Ljudska prava| Život

edit

vladimir petrovic RSS / 27.03.2014. u 13:54

edit editedit?

Atačmenti



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladimir petrovic vladimir petrovic 13:57 27.03.2014

A Splendid Readiness For Death

Prema G. Čhartišviliju (Григо́рий Ш. Чхартишви́ли: Писатель и самоубийство), neka sociopsihološka istraživanja dele, sa aspekta samoubistva, čitavo čovečanstvo na pet kategorija:

- ljudi koji nikada ne pomišljaju na samoubistvo;
- ljudi koji ponekad razmišljaju o samoubistvu;
- ljudi koji prete da će izvršiti samoubistvo;
- ljudi koj pokušavaju da izvrše samoubistvo i
- ljudi koji izvršavaju samoubistvo.

S tim u vezi, pretpostavljam da oni koji pripadaju prvoj kategoriji - verovatno neće biti zainteresovani za ovaj blog. Neka se onda shvati da je on posvećen svima ostalima - „koji čine četiri petine čovečanstva“.

Uzgredno, da kažem i da postoji jedan američki bend pod imenom Suicide Silence (Deathcore – kinda Extreme Metal). Meni je prvenstveno pao u oči zbog – imena. Samoubistveno ćutanje, čemu?



Mnogima se sviđa. Ovaj klip je, recimo, imao preko 33 miliona slušanja.
Neki ga opčinjeno hvale u stilu: Jebeno dobar! (Suicide silence is fucking awesome). A video sam i jedan ovakav komentar: Moj mlađi brat, posle slušanja ovog klipa, nije mogao da spava nedelju dana! (I put this video to my little brother and he couldn´t sleep for a week...).

Ova svirka jeste vrsta metala, ali je daleko od, recimo, Mišiminog – čelika!

Čitajmo se „Kod Mišime“.
looping looping 14:12 27.03.2014

Re: A Splendid Readiness For Death

Mnogima se sviđa. Ovaj klip je, recimo, imao preko 33 miliona slušanja.
Neki ga opčinjeno hvale u stilu: Jebeno dobar! (Suicide silence is fucking awesome). A video sam i jedan ovakav komentar: Moj mlađi brat, posle slušanja ovog klipa, nije mogao da spava nedelju dana! (I put this video to my little brother and he couldn´t sleep for a week...).

Bolje je razbijati san ovako nečim.

a_jovicic a_jovicic 04:24 28.03.2014

Re: A Splendid Readiness For Death

Bez želje da ovu temu posmatram "filosofsko-umetničkim" očima, preporučujem dve priče sa TED Talks-a ... Prva je dovoljno kratka da prosečan bloger može da je istrpi a druga je vrlo poučna na temu uzroka broj jedan koji ljude vodi u samoubistvo ... depresije (BTW druga je bliska i stilu ovog bloga ... mnogo je poetskija ali ništa manje upozoravajuća od prve)



albicilla albicilla 08:59 28.03.2014

Re: A Splendid Readiness For Death

vladimir petrovic
Prema G. Čhartišviliju (Григо́рий Ш. Чхартишви́ли: Писатель и самоубийство), neka sociopsihološka istraživanja dele, sa aspekta samoubistva, čitavo čovečanstvo na pet kategorija:

- ljudi koji nikada ne pomišljaju na samoubistvo;
- ljudi koji ponekad razmišljaju o samoubistvu;
- ljudi koji prete da će izvršiti samoubistvo;
- ljudi koj pokušavaju da izvrše samoubistvo i
- ljudi koji izvršavaju samoubistvo.


ja sam o samoubistvu i te kako razmisljao. prihvatio ga kao sasvim prihvatljivo. ali i nasao volje da taj cin odlozim do sutra, i potom ponovo do sledeceg sutra... dan za danom sam se budio ujutru i trazio neki razlog da zivim jos jedan dan. i tako je nekako ostalo odlozeno, do daljeg.

jednog samoubicu sam poznavao, pisao sam o njemu OVDE. znao sam da je nosio pistolj i da je bio ispunjen gorcinom (skoro, pa kao ja sada).

ubio se kad sam ja bio na drugom kontinentu. jos sam mu, posle njegove smrti - ne znajuci za nju, poslao razglednicu iz zemlje safari. godinu dana kasnije sam saznao.

i iznenadio se sto sam istovremeno shvatio da - uopste nisam iznenadjen. nisam nikada pomislio da ce to uciniti, ali sam, kada sam to saznao, shvatio da mi se cin potpuno uklapao u njegovu licnost, kako sam ga ja doziveo.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:58 28.03.2014

Re: A Splendid Readiness For Death

albicilla


Hvala na odličnom komentaru.

... jednog samoubicu sam poznavao, pisao sam o njemu OVDE. znao sam da je nosio pistolj i da je bio ispunjen gorcinom (skoro, pa kao ja sada).

ubio se kad sam ja bio na drugom kontinentu. jos sam mu, posle njegove smrti - ne znajuci za nju, poslao razglednicu iz zemlje safari. godinu dana kasnije sam saznao.

i iznenadio se sto sam istovremeno shvatio da - uopste nisam iznenadjen. nisam nikada pomislio da ce to uciniti, ali sam, kada sam to saznao, shvatio da mi se cin potpuno uklapao u njegovu licnost, kako sam ga ja doziveo.


A naročito ovo
... i iznenadio se sto sam istovremeno shvatio da - uopste nisam iznenadjen.


me je podsetilo da se i meni jednom nešto tako dogodilo.

ja sam o samoubistvu i te kako razmisljao. prihvatio ga kao sasvim prihvatljivo. ali i nasao volje da taj cin odlozim do sutra, i potom ponovo do sledeceg sutra... dan za danom sam se budio ujutru i trazio neki razlog da zivim jos jedan dan. i tako je nekako ostalo odlozeno, do daljeg.


Ja ovo dobro razumem (i tako je nekako ostalo odlozeno, do daljeg), ali mi dozvoli da navedem jedan detalj iz borbe sa samoubistvom japanskog pisca O. Dazaia (on je bio Mišimin savremenik, takođe je život, nakon pet pokušaja, okončao samoubistvom, ali bez žudnje da to samoubistvo bude teatralno, već - obično).

Pre toga je sačinio autobiografiju, u kojoj je jednom zabeležio: "Pripremao sam se da umrem, ali sam za Novu godinu dobio kimono. Lagan, siv, na sitan karo. Takav kimono se nosi leti. Zato sam odlučio da sačekam do leta".

U mojim sledećim postovima o Mišimi, jednom ću pomenuti i ovog Dazai, kao i primer koji sam ovde naveo - o odlaganju samoubistva zbog toga što je tokom zime dobio letnji kimono, pa je iz poštovanja prema onome ko mu ga je poklonio, sačekao leto da bi iznosio kimono na sitan karo.


Ovo je jedna od omiljenih japanskih ptica
(Flying Japanese Crane, or "Tancho"
albicilla albicilla 09:58 29.03.2014

Re: A Splendid Readiness For Death

U mojim sledećim postovima o Mišimi, jednom ću pomenuti i ovog Dazai, kao i primer koji sam ovde naveo - o odlaganju samoubistva zbog toga što je tokom zime dobio letnji kimono, pa je iz poštovanja prema onome ko mu ga je poklonio, sačekao leto da bi iznosio kimono na sitan karo.


volim te blesave japance :) i njihovo vrednovanje zivota. jednom sam gledao na, recimo, travelu, klosara koji zivi u satoru u nekom tokijskom parku. sa porodicom ne odrzava kontakt iz srama sto je tako nisko pao - ali, on je cist, uredan i obrijan, sator je uredan i cist, a ispred ulaza je nekoliko saksija s cvecem.

posto imam osetljivu kozu, obicno se brijem svaki drugi dan. jedini period kada sam se brijao svakodnevno bilo je bombardovanje. kao postovalac istoka, shvatices zasto
albicilla albicilla 10:00 29.03.2014

Re: A Splendid Readiness For Death

Ovo je jedna od omiljenih japanskih ptica
(Flying Japanese Crane, or "Tancho"


malo ko to zna - nasi zdralovi svake godine na seobi prolecu kroz beograd. nekada i slecu na novi bg (u prolecnoj magli; posmatrala m.d.), ili na ratno ostrvo.
looping looping 14:01 27.03.2014

1

Drugim rečima, svestan je da neki ljudi od vajkada - odabiraju smrt, u svim civilizacijama, društvenim slojevima i vremenskim periodima.

Samoubistvo je odlika nestrpljivih ljudi.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:03 27.03.2014

Re: 1

Мишима се убио стрпљиво.
looping looping 14:15 27.03.2014

Re: 1

marco_de.manccini
Мишима се убио стрпљиво.

Mogao je malo da sačeka.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:20 27.03.2014

Re: 1

looping
... Samoubistvo je odlika nestrpljivih ljudi.

Dobro rečeno.
Postoji i narodna poslovica donekle u vezi s tim: Strpen - spasen.
Ali to poziva na trpljenje!

Neki nemaju petlju da previše trpe, he, he, he...

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:17 27.03.2014

Re: 1

Mogao je malo da sačeka.

Не може, ризично је то, шта ако умре у међувремену?
looping looping 17:35 27.03.2014

Re: 1

marco_de.manccini
Mogao je malo da sačeka.

Не може, ризично је то, шта ако умре у међувремену?

Upravo to.
Colin_bgd Colin_bgd 14:18 27.03.2014

You know you're right...

„Nikom nikada ne ponestaje dobar razlog za samoubistvo"


Cesare sve objasnio...
rade.radumilo rade.radumilo 14:24 27.03.2014

Re: You know you're right...

Colin_bgd
„Nikom nikada ne ponestaje dobar razlog za samoubistvo"


Cesare sve objasnio...


Nismo socijalni insekti. Svaka jedinka na planeti ima svoj um i razmišlja i oseća na svoj način. Postoji na hiljade ekstremnih (u smislu odstupanja od nekog proseka) razmišljanja i shvatanja, a prihvatanje samoubistva kao rešenja problema je samo jedno od njih.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:31 28.03.2014

Re: You know you're right...

Colin_bgd
... Cesare sve objasnio...


Evo njegove poznate pesme Smrt će doći s tvojim očima:

Death will Come with your Eyes

Death will come with your eyes—
this death that accompanies us
from morning till night, sleepless,
deaf, like an old regret
or a stupid vice. Your eyes
will be a useless word,
a muted cry, a silence.
As you see them each morning
when alone you lean over
the mirror. O cherished hope,
that day we too shall know
that you are life and nothing.

For everyone death has a look.
Death will come with your eyes.
It will be like terminating a vice,
as seen in the mirror
a dead face re-emerging,
like listening to closed lips.
We'll go down the abyss in silence.

Cesare Pavese
-----------
Verrà la morte e avrà i tuoi occhi

Verrà la morte e avrà i tuoi occhi
questa morte che ci accompagna
dal mattino alla sera, insonne,
sorda, come un vecchio rimorso
o un vizio assurdo. I tuoi occhi
saranno una vana parola,
un grido taciuto, un silenzio.
Così li vedi ogni mattina
quando su te sola ti pieghi
nello specchio. O cara speranza,
quel giorno sapremo anche noi
che sei la vita e sei il nulla

Per tutti la morte ha uno sguardo.
Verrà la morte e avrà i tuoi occhi.
Sarà come smettere un vizio,
come vedere nello specchio
riemergere un viso morto,
come ascoltare un labbro chiuso.
Scenderemo nel gorgo muti.


Colin_bgd Colin_bgd 10:36 28.03.2014

Re: You know you're right...

vladimir petrovic
Colin_bgd
... Cesare sve objasnio...


Evo njegove poznate pesme Smrt će doći s tvojim očima:

Death will Come with your Eyes

Death will come with your eyes—
this death that accompanies us
from morning till night, sleepless,
deaf, like an old regret
or a stupid vice. Your eyes
will be a useless word,
a muted cry, a silence.
As you see them each morning
when alone you lean over
the mirror. O cherished hope,
that day we too shall know
that you are life and nothing.

For everyone death has a look.
Death will come with your eyes.
It will be like terminating a vice,
as seen in the mirror
a dead face re-emerging,
like listening to closed lips.
We'll go down the abyss in silence.

Cesare Pavese
-----------
Verrà la morte e avrà i tuoi occhi

Verrà la morte e avrà i tuoi occhi
questa morte che ci accompagna
dal mattino alla sera, insonne,
sorda, come un vecchio rimorso
o un vizio assurdo. I tuoi occhi
saranno una vana parola,
un grido taciuto, un silenzio.
Così li vedi ogni mattina
quando su te sola ti pieghi
nello specchio. O cara speranza,
quel giorno sapremo anche noi
che sei la vita e sei il nulla

Per tutti la morte ha uno sguardo.
Verrà la morte e avrà i tuoi occhi.
Sarà come smettere un vizio,
come vedere nello specchio
riemergere un viso morto,
come ascoltare un labbro chiuso.
Scenderemo nel gorgo muti.



Nisam bio poznavalac ove pesme (ne mogu ni ja bas sve da postignem...), ali kako bolje "zvuci" na italijanskom nego na engleskom..
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:06 28.03.2014

Re: You know you're right...

Colin_bgd
... ali kako bolje "zvuci" na italijanskom nego na engleskom..

To najbolje zna blogokoleginica Mirela.

(ne mogu ni ja bas sve da postignem...),


Javi kada saznaš za nekoga ko je baš sve postigao (osim profesora Nsarskog)
mirelarado mirelarado 13:47 28.03.2014

Re: You know you're right...

Nisam bio poznavalac ove pesme (ne mogu ni ja bas sve da postignem...), ali kako bolje "zvuci" na italijanskom nego na engleskom..


Јесте да је репризно, али ево како звучи на српском:

ДОЋИ ЋЕ СМРТ И ИМАЋЕ ТВОЈЕ ОЧИ

Доћи ће смрт и имаће твоје очи –
ова смрт што те прати
од јутра до вечери, бесана,
глува, као давно кајање,
или глупа навика. Твоје очи
биће реч испразна,
неми крик, тишина.
Видиш те очи свакога јутра
кад се у себе уносиш,
у огледалу. О надо мила,
тога дана сазнаћемо и ми
да си живот сâм, да си ништавило.

Смрт за свакога поглед има.
Доћи ће смрт и имаће твоје очи.
Биће као да си се отарасио неке навике,
као да си у огледалу спазио
како израња неко мртво лице,
као да слушаш непомичне усне.
Неми ћемо у провалију сићи.
(Чезаре Павезе)

Павезе се убио u 41. години, на истоветан начин као јунакиња његовог романа Међу усамљеним женама. Пред смрт, записао је: "Готово је с речима. Остаје само чин.."
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:02 28.03.2014

Re: You know you're right...

Mirelarado
... Павезе се убио u 41. години, на истоветан начин као јунакиња његовог романа Међу усамљеним женама. Пред смрт, записао је: "Готово је с речима. Остаје само чин.."


Hvala za ovo podsećanje.

Ovo "Gotovo je s rečima. Ostaje sam čin" jako me podseća na Mišimu.

Baš o tome (Dosta s rečima... ) on je govorio u svom delu Sunce i čelik, da su se mnogi pitali kako to da jedan književnik, koji je slavu (i bogatstvo) stekao služeći se - rečima, odjednom govori "Reči, čemu?".

Još ćemo zaključiti da samoubice često liče međusobno, jedni na druge.

mirelarado mirelarado 15:23 28.03.2014

Re: You know you're right...

vladimir petrovic
Još ćemo zaključiti da samoubice često liče međusobno, jedni na druge.


Верујем, Владимире, да су нас психијатри предухитрили с тим закључком.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:29 29.03.2014

Re: You know you're right...



Čezare Paveze, još jednom.

Naknadno sam se setio da sam negde zapisao, pod odrednicom “Cesare Pavese” ovo:

One does not kill oneself for love of a woman, but because love—any love—reveals us in our nakedness, our misery, our vulnerability, our nothingness. (Non ci si uccide per amore di una donna. Ci si uccide perché un amore, qualunque amore, ci rivela nella nostra nudità, miseria, inermità, nulla).

Verrà la morte e avrà i tuoi occhi. (Death will come and it will have your eyes, zbirka pesama iz 1951).

Godine 1950. počinio je samoubistvo prevelikom dozom barbiturata u hotelskoj sobi - u okolnostima identičnim onima kakve je opisao u svom delu 'Tra Donne Sole'.

Non manca mai a nessuno una buona ragione per uccidersi

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 14:25 27.03.2014

samoubistvo

Mislim da ste zaboravili na Kamija i na njegov -Mit o Sizifu-. Na delo koje upravo pocinje ovom temom. Kami kaže da ne postoji veći problem za filozofa od pojma samoubistva,

Nažalost, dvoje ljudi sam poznavao koji su se samoubili: jedan se obesio a drugi je skočio u Savu. Za obojicu sam mogao da tvrdim da će to kad tad učiniti iako sam ih video samo dva do tri puta u životu.

Mit o Sizifu:

Postoji samo jedan ozbiljan filozofski problem – samoubistvo. Suditi o tome da li ima ili nema smisla živeti, znači odgovoriti na osnovno pitanje filozofije. Sva ostala pitanja deluju nevažno dok se ne odgovori na ovo pitanje. To možemo slobodno da kažemo jer čovek se odriče svih ideja koje ga slučajno mogu odvesti u smrt. Prema tome, smisao života je suštinsko pitanje za čoveka.

O samoubistvu se uvek raspravljalo kao o društvenom problemu. Međutim, tu započinje pitanje o odnosu između individualne misli i samoubistva. Čovek počevši da misli o samoubistvu sam sebe potkopava. Ideja o tome leži u njegovom srcu, tako da društvo ne igra skoro nikakvu ulogu u donošenju takve odluke. Međutim, samoubistvo se retko dešava na osnovu razmišljanja. Odluka o tome leži u nekim drugim stvarima kao što je na primer trenutno raspoloženje čoveka i situaciji u kojoj se nalazi.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 14:43 27.03.2014

Re: samoubistvo

Postoji i pedagoško samoubistvo u književnosti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:40 27.03.2014

Re: samoubistvo

Velimir Mladenovic
... Mislim da ste zaboravili na Kamija i na njegov - Mit o Sizifu-. Na delo koje upravo pocinje ovom temom. Kami kaže da ne postoji veći problem za filozofa od pojma samoubistva,


Ma, nisam zaboravio, Kamija sam u ovom postu dva puta citirao, a tek ću ga citirati u sledećim blogovima kada govorim o Mišiminom samoubistvu.

Poznato je da sve iole vredne knjige koje tretiraju samoubistvo citiraju Kamija, a naročito njegov citat, koji i vi pominjete:

... Postoji samo jedan ozbiljan filozofski problem – samoubistvo. Suditi o tome da li ima ili nema smisla živeti, znači odgovoriti na osnovno pitanje filozofije. Sva ostala pitanja deluju nevažno dok se ne odgovori na ovo pitanje. To možemo slobodno da kažemo jer čovek se odriče svih ideja koje ga slučajno mogu odvesti u smrt. Prema tome, smisao života je suštinsko pitanje za čoveka.


Kad smo već kod francuštine, da pomenem i ovo mišljenje Mišela Fukoa (Michel Foucault) iz njegovog dela Pravo na smrt i vlast na životom:

Samoubistvo, koje je ranije smatrano zločinom, pošto je bilo način prisvajanja prava na smrt, u koju je mogao da šalje jedino suveren - svejedno da li ovaj što je tu, na zemlji, ili onaj tamo, s one strane - postalo je tokom XIX veka jedan od osnovnih oblika ponašanja, našavši se u polju sociološke analize; upravo ono je izazvalo fenomen - na granicama i u pukotinama vlasti koja se ostvaruje nad životom - individualno i privatno pravo da se umre. Ta upornost da se umre - tako čudna i, bez obzira na to, tako regularna, tako konstantna u svojim manifestacijama, a , opet, tako malo objašnjiva individualnim osobenostima i slučajnim okolnostima - ta upornost bila je jedan od prvih potresa toga društva u kome je politička vlast upravo bila na sebe uzela zadatak upravljanja životom.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 17:32 27.03.2014

Re: samoubistvo

Video kada sam presao za komp
JJ Beba JJ Beba 18:31 27.03.2014

Re: samoubistvo

Velimir Mladenovic
Postoji i pedagoško samoubistvo u književnosti.

A. Alvarez je još 1971. godine napisao knjigu Okrtutni bog ,studija o samoubistvu
ja imam ovo izdanje u uglednoj ediciji Zodijak
preporučam za temu
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:01 28.03.2014

Re: samoubistvo

Velimir Mladenovic
... Postoji i pedagoško samoubistvo u književnosti.


Postoji više vrsta samoubistava.

Vas, koji ste vezani za književnost, podsećam na ono:

À la fin du XVIIIe siècle, Goethe publie Les Souffrances du jeune Werther (Die Leiden des jungen Werther), une histoire romantique où le jeune Werther se suicide parce que son amour est inaccessible. Le roman connaît un réel succès et cause une vague de suicides en Allemagne...
-----------

Emil Dirkem,osnivač nauke Suicidologije, navodio je tri tipa samoubistva: egoističko, altruističko i anomijsko (anomija je stanje opšte dezorganizacije).

Drugi imaju drukčije, ili dodatne klasifikacije.

Kod Dostojevskog, primera radi, srećemo "krotko samoubistvo" (kada samoubica skače u ambis sa ikonicom Bogorodice u rukama); dalje, on samoubistva deli na "oprostiva" i "neoprostiva"; zatim imamo "apsurdno samoubistvo" (njegov Kiriliv je najtipičniji apsurdni samoubica); postoje i "logična samoubistva", "malodušna samoubistva" i druga; a posebno je osuđivao "samoubistva iz nihilističke blaziranosti".

Međutim, samoubistvo se retko dešava na osnovu razmišljanja. Odluka o tome leži u nekim drugim stvarima kao što je na primer trenutno raspoloženje čoveka i situaciji u kojoj se nalazi.


Sa ovim se ne bih mogao složiti.
Pošto sam ja sada u fazonu Mišiminog samoubistva, navodim da je on skoro petnaest godina pripremao svoje okončanje. Dakle, i previše je razmišljao kako i kada da izvede taj završni čin. Kod njega je bila u pitanju (skoro ludačka) fiksacija.

S druge strane, ima i tzv. impulsivnih samoubica koji se, naizgled, ubiju bez mnogo razmišljanja (šetaju mostom i jednog trena se popnu na ogradu i skoče u ambis). Međutim, ja se i ovde ograđujem, pa zato kažem ono "naizgled", jer smatram da su u pravu teoretičari koji kažu da svakom samoubistvu predstoji razmišljanje pa i nagoveštavanje. To sam pomenuo u gornjem tekstu.


Evo jednog mosta u Norveškoj, posebno obezbeđenog visokom ogradom kako bi se sprečili samoubilački skokovi (Clôture érigée pour prévenir les suicides sur le pont Tromsøbrua, Tromsø, Norvège)
larisa_bg larisa_bg 14:41 27.03.2014

One thing leads to another...

Trudim se posmatram stvari u kontinuitetu, a ne zasebno, jednu po jednu, jer onda ne vidimo širu perspektivu.
Dakle, ako samo malo šire pogledamo, Vladimir nam je u svom prethodnom blogu obznanio da će da glasa za Vučića.
U ovom blogu već razmatra samoubistvo.

Lepo smo mogli da ga sprečimo na vreme, da smo bili drugari. Samo da smo mu maznuli ličnu kartu na jedan dan.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:43 27.03.2014

Re: One thing leads to another...

larisa_bg
... Dakle, ako samo malo šire pogledamo, Vladimir nam je u svom prethodnom blogu obznanio da će da glasa za Vučića.
U ovom blogu već razmatra samoubistvo.

Ovakvu asocijaciju sam očekivao od Frihenda, a ne od tebe, he, he, he.

Ne smeta.


nurudin nurudin 21:08 27.03.2014

Re: One thing leads to another...

larisa_bg
Trudim se posmatram stvari u kontinuitetu, a ne zasebno, jednu po jednu, jer onda ne vidimo širu perspektivu.
Dakle, ako samo malo šire pogledamo, Vladimir nam je u svom prethodnom blogu obznanio da će da glasa za Vučića.
U ovom blogu već razmatra samoubistvo.

Lepo smo mogli da ga sprečimo na vreme, da smo bili drugari. Samo da smo mu maznuli ličnu kartu na jedan dan.



Ако ћемо већ о континуитету, Владимир је о самоубиству и Мишими размишљао много пре доношења одлуке коју је саопштио на претходном блогу.

И, да -- баш некао блог није могао да прође без Вучића, па ово је да се самоубијеш!
antioksidant antioksidant 14:44 27.03.2014

.

Umreti,
To je lako. Može svako.
Ne poljubiš, ne zagrliš, ne pogledaš,
ne dodirneš, ne potrčiš, ne priviješ.

Baš lako. Može svako.
Samo zažmuriš, zapušiš nos, ignorišeš i
Izbrišeš sve novo i nepoznato.

Umreti,
To je lako. Može svako.
Samo... ne probaš.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:54 27.03.2014

Serjoška nezaboravljeni

AO
... Umreti,
To je lako. Može svako.
Ne poljubiš, ne zagrliš, ne pogledaš,
ne dodirneš, ne potrčiš, ne priviješ.

Baš lako. Može svako.
Samo zažmuriš, zapušiš nos, ignorišeš i
Izbrišeš sve novo i nepoznato.

Umreti,
To je lako. Može svako.
Samo... ne probaš.


Dobro si se ovoga setio.

Mene to podseti na Jesenjina. On je, pred samoubistvom vešanjem, zapisao

Umreti nije ništa novo na ovom svetu,
al’ ni živeti nije baš najnovije.


Zapravo to su stihovi iz ove strofe:

Do viđenja, dragi, do viđenja;
ti mi, prijatelju, jednom bješe sve.
Urečen rastanak bez našeg htijenja
obećava i sastanak, zar ne?

Do viđenja, dragi, bez ruke, bez slova,
nemoj da ti bol obrve povije -
umrijeti nije ništa na ovom svijetu nova,
al ni živjeti baš nije novije.

--------

До свиданья, друг мой, до свиданья.
Милый мой, ты у меня в груди.
Предназначенное расставанье
Обещает встречу впереди.

До свиданья, друг мой, без руки, без слова,
Не грусти и не печаль бровей, —
В этой жизни умирать не ново,
Но и жить, конечно, не новей.

‹1925›




bubamarac bubamarac 22:52 27.03.2014

Re: Serjoška nezaboravljeni

Ima i ovaj prevod:

Do vidjenja druze moj, do vidjenja, dragi moj
u mojim si grudima.
Ureceni rastanak obecava vidjenja,
obecava novi susret ljudima.

Do vidjenja druze, bez stiska, reci kletih,
ne placi i bolno ne mrsti povije,
u ovom zivotu nije novo mreti,
al’ ni ziveti, bogzna, nije najnovije.




Crni covek




Пријатељу мој, пријатељу мој,
болестан сам много, много!
Сам не знам откуда дође овај бол.
Ваљда што ветар пишти над пустим пољима,
ветар изнемого,
ил’ што ко он шуму у септембру,
Пустоши ko мозак — алкохол.

Глава моја маше ушима,
ко крил’ма птица бледа.
На врату су јој ноге
што губе све више моћ.
Црни човек
црни, црни.
Црни човек
на кревет ми седа.
Црни човек ми не да —
да заспим сву ноћ.

Црни човек
вуче прстом по одвратној књизи
и, мрмљајућ нада мном
ко над умрлим монах,
чита ми живот
о пробисвету и некој кулизи,
задајућ души тугу и страх.

Црни човек,
црни, црни!
— Почуј, почуј —
мрмља ми и вели —
много је у књизи
мисли без мана.
Тај човек је
живео у земљи
најодвратнијих
хуља и шарлатана.

У децембру, у земљи тој
снег је ђаволски чист,
и мећаве почињу
прела, без једа.
Био је тај човек авантурист
велики
и првога реда.
Био је диван,
уз то поета,
мада с невеликом

ал’ озбиљном снагом,
и неку жену
од преко четрест лета,
звао је лафицом
и својом драгом.

"Срећа је — збораше он —
вештина ума и руку.
Све невеште душе
несрећне су, ко цветови.
Не мари ништа,
што велику муку
задају скрхани
и лажни гестови.

У олуји, у бури,
крај недаћа свих,
уз тешке губитке
и уз тугу клету
бити насмејан, природан, тих —
највећа је уметност на свету."

— Црни човече!
Доста. Каква шала!
Не забадај свуд нос,
и зато не преседај!
Нашто ми живот
песника од скандала!
Другом ти то, брајко,
читај и приповедај.

Црни човек ме гледа,
упорно поглед му куља.
Већ је и скрама плава
тихо на очи пала, —
ко да ми рећи жели,
да сам лопужа, хуља,
која је немилосрдно
некога опљачакала.
- - - - - - - - -
Пријатељу мој, пријатељу мој,
болестан сам много, много!
Сам не знам откуда дође овај бол.
Ваљда што ветар пишти над пустим пољима,
ветар изнемого,
ил’ што ко он шуму у септембру,
пустоши ko мозак — алкохол.

Ноћ, пуна мраза.
Раскршћа покој глув.
Сам сам крај окна,
не чекам ни госта, ни друга.
Сву раван покрио
кречњак пртинаст, сув,
и дрвета, ко коњаници,
у врту стоје сред круга.

А негде птица плаче,
ноћна, злослутна, бледа.
Дрвени витези сеју
копитом топот лак.
И опет онај црни
у наслоњачу ми седа,
подигнув свој цилиндер
и забацив немарно фрак.

— Почуј, почуј! —
Кркља ми у лице и клима,
и нагиње се
све више, погледом прати. —
Не видех никога досад
међ подлацима
да тако непотребно
од несанице пати.

Ах, рецимо, грешим!
Јер месечина је "бона".
Зар још додати нешто
свету сна, уз мимику?
Можда ће округлих бедара
тајно доћи "она",
да јој читаш своју
трулу и тешку лирику.

Ах, волим песнике!
Диван свет и свита.
У њима увек налазим
романе знане и болне —
како чупавој студенткињи
дугокоса рита
прича о световима,
дршћућ од страсти полне.

Не знам, не памтим,
у једноме селу,
можда у Калуги,
Рзјану, сну, јави,
живљаше малишан
у кући сељачкој
жутих власи
и очију плави'...

И порастао је,
уз то поета,
мада с невеликом,
ал’ озбиљном снагом,
и неку жену
од преко четрест лета,
звао је лафицом
и својом драгом.
— Црни човече!
Ти си гост страшна соја.
О теби кружи давно
та слава мрска.
Бесан сам, разјарен,
и лети палица моја
право у њушку
да му нос размрска.
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - -
Умро је месец.
Свитање у окну дрема.
Ах, ти, ноћи!
Шта испреде, као ала?
Под цилиндром сам.
Никога са мном нема.
Сам сам ...
и парчад огледала ...


vladimir petrovic vladimir petrovic 07:14 28.03.2014

Re: Serjoška nezaboravljeni

bubamarac

Hvala.

Под цилиндром сам.
Никога са мном нема.
Сам сам ...
и парчад огледала ...

albicilla albicilla 09:12 28.03.2014

Re: Serjoška nezaboravljeni

Zapravo to su stihovi iz ove strofe:


cesto citirani cercil je navodno rekao kako uvek sedi ako ne mora da stoji i uvek lezi ako ne mora da sedi, nesto u tom smislu, iskliznulo mi je vec iz sve praznijeg uma. citav citat je iz kurana i kaze, po secanju:
zasto stajati kada mozes sedeti
zasto sedeti kada mozes lezati
zasto bdeti kada mozes spavati
zasto ziveti kada mozes mreti?

i zivot i smrt su stvar licnog izbora. i smatram da svako ima pravo da o tome sam odluci (da ne cepamo dlaku, izuzimam iz toga izmenjena stanja svesti). postujem hemingveja (bez obzira na um potopljen u alkoholu, sto bi se kosilo s prethodnim stavom). nisam dosledan (mozda sam zato jos ziv).

...no, za mene je zivot poceo tek onda kada sam izgubio svaku nadu. jedini nacin da se suocite s realnoscu jeste da se ne zavaravate nadom...
vera.nolan2 vera.nolan2 10:37 28.03.2014

Re: Serjoška nezaboravljeni

E pa ,albicilla ,divan ti je komentar,sa paradoksalnim konotacijama!(bas zbog toga)

Pre neku godinu,naleteh na imperativan ,mentalno i zdravstveno koristan savet:Kad lezis,sedi! Kad sedis,ustani!Kad ustanes,setaj!...i od tada,svima oko sebe,stalno ga ponavljam i savetujem,kao sto ga i sama primenjujem.Osetis uz zadatu naredbu,sebi u glavi ,kako elan vital-rastei mozak biva cistiji i sveziji!

Kad je cerka rasla i vaspitavala je,stalno sam i njoj i mladima i ljudima(posebno na poslu), dosadjivala sa "red u prostoru,red u glavi,haos u prostoru,haos u glavi",a iduci po sredjenom Zapadu,sam shvatila sa odusevljenjem,kako lepi,sredjeni gradovi,parkovi,ulice,mora da imaju udela u uoceno prisutnom ,lepom vaspitanju,ljubaznosti i nekoj tihoj, primerenoj sreci i zadovoljstvu sto zive u tako lepom gradu.Valjda lepota okoline stvara i osecaj obaveze da je i cuvas,a time i zadovoljnije zivis
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:16 28.03.2014

Re: Serjoška nezaboravljeni

albicilla
... citav citat je iz kurana i kaze, po secanju:
zasto stajati kada mozes sedeti
zasto sedeti kada mozes lezati
zasto bdeti kada mozes spavati
zasto ziveti kada mozes mreti?


Iz Ku'rana?

Pa ja sam to nalazio u budističkim knjigama, u vreme kada sam bio opsednut istočnjačkim religijama!

Kod budista je to, parafraziram:

Bolje je sedeti nego stajati,
bolje je leći nego sedeti,
a najbolje je - umreti!

(pošto se veruje da svako umiranje omogućava novu reinkarnaciju).

Svet je globalno selo. Jedni uzimaju od drugih.
...no, za mene je zivot poceo tek onda kada sam izgubio svaku nadu. jedini nacin da se suocite s realnoscu jeste da se ne zavaravate nadom...


I ja smatram da postoji problem "zavaravanja nadom". Primećujem da je nada kod jakih ljudi skoro nepostojeća.
albicilla albicilla 09:42 29.03.2014

Re: Serjoška nezaboravljeni

Pre neku godinu,naleteh na imperativan ,mentalno i zdravstveno koristan savet:Kad lezis,sedi! Kad sedis,ustani!Kad ustanes,setaj!...i od tada,svima oko sebe,stalno ga ponavljam i savetujem,kao sto ga i sama primenjujem.Osetis uz zadatu naredbu,sebi u glavi ,kako elan vital-rastei mozak biva cistiji i sveziji!


ja taj citat iz kurana ne shvatam kao "sedi - lezi - spavaj - umri" vec kao "zasto - zasto - zasto - zasto", jer, kako je to postavio viktor de la fuenteov hagart, "smrt nije nista tragicnija od zivota ako covek nije otkrio razlog zbog koga bi ziveo".
albicilla albicilla 09:50 29.03.2014

Re: Serjoška nezaboravljeni

I ja smatram da postoji problem "zavaravanja nadom". Primećujem da je nada kod jakih ljudi skoro nepostojeća.


ako pokusas, postoji izvesna sansa da ces uspeti. ako ne pokusas, sigurno neces uspeti. nada s tim nema veze. otkad sam postao svestan sebe, vodio sam beznadezne bitke. nije cudo sto sam ispunjen gorcinom - pravo je cudo koliko sam ih, u stvari, dobio.
verauskokovic verauskokovic 14:54 27.03.2014

Suicid, čemu?

Neki su u potrazi za smislom života.... Šta ako ga ne vide ili nije očigledan?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 14:57 27.03.2014

Re: Suicid, čemu?

To je onda jos jedan pad.
verauskokovic verauskokovic 15:11 27.03.2014

Re: Suicid, čemu?

Velimir Mladenovic
To je onda jos jedan pad.


A ako bi neko bio strpljiv ili se potrudio? Možda...

....opet noćas tebe čeka
čudna neka zvezda plava.....
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:03 27.03.2014

Re: Suicid, čemu?

verauskokovic
... Neki su u potrazi za smislom života.... Šta ako ga ne vide ili nije očigledan?


Dobra opservacija.

Hvala Bogu da ne treba svi da jure smisao života!
Jer onda se postavlja pitanje da li uopšte postoji smisao života.
Velika većina itekako je u pravu kada prihvata da se živeti mora.
To se od svih ljudi traži.
Samoubice su, ipak, u manjini!

Podsećam da sam ja u ovom postu pomenuo ovaj stav
„da je život teško objasniti, treba ga živeti",

koji je, sam po sebi, itekako validan.

Moja poenta je bila da postoje ljudi koji potežu sa samoubistvom.

Imaju pravo i nemaju pravo.
Stvar gledanja na život.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:56 27.03.2014

Eh, to samoubistvo!



Evo još nekoliko generalnih podataka u vezi sa činom samoubistva:

Danas u svetu postoji nauka koji se bavi fenomenom samoubistva – suicidologija. Njen osnivač je francuski sociolog Emil Dirkem (Émile Durkheim).

Neki smatraju da je samoubistvo umnogome antropološka karakteristika ljudske vrste.

Što se tiče načina izvršenja samoubistva, najčešće se praktikuje trovanje (87 posto), korišćenje vatrenog oružja (69), utapanje (37), vešanje (32), skok s visine (27), itd.

Gledano po regionima, najviše samoubistava ima u Aziji (oko 60 posto), s tim što na Kinu, Indiju i Japan otpada oko 40 posto.

------------

Prema nekim statistikama, u Beogradu se najviše samoubistava, oko 40 godišnje, izvrši skokom sa Brankovog mosta, najčešće u proleće, a odnos stope samoubistva između muškaraca i žena je 3:1).

Черевићан Черевићан 16:31 27.03.2014

у поводу

Jesenjin u pesmi : Do vidjenja,Druze

Do viđenja, bez stiska, bez riječi,
I ne tuguj spuštene povije.
u životu nije novo mrijeti ,
Al' ni živjet, bogme, nije najnovije.

Majakovski u: Pesmi Jesenjinu

Naša planeta nije za prolećne cveti.
Treba opet radost budućnosti sveže.
U ovom životu nije teško mreti.
Izgraditi život daleko je teže.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:13 27.03.2014

Re: у поводу

Черевићан
... у поводу
Jesenjin u pesmi : Do vidjenja,Druze

Do viđenja, bez stiska, bez riječi,
I ne tuguj spuštene povije.
u životu nije novo mrijeti ,
Al' ni živjet, bogme, nije najnovije.

Majakovski u: Pesmi Jesenjinu

Naša planeta nije za prolećne cveti.
Treba opet radost budućnosti sveže.
U ovom životu nije teško mreti.
Izgraditi život daleko je teže.


Hvala, gosn Čer.
Ja sam se, takođe, u odgovoru Antioksidantu, setio Jesenjina i njegovih famoznih stihova
u životu nije novo mrijeti ,
Al' ni živjet, bogme, nije najnovije.


A što se tiče Majakovskog, mnoge knjige o samoubistvu obavezno citiraju njegov stih kojim je najavljivao svoj kraj:

„Срце хрли хицу, а грло за бритвом жуди...”

P. S.
Ovo me tera da se setim da postoji i kod Bajrona jedan stih, parafraziram (jer ne mogu da ga sada nađem), da svaki put kada se čovek brije onim starinskim brijačem, on pomisli kako bi lako mogao sebi prerezati grlo tim istim pomagalom...

Srećom, nikad se do sada nisam brijao tim starinskim brijačem, he, he, he...
vera.nolan2 vera.nolan2 10:44 28.03.2014

Re: у поводу

Срце хрли хицу, а грло за бритвом жуди...


I ovo je pesnik rekao:Metak leci sto nista ne leci,mislim Beckovic
Colin_bgd Colin_bgd 10:45 28.03.2014

Re: у поводу

vera.nolan2
Срце хрли хицу, а грло за бритвом жуди...


I ovo je pesnik rekao:Metak leci sto nista ne leci,mislim Beckovic

Nije mi jasno na kraju ko je rekao, neki pesnik, ili Beckovic?
vera.nolan2 vera.nolan2 10:05 29.03.2014

Re: у поводу

METAK JE UNIVERZALNI LEK.
METAK JE POSLEDNJA REC MEDICINE.
METAK JE SJAJAN ZA UMIRENJE BOLOVA.
METAK JE NAJBOLJA ZAMENA ZA SVE.
METAK JE DOBAR ZA SMIRIVANJE
METAK LECI STO NISTA NE LECI
METAK JE CESTO JEDINI SPAS..
METAK JE JEDAN OD NAJSTARIJIH LEKOVA
METKOM SE MOZETE IZLECITI SAMI
METAK JE NARODNI LEK....
METAK JE NAJJEFTINIJI LEK.
METAK SE MOZE DOBITI I U NAŠOJ ZEMLJI.

Dramska poema "ČE,TRAGEDIJA KOJA TRAJE" M.Bećković i D.Radović
Hvala ti,pročitah sinoć, sa vremenske distance,da bih potvrdila ime pesnika.Mojoj generaciji u mladosti,duhovno mračnog socijalizma ova ,tada zabranjena knjiga, ispod ruke nabavljena(za noć sam nabavila mašinu za kucanje i sama prekucala i kasnije ukoričila )je značila toliko mnogo!Makar toliko da imamo osnov da budemo buntovnici,makar samo u kućnoj radinosti...Inače više mi se sviđa na engleskom : Permanent tragedy!
albicilla albicilla 10:20 29.03.2014

Re: у поводу

Ovo me tera da se setim da postoji i kod Bajrona jedan stih, parafraziram (jer ne mogu da ga sada nađem), da svaki put kada se čovek brije onim starinskim brijačem, on pomisli kako bi lako mogao sebi prerezati grlo tim istim pomagalom...


znimljivo, oduvek sam zeleo taj brijac i da naucim da se njime brijem, ali se ne secam da sam ga ikada video u nekom izlogu. nemam ga.

...kako horvat napisa u waitapuu, "zivi samo onaj koji za nesto zivi". drugim recima, vecina ljudstva je - mrtva, samo to ne moze da shvati.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:34 29.03.2014

Re: у поводу

vera.nolan2

METAK JE UNIVERZALNI LEK.
METAK JE POSLEDNJA REC MEDICINE.
METAK JE SJAJAN ZA UMIRENJE BOLOVA.
METAK JE NAJBOLJA ZAMENA ZA SVE.
METAK JE DOBAR ZA SMIRIVANJE
METAK LECI STO NISTA NE LECI
METAK JE CESTO JEDINI SPAS..
METAK JE JEDAN OD NAJSTARIJIH LEKOVA
METKOM SE MOZETE IZLECITI SAMI
METAK JE NARODNI LEK....
METAK JE NAJJEFTINIJI LEK.
METAK SE MOZE DOBITI I U NAŠOJ ZEMLJI.

Dramska poema "ČE,TRAGEDIJA KOJA TRAJE" M.Bećković i D.Radović. Hvala ti,pročitah sinoć, sa vremenske distance,da bih potvrdila ime pesnika.Mojoj generaciji u mladosti,duhovno mračnog socijalizma ova ,tada zabranjena knjiga, ispod ruke nabavljena(za noć sam nabavila mašinu za kucanje i sama prekucala i kasnije ukoričila )je značila toliko mnogo!Makar toliko da imamo osnov da budemo buntovnici,makar samo u kućnoj radinosti...Inače više mi se sviđa na engleskom : Permanent tragedy!



Hvala tebi.

Ja samo kažem: Ecce poeta!
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:44 29.03.2014

Re: у поводу

albicilla
... znimljivo, oduvek sam zeleo taj brijac i da naucim da se njime brijem, ali se ne secam da sam ga ikada video u nekom izlogu. nemam ga.


Ko zna zašto je to dobro - da ga nemaš.

...kako horvat napisa u waitapuu, "zivi samo onaj koji za nesto zivi". drugim recima, vecina ljudstva je - mrtva, samo to ne moze da shvati.


A meni pada na pamet Jovan Dučić, koji je u Blagu cara Radovana zabeležio i ovo: "Plutarh kaže da je ljubav za život sramna bolest. On s prezirom govori o poslednjem makedonskom kralju Perseju koji, pobeđen od Rimljana, nije hteo da izvrši samoubistvo".

Pa život može podneti samo onaj koji ga zaboravi. Misaoni čovek ne sme da se nada. A što više zna i jače oseća, više će trpeti
albicilla albicilla 10:49 29.03.2014

Re: у поводу

u stvari je tim zabranjivanjem knjiga zivot mnogo laksi - ne moras sve procitati da bi znao sta valja, vec su cenzori to uradili, pa zabranom skrenuli paznju na kvalitet.

verovatno danasnje izdavacke kuce placu za tako jeftinom, a snaznom reklamom.
albicilla albicilla 11:04 29.03.2014

Re: у поводу

Ko zna zašto je to dobro - da ga nemaš.


volim seciva, ali kada zelis rezultat, uradis hemingveja. ne moze da omane... kao bacanje kroz prozor, npr. znam devojku koja se bacila s 3. sprata. cemu? danas sedi u kolicima.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:28 27.03.2014

Samoubistva po zemljama, 2011

Evo jedne liste samoubistava na 100.000 ljudi godišnje, prema zemljama, koju je sačinila Svetska zdravstvena organizacija, a prenela Vikipedija:

Suicides per 100,000 people per year Rank Country Male Female Average Year

1 Greenland 116.9 45.0 83.0 2011[4]
2 Lithuania 54.7 10.8 31.0 2012
3 South Korea 38.2 18.0 28.1 2012
4 Guyana 39.0 13.4 26.4 2006
5 Kazakhstan 43.0 9.4 25.6 2008
6 China 22.23 2011
7 Belarus 20.5 2012
8 Slovenia 34.6 9.4 21.8 2011
9 Hungary 37.4 8.5 21.7 2009
10 Japan 21.7 2012
11 Sri Lanka 34.8 9.24 21.3 2011[13]
12 Latvia 20.8 2010 [14]
13 Ukraine 19.8 2012
14 Croatia 30.2 10.0 19.7 2002
15 Russia 19.6 2013
16 Moldova 17.4 2008
17 Serbia 24.9 9.0 17.3 2011[18]
18 Belgium 17[19] 2009
19 Uruguay 16.5 2012
20 Bhutan 16.2 2011
21 Finland 24.6 7.9 16.0 2012
22 South Africa 15.4 2005
23 Poland 27.8 3.8 15.3 2010
24 Taiwan 20.5 9.7 15.1 2011
25 Estonia 27.3 4.5 14.8 2010 [14]
26 France 22.8 7.4 14.7 2010 [14]
27 Suriname 23.9 4.8 14.4 2005
28 Bosnia and Herzegovina 13.3 2011
29 Austria 23.8 7.1 12.8 2009
30 Czech Republic 12.8 2010
31 Cuba 19.0 5.5 12.3 2008
32 Bulgaria 18.8 6.2 12.3 2008
33 United States 19.2 5.5 12.0 2009
34 Romania 20.8 3.7 11.9 2009
35 Norway 11.9 2011
36 Ireland 11.9 2011
37 United Kingdom 18.2 5.1 11.8 2011[28]
38 New Zealand 17.0 6.4 11.5 2010
39 Portugal 11.5 2011[30]
40 Canada 17.9 5.3 11.5 2009[31]
41 Denmark 16.6 6.2 11.3 2010[32]
42 Iceland 18.3 4.6 11.3 2009
43 Chile 18.2 4.2 11.2 2007
44 Sweden 16.4 5.9 11.1 2010
45 Switzerland 16.5 6.2 11.1 2009
46 Trinidad and Tobago 17.9 3.8 10.7 2006
47 India 13.0 7.8 10.5 2009
48 Singapore 13.3 7.3 10.3 2012[34]
48 Slovakia 17.4 2.8 9.9 2011
49 Germany 15.6 4.7 9.9 2010
50 Australia 15.3 4.8 10.0 2011
51 Kyrgyzstan 14.1 3.6 8.8 2009
52 Turkmenistan 13.8 3.5 8.6 1998
53 Netherlands 12.0 5.0 8.8 2010
54 Republic of Macedonia 12.6 3.9 8.0 2009
55 El Salvador 12.9 3.6 8.0 2008
56 Zimbabwe 10.6 5.2 7.9 1990
57 Hong Kong 10.6 13.8 12.2 2011
58 Luxembourg 13.2 2.9 7.8 2008
59 Thailand 12.0 3.8 7.8 2002
60 Argentina 12.6 3.0 7.7 2008
61 Spain 11.9 3.4 7.6 2008
62 Puerto Rico 13.2 2.0 7.4 2005
63 Ecuador 10.5 3.6 7.1 2009
64 Mauritius 11.8 1.9 6.8 2008
65 Italy 10.0 2.8 6.3 2007
66 Costa Rica 10.2 1.9 6.1 2009
67 Israel 9.9 2.1 5.8 2007
68 Nicaragua 9.0 2.6 5.8 2006
69 Panama 9.0 1.9 5.5 2008
70 Iran 3.3 1.5 5 2012
71 Colombia 7.9 2.0 4.9 2007
72 Brazil 7.7 2.0 4.8 2008
73 Uzbekistan 7.0 2.3 4.7 2005
74 Cambodia 4.6 2008
75 Georgia 7.1 1.7 4.3 2009
76 Albania[41] 4.7 3.3 4.0 2003
77 Mexico 6.8 1.3 4.0 2008
78 Honduras[42] 3.84 2011
79 Bahrain 4.0 3.5 3.8 2006
80 Belize 6.6 0.7 3.7 2008
81 Saint Vincent and the Grenadines 5.4 1.9 3.7 2008
82 Turkey[43] 3.62 2011
83 Paraguay 5.1 2.0 3.6 2008
84 Cyprus[11] 5.9 1.3 3.6 2009
85 Guatemala 5.6 1.7 3.6 2008
86 Barbados 7.3 0.0 3.5 2006
87 Greece 6.1 1.0 3.5 2009
88 Malta 5.9 1.0 3.4 2008
89 Venezuela 5.3 1.2 3.2 2007
90 Philippines 4.5 1 2.75 2005[44]
91 Tajikistan 2.9 2.3 2.6 2001
92 Saint Lucia 4.9 0.0 2.4 2005
93 Dominican Republic 3.9 0.7 2.3 2005
94 Armenia 2.8 1.1 1.9 2008
95 Kuwait 1.9 1.7 1.8 2009
96 The Bahamas 1.9 0.6 1.2 2005
97 Jordan 0.0 0.0 1.1 2009
98 Pakistan 1.45 0.71 1.10 2012
99 Peru 1.1 0.6 0.9 2000
100 São Tomé and Príncipe 0.0 1.8 0.9 1987
mikele9 mikele9 17:42 27.03.2014

Pikova dama?

Onima koji žele samo da žive, koji sebe stavljaju u centar univerzuma i nastoje da od života uzmu što je moguće više, smrt će uvek biti 'pikova dama' koja izaziva užas. Celokupna evropska civilizacija potčinjena je devizi: „Bilo šta samo ne smrt". To je pećinska civilizacija koja se učaurila (Tomomacu Entaj, japanski budistički učenjak)
Ne skrećem s teme ali molim te odgovori mi: Kada je živeo ili je naš savremenik Tomomacu Entaj? Osim Tvojih tekstova na Google-u nisam našao ništa o njemu.
Unapred hvala.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:58 27.03.2014

Re: Pikova dama?

mikele9
... Ne skrećem s teme ali molim te odgovori mi: Kada je živeo ili je naš savremenik Tomomacu Entaj? Osim Tvojih tekstova na Google-u nisam našao ništa o njemu.
Unapred hvala.


Evo:


Entai Tomomatsu, 1895-1973.

Znači, umro je tri godine posle famoznog Mišiminog samoubistva, 1970. godine, o kome/čemu ću pisati u sledećem blogovima.

Ima jedne njegove knjige o budizmu, na francuskom jeziku:

mikele9 mikele9 13:45 28.03.2014

Re: Pikova dama?

Entai Tomomatsu, 1895-1973.

Znači, umro je tri godine posle famoznog Mišiminog samoubistva, 1970. godine, o kome/čemu ću pisati u sledećem blogovima.

Ima jedne njegove knjige o budizmu, na francuskom jeziku:

Hvala!
arianna arianna 19:04 27.03.2014

Prevencija

Šta vi mislite o fenomenu samoubistva?




Kada je reč o generalnoj ili opštoj prevenciji, koja ima za cilj smanjenje ukupnog broja suicida, mogu reći da se ovim problemom organizovano kod nas u Srbiji ne bavi niko i zato mislim da je našem društvu, neophodna sistemski urađena nacionalna strategija prevencije poremećaja ponašanja mladih, koja bi podrazumevala i sistematizovanu edukaciju kroz poseban nastavni predmet u redovnim školama.
I ako neko misli da za to nema para i da je prevencija svih oblika poremećenih ponašanja skupa onda imamo veliki problem, jer kao što reče jedan moj kolega i profesor "...čemu i razvijeno društvo, ako ikada i „ekonomski zaličimo" na razvijene evropske države, ako ne razumemo da je čovek pre svega socijalno biće i biće smisla a tek onda homo ekonomicus"
.




Čuvari života<<
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:38 27.03.2014

Re: Prevencija

arianna
... Čuvari života<<


Hvala ti što si se javila i dala link na tvoj blog povodom Desetog septembra, Svetskog dana zaštite od samoubistva.

Nisam taj post video ranije.
arianna arianna 21:05 27.03.2014

Re: Prevencija

Hvala ti što si se javila i dala link na tvoj blog povodom Desetog septembra, Svetskog dana zaštite od samoubistva.

Nisam taj post video ranije.


Molim, i drugi put

Postoji još jedan blog na istu temu - Savremeni danak u krvi<<<


Znate li nekoga ko je sklon samoubistvu? Ili bar pokušaju samoubistva?


Znam. U srednjoj školi, mikrobiologiju, mi je predavala izuzetno uspešna profesorka, doktor nauka, koja je bila potpuno ostvarena kao osoba na svim poljima. Imala je oko 40-tak godina i uspešnu poslovnu karijeru. Bila je među najmlađim doktorantima, imala brak, dve prekrasne kćeri, rešeno stambeno pitanje. Po svim životnim merilima - ostvarena i uspešna osoba.
Kao grom iz vedra neba, osvanula je jednog dana vest, da je omiljena profesorka izvršila samoubistvo. Ostavila je opraštajno pismo u kome je navela da ne vidi više svrhu života. Svi smo bili u šoku. Taj slučaj ostao mi je u trajnom sećanju.
nurudin nurudin 21:04 27.03.2014

Владимире,

врло суицидна је твоја фотографија коју си недавно заменио. :)

Радује серија блогова о Мишими. Прилично свеобухватан приступ теми, исцрпан, како ти иначе умеш.

Е, да -- занимљива је категорија коју си у међувремену додао: људска права.

Иначе, кад год се помене самоубиство, мени у глави слика мученика из Дантеовог Пакла -- мислим да су најсуровије кажњени.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:55 27.03.2014

Re: Владимире,

Nurudin
... Иначе, кад год се помене самоубиство, мени у глави слика мученика из Дантеовог Пакла -- мислим да су најсуровије кажњени.


Da. Dante je bio nemilosrdan prema samoubicama, shodno svom vremenu i jakom uticaju Katoličke crkve.

On je samoubice smestio u sedmi krug Pakla, niže od jeretika i ubica.

Е, да -- занимљива је категорија коју си у међувремену додао: људска права


Iznenađuješ me, nisam se nadao da ćeš to primetiti. Tačno je, naknadno sam doodao ljudska prava jer se radi o pravima čoveka.

Jedan Francuz, koji je napisao knjigu o samoubistvu, a potom i sam izvršio samoubistvo, knjizi je dao naslov:

L'ultime liberté de l'humanité (Krajnja sloboda čovečanstva).
nurudin nurudin 22:15 27.03.2014

Re: Владимире,

Da. Dante je bio nemilosrdan prema samoubicama, shodno svom vremenu i jakom uticaju Katoličke crkve.


Римокатоличке, јер кажу: и православна је католичка, односно саборна.

Депримирајућа је егзистенција душа самоубица, а још мрачније Дантеово виђење Судњег дана када ће и оне поћи, али не да пут обуку ,,јер што ко баци, нек без тога буде..."


Iznenađuješ me, nisam se nadao da ćeš to primetiti. Tačno je, naknadno sam doodao ljudska prava jer se radi o pravima čoveka.


Потпуно једна нова диманзија...
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:11 29.03.2014

Re: Владимире,

Nurudin
... врло суицидна је твоја фотографија коју си недавно заменио. :)


Hm.
Još mi je to neko rekao.
Uskoro ću je zameniti, ako Bog da.
sima2000 sima2000 21:08 27.03.2014

..

Postojim "Ja" i postoji "Svet" oko mene. "Ja" sam ja, a "Svet" je sve ono što nisam "Ja".

Čovek je jedini energetsko-materijalni entitet u celom poznatom Univerzumu koji je u stanju da kontemplira na temu sopstvenog postojanja. Mi smo gomila atoma i molekula koja je shvatila da postoji. I ne samo što smo shvatili da postojimo, nego vidimo da postoje i reke, planine, drveće, kitovi, insekti, planete, komete i galaksije. I vidimo da svi ti drugi entititeti (takođe u obliku gomile atoma i molekula) nemaju blagog pojma o svom ili tuđem postojanju.

Svestan život je izuzetna pojava. Iako nam nije jasan smisao te izuzetnosti, treba biti prilično slep kod očiju i ne primećivati je.

Samoubice imaju pravo da sa svojim životom rade šta god hoće, ali sam duboko ubeđen da je velika šteta to uraditi. Kao što je šteta baciti ispravnu hranu u đubre. Kao što je šteta gaziti po sređenoj bašti, posvađati se sa dobrom ženom, ili nepažnjom razbiti lepu vazu.

Samoubistvom se čovek zauvek isključuje iz jedinstvenog i čudesnog procesa što se zove "svestan život". Nikada više neće molekuli od kojih je sastavljen pogledati u nebo i reći "ovo gore su zvezde, o ovo dole sam ja".

Čovek treba da živi koliko god može i u kakvim god uslovima. Dokle god mu i jedno čulo radi sa kojim može da spoznaje svet oko sebe i dok mu i jedna misao u glavi postoji sa kojom može da uvidi svet u sebi. Odmarali smo se večnost pre nego što smo se rodili, i odmaraćemo se večnost nakon smrti.. Zato ovu jednu sekundu, jedan treptaj oka koji nam je dat treba maksimalno iskoristiti.



Filip2412 Filip2412 21:41 27.03.2014

Re: ..

Postojim "Ja" i postoji "Svet" oko mene. "Ja" sam ja, a "Svet" je sve ono što nisam "Ja".
mozda nema neke veze... ali mi pade na pamet Fermi_paradox
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:09 27.03.2014

Re: ..


sima2000
... Samoubice imaju pravo da sa svojim životom rade šta god hoće, ali sam duboko ubeđen da je velika šteta to uraditi. Kao što je šteta baciti ispravnu hranu u đubre. Kao što je šteta gaziti po sređenoj bašti, posvađati se sa dobrom ženom, ili nepažnjom razbiti lepu vazu.

Samoubistvom se čovek zauvek isključuje iz jedinstvenog i čudesnog procesa što se zove "svestan život". Nikada više neće molekuli od kojih je sastavljen pogledati u nebo i reći "ovo gore su zvezde, o ovo dole sam ja".


Poetično.
Naročito ono "bacanje ispravne hrane u đubre".

Mnogi si razlozi koji neke ljude teraju na samoubistvo. Ja sam u tekstu pomenuo samo neke od njih.

Tako sam pomenuo da sa povećanjem koeficijenta inteligencije povećava se mogućnost razmišljanja o samoubistvu.

A nisam pomenuo, da se ne bih rasplinuo previše, ovo:
Ma koliko to nekima izgledalo paradoksalno, što čovek živi bogatije i prijatnije to češće razmišlja - o samoubistvu.

Veliko bogatstvo i previše udoban život škode!

sima2000 sima2000 22:15 27.03.2014

Re: ..

Ma koliko to nekima izgledalo paradoksalno, što čovek živi bogatije i prijatnije to češće razmišlja - o samoubistvu.


Razmišljanje o samoubistvu je u istoj ravni kao i razmišljanje o svemiru, ili o jučerašnjoj pobedi Zvezde u košarci. Razmišljati - znači postojati. Nemam ja nikakav problem sa razmišljanjem, nego sa samim činom samoubistva. Ubiti se - znači nikada više ne razmišljati ni o čemu.
bubamarac bubamarac 23:04 27.03.2014

Re: ..

sima2000
Ma koliko to nekima izgledalo paradoksalno, što čovek živi bogatije i prijatnije to češće razmišlja - o samoubistvu.


Razmišljanje o samoubistvu je u istoj ravni kao i razmišljanje o svemiru, ili o jučerašnjoj pobedi Zvezde u košarci. Razmišljati - znači postojati. Nemam ja nikakav problem sa razmišljanjem, nego sa samim činom samoubistva. Ubiti se - znači nikada više ne razmišljati ni o čemu.


Hej vozdra Mujo! Sjedis i razmisljas?
Ma jok. Samo sjedim.
hajkula1 hajkula1 11:02 28.03.2014

Re: ..

vladimir petrovic

A nisam pomenuo, da se ne bih rasplinuo previše, ovo:
Ma koliko to nekima izgledalo paradoksalno, što čovek živi bogatije i prijatnije to češće razmišlja - o samoubistvu.

Veliko bogatstvo i previše udoban život škode!






Ne volim afirmativne tekstove o samoubistvu.

Pojavu vidim kao ljudski, društveni problem. Samoubistvo je uvek kao posledica neke patologije (lične; društva). Da li zbog okončanja muka teško obolelog od neizlečive bolesti ili zbog finansijskog sloma ili nekog drugog gubitka; zbog sebičluka, egoizma i potrebe da kazni okolinu ili iz potrebe da spase okolinu od sebe.

Kad Crnogorac pita, gde su se kopali, misli da li na groblju ili van groblja. Da li je neko slučajno bio samoubica, koje ne sahranjuju na groblju. Smatraju da je samoubistvo posledica psihičke bolesti.
Samoubistvo se prosuđuje kao negativna pojava, sem kada je iz višeg cilja
(Heroj Milan Tepić, majka za dete) kao vrhunska žrtva jedne osobe za spas drugih.


Samoubistvo kao ljudsko pravo? Da li je neko sam sebe rodio da bi sam sebe ubio?


Moja poenta je bila da postoje ljudi koji potežu sa samoubistvom.

Imaju pravo i nemaju pravo.
Stvar gledanja na život.



Nemaju pravo. Izuzetno, može sa žaljenjem da se razume takav akt, kada je neko zaista stigao do tačke posle koje nema kud, ali i taj izuzetak potvrđuje pravilo.

Pogotovo kada čujem, samoubistvo izvršio ostvaren čovek u svakom pogledu, u punoj snazi napravio predstvu za pamćenje... i ljudi mu se dive zbog toga, veličaju njegov završni čin koji je pre svega za sažaljenje.


Kad se kaže,

Stvar gledanja na život;

to je tako administrativno, tako birokratski, hladno, šuplje, metalno. Niko nema prava da tako kaže, nezainteresovano čak sugerišući. (!)

Ljudska prava znači pravo da budem(š) čovek (a ne da radim(š) svašta).


razmisljam razmisljam 22:46 28.03.2014

Re: ..

hajkula1

Samoubistvo kao ljudsko pravo? Da li je neko sam sebe rodio da bi sam sebe ubio?


Да ли је ико ко се родио имао шансу да бира да ли ће се родити или не?
Стављен је пред свршен чин.
Зашто онда, ако већ није могао да одлучује о свом почетку, не би имао право да одлучује о свом крају?
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:26 29.03.2014

Re: ..

Samoubistvo kao ljudsko pravo? Da li je neko sam sebe rodio da bi sam sebe ubio?

razmisljam
... Да ли је ико ко се родио имао шансу да бира да ли ће се родити или не?
Стављен је пред свршен чин.
Зашто онда, ако већ није могао да одлучује о свом почетку, не би имао право да одлучује о свом крају?


Razumno.

(U mom tekstu-nastavku o Mišimi, na jednom mestu stoji: "... odluka Mišime da prevremeno završi svoj život izvedena je i po uzoru grčkih klasika: da umre kao slobodan čovek, a to znači na način i u vreme po svom ličnom izboru". Drugim rečima, najvažnije za jednog čoveka jeste da se oseća slobodnim. Ako svoj život prepusta drugim ljudima ili nekim metafizičkim silama onda je rob. O tome je, od kako je veka i sveta, raspravljano i nesumnjivo je prihvaćeno da je najvažniji da se čovek oseća slobodnim bićem).
looping looping 09:09 29.03.2014

Re: ..

razmisljam
hajkula1

Samoubistvo kao ljudsko pravo? Da li je neko sam sebe rodio da bi sam sebe ubio?


Да ли је ико ко се родио имао шансу да бира да ли ће се родити или не?
Стављен је пред свршен чин.
Зашто онда, ако већ није могао да одлучује о свом почетку, не би имао право да одлучује о свом крају?

Čovek ne odlučuje o svom rođenju a ni o toku svoga života na žalost. O našim životima odlučuje sredina u kojoj smo rođeni i vaspitanje koje smo dobili. Tako ni Mišima po mom mišljenju nije u potpunosti doneo krajnju odluku jer ta kultura je u Japanu zastupljena od davnina - umreti sa stilom. On je po meni žrtva sredine jer da je rođen u nekoj drugoj sredini/državi ne bi smatrao da postoji "umiranje sa stilom", možda bi mislio da treba umreti u borbi protiv "dušmana", sa bombom oko pojasa ili u nekoj drugoj "časnoj bici protiv nevernika".
Pre neki dan sam gledao "47 Ronin" gde Shogun dozvoljava očuvanje časti Roninima kolektivnim samoubistvom. I dan danas u Japanu se to smatra ispravnim. Bez dobrog poznavanja Japana ne može se razumeti postupak Mišime.

"Seppuku in modern Japan[edit]

Seppuku as judicial punishment was abolished in 1873, shortly after the Meiji Restoration, but voluntary seppuku did not completely die out. Dozens of people are known to have committed seppuku since then, including some military men who committed suicide in 1895 as a protest against the return of a conquered territory to China;[citation needed] by General Nogi and his wife on the death of Emperor Meiji in 1912; and by numerous soldiers and civilians who chose to die rather than surrender at the end of World War II. This behavior had been widely praised by propaganda, which made many a soldier captured in the Shanghai Incident (1932) return to the site of his capture to commit seppuku.[21]

In 1970, famed author Yukio Mishima and one of his followers committed public seppuku at the Japan Self-Defense Forces headquarters after an unsuccessful attempt to incite the armed forces to stage a coup d'état. Mishima committed seppuku in the office of General Kanetoshi Mashita. His second, a 25-year-old named Masakatsu Morita, tried three times to ritually behead Mishima but failed; his head was finally severed by Hiroyasu Koga. Morita then attempted to commit seppuku himself. Although his own cuts were too shallow to be fatal, he gave the signal and he too was beheaded by Koga.
[22]
" - Link.

Sve u svemu, puno krvi zbog ubeđenja - po meni pogrešnog.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:48 29.03.2014

Re: ..

looping
... Čovek ne odlučuje o svom rođenju a ni o toku svoga života na žalost. O našim životima odlučuje sredina u kojoj smo rođeni i vaspitanje koje smo dobili


Ovo "a ni o toku svoga života na žalost" ne bi smelo da bude prihvatljivo jer, kao što rekoh u prethodnom komentaru pozivajući se na grčke klasike, svaki čovek bi trebalo da bude slobodno biće, te da sâm odlučuje o svojim dužnostima i obavezama.

Slažem se da je uticaj sredine u kojoj živimo izuzetno važan, ali nastojanje čoveka da bude slobodan čovek nikako ne sme da zamre ili utihne zbog spoljnih faktora. Čak i ako čovek nije stvarno slobodan čovek, on mora tome težiti. (Ovo me podseti na andrićevske reči da "čovek nikada ne može ispraviti sve krive Drine, ali mora stalno raditi na ispravljanju krivih Drina".

Tako ni Mišima po mom mišljenju nije u potpunosti doneo krajnju odluku jer ta kultura je u Japanu zastupljena od davnina - umreti sa stilom.


To nije sporno, ali u mom pričanju o Mišimi ja pokazujem određenu začuđenost pred činom Mišime, ukazujući da je on prvi knjižvenik i čovek svetskog glasa koji je BAŠ TAKO završio svoj život u poslednjem polustoleću. (Vršili su samoubistvo i drugi, ali ne "sa stilom", već izabirali lagodnije forme okončanja).

O tome, imajući u vidu i ovo

In 1970, famed author Yukio Mishima and one of his followers committed public seppuku at the Japan Self-Defense Forces headquarters after an unsuccessful attempt to incite the armed forces to stage a coup d'état. Mishima committed seppuku in the office of General Kanetoshi Mashita. His second, a 25-year-old named Masakatsu Morita, tried three times to ritually behead Mishima but failed; his head was finally severed by Hiroyasu Koga. Morita then attempted to commit seppuku himself. Although his own cuts were too shallow to be fatal, he gave the signal and he too was beheaded by Koga


detaljno ću govoriti u nastavcima o Mišiminom samoubistvu.

Naravno, po difoltu ja ne mogu prihvatiti ovo tvoje


Sve u svemu, puno krvi zbog ubeđenja - po meni pogrešnog.


iako lično nisam zagovornik samoubistava, već samo imam razumevanja za to pravo onih koji se na to odluče.

Ja ne tvrdim da ja dobro razumem Mišimu, i prilike u Japanu tokom njegovog života, ali sam se trudio i dalje se trudim da koliko-toliko shvatim (moje polazište je da se Mišima ne može POTPUNO shvatiti, ma koliko se čovek trudio i makar proveo čitav život studirajući njega i okolnosti u kojima je živeo).

Stoga mi je neprihvatljivo stanovište da je sve to bilo - pogrešno.
U Mišiminom slučaju ništa nije bilo uzaludno.
Povest Japana jeste obogaćena "njegovim slučajem". Njega i njegove najbliže je to koštalo, ali ne bih hteo da shvatim da je bolje bilo da se nije bilo dogodilo to što se dogodilo, da je on krckao svoje bogatstvo i umro jednog lepog dana kao starčić od 90 godina i tako to...

Uostalom, za slučaj Mišime se zna ne samo u Japanu, već u celom svetu. I danas, pedesetak godina posle njegovog samoubistva, njegove knjige se izdaju, a pišu se knjige i članci o njemu i njegovom "samoubistvu sa stilom". Drugim rečima, Mišima je obeležio svoj vek, na svetskoj razini.

(Da kažem još ovo: u Epilogu ovog mog pisanja o Mišimi, ja ću izneti i teške optužbe i napade na Mišimu, koje prevazilaze uprošćenu kvalifikaciju da je samo bio ludak, kako ne bi ispalo da se "kao mali Đokica" ja samo oduševljavam njegovim likom i delom).
looping looping 10:27 29.03.2014

Re: ..

Ovo "a ni o toku svoga života na žalost" ne bi smelo da bude prihvatljivo jer, kao što rekoh u prethodnom komentaru pozivajući se na grčke klasike, svaki čovek bi trebalo da bude slobodno biće, te da sâm odlučuje o svojim dužnostima i obavezama.

Slažem se da je uticaj sredine u kojoj živimo izuzetno važan, ali nastojanje čoveka da bude slobodan čovek nikako ne sme da zamre ili utihne zbog spoljnih faktora. Čak i ako čovek nije stvarno slobodan čovek, on mora tome težiti.

Slažem se sa svim iznad rečenim.
Ljudi teže ka slobodi i zavaravaju sebe da su slobodniji a služe se sredstvima koja im pruža njihovo društvo/država. I tu imamo kontradiktornost.
Po meni slobodan je čovek koji ne robuje predrasudama svoje države, kulture pa čak i porodice. Onaj kome su potrebni argumenti koje su zapravo to njegove dužnosti i obaveze a ne nešto što mu je godinama usađivano u glavu. Mišima je upravo žrtva toga - loše porodice i loše države.

Povest Japana jeste obogaćena "njegovim slučajem".

Povest Japana je "obogaćena" milionima slučajeva kao što je njegov. Kao što je i povest Srbije obogaćena milionima mrtvih zarad nekog drugog ideala ili težnje ka slobodi.

Stoga mi je neprihvatljivo stanovište da je sve to bilo - pogrešno.
U Mišiminom slučaju ništa nije bilo uzaludno.

"Mišima je rođen u Jocuja (današnji Šindžuku) oblasti Tokija. Njegov otac (Azusa Hiraoka), bio je zvaničnik vlade; a njegova majka Šizue, ćerka direktora škole u Tokiju. Imao je mlađu sestru Micuko, koja umire od tifusa i mlađeg brata Čijuki. Najveći uticaj na detinjstvo mu ostavlja njegova baka Nacu, kod koje provodi nekoliko godina razdvojen od svoje porodice. Nacu je bila nelegitimna kćer Macudajira Joritaka-e, daimjo-a Šišido-a (provincije Hitači), i odgajana je na posedu princa Macudajra Joritake-a. Ona zadržava znatan deo aristokratskog nasleđa, čak i nakon braka sa Jotaro Hiraokom (deda Jukio Mišime); birokratom koji je stvorio veliko bogatstvo tokom novog kolonijalizma, i pretendovao na mesto gradonačelnika-generala Karafuto-a. Mišimina baka je takođe bila sklona nasilju i morbidnim izlivima, koji su zabeleženi u nekim njegovim delima. Po nekim biografima, upravo je Nacu bila ta osoba koja je razvila fascinaciju fenomenom smrti kod Mišime. Ona mu je zabranjivala da izlazi napolje, druži se sa svojim vršnjacima i bavi sportom, ograničavajući ga na samovanje kod kuće ili na društvo ženskih rođaka.
Mišima se vraća svojoj užoj porodici tek sa dvanaest godina. Njegov otac, disciplinovan u vojničkom duhu, primenjivao je surove taktike podučavanja mladog Mišime.
" - Link.


Lično, voleo bih da tvrdim da nečija smrt nije uzaludna.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:08 29.03.2014

Re: ..

Looping
... Ljudi teže ka slobodi i zavaravaju sebe da su slobodniji a služe se sredstvima koja im pruža njihovo društvo/država. I tu imamo kontradiktornost.


Hm.
Kažeš da zavaravaju sebe da su slobodni.

I to nešto znači.
Jer, ruku na srce, potpune slobode nema. (Samo kad se setim koliko se Sartre mučio da definiše slobodu čoveka, i nije uspeo, ali je dao doprinos tome, he, he, he... ).

... Povest Japana je "obogaćena" milionima slučajeva kao što je njegov.


Ovo, pogotovu ako se istrgne iz konteksta, kao što ja sada činim, nije dobro.
Japanska povest jeste bogata samoubistvima Japanaca, ali Jukio Mišima je bio - jedan i jedinstven. A samo je to važno, važnije od svega drugog (da je svoju decu ostavio siročićima, da je ucvelio svoju suprugu, a naročito majku i slično). Nije Mišimina smrt bila uzaludna.

Lično, voleo bih da tvrdim da nečija smrt nije uzaludna.


Ja ne mogu a da se ne setim Isidore Sekulić. Ona svoj esej Narodni ustanak u Grčkoj i engleski pesnik Bajron završava ovako (Neka mi Nurudin oprosti, jer on zna da ja volim da često citiram ove Isidorine reči):

"A Grčka se oslobodila nekoliko godina kasnije, uz veliku pomoć sa strane: Rusi i Englezi satrli su tursku flotu. A Bajronova pomoć i usluga i službe? Dolazi ta služba i red onih najplemenitijih koje se zovu: uzaludne službe".

looping looping 12:15 29.03.2014

Re: ..

Ovo, pogotovu ako se istrgne iz konteksta, kao što ja sada činim, nije dobro.
Japanska povest jeste bogata samoubistvima Japanaca, ali Jukio Mišima je bio - jedan i jedinstven.

Jedva čekam da vidim nastavak bloga o Mišimi gde se spominje razlog njegovog samoubijanja i zbog čega je on jedinstven. Nadam se da će ostati otvoren za komentare (mada sumnjam).
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:39 29.03.2014

Re: ..

Looping
... Jedva čekam da vidim nastavak bloga o Mišimi gde se spominje razlog njegovog samoubijanja i zbog čega je on jedinstven. Nadam se da će ostati otvoren za komentare (mada sumnjam).


Drago mi je da čujem kako "jedva čekaš da vidiš nastavak bloga o Mišimi", ali bih te zamolio da budeš strpljiv, jer će biti više nastavaka (10-15), pa stoga ne mogu da sve držim otvorenim za komentare.

Uostalom, ako bih ih držao otvorenim, ne verujem da bi bilo mnogo onih koji bi osetili potrebu da komentarišu - a ružno je imati blog sa tri-četiri, pa i desetak komentara.

S druge strane, ja pridajem značaja komentarima koje dobijam, očekujući, u svojoj naivnosti ili kvazinaivnosti, da mi komenatari pomognu, da poprave sliku onoga što ja iznosim. Međutim, u ovom mom serijalu o Mišimi u pitanju je ranije napisan tekst, pa mi čak i dobri komentari ne bi pomogli.

Naravno, poslednji post serijala biće otvoren za komentare, kao što sam činio i prošli put, premda je moguće da me tada komentatori ignorišu, verovatno i iz ljutnje, pa da ćute. Samo neka me ne preziru!

Na kraju, ne bih voleo da delujem prepotentno, ali ja ne pišem ove postove o Mišimi isključivo za komentatore na blogu B92, već zato da se pojave na Internetu, i da budu dostupni svakome koga mogu interesovati, iz bilo kojih razloga, sa bilo kakvom namerom.
escherichije_colic escherichije_colic 21:10 27.03.2014

znam jednu priču o samoubistvu

Pričao nam jedan matori alkos-opscenar, ne znam kako drugačije bih ga nazvao. Možda će nekome značiti nešto nadimak Dule Pop iz Mornarca, možda i ne, nebitno.

Pričao nam za nekog tipa na Karaburmi, neka baraba ondašnja, kako je napravio od samoubistva fazon: uđe u kafanu i kaže "šta je p. oćete da vidite kako umire pravi muškarac?", popne se na sto i obesi se o kaiš. Razmišljao sam posle dosta o toj priči, nema šanse da je to tip tek tako uradio, iz fazona, da ispadne faca. Sigurno je ranije ispekao odluku oko nečega a foru napravio usput. U svakom slučaju ostala je priča, ako matori nije sve izmislio.

Kao gimnazijalac sam dosta "razmišljao" i više kenjao o samoubistvu, verovatno se zanoseći da ima nešto plemenito u tome. Jedino "samoubistvo" koje sadrži plemenitu komponentu jeste ono koje čovek počini spašavajući druge, tako mi to danas izgleda.

Savršeno je jasno da je život, u široj perspektivi, besmislen i da smo prinuđeni da ga živimo ponašajući se u 90% situacija kao đubrad. Jasno je i da to nije lako podneti. Moglo bi se diskutovati o tome da svako ima pravo da siđe sa vrteške kad god poželi ali kad čovek pomisli na sve bliske ljude koji ostaju uništeni takvim činom- nije li to vrhunski izraz đubretarluka, da bi se navodno od đubretarluka pobeglo? Ovde pričamo o tim tzv pesničkim, filozofskim samoubistvima, porođenim iz razmišljanja o generalnom besmislu postojanja.

oskar-z-wild oskar-z-wild 21:38 27.03.2014

ne razmišljaš valjda?

Oskaru je bilo dosta. Razmišlja da ubrza inkarnaciju.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:41 27.03.2014

Re: ne razmišljaš valjda?

Oskaru je bilo dosta. Razmišlja da ubrza inkarnaciju.

Hm.
Posle jedne reinkarnacije dolazi druga reinkarnacija i tako stalno, sve dok se ne zaustavi točak - postizanjem nirvane.

Lep ti je novi avatar.
Da nisi rešio da postaneš budista?
Evo jednog budiste (Hwansan Sunim) koji propagira meditaciju

P. S.
Ispravio link.
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:13 27.03.2014

Re: ne razmišljaš valjda?

Posle jedne reinkarnacije dolazi druga reinkarnacija i tako stalno, sve dok se ne zaustavi točak - postizanjem nirvane.


Dosadna priča.

Lep ti je novi avatar.


Hvala. Trudim se da budim pozitivna ličnost.

Da nisi rešio da postaneš budista?


Ne, to sam već bio.
hajkula1 hajkula1 11:04 28.03.2014

Re: ne razmišljaš valjda?

Hm.
Posle jedne reinkarnacije dolazi druga reinkarnacija i tako stalno, sve dok se ne zaustavi točak - postizanjem nirvane.



Samoubistvom se uvećava karmičko opterećenje.
nsarski nsarski 21:48 27.03.2014

Na tvoje pitanje:

Šta vi mislite o fenomenu samoubistva?

Znate li nekoga ko je sklon samoubistvu? Ili bar pokušaju samoubistva?


Odgovor je: znam. Tebe znam, Horatio, tebe. Ti si se samoubio, ili samo pokusao, na onom blogu gde si prijavio tvoju glasacku preferencu i podmetnuo nekakvog Trbuhozborca da te zastupa. Time si se samoubio.
Ispod tvog nivoa je taj Trbuhozborac. Mozda je to neka osoba iz tvojih "krugova", iz vaseg "malog jezgra" kako bi rekao Prust, ali nije lepo i nije fer. Branio sam te, koliko sam mogao, od tebe samog, branio sam zdusno Horatia, ali ti si bio uporan u svom naumu.
Ukratko, nemoj vise da se samoubijas Horatio. Makar duhovno. A fizicki - za to ce se vec absinth pobrinuti.
Welcome back.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:25 27.03.2014

One shouldn't be defined by one sin

Opet:

Odgovor je: znam. Tebe znam, Horatio, tebe. Ti si se samoubio, ili samo pokusao, na onom blogu gde si prijavio tvoju glasacku preferencu i podmetnuo nekakvog Trbuhozborca da te zastupa. Time si se samoubio.
Ispod tvog nivoa je taj Trbuhozborac. Mozda je to neka osoba iz tvojih "krugova", iz vaseg "malog jezgra" kako bi rekao Prust, ali nije lepo i nije fer. Branio sam te, koliko sam mogao, od tebe samog, branio sam zdusno Horatia, ali ti si bio uporan u svom naumu.
Ukratko, nemoj vise da se samoubijas Horatio. Makar duhovno. A fizicki - za to ce se vec absinth pobrinuti.


It's really uncalled for, Professor!

Još se nisam čestito povratio ni od svega onoga što si mi prošli put prebacio.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:36 27.03.2014

Re: One shouldn't be defined by one sin

nsarski nsarski 22:41 27.03.2014

Re: One shouldn't be defined by one sin

One sin?!!!

Ne, Horatio, celu publiku si...

oskar-z-wild oskar-z-wild 22:48 27.03.2014

Re: One shouldn't be defined by one sin



Wow! Ni Francis Underwood ne koristi ove metode.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:05 27.03.2014

Re: One shouldn't be defined by one sin

oskar-z-wild
Wow! Ni Francis Underwood ne koristi ove metode.


Nemilosrdan je!

Živ me sram pojede!

Dobro, čovek se na nekoga naljuti, pa ga prođe.
Jok, njega i dalje drži.

Pa kako da čovek ostane trezan?

(Ovo me podseti na jednu opasku Vidosava Stevanovića, iz knjige Ostrvo Balkan:

Biti trezan u ratu, to je prokletstvo, kao kad neće da ti se digne!
Eto, sve prokletstvo do prokletstva!
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:10 27.03.2014

Re: One shouldn't be defined by one sin

Ma jok bre, budi pragmatičan "Englez".




Živ me sram pojede!


Remember! You are an illusion. So is Nsarski.
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:08 28.03.2014

Re: One shouldn't be defined by one sin

oskar-z-wild
... Remember! You are an illusion. So is Nsarski.

Hoćeš reći: Sve je maja (māyā, a delusion)!

vishnja92 vishnja92 21:54 27.03.2014

Suicid, čemu?


čemu?

tomu.

u tvom slucaju, poklonjenje Egu. totalna blasfemija.

(procitala naslov, ostajem pri tvrdnji, mnogo ste bre dokoni.)
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:33 27.03.2014

Re: Suicid, čemu?

Višnja
... mnogo ste bre dokoni


Nemoj da me vučeš za jezik - da te podsetim na floskulu da dokonost rađa velike ideje, te da je Njutnu jabuka pala na glavu dok je dokono zevao u nebo.

A za rad i sticanje bogatstva uvek ima vremena:

vishnja92 vishnja92 22:00 27.03.2014

Dovidjenja svima sada moram da se obesim

deco moja ostajete bez majke, o tome cemo kasnije, a oca nemate

JJ Beba JJ Beba 23:48 27.03.2014

Re: Dovidjenja svima sada moram da se obesim

disident79 disident79 22:34 27.03.2014

Teska tema

Mislim da je samoubistvo sebičan čin. Razlog protiv je uvek, ako ti do sebe nije stalo, bol koju ćeš pričiniti drugima.

Što se Lazara tiče,možeš mu reći da je razlog za život, u nedostatku boljeg, što će samoubistvom lišiti tebe, i mnoge druge zadovoljstva njegovog društva pre nego što je to zaista nužno.

Druga varijacija:
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:59 27.03.2014

Re: Teska tema

disident79
... Mislim da je samoubistvo sebičan čin.


Da, često se ističe da je u pitanju egoizam.

Zavisi iz kog ugla se gleda na stvari.

Ja sam u tekstu pominjao Dostojevskog.
On je, pored ostalog, polazio od toga da se samoubistvo vrši iz - gordosti.
A celog se života bavio samoubistvima.
Njegov Kirilov, u Zlim dusima, se smatra "suicidentom broj jedan u svetu" (to je onaj koji je tražio „potpunu istinu po pitanju da li ima smisla živeti u ovakvom svetu kakav objektivno postoji, koji zapravo život čini besmislenim“).

Bilo kako bilo, uvek će biti ljudi koji sami odlučuju o svojoj smrti. O tome je pisao još Seneka, u prvom veku (4-65), ostavivši ovakav zapis:

„Човек, као прави познавалац, бира брод којим ће пловити, дом у коме ће живети. Па зар онда нема право да одабере и начин на који ће да умре? У избору смрти човек треба да се руководи пре свега сопственим укусом.”

Mnogo razloga za i protiv.
Samoubilačka tuga je pregolema.
Filip2412 Filip2412 01:08 28.03.2014

Čemu, čemu Čemu, čemu Čemu, čemu Čemu, čem

Vlado, kad ce blog ta temu Čemu, čemu?

EDIT: E, ozbiljna tema, ali ovom svetu u kome postojimo nista nije sveto pa ni smrt samo je pitanje vremena kad i najozbiljnija stvar postane predmet zajebancije.

It's a ride.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana