naše....

Ovo je lično NJEN veliki uspeh kao i ostalih studenata. Niko od nas joj nije pomagao u učenju kao ni pri izboru fakulteta. Ovo će joj eventualno omogućiti da dobije bolji posao i da ima veću platu i samim tim sebi i svojoj porodici omogući bolji životni standard.

Oni su na najbolji način afirmisali pamet i ono najbolje što Srbija ima, podigli su ugled naše zemlje i rejting naših fakulteta u okviru svetske univerzitetske zajednice.


Teško da su podigli ugled naše zemlje a teško i da će naš fakulteti osetiti navalu inostranih studenata, koji žele zastarela predavanja i profesore koji ne predaju na engleskom, posle ovoga.
Eto studentima nisu organizovali doček ispred gradske skupštine, verovatno zato i što nema zainteresovane publike za ono što oni rade.

Tačno, studenti uče za sebe a doček im organizuju roditelji i rodbina. Šta je tu sporno sami ste dali odgovor. Drago mi je kad neko sa ovih prostora postigne nešto u svetu ali mislim da ne treba padati u euforiju.

Što se dočeka sportista tiče, naš narod kroz njih jednostavno bije neke davno izgubljene bitke pa se kroz razne okršaje sveti raznim ljutim neprijateljima. I onda kad ih sve razbijemo i razbucamo sreći nema kraja.

Inače Helena je alumnista obrazovnih programa Libertarijanskog kluba (Libek), verovatno je i to dosta uticalo na njen uspeh
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:01 10.01.2014

Re: Naše, naše, naše, naše....

Tačno, studenti uče za sebe a doček im organizuju roditelji i rodbina. Šta je tu sporno sami ste dali odgovor. Drago mi je kad neko sa ovih prostora postigne nešto u svetu ali mislim da ne treba padati u euforiju.

Ništa nije sporno osim da političari koji se utrkuju da prime sportiste i slikaju se sa njima , pa im još kao ovim rukometašicama dadoše 300.000 evra, a valjda su i studenti zaslužili kutoazni i protokolarni prijem, a po čemu i ne novčane nagrade jer su postigli veći uspeh od rukometašica pa neka im barem daju koliko i njima po osobi.
Što se dočeka sportista tiče, naš narod kroz njih jednostavno bije neke davno izgubljene bitke pa se kroz razne okršaje sveti raznim ljutim neprijateljima. I onda kad ih sve razbijemo i razbucamo sreći nema kraja.

i sve to sa puno nekontrolisanog izliva primitivizma publike a i sportista, uz sveopšte urlanje.
Inače Helena je alumnista obrazovnih programa Libertarijanskog kluba (Libek), verovatno je i to dosta uticalo na njen uspeh

Meni je posebno drago da je student Fakulteta političkih nauka.
westvleteren westvleteren 12:27 10.01.2014

Re: Naše, naše, naše, naše....

Ništa nije sporno osim da političari koji se utrkuju da prime sportiste i slikaju se sa njima , pa im još kao ovim rukometašicama dadoše 300.000 evra


Rukovode se licnom koristi: vise slikanja sa sportistima=vise glasova na izborima

a valjda su i studenti zaslužili kutoazni i protokolarni prijem, a po čemu i ne novčane nagrade jer su postigli veći uspeh od rukometašica pa neka im barem daju koliko i njima po osobi.


Mala je politicka dobit. Mozda bi zbog toga dobili moj i tvoj glas, dok u prvom slucaju dobijaju recimo desetine hiljada glasova.
iqiqiq iqiqiq 12:48 10.01.2014

Re: Naše, naše, naše, naše....

Mala je politicka dobit. Mozda bi zbog toga dobili moj i tvoj glas, dok u prvom slucaju dobijaju recimo desetine hiljada glasova.

I tu je osnovni problem, pitanje bavljenja talentovanom decom nikada neće pokrenuti nevladin sektor niti nadležne institucije, jer ne shvataju da pitanje talentovane dece je pitanje napretka Srbije.

Koga zanima neka pročita projekat u povoju koji nije mnogo uradio po tom pitanju i praktično nije ni nastavljen LINK

Mi ne poznajemo potencijale svoje zemlje, jer se ne prate talenti na sistematičan način, od predškolskog uzrasta pa kontinuirano do kraja školovanja, sticanja diploma fakulteta ili magistratura, doktorata.

Probajte da pitate za bilo kakvu statistiku u tom smislu, nema je, garantujem vam
niko_kao.ja niko_kao.ja 13:49 10.01.2014

Re: Naše, naše, naše, naše....

Ovo je lično NJEN veliki uspeh kao i ostalih studenata.

Ovo jeste njen veliki uspeh, ali ima tu jos zaslužnih. http://ok.org.rs/
predatortz predatortz 12:41 10.01.2014

Pitanjce

Prvo o temi... Čestitam studentima na postignutom uspehu. Od srca.

A sad pitanjce za tebe:

Stalno, bre, kukaš kako se ne poštuju tekovine NOR-a i takoto.
Ovih dana, u Rep. Srpskoj, se obeležava 22 godine postojanja. I gle čuda - mrski četnici, zlikovci, mantijaši, znači sva bagra ovog sveta ( po tebi ) položiše vence poginulim u prošlom, ali i partizanima u Drugom ratu.

I SUBNOR-ovcima , dakle ljudima koji su ratovali u tom ratu, nije bilo mrsko da stoje rame uz rame sa mojim, toliko prokazanim, saborcima iz prošlog rata. Na istom groblju, pred istim spomenicima...

Što, bre, zemljače ne napisa neku lepu reč o tome?
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:32 10.01.2014

Re: Pitanjce

nije lepo zemljače da troluješ.
Ovo što si hteo da pokreneš nema veze sa temom bloga.
Ako hoćeš o tome napiši tekstza novi blog.
jinks jinks 14:13 10.01.2014

...

Kada su pre neki dan gostovali na RTS-u, mladog gospodina iz ekipe o kojoj govorite voditeljka programa je pitala šta više voli - da debatuje u odbranu stavova sa kojima se lično slaže ili u odbranu stavova sa kojima se ne slaže (pošto je jedno od osnovnih pravila takmičenja to da nekoliko desetina minuta pre nastupa svaki takmičar dobija temu i zadatak da li da polemiše u odbranu ili protiv stava koji se njom iznosi).

Na moje veliko iznenađenje, što naravno ne mora ništa da znači, mladi je gospodin odgovorio da više voli da polemiše u odbranu stavova sa kojima se uopšte ne slaže ... gde je ovo naravno nekako i obrazložio - nešto u smislu da se oseća ranjivijim kada brani stav u koji veruje, jer kada brani onaj u koji ne veruje mnogo lakše može da se idendifikuje sa potencijalnim kritičarima te jednako lakše može i da osmisli odbranu stava.

Sad koliko to ima smisla, ne znam. Mada bi generalno podosta toga moglo da kaže o strukama koje žive od izgovorene i napisane reči.
golubica.bg golubica.bg 19:34 10.01.2014

Re: ...

jinks
Kada su pre neki dan gostovali na RTS-u, mladog gospodina iz ekipe o kojoj govorite voditeljka programa je pitala šta više voli - da debatuje u odbranu stavova sa kojima se lično slaže ili u odbranu stavova sa kojima se ne slaže (pošto je jedno od osnovnih pravila takmičenja to da nekoliko desetina minuta pre nastupa svaki takmičar dobija temu i zadatak da li da polemiše u odbranu ili protiv stava koji se njom iznosi).

Na moje veliko iznenađenje, što naravno ne mora ništa da znači, mladi je gospodin odgovorio da više voli da polemiše u odbranu stavova sa kojima se uopšte ne slaže ... gde je ovo naravno nekako i obrazložio - nešto u smislu da se oseća ranjivijim kada brani stav u koji veruje, jer kada brani onaj u koji ne veruje mnogo lakše može da se idendifikuje sa potencijalnim kritičarima te jednako lakše može i da osmisli odbranu stava.

Sad koliko to ima smisla, ne znam. Mada bi generalno podosta toga moglo da kaže o strukama koje žive od izgovorene i napisane reči.


I to je živa istina, bar iz mog ličnog iskustva. Slaganje sa tezom, posebno ako je nešto prema čemu imam iole emotivan odnos, čini da lošije anticipiram replike i potencijalne odgovore na njih (u stilu, kako neko može da se ne slaže s ovim? ).
Ukoliko se ne slažete sa tezom, priprema će često biti temeljnija, a anticipacija bolja. Možda zvuči paradoksalno, ali tako je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:54 10.01.2014

Bravo,

deco!
mr.fogg mr.fogg 15:27 10.01.2014

Oni su naš ponos

U našem društvu već više od dve decenije postoji izvrnuti sistem vrednosti:
pametni smetaju onima koji su na vlasti.

Nadam se da će ovi mladi ljudi nekada to da promene.
Oni su naš ponos.
gedza.73 gedza.73 16:02 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

U našem društvu već više od dve decenije postoji izvrnuti sistem vrednosti:
pametni smetaju onima koji su na vlasti.


Mlada dama ORO-avica je u jednoj izjavi prokomentarisala svoju popularnost
-Šta znači nekoj što je završila dva fakulteta u Americi.
Ja sam pogrešila () i za mene sad svi znaju.

Pokazivanjem totalnog neznanja ona je dobila na popularnosti pa malo-malo odnekud uplaši.

Starlete pišu knjige, kriminalci pričaju o porodičnim vrednostima i tradiciji dok deca poput ove dobijaju sporedne jednominutne priloge.

Onda ta deca odu negde gde se vrednost, rad, odgovornost i znanje poštuju i vrednuju a nama ostanu (u najvećoj meri) lelemudi.

To nije samo u zadnje dve decenije.

I pre toga se biralo, ne po partijskom ključu jer si imao jednog 'boga' i jednu partiju, već po poslušnosti.

Ovo danas što imamo su rezultati (katastrofalni) prošlosti.

Imamo ono za šta smo se, i za šta su nas, spremali.

Da li postoji normalan čovek koji će detetu da kaže
-Sine, ugledaj se na ove naše političare.

Ti političari su pevaljke, Farma, Veliki Brat, oni su 'navijači', podmitljivi doktori, šušumige po javnim preduzećima, klimoglavci, borgovi...

I neko očekuje da im ova deca budu prioritet?

Oni njima zavide i njih mrze.
Oni žele da pametna deca odu i da ne smetaju.






arianna arianna 16:33 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

Oni žele da pametna deca odu i da ne smetaju.


zato što nam je kolektivni IQ ispod proseka<<<<

talentovanima i pametnima je jako teško da funkcionišu u sredini koja ih ograničava svojim mentalnim ograničenjima<<<<


Heleni Ivanov svaka čast i čestitka za uspeh, ali bi joj diploma Megatrenda u ovom trenutku bila korisnija
iqiqiq iqiqiq 16:34 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

Oni njima zavide i njih mrze.
Oni žele da pametna deca odu i da ne smetaju.

Može ono "na parove razbroj se"
koliko je njih kojima pametni smetaju, a koliko je nas koji se radujemo što ima pametnih i hoćemo da im kličemo, da napravimo zahtev za doček ove vredne i uspešne dece ispred Skupštine i da vidimo....
gedza.73 gedza.73 17:05 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

iqiqiq
koliko je njih kojima pametni smetaju

Na ove sam mislio.



arianna
ali bi joj diploma Megatrenda u ovom trenutku bila korisnija

Diploma nije neophodna.

jedan.kub jedan.kub 18:20 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

gedza.73 16:02 10.01.2014 / *novo


Pridružujem se čestitkama Heleni i Stefanu i želim da nastave da pobeđuju u svemu što zažele.

zato što nam je kolektivni IQ ispod proseka<<<<


Bilo bi interesantno znati detalje o učesnicima testa.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:45 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

arianna
zato što nam je kolektivni IQ ispod proseka


Malo je podataka o metodama, instrumentima i uzorku koji su korišćeni u istraživanju. Ono što na tvom linku stoji: "Oni su prikupili i analizirali studije o inteligenciji stanovništva iz 113 zemalja sveta i u skladu sa tim ih i rangirali", deluje prilično neuverljivo.

Ne tvrdim, naravno, da bi Srbija, ukoliko bi se koristila odgovarajuća metodologija za ovu vrstu istraživanja, bila bolje rangirana, ali da bi se došlo do validnog ranga inteligencije svih ili većine naroda ili država u svetu to bi bio ogroman posao i mnogo bi koštao.

Inače, ovakva vrsta istraživanja, u kome se ispituje, upoređuje i rangira inteligencija naroda, rasa i sl. kategorija, su vrlo osetljiva, jer se rezultati najčešće zloupotrebljavaju.



Milan Karagaća Milan Karagaća 20:51 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

nače, ovakva vrsta istraživanja, u kome se ispituje, upoređuje i rangira inteligencija naroda, rasa i sl. kategorija, su vrlo osetljiva, jer se rezultati najčešće zloupotrebljavaju.

i nepouzdana.
Jedino bi bilo validno kada bi se istestiralo svo stanovništvo ili dovoljno veliki uzorak, a ovi rezultati mogu da se odnose samo na testirane grupe i praktično ne služe ničemu osim zloupotrebama.
iqiqiq iqiqiq 21:04 10.01.2014

Re: Oni su naš ponos

gedza.73
iqiqiq
koliko je njih kojima pametni smetaju

Na ove sam mislio.

A to su oni spavači...oni su posebna sorta...
taube taube 15:36 10.01.2014

sasvim očekivano

za svetskog prvaka


u debatovanju


Ko, ako ne mi? Bar nam u debatovanju nema premca

U svakom slučaju, čestitke!
taube taube 15:42 10.01.2014

*

Eto studentima nisu organizovali doček ispred gradske skupštine, verovatno zato i što nema zainteresovane publike za ono što oni rade, a ni studenti im verovatno ne bi otpevali dernjajuće patriotske pesme ni onu splavarsku i silikonsku „Čke beogradske“ kao što im pevaše rukometašice, ponoseći se onim čega se pametni stide.

Hvala studentima i njihovim profesorima, a sramota je Srbije što ignoriše ono čime se pametni ponose.



U pravu ste. Srbija zaista ignoriše ono čime se pametni ponose, i to traje pa može se već reći decenijama. Ko odgonetne zašto je to tako u rukama ima ključ spasenja Srbije!
jedi-knight jedi-knight 17:23 10.01.2014

Re: *

U pravu ste. Srbija zaista ignoriše ono čime se pametni ponose, i to traje pa može se već reći decenijama. Ko odgonetne zašto je to tako u rukama ima ključ spasenja Srbije!


Ne samo da ignoriše, već sve radi da ukalupi u svoju niskoprofilnu čamotinju. Ko ne ume, ili ne može, ili nema stomak za to, soška i...zna se.
Problem je u sistemu vrednosti.
Znate li zašto je "zemunac" Vladimir Milisavljević imao nadimak "Budala"? Pa zato što je jedini od njih završio fakultet.
jedi-knight jedi-knight 16:03 10.01.2014

...

Kao da je to iznenađenje da neko nešto važno napravi u svetskim okvirima, a da Srbija to ignoriše.
Sportiste ne računam. U odnosu na potencijal koji imamo, prilično smo neuspešni.

Preporuka domaćinu što nas je podsetio da smo mnogo bolji nego što nas predstavljaju oni koji nas predstavljaju.
49 41 49 41 17:05 10.01.2014

Za svetsku leptiricu

fantomatsicna fantomatsicna 21:11 10.01.2014

Re: Za svetsku leptiricu

Podseti me mogu i ja jednu počastiti ih. Juče pravljena.
Vanila torta plus
Filip2412 Filip2412 17:50 10.01.2014

...

Zamisli da ti je devojka slash zena olimpijski prvak u debatovanju, msilim muski mozak je i onako trom na zivoj reči a ovo... stra da te uvati. Verovatno je resenje samo da klimas glavom i pismeno sutra izneses svoje misljenje natenane, nikako u raspravu!

BTW, drzava nema sta tu mislim.... sto kaze vladaxy ona sama je mali libertijanac dakle od drzave nista posebno i nije ocekivala. U principu, kada Srbija bude interesantna za omladince koji su stranci da dodju tu i da rade postace zanimljiva i za Srbe, pre toga.... tesko.

EDIT: Drzava ima jedan jedini zadatak - da napravi posten okvir za biznis: da napravi efikasno sudstvo. Pricam sa drugarom koji je super snalazljiv i koji 15-ak godina radi privatni biznis. kaze ne moze vise, otislo sve u pm. kaze, dzaba radim kad ne mogu da naplatim, ne placaju mi i boli ih dzonson. U takvom okruzenju ne pomazu samo niski porezi sto kazu ovi libertijanci, ne pomaze nikakva stimulatiuna politika, jel treba covek da uzme pusku i da uteruje dugove? Dok je tako nema ekonomije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:40 10.01.2014

Re: ...

Verovatno je resenje samo da klimas glavom i pismeno sutra izneses svoje misljenje natenane, nikako u raspravu


Šta ti vredi da ga iznosiš kad je ona u stanju da svaki stav koji brani odbrani, a svaki koji pobija da pobije.
Čutiš i trpiš ono što te snašlo.

Pametne žene uopšte nisu bezopasna bića

Jeste to sve njen uspeh i njena zasluga, ali lepo se čovek oseća kad shvati da ima nešto zajedničko sa ovakvim čeljadetom.
Makar državu, dosta.
AlexDunja AlexDunja 18:58 10.01.2014

Re: ...

Pametne žene uopšte nisu bezopasna bića

što bi rekao jedan moj poznanik:
pametnu ženu i kad nađeš: šta će ti?
samo probleme može da ti pravi.


a momcima i devojkama, sve čestitke. way to go!
i uzdajte se samo u sebe i svoje sposobnosti,
država vas neće podržati.

a nama ostaje nada da ćete biti bolji od nas, i sebi
kreirati bolji život:) ako ostanete ovde.
Filip2412 Filip2412 19:17 10.01.2014

Re: ...

Pametne žene uopšte nisu bezopasna bića


što bi rekao jedan moj poznanik:
pametnu ženu i kad nađeš: šta će ti?


sto je naravno samo muska zajebancija, najopasnije su ustvari "slabe" i "zbunjene"
AlexDunja AlexDunja 19:29 10.01.2014

Re: ...

najopasnije su ustvari "slabe" i "zbunjene"

one su poseban nivo:)
pohađaju škole za dame
gedza.73 gedza.73 20:12 10.01.2014

Re: ...

Filip2412
Drzava ima jedan jedini zadatak - da napravi posten okvir za biznis: da napravi efikasno sudstvo. Pricam sa drugarom koji je super snalazljiv i koji 15-ak godina radi privatni biznis.


Snalažljiv?
Nisam siguran.
Jel' nam kolega bloger Krstić preporučio da se uhvatimo u političko kolo i sami nešto uradimo?
Jeste.
Ko nam je kriv što ne razumemo politička kretanja i gibanja.

Kako nam je Čeda The Fidelinka uspeo?
To se zove snalažljivost i veština.

Uvek me je zanimalo kako čovek prosečnih sposobnosti, znanja i veština započne neki posao (od pranja tepiha do pravljenja elemenata za dronove) u nekoj relativno stabilnoj zemlji i tokom godina uspe da svoje preduzeće proširi i da napreduje u tome što radi.

Taj isti čovek započne taj isti posao, sada sa već nekim znanjem, u Srbiji i posle par meseci otera sve u tri lepe, pobegne nazad obogaćen za gorko iskustvo i osiromašen za TOT sumu.






Filip2412 Filip2412 21:11 10.01.2014

Re: ...

Kako nam je Čeda The Fidelinka uspeo?
To se zove snalažljivost i veština.
Jebiga, to je tragedija kad da bi stvarno uspeo mora se upetljas u politiku, zato malo malo pa ocemo da sudimo svim velikim bizmismenima. To stvara i dodatnu sliku nepoverenja u trziste, onako gledano iz perspektive stranog investitora.
arianna arianna 21:41 10.01.2014

Re: ...

Šta ti vredi da ga iznosiš kad je ona u stanju da svaki stav koji brani odbrani, a svaki koji pobija da pobije.
Čutiš i trpiš ono što te snašlo.


:)))

rasprava - čemu?

fantomatsicna fantomatsicna 22:09 10.01.2014

Re: ...

AlexDunja
najopasnije su ustvari "slabe" i "zbunjene"

one su poseban nivo:)
pohađaju škole za dame

To su one: Ispod mire trista vire
mariopan mariopan 18:10 10.01.2014

..

Честитке овој лепој и паметној деци
Ово је њихов лични успех и на томе им честитам.
Они могу да буду узор многим младим људима који су изгубили наду да вреди учити?
Знање је једини њихов капитал који ниједан лоповски политички систем, ма како се звао, ма како се камифлурао, не може да обезвреди или украде.
Све друго у шта људи улажу сввој труд већ је покрадено или обезвређено.
Браво децо.
iqiqiq iqiqiq 13:09 11.01.2014

Re: ..

Честитке овој лепој и паметној деци
Ово је њихов лични успех и на томе им честитам.

Србија има златну децу, али нема пара за њих

"Одласци на међународна такмичења неизвесна су до последњег тренутка: ђацима на путу ка освајању светских медаља помажу родитељи, а школе преко медија моле за помоћ"
sentinel26 sentinel26 10:44 11.01.2014

Djeci pohvale

Čestitam djevojkama na uspjehu.

Srbiji nije neophodan Fakultet političkih nauka da bi ga finansirala iz budžeta.

Taj fakultet treba da bude privatan pa ko voli nek izvoli.

Pozdrav.

gedza.73 gedza.73 11:32 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

sentinel26
10:44 11.01.2014



Gde si, bre, Šjenti?
Ne znam za druge, ali meni nedostaješ.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:42 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

Srbiji nije neophodan Fakultet političkih nauka da bi ga finansirala iz budžeta.

prijatelju, misliš li to ozbiljno ili se zezeš.
Ja sam skloniji da tvrdim da treba ukinuti masu privatnih koji prodaju diplome i uzimaju pare a ne nude nikakvo znanje.
Fakultet političkih nauka je ozbiljan fakultet, dovoljno je samo pomenuti smerove međunarodni odnosi i novinarstvo.E još kada bi diplomce sa tih smerova zapošljavali kao novinare i u diplomatsku službu to bi bio dobar korak u pravom smeru i ka profesionalizaciji i diplomatije i novinarstva. Ili možda misliš sa su jači ovi koji su završili megatrendove i druge trendove i sumnjive menadžmente.
sentinel26 sentinel26 14:24 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

Milan Karagaća
Srbiji nije neophodan Fakultet političkih nauka da bi ga finansirala iz budžeta.

prijatelju, misliš li to ozbiljno ili se zezeš.

Prijatelju, odgovor je: pola-pola.
Ti znaš da sam ja pristalica da stručni ljudi obavljaju stručne poslove.

Što se tiče prodaje diploma privatnih fakulteta, rješenje nije u njihovom ukidanju već u konkurenciji i transparentnosti zapošljavanja u javnom sektoru.

Umjesto toga imali smo da diplomirani mašinski šloser i ekspert za seoske pašnjake, bez dana radnog iskustva u mašinstvu i bez dana napasanja trave na pašnjaku, postane vojni ministar.

Dokle gođ ima kupaca neke robe naći će se i prodavaca.
Oni koji mogu da unovče kupljenu diplomu kupiće je i na državnom fakultetu jer za njih kupovna cijena nije bitna, to će poslije neko drugi da plati.

Poznajem jednog momka koji je skoro diplomirao na tom fakultetu sa desetkom ali je morao da krene trbuhom za kruhom vani.
Obio je pragove novinskih kuća, neki su ga samo pitali da li je član neke političke partije.

Vidim, da se 'redakcije polomiše oko ove đevojke'; nadmeću se Politika, V.Novosti, Blic, Kurir i slični tabloidi u ponudama za visinu stipendije. :)

Upisnu politiku na fakultetima treba da kroji privreda. Njene potrebe treba da budu odlučujuće, inače država baca pare.

Upisna politika (čak i) u srednjim školama i na univerzitetu je još uvijek u opsegu političke pred/post-izborne kampanje kod svih stranaka.
To je dvostruki poraz, poraženi su i univerzitet i država.

Univerzitet je bolestan ka i privreda, možda još bolesniji, a ovi ni na skener da ga pošalju za dijagnozu, a o liječenju da ne pričamo.

Uostalom ti si na svojoj koži osjetio kako se u novinarstvu Srbije tretira znanje i struka.
gedza.73 gedza.73 14:35 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

sentinel26
Umjesto toga imali smo da diplomirani mašinski šloser...postane vojni ministar.


Šta su sve nama radili mašinski šloseri i bravari dobro smo i ispali.

Ajmo!!! Pinjata!!



Sjentinel ponekad ima dobre komentare.
Dok mu ne padne na oči magla svijetle majske zore.
Tad racio gubi bitku.
blogovatelj blogovatelj 14:44 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

Ti znaš da sam ja pristalica da stručni ljudi obavljaju stručne poslove.


To svi znamo.

Umjesto toga imali smo da diplomirani mašinski šloser i ekspert za seoske pašnjake, bez dana radnog iskustva u mašinstvu i bez dana napasanja trave na pašnjaku, postane vojni ministar.


Ima kod tebe u kraju jedan, Milo Britva ga zovu, postao premijer u dvaessedmoj. Čudi me da se nisi njega setio.
alselone alselone 15:23 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

sentinel26


Izvini na neposrednosti ali imam jedno pitanje. Kakav je Krkobabic bio kao dete?
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:26 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

Šta su sve nama radili mašinski šloseri i bravari dobro smo i ispali.

E nek si ti njima reko Gedžo.Samo dokle ćeš se vaditi na vreme od pre 30 godina, a možeš slobodno da kažeš i da je nepismeni Miloš kriv što imamo toliko nepismenih i katastrofalno velik broj funkcionalno nepismenih.
A što se gore naslikanog šlosera tiče, moraš priznati da ni jedan posle njega mu nije bio ni do kolena ni po obrazovanju ni državničkoj mudrosti.
Uostalom evo šta reče engleska kraljica, ona valjda zna da proceni

“Ako je ovaj čovek bravar, onda ja nisam kraljica Velike Britanije“- reče britanska kraljica
gedza.73 gedza.73 17:58 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

E nek si ti njima reko Gedžo

Što si, Milane, na kraj srca?
Gde su mladi, tu je i šala.
Uostalom evo šta reče engleska kraljica

Lepo kažu ljudi da je smak sveta blizu.
Pa gde nađe baš kraljicu?
Ajd' Staljin da ga je hvalio. Ili Mao Ce-Tung, Pol Pot, Čaušesku...

Al' kraljica?
Monarhizam, zapad, kapitalizam, buržoazija...

“Ako je ovaj čovek bravar, onda ja nisam kraljica Velike Britanije“- reče britanska kraljica

Pazi, svašta ljudi pričaju.
CIA kaže da je neki ruski špijun, neki tvrde da je nemački agent, marsovac...
Vidim da i kraljica jedne velike imperijalne sile veruje u zavere.

Da ne trolujem više.

Svakome ko uspe da se na svetskoj sceni, u bilo kojoj oblasti, izbori za ulazak u Top 10 treba odati veliko priznanje, divljenje i poštovanje.

A šta tek reći za prvo mesto na svetu?



Milan Karagaća Milan Karagaća 18:54 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

Ajd' Staljin da ga je hvalio. Ili Mao Ce-Tung, Pol Pot, Čaušesku.

pa ovi su ga mnogo manje voleli nego i Čerčil i engleska kraljica.Staljin ga nije voleo jer je bio neposlušan, Mao jer se nije koncepcijski slagao a Čaušesku mu zavideo.
U svakom slučaju , u pravu si , treba se malo i šaliti.
Al' kraljica?

pa vidiš kako je lepa pa još kraljica.
blogovatelj blogovatelj 19:34 11.01.2014

Re: Djeci pohvale

“Ako je ovaj čovek bravar, onda ja nisam kraljica Velike Britanije“- reče britanska kraljica


Kad je to rekla?
To si gledao onaj neki slovenački bezvezni dokumentarac, a u tom dokumentarcu Titov kuvar kaže da je ona to rekla. Kao šatro njegov kuvar zna šta je ona o njemu pričala.
A i to što je bio bravar, pa u njegovo vreme onaj ko je bio bravar imao je sasvim solidno obrazovanje.

A što se gore naslikanog šlosera tiče, moraš priznati da ni jedan posle njega mu nije bio ni do kolena ni po obrazovanju ni državničkoj mudrosti.


Za državničku mudrost se slažem. Odigrao je svoju vladavinu savršeno. Po njega savršeno, ostalima kako se kome zalomilo.
Ali obrazovanje?!
Koštunica doktor nauka, Đinđić isto.
iqiqiq iqiqiq 12:38 11.01.2014

Predlog

Da zamolimo nadležne iz Skupštine grada da kada organizuju sledeće dočeke sportista, obavezno pozovu i nekoliko ovako uspešnih mladih iz drugih sfera života. Pa nakon klicanja sportistima, neka najave i ove uspehe i neka se o istom trošku maše i slavi i ovakav uspeh.
arianna arianna 13:21 11.01.2014

Re: Predlog

Slažem se i da dodam:

Organizovati jednom na tri ili šest meseci, prijem zlatne dece Srbije u Domu Narodne Skupištine...Otvorite vrata za talantovane, vredne i uspešne, neka osete da ih država priznaje i podržava. Ne košta puno, a mnogi znači....naročito za decu iz unutrašnjosti Srbije.

Posvetite dobrim učenicima i studentima pažnju na TV-u, dati im što širi prostor u novinama, pozivati ih u već postojeće emisije, učinite da postanu vidljivi, prepoznatljivi i promovisati ih u uzore mladjima. Takođe bih iskoristila ovu priliku da zamolim gospodu iz medija: da smanje afirmativno pisanje i veličanje likova sa kriminalnom prošlošću i praznoglavim starletama.

Najveća kapitalna investicija jedne države su njena deca. Džaba nam kanali, autoputevi i mostovi, BG na kopnu, vodi i svemiru, ako nam vredna, talentovana i pametna deca odu, a odlaze... jer ovde nema posla, jer se škola i posao završavaju preko veze, jer se ne ceni stručnost, rad i talenat, nego pripadnost, jer....... (dopišite sami)



iqiqiq iqiqiq 13:30 11.01.2014

Re: Predlog

Posvetite dobrim učenicima i studentima pažnju na TV-u, dati im što širi prostor u novinama, pozivati ih u već postojeće emisije, učinite da postanu vidljivi, prepoznatljivi i promovisati ih u uzore mladjima. Takođe bih iskoristila ovu priliku da zamolim gospodu iz medija: da smanje afirmativno pisanje i veličanje likova sa kriminalnom prošlošću i praznoglavim starletama.

To je odgovornost članova UNSa i NUNSa, oni su ti koji utiču na svest široke narodne mase. Ili Silikonske Pevaljke/Estradni Političari ili upešna deca koja idu na međunarodna takmičenja samo ako roditelji putem apela skupe novac...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:40 12.01.2014

Čitam

Moram da priznam da sam zbunjen.
Ne kažem da ne bih voleo da moje dete pobedi na nekom svetskom takmičenju.
Ama ne mogu još uvek da padnem u trans oko ovog konkretnog primera i da kao Kralj napravim prijem za tu decu i da im čestitam na uspehu.
Moraću da razmišljam još o tome šta je to debatovanje.
iqiqiq iqiqiq 12:08 12.01.2014

Re: Čitam

KRALJMAJMUNA
Moram da priznam da sam zbunjen.
Ne kažem da ne bih voleo da moje dete pobedi na nekom svetskom takmičenju.
Ama ne mogu još uvek da padnem u trans oko ovog konkretnog primera i da kao Kralj napravim prijem za tu decu i da im čestitam na uspehu.
Moraću da razmišljam još o tome šta je to debatovanje.

Nije relevantno koja sfera takmičenja, već da je međunarodni uspeh nešto što se slavi, prvo mesto u debatovanju ili prvo mesto u tenisu, zašto bismo pravili razliku.

Pogledaj komentar pa mi reci da li ti je tu nešto čudno
"Ako su osmaci samoinicijativno išli na međunarodno ili domaće takmičenje, a da u tome nije obavešteno odgovarajuće stručno društvo koje organizuje nadmetanja iz kalendara takmičenja Ministarstva prosvete – onda se osvojene nagrade ne računaju za upis u srednje škole. "
evo ti i link da pročitaš ako te ne mrzi LINK

Po meni ovo znači da uspeh nije uspeh ako to neko birokratski ne zavede u određenu knjigu.

"– Ne računaju se bodovi sa takmičenja koja nisu u zvaničnom kalendaru i mislim da je to u redu, jer mora da postoji neka granica. Na primer, iako su naši osmaci na upravo završenom međunarodnom Kupu Matematičke gimnazije u Beogradu osvojili prvo mesto iz matematike i fizike njima se taj uspeh ne može računati za upis u srednju školu ni ove godine niti narednih godina, sve dok kup ne bude zvanično uveden u kalendar takmičenja Ministarstva prosvete – razjasnio je Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije."

Ili da se svi uspesi vrednuju i pohvale, ili da se nijedno ne ističe.

Meni bi ostala gorčina da sam proslavila svoju državu na nekom međunarodnom takmičenju, a da se to ne proslavi kao što se slave međunarodni uspesi nekih drugih građana ove države.
maksa83 maksa83 18:13 12.01.2014

Re: Čitam

Moram da priznam da sam zbunjen.
Ne kažem da ne bih voleo da moje dete pobedi na nekom svetskom takmičenju.
Ama ne mogu još uvek da padnem u trans oko ovog konkretnog primera i da kao Kralj napravim prijem za tu decu i da im čestitam na uspehu.

Nisi sam, čisto da znaš.

Mene impresionira kad neko nešto napravi, na ovo slegnem ramenima.
iqiqiq iqiqiq 19:09 12.01.2014

Re: Čitam

ok sastavite onda listu šta se smatra uspehom za doček ispred Skupštine Srbije...

sport se podrazumeva, ali šta još?

Na kraju imamo prava da se pitamo, pošto te dočeke plaćaju poreski obveznici
zemljanin zemljanin 19:15 12.01.2014

Re: Čitam

Hmmm, ja želim da verujem da mladi ljudi učestvuju na takmičenjima jer to žele i da pri tome ne koriste excel za odabir tipa takmičenja i "najbolje varijante za dobijanje bodova" ... jer ako nije tako, onda smo još jadniji nego što jesmo.

A pošto verujem da su ovi mladi ljudi, mnogo čistiji i slobodniji od nas matorih, od srca ih pozdravljam
maksa83 maksa83 20:42 12.01.2014

Re: Čitam

ok sastavite onda listu šta se smatra uspehom za doček ispred Skupštine Srbije...

Nemam stav, ne idem na dočeke ispred Skupštine. Nek' se raduje ko čemu hoće, mene samo neke stvari manje ili više impresioniraju. Debatovanje je nisko na toj - samo mojoj - lestvici.

Da se pravi nešto, a ne da se priča.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:16 12.01.2014

Re: Čitam

Da se pravi nešto, a ne da se priča.


Normalno, ko Aristotel što je radio,
Da je samo pričao ne bi ga svet upamtio.
:)

Mislim, nije sad za padanje u nesvest od radosti, ali veština debatovanja je, makar na mojoj skali, značajno iznad veštine šutanja lopte.
Nekako me postojanje te veštine pre upućuje na pamet nego one druge.

Razni ljudi razne skale.
maksa83 maksa83 21:26 12.01.2014

Re: Čitam

Da je samo pričao ne bi ga svet upamtio.

Razni su pričali, njega su upamtili i što je pre toga razmišlj'o.
maksa83 maksa83 21:28 12.01.2014

Re: Čitam

Mislim, nije sad za padanje u nesvest od radosti, ali veština debatovanja je, makar na mojoj skali, značajno iznad veštine šutanja lopte.

Meni je manje više sve iznad veštine šutanja lopte.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 12.01.2014

Re: Čitam

Razni su pričali, njega su upamtili i što je pre toga razmišlj'o.


Ma ne poznajem ovu curicu da bih išta tvrdio, ali bih ruku u vatru na neviđeno da i ona zna da razmišlja.

A i siguran sam da kad bi ona pevala sa one terase, ne bi se čulo čke beogradske i Miroslav Ilić.
A verovatno bolje i peva od onih cura sa balkona.

Malo li je Makso the zahtevni?
maksa83 maksa83 21:45 12.01.2014

Re: Čitam

Malo li je Makso the zahtevni?

Malo.

Ako hoće mene da impresionira nek' osvoji prvo/drugo/treće mesto na nekom Android mt:s/vip/štagod takmičenju, napravi bolju sijalicu, zamku za miševe, hibrid kukuruza. Nešto.

Talk is cheap, što b' rek'o agesor. Prosto ne cenim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:59 12.01.2014

Re: Čitam

Ako hoće mene da impresionira nek' osvoji prvo/drugo/treće mesto na nekom Android mt:s/vip/štagod takmičenju, napravi bolju sijalicu, zamku za miševe, hibrid kukuruza. Nešto.

Talk is cheap, što b' rek'o agesor. Prosto ne cenim.


Nemaš ćerku u godinama sličnim njenim, garant.
Kad bi imao video bih onda te tvoje stroge kriterijume.

Meni su ove moje dve toliko razorile kriterijume da kad vidim nešto što me na njih podseća, oma se oduševim.
Ni ove moje dve nikada ništa neće napraviti, smotane a uče da pričaju, psiholozi.
maksa83 maksa83 22:08 12.01.2014

Re: Čitam

Nemaš ćerku u godinama sličnim njenim, garant.
Kad bi imao video bih onda te tvoje stroge kriterijume.

Meni su ove moje dve toliko razorile kriterijume da kad vidim nešto što me na njih podseća, oma se oduševim.
Ni ove moje dve nikada ništa neće napraviti, smotane a uče da pričaju, psiholozi.

Mislim da se ne razumemo, verujem da postoji mesto za sve - kako vreme ide i računari i roboti nas izbacuju sa posla tzv. "soft skills" će postati sve cenjeniji kao nešto što neće biti lako zameniti.

Samo nisam beskrajno impresioniran 1. mestom u debatovanju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:21 12.01.2014

Re: Čitam

Mislim da se ne razumemo


Ma razumemo se i sve je, naravno, ok.

Realno, veština debatovanja i nije nešto što je samo po sebi dovoljan kvalitet za bilo šta.

Meni je ona, veština, neki signal da se radi o inteligentnoj osobi, nekome ko čita, uči, jer se ne može debatovati a da se ništa iz oblasti o kojoj se debatuje ne zna.
Plus taj subjektivni momenat, subjektivna slabost prema toj generaciji.
Zbog svega toga mi je stvarno drago što je ova cura postigla to što je postigla.

Naravno, ni da se prave neki dočeci ne bih išao da je dočekujem, nije to ta vrsta oduševljenja, a drago mi je i što se od toga ne pravi nikava parada.
Par vesti po novinama, par razgovora na netu, i to je sve i to je dosta.

blogovatelj blogovatelj 02:38 13.01.2014

Re: Čitam

sport se podrazumeva, ali šta još?


Bilo šta što može da skupi par hiljada ljudi koji će tu da se zezaju i da troše pare po radnjama okolo.
Tema ovog bloga to nije u stanju.
iqiqiq iqiqiq 19:30 13.01.2014

Re: Čitam

maksa83
Nemaš ćerku u godinama sličnim njenim, garant.
Kad bi imao video bih onda te tvoje stroge kriterijume.

Meni su ove moje dve toliko razorile kriterijume da kad vidim nešto što me na njih podseća, oma se oduševim.
Ni ove moje dve nikada ništa neće napraviti, smotane a uče da pričaju, psiholozi.

Mislim da se ne razumemo, verujem da postoji mesto za sve - kako vreme ide i računari i roboti nas izbacuju sa posla tzv. "soft skills" će postati sve cenjeniji kao nešto što neće biti lako zameniti.

Samo nisam beskrajno impresioniran 1. mestom u debatovanju.


Ako smem da zaključim iz rasprave, onaj ko je na čelu Skupštine grada će odlučivati kome će se priređivati dočeci. Ako to bude Maksa jednog dana, pobede na debatama neće biti nikada razlog slavlja, jer on to ne vidi kao dostignuće.

Ako na čelu grada bude neko drugi on će slaviti uspehe sportista, jer to smatra uspehom

Dakle ne postoji neki pravilnik ili zajednički dogovor, već slobodna procena čelnika grada ko može da pokrene narodno veselje i čiji će uspeh dovesti do masovne euforije.

Debate nisu predmet euforije čak ni na blogu. A pri tome je to prvo mesto na međunarodnom takmičenju i ova deca su se takmičila u debati na stranom jeziku što u najmanjem slučaju pokazuje fantastične sposobnosti u vladanju stranim jezikom.
Filip2412 Filip2412 03:38 14.01.2014

Re: Čitam

Ako smem da zaključim iz rasprave, onaj ko je na čelu Skupštine grada će odlučivati kome će se priređivati dočeci.
Ja samo cekam da na jednom od doceka dodje neki pobednik u fazonu ramba amadeusa i kaze dragi gosti nabijem vas sve na onu stvar...

nema potreba za tim blentavljenjem ispred skupstine, al ajde sad, ko voli ne moze mu se zabraniti...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:23 12.01.2014

Ima neke male razlike

Ličnost životnog stila – 2012
Nagrada Srpske Kraljevske Akademije naučnika i umetnika ‘SKANU’
Svetski kongres genija – Tokijo 2012
Ili da se svi uspesi vrednuju i pohvale, ili da se nijedno ne ističe.
iqiqiq iqiqiq 15:47 12.01.2014

Re: Ima neke male razlike

KRALJMAJMUNA
Ličnost životnog stila – 2012
Nagrada Srpske Kraljevske Akademije naučnika i umetnika ‘SKANU’
Svetski kongres genija – Tokijo 2012
Ili da se svi uspesi vrednuju i pohvale, ili da se nijedno ne ističe.

govorimo o deci, osnovcima, do 15 godina...

međunarodni uspeh

ne bih pravila razliku, i da je mis sveta i da je prvo mesto u debati, to je uspeh u svetu gde se pominje ime Srbije a proslavilo ga je dete ili mlad čovek, pri tom bez nekog velikog ulaganja i podrške budžeta države
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:16 13.01.2014

Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

Svaka pobeda (a i ucestvovanje) u studentskim takmicenjima su dobri, ali je pitanje sta oni u stvari znace i koju tezinu imaju.

Za pobednike detalj o pobedi moze da bude mali ukras na CV-ju, ali verovatno ne mnogo vise od toga.

A guglajuci da vidim sta svetski mediji kazu o takmicenju (World Universities Debating Championship), pronasla sam da kazu vrlo malo, odnosno skoro nista.

Nasla sam medjutim, u clanku na Vikipediji, nesto zbunjujuce:

"The most recent edition of the tournament took place in Chennai in January 2014. The current World Champions are Josh Zoffer and Ben Sprung-Keyser representing Harvard University, breaking a streak of three championships in a row by Monash University from 2011-2013. The English as a Second Language (ESL) competition was won by Dessislava Kirova and Kai Dittmann of Berlin Debating Union, while Bandung A (Vicario Reinaldo and Fauzan Reza Maulana) representing Bandung Institute of Technology won the English as a Foreign Language (EFL) tournament."

Detaljni rezultati takmicenja (http://bddebate.blogspot.co.uk/2014/01/chennai-wudc-2014-results.html) pokazuju da je ekipa Beogradskog univerziteta jedan od finalista, ali ne i pobednik.
maksa83 maksa83 13:43 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

Detaljni rezultati takmicenja (http://bddebate.blogspot.co.uk/2014/01/chennai-wudc-2014-results.html) pokazuju da je ekipa Beogradskog univerziteta jedan od finalista, ali ne i pobednik.

Znači novinar se malo razlepršao, a domatjin nije proveravao.
westvleteren westvleteren 13:45 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

Sad kada procitam ponovo vest iz blica vidim sledece

U konkurenciji više od 400 timova oni su u kategoriji engleski kao drugi jezik izborili učešće u finalu u kome su debatovali na temu...


Dakle tacno su naveli. I jos kazu:

Studentkinja Helena Ivanov, koja je proglašena za najbolju govornicu...


EDIT:
Obrisao nesto sto sam pogresno utripovao.
maksa83 maksa83 13:46 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

Dakle tacno su naveli. I jos kazu:

Pa kažu i:

"Velika mi je čast što sam osvojila prvo mesto jer na prvenstvu nisam predstavljala samo sebe već i svoj fakultet, debatnu zajednicu i Univerzitet u Beogradu", rekla je Ivanov za agenciju Beta."

Što je vrlo eksplicitno pripisivanje prvog mesta.
westvleteren westvleteren 13:55 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...


Ovo verovatno znaci najbolji zenski ucesnik - na raznim takmicenjima se dodeljuju takve nagrade.


Ispravka, sada gledam ovaj sajt i vidim takodje


The top 10 speakers in the EFL category:

1. Helena Ivanov (Belgrade B)
2. Stefan Siridzanski (Belgrade B)
3. Kai Dittmann (Berlin A)
4. Stefan Torges (Magdeburg A)
4. Leonard Münstermann (Tilbury House A)
6. Stevensen (Hitotsubashi A)
7. Tomoya Yonaga (Hitotsubashi A)
8. Felicia Hoer (Magdeburg A)
9. Karolina Partyga (Warsaw Debate A)
10. Yasufumi Tozuka (TokyoB)


Znaci ipak je najbolji govornik u ktegoriji English as Foreign Language
Izgleda da se dodeljuju odvojene nagrade za najbolji tim i najbolje govornike.

"Velika mi je čast što sam osvojila prvo mesto jer na prvenstvu nisam predstavljala samo sebe već i svoj fakultet, debatnu zajednicu i Univerzitet u Beogradu", rekla je Ivanov za agenciju Beta."

Što je vrlo eksplicitno pripisivanje prvog mesta.


Znaci ipak je u pravu devojka. Svaka cast.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:56 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

Ovo verovatno znaci najbolji zenski ucesnik - na raznim takmicenjima se dodeljuju takve nagrade.


U kategoriji ESL (engleski kao drugi jezik), u kojoj se takmicila ekipa Belgrade B (Helena i Stefan), pobednici su Dessislava Kirova i Kai Dittmann iz Berlina. Osim imena Dessislava Kirova, postoji i slika pobednika i nemam razloga da sumnjam da je Dessislava zensko.
westvleteren westvleteren 13:59 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...


nemam razloga da sumnjam da je Dessislava zensko.




To je i meni bilo sumnjivo.
Zato sam i pogledao sajt malo bolje i vidim da je Helena najbolja u EFL kategoriji. Takodje, Dessislave je u najboljem TIMU u ESL kategoriji a najbolji govornik u toj kategoriji je izvesni Mubarrat Wassey.
Izgleda da se dodeljuju odvojene nagrade zaq najbolje timove i najbolje govornike. Ne znam u cemu je fora.

Znaci nema veze sa najboljim zenskim ucesnikom. Moja greska. Obrisacu da ne stvara zabunu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:05 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

I ja sada vidim tu listu, oboje, Helena i Stefan, u samom vrhu liste u kategoriji EFS (engleski kao strani jezik), a finalisti u kategoriji ESL (engleski kao drugi jezik).
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:16 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

Znaci nema veze sa najboljim zenskim ucesnikom. Moja greska. Obrisacu da ne stvara zabunu.


Bilo bi bas seksisticki, pokroviteljski i neakademski da se zene na bilo koji nacin izdvoje iz celokupnog rangiranja. (Mada, cudo je pozitivna diskriminacija.)
westvleteren westvleteren 14:24 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...


Bilo bi bas seksisticki, pokroviteljski i neakademski da se zene na bilo koji nacin izdvoje iz celokupnog rangiranja. (Mada, cudo je pozitivna diskriminacija.)


Ucestvovao sam na nekim takmicenjima gde je upravo ovo radjeno. Zato mi je i palo na pamet.
zemljanin zemljanin 14:29 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...

westvleteren

Bilo bi bas seksisticki, pokroviteljski i neakademski da se zene na bilo koji nacin izdvoje iz celokupnog rangiranja. (Mada, cudo je pozitivna diskriminacija.)


Ucestvovao sam na nekim takmicenjima gde je upravo ovo radjeno. Zato mi je i palo na pamet.

Mis i Mister Univerzuma

šalac
westvleteren westvleteren 14:31 13.01.2014

Re: Jedno u nizu univerzitetskih takmicenja...


Mis i Mister Univerzuma

šalac


ccc, u pitanju su bila akademska takmicenja.
Premda, bi mozda bilo bolje da je bilo ovo drugo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana