Nostalgija| Region

Cijela Tuzla jednu kozu muzla

Vojislav Stojković RSS / 06.02.2014. u 17:41

Za vakata austro-ugarskog u Tuzlu je poslat proglas kojim se zabranjuje držanje koza i naređuje da se sve koze pobiju, jer se smatralo da uništavaju šume. U Mosniku, jednom od tuzlanskih naselja, jedan Tuzlak se usprotivio propisima i sačuvao jednu kozu. Neki stranac koji je u to doba posjetio Tuzlu i vidio kako ljudi tajno čuvaju, hrane i muzu jednu kozu izmisli i danas poznati stih: „Cijela Tuzla jednu kozu muzla".

Verovatno se sećate i simpatične šestogoodišnje devojčice koja se zove Ivana, a tata je zvao “zlato” i koja je sa Zdravkom Čolićem krajem osamdesetih pevala:

Ponekad kao pod narkozom
Sanjam kako putujem vozom
Prvo ide Sarajevo – Skoplje,
Preko Kraljeva, Nisa i Valjeva,
Onda Split, pa onda Rijeka
Preko Pule i Osjeka
Sarajevo, Zagreb, onda Beograd
pa tek onda Novi Sad.
Sarajevo Beograd preko Tuzle
Cijela Tuzla jednu kozu muzla…

 

Ivana Legin je uz pomoć Dečje ambasade “Međaši”, sa mamom i bratom 1992.g. napustila rodno Sarajevo i sa njima   jedno vreme boravila  u Beogradu i Zagrebu, pa u Moskvu gde je otac radio, da bi svi na koncu otišli u Australiju, u Melburn, gde i danas žive. Diplomirala je kameru na fakultetu za TV i film i povremeno glumi.

Ona koza iz vakata austro-ugarskog ovekovečena je na gradskom trgu u bronzi.

 koza-tuzla2.jpg

 A šta je sa Tuzlom?

 

Čini se da, ipak, prvo ide Tuzla, pa Sarajevo, zatim Skoplje, preka Kraljeva, Niša i Valjeva ....

Tagovi



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 18:06 06.02.2014

Eto...

Hoće se da ja, po rođenju Tuzlak, ostavim prvi komentar.

Da, pratim ovo što se događa u rodnom mi gradu. Na osnovu ono malo informacija kojim raspolažem, ne mogu dati nikakav smislen sud.

Sad će Filip od toga da napravi neku romantičnu storuju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:09 06.02.2014

Re: Eto...

predatortz
Na osnovu ono malo informacija kojim raspolažem, ne mogu dati nikakav smislen sud.

Pa, mogao si onda nešto više o toj čuvenoj kozi.
predatortz predatortz 18:15 06.02.2014

Re: Eto...

Vojislav Stojković
predatortz
Na osnovu ono malo informacija kojim raspolažem, ne mogu dati nikakav smislen sud.

Pa, mogao si onda nešto više o toj čuvenoj kozi.


Ja znam za priču koja se poklapa sa ovom tvojom, ali ima zanimljiviji kraj.
Elem, Austrija jeste zabranila i strogo sankcionisala držanje koza. Kažu, neka nena se oglušila o tu naredbu i krila kozu u dvorištu. Sve je bilo ok, dok u posetu gradu nije došao neki visoki austrijski zvaničnik. Pored naroda koji je posmatrao njegov prolazak, izvirila je i naša koza. Otud i ta pesma koja me prati ceo život. Čim nekom zinem odakle sam, odmah mi je izdeklamuje.
elis elis 20:23 06.02.2014

Re: Eto...

predatortz
Da, pratim ovo što se događa u rodnom mi gradu. Na osnovu ono malo informacija kojim raspolažem, ne mogu dati nikakav smislen sud.


revolucija, al u žutom

tuzla stigla nakraj puta
žuta joj je kucnula minuta

al murija sad zavodi reda
opet če se zažutiti greda



predatortz predatortz 20:27 06.02.2014

Re: Eto...


revolucija, al u žutom

tuzla stigla nakraj puta
žuta joj je kucnula minuta

al murija sad zavodi reda
opet če se zažutiti greda


Ma meni žao zbog Filipa. On, čovek, voli te revolucije, barikade, leve snage, avangardu... A u Tuzli na vlasti levičari! Digla se raja protiv levičara... Kako će sad mučeni Filip od toga da pravi priču?
elis elis 20:44 06.02.2014

Re: Eto...

predatortz
...A u Tuzli na vlasti levičari...


joj, nemoj me vuć za jezik s ovim ljevičari mislim, nisam ja apologet ljevice, a ni desnice, čim je nešto na stranu, meni je to i nastrano. al ove hljope što drže vlast u tuzli zvat ljevicom nije baš precizna upotreba jezika. uostalom, u dvaesprvom stoljeću i u zemlji kasne tranzicije govoriti o ljevici i desnici u najmanju je ruku smiješno. dobar primjer za nemogućnost postojanja ljevice i desnice ovdje nalazim baš u mostaru - ima ovdje impozantno zdanje hrvatskog doma, propisno okićeno pripadajućom ikonografijom, ima, dakako, i bezbroj spomenika orijentalne kulture, ali iznad hrvatskog doma 'kosača' gordo se vijori baner sao paolo inteza banke, a iznad džamijskih minareta dominira svijetleći logo turkiš zirat banke. a sjećam se, bogami, i da sam po beogradu znao u sto metara prebrojat po sedam bilborda za banke. naravno, strane, da ne kažem tuđe. i sva je pamet u tome da se shvate jednostavna pravila igre - djeco, vama folklor, novci nama. samo ne znam šta se više buni ova čeljad, zar su zaista bili tolko glupi, pa nisu u vakat mogli shvatit gdje sve to ide

p.s.1

i meni žao filipa, al šta da se radi

p.s.2

slaba ona tuzlanska murija, da sam ih ja treniro u primjeni strojeva protiv demonstracija, bolje bi oni to
predatortz predatortz 20:49 06.02.2014

Re: Eto...

p.s.2

slaba ona tuzlanska murija, da sam ih ja treniro u primjeni strojeva protiv demonstracija, bolje bi oni to


Večeras će imati priliku da se poprave. Nezadovoljni građani plačkaju prodavnice i butike na Slatini.
predatortz predatortz 20:51 06.02.2014

Re: Eto...

u dvaesprvom stoljeću i u zemlji kasne tranzicije govoriti o ljevici i desnici u najmanju je ruku smiješno.


To ti i pričam. Ironišem zbog Fićka i njegovih 'levih skretanja'. Sve je to ista bagra. Evo, čist primer su ti ovi naši novi Evropejci od Karlobaga... Ideološki dosledni u PM!
gedza.73 gedza.73 21:29 06.02.2014

Re: Eto...


predatortz
Evo, čist primer su ti ovi naši novi Evropejci od Karlobaga... Ideološki dosledni u PM!

Blic
Niš -Kompletan Opštinski odbor Liberalno-demokratske partije (LDP) u Aleksincu prešao je u Srpsku naprednu stranku (SNS), a dojučerašnji liberali su danas na konferenciji za medije rekli da su odluku doneli jednoglasno.

Čuveni pacovi sa broda su etalon integriteta za naše političare.
Ne može čovek više da ih pohvata kojom brzinom osnivaju, napuštaju, menjaju stranke i politička uverenja.

Sreća naša što sve to rade za dobrobit naroda.

elis elis 23:07 06.02.2014

Re: Eto...

predator, evo ti još jedna

butun tuzla jedan kordon muzla
pase fali - pendreci su mali

malo viski malo kokakola
malo naser malo ivo lola

podigli se i kurci i palci
spustili ih naši specijalci

maevice širi svoje grane
i prifati mlade huligane

za slobodu sad se bošnjak dere
prozor lomi, pali kontejnere

bekvokali:

kolikoe ispod tuzle rupa
još je više po fejsbuku grupa

kolikoe na konjuhu grana
još je više po fejsbuku strana

ne plaši se, majko moja mila
protestujem sasvoga profila

predatortz predatortz 23:09 06.02.2014

Re: Eto...

elis

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:15 06.02.2014

Re: Eto...

elis
butun tuzla


elis: butun, butum ili cijela Tuzla?
elis elis 00:19 07.02.2014

Re: Eto...

Vojislav Stojković
elis
butun tuzla


elis: butun, butum ili cijela Tuzla?


kakogod, pravopis i pravilno-nepravilno dihotomija stoje u predvorju svakog totalitarizma, pa ja baš i ne pridajem tome neku važnost. bitno je da se razumijemo

edit: u svakom slučaju, izvorni turski oblik je bütün, a u našim se krajevima odomaćio kao butum
G.Cross G.Cross 18:11 06.02.2014

Sumarski list 11/12 1978

Zakon o zabrani držanja koza donesen je u SR Hrvatskoj 1954. godine.
U drugim se je Republikama Savezni zakon provodio mnogo ranije. V Makedoniji
i Bosni i Hercegovini Uredbe o zabrani držanja koza donesene su
1948. godine, a na temelju Saveznog zakona. Ti zakoni i uredbe doneseni
su u teškom razdoblju za našu zemlju. Još se nisu zaliječile rane nanesene
u ratu, živjelo se oskudno, hrana je bila racionirana — i u toj situaciji Savezna
vlada donosi Zakon o zabrani držanja koza zahvaljujući u prvom redu
dalekovidnosti Predsjednika Tita.

Evo što je PREDSJEDNIK TITO na tu temu rekao u Trebinju još 3. 10.
1954. godine:


»Ja moram da kažem da sam sretan što ste uništili koze,
jer sada vidim da se vaša brda zelene. Ja bih želio da to učine
svuda gdje još nisu učinili. Naš će čovjek osjetiti za 10 godin
što je značila koza za njega, a što za šumu. Potrebno je gajiti
ovce jer one daju i mlijeko i vunu.

Izvor:http://sumlist.sumari.hr/gootxt.asp?id=197811&s=5&s2=8

Moji baba i deda u Crnoj Gori su podrzavali ovo je su koze unistavale i ono malo zelenja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:16 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Izgleda da se jadne koze još nisu oporavile, pa je kozji sir na beogradskim pijacama znatno skuplji od kravljeg.
G.Cross G.Cross 18:17 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

zgleda da se jadne koze još nisu oporavile, pa je kozji sir na beogradskim pijacama znatno skuplji od kravljeg.


I bolji.
niccolo niccolo 18:18 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Zakon o zabrani držanja koza donesen je u SR Hrvatskoj 1954. godine.
U drugim se je Republikama Savezni zakon provodio mnogo ranije. V Makedoniji
i Bosni i Hercegovini Uredbe o zabrani držanja koza donesene su
1948. godine, a na temelju Saveznog zakona.

He, nisam imao pojma o ovome, interesantno...
predatortz predatortz 18:21 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

G.Cross
zgleda da se jadne koze još nisu oporavile, pa je kozji sir na beogradskim pijacama znatno skuplji od kravljeg.


I bolji.


Moji klinci tuku kozje mleko kao blesavi...
nikvet pn nikvet pn 18:29 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978


Зли језици говорили да је та забрана била плод комплекса из детињства.

Узгред, све о козама било је уредно почишћено из универзитетских уџбеника.
G.Cross G.Cross 18:35 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Зли језици говорили да је та забрана била плод комплекса из детињства.

Узгред, све о козама било је уредно почишћено из универзитетских уџбеника.


Koliko se ja secam, iduci uskotracnom prugom kroz Popovo Polje do Niksica, prica je bila da koze brste, ne samo grmlje nego i mlado drvece i da ubijaju drvece pre nego sto poraste dovoljno veliko.
niccolo niccolo 19:31 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

niccolo
Zakon o zabrani držanja koza donesen je u SR Hrvatskoj 1954. godine.
U drugim se je Republikama Savezni zakon provodio mnogo ranije. V Makedoniji
i Bosni i Hercegovini Uredbe o zabrani držanja koza donesene su
1948. godine, a na temelju Saveznog zakona.

He, nisam imao pojma o ovome, interesantno...

Sad sam našao srpski Zakon, isto je iz 54. ...kaže u nekoj vrsti preambule da ga donose imajući u vidu da stanje šuma zahteva preduzimanje opsežnih i svestranih mera za njihovu zaštitu, obnovu i unapređenje i da koze čine velike štete postojećim šumama i ometaju obnovu upropašćenih šuma i time nanose veliku štetu celoupnoj privredi.
nikvet pn nikvet pn 19:36 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Кад већ ...

Коза тражи изданке, бира најмлађе на биљци. Не пасе en masse него само пробрано. Нема шансе да узме неисправно ( афлатоксин, пестициди итд ) и зато има квалитетно млеко и месо. Дефинитивно јесте штетна за шуму али резултат зависи од узгајивача, од чобанина. Ако ли се пусти неконтролисано ето белаја. У већ формираној младој шуми ( багрем нпр ) она је напротив, корисна јер чисти подраст.

Коза јесте мало необична домаћа врста; увек остаје у њој нека самосвојност, неки грам дивљине; има своје ја и уопште није глупа.
mirelarado mirelarado 19:39 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

nikvet pn
Кад већ ...

Коза тражи изданке, бира најмлађе на биљци. Не пасе en masse него само пробрано. Нема шансе да узме неисправно ( афлатоксин, пестициди итд ) и зато има квалитетно млеко и месо. Дефинитивно јесте штетна за шуму али резултат зависи од узгајивача, од чобанина. Ако ли се пусти неконтролисано ето белаја. У већ формираној младој шуми ( багрем нпр ) она је напротив, корисна јер чисти подраст.

Коза јесте мало необична домаћа врста; увек остаје у њој нека самосвојност, неки грам дивљине; има своје ја и уопште није глупа.


У Шумадији су се током тих година забране козе гајиле кришом, по једна, две по домаћинству.
gedza.73 gedza.73 19:45 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

G.Cross
prica je bila da koze brste, ne samo grmlje nego i mlado drvece i da ubijaju drvece pre nego sto poraste dovoljno veliko.

Priča kazuje dalje da su šume porasle velike, velike.
A onda su direktori državnih preduzeća, opet po direktivi, posekli drveće u talpe i izvezli po ceni malo većoj od ogrevnog drveta.
Dobro, posle se večina drveta vratila u obliku italijanskog nameštaja.
Samo za nijansu skuplje.

Epilog priče.
Nema koza, nema drveća.

zilikaka zilikaka 19:46 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Коза тражи изданке, бира најмлађе на биљци. Не пасе en masse него само пробрано. Нема шансе да узме неисправно ( афлатоксин, пестициди итд ) и зато има квалитетно млеко и месо.



Znam ja čoveka koji je načuo ovo, i izvukao zaključak da treba koristiti ono što jede koza.
Krenuo za kozama, pa šta one jedu, on bere.

Mislim da je od tog bilja pravio čaj, a znam da je, kao rezultat svega, dospeo do bolnice zbog stomačnih problema od tog čaja.

nikvet pn nikvet pn 19:47 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978


Уместо да се регулише испаша забраном на осетљивим позицијама законодавцу је лакше било декретом. Забрани, покољи па готово с тим.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:17 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

nikvet pn

Зли језици говорили да је та забрана била плод комплекса из детињства.


Moguće da je reč o dečačkim nestašlucima na ispaši koza, ali ne treba zaboraviti i da se lik jarca najčešće povezuje sa likom sotone.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:24 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

niccolo
Zakon o zabrani držanja koza donesen je u SR Hrvatskoj 1954. godine.
U drugim se je Republikama Savezni zakon provodio mnogo ranije. V Makedoniji
i Bosni i Hercegovini Uredbe o zabrani držanja koza donesene su
1948. godine, a na temelju Saveznog zakona.

He, nisam imao pojma o ovome, interesantno...


Hebiga, kad vas na Pravnom samo uče rimsko pravo, a ne i domaće.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:37 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

mirelarado

У Шумадији су се током тих година забране козе гајиле кришом, по једна, две по домаћинству.


Zato se, valjda, u narodnim pesmama iz Šumadije spominju samo ovce.
mirelarado mirelarado 21:16 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Vojislav Stojković
mirelarado

У Шумадији су се током тих година забране козе гајиле кришом, по једна, две по домаћинству.


Zato se, valjda, u narodnim pesmama iz Šumadije spominju samo ovce.


Тако је! Козе су остале у конспирацији.
niccolo niccolo 21:36 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Vojislav Stojković
niccolo
Zakon o zabrani držanja koza donesen je u SR Hrvatskoj 1954. godine.
U drugim se je Republikama Savezni zakon provodio mnogo ranije. V Makedoniji
i Bosni i Hercegovini Uredbe o zabrani držanja koza donesene su
1948. godine, a na temelju Saveznog zakona.

He, nisam imao pojma o ovome, interesantno...


Hebiga, kad vas na Pravnom samo uče rimsko pravo, a ne i domaće.

freehand freehand 21:45 06.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

mirelarado
Vojislav Stojković
mirelarado

У Шумадији су се током тих година забране козе гајиле кришом, по једна, две по домаћинству.


Zato se, valjda, u narodnim pesmama iz Šumadije spominju samo ovce.


Тако је! Козе су остале у конспирацији.


Konspiracija...

blogovatelj blogovatelj 08:18 07.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

V Makedoniji
i Bosni i Hercegovini Uredbe o zabrani držanja koza donesene su
1948. godine


Mog pradedu su odrali od batina kad je otišao kod vlasti da traži pravdu zbog ovoga.
Učestvovao je u Ilindenskom ustanku kao šesnaestogodišnji dečak. Turci ga zarobili i odrali od batina. Tukli su ga dok nije rekao da je Turčin, tad su prestali ( vaspitni metod zvani Kunta Kinte)
Za vreme balkanskih ratova tukli ga i Srbi i Bugari dok se nije izjasnio kao njihov.
Kad su komunisti došli na vlast i rekli mu da do mile volje može da se izjašnjava kao Makedonac, nekoliko ih je godina svuda hvalio. Dok ga nisu sjebali za te famozne koze.
Onda otišao u opštinu da se buni, računao da su njegovi na vlasti.
I dobio batine.
antioksidant antioksidant 08:23 07.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Sad sam našao srpski Zakon, isto je iz 54. ...kaže u nekoj vrsti preambule

српска легислатива изгледа има фетиш преамбула
nikvet pn nikvet pn 08:50 07.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

blogovatelj
Onda otišao u opštinu da se buni,


Правда за козе (!) и ето како прошао ...

Давно ми рече старац чобанин у планини : Овчица је божја стока, а коза - ђавоља ... Чувај козе ђаво ће те снађе.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:05 07.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

blogovatelj

Deda ti je bio pravi borac za slobodu, što za svoju nacionalnu, a i šire - za skobodu koza.

Za dedu.
predatortz predatortz 09:07 07.02.2014

Re: Sumarski list 11/12 1978

Vojislav Stojković
blogovatelj

Deda ti je bio pravi borac za slobodu, što za svoju nacionalnu, a i šire - za skobodu koza.

Za dedu.


Dedu je izgleda kačila ona balkanska kletva:

Kome je suđeno da bude jeban, njemu same gaće spadaju!
predatortz predatortz 18:27 06.02.2014

Pogledah klip

U prvim redovima ratne zastave Alijine BeeHeee. Nisu ovi primati još ništa skontali, pa ni to šta i ko ih jebe...
Ne očekuj domaćine previše od ovakvih revolucionara.
angie01 angie01 18:54 06.02.2014

ja se zovem Ivana, a tata me zove zlato:)



ili, jos bolje,

zilikaka zilikaka 19:17 06.02.2014

Re: ja se zovem Ivana, a tata me zove zlato:)

Ovaaj, ja se izvinjavam, ali devojčica na fotki ima smeđe oči, a devojka izrazito plave.
libkonz libkonz 19:17 06.02.2014

Re: Pogledah klip

Ne očekuj domaćine previše od ovakvih revolucionara.

Čekaj dok ih Filip lepo organizuje.
cassiopeia cassiopeia 19:18 06.02.2014

Re: ja se zovem Ivana, a tata me zove zlato:)

zilikaka
Ovaaj, ja se izvinjavam, ali devojčica na fotki ima smeđe oči, a devojka izrazito plave.


Uopšte nisi u toku. A sočiva u boji?
zilikaka zilikaka 19:28 06.02.2014

Re: ja se zovem Ivana, a tata me zove zlato:)

Uopšte nisi u toku. A sočiva u boji?


E, vala baš nisam.

A taman sam mislila da sam razotkrila međunarodnu prevaru.
cassiopeia cassiopeia 19:35 06.02.2014

Re: ja se zovem Ivana, a tata me zove zlato:)

A taman sam mislila da sam razotkrila međunarodnu prevaru.


Odvalih se od smeha

Skoro sam to saznala gledajući u fotku jedne poznanice.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:00 06.02.2014

Re: ja se zovem Ivana, a tata me zove zlato:)

angie01


Saša Zurovac, naturščik, koji je u "Doli Bel" glumio Vladu Klikera i pevao "Na morskome plavom žalu" nije imao sreće. Umro je devedesetih u duševnoj bolnici u Tuzli.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:26 06.02.2014

Re: Pogledah klip

predatortz
U prvim redovima ratne zastave Alijine BeeHeee. Nisu ovi primati još ništa skontali, pa ni to šta i ko ih jebe...
Ne očekuj domaćine previše od ovakvih revolucionara.


A da slučajno nije i to protiv ćirilice?
omega68 omega68 20:33 06.02.2014

Re: Pogledah klip

U prvim redovima ratne zastave Alijine BeeHeee. Nisu ovi primati još ništa skontali, pa ni to šta i ko ih jebe...
Ne očekuj domaćine previše od ovakvih revolucionara.

А да се жале Бакиру?
predatortz predatortz 20:34 06.02.2014

Re: Pogledah klip

omega68
U prvim redovima ratne zastave Alijine BeeHeee. Nisu ovi primati još ništa skontali, pa ni to šta i ko ih jebe...
Ne očekuj domaćine previše od ovakvih revolucionara.

А да се жале Бакиру?


Ne mere sad Bakir, pao niz stepenice i ugruho se.
predatortz predatortz 20:58 06.02.2014

Re: Pogledah klip

Vojislav Stojković
predatortz
U prvim redovima ratne zastave Alijine BeeHeee. Nisu ovi primati još ništa skontali, pa ni to šta i ko ih jebe...
Ne očekuj domaćine previše od ovakvih revolucionara.


A da slučajno nije i to protiv ćirilice?


Nije ni za, ne boj se...
angie01 angie01 23:47 06.02.2014

Re: ja se zovem Ivana, a tata me zove zlato:)

Saša Zurovac,


znam Dzeremaja, bas tuzno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:56 06.02.2014

Morala bih da ispravim,

nije "cijela Tuzla", nego "butum Tuzla"

Upravo gledam i ne mogu da verujem, na slovenačkim info portalima ni reči nema o dešavanjima u Tuzli, ali šta su radili (u prošlom vremenu, naglašavam) u Siriji, to imamo...
mariopan mariopan 19:16 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Jelica Greganović
nije "cijela Tuzla", nego "butum Tuzla"

Upravo gledam i ne mogu da verujem, na slovenačkim info portalima ni reči nema o dešavanjima u Tuzli, ali šta su radili (u prošlom vremenu, naglašavam) u Siriji, to imamo...

Ni u našim novinama nema ništa.
Da nije ovog bloga ne bih znala da se tamo tako zakuvalo.
Nisu naši ludi da pišu o tome, da narod dobije neke ludačke ideje kako ima neka prava, pa da izađe na ulicu da ih zatraži - i ovde?
bolid1 bolid1 19:23 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

da narod dobije neke ludačke ideje kako ima neka prava, pa da izađe na ulicu da ih zatraži - i ovde?


Nista od toga nema ni po Slovenackim, ni po nasim novinama...ja sam dobio preko drugara nekih FB grupu pa tamo pratim,

Neka bude da sam paranoican, ali kad se mali arapi rokaju sa pandurima po Parizu to je par min. na vestima i pola strane u novinama. Kad se neki siromasi pobiju u Tuzli, to je muk...cekaj bre malo...
cassiopeia cassiopeia 19:27 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Danas se vest pojavila na B92

Neredi u Tuzli
freehand freehand 19:28 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

bolid1
da narod dobije neke ludačke ideje kako ima neka prava, pa da izađe na ulicu da ih zatraži - i ovde?


Nista od toga nema ni po Slovenackim, ni po nasim novinama...ja sam dobio preko drugara nekih FB grupu pa tamo pratim,

Neka bude da sam paranoican, ali kad se mali arapi rokaju sa pandurima po Parizu to je par min. na vestima i pola strane u novinama. Kad se neki siromasi pobiju u Tuzli, to je muk...cekaj bre malo...

Ma imaš na svim vestima, redovno, na b92. Mislim, meni je radio stalno uključen i izveštavaju redovno.
bolid1 bolid1 19:32 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

freehand
bolid1
da narod dobije neke ludačke ideje kako ima neka prava, pa da izađe na ulicu da ih zatraži - i ovde?


Nista od toga nema ni po Slovenackim, ni po nasim novinama...ja sam dobio preko drugara nekih FB grupu pa tamo pratim,

Neka bude da sam paranoican, ali kad se mali arapi rokaju sa pandurima po Parizu to je par min. na vestima i pola strane u novinama. Kad se neki siromasi pobiju u Tuzli, to je muk...cekaj bre malo...

Ma imaš na svim vestima, redovno, na b92. Mislim, meni je radio stalno uključen i izveštavaju redovno.




Sad vidim...promaklo
kukusigameni kukusigameni 20:38 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

freehand
Mislim, meni je radio stalno uključen i izveštavaju redovno.

Imaš li i neke druge simptome ili samo ovo? Mislim, radio i tako to.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:43 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Jelica Greganović
nije "cijela Tuzla", nego "butum Tuzla"


Zaboravio, može i tako, naravno:

49 41 49 41 21:58 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Jelica Greganović
nije "cijela Tuzla", nego "butum Tuzla"

Upravo gledam i ne mogu da verujem, na slovenačkim info portalima ni reči nema o dešavanjima u Tuzli, ali šta su radili (u prošlom vremenu, naglašavam) u Siriji, to imamo...


i Ja

Dodjem kod majke u posetu '89. Bio je jun-jul.
Na TV- u onaj lep ugladjeni obicno znan sa papirom u ruci ispred sebe mininistar odbrane urla bez papira.

Pitam majku sta je ovo? Ja ovo prvi put vidim na TV?

Objasnjava mi da je to sednica ministra odbrane, koja je bila u martu na njegov saziv 7 clanog predsednistva. Postavio je svuda kamere i mikrofone; da registruje sve pre saziva predsednistva.

Sada to ponavljaju - opet!

Zdravo da ga "nosimo", pored sopstvenih ociju i usiju - servisiranih; na samo 300 km vazdusne linije.

S onu stranu Drine.

razmisljam razmisljam 22:17 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Jelica Greganović
nije "cijela Tuzla", nego "butum Tuzla"


А ја се уздржала од исправљања. К'о велим, не морам баш да цепидлачим. Срећом, има и оних који морају.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:36 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Nisam mislio, ali sad moram da se branim.

Kratku legendu o tuzlanskoj kozi preuzeo sam sa jednog nezavisnog bošnjačkog portala. Autori teksta su Bošnjaci, govore i pišu bošnjački, pa kada oni napišu "cijela Tuzla...", onda ja ne sumnjam da je to na tom, meni stranom jeziku, tačno napisano.

Butum je turska reč, pa pretpostavljam da bošnjački jezikoslovci čuvaju svoj jezik od stranih izraza, u ovom konkretnom slučaju turcizama.
predatortz predatortz 22:39 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Autori teksta su Bošnjaci, govore i pišu bošnjački, pa kada oni napišu "cijela Tuzla...",


Da mi je samo znati u kojim su školama taj jezik učili...Doduše, dok smo se skupa školovali, ni Bošnjaci nisu bili. Da si ih onda tako nazvao, pitali bi te:
"Šta ti je to?" ...
tasadebeli tasadebeli 23:58 06.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Vojislav Stojković

Butum je turska reč, pa pretpostavljam da bošnjački jezikoslovci čuvaju svoj jezik od stranih izraza, u ovom konkretnom slučaju turcizama.






Војо, мајсторе!

Овиме си безбели себи за сва времена затворио капиџик Дневног аваза или Новог израза.
palilula92 palilula92 03:06 07.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

mariopan mariopan 11:56 07.02.2014

Re: Morala bih da ispravim,

Sad vidim...promaklo

I meni
49 41 49 41 19:54 06.02.2014

Bilo je tu jos simbola naseg podneblja



Jadno Mostarsko magare, gde su ga smestili; nekada ponos kamenite dalmacije, hercegovine, bosne.

tasadebeli tasadebeli 20:02 06.02.2014

Штафета

Čini se da, ipak, prvo ide Tuzla, pa Sarajevo, zatim Skoplje, preka Kraljeva, Niša i Valjeva ....


Прва штафета другу Тити кренула је из Кумровца, обишла целу Југославију и стигла предсједнику на рођендан у Београд.

После су штафете кретале из разних градова да би такође ношене рукама многих радних људи и грађана, омладинки и омладинаца, стизале опет у престоницу за предсједников рођендан.

Ове године прва говњива мотка је кренула из Тузле. Према програму прославе, треба да обиђе цијели регион ношена рукама отпуштених радних људи и грађана и незапослених омладинки и омладинаца.

С нестрпљењем се очекује у многим срединама широм нам бивше домовине...

Од мене толико.

Филипееее!!! 'Ајде сад ти мало, брате Србине!





П.С. - Молим, обратити пажњу на оно што изговарају коментатори.

Хеботе, нисам ни знао да смо историјско НЕ Стаљину рекли из кафане!
omega68 omega68 20:31 06.02.2014

Re: Штафета

Прва штафета другу Тити кренула је из Кумровца, обишла целу Југославију и стигла предсједнику на рођендан у Београд.

Није, нажалост.Кренула је из КГ и авионом су две омладинке и два омладинца однели оном што се прејео свињске главе у Сербиново ( Загреб ) у коме је тада био.
(Радим са сином од једне тадашње омлаТинке).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:32 06.02.2014

Re: Штафета

tasadebeli

Ове године прва говњива мотка је кренула из Тузле. Према програму прославе, треба да обиђе цијели регион ношена рукама отпуштених радних људи и грађана и незапослених омладинки и омладинаца.
С нестрпљењем се очекује у многим срединама широм нам бивше домовине...


A kome će u Beogradu, umesto preminulog maršala, biti svečano uručena ta nova štafeta?
G.Cross G.Cross 20:35 06.02.2014

Re: Штафета

Dan Mladosti 1987


E ovo je to sto je kreiralo ludilo. Totalna kriza identiteta.

Obratite paznju. Ovo je slet za 25 Maj 1987.
Pun stadion. i niko nije terao ljude da dodju.
Jesu komentatori citali sta im je napisaono.


Osma sednica CK SKS je odrzana 22. Septembra 1987. (cetiri meseca posle sleta)
Isti ti ljudi su otisli na Usce.
Isti pisci pisali o Mladom liku sa suncem u kosi.
Isti komentatori vikali kako je on rekao "Niko ne sme da vas bije".

Srecom to vreme je proslo i vise ne postoji kult licnosti.
Ako se neko pita je li ovo sarkazam, Jeste.

tasadebeli tasadebeli 21:11 06.02.2014

Re: Штафета

Vojislav Stojković
tasadebeli

Ове године прва говњива мотка је кренула из Тузле. Према програму прославе, треба да обиђе цијели регион ношена рукама отпуштених радних људи и грађана и незапослених омладинки и омладинаца.
С нестрпљењем се очекује у многим срединама широм нам бивше домовине...


A kome će u Beogradu, umesto preminulog maršala, biti svečano uručena ta nova štafeta?




Што би рекла јунакиња овог филма:"Не можеш ни председника да им убијеш када их имају осам!"








EDIT:

G.Cross

Srecom to vreme je proslo i vise ne postoji kult licnosti.
Ako se neko pita je li ovo sarkazam, Jeste.



arianna arianna 22:05 06.02.2014

Re: Штафета

Taso, gde ubode baš ovaj snimak sleta?


eto mene i moje srednje škole baš na ovom snimku......eeeh, kako smo bili mladi



omega68 omega68 22:29 06.02.2014

Re: Штафета


Кренула је из КГ и авионом су две омладинке и два омладинца однели


Ех, спремао сам један антологијски блог о томе, са свим појединостима које су остале ван повесних књига...
Ови душмани што ми узеше опцију су криви за све те необјављене приче.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:46 06.02.2014

Re: Штафета

omega68
Ови душмани што ми узеше опцију су криви за све те необјављене приче.


Nemoj da se sekiraš, pa i mladom Džojsu su urednnici odbijali da štampaju rukopise.
Dr M Dr M 23:20 06.02.2014

Re: Штафета

Што би рекла јунакиња овог филма:"Не можеш ни председника да им убијеш када их имају осам!"


Ih, da se neko potrudio...
charlie charlie 00:45 07.02.2014

Re: Штафета

Vojislav Stojković
tasadebeli

Ове године прва говњива мотка је кренула из Тузле. Према програму прославе, треба да обиђе цијели регион ношена рукама отпуштених радних људи и грађана и незапослених омладинки и омладинаца.
С нестрпљењем се очекује у многим срединама широм нам бивше домовине...


A kome će u Beogradu, umesto preminulog maršala, biti svečano uručena ta nova štafeta?

Црко маршал !
tasadebeli tasadebeli 00:56 07.02.2014

Re: Штафета

charlie
Vojislav Stojković
tasadebeli

Ове године прва говњива мотка је кренула из Тузле. Према програму прославе, треба да обиђе цијели регион ношена рукама отпуштених радних људи и грађана и незапослених омладинки и омладинаца.
С нестрпљењем се очекује у многим срединама широм нам бивше домовине...


A kome će u Beogradu, umesto preminulog maršala, biti svečano uručena ta nova štafeta?

Црко маршал !


Језик прегриз'о! Не шали се с тим!

49 41 49 41 21:36 06.02.2014

Vrisku - nikad kraja

Bejase sneg do kuka - kao sada .

Meni, - nekoliko leta.
Virah, kroz zamagljeni prozor u beskrajnu belinu.
Obamrh zimskom - pustom dosadom.

Cuh ropot otresanja cipela na pragu.
Deda ulazi sa ogromnom korpom - pletarom u dnevnu sobu.
"Prosipa" iz nje, tri snezno bela jareta - predamnom.

Vristah od srece, dok skakutahu i meketahu oko mene.

Majka tiho "rezase" ka njemu; Oce, zar jarice u kucu ?!?

Bejase napolju vetra huka i sneg do kuka - kao sada.




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:20 06.02.2014

Re: Vrisku - nikad kraja

49 41
Bejase napolju vetra huka i sneg do kuka - kao sada.


Čim se spomene vetar i sneg, pa makar i ovako lepoj pesmi, a meni odmah pred oči iskrsne naš heroj bez kape, šala i rukavica kako se probija kroz nanose i spašava, spašava...
predatortz predatortz 22:22 06.02.2014

Re: Vrisku - nikad kraja


Čim se spomene vetar i sneg, pa makar i ovako lepoj pesmi, a meni odmah pred oči iskrsne naš heroj bez kape, šala i rukavica kako se probija kroz nanose i spašava, spašava...


Vidi se da je odrastao na pričama o Igmanskom maršu...
omega68 omega68 22:26 06.02.2014

Re: Vrisku - nikad kraja

heroj bez kape, šala i rukavica

и без лабела...

Да то није Јети?
expolicajac expolicajac 10:04 07.02.2014

Re: Vrisku - nikad kraja

predatortz

Čim se spomene vetar i sneg, pa makar i ovako lepoj pesmi, a meni odmah pred oči iskrsne naš heroj bez kape, šala i rukavica kako se probija kroz nanose i spašava, spašava...


Vidi se da je odrastao na pričama o Igmanskom maršu...

Šteta što vi četnici niste imali takvi priče. Bilo bi bolje za sve nas.
predatortz predatortz 10:08 07.02.2014

Re: Vrisku - nikad kraja


Šteta što vi četnici niste imali takvi priče. Bilo bi bolje za sve nas.


Nemoj tako koleza, ja nisam četnik. Da je negde, u novijoj istoriji, bilo tih formacija - bio bih. Pošto nije, samo poštujem neke ideje tog pokreta. No, za dela ne mogu reći da baš sva poštujem. Kao što, hoću da verujem, ni ti ne poštuješ baš sve što je partizanski pokret činio.
expolicajac expolicajac 10:25 07.02.2014

Re: Vrisku - nikad kraja

predatortz

Šteta što vi četnici niste imali takvi priče. Bilo bi bolje za sve nas.


Nemoj tako koleza, ja nisam četnik. Da je negde, u novijoj istoriji, bilo tih formacija - bio bih. Pošto nije, samo poštujem neke ideje tog pokreta. No, za dela ne mogu reći da baš sva poštujem. Kao što, hoću da verujem, ni ti ne poštuješ baš sve što je partizanski pokret činio.

Di bre odma na ozbiljno. Naravno da normalan čovek mora da bude kritičan kako prema drugima, a još više prema sebi. A tvoj komentar za Igmanski marš jebio zajebantski pa sami ja nastavio.
predatortz predatortz 10:28 07.02.2014

Re: Vrisku - nikad kraja

A tvoj komentar za Igmanski marš jebio zajebantski pa sami ja nastavio.


Crni humor, moj koleza, crni humor... Skinuće nama ovaj sujetni ludak osmeh sa lica, upamti šta ti kažem.
palilula92 palilula92 03:10 07.02.2014

Bihac, 06/02/2014


"Na protestima ispred Vlade jedan građanin Bihaća dao je zanimljivu izjavu u vezi strukture zaposlenih u državnim firmama.

On je upitao novinare zbog čega nema seksa u državnim institucijama, a njegov odgovor je pravi internet hit.

Pogledajte šta je odgovorio novinarima..."

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:14 07.02.2014

Re: Bihac, 06/02/2014

Da, da incest je tabu i kada je reč o onima na vlasti. Međutim, zato i njihova vlast, kao i ova naša, jebe one koji su ih birali i to u zdrav mozak.
G.Cross G.Cross 11:43 07.02.2014

Nase Koze

Od svih koza u Srbiji najbolje uspeva Koza Nostra
mirelarado mirelarado 14:00 07.02.2014

Re: Nase Koze

G.Cross
Od svih koza u Srbiji najbolje uspeva Koza Nostra


Oстатак становништва припада стаду санских коза.
hajkula1 hajkula1 16:31 07.02.2014

Re: Nase Koze

G.Cross
Od svih koza u Srbiji najbolje uspeva Koza Nostra


Uskoro razrešenje.

freehand freehand 16:40 07.02.2014

Re: Nase Koze

hajkula1
G.Cross
Od svih koza u Srbiji najbolje uspeva Koza Nostra


Uskoro razrešenje.


Jel isto ko u Bosni?
Evo gledam, baš razrešavaju.

Lopovi da plate pšljačku i paljevinu!
tyson tyson 14:19 07.02.2014

Ima blogova i "blogova"

Izvinjavam se cenjenom skupu; ja čekam da Filip napiše blog o Radničkoj buni pa ću da se uključim u raspravu. Ovo od blogova što se do sada pojavilo na tu temu su, uz dužno poštovanje, samo prateći vokali ;-)


validni validni 15:05 07.02.2014

Re: Ima blogova i "blogova"

tyson
Izvinjavam se cenjenom skupu; ja čekam da Filip napiše blog o Radničkoj buni pa ću da se uključim u raspravu. Ovo od blogova što se do sada pojavilo na tu temu su, uz dužno poštovanje, samo prateći vokali ;-)


Jes' vala, k'o da sam ušao u Etnografski muzej, običaji, koze, Austrougarska
ivana23 ivana23 16:08 07.02.2014

Re: Ima blogova i "blogova"

Gore zgrade Vlade u Zenici, Tuzli i Sarajevu!


LIVE VIDEO
blogovatelj blogovatelj 16:23 07.02.2014

Re: Ima blogova i "blogova"

Gore zgrade Vlade u Zenici, Tuzli i Sarajevu!


Kažem ja, jogurt revolucija.
Saće se pojavi neki "mesija" a nastavak je viđan i ranije...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 04:37 08.02.2014

Re: Ima blogova i "blogova"

ivana23
Gore zgrade Vlade u Zenici, Tuzli i Sarajevu!


LIVE VIDEO


Kao što rekoh na početku, izmešala se mesta u onoj pesmici, kao karte u špilu. Sada prvo ide Tuzla...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:22 08.02.2014

Re: Ima blogova i "blogova"

tyson
Izvinjavam se cenjenom skupu; ja čekam da Filip napiše blog o Radničkoj buni pa ću da se uključim u raspravu. Ovo od blogova što se do sada pojavilo na tu temu su, uz dužno poštovanje, samo prateći vokali ;-)

Meni je čast da uz takvog revolucionara nastupam kao prateći vokal.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:25 08.02.2014

Re: Ima blogova i "blogova"

blogovatelj
Gore zgrade Vlade u Zenici, Tuzli i Sarajevu!


Kažem ja, jogurt revolucija.
Saće se pojavi neki "mesija" a nastavak je viđan i ranije...


A kad njihov mesija izgovori one svete reči "Narod ne sme niko da bije", onda su tek najebali.
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:46 07.02.2014

Pol't'ka

Dje bi bili bez Al Dja zi ire?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana