Društvo| Energetika| Moj grad| Politika

STA SE SVE DOGODILO SA RACUNIMA ZA STRUJU?

angie01 RSS / 16.01.2014. u 16:22

 what-ever-happened-to-baby-jane--2.jpg

Ovih sam dana, mada nisam htela, kao i mnogi gradjani u situaciji da se bakcem sa nicim izazvanim, barem ne sa moje strane, uvecanim racunima za struju.

U mom slucaju se ne radi samo o dupliranom decembarskom primerku EPS cestitke uplatnice, kako kazu, zbog tradicionalnog prednovogodnisnjeg povecanja potrosnje struje, kao da se cifre za naplatu baziraju na ovakvim pausalnim pretpostavkama, vec su mi racini  stizali sve veci i veci nekoliko meseci unazad, iako nismo nesto znacajno menjali u uobicajenoj potrosnji struje.

Najveci racun je stigao, posto smo zgranuti zaduzenjima, poceli da pazimo na trosenje.

Moram jos da napomenem, kako smo uredne platise, sto ce se pokazati kao katastrofalna greska u ovom slucaju.

Elem, ne budem lenja, jer sam ja zaduzena za preganjanje sa salterskim sluzbama istitucija sistema, i okrenem broj info sluzbe elektrodistribucije da se raspitam i pozalim.

Naravno da vas doceka ona nasnimaljena sekretarica, ali sam ja istrenirana u Kanadi, koji su eksperti za telefonski nasnimljeno iznurivanje korisnika, uredno istrpela  da se odvrte sve info na traci i sacekala svoj red sa zacelju duge kolone  cekaca da se konacno susretnu sa glasom zivog coveka.

E sad, normalno je da ne zavrsite problem odmah i da nema sanse da vam iz prve daju sve informacije koje su vam potrebne, do cilja, kao i u svemu drugome, stizu samo najuporniji- a tu sam vec ja u prednosti, ako to uopste moze tako da se nazove u situaciji o kojoj govorim.

‘Naci, prvo ide deo, gde me naivnu teraju da ocitavam brojilo, da uporedjujem cifre na racunu, kako bih shvatila da je sve ok, ali ih ja, ( zive glasove koji se javljaju na ponudjeni broj u Eps-u), posle treceg puta ubedim da pogledaju moj fajl i da uporede obrcunate brojke u mesecima pre ovog problematicnog niza, koje su sve vrlo slicne, jer nam je potrosnja ujednacena i nije se menjala ni posle prestanka te slicnosti na racunima.

Kazem, ako je  struja poskupela 10%, ne mogu biti racuni duplo veci za istu potrosnju.

Pogleda vlasnica glasa, koja se javlja na broj odredjen za info potrosacima i kaze, vidi stvarno, meni malo lakne i onda mi rece da treba da pisem neku molbu/zalbu i odnesem u Mike Alasa.

Tu mi vec proradi lampica, jer mi je neshvatljivo da ne postoji neka  sluzba, koja dolazi da proveri o cemu se radi i telefonskom prijavom problema, i ja svojom jarcevskim skilsima upornosti & tvrdoglavosti nastavim da zovem, dok mi nisu dali broj  tehnicke sluzbe, za koju je i predvidjeno da dolazi na ovakve pozive.

Da vam se neko javi na ovaj broj je skoro nemoguca misija, al, znate vec, jarac…

Kada sam konacno cula glas sa druge strane zice, nekako sam znala da nije kraj avanturi, tu sada jos treba da se steknu uslovi da na poslu bude i ima zelju da primi slucaj i neko zaduzen za to.

Javi se i primalac reklamacije i posle mog neodustajanja iz par puta- jer boze moj nova godina je, drzavna sluzba, valja proslaviti, a ono 15. decembar-uspem da ih nagovorim da dodju.

Cudno je bilo to, sto su oni i pre dolaska znali u cemu je problem, kazu ne prebacije vam brojilo na nizu tarifu i to mi potvrde posle izlaska na teren.

I mojim komsijama se isto desilo uvecanje racuna, pa mi neobicno da se u istom momentu kvare na svim brojilima sklopke za prebacivanje skupe na jeftinu tarifu.

Takodje, ne znam da li je isto i kod vas, ali je jacina struje kod nas nesto posustala i svetla u stanu vise lice na upaljenu svecu nego na upaljene sijalice.

Posle svega, kaze mi sluzbenica elektrodistribucije, da sacekam ispravku racuna za poslednja 4 meseca i  da ce oni uraditi poravnanje i da onda platim ovaj poslednji, gde ce sve biti ispravljeno, sve ce mi stici na kucnu adresu.

Juce sam nasla u sanducetu ispravljene racune, na kojima je odokativnom metodom samo malo drugacije rasporedjena od iste ocitane cifre skupa i jeftina tarifa, a razlika automatski, bez mog znanja i pristanka, uplacena za  ukinutu, protivzakonitu RTS pretplatu.

Nije mi jasno o cemu onda prica ministarka energetike, jer ne verujem da sluzbenici u EPSu rade bilo sta na svoju ruku i to ovako masovno-epidemija toplotnih udara strujnih brojila u Srbiji, sad samo jos da ministraka demonstrira kako i ona koristi vakcinu protiv ove iznenadne zaraze, pa onda i mi da kupimo eventualno spasenje.

 

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/Ekonomija/1496089/EPS-u+nedelju+dana+da+%22objasni%22+ra%C4%8Dune.html

 

 

 

 

 



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:32 16.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

evo LINKA ovde:


Ma dobro, vidim sve se vlas' nešto trudi, a građani kukaju. Ali i dalje vidim da niko u stvari ne čita račune. Ili čita pa olako prelazi preko nečega što se već iha-haj otima bez smisla i razuma. (obaška stida i skrupula).

Otkada je naplata prešla na Snabdevanje, doata je stavka (fiksni iznos 121,29 dinara) na ime "troška Javnog snabdevača", a na poleđini su ti troškovi "Objašnjeni" kao

"pokrivanje troškova obračuna, izrade i dostave računa"

Znači, uđeš u radnju, uzmeš robu, a prodavac ti na cenu doda i iznos na ime očitavanja cene, kucanja u mašinu i cepanja i davanja računa. Maestralno!

E pa 120 dinara od svakog domaćinstva, nakupi se tu lepa parica, a ovce su tu da vukovima bude toplo, zar ne? ☻


PS - umal zaboravih da pitam, o kakvoj je to beše sRUji reč?
milisav68 milisav68 20:00 16.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

Dont Fear The Reaper
.Otkada je naplata prešla na Snabdevanje, doata je stavka (fiksni iznos 121,29 dinara) na ime "troška Javnog snabdevača", a na poleđini su ti troškovi "Objašnjeni" kao

Ni ti nisi pažljivo gledao račun ranije.

Postojala je stavka - taksa na brojilo.
angie01 angie01 21:00 16.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

o kakvoj je to beše sRUji reč?


evo, ispravila-to je zbog slabog napona, ispalo slovo u kucanju.



"pokrivanje troškova obračuna, izrade i dostave računa"


ko u banci- odrzavanje racuna:), ili pretplata za fiksni telefon od 500 jura- placas svakog meseca sto su ti omogucili da ih placas:)
angie01 angie01 21:02 16.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

Postojala je stavka - taksa na brojilo.


to su one omiljene stavke- svaka vlas' ima svoj asesoar inovacija na otimanje.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:31 16.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

Ni ti nisi pažljivo gledao račun ranije.

Postojala je stavka - taksa na brojilo.


Da, Naknada za merno mesto.

Ali to je bilo u sistemu - sve je jednoga, i struja i naplata. Pa iako je objašnjenje bilo veoma slično, zakonski uslovi su se promenili. Ali ne i moralna kaljuga. Načelno, po novom, imaš prodavce struje koji ti proizvod nude po određenoj ceni, pa ti na tržištu biraš (jes, nije nego) ko ti je povoljniji. Odakle oni nabaljaju struju i po kojoj ceni, tebe se ne tiče, zanima te samo koliko ćeš da platiš.

No, to bi bilo suviše lako, pa zato imamo i Metodologije za određivanje cena i Agenciju koja donosi te Metodologije, pa onda kao fol proverava Odluke Snabdevača, i na papiru to izgleda super, te mora da dokazuje realne troškove, te ovo te ono. A u praksi, ma idi begaj ;> Recimo, ovaj specifični harač se određuje na sledeći način:

VIII.4. Израчунавање тарифе за тарифни елемент „место испоруке“
Тарифа „трошак јавног снабдевача“ за све категорије купаца се утврђује у једнаком износу за календарски месец. ... на основу 3% максимално одобреног прихода и тарифног елемента „место испоруке“, према следећој формули:

ТЈС = (0,03∗МОПт/ МИт)/12
где су:
ТЈС - тарифа „трошак јавног снабдевача“ (у динарима по месту испоруке);
МОПт - максимално одобрени приход јавног снабдевача (у динарима) и
МИт- тарифни елемент „место испоруке“;

Dakle taj "trošak" je 3% od odobrenog mu maksimalnog prihoda podeljenog sa brojem kupaca.

U redu bi bilo da mu se propisima ograničava kako će nešto da knjiži, tj. koliko maksimalno može nešto da zaračuna kao trošak, ali ovo je čist harač koji mu se odobrava da naplati.

Pri tome je osnovica Fenomenalna! Dakle, nije da se radi o 3% njegove režije, ne nego 3% celokupnog proemta, tj. svih troškova + njegove dobiti (ceo sistem javnog snabdevanja se radi po Cost Plus sistemu, tj. „трошкови плус“, којом се јавном снабдевачу одређује максимална висина прихода у регулаторном периоду,):

Dakle 3% od Maksimalnog prihoda koji je
МОПт = ОТт + Ат + НЕЕт + ТПт + ТДт + ПДт + КЕт

zbir i Operativnih troškova i Amortizacije i Troškova nabavke struje i Troškovi dsitribucije i drugih troškova koje plaća i naravno njegova dobit i plus Korektivni troškovi.

A nije da se ne trude da to opravdaju - očigledno je ova stavka veoma slatka )

***

"Privredno društvo EPS Snabdevanje vrši funkciju javnog snabdevanja. Pozitivnim propisima regulisano je da se naplatom električne energije pokrivaju samo opravdani troškovi poslovanja o čemu brine Agencija za energetiku Republike Srbije. Troškovi obračuna, izrade računa i dostave kupcima jesu opravdani troškovi i ne predstavljaju nikakav dodatni prihod. Ovi troškovi su mogli biti iskazani pojedinačno ili se ugraditi u cenu električne energije. Ukoliko bi se ovi troškovi ugradili u cenu električne energije sadašnja cena bi bila uvećana. Time bi kupci koji imaju potrošnju, pokrivali troškove obračuna, izrade računa i dostavljanja kupcima koji nemaju potošnju što čini diskriminatornio ponašanje. Iz tog razloga je Metodologijom za određivanje cene električne energije za javno snabdevanje („Službeni glasnik RS“ broj 52/13), definisana tarifa „trošak javnog snabdevača“ za tarifni element „mesto isporuke“.

Gore nabrojani troškovi nastaju bez obzira na potrošnju u tom mesecu pa se Trošak javnog snabdevača za sve katergorije kupaca utvrđuje u jednakom iznosu za kalendarski mesec, pa i za mesec u kom nema potrošnje električne energije. Odlukom o ceni električne energije za javno snabdevanje („Službeni glasnik RS“ broj 63/13), trošak javnog snabdevača iznosi 121,29 dinara za mesto merenja.

Naglašavamo da činjenica da svaki kupac električne energije plaća isti iznos, predstavlja nediskriminatorski odnos prema kupcima.

S’poštovanjem

Radovan Stanić
PD EPS Snabdevanje"
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:52 16.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

angie01
o kakvoj je to beše sRUji reč?


evo, ispravila-to je zbog slabog napona, ispalo slovo u kucanju.


"pokrivanje troškova obračuna, izrade i dostave računa"


ko u banci- odrzavanje racuna:), ili pretplata za fiksni telefon od 500 jura- placas svakog meseca sto su ti omogucili da ih placas:)


Eh, slab inapon ili jak, glavno je da je (tu, dakako :) Evo, ja već godinama svaku zimu mislim, e ove će ponovo da krenu s restrikcijama, pa se iznenadim kad ne. Znam, čekaju da se ja opustim, da nemam ups akumulatore za po 5-6 sati svetla i zabave pa će onda da udare ☻

A banka, banka za te pare prodaje uslugu. To je čisto. Pa čak možemo i da biramo šta hoćemo - ja recimo imam račun sa sve karticom, koji je besplatan kada na njemu nema para, plaća se održavanje samo za onaj mesec u kojem postoje pare na računu. Pa mi po volji da l ću da uštedim tih 125 dinara ili ne No, kako god, realno je da plaćaš neku taksu za to što si Član! Kao i za biblioteku, recimo dobro, to više niko ne krositi, nego današnji pandan - kao recimo za Gym, svi su kao Članovi i plaćaju, a niko ne ide ;>

A nije da nema drugih stalnih taksi koje već postoje za Struju, plaćamo tzv. Obračunsku snagu, tj. privilegiju da imamo struju. Ali ovo je baš onako - Carski. Jer oni su u cenu struje već uračunali svoju dobit kao i svoju amortizaciju i sve troškove koje su imali, a ovo im dođe čist čar - 3% ukupnog prometa, koji onda ne moraju da pravdaju i papirologijom dokazuju.





loader loader 01:16 17.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

Navodna činjenica da je u Srbiji, i u regionu, potrošeno 20% više struje
- nema blage veze sa činjenicom da su kod potrošača čija je mesečna potrošnja na uobičajenom nivou računi uvećani 50 - 100 % !

Čemu onda uopšte naglasak na podatku da je u Srbiji i u regionu potrošeno 20% više struje?! Građanin-potrošač plaća struju koju utroši, ne struju iz generalne statistike. - Biće da je navika na demagogiju i davanja samo naoko logičnih, a zapravo totalno besmislenih izjava toliko jaka da se taj "metod" pojašnjenja stvari koristi u skoro svim slučajevima.





angie01 angie01 01:30 17.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

Biće da je navika na demagogiju i davanja samo naoko logičnih, a zapravo totalno besmislenih izjava toliko jaka da se taj "metod" pojašnjenja stvari koristi u skoro svim slučajevima.


pa kada je uvek proslo, sto da menjaju.
loader loader 01:38 17.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

pa kada je uvek proslo, sto da menjaju.

jezbre

angie01 angie01 01:39 17.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

kao recimo za Gym, svi su kao Članovi i plaćaju, a niko ne ide ;>


pa nije ti dobra usporedba- ti za gym placas uslugu treninga, salu, sprave, trenera, svalcionice, tuseve,... a banka naplacuje svoje usluge + kamate, obrce lovu poverioca, a racun je njihovo sredstvo za rad, kao sto je prikljucak za telefon, ti kao korisnik jednom platis taj prikljucak, koji njima omogucava da trosis njihove impulse koje ces im platiti, kakve veze ima naplacivanje svakog meseca tu mogucnost ponovo, kao i naplata za merno mesto?

isto kao i to za naplacivanje izrade racuna- pa to je valjda njihov trosak.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:48 17.01.2014

Re: posto nece u tekstu,

angie01
kao recimo za Gym, svi su kao Članovi i plaćaju, a niko ne ide ;>


kakve veze ima naplacivanje svakog meseca tu mogucnost ponovo, kao i naplata za merno mesto?

isto kao i to za naplacivanje izrade racuna- pa to je valjda njihov trosak.


Jeste, ali smo mi još socijalstički mentalitet tj. još gore - javna preduzeća mimikrirana kao kapitalistički entiteti Pa smo još daleko od svega.

Doduše, ima i drugde gde se posebno naplaćuje pisanje računa (recimo u New Yorku od mnogo firmi koje prodajus truju samo 2 imaju tu stavku - cena ispo 1 dolara) obično to ulazi u Troškove Snabdevača (da koristim izraz iz našeg računa) - ali u svetu ti troškovi obuhvataju mnogo više od pukog očitavanja i isporuke računa - pod jedan, održavanja i servisiranje.

Doduše tamo se pored same cene struje plaća i njena isporuka - takođe po kwčasu.

E sad, plaća se i drugde fiksni trošak za očitavanje brojila ali je normalno da ta stavka u suštini obuhvata i usluge vezane za samo brojilo, tj. njegovo održavanje (redovno servisiranje) popravku i zamenu (kod nas su brojila i dalje u Edistribucijama, pa se to plaća od cene struje)

(ako nije bilo jasno - malo sam se dosađivao pa prelgedao uporednu situaciju )

Obračunska snaga i troškovi snabdevača - skoro svukud se plaćaju ti fiksni i operativni troškovi, kojih ima nekoliko, plus troškovi vezani za samu potrošnju (kojih opet ima nekoliko - cena struje, pa cena transimsije i isporuke

Recimo ovo što kod nas zovu Obračunska snaga postoji i drugde. U UK se, recimo, to zove "supply capacity" i obračunava se po kVA - kilovat amperima (kod nas u KW - poptuno svejedno sve to ide u krug :) ) S tim što se kod nas to u stvari ne kontroliše nego se prisilno nameće preko limitera, tj. osigurača (a ni to u većini slučajeva nisu uradili)

Pored toga u svetu postoje razne dodatne stavke na računima, zavisi od države, dela u državi. Recimo kao što i kod nas ima stavka za neznam šta već (neka zaštita sredine valjda?) tako postoje stavke pos vetu za razne programe vezane za slektričnu (i uopšte ostalu) energiju.

Pa onda postoje stavke koje su vezane za samo tržište strujom i njenu distribuciju, pa tako kupac može i da dobije kredit, ili pak dodatni trošak.

Ali je osnovna stvar da kupac može da brsti i gleda ko će koliko da mu i šta naplaćuje, pa onda da sklapa ugovor. Evo recimo jedan link koji na dnu ima uporedan pregled nekoliko snabdevača

http://www.citizensutilityboard.org/ciElectric_cubfacts_makingsense.html

NB - u samom tekstu se može saznati i to da je 1 kWčas otprilike energija koja je potrebna da se skuva lonac pirinča za jedan čas :)
angie01 angie01 20:29 20.01.2014

epidemija ocitavanja vece potrosnje struje

zahvatila je celu Srbiju,

RACINU SA UVECANIM CIFRAMA ZA PLACANJE
expolicajac expolicajac 16:27 16.01.2014

Ceo dan

Nešto kukaš. Pravac EPS pa plati i ćuti.To je nama naša borba dala.
angie01 angie01 16:36 16.01.2014

Re: Ceo dan

plati i ćuti.


skoro, pa slogan:)
expolicajac expolicajac 16:41 16.01.2014

Re: Ceo dan

angie01
plati i ćuti.


skoro, pa slogan:)

da predizborni.
angie01 angie01 16:43 16.01.2014

Re: Ceo dan


da predizborni


bas tako!
Sepulturero Sepulturero 20:03 16.01.2014

Re: Ceo dan

expolicajac
Nešto kukaš. Pravac EPS pa plati i ćuti.To je nama naša borba dala.


Баш тако, лупали сте у шерпе. Сами пали сами се убили.
angie01 angie01 20:52 16.01.2014

Re: Ceo dan

Баш тако, лупали сте у шерпе.


vidis i meni je palo na pamet da je zbog serpi...
expolicajac expolicajac 21:05 16.01.2014

Re: Ceo dan

Sepulturero
expolicajac
Nešto kukaš. Pravac EPS pa plati i ćuti.To je nama naša borba dala.


Баш тако, лупали сте у шерпе. Сами пали сами се убили.

Pa lupaj sada ti, možda ti se narod i pridruži.
highshalfbooze highshalfbooze 16:42 16.01.2014

...

Ti zapravo hoćeš da kažeš da ne plaćaš pretplatu?
A ima budala koje i plaćaju...
angie01 angie01 16:44 16.01.2014

Re: ...


Ti zapravo hoćeš da kažeš da ne plaćaš pretplatu?


ne, ne placam pretplatu za rts-placam provajdera za kablovsku- naci, placam sve kanale koje sam izabarala u tom paketu.
highshalfbooze highshalfbooze 17:01 16.01.2014

Re: ...

ne, ne placam pretplatu za rts-placam provajdera za kablovsku- naci, placam sve kanale koje sam izabarala u tom paketu.


Jel to štos iz Toronta?

Tamo ne postoji razlika između distribucije i produkcije?
angie01 angie01 17:07 16.01.2014

Re: ...

Jel to štos iz Toronta?


sto stos?

ne znam da li si cuo/la, da bi rts izgubio na sudu bilo kakvu tuzbu za neplacanja pretplate?

pri tome, ovi iz EPSa su priznali da su bespravno prebacili visak novca- koji je i njima uplacen njihovom greskom, na racun rtsa, koji moze da podigne samo generalni direktor televizije.:)
iqiqiq iqiqiq 20:35 16.01.2014

Re: ...

ne, ne placam pretplatu za rts-placam provajdera za kablovsku- naci, placam sve kanale koje sam izabarala u tom paketu.

Žao mi je da protivurečim, ali u Irskoj smo posebno plaćali kablovsku a posebno državnu TV. Sa tim da je državna plaćana posebnim uplatnicama, jednom godišnje ako hoćeš, a imaju svoje radnike koji jure neplatiše. Ali i njihova državna TV je toliko kvalitetna da sam je radije gledala od kablovske.
angie01 angie01 21:04 16.01.2014

Re: ...

Žao mi je da protivurečim


ja rts ne gledam- slobodno nek skrembluju, bilo u Irskoj ili ne, ne vidim nikakv razlog da drzava tera gradjana da placaju nesto sto ne zele da koriste- pri tome, nacin naplate vec dovoljno jasno ukazuje o cemu se radi.
predatortz predatortz 17:32 16.01.2014

Đe me nađe!

Upravo jebatam na sav glas. Decembarski račun mi je duplo veći od novembarskog. Sve bi bilo ok da nema jedne sitnice: pola decembra nisam bio u kući. Ni ja, ni ćale koji je na spratu iznad mene. Pokušavam da uporedim stanje utrošene energije na računu sa stanjem na brojilu. Cifre veze nemaju jedna sa drugom...
expolicajac expolicajac 17:55 16.01.2014

Re: Đe me nađe!

predatortz]Upravo jebatam na sav glas. Decembarski račun mi je duplo veći od novembarskog. Sve bi bilo ok da nema jedne sitnice: pola decembra nisam bio u kući. Ni ja, ni ćale koji je na spratu iznad mene. Pokušavam da uporedim stanje utrošene energije na računu sa stanjem na brojilu. Cifre veze nemaju jedna sa drugom...

Pa popio si kaznu što nisi trošio struju. Kao onaj vic za pandura, kad su svi vezani u kolima pojasom, a on kaže "Jebem ti ljude, će se poguše za 10 evra"
angie01 angie01 20:55 16.01.2014

Re: Đe me nađe!

pola decembra nisam bio u kući. Ni ja, ni ćale


moja komsinica, advokat, po ceo dan nije kod kuce, nego skoro da zivi u kancelariji, svi je zezamo sto placa dve kirije- stigli joj naduvani racuni za spavanje u stanu:)
Hansel Hansel 12:55 17.01.2014

Re: Đe me nađe!

Хм, а да није можда читаче стања мало мрзело око Нове године да очитавају, па дистрибуција мало "преписала" пораст потрошње у децембру претпрошле у односу на новембар (исте године)?
nsarski nsarski 17:36 16.01.2014

Ne "sruju"

nego "struju", NG, "struju".

Ne zaplici se na sitnicama kad vec resavas krupne probleme...:)
expolicajac expolicajac 17:58 16.01.2014

Re: Ne "sruju"

nsarski
nego "struju", NG, "struju".

Ne zaplici se na sitnicama kad vec resavas krupne probleme...:)

hajkula1 hajkula1 19:40 16.01.2014

Re: Ne "sruju"

expolicajac


.... (Plaćamo napon od 220 a isporučuju nam niži.)


Ko kaže da ne znam za TU foru?
Kod mene u kraju, problem plus, periodično se dešava da nam isklj-uklj tako da nemam vremena da izvučem utičnice iz zida (ukoliko sam prisutna). Zato imam 2 kompa i zamrzivač van funkcije (a već sam menjala isto).
Pada mi na pamet da pozovem novinare i da im (EPS-u) uređaje istovarim... Možda da organizujemo akciju?

Naravno da sam zvala reklamacije zbog isklj-uklj i zbog napona. (Jarac, takođe )
Bili da izmere i kao što pretpostavljate, utvrdili su da je napon o.k.

Sada ne reklamiram, kasnim sa plaćanjem zbog više sile (plata...) Sramota me je, ne znam kako da rešim problem.


angie01 angie01 20:46 16.01.2014

Re: Ne "sruju"

nego "struju", NG, "struju"


dragi sarski, svaki put se iznenadim, kada pametan covek kao ti, koristi svoje retko prisustvo, da podvuce slucajnu slovnu gresku.

hvala svakako:)..evo ispravljam.
nsarski nsarski 21:45 16.01.2014

Re: Ne "sruju"

Draga NG, ja to iz prijateljskih pobuda radim, trost mi
Hansel Hansel 22:34 16.01.2014

Re: Ne "sruju"

Naravno da sam zvala reklamacije zbog isklj-uklj i zbog napona. (Jarac, takođe

Да немамо Круголину, још бих и помислио, имајући у виду бар још једна случај, да је то нешто стварно типично. ("Шта је карак.... кар... карактеристично за зечеве?" тј. Јарчеве )
Sada ne reklamiram, kasnim sa plaćanjem zbog više sile (plata...) Sramota me je, ne znam kako da rešim problem.

Можеш да тражиш регистрацију напона током неког периода (постоје уређаји који бележе напон). А некад је важило правило да ако су варирања већа од (мислим) 10% имаш права да не плаћаш утрошену струју. Не знам каква је регулатива данас.

Али, пре него што ово будеш тражила, буди сигурна да су осцилације толико велике. (А ако ти помало нестаје струја често, онда свакако.) Набави неки квалитетнији волтметар, па измери сама, односно нека неко други мери када ти је напон сумњив. Само пази да, ако заиста сама мериш, опсег мерења, врста струје... буду добро намештени.
angie01 angie01 01:23 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

ja to iz prijateljskih pobuda


zvuci vise kao reklamacija:)
angie01 angie01 01:29 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

Bili da izmere i kao što pretpostavljate, utvrdili su da je napon o.k.


a, golim okom se vidi da nije.
cyberm cyberm 10:46 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

Kako se golim okom meri napon?
angie01 angie01 10:50 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

Kako se golim okom meri napon?


tako sto ti skilji sijalica, daje slabije svetlo, treba ti vise vremena da skuvas kafu, da se ugreje bojler i sl.
Hansel Hansel 11:24 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

tako sto ti skilji sijalica, daje slabije svetlo, treba ti vise vremena da skuvas kafu, da se ugreje bojler i sl.

А јел' си мерила време штоперицом?

Мислим, време је врло релативно у психичком простору, ако ти се жури, сигурно је да ће ти нешто изгледати спорије... Купи један волтметар (али не баш неки од 200 динара, бар од 500), може и дигитални (провери да ли мери опсег напона градске мреже, дакле бар до 400 волти, тако да можеш да мериш и напон међу фазама, који треба да износи 380), па лепо једноставно укључи прикључке у штекер (пазиш да држиш само за онај изоловани део) и измериш. Немојмо овако паушално да нападамо јадни ЕПС!

Hansel Hansel 11:53 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

expolicajac

Екс, надам се да сиовај цитат ставио зезања ради. По мом скромном знању физике, не знам у ком свемиру би ово могло да буде тачно. За загревање литра воде температуре од, рецимо, 10 степени до кључања требаће ти иста количина енергије, без обзира на снагу рингле или напон. Утрошићеш за исти овај "посао" исту количину струје и у Канади (напон 110 волти) и у Србији (напон 220 волти - тамо где је толико, па и ако је мање). Не рачунамо евентуално другачије губитке енергије због отпора у проводницима, немам времена да то сада разматрам, али тешко да су и близу овога што си цитирао.
charlie charlie 14:53 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

Hansel
tako sto ti skilji sijalica, daje slabije svetlo, treba ti vise vremena da skuvas kafu, da se ugreje bojler i sl.

А јел' си мерила време штоперицом?

Мислим, време је врло релативно у психичком простору, ако ти се жури, сигурно је да ће ти нешто изгледати спорије... Купи један волтметар (али не баш неки од 200 динара, бар од 500), може и дигитални (провери да ли мери опсег напона градске мреже, дакле бар до 400 волти, тако да можеш да мериш и напон међу фазама, који треба да износи 380), па лепо једноставно укључи прикључке у штекер (пазиш да држиш само за онај изоловани део) и измериш. Немојмо овако паушално да нападамо јадни ЕПС!


Напон између фаза, већ икс година, износи 400 волти, а између фазе и нуле, 230 волти.
Hansel Hansel 19:17 17.01.2014

Re: Ne "sruju"

Хоћеш да кажеш да је то стандард, или да је тако у пракси? Код нас?

Ево, код мене сада 211, 212 (ово отприлике, нема тих подеока) и 215 V, мерено Искриним AVO-метром (купљеним прилично давно, али мало коришћеним). Није ми сада згодно да измерим напон између фаза.
alselone alselone 10:51 18.01.2014

Re: Ne "sruju"

expolicajac
nsarski
nego "struju", NG, "struju".

Ne zaplici se na sitnicama kad vec resavas krupne probleme...:)


Ova slika je notorna glupot.ako do dobijas manji napon to znaci da tvoji otpornicki potrosaci trose manje snage ali jednako energija - kafukuvas 7 umesto 5 minute, ai zato svi mottori trose manje. Istina je obrnuta, na manjezm naponu distribucije gube.
ivana23 ivana23 20:18 16.01.2014

***

Najnovije saopstenje:

EPS: Struja je tačno obračunata
angie01 angie01 21:06 16.01.2014

Re: ***

ivana23
Najnovije saopstenje:

EPS: Struja je tačno obračunata


narocito ovaj deo:)

"EPS snabdevanje" navodi da je na uvećanu potrošnju u decembru uticao i, kako je saopšteno, "objektivni temperaturni uticaj"
predatortz predatortz 21:09 16.01.2014

Re: ***

"EPS snabdevanje" navodi da je na uvećanu potrošnju u decembru uticao i, kako je saopšteno, "objektivni temperaturni uticaj"


Jes', kad je toplije narod se više greje.
angie01 angie01 21:10 16.01.2014

Re: ***

Jes', kad je toplije narod se više greje.


logicno:)
gedza.73 gedza.73 21:12 16.01.2014

Re: ***

Jes', kad je toplije narod se više greje.

Akumulira se energija za hladnije dane.

Hansel Hansel 22:50 16.01.2014

Re: ***

Najnovije saopstenje:

EPS: Struja je tačno obračunata

Помишљам да неко ово пакује, као метод специјалног политичког рата, а можда и само као реванш за "отимање" дела посла, али немам довољно информација да бих то тврдио.

А то што сте, Енџи, ти и комшије имали исти проблем, може да значи да вам није радио уклопни сат, или МТК пријемник (ти уређаји дају струјомерима сигнал да пребаце тарифу) -- е, сад, да ли је то био спонтани или вештачки квар, друго је питање. Наравно, прво треба проверити да ли се стања у обрачуну и на струјомеру слажу, да би се знало да ли је у питању квар или петљање у софтверу.
angie01 angie01 01:26 17.01.2014

Re: ***

или МТК пријемник


kako sam shvatila, svaki strujomer ima svoj i ovaj cika iz tehnicke sluzbe je na slepo rek'o da je to u pitanju:)
angie01 angie01 01:27 17.01.2014

Re: ***

Akumulira se energija za hladnije dane.


logicno:)
Hansel Hansel 11:19 17.01.2014

Re: ***

angie01
или МТК пријемник


kako sam shvatila, svaki strujomer ima svoj i ovaj cika iz tehnicke sluzbe je na slepo rek'o da je to u pitanju:)

Нема, колико ја знам, бар када су у питању стари (аналогни) струјомери. У Београду дистрибуција шаље сигнал за промену тарифе, а ако је уређај који сам поменуо, с функцијом коју сам поменуо, покварен, онда промена тарифе не функционише на појединачним струјомерима.

Не капирам, зашто једноставно не упоредиш стања у рачуну и на струјомеру и тако једноставно закључиш да ли те лажу или не?
angie01 angie01 11:27 17.01.2014

Re: ***


Не капирам, зашто једноставно не упоредиш стања у рачуну у на струјомеру и тако једноставно закључиш да ли те лажу или не?


mislis one cifre sto se ocitavaju?

pa to sam prvo uradila, naravno da nije u tome kec, odmah bi bilo oborivo ovo sto se desava.

sada na ispravljenom racunu, te cifre su i dalje iste, samo su odokativno malo promenili brojke u potrosnji kwh skupe i jeftine struje:)
Hansel Hansel 11:45 17.01.2014

Re: ***

Па, ако су исте (као оне на струјомеру, тј. приближне, пошто си после очитавања трошила струју), онда значи да је ипак проблем био технички, а они су ти однос скупље и јефтиније потрошње паушално проценили на основу односа у време када тог проблема није било. Мени то тако изгледа, тако тумачим ово што си написала ("тумачим" јер ми није баш кристално јасно).
angie01 angie01 12:04 17.01.2014

Re: ***

("тумачим" јер ми није баш кристално јасно).


nije ni meni

naci, ja se zalim da nam potrosnja, a samim tim i visina racuna ne odgovaraju realnom stanju na terenu, oni posle nekog vremena priznaju da imaju tehnicku sluzbu, koja na ovakve reklamacije dolazi, koja pak, kada se konacno javi, odmah zna u cemu je krvar, da bi na, navodno, ispravljenom racunu ta ocitana cifra ostala ista, a racun, neznatno smanjen, zbog improvizovano neznatno smanjene cifre za obracun skupe tarife u korist jeftine.

Hansel Hansel 12:45 17.01.2014

Re: ***

Онда остајем при свом тумачењу, док сама не очиташ струјомер и упоредиш два стања (ВТ и МТ) са оним која су у последњем и бар претходном рачуну.

(По ко зна који пут се кајем што нисам покушао пре једно десет година, када сам помишљао и када је можда било могуће, да пробам да се у ЕПС-у запослим бар као шалтерски радник да објашњавам потрошачима све тајне тарифног система! )
mirelarado mirelarado 13:56 17.01.2014

Re: ***

Онда остајем при свом тумачењу, док сама не очиташ струјомер и упоредиш два стања (ВТ и МТ) са оним која су у последњем и бар претходном рачуну.


А зашто би Енџи, потрошач&платиша, морала сама то да ради?!
Није ово упућено теби, Ханселе, разуме се, већ управо неподношљивој бахатости ЕПС бирократије која тако нехајно располаже временом својих потрошача. Променили начин обрачунавања, неку своју службу која то ради, шта ли, и обавестили ме да сам нешто преплатила, али и да треба да дреждим на неком шалтеру како бих тај вишак употребила за даље плаћање струје.
milisav68 milisav68 14:29 17.01.2014

Re: ***

mirelarado
А зашто би Енџи, потрошач&платиша, морала сама то да ради?!

Zato što je opšti javašluk, i zato što se brojila ne remontuju, nekima je i istekao rok trajanja, jer neko nije mogao da se utali u zamenu/nabavku novih brojila.

Endži će opet da ima problem, ako nisu zamenili brojilo, zato je i moj savet da prvog u mesecu ode do brojila i da upiše cifre, pa da posle uporedi odnos između više i niže tarife, jer je njihov odnos u ceni 4:1 , pa može drastično da uveća račun.

Imao sam i ja sličan problem, gde mi se "zaglavljivala" poluga, koja prebacuje sa više na nižu tarifu (ali ne stalno), pa nisam mogao odmah da provalim o čemu se radi, ali nisam imao problem sa reklamacijom, jer su odmah sutradan došli i zamenili brojilo (koje opet staro skoro 30 godina).
angie01 angie01 16:16 17.01.2014

Re: ***

jer su odmah sutradan došli i zamenili brojilo (koje opet staro skoro 30 godina).


kao sto liftadzije zamenjuju sajle iz rashodovanih liftova visih zgrada u liftove nizih- iako se to uredno placa decenijama.
angie01 angie01 16:21 17.01.2014

Re: ***


А зашто би Енџи, потрошач&платиша, морала сама то да ради?!


pa vdi sad nastavak- pitam ja posle nove torture do dolaska nekog ko daje info na telefon, kako ste izvrsili reviziju, kada su cifre ocitane struje iste, po kom principu ste to uradili- kaze, zovite sluzbu za obradjivanje:), a kako ste smeli ( neznatni) visak koji se pojavio da uplatite za RTS,kaze, pa to se radi automatski, ja pitam po kom zakonu, kaze, ne znam, pitam, a kako niste tim parama pokrili dug za novi racun koji ste mi vi rekli da na platim dok se ne izvrsi revizija, kako ste mi isto rekli da ce biti ucinjeno- kaze, napisite dopis i dodjite u sluzbu, pa da vidimo:) Sad ja, uredni platisa moram da se majem s njima, k'o da nemam druga posla, i to zbog njihove greske.

alo bre, ministarko, sta je ovo?
Hansel Hansel 18:37 17.01.2014

Re: ***

mirelarado
Онда остајем при свом тумачењу, док сама не очиташ струјомер и упоредиш два стања (ВТ и МТ) са оним која су у последњем и бар претходном рачуну.


А зашто би Енџи, потрошач&платиша, морала сама то да ради?!
Није ово упућено теби, Ханселе, разуме се,

ОК, и да јесте, нема фрке, него ја ценим да данас купац мора да се наоружа свом концентрацијом овог света да би изашао накрај са свима њима који нешто продају -- наравно да не би смела да постоје и "ситна слова" и којешта још... Мада, тај однос продавца и купца је увек асиметричан и логично је да провериш продавчев обрачун ако мислиш да је погрешан -- логично је по више основа, али да се задржимо само на заштити сопствених права, а када се бориш за своја права, мораш да се "поткујеш" подацима, нема друге.

већ управо неподношљивој бахатости ЕПС бирократије која тако нехајно располаже временом својих потрошача.

Наравно! И не само они!

Променили начин обрачунавања, неку своју службу која то ради, шта ли, и обавестили ме да сам нешто преплатила, али и да треба да дреждим на неком шалтеру како бих тај вишак употребила за даље плаћање струје.

То су ваљда променили, требало је да су на крају свима трансферисали новац без посебног налога.
Hansel Hansel 18:39 17.01.2014

Re: ***

angie01
alo bre, ministarko, sta je ovo?

'Оће да минирају министарку, ја да ти кажем!
fantomatsicna fantomatsicna 22:51 16.01.2014

Jedno pitanje

Vezano za racune i snabdevanje stuje
Da li je u Srbiji zakonom regulisano da Elektrodistribucija ne sme iskljuciti struju korisnicima koji su zdravstveno ugrozeni ,ili porodici sa malom decom ili starijim osobama?( Za ove dve poslednje grupe vazi period u zimskom vremenu)
Jer ako ne postoji ovo bi bila sledeca akcija da se doneese.
Do pre nekoliko godina ni ovde nije postojao, dok jednoj porodici koja je imala bolesnu majku kojoj su aparati bili neophodni za disanje u momentu kada niko nije bio kod kuce,osim majke koja je slabo govorila engleski, radnik Elektrodistribucicje nije dosao i iskljucio struju zbog neplacenog racuna .Majka im je umrla...
angie01 angie01 01:24 17.01.2014

Re: Jedno pitanje

Da li je u Srbiji zakonom regulisano


ja nemam pojama, mozda neko zna?
Atomski mrav Atomski mrav 00:29 17.01.2014

Kako je nekad bilo (1938.)

Prosto i jasno:

angie01 angie01 01:24 17.01.2014

Re: Kako je nekad bilo (1938.)

sad im nije u interesu- mora mali kurs da prodjes, kako bi povat'o sta su ti napisali, a ni onda.
Hansel Hansel 11:39 17.01.2014

Re: Kako je nekad bilo (1938.)

Atomski mrav
Prosto i jasno:

Ово је сјајно, хвала ти!

Него, да се мало позабавимо анализом износа рачуна -- и у њему имамо износ за потрошњу, порез (10%), али и "закуп струјомера". Укупан износ рачуна је скоро 89 динара, за утрошених 105 киловатчасова (данас би таква потрошња износила, по цени за једнотарифна бројила, око (550 + 300 + 120) х 1,2 = 970 х 1,2 (овај коефицијент је због пореза) = 1.164 динара.

Један "Забавник" (први број ће изаћи отприлике у време када је, колико разабирем, госпођа Живка, или удовица неког Живка плаћала овај рачун) тада је коштао 1 динар, што ће рећи да сте за овај износ могли да купите 89 примерака Забавника.

Данас, за исту "количину" струје, можете да купите око 10 Забавника (знам за цену од 100 динара, ко зна пре колико година), па видите ви колико нам је стандард порастао (обратите пажњу и на квалитет штампе данашњих Забавника у односу на предратне)! И после -- скупа струја!

Hansel Hansel 12:48 17.01.2014

Re: Kako je nekad bilo (1938.)

Само да додам да су оних 300+120 у загради фиксни трошкови, и, ако мене питате, ја бих ЕПС најпре због тога гањао. Оних (приближно) 300 је "обрачунска снага" која с једне стране може имати логике, али за врло мале потрошаче то је просто глоба.
Atomski mrav Atomski mrav 12:59 17.01.2014

Re: Kako je nekad bilo (1938.)

Данас, за исту "количину" струје, можете да купите око 10 Забавника


Misliš verovatno na istu količinu utrošene električne energije - mada, čisto sumnjam da jedno prosečno domaćinstvo danas troši jednaku količinu električne energije kao 1938. godine. Prema tome, računica sa Zabavnicima nije baš precizna.
Hansel Hansel 18:30 17.01.2014

Re: Kako je nekad bilo (1938.)

Добро, бре, Атомски, што си тол'ко озбиљан, ви'ш да се мало зезам! Ал', пази, кад бисмо се мало удубили и дошли до просечне потрошње... дошли бисмо до тога да је просечан рачун данас еквивалентан износу за око 30-40 Забавника, што је и даље знатно повољнији однос!

Misliš verovatno na istu količinu utrošene električne energije

Наравно, зато и ставих наводнике, само је требало да их проширим на струју.
ivana23 ivana23 02:11 17.01.2014

***



Naslovna strana, 17. januar

Ej!!! 1,7 milijardi
angie01 angie01 10:29 17.01.2014

Re: ***

uklopilo im se u datum
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:36 17.01.2014

Jeste li videli ovo?

Počelo je da se širi po fb:

[VAŽNO OBAVEŠTENJE] Kako do svojih prava potrošača električne energije Potrošači, važno je da znate (i da podelite sa svojim prijateljima): 1. Možete tražiti proveru svojih brojila, i, ako dobijete izveštaj da brojilo nije overeno u zakonskom roku, imate pravo da osporavate SVE račune nastale u periodu kada brojilo nije bilo zakonski overeno, a račun vam je ispostavljen. 2. Imate pravo da tražite proveru kvaliteta isporučene energije. Koja su to tela kojima treba da se obratite, i kako to da učinite, imate na ovom linku => http://potrosac.info/novosti/vazno-obavestenje-kako-do-svojih-prava-potrosaca-elektricne-energije Srećno i odlučno do svojih prava! EDIT (odgovori na većinu pitanja iz komentara): 1. Kontakt sa Zavodom za mere i dragocene metale: http://www.dmdm.gov.rs/cr/KontaktFormular.php 2. Građani NISU vlasnici brojila. Vlasnik brojila je ektrodistributer, i njegova je zakonska obaveza da overava brojila. Odredbom člana 26. stav 2. Zakona o metrologiji propisano je da se merilo čiji je žig, odnosno uverenje o overavanju merila, prestao da važi -- ne sme upotrebljavati. Samo brojilo sa važećim žigom, odnosno uverenjem o overavanju merila, može dati pouzdane rezultate merenja na osnovu kojih se može vršiti obračun potrošnje električne energije. 3. Dok građanin ne dobije pismenu potvrdu Zavoda za mere, ne može osporavati račun po ovoj nepravilnosti. To može da učini tek kada od ovlašćenog tela ima potvrdu da je brojilo nebaždareno.
angie01 angie01 01:29 18.01.2014

Re: Jeste li videli ovo?

Počelo je da se širi po fb:


pa meni je sada posle ove prijave valjda bazdareno brojilo i blombirano i opet je racun uvecan:)

s njima moras da udjes u problem dok ne postanes veci ekspert od njih, kako bi ih sprecio da te kradu...i to eventualno.
ivana23 ivana23 01:37 18.01.2014

Re: Jeste li videli ovo?

angie01
pa meni je sada posle ove prijave valjda bazdareno brojilo i blombirano i opet je racun uvecan:)


Nije bazdareno jer to ne moze da se uradi na licu mesta.
Morali bi da donesu drugo, vec bazdareno, da tvoje skinu, odnesu u Zavod za mere i dragocene metale, prikljuce ga na struju i (mislim) nakon 48 sati ocitaju kw i uporede sa kontrolnim brojilom. Taj postupak je bazdarenje.
Ukoliko je ispravno, ugrade ga nekom drugom ko je takodje izjavio zalbu i tako u krug.
Nadam se da sam jasno objasnila.
angie01 angie01 01:42 18.01.2014

Re: Jeste li videli ovo?

Nadam se da sam jasno objasnila.


ako si u pravu- sve su im osporim:)))

"naci, pitam, da li su mi menjali brojilo?

kako sam shvatila da su mi rekli, samo su mi "popravili" tu neku sklopku sto prebacuje struju, na koju su sumnjali jos kod prijave:)


milisav68 milisav68 11:46 18.01.2014

Re: Jeste li videli ovo?

angie01
"naci, pitam, da li su mi menjali brojilo?

Nisu ti zamenili brojilo, jer bi morala da potpišeš zapisnik (i dobiješ kopiju), u kome navode stanje "starog" i "novog" brojila.

Idi do brojila i upiši cifre, pa uporedi sa stanjem na izdatom računu.

Sad ne znam šta ti je noću (kada je niža tarifa) uključeno od uređaja, ali treba već da postoji neka razlika.

Ako je nema ili ti je sumnjivo mala (u korist VT), onda znači da nije popravljeno, i traži da ti zamene brojilo, jer će opet da ti bude uvećan račun.
angie01 angie01 16:22 18.01.2014

Re: Jeste li videli ovo?



Idi do brojila i upiši cifre, pa uporedi sa stanjem na izdatom računu.


to sam vec uradila na pocetku i jeste, mala je razlika u korist VT,

hvala ti na savetima i svima ostalima, jos smo dobili razna uputstva unaokolo:))
Kraja Kraja 21:01 17.01.2014

...da li smo...

...zaboravili da je djilas nekad davno, 2009.g. pokusao da nam otme grdne pare nateravsi infostan da nas tuzi za neke racune od pre decenije i vise...???
...izgleda da su to sve partijski recepti kad para u kasama nema...

...mali vremeplov godina 2009...

INFOSTAN PREVARA

...da se ne zacinje medjupartijski konflikt, nije u pitanju ponasanje sns vs ds, vec cinjenice o otimacini novca...
angie01 angie01 01:26 18.01.2014

Re: ...da li smo...

grdne pare nateravsi infostan da nas tuzi za neke racune od pre decenije i vise...???


infostan je posebna prica- oni su 40 godina,prvo, dok se jos placala kirija, kada su ljudi mahom imali stanarsko pravo, a posle, kada su postali vlasnici, pa su se ppo automatizmu prevodili ugovori sa javnim stambenim i kucnim savetima za odrazavanje zgrada, naplacivali od gradjana stavke, koje mahom nikada nisu ni odradjivali- zamena izolacije, krovova, fasada,...prckali su uglavnom neke sitnice, sem u zgradama gde su zivele neke glavonje- za vreme Djilasa su stopirani radovi po vec utvrdjenom redosledu, davno naplaceni- kada su polako provaljene prevare, gradsko stambeno je infostanu narucio druge uplatnice, na kojima je sem stalnog uvecanja cifre za naplatu bez objasnjenja, sada izmenjen i tekst stvaki koje naplacuje, pa nije vise jasno sta to tacno znaci, a u svakoj centrali javnog stambenog vam kazu, kako su sada stanari kao vlasnici duzni da plate te velike popravke, koje su oni njima godinama uplacivali i pojeo vuk magarca.

ne postoji nikakvo telo u gradskoj vlasti koje te stiti od ovakvih stvari, jer oni i koriste taj novac.
zilikaka zilikaka 02:00 18.01.2014

Slučajno?

U sklopu ove ujdurme oko računa za struju, i nama stigao veći račun od očekivanog.
Prvo što smo proverili je upravo stanje na brojilu, kad...uračunali nam 600 kilovata niže tarife više neg što je potrošeno.
Kad tih 600 kWh uđe u tarifni sistem, ispadne oko 2000 dinara naplate za nepotrošeno.
Na šalteru za reklamacije su nam odmah uradili i korekciju, ali, šta da nije primećeno?! Taman da ti posle to i umanje na sledećem računu, ta količina struje preračunata u pare, opet promuljana kroz tarifni sistem, ne bi dala umanjenje od 2000.

Ajd sad nek me ubede da nije radio APP (ako prođe - prođe)

angie01 angie01 02:18 18.01.2014

Re: Slučajno?

Ajd sad nek me ubede da nije radio APP


kazem ja, epidemija i sad gradjani trebaju jos sa njima da se akaju- direktor epsa daje izjave apsolutno isto kao ministar za vreme afere sa mlekom- pa hebote, je l ce neko da odgovara vec jednom za ovakava sranja?!
Hansel Hansel 04:27 18.01.2014

Re: Slučajno?

Ajd sad nek me ubede da nije radio APP (ako prođe - prođe)

Не помишљам да те убедим, само ми је сумњиво да је то тако драстично и у том броју -- нема шансе да је неко мислио да ће то проћи непримећено и без бунта (осим ако тај неко није потпуни ...). Зато сумњам да је ипак нека -- хех, откад нисмо чули ту реч -- саботажа?!
hajkula1 hajkula1 09:39 18.01.2014

Re: Slučajno?

Hansel
Ajd sad nek me ubede da nije radio APP (ako prođe - prođe)

Не помишљам да те убедим, само ми је сумњиво да је то тако драстично и у том броју -- нема шансе да је неко мислио да ће то проћи непримећено и без бунта (осим ако тај неко није потпуни ...). Зато сумњам да је ипак нека -- хех, откад нисмо чули ту реч -- саботажа?!



Mislim da je, može mi se.
Ovde je svašta prošlo, narod je anesteziran.
Nije im pala na pamet prolaznost, podrazumevala se. Sve što su zamislili, prošlo je.






Lopovi da vrate ukradeno.



Hansel Hansel 10:18 18.01.2014

Re: Slučajno?

Можда. Али, пре само пола године је била фрка у вези са непребацивањем преплаћених пара на нове рачуне и "само" терањем народа да стоји у редовима како би се потписали (у суштини бесмислени) налози, а мислили да ће народ да ћути што ем мора неколико хиљада да плати више, ем што (опет) мора да чека у редовима и објашњава се с њима. Ако је неко то стварно мислио, онда ћу опет оставити празно место за опис карактера и интелигенције дотичног-их: .... Мени ипак изгледа као нека, ево нове старе речи из ОНО и ДСЗ, субверзија.
angie01 angie01 10:27 18.01.2014

Re: Slučajno?

da je slucajno- nije,...pazi koliko obznanjenih slucajeva po medijima, privatno, svako zna malu cetu, u krajnjoj liniji, niko dzabe ne stoji u redu za reklamacija, ako zna da se ipak zaneo sa potrosnjom,jer su racuni ne malo povecani, nego duplirani, a direktor izlazi pred kamere da kaze kako je sve u redu sa obracunima-:), ...skandal.
angie01 angie01 10:29 18.01.2014

Re: Slučajno?

Lopovi da vrate ukradeno.


da vrate i pokrpe privredu, bolnice, skole, plate, penzije,...
cassiopeia cassiopeia 12:06 18.01.2014

...

I nama je račun za decembar duplo veći nego obično a ništa se nije menjalo u navikama, potrošnji.
Imam centralno grejanje i ne uključujemo nikakav dodatni izvor grejanja. Sve u kući radi kao i obično.
Prosto mi je neverovatno da se tolikom broju ljudi pokvario brojač u istom periodu.
Angie divim se tvojoj upornosti da isteraš stvar do kraja. Ja pred šalterom pogubim živce i nemam strpljenja a ni vremena da stojim u redovima.
angie01 angie01 16:18 18.01.2014

Re: ...

Ja pred šalterom pogubim živce i nemam strpljenja a ni vremena da stojim u redovima.


jos nisam bila na salteru-sve sam telefonom-za sada:)), al icicu u ponedeljak pre podne, valjda ce biti manje ljudi, da mi objasne kako su mi "ispravili" racune i kojim pravom su razliku koja se pojavila uplatili rts, kada je to protivzakona.
petar_p petar_p 13:13 18.01.2014

evo moguceg razloga:

" Daljinsko očitavanje brojila'
Ovo je odavno poznato ... umesto da obiđe sve zgrade i brojila...sedne čovek koji čita stanje brojila (nađe lepu kafanu) i napiše 'stanje brojila'. Onda da bi povremeno ispravio grešku...'stvarno očita brojila'..i nastaju tako 'greške u softveru'. EPS će da kaže da je stanje tačno sada..možda i jeste..problem je što je bilo pogrešno ranije. "

Mada ne mora da bude kafana, vec slave, novogodisnja atmosfera, razni poslovi i poslici, praznovanje, sta god...
A najgore je sto EPS naravno da ZNA u cemu je 'problem', sta god bio, al' se evi prave ludi, ukljucujuci i ministarku...
angie01 angie01 16:16 18.01.2014

Re: evo moguceg razloga:

" Daljinsko očitavanje brojila'


mom drugaru stigao racun, a da su kinezi, koji pored njega drze neki restoran, zakljucali ulaz gde brojila stoje, promenivsi za svaki slucaj i bravu na vratima-chajna stajl, nista ne prepustiti slucaju:),...ode on na salter, pita kako su mu izvrsili obracun, oni kazu, pa ocitali smo, on objasni da to nije bilo moguce, ovi i dalje ubedzuju,...taj fazon da je normalno da lazes, a pri tome te od tih istih zivis mi je vise nedopustiv, a kod nas je postao standard i niko zbog toga ne odgovara.


A najgore je sto EPS naravno da ZNA u cemu je 'problem', sta god bio, al' se evi prave ludi, ukljucujuci i ministarku...


pa naravno da zna, a zna i ministarka, pa nije ona prvo izasla u javnost sa sa scenom kako brine, a da nije upoznata sa stvarnom situacijom- prosto to i nisu mogli bez nje da urade.Pa nije ona insajder medju svojima.
Hansel Hansel 19:35 18.01.2014

Re: evo moguceg razloga:

Ууу, ово мислим да је прилично погрешно -- да нису могли да ураде без ње, а мени се чини и да јесу урадили без ње. Јуче је видех негде видно изнервирану, мислим да ипак није тако добра глумица (мислим, види јој се када покушава дезавуацију... углавном ).
angie01 angie01 01:35 19.01.2014

Re: evo moguceg razloga:

углавном
:)))

meni ona lici da je u ulozi dobrog policajca.
Hansel Hansel 02:34 19.01.2014

Re: evo moguceg razloga:

А, па није њена улога само једна! А дипломска представа јој је била одбрана дипломе -- председника странке.

У сваком случају, мислим да је довољно паметна да схвата да су им овакве ствари пуцњеви у ноге.

Иначе, овај хаос је занимљив и с још једне тачке гледишта -- за годину дана треба да потпуно престане ЕПС-ов монопол, тада ћемо (наводно) моћи да бирамо свог снабдевача. И, ако нам се ЕПС још мало смучи, шта ћемо ми онда...?
angie01 angie01 10:57 19.01.2014

evo sta kaze,

http://www.kurir-info.rs/skandal-nasim-parama-eps-puni-budzet-rts-clanak-1185381<LINAK

ne znam zasto insitiraju da su samo decembarski racuni u pitanju, kada su sa "akcijom" krenuli mnogo ranije i svakog meseca samo povecavali iznose.

to su su bespravno prebacivali pare za rts, neka isto tako automatski vrate potrosacima, racunajuci im taj iznos u sledecem racunu- kojim pravom sada traze da ljudi jos dolaze na salter, pa vide i same kome su koliko prebacili bez pitanja i saglasnosti.


ps- cija je bila ideja za ovu akciju, kada je tako masovna i ko je naredio prebacivanje para na rts i u kome je uopste statust tv pretplata?
urbana_gerila urbana_gerila 12:16 19.01.2014

Re: evo moguceg razloga:

angie01

meni ona lici da je u ulozi dobrog policajca.


da li sam ja jedini koji vidi - da je ona u stvari on?

a, da ne bude da trolujem - nema subverzije, niti je slučajna greška.
ekipa je organizovana po principu jasno određene subordinacije, sa jasno diferenciranim ulogama, a najmanji deo ličnog profita, proporcionalnog liku i delu, dobija(će) se u tom kešu...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana